Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Berghuis ziet groot probleem om transfer en minuten bij Oranje af te dwingen

Laatste update:

Steven Berghuis is een van de meest besproken Oranje-internationals van dit moment. De 28-jarige aanvaller presteert dit seizoen goed bij Feyenoord, maar moest van bondscoach Frank de Boer tegen zowel Bosnië-Herzegovina (0-0) als Italië (1-1) op de bank plaatsnemen. Berghuis kan begrip opbrengen waarom hij op dit moment nog niet de status van basisspeler bij het Nederlands elftal heeft én waarom deze zomer een toptransfer naar het buitenland uitbleef.

Berghuis vond naar eigen zeggen 'tien tot vijftien clubs' interessant genoeg om Feyenoord voor te verlaten, aldus het Algemeen Dagblad. Deze clubs klopten deze zomer echter nooit officieel aan bij de Rotterdammers. Veel voetbalfans waren verbaasd over de gang van zaken, maar Berghuis wist al eerder dat hij 'één probleem' had om een echte toptransfer af te dwingen. "Die clubs kijken toch naar hoe je presteert in grote wedstrijden", aldus de aanvaller, geciteerd door de krant.

De Boer: 'Ihattaren en Stengs hebben grote toekomst in Oranje'

Ook wat betreft minuten bij Oranje speelt een gebrek aan topduels bij Feyenoord mee, analyseert het dagblad. 'En dat is exact wat Berghuis steeds aangeeft. Echte status verdien je met optredens in de Champions League of Europa League of in interlands.' De krant concludeert dat met drie Europa League-wedstrijden tegen Dinamo Zagreb, Wolfsberger AC en CSKA Moskou voor de volgende interlandbreak er voor Berghuis heel veel op het spel staat.

Willem van Hanegem kan wel begrijpen waarom veel Oranje-fans meer speeltijd voor Berghuis hadden willen zien en wijst naar het goede optreden van de creatieveling in de oefenwedstrijd tegen Mexico (0-1 verlies). "Hij was gretig tegen Mexico en tegen Bosnië viel hij goed in", zegt de oud-voetballer over de aanvoerder van Feyenoord. "Dat moet hij willen, dat mensen over hem praten door zijn prestaties op het veld."

De Boer besloot Berghuis tegen Bosnië-Herzegovina op de bank te posteren en dat leidde tot verbaasde reacties bij een gedeelte van de achterban van Oranje. "Best grappig, omdat Berghuis normaal eigenlijk nooit meedoet", vervolgt Van Hanegem. "Dus deze opwinding was puur op basis van zijn start in de Eredivisie en zijn spel in een nietszeggende oefenwedstrijd tegen Mexico. Al had ik hem ook opgesteld tegen Bosnië, hoor."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De keuze om hem tegen Italie op de bank te laten is zeker te begrijpen. In het systeem 532 kan Berghuis niet op zijn natuurlijke positie spelen. Tegen Bosnie heeft de Boer echter gewoon tactisch gefaald. Malen aan de rechterkant opstellen waar hij bij PSV echt nooit heeft gespeeld (altijd LW of Linker spits) is gewoon een erg rare keuze, je kon ook zien dat hij vanaf links tweede helft veel beter begon te spelen. In een 433 formatie is Berghuis op dit moment gewoon de beste RW. Daar moet hij met Bergwijn, wanneer die weer fit is, de concurentiestrijd aangaan.

16 oktober 2020 om 07:17

@PSV-er!, Malen op rechts viel nog enigzins te begrijpen aangezien hij met zijn snelheid en goede been normaliter nog een voorzet moet kunnen geven. Malen is jonger en talentvoller dan Berghuis in mijn ogen, die keuze begreep ik nog wel. Alleen dat Babel nog steeds kansen blijft krijgen is tot in den treure helaas. Daar verdient Berghuis zeker wel zijn plek om te proberen.

16 oktober 2020 om 07:34

Opzich snap ik dat je Malen op rechts laat spelen, als je op links een goed alternatief hebt. Als dat alternatief Promes is, in zijn huidige vorm, snap ik het niet.

16 oktober 2020 om 07:40

Ik snap wat je bedoelt echter is Malen veel meer een afmaker dan een man van de voorzet. Al zijn goede voorzetten komen indraaiend vanaf links zoals de bal op Zahavi tegen Rosenborg. Ik denk dat Promes/malen op links en Berghuis/bergwijn op rechts de beste opties zijn.

16 oktober 2020 om 08:45

D-Bergkamp het enige dat die te verklaren was is omdat hij rechts is maar bij PSV Speelt hij dat nooit.als je regelmatig berghuis kijkt zie je eigenlijk dat hij ideaal is op rechts. Hij komt regelmatig naar binnen om de combinatie te vinden met de spits. De Jong word door de Boer genoemd als aanspeelpunt dus dat is prima. Daarnaast heeft Berghuis een slijtende voorzet dus de keuze voor Malen was wat dat betreft wel vreemd.in een 532 is het anders maar daar zou ik zelfs niet eens met de Jong spelen dat had ik in deze Malen en Depay opgesteld die 2 samen hadden de verdedigers van Italie gek gelopen. Chiellini had dat niet leuk gevonden nu kon Chielini lekker de kopduels in waar zijn kracht lig.

16 oktober 2020 om 07:47

Bij Feyenoord komt Berghuis veelal van rechts naar binnen, maar heeft daar een vrije rol. Hij duikt net zo makkelijk op aan de andere kant van het veld, maar het is natuurlijk een beetje mode de laatste jaren om naar binnen te komen om hem voor je goede been te leggen.in zo'n twee sputsen systeem zou je best Berghuis op kunnen stellen, omdat hij van rechts en links kan komen. Wat dat betreft is het juist raar in zo'n systeem een De Jong op te stellen.

16 oktober 2020 om 08:10

Waarom? De lange bal op De Jong is een extra wapen gebleken. Met 2 voetballers als Memphis en Berghuis wordt het imo voorspelbaarder.

16 oktober 2020 om 08:19

Ik vind het meer een klassieke centrumspits in een 4-3-3

16 oktober 2020 om 08:21

Precies! De jong was een goede keuze kan m terug koppen of je gooit m de 16 in wat betekend dat je al een plan B hebt als het voetballen niet gaat lukken... Van mij had Berghuis wel mogen beginnen ipv Depay die speelde verschrikkelijk imo

16 oktober 2020 om 08:28

Ik pleit niet per se voor Berghuis (t.l.v. Depay), maar ik bestrijd alleen de opmerking dat hij niet in een dergelijk systeem zou passen.

16 oktober 2020 om 09:38

@projohan
In dit systeem past hij niet, je wilt hem niet tegenover chiellini of Bonucci hebben,, dan heb je gewoon meer aan depay die is sterk en kan wel tegen een stootje.
In 4-3-3 systeem moet hij wel gewoon spelen .. is hij wat vrijer en kan hij lekker vanaf rechts naar binnen.

16 oktober 2020 om 10:33

Hier past hij prima kan een bal vasthouden terug leggen om daarna door te spelen na een opkomende back of middenvelder Depay wil ik al helemaal niet zien tegenover chiellini of bonucci die komt niet eens boven hun schouders uit. Sws depay een zwakke schakel deze interlands vond het maar matig voor de "beste" man van oranje... De jong had er zelfs nog 1 in moeten koppen! Dat kan alleen hij en niemand anders in NL elftal

16 oktober 2020 om 10:26

Waarom heeft De Boer gefaald. Ik vermoed dat hij gewoon op de zo bewierookte lijn van Koeman heeft voortgebouwd. Wat dat was wat de spelers en de rest van de staf wilde. Tegen Italië is hij m.i. van zichzelf uitgegaan. Daarnaast Bosnië uit altijd lastig getuige Bosnisch resultaat tegen Italië en Polen.

16 oktober 2020 om 12:53

Oefenwedstrijden, en dat is de Nation league, zijn er om dingen uit te proberen. Zo kan een bondscoach komen tot een selectie en tactiek waarmee hij op het eindtoernooi succes denkt te kunnen behalen. Juist van een oefenwedstrijd niet gewonnnen wordt, of zelfs verloren, leert een bondscoach erg veel. Zo was de nederlaag onder van Gaal tegen Frankrijk destijds reden om de tactiek op het WK te wijzigen na een 5-3-2 waarmee Oranje uiteindelijk derde werd.

Toen ik weet niet hoeveel maanden of jaren geleden zei dat Berghuis de beste RB van Oranje was liep de helft van voetbalzone tegen me te zeuren, nu zie ik diezelfde mensen om Berghuis roepen. Hij was bij zijn debuutwedstrijd al geweldig de ene voorzet na de ander, elke op maat.

16 oktober 2020 om 07:20

Een aantal jaar geleden hadden we daar ook gewoon Robben lopen dus zo gek is dat niet imo. Nu is Berghuis onze beste optie op rechts. Voor hem niet te hopen dat het nu bij 5-3-2 blijft.

16 oktober 2020 om 11:05

Dan moet wel worden gezegd, als de anderen niet wekelijks in een 2 spitsen systeem spelen hebben die even veel of weinig recht als berghuis. Robben rendeerde als buitenspeler ook prima in het 2 spitsen systeem bij v Gaal. Ik hoop ook dat we er weer naartoe groeien dat we een nl elftal op kunnen bouwen zonder de beste spelers van de eredivisie of jeugdspelers die de bondscoach toevallig nog kent uit zijn tijd bij de jeugd van een bepaalde club, maar op dit moment moeten we roeien met de riemen die we hebben

16 oktober 2020 om 07:20

Wat is het, maanden of jaren? Want ik kan mij best voorstellen dat er genoeg neutrale voetballiefhebbers zijn die Berghuis een paar jaar terug niet als onbetwiste nummer 1 op de rechtervleugel zagen.

16 oktober 2020 om 07:29

Het blijft mooi dat mensen iets roepen en dan hun 'gelijk' willen halen, maar als er iets gezegd wordt wat niet uitkomt, dan komen ze er nooit op terug:-) Berghuis is een van de beste spelers van de Eredivisie, maar blijf het toch apart vinden dat er niet echt clubs voor hem komen. Hij heeft het over een lijstje van 15, maar hij is niet geslaagd bij een Watford. Ben benieuwd over welke clubs hij het heeft

16 oktober 2020 om 07:52

Ik denk dat hij wat clubs heeft waar hij denkt speeltijd te krijgen en die hem ook aanspreken. Real Madrid en Bayern staan er denk ik niet tussen hoor. Een degradant in de PL denk ik ook niet. Watford was gewoon een domme keuze.

16 oktober 2020 om 09:21

Als Watford zo een goeie beleid had dan waren ze ook niet gedegradeerd. Ze hebben het gewoon niet goed gezien.

16 oktober 2020 om 07:49

@yusuf t is niet voor niets dat hij niet verder komt dan Feyenoord. En ja op dit moment is hij de beste rb, maar de spoeling is ook wel dramatisch dun

16 oktober 2020 om 11:17

Maar dan betekend dat toch alsnog dat hij moet spelen? En hij krijgt elke transferwindow aanbiedingen maar dat zijn niet de clubs waar hij heen wil

16 oktober 2020 om 11:31

als we 433 spelen, moet hij zeker spelen ja.dus dan zijn het kleine clubs die voetballen tegen degradatie.als er een Napoli, Everton, Sevilla of RB leipzig komt, dan wil hij echt wel.

16 oktober 2020 om 14:15

De jong en depay hebben er even weinig ervaring mee, die dan ook maar niet meer laten spelen? Robben deed het als buitenspeler prima in het systeem van v Gaal... Daarnaast kan berghuis ook prima op 10 of als uitzakkende spits. Ik zeg niet dat berghuis persee moet spelen maar in oranje is het altijd wel lekker als spelers een beetje in vorm zijn.

16 oktober 2020 om 08:16

Als je dat al jaren roept snap ik wel dat mensen om je moesten lachen. We hadden namelijk wereldspeler Robben. Denkt even zijn gelijk hier te moeten halen, hilarisch.

16 oktober 2020 om 09:45

Je bent geweldig als je bepalend bent en er een paar in schiet. Berghuis speelde gewoon leuk, meer niet. De roep om Berghuis is ook niet zo vreemd. Z'n concurrenten zijn of minder en/of uit vorm door uiteenlopende redenen. Berghuis is een goede speler hoor, maar mensen doen nu net alsof we het over een geweldenaar hebben. Niets ten nadele van Berghuis hoor, maar als je hem op moet stellen, is het ook een gebrek aan beter. Die komt ook niet in de buurt van de aanvallers die we de afgelopen pakweg 30 jaar ter beschikking hadden tot deze generatie. Robben, Van Der Vaart(?), Overmars, Van Persie in z'n beginjaren, Kuyt, Zenden, Sneijder, Bergkamp en ga zo maar door. Juist omdat we zo'n matige aanval hebben momenteel komt een speler als Berghuis in beeld. Datzelfde geldt voor Bergwijn en Babel. We zitten eigenlijk ook al jaren vrij dun in de aanvallers. Het grote nadeel als je maar een relatief klein land bent.

16 oktober 2020 om 10:15

We moeten niet blijven hangen in het verleden, we hebben geen wereldaanvallers meer en Berghuis is gewoon onze beste buitenspeler en ook de enige buitenspeler met creativiteit en drive in zijn spel. Promes presteert al jaren niks in Oranje, Babel zijn beste tijd is geweest en de laatste goede interland van Bergwijn kan ik me niet heugen. Berghuis zou daarom imo altijd moeteb spelen op dit moment als je met vleugelspelers speelt. Op 10 zou zelfs nog een optie kunnen zijn want Vd Beek speelt ook niet echt best in Oranje

16 oktober 2020 om 10:24

Maar we moeten een speler ook niet gaan beoordelen op twee aardige wedstrijden in Oranje. Mensen doen net alsof hij de pannen van het dak speelde, terwijl hij in werkelijk gewoon een leuke wedstrijd speelde zonder bepalend te zijn. Zoals ik hieronder ook al ergens aangaf: Prima dat men nu om Berghuis vraagt en daar valt zeker wat voor te zeggen, maar laten we ook niet doorslaan. Berghuis is nog nooit zo relevant geweest in Oranje als nu onder De Boer en dan komen sommigen even vertellen dat Berghuis (en andere Feyenoorders) niet gaan spelen zolang De Boer er bondscoach is.

16 oktober 2020 om 10:38

Dat klopt maar wie is er wel beslissend in Oranje sinds Depay uit vorm is? Niemand eigenlijk meer. Dat De Boer in een 5-3-2 niet voor Berghuis kiest kan ik prima begrijpen maar dat je dan nog liever een spits misbruikt als rechtsbuiten ipv voor Berghuis dat vind ik wel een vreemde keuze

16 oktober 2020 om 11:26

Helemaal eens. Je gebruikt een spits als rechtsbuiten terwijl je de jong in de punt hebt die het JUIST moet hebben van voorzetten over de flanken... dan snap ik echt niet dat je Malen voorkeur geeft op Berghuis

16 oktober 2020 om 12:55

Dat is juist geen rare keuze, van Berghuis weet de bondscoach wel dat ie rechtsbuiten kan spelen. Dan is het slim om in oefen wedstrijden een alternatief te proberen, immers als Berghuis straks geblesseerd is, heb je ook een plan B nodig.

16 oktober 2020 om 14:26

Nou berghuis heeft weinig ruimte gehad om zich te laten in oranje, niet als buitenspeler, niet op 10 en niet als valse spits.. dan is het dus niet bekend hoe berghuis die rol in zal vullen. Daarintegen weten we nu wel dat babel, promes en malen het iig niet kunnen als buitenspelers in oranje en heeft berghuis iig de illusie kunnen wekken het niveau aan te kunnen.

16 oktober 2020 om 11:45

Berghuis is geen Nederlands elftal speler. Tegen landen als Bosnië kun je hem best wel opstellen. Op een eindtoernooi heb je er eigenlijk niks aan, dan komt hij gewoon te kort. Zie hem ook niet echt een stap hoger aankunnen. Denk dat dit perfect is voor hem, en daar is helemaal niets mis mee.

16 oktober 2020 om 14:28

Helemaal eens nec, ooit hadden we het niveau dat we een speler als berghuis niet nodig hadden. Nu laat de concurrentie iig zien dat er geen concurrentie aanwezig is. Misschien moeten we zonder aanvallers spelen... promes, malen en de jong zijn ook geen oranje spelers en depay is niet in vorm. Misschien heeft van beek nog een keer een gelukje waardoor we 1 in de 14 wedstrijden een doelpuntje maken?

16 oktober 2020 om 18:49

Feyenoord is gewoon een topclub zoals Ajax en hij is daar de beste speler van. Hij heeft niet 1 wedstrijd laten zien dat hij te kort kwam in tegendeel het is een toegevoegde waarde voor Oranje. Wat doet die fout? Dat wil ik graag weten.

17 oktober 2020 om 01:58

Als dat voor Berghuis geldt, geldt het ook voor Babel, Promes, Bergwijn, Malen, Stengs en noem ze allemaal maar op. Berghuis is voor Europese begrippen wellicht geen bijzondere speler, maar de concurrentie is hooguit gelijkwaardig naar mijn mening en de meesten van hen zijn minder op dit moment.

28 Jaar, dus logisch dat hij niet 'overal' wil spelen. Alleen de spoeling is dan wel dun qua clubs. Over een jaar of 5 kan hij vast nog ergens lekker cashen waar het weer super en het voetbal ruk is.

De schoten van hem, heeft Arjen Robben ook. En nog is Berghuis een goede vrije trapper en penalty. Hij kan de bal ook goed neerzetten, beetje als Ziyech. Berghuis heeft ook een schitterende en een verrassend acties, waar niemand had verwacht.

Nou als Babel blijft selecteren dan snap ik het niet.

16 oktober 2020 om 07:19

Babel en Berghuis hebben andere posities

16 oktober 2020 om 07:25

Nou moeten we ophouden hoor.. Berghuis heeft een schot als Robben en een trap als Ziyech.. kom op zeg.. het is niet voor niets dat er geen clubs komen om hem op te halen..

16 oktober 2020 om 07:54

Berghuis heeft zeker een fantastisch linkerbeen. De ballen die Ziyech geeft, kan hij ook prima geven. Robben is een compleet ander kaliber speler. Berghuis is een soort langzame Robben zonder passeer actie. En dat scheelt nogal.

16 oktober 2020 om 08:19

Ik heb ook wel eens een bal zoals Ziyech gegeven, Berghuis ook wel maar we hebben beide niet de trap van Ziyech. Daarom speel ik in een bier elftal, Berghuis’ bij Feyenoord zonder grote clubs die hem willen en Ziyech bij een topclub. Neemt niet weg dat hij een fantastische speler is, maar wel voor de eredivisie en net daarboven.

16 oktober 2020 om 08:36

Berghuis vergelijken met de kwaliteiten die een Robben en ziyech kenmerkt... moeten ook niet overdrijven, bij beide mag hij de veters niet strikken. Is een goede voetballer, echter ziyech en helemaal Robben is wel iets ander niveau imo.

16 oktober 2020 om 09:04

Ziyech is in vrijwel alles beter dan Berghuis, maar traptechniek komt ie minstens in de buurt. Hij speelt bij Feyenoord omdat ie langzaam is en geen passeer actie heeft en dat is voor een buitenspeler niet erg handig. Ziyech is verder natuurlijk ook een veel completere speler dan Berghuis waardoor hij in de as ook uitstekend is. Daarom speelt hij bij een topclub en is hij beter dan Berghuis. Ziyech en Robben vind ik een rare zinsconstructie. Robben was een klasse of 5 beter dan Ziyech, maar ook een ander soort speler.

16 oktober 2020 om 09:41

Ach ja, die kwamen ook pas bij Ziyech toen hij al 27 jaar was. Laten we het niet gaan overdrijven. Ziyech is zeker beter dan Berghuis, maar het is ook weer niet zo dat het astronomische verschillen zijn als in dag en nacht. Verder ben ik sowieso niet van de vergelijkingen. Berghuis is Berghuis. Als hij echt had gewild, had hij waarschijnlijk direct na het kampioenschap wel weer weg gekund bij Feyenoord. Ziyech had ook geen Chelsea op de stoep staan als hij niet in de Champions League had gespeeld...

Volgens mij heeft hij idd van bondscoach de boer de meeste minuten gekregen. Maar hij is idd wel lekker bezig. Altijd mooi om te zien dat een speler zo gretig is. Jammer dat ie toen bij watford mislukt is, gewoon nog een keer gaan proberen in Spanje. Gaat hem wel lukken.

Zolang de Boer bondscoach is hoeven de Feyenoord spelers niet op veel speeltijd te rekenen in oranje. Deze man stelt liever een tribune speler op van Ajax of Ajax verleden.
Dat buitenland altijd. Je speelt bij Feyenoord in mijn ogen de mooiste club van de wereld in het mooiste voetbalstadion. Nee, leuk om voor meer geld in Italy te spelen in half legen stadions.
Spelers als Berghuis verdienen in de Nederlandse competitie heel veel geld. Ik heb mij laten vertellen 2.1 miljoen bruto. Ik wat moet je dan in het buitenland? Je kind wordt weggetrokken op school in een veilige omgeving. Alleen al om mijn kinderen zou ik het niet doen. Je woont dicht bij je ouders.

16 oktober 2020 om 07:27

Tot noch toe heeft de Boer geen ‘Ajax spelers’ voorgetrokken toch? Volgens mij deed hij vrij weinig anders dan z’n voorganger

16 oktober 2020 om 07:36

Tja dit is weer zo'n simpele die denkt dat De Boer daar mee bezig is. Dan heb je toch wel een aardige Ajax obsessie als je zulk soort dingen roept. Zielig man! 😂

16 oktober 2020 om 07:42

De Boer heeft wel alle schijn tegen. Voor mij geen oranje zolang de Boer bondscoach is.

16 oktober 2020 om 07:43

Toen Danny Blind bondscoach was zag je wel dat Ajax spelers veel sneller opgeroepen werden dan PSV en Feyenoord spelers. De Boer zijn selectie beleid is in mijn optiek tot nu toe gewoon logisch. Behalve dan dat Strootman en Babel echt niet meer kunnen maar dat heeft niks met Ajax te maken. Sommige mensen praten hier inderdaad alsof Schuurs en Gravenberg al zijn opgeroepen.

16 oktober 2020 om 07:46

Dat hij Bizot verkoos boven Bijlow, omdat hij eerstgenoemde nog kende van de Ajax-jeugd, vond ik wel wat vreemd. Verder valt het inderdaad wel mee. Blind op linksback deed Koeman ook, Babel onbegrijpelijkerwijs steeds mee laten doen ook. Promes bakt er onder geen enkele bondscoach wat van, dus ook dat kunnen we De Boer niet aanrekenen. Berghuis had wel een kans mogen krijgen, maar ook onder Koeman speelde hij niet veel.

16 oktober 2020 om 08:09

Maar De Vrij? Speelde heel behoorlijk tegen Italië, die gaat straks weer naar de tribune zodra De Ligt er weer een halve training op heeft zitten.

16 oktober 2020 om 09:00

Ik snap alleen de wissel Blind- Veltman niet. Nu viel Veltman best aardig in hoor maar het hele systeem was om zeep.had gewoon lekker Wijndal gebracht.daarnaast had ik in minuut 70 graag Malen nog naast Depay willen zien had je 2 lopende spelers voorin. Die lange ballen werkte ook niet.

16 oktober 2020 om 09:26

Ze gingen na die wissel naar een 442 met Ake linksback, Veltman rechtsback en Hateboer rechtshalf. Als Wijndal had gekomen had de Vrij dus naar rechtsback geschoven moeten worden, en die wil je in het centrum hebben. En Hateboer dus niet op rechtsback omdat hij daar verdedigend kwetsbaar is gebleken.

16 oktober 2020 om 10:35

@hector dat is onzin. Frank Snoeks zei het ook al, maar Oranje bleef na de wissel in precies dezelfde 532 formatie spelen hoor. Alleen Veltman ging rechts centraal staan, De Vrij centrum, Van Dijk links en Ake linksback. En dat was een slimme wissel, aangezien Italie met Kean en Florenzi twee spelers had ingebracht om met snelheid Blind te verrassen. Na de wissel van Veltman lukte dat niet meer omdat nu Ake en Van Dijk die flank verdedigden.

16 oktober 2020 om 10:55

Bliek dat was heel simpel, omdat Blind door Kean eruit werd gelopen. En die aanpassing bleek goud, Veltman speelde foutloos vond het echt fijn voor die jongen. Hij heeft altijd de schijn tegen.

16 oktober 2020 om 10:58

Wissel was toch logisch? Blind kon het niet bolwerken tegen de snelle Keane, waardoor Ake op Keane werd gezet. Systeem bleef gewoon 5-3-2 hoor. Dat er verder niet gewisseld werd, vind ik inderdaad wel een fout. Denk dat De Boer een beetje op twee gedachten hinkte. Zeker niet verliezen, dus laat ik alles staan, of aanvallender wisselen, met de kans ook op verlies. Gemiste kans wat mij betreft, had zeker Malen en/of Berghuis moeten brengen. Luuk de Jong voegt niets toe wat mij betreft en Wijnaldum of Van de Beek waren, zeker de 2e helft, ook niet zo best meer. Maar wissel Veltman voor Blind (en de poppetjes die dus even anders,maar wel 5-3-2) was voor mij juist logisch en sterk

16 oktober 2020 om 10:59

Raza wat een kinderachtige onvolwassene reacties, laat me het maar daarbij houden. De Boer heeft niemand van Ajax voorgetrokken, en volgt de lijn Koeman grotendeels. En toch weet je met complot theorieën te komen. Zelfs andere Feyenoorders geven aan dat het onzin is. Treurig word je ervan, en houd je vooral aan jouw eigen woord niks meer te kijken van Oranje!

16 oktober 2020 om 11:00

Stefan waarom denk je dat hij Bizot koos, omdat hij hem kende van de Ajax jeugd? Had hij dat gezegd dan? Dan is dat langs me heen gegaan.

16 oktober 2020 om 11:31

Ietwat verdraaid wellicht van mijn kant. De Boer erkende de matige prestaties van Bizot dit seizoen, maar maakte de opmerking dat hij hem nog kende uit de Ajax jeugd en daardoor wist dat hij mentaal sterk genoeg is om daar weer bovenop te komen. Dat is naar mijn mening een flut redenatie. Ook het argument om Bijlow niet mee te nemen, want die moet het eerst maar eens voor een langere periode laten zien, vind ik niet sterk. Want als De Boer Bijlow ook kende van de Ajax-jeugd, was hij dan wel overtuigd van diens niveau en de stabiliteit daarvan? En als ik toch bezig ben, in welk licht moeten we de selectie van Per Schuurs zien als voor andere talenten geldt dat ze het eerst maar eens voor een langere periode moeten laten zien? Oftewel, we hebben altijd wel iets aan te merken op de bondscoach.

16 oktober 2020 om 11:36

@suljemani wat ik aangaf Veltman viel zeker prima in. De gehele Verdediging was kwetsbaar en zeker in de eerste helft. Ik vind het ongelooflijk als je met 3 centrale speelt dat er nog een spits er door kan komen en met 1 steekbal 1 op 1 komen dat gebeurde een paar keer.wat ik aangaf hij had prima wijndal kunnen brengen dat hij 1 wedstrijd minder speelde wil niet zeggen dat de volgende ook minder is.de Jong speelde nu ook beter.

16 oktober 2020 om 11:38

Nu beticht ik mijzelf ervan meer voetbalverstand te hebben dan Frank Snoeks heeft, dus beetje jammer dat hij zit ook zei of het nu een 532 was of een 442, verschilt niet zo veel imo. Italie ging in elk geval van 433 naar 532/422 na het inbrengen van Florenzi. Wijnaldum kreeg toen ook een meer verdedigende rol en speelde aan de lijn op Florenzi. Dat de wissel Veltman voor Blind een goede was staat in elk geval vast.

16 oktober 2020 om 12:57

Vreemde keuze? Bijlow heeft nog nooit een volledig seizoen gespeeld, hij is altijd geblesseerd. Ik heb Bijlow nog nooit serieuze internationale wedstrijden zien spelen. Waaarom zou een bondscoach hem dan uberhaupt overwegen voor een groot toernooi?

16 oktober 2020 om 13:27

Hij erkent dat Bizot er eigenlijk niks van bakt op het moment en dat Bijlow goed bezig is, maar kiest toch voor eerstgenoemde omdat hij van vroeger nog weet dat hij mentaal zo weerbaar is. Dat vind ik vreemd ja. Nog los van dat ik Bijlow een betere keeper vind dan Bizot, want voor je andere argumenten valt wellicht iets te zeggen.

16 oktober 2020 om 14:37

@speedy, waarom zou een bondscoach kiezen voor een 29 jarige 3e keeper die niks laat zien en hopeloos uit vorm is, tegenover een keeper die op zijn 22e pas ruim 30 potjes in het eerste van feyenoord heeft gespeeld... behalve dan dat hij de oude rot 15 jaar terug in de jeugd van ajax heeft zien ballen?

16 oktober 2020 om 15:49

Als ze met 4 verdedigers gaan spelen zou dat ook logisch zijn, want de ligt is gewoon beter. Of je dit nu leuk vindt of niet. Daarnaast deed koeman hetzelfde, maar bij hem hoorde ik niks over ajax.

16 oktober 2020 om 07:37

Er speelde 1 (onbetwiste basis)speler van Ajax tegen Italiã«, tot zover je verhaaltje over tribunespelers van Ajax. Man, wat slaat men ineens door zeg... Ik had tegen Bosniã« in 4-3-3 (en als invaller 20 min voor tijd tegen Italiã« ofzo) ook graag Berghuis gezien, maar wat zijn veel Feyenoorders ineens overdreven zielig aan het doen, alsof zij zwaar benadeeld worden. Ter info: buiten Berghuis is er niemand die aanspraak maakt om überhaupt te spelen in Oranje (haps alleen als ie fit is en blijft), dus waarom zo'n overtrokken reactie? Edit: Mooi oveirgens dat Steven zelf er echt een reã«le en nuchtere kijk op heeft, ik hoop dat hij deze vorm door zet en binnenkort een keertje zijn eerste goal of assist geeft in Oranje, dat heeft ie wel verdient. Sommige mensen doen alsof Robben gepasseerd wordt maar Berghuis heeft nog nooit iets laten zien in Oranje en ook amper in Europa. Hij is nu in de vorm van z'n leven dus dit jaar moet hij het in de EL en in Oranje gaan showen!

16 oktober 2020 om 08:10

Mwa .... Bijlow komt er aan ...

16 oktober 2020 om 08:17

Ik ben zelf feyenoorder maar ik heb er niet veel moeite mee. Dat ik de boer zijn wissels niet begrijp is iets anders. Het voordeel voor feyenoord en berghuis zelf is dat hij wat rust heeft gekregen in dit overvolle programma. Ik ben er eigenlijk wel blij mee dat berghuis niet veel heeft gespeeld.

16 oktober 2020 om 08:27

@nj: Ja zeker, Bijlow komt eraan voor de toekomst, en mijns inziens mag die al geselecteerd worden ook (al is nog 1 EK met Jong Oranje - waar ze denk ik vrij ver gaan komen) misschien ook wel goed voor z'n ontwikkeling. Maar had het even over mogelijke basisplekken op dit moment. En nogmaals, ik vind Berghuis echt een prima speler en ik gun hem ook zijn minuten en een goal in Oranje, maar veel mensen slaan echt ineens door (na 1 goede oefenpot tegen Mexico) door te doen alsof er een absolute grootheid gebankt wordt door De Boer en dat vind ik wel wat overdreven ja.

16 oktober 2020 om 08:33

Berghuis is een uitstekende speler voor Eredivisie begrippen; hij geeft zelf hierboven aan wat zijn beperkingen zijn (qua exposure). Dat hij plaats moet maken voor een weer beschikbare Depay is ook zeker niet onlogisch, maar waarom Babel (maar ook Promes) boven hem in de pikorde lijken te staan, is mij wel een raadsel.

16 oktober 2020 om 08:36

Vorig jaar presteerde Promes nog wel goed (en die komt altijd vanaf links eigenlijk - i.t.t. Berghuis), Babel dat begrijpt inderdaad niemand haha. We gaan het zien volgende interlandperiode, als Steven presteert voor Feyenoord in de EL dan kan De Boer er bijna niet omheen om hem op te stellen mits er 4-3-3 gespeeld wordt.

16 oktober 2020 om 08:48

Promes had in de tandem met Ziyech vorig jaar inderdaad een prima jaar, maar nu je ziet dat er andere (meer) dingen van hem verwacht worden bij Ajax, begin je zijn beperkingen te zien. Dat kan zo maar weer anders zijn als hij in zijn kracht wordt gebruikt.

16 oktober 2020 om 09:06

Klopt, op 10 vind ik hem echt niet best bij Ajax. Daarom ben ik ook blij dat we met Klaassen een extra serieuze optie op het middenveld hebben gehaald zodat Promes gewoon terug kan naar LB. Die jongen moet je gebruiken als buitenspeler die in de ruimtes achter de verdediging duikt. Hakim was daar een meester is om hem zo in stelling te brangen, nu zullen anderen die ruimtes moeten proberen te zoeken.

16 oktober 2020 om 07:41

Och, het welbekende Calimero gedrag! "We zijn allemaal tegen Feyenoord"... houd daar toch eens mee op. Berghuis is een van de beste spelers van de Eredivisie, maar er moeten wel mensen in een systeem passen. En Berghuis heeft altjjd gezegd nog een keer de stap te willen maken naar het buitenland na zijn onsuccesvolle periode bij Watford. Op dit moment spelen ze in Italie voor meer publiek dan in Nederland, haha... je weet zelf toch ook dat de meeste voetballers tot hun 35e als doel hebben om echt geld te verdienen? Voetballers hebben ook ambitie om in de beste competities te spelen, om zichzelf te ontwikkelen en dan maakt het ze echt geen reet uit of ze dicht bij hun papa en mama wonen. Als Berghuis een goede familieband zou hebben, dan zouden zijn papa en mama niets te klagen hebben over de cadeaus, giften of noem maar op, want ik zou delen, haha....

16 oktober 2020 om 09:26

Daarom kan ik als Rotterdammer niet met deze club. Altijd het eeuwige gehuil richting Ajax en nu weer boos op de Boer voor Ajax minded bij het Nederlands elftal. Het houdt ook nooit op🤦🏾‍♂️. Berghuis heeft nog nooit wat laten zien op de Europese velden. Dan sta je gewoon achter in de pikorde. Heb gewoon geduld en Berghuis komt er wel. Hij moet gewoon zijn goede lijn doortrekken bij Feijenoord. Maar houdt a.u.b. op met de Boer, want het komt echt zielig over.

16 oktober 2020 om 08:34

Omdat niet iedereen zo provinciaal is, zijn hele leven op kunstgrasvelden in gepimpte fietsenstallingen wilt spelen en ambities heeft. Je weet hoop ik wel dat Rotterdam verder niet zo heel bijzonder is tov heel veel andere Europese steden?

16 oktober 2020 om 09:05

Wat een jankverhaal. Wat heeft het spelen bij voor jou mooiste club ermee te maken dat hij kiest voor spelers van Ajax? Ik vind het maar een warrig verhaal.

16 oktober 2020 om 09:35

Wat een onzin, zeg! Berghuis heeft in verhouding nog nooit zoveel minuten gemaakt als onder De Boer en voor de rest loopt er gewoon niet iets rond bij Feyenoord die ook aantoonbaar in Oranje hoort. Haps is erg vaak geblesseerd, Fer hoef je ook niet per se te selecteren. Die was in z'n hoogtijdagen niet eens een meerwaarde buiten 1 kopbal en Bijlow komt net kijken en zal vanzelf z'n kansen gaan krijgen als hij zich blijft ontwikkelen. Dan heb je de interessante opties wel gehad. Wat moet De Boer dan? Spelers als Diemers en Linssen selecteren om aan een Feyenoord quota te voldoen?

16 oktober 2020 om 12:31

Maar welke spelers hadden er dan nog meer opgeroepen moeten worden of moeten spelen? De selectie van de Boer was vrijwel gelijk aan die van Koeman. Ook onder Koeman speelde Berghuis bijna niet. Prima dat jij Feyenoord de mooiste club ter wereld vind, dat moet ook bij clubliefde. Voor mensen die met een iets minder gekleurde bril kijken is Feyenoord de derde club uit een Europese B competitie die al jaren internationaal niets meer laat zien. Dat die spelers niet direct in aanmerking komen voor het nationale elftal, laat staan voor een basis plaats is niet heel vreemd. Zeker niet wanneer je een aantal alternatieven hebt bij buitenlandse clubs of de eerse en tweede club uit diezelfde B competitie waar spelers lopen die het in Europees verband wel laten zien. Leuk dat Berghuis het goed doet tegen clubs als Ado en Willem II, maar voor een neutrale fan zegt het ook iets over de kwaliteiten van Berghuis dat hij 28 is en maar bij Feyenoord speelt.

Te bizar voor woorden, ben het de laatste maanden steeds helemaal eens met de bevindingen van Willem van Hanegem. Dat was vroeger zelden tot nooit het geval. Overigens is een getergde Berghuis nog beter voor de Rotterdammers, ik hoop dat hij zich inhoud in de competitie hehe maar de Europa League aan flarden schiet! En zou mooi zijn voor hem, dat hij de volgende interland periode wat speeltijd krijgt. Dan kan je ook nog Bijlow meenemen als 3e keeper, want die knakker van Az heb ik geen vertrouwen meer in nooit gehad overigens.

16 oktober 2020 om 07:57

Een getergde Berghuis kan ook zomaar op iemands enkel gaan staan natuurlijk. Hoop dat ie zn leven op dat gebied heeft gebeterd, want nu wil iedereen hem in Oranje zien, een jaar geleden riepen mensen dat ie nooit meer opgeroepen moest worden. Bijlow zou ook wel leuk zijn, maar ja, 3e keeper, das vooral een sooet hart onder de riem.

16 oktober 2020 om 08:49

@migi die is wel makkelijk scoren toch?zo kan ik er nog wel een paar opnoemen in verschillende teams.berghuis is idd 2 keer flink in de fout gegaan, maar heeft absoluut aangetoond anders met zijn emotie om te gaan. Vind wel bedroevend om steeds terug te komen op dat.kijk lekker vooruit en zie het positieve ipv negatief achteruit te kijken.

16 oktober 2020 om 09:00

Ik ben echt zeer groot fan van Berghuis (en Feyenoord) hoor. Ik hoop gewoon erg dat ie dat niet meer doet

16 oktober 2020 om 09:30

Daar heb je inderdaad een punt. Berghuis is goed hoor, maar de roep om Berghuis op dit moment is wel een beetje schrijnend. Berghuis is in vorm en De Boer zou 'm prima op kunnen stellen, maar sommigen doen nu spontaan alsof hij een grote meneer is in Oranje. Berghuis moet gewoon zo doorgaan en dan komen de kansen vanzelf, want z'n concurrenten zijn momenteel minder en/of ze zijn uit vorm vanwege onervarenheid of andere redenen.

16 oktober 2020 om 11:09

Migi dat was een van de redenen, dat ik vroeger een hekel aan Berghuis had. Maar op gegeven moment ga je jezelf dan beseffen, dat wij Suarez gehad hebben. Ik heb hem in ieder geval lang geen rare, rode kaart waardige dingen zien doen. Het kan verkeren inderdaad, niet zo lang geleden wilde niemand hem zien in Oranje. Ik denk dat we met hem als 1e keeper naar het Ek gaan, hij heeft het gelukkig dat Cillissen op de bank zit en ik denk dat hij veel beter kan worden.

Toch benieuwd naar welke 15 clubs hij dan zou willen.. indien dat de absolute topclubs zijn kan hij het alvast op z’n buik schrijven..

Aan zijn mentaliteit zal het niet liggen. Neemt geen blad voor de mond en is toch wel behoorlijk zelfkritisch. Bovendien iemand met een uitstekende winaarsmentaliteit. Had zeker tegen Bosnie gewoon in de basis moeten beginnen

16 oktober 2020 om 07:50

Er schort nog wel eens wat aan zijn mentaliteit hoor. Over het algemeen ben ik heel blij dat hij nog bij Feyenoord zit, hij is verreweg onze beste speler. Er zijn echter ook wedstrijden waarin zijn houding zo hemeltergend negatief is dat je hem het liefst de volgende dag nog ziet transfereren. Gelukkig is dat minder sinds hij aanvoerder is en Advocaat de baas is.

16 oktober 2020 om 07:58

Ja zag toch ook de wedstrijd tegen Bosnië toen berghuis erin kwam kreeg NL de grootste kansen , kijk het pakte tegen Italië goed uit maar tegen Bosnië was het gewoon belachelijk dat Berghuis er niet instond

16 oktober 2020 om 09:58

@ sloep01. Eens, maar weet niet wat dat met mijn reactie te maken heeft.

16 oktober 2020 om 07:58

Die mentaliteit heeft ie wel, maar in het verleden zorgde die nog wel eens voor kortsluiting. Hopelijk is dat klaar.

Er zijn best wat vraagtekens te zetten bij de keuzes die er op zijn plek en rondom hem gemaakt zijn. Maar ik zie nu ook veel mensen die net doen alsof Berghuis dé oplossing is voor alle problemen en dat het mét hem helemaal goed zou zijn gekomen in alle wedstrijden. Dat is natuurlijk quatsch. Onder Koeman speelde hij ook amper.

De Boer heeft tegen Bosnië tactisch gefaald. Gokken op de snelheid van Malen en Promes terwijl hij ook weet dat Bosnië in gaat zakken en met alle spelers in de 16 gaat staan. Dan moet je juist buitenspelers hebben die een goede voorzet hebben. Hij had Malen op links en Berghuis op rechts moeten zetten. Tegen Italië heeft hij het daarentegen tactisch heel goed gedaan. Ik denk dat je tegen toplanden dit systeem prima kan spelen, maar tegen mindere landen die gaan afwachten zal je een andere strategie moeten hanteren en dan liggen er voldoende kansen voor Berghuis.

Als ik hem was zou ik bedanken voor oranje. Je weet dat je niet geliefd bent bij de bondscoach en zeker in een ander systeem ben je al helemaal kansloos. Al zou ik zelf denken dat hij het wel zou kunnen. Maar om dan telkens mee te gaan voor plan B, daar ben je op een gegeven moment toch wel een keer klaar mee. Dat hij de afgelopen jaren weinig is gebruikt snap ik. Maar nu hij eigenlijk zonder concurrentie alsnog gepasseerd is, ja dan is het wel een keer klaar lijkt me.

16 oktober 2020 om 08:50

Ik hoop (en denk) dat Berghuis iets meer karakter heeft dan jij. Hou op met je bedanken. Je moet gaan voor je kansen. Ook onder De Boer gaan die er komen. En laten we ook niet doen alsof Berghuis de verlosser van Oranje is. Het is een prima speler die, mits in topvorm, in aanmerking komt voor een basisplaats. Niets meer en niets minder.

16 oktober 2020 om 09:11

Welke kansen? Nu had hij de kans moeten krijgen. Hij was één van de betere tegen Mexico maar word gewisseld. Tegen Bosnie zit hij op de bank en speelt er iemand op zijn plek die geen rechtsbuiten is. En in de 5-3-2 heeft de Boer ook geen vertrouwen in hem. Wat heeft hij nog te zoeken bij het nederlands elftal? Ik zeg niet dat hij de verlosser is maar hij gaat gewoon niet gebruikt worden in oranje. Als het nu niet is dan komt het ook niet meer.

16 oktober 2020 om 10:20

De Boer is welgeteld 3 wedstrijden bondscoach. En het zijn niet de meest belangrijke wedstrijden. Daarnaast heeft hij Berghuis meer speeltijd gegeven dan welke bondscoach dan ook, volgens mij. Wat had je dan gedacht? Dat hij nummer 10 zou krijgen, 270 minuten zou spelen, de aanvoerdersband zou krijgen en alle dode ballen zou nemen? Hou op hoor.

16 oktober 2020 om 10:44

Nee dat ik had allemaal niet verwacht. Dat maak jij er van. Maar dat hij na 60 minuten eraf word gehaald terwijl hij een van de betere was. Dat hij tegen Bosnie maar 20 minuten krijgt terwijl er iemand op zijn positie speelt die geen rechtsbuiten is. Nee dat ik had niet verwacht. Blijkbaar heeft de Boer weinig vertrouwen in hem, dan heeft het toch geen nut om telkens mee te gaan.

16 oktober 2020 om 11:15

Pablonino ik ruik weer wat hypocrisie, waarom reageer je niet op het valide punt van superstick? Onder alle vorige bondscoaches kreeg Berghuis helemaal geen speeltijd! Man man, en dan bedanken? Om te huilen deze kinderachtige reacties, gelukkig zal Berghuis er anders over denken.

16 oktober 2020 om 11:24

Misschien hier niet duidelijk neergezet maar hieronder wel. Dat hij niet de 1ste rechtsbuiten is en de afgelopen jaren amper heeft gespeeld begrijp ik helemaal. Maar in deze interlandperiode hadden we geen betere rechtsbuiten dan Berghuis en alsnog heeft hij amper gespeeld. Als zelfs iemand die geen rechtsbuiten is, op jouw positie komt te staan in de basis. Tja hoeveelste keus ben je dan op de rechtsbuiten. Berghuis gaat niet meer beter worden dan dit. Als je dan, als iedereen fit is, 3e keus bent als rechtsbuiten dan heb je er toch weinig te zoeken meer.

16 oktober 2020 om 21:49

Beste man, dit geldt ook voor jouw eigen leven! Nooit te snel opgeven man! Waarom zou je? Dat 5321 spelen we tegen sterke tegenstanders waarschijnlijk, en in een ander systeem zal Berghuis zijn kansen krijgen. Het komt helemaal goed! Fijn weekend .

16 oktober 2020 om 09:26

Bedanken? Berghuis is geen 1 of andere ster die per se moet spelen. We hebben het uiteindelijk gewoon over een speler die met 28 jaar alleen dingen in de Eredivisie heeft bewezen. Omdat hij nu voor de eerste keer in z'n leven twee aardige wedstrijden speelt in Oranje moet hij ineens bedanken? Je doet net alsof hij een hattrick heeft gescoord. Hij speelde gewoon leuk en dat was het. Superstick verwoordt het goed.

16 oktober 2020 om 09:43

Wie zegt dat hij een ster is? Hij zit al jaren terecht op de bank in het nederlands elftal. Op dit moment is hij de beste rechtsbuiten die fit is en qua vorm en alsnog word hij amper gebruikt. Als je tegen Mexico, als 1 van de betere, er al naar een uur word afgehaald. Tegen Bosnie je plek word ingenomen door iemand die geen rechtsbuiten is. En blijkbaar vind de Boer hem ook niet passen in een 5-3-2. Wat voor nut heeft het om nog te gaan naar nederlands elftal?

16 oktober 2020 om 10:20

Op dit moment(!) is hij inderdaad de beste optie voor die positie. Hij krijgt nu ook steeds meer minuten en als hij dit doorzet, is het een kwestie van tijd voor hij een basisplaats bemachtigt in Oranje. Echter vind ik die selectieve verontwaardiging nogal overbodig. Berghuis was tot voor kort helemaal niet relevant genoeg om je af te vragen waarom hij niet speelde. Vorig seizoen riepen veel mensen nota bene waarom hij nog geselecteerd zou moeten worden omdat hij jong talent in de weg zou staan. Laten we het dus niet gaan overdrijven. Berghuis had moeten spelen tegen Bosnie, maar dit is wel de eerste keer dat hij iets laat zien in Oranje.

16 oktober 2020 om 10:52

Ik vind het ook niet gek dat hij de afgelopen jaren amper heeft gespeeld. Maar nu hij op dit moment de enigste rechtsbuiten is die fit is en in vorm, alsnog zo weinig minuten maakt, daar komt weinig vertrouwen vandaan. Het niveau wat hij heeft, heeft hij eigenlijk al jaren. Veel beter gaat hij niet meer presteren. En n.a.v. deze wedstrijden heb ik eerder het idee dat hij de 3e rechtsbuiten is dan de 2e. Dan heeft het toch weinig nut om mee te gaan.

Tja, het gaat Feyenoord nog niet echt voor de wind de laatste jaren, maar buiten dat sta je er ook niet goed op als je al jaren vaste bankzitter bent bij de nationale ploeg en met 28 jaar (dit jaar nog jarig) nog nooit een serieus avontuur in het buitenland hebt gehad bij een club uit een grote(re) competitie. Hij vertegenwoordigt weinig restwaarde en dan ben je automatisch al minder aantrekkelijk voor clubs. Dan kun je wel 15 clubs in het hoofd hebben waarvoor je Feyenoord wilt verlaten, maar dat zullen vast grote clubs zijn en die komen niet (snel) voor Berghuis. Hij is goed, maar er mankeert ook wel het 1 en ander aan.

16 oktober 2020 om 09:36

Ik vind het juist mooi dat hij zich niet blind laten leiden door avontuur of geld om Feyenoord te verlaten. Hij wil naar een club waar hij in het systeem past en een club die speelt voor europees voetbal. Toch juist wijs om niet weer ergens voor degradatie te spelen als je er niet tot je recht komt.

16 oktober 2020 om 10:15

Het is ook wel mooi dat spelers nog beslissingen maken op basis van gezond verstand en het is goed voor Feyenoord, maar het spreekt natuurlijk ook niet in z'n voordeel dat hij alleen de Eredivisie als graadmeter heeft op die leeftijd. Als je dan maar 15 clubs in gedachten hebt, is de kans niet heel groot dat die zich gaan melden. Zeker niet als de prestaties van de club ook niet echt aanwezig zijn waardoor je een beetje in het niets verdwijnt tussen die duizenden voetballers.

16 oktober 2020 om 10:35

Nee dat is waar. Het komt misschien wat apart over om een klein rijtje clubs in je hoofd te hebben waarvoor hij Feyenoord zou verlaten terwijl de kans best groot is dat ze allemaal niet komen. Maar blijkbaar zit hij erg goed bij Feyenoord dat hij alleen de stap wil maken als het plaatje top is in zijn ogen.

16 oktober 2020 om 12:48

Het is best te begrijpen dat hij niet tegen degradatie wil spelen, zeker wanneer je zoals Berghuis al een behoorlijk salaris hebt en de stap financieel gezien niet heel groot is. Maar als de 10-15 clubs die hij in gedachten heeft ook de top 10-15 van Europa zijn dan is dat ook volledig onrealistisch. Die zitten echt niet op een 28 jarige speler uit de eredivisie te wachten die internationaal nog nooit iets heeft laten zien, en de clubs daar net onder ook niet. Dan kom je toch eerder uit bij EL league clubs in de grote competities of clubs die daar eventueel kans op maken.

16 oktober 2020 om 13:35

Ik hoorde een club als Sevilla dus denk dat hij aan subtop europa denkt. Maar het gaat er toch niet om of het reëel is of niet. Hij zegt altijd dat hij prima zit bij Feyenoord en dat hij alleen weg gaat als het plaatje voor hem klopt. Misschien een kleine kans dat hij een Sevilla komt maar als een Osasuna komt en hij blijft liever bij Feyenoord is het toch zijn goed recht.

16 oktober 2020 om 15:38

Natuurlijk is dat zijn goed recht. Als hij het goed naar zijn zin heeft bij Feyenoord en geen zin heeft om in de middenmoot van een grotere competitie te spelen moet hij vooral blijven. Alleen daarmee blijft hij wel een speler bij de derde club van Nederland die in het buitenland mislukte en internationaal (el/cl/oranje) nog nooit iets heeft laten zien. Dan moet hij het ook niet vreemd vinden wanneer spelers als Bergwijn, Promes, Malen of zelfs Babel boven je in de pikorde blijven staan en hij straks wellicht voorbij wordt gestreefd door spelers als Stengs, Ihattaren of Gakpo e.d.

16 oktober 2020 om 15:55

Ook al gaat hij naar een betere competitie, echt beter zal hij niet meer worden. Ik had deze interlandperiode, nu vanwege wat blessures, echt de hoop dat hij zichzelf mocht laten zien maar helaas.

16 oktober 2020 om 16:33

Het gaat er niet alleen om dat je beter word in zijn geval. Spelers als Bergwijn, Berghuis, Babel, Promes, Stengs, Gakpo, Kluivert, Malen, Ihattaren, e.d zijn allemaal een beetje lood om oud ijzer. De ene keer is de ene iets beter in vorm, de andere keer een andere maar qua niveau redelijk vergelijkbaar op dit moment. Niet qua potentie uiteraard. Die zit bij de jonge garde en niet meer bij Promes of Babel en ook niet bij Berghuis (toch binnenkort al 29). Welke van die spelers we beter vinden heeft toch al snel te maken met een club voorkeur en minder met hoe goed ze eigenlijk zijn. Als je allemaal ongeveer gelijkwaardige opties hebt dan kies je toch eerder voor de speler die op het hoogste niveau speelt en dat is niet Berghuis.

Heel wat mensen die nu roepen dat ze al jaren of maanden aangeven dat Berghuis in de basis moet bij Oranje. Laten we wel realistisch blijven. De afgelopen jaren kwam Berghuis simpelweg niet altijd in aanmerking voor de Oranje selectie, laat staan de basis opstelling. Hij is nu erg goed gestart en ook tijdens zijn minuten in Oranje heeft hij het prima gedaan. Nu kan je wel zeggen dat hij in aanmerking komt voor de basis, maar onomstreden is hij zeker niet.

16 oktober 2020 om 11:40

nee ok, maar op wat voor basis is Promes wel onomstreden? die laat al jaren niks zien in Oranje

16 oktober 2020 om 12:02

Dat Promes zo vaak speelt in Oranje snap ik ook niet. Prima om in de selectie te hebben, maar elke keer een basisplaats is discutabel. Toch snap ik wel dat er eerder gekozen werd voor Promes dan Berghuis ivm zijn prestaties bij Ajax. Nu zou ik eerder voor Berghuis kiezen. En laten we aub niet over Babel beginnen. Dat hij uberhaubt wordt opgeroepen is lachwekkend.

16 oktober 2020 om 13:01

Het zegt misschien ook iets over hoe goed de overige spelers zijn wanneer je Babel nog op moet roepen. Speelt toch bij Galatasaray, dat is toch nog een stap hoger dan waar de meeste talenten nu lopen, of dan Berghuis. (misschien dat ze dat in Rotterdam anders zien, maar de rest van Europa schrijft Galatasaray echt wel een stuk hoger aan dan Feyenoord). En hij liet bijvoorbeeld in een half jaartje Fulham wel zien dat hij dat niveau aan kon, i.t.t Berghuis die bij een andere degradatie kandidaat in de PL volledige mislukte.

Ik had hem ook wel willen zien als tweede spits die onder Luuk de Jong komt, als stand-in voor Depay.

Van mij hoeft Steven Berghuis helemaal niet in Oranje. Laat 'ie zijn energie maar in Feyenoord steken en ervoor zorgen, dat we dit jaar zowel nationaal als internationaal lang mee blijven doen. Hij heeft er na 4 wedstrijden toch alweer 6 inliggen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren