Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Namen van Ten Hag, Koeman en opvallende oud-speler vallen bij Barcelona

Laatste update:

Direct na de beschamende 2-8 nederlaag tegen Bayern München in de kwartfinale van de Champions League werd door de doorgaans betrouwbare journalist Fabrizio Romano, werkzaam voor onder meer Sky Italia en the Guardian, al gemeld dat trainer Quique Setién door Barcelona ontslagen zou worden. Daardoor is de speculatie over een opvolger in volle gang en daarin vallen de namen van Erik ten Hag en Ronald Koeman. Opvallender is misschien dat Thierry Henry ook als kandidaat zou gelden in het Camp Nou.

De positie van Setién, die in januari werd aangesteld als opvolger van de ontslagen Ernesto Valverde, stond al onder druk nadat de Spaanse landstitel uit handen werd gegeven. Alleen de eindzege in de Champions League zou hem nog kunnen redden, zo klonk het. Het lijkt nu een kwestie van tijd alvorens hij de laan uitgestuurd gaat worden. RAC1 meldt dat het bestuur van Barcelona komende maandag een ‘bijzondere vergadering’ heeft belegd, waarin de toekomst van Setién én technisch directeur Éric Abidal besproken gaat worden.

Men gaat ervan uit dat Setién zijn congé zal krijgen, dus wordt er al volop gespeculeerd over zijn opvolging. De favoriet om de nieuwe trainer van Barcelona te worden lijkt Mauricio Pochettino. De sinds zijn ontslag bij Tottenham Hotspur clubloze oefenmeester was in januari al in beeld toen er afscheid werd genomen van Valverde, maar destijds kreeg Setién de voorkeur. Het contact tussen beide partijen is de afgelopen maanden goed onderhouden en naar verluidt zou Pochettino vorige week nog gedineerd hebben met voorzitter Josep Maria Bartomeu. De 48-jarige trainer, eerder werkzaam bij Espanyol en Southampton, zou openstaan voor de functie.

Xavi geldt als gedroomde kandidaat, maar heeft recent aangegeven dat hij nog niet wil instappen bij Barcelona. Ook de naam van Ronald Koeman is (weer) gevallen, maar de bondscoach wilde Oranje in januari nog niet verlaten voor zijn gedroomde dienstverband bij de Catalanen. De clubloze Massimiliano Allegri wordt genoemd, evenals Henry. Dat laatstgenoemde als kandidaat zou gelden, is misschien enigszins opmerkelijk. De Franse oud-aanvaller kende een dramatisch dienstverband bij AS Monaco, werkte als assistent-bondscoach bij de nationale ploeg van België en staat nu aan het roer bij Montreal Impact. Bij de Canadese club, die uitkomt in de Amerikaanse Major League Soccer, boekte hij slechts één zege in zes wedstrijden.

Daniele Trecca, journalist voor het Italiaanse Calciomercato, claimt dat hoofd jeugdopleidingen Patrick Kluivert bij Barcelona Ten Hag naar voren heeft geschoven als kandidaat voor de opvolging van Setién. De huidige trainer van Ajax zou in januari al in beeld geweest zijn voor de opvolging van Valverde, mede doordat hij bij Bayern München gevormd is door Josep Guardiola en zijn speelstijl veel raakvlakken heeft met de filosofie van Barcelona. Het binnenhalen van Ten Hag wordt echter als ‘gecompliceerd’ beschouwd, omdat Ajax al is begonnen aan de voorbereiding en Barcelona waarschijnlijk liever inzet op een grotere naam.

Zie jij Erik ten Hag aan de slag gaan bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zolang er geen flinke pot aan transferbudget is, mag je blij zijn met iedere gek die zijn handtekening wil zetten onder het trainerscontract. Je weet als trainer dat je binnen een jaar toch weer de deur uit vliegt, omdat met dit team geen eer te behalen valt. Voorin bepaald Messi de opstelling, het middenveld heeft geen diepgang en achterin staat het allesbehalve solide. En dan vergeet ik ook nog dat als de wisseling van de wacht plaats vind bij het bestuur, de trainerspositie al voor Xavi gereserveerd zou zijn.

15 augustus 2020 om 16:51

Van dit team en spelersmateriaal valt echt wel wat te smeden hoor. Je kan 4231 spelen met busquets en frenkie als blok zoals ik al eerder beschreven heb. Daarnaast kan je 433 spelen met een valse 9 met messi als spits zodat hij minder meters hoeft te maken en dan frenkie als 6 met puig en pedri of coutinho ervoor. Griez of dembele en ansu op de flanken. Je kan ook 433 spelen met de punt naar voren waarbij je met frenkie busquets en dan pedri of coutinho op 10 kan spelen. Genoeg opties. Enige wat je misschien kan halen is een goedkopere spits of bijvoorbeeld een aouar voor 50 miljoen of cucurella voor niet al te veel geld. Je kan echt wel een eind komen met deze spelers. We moeten niet gaan doen alsof barca slecht materiaal heeft.

15 augustus 2020 om 17:08

De hele wereld heeft kunnen zien dat Frenkie en Busquets op een middenveld niet werkt. Te veel van hetzelfde, draait gewoon niet.

15 augustus 2020 om 17:11

Dat vind ik dus ook tuurlijk zijn er een berg met problemen maar veel mensen doen net alsof de toekomst van Barcelona hopeloos
is en het 2de AC Milan op komst is echt de grootste onzin

15 augustus 2020 om 18:07

Ik ben uiteindelijk ook overtuigt omtrent busquets. Frenkie op zijn plek en busquets in een reserve rol. Hij kan nog toevoegen maar niet meer week in week uit.
Zet frenkie daar maar neer en kijk hoe je het middenveld verder bouwt. Vergeet de xavi iniesta busquets achtige middenveld. Het hoeft er niet zo uit te zien. Het mag. Helaas zijn we het als een verplichting gaan zien. Desnoods met 2 meer verdedigende middenvelders en 1 zeer aanvallende

15 augustus 2020 om 18:20

Als je het mij vraagt moet er iemand met een gigantisch loopvermogen bij op het middenveld die de gaten kan dichtlopen en ook nog een aardige pass in de benen heeft. Misschien zelfs 2 om de Jong helemaal optimaal te laten presteren. Het middenveld moet nu zowel de gaten van Messi en Suarez (loopvermogen wordt ook minder met de tijd) als de defensie afschermen die allesbehalve solide is.

15 augustus 2020 om 18:38

Ze hebben nog nooit echt naast elkaar gespeeld, zoals Shone/deJong, toch?

15 augustus 2020 om 18:06

Je verkoopt Messi en dan heb je nog die aankopen van de laatste tijd , die zijn het voetballen natuurlijk niet verleerd. Van het geld van de verkoop van Messi kan je nog wel 2 aankopen doen . En dan nog wat uit de jeugd dan heb je al iets aardig om mee te beginnen

15 augustus 2020 om 18:21

Messi verkopen gaat niet. Messi eindigd zijn carriere bij barca of hij loopt gratis weg. Dat heeft hij meer dan verdient

15 augustus 2020 om 18:38

Dan zal.ik heb nu door de voordeur laten vertrekken en dan eens kijken of Barca creatief is met aankopen/geld is. Een nieuwe trainer zou de eerste stap kunnen zijn voor een nieuw Barca.

15 augustus 2020 om 18:29

Transferbudget is secundair. Visie is belangrijk. Als dat bestuur aangeeft dat prijzen even op het tweede plan komen en jouw taak is om de jonge jongens (puig Alena, todibo, araujo, Pedro, fati, de jong, Trincao) te introduceren en met een nieuw team fris voetbal op de mat te leggen en je daarbij afscheid mag nemen van oude vedettes dan denk ik dat de meeste coaches ja zeggen. Dat is gewoon een heel interessant en leuk project. Minder stress en druk ook dan 200 miljoen juist investeren en prijzen pakken dus aangenaam werken

15 augustus 2020 om 18:37

Dat gaat alleen natuurlijk nooit gebeuren onder Bartomeu. In zijn laatste jaar zullen prestaties een vereiste zijn.

15 augustus 2020 om 19:44

Zou met mijn ogen dicht tekenen hoor.
Na 1jaar word je ontslagen en ontvang je een dikke premie endan teken je voor een club onder het niveau van barca want interesse zal er zeker zijn.

15 augustus 2020 om 20:15

@Viswoestijn ze moeten slim inkopen en doorselecteren. Op korte termijn vooral de verdediging upgraden. Volgende spelers zijn haalbaar Alaba (1 jaar contract, rond de 40 mil), Atala als rechtsback (waarde rond 20 mil) en Upamecano zijn waarde ligt rond 50 mil. Heb je achterin van rechts naar links; Atala Upamecano, Alaba en Alba. Snelheid en kracht. Thiago heeft ook 1 jaar contract en ook rond de 30 mil op te halen. Dus rond 130 miljoen nodig voor het eerste jaar. Om dit te bekostigen o.a. laten gaan Pique, Umiti, Semado, Vidal, Rakatic, Busquets en Griezmann. Dit moet meer dan genoeg opleveren. Coutinho terug laten komen. Heb je met Coutinho (kan ook linksbuiten), Thiago en Pjanic 3 nieuwe krachten voor voorin. Suarez hou je nog 1 seizoen erbij. Na dit seizoen kan Barca werken aan doorselecteren van de aanval. Met deze aankopen + Messi in vorm moet Barca gewoon weer meespelen om halve finale CL.

15 augustus 2020 om 20:35

Barcelona heeft laaste jaren veel geld uitgegeven aan rotte appels

Moet zowel Ten Hag als Koeman niet willen. Is op dit moment bij zowel Ajax als Nl elftal een stuk prettiger werken. Bijna elke coach met mogelijkheid tot instappen bij Barca wil denk ik wachten tot 2021. Eerst het bestuur eruit en dan is er de mogelijkheid dat je enigszins fatsoenlijk weer wat kan gaan opbouwen.

15 augustus 2020 om 15:46

Vooral omdat langetermijn momenteel niet bestaat bij Barcelona. Bartomeu wilt gewoon successen volgend jaar en als een trainer die niet brengt, komt er gewoon meteen een andere denk ik.

15 augustus 2020 om 16:37

Ik zou het iig wel weten. Langdurig contract afsluiten tegenover een hoog salaris. Na een half jaartje de deur uit vliegen en dan de volgende 4.5 jaar geld verdienen en wereldreizen maken .

15 augustus 2020 om 18:16

Ik snap je gedachte.. die gedachte zou ik als niet trainer ook hebben, maar een echte trainer moet dit niet willen denk ik.

15 augustus 2020 om 18:28

Het was ook niet geheel serieus bedoeld, daarom ook de emoticon. Alhoewel zoals hoe het met v Gaal is gegaan, dat was ook niet erg. Stond op het punt om met pensioen te gaan en nu heeft hij dat (vroegtijdig) kunnen doen met een aardig zakcentje erbij.

15 augustus 2020 om 20:24

@InkeMontana zr hebben een versie van Louis van Gaal juist nodig. De vroegere versie die kwam, jeugd inpast en dure niet presterende spelers wegwerkt. Haha zou ook hilarisch zijn als hij Messi gaat uitleggen hoe te lopen, aanbieden en meeverdedigen.

Van al die namen zou Ten Hag nog de beste zijn. Het is natuurlijk geen grote naam, maar wel een trainer die het spel van Barcelona terug kan brengen. Henry en Xavi missen ervaring en Pochettino en Koeman staan voor een ander soort voetbal. Persoonlijk lijkt Pimienta me gewoon de beste optie en dan kan Xavi eens laten zien wat hij kan bij Barca B.

15 augustus 2020 om 15:49

imo moet Ten Hag nog wel meer bewijzen en aantonen dat dat CL succes geen lucky shot was. toen was het idd geweldig maar afgelopen seizoen was het heel matig bij Ajax imo. laat Ten Hag nu zien nu hij belangrijke spelers is kwijt geraakt weer een nieuw sterk Ajax neer te kunnen zetten dan zie ik hem in de toekomst wel zo een stap maken. hij zou nu ook alvast in de leer kunnen gaan bij iemand voor zijn communicatie want als hij straks het uithangbord is van een Europese topclub moet je verbaal ook je mannetje kunnen staan in de media

15 augustus 2020 om 15:52

Ach als je zo redeneert kan je alleen maar trainers die al jarenlang in de top werken een kans geven als Barcelona zijnde. Ten Hag heeft heel goed werk geleverd en Ajax speelt echt wel goed voetbal. Hij lijkt me sowieso een betere optie dan Xavi en Henry en toch ook wel dan Pochettino en Koeman.

15 augustus 2020 om 15:56

Pochettino en Koeman hebben natuurlijk veel meer ervaring en inmiddels bij meerdere teams bewezen met beperkte middelen toch grootste prestaties neer te zetten. om dan voor een coach te kiezen die net 1 seizoen geweldig heeft gepresteerd vind ik toch wel een groot risico

15 augustus 2020 om 15:58

Japie het is toch niet realistisch om bij een club als ajax te verwachten dat je structureel meedoet in de eindstrijd van de CL? Als je zo denkt kan alleen Pep of Klopp trainer bij barca worden.

15 augustus 2020 om 15:58

Koeman heeft veel ervaring maar daar zit ook veel slechte ervaring tussen. Het lijkt me echt gewoon een Valverde 2.0 te worden. Want Valverde is ook gewoon een goede coach, alleen niet voor het Barcaspelletje. Pochettino is ook een goede optie inderdaad, al zou het me echt verbazen mocht hij het zelf willen.

15 augustus 2020 om 15:58

(Japie) Koeman wat heeft die bewezen dan buiten Nederland ? Everton ontslagen en ook bij Valencia dus hoezo meer bewezen ? En waarom lucky shot juve en real Verslagen maar natuurlijk allemaal mazzel

15 augustus 2020 om 16:02

@ajax01-95 ik heb het toch niet over de CL. ik heb het over het feit dat je gelijk stond in punten met AZ, een club die in de verste verte de middelen van Ajax niet heeft. afgelopen seizoen vond ik Ajax gewoon niet goed presteren dus ik zou dan niet meteen zo een coach nu al aanstellen bij een Europese topclub en eerst kijken wat hij er nu van maakt bij Ajax nu veel van zijn sterkhouders zijn vertrokken. blijkt hij nu in staat weer een geweldig Ajax neer te zetten dan vind ik hem wel klaar voor de stap maar nu vind ik het nog te vroeg

15 augustus 2020 om 16:03

@lierse1997 maar Koeman kent inmiddels de klappen van de zweep en de druk van het voetbal. die is idd meerdere keren ontslagen geweest en heeft bij meerdere clubs getraind. dat is inmiddels toch wel een man met ervaring

15 augustus 2020 om 16:04

@sloep01 Koeman heeft zich bewezen bij Feyenoord, Psv, Southampton en Oranje. dat zijn al 4 clubs. Ten Hag heeft nu bij 1 club met een grote naam getraind en dat is Ajax waarvan hij het 1 seizoen geweldig heeft gedaan en 1 seizoen matig. het is nu dus nog moeilijk te voorspellen hoe goed hij precies is als coach. we kunnen nu nog moeilijk voorspellen of het een Europese topcoach is. AS Roma en AS Monaco hebben ook een keer de halve finale van de CL gehaald maar zijn die trainers nu actief in de Europese top? ik zou het niet weten maar het zou me niet verbazen als dat gewoon een incidenteel succes was waarin alles perfect samen viel en dat dat nog niet meteen alles zegt over hun trainerskwaliteiten

15 augustus 2020 om 16:09

Hoeze bewezen bij Feyenoord ? Toch geen titel gehaald ?

15 augustus 2020 om 16:11

@sloep01 twee keer op de 2e plek geeindigd met zowat nul financiele middelen en gewoon voor PSV geeindigd wat vele miljoenen in de selectie had gepompt. dat vind ik een geweldige prestatie. Pelle een spits die nog nooit wat had bewezen en nog nooit ergens had gescoord en die niemand wilde hebben bv is onder Koeman uitgegroeid tot de nummer 1 spits van het Italiaanse elftal destijds. bij Depay kwam het er jarenlang niet uit en Koeman heeft hem weer aan de praat gekregen. Mane is onder Koeman uitgegroeid tot een speler die het tot Liverpool schopte en daar nu de grote man is. Koeman heeft imo al heel veel bewezen. wie weet kan ten Hag dat ook maar ik vind wel dat hij het nog wel over een langere periode mag bewijzen voordat hij naar een Europese topclub gaat

15 augustus 2020 om 16:26

@sloep01koeman heeft het bij Southampton zeer goed gedaan. In twee seizoenen toch de hoogste noteringen gehaald in de geschiedenis van die club. Deed het daar beter dan Pochettino deed. Het eerste jaar van Koeman bij Everton haalde hij ook de hoogste klassering sinds het vertrek van Moyes. Het seizoen daarna had hij een selectie die uit balans was. Rooney was te oud, Klaassen niet goed genoeg en alleen Sigurdsson dus als goede aanvallende middenvelder.daarnaast is het een rare opmerking over Koeman en niet kampioen worden met Feyenoord. Heeft Bosz zich dan ook niet bewezen bij Ajax? Koeman is 2x2e en 1x3e geworden met een selectie waar amper geld in zat en het seizoen ervoor 10e werd

15 augustus 2020 om 16:28

Japie_krekelIeder dag kom je met een dwaas opmerkingen. Bij winnen van de CL speelt geluk absoluut ook een rol. Kijk naar Liverpool vorig jaar hebben ze de CL gewonnen en dit jaar vlogen ze tegen een minder club. Heb je daar ook antwoord op? Chelsea won ook de CL met alle geluk. Er zijn zat trainer die super goed zijn en toch niet ieder jaar de CL winnen. Barcelona heeft een trainer imo Guardiola die durft de schip op te ruimen. Guardiola had ballen om Deco, Ronaldinho, Eto'o durven weg te sturen. En hele team met jonge spelers op te stellen.Barcelona heeft nog een jaar de tijd om alles te doen wat ze willen. Na 2021 is een andere koek. Bestuur had al heel lang weg gemoeten. Ze hadden geluk met luis Enrique toen zij de CL hebben gewonnen.

15 augustus 2020 om 16:30

Vanaf Koeman heel veel budget had bij Everton begon het fout te gaan. Een beetje hetzelfde als bij Brandts. Bij PSV deed die het top, maar bij Everton ging hij alleen voor grote namen. En dat iets waar ja als Barcelona rekening mee zou moeten houden lijkt me.

15 augustus 2020 om 16:33

In de halve finale cq. bijna finale Champions League spelen is nimmer nooit een ‘lucky shot’. Daar is het niveau immers veel te hoog voor.

15 augustus 2020 om 16:50

@lierseik geef je gelijk in wat je schrijft maar langs de andere kant, 'slechte ervaring' is ook iets wat je moet meemaken als coach en mens. Je moet wel eens op je bek gaan en daaruit verder gaan en bouwen. Alleen maar successen boeken bestaat eigenlijk niet en soms moet je geluk hebben qua team, bestuur, je eigen talenten, je concurrentie (of gebrek daaraan), ...

15 augustus 2020 om 16:58

@Medellin, heb je zeker gelijk in hoor. Alleen heeft Koeman een lange periode na Valencia toch weer fouten gemaakt bij Everton. Dus slechte ervaringen zijn belangrijk, maar alleen als je er van leert niet als je er in hervalt natuurlijk. En geen idee in welk van de twee categorieën Koeman valt.

15 augustus 2020 om 17:08

Feyenoord was gewoon bijna falliet en gedegradeerd. De 10-0 van PSV was echt gewoon een dieptepunt en Koeman heeft er gewoon weer een topclub van gemaakt.

15 augustus 2020 om 17:57

@GloryUnited, @Japie_Krekel. Neem deze man alsjeblieft niet serieus. Je merkt meteen aan hem dat hij een successupporter is. Een coach kan alleen goed zijn blijkbaar, als die prijzen heeft gewonnen. Lastig verhaal is dat voor trainers die moeten vechten tegen degradatie.

15 augustus 2020 om 18:50

(Acmilaan) Ik neem aan dat je mij bedoeld als ik een succes supporter zou zijn dan zou ik niet al bijna ruim 25 jaar een seizoenkaart hebben bij mijn club hoor dus een succes supporter ben ik zeker niet sterker nog , al duurt die Corona bij wijze van nog 2 jaar dan nog zal ik mijn kaart verlengen , dus even dimmen met je aannames graag succes supporter hoe durf je dat te zeggen over iemand die je niet eens kent .

15 augustus 2020 om 20:26

Juist successupporters kunnen een seizoenskaart bezitten, als je gewoon geld hebt.

15 augustus 2020 om 21:41

Nou als dat zo zou zijn dan gaf ik mijn geld ergens anders aan uit hoor , en wie ben jij dan wel niet om dat te suggereren man , barre tijden gehad hoor bij mijn club en gewoon iedere wedstrijd er zitten .

16 augustus 2020 om 12:06

@dirk_borst toch is het AS Monaco en AS Roma na een gouden lichting spelers niet meer gelukt die halve finale van de CL te halen. soms valt alles goed samen maar een topcoach gooit structureel hoge ogen. nou verwacht ik natuurlijk niet dat Ajax opeens elk jaar gaat overwinteren in de CL maar in de Eredivisie moet je toch wel afgetekend kampioen kunnen worden gezien de middelen

15 augustus 2020 om 15:52

Helemaal mee eens het zou mooi zijn dat als Xavi toch ervaring op wil doen dat bij Barca B doet een beetje de Guardiola weg

15 augustus 2020 om 15:56

Lijkt me ook gewoon het beste want gewoon iemand op basis van zijn naam er zetten komt toch echt bijna niet voor.

15 augustus 2020 om 16:23

Ten hag zou ik mooi vinden mocht hij het lef hebben om bepaalde spelers een reserve rol te geven.

15 augustus 2020 om 16:27

Het hangt er natuurlijk ook van af of de spelers er zelf voor open staan. Want ik heb toch het gevoel dat Setien niet door de hele selectie even serieus genomen werd. Want als de spelers niet in een trainer geloven, is het al per direct een mislukking.

15 augustus 2020 om 16:42

Inderdaad, op een gegeven moment gaan spelers ook denken dat ze het zelf beter weten. Zie er dan nog maar eens een tactiek in het team te slijten. Ten Hag is niet geen zwaargewicht waar de spelers naar opkijken, en hij heeft ook niet de ervaring (die Koeman wel heeft met NL) om een slecht lopend team met vedettes weer op de rails te krijgen.

15 augustus 2020 om 16:49

@lierse het is een kunst van een trainer om een spelersgroep aan zijn zijde te krijgen. Lukt dat niet dan wordt het moeilijk voor iedere trainer. Ik denk wel dat na vandaag de barca spelers meer open zullen staan. Messi busquets en pique kregen vandaag wat zij zelf tegen veel teams deden onder guardiola. Dit is een diepte punt voor hen. Meestal staan mensen open voor verandering na zoiets. Kijk maar naar pique die bereid is om te stoppen als dat goed voor de club is.

15 augustus 2020 om 17:49

het spel van Barcelona weer terug kan brengen@
Daar heb je de spelers voor nodig die dit kunnen. Er zit veel te weinig power in dit team. Dit merk je wanneer zij krachtige teams tegeniver zich krijgen. En wanneer dat team dan ook nog eens goed kan voetballen dan weet je ondertussen wat er gebeurt met Barca. Denk dat zij wat meer naar Liverpool en Bayern moeten gaan kijken.

15 augustus 2020 om 18:03

Je kunt al beginnen met Puig eens op te stellen. De selectie van Barcelona is niet geweldig, maar nog altijd gewoon oerdegelijk. Daarnaast moet je geen absolute wereldspelers hebben om mooi te voetballen. Het conditionele is wel een ding inderdaad, maar daar hebben wij als outsiders niet genoeg zicht op.

15 augustus 2020 om 18:28

klopt helemaal.
Over het
conditionele weten we hoe het Duitse voetbal in elkaar zit. In Nederland is dit bijvoorbeeld ook vaak een vies woord. In Duitsland wordt dit met goud omlijst. Denk dat er bij Barca 97 % met de bal getraind wordt. Denk bij Bayern minder bijv. Het is maar een dingetje. Ook een aanname van mij.

Pochettino zou qua spelopvatting wel een goede zijn, heeft bij al zn clubs tot nu toe laten zien verzorgd aanvallend voetbal te spelen met druk vooruit en bovendien heeft hij ook oog voor de jeugd. Daarnaast Argentijns dus dat zal Messi ook fijn vinden. Het nadeel van Poch is dat hij nog nooit een prijs heeft gepakt (of in elk geval niet veel). Poch is in elk geval wel een coach waarmee je een nieuw team kan opbouwen, want dat is wel echt nodig.

15 augustus 2020 om 16:14

Je kan dus niks opbouwen. Het bestuur dat over jaar komt hebben allemaal een eigen kandidaat. Teken je nu een contract en na jaar is het bestuur die je heeft aangenomen weg. Lijkt me lastig verhaal dus of je moet et als coach zijnde zo geweldig doen in 1 jaar maar dat zie ik met geen enkele coach doen met dit materiaal.

15 augustus 2020 om 16:47

Dat is natuurlijk buiten de onkunde van het bestuur gerekend. Wanneer zijn daar verkiezingen voor? Ik ben het namelijk met je eens dat je met het huidige materiaal het in Spanje misschien leuk kan doen, maar daarbuiten ben je kansloos voor elke prijs. Een wat toekomstgerichter bestuur zou in dat geval een stuk gunstiger zijn. Het kan namelijk best zijn dat komend jaar een 'tussenjaar' wordt voor Barça waarin ze een aantal dingen opnieuw moeten opbouwen.

15 augustus 2020 om 18:11

Als ik Barca was zou ik Messi verkopen , nu vang je et nog wat voor. En met dat geld kan je wel wat nieuwe spelers kopen en gaan bouwen aan een nieuw Barca. Het tijdperk Messi komt ten einde , misschien was dit het dit jaar al het geval.
Maar Pochettino lijkt me een goede optie sls trainer , als die wilt ..

Hoop ieder geval dat de nieuwe trainer de ballen heeft om de ploeg om te gooien afscheid nemen van de oude garde en een nieuw elftal gaan bouwen met Frenkie, Puig, Fati, Trincao enzovoort en vooral spelers beter maken want er komen heus wel leuke spelers aan hoor

Ik hoop dat ten Hag voorlopig nog wel bij Ajax blijft en als hij Ajax verlaat, dan moet ik eerlijk zeggen dat ik twijfel of hij dan direct geschikt zal zijn voor FC Barcelona. Ik ben een groot fan van ten Hag en waar ik bij bijvoorbeeld Bosz (waar ik ook een groot fan van ben) twijfels had of hij het zou redden in het buitenland (omdat Bosz echt gericht is op 1 speelstijl), heb ik dat bij ten Hag niet. Ten Hag kan echt wel verschillende systemen spelen en bepaalde dingen erin brengen bij spelers. Koeman zou wel een optie kunnen zijn, maar die kan volgens mij pas na volgend jaar eventueel weg bij het Nederlands elftal en Henry was als coach bij AS Monaco helaas een groot debacle en heb geen idee hoe hij het nu in de VS doet, maar voor nu denk ik niet dat Henry een optie zal zijn. Ik zou echt gewoon voor Pochettino gaan en ja, Pochettino heeft in het verleden aangegeven nooit coach van Barcelona te willen worden (vanwege zijn verleden bij Espanyol) en hij heeft nooit prijzen gewonnen, maar met Tottenham Hotspur is dat best lastig gezien de concurrentie in de Premier League en Europees verband en bij Southampton en Espanyol heeft Pochettino gewoon prima werk geleverd. Heeft een zeer duidelijke visie en probeert zich ook aan te passen aan zijn spelersmateriaal. Kijkt ook gericht naar spelers die hij nodig heeft en bij Tottenham vond ik hem altijd heel goed in het doorselecteren, want 1-jaar voordat Pochettino naar Tottenham kwam hadden ze 100 miljoen voor Bale ontvangen en dat geld hadden ze eigenlijk zonder visie geïnvesteerd in nieuwe spelers. Pochettino is toen eerst bezig geweest om het de eerste 1 à 2 jaar na zijn hand te zetten en dat is toch best wel gelukt en dat is iets wat Barcelona nu ook nodig heeft.

15 augustus 2020 om 16:15

Alleen bij Bosz weet ik dat hij het qua persoonlijkheid redt in het buitenland. Bij Ten Hag heb ik dit minder. Ten Hag is voor de camera een enorme boer en houten klaas. Weinig tactisch vernuft te vinden daar. De media in Engeland, Spanje en Italië zijn veel scherper dan Driessen van de Telegraaf.

15 augustus 2020 om 16:41

Echt een kulargument. Je moet Ten Hag eens zien op de training met zijn spelers. Maar zeggen dat hij er niet klaar voor is omdat hij voor de camera een houten klaas is? Dan kan je echt beter een abbo op de Story nemen.

15 augustus 2020 om 16:49

Ik zeg niet dat hij er niet klaar voor is. Ik vraag me af of hij het redt als er meer media aandacht etc is. Het is niet echt een persoonlijkheid. Maar stel Ten Hag zegt iets niet zo handigs tegen een verslaggever van de Marca, dan wordt daar een week over gesproken en dat zal vanuit club bestuur invloed hebben op de manier waarop ze naar zo iemand kijken. In de absolute top is de interactie met de media en de druk die de media meeneemt een nieuw aspect waar managers aan moeten wennen.

Waar iedere trainer er jaren geleden van droomde om daar te kunnen coachen, zal dat nu het tegenovergestelde zijn. Messi is toch ook echt een probleem daar, dat is wel duidelijk nu. Als het niet loopt, doet hij ook helemaal niks gewoon. Als hij de bal verliest zet hij gewoon geen ene stap meer. Hij kijkt gewoon toe. Best triest eigenlijk. Het is Messi dus niemand die hem aanspreekt.

Wordt echt tijd voor een coach die durft ouderwets Barca voetbal te spelen. De laatste 2 coaches waren vaak te bang om vooruit te spelen en stelde veel te veel middenvelders op. Luis Enrique en guardiola speelde lekker aanvallend. Wat mis ik dat Barca zeg. Verder krijg de directie vaak de schuld voor hun transferbeleid, wat 100 procent begrijpelijk is, maar een goeie coach zou toch gewoon moeten weten wat de kwaliteiten van zijn spelers zijn en hoe die ze het beste kan benutten? Coutinho, griezman, dembele, de jong, Arthur, allemaal jongens die normaal gesproken, mits ze zelfvertrouwen hebben en goed benut worden, het verschil kunnen maken.

15 augustus 2020 om 16:14

Dat Barca zal voorlopig niet meer terugkomen. Daarvoor heb je een Xavi en Iniesta in hun prime nodig. Messi is ook niet meer de Messi van toen.. Ik, als United supporter, ken het verlangen naar de betere tijden van zo'n 10 jaar geleden. Helaas zijn die tijden voorbij

15 augustus 2020 om 16:59

Ben bang dat je inderdaad gelijk hebt. Maar wat betreft Messi ben ik het er niet mee eens. Ja hij is niet meer de oude, maar ook hij wordt gewoon niet goed gebruikt op 't moment. Althans, dat is hoe ik 't zie. Messi kan niet meer in zijn eentje heel een team carryen. Maar dan moet je proberen het team minder van hem afhankelijk te maken. Gedurende het seizoen kan hij nog steeds het verschil maken, maar dan moet je een team bouwen die zijn gaten kan vullen en van hem 1 van de haltes te maken, inplaats van constant het eindstation. Je kan zien dat hij qua passing, dribbels en schoten nog altijd een van de, zo niet, de beste ter wereld is. Zijn positionering en loopvermogen is alleen minder geworden.

15 augustus 2020 om 17:09

Messi verdedigt geen enkele meter. Dus Messi moet een vrije rol krijgen in een ploeg die wedstrijden domineert. Op dit moment is Barca dat niet. als je Messi als Rechtsvoor zet, dan moet de RM en de RB dus die extra man opvangen. Maar de vraag is dan, in hoeverre wil je je ploeg nu afstemmen op een speler van 34? Dat is redelijk kortetermijndenken

15 augustus 2020 om 17:17

Heb je gelijk in. Aan de rechterkant wordt Barca constant overrompeld en met een back die eigenlijk rechtsbuiten bij Southampton ofzo moet zijn, krijg je gewoon te veel goals tegen. Maar dan zou ik Messi als valse spits gebruiken waar die ballen ook kan distribueren. In zijn record jaar met 90 plus goals speelde hij als ik het goed heb ook op die positie. Verder hebben we het over Messi hé, niet zomaar een 34 jarige. Aan zijn techniek en skills ligt het niet. Het is puur zijn werklust.

Waarom ook eigenlijk niet. Michels, Cruyff, v. Gaal en Rijkaard zijn hem dan voor gegaan en niet zonder succes. Ten Hag met Cruyff als 1 van zijn assistenten is nog zo gek nog niet.

15 augustus 2020 om 15:59

Waarom zou je dat doen? Dus omdat er veel Nederlandse trainers een succes waren, nemen ze er nog maar eens eentje? Ik mag toch hopen dat met dergelijke dingen totaal geen rekening gehouden wordt.

15 augustus 2020 om 18:41

Waarom zou je het niet doen? Ja er hebben veel Nederlanders succes gehad bij Barcelona. Moeten we dat gaan ontkennen? Luister goed, ik zeg niet dat Ten Hag de oplossing is. Maar het is duidelijk dat bepaalde Nederlanders successen hebben geboekt met hun visie bij Barcelona. Geeft het een garantie als je een niet-Nederlandse coach neemt? Volgens mij hebben wij Nederlanders altijd een bepaalde visie naar buiten gebracht hoe wij over voetbal denken. Het heeft niet altijd succes opgeleverd, maar het heeft Barca ook zeker geen windeieren gelegd.

15 augustus 2020 om 19:59

Je neemt iemand aan op basis van kwaliteit niet op basis van nationaliteit. Als iemand met veel kwaliteit toevallig Nederlands is, is dat er leuk bij genomen. Maar leidend om iemand aan te nemen kan het echt niet zijn.

Koeman past alleen qua naam bij Barca, dus daar zou ik nooit voor gaan. Bovendien heeft hij alleen bij Feyenoord iets boven verwachting gepresteerd. Ten hag is wel een trainer die automatisme en spelsysteem erin probeert te slijpen, iets wat nou totaal ontbreekt. Alleen is het de vraag of de vedetten dat pikken als een trainer om de haverklap het spel stillegt op de training.

15 augustus 2020 om 16:12

Koeman heeft ook oranje weer op de rit gekregen na de dramatische jaren ervoor.

15 augustus 2020 om 16:20

klopt, maar toch vind ik dat totaal iets anders dan een club trainen. Bij een nationaal team moet je toch meer een people's manager zijn. Dat lijkt hem tot nog toe uitstekend af te gaan, en daarbij heeft hij zijn naam en status natuurlijk ook mee. Hij heeft echter geen enkele club op zon manier laten voetballen, dat het ook maar enigszins in de buurt komt van wat ze bij Barca willen zien.

15 augustus 2020 om 16:27

Ik heb het idee dat je bij een topclub ook vooral people manager bent. Die jongens daar kunnen echt wel de bal van A naar B spelen. Het zijn allemaal vedettes en de absolute top. Die moet je zien te managen. Zidane is daar goed in. Evenals een Ancelotti, Blanc, enz.

15 augustus 2020 om 16:49

Toch zie je bij trainers als klopp en guardiola duidelijk dat ze tactisch hun stempel op het elftal hebben gedrukt. En het is ook afhankelijk met wat voor een groep je te maken hebt, en hoeveel leiders daar tussen zitten. Je zag het nou ook bij Real. Als de baas achterin wegvalt dan stort het qua organisatie meteen in elkaar. En bij Barca zijn de leiders in het elftal al flink aan slijtage onderhevig. Dan zal je toch meer als alleen een people's manager moeten zijn.

Wie wil er nou onder dit bestuur in stappen. Je weet toch dat er verkiezingen zijn volgend jaar en elke kandidaat heeft al gemeld zijn eigen trainer te willen presenteren... Wat ga je daar dan nu doen behalve je zakken vullen.

Hoezo zouden ze het niet proberen bij Wenger. Laat Wenger maar 2 jaar puin ruimen en weer het oog richten op talenten. in die 2 jaar kan je een assistent intern opleiden tot nieuwe manager. Wenger als Coach en dan Henry en Xavi als assistenten.

15 augustus 2020 om 16:15

Ik meen te hebben gelezen dat Wenger Barcelona heeft afgewezen, maar ik kan mij daarin vergissen. Persoonlijk denk ik dat de coach van Barcelona B de beste keuze is, 1 jaar overbruggen met een clubman tot de verkiezingen en dan met een nieuw bestuur een andere koers inslaan.

Ten Hag moet lekker naar Duitsland is een nuchtere gozer. Is niet gemaakt voor bepaalde voetbal culturen heb ik zo het gevoel. Ten Hag heeft al moeite met de Telegraaf laat staan als hij op de voorpagina van Marca, Sport of Mundo Deportivo staat. Dat moet hij zich zelf niet aan doen. Guardiola werd na 4 jaar Barcelona zichtbaar 10 jaar ouder. Lekker naar Duitsland. Wat betreft Barcelona het heeft weinig zin om een nieuwe trainer nu aan te stellen zolang het huidig bestuur daar nog zit. Zo snel mogelijk doorselecteren en renoveren. Volgend seizoen lekker met de jonkies spelen Puig, Trincao, Fati, Frenkie, Dembele enzovoort. Volgend jaar zomer kijken wie je kan halen en op welke posities investeringen nodig zijn.

Nieuwe trainer weinig zin er moet een flinke bezem door die selectie incl messi

Ik citeer; 'Barcelona liever inzet op grotere namen'. Zijn Kluivert en Henry grote namen in het trainersgebied? Ik weet niet als bepaalde geruchten waar zijn. Maar mochten ze willen denken aan die 2 namen, wat valt er dan nog meer te zeggen over het bestuur. Het vervelende is dat het bestuur niet zelf zal opstappen. Zo blind zijn ze wel. Die kijken niet naar hun zelf en zullen dus nooit de schuld bij hun zelf zetten. Dat is het grootste probleem. Je kan wel trainers, TD's en spelers allemaal gaan wisselen. Als dezelfde mensen blijven zitten die nota bene al die mensen hebben opgesteld, zal je in cirkels blijven lopen. Hun visie match totaal niet bij de club. Ik ben zelfs blij dat Xavi nog niet wil instappen. Die zal het ook zien dat hij nu gewoon in een wespennest zal instappen. Die heeft Bartomeu ook liever niet achter zich.

Het zou voor iedere trainers stuk makkelijker zijn wanneer Messi, Alba, Suarez, Busquets gaan stoppen en of vertrekken zodat iedere trainers boven de selectie staat. Ik als trainer zou willen dat Suarez en Messi meer moeten doen bij hoog druk zetten, dat is denk ik erg lastig. Busquets is een ouderwetse speler en niet meer van de huidige tijd. De huidige tijd is de snelheid en met 11 spelers hoog druk zetten nodig. Dat heb je bijvoorbeeld gezien bij Atalanta, Manchester City, Bayern München, Ajax, etc. Het is een moderne voetbal geworden.

Koeman moet niet zo onverstandig zijn als Frenkie. Niet heen gaan. Je moet puin ruimen en de oude meesters bij het vuil zetten. Dan ontslagen worden en vervolgens schuiven ze iemand door die gaat oogsten. Ben je zeker 3 jaar verder. Een oude coach die best wil puin ruimen en nieuwe talenten wil laten doorstromen moeten ze hebben. Een soort crisis manager. Koeman wil nog prijzen pakken en naam maken. Wenger heeft ze afgewezen, dat zegt ook wel wat.

Ik zie Ten Hag Barcelona niet coachen. Ik denk niet dat hij goed kan aarden binnen de club en al helemaal niet nu het aan alle kanten rommelt. Koeman heeft volgens mij al aangegeven dat hij bij Oranje wil blijven.. Kluivert kan misschien doorgeschoven worden naar het eerste. Pochettino betwijfel ik ten zeerste gezien zijn uitspraken over Barcelona en zijn Espanyol verleden, al moet je dat soort comments in de voetbalwereld nooit al te serieus nemen. Ik ben heel benieuwd wat de keuze wordt van Bartomeu en co. Je kan Setien, Abidal en nog een paar anderen de laan uitsturen maar nogmaals: Barto moet er zelf gewoon uit. Wat heeft die vent er een potje van gemaakt zeg, ongekend.

15 augustus 2020 om 17:40

Hij kon ook niet aarden in Amsterdam, naar een paar potjes wilden ze de kabouter met zijn rare taaltje weghebben. Nou we hebben gezien wat Erik jullie gebracht heeft, sinds jaren weer Europees prestaties. Wat een toptrainer in de dop!

De naam ten hag zingt helemaal niet rond bij barca. Weer een verzonnen iets.

Erik als nuchtere tukker die kan deze klus ook klaren. Heeft Ajax ook weer op de kaart gezet met zijn filosofie, dan kan hij Dit bij Barca ook. Erik zijn droombaan is volgens mij Bayern, maar dat kan bijna niet beter, dan maar Barca. Succes Erik.

Een Nederlandse trainer zou wel leuk zijn. Ik weet alleen niet of je dat nu wel wilt als trainer.

Ik zou wel instappen bij Barca, dembele of fati voor de diepte. Couthino, messi op 10. Suarez, griezmann spits. Thiago proberen terug te halen en daarnaast frenkie, buzzie. Nieuwe rechtsback. Piqué inruilen voor de vrij of een andere goede cv, langlet en umtiti voor de andere cv plek. Dan kom je al een heel eind.

Het is allemaal zo betrekkelijk met die trainers. Een half jaar geleden zag iedereen die hem überhaupt kende Hansi Flick als hooguit een goede assistent voor een club als Bayern. Nu staat hij in pole position om de treble te winnen. Dus zeg het maar...

Hahaha dit moet een grap zijn.... ten Hag.... ik kom niet meer bij.

Wat zou deze beste man toe kunnen voegen aan Barcelona. We hebben afgelopen seizoen vooral Europees kunnen zien wat voor een tactisch onbenul ten Hag is. Totaal ongeschikt voor een topclub.

Ik denk dat Ten Hag voor een jaar de kans krijgt en tegen valt om vervolgens Koeman aan te stellen.

Ik zou op dit moment niet in stappen bij FC Barcelona. De selectie is te oud/niet goed genoeg om te presteren. Daarnaast is er denk ik weinig geld voor gerichte aankopen. Nu trainer van Barcelona worden is een te groot risico voor je loopbaan.

Ik denk eerlijk gezegd dat er een man is die deze klus kan klaren: Ronald Koeman! Als iemand heeft aangetoond om een team te smeden is hij het wel. Hij bracht weer kleur aan Oranje en aan Feyenoord. Ik denk eerlijk gezegd echt dat hij de perfecte kandidaat zou zijn maaaaar hij moet lekker bij Nederland blijven, het werk is daar nog niet klaar!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren