Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Engelsen kennen vraagprijs Feyenoord en bereiden eerste bod voor’

Laatste update:

Leeds United is in de markt voor Marcos Senesi, zo wist journalist Martin Flores van het Argentijnse Radio Continental dinsdag te melden. Hetzelfde medium meldt een dag later dat de naar de Premier League gepromoveerde club bezig is met een eerste bod van omgerekend twintig miljoen euro op de centrumverdediger van Feyenoord. Manager Marcelo Bielsa is naar verluidt zeer gecharmeerd van zijn landgenoot, die in Rotterdam nog drie seizoenen vastligt.

Het Argentijnse medium Olé voegt hieraan toe dat Feyenoord onlangs al een bod van vijftien miljoen euro heeft ontvangen van Sevilla op de 23-jarige mandekker. Technisch directeur Frank Arnesen houdt echter vast aan een minimale vraagprijs van twintig miljoen euro, waardoor Leeds United voorlopig de beste papieren lijkt te hebben. Senesi en Feyenoord zijn evenwel nog niet officieel op de hoogte gebracht van de belangstelling vanuit Engeland, zo klinkt het.

‘Feyenoord kan miljoenenbod vanuit de Premier League verwachten’

Een Premier League-club wil ver gaan voor een deal met Feyenoord.Lees artikel

Voetbal International meldde vorige maand nog dat trainer Dick Advocaat niet van plan is om Senesi al na één seizoen te laten vertrekken. Een aantrekkelijk bod van Leeds United kan echter voor een nieuwe situatie zorgen in De Kuip. De jonge verdediger heeft er ook nooit een geheim van gemaakt dat hij op termijn de stap wil maken naar een grote Europese competitie. Bielsa heeft in ieder geval tot 5 oktober de tijd om zaken te doen, want op die dag sluit het tweede deel van de zomerse transfermarkt.

Volgens berichtgeving van Olé heeft San Lorenzo, dat Senesi in 2019 voor circa zeven miljoen euro verkocht aan Feyenoord, een doorverkooppercentage van tien procent bedongen. Het is niet bekend of Senesi oren heeft naar een transfer richting Leeds United, dat voor het eerst in zestien jaar tijd weer actief is op het hoogste niveau in Engeland. Bij Feyenoord lijkt hij sowieso als basisspeler aan het nieuwe seizoen te beginnen. In zijn eerste jaar in Rotterdam kwam Senesi tot 25 wedstrijden.

Verwacht jij dat Marcos Senesi naar Leeds United vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

als Feyenoord wil laten zien de ambitie te hebben om mee te doen voor de titel moeten ze hem nog minstens een jaar in Rotterdam houden. Dan is het hopen dat hij de pannen van het dak speelt en je hem volgend jaar ook weer voor minstens 20 mln. kan verkopen. Ik weet niet hoe de financiële situatie in Rotterdam is, maar 15-20 mln. is natuurlijk veel geld in deze tijd, dus ben benieuwd of ze het kunnen/durven weigeren.

5 augustus 2020 om 09:38

Die gok hebben ze ook met Jorgensen genomen en pakte niet zo lekker uit, je moet soms ook gewoon cashen.

5 augustus 2020 om 09:45

Dat is een slechte reden, dan ga je vanaf nu altijd verkopen bij een hoog bod. Ik denk dat de aanwezigheid van Advocaat wel helpt hier, die wordt gek als ze Senesi verkopen nu. Wil niet zeggen dat ze dat niet doen, maar denk wel dat hij een relevante factor is nu

5 augustus 2020 om 09:49

Dat klopt. En dat is het perfecte voorbeeld van het risico dat je neemt bij het afslaan van een goed bod. Maar als je bij elk goed bod je beste spelers verkoopt, ga je nooit meedoen om de knikkers en ik denk toch dat dat is wat Feyenoord uiteindelijk wil.

5 augustus 2020 om 09:56

Voor de hoofdprijs moet je hem natuurlijk gewoon laten gaan. Feyenoord zit nu niet echt in een financiele positie dat ze zoveel geld kunnen laten lopen. Bij Jörgenson liep het niet goed af. Het is dan wel belangrijk dat er straks wel weer een verdediger speelt die ook straks geld in het laadje kan brengen. Als je een paar spelers verkoopt voor mooie bedragen en je haalt goedkope spelers die zich sterk ontwikkelen en voor een mooi prijsje kunnen worden verkocht, dan kom je vanzelf wel in een positie dat je niet hoeft te verkopen en je abnormale bedragen kan gaan vragen.

5 augustus 2020 om 10:34

@huntie020 maar wat is cashen? Ajax betaalde al 15 miljoen voor een imo simpele verdediger als Alvarez. 20 miljoen is echt niet zoveel geld

5 augustus 2020 om 10:35

Vooral vast blijven houden aan 1 gok, daar kom je ver mee in het leven. Verder was het de bedoeling dat Feyenoord de beker zou halen om voorronde EL veilig te stellen en de kans met Jorgensen was kleiner. Feyenoord won de beker dus in hoeverre was die gok verkeerd?

5 augustus 2020 om 10:36

@gaeajax het probleem is alleen dat goedkoop vaak duurkoop is gebleken. Je vind niet elk jaar een Davinson Sanchez voor 5 miljoen bv en ook een Senesi vind je niet elk jaar voor 7 miljoen

5 augustus 2020 om 10:07

Zo kan je redeneren, je kan ook redeneren om nu voor de absolute hoofdprijs te verkopen. Dat vind ik minstens 30 miljoen. Leeds is gepromoveerd naar de Premier League dus ontvangen zij gigantisch veel geld. Trainer is een Argentijn, net als Senesi. Van dat geld kan je meer dan een prima vervanger halen en ongetwijfeld andere posities verder versterken. Misschien gaat Feyenoord er dan kwalitatief op vooruit.

5 augustus 2020 om 11:48

Ik denk dat je met 20-25 al de absolute hoofdprijs te pakken hebt. Dan zit je redelijk aan de max voor spelers uit kleine competities. Uitzonderingen zijn spelers die het ook internationaal met hun club en/of land hebben laten zien. Dat kan bij Senesi ook nog komen maar dan zul je minimaal nog een jaar moeten wachten en dan moet je hopen dat Feyenoord eindelijk Europees eens iets laat zien of dat Senesi zich vast in het nationale elftal speelt en komende zomer als basis speler mee gaat naar de copa america.

5 augustus 2020 om 13:47

20-25 miljoen de max, terwijl er al talloze transfers zijn geweest voor meer uit diezelfde kleine competities. Het is maar net hoe je het bekijkt natuurlijk 😂

5 augustus 2020 om 14:08

Zoals London Calling schrijft: uitzonderingen zijn als spelers het ook internationaal hebben laten zien. Heeft Senesi dat al gedaan?

5 augustus 2020 om 14:27

Dus dan houd je senesi nog een jaar binnenboord zodat hij in de Europa league kan laten zien en wellicht ook international kan worden

5 augustus 2020 om 14:38

@romanempire010 die zijn er wel geweest, maar dan ga je er aan voorbij dat die spelers daar ook nog iets voor hebben moeten doen.de spelers die er zijn geweest, van Ajax en PSV die dergelijke bedragen opleverden kwamen omdat die spelers of in de EL, CL of als international indruk maakten. En hetzelfde geld voor spelers die bijvoorbeeld van Sporting, Porto of Benfica kwamen. Maar ga anders gewoon eens zoeken naar 5 spelers uit een kleine competitie die europees-internationaal niets hebben laten zien die voor bedragen van 25 miljoen of meer weg gingen. Ik kan je ook de moeite besparen, die zijn er namelijk niet.

5 augustus 2020 om 15:30

@gloryunited, dat is een optie natuurlijk. Ik sluit helemaal niet uit dat als Senesi inderdaad zijn debuut maakt bij Argentinie en een goede copa america speelt en/of met Feyenoord iets leuks laat zien in de EL dat hij inderdaad voor 25, 30 of zelfs nog meer weg kan komende zomer.

5 augustus 2020 om 15:46

@ London Callingik vind dat zo'n gelul. Het gaat ook om het aankoopbedrag, oude club heeft nog een door verkooppercentage, Senesi's leeftijd en hij zit bij Jong Argentinië. Ik zou niet weten waarom 25 miljoen dan de max is. Volgens mij is Feyenoord sowieso al 10-12 miljoen kwijt om de investering terug te verdienen. Moet je nog een vervanger halen en je wilt nog winst maken.

5 augustus 2020 om 16:04

@rbn_ hoezo dom gelul, je kan toch zelf ook zien welke bedragen er elders voor spelers betaald worden. Het aankoop bedrag maakt voor Feyenoord uit, maar niet voor de kopende club. Je kan toch gewoon kijken voor wat voor bedragen andere spelers weg gaan. En dan is het heel simpel clubs uit kleine competities krijgen nooit meer dan 25 miljoen, tenzij die spelers ineternationaal iets hebben laten zien.spelers uit competities als de belgische, zwitserse, turkse, oostenrijkse, enz gaan ook gewoon naar de grote competities en de internationale (sub) top. Er is echt niet een transfermarkt voor Nederland - Feyenoord en een voor de rest van de wereld. Als je dat niet ziet dan ben ik niet degene hier die domme dingen roept. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat betekent nog niet dat het niet klopt.

5 augustus 2020 om 10:19

@TheJigsaw hoe realistisch is het dat Feyenoord mee gaat doen voor het kampioenschap? Haps ligt er lang uit. Keeper is niet echt puntenpakker, maar krijgt voordeel van de twijfel. Zelfde geldt voor de jonge rechtsback. Deed het aardig. Bogethin is echt op nu. Trage CV. Senesi deed laatste half jaar goed. Is nog jong. Middenveld staat goed met Fer en Kocku. Toornstra nuttige speler. Berghuis ligt er ook nog even uit begreep ik. Sinestra ook. Weinig back-ups achterin. Als een verdediger uitvalt heb je niets. Middenveld beetje back-up. Voorin wel meeste posities dubbel bezet.

5 augustus 2020 om 10:31

Malacia, niet Haps, ligt er een tijd uit. Bijlow pakt nu juist punten voor ons, Botteghin is nu ineens op terwijl hij nog een uitstekend duo met Senesi maakte? Berghuis is fit voor de competitie en al eerder zelfs. Sinisterra inderdaad niet fit, maar Linssen en evt. Conteh/Azarkan erachter. Centraal dubbel bezet, linksachter kan worden ingevuld door Hendriks, etc., etc. Waarmee ik niet wil zeggen dat wij zomaar meedoen om het kampioenschap (sterker nog), maar er staan (wederom) diverse dubieuze aannames in je reactie.

5 augustus 2020 om 10:33

Mrkrillin, Ik weet niet of Feyenoord mee gaat doen om het kampioenschap maar het zou in ieder geval de ambitie moeten zijn. Dus als je deze ambitie wil laten zien moet je niet de beste speler verkopen. Daarnaast speelde het hele team prima de laatste wedstrijden onder advocaat. Als ze zo'n serie in het begin van het seizoen weer neer kunnen zetten weet je maar nooit.

5 augustus 2020 om 11:11

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Feyenoord staat nou eenmaal laag op de Europese voedselketen. Het is dus niet zo makkelijk om spelers te behouden die stappen kunnen maken naar top competities. Ook het financiele aspect zal een hele grote rol spelen, want Feyenoord heeft nou eenmaal veel problemen met de liquiditeit.

Als het eerste bod 20 miljoen is van leeds moet Feyenoord gewoon vasthouden aan 25 miljoen met een doorverkooppercentage. Zoals Arnesen al zei hoeven ze niet perse te verkopen.

5 augustus 2020 om 09:23

Ik weet niet of het voor Feyenoord verstandig is om biedingen van 20 miljoen te weigeren. Denk dat er in Rotterdam nog steeds een paar mensen soms gillend wakker worden omdat ze 18 miljoen voor Jorgensen hebben geweigerd. Gewoon cashen en door naar de volgende.

5 augustus 2020 om 09:30

Niet mee eens. Je gaat de mist in met de vergelijking met jorgensen. 2 spelers die je totaal niet kunt vergelijken. Jorgensen zat al op zijn top en zou niet meer beter worden. Senesi is nog maar 23 en wordt alleen maar beter. Je gaat hoe dan ook veel geld vangen voor die jongen. Gewoon behouden nog een jaar of 25 miljoen ontvangen. Als Feyenoord elke keer het eerste bod accepteert gaan ze nooit verder komen.

5 augustus 2020 om 09:31

Volgens mij was er bij Jorgensen sprake van een weigering zonder enige ruimte voor onderhandeling. Gelukkig was dit ook niet Arnesen die toen de touwtjes in handen had. Hij heeft dus in dat opzicht niet iets te compenseren/goed te maken. Daarnaast is Arnesen (internationaal) aardig gelouterd dus ik hoop en verwacht dat hij zoiets anders aanpakt. Je kan als Td/club natuurlijk altijd aangeven dat 20 miljoen niet genoeg is maar het eerste bod wel perspectief bied en er dus onderhandeld kan worden. Uiteindelijk is dit volgens mij ook vaak het spel dat gespeeld wordt om zo een voor beide partijen acceptabel bedrag uit te onderhandelen.

5 augustus 2020 om 09:33

Ik vind niet dat ze zich moeten laten leiden door wat er met een andere speler is gebeurd, dat vind ik geen beleid. Je moet geen biedingen gaan accepteren omdat het met een andere speler niet goed is uitgepakt

5 augustus 2020 om 09:34

Het is in dit geval wel degelijk slim om te weigeren. Je zit nog twee maanden aan de transferperiode vast, tot begin oktober. Je gaat mij niet vertellen dat clubs bij een eerste bod meteen raak hengelen. Zo dom zal Arnesen niet zijn. Dus als we richting de 30 miljoen kunnen of elkaar halverwege ontmoeten zoals Arsenal890 zegt, dan kan Feyenoord overstag gaan. Maar vooralsnog is er geen enkele reden om te verkopen. Ook worden supporters heus niet gillend wakker van de transfer van Jorgensen. Ja, achteraf gezien had je hem beter kunnen verkopen, maar hij zat in de vorm van zijn leven. Iedereen ging er vanuit dat we ruim 20 miljoen konden vangen. Ook was het in de winterstop en had je hoogstwaarschijnlijk Vente als eerste spits gehad. Dan had ik pas gillend wakker geworden.

5 augustus 2020 om 09:35

Het is in dit geval wel degelijk slim om te weigeren. Je zit nog twee maanden aan de transferperiode vast, tot begin oktober. Je gaat mij niet vertellen dat clubs bij een eerste bod meteen raak hengelen. Zo dom zal Arnesen niet zijn. Dus als we richting de 30 miljoen kunnen of elkaar halverwege ontmoeten zoals Arsenal890 zegt, dan kan Feyenoord overstag gaan. Maar vooralsnog is er geen enkele reden om te verkopen. Ook worden supporters heus niet gillend wakker van de transfer van Jorgensen. Ja, achteraf gezien had je hem beter kunnen verkopen, maar hij zat in de vorm van zijn leven. Iedereen ging er vanuit dat we ruim 20 miljoen konden vangen. Ook was het in de winterstop en had je hoogstwaarschijnlijk Vente als eerste spits gehad. Dan had ik pas gillend wakker geworden.

5 augustus 2020 om 09:35

Het is in dit geval wel degelijk slim om te weigeren. Je zit nog twee maanden aan de transferperiode vast, tot begin oktober. Je gaat mij niet vertellen dat clubs bij een eerste bod meteen raak hengelen. Zo dom zal Arnesen niet zijn. Dus als we richting de 30 miljoen kunnen of elkaar halverwege ontmoeten zoals Arsenal890 zegt, dan kan Feyenoord overstag gaan. Maar vooralsnog is er geen enkele reden om te verkopen. Ook worden supporters heus niet gillend wakker van de transfer van Jorgensen. Ja, achteraf gezien had je hem beter kunnen verkopen, maar hij zat in de vorm van zijn leven. Iedereen ging er vanuit dat we ruim 20 miljoen konden vangen. Ook was het in de winterstop en had je hoogstwaarschijnlijk Vente als eerste spits gehad. Dan had ik pas gillend wakker geworden.

5 augustus 2020 om 09:47

Er is een verschil tussen de situatie met Jorgensen en Senesi. Jorgensen kon je verkopen in de winterstop van een seizoen waarin je geen Europees speelde en niet meedeed voor de titel. Bovendien was Jorgensen geen topspits en toen al 27 jaar oud. Dan moet je 18 miljoen zeker accepteren en dan had je nog ruim de tijd om een vervanger aan te trekken. Senesi is jonger, wordt straks wellicht international, je hebt totaal geen vervanger voor hem en die trek je ook niet zomaar aan en je weet niet wat Feyenoord volgend jaar kan presteren in de eredivisie, onder Advocaat haalde ze de meeste punten vorig seizoen. Natuurlijk stond er toen geen druk op, maar als je enige aspiraties voor aankomend seizoen hebt, dan verkoop je hem niet.

5 augustus 2020 om 11:04

@arsenal890: Feyenoord dacht zeer zeker dat Jorgenson nog beter kon worden, want anders hadden ze zeker die 18 miljoen gepakt. Waarom zou je een speler niet voor veel geld verkopen als je weet dat je dat er nooit meer voor gaat krijgen en de speler alleen maar slechter wordt?

5 augustus 2020 om 11:08

@El Fenomeno: Je hebt nog maand de tijd om een vervanger aan te trekken. Als Feyenoord zijn huiswerk goed heeft gedaan hebben ze voor elke positie een schaduwlijstje mocht de basisspeler vertrekken. Bovendien heeft Feyenoord nu geen geld om Ié nog een jaar te huren. Met die 20 miljoen moet dat zeker lukken. En als Feyenoord dat wil kunnen ze hem zelfs kopen.

5 augustus 2020 om 11:42

PaulR_1982, nou je kunt het op 2 manieren zien. De ene kant omdat hij nog een wk zou gaan spelen en stel dat hij 3 doelpunten had gemaakt dan was hij meer waard geweest. Het is natuurlijk makkelijk praten achteraf. Jorgensen had zeker verkocht kunnen worden maar die situatie is dus niet te vergelijken met senesi omdat hij nog beter gaat worden.

5 augustus 2020 om 12:06

arsenal890 Hij had op datzelfde WK ook geen pepernoot kunnen raken en dan zou er nooit meer zo'n bedrag geboden wordt, oh...wacht...dat is wat er is gebeurd. Ik vind het knap dat jij in de toekomst kunt kijken en kunt zien dat Senesi beter gaat worden. Had dan ook even tegen Ajax vertelt dat ze Dolberg na 1 seizoen voor 60 miljoen hadden moeten verkopen omdat jij na dat 1e seizoen nooit meer zo'n hoog niveau zou bereiken. Iets wat met Senesi ook zou kunnen gebeuren. Misschien nog even je glazen bol oppoetsen en een keertje goed kijken.

5 augustus 2020 om 13:06

'' Feyenoord dacht zeer zeker dat Jorgenson nog beter kon worden, want anders hadden ze zeker die 18 miljoen gepakt. '' Feyenoord wilde 'm nog een half jaar hier houden en bekerwinst (en dus ook Europees voetbal) veilig stellen. Blijf er zelf nog altijd bij dat het een prima keuze was. En ja; achteraf dus inderdaad niet. Je gaat er toch nooit vanuit dat een speler geblesseerd raakt of slechter wordt? Zeker nu niet bij een talentvolle jongen als Senesi waar geen enkel teken daarvan is.

5 augustus 2020 om 13:09

Hoeveel heeft Senesi gekost? 8 miljoen? Je kunt binnen een jaar 12 miljoen winst maken! Uiteindelijk gaat het ook bij Feyenoord om de centen. Als de club zijn werk goed heeft gedaan dan is het gek als ze deze winst niet pakken. Voor 8 miljoen de volgende uit Zuid-Amerika halen en door.

5 augustus 2020 om 10:07

Hoe kan het eigenlijk dat Feyenoord niet hoeft te verkopen? Naar mijn weten is het nog lang niet financieel stabiel genoeg om zulke verkopen af te slaan. Laat staan om daarnaast nog spelers binnen te halen. Iemand die me dat kan uitleggen?

5 augustus 2020 om 10:25

Simpel, Feyenoord heeft niet veel geld, maar zit niet in geldnood. Feyenoord zal dus alleen verkopen als het de juiste speler is (een waar ze vanaf willen) of het juiste bedrag is.

5 augustus 2020 om 10:33

Hoe zou het kunnen dat Feyenoord niet hoeft te verkopen? Wellicht doordat Feyenoord gezond is? Zomaar een suggestie..

5 augustus 2020 om 10:44

Heel simpel. Feyenoord ging voor de coronacrisis financieel als een tierelier. De afgelopen jaren steeg de begroting gemiddeld met 10 miljoen per jaar (terwijl er nauwelijks Europees werd gespeeld) en er werden elk jaar zwarte cijfers geschreven. Feyenoord maakt al jaren operationele winst. Met corona hebben ze de begroting tijdelijk terug moeten schroeven, maar dat is opgevangen door de tijdelijke salarisverlaging van de selectie en de directie. Feyenoord staat er financieel veel beter voor dan de media ons altijd willen doen geloven.

5 augustus 2020 om 10:55

Thanks voor je verhaal. Wist helemaal niet dat Feyenoord er zo gezond aan toe was. Nou doet Feyenoord eigenlijk ook jarenlang goedkope aankopen, of zelfs transfervrije. Maar ook zelden wordt er ook goed verkocht. Vandaar dat ik in het duister tastte

5 augustus 2020 om 11:01

MGMV, Feyenoord is inderdaad gezond. Maar zoals Advocaat al zei; er is geen geld om echt aankopen te doen. In dat kader vind ik het behoorlijk dom om een bod van 20 miljoen te weigeren. Feyenoord moet accepteren dat het de komende jaren nog moet verkopen. Dat is de manier waarop je een financieel daadkrachtige club wordt. Ajax heeft dat ook jaren moeten doen en nu kunnen ze grote transfers doen en jongens als Ziyech zelfs langer dan normaal behouden.

5 augustus 2020 om 11:14

Eens met jou Quancios. Dat was precies m’n punt ook. Hoe vervelend het ook is voor een club als Feyenoord, maar wat Ajax heeft gedaan, is eigenlijk wat Feyenoord ook zou moeten doen imo. Paar jaren verkopen om de club zowel financieel als qua exposure (kwalitatief goede spelers afleveren, want daardoor slijt Ajax reserves voor 10-20 miljoen) te laten groeien, om zo een basis te creëeren voor een goede toekomst

5 augustus 2020 om 11:31

@jeroenb93dat is inderdaad iets waar feyenoord heen moet werken. Dit doe je echter ook door hoog in de boom te gaan zitten. Ajax heeft notabene 32 miljoen voor Milik gekregen. Een spits die notabene gewisseld werd door Frank de Boer in de wedstrijd tegen de Graafschap toen ze moesten scoren.

5 augustus 2020 om 11:34

"in dat kader vind ik het behoorlijk dom om een bod van 20 miljoen te weigeren. Feyenoord moet accepteren dat het de komende jaren nog moet verkopen." Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan altijd gewoon maar het eerste bod moet accepteren. Dat zou nog dommer zijn.

5 augustus 2020 om 13:03

''maar zoals Advocaat al zei; er is geen geld om echt aankopen te doen. In dat kader vind ik het behoorlijk dom om een bod van 20 miljoen te weigeren'' - We hoeven geen 5 basisspelers te kopen, maar Feyenoord moet in de breedte versterkt worden met een middenvelder en verdediger. Dáár is helaas weinig budget voor inderdaad. Maar moeten we dan direct onze beste verdediger (as van je elftal) verkopen tegen het eerste beste bod om vervolgens, met wat je overhoudt, nog een nieuwe verdediger te halen en enkele breedte versterkingen? Nah, tuurlijk niet. Je zou namelijk ook nog iemand kunnen huren (ozyakup wellicht weer). En sowieso eens met hierboven: we moeten juist hoger in de boom gaan zitten.

5 augustus 2020 om 13:28

@JeroenB93 je zal je toch moeten afvragen wat 'operationele winst' is hun ogen. Een paar honderduizenden euro's winst of wat. Maar als hun vinden dat hun cluppie gezond is, moeten ze vooral trots ermee zijn. Maar laat me jullie gelijk uit jullie droom helpen. Denk je dat zij het pad kunnen bewandelen wat Ajax doet? Ik denk het niet. Ze hanteren op alles een andere werkwijze. Het enigste wat vergelijkbaar is, is dat we met de jeugd werken. Persoonlijk vind ik Ajax daar ook mijlen ver vooruit lopen. Je kan niet zomaar gaan zeggen dat ze Ajax maar even moeten gaan nadoen. Haha voor Feyenoord is dat nu gewoon onmogelijk. We hebben altijd onze eigen werkwijze gehad. Laat Feyenoord dat maar ook zelf uitzoeken. +/- 20M voor Senesi!! Weet je hoe blij ze daarmee moeten zijn. Feyenoord staat dan wel niet in het rood. Maar dat geldkastje kan geloof me nog wat papier gebruiken. Naar welk bedrag wil je werken om Senesi te verkopen. Je gaat max 25M voor hem krijgen. Maar het zit hem ook niet in de verkoop van deze speler maar wat er voor in de plaats komt. Vele van jullie zeggen nu; ja Feyenoord moet ook hoog in de bomen gaan zitten en blablabla. Want dat doet Ajax ook!! 🤣😂 Aub stop met die vergelijking ja.

5 augustus 2020 om 13:45

@jeroenb93 welke reserves slijt Ajax voor 10-20 miljoen?we moeten ook niet gaan overdrijven natuurlijk. De enige die voor een dergelijk bedrag weg ging was Wober en die zat tussen de basis en de bank in en was een jong talent (hij is nu nog steeds pas 22 en daarmee een jaar jonger dan Senesi bijvoorbeeld). Mogelijk dat er in de toekomst in de vorm van Alvarez of Marin nog een paar volgen, maar dan komt dat doordat clubs niet alleen naar hun periode in Nederland kijken.

5 augustus 2020 om 19:21

"zoals Arnesen al zei hoeven ze niet te verkopen" en dat geloof jij? Feyenoord probeert het slim te spelen, en terecht, maar de centjes kunnen ze goed gebruiken in Rotterdam

Het zou jammer voor Feyenoord zijn als hij al zo snel weg gaat. Bij Ajax was dat het geval met Sanchez. Daarbij kan ik me voorstellen dat ie bij Leeds een stuk meer gaat verdienen. Ik weet niet wat ie nu bij Feyenoord verdient?

Als Feyenoord na 1 seizoen 20 miljoen kan ontvangen voor deze speler zou ik hem direct verkopen. Zoveel winst binnen 12 maken komt niet zo vaak voor. Direct 2 nieuwe versterkingen halen voor het nieuwe seizoen.

5 augustus 2020 om 09:45

Versterkingen zijn ook niet goedkoop hè, ik weet niet waar jij denkt dat een gelijkwaardige vervanger van Senesi vandaan moet komen. Maar ik zie ze niet bij Feyenoord lopen en vooralsnog ook niet in de KKD of bij een lagere Eredivisie club.

5 augustus 2020 om 11:11

Senesi kwam ook niet uit de Eredivisie of KKD toch? En ik werk niet bij de scouting van Feyenoord, dus ik heb echt geen flauw idee waar je een gelijkwaardige vervanger vandaan moet halen. Maar gelukkig heeft Feyenoord wel scouts in dienst, en als die doen waar ze voor betaald worden heeft Feyenoord voor elke positie in het elftal een schaduwlijstje met vervangers klaar liggen mocht er een speler vertrekken.

Senesi gaat wel zo goed als weg, daar ben ik van overtuigd. Het zou me zeer verbazen als hij volgend seizoen nog bij Feijenoord speelt. Uiteindelijk zal Feijenoord wel overstag gaan met een bod van tussen de 20 en 25 mil. wat natuurlijk een prima bedrag is voor Senesi.

5 augustus 2020 om 09:32

Een prima bedrag is niet goed genoeg. Er moet een buitensporig bedrag komen voor zo'n jongen. Ga maar eens hoog in de boom zitten en durf 30-35 miljoen te vragen. Dan zie je vanzelf wel waar leeds mee komt en anders kan je hem volgend jaar altijd nog wel verkopen voor een miljoen of 20

5 augustus 2020 om 09:36

Helemaal mee eens GloryUnited. En voor de mensen die dan beweren dat 35 miljoen veel te veel is: ja, dat is het. Maar dat hoort bij een speler die je het liefst wil houden. Alleen verkopen als het bizar veel oplevert. En in de huidige markt vind ik 20 miljoen voor Senesi totaal geen buitensporig bedrag

5 augustus 2020 om 09:37

Arnesen is een goede TD. Die kan je dit wel overlaten. Kampioen worden is niet eenvoudig. Veel geld krijgen om verder te bouwen nu wel. Echt leuk voor de club van Zuid.

5 augustus 2020 om 11:03

Volgens mij ben je totaal vervreemd van de werkelijkheid. Feyenoord heeft niet eens geld om aankopen te doen, dan gaan ze echt geen aanbiedingen van 20 miljoen afslaan. Zou zeer onverantwoord zijn. Daarnaast weet je ook dat niemand 35 miljoen gaat betalen voor Senesi. Moeten Malen en Neres bijvoorbeeld dan 90 miljoen opbrengen?

5 augustus 2020 om 11:23

nee ik ben juist realistisch. Wat ik zeg is dat Feyenoord hoog in de boom moet gaan zitten om zijn huid duur te verkopen. De tijd dat elk eerste het beste bod geaccepteerd wordt, moet voorbij zijn. Als je hoog in zet, valt de prijs hoger uit. Stel je vraagt 35 en Leeds komt met 20. Dan is de kans groot dat je middelt rond de 28. miljoen. Feyenoord hoeft niet per se te verkopen. Feyenoord draait normaal gesproken zwarte cijfers. Ajax zat ook hoog in de boom bij Sanchez en Milik en kijk wat ze daar voor kregen.

5 augustus 2020 om 12:55

@glory - Leer dat nou.. Feyenoord kan toch nooit hoog in de boom zitten?! We moeten alles voor een appel en een ei verkopen!

Ik als Feyenoorder heb in ieder geval vertrouwen dat Frank hier of het maximale uitsleept of gewoon nee zegt als het hem bekoort, in tegenstelling tot MvG die al die jaren geen 1 goede verkoopdeal heeft gemaakt.

Een verkoop van 1 van je beste spelers aan Leeds klinkt toch wel als een belediging voor Feyenoord. Er zouden toch ook wel betere clubs in de markt zijn voor Senesi?

5 augustus 2020 om 09:48

Al zou het excelsior zijn, het gaat uiteindelijk om het geld. Een bijkomend voordeel van een Leeds is dat je een grote doorverkooppercentage kan laten opnemen. Als Senesi dan een stap zou maken a la Ake en voor 45 miljoen ergens heen trekt, cash je weer

5 augustus 2020 om 09:58

Nou, Leeds is echt een grote club. Ze hebben alleen jaren onder hun stand geleefd. Ze gaan nu Premier League spelen en streven ernaar om echt weer een rol van betekenis te gaan spelen. Mocht hij daarheen gaan, dan is dat geen belediging. Het gaat meer om wat hij oplevert

5 augustus 2020 om 10:10

Belediging vind ik ook een beetje overdreven. Het is voor veel spelers immers een droom om in de Premier League te spelen. Er zijn ook “betere” clubs in de markt voor hem zoals o.a. Sevilla maar het doet er niet toe wie er komt voor hem, als ze maar het bedrag bieden wat Feyenoord wilt hebben. Verder zou het mij een zorg zijn welke club dat is.

5 augustus 2020 om 10:28

Wat maakt Feyenoord dat uit. Als bijvoorbeeld Shrewsbury Town €50 miljoen wil betalen voor Donny van de Beek of €40 miljoen voor Malen, dan is er niemand bij Ajax of PSV die er van wakker ligt dat het om ‘slechts’ Shrewsbury Town gaat.

5 augustus 2020 om 10:35

Porto verkocht een tijd geleden Ruben Neves (echt een groot talent) aan Wolverhampton dat destijds zelfs nog in het Championship speelde. Als ze met geld op tafel komen (en dat hebben die clubs), maakt het toch niet uit welke club. Bovendien is Leeds wel een prachtige stap, hoor. Veel spelers zullen die stap willen maken naar Bielsa.

Natuurlijk niet akkoord gaan met het eerste bod, maar uiteindelijk wel verkopen. Dat geld weer slim herinvesteren en zo kun je stappen maken als club.vraag is alleen hoeveel van een eventuele transfersom naar Feyenoord gaat. En hoeveel naar externe partijen en wellicht zelfs nog zijn oude club.

5 augustus 2020 om 10:02

Maar 'stappen maken als club' doe je om uiteindelijk successen te boeken. Bij Feyenoord wordt er gedacht dat de kans op succes groter is mét Senesi, komend seizoen. Ik wil niet zeggen dat de lange termijn niet telt, maar 'stappen maken' is een middel, niet het doel. Het doel is succes, en als Advocaat en Arnesen denken dat te kunnen bereiken met Senesi, moeten ze hem behouden

5 augustus 2020 om 10:24

Ligt eraan wat het alternatief is. Daarnaast heb je ook nog te maken met de wensen van Senesi natuurlijk.

5 augustus 2020 om 10:42

Dan zou je qua bekende namen al snel bij Terence Kongolo, Rick van Drongelen of Wesley Hoedt uitkomen. Dat zijn alleen al de namen die me direct te binnen schieten, dus een waardige opvolger is niet onmogelijk. Ik zie Senesi echter heel graag nog een jaar hier

Voor het juiste bedrag is iedereen te koop. Senesi lijkt me een topgozer, maar als je binnen een jaar veel winst kan maken op een speler in onzekere tijden is dat wellicht de beste optie.

Ik vrees dat Marcos Senesi hoe dan ook gaat vertrekken deze transferperiode, zeker als er zoveel clubs concrete interesse tonen... Leeds United heeft ook nog eens een goed gevulde portemonnee. Ik ben erg gecharmeerd van Senesi en vind het een verschrikkelijk goede verdediger, ik zou hem graag nog een jaartje bij ons zien. Maar ik ben bang dat, dat niet gaat gebeuren. Dan hoop ik maar dat Arnesen zijn poot stijf weet te houden en hem niet laat gaan voor minder dan 25 miljoen euro. Mocht Leeds met een openingsbod van 20 miljoen komen, gaat dat vast wel goed komen. Met zo’n bedrag kunnen ze wel mooi de transfermarkt op gaan, ik ben er van overtuigd dat Arnesen het geld goed gaat investeren! Hopen dat er dan 2 CV’s, een middenvelder en mogelijk een back bij komen.

Het zou ontzettend jammer zijn als Senesi nu al vertrekt. Door het coronavirus hebben we hem nog geen vol seizoen in De Kuip gezien. Maar alles boven de 25 miljoen is niet te weigeren. Daarmee moet je instaat zijn om de selectie op enkele plekken van een kwaliteitsimpuls te voorzien, waardoor Feyenoord wellicht inlevert op individuele kwaliteit maar als selectie sterker wordt.

5 augustus 2020 om 10:41

Eens. Met dat geld kan Feyenoord een hele hoop. Ik zou direct V/d Ven en Van Hecke kopen. Kongolo huren met een optie tot koop. Ozyakup of Veerman (helaas recent zijn contract verlengd maar mogelijk met een clausule) halen. En mocht er nog wat geld over zijn een rechtsback halen.

5 augustus 2020 om 10:51

Ik ben wel wat voorzichtig met Kongolo. Ja, hele goede verdediger, maar natuurlijk erg blessure gevoelig. Hoop zelf dat als we toch de knip trekken voor een middenvelder, we weer achter Vranckx aangaan.

5 augustus 2020 om 11:07

Ja klopt, vandaar dat ik ook voor een huurconstructie zou gaan, is het niks dan is hij na een seizoen weer weg. Voor hetzelfde geldt is het een schot in de roos en heb je gelijk het probleem van de geblesseerde Malacia opgevangen, omdat je Kongolo ook op links kan zetten in geval van nood. Aster Vranckx zou ik ook graag zien, ik ben alleen bang dat hij veel te duur is voor ons..

5 augustus 2020 om 12:58

Zit wat in, ja. Maar ben zelf van mening dat we als back-up van Haps nu gewoon iemand als Hendriks naar voren moeten kunnen schuiven. En ja, Vranckx is ondertussen meer een droom dan werkelijkheid Maar zou voor die positie (van Fer) toch graag een talent binnen zien komen.

Senesi zou wel uitstekend passen bij het voetbal wat Bielsa wil spelen en kan me voorstellen dat Senesi er ook graag heen zou willen. Maar uiteraard tegen de juiste prijs (trek ze maar leeg) en anders houden we 'm met alle liefde hier.

Met 25 miljoen én een doorverkooppercentage maak je denk ik een hele goede deal. Blijft Senesi dit doorzetten zal hij ook later weer een transfer gaan maken. Met dit geld kan Feyenoord op meerdere posities verstreken en misschien al voorzichtig kijken voor een vervangen van Berghuis (er van uit gaande dat hij ook nog eens een stap wil maken).

Wat wil Marcos Senesi eigenlijk zelf? Misschien vindt 'ie het wel leuk bij Feyenoord en hoeft 'ie nog niet zo nodig naar Engeland of een ander land met een grote competitie.

Ik vind het doodzonde maar ik denk dat wanneer je meer dan 20 miljoen kan vangen dan toch gewoon doen. Heeft niks met een gebrek aan ambitie te maken maar dit soort bedragen kan de club gewoon niet laten liggen plus dit is ook een signaal dat Feyenoord ook uitgaande transfers van waarde heeft en dat clubs niet alleen maar voor koopjes langskomen. Het geld kun je herinvesteren in een andere goede verdediger en eventueel nog een speler voor de breedte want zo breed is de selectie ook weer niet.

Ik zou het treurig vinden om hem nu te laten gaan, maar het geld kan goed worden gebruikt. Ik zou als Feyenoord zijnde het toch nog even oprekken qua tijd. Ik zou hem pas bij een bod van rond de 27,5 miljoen gaan verkopen. Dan doe je echt goede zaken. Volgens mij moet San Lorenzo ook nog een x percentage en wat investeerders. Dan hou je een serieus bedrag over om te investeren.

20 miljoen is voor Feyenoord een mooi bedrag, maar voor Leeds kleingeld. Als een Engelse club langs komt moet je altijd 50% meer vragen, ze betalen het toch wel. 30 miljoen en geen cent minder dus!

Dat zou een aderlating zijn voor feyenoord, deze jongen heeft zich goed ontwikkeld en voor de Nederlandse competitie hoop ik dat hij blijft

Enorme aderlating zou dat zijn voor Feyenoord! Juist doordat Senesi in de verdediging stond speelden de andere Feyenoord verdedigers ook veel beter. Dus het is niet alleen een sterke verdediger die Feyenoord daarmee verliest maar ook de stabiliteit van de Feyenoord verdediging wordt verzwakt als Senesi vertrekt.

Lastig, vervelend en tevens goed voor Feyenoord.als hij blijft betekent dit continuïteit in verdedigend opzicht.als hij vertrekt,goed voor de bedrijfsbuffer.in dat geval kijken naar een alternatief in de eredivisie.het is altijd een opwaartse uitdaging om voor deze club te mogen spelen!

Feyenoord moet alles op alles zetten om Senesi te behouden. Deze speler is makkelijk het dubbele waard zodra hij opgenomen wordt in de nationale selectie van Argentinië waar hij zeer dichtbij zit. Onder de 30 moet je nieteens praten. Helaas zit Feyenoord financieel ook niet in de positie om een bod van 20 miljoen plus te weigeren. Dus zal die wel vertrekken voor 22 of 23.

Sportief gezien moet je hem nog een jaartje houden, er zijn beloftes gemaakt aan je beste aankoop: Dick Advocaat. Aan de andere kant is er een bezuinigingsslag aangekondigd. Voor de toekomst je club een fundament geven is ook verleidelijk. Wellicht is hier de problematiek van Feyenoord City ook nog een issue. Als je hier niet mee doorgaat dan moet men meerdere miljoenen betalen. Dus al met al denk ik, dat hij verkocht wordt en dat Dick een kleine herinvestering mag doen. Lekker polderen...........

Kan iemand mij herinneren, waarom sensi 30miljoen waard zou zijn? Laat het nog geen 4 maanden zien? Dan horen dat bergwijn/domny/dumfries niet eens 25 waard zijn

5 augustus 2020 om 17:26

Simpel. Zijn kwaliteiten staan buiten kijf. Daarbij komt dat Feyenoord een flinke som geld heeft geïnvesteerd in hem. Als je hem vergelijkt met die spelers, die kostte die clubs niks of nauwelijks iets. Tel daarbij op dat San Lorenzo nog recht heeft op een % van het transferbedrag. Feyenoord wilt hem liever niet verkopen(!) omdat hij een belangrijke speler is. Hij is immers onze beste verdediger. Senesi is nog niet lang bij de club en hij ligt ook nog een poos vast. Of hij 30 miljoen waard is, kan je over twisten. Daar kan je het wel of niet mee eens zijn. Echter, gezien bovenstaande argumenten (los van zijn kwaliteiten, die hoef ik denk ik niet nog expliciet te benoemen) is het denk ik niet gek dat men zo’n bedrag voor Senesi wilt zien. Feyenoord wilt en hoeft niet te verkopen. Hij staat in de belangstelling van veel clubs, dus het spel is losgebarsten. Feyenoord zit best in een luxe positie, dus kan vragen wat het wilt!

6 augustus 2020 om 01:47

Feyenoord in een luxe positie ? Ik leer meer en meer haha en ik had het niet over de vraagprijs, meer dat mensen vinden dat hij het waard is. Bergwijn os een aanvaller en was jonger, betere club ectsct en die ging net boven 30 weg

6 augustus 2020 om 17:03

Ja, Feyenoord zit zeker in een luxe positie of wil je dat ontkennen? Feyenoord hoeft hem niet te verkopen en er is concrete interesse van meerdere clubs. Recentelijk heeft Arnesen nog een bod afgewezen van Sevilla. Als je het nieuws omtrent Feyenoord of Marcos Senesi volgt weet je dat Everton, AS Roma, Atalanta, Getafe en zelfs Inter hem volgen. Dat je het overigens niet over de vraagprijs had maar over dat mensen hem dat waard vinden, dat weet ik ook wel. Daarom zei ik ook: “is het denk ik niet gek dat men zo’n bedrag voor Senesi wilt zien”.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren