Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘De Bruyne moet nu klappen voor spelers die zijn veters niet mogen strikken’

Laatste update:

Liverpool werd afgelopen week zonder zelf te spelen kampioen nadat Manchester City punten verspeelde tegen Chelsea. De onttroonde titelhouder is donderdagavond toevallig ook de eerstvolgende tegenstander voor de ploeg van manager Jürgen Klopp en diens collega Josep Guardiola heeft al bevestigd dat the Reds een erehaag zullen krijgen van zijn spelers. Voormalig Liverpool-middenvelder Danny Murphy zet echter zijn vraagtekens bij dit eerbetoon en denkt dat eigenlijk niemand op deze erehaag zit te wachten.

“Het is een perceptie van respect, ‘het juiste ding om te doen’. De boodschap die je probeert uit te stralen naar de voetbalwereld is dat als iemand wint, je respect en bescheidenheid laat zien. Het feit dat City dit doet op donderdag laat nederigheid zien, ze zeggen ‘goed gedaan’ tegen Liverpool en waarderen hun kwaliteiten. Ik vind het een hoop onzin!”, is Murphy fel bij talkSPORT.

Guardiola bevestigt dat Manchester City kampioen Liverpool een erehaag zal geven

“Ik weet niet waar het begonnen is en wie ermee begonnen is, ik zou me er ongemakkelijk bij voelen. Ik zou het doen omdat het moet, maar ik zou het niet willen doen omdat het niet vanuit oprechtheid wordt gedaan. Als ik speler van Liverpool was en Manchester United de titel had gewonnen, weet je dat ze beter zijn dan jij bent”, gaat de Engelsman verder.

“Daar heb je respect voor en je doet je best om te worden zoals zij zijn, zodat zij ook weten dat je respect voor hen hebt. De fans willen niet dat je het doet, de spelers willen het niet echt doen, het gaat alleen maar om het effect en het betekent niets”, is Murphy stellig over de erehagen. “Kevin De Bruyne is waarschijnlijk de beste middenvelder van de wereld en hij moet daar gaan staan applaudisseren in een erehaag voor spelers die nog niet eens zijn veters mogen strikken”, sluit hij af.

Ben jij het eens met Danny Murphy?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Joh, wat een uitspraak van Murphy om niks. Het is gewoon traditie, dus ga lekker in die erehaag staan en klap even voor die Liverpudlians. Dat De Bruyne beter is dan een aantal Liverpool spelers doet er echt helemaal niet toe, want voetbal is en blijft een teamsport en De Bruyne's team was dit jaar gewoon minder dan Liverpool.

30 juni 2020 om 10:42

Als hij echt beter is had hij dat moeten laten zien dit jaar. De spelers van Liverpool mogen zijn veters niet strikken maar die gasten stonden vorig seizoen wel met de championsleague in hun handen. Hoeveel van die dingen heeft de Bruyne gewonnen dan? Ik vind gewoon dat je een erehaag moet houden voor de winnaar en dat is in dit geval Liverpool. En volgend jaar kan dat weer andersom zijn. Maar toon gewoon respect voor de winnaars van het seizoen. Alsof het die gasten boeit dat ze daar een minuutje moeten staan. Die zijn toch alleen maar bezig met die wedstrijd. En als je dan een Erehaag maakt en je geeft die jongens van Liverpool 3-0 op hun klote dan kun je er achteraf om lachen.

30 juni 2020 om 10:46

Met 10 doelpunten en 16 assists in 29 wedstrijden kun je moeilijk zeggen dat De Bruyne het niet heeft laten zien lijkt me.

30 juni 2020 om 10:50

Voetbal is een transport. En De Bruine is er niet in geslaagd om met zijn team net zo goed te presteren als Liverpool. Kortom, hij mag op onderdelen beter zijn en wellicht zelfs persoonlijk beter zijn, Liverpool heeft beter gepresteerd. En dus zou je het niet als persoon moeten bekijken maar naar het totale team!

30 juni 2020 om 10:53

Dat is zeker zo. Alleen heeft de Bruyne het maximale gedaan wat kon (het meeste doelpuntencontributies in de hele PL als ik het goed heb, en dat als middenvelder). Maar sowieso is het een nogal nietszeggende uitspraak van Murphy. De Bruyne zelf zal dan ook geen enkele moeite hebben met applaudisseren, hij heeft Liverpool ook al gefeliciteerd trouwens.

30 juni 2020 om 11:04

Lierse, Niet om het een of ander hoor. Maar we hebben het over een team dat vorig seizoen de Champions League won en dit jaar op zijn sloffen de Premier League domineerde. Dan vind ik het gek van ene meneer Murphy om te stellen dat er daar jongens rondlopen die zijn veters nog niet mogen strikken. Liverpool Heeft zon beetje alles wat belangrijk is gewonnen. Dan heb je geen koekenbakkers in je elftal. Dat De Bruyne individueel gezien een prima seizoen heeft gedraaid doet daar natuurlijk niets aan af. Het gaat immers om de prijzen die je in je kastje hebt staan.

30 juni 2020 om 11:10

Ben ik met je eens hoor. Maar “als hij echt beter is, had hij het moet laten zien dit jaar” is ook nogal sterk verwoord. De Bruyne heeft het individueel namelijk gewoon laten zien. Maar als team staat Liverpool er natuurlijk ver boven.

30 juni 2020 om 11:31

@elnino Helemaal eens alleen geen enkele middenvelder van Liverpool is beter dan de Bruyne.

30 juni 2020 om 11:31

Lierse, De prestaties van de Bruyne waren individueel prima maar dat zegt niet dat het niet beter had gekund. Het is een utopie om te denken dat hij er in een seizoen 30 maakt maar er zijn ook wedstrijden geweest waarin ook hij beter had gekund.

30 juni 2020 om 11:45

De bruyne heeft dat ook laten zien. Ik denk dat jij dit zegt vanuit een standount van “; als bruyne beter was dan had hij de premier league moeten winnen. Maar voetbal is een teamsport en die logica gaat hierin niet op

30 juni 2020 om 11:54

Glory, dat pretendeer ik ook niet. Ik zeg alleen dat die jongens met zn allen meer hebben gewonnen dan de Bruyne dit seizoen. Dus als meneer Murphy het over veters strikken heeft dan vind ik dat zeer ongepast. Dat de Bruyne goed presteert is een maar zijn prestaties waren niet goed genoeg om Liverpool van de titel af te houden. En natuurlijk komt dat ook door de rest van het team. Maar om te zeggen dat jongens als Van Dijk, Allison, Mane, Wijnaldum. Henderson, Salah, Firmino zijn veters nog niet mogen strikken vind ik ver gaan. Dat zou zeggen dat ze er ondanks hun prestaties geen hout van kunnen. Maar die jongens hebben de gehele Premier League op een hoopje gespeeld.

30 juni 2020 om 11:57

@Lierse dat klopt hij heeft de meeste doelpunten contributies in de competitie maar dat komt ook omdat hij 2 wedstrijden meer heeft dan Salah die er 24 heeft tegenover zijn 26. Liverpool was zwaar beter dan wie dan ook en overigens vind ik KdB niet de beste speler in de PL. Die titel gaat voor mij naar Salah of Van Dijk.

30 juni 2020 om 13:05

JeoNowit, het is dan ook niet zo heel bijzonder voor een rechterwinger dat hij betere cijfers heeft dan een centrale middenvelder. En toch heeft hij dit niet. En dan heeft Salah ook nog eens 3 penalties gescoord en de Bruyne maar 1. Trekken we deze doelpunten in geschenkverpakking af, wordt het verschil alleen groter. Eigenlijk moeten alle aanvallers in Engeland beschaamd zijn. Maar goed, de Bruyne heeft wel bizarre statistieken. Die 2 'extra' wedstrijden zijn trouwens verwaarloosbaar want als we naar het aantal minuten kijken, zien we dat de Bruyne letterlijk 5 minuten (!) meer heeft gespeeld dan Salah, 2345 vs 2340. Ik snap dat je Liverpool fan bent maar dit cherry picking wordt een beetje belachelijk. Daar heeft Brianvandijk trouwens een patent op, dus pas maar op dat je geen gerechtelijke procedure aan je been krijgt. Maar goed, ik snap niet hoe we van dit artikel over Murphy plots alleen spreken over de Bruyne. Dat is 1 quote, het artikel gaat toch echt over Liverpool en een erehaag.

30 juni 2020 om 13:37

@ Bonjovi,
Het ligt er helemaal aan hoe een team speelt. Bij Ajax scoorde de 10 soms wel.meer dan de 9. Was de spits meer een soort bliksem afleider dan een goalgetter.

30 juni 2020 om 13:56

Bossie, dat kan best. Ik ben geen Ajaxkenner. Maar als teams zich zo instellen is dat dan toch ook meestal omdat de nummer 10 intrinsiek een klasse beter is dan de nummer 9 en het team logischerwijs wordt afgesteld op haar beste speler? Zoals Frankrijk zich instelt op Griezmann en Mbappe en Giroud hard labeur mag verrichten. Mochten ze voorin Lewandowski hebben lopen in plaats van Giroud hadden die wel anders gespeeld, meer in functie van de diepe spits en dan had hij wel mooie cijfertjes gehad. Ik vermoed dat Suarez in zijn Ajaxtijd bijvoorbeeld wel betere stats had dan de toenmalige centrale middenvelders.

30 juni 2020 om 17:09

Bon Jovi ;ja hoor de Bruyne is de beste,liverpool heeft alle belangrijke prijzen! Salah valt helemaal in het niet bij de Bruyne,maar hoe zet je de stats van een RB af tegen de prestaties van de Bruyne,dan is het zeer pover tegenover TAA want dat is een verdediger en de Bruyne middenvelder....evengoed cherry picking dus...

30 juni 2020 om 15:36

City zou moeten winnen en dan achteraf klappen. Dat zou geweldig zijn.

De Bruyne moet klappen voor Van Dijk, Wijnaldum, Mane, Firmino, Sala, Oxlade Chamberlaine, Trent Alexander Arnold. Dat zijn geen misselijke spelers. Veel clubs hebben wel een speler die beter is dan sommige spelers van de kampioen. Maar dat betekent toch niet dat je geen respect mag tonen voor de prestatie van de kampioen als team. Je klapt niet voor het individu. Als dat zo zou zijn dan zou ik begrijpen dat De Bruyne niet graag zou klappen voor een Henderson ;-)

30 juni 2020 om 10:47

Dan heb je Henderson niet zien spelen denk ik en snap je zijn rol niet helemaal. Echt een onzinnige opmerking van iemand die niet wil snappen wat een teamsport inhoudt.

30 juni 2020 om 10:51

Vooral omdat hij dan wel Wijnaldum en Oxlade-Chamberlain noemt in dat eerste rijtje, twee spelers die echt niet beter zijn dan Henderson.

30 juni 2020 om 10:58

Henderson is met afstand de beste middenvelder van liverpool. Kan wel zien dat je ze niet vaak hebt zien voetballen dit jaar.

30 juni 2020 om 10:58

Henderson is met afstand de beste middenvelder van liverpool. Kan wel zien dat je ze niet vaak hebt zien voetballen dit jaar.

30 juni 2020 om 11:05

@aad Dat is slechts jouw MENING, maar breng dat aub niet als een vastaand feit aangezien meningen géén feiten zijn. Dank. Genoeg Liverpool fans online noemen Fabinho als de beste middenvelder van Liverpool. Dus de "met afstand" bewering is tamelijk overdreven.

30 juni 2020 om 15:05

Oxlade is een huis tuin en keuken voetballer. Ik denk dat Wijnaldum net iets beter is, die laat ook goede dingen zien in het nationale elftal waar Henderson dat nooit heeft gedaan en ook in de CL.

Dit is toch gewoon een stukje respect voor een tegenstander? Natuurlijk is het niet leuk om te doen omdat je liever zelf kampioen had geworden maar het hoort er bij. Ze hebben het dit jaar gewoon beter gedaan dan City. Volgend seizoen zijn er weer nieuwe kansen. Na een wedstrijd geef je de tegenstander toch ook een hand en feliciteer je ze met de overwinning. Anders zou het zijn als liverpool met een half B-elftal in de basis zal starten. Dan had ik het zelf misschien ook wel ongemakkelijk gevonden. Maar daar ga ik niet vanuit.

1 juli 2020 om 23:43

Wat maakt het ook echt uit... City heeft zichzelf naar PL titels gekocht maar presteren in Cl, ho maar. Dit is 1e titel van Liverpool in 30 jaar tijd!! Ja natuurlijk doe je dan ere Haag. Vorig jaar ook CL gewonnen en jaar ervoor de finale. Dany Murphy vind ik geweldig in zijn analyses al jaren bij MOTD, hier slaat ie plank mis.

Ik vind ook dat er te veel lege symbolische acties zijn in voetbal tegenwoordig die verder geen betekenis hebben. Dus daar heeft hij wel een punt. Een erehaag vormen vind ik ook onzin. Puur symbolisch en zonder enige waarde...

30 juni 2020 om 11:27

@dr. Duck: Daar ben ik het wel een beetje mee eens. De wedstrijd is weer een wedstrijd op zich. Van tevoren je respect betuigen voor het kampioenschap, vind ik een beetje gek, je zit vol geconcentreerd om de komende wedstrijd te gaan winnen. Net zoals iedereen nu in de PL op de knieën zit. Natuurlijk is de achterliggende gedachte mooi, maar het is zo'n geforceerde boel. De gezichten van de meeste voetballers staan op neutraal/chagrijnig als ze het doen.

1 juli 2020 om 23:45

@Dr.Duck voor ieder ander team zou ook mee eens zijn. Dit is hun eerste titel sinds seisoen 89/90. Kom op, whats the problem?

Denk dat deze man even vergeet dat voetbal een teamsport is. KdB is beter dan 99% van de spelers van Liverpool, maar als team heeft Liverpool dit jaar gewoon een topprestatie geleverd en is het beter geweest dan City. Het is ook gewoon een uiting van respect en felicitatie naar de tegenstander.

30 juni 2020 om 11:17

Als 99% van Liverpool nog wel? Met alle respect maar de cijfers laten zien dat je record breaking Salah, Van Dijk en Allison daar zeer ernstig mee te kort doet. En niet zo'n klein beetje. De Bruyne is de beste nr10 op dit moment, zoals Salah een van de beste wingers is op dit moment, Van Dijk 1 van de beste verdedigers, en Allison 1 van de beste keepers op aarde. Doen letterlijk niks onder voor elkaar op hun positie op hun manier. De Bruyne wordt soms gehypt alsof hij een of ander mythisch wezen is wat het onmogelijke heeft gedaan maar ene middenvelder Ozil heeft nog steeds een record in handen waar De Bruyne van droomt. (Henry had 20 maar was een spits dus niet vergelijkbaar). We kunnen ook doorslaan met hypen. Just saying.

30 juni 2020 om 11:39

De Bruyne heeft nog 7 wedstrijden voor 5 assists, dus dat record kan nog gebroken worden (en nog 4 voor het record van Özil). Daarnaast is De Bruyne echt wel speciaal aangezien hij over heel zijn PL carrière gemiddeld 0.42 assists per wedstrijd geeft. Bij Özil is dat 0.29, bij Giggs 0.26, bij Fabregas 0.32, bij Rooney 0.21 en bij Lampard 0.17.

30 juni 2020 om 11:52

Wat eventueel kan is slechts een theoretische mogelijkheid. Oftewel nutteloze what if's. En De Bruyne speelt met een 1 MILJARD team terwijl Ozil met een lachwekkend slecht Arsenal? Nogal een verschilltje. En waarom gelijk zo obsessief proberen De Bruyne boven Ozil te plaatsen. Dat was letterlijk niet eens mijn punt. Nogmaals: Ozil speelt met het slechtste Arsenal in jaren terwijl De Bruyne in 1 van de duurste all star teams van Europa. En als je echt opeens cherry pickend over carrières wilt gaan praten over statistieken van jaren geleden, dan heeft prime Ozil bij Real Madrid records neer gezet waar De Bruyne wederom van kan dromen.

30 juni 2020 om 12:03

Je zegt dat Özil een record in handen heeft waar De Bruyne van droomt, nu als hij nog maar 4 assists in 6 wedstrijden moet geven is dat eerder een realistische mogelijkheid dan een droom lijkt me. Verder is het niet echt relevant wat Özil in Spanje deed want daar heeft de Bruyne nooit gespeeld. Dus dat vergelijken is in je eigen woorden een “nutteloze what if”. Over heel De Bruyne zijn carrière heeft hij trouwens ook een hogere assist/wedstrijd-ratio dan Özil (0.38 vs 0.36). In deze post ga ik trouwens dieper in op De Bruyne-Özil omdat je er zelf over begon, in de eerste post vergeleek ik De Bruyne gewoon met een aantal recordhouders qua assists in de PL.

30 juni 2020 om 12:08

Hahaha Je spreekt jezelf tegen: doodleuk beweren dat Ozil in Spanje niet relevant is want ander land, om vervolgens zelf statistieken over De Bruyne zijn gehele carrière te tonen die ook...in andere landen waren. Lichtelijk hypocriet en in je eigen woorden "niet relevant". En je gaat wel hèèl makelijk voorbij aan het punt dat De Bruyne altijd een, letterlijk veel beter, team om zich heen had in de Premier League. Dat is een zeer groot verschil wat wel degelijk een zeer grote impact heeft: met Watford 20 assisten halen in de Prem is haast onmogelijk, niet dat Arsenal Watford niveau is, maar het toont wel aan dat het niveau van je mede aanvallers wel degelijk van grote invloed is op je assist ratio. Ik begon over Ozil omdat hij een top 6 club speler is die een seizoens record in handen heeft die een top 2 club speler niet heeft. En als je echt over hele carrière wilt praten, De Bruyne geeft ook in België gespeeld een relatief makkelijker competitie dan Bundesliga, terwijl Ozil Alleen alleen in Spanje, Duitsland en Engeland heeft gespeeld, allemaal top competities. Dus De Bruyne heeft een voordeel in statistieken aangezien daar ook België competitie statistieken tussen zitten.

30 juni 2020 om 13:23

Tsja en Ozil speelde altijd als cam (of zelfs als winger in zijn eerste seizoen onder Wenger) en de Bruyne speelt nu al enkele seizoenen als cm in plaats van cam. Een groot voordeel voor Ozil. En nu speelt hij wel bij een superteam en Ozil bij een zwak team maar vroeger was dat omgekeerd (Wolfsburg vs Real). Ozil speelde zelfs samen met de beste afmaker aller tijden. En zo goed was City onder Pellegrini niet en zo slecht was het Arsenal met Ozil, Sanchez en Cazorla niet. Het lag toen niet zo heel ver uit elkaar. Jij kan zoals altijd wel overdrijven zeg. Beiden zijn fantastisch en ik vind het moeilijk om te zeggen wie beter is. Maar de Bruyne vind ik wel constanter en bepalender dus ik zou hem nog net the edge over Ozil geven.

30 juni 2020 om 13:32

De Bruyne speelt ook altijd als CAM dus ik weet mijn god niet waarom je wederom zit te verdraaien. En wederom pas je jouw reactie aan nadat je mijn antwoord hebt gelezen. Pathetic. En Ozil die opeens doodleuk als een winger (!!) zou hebben gespeeld is wel het grappigste wat ik heb gehoord vandaag. Je bent wanhopig bezig om onder elke reactie van mij een excact tegenovergestelde mening te deponeren, vaak berust op niet juiste informatie. Beetje jammer dit.

30 juni 2020 om 13:42

Brian van Dijk, Ik denk dat je je bril moet afzetten man. Ten eerste Kevin de Bruyne was een 10 bij Werder, Wolfsburg en Chelsea, in het systeem van Guardiola is hij meer op de Xavi plek komen te spelen als spelverdeler. Ozil was goed in 2010-2013, maar het niveau wat ik de Bruyne al ruim 2,5 jaar zie halen zo goed heb ik Ozil nog nooit zien spelen. Loopvermogen en schot van de Bruyne is veel beter. Daarnaast hebben ze beiden een gruwelijk goede techniek. Ozil wellicht meer flair/straatvoetbal achtig, maar de functionele techniek van De Bruyne doet daar helemaal niets voor onder. Ozil heeft daarnaast altijd moeite om discipline te tonen, een groot mankement en daarom is hij nooit meer echt op niveau geweest van zijn Real periode. De Bruyne bewijst ook een veelzijdigere en completere voetballer te zijn. Ozil kan echt alleen op 10 spelen, de Bruyne zou je vanwege zijn motoriek en fysiek makkelijk op 6 en 8 ook kwijt kunnen (hij speelt daar ook al een lange tijd). De Bruyne heeft zich meer ontpopt tot een box to box speler met de kwaliteiten van een echte 10, een zeer complete voetballer. Ik durf ook te beweren dat hij al een tijdje met afstand de beste middenvelder ter wereld is. Ook bij Belgie is hij de grote man, daar waar Hazard die titel altijd werd toegedicht, laat De Bruyne het ook echt zien. Edit: Ozil heeft wel degelijk als valse rechtsbuiten gespeeld bij Arsenal. Als je dat al niet weet, kennen we jou vanaf nu ff wegstrepen om serieuze discussies mee te voeren. Je loopt Ozil, Real en La Liga zo erg op te hemelen, feiten ken je niet en je eigen gedachtes als waarheid beschouwen. We've got a real (van echt niet van Real) fanboy here!

30 juni 2020 om 13:43

De Bruyne speelt echt niet als traditionele 10 bij City. Volgens transfermarkt heeft hij dit seizoen gewoon 16 wedstrijden als CM gespeeld in de PL (meer dan de helft van zijn wedstrijden).

30 juni 2020 om 13:44

En weer geeft ie zichzelf een duimpje. lol. M'n jongen, ik ben Arsenal fan en kan je garanderen dat Wenger Ozil regelmatig als winger gebruikte in het eerste seizoen. Vraag het aan andere gooners. Iemand, care to weigh in? Dat jij dat niet weet en gelijk als onzin af doet (bijzonder ironisch gezien jouw leugenachtige aard) geeft misschien aan dat je het niet zo goed volgt als je lijkt te denken. En knoop het in je oren, de Bruyne speelt als cm. Pep heeft hem een rijtje achteruit gehaald. Kijk eens wat wedstrijden, of zelfs maar op het door jou geliefde whoscored waar je dat potvolkoffie ook kan zien als je geen wedstrijden bekijkt. Ban deze man toch eens aub.

30 juni 2020 om 14:01

Waarom gelijk zo getriggerd reageren en op de man te gaan spelen door mij een leugenaar te noemen? Ik heb blijkbaar een gevoelige snaar geraakt bij je. Hahaha. En zit je nou echt om hulp te roepen? Kom op, je kan toch zelf wel een discussie voeren? Ozil speelde niet als winger, maar als 10 onder Wenger. En kun je even bewijzen met feiten hoe jij denkt te weten wie mij een like scoort en of ik dat zelf was? Hierboven 16 likes en volgens jouw theorie allemaal van mijzelf. Je zet jezelf weer voor schut bon Jovi. Eerst nadenken voordat je onzin uitslaat. Capish? Wanhopig jankend bedelen om een ban wanneer iemand hem eruit praat. Veelzeggend en pathetic. Final words over hoe aanvallende middenvelder De Bruyne wordt beschreven als een aanvallende middenvelder: "Now, five years on, De Bruyne has managed to maintain the aforementioned performance statistics but he has taken it to new heights with spellbinding assists and decisive involvement in one of English football’s most dominant ever sides.Breaking down how the 28-year-old has become known as one of the best attacking midfielders in world football has endless possibilities, but taking a granular look at his progression since moving to Manchester City is an interesting place to start."

Geen idee waarom hij die laatste opmerking maakt, buiten dat er genoeg topspelers zitten bij Liverpool die zich prima kunnen meten met De Bruyne. Het is niet voor niets een teamsport, dus leuk dat De Bruyne individueel zo een geweldenaar is, maar totaal niet relevant voor een erehaag.

30 juni 2020 om 11:30

Is het niet zo dat er bij elk team wel een paar spelers zijn die eigenlijk niet goed genoeg zijn voor de prijs die ze winnen? Ik bedoel, Aliadiere heeft in 03/04 ongeveer 250 minuten meegedaan met Arsenal, maar mag zich technisch gezien wel deel noemen van the Invincibles.

30 juni 2020 om 12:04

Natuurlijk is dat zo, dus vandaar dat die opmerking van Murphy ook totaal irrelevant is.

30 juni 2020 om 11:30

Precies. Het mooie zou zijn als ze beiden donderdag willen bewijzen wie de betere van de 2 is (liverpool vanwege de titel ja, maar bedoel eerder onderling). Liverpool en City zijn imo de creme de la creme van het mondiale voetbal momenteel. Ik vind dat ze die status over hebben genomen van Real Madrid en Barcelona. Bayern hoort daar natuurlijk ook bij. City moet alleen Europees nu ook stappen maken (zelfde geldt voor PSG). Ben wel benieuwd naar de match! Is een goeie graadmeter voor City: Real Madrid in vorm wacht namelijk ook nog op ze.

30 juni 2020 om 11:37

City de crème de la crème? Real Madrid heeft 71 punten uit 32 terwijl het nog altijd gehypte City slechts 63 uit 31 heeft. Als niveautje Arsenal verdediger Carvahal geen onnodige domme en vooral lompe penalty had weggegeven was het gewoon 1-1. Dus echt niet beter dan Real Madrid. Gewoon echt niet.

30 juni 2020 om 12:44

En in welke competitie denk je dat je meer weerstand hebt, in La Liga of in de PL? Punten in de competitie zegt zo enorm weinig. Als je op die manier gaat vergelijken is Lazio een beter team dan Real, want Lazio staat momenteel op 65 uit 28, en heeft dus minder verliespunten.

30 juni 2020 om 13:06

In de La Liga heb je als topclub ongeveer evenveel weerstand als de Premier League. En nogmaals: City had geluk met een makkelijk weggeven penalty maar balbezit was 52/48% oftewel City was echt niet beter dan Real Madrid. En over Lazio, ik heb nergens gezegd dat Real Madrid beter is want competie cijfers, neemt niet weg dat dit Lazio met Immobile best zou kunnen winnen van City of Real Madrid.

30 juni 2020 om 13:31

Als topclub in Laliga heb je ongeveer net zoveel weestand als in de PL? Ik dacht dat we dat onderhand toch wel uit de wereld verholpen hadden. De PL is een veel zwaardere competitie met in iedere regio van de competitie sterkere teams. Laten we alsjeblieft ophouden met Laliga daarmee vergelijken

30 juni 2020 om 13:33

Ah, vooringenomen Arsenal fan die zijn vooringenomen MENING geeft waarom hij zijn competitie beter vindt. Zegt niet veel dit. Jij vindt dit, ik vindt dat. De toenmalige nr8 (!!) van La Liga zette de nr1 Premier League (met 20 punten (!) voorsprong), op zijn plek door 2x te winnen. #Atletico

30 juni 2020 om 13:51

Real Madrid doet het leuk na de corona crisis maar daarvoor was het gewoon 3x niks gap. Dat het zwakste Barcelona in jaren vooral bovenaan stond zegt eigenlijk alles. Je haalt nu punten erbij van 1 specifiek seizoen, wat zegt dat? Precies niks. Moet ik even het aantal punten vermelden wat City de jaren hiervoor heeft behaald? Je bent een Real/la Liga fanboy (ik ben btw ook La Liga aanhanger), maar jij ziet ze vliegen. Real Madrid is niet meer wat het was evenals Barca. Je kan Carvajal de schuld geven, City was overduidelijk de betere ploeg met de betere kansen. Je kon duidelijk zien dat Pep Guardiola zijn team aan het voetballen was in Bernabeu. Dus ja, City is sowieso sterker/beter dan Real. Liverpool, City en Bayern zijn de absolute top als je realistisch kijkt. Juve, Real en Barca hebben grote namen en een geschiedenis maar het spel is gewoon zwakkie. Ik schat zelfs PSG hoger in dan die 3. Edit: Wauw, 52 om 48 laat gelijk zien wie beter is? Daarnaast klopt dat niet eens. https://www.uefa.com/uefachampionsleague/match/202... speciaal voor jou een link met de juiste statistieken. Kijk even naar het aantal doelpogingen en aantal schoten op doel. Wat de uitslag ook juist weerspiegeld dat doen de stats ook: City was overduidelijk de betere ploeg en verdiend gewonnen. Als je met stats komt, zorg wel dat ze kloppen. Als je wil discussieren, zorg wel dat je voetbal inhoudelijke argumentatie klopt.

"...maar ik zou het niet willen doen omdat het niet vanuit oprechtheid wordt gedaan". Eens. Ik vind het ook gemaakt en puur symbolisch. Je kan ze feliciteren, maar zo stom in een erehaag gaan staan vind ik echt overbodig. Helemaal als je net een finale verloren hebt, zwaar over de zeik bent, maar toch met een kop als een bak met wurmen staat te applaudisseren voor feestende spelers die je zojuist verslagen hebben. Daar zit toch niemand op te wachten?

30 juni 2020 om 11:29

Precies. Het mooie zou zijn als ze beide vandaag willen bewijzen wie de betere van de 2 zijn. Liverpool en City zijn imo de creme de la crema van het mondiale voetbal momenteel. Ik vind dat ze die status over hebben genomen van Real Madrid en Barcelona. Bayern hoort daar natuurlijk ook bij. City moet alleen Europees nu ook stappen maken (zelfde geldt voor PSG). Ben wel benieuwd naar de match! Is een goeie graadmeter voor City: Real Madrid in vorm wacht namelijk ook nog op ze.Edit: reactie was bedoeld voor LFC11

30 juni 2020 om 10:37

Misschien wat dat nog wel de grootste prestatie toen leicester kampioen werd .maar wat Liverpool heeft gedaan is natuurlijk ook erg goed hoor en daar mag je ook best een ere haag voor vormen .

30 juni 2020 om 14:10

Zeker geen schande. Maar ik snap wel dat hij bedoelt dat een erehaag mooi is als deze spontaan wordt georganiseerd en eigenlijk nietszeggend als het zoals nu een verplicht nummertje is geworden waartoe je haast verplicht bent ook al wil je het niet. City wil dit wellicht helemaal niet maar zal het sowieso doen want o wee als je zou breken met de traditie. Verder een beetje een overtrokken mening van Murphy, zoals van wel meer Engelse analisten. Blijkbaar moet je daar heel stoere taal gebruiken om op te vallen als analist, want ze spreken daar ook altijd over "ik had speler X tegen de muur gegooid" en dergelijke. Dan heb ik het zelfs niet uitsluitend over Roy Keane, het wordt echt een (misselijkmakende) trend.

De Bruyne is absoluut wereldtop en wellicht de beste middenvelder ter wereld, maar Liverpool heeft iedereen overklast in de Premier League en met een enorme afstand op de nr 2 kampioen gewordendaar kan je alleen maar respect voor hebben en dus ook klappen. Sportiviteit heet dat Murphy...

Deze reactie van Murphy gaat echt nergens over en is behoorlijk kleingeestig. Ik vind juist dat teken van respect belangrijk, dat je mensen laat zien wat het betekent een goede verliezer te zijn en dat daar een gepast respect voor de winnaar bijhoort. En die laatste opmerking raakt kant nog wal. Is Kevin de Bruyne nu al jarenlang de beste speler van de PL? Ja natuurlijk is hij dat. Betekent dat dat je niet meer hoeft te klappen voor diegenen die jou verslagen hebben? Nee. Voetbal begon ooit lang geleden als een gentleman’s game, laat het soms weer even zo zijn zeg: ‘strive to be humble in victory and gracious in defeat’

Oh wauw wat een uitspraak, Kevin is opeens God himself of wat? Kom op Barcelona deed dit een aantal jaren geleden ook voor Real Madrid, Puyol was toen de beste verdediger ter wereld en moest geen klappen voor een jonkie Sergio Ramos, wat boeit het? Het gaat om het respect.

Ik vind het een mooi gebaar van respect. Ik vind dat dit een standaard ritueel mag worden. Kijkend naar de laatste vijf onderlinge resultaten spreekt dit ook in het voordeel van Liverpool, dus Liverpool is onderling beter. 2 erehaag, 0 Murphy.

Ja hij heeft wel gelijk. Als je het heel negatief wil bekijken. Wat een gezeur. Die voetballers kennen elkaar bijna allemaal, en ik denk dat het Liverpool gegunt wordt. Maak die haag en toon respect. Liverpool heeft met een straatlengte voorsprong deze prijs te pakken, dat gebeurt 1x in de 20jaar. ManC zal denken, volgend jaar zijn wij weer. Maar verder toch gewoon een mooi gebaar, niks mis mee.

Het gaat niet alleen om de kwaliteiten van de speler zelf, maar ook om het hele team wat de speler om zich heen heeft. Het team dat de meeste punten heeft, is over het gehele seizoen beter dan het andere, wat zeker verklaart waarom die erehaag bestaat. Bijzonder dat die Murphy zo focust op De Bruyne, voetbal is niets voor niks een teamsport.

ik snap sowieso niet waarom heel dat Erehaag concept is verzonnen. verplicht moeten klappen voor het succes van een directe concurrent vind ik een beetje een vreemde traditie in een competitieve sport

Tsja, ergens heeft hij een punt. De Bruyne heeft natuurlijk meer talent dan Wijnaldum, Milner en Henderson bij elkaar. Als collectief was Liverpool dit jaar echter vele malen beter en daarvoor dient de erehaag. Ik vind het een belachelijk concept, in Spanje weigeren Barca/real het ook altijd bij elkaar als het om de ander gaat die bij hen kampioen wordt. Een jaar lang gun je elkaar het licht in de ogen niet, om je vervolgens nederig op te stellen.

Walgelijke reactie. Hoe bedoel je niet eens veters mogen strikken? We hebben het hier over Allisson, TAA, VvD, Salah, Hendersson, etc.. Gewoon die dicht tegen het niveau van De Bruijne aanzitten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren