Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marc Overmars: ‘Of het allemaal verstandig is geweest, weet ik niet’

Laatste update:

Marc Overmars heeft geen spijt dat hij al in een vroeg stadium erop heeft aangedrongen om het Eredivisie-seizoen te beëindigen. In een opmerkelijk interview met De Telegraaf sprak de directeur voetbalzaken van Ajax zich aan het begin van de coronacrisis fel uit tegen het uitspelen van de competitie. Volgens Overmars was het seizoen ‘dood’ en vroeg hij de KNVB om zo snel mogelijk duidelijkheid te verschaffen.

"De Eredivisie is dood, het leven is eruit, de lol er vanaf: noem het zoals je het wilt", foeterde Overmars begin april. "Premier Rutte zei niet voor niets dat dit de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog is. Waarom gaat het op dit moment over geld en niet over de volksgezondheid? Ik had gehoopt dat de KNVB een zelfstandige beslissing zou nemen, maar in plaats daarvan verschuilt men zich achter de UEFA."

Maarten Stekelenburg keert terug bij Ajax

“Of het allemaal verstandig is geweest, weet ik niet”, zegt Overmars ruim tweeënhalve maand later via het clubkanaal van Ajax. “Maar op dat moment sprak ik me uit als speler en als bestuurder voor alle clubs.” Volgens Overmars was iedereen toe aan duidelijkheid. “In veel andere landen wordt er nu gevoetbald puur voor de tv-gelden. Zo zie ik het. Die nood was bij ons niet zo hoog. Hier zijn de bedragen anders.”

Overmars kreeg steun van PSV en AZ, maar niet alle clubs uit de Eredivisie konden zijn uitspraken waarderen. “Ik zou het zo weer doen”, zegt hij. “Maar misschien had ik even meer geduld moeten tonen, of moeten overleggen. Voor mij was dat het moment dat ik dacht: ik ben het een beetje zat. Iedereen praat erover en niemand doet iets.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We hadden net zo als alle landen moeten wachten hadden we de competitie nu kunnen uitspelen.... Snap de gehele beweegreden niet achter het vroeg afsluiten van deze competitie.

22 juni 2020 om 16:11

''fans van Napoli hebben schijt aan corona en vieren massaal feest na bekerwinst'' Ajax, AZ, Feyenoord of Utrecht supporters zouden ook schijt kunnen hebben en massaal de straat op gaan.ik denk dat de Knvb de juiste beslissing heeft genomen.

22 juni 2020 om 16:13

Handhaven van feesten moet mijn inziens los staan van de wedstrijden. Dat eerste is niet de taak van de clubs of KNVB.

22 juni 2020 om 16:17

Dat kan je niet los zien van elkaar. Een (niet toegestane) feest is een (mogelijk) gevolg van het behalen van een prijs.

22 juni 2020 om 16:17

Klopt, dat is de taak van de overheid. Diezelfde overheid heeft hier beslist om geen profvoetbal te spelen tot 1 sept. Het gegeven dat supporters zich zeer hoogstwaarschijnlijk niet aan de maatregelen zullen gaan houden is daarin zeker en vast een belangrijk criterium geweest.

22 juni 2020 om 16:26

Dit is een stad als Rotterdam prima te handhaven als wij de beker hadden gewonnen. Als dit op voorhand duidelijk had geweest had de driehoek wel ingegrepen. Dit is echt prima te managen.

22 juni 2020 om 16:30

@ Adro, ''als dit op voorhand duidelijk had geweest''. Dat is precies het probleem. Dat is vaak niet op de voorhand al duidelijk.

22 juni 2020 om 16:38

Hahah jahoor, jij gelooft het dat het legioen zich netjes op anderhalve meter afstand op de Coolsingel zou verzamelen met een door de burgemeester vastgesteld maximum aantal personen? Ik kan je nu al vertellen dat dat 'gewoon' mis zou gaan. Te veel fans in de stad, te dicht op elkaar. Overheid/politie voelt zich genoodzaakt om op te treden en voila: een chaos van jewelste in centrum Rotterdam. Dit kan je toch vooraf exact voorspellen?

22 juni 2020 om 16:52

De stelligheid dat het uit de hand zou lopen snap ik niet. In Duitsland is het ook goed gegaan, waarom zou dat hier anders zijn? Voor Feyenoord geldt overigens ook dat er in het verleden al een huldiging niet door is gegaan en toen was er ook geen massale samenkomst van fans. Al was de stemming in de stad in 2002 natuurlijk een heel aparte en niet te vergelijken met nu, toen hield men zich keurig aan de sobere door de gemeente opgestelde richtlijnen.

22 juni 2020 om 19:02

Waar het in het buitenland gewoon kan zou dat hier met onze domme Hollanders gewoon niet gekund hebben. Wij lopen namelijk massaal de straat op en hebben schijt. In het buitenland zijn de mensen vakanties verstandiger en hebben meer respect voor de maatregelen

22 juni 2020 om 19:02

Omdat we hier met Nederlanders wonen.

22 juni 2020 om 20:01

@final voetbal, weet niet hoe vaak je in de supermarkt komt, maar daar heeft ook iedereen schijt aan de pijlen op de grond die gangen eenrichtingsverkeer maken. Als ik mijn rondje tijdens mijn lunch pauze door het park loop, en ik krijg tegenliggers die met 3 langs elkaar lopen hebben die ook schijt en gaan niet achter elkaar lopen als ze mij tegen komen. Wat wedstrijden door laten gaan, gaat echt niks veranderen met hoe erg mensen met corona bezig zijn. Volgens mij zijn de meeste er al niet meer mee bezig.

22 juni 2020 om 21:19

@Soccerfan_1 hier krijgt een burgemeester het al heet als zijn club op zondag na amid dag moet spelen. Hoe gaan die reageren als die clubs op een doordeweekse dag moeten spelen? Daarbij is het nooit goed. Dan zal men roepen dat het niet eerlijk is omdat Ajax een grotere selectie heeft, of gewend is om 3x per week te voetballen. En ik vraag mij af of dit financieel niet juist geld zou kosten. Veel clubs zijn afhankelijk van toeschouwers om de stadion kosten er uit te halen.... kortom, het kost meer om nu wel te spelen dan als ze nu niet spelen. Wat denk jij dat de minder kapitaal krachtige clubs werkelijk willen?

22 juni 2020 om 16:12

Men was stil omdat men niet uit emotie dingen wilde roepen. Helaas kon Overmars zich niet inhouden en ging hij voorbarig roeptoeteren.

22 juni 2020 om 16:15

Ik heb er geen bron voor dus neem het met een korreltje zout, maar volgens mij zou doorspelen minder opleveren dan stoppen. Daarbij, wat Overmars zegt, TV-gelden in andere landen zijn van veel meer belang dan in Nederland. Waarom dan het risico nemen om sportwedstrijden te organiseren? In Nederland gaat het al lekker vlot met testen (not)..

22 juni 2020 om 16:17

Zelfs al had de Knvb het gewild de overheid had het niet toegestaan om zoals in andere landen door te laten gaan.

22 juni 2020 om 18:36

Ik denk dat als de KNVB direct met een goed plan was gekomen en dit zou voorleggen aan de overheid (zoals in Duitslamd), er wel degelijk ruimte zou zijn om de competitie zonder publiek af te maken

22 juni 2020 om 16:23

Er is een hele simpele rede en dat is dat er geen vergunning word afgegeven voor 1 september.
Dus klaar.

22 juni 2020 om 16:26

Ben je vergeten hoeveel vraag er was naar duidelijkheid?

Het was allemaal een beetje voorbarig, heel Europa voetbalt alweer. Zelfs de brandhaarden Italië en Engeland gaan weer onderweg. Ook hier in Nederland hadden we nu weer prima kunnen voetballen. Gemiste kans.

22 juni 2020 om 16:23

Dat is en blijft een hardnekkige misvatting. Er zijn 56 voetbalbonden aangesloten bij de Uefa en een aanzienlijk gedeelte is gestopt of heeft gedeeltelijk ingegrepen. 13 bonden spelen met een competitie die gaat over 1 kalenderjaar, met name noordelijk gelegen landen, vaak in Scandinavië of in de voormalige Sovjet Unie. Deze competitie waren amper begonnen (tijd zat voor het uitspelen) en daar lopen de contracten tot december ipv juni. Dan heb je 43 bonden over, waar er 15 gestopt zijn. Dus zo alleen staan we niet, het betreffen vaak omliggende landen. Zelfs landen die lijken te kiezen voor doorspelen hebben ingegrepen. Zo is in Engeland League One en League Two afgebroken, en in Portugal, Bulgarije en Roemenië gaat alleen op het hoogste niveau de competitie uitgespeeld worden. Er zijn massaal competities en toernooien niet afgemaakt of aangepast. De grote competities worden niet afgemaakt omdat het ze om een sportieve uitkomst gaat, louter televisie gelden en commerciële belangen zijn de motieven.

22 juni 2020 om 18:38

"heel Europa" is wat overdreven maar je cijfers geven aan dat er wel mogelijkheden waren. Helaas ontbrak het de KNVB aan een goed plan en daadkracht om dit voor te leggen aan de overheid

22 juni 2020 om 19:15

De situatie verschilt per land, door wisselende cijfers en maatregelen van overheden. Dus je kan niet zeggen dat je in Nederland wel weer kan voetballen omdat het in Duitsland kan. Ander land, andere situatie. Momenteel zijn de regels nog altijd dusdanig dat het tot op heden nog onmogelijk is. Normaal trainen is nog niet eens toegestaan. Misschien dat een goed plan van de Knvb wel iets had geholpen, hoewel dat giswerk blijft. Maar ondanks dat er nu een lobby vanuit de hele sportwereld is opgestart is er relatief weinig beweging. Uiteindelijk denk ik dat het belang van het uitspelen hier dusdanig veel complicaties en nadelen zou opleveren dat per saldo de clubs blijer zijn met dit besluit. Uitspelen om uitspelen is ook niet alles, kijk naar Rusland waar ze plots met de A1 moeten aantreden als een team in quarantaine moet. Ik ben verre van gelukkig met het Knvb optreden in de hele zaak, maar de uiteindelijke uitkomst om te stoppen valt wel te begrijpen.

22 juni 2020 om 21:12

Eens, en als er uitgespeeld was geworden had men ook wel weer wat te zeiken. Problemen met burgemeesters omdat er door de weeks risico wedstrijden zijn. Dat het oneerlijk is omdat Ajax gewend is om eens in de 3 dagen te spelen een grotere selectie heeft. Zeuren omdat het pas goed is als de eigen club er voordeel uit haalt. En vooral, waarom? Voor die paar grijpstuivers? Clubs moeten het hier vooral van supporters hebben. Zonder publiek spelen zou wel eens geld kunnen kosten....en dan zal men daar over zeuren...

Ik snap Overmars echt helemaal. Ik denk ook dat hij meer uit emotie reageerde, dan uit ratio. Er werd veel over Corona gepraat, maar niets gezegd. Zijn opmerkingen (en of je het eens of oneens bent) hebben het debat wel direct geconcretiseerd.

22 juni 2020 om 18:39

Van een bestuurder verwacht ik dat hij uit ratio spreekt en twee keer nadenkt voordat hij de media opzoekt. Niet kortzichtig en uit emotie dingen roepen "omdat iedereen zo stil is"

Ja en als je 2e had gestaan op doelsaldo wat je misschien wat minder stellig geweest, maar goed ook dat snap ik wel.

22 juni 2020 om 16:26

Nu ga jij iets gokken.
Misschien moet je dat gewoon niet doen.

22 juni 2020 om 16:31

Waarom mag ik niet twijfelen of hij ook zo stellig was geweest als hij 2e had gestaan? Ik zet daar mijn vraagtekens bij. Mag dat ook al niet meer?

22 juni 2020 om 16:37

Ik vind dat FD best een punt heeft hoor. Het is ook absoluut niet verkeerd om voor je eigenbelang op te komen. Het is ook makkelijker om over wat ‘juist’ is te praten als het dubbeltje aan jouw kant valt.

22 juni 2020 om 16:40

Precies snap het ook volledig uit zijn oogpunt en ik zou precies hetzelfde hebben gedaan, maar kom op het maakt het wel iets makkelijker roepen als je eerste staat..

22 juni 2020 om 16:41

Wat jij doet is niet twijfelen.
Jij zegt dat het zo is als ajax tweede stond.

22 juni 2020 om 16:46

Wat jij doet is heel slecht lezen en je heel erg snel aangevallen voelen...

22 juni 2020 om 16:52

@wve: wat een onzin. Hij gebruikt toch heel duidelijk het woordje "misschien", zoals je kunt lezen.

Nou meneer Overmars. Je bent als club ook wel gematst hoor. Natuurlijk ben je het dan eens met de KNVB.
Sigaar uit eigen doos noemen ze het.

22 juni 2020 om 16:14

Overmars wist destijds nog helemaal niet hoe de KNVB zou omgaan met een onafgemaakt seizoen en Ajax is (net als AZ) gewoon de kans op een kampioenschap ontnomen dus het sowieso niet louter winst. Ik denk dat iedereen liever geen Corona had gehad en gewoon de ED had uitgespeeld, denk je niet?

22 juni 2020 om 16:26

Ligt eraan, het komt Overmars uiteraard veel beter uit dan zijn collega in Alkmaar.
Het liefste zou ik hebben dat er een vaccin komt en dat we weer ouderwets kunnen leven (en ook naar het stadion).
Wat vind jij van de keuze van KNVB dan?

22 juni 2020 om 16:27

De knvb heeft geen keuze gemaakt.
Misschien dat je dat eerst een moet begrijpen.

22 juni 2020 om 16:35

Wat een sneer van jou naar mij WVE.
Dus dat we volgend seizoen met 20 teams in de ED spelen komt niet vanuit de KNVB? Geen kampioen en bekerwinnaar komt niet van de KNVB? Ajax en AZ CL ook niet?

22 juni 2020 om 16:44

@Prem: Ja, het kwam Overmars beter uit dan zijn collega bij AZ (die overigens wel dezelfde mening deelde destijds). Betreft vaccin en naar het stadion gaam ben ik het uiteraard met je eens. De beslissing van de KNVB kan ik prima mee leven a.g.v. besluit van de nationale regering om geen profvoetbal te spelen. Dat er geen kampioen is kan ik me in vinden en verdeling van de Europese tickets is, wat mij betreft, op de minst slechte manier gedaan. Het is zeer zuur voor bijv. Utrecht maar verliezers zijn er in zo'n overmacht situatie altijd. Gelukkig heeft AZ wel gewoon een vCL ticket, gezien het alternatief was om de stand van vorig seizoen te gebruiken, dat was pas echt naar geweest voor iedereen die AZ een warm hart toedraagt..

22 juni 2020 om 16:46

Wat is gematst dan?
Dat je eerste staat en de competitie zeker tot 1 september stil staat??
Dan heb je alleen maar keuzes te maken maar de competitie gaat echt niet verder meer en het volgende seizoen wacht.
Dus niks sneer gewoon een feit dat je keuzes moet maken omdat de overheid duidelijkheid heeft gegeven.
En dan je gaan janken dat het ajax goed uitkomt.
Nee, ajax staat bovenaan en die verdienen de beste plek.
Wat er onderin gebeurd is in mijn ogen schandalig maar die keuze moet gemaakt worden door iemand.

Gewoon te vroeg gesproken en wellicht uit eigen belang gesproken."maar op dat moment sprak ik me uit als speler en als bestuurder voor alle clubs.” Oh, de grote Marc Overmars bepaalt of hij voor alle clubs spreekt? Heeft hij dat de clubs gevraagd of hij voor hun kon spreken? Sprak hij ook namens Utrecht, Cambuur, De Graafschap en AZ? Niemand kan ontkennen dat het ajax erg goed uitkwam dat de competitie bij deze stand beindigd zou worden. Eigenlijk ook gewoon amateuristisch van de bestuurders in ons voetballand dat ze zo snel al conclusies trokken en niet eens de mogelijkheid voor het hervatten van de competitie open hielden. En ze moeten zich niet verschuilen achter het feit dat grote evenementen niet door mogen gaan, want een voetbalwedstrijd zonder publiek is geen groot evenement. Want als er dadelijk voorrondes voor de lucratieve Europese toernooien gespeeld moeten worden dan kan er wel opeens gevoetbald worden.

22 juni 2020 om 16:57

Ik denk dat iedere club wel duidelijkheid wilde hebben. "volgens Overmars was iedereen toe aan duidelijkheid" Dit stukje laat je buiten je quote, geen idee of dat bewust is. Maar dat de meerderheid duidelijkheid zou willen hebben lijkt me geen gekke gedachte toch?

22 juni 2020 om 19:59

"volgens Overmars was iedereen toe aan duidelijk" . Volgens Overmars omdat hij onder alle clubs en organisaties die met het prof voetbal te maken heeft even gepeild heeft of ze toe waren aan duidelijkheid of komt hij tot deze conclusie omdat hij het in zijn horoscoop heeft gelezen? Dus komen we terug bij Overmars die zegt voor alle clubs te spreken. Op basis van wat?

22 juni 2020 om 20:44

Ik heb niemand gehoord die heeft geroepen geen behoefte aan duidelijkheid te willen. Want waarom zou je in een crisis geen duidelijkheid willen haha. Je wil graag iets neerzetten wat er niet is op basis van gezond verstand.

Natuurlijk heeft Overmars geen spijt. Hierdoor heeft hij de vurig gewenste champions league plek in de schoot geworpen gekregen, wat anders nogmaar afwachten was. Vanuit Ajax' oogpunt een prima beslissing.

22 juni 2020 om 16:30

Kom maar met dat bewijs dat dat de rede is?

22 juni 2020 om 17:33

Yes in de schoot geworpen gekregen, niet verdiend ondanks de eerste plaats.

22 juni 2020 om 17:40

Niet door de eerste plaats in de schoot geworpen, de meesten zijn het daar gewoon mee eens hoor. Het is meer dat Ajax en Az op een gelijk puntenaantal stonden en dat een misstap van Ajax fataal kon zijn. Daarom is het 'in de schoot geworpen', aangezien het nog lang niet beslist was.

Woorden van een slappe bestuurder. Er is overduidelijk vanuit emotie een soort statement gemaakt. Je verwacht juist van bestuurders dat ze de rust bewaren.helemaal laf is dan om nu niet de balans op te durven maken en je fouten niet toe te durven geven. Als je je afvraagt of het allemaal verstandig is geweest, maar je kunt dat nu nog niet bepalen, zeg dan liever niets.

22 juni 2020 om 16:40

GL, of juist woorden van een daadkrachtige bestuurder. Hij wist niet wat de gevolgen waren, echter gaf ie aan dat clubs toe waren aan duidelijkheid. De TV-gelden zijn zoveel hoger in de topcompetities, dat dat een rol heeft gespeeld bij het uiteindelijk uitspelen. Maar dat is toch ontzettend gekunsteld allemaal? 10 wedstrijden in 5 weken? Zonder publiek?! Rare situaties van aflopende contracten die evt verlengd gaan worden voor een maand?! Allemaal dingen die verzonnen zijn om uit te spelen. Daar was allemaal nog geen sprake van toen. In NL was er een ontzettend tekort aan tests. Hoezo zou je dan verwachten dat dat wel in het voetbal kon? Misschien heeft ie voor zijn beurt gesproken, maar hij wilde duidelijkheid. Maar dat wilden AZ en PSV klaarblijkelijk ook. En laten dat nou niet de drie minste clubs zijn. Met allemaal verschillende belangen, echter allemaal met behoefte aan duidelijkheid. Dus hij stond zeker niet alleen.

Financieel gezien heeft Overmans gelijk, publiek had toch niet naar het stadion kunnen komen en het TV geld was al geregeld met Fox. Persoonlijk denk ik dat Overmars hier op terug zou kunnen komen als alle Nederlandse clubs er in de El/cl voorrondes op fitheid eruit worden gedonderd doordat er zes maanden geen wedstrijden zijn gespeeld.

22 juni 2020 om 16:26

waarschijnlijk niet, want Overmars heeft er zelf geen last van. Ajax zit immers 'gewoon' in de poulefase. Wellicht dat hij wat roept dat het slecht is voor het Nederlands voetbal en stilzwijgend in zijn handjes wrijft zodat hij de volledige champions league pot kan incasseren

22 juni 2020 om 16:31

Haha, wie weet. Interessante kijk erop. Uiteindelijk is dat op de lange termijn ook slecht voor Ajax dmv een lage bijdrage aan de Nederlandse coefficientenlijst.

22 juni 2020 om 16:53

Bij mijn weten zit Ajax niet "gewoon" in de poulefase.op het moment dat Lyon de finale zou winnen is het bij mijn weten zo dat Ajax zich "gewoon" moet plaatsen via een voorronde. Ajax is alleen geplaatst als er een ploeg wint en die zich ook via de reguliere competitie zal plaatsen voor de CL.

22 juni 2020 om 16:57

Bij mijn weten heeft de eredivisie die vaste plek weer teruggewonnen

22 juni 2020 om 17:03

Daardoor is de kampioen van de Eredivisie in het seizoen 2019/2020 rechtstreeks geplaatst voor het hoofdtoernooi van het kampioenenbal en worden de voorrondes ontlopen. Op voorwaarde dat de Champions League-winnaar van dat jaar zich via de nationale competitie al heeft geplaatst voor het toernooi, iets wat eigenlijk altijd het geval is. Heb het even opgezocht.

22 juni 2020 om 17:08

@29er: Het verhaal van Douwe Dabbert is juist. Ajax mag komend seizoen rechtstreeks de groepsfase in, op voorwaarde dat de uiteindelijke winnaar zich ook al heeft geplaatst via de competitie. Dat ticket schuift dan door naar Nederland en Ajax. Op dit moment mag Olympique Lyon de Champions League niet winnen. Doen zij dat wel, dan moet Ajax eerst een play-off ronde spelen. Afhankelijk van wat er in de rest van de speelronden in de nationale competities gaat gebeuren, zouden ook Atalanta, Napoli, Atletico en RB Leipzig de CL niet mogen winnen als Ajax rechtstreeks de groepsfase in moet.

22 juni 2020 om 17:01

Barcelona begint wedstrijden redelijk, maar is conditioneel helemaal gesloopt aan het eind van de wedstrijd. En dan kun je zeggen dat dat logisch is als je binnen een week drie wedstrijden speelt, maar Barcelona oogde al niet fit aan het eind van de eerste wedstrijd. Vergelijk dat eens met Real Madrid. Real heeft net zo veel gedwongen rust moeten nemen, en loopt 90 minuten lang over het te rennen alsof er geen coronabreak is geweest. Het zit hem volgens mij echt puur in de trainingsmethode. Barcelona heeft ofwel te weinig getraind, of zoveel getraind dat de spelers oververmoeid zijn, terwijl Real Madrid die sweet spot tussen de twee veel beter heeft weten te vinden. Voor de Nederlandse clubs geldt exact hetzelfde. Het is zaak dat zij zowel hun trainingsfrequentie als de trainingsinhoud goed opzetten en finetunen waar mogelijk, zodat ze ook die sweet spot weten te vinden en niet à la Barcelona aan het eind van de wedstrijd zo kapot zijn dat je resultaat in het gedrang komt. Als men een voorbeeld neemt aan Real Madrid, mag fitheid in de El/cl geen issue zijn.

22 juni 2020 om 17:17

Niet met je eens. Iedereen heeft het constant over 'wedstrijdritme' en een paar veredelde oefenduels en een goed gestroomlijnde trainingsopbouw gaan daar impact op hebben, maar daar ga je niet de wedstrijden mee winnen van ploegen die wel al de wedstrijden hebben gespeeld. Je vergelijking is ook niet relevant: Real Madrid speelt ook tegen ploegen die geen wedstrijdritme hebben, evenals hunzelf. Dat is dus niet hetzelfde als ploeg zonder wedstrijden in de benen tegen een team dat er al twee maanden (juno-julij) aan wedstrijden op heeft zitten.

Het viel verkeerd bij veel clubs en het was de knuppel in het hoenderhok gooien. Maar tegelijk was de situatie ook tamelijk frustrerend. Overmars was ook niet de eerste of uniek in zijn kritiek. Fortuna had zich al uitgesproken en namens PEC was Adriaan Visser ook al met een statement gekomen om te stoppen. De situatie was ook tamelijk hopeloos met een Knvb die niet eens begreep dat betaald voetbal zelfs zonder publiek een vergunning nodig heeft. Ondertussen mocht alleen nagedacht worden over het scenario hervatten, waarbij 0 oplossingen kwamen voor de aflopende contracten op 30 juni. Er werden alleen fictieve datums bedacht waarop gespeeld kon worden. Uiteindelijk heeft de overheid een besluit genomen waardoor stoppen de enige logische keuze werd. Dat besluit staat nog altijd, zelfs nu het bijna juli is.

Beetje makkelijk zeggen nu want je hebt gekregen wat je wilde en daar was het om te doen. Stond je 2e had je alles op alles willen zetten om te spelen. TV geld is niet het enige Europese tickets Promotie degradatie zijn zeer relevante zaken om een competitie wel af te ronden. Hadden de clubs nu samen met de Knvb een lobby in Den Haag gestart, net als Duitsland dan hadden we zeer waarschijnlijk nu gespeeld. Maar iedereen was tegenstrijdig en riep dingen in eigenbelang en heeft de overheid doen besluiten om het anders te doen. Er was en is geen eensgezindheid. Dus hadden we Rutte en co nodig als scheidsrechter. Sportscholen moesten ook dicht tot 01-09 dat is ook 01-07 geworden. dus dat had de Knvb met de juiste maatregelen mogelijk ook kunnen organiseren. Maar het helpt dan niet als 1 van de grootste clubs in de competitie al zijn mening gegeven heeft.

Als Ajax 2e of 3e had gestaan had hij dit never nooit gezegd.
Die hypocriet heeft sinds zijn aanstelling alleen nog maar in euro's lopen praten en nu ook.
Vele mensen zijn het natuurlijk dik eens met hem omdat Ajax die gegarandeerde miljoenen dreigde mis te kopen bij hervatti g en nu de benodigde euro's makkelijk te pakken heeft.
Nogmaals Ajax heeft CL openomen in de begroting dus ze doen er werkelijk alles aan om dit te bewerkstelligen.
De mantel die Corona heet dekt alles in, maar iedereen zonder bekende bril moet toegeven dat dit uiterst slim gespeeld is.

Onbegrijpelijk dat er direct zo gepusht werd om een definitieve beslissing te nemen. Er was geen enkel relevant bezwaar tegen het nog even uitstellen van de beslissing. De overheid had de optie om zonder publiek de competitie af te ronden vermoedelijk nog best willen onderzoeken, zoals men ook geluisterd heeft naar kappers en sportscholen toen zij met gedegen plannen op de proppen. Maar ja, als de grootste club van Nederland in april (!) al aangeeft geen zin meer te hebben om de competitie af te ronden, is een dergelijke lobby bij voorbaat al kansloos. We hadden veel meer met de landen om ons heen op moeten trekken, in plaats van op eigen houtje zelf maar de stekker eruit te trekken. De optie is vanaf het begin niet eens op tafel geweest, terwijl in andere landen clubs en bonden zijn blijven samenwerken en zodoende hun overheden hebben kunnen overtuigen.

Overmars is een hypocriet. Toendertijd nam hij het de KNVB kwalijk dat de KNVB zich achter de UEFA verschuilde.
Dit is zo ongeloofwaardig en nep van Overmars. Het was Overmars die zich achter de KNVB verschuilde.
Hij had gewoon een brief kunnen sturen naar de KNVB om mee te delen dat Ajax de competitie niet uitspeelt ongeacht de beslissing. Maar daar waren ze bij Ajax te laf voor en verschuilden zich achter de KNVB.
Een smerig spel wat gespeeld is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren