Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Telegraaf: Barcelona meldt zich officieel bij Ajax voor megatransfer

Laatste update:

Barcelona heeft zich officieel bij Ajax gemeld voor André Onana, zo meldt De Telegraaf maandagavond. De Catalaanse club wilde Neto, Riqui Puig én Alex Collado of Carles Aleña in de deal betrekken, maar directeur spelerszaken Marc Overmars heeft Barcelona namens Ajax voorlopig een 'nee' verkocht. De 24-jarige doelman uit Kameroen wil zelf naar verluidt dolgraag naar Barcelona. Voetbal International stelt dinsdag dat geen enkele club zich bij Ajax heeft gemeld.

Onana heeft bij Ajax nog een contract tot de zomer van 2022, maar de keeper zou maar wat graag terugkeren naar Barcelona, waar hij tussen 2009 en 2015 onder contract stond, voordat hij in Amsterdam belandde. De Kameroener zou bij de Catalaanse club weliswaar te maken krijgen met de concurrentie van Marc-André ter Stegen, maar doordat de Duitser en Barcelona er voorlopig niet uitkomen over een nieuw contract, zou de overgang van Onana naar het Camp Nou wel eens in een stroomversnelling kunnen komen.

Barça heeft er naar verluidt veel voor over om Onana weg te halen bij Ajax, want de club is bereid om maximaal drie spelers richting Amsterdam te sturen als onderdeel van de deal: doelman Neto, middenvelders Riqui Puig én Alex Collado of middenvelder Carles Aleña. Ajax ziet voorlopig echter geen heil in een dergelijke constructie. Los van de vraag of de desbetreffende spelers een overstap naar Amsterdam zelf zien zitten, wil Overmars Onana gewoon nog minstens één seizoen behouden.

De directeur spelerszaken van Ajax heeft Barcelona laten weten dat een transfer van Onana alleen bespreekbaar is ‘als er een fors bedrag op tafel komt’, zo klinkt het. Aanvankelijk werd de waarde van Onana door Ajax getaxeerd op minstens veertig en maximaal vijftig miljoen euro, maar inmiddels klinkt dertig miljoen euro als realistischere prijs volgens De Telegraaf.

Onana heeft over belangstelling overigens niet te klagen, want in een eerder stadium meldden Chelsea, Tottenham Hotspur, Paris Saint-Germain, AC Milan en Borussia Dortmund zich al bij zijn management. Van dat rijtje clubs is volgens De Telegraaf Dortmund naast Barcelona het meest concreet. Bij de Duitsers is Roman Bürki de eerste doelman; de overige clubs hebben momenteel een betere bezetting onder de lat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onana waarom wil je backup spelen? Ter Stegen is niet uit de basis te spelen daar en je kunt bij zoveel andere topclubs terecht.

27 april 2020 om 23:08

Met je eens. Maar hij heeft zich toch juist niet negatief uit gelaten? Ik hoor hem louter zeggen dat het zijn thuis is.

27 april 2020 om 23:10

Als ik me niet vergis was hij eens racistisch behandelt in de jeugd door een van de trainers, maar ik kan er naast zitten hoor.

27 april 2020 om 23:11

Ach dan heb je het over ‘één’ van de trainers. Daar lopen ook Umtiti, Dembele en Ansu Fati rond.

27 april 2020 om 23:20

Dat was niet bij Barca toch? Hij sprak destijds over publiek in de eredivisie

27 april 2020 om 23:23

@arsenalfanehv, ik heb Onana heel vaak over racisme gehoord maar echt nooit over zijn tijd bij Barca. Wel dat ie in elke uitwedstrijd in Nederland racistische dingen te horen kreeg. Ook dat een Italiaanse club was afgehaakt wegens zijn huidskleur. Maar Barca? Is echt zijn droom. Ik heb hem nooit negatief over Barca horen praten, laat staan zo vaak. Kan me wel een interview herinneren dat hij Amsterdam niet zoveel aan vond en dat was het succesvolle EL seizoen waarin hij al basis stond. Hij gaf aan dat ie zich regelmatig verveelde

27 april 2020 om 23:23

Oh mijn excuses dan, dan zal ik het ff editen.

27 april 2020 om 23:11

Ter Stegen heeft ook niet meer voor zo lange tijd een contract en de onderhandelingen zijn stopgezet dus ik snap best als Barcelona hem zou willen verkopen. Levert natuurlijk veel meer geld op dan Onana gaat kosten plus je hebt er een uitstekende keeper voor terug. Helemaal met het oog op de toekomst.

27 april 2020 om 23:13

Je verkoopt wel je tweede beste speler (na Messi) die nog een jaar of 8 meekan, en in de plek haal je een speler die het nog maar moet bewijzen. Ik zou het dus echt niet snappen.

28 april 2020 om 09:35

Als barca Ter stegen verkoopt dan kijk ik pas weer naar Barca als dit bestuur op gerot is hoor. Ter stegen is nu 27 en op zijn best, gaat sws nog 6 a 7 jaar mee op hoogste niveau. Waarom zou je hem verkopen om een mindere keeper aan te stellen..

28 april 2020 om 14:39

Dat is goede vraag haha. Maar precies zoals je zegt met dit Barca bestuur weet je het nooit. Die doen tegenwoordig vrijwel alles om aan extra geld te komen zodat ze weer overbodige spelers voor veel te veel geld kunnen halen.

27 april 2020 om 23:12

Zouden ze bij Barca toch rekening houden met een vertrek van Ter Stegen, gezien hij eerder zijn ongenoegen had geuit over zijn salaris?

27 april 2020 om 23:12

Hij heeft juist vaker aangegeven ooit best terug naar Barcelona te willen, paar weken geleden zelfs nog. Zag alleen met 18 geen mogelijkheid bij Barcelona om door te groeien, uiteindelijk heeft het voor hem op de meest perfecte manier uit gepakt als deze stap gaat gebeuren.

27 april 2020 om 23:28

Als barca spelers kan kopen, hoeven ze ook niet te korten op salarissen.

28 april 2020 om 06:31

Vandaar dat het voorstel met spelers gepaard gaat. Scheelt weer geld

28 april 2020 om 09:27

Dat wil hij ook niet. Telegraaf wordt gebruikt om kamp Ter Stegen onder druk te zetten denk ik.

Wil Onana 2e keeper worden ofzo? Kom op hij heeft nog steeds veel potentie maar Ter Stegen kan nog wel een tijdje door. Zou zonde zijn voor hem.

27 april 2020 om 23:10

Chelsea lijkt me een mooie club. Mocht Neuer vertrekken bij Bayern (gezien zijn contract onderhandelingen) lijkt me dat ook wel een mooie voor Onana. Al hebben die de keeper van Schalke al gehaald dacht ik.

27 april 2020 om 23:20

@MessiBazoer
Ik voel juist een transfercaroussel aankomen. Donnarumma naar PSG, Kepa naar Milan, Neuer naar Chelsea, Ter Stegen naar Bayern, Onana naar Barca, Neto naar Ajax. Zou wat zijn.

27 april 2020 om 23:25

Bayern heeft Nübl van Schalke al aan getrokken als vervanger van Neuer. Te Stegen zal dan wel naar Chelsea gaan, maar denk toch dat ie blijft.

27 april 2020 om 23:26

Bayern gaat na de aankoop van Nübel echt geen nieuwe vervanger voor Neuer halen. Ik denk dat Onana daar dan ook 2e keeper zou worden. Ik denk dat het bij Juventus, Arsenal of Chelsea eerder haalbaar is om eerste keeper te worden. Of Valencia, Tottenham etc,

28 april 2020 om 00:48

Bij Juve wordt Onana ook gewoon 2e keep, achter Szczesny.

28 april 2020 om 03:01

nee dat denk ik dus niet. als Onana naar de top wil lijkt juve mij daar juist het meest geschikt voor. me misschien helpt het de light en heb je 2 in een.

28 april 2020 om 09:18

@cheesie Bij Arsenal staat Leno geweldig te keepen, bij Juventus word hij gewoon 2de keeper achter Szczesny denk ik. Bij Chelsea zou hij eventueel eerste keeper kunnen worden aangezien ze overal zeggen dat Lampard niet tevreden is over Kepa

En dan op de bank zitten terwijl Ter Stegen keept?

28 april 2020 om 00:52

Onana komt uit de jeugd van Barcelona dus ik kan mij voorstellen dat hij een voorkeur heeft om daar weer heen te gaan. En wellicht denkt Onana wel de concurrentie te kunnen aangaan met Ter Stegen, waarbij ik zelf denk dat Ter Stegen toch net een niveautje hoger is dan Onana op dit moment.

Goed van Overmars. Dik betalen met die hap en niet je afdankertjes dumpen. Net alsof die talentjes van Barcalona beter zijn dan de talenten die je nu zelf hebt lopen.

27 april 2020 om 23:22

Afdankertjes is wel erg neerbuigend. Dit zijn gewoon grote talenten van Barcelona die, wanneer ze bij Ajax of een andere Nederlandse club uit de jeugd kwamen, als toptalent bestempeld zouden worden.

27 april 2020 om 23:26

Alleen die Puig heeft geloof ik nu zo beetje 3x Ajax afgewezen en Alena ook minimaal 1x.

27 april 2020 om 23:33

Dat is vast niet omdat ze zo slecht zijn, die zien ook wel dat ze naar betere clubs en competities kunnen.

27 april 2020 om 23:37

Die willen liever in de spaanse competitie spelen.

28 april 2020 om 07:49

Ja maar aan de andere kant blijven het afdankertjes van Barca. Want waarom houden ze die 'toptalenten' dan zelf niet? Daarnaast zitten ze eigen jeugd in de weg, die zeker op dit moment ook aardige pareltjes waarborgt.

28 april 2020 om 07:54

Realiseer je je dat Onana dan ook een afdankertje is?

28 april 2020 om 08:40

Dan heb je het echt niet begrepen wat de situatie van Onana toen was. Barcelona was toen gewoon van plan Onana vast te leggen en werd vanuit Barca gezien als zekerheidje, alleen werd deze door Overmars weggekaapt. Hier baalde barca toen flink van.dus nee, dit is iets heel anders dan spelers die nu als ruilwaar aageboden worden.

27 april 2020 om 23:30

Ik vind Puig, Alena en Neto echt goede talenten hoor en zeker geen afdankertjes. Bij allen, maar zeker de eerste 2, is de kans groot dat het topspelers worden. Zeker Puig is direct al van toegevoegde waarde. Zoveel goede talenten heeft Ajax zelf niet op het moment, en de aankopen zij nou ook niet fantastisch de laatste jaren.

27 april 2020 om 23:32

Neto is niet echt meer een talent toch, met zijn 30 jaar

27 april 2020 om 23:33

Klopt, maar kan nog wel een jaar of 6 mee.

27 april 2020 om 23:39

Alleen puig is interessant, maar vindt het heel gek dat ze hem nu willen ruilen voor onana, hebben ze dan geen vertrouwen in hem? Ik denk dat er heel wat clubs zijn om hem te huren

28 april 2020 om 07:45

Afdankertjes? Riqui Puiq zou in een klap het grootste talent van Ajax zijn... daar zou je in je handjes mee mogen knijpen mocht hij komen.

28 april 2020 om 11:22

Unuvar is minimaal even talentvol. Ik vind Puig een prima speler, hoop alleen dat hij fysiek nog wat stappen weet te zetten.

Haha, wat een trieste vertoning is dat Barca toch geworden. Laat lekker iemand uit de jeugd op de bank plaats nemen, daar staan ze toch zo bekend om? Als Ajax zijnde de hoofdprijs vragen aangezien Barca toch alles koopt wat los en vast zit. Minimaal 60 miljoen voor een geweldige jonge keeper die het al langer in Europa laat zien.

28 april 2020 om 08:53

beetje onzin...wat als er op dit moment geen goede keeper in de jeugd rond loopt? Het is Barcelona, geen top oss.bij Ajax is het toch hetzelfde. Staan ook bekend (nog veel meer dan barca) om de goede jeugd, maar die hebben ook een flink aantal reserve keepers van buitenaf gehaald.je hebt wel iemand nodig die in de CL mee kan als er wat gebeurt.je moet ze wel flink laten betalen voor Onana, dat ben ik met je eens.

Als je Onana kan verkopen voor Neto en Puig of Alena dan zou ik daar niet heel lang over twijfelen hoor. Dat zijn echt goede spelers waar Ajax mee verder kan. Onana gaat toch wel weg en het is echt uitgesloten dat je ergens anders een vervanger kunt vinden van het niveau Neto, wat echt een topper is.

27 april 2020 om 23:11

Moet je niet willen. Veel beter je doelman voor een hoop centjes weg doen als hij echt onhoudbaar is. En dan je eigen jeugd, die zeker heel erg talentvol zijn op dit moment, de kans geven.

27 april 2020 om 23:23

Ik zie momenteel echter geen jeugdspeler van dat kaliber rond lopen bij Ajax, zeker niet met hetzelfde niveau. Dat zijn jongens die Ajax direct versterken en uiteindelijk ook voor een fors bedrag verkocht kunnen worden.
Ik weet echter niet of het om huur of koop gaat. Mocht het om huur gaan, dan niet doen.

27 april 2020 om 23:31

Lunny, ik typte een soortgelijk bericht voordat ik die van jou las. Helemaal met je eens.

28 april 2020 om 07:33

Dat dachten we ook van Cuenca en Kirkc. Ik moet het nog maar zien. Die spelers gaan voor het eerst ergens anders heen, moeten zich aanpassen. Talentvol is Puig zeker.

28 april 2020 om 09:14

Cuenca, had veel pech met blessures terwijl Krkic maar niet op zijn beste positie werd gezet. Toch zag je bij beiden dat ze goed konden voetballen, maar het kwam er niet uit. Een andere jeugdspeler van Barça maakte het wel waar; Onana!
Het is altijd afwachten of het wat wordt, maar Onana mag je zo'n transfer gunnen en er moeten dan gewoon vervangers gehaald worden.

28 april 2020 om 12:07

Cuenca was slachtoffer van zijn blessuregevoeligheid en als ene lionel messi destijds niet zo'n groot talent was geweest had bojan gewoon daar gestaan

30 april 2020 om 14:55

Enige probleem is dat als je die gasten er neer zet je eigen jeugd sowieso weggegoois geld is want die staan dan stil in de ontwikkeling als ze niet gaan aanhaken bij ajax 1.

27 april 2020 om 23:16

Hoe vaak gaan dit soort ruildeals nou ook echt door? Volgens mij echt vrijwel nooit. Je hoort elke transferperiode altijd tientallen geruchten over ruildeals, maar de enige grote ruil die ik me kan bedenken van de afgelopen jaren is Mikhtaryan voor Sanchez. Uiteindelijk is het denk ik veel te ingewikkeld om een speler in een deal te betrekken, laat staan 3 spelers. Niet alleen moet je die spelers waarderen, maar ze moeten ook nog eens allemaal naar Ajax willen en er financieel uitkomen met de club. Misschien dat de coronacrisis de situatie nu anders maakt, maar ik geloof er vooralsnog niet in. Als Onana gaat (wat ik niet hoop), verwacht ik dat het 'gewoon' voor een cash bedrag wordt.

27 april 2020 om 23:20

Ik vind het lastig, kijk naar de deal met Willem II over Frenkie. Daar ging het om een paar spelers die op huurbasis overstap maakte. Dat was op papier ook aantrekkelijker dan het in de praktijk was, uiteindelijk is het geld gekomen uit de enorme transfersom die erna volgde vanuit Ajax. De Telegraaf spreekt over een deal met gesloten beurzen, Neto is gewoon een klasse keeper geweest voor mijn gevoel. Maar heb geen idee hoe zijn huidig niveau is. Puig daarentegen kan zeker waarde opbouwen, misschien wel meer dan dat je in deze tijd zou kunnen krijgen voor Onana. Alleen is dat een risico dat je loopt, spelers als Alena en Puig zijn met oog op financiële aspect wel gewoon interessant en zouden op het middenveld extra opties geven waardoor je niet per se de transfermarkt mee op zou moeten. Heel leuk om eens na te denken over dit soort transfer eigenlijk.

27 april 2020 om 23:26

Zit Neto echter op Barcelona te wachten? Hij heeft al bewezen mee te kunnen in de (sub)top van een topcompetitie en zal een enorm salaris verdienen voor Ajax maatstaven.

27 april 2020 om 23:39

Dat is ook de moeilijkheid. Stel dat ze de waarde van Neto op 15 miljoen taxeren (helft van aankoopbedrag, is tweede keuze geweest en prijzen gaan tik krijgen door de huidige pandemie) dan zie ik liever 15 miljoen komen dan Neto, voor minder dan 15 miljoen is echt wel een solide doelman te vinden met meer restwaarde die minder zwaar zal drukken op het salarishuis. Puig en Alena zie ik graag spelen maar alleen als de huidige manier van spelen op het middenveld omgezet gaat worden, allebei zie ik namelijk niet als geschikte opties op dit moment om in die dubbele pivot te spelen. Als ze met een dubbele 6 willen spelen zou ik het geld nemen en investeren in een gerichte aankoop voor in die rol, niet 2 spelers die je misschien kan gieten in die rol. Dat is een risico dat ik persoonlijk niet zou nemen. Ondanks dat ik als Ajacied heel blij zou worden van Puig in een Ajaxshirt.

28 april 2020 om 00:26

Het hele punt is alleen dat die drie spelers allemaal een Barcelona salaris hebben. Hoeveel gaan die inleveren als ze definitief naar Amsterdam komen zonder dat het salarishuis groter gaat worden? We zitten in een crisis en er Is veel financiele onzekerheid. Dan ga je toch niet tientallen miljoenen mislopen in ruil voor drie spelers die mogelijk je salarissen doen stijgen en waarvan je moet kijken hoeveel ze je uiteindelijk brengen.

28 april 2020 om 00:41

Zou een speler als Puig of Alena zoveel meer verdienen als een gemiddelde speler bij Ajax op die posities. Neto zit boven de 3 miljoen las ik, dat gaat Ajax natuurlijk niet direct aanbieden. Maar je krijgt meer ruimte met vertrek van je grootverdiener Ziyech, in dit geval Onana ook die inmiddels aardig hoog in de salarisschaal zit en Tagliafico en vd Beek zijn ook geruchten rond, die verdienen ook aardig wat. Huntelaar gaat in salaris flink moeten zakken als die zou blijven, zo hoog als de salarissen dit jaar waren (door verlengen van toppers met 1 jaar) gaan ze niet worden. Salaris van Ziyech en Onana samen zal niet lager liggen dan Antony, Alena en Puig schat ik zo in.

28 april 2020 om 09:20

Dan kom je echter wel misschien in een situatie dat Aleña en Puig meteen een topsalaris hebben, wat voor scheve gezichten kan leiden in de selectie. Als je ze daarnaast een contractverlenging wilt geven, moet je elke keer een nog hoger salaris betalen.

28 april 2020 om 12:33

Als die spelers gewoon presteren krijg je helemaal geen scheve gezichten maar zal iedereen begrijpen dat het nodig is. Los daarvan denk ik (en hoop ik) dat de salarissen na deze crisis wat lager gaan liggen. Elke sector zal wat moeten snijden in de kosten, dus ook het voetbal. Het duurder maken van merchandise of seizoenskaarten zal niet goed vallen dus is dit de optie die ze moeten gaan volgen.

Speculaties van de telegraaf. ik denk dat Barcelona Onana volgt maar zeker niet nu Onana wilt halen. Hij is te goed voor de bank daarbij zit er een uitstekende 2de keeper op de bank.

Transfer als reservedoelman, vreemd.
Hoge transfersommen als gesneden wordt in salarissen, vreemd.
Nog niet iedereen op de hoogte van de implosie? Verkopen dan

27 april 2020 om 23:15

Het is wel dezelfde club die voor tientallen miljoenen aan reserve keepers heeft gekocht laatste jaren zoals Cillessen en Neto. Mede daarom zou het me nieteens verbazen.

28 april 2020 om 07:47

Met Bravo en Ter Stegen heeft het wel fantastisch uitgepakt. Bravo heeft in Camp Nou twee fantastische jaren gehad en is vervolgens ook weer voor een mooi bedrag verkocht, terwijl ter Stegen zich in de luwte heeft kunnen klaarstomen voor het grote werk dat nog fantastischer heeft uitgepakt. Nu moet ik wel zeggen dat twee topkeepers aantrekken alleen werkt als je afspreekt dat eentje de competitie mag keepen, en de ander Cl en bkerwedstrijden. Anders heb je er als tweede (top)keeper geen zak aan, zoals Cillessen en Neto aan den lijven hebben ondervonden.

Een topkeeper komen halen en dan afdankertjes proberen te slijten als wisselgeld. Schei effe uit.

Onana gaat dan op de bank komen, of mats moet een dik aanbod krijgen van bayern. Ik hoop eigenlijk dat de vraagprijs niet zakt door corona, gewoon 40/50 miljoen aftikken, anders verder kijken. Die jeugdspelers van barca zijn leuk, maar we hebben er zelf ook genoeg rondlopen.

Onana lijkt me niet meer te houden voor Ajax. Als hij vertrekt zou Neto wel een goede vervanger zijn. De huidige wisselkeeper van Ajax heb ik niet veel vertrouwen in.

Barcelona gaat geen 40 miljoen betalen voor een reservekeeper. Daarom hebben ze geprobeerd om een speler erin te betrekken.
Barcelona weet dat Onana nog een jaar een contract heeft en dat Ajax alle geld goed kan gebruiken.

27 april 2020 om 23:12

@pressing12waarom heeft Ajax alle geld nodig? Ik weet niet dat je een jaarrekening kunt lezen die je kunt opzoeken van Ajax. Maar Ajax heeft er financieel nog nooit zo goed voorgestaan dan afgelopen jaren. Ze kunnen prima nee zeggen tegen Barcelona. Voor de financiele klappers hoeven ze niet perse Onana nu te verkopen.

27 april 2020 om 23:35

@Klich
Wat ik heb begrepen, is dat Ajax 105 miljoen salaris betaalt op een begroting van 110 miljoen.
Dat de kosten bij Ajax kunnen variëren tussen de 145 en 160 miljoen. Oftwel Ajax moet minstens een omzet van pak m beet 150 miljoen draaien om geen verlies te draaien.

27 april 2020 om 23:35

Nou, ik denk dat de corona crisis daar best veel in heeft veranderd. Zo gunstig zal dat allemaal niet zijn. Je moet je vooral afvragen wie je als keeper dan gaat krijgen. Heb je een goede (ervaren of bewezen talent) als vervanger dan vind ik het niet gek om Onana te verkopen voor een mooi bedrag.

27 april 2020 om 23:51

Ajax betaalt 105 miljoen euro aan salarissen? Weet niet waar jij die cijfers vandaan haalt, maar ik lees als ik even Google dat de salarispost voor het seizoen 2018/2019 op 41,3 miljoen lag.

28 april 2020 om 01:29

@SupernicoJa die 41,3 miljoen zijn de salariskosten van 1 juli tot en met 31 December 2018. Dat zijn de salariskosten voor een half jaar. De salariskosten van 1 januari tot en met 30 juni 2019 zijn 50,9 miljoen. De totale loonkosten voor 2018/2019 zijn maar liefst 92,2 miljoen.De salariskosten van 1 juli 2019 tot en met 31 december 2019 zijn 49,4 miljoen euro. De tweede seizoenshelft is ongeveer gelijk. Dat is bijna 100 miljoen aan loonkosten dit jaar.Ajax moet dus jaarlijks spelers verkopen om uit de rode cijfers te blijven.Daarom raakte Overmars in paniek. Ajax kan de salarissen nu niet verlagen van de spelers anders gaan de transfersommen nog meer omlaag en willen spelers weg. Dat gaat Ajax enorm veel geld kosten.

28 april 2020 om 15:11

@pressing12in het seizoen 2018/2019 waren de salariskosten van Ajax 92 miljoen euro. De omzet was 200 miljoen euro. Resultaat was 51 miljoen euro. Hierbij is een belangrijke kosten post van de salarissen maar ook afschrijvingen van spelers van af. Het eigen vermogen van Ajax bedraagt 210 miljoen euro. Hierbij moet wel gezegd worden dat dit natuurlijk niet helemaal zelf gebruik te worden. Ze hebben liquide middelen van 61 miljoen met nog een vorderingen van ook 60 miljoen op clubs op vergoedingssommen. Zo ernstig is het allemaal niet. Wel is een probleem de omzet. De 200 miljoen omzet zit natuurlijk wel 77 miljoen aan europese recettes. Dus het halen van de CL voetbal is noodzakelijk. Maar spelers direct verkopen is nu niet zo noodzakelijk als de media schets. Alleen bij het geval dat ze geen CL voetbal halen.

Barcelona moet gewon geld betalen en niet aankomen met hun afdankertjes en B-garnituur

Dat kan toch maar een ding betekenen, dat Ter Stegen gaat vertrekken. Waarom zou je anders voor Onana melden en keeper die minuten nodig heeft en als je ze niet kunt bieden. Begrijp me niet verkeerd maar Onana is geweldige keeper maar nog geen Ter Stegen. Ter Stegen is ook niet zo leeftijd dat hij binnen een aantal jaren stopt.

28 april 2020 om 15:12

@basdemanazdat hebben we gezien bij Cilessen dat rouleren. Dat kan prima met een keeper van 35 maar niet met Onana. Begrijp me niet verkeerd verwacht wel dat Onana dat niveau gaat halen. Maar dan moet die wel vol op spelen en niet op de bank zitten.

Als we Puig en Aleña permanent terug kunnen krijgen plus een flinke zak geld, zou ik het doen. Als het om huurdeals gaat dan natuurlijk niet maar 2 toptalenten binnen kunnen slepen zou top zijn. Dan kan je met een budget een waardige vervanger halen voor Onana. Het zal natuurlijk nooit hetzfde zijn als Onana, maar ik zie hem liever gaan in ruil voor spelers die je vooruit helpen dan dat ik hem zie gaan voor enkel een flinke zak met geld. Maar vanuit het perspectief van Onana kan ik echt niet begrijpen dat hij graag wil gaan. De kans dat hij Ter Stegen gaat passeren lijkt mij gewoon te klein om de stap te willen maken. Er zijn genoeg topclubs waar hij wel daadwerkelijk als nummer 1 zou komen dus ik zou lekker daar op wachten.

Zou zo raar zijn. Snap het niet. Onana denkt toch niet dat hij Ter Stegen even aan de kant schuift. Barca is leuk maar daar als back up spelen ga je niet lang leuk vinden. Zou het erg vreemd vinden. Tuurlijk kan je barca moeilijk een nee verkopen maar Onana moet hier erg goed over nadenken. Of Ter Stegen gaat vertrekken dan oke maar dat zie ik niet gebeuren. Snap Barca ook niet echt maar goed.

27 april 2020 om 23:23

Het zou gewoon onbegrijpelijk zijn. Barcelona heeft absoluut geen nood aan een nieuwe doelman. Ze hebben nood aan een nieuwe centrale verdediger, linksachter, middenvelder, linksbuiten of spits. Als ze dan dus echt een nieuwe doelman kopen, is het gewoon slecht beleid. Of ter stegen zou weg willen, maar dat is dan ook slecht beleid omdat ze hem niet genoeg willen betalen.

27 april 2020 om 23:34

Gisteren hebben nog bronnen dichtbij de club aangegeven dat de onderhandelingen met Ter Stegen zijn gestaakt vanwege de corona crisis. Ter Stegen wilt bij Barcelona blijven en is dus ook niet te koop, ze verwachten er met hem uit te komen. Interesse in Onana is zeer waarschijnlijk omdat Neto weg wil en niet meer wilt dienen als tweede viool achter Mats. Ik zou 40 miljoen euro voor een tweede keeper echter onbegrijpelijk vinden.

27 april 2020 om 23:39

Toch al goed nieuws dat ze Ter Stegen absoluut willen behouden want dat is echt een geweldenaar. Het zou inderdaad vreem zijn om 40 miljoen neer te tellen voor een tweede doelman, zeker omdat er andere posities meer prioriteit genieten.

Kan me dit echt niet voorstellen. Ten eerste heeft Barca in Ter Stegen een top 3 keeper van de wereld. Ten tweede gaat Onana in deze fase van zn carrere echt niet op de bank zitten. En ten derde gaat Braca geen megabedrag voor een reservespeler uitgeven die amper wedstrijden zal spelen. Ze hebben het geld op dit moment voor veel belangrijkere zaken nodig. Lijkt me weer de categorie fake nieuws van De Telegraaf die hier in actie zijn.

27 april 2020 om 23:32

Ze spreken over een deal met gesloten beurzen, dan gaat het niet over een megabedrag maar wel potentieel flink wat misgelopen miljoenen. De waarde van Neto zal nu lager liggen dan van Onana en 2 talenten dienen om dat gat te dichten dan. Ik zie dit ook niet gebeuren maar het is geen ondenkbare deal. Alleen weet ik niet of ik dit zou doen als Ajax zijnde. Je hebt de keuze tussen een mooi bedrag (noem even 30 miljoen) en geen geld maar 3 spelers. Dan is de afweging of je liever geld hebt nu en op je scoutingsnetwerk afgaat of beurzen gesloten doet houden en de genoemde spelers wilt verwelkomen die bij positieve ontwikkeling dat bedrag kunnen overtreffen maar net zo makkelijk het bedrag kunnen laten verdampen.

28 april 2020 om 09:54

@wolter.dit is toch geen moeilijk keuze?neto dest Veltman Blind Martinez puig Alena vd Beek neres Tadic Promes.. heb je Antony nog achter de hand..

Doen! Een jongen als Alena krijgt de kans bij Ajax en kan daarna voor vele miljoenen verkocht worden. Hij is overigens nu al best wat waard. Geloof alleen niet dat die jongens willen komen, zijn het strooiveld salaris van Barca gewend

Zouden Puig en Aleña basis spelen bij dit Ajax?

1 zin, arbitrage zaak.
Voorheen kon dat toch ook, dus waarom nu niet.
Nee, is een makkelijk woord dat vooral in Amsterdam gebruikt word om de prijs op te drijven....terecht, zolang er geaccepteerd word dat andere clubs dat dus ook doen.

27 april 2020 om 23:37

" Nee, is een makkelijk woord dat vooral in Amsterdam gebruikt word om de prijs op te drijven..." Waar is dit weer voor nodig? Onnodig in mijn ogen. Zoals je aangeeft: elke club doet dat. Denk je dat AZ dat niet doet? Als Ajax komt voor Stengs (om een voorbeeld te nomen) dan zegt AZ ook lang nee tot dat Ajax genoeg geld betaald.

27 april 2020 om 23:48

Sneer is nergens voor nodig aangezien je verder een goed punt hebt maakt je reactie een stuk minder serieus

Bij iedere interesse van Barca in Ajax spelers moeten we telkens lezen dat Barca zijn overbodige spelers erbij wilt betrekken. De meeste van die spelers zijn hopeloos overschat. We hebben ook de laatste jaren met Oleguer, Cuenca en Bojan ook weinig succesvolle verhalen gehad. Gezien de crisis door de corona is vooral geld wat gewenst is.

Zou er wel vrede mee hebben als we die 2 talenten meekrijgen en een ervaren keeper. Zeker die Alex collado is een ruwe diamant wat een hele grote kan worden dus zou er maar goed over nadenken als Ajax zijnde.

Cilissen en neto kwamen ook niet verder dan die paar wedstrijden in de beker. Zou echt zonde zijn voor zijn carrière. Ter stegen is na messi de beste en belangrijkste speler van het team. Mocht dortmund echt belangstelling hebben zou ik daar voor kiezen als ik hem was. Heerlijk keepen voor die grandioze tribune met al die fans.

Barcelona heeft geen geld en kan dus geen (grote) transfersom betalen en Ajax heeft geld nodig om de ergste Coronaklappen op te vangen en wil gewoon keiharde valuta. Ik zie het dan ook niet snel gebeuren. Het bericht is bovendien voorbarig omdat twee van de drie ruilobjecten helemaal niet weg willen en Ajax natuurlijk ook niet de salarissen wil en kan betalen die Barcelona hanteert. Barcelona ontpopt zich in haar relatie met Ajax steeds meer als de vriend waarvan je er beter niet teveel kan hebben en Ajax heeft groot gelijk door daar niet in mee te gaan. En kan Onana beter aan Chelsea verkopen als die die wel een bedrag wil betalen waar Ajax wat mee kan. Ajax heeft een aantal zeer talentvolle keepers en er zal vast ergens wel een ervaren keeper te huur of tegen een kleine vergoeding koop zijn om de tijd voorlopig mee door te komen. Door de crisis gaat Ajax mogelijk veel geld verliezen waardoor de continuiteit in de kasstromen in gevaar kan komen en heeft dus gewoon keiharde valuta nodig en geen overbodige spelers die die bovendien de salarishuishouding nog verder onder druk zetten. Barcelona begrijp ik wel, daar heeft men dezelfde problemen en zou men door deze transactie twee vliegen in klap slaan als Ajax daar in mee zou gaan.

Wat heeft Barcelona toch veel aan sympathie ingeleverd de laatste jaren. Waar jaren geleden La Masia de heilige grond was, gebruiken ze nu hun talentjes om ruilhandel mee te voeren. Raar beleid. Onana eerst zelf laten vertrekken en vervolgens 3 talenten willen ruilen voor hem? De aankoop van Braithwaite etc.

Ik hoop dat dit bericht niet waar is. Als supporter van Onana hoop ik dat hij naar Spurs komt. Juist omdat dit een van de weinige ( top ) clubs is waarbij de eerste keeper binnen 1 jaar toe is aan vervanging. Juist met zijn fysiek en goede timing in de lucht denk ik dat het een aanwinst is in de fysieke Premier League.

Ik vraag mij af in hoeverre Barcelona serieus geinteresseerd is. Ik kan mij haast niet voorstellen dat zij, ondanks dat rare bestuur, een miljoen of 40 gaat lappen voor een reservekeeper. Want laten we eerlijk zijn: Onana is van wereldklasse, maar nog niet van het niveau van Ter Stegen. Het zou bij niks verbazen als Barcelona dit doet om de druk op Ter Stegen op te voeren. De Duitser is met de club in gesprek over contractverlenging, maar de gesprekken lopen niet echt heel soepel doordat Ter Stegen bij de grootvedieners wil horen en Barcelona dat geld niet wil uitgeven. Interesse tonen in een andere goede keeper kan een prima drukmiddel zijn om Ter Stegen alsnog aan het tekenen te krijgen.

Barcelona is zijn droom en Onana is zo’n mannetje die denkt dat hij wel even 1e doelman gaat worden. Die gaat echt toehappen. Zou nu een hele domme keuze zijn. Hij gaat het niet leuk vinden om 2e viool te spelen.

Ik zie hier meerdere mensen zeggen dat Puig en Alena afdankertjes zijn van Barcelona. Maar dan heb je hun nog nooit zien spelen en heb je geen verstand van voetbal! Eerste keer dat ik Puig zag spelen was ik direct onder de indruk. Het leek wel of ik een jonge Andres Iniesta zag spelen! Is misschien wel een groter talent dan Frenkie De Jong en Unuvar. Alena heeft ook al menig keer in de basis van Barcelona gespeeld en deed daar ook gewoon naar behoren mee. Ik zie dus wel graag dat deze 2 toptalenten naar Ajax komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren