Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Robben verlaagde zich niet tot mijn niveau, ik neem mijn hoed voor hem af’

Laatste update:

Dennis Aogo stond in het verleden als speler van Hamburger SV en Schalke 04 geregeld tegenover Arjen Robben, die hij zonder twijfel aanwijst als zijn ‘moeilijkste tegenstander ooit’. De verdediger annex middenvelder, die in januari vertrok bij Hannover 96 en zonder club zit, haalde altijd alles uit de kast om de oud-aanvaller van Bayern München uit zijn spel te halen, maar Robben ging nooit in op de provocaties van Aogo.

De vorig jaar gestopte Robben kan op veel waardering rekenen van Aogo. "Hij heeft een diepe indruk op mij achtergelaten", zo stelt de routinier in een interview met SPOX. "Ik probeerde hem altijd uit zijn concentratie te halen door te provoceren en hem te beledigen. Robben had echter altijd zo’n enorme focus dat mijn woorden geen invloed op hem hadden, hij bleef gewoon negentig minuten lang geconcentreerd spelen. Hij wist mij ook heel vaak te dollen."

Aogo stond altijd versteld van de professionaliteit die Robben als speler van Bayern aan de dag legde. "Hij toonde altijd zijn klasse, zelfs als ik hem beledigde", aldus de 33-jarige Duitser met Nigeriaanse roots. "Er zijn spelers die je keihard in je gezicht uitlachen als ze je hebben weggespeeld, maar dat was bij Robben niet het geval. Hij schudde na de wedstrijd altijd mijn hand en wenste me daarnaast het allerbeste. Dat kwam veel harder aan dan wanneer hij mij ook zou hebben beledigd."

In de optiek van Aogo was een fitte Robben ‘haast niet te stoppen’. "Ook al wist iedereen wat er ging gebeuren", vervolgt de routinier van Hannover 96. "Zijn snelheid en gevoel voor timing waren echt uniek." Aogo heeft de voormalig Oranje-international daarnaast ook als mens hoog zitten. "Hij verlaagde zich namelijk niet tot mijn niveau. Ik neem daarom mijn hoed af voor Robben", zo besluit de clubloze Duitser, die vorig jaar in de laatste periode van de zomerse transfermarkt door BILD nog werd gelinkt aan Ajax. Aogo vertrok uiteindelijk naar Hannover, waar hij tot slechts vier wedstrijden wist te komen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mijn lievelingsspeler aller tijde& 1 van de beste en constante flanken ever. Jammer dat ie zo veel out was maar een gruwelijke speler!! 4 maand out, terugkomen & gelijk knallen alsof ie nooit out was.

23 april 2020 om 17:11

Ik heb een paar jaar in München gewoond, ik denk niet dat in NL veel mensen beseffen wat voor status Robben daar heeft. Nog net niet Mr. Bayern maar veel scheelt het niet

Dit zijn nou woorden die ik graag mag horen en die heel veel spelers in de voetballerij zouden moeten omarmen. Het heeft geen zin om in te gaan op provocaties, sterker nog, het is beter om je wel waardig te blijven gedragen. Robben had als speler ook wel zijn trekjes, met valpartijen en gebaartjes et cetera, maar zoals Aogo zegt: hij bleef wel altijd zijn eigen spel spelen. Wat dat betreft was hij onverstoorbaar.

23 april 2020 om 15:29

Eens. Maar de partijen tegen Schalke en hamburg waren ook niet bepaald een lastige horde voor Bayern Munchen . Dan is het over het algemeen een stuk makkelijker om je hoofd er bij te houden. Maar petje af voor Robben een van de beste spelers dat Nederland heeft voortgebracht.

23 april 2020 om 17:13

Dat is waar. Maar Robben heeft, hoewel hij dus wel eens wat minder sympathieke trekjes had, zich volgens mij echt maar zelden uit de tent laten lokken of zijn hoofd er echt niet bij kunnen houden.

Voor mij de beste Nederlandse voetballer van de afgelopen 25 jaar. Beter dan Bergkamp, beter dan Sneijder, beter dan van Persie, beter dan Seedorf, van Nistelrooy. Iedereen laat hij voor mij achter. Al die prijzen.. volgens mij verbrak hij zelfs nog het record van Cruijff voor Nederlander met de meeste prijzen. En in elk had hij zijn enorme aandeel ondanks de blessures. In 2009/2010 zorgde hij eigenhandig voor een finaleplaats van Bayern in de CL. In 2013 zorgde hij er eigenhandig voor dat Bayern de CL won en in 2014 was hij voor Oranje een one man show aan het opvoeren in Brazilië en dan noem ik hier nog maar een paar van zijn buitengewone prestaties want de lijst is eindeloos. Yup, echt een legende.

23 april 2020 om 15:03

Ik ben het helemaal met je eens hoor, behalve het woord 'legende'. Dat heeft alles met de teen van Casillas te maken. Had Robben die bal erin geschoten en daardoor Nederland voor het eerst wereldkampioen gemaakt, dan was hij samen in een adem genoemd met Cruijff, van Hanegem en van Basten. Niet dat Cruijff en van Hanegem wereldkampioen zijn geworden, maar zij zijn wel wereldberoemd vanwege de introductie van het 'total football' en waren de uithangborden van het toenmalige Oranje. Robben verdient in ieder geval wel minstens een standbeeld in Zeist.

23 april 2020 om 16:21

Hoewel ik - zeker toen rond de dood van Cruijff en de verjaardag van Van Hanegem een overvloed aan beelden van beide spelers vertoond werden - Cruijff en Van Hanegem zeker op waarde schat, vind ik de onaantastbaarheid altijd wat overdreven. In de overlevering wordt vaak benadrukt dat ze op eenzame afstand staan en blijven staan ten opzichte van latere generaties. In het boek Buitenkant Links verklaart Van Hanegem dat het totaalvoetbal helemaal geen voorbedachte tactiek was, maar gewoon spontaan ontstond in het veld en de term sowieso een gehyped verzinsel van een Britse journalist was. Dat tekent weliswaar hun voetbalintelligentie (feyenoord speelde eind jaren 60 overigens al volgens de beginselen van deze speelwijze, eerder dan Ajax), maar de lak aan het belang van fysieke training en het feit dat zowel Cruijff als Van Hanegem op dagelijkse basis rustig een pakje sigaretten per dag weg pafte tekent evenzeer de tijdsgeest en de bijbehorende mate van professionalisme. Arjen Robben, die zonder zoveel blessureleed weinig hoeft onder te doen voor Messi, Ronaldo, Xavi en Iniesta, is daarentegen een atleet, die tot het einde leefde voor de sport - die zich intussen zo ontwikkeld dat het spel wel een paar tandjes sneller en dynamischer verliep - langer op topniveau actief was en niet achterbleef in prijzen en prestaties. Zelfs als leider bleef hij, met de rol die hij op zich nam in 2014, niet achter op Cruijff en Van Hanegem. Het wordt naar mijn idee tijd dat de post-Cruijff generaties wat meer op waarde gaan schatten en in het perspectief zetten.

23 april 2020 om 19:49

Mensen als Cruijff, Van Hanegem en noem ze allemaal maar op worden beter met de jaren, puur gebaseerd op sentiment. Prima hoor, maar het kan niet zo zijn dat de voetballers uit die generatie onaantastbaar zijn voor kritiek, terwijl men altijd direct de 1-tegen-1 tegen Casillas aanhaalt om de speler Robben van wat nuance te voorzien. Doe dat bij Johan Cruijff en je bent in de ogen van romantici een leek die Johan Cruijff nooit heeft zien voetballen.

24 april 2020 om 01:22

Sirius.

Je hebt hem ook niet zien voetballen. Dat maakt in zijn geval behoorlijk wat uit. Robben komt in geen mogelijkheid in de buurt.

23 april 2020 om 15:34

"In 2013 zorgde hij er eigenhandig voor dat Bayern de CL won". Mijn god, Nederlanders en Robben... briljante speler daar niet van maar dit is gewoon ridicuul en zwaar minachtend naar spelers als Schweinsteiger, Ribery en Martinez toe. Evenzeer topspelers die toen zeker even belangrijk waren in de onstuitbare machine die Bayern vormde.

23 april 2020 om 15:41

Bonjovi. Ik denk dat hij bedoelt dat door de late goal van Robben die finale toen beslist werd

23 april 2020 om 15:51

Doe maar even rustig hoor Bon Jovi, ik probeer helemaal niet de prestaties van wereldspelers als Schweinsteiger en Ribery naar beneden te praten. Feit is gewoon dat Robben met twee individuele acties Mandzukic liet scoren en zelf de finale besliste met zijn doelpunt. Ik ben me er echt wel bewust van dat het teamsport is maar zonder Robben betwijfel ik of Bayern dat seizoen de CL had gewonnen.

23 april 2020 om 15:55

@bon Jovi daar kan je misschien over discussieren maar dat Robben ons wel eigenhandig naar de halve finale van het Wk2014 bracht daar kan je eigenlijk niet omheen

23 april 2020 om 17:14

Het is wel gewoon degelijk zo. Scoorde heerlijk tegen Barca en was man if the match in de finale. Hij was de beste speler. Verder waren de andere spelers natuurlijk ook van een hoog niceau hoor. Niks mis met Ribery, Schwein, Martinez en zeker niet een Müller vergeten die echt heel goed was toen.

23 april 2020 om 19:51

Dan hoeven we dus nooit meer een speler uit te lichten. Ronaldo en Messi hebben hun ploegen dus nooit naar een prijs gespeeld, want er waren veel meer spelers die excelleerden en belangrijk waren. Je snapt toch zelf wel dat dit met zijn beslissende doelpunt(en) te maken heeft?!

23 april 2020 om 22:16

Inkemontana, oke, hij scoorde de winnende (al raakte hij hem zelfs slecht). Maar hij won hem daarom nog niet eigenhandig voor Bayern, Eder won het EK voor Portugal ook niet eigenhandig ondanks dat hij de enige goal maakte. Als iemand zou schrijven dat Eder dat wel deed zouden jullie dit ook weglachen denk ik. Of Gotze in 2014. Robben was belangrijk en scoorde de 2-1 maar er waren wel meerdere spelers belangrijk zoals Neuer met zijn beslissende reddingen. De verwoording hier is gewoon bijzonder slecht en dat mag ik best aangeven, lijkt me. Ik heb dit heel rustig gedaan dus de aanmaning tot kalmte lijken me overbodig.

23 april 2020 om 22:17

Sirius, koekoek. Er is een aardig verschilletje tussen een speler uitlichten en zeggen dat hij het eigenhandig deed.

23 april 2020 om 16:19

Qua beslissendheid en op grote momenten er staan wel. Maar in mijn optiek was Bergkamp nog wel wat getalenteerder dan Robben.

23 april 2020 om 19:53

Ik vind het lastig inschatten. Ik vind ze beiden wel zo'n beetje gelijkwaardig. In mijn ogen zijn het allebei legendes en geweldenaren en misschien beiden wel wat onderschat.

23 april 2020 om 16:50

Meeste prijzen? Dan vergeet je toch echt Seedorf die meer prijzen wist te winnen dan Robben.

23 april 2020 om 17:14

Maar wat heeft Seedorf nou voor Nederland betekent? Hij heeft met Ajax de CL gewonnen, maar voor de rest won hij alleen in het buitenland prijzen omdat hij heel weinig interlands heeft gespeeld. Dit kwam doordat bondscoaches hem uitkotste door zijn grote mond en ego. Hij heeft voor het NL-elftal maar weinig betekent.

23 april 2020 om 17:17

Er is na 1988 helemaal niemand die met Nederland een prijs heeft gewonnen. Wat een kul zeg. Die man heeft alles overal gewonnen, meer dan Robben en in verschillende landen. Daarnaast is het een rustige intelligente jongen.

23 april 2020 om 17:27

Klopt, ik had het record van meeste landstitels in mijn hoofd. Daar is Robben recordhouder in door Cruijff na 2018 voorbij gegaan te zijn.

23 april 2020 om 19:59

@andonis - Dat neemt niet weg dat zijn internationale loopbaan een stuk minder was. Bondscoaches passeerden hem en als hij werd opgeroepen, kon hij zich niet onderscheiden. Leuk dat hij de Nederlander met de meeste Cl's is, maar dat doet niets af aan het argument dat hij voor Oranje niet zoveel heeft betekend. Wat z'n persoonlijkheid is, interesseert me overigens niet.

24 april 2020 om 01:20

Daar gaat het argument toch niet om? Die heeft betrekking op de uitspraak meeste prijzen. Dat is toch echt Seedorf. Daarnaast is de rol van Seedorf tot 2000 best groot te noemen. Hij heeft de pech gehad afgerekend te worden op het missen van de finale in 2000 door een penalty te verprutsen. Daarin stond hij alleen ondanks dat hij niet de enige was. Zeer twijfelachtig. Ook hadden we een middenveld met wereldtoppers. Davids, Cocu, en anderen vormden een prima middenveld. Dan wordt het lastig. Mij maakt het verder ook niet uit wat voor persoon het is, maar andres schetst hier het beeld dat hij vanwege zijn persoonlijkheid niet geselecteerd werd.

23 april 2020 om 17:14

Geweldige speler Robben, maar je bent 23 jaar en maakt een lijstje voor de beste Nederlander van de laatste 25 jaar. Daar gaat al iets mis. Bergkamp heb je nauwelijks zien spelen, en van Seedorf zul je ook niet veel gezien hebben. Ik vind het nogal subjectief, terecht dat je zegt voor jou. Ik vind Robben teveel leunen op een actie, zijn snelheid en zijn timing. Hij koppelt het aan intelligentie, dus was als buitenspeler bijna altijd zijn tegenstander te slim af. Er zijn leuke beelden van zijn duels met Maldini tegen Italië. Dat was een echt titanengevecht. Maar om hem de beste te noemen, Tsja het kan. Persoonlijk vind ik Bergkamp een stuk completer.

23 april 2020 om 17:16

Het is ook maar hoe je kijkt. Ik ben dan Ajacied maar ben zelf veel meer fan van oa de winnaarsmentaliteit van Robben dan een Sneijder. Alleen Sneijder heeft weer van alleen de hoogste piek gehad. Het is ook maar waar je naar kijkt. Hoogste niveau of meest constant gepresteerd.

23 april 2020 om 17:26

Iemand de beste speler vinden over een bepaalde periode is toch altijd wel een beetje subjectief? Feit is indd dat ik me Bergkamp minder goed kan herinneren en misschien als ik zijn Oranje periode bewuster had meegemaakt (vooral 1998 en 2000) dat ik meer voor hem zou voelen maar voor mijzelf kies ik indd voor Robben. Seedorf heb ik wel degelijk bewust zien spelen voor een lange periode, ook een geweldenaar natuurlijk. Dat je zegt dat Robben teveel zou leunen op zijn actie vind ik een beetje apart aangezien het een buitenspeler was en die gaan toch altijd voor de actie richting het doel? Elke speler die ik noem had zijn geweldige kwaliteiten, wat Bergkamp of Sneijder kon, kon Robben minder of niet en andersom.

23 april 2020 om 18:00

Zeker. Het blijft subjectief. Ik vind het wat moeilijk om spelers te betrekken in een beoordeling die je niet of nauwelijks hebt zien spelen. Seedorf heeft bijvoorbeeld met Ajax de cl gewonnen in 95. Toen was je nog niet geboren. Hij speelde in het Nederlands elftal wat de halve finale haalde thuis tegen Italië. Dat was in 2000, hoe krijg je dat mee wanneer je drie jaar oud bent?

Robben is eigenlijk een overblijfsel uit een tijd dat we echt topvoetballers hadden op zowel het middenveld als de aanval, en niet alleen in de verdediging. Daar doe ik misschien een paar huidige spelers te kort, maar er was een surplus aan kwaliteit. Robben, noodgedwongen, was zuinig op zijn lichaam en is vooral op latere leeftijd opgevallen met zijn kwaliteiten terwijl er om hem heen een duidelijk verval plaatsvond. Zijn generatiegenoten Van der Vaart en Sneijder leefden niet voor hun sport en piekten heel kort, maar waren van gelijkwaardig niveau in hun jongere jaren. De generatie daarvoor was echt top. Die hadden de pech dat Frankrijk, Italië en Brazilië ook heel sterk waren. Wat je zegt klopt. Had je Bergkamp gezien in 98 en bij Arsenal toen, was je dan dezelfde mening voorzien? Dat versterkt toch alleen mijn punt dat het nogal twijfelachtig is om een periode te beoordelen die je niet bewust hebt meegemaakt?

Mooi om te horen van een speler die vaak tegen hem heeft gevoetbald. Wat was Arjen een geweldenaar.

Wat was ik toch een fan van Robben! Eat-sleep-cut inside-repeat.

Robben was een geweldige speler die fenomenale dingen heeft laten zien maar qua gedrag in het veld de Nederlandse Neymar. dat vond ik soms wel jammer maar ik heb genoten van zijn voetballende kwaliteiten en het is een van de beste voetballers die we ooit hebben voortgebracht. als hij zijn dag had wat nog heel vaak was ook dan was hij echt niet af te stoppen

23 april 2020 om 17:18

Nederlandse Neymar is zooooo denigrerend. Ja hij ging wel eens naar de grond en dan niet zo theatraal als Neymar. Verder mocht Neymar willen dat hij maar een klein beetje de persoonlijkheid en leiderscapaciteiten had die Robben wel heeft, misschien dat ie wat verder komt dan. Neymar zn persoonlijkheid vergelijken met Robben is echt ongelooflijk haha.

23 april 2020 om 17:30

@kolbeinn_sigi ik had het toch niet over zijn persoonlijkheid? bovendien ken ik Neymar en Robben niet persoonlijk dus ik weet niet hoe ze buiten het voetbal zijn als mens. verder vind ik dat Neymar wel degelijk leiderscapaciteiten heeft. hij nam op zijn 20e al het Braziliaanse elftal bij de hand op een WK en bij PSG maakt hij ook vaak het verschil op de belangrijke momenten zoals tegen Dortmund bv laatst. mijn reactie ging over Robben zijn gedrag in het veld en dat was net zo erg als dat van Neymar. in Nederland willen we dat niet graag zien maar in het buitenland vonden ze Robben zijn gedrag in het veld echt net zo irritant als het gedrag van Neymar in het veld. hier kunnen we daar wat moeilijker objectief naar kijken omdat het een Nederlandse speler is die veel voor ons heeft betekend

23 april 2020 om 18:09

Feit blijft dat robben een enorme duikelaar was net zoals neymar nu is. Neymar acteert wat erbij op de grond maar ik denk dat ze beide even vaak naar de grond gaan als er een windvlaag komt

23 april 2020 om 20:57

“Qua gedrag in het veld” dat is toch meer dan alleen nsar de grond gaan. Dat is echt wel weer heel specifiek toch?

23 april 2020 om 21:17

@kolbeinn_sigi wat doet Neymar dan nog meer voor vervelende dingen in het veld naast schwalbes? imo is dat namelijk de reden waarom de meeste mensen hem irritant vinden in het veld. ik zelf ook overigens want ik hou ook niet van theater maar Robben was wat dat betreft natuurlijk geen haar beter. die luste daar ook wel pap van

24 april 2020 om 00:04

Nou Japie, dat juichen van Haaland, die gebaartjes naar Kuipers.... zijn er zo al twee uit mijn hoofd van de laatste CL wedstrijden. Neymaris naast een duikelaar natuurlijk een onwijs verwend nest die het niet kan hebben als ie het gevoel heeft dat ie onjuist behandeld wordt. En dan wordt ie te kinderachtig in zijn gedrag. Dat had een Robben veel minder.

23 april 2020 om 20:01

Robben schuwde een schwalbe niet, maar ik heb Robben nog nooit 5 koprollen zien maken na een tackle. Maar goed, ik snap jouw vergelijking en daar heb je een punt.

23 april 2020 om 21:14

@sirius ik wel. ze hebben toen zelfs een Sonic The Hedgehog meme van Robben gemaakt toen hij Oranje op een eindtoernooi een keer 5 keer ging lopen rollen terwijl hij door zijn tegenstander niet eens was aangeraakt. als ik me niet vergis was dat op het het EK van 2012

Robben pakt je terug door zijn schwalbes en dribbels. Ik vind schwalbes, provoceren, schelden en natrappen allemaal even laag.

T komt misschien denigrerend over, maar ik en een maatje noemen Robben altijd een one trick pony. It is one hell of a trick! Heel zwart/wit, want hij kan echt wel meer dan alleen maar neer binnen en met zn linker schieten.
Voor mij een van de beste spelers van Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren