Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax hoeft niet te verkopen, maar clubs als PSV en AZ misschien wel’

Laatste update:

De uitbraak van het coronavirus heeft grote gevolgen voor de transfermarkt, zo verwacht Guido Albers. De zaakwaarnemer van onder meer Donny van de Beek denkt dat clubs minder grote bedragen op tafel zullen leggen voor nieuwe spelers, zoals de afgelopen jaren wel het geval was. Albers heeft het door het virus niet minder druk, maar is veel bezig met andere vraagstukken.

In deze periode van het seizoen legt Albers doorgaans de basis voor de zomerse transferperiode. “Normaal ben je nu met de jongens aan het praten over wat ze komend seizoen willen", zegt de spelersmakelaar in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Nu hangen ze steeds aan de lijn met vragen. Voor 1 april moeten bijvoorbeeld aflopende contracten worden opgezegd. Daarna weet je of je nog een baan hebt. In deze tijden is dat extra spannend.”

Is Donny van de Beek welkom bij Real Madrid?

Nu de competities zijn stilgelegd en het onzeker is of het seizoen kan worden afgemaakt, lopen clubs overal in Europa grote inkomsten mis. Desondanks denkt Albers dat de topclubs nog geld genoeg hebben om grote bedragen te betalen voor de komst van nieuwe spelers. “Ik denk dat de grote clubs wel betalen als ze een speler graag willen", zegt Albers. “Maar de transferperiode wordt anders. Kleinere clubs hebben sponsors die het nu ook moeilijk hebben.”

Albers sluit niet uit dat clubs minder geld gaan uitgeven aan nieuwe spelers. “Misschien krijgen we nu wel transferbedragen die na deze situatie met corona meer marktconform zijn. Kijk naar AZ. Viergever en Gudelj waren spelers van vier of zes miljoen. Maar nadat Vincent Janssen voor 22 miljoen euro was vertrokken naar the Spurs, is de marktwaarde van de AZ-spelers ook naar een ander level gegaan. En bij Ajax is er heel veel geld voor De Ligt, De Jong en nu Ziyech betaald. Maar als de topclubs vertrouwen hebben in grote talenten, dan blijven ze goed betalen. Alleen is de vraag hoeveel.”

Albers beseft dat de situatie per club verschillend is. “Ajax hoeft niet te verkopen als het gewenste bedrag niet op tafel komt, maar clubs als PSV en AZ inmiddels misschien wel. En wat zijn de gevolgen voor Feyenoord? Daar werden de spelers de laatste maanden eindelijk meer waard. Hoe is dat nu?" De zaakwaarnemer benadrukt dat het van groot belang is dat de bal snel weer gaat rollen. “Maar het wordt anders. Overal. Ik liep net in Amsterdam. Daar liggen de rondvaartboten voor anker en zijn de winkels en restaurants dicht. Wie had dat gedacht?"

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij staat AZ er financieel goed voor. En als die Wijndal, Boadu of Stengs voor de hoofdprijs verkopen dan zal het wel mee vallen daar denk ik. Snap overigens wel wat hij bedoeld en het zal voor elke club financieel wel anders worden. Hoe staan PSV en Feyenoord er op dit moment voor? Financieel gezien dan.

26 maart 2020 om 11:35

PSV hoeft denk ik ook niks te verkoppen, die hebben dit seizoen voor bijna miljoen spelers verkocht. Met de verkoop van Bergwijn zal er voldoende geld beschikbaar zijn, daarnaast geldt hetzelfde voor PSV als AZ natuurlijk want die hebben ook gewoon spelers die de hoofdprijs op kunnen leveren. Feyenoord zal spelers moeten verkopen om nieuwe talenten te halen volgens mij, dus ik denk dat het voor Feyenoord nog het meest ongunstig is.

26 maart 2020 om 11:35

De vraag is of de echte hoofdprijzen nu nog betaald worden. Zeker voor die AZ jongens die nog weinig bewezen hebben op het hoogste niveau. Clubs zullen toch wat voorzichtig zijn voordat ze met een tweede Vincent Janssen opgescheept zitten.

26 maart 2020 om 13:46

@wanny En na Janssen ging bv Ali nog weg voor boven de 20 mil, Til voor 18. Dit horen we elk jaar, en elk jaar weet AZ weer een klapper te maken. Drog reden van jewelste.

26 maart 2020 om 14:02

Maar wij weten niet waar dat geld naartoe gaat. Ik denk niet dat AZ hoeft te verkopen, maar het is zeer waarschijnlijk ook niet zo dat ze zo even 20 miljoen euro kunnen spenderen op dit moment.

26 maart 2020 om 14:42

en kijk waar die zijn badhabbit..allebei mislukt bij Brighton en Spartak.. ik denk dat meer nog dan het corona virus AZ te maken gaat hebben met dat haar spelers op een hoger niveau niet hetzelfde laten zien. Clubs in europa zien dat ook en gaan echt niet de hoofdprijs neerleggen. In het voetbal gaat het allemaal om proven trackrecord. PSV heeft veel spelers afgeleverd die succesvol waren in de topcompetiets, Feyenoord ook, Ajax zeer veel. AZ niet. Dat zie je in de transfersommen.

26 maart 2020 om 15:23

@clarkkent2 En zoals ik zei, dat horen we elk jaar, en elk jaar maakt AZ weer een klapper. Wat is je punt?

26 maart 2020 om 11:36

PSV heeft 2 maanden geleden bijna 35 miljoen euro binnengeharkt door de verkoop van Bergwijn en Pereiro. Problemen zullen dan ook niet heel groot zijn lijkt me.

26 maart 2020 om 11:42

@memphisdepay @El_Guaje7, Ah oké. Maar PSV heeft een begroting op Europa League dacht ik. Mocht de competitie worden afgerond met de huidige stand, hoe zit het dan? Want in dat geval hebben ze geen directe plaatsing voor de EL toch? (4e plek).

26 maart 2020 om 11:52

@el_guaje7: Het ligt er bij alle clubs heel erg aan wat er nog allemaal staat te gebeuren. In het meest zwarte scenario waarin we pas eind dit jaar verder gaan met voetballen, heeft iedere club in de Eredivisie een probleem. Winst maken is 1, liquiditeit is 2. Heel weinig transfers worden in 1x afgetikt door de kopende club, waardoor je bijvoorbeeld die 35 miljoen voor Bergwijn (maar ook de 75 miljoen van De Ligt en Frenkie) in heel wat termijnen krijgt betaald. Als je stadionverkopen naar 0 gaan, is dat voor elke club een aanslag op je liquiditeit en zou het zomaar kunnen dat veel clubs (en ja, ook Ajax) een probleem kunnen hebben.

26 maart 2020 om 11:55

@messibazoer, Directe plaatsing heb je sowieso alleen met de beker zelfs als je 2e wordt kan het zo maar zijn dat je nog voorrondes el moet spelen. Ik ga er van uit dat zonder Europees voetbal PSV dat gat wel kan dichten met de verkoop van meerdere spelers de afgelopen tijd, daarnaast ga ik er sowieso niet van uit dat ze niet in de Europa league komen.

26 maart 2020 om 12:03

@memphisdepay, Nummer 3 heeft toch rechtstreekse plaatsing EL? En mocht AZ 2e worden is de kans op Europees een stuk groter dan wanneer je 4e wordt. En als Nederlandse ploeg zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat je de voorronde’s overleeft. Is de laatste paar jaren vaak genoeg fout gegaan tegen op het oog makkelijke tegenstanders, helaas..

26 maart 2020 om 12:06

Ik denk dat dat voor de grotere clubs wel mee zal vallen. Dat soort transfers worden jaarlijks gemaakt. Zo is die van Bergwijn wellicht volgend jaar of het jaar daarna pas volledig binnen, maar kan dat met Lozano net zo gaan, dan krijg je die nu binnen als het ware. Ajax heeft een gigantisch eigen vermogen en ook PSV staat er redelijk gezond voor met geloof ik een eigen vermogen van rond de 40 miljoen. Voor andere clubs kan ik niet spreken, daar weet ik de status niet van af. Maar ik denk inderdaad dat kleinere clubs in de problemen gaan komen.

26 maart 2020 om 12:12

@woenselaar: Ik verwacht op de korte termijn voor de grotere clubs ook geen probleem. Eigen Vermogen alleen zegt nu heel weinig over hoe liquide een club is. Je kan een Eigen Vermogen hebben van een miljard (even een bizar voorbeeld) en geen euro op je bankrekening hebben staan omdat alle waarde in je investeringen etc zitten. Zo'n bedrijf kan dan alsnog failliet gaan. Het Eigen Vermogen van Ajax en PSV zeggen daarmee dus niet heel veel, gaat erom hoeveel cash ze hebben en wat de korte termijn verplichtingen zijn en wat er op korte termijn nog binnen komt.

26 maart 2020 om 12:41

Ah, thanks voor de reminder. Het is voor mij al even geleden...ik heb het even opgezocht; wat PSV direct in kas had op 30 juni 2019 was 13.481.000. Solvabiliteit 23,2, rentabiliteit 5,0 en quick ratio 0,6. Zoals gezegd is het even geleden voor mij, dus ik kan het fout hebben. Maar dit zijn geloof ik geen cijfers om je op korte termijn zorgen te moeten maken.

26 maart 2020 om 12:58

@messibazoer, Dit is een uitspraak die gewoon echt onjuist is: Is de laatste paar jaren vaak genoeg fout gegaan tegen op het oog makkelijke tegenstanders, helaas. Ajax en PSV hebben een keer geen Europees voetbal gehaald in meer dan 40 jaar, dat is gewoon echt overdreven gedoe. Nummer 3 heeft geen rechtstreekse plaatsing, alleen de bekerwinnaar en de kampioen. Daarnaast weet ik natuurlijk ook wel dat de kans groter is dat je in de el komt als je 2e bent geworden maar je bent dan nog niet zeker van mogelijke Europese inkomsten.

26 maart 2020 om 11:48

Feyenoord heeft Larsson verkocht en heeft na het wegvallen van de aflopende contracten de boeken iig sluitend. Verkopen is dus niet noodzakelijk. Echter is het wel de vraag wat er nu met Berghuis en Kökcü gaat gebeuren want daar was concrete interesse voor.

26 maart 2020 om 11:58

Maar in die boeken hebben ze toch ook nog n stuk of 5x n volle kuip mee gerekend? Dat valt nu toch weg. En wellicht wat reclame inkomsten

26 maart 2020 om 12:03

" Volgens mij staat AZ er financieel goed voor. En als die Wijndal, Boadu of Stengs voor de hoofdprijs verkopen dan zal het wel mee vallen daar denk ik. Snap overigens wel wat hij bedoeld en het zal voor elke club financieel wel anders worden. Hoe staan PSV en Feyenoord er op dit moment voor? Financieel gezien dan ". Dat kun je alleen bepalen als je over de cijfers beschikt. Als er bijv. inkomsten wegvallen omdat er sponsorcontracten aflopen en er nieuwe moeten worden afgesloten en die minder geld opleveren, kan het een heel ander verhaal worden. Dat Wijndal, Boadu of Stengs de hoofdprijs gaan opleveren, kan je gevoeglijk wel uit je hoofd zetten, het Coronavirus komt wat dat betreft op een bijzonder ongelegen moment. Aan de andere kant verhoogt het wel de kans dat ze nog een jaartje langer bij AZ blijven, dus behoeft dat niet meteen een nadeel te zijn. AZ is een club die haar zaakjes voortreffelijk voor elkaar heeft en zich na de verkoop van bijv. Ali Reza niet gek liet maken door de buienwereld en zich er niet toe liet verleiden om de geldkraan wijd open te zetten. En dat beleid betaalt zich juist bij een crisis als deze met rente uit. Dus over AZ hoef niemand zich waarschijnlijk zorgen te maken.

PSV heeft afgelopen winter Bergwijn verkocht en er niks voor teruggehaald. Het zal nu financieel minder zijn, maar het lijkt me sterk dat ze moeten verkopen.

Misschien komt Ajax wel als eerste in de problemen met hun Champions League begroting. Ze moeten nog heel veel geld ontvangen van o.a. Juve en Barcelona en die zullen nu ook op hun centen blijven zitten.

26 maart 2020 om 11:43

Dat is niet Ajax haar probleem. Als er afspraken zijn dat Ajax elke maand bijvoorbeeld geld moet ontvangen dan hebben ze daar gewoon recht op. Dan zullen zowel Juventus als Barcelona met een oplossing moeten komen lijkt me.

26 maart 2020 om 11:44

Ajax vraagt voor elke transfer een bankgarantie. Dat houdt in dat wanneer de club niet kan betalen, de bank de transfersom over zal maken. Ajax gaat dus sowieso haar geld vangen.

26 maart 2020 om 18:29

Missevavragen om een bankgarantie kan altijd, maar dat die altijd wordt afgegeven door kopende clubs is simpelweg niet waar. Zeker niet als het gaat om Zuid - Europese clubs. Dus ik vrees dat jij er niet van uit kunt gaan dat Ajax werkelijk onder alle denkbare omstandigheden haar geld gaat krijgen. Al zijn Juve en Barca nou net niet die clubs die echt krap bij kas zitten, dus goed zal het wel komen. Maar reken niet op een dekkende bankgarantie als automatisme.

26 maart 2020 om 20:01

Uhm, jawel. Ajax heeft in het verleden bijvoorbeeld Chivu nog teruggeroepen naar Amsterdam omdat ze geen bankgarantie kregen. Ajax rondt geen transfers af tot ze een bankgarantie krijgen. Zo werken ze nu eenmaal.

26 maart 2020 om 12:01

Wondersloff, heb het even nagekeken. Eind seizoen 2018/2019 had Ajax een opgebouwd reserve van 51 miljoen en 62 miljoen in kas. Ik denk dat wij de oorlog wel doorkomen.

26 maart 2020 om 12:47

62 miljoen is ongeveer 6 tot 7 maanden salaris. lijkt heel veel, maar de kosten zijn ook heel hoog.

26 maart 2020 om 18:35

J. Cruijff, je cashpositie zegt (puur op ziczelf) nog heel erg weinig over de werkelijke financiele staat van je bedrijf. Dus denken dat je de oorlog doorkomt omdat je 60 miljoen cash hebt, is behoorlijk naief als je een exploitatie hebt met een kostenplaatje van 100 miljoen en je in de meeste seizoenen daarop, maximaal, quitte draait (en dus ook maar rond de 100 miljoejn per jaar aan inkomsten genereert). Dat betekent namelijk niet alleen dat je in je exploitatie verlies draait, wat je alleen goed kunt maken met transfers en verkopen die winst opleveren, maar ook dat je de mega grote salarispost op de balans hebt (bij Ajax gaat het om een verhouding waarin per Euro die binnen komt er 70 cent aan salarissen uitgegeven wordt) die als een molensteen om je nek gaat hangen als je bijvorbeeld één of twee seizoenen gen CL inkomsten meer hebt. En ja, ook dat is voor Ajax geen onmogelijk scenario, of iets dat niet zou kunnen gebeuren. Kijk even naar hoe vaak Ajax de afgelopen, pak hem beet, 20 jaar bijvoorbeeld géén kampioen werd. Nough said. Dus hoewel jij denkt dat je hier mooie dingen zegt die een mooi plaatje schetsen van hoe Ajax eventjes deze crisis gaat managen maar er speelt wel meer dan het cashgeld alleen.

26 maart 2020 om 12:14

Ajax begroot niet op Champions league. Daarnaast zit er gewoon een bankgarantie achter die transfers. En Ajax heeft ongeveer 200 miljoen op de bank, die zouden een pauze van 2 jaar kunnen overleven.

26 maart 2020 om 16:49

In kas iets meer dan 60 miljoen hoe kom je dan weer aan 200 miljoen ;-) je bedoeld EV.

26 maart 2020 om 17:29

Hoe kom je hierbij? De salarishuishouding die Ajax hanteert is niet op te brengen zonder Champions League startpremies. Ajax begrootte vroeger geen CL inkomsten, maar sinds het Zyech, Tadic, Blind tijdperk wel.

26 maart 2020 om 18:04

Omdat Ajax dat zelf zegt: ze nemen de EL op in hun begroting. Zo moeilijk is het niet. Tenzij jij zeker weet dat dat een leugen was?

26 maart 2020 om 18:37

@Alkmaar54: Nee hoor, er worden geen CL-inkomsten begroot in 19/20 (en volgend jaar neem ik aan ook niet). Ajax meldt zelf juist letterlijk "het gaat hier om een Europa League begroting".

26 maart 2020 om 18:37

Lucasandersen. Nee! Ajax heeft geen 200 miljoen op de bank. Eigen vermogen en je cashpositie zijn twee totaal verschillende dingen, haal die niet door elkaar, anders houd je jezelf voor de gek.

26 maart 2020 om 18:49

Sander. Oh nee? Beweer jij hier nou dat Ajax niet begroot op de inkomsten uit de Cl?? Nou, dan heb jij in ieder geval een groot verschil van inzicht met de algemeen Directeur van Ajax: Edwin van der Sar. Lees even mee met de woorden die Van der Sar eind december 2019 schreef op 'ajaxshowtime', wat in tegenstelling tot stokertjes als De Telegraaf en VI natuurljik mag worden gerekend tot een betrouwbaar medium waar de beleidsbepalers van Ajax communiceren met hun achterban. Met jou dus!"het jaarlijks bereiken van de poulefase van de Champions League is voor Ajax van groot belang", zo legt Van der Sar uit bij Ajaxtv. De algemeen directeur wil vooruit met de club en daarom werd er in de opstelling van de begroting al uitgegaan van Europees voetbal op het hoogste niveau. Behalen de Amsterdammers dat niet, dan kunnen er gaten in de begroting komen. "er is geld opgebouwd uit het verleden", begint de directeur te vertellen over de financiën van Ajax. "maar we willen graag en Champions League team zijn, dus we hebben ook een Champions League begroting opgesteld in de laatste twee jaar. Daar heb je wel Champions League voetbal bij nodig. Als wij Europa League voetbal spelen vanaf de start, dan hebben we echt een gat in de begroting."ergo: Ajax heeft dus wél en CL begroting, zegt de Algemeen Directeur, Ajax heeft een probleem als de CL niet gehaald wordt en in wezen draait Ajax dus nog steeds operationeel verlies (als er geen CL voetbal wordt gehaald en er geen winst wordt gemaakt op de transfers. Dus Kyle, of het een leugen is van Van der Sar of niet, dat weet ik niet, maar ik neem aan dat Sar nuchter was toen dit interview werd gegeven op het eigen TV kanaal en dat wat daar gezegd wordt klopt. Of heb jij redenen aan te nemen dat Sar hier de kluit voorliegt??

27 maart 2020 om 10:26

De begroting van vorig jaar was dekkend, 90 miljoen. En dat was zonder enig Europees geld. Al dat geld was bonus, bovenop de 'normale' begroting. Dus leg mij even uit hoe ze zonder Europees geld in de problemen zouden komen?en ik weet dat Ajax geen 200m op de bank heeft. Maar ze hebben wel ongeveer 60m op de bank, zo'n 40 miljoen aan investering in aandelen zitten dus de helft van die 100 miljoen is makkelijk vrij te spelen. Daarnaast hebben ze nog dik 100 miljoen aan debiteuren geld uitstaan en in verhouding vrijwel niets uitstaan aan crediteuren, en dat komt allemaal de komende 2 a 3 jaar binnen. Dus zeggen dat ze de komende 2 jaar de beschikking hebben over bijna 200 miljoen klopt gewoon.

Veel hangt af van hoe de Europese tickets verdeeld worden. Om even een illustratie te geven hoe veel geld daar mee gemoeid is: als AZ de Champions League ingaat ontvangen ze een bedrag aan TV-gelden dat net zo groot is als de jaarbegroting. Dat gaat nergens over. Ik begin steeds banger te worden dat het seizoen niet uitgespeeld gaat worden en AZ niet hetgeen krijgt waar ze in mijn ogen wel de beste kansen voor hadden: het ticket dat rechtstreeks toegang geeft tot de groepsfase. Johan Derksen suggereerde zelfs om het seizoen als ongespeeld te beschouwen, dat zou betekenen dat AZ niet eens voorronde CL mag spelen. Nu moet ik wel zeggen dat je die voorronde moeilijk doorkomt als Nederlandse club. Het is mij meer te doen om het rechtstreekse ticket. Ik hoop gewoon dat de Knvb nog een play-offs kan spelen hierom. 30 miljoen is echt ongekend veel geld voor AZ.

26 maart 2020 om 11:57

Ik denk eerder dat Derksens voorstel inhoudt dat de competitie wordt onderbroken en op basis van de huidige ranglijst de tickets worden verdeeld.

26 maart 2020 om 11:59

Nee dat zei hij niet. Hoe dan ook, vind beiden ontzettend oneerlijk.

26 maart 2020 om 12:07

Waar zei hij dit dan? Ik heb een dergelijk voorstel nergens gehoord. Niet met de implicatie dat voor volgend jaar dezelfde clubs in Europa worden ingeschreven als dit jaar.

26 maart 2020 om 12:00

AZ maakt een goede kans maar zelfs Feyenoord heeft nog een goede kans om een van die plekken te halen. 14 duels onfeslagen en met nog 9 wedstrijden 6 punten achter en nog een directe ontmoeting met beiden biedt voldoende kansen. Echter is de situatie nu uniek en zullen we het ermee moeten doen

26 maart 2020 om 12:05

AZ is hier toch wel de club die het meest benadeeld wordt. Begin deze maand hebben ze Ajax nog in de eigen Arena van het veld geblazen. AZ is de best voetballende ploeg van Nederland, dat moeten we gewoon erkennen met zijn allen. Jammer dat ze in Amsterdam krampachtig vast zullen houden aan het feit dat ze wat meer doelpuntjes tegen laagvliegers hebben gescoord.

26 maart 2020 om 12:14

Man man man. Wat ben jij een triest figuur. Ajax was gwn prima tot aan de blessures anders had ik het wel willen zien. Dat is de enige reden dat jullie gelijk staan. Jullie hebben ook zat zaadpotten gespeeld dus ik zou een toontje lager zingen als ik jou was.

26 maart 2020 om 12:14

Omdat AZ in de Arena heeft gewonnen zijn ze de beste? Mooie redenering. AZ is net zo wisselvallig als Ajax. Voor de winter speelde Ajax fantastisch, maar dat vergeet jij natuurlijk voor het gemak.

26 maart 2020 om 12:16

AZ speelt al heel het seizoen het beste voetbal. Die wedstrijd in de Arena was daar slechts een voorbeeld van.

26 maart 2020 om 12:18

@boadurum, zet je AZ-bril eens af. Je slaat volkomen wartaal uit. AZ, de best voetballende ploeg van Nederland? Laat me niet lachen! Als Ajax net zoals AZ constant de beschikking had gehad over zijn topspelers had AZ niet eens in de buurt gekomen van Ajax. In de wedstrijd eerder deze maand was Ajax hopeloos uit vorm en zijn ze tegen veel mindere hordes aangelopen. Daley Blind was al wekenlang niet de oude(volkomen begrijpelijk) en geeft al in de 5e minuut een cadeautje weg. Verder ging de wedstrijd redelijk gelijk op maar had AZ het voordeel dat ze achterover konden hangen. Ajax verdient de tickets het meest en als je echt durft te beweren dat AZ de beter voetballende ploeg is van Nederland zal ik nog eens AZ-Manchester United terugkijken en Ajax-Chelsea. AZ heeft niks te zoeken in de CL tegenover een Ajax, dat helaas door scheidsrechterlijke dwalingen niet doorging naar de knockout-fase dit jaar.

26 maart 2020 om 12:31

@homo Sapiens treurig dat je de schuld neerlegt bij blessures en arbitrale missers, kruip uit die calimero-rol aub. Blessures zijn inherent aan voetbal. Daar heeft iedere club vroeg of laat mee te dealen, zie Psv. Verder zullen ze in Saloniki vast anders denken over de rol die de scheidsrechter heeft gepeeld in Ajax' CL-campagne

26 maart 2020 om 12:31

Wat een verschrikkelijk omhoog gevallen ventje ben jij zeg. Ik irriteer me echt mateloos aan jou

26 maart 2020 om 13:04

Je beticht mensen ervan in een calimero rol te zitten, maar gaat zelf eerst janken dat Ajax zogenaamd wat meer doelpunten tegen laagvliegers heeft gescoord om tot een beter doelsaldo te komen... Kijk eerst naar jezelf.

26 maart 2020 om 13:16

Ongeacht of je prognose realistisch is of niet, je kan natuurlijk geen CL-ticket claimen op basis van voorspellingen. Dan zou ik als Feyenoorder namelijk ook graag een duit in het zakje doen: gezien de reeks van Feyenoord onder Advocaat en onderlinge wedstrijden tegen AZ en Ajax in het vooruitzicht had Feyenoord redelijkerwijs een enorme kans om kampioen te worden. Kom maar hier met dat CL-ticket! Zonder gekheid, Ajax is de huidige koploper, de regerend kampioen en de winterkampioen. Linksom of rechtsom, of we nou de huidige stand hanteren of de eindstand van vorig jaar, gaat Ajax hoe dan ook de CL in als het seizoen niet afgemaakt kan worden. Je kan inderdaad stellen dat Ajax het niet verdient om op basis van dit seizoen de CL in te gaan, maar in dat geval verdienen de andere clubs het nog veel minder.

26 maart 2020 om 13:17

Als AZ echt beter had gespeeld dan stonden ze wel bovenaan.

26 maart 2020 om 13:37

AZ heeft veel goede wedstrijden gespeeld, maar ze waren ook aardig op de sukkel tot die pot in de Arena. Als er 1 ploeg is die sterk speelt de laatste maanden is het Feyenoord.

26 maart 2020 om 13:56

@mickey12 Nee, AZ heeft gelukkig een compleet fitte selectie de laatste maanden Voor het gemak van je eigen betoog "vergeet" je even dat AZ al zijn centrale verdedigers mist, makkelijk redeneren zo, en dan nog iemand anders triest noemen. Ik zou je eigen advies aannemen, en zelf een toontje lager zingen als ik jou was. Daarmee wil ik overgins niet zeggen Boadurum volledig gelijk heeft, ik reageer alleen op jouw blessure comment.

26 maart 2020 om 18:50

vassinerend. Dat er een direct verband is met goed spel en resultaten, zoals jij stelt, is natuurlijk nonsens. Het is perfect mogeljik om slecht te spelen en toch bovenaan te staan. Ijn aanvulling daarop, AZ heeft dit seizoen uiteraard een stuk beter en zeker mooier gespeeld dan Ajax. Ajax laat dit seizoen belabberd weinig mooi voetbal zien en als je het zelfs afzet tegen afgelopen seizoen dan speelt Ajax eerder boerenkoolvoetbal dit seizoen. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om de punten.

Ik denk niet dar het veel uitmaakt omdat ik verwacht dat iedere club in Nederland wel op een of andere manier wordt gecompenseerd door de KNVB of door de hoofdsponsor ING. Andere mogelijkheid is dat de clubs die volgend seizoen Europees spelen de Europse startgelden verdelen onder alle andere profclubs zodat deze niet omvallen. Kijkend naar mijn eigen club PSV. Die hebben door de verkoop van o.a. Lozano, de Jong en Bergwijn nog wel genoeg spek op de botten.

26 maart 2020 om 12:00

ING lijkt wel gek om de clubs te compenseren.

26 maart 2020 om 13:24

@ nederland79\ach ze creëren het geld toch uit het niets, al zie ik het ze natuurlijk niet doen.

26 maart 2020 om 13:38

De Knvb is net zo blut als de clubs verwacht ik. Geen oefenwedstrijden, geen EK en de laatste toernooien gemist. ING heeft miljoenen klanten, die gaan ze niet allemaal door de crisis helpen.

26 maart 2020 om 13:52

Ik hoorde laatst in het nieuws dat de KNVB een eigen vermogen heeft van ongeveer 40 miljoen. Daar kunnen ze alle clubs mee redden.

26 maart 2020 om 17:35

" Ik hoorde laatst in het nieuws dat de Knvb een eigen vermogen heeft van ongeveer 40 miljoen. Daar kunnen ze alle clubs mee redden ". Het is zelfs 68 miljoen, maar daar staan ook verplichtingen tegenover. Bovendien heeft de Knvb ook talloze deelnemingen. Of het geld genoeg is om alle clubs te redden, waag ik te betwijfelen. Omdat deze crisis waarschijnlijk niet alleen gevolgen gaat hebben voor de korte maar ook voor de lange termijn. Bovendien is de Knvb er natuurlijk niet alleen voor de Eredivisie maar voor het gehele betaalde voetbal en ook voor de amateurs. En die hebben het ook moeilijk. Vooral voor de amateurs moet ik eigenlijk zeggen omdat de Eredivisie en de Eerste Divisie zich van de Knvb familie hebben afgesplitst en verenigd hebben in de Eredivisie NV en Eerste Divisie NV. De Knvb krijgt helemaal niets van de inkomsten die die NV s genereren, die gaan in zijn geheel naar de clubs. Het is daarom een tikkeltje hypocriet om van de Knvb te verwachten dat ze bij gaat springen nu de clubs het moeilijk hebben. Dat is door de verzelfstandiging een taak geworden van de NV s. Ik verwacht ook niet dat ze dat gaat doen. Als ze dat al zou kunnen.

26 maart 2020 om 17:27

" Ik denk niet dar het veel uitmaakt omdat ik verwacht dat iedere club in Nederland wel op een of andere manier wordt gecompenseerd door de Knvb of door de hoofdsponsor ING ". ING is een beursgenoteerde NV. Daar kan men niet zomaar Sinterklaas spelen met geld dat van de aandeelhouders is. Dat gaat niet gebeuren. Wellicht kan de Knvb garant staan voor een lening, maar of de clubs daar iets mee opschieten, is nog maar de vraag. Ik vrees dat de clubs het zelf zullen moeten oplossen.

Met de kennis van nu, was de tussentijdse verkoop van Larson een schot in de roos. In hindsight een uitstekend besluit.

26 maart 2020 om 11:59

Wat te denken van de vroege transfer van ziyech

26 maart 2020 om 12:02

Ook, absoluut. Eigenlijk alle verkooptransacties die nog voor 'de oude prijs' zijn gedaan. Ik noemde Larson omdat dat een tussentijdse transfer was waarbij de LV positie onbezet zou zijn, maar dat is allemaal niet meer relevant.

Die Raiola laat de tijd op Ihattarens jeugdcontract ook maar stilletjes doorlopen. Hopelijk voor PSV zal dat snel verlengd worden, maar daar heb ik een hard hoofd in. Hetzelfde voor Gravenberch bij Ajax.

26 maart 2020 om 12:09

Haha ja nu je het zegt. Zou voor beide clubs een verlies zijn. Maar voor beide spelers zou het een ontzettende domme stap zijn om nu al richting de top te vertrekken denk ik. Sportief gezien dan. Financieel gezien moeten ze zo snel mogelijk vertrekken haha.

26 maart 2020 om 12:10

Waarom dan? Raiola heeft een prima relatie bij PSV en bracht zelfs een talent als Malen terug naar de club. Tevens ligt Ihattaren tot medio 2022 vast, er is dus nog helemaal geen probleem. Ihattaren zal sowieso verlengen om zijn tijd in de Eredivisie financieel stukken aantrekkelijker te maken. Een grote transfer zal hij hoe dan ook op termijn wel maken, waarom dan niet maximaal cashen in de tussentijd door je contract te verlengen en de club die je groot heeft laten worden terug te betalen?

26 maart 2020 om 12:11

@Woenselaar, je hebt helemaal gelijk. Helaas denken voetballers meestal niet zo loyaal. Al zal het me bij Ihattaren niet verbazen gezien de situatie toen met zijn vader. Ik hoop en neem aan dat hij dat niet vergeten is. Komt nuchter en realistisch over.

26 maart 2020 om 12:18

We horen al maanden dat Ihattarens contract verlengd zal worden. Zo zeker ben ik er niet van dat dit gaat gebeuren. Ook Gravenberch roept dit al langer. Dit soort jongens zijn het toekomstig kapitaal van de grote clubs. In een tijd waarin je je af moet vragen hoe hoog de transfersommen zullen zijn de komende periode hebben dat soort jongens een zaakwaarnemer die het hoogst haalbare uit de onderhandelingen willen halen... en kunnen clubs dat nu wel bieden? Die onderhandelingen gaan interessant worden en ik ben er niet zo positief over als jij.

26 maart 2020 om 12:26

Zoals ik als zei; Raiola heeft goede banden met PSV en Ihattaren komt tot dusver nuchter en verstandig over. Geen combinatie waarvan ik dus zorgen krijg. PSV kan vragen wat ze willen voor Ihattaren.

26 maart 2020 om 13:59

Ik ben benieuwd, ik hoop het. Als het maar niet zo'n geval als Nigel de Jong wordt. Maar zoals ik hier beneden al zei, Ihattaren heeft het zes weken geleden nog over een mogelijke transfer gehad en het niet bepaald uitgesloten. Hij lijkt zelf de deur voor een transfer open te zetten. Nu snap ik ook dat dit deel is van publieke onderhandelingen, maar deze crisis kan wel eens bepaalde opvattingen veranderen. Tot er zwart op wit bevestiging is ben ik er niet gerust op. Idem voor Gravenberch en weet ik veel wie nog meer. Dat soort jeugdige spelers zijn voor Nederlandse clubs erg belangrijk. Hen uiteindelijk goedkoop verliezen zijn nog verborgen kosten van deze Corona crisis.

26 maart 2020 om 14:06

Raiola zat goed bij PSV met Brands en Van Bommel, hoe goed is hij met de huidige mannen? Raiola zat met Jol ook goed bij Ajax ruim 10 jaar geleden en leverde spelers aan, dat kan omslaan want sinds Jol weg is en met huidige bestuur loopt het verre van lekker, tussen Zlatan, Maxwell en Grygera en Jol in ook verre van goed trouwens. Vertrouwen op goede banden met Raiola zou ik niet doen, Willem II had ook een periode te maken met Raiola die terugkijkende erop te veel inspraak kreeg met aanleveren van te dure spelers en een (voormalig) cliënt van Raiola met Vd Vegt als technisch directeur met financiële nood en laatste plaats in Eredivisie bij zijn vertrek als dieptepunten. 10 jaar geleden schreef Pieter Zwart er toen op Catenaccio al over. Die invloed van Raiola op de Nederlandse ploegen en hoe hij en zijn cliënten in die periode als enige erop vooruit gingen want de clubs waren ondergeschikt. Zo zie je ook dat zijn go-to teams om spelers aan te verkopen verschuift naar clubs waar cliënten van hem zitten en waar de grootste commissies te halen zijn. Kijk voor de grap eens naar het lijstje aan clubs waarmee hij overhoop heeft gelegen voor cliënten, als hij er geld aan kan verdienen is hij de eerste die banden met PSV kapot laat gaan. Hij doet alles voor zijn cliënten en zichzelf, dat maakt hem zo goed in zijn baan. Als Ihattaren bij gaat tekenen gaan de voorwaarde voor PSV ongunstig zijn, situatie als bij Ajax met Kluivert waar volgens de Telegraaf Kluivert één van de grootverdieners zou worden en 20% van transfersom naar Kluivert zou gaan én 20% naar Raiola. Dus al 40% van transfersom kwijt en een veel te hoog salaris voor de kwaliteiten van de speler.

26 maart 2020 om 15:12

Jij doet net alsof de spelers in kwestie hierin niks te zeggen hebben en dat alles en iedereen ondergeschikt is aan de heer Raiola. Waarom zou Ihattaren het vertrouwen en de kansen die PSV hem geboden hebben niet terug willen betalen? Omdat Raiola 'mogelijk' niet botert met de leiding van Psv? Waar overigens geen enkel signaal voor is? Omdat van Bommel hem influisterd dat hij de Jong nog een keer goed terug wil pakken? Ik overdrijf nu natuurlijk een beetje, maar het gros van de afgelopen jaren heeft Raiola geen ongunstige deals voor PSV beklonken. Dus ik vind het niet aan de orde om die aanname nu wel te maken.

26 maart 2020 om 16:41

PSV heeft eerder al in een dergelijk schuitje gezeten, Woenselaar, toen Lemic overhoop lag met Reker en Gomes toen publiekelijk het ontslag van de algemeen directeur eiste. Kennelijk hebben dat soort zaakwaarnemers meer invloed op de buien van spelers. Het was ook Raiola die eerder Zlatan opdroeg zich te misdragen om goedkoper weg te kunnen. Wolter heeft een terecht punt dat er wel iets is veranderd, met het wegsturen van Van Bommel als het over Raiolas relatie met PSV gaat. Raiola heeft een werkmethode en hij zit er niet om PSV de beste deals te bezorgen.

26 maart 2020 om 19:03

Klopt, Raiola kende met PSV niet die toestanden die bij Ajax speelden. En of dat zo blijft is de vraag nu Van Bommel en Brands weg zijn. Vooralsnog echter vraag ik me af waar jouw onrust vandaan komt Misseva? PSV heeft met Ihattaren allang mondeling overeenstemming bereikt over verlenging van het contract. Corona en het staken van alle competities en trainingen hebben roet in dat eten gegeooid, zodat die verlenging even de ijskast in gegaan is in afwachting van hoe het seizoen zich gaat afwikkelen. Maar dat komt verder wel goed. Daar hoef jij je geen zorgen over te maken. Waar ben je dan bang voor? Dat Ihattaren naar Ajax gaat? Haha, van mij mag dat. Er is geen enkele reden waarom PSV hem aan Ajax zou verkopen voor een fooi. Hoezo zou PSV dat doen eigenlijk? Alsof er niet tig andere clubs zijn die flink willen betalen. Waarom móet PSV dan Ihattaren aan Ajax verkopen voor 20 miljoen of zoiets?? Slaat nergens op. Ajax gaat ook niet Neres aan PSV verkopen voor 15 miljoen. Dus Ihattaren is gewoon te duur voor Ajax. Ajax kan helemaal geen 35-40 miljoen op tafel leggen voor Ihattaren. Overmars krijgt nu al geen instemming van de RvC om spelers van meer dan 20 miljoejn te halen, laat staan dat Ihattaren dus haalbaar is. Sowieso, moet Ajax dat willen, zo'n dure speler? Kunnen ze niet zelf iets beters opleiden? Of een Zuid Amerikaan kopen? Die zijn goedkoper dan Ihattaren. En nee, dit heeft niets te maken met sentimenten of het idee dat Psv'ers niet voor Ajax gaan spelen, of andersom. Tuurlijk doen broodvoetballers dat wél! Als het erop aankomt, kan Ajax echt wel spelers van PSV aantrekken. Maar niet zo duur als Ihattaren, als gezegd, daar krijgt Overmars geen toestemming van de RVC voor. Dus geen zorgen over Ihattaren, komt allemaal goed. Oh ja en dan nog wat. Hoezo willen Ajaxfans zo graag dat Ihattaren naar Ajax komt eigenlijk? Ze wete toch dat Raiola zijn zaakwaarnemer is? En liepen en lopen die Ajaxfans niet hier massaal (niet allemaal nee, maar wel in opvallend grote getalen) te schijten op Raiola dat het een boef is, crimineel, en dat Ajax daar nooit meer zaken mee gaat doen natuurlijk??? Nou dan. Ihattaren gaat niet naar Ajax, klaar.

26 maart 2020 om 20:06

Een halve post wijden aan een transfer die hier nergens geopperd wordt. Ook knap. Waar heb je het in vredesnaam over, Constant? Zet die eierdop af joh, nergens voor nodig.

26 maart 2020 om 12:17

Ihatarren heeft de hele PSV-jeugdopleiding doorlopen en de club heeft hem gesteund in de zware periode met zijn vader. Het lijkt mij daarom een formaliteit dat Ihatarren binnen een jaar wel gaat verlengen. Die is het eigenlijk moreel verplicht om PSV in de toekomst een mooie transfersom op te leveren na alle energie die er in die jongen is gestoken.

26 maart 2020 om 12:19

Je bent heel naïef als je denkt dat moraliteit heerst in de voetballerij.

26 maart 2020 om 12:31

Ik zou het ook niet bij iedere voetballer zo benaderen, maar Ihatarren lijkt mij een hele verstandige jongen als je ziet hoe hij zich in de media profileert en hoe hij zijn interlandkeuze heeft bepaald. Hij voelde zich bijvoorbeeld moreel verplicht om voor Nederland te kiezen omdat hij in ieder jeugdelftal van de KNVB had gespeeld. Daar valt wel wat voor te zeggen lijkt mij.

26 maart 2020 om 13:08

Ja en jij maakt er een of ander sappig verhaaltje van. Dezelfde verhalen hoorde we toen over Malen, maar die verlengde vervolgens zijn contract met 5 jaar. Ihatarren ligt gewoon nog tot 2022 vast dus er is echt geen haast bij vanuit zijn oogpunt, als alles nou geweldig ging bij PSV dan had ik nog begrepen maar het is logisch dat hij afwacht na zijn persoonlijke omstandigheden en het was ook niet duidelijk wie de trainer was. Daarnaast moet je je afvragen of het wel echt een jeugd contactje is aangezien het zijn 2e contract is. Daarnaast vraag ik me af waar jij dat nieuws hebt gelezen, het is al heel lang duidelijk dat die contract verlenging niet heel snel afgerond werd.

26 maart 2020 om 13:46

Anderhalve maand geleden sprak Ihattaren nog met VI waarin hij het gewoon over een transfer had. Hij sloot het allerminst uit en hij legde de bal bij Raiola. "als er dan komende zomer al een mooie club voorbijkomt... Sommige kansen kun je niet laten lopen." Citaatje van Ihattaren uit dat interview. De Corona onderbreking brengt heel wat plannen in de war en dat kan voor iedere speler meerdere kanten op gaan. Raiola houdt er een mentaliteit op na dat je iedere euro moet pakken die je pakken kunt omdat je niet weet of die kans ooit nog eens voorbij komt. Wie weet, het kan zomaar dat hij jongens als Ihattaren en Gravenberch daarvan overtuigt.

26 maart 2020 om 13:49

@memphis Sappig verhaaltje? Ik constateer dat twee jongelingen van Nederlandse topclubs hun contract niet hebben verlengd. Je kan nog zo hard je best doen hier één of andere samenzwering in te zien, dat moet je lekker zelf weten. En ja, Ihattaren ondertekende dit contract op zijn 17e. Het contract mocht maximaal 3 jaar lopen. Dit is gewoon een jeugdcontract. Volgende keer dus eerst even jezelf iets afvragen voor je meent dat ik dat moet doen.

26 maart 2020 om 15:14

Ik vind dat nogal ver gezocht. Elke speler zal bij het voorbij komen van de juiste club en het juiste plaatje een transfer willen maken. Ihattaren benoemt het alleen wel waar de rest schijnheilig zegt dat ze wel bij gaan tekenen. Overigens kan ik me voorstellen dat dit gewon onderdeel van de strategie is om een zo goed mogelijk contract uit het vuur te slepen. Wat natuurlijk het goed recht is van Ihattaren en Raiola.

26 maart 2020 om 19:09

Als mensen denken dat Ihattaren het bij 'een mooie club' die langs kon komen over Ajax had, dan zijn die mensen supporter van Ajax. Los daarvan, uiteraard houdt een ambitieuze speler altijd de optie open voor mooie kansen die langs kunnen komen. Als Barcelona zich meldt, tja dan gaat die jongen toch nadenken? Logisch toch? Zou eerder raar zijn als hij die ambitie niet uit zou spreken. Verder prima hoor dat je denkt dat Raiola hier dezelfde spelletjes zal gaan spelen met PSV als die hij met Ajax speelde en speelt, maar vooralsnog is er echt geen enkele aanleiding om dat aan te nemen, ook niet op basis van de woorden van de speler elf die de opties, begrijpelijk, open houdt. Ik stel vast dat het enige dat speelt jouw veronderstellingen zijn wat er zou kunnen gebeuren omdat Corona 'plannetjes in de war gooit', maar concreet is er vereder geen enkele aanleiding aan te nemen dat jouw giswerk enig hout snijdt.

Speculaties die nergens op zijn gebaseerd aangezien je daarvoor de beschikking moet hebben over de financiele cijfers, terwijl alleen die van Ajax openbaar zijn. Ik heb persoonlijk het gevoel dat geen van de topclubs in de problemen zal gaan komen en dat vooral te danken is aan de strenge licentieregels van de Knvb, maar dat grote aankopen voor alle clubs uit den boze zullen zijn.

26 maart 2020 om 12:10

Het geld voor de gehele voetbalwereld. Dus als de prijzen zakken voor het verkoop, dan zakt de prijs voor aankoop ook. Het blijft hetzelfde alleen de prijzen worden weer minder. Gelukkig, zal ik bijna zeggen.

26 maart 2020 om 12:22

" Het geld voor de gehele voetbalwereld. Dus als de prijzen zakken voor het verkoop, dan zakt de prijs voor aankoop ook. Het blijft hetzelfde alleen de prijzen worden weer minder. Gelukkig, zal ik bijna zeggen ". Is natuurlijk niet zo. Nederlandse clubs zijn verkopende clubs en worden daar dus ook veel harde door geraakt. Ajax verkoopt doorgaans 3 tot vier keer zoveel als er wordt aangekocht. Als je voor 200 miljoen verkoopt en voor 50 miljoen koopt, betekent dat dat je bij een devaluatie van 50 procent maar 100 miljoen zou ontvangen en 25 miljoen kwijt zou zijn. Dat levert een saldo op van 75 miljoen ipv 150 miljoen en dat is een verschil van 100 procent.

26 maart 2020 om 12:14

Ajax heeft nog goede reserves. Zij zouden dat nog wel kunnen; of ze het nog willen en verantwoord vinden is een tweede. In tijden van crisis is het uitzitten van de rit vaak een eerste prio. Cash is King.

26 maart 2020 om 12:19

De cijfers van iedere club zijn openbaar. Je kan zo alle jaarverslagen op internet verkrijgen van iedere profclub omdat ze dit zelf vaak al openbaar publiceren.

Het is een bijzondere situatie en dat vraagt om een bijzondere oplossing. Ajax staat boven aan op basis van doelsaldo. Dat zijn nu eenmaal de regels. In het belang van het Nederlands voetbal heeft Ajax ook veruit de meeste Europese punten verdient de afgelopen jaren. Of je dit nu eerlijk vind of niet maar Ajax speelt Champions Leaque volgend seizoen en Az voorrondes.

26 maart 2020 om 12:38

Zijn dat de regels? Dat je bovenaan staat na 25 wedstrijden en dan de Champions League in mag? Dat is nieuw voor mij.

26 maart 2020 om 12:49

De competitie wordt waarschijnlijk niet meer uitgespeeld. Zoals ik aangeef vraagt dit om een bijzondere oplossing in een bijzondere tijd. Ajax staat boven aan en hebben in het belang van het Nederlands voetbal het meeste aanspraak op champions Leaque

26 maart 2020 om 12:53

Jij vindt het in het belang van het Nederlands voetbal als Ajax financieel nog verder zal uitlopen op de rest? AZ, Feyenoord en PSV zullen de gevolgen van de coronacrisis ondervinden maar Ajax krijgt doodleuk even minimaal 30 miljoen bijgeschreven. Dat is echt in niemands belang behalve in dat van Ajax. Jij gelooft in sprookjes zeker.

26 maart 2020 om 12:54

"Belang van Nederlands voetbal" ook zo'n vermoeiend argument dat alleen maar zorgt voor een nog saaiere competitie aangezien de verschillen groter worden tot de rest.. lijkt mij niet in het belang van het NL's voetbal.

26 maart 2020 om 13:04

Wil je Europese punten behalen en nog een beetje meetellen in Europa op Champions leaque niveau, dan maakt Ajax de meeste kans op succes. Dat is het belang van het Nederlands voetbal. Dat heeft Ajax toch wel bewezen de afgelopen jaren qua binnen halen van punten waar ook de andere clubs van profiteren. Dit is helaas nu eenmaal de situatie in Nederland. Als je focus ligt op de Nederlandse competitie, dan kan je het idd beter eerlijker verdelen onder de clubs. Maar dit lijkt mij romantiek

26 maart 2020 om 13:54

@ Boadurumer is geen enkele (juridische) realiteit waarin AZ het kampioenschap en het rechtstreekse ticket krijgt wanneer het seizoen vroegtijdig beëindigd word. Op basis van de normale regelementen staat Ajax gewoon eerste; dan had jouw club maar meer moeten scoren Als het andersom zou zijn geweest zou AZ de terechte nummer zijn, maar dat is niet de realiteit. De Knvb heeft al aangegeven (23 maart jongstleden) dat ze drie scenario's hebben1) Wedstrijden worden gespeeld met publiek. 2) Wedstrijden worden gespeeld zonder publiek.3) In het verband met het aflopen van spelerscontracten moet er tussen 23 maart en 30 juni gespeeld worden; gebeurt dit niet zal de Knvb de huidige stand gebruiken als eindklassering. Wat niet meer dan normaal is, waarbij de Keuken Kampioen Divisie clubs die op de posities stonden om te promoveren eenmalig gewoon zullen promoveren op basis van de huidige ranking.zoals ik al zei; als er niet meer gespeeld gaat worden is er geen enkele (juridische) realiteit te bedenken waarin AZ tot kampioen word gekroond en het directe Champions Leaue ticket krijgt toegewezen.

26 maart 2020 om 14:21

@boadurum Ik snap dat het zuur zou zijn, maar feit blijft dat Ajax een beter doelsaldo heeft, en daardoor op 1 staat. AZ heeft genoeg potten gespeeld waarbij ze aan het doelsaldo hadden kunnen werken, maar lieten dat na. Enige wat ik graag wel zou zien, is dat de uitgestelde wedstrijden nog gespeeld gaan worden, zodat alle clubs hetzelfde aantal wedstrijden hebben gespeeld. Ik heb liever voorronde CL, dan uitgaan van de stand van vorig jaar (en dus geen kans op Cl). Voor comments voor het belang van het Nederlandse voetbal heb ik trouwens maling aan, drog reden van jewelste. Daarmee zeg je dat als AZ en Ajax op elkaars positie hadden gestaan, Ajax maar als eerste moet worden aangemerkt, "in het belang van het Nederlandse voetbal".

26 maart 2020 om 17:46

De Bekerfinale en de inhaalwedstrijden van Ajax, AZ, Utrecht en Feyenoord moeten nog gespeeld worden. Toeval wil dat het precies ook om deze 4 clubs gaat. Dus de meest faire oplossing zou een soort meerkamp zijn waarin eerst AZ-Feyenoord en Utrecht-Ajax worden gespeeld. Daarna de bekerfinale Feyenoord-Utrecht en mochten zowel AZ als Ajax nog gelijk staan ook zij een beslissingswedstrijd spelen. Dan heb je AZ een eerlijke kans gegeven om nog de titel te winnen, geef je Utrecht een eerlijke kans op Europees voetbal, hou je het veilig en georganiseerd en denk je tegelijk aan de voetballiefhebbers.

26 maart 2020 om 19:13

Mooi, dat is scenario 1. In dat scenario heeft Feyenoord niets te winnen, zodat de kans dat ze AZ laten winnen, relatief, groot wordt. Wat heeft deze opzet dan nog voor zin?? Om AZ een eerlijke kans te geven? Hoezo dan? Maar dan wil ik wel graag ook scenario 2 van jou horen. Wat nu als uitspelen er niet in zit. Best waarschijnlijk, aangezien er tot 1 juni a.s. sowieso niets mag. Wat dan?

Ajax hoeft mss niet te verkopen, maar ze hebben wel een aantal spelers die gezegd hebben nog 1 jaar te blijven. Houd die maar eens tegen

Allemaal speculaties.. niemand weet hoe lang het duurt en wat de gevolgen zijn voor de clubs.. makkelijk scoren dit soort journalistiek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren