Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax kan zijn oud-aanvoerder in dat geval wellicht goedkoop ophalen’

Laatste update:

Ajax lijkt aankomende zomer afscheid te gaan nemen van Donny van de Beek en dus wordt er door directeur voetbalzaken Marc Overmars achter de schermen gewerkt aan de opvolging van de Oranje-international. Oude bekende Davy Klaassen is volgens De Telegraaf een van de gegadigden om na dit seizoen terug te keren in de Johan Cruijff ArenA, waar hij in het verleden grote successen vierde.

“De situatie van Davy Klaassen bij Werder Bremen werd voor de coronacrisis nauwlettend in de gaten gehouden. Mocht Werder Bremen degraderen, dan is de oud-aanvoerder wellicht relatief goedkoop op te halen. Dollend is dat tussen de speler en Overmars al eens ter sprake gekomen”, laat Ajax-watcher Mike Verweij weten op de website van de krant. Klaassen deed in de afgelopen jaren ervaring op in de Premier League en de Bundesliga en zou daardoor als een andere speler terugkeren in Amsterdam.

Van der Sar: 'Door uitstel EK hopelijk tijd om competities af te ronden'

“Hij gaat altijd voorop in de strijd en koppelt loopvermogen en een functionele techniek aan goals. Logisch dat hij in beeld is, waarmee niet gezegd is dat Ajax ook voor hem gaat”, gaat Verweij verder. Een terugkeer van Jan Vertonghen, die ook al geruime tijd nadrukkelijk wordt genoemd bij Ajax, lijkt op het eerste gezicht dan weer niet tot de mogelijkheden te behoren: “Vertonghen wil bij Ajax niet concurreren met zijn boezemvriend Daley Blind. En het spelen van linksback ziet hij niet zitten. Dus lijkt een transfer alleen mogelijk als Blind vertrekt.”

Naast Klaassen en Vertonghen kijkt Ajax ook naar spelers die geen verleden bij de club hebben. Jorge Carrascal werd onlangs in Colombia naar voren geschoven als potentiële vervanger van Hakim Ziyech, maar Verweij verwacht niet dat de spelmaker van River Plate volgend seizoen in de Eredivisie te zien zal zijn: “Vooralsnog lijkt het erop dat Ajax weer eens is gebruikt door een zaakwaarnemer om een speler in de markt te zetten. Vermeende interesse van Ajax wekt altijd weer andere interesse op. Maar wellicht dat hij wel in Amsterdam in beeld komt als een aantal andere opties niet haalbaar blijkt.”

Vind jij dat Ajax aankomende zomer vol in moet zetten op de terugkeer van Davy Klaassen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat is dat toch Ajax met oud spelers , je moet vooruit . waarom Davy terughalen gaat geen meerwaarde worden !

19 maart 2020 om 13:48

Denk ook dat Davy Klaassen niks meer aan Ajax zal toevoegen net als eerder Siem De Jong en Babel niks meer toevoegden bij Ajax.Klaassen valt niet eens meer op bij Werder Bremen wat toch een flink minder niveau heeft dan Ajax en waar Ajax naar toe claimt te willen. Niet meer aan beginnen dus. Wel vervelend om te lezen dat Ajax dus gebruikt wordt door zaakwaarnemers om hun spelers beter in de markt te laten zetten.

19 maart 2020 om 13:55

Ja dat is het echt, Ajax laat zich gebruiken om spelers in de markt te zetten. Natuurlijk niet! Siem de Jong kreeg een podium als geste wegens bewezen diensten. Babel was nodig wegens blessures en hij wilde zichzelf graag in de kijker spelen voor het EK. Huntelaar was een steengoede zet van Ajax. Dus waar heb je het in godsnaam over.

19 maart 2020 om 14:15

@comokum hartstikke leuk en aardig maar siem en Babel gingen nergens over , hartstikke mooi gebaar naar siem en Babel kan zijn EK ticket wel vergeten. Nu heeft iedereen gezien dat Babel het niveau absoluut niet aan kan . Huntelaar snap ik wel maar klaasen kan niet , je gaat er dan weer op achteruit

19 maart 2020 om 15:30

Niet dat ik gelijk wil zeggen dat Davy terughalen een goed idee is, vooral aangezien hij sinds ajax geen heel hoog niveau heeft aangetikt, maar jullie doen Davy toch echt te kort. Klaassen bij Ajax was in veel op zichten echt niet slechter dan Donny, maar ik denk dat hij wel een heel veel lagere handelingssnelheid en minder techniek heeft wat hem in dit elftal op zou breken. Daarentegen had hij wel nog meer neus voor goal, nog meer loopvermogen en meer leiderschap. Hij zou nog genoeg kunnen bieden aan Ajax, maar dan waarschijnlijk niet als onbetwiste basisspeler.

19 maart 2020 om 16:23

Je kan Klaassen niet vergelijken met De Jong en Babel. Klaassen is pas net 27 jaar terwijl De Jong en Babel al in de 30 waren toen zij terugkeerden. Klaassen is ongeveer hetzelfde type speler als Van de Beek, veel loopvermogen, werklust en kunnen beide een goal maken. Van de Beek is iets beter qua techniek maar Klaassen kan zeker nog iets toevoegen.

19 maart 2020 om 18:11

Davy heeft alles toe te voegen! Doelpunten, loopvermigen, assists, mentaliteit en waarschijnlijk nu ook fysiek! Davy was aanvoerder en enige lichtpunt in een slecht Ajax, moet je eens opletten wat hij in een goed draaiend Ajax zal laten zien. Ik zeg: doen! En eer je helden!

19 maart 2020 om 13:53

Je moet toch ervaring hebben rondom de aankomende talenten? Of wou je alleen met Gravenberch, Eiting en Ekkelenkamp gaan spelen?

19 maart 2020 om 13:57

Ervaring kun je ook halen door Beugelsdijk te gaan halen...Maar het gaat er ook om dat die ervaren speler voldoende kwaliteit heeft om nog wat toe te kunnen voegen aan Ajax. Bij Klaassen heb ik daar sterk mijn twijfels over.

19 maart 2020 om 14:44

Wow Klaassen en Beugelsdijk in een post noemen om ervaring te duiden. Klaassen kan wel eens verrassend goed uitpakken als hij idd goedkoop op te halen is. Juist een type Klaassen hebben we de afgelopen weken enorm gemist. Ik zeg niet dat hij precies is wat we zoeken maar zou deze optie niet meteen weggooien.

19 maart 2020 om 15:08

Persoonlijk denk ik niet dat je Klaassn moet terug halen. Toegegeven, hij heeft absoluut kwaliteiten(diepgang, leiderschap etc.) maar ik vind hem (zeker technisch) niet het niveau hebben wat Ajax momenteel na moet streven. De Amsterdamse club is afgelopen jaren dermate gegroeid dat je hoger moet inzetten m.i.

19 maart 2020 om 18:08

@gluubster Ohja? Dus volgens jou ontstijgt dit Ajax het Ajax van bosz, zeker op technisch niveau? Ik vind dat reuze meevallen hoor, het ajax van Bosz speelde wellicht nog frivoler dan het ajax van eth, daargelaten dat dat syteem ook meer risico met zich meebracht.men doet ook net alsof Davy niet technisch onderlegd is. Grappige is; veel mensen verwijten Dvdb hetzelfde, terwijl hij na Neres en Ziyech waarschijnlijk de meest technisch onderlegde speler van de selectie is. Nou is Davy niet even technisch als Ãâ©ã£â©n van de drie die hierboven worden genoemd, maar we hoeven ook niet te doen alsof hij niet prima kan functioneren in het snelle ajax-spelletje, want dat heeft hij meer dan bewezen in zijn voorgaande jaren, zeker onder Bosz was hij juist Ãâ©ã£â©n van de smaakmakers en belangrijkste spelers. Als Dvdb straks vertrekt, moet er wel iets binnenkomen dat niet alleen zijn technische en balvaardige eigenschappen kan bijbenen, maar ook zijn drive, clubliefde, coaching en diepgang. Hoewel ik Dvdb beter vindt, wordt er nu net gedaan alsof Davy Ajax onwaardig is, terwijl hij bij terugkomst binnen de kortste keren weer een leidende rol zal innemen. Niet alleen op en naast het veld, maar ook in discipline en motivatie, hij is een stuk meer bezig met coaching en sturen dan Dvdb op dit moment, en zeker organisatief ziet het er de laatste tijd zeer pover uit. Ik ontvang Davy met open armen, in mijn ogen kun je geen speler halen voor dat geld, met een ajax hart en de drive om altijd 110 te geven, die ook al bewezen heeft uitstekend te renderen in de Eredivisie, en daarbij zoveel van de kwaliteiten die Donny bezit. Ik ben benieuwd waar jij dan mee op de proppen zou komen.. Het is niet alsof Santos, Botafogo en de andere talentenkanonnen staan te springen om hun spelers te verkopen aan een club als Ajax, zeker als de mogelijkheid er is dat die speler na een goed seizoen voor 2-3x dat geld kan vertrekken. Het is ook zeker geen gegven dat de desbetreffende speler zã£â©lf wel naar Ajax wil, zeker nu er de grote leegloop wordt verwacht deze zomer, zal dat afdoen aan de 'magische' aura die het team de laatste jaren uitstraalde, en wellicht ook wel weer een rem zetten op de laatste jaren zo vruchtbare Zuid-Amerikaanse transfers. Ik vind het oordeel over Davy vã£â©ã£â©l te streng. Als je het tempo van de BL aankan, moet je zã£â©ker meekunnen met de ED, ook als je onder Ajax speelt. Speelt ook gewoon een hoop wedstrijden bij Werder bremen, zeker niet de minste club van Duitsland, en hoewel zijn moyenne lager is in de BL is 4 goals en 3 assists in 24 wedstrijden waar lang niet allemaal basis, helemaal geen slecht moyenne voor een aanvallende mdiddenvelder. In de vorm waarin hij nu verkeert, zou dat moyenne een stuk hoger komen te liggen in de Eredivisie. Alleen al de doelmannen onder de latten van NL en Ger zijn niet te vergelijken: Neuer, Leno, Sommer, Bã¼rki en adler bijv. versus. Bizot, Onana, Unnerstall en *kuch* Xavier Mous *kuch*

19 maart 2020 om 17:54

@Richard-necIk vind dit allemaal behoorlijk kort door de bocht. Sowieso is de ene terugkerende speler bij Ajax de andere niet, en heeft het weinig zin om Babel/de Jong met Klaassen te vergelijken, los van dat het compleet verschillende spelers, situaties en motivaties betreft, is het natuurlijk ook een speler in een hele andere fase van zijn carriã¨re. Hij is niet zoals Siem en in mindere mate Babel al aan het afbouwen, hij zit nu normaal gesproken juist in zijn fysieke en mentale top. Heeft jaren en jaren ajax ervaring, en hoe-zo zou hij geen meerwaarde zijn? Hij speelde letterlijk bij ajax vrijwel altijd boven de 7, was betrokken bij een goal in vrijwel elke wedstrijd, heeft dezelfde winnaarsmentaliteit en spirit als Dvdb, en heeft nu een stuk meer europese ervaring op topniveau. Daarbij een echte rasajacied. Zie ook niet in waarom dit een gokje zou moeten zijn, het is niet zoals bijv. Siem dat hij al een half jaar of langer niet speelt, en het is ook niet zoals Babel die in een hele andere rol fungeert dan hij de afgelopen jaren gewend was.nee niks van dat, voor Davy is het thuiskomen, in Zijn stad, met Zijn ajacieden, men speelt het ajax spelletje, Zijn spelletje, in een zelfde rol zoals hij die bij Ajax al invulde; was ook europees altijd super belangrijk, en is ook iemand die communicatief zeer sterk is, is altijd aan het coachen, sturen en oppeppen, iets wat ons de laatste tijd ontbreekt op het middenveld.

19 maart 2020 om 18:17

Davy is een veel betere middenvelder dan Donny. Een stuk dynamischer, verdedigend een stuk beter, veel bepalender als speler op het middenveld en binnen het team, scoort net zoveel maar is minder afhankelijk van zijn medespelers, heeft diepgang, heeft een schot. Davy was niet voor niets speler van het jaar in de Eredivisie. Iets wat Donny never nooit zal lukken. Donny behoort niet eens bij de beste 20 - 25 spelers in de Eredivisie. Laat daarom maar gauw terugkomen die Klaassen en laten we maar snel afscheid nemen van die omhooggeschreven matige speler Donny van de Beek.

19 maart 2020 om 18:40

Ik weet niet waarom ik het nog probeer, maar goed. Ik zie graag de 25 namen die beter presteren dan Van de Beek in de Eredivisie tegemoet Alvast bedankt!

19 maart 2020 om 18:50

Vind hem persoonlijk ook niet beter dan Dvdb, en dat Davy 'veel dynamischer' zou moeten zijn vind ik echt een lachtertje, maar ik snap echt niet waarom iedereen hem(davy) ineens afschrijft. het lijkt net alsof men vergeet dat hij tussen bank en basis (maar meer basis) speelt in éã©n van de sterkste competities ter wereld, bij een team dat een selectie heeft dat niet ( enorm) onderdoet aan een van de topclubs in de ED. Ik zou er overigens geen éã©n kunnen noemen, Dvdb is naar mijn mening de meest complete middenvelder van de eredivisie op dit moment. Wilt niet zeggen dat hij beter dribbelt dan Promes, ballen over 50 meter veegt a-la ziyech/stengs, maar hij kan wel álles. Scoren, heel goed in de korte combinatie, kan verdedigend zijn mannetje staan, passie, inzet, technisch, balvaardig, scorend vermogen, kracht, extreem goede conditie en uithoudingsvermogen, fantastische looplijnen, een sterke functionele dribbel en kan zelf creeeren maar heeft veel oog voor zijn medespelers. Ik zou geen enkele middenvelder kunnen bedenken in de ED die zo compleet is als donny.

19 maart 2020 om 19:29

Inderdaad Selassi, er is ook geen enkele middenvelder in de ED completer dan Van de Beek mijns inziens. Ja, er zijn creatievere spelers op 10 (neem bijv. Ziyech, maar die speelt daar lang niet altijd) en ja, er zijn ook nog meer goede centrale middenvelders (dan denk ik bijvoorbeeld aan Koopmeiners of Midtsjo, die laatste vind ik echt een ondergewaardeerde en erg goede speler). Maar het is juist de kwaliteit van Donny dat hij vrijwel alle facetten redelijk goed tot uitstekend beheerst, zoals goed te zien is in jouw lijstje hier boven. Ik snap dan ook echt niet dat er mensen zijn die blijven beweren dat Van de Beek er niet zo veel van kan. Hij heeft echt een paar kwaliteiten waar hij erg goed in is (korte combinaties, eerste aanname, loopvermogen, looplijnen in de 16 van de tegenstander, etc.). Als je als middenvelder, die dit seizoen nog vaker iets lager op het veld stond dan dat hij op 10 stond, direct betrokken bent bij 13 goals in 22 duels zegt dat ook wel genoeg hoe beslissend je bent lijkt me. De enige andere middenvelder die bij die cijfers in de buurt komt is Koopmeiners, maar dat is met name omdat hij 9 penalties heeft gescoord. Ik vind het persoonlijk ook vrij bizar om te stellen dat er 25 betere spelers rondlopen in de Eredivisie, die kun je echt niet noemen lijkt me. Als je ziet hoe veel belangrijke goals Van de Beek ook al heeft gemaakt in Europees verband (met name vorig jaar in de knock out fase), dan lijkt het mij stug dat je 5 betere middenvelders in de ED kunt opnoemen met een sterke onderbouwing, al is het moeilijk om een zuivere 6 met een zuivere 10 te vergelijken bijvoorbeeld!

19 maart 2020 om 19:43

Ach het is iets van aller tijden; Types als Scholes, Schweinsteiger, Ballack etc. werden ook vaak onterecht door veel fans toegedicht dat ze niet van eenzelfde kwaliteit waren als hun meer technisch begaafde collega's (hoewel er altijd ook een hoop respect is geweest). Men ziet nou eenmaal graag de technische vernuftigheden, akka's en dropshot's, maar functioneel zijn dit spelers die zó veel voor je spel brengen, en ook zorgen voor balans. Met drie type ziyechs op het middenveld zouden we compleet overlopen worden, terwijl met drie dvdb's je een heel solide middenveld zou hebben. Mensen zien vaak niet de schoonheid van functionele techniek en het juist simpel houden, maar let 90 minuten op Dvdb in een pot waar hij zijn draai vindt, en je bent alleen maar aan het genieten.

19 maart 2020 om 21:15

@sander91 Ik weet dat jij nog steeds gelooft dat Donny van de Beek goed genoeg is voor Real Madrid maar er zijn in de Eredivisie inderdaad heel veel spelers die beter zijn dan deze matige speler. Om je gelijk te krijgen vind je het kennelijk nodig om mijn woorden te manipuleren, want ik zeg "20 tot 25 spelers in de Eredivisie die beter zijn dan Donny". Jij maakt daar handig van: "25 spelers die beter presteren dan Donny". In een team sport beter presteren heeft veelal te maken met de kwaliteit van de spelers om je heen. En laat Donny daar toevallig heel veel profijt van trekken, van de kwaliteit om hem heen. Neemt niet weg dat Donny het gehele seizoen al ver onder de maat presteert voor een speler die "onbetwist" basis staat bij Ajax. Helaas verbergt dat niet dat er in de Eredivisie veel spelers rondlopen die gewoon beter zijn dan Donny (ook op het middenveld) en daar zitten ook spelers van Willem II en zelfs Emmen tussen. Mag ik je in ieder geval op weg helpen met zomaar een aantal spelers in de Eredivisie die beter zijn dan Donny: Martines, Blind, Ziyech, Tadic, Neres, Promes,tagliafico, Dest, Kohkcu, Fer, Sinistera, Berghuis, Tresor, Maher, Johansson, Stengs, Boadu, Bergwijn (oh nee die is net vertrokken), Malen, Ihatarren, Pena, Frei, Isaacson (oh nee ook al vertrokken en oh ja die speelde maar bij Willem II) of Mason Mount of Odegaard (oh nee die speelden allemaal maar bij Vitesse en Donny speelde Champions League met Ajax dus is hij beter is steeds jouw redenering... Ik kan nog een klein legertje spelers opnoemen hoor... Ook uit Jong Ajax...

19 maart 2020 om 23:15

@sander91 Overigens geeft dit rijtje spelers aan hoever Donny van de Beek af staat van de absolute top in de Eredivisie en dat hij never nooit in de buurt van beste speler van de Eredivisie zal komen. Een prestatie die Davy Klaassen wel heeft geleverd. Davy Klaassen was de beste speler van Ajax en de absolute leider op het veld van zijn team (niet door babbels maar door zijn voetbalprestaties, zijn goals en hoe hij het team op sleeptouw nam) en de beste speler van de Eredivisie - hoewel het ook niet gek zou zijn als Ziyech dat jaar tot beste speler werd bekroond. Maar meer smaken waren er niet omdat die twee spelers er werkelijk bovenuit staken. Hadden we Davy dit jaar maar gehad bij Ajax in plaats van Donny dan was het aanzienlijk beter gegaan met het elftal.

20 maart 2020 om 07:56

Excuus, over de 20 had ik blijkbaar heengelezen! Maar als je jongens als Sinisterra, Kokcu, Tresor, Pena, Frei etc. gaat noemen dan graaf je natuurlijk wel je eigen graf he. Die beide jongens van Feyenoord zijn erg talentvol, maar hebben samen nog niet de helft laten zien van wat Van de Beek heeft laten zien. De andere 3 namen kan ik alleen maar hardop om lachen, die zouden geen moment in de basis staan bij Ajax... Verder vind ik het vrij nutteloos om jongens als Dest, Boadu, etc. te noemen, gezien die op com-pleet andere posities spelen, maar goed we zeiden spelers uit de ED, vooruit. Maar dan zou ik er Onana en Bizot ook nog wel even bij zetten Vervolgens noem je nog 4 spelers op die niet meer in de ED spelen, maakt je punt er ook niet sterker op. En zeggen dat Jong Ajax spelers beter zijn is natuurlijk gewoon belachelijk, hij is niet voor niets gewoon een belangrijke basisspeler al 2.5 jaar. Als jongens uit Jong (gravenberch? Ekkelenkamp? Jensen? Taylor?) beter zouden zijn zouden die toch wel vaker spelen he... Oh en PS: Nee, ik stel nergens dat ik denk dat hij goed genoeg is voor Real Madrid. Dat ik ook helemaal niet, heb ik je al vaker geprobeerd uit te leggen, maar luisteren naar anderen niet een van je sterkste punten zo lijkt het. De stap naar Real lijkt me wel degelijk te groot voor Van de Beek, zeker gezien ze daar met Fede echt al wonderlijke all-around middenvelder hebben. Maar dat betekent niet dat ik ineens ga doen alsof een stelletje van FC Emmen, Willem II en zelfs Jong Ajax een klasse beter zijn als Van de Beek, want dat is gewoon klinkklare onzin...

20 maart 2020 om 08:03

En om terug te komen op je 2e reactie: ik ben ook gewoon fan van Davy hoor, ik zou hem (mits het voor een schappelijke prijs is) ook graag terug in Amsterdam zien. Maar ik kan je wel op een briefje meegeven dat Klaassen in het huidige (of vorige) seizoen ook nooit in de buurt van de Gouden Schoen zou komen als je kijkt hoe Ziyech, Berghuis, Tadic (vorig jaar), etc. spelen, neemt niet weg dat hij met name in zijn laatste jaar nog belangrijker was voor Ajax dan Van de Beek nu, maar dat stel ik dan ook nergens.. Klaassen zou meer dan welkom zijn om, bij vertrek van Donny, het middenveld weer te voorzien van loopvermogen en scorende vermogen want dat loopt, i.t.t. wat jij stelt, niet in Jong Ajax rond. Echter is het niet alsof je 3 niveaus op vooruit gaat als je hem terug haalt, Van de Beek zit ook echt op dat niveau en zou echt met 2 vingers in z'n neus bij Werder Bremen in de basis staan. Geen idee waarom je zo minderwaardig ovet hem blijft doen, wat heeft die kerel je ooit misdaan joh?!

Waar is het Ajax beleid gebleven? Het is altijd zo geweest dat er spelers vertrokken en dat er dan spelers uit de jeugd doorbreken en dat vertrek opvangen. Ajax is steeds minder een opleidingsclub en steeds meer een koopclub. Als VD beek weggaat opvangen met Jeugd. Zelfde geldt voor de opvolging van Ziyech. Waarom 20 miljoen betalen voor een jongen van 19 uit brazilie. Lekker signaal geef je dan richting jongens als Unuvar

19 maart 2020 om 13:51

Uhmm ben je er niet van op de hoogte dat Davy Klaassen officieel gezien ook gewoon een eigen jeugdproduct is van Ajax? En het is nog niet duidelijk of Anthony de vervanger van Ziyech gaat worden. Zou ook zomaar kunnen dat Anthony de vervanger van Neres gaat worden die waarschijnlijk in de zomer verkocht gaat worden. En Unuvar heeft nog wel wat tijd nodig voordat hij goed genoeg en fysiek sterk genoeg is voor een basisplek in het eerste. Vd.Beek zou misschien door Gravenbergh kunnen worden vervangen. Dus waar maak je je druk over?

19 maart 2020 om 15:10

Hoezo zal Neres weggaan? Hij heeft dit seizoen bar weinig gespeeld en is alleen maar geblesseerd geweest. Op basis van vorig seizoen had ik je gelijk gegeven, op basis van dit seizoen niet.

19 maart 2020 om 13:55

Ünüvar is 3,5 jaar jonger dan Antony én speelt op een andere positie, lekker signaal inderdaad... Je gaat gewoon best wat 'ervaring' verliezen, niet gek om niet elke positie met een tiener te willen vervangen uiteindelijk lijkt me.

19 maart 2020 om 14:01

Aan de andere kant is de basis van Ajax nu relatief oud voor een club die zich identificeert met jonge spelers. Als Ziyech en Donny weg zijn, lopen er nog altijd Promes, Veltman, Blind, Tadic en Nico rond die 27 jaar of ouder zijn.

19 maart 2020 om 14:10

Ik denk dat het succes van vorig jaar voor en belangrijk deel te danken is aan de 'oudere' spelers waar in het verleden de balans te vaak doorsloeg naar de jeugd. Ervaring brengt meer stabiliteit, maar het moet inderdaad wel kwalitatieve ervaring zijn.

19 maart 2020 om 14:13

Prima toch? Nico zal overigens ook weggaan waarschijnlijk. De valkuil van ajax was altijd om alleen maar 21 jarige op te stellen. Nu leren de jongere spelers juist van ervaren spelers. Ajax heeft ook genoeg jeugd in de basis of die er tegenaan zitten

19 maart 2020 om 14:19

Tja maar Nico, Veltman en Blind willen en kunnen eventueel ook weg. Dus dat Klaassen een eventuele optie is na vertrek Ziyech en vd Beek lijkt me niet heel vreemd.

19 maart 2020 om 14:05

Sowieso een andere positie, maar kijk hoe jong unuvar is. Het laatste wat je moet doen is alle druk op zo'n jonge kerel leggen. Als je alle talenten ziet die tegen het eerste aanzitten dan kan je niet stellen dat ajax minder een opleidingsclub is geworden. Eiting, gravenberch, traore, dest, nous en evt zou je schuurs, hansen, ekkelenkamp, danilo en timber nog kunnen noemen. Je moet juiste balans hebben. Een gravenberch kan ajax bijv ook niet het hele jaar dragen en moet je ook een beetje beschermen voor alle druk.

19 maart 2020 om 14:06

Als je het niet hebt moet je het kopen. Dat is het ajax beleid al jaren.
En ik zie het probleem van klaassen niet zo heel erg eigenlijk.
Het is een echte 10 misschien op 10 nog beter dan Donny.
Donny is wel meer allrounder op het middenveld.

19 maart 2020 om 15:16

@ Daveke, Alsof er geen jongens vanuit de eigen jeugd in het eerste staan of de kans krijgen om zich te laten zien. Ik neem aan dat je Ajax niet ze goed volgt ?

19 maart 2020 om 15:41

Daveke. Mede door t Ajax beleid zo je het noemt is er ruimte voor uitgaves. En kijk nou eens naar de laatste laten we zeggen 10 jaar. Ik noem maar een aantal jaar. Dan heb je even snel uit mn hoofd jongens gehad uit de opleiding zoals Vermeer, Blind, Vertonghen, Aldeweireld, Anita, Do En, Klaassen, Veltman, v.Rhijn, El Ghazi, Riedewald, Tête, Dijks, Mazraoui, vdBeek, de Ligt, Dest. Zo zal ik er nog een hoop vergeten. En nee, niet allemaal waren dat supertalenten. Maar allemaal het eerste gehaald en behoorlijk wat wedstrijden gespeeld in Ajax 1. Ook nu met bv Gravenberch komt er weer wat door. Hoe zich dat verder ontwikkeld is een tweede. Maar een ding is duidelijk. Er is elk seizoen een selectie met een hoop uit de eigen opleiding.Als je op een hoog niveau wilt spelen en ver raken Europees. Dan moet je ervaren krachten halen. Je kan niet 11 supertalenten uit eigen jeugd op t veld hebben staan. Simpelweg omdat we hier in dit kleine land gewoon in golfbewegingen grote talenten hebben. En dus niet elk jaar raak. Hoe dan ook.. Ajax beleid met doorstromen naar t eerste zal er altijd zijn zolang de talenten goed genoeg zijn. Is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Geen enkele club, groot of klein kan ieder jaar een blik supertalenten opentrekken. Wel blikken met geld. Kijk maar naar de absolute top. Wil je enigszins al in de buurt komen, ben je genoodzaakt, mits ruimte, om geld uit te geven aan grote talenten in het buitenland. En af en toe een routenier. Zoals een Blind en Tadic nu.Of Klaassen een goede zet zou zijn weet ik niet. Ik volg hem niet meer.

19 maart 2020 om 18:25

@davekeen wie zou je dvdb zijn rol laten invullen dan? Eiting? Heel ander type voetballer die de diepgang, kracht en loopvermogen mist voor die rol. Unuvar? énorme fan van hem, maar die zullen we rustig moeten brengen, die zal volgend jaar waarschijnlijk veel van zijn wedstrijden bij Jong afwerken, met hier en daar een invalbeurtje, om volgend jaar definitief vast aan te sluiten aan de A-selectie (tenzij hij week-in-week-uit bewijst verder en beter te zijn als davy). Bovendien ook wel een ander soort type speler, zie hem wel in de rol van Dvdb groeien, met zijn scorend vermogen, pit, lef en relatief veel kracht voor zijn toch wat kleine postuur, maar je kan niet verwachten dat hij volgend seizoen al 40+ wedstrijden gaat spelen. Marin? Ik denk eerlijk gezegd niet dat die nog boven komt drijven, is mentaal iets geknakt lijkt wel; is slechts een schim van de speler die hij in België was en laat het bij elke geboden kans afweten (en dat waren er nogal wat)gravenberch? Fantastische speler, zeker ook iemand met de kwaliteiten om Dvdb zijn positie in te vullen, vooral omdat hij een echte box-to-box middenvelder is, maar ook voor hem geldt; rustig brengen, het is goed om spelers de kans te geven maar met één of twee 17 jarige broekies op het middenveld, zal het erg latsig worden om europees een vuist te maken.

Waarom zou Vertonghen niet met Blind samen kunnen spelen achterin? Veltman wil ook vertrekken dus komt daar een plekje vrij. Tja Klaassen, niet een speler waar je Europees hoge ogen mee gaat gooien. Voor de Eredivisie een prima speler maar ook niet meer dan dat..

19 maart 2020 om 14:51

Vertonghen en Blind achterin is gewoon veel te kwetsbaar met snelle, wendbare tegenstanders.daarnaast zullen ze met heel veel ruimte in de rug spelen, wat zij daarna niet kunnen compenseren of goedmaken met hun traagheid. Bij balbezit zal het dus wel prima zijn, maar met een counter zullen zij veel te veel meters moeten overbruggen.

19 maart 2020 om 15:31

Vertonghen en blind zijn beide voor de linkerkant. Bovendien beide traag. Vertonghen moet je nu nooit meer willen halen. Begrijp niet dat je zegt dat je met Klaassen geen hoge ogen gaat gooien in Europa maar vooral Vertonghen wel willen halen? Schiet mij maar lek. Wat je zegt over Klaassen geldt voornamelijk voor Vertonghen

19 maart 2020 om 18:42

Ik snap niet dat iedereen Jan zo langzaam noemt.. Hebben jullie Spurs wel gekeken de afgelopen jaren? Is echt niet te vergelijken met Daley hoor, Jan is geen topsprinter maar hij is zeker niet zo langzaam als Daley, geef dan eens een voorbeeld waar hij het laat afweten op snelheid, daarbij is hij positioneel en defensief zo sterk, naar mijn mening nog beter dan Daley. Natuurlijk is hij aan het afbouwen en niet meer de Jan van 22, maar men doet oud-ajacieden veel te snel af als onbruikbaar of 'opgevoetbald'. Natuurlijk hebben we voorbeelden als Heitinga, Siem en Babel waar het (nog) niet wil(de) vlotten, maar we hebben toch ook zat voorbeelden waar het wã©l goed uitpakte zoals; Stam, Davids, Huntelaar, Litmanen, Babel (tweede en derde keer), en meer.

Wat een berichten. Gelet op de huidige crisis is het de vraag welke clubs nog in staat zijn te overleven en salarissen uit te betalen. Laat staan dat er geld is voor aankopen.

19 maart 2020 om 14:03

Jij denkt dat Ajax na deze crisis geen geld meer heeft? Kom op zeg.

19 maart 2020 om 19:19

Ik denk dat deze reactie meer op zijn plaats is al je het kadert rondom de degradatiekandidaten, Ajax is natuurlijk beursgenoteerd en zal zeker ook haar aandelen zien dalen in prijs. Dat zou financiele gevolgen met zich mee kunnen brengen, zeker nu dat het onzeker is wanneer het voetbal hervat wordt, er europees geen volgende stap is gezet, en het kampioenschap veroveren niet meer in eigen handen heeft. Maar met een buffer van honderden miljoenen, een gigantische fanbase die onvoorwaardelijk de liefde heeft verklaard aan ajax en altijd zullen helpen waar kan en nodig, een selectie die in totaal ook rond de bovengenoemde bedragen reikt en allerlei inkomsten uit derden, is het natuurlijk compleet debiel om te stellen dat een club als ajax geen salaris zou kunnen betalen. Daarbij zou de verkoop van Dvdb meer geld genereren, dan wij voor Davy zouden vragen... Wat een rare reactie haha

Ik denk dat Davy Klaassen een ontzettende meerwaarde zou hebben. Harde werker, precies wat we nu nodig hebben

19 maart 2020 om 17:03

Inderdaad, hij is inderdaad niet vies van wat hard werk, en hij heeft ook bewezen dat hij Ajax bij de hand kan nemen in moeilijke fases van een wedstrijd. Klaassen was toch wel echt een van de sterkhouders in het succeselftal van Bozs.

19 maart 2020 om 19:48

Precies! Daarbij ook gewoon een echt ajax hart, die erg goed lag en ligt bij de supporters. Is Ajax ook zeer lang trouw gebleven en we zouden vereert moeten zijn dat hij het uberhaupt in overweging neemt volgens berichtgeving want ondanks dat we het de laatste jaren vaker hebben gezien; is het alles behalve vanzelfsprekend dat Davy op zijn leeftijd met zijn ambities en vermogen, nu al weer terug zou willen keren naar de ED. Mensen die hem nu afdoen in de comments hebben hem duidelijk ook niet op de voet gevolgd. Meer dan welkom!we zouden net als bij Promes en Tadic in onze handjes moeten wrijven, niet kotsen over elke ajax-terugkeer omdat het met Siem en Babel niet goed ging of dreigt te gaan......

Als dat waar is, dan neem ik al mn woorden terug dat ajax weleens de bayern van nederland kan worden. Vooral als hij gehaald wordt idd voor de basis. Het kan echt verkeren.. Paar maanden geleden zag er nog zo rooskleurig uit. Sportieve prestatie, ambitie die uitgesproken werd.. Nu ineens zijn we weer helemaal terug bij af.. Hebben we interesse in davy klaassen.. Mooi man overmars en vd sar.

Vooropgesteld ik ben een enorme Vertonghen fan, maar ik voorzie weinig toegevoegde waarde, daar Blind ook niet zal vertrekken. De komst van Klaassen zou ik zeker toejuichen als vervanger van Donny. Klaassen is een motivator, een loper en heeft scorende vermogen en kan ook op 6. Een ras Ajacied tussen alle Latino's.

Kan me nog goed herinneren dat Klaassen volgens alle Ajacieden hier in de basis moest staan bij Oranje, zei je dat het niet meer is dan een simpel dravertje werd je meteen de grond ingeboord. Je kunt hem echt niet Van de Beek laten vervangen, dat is een te groot kwaliteitsverschil.

De komst van Klaassen zou ik zeker toejuichen. Hij was echt heel goed in z'n laatste seizoen bij Ajax. Het is niet de nieuwe Messi nee, maar dit is toch een zeer degelijke speler. Het is ook niet zo dat hij het erg slecht heeft gedaan bij Werder Bremen. Hij is daar toch gewoon basisspeler en maakt ook nog redelijk wat goals/assists voor een middenvelder bij een club die strijdt tegen degradatie.

Klaassen zou ik wel terug willen zien bij Ajax. Met zijn loopvermogen en diepgang is het een interessante speler. In sommige wedstrijden kan hij dan samen met Martinez op het middenveld aangevuld met een creatieve middenvelder

Even dit. Omdat hier ook Vertonghen wordt genoemd. In een eerder item over Jan schreef ik: "lijkt me een prima zet van Ajax om hem terug te halen, past met zijn hele uitstraling uitstekend bij Ajax.".een normale reactie toch? Echter VZ gaf me hiervoor een punt in mindering????wat zit hier achter?

19 maart 2020 om 20:02

Je kan altijd in discussie gaan met een moderator als je dat op een beschaafde en vriendelijke manier laat weten via een pm naar de moderator die de straf uitdeelde bijv. Of in een directe respons naar het moderatorteam waarin je uitlegt dat er waarschijnlijk iets mis is gegaan.of je post lekker vriendelijk door en je hebt die punt zo weer terugverdiend . (hoogstwaarschijnlijk een foutje en in dat geval wordt je punt gewoon weer toegevoegd)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren