Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronald Koeman haalt drie nieuwe namen bij voorselectie Oranje

Laatste update:

De voorselectie van Oranje voor de oefeninterlands tegen de Verenigde Staten en Spanje bevat drie nieuwe namen, zo meldt de KNVB woensdag. Mohamed Ihattaren (PSV), Teun Koopmeiners en Owen Wijndal (beiden AZ) mogen zich voor het eerst melden bij Oranje. Leroy Fer (Feyenoord) en Tim Krul (Norwich City) maken ook deel uit van de voorlopige spelersgroep.

De laatste speelminuten van Fer bij Oranje dateren van bijna zes jaar geleden (12 november 2014; Nederland - Mexico 2-3). Krul kwam op 10 oktober 2015, bij de interland tussen Kazachstan en Nederland (1-2), voor het laatst uit voor het Nederlands elftal. Voor Oranje staan in maart twee oefenwedstrijden op het programma. Donderdag 26 maart ontmoet Nederland de Verenigde Staten in het Philips Stadion. Spanje is zondag 29 maart de tegenstander in de Johan Cruijff ArenA.

"Ik vond het nodig", laat bondscoach Ronald Koeman weten via de kanalen van de KNVB over de drie nieuwe namen in de voorselectie van Oranje. "Dat heeft ook te maken met blessures. En ik heb constant gewerkt met dertig namen in de voorselectie. Er staan nu een aantal jonge jongens op, met name Wijndal en Koopmeiners springen in het oog. Om een signaal af te geven dat ze erg goed bezig zijn. Of dat uiteindelijk resulteert in een definitieve selectie, dat hebben we nog niet besloten."

Voorselectie Oranje:
Doel: Jasper Cillessen (Valencia), Jeroen Zoet (FC Utrecht), Tim Krul (Norwich City), Marco Bizot (AZ)

Verdediging Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (PSV), Hans Hateboer (Atalanta), Matthijs de Ligt (Juventus), Stefan de Vrij (Internazionale), Owen Wijndal (AZ)

Middenveld: Donny van de Beek (Ajax), Leroy Fer (Feyenoord), Mohamed Ihattaren (PSV), Frenkie de Jong (Barcelona), Teun Koopmeiners (AZ), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Marten de Roon (Atalanta), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Aanval: Ryan Babel (Ajax), Steven Berghuis (Feyenoord), Myron Boadu (AZ), Luuk de Jong (Sevilla), Justin Kluivert (AS Roma), Quincy Promes (Ajax), Calvin Stengs (AZ) en Wout Weghorst (VfL Wolfsburg).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties
11 maart 2020 om 13:06

Ik vind het wel jammer dat een Fer, die het goed doet hoor, maar bij de nummer 3, wel wordt opgeroepen en Clasie, die m.i. het ook heel goed bij de nummer 2, geen kans krijgt

11 maart 2020 om 13:11

Hoe lang is Clasie basisspeler en blijft Clasie ook basisspeler als iedereen weer fit is?

11 maart 2020 om 13:23

Misschien dat Fer's fysiek meespeelt? Een andere beer op het middenveld heb je niet.

11 maart 2020 om 13:25

Wellicht omdat Clasie en Fer ook compleet verschillende soort spelers zijn op dezelfde plek..

11 maart 2020 om 13:28

Waarschijnlijk omdat Fer beter past in de rol naast frenkie de jong en Clasie beter past in de rol van frenkie.

11 maart 2020 om 13:31

@ maestro

Ik heb dat met Davy Klaassen. In alle facetten van het voetbal beter dan Fer en Clasie. Speelt goed in BL en was ook gewaardeerde kracht van Oranje altijd. Maar Koeman is een te eigenwijze hardkop om over zijn schaduw te stappen.

11 maart 2020 om 13:49

@carlo - Alle facetten? Zoals verdedigen, koppen, sliden, balans bewaken? Met v/d Beek en Wijnaldum heeft Oranje, zo vind ik, al betere en completere opties.

11 maart 2020 om 14:05

speelt goed in de Buli? Hij staat met zn team 17e. Dat is een positie waar je als cam weinig kan uitblinken.

11 maart 2020 om 14:18

Clasie is een heel ander soort voetballer. Fer heeft veel meer fysiek en loopvermogen daarbij komt Fer ook nog een in de 16. Clasie is een prima voetballer als hij in de middencirkel kan spelen, vorig seizoen bij Feyenoord was juist het probleem van Clasie het gebrek aan loopvermogen.....

11 maart 2020 om 14:20

Vergeleken met Fer en Clasie ja alle facetten. Klaassen doucht zelfs beter. Kom op man Davy Klassen was 2 x beste speler eredivisie toe Guardado hier nog rondliep. En doet het in de BL prima. Hoort altijd bij de beste 6 middenvelders. Fer en Clasie niet eens bij de beste 15.

11 maart 2020 om 16:38

Davy Klaassen had er inderdaad bij gemoeten evenals El Ghazi. Clasie voegt niks toe. Wijndal komt tekort net als Koopmeiners. Fer begrijp ik wel en Ihatarren is een no-brainer.

Heel goed nieuws dit. Vooral Ihattaren en Wijndal vind ik echt fijn om te horen. Wijndal maakt nog best kans op een basisplek, want echt goede linksback hebben we ook niet.

11 maart 2020 om 12:30

Ik zie liever Ake en van Aanholt op de linksback positie. Leuk z’n goed seizoen bij AZ maar ik vind hem te kort komen. Koopmeinders vind ik zeer zeker terecht!

11 maart 2020 om 12:35

Aké is gewoon een pure centrale verdediger en stukken minder als linksback. Van Aanholt vind ik alleen aanvallend nuttig, maar verdedigend juist bijzonder zwak. Wijndal maakt een mooi seizoen door en is aanvallend ook sterk(er) en verdedigend een echt bijtertje.

11 maart 2020 om 12:43

En waarin komt Wijndal tekort dan, en waarin vind jij Ake en Aanholt beter?

11 maart 2020 om 12:57

Zo sterk is Wijndal verdedigend ook niet vind ik persoonlijk. Daarnaast spelen Ake en van Aanholt jaren in de PL en zijn ze dus ook een hoger niveau gewend. Ake heeft vaak genoeg linksback gespeeld ook zelfs in NL en doet het daar gewoon prima.

11 maart 2020 om 12:58

Zowel aanvallend als verdedigend komt Wijndal tekort voor Oranje. Die twee zijn zowat in alles beter dan Wijndal op dit moment.

11 maart 2020 om 12:58

Wijndal verdient wel een kans vind ik. Draait een goed seizoen terwijl de concurrentie minder speelt.wat Koopmeinders betreft zou ik niet weten waar hij moet spelen. Zowel in de verdediging als op het middenveld lopen betere voetballers.

11 maart 2020 om 13:00

Ik vind Wijndal vooral aanvallend heel sterk maar verdedigend kwetsbaar als hij op een echte flankspeler staat. Geen type Ziyech, Halilovic die hangend spelen maar op een snelle behendige buitenspelen vind ik hem kwetsbaar. Daarin is Ake een stuk sterker en ik vind van Aanholt Aanvallend sterker dan Wijndal. Zo heb je een optie die verdedigend sterk is en een aanvallende optie.

11 maart 2020 om 13:30

Wat je nu zegt heb ik dus precies andersom. Tweede jaar ook dat Koopmeinders sterk speelt! Wijndal mag het betreft mij nog een jaartje laten zien.

11 maart 2020 om 12:37

Nelom is een prima back maar krijgt nooit de kans.deed het in zijn 2 interlands beter dan alle andere backs sinds Van Bronckhorst is gestopt.speelt consistent en verzaakt nooit , op zn slechtst scoort ie een zesje. Als ie er zin in heeft dan knalt ie er 2 in 2 assist. Maar hij beseft dondersgoed dat als ie er zin in heeft dat ie de tegenpartij vernederd.

11 maart 2020 om 14:21

Als Nelom bij Feyenoord aan de bal was hielt het hele stadion z'n billen tegen elkaar. Leuk als back-up maar niet geschikt voor de top van de eredivisie laat staan voor Oranje..

11 maart 2020 om 14:18

@neymarbeast "wijndal maakt nog best kans op een basisplek," Denk niet dat Koeman 4 LB gaat meenemen..v Aanholt, Ake en Blind kunnen er spelen en zullen m.i. alle 3 meegaan. Ake en Blind kunnen door hun veelzijdigheid ook op meer plekken, dus sws voordeel. Wijndal alleen een linksback en is zeker niet beter dan de 3 genoemde spelers. Voorselectie is alleen maar om te motiveren.

Wijndal wordt hopelijk gelijk ook de vaste linksback tijdens het EK. Wat speelt hij sterk dit seizoen zeg!

11 maart 2020 om 12:34

Ja. Maar laten we eerst eens kijken hoe hij het internationaal doet. Voordat we hem met z’n allen rijp vinden Vd basis van oranje. Om een half jaar later m weer af te branden.

11 maart 2020 om 12:36

Goed genoeg is goed genoeg. Vd Wiel en De Vrij hadden in 2010 en 2014 ook nauwelijks internationale ervaring.

11 maart 2020 om 13:54

Maar speelden wel bij aanzienlijk grotere clubs met aanzienlijk grotere belangen. Dat is wel een wezenlijk verschil.

11 maart 2020 om 13:11

Wat een onzin dat Wijndal erbij zit en Gosens niet! Wijndal heeft op hoger Europees niveau nog niets laten zien. Koeman heeft oogkleppen op! Duitsland heeft straks een linksback nodig en haalt Gosens er wel bij, let maar op.

11 maart 2020 om 13:21

Denk dat Gosens voor Duitsland uit gaat komen. Ene L. Mattheus is pleitbezorger voor hem bij Duitsland waar hij dus ook op de radar staat. Laten we ook wel wezen, hij komt uit Duitsland (schalke is zijn club) en heeft pas sinds zijn 18e een nl paspoort. Maar goed, blijft speculatief

11 maart 2020 om 13:30

Hij heeft ook eens aangegeven dat hij zich zowel Duitser als Nederlander voelt dus Koeman moet gewoon zijn best doen om deze jongen binnen te harken.

12 maart 2020 om 07:18

Wijndal heeft het al circa 20 wedstrijden op Europees niveau laten zien. Misschien is Gosens wel beter, maar je argument over Wijndal is onzin.

11 maart 2020 om 13:12

Van Aanholt speelt al jaren uitstekend op die positie in de Premier League. Lijkt mij dat hij nog boven Wijndal staat.

11 maart 2020 om 13:56

Uitstekend is ook wat overdreven, want voor een aanvallende back heeft hij geen goede voorzet en is z'n rendement ook nogal wat haperend op een paar doelpunten per seizoen na. Van Aanholt is een leuke back, maar meer ook niet. Bovendien zit hij nu wel zo'n beetje op z'n top.

11 maart 2020 om 14:01

Van Aanholt zn rendement is toch juist heel hoog?

11 maart 2020 om 14:10

@jesaja - Tot nu toe 3 goals (op zich oke) voor een zeer aanvallende back, maar nog geen enkele assist. Als ik Soccerway moet geloven althans. Vorig seizoen enkel 2 assists meer dan z'n huidige statistieken. Ik vind het niet zo hoog eerlijk gezegd.

11 maart 2020 om 14:14

Van Aanholt werd begin dit seizoen aangemerkt als "highest scoring defender over the past 2 years in the PL (11 doelpunten)". Ook dit seizoen scoort ie er met enige regelmaat op los en is hij vaak degene die de vrije trappen neemt. Had een prachtige goal tegen Newcastle United een paar weken geleden. Dus zelfs scoren kan ie. Sterker nog: hij heeft er meer ingeschoten dan onze "top"spits Benteke de afgelopen 2 jaar. In mijn ogen de beste lb die Palace ooit gehad heeft. Heeft een ongelooflijke drive, aanvallend super, verdedigend ook prima. Waar hij wel aan moet werken is het overenthousiaste opstormen en daarmee Zaha regelmatig voor zijn voeten lopen. Maar hij is zeker goed genoeg voor Oranje. Helemaal voor Wijndal.

Terecht dat hun erbij zetten. Ook al vind ik Ihattaren de laatste tijd niet meer in de beste vorm verkeren. Hoop dat hij zich weer herpakt en ook bij het nederlands elftal gaat knallen

11 maart 2020 om 12:46

Ik denk dat Ihattaren in een warm bad komt bij Oranje en juist sterk zal spelen met spelers als de Jong en Wijnaldum om zich heen. Niet zo gek dat het wat minder gaat bij PSV, die jongen hoort die kar helemaal niet te trekken en deelt in de malaise van de rest.

11 maart 2020 om 12:57

Volgens mij valt die malaise de laatste tijd wel weer mee. Alleen tegen Feyenoord gelijk gespeeld.

11 maart 2020 om 13:57

In dit Oranje is het wel makkelijker voetballen dan bij PSV dit seizoen. Die hebben echt een ploeg in disbalans momenteel.

11 maart 2020 om 14:53

je moet juist ihattaren oproepen, al is die in een mindere vorm op dit moment dan pak een beet 4 maanden terug. Maar ook zondag zag je weer hoe goed hij eigenlijk is. Er werd niks gecreëerd en dat kwam omdat ihattaren er niet bij was. Die jongen maakt echt het verschil. Het is op dit moment het grootste talent van nederland, die moet je altijd meenemen. Laat hem maar eens een week met de grote mannen als van dijk en wijnaldum meelopen daar leert hij alleen maar van.

Oké, nog steeds geen Robin Gosens. Straks kiest hij voor Duitsland en tast Nederland mis bij één van de beste backs van de Serie A.en wat doet Babel in de selectie?

11 maart 2020 om 12:26

Haps, Gosens, Wijndal, Malacia, Blind het is allemaal net niet. Daarnaast speelt Gosens als een echte wingback. Dat zou ik alleen doen aks Koeman ook echt kiest voor De Ligt De Vrij en Van Dijk.. ik verwacht helaas niet dat hij dat gaat doen.

11 maart 2020 om 13:08

Jij kijkt geen serie A of wel. Want Gosens is echt goed bezig dit hele seizoen al.

11 maart 2020 om 12:26

Inderdaad gosens voor babel helemaal voor.

11 maart 2020 om 12:28

De enige dat ik mij kan bedenken om Babel in de voorselectie op te nemen is de blessures van Bergwijn, Malen en Depay

11 maart 2020 om 12:32

Omdat hij in Oranje gewoon heel constant is en regelmatig scoort. Dus is Koeman waarschijnlijk ook loyaal naar hem toe.

11 maart 2020 om 12:40

Hij raakt al een jaar geen pepernoot maar laten we hopen dat opa zijn minuten in Oranje nog op een waardige manier kan slijten en de toekomst onterecht op de bank kan houden. Enkele hele slechte keuzes waarvan Gosens en Babel de meest opvallende zijn. Zal wel weer betekenen dat we een wereldtoppen (de vrij of de ligt) op de bank zetten voor een middenmaat speler als Hateboer... Wat een geruststellende gedachte dat ik nog steeds geen moment hoef vrij te boeken voor Oranje.

11 maart 2020 om 12:43

1. Babel is best belangrijk geweest in de ek-quali. 2. Hateboer mag (in jouw ogen) een middelmatige speler zijn, hij speelt wel basis kwartfinale cl. 3. Hateboer vergelijken met De Vrij of De Ligt gaat niet op, dat is een heel andere positie.

11 maart 2020 om 12:54

Hij is al ruim een jaar niet constant meer bij Oranje. Toen hij in 2017 voor het eerst in 6 jaar weer werd opgeroepen ging het nog redelijk. Sindsdien heeft hij in 23 wedstrijden 2 keer gescoord tegen Estland voor EK-kwalificatie, tweemaal vriendschappelijke doelpunten tegen Portugal en Roemenïe en de 2-1 in de verloren Nations League wedstrijd tegen Frankrijk. Je kunt dan toch wel concluderen dat hij niet heel veel impact heeft.

11 maart 2020 om 15:49

@fcg 1. Babel is al jaren niet meer belangrijk en verkeerd in rampzalige vorm. Dan kan je ook Robin maar weer eens polsen voor de spits?? 2. Helemaal waar, alleen zou zijn positie komen te vervallen als je met 3 cv zou spelen wat mij meteen bij punt 3 brengt, ik vergelijk ze niet met elkaar maar ik bouw een nationaal elftal om de beste spelers / spelers in vorm ipv om de vastgeroeste 4-3-3. De Vrij is de beste cv van Italie maar mag op de bank plaats nemen of de ligt mag als toptalent op de bank plaats nemen, dat is altijd een verlies als je bedenkt dat je maar 6 echt goede voetballers in je team hebt.

11 maart 2020 om 12:28

Misschien wil Gosens wel helemaal niet.

11 maart 2020 om 12:33

Heeft al aangeven dat hij ope staat voor Nederland

11 maart 2020 om 12:33

In februari zei Gosens dat hij open staat voor beide landen.

11 maart 2020 om 12:44

Speelt in een vijf mans verdediging met voldoende rugdekking wat bij Oranje momenteel niet aan de orde is.

11 maart 2020 om 12:47

Die miste ik ook! Volgens mij is dat momenteel zelfs de beste optie op linksback. En dan zou ik Wijndal uiteindelijk als stand-in meenemen. Dat je dan wel Fer gaat (voor)selecteren vind ik vreemd.

Ik vond Leroy ook erg goed spelen in zijn nieuwe rol, toch wel erg verrassend dat hij er bij zit. Ihattaren vind ik op het moment niet fantastisch, die hoeft er van mij nog niet bij.

Ik denk dat het uiteindelijk gewoon de standaard namen zullen worden.

11 maart 2020 om 12:27

Het voordeel is dat je met ihataren meerdere kanten op kunt. Als 10 en als rechtsbuiten.

11 maart 2020 om 12:34

Zeker weten! Logische keuze van Koeman. Fer is zo belangrijk met zijn fysiek. Iets dat Oranje ook nodig heeft op het middenveld. Nu hij weer fit is, is hij wekelijks één van de sterkhouders. Zeer verdiend!

11 maart 2020 om 13:49

Is een onzinselectie. Kan het nu alleen nog maar belopen 20 meter naar links en 20 meter naar rechts. En alleen in de behoudende tactiek van Advocaat. Als er meer gevraagd wordt komt Fer in alles tekort. Dus conditioneel, voetbalintellect, handelingssnelheid enz. In mijn ogen een belachelijke voorselectie.

11 maart 2020 om 13:52

Gelukkig is het veld 50 meter breed en bewaakt hij de balans

11 maart 2020 om 14:27

En komt dan al tekort. Kan het nu al amper aan in de tactiek van Advocaat. Moet er niet aan denken dat die jongen dadelijk een andere speelstijl moet gaan spelen op het hogere niveau van Oranje 😀.Gaat ie echt niet redden. Als ie met de training gaat meedoen heeft ie na 20 min beide armen al rustend op de bovenbenen om uit te hijgen.

11 maart 2020 om 14:58

Wat een wijsheid carlo35. Ik kijk iedere week en zie heel iets anders dan jij blijkbaar. Hij is momenteel juist onvermoeibaar

11 maart 2020 om 15:52

Als hij hem dan braaf over 20 meten bij een medespeler inleverd die wel/beter kan voetballen is het een hele goede en belangrijke stofzuiger die voor balans zorgt.

11 maart 2020 om 16:06

Is helemaal niet onvermoeibaar maar voetbalt heel sober. Leuk als ze daar in Rotterdam tevreden mee zijn maar dat is in mijn optiek toch echt veel en veel te mager voor Oranje.

11 maart 2020 om 16:06

@carlo - ''en komt dan al tekort. Kan het nu al amper aan in de tactiek van Advocaat.'' - Weet nu ook gelijk wie ik onder de noemer 'hoef ik niet serieus te nemen' kan plaatsen. De beste man is nu juist erg fit, loopt veel meters en is een absolute sterkhouder momenteel bij Feyenoord. Maar goed.

Verwachte namen. Had ook wel een kans voor Gosens verwacht.

11 maart 2020 om 12:49

Vind ik oprecht jammer. Gosens heeft zich ook op een veel hoger niveau bewezen dan Wijndal

11 maart 2020 om 13:59

Maar wij weten niet of Gosens uberhaupt een optie is. Het kan zomaar zijn dat er achter de schermen wel met hem is gepraat. Ik denk namelijk niet dat Koeman hem zomaar zou negeren. Bovendien vraag ik me af of Gosens ook zo effectief kan zijn in Oranje.

Zoet over bijlow come on ronald. Verder meer dan terecht dat fer er bij zit.

11 maart 2020 om 12:28

Zoet heeft 10x meer ervaring. Lijkt me logisch.

11 maart 2020 om 12:29

Tsja Vorm heeft ook meer ervaring. Maakt hem geen betere keeper.

11 maart 2020 om 12:30

Want als 3de keeper boeit ervaring heek veel?

11 maart 2020 om 12:44

Had nog eerder Padt gekozen dan Bijlow of Zoet tbh, maargoed.

11 maart 2020 om 13:16

Hoezo grapje? Padt speelt al anderhalf jaar weer op een hoog niveau, terwijl Bijlow net weer 3 wedstrijden komt kijken en Zoet al het hele jaar gigantisch uit vorm is.

11 maart 2020 om 13:23

Padt is toch niet meer dan een oké keeper die soms een weddie heel. Goed speelt.

11 maart 2020 om 13:59

Ga alsjeblieft een keer wat meer kijken dan Feyenoord en de samenvattingen op zondag. Padt is al ongeveer een jaar lang elke wedstrijd samen met Zeefuik de beste speler bij Groningen, en de derde minst gespasseerde verdediging van Nederland.

11 maart 2020 om 14:01

Bijlow heeft nog nauwelijks ervaring en komt net kijken. Bovendien valt er nog wel het 1 en ander aan te merken aan zijn niveau. Het is maar dat Feyenoord momenteel lekker draait waardoor spelers ineens weer in beeld raken.

11 maart 2020 om 14:32

Het 1 en ander op bijlow aan te merken. Het enige wat hij fout heeft gedaan is die goal tegen nac. Verder alles goed gedaan.

11 maart 2020 om 14:37

Als hij alles goed had gedaan, speelde hij nu niet bij Feyenoord. Lekker subjectief...

11 maart 2020 om 15:58

@sirius, hij is sinds zijn terugkeer in Januari veel constanter geworden en als hij dat volgend seizoen vast houd speelt hij daarna ook niet meer bij Feyenoord. Maar omdat hij pas sinds Januari terug in de basis is begrijp ik dat hij er nu niet bij zit, hoewel ik als 3e keeper altijd voor een talent zou kiezen ipv Zoet

Ik weet dat we veel blessures hebben in de aanval, maar er zijn toch betere opties dan Babel? Gelukkig is dit maar de voorselectie.

11 maart 2020 om 12:31

Promes berghuis ihatarin gossens.

Mag hopen dat Babel afvalt. Als je hem nu opstelt, kan je echt nooit meer aan komen met het argument dat spelers die bijhun club goed presteren spelen. Selecteer nou es door. Leuk dat ie per ongeluk 2 ballen goed heeft geraakt in Oranje. Die gast kan er geen hol van. Ik zou nog eerder Haps linksbuiten zetten bij Oranje dan Babel.

11 maart 2020 om 12:39

Helemaal eens, zelfs Haps op de linksbuiten is een betere optie op dit moment dan Babel. Ook Zoet is een lachertje, geen enkele vorm bij hem te bekennen.

Uitstekende voorselectie met de spelers die beschikbaar zijn. Had stiekem gehoopt op Bijlow ipv Krul, maar zijn kans komt later wel een keer.

11 maart 2020 om 12:30

Krul is momenteel de beste keeper van Nederland, dus als Bijlow er al bij zou zitten mag ik hopen dat dit niet ten koste van Krul gaat.

11 maart 2020 om 12:34

Haha Bijlow ten koste van Krul? Ik hoop ook op Bijlow hoor, maar eerder Zoet eruit dan Krul. Ik bedoel, het zijn toch derde keepers. Selecteer dan door en kies voor een keeper die oppermachtig is in de 16.

11 maart 2020 om 12:53

Zoet mag er ook uit. Is mij om het even

Sorry maar waar heeft ihattaren dit aan verdient? Die ene goede periode van voor de winterstop? Tuurlijk groot talent, maar nog lang niet klaar voor het NL elftal

11 maart 2020 om 14:01

@kelderklass dit is pas de voorselectie he? Wie zegt dat hij bij de definitieve selectie komt en of hij uberhaupt minuten zal maken? Daarbuiten vind ik het een erg goede zaak. Hij is een van de weinige creativelingen en een gigantisch talent. Lekker meenemen dus!

Ihattaren verdient het niet. Speelt al maanden matig. Hij heeft de potentie maar is nog niet klaar voor het grote werk. Had dan zelfs nog eerder Gakpo geselecteerd.

11 maart 2020 om 12:31

Als we gaan kijken naar wie er al maanden matig spelen dan zouden Blind, Cilessen, Babel en Stengs er ook niet bij mogen horen. Vooral Babel vind ik echt een wereldwonder dat hij bij de voorselectie zit.

11 maart 2020 om 12:38

Voor die spelers geldt uiteraard hetzelfde. Als bondscoach moet je gewoon de spelers selecteren die het beste in vorm verkeren. Ihattaren en Babel hebben nog geen goede bal geraakt in 2020, dan hoef je niet te verwachten dat ze straks het Nederlands Elftal bij de hand gaan nemen.

11 maart 2020 om 12:49

Over Ihattaren overdrijf je nu wel een beetje vind ik. Weet niet of dit complete haat richting die jongen is of dat je nauwelijks wedstrijden van PSV kijkt, toen PSV in het dal zat was hij juist de jongen wie er nog een beetje voetbal in bracht, hij moest het helemaal alleen doen bij Psv, een jongen van 17 jaar. Dat hij nu, sinds PSV weer resultaten haalt, iets minder is kan ik dan ook wel begrijpen. Hij moet natuurlijk nog veel leren maar je brand hem wel onnodig af nu.

11 maart 2020 om 13:00

Voor de duidelijkheid, ik ben PSV-supporter, kijk iedere wedstrijd en Ihattaren is een van mijn favo-spelers. Kijk echter wel gewoon objectief en stel vast dat hij a) goed aan het seizoen begon, b) zich afgezonderd van wat leuke acties niet kon onderscheiden toen het met PSV minder ging en c) ook nu het met PSV beter gaat zelf nog altijd niet in goede doen is. Nu komt dat natuurlijk ook omdat het 4-4-2 systeem van Faber hem wat minder lekker ligt, maar gevolg is wel dat ik hem al een maand of 4 geen echt goede wedstrijd meer heb zien spelen. Is totaal niet afbranderig bedoeld verder. Ik erken zijn potentie maar een bondscoach moet niet selecteren op potentie.

Op basis waarvan wordt Ryan Babel nog in welke selectie dan ook geselecteerd? Het zweet breekt me uit bij de gedachte dat Koeman hem nog meeneemt naar EK straks terwijl hij helemaal niks laat zien. Zeer onrechtvaardig zou dat zijn.

11 maart 2020 om 12:58

Koeman wil er nou eenmaal een paar ervaren jongens bij zoals Strootman en Babel. Zij worden meegenomen als goede opvulling bij trainingspartijtjes denk ik. Plus zij moeten de jonkies aansturen.

Gossens wordt dus overgeslagen terwijl hij bij Atalanta iedere week goed speelt. De keuze is duidelijk gevallen op Wijndal

EL GHAZI IPV BABEL. Word tijd dat El Ghazi weer eens mee doet. Heeft zich ontzettend goed ontwikkeld en speelt wekelijks een voldoende bij Villa. Wat moet zo een speler nog doen om te laten zien dat hij wat meer in petto heetlft dan een lompe Babel!

11 maart 2020 om 14:50

Ook Boetius doet het goed op een hoger niveau dan dat al die Eredivisie spelers het doen. Lijkt alsof we in Nederland ons blind staren naar Eredivisie spelers terwijl het niveau hier toch zo laag ligt.

Onder druk van de media worden Koopmeiners en Wijndal erbij gehaald zo lijkt het. Ihattaren is begrijpelijk. Er zijn zat alternatieven die bij buitenlandse clubs spelen en een hoger niveau aantikken dan die 2. Jammer dat Koeman zijn oren laat hangen naar de media. Die altijd maar wat roepen. Hopelijk vallen ze af na de voorselectie.

11 maart 2020 om 12:37

Druk van de media.. Als dat zo is waarom zit Babel dan in de voorselectie? Kijk je überhaupt wel naar andere wedstrijden behalve die van je eigen clubje?

11 maart 2020 om 14:53

adjekratje je kan toch niet ontkennen dat er in het buitenland spelers rondlopen die het op een hoger niveau laten zien? Zoals el Ghazi, Boetius en Willems die dan toch geblesseerd is maar alsnog. Er wordt altijd blind gestaard naar Eredivisie spelers die op een laag niveau voetballen. Wat heeft Stengs laten zien de afgelopen maanden? Koopmeinersen Wijndal ook onzichtbaar in de EL.

11 maart 2020 om 16:17

Ik volg ex-eredivisie spelers in het buitenland niet echt. Ik geloof je als je zegt dat ze lekker aan het voetballen zijn. Valt me wel op dat ze voetballen bij laagvliegers (als ik kijk naar de ranglijst). Stengs, vd Beek, Ihattaren en Boadu zijn allemaal jonge talenten die pieken en soms ook wat minder spelen. Ik denk dat een EK voor deze jongens alleen maar gunstig is.

11 maart 2020 om 17:08

@adjekratje. Babel heeft een staat van dienst en heeft zijn waarde in de kwalificatie bewezen. Dat hij geen basis moet zijn begrijp ik ook wel. Voor Koopmeiners en Wijndal is het veel te vroeg. Als je ziet dat Boadu en Stengs het nu al laten afweten terwijl zij getalenteerder zijn. Dus voel je niet aangevallen omdat je fan bent van AZ. Ik vind AZ sowieso het beste voetbal van NL spelen momenteel. Maar voor Oranje is het nog te vroeg allemaal. Ik zie bijna alle wedstrijden in Europa langskomen. Ik vraag me dan ook af welke club de mijne is. Jij schijnt dat te weten.

11 maart 2020 om 23:26

Alsof Koeman zelf het bericht heeft getypt... Verder voel ik me niet aangevallen maat, maar dat schijn jij beter te weten

11 maart 2020 om 12:38

Hou nou toch op man Koopmeiners en Wijndal zijn vele malen logischer als Ihattaren en Babel.

AZ hofleverancier van voorselectie Oranje. Dat zal wel de eerste keer zijn. Ik zie Boadu, Wijndal en Bizot de definitieve selectie wel halen.

11 maart 2020 om 13:20

Wijndal denk ik niet, tenzij dat Koeman echt deze wedstrijden wil experimenteren. Van mij mag Wijndal er zeker bij zitten, maar verwacht dat Koeman het houdt op Blind en Van Aanholt (of Ake) helaas. Verwacht ook dat Ihattaren deze keer de voorkeur krijgt boven Stengs, puur om te zien of hij aanpikt bij een hoger niveau (wat ik denk van wel).

11 maart 2020 om 14:54

Dat kan nooit positief zijn

Ihattaran mag hij imo gelijk opstellen om te kijken wat hij kan brengen. van Babel en Promes werd ik nooit zo vrolijk in Oranje de afgelopen jaren

11 maart 2020 om 12:47

Nou nou jaren is wat overdreven en beide doen het in feite vrij redelijk in Nl11, iig vergeleken met wat ze de laatste tijd bij Ajax presteren.vind het wel goed dat Koeman veel vasthoud aan namen ipv constant de beste in vorm te kiezen want dan bouw je helemaal geen vastigheden in. Daarom houd Ronald veel vertrouwen van zijn spelers dat zich weer terugbetaald in resultaten.we worden sowieso geen Europees kampioen. van Dijk is de enige echte topper, Wijnaldum en de Ligt zijn goede spelers voor in de top maar niet echt fantastisch, Frenkie een groot talent maar verder allemaal maximaal Europese middenmoot.

11 maart 2020 om 12:53

@piranha ik vind dat juist niet goed want dan ga je bepaalde spelers belonen voor dramatisch spel bij hun clubs en spelers die het wel goed doen worden nooit beloond met speeltijd omdat Koeman niet selecteert op basis van sportieve prestaties maar op basis van naam. heb je het dan nog over een sterspeler als bv een Depay als die uit vorm is dan snap ik nog dat je daar een uitzondering voor maakt, maar als je een beperkte voetballer als Babel het onvoorwaardelijke vertrouwen gaat geven terwijl hij niks presteert gaat dat imo helemaal nergens meer over

11 maart 2020 om 13:18

En toch heeft Koeman er resultaten mee gehaald. Een Berghuis bijvoorbeeld lijkt in vorm, das leuk, maar heeft nog nooit gescoord voor Nl11. Kan zomaar een verhaaltje Dost zijn. Je moet toch ook op basis van het verleden besluiten, zeker als je hiërarchie wilt hebben. En uiteindelijk lijkt het me toch dat Koeman er meer van snapt dan jij

11 maart 2020 om 14:06

@piranha landen als Brazilie, Belgie, Engeland etc. stellen gewoon de beste spelers op van dat moment waar ik zelf ook voorstander van ben en die bondscoaches zullen ook geen koekenbakkers zijn. wat heb je aan spelers die totaal uit vorm zijn als er gelijkwaardige of zelfs betere opties zijn die wel in vorm zijn?

11 maart 2020 om 15:10

Je roept maar wat natuurlijk want ook die bondscoaches hebben vastigheid nodig en selecteren niet alleen de tijdelijk beste. En weer terug reflecterend op NL, welke speler voorin is er zo in vorm dat je doelpunten kunt verwachten op dit niveau?

11 maart 2020 om 16:11

@piranha dat een Berghuis of Boadu er wat inschieten in deze vorm is waarschijnlijker dan dat Babel er wat inlegt in zijn huidige vorm

11 maart 2020 om 16:12

@hangover96 als je een speler bent van het kaliber De Bruyne of Neymar bent wel ja maar als pakweg een minder grote speler als een Felipe Luis bv het niet laat zien daar dan staat er gewoon een ander in

11 maart 2020 om 13:23

Als je Ihattaren opstelt zou ik juist ook Promes opstellen. Als iets is gebleken bij Ajax dit jaar is dat Promes weinig klaarspeelt als hij zelf wat moet creeren vanaf links, maar geweldig is als er iemand is die de ballen achter de verdediging kan leggen. Als je Ihattaren in Oranje op rechts zet en hetzelfde laat spelen als Ziyech, denk ik dat je een dodelijk tandem kan hebben met Promes. Overigens zou dat ook met Berghuis kunnen. Ik verwacht ook dat hij Berghuis zal laten spelen gezien zijn vorm in combinatie met goede gedrag de laatste maanden. Ben wel benieuwd naar Ihattaren. Ik denk dat hij in Oranje meteen de ster kan worden a la Frenkie de Jong, ook al speelt hij bij PSV nu wat minder goed.

11 maart 2020 om 15:02

@martijnr12 Promes zou er nog wel bij kunnen inderdaad maar wat moeten we met Babel in zijn huidige vorm? zet dan Ihatarren erin voor Babel en dan kan Promes op links

11 maart 2020 om 15:13

Het sneue voor Babel is dat hij constant een eindronde net is misgelopen. Nu ook heeft ie alles gespeeld en vlak voor de eindronde speelt hij als een krant. Dus wellicht dat Koeman loyaal naar hem is en hem in ieder geval (omdat hij ook in de spits kan en in Oranje aan de linkerkant aardig heeft gepresteerd) bij de voorselecties houdt. Maar ja...ik weet vrij zeker dat er minstens vier of vijf spelers zijn aan wie je meer zal hebben dan aan Babel en die niet in de voorselectie zitten. Zelfs Haps of El Ghazi gaat het beter doen op dit moment dan Babel.

11 maart 2020 om 16:08

@martijnr12 als Koeman hem nu passeert dan kan Babel daar weer motivatie uit halen om beter te gaan spelen om een plek op het EK te bemachtigen. nu beloon je hem eigenlijk voor zijn slechte spel als je hem selecteert wat ik geen goed signaal vind naar je andere spelers die wel goed presteren

Leuk dat Fer erbij zit en vooral ook Wijndal. Dat geeft hoop. Snap alleen niet dat Babel erbij zit, die is hopeloos uit vorm. Prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Vind trouwens ook jammer dat Gosens er niet Bijzit. Mits hij wil natuurlijk. Hij kan natuurlijk ook aan Koeman aangegeven hebben dat hij voor Duitsland wil spelen. Ik als Koeman zijnde zo toch zo gaan spelen.

Cilissen
De Vrij
Van Dijk
De Ligt
Dumfries
De Jong
Wijnaldum
Wijn/ Gosens
van de Beek
Boadu
Promes
11 maart 2020 om 12:35

die word idd geselecteerd op basis van helemaal niks. Babel schopt al maanden geen deuk in een pakje boter

11 maart 2020 om 12:56

Statistieken zijn weinig waard natuurlijk maar onder de geselecteerden is Babel tweede topscorer van Oranje na Wijnaldum en voor Promes. 't zegt niets over vorm en de toekomst maar toch een soort van indicatie.....hoe triest het is gesteld met ons Oranje

11 maart 2020 om 14:18

Statistieken bij oranje zeggen me niet zoveel. De stastieken over het afgelopen voetbaljaar zegt me veel meer. Daar blinkt Babel zeker niet in uit. Daar zijn alle overige aanvallers scoren er beter in.

Wel Fer dat Leroy erbij zit. Speelt de laatste tijd prima.

Als je bij de voorselectie zit kan je nog afvallen en dan hoef je je dus nog niet te melden bij Oranje. Dus we weten nog niet of Ihattaren, Koopmeiners en Wijndal zich voor het eerst bij Oranje mogen gaan melden.

Tof dat Leroy Fer erbij zit! Is weinig genoemd, maar speelt de laatste tijd uitstekend als breker op het middenveld en brengt kwaliteiten die anderen niet hebben. Verder mooi dat Wijndal erbij zit. Speelt een sterk seizoen.

11 maart 2020 om 12:34

Absoluut, sluit ik mij bij aan. Fer had natuurlijk een hele tijd niet of nauwelijks gespeeld en nu hij echt weer een hoop minuten maakt, zie je echt wel dat hij een hoop kwaliteiten heeft. Het is een nuttige speler om er bij te hebben. Ik hoop dat Wijndal de eerste back gaat worden voor Oranje, fantastische ontwikkeling heeft hij doorgemaakt zeg! Dan kan Blind eindelijk verkassen naar de bank!

11 maart 2020 om 15:58

Van Aanholt en Goosens verdienen het natuurlijk veel en veel eerder en meer om vaste linksback te worden dan met alle respect Wijndal. Leuk in de Eredivisie is natuurlijk heel anders dan het goed doen in een top competitie.

11 maart 2020 om 16:09

Twee backs die nu een tijdje goed spelen als wingback, in tegenstelling tot Wijndal. Gosens had best een uitnodiging verdiend, maar snap wel dat Koeman (ook) Wijndal graag aan het werk wil zien.

Ik mis toch wel Robin Gosens, speelt erg goed bij Atalanta en op een hoger niveau dan Wijndal.

11 maart 2020 om 12:42

Inderdaad, maar speelt hij niet liever voor Duitsland?

Ik zie enkele prima keuzes al vraag ik mij af wat Zoet en Strootman daar tussen doen. Als je dan een keeper oproept, ga dan voor Bijlow en niet voor Jeroen Zoet, die bij Utrecht op mij ook nog geen zekere indruk maakt. Het is overigens wel leuk dat Krul er weer tussen staat! Strootman heeft zijn beste tijd wel gehad en is voor het Nederlandse elftal niet meer dan een nuttige kracht die ervaring met zich mee brengt maar in mijn ogen mis je hem totaal niet, als je hem niet oproept. Het is geen bijzondere voetballer met exceptionele kwaliteiten. Voor wat betreft Ryan Babel, hij heeft zichzelf in Oranje geknokt en daarom zal hij er nu waarschijnlijk wel bij zitten en zal hij onder Koeman vast ook nog een basisplaats krijgen ook, maar ik word er niet bepaald warm van en zou graag zien dat hij daarom ook afvalt. Maar goed, gaat hoogst waarschijnlijk niet gebeuren...

11 maart 2020 om 12:44

Inderdaad. Waarom wordt Strootman nog steeds opgeroepen?! Kun je nog beter Jens Toornstra selecteren. Die kan tenminste nog een beetje voetballen op constant niveau.

11 maart 2020 om 14:06

Toornstra? Die was tot de winterstop hopeloos slecht. Ik snap echt niet waarom men nu ineens weer met namen als Fer en Toornstra aan komt zetten, enkel omdat Feyenoord momenteel goed presteert. Fer kan met z'n lengte en fysieke kracht nog wat brengen als invaller, maar Toornstra kan echt niet meer in Oranje.

11 maart 2020 om 14:13

Hoho, Koeman komt met Fer, hé..

11 maart 2020 om 14:59

Als ik het goed begrijp heb je liever Strootman dan Toornstra? Bijzonder.

11 maart 2020 om 15:11

Ik heb de naam Strootman nergens geschreven...

11 maart 2020 om 16:03

Jens in hey Oranje zou ik echt prachtig vinden, maar zelfs als Feyenoorder kan ik dat niet rechtlullen

11 maart 2020 om 16:21

Simpel Migi! Aan Strootman heb je echt helemaal niks, terwijl Jens nog wel eens heel wat goaltjes meepikt. Beide zijn natuurlijk niet het niveau van Oranje

Voor Babel had Koeman wel wat anders mogen verzinnen. Ik had eerder voor El Ghazi gegaan, die presteert in mijn ogen stukken beter op het moment. Verder weinig rare uitverkiezingen, al vind ik Ihattaren ook niet helemaal terecht.

Leroy Fer.... manman wat droevig dat hij weer opgeroepen wordt. Daar heb je echt helemaal niks aan. Vergane glorie net als Babel

11 maart 2020 om 15:42

Fer is een beast op het middenveld. Beter dan Strootman, als je tegen fysieke landen moet spelen (frankrijk) dan komt een Fer goed van pas.

Wijndal verdiend het zeker, ook Fer speelt lekker de laatste tijd. Stengs, Ihattaren, Babel, Cilessen en Blind spelen alles behalve sterk de laatste weken, Cilessen en Blind zullen nooit afvallen, blijven toch wel vriendjes van Koeman en op doel is er natuurlijk gebrek aan beter. Ga echt hard lachen als Koeman nog met Babel aankomt op het EK. Tuurlijk zijn er veel voorhoede spelers geblesseerd maar Babel is wel echt het toppunt van armoede op dit moment. Kun je nog beter Gosens meenemen als linkervleugel aanvaller.

Cillesen keept niet voor Barcelona (ook amper voor Valencia trouwens)

Pirma selectie! Alleen snap ik de keuze voor Blind en Babel niet... het zijn oefen potjes en die 2 zijn totala niet in vorm, kan je betere andere laten spelen die wel in vorm zijn. (ter beloning of om ze de kans te geven te laten zien wat ze kunnen). Maarja is een voorselectie, even de uiteindelijke selectie afwachten

11 maart 2020 om 12:50

Je slaat hier wel de spijker op zijn kop, het zijn oefenpotjes. Waarom niet het een en het ander uit proberen met oog op het EK? Prima zet he, Wijndal, Koopmeiners en Ihattaren. Grote talenten waarvoor je de ogen niet moet sluiten. Maar waarom geen Bijlow bijvoorbeeld en wel Jeroen Zoet? Waarom Babel en Blind inderdaad? Ze zijn hopeloos uit vorm. Ik had dat toch graag anders gezien maar goed dat is ook altijd zo mooi als je zoveel bondscoaches hebt in Nederland. Iedereen ziet het anders en er zijn altijd wel keuzes waar je vraagtekens bij zet.

11 maart 2020 om 13:08

Blind kun je moeilijk iets kwalijk nemen, die komt net terug van een blessure. Babel kun je vervangen, maar die presteert bij Nederland altijd behoorlijk. Strootman en Zoet hadden wat mij betreft ook vervangen mogen worden door Krul en Toornstra. (zag hem hierboven staan en vond het niet eens zo'n gek idee) Kluivert dan ipv Babel.

11 maart 2020 om 13:14

Zeker, maar dit zijn bij uitstek de wedstrijden waarbij je wat uit kan proberen. Waarom zou je dan vasthouden aan standaard namen? Ik had graag wat meer nieuwe namen gezien i.p.v. spelers die uit vorm zijn.

11 maart 2020 om 14:08

Blind speelt al slecht in Oranje sinds hij back staat. De keuze voor Blind als back begrijp ik sowieso niet, want daar is hij simpelweg te kwetsbaar voor. Als centrale verdediger zou ik het wel snappen al is hij inderdaad niet in goede doen op dit moment.

Oefenpotjes, het ontbreekt aan Spitsen waarom in vredesnaam niet Zirkzee Bayern Munchen meenemen?straks gaat deze jonge gast bij Nigeria voetballen....koester het jonge talent. Als invaller van Bayern kun je toch behoorlijk wat meer dan spitsen van AZ, Psv, F'noord....oefen interland, gewoon oproepen.....anders ga je de vader van Blind achterna, heeft ons EK en WK gekost.

11 maart 2020 om 12:51

Alleen omdat Zirkzee nu in de basis staat bij Bayern betekend niet gelijk dat hij geselecteerd hoef te worden. Heb alle wedstrijden van Bayern gezien met Zirkzee en ik vind het maar een houtenklaas met weinig techniek, weet zeker dat een spits als Luuk of Weghorst meer toevoegd.

Ik zou Nederland ook graag in een 3-5-2 systeem zien spelen. Met Dumfries en Promes op de wingbacks. In dit systeem benutten we onze drie beste centrale verdedigers en kunnen we goed counteren. Mits Bergwijn niet fit zie ik graag een zelfde type speler Juistin Kluivert, Stengs of Promes. Mits Depay niet fit zie ik graag Boadu. Laten we babel thuis laten alsjeblieft. Weghorst en Luuk de Jong zijn leuke breekijzers maar zou ik niet in de basis opstellen.

Cilessen
De ligt
Van Dijk
De Vrij
Dumfries
F. De Jong
Wijnaldum
Promes
Van de Beek
Depay
Bergwijn
11 maart 2020 om 12:55

Anders Gosens op links en Promes als spits. Gosens doet het uitstekend op die positie bij atalanta en Promes heeft bij spartak ook al spits gespeeld.. en het is ook een 2 spitsen systeem dus hij hoeft geen aanspeelpunt te zijn...

11 maart 2020 om 13:02

ik ben het helemaal met je opstelling eens op twee posities na. Promes vind ik geen linksback en Cillessen zou ik passeren voor Krul die imo in betere vorm is en veel meer uitstraling heeft. Cillessen staat toch altijd een beetje op goal als Bambi en maakt imo nooit een zekere indruk

11 maart 2020 om 13:27

Geen bepalende speler van Oranje speelt 352 bij de club. Je zou het kunnen doen als je hele goede voorhoede spelers hebt maar zoniet dan snij je jezelf toch echt in de vingers met zo'n nieuwe speelwijze voor de meeste. Je gaat je hele opstelling toch niet aanpassen alleen om Stefan de Vrij in te passen? Die gaat je echt geen kampioen maken hoor.

11 maart 2020 om 15:05

@piranha ik lever toch liever een imo vrij waardeloze aanvaller als Babel in voor een topverdediger als De Vrij. 3-5-2 lijkt me daarom een betere opstelling

11 maart 2020 om 15:15

Ja en daarom ben jij geen bondscoach Een opstelling van namen op papier betekent niet dat het werkt. Het betekent in feite alleen dant je een goede verdediger achterin hebt maar niets over organisatie, aanvallende en verdedigende taken en organisatie of balans. Vreemd genoeg heeft een team somsmeer aan een slechte buitenspeler dan een goede verdediger.maar zal de specifieke Babel discussie stoppen want buiten dat hij bij Koeman wel redelijk presteert, zou ik hem zelf ook niet opstellen. Maar ik zou wel een 433 aan blijven houden, ik denk dat buiten van Gaal in Brazilië waar genoeg tijd was voor aanpassingen en we wereldspelers voorin hadden, het 352 totaal niet bij ons past.

11 maart 2020 om 16:04

@piranha ik geloof daar niet in. de taak van een goede coach is kijken wie je beste spelers zijn en in wat voor een soort systeem je die een plek kan geven en optimaal kan laten renderen. het systeem an sich is niet heilig. dat zijn de spelers die je elftal kwalitatief sterker maken en dan is een 3-5-2 momenteel gewoon een beter systeem als een 4-3-3 gezien de huidige selectie

Mooi dat wijndal erbij zit! Qua buitenspelers zitten we wel matig met de blessures. Had wel gehoopt dat gosens erbij zat. Laat het toch op hoog niveau zien

Wel Stengs en Babel maar geen El Ghazi??? Pff krijgen spelers uit de Mickey mouse league nou nog steeds voorrang boven internationale spelers die het goed doen? Gosens had er ook wel bij mogen zitten, had Blind dan zelfs maar erbuiten gelaten. Die speelt echt als een amateur de afgelopen weken.. eerst ff herpakken en vorm terugvinden.. Koeman moet niet teveel selecteren op loyaliteit maar op vorm en kwaliteit..

11 maart 2020 om 14:09

Ik snap wel dat je de kern van de afgelopen twee jaar intact wilt houden, maar ik vind het vooral vreemd dat El Ghazi compleet genegeerd word. Vooral omdat El Ghazi zelf ook nog een jonge speler van 24 jaar is met aanzienlijk meer bagage dan Stengs.

11 maart 2020 om 16:06

Ik snap Stengs ook niet. Die is laatst tegen Linsk zoo ongelooflijk hard door het ijs gezakt. En zijn interland was hij ook dramatisch. Stengs heeft talent, maar hij is zo angstig. Durft nooit een actie te maken.

Krul moet sowieso mee als penalty-killer. Die Cillessen was gister weer drama bij de pingels.

Zou trouwens jammerlijk zijn als het EK voetbal niet doorgaat, vanwege het corona virus.. Na 6 jaar wachten op een eindtoernooi. Al valt het wel te begrijpen. Laten we duimen dat het virus snel afneemt met de warmere lente maanden. Net als bij gewone griep, is de kracht van een virus met warmere temperaturen minder.

Strootman, Babel en Zoet out. Bijlow, Goosens en El Ghazi in. Dat is het enige wat niet klopt aan deze selectie.

11 maart 2020 om 13:00

Hoeveel vallen er af bij deze voorselectie?

11 maart 2020 om 13:02

Er blijven 23 spelers over.

11 maart 2020 om 13:10

Dus dag tegen: Zoet, Van aanholt, Wijndal, Fer, Strootman, Babel, Weghorst ?

11 maart 2020 om 13:50

Krul, Wijndal, Fer, Koopmeiners, Weghorst, Mo, en Kluivert. Dat verwacht ik onder Koeman iig.

11 maart 2020 om 14:12

Hoezo Bijlow? Die jongen doet het momenteel redelijk bij Feyenoord en komt echt net kijken. Dat vind ik bij een veldspeler nog wat minder belangrijk dan bij een doelman. Bijlow heeft alleen nog maar Eredivisie wedstrijden gekeept in z'n tot nog toe beginnende carriere. Verder vraag ik me af of Gosens beschikbaar is. Ik mag toch aannemen dat Koeman wel met hem gesproken heeft. Ik verwacht ook wel dat dat bij de volgende persconferentie ter sprake komt.

Waarom geen depay en Bergwijn???? Ik weet dat ze geblesseerd zijn maar waarom doe je ze niet in de voorselectie?

11 maart 2020 om 13:10

Omdat ze dan nog niet fit zijn, het zijn maar oefenduels, koekoek.

11 maart 2020 om 13:10

Louis van Gaal: Ben ik nou zo slim of jij zo dom.

11 maart 2020 om 18:05

Louis is slim

11 maart 2020 om 13:11

Wat heb je daar aan? 2 spelers die toch niet gaan spelen.

Haha de haat richting is Babel is real haha. Gewoon een goede ervaren kracht, babel draait mee meer moet je ook niet verwachten!

11 maart 2020 om 13:14

Babel kan niet eens mee in de eredivisie, laat staan op een EK. Wat gaat die doen daar dan? Mondkapjes uitdelen?

11 maart 2020 om 15:27

Babel kon anders wel mee in de Nations League en de kwalificaties

11 maart 2020 om 14:14

Babel is inmiddels natuurlijk wel al 33 jaar. Het is dus ook goed mogelijk dat de koek gewoon op is en dat hij momenteel in verval is. Ook in vorm is Babel nou niet dermate goed dat je hem er per se bij moet nemen. Ook toen zag men liever andere spelers dan Babel.

Mits fit hebben we een geweldige selectie, ik pleit voor een vollgas opstelling. Hiermee winnnen we het EK en WK:
GK: Krul CV: De Vrij CV: Van Dijk CV: De Ligt LVV: Wijndal RVV: Dumfries CM: Gini CM: Ihataren CM: De Jong SP: Depay SP: Malen. Backup: Bergwijn, Propper, Stengs, Boadu.

11 maart 2020 om 14:30

Waar gaat Stengs spelen in deze opstelling dan? Zonder rechtsbuiten? En waar laat je Promes, toch vrij effectief de laatste maanden? Hoezo Malen voor Bergwijn? Waarom een nieuw systeem waar 95% van de spelers nog nooit in gespeeld heeft? En waarom deze backs en niet beide van Atalanta als je toch hun systeem gaat spelen?

Prima selectie, ik verwacht dat in ieder geval Krul, Fer, Weghorst en Koopmeiners af zullen vallen .

11 maart 2020 om 13:54

Zou met de beste wil ter wereld niet weten waarom Krul af zou vallen ten faveure van Zoet.

Goede selectie alleen mis ik Tonny Vilhena! Doet het niet onaardig in Rusland

11 maart 2020 om 13:29

Ja en Siem de Jong die gaat lekker bij Cincinatti

11 maart 2020 om 13:39

Vilhena is geblesseerd

Logische selectie. Had alleen die Gosens erbii gehaald, Als die voor NL kiest.

Verdediging en middenveld is Europese top. Aanval is nu helaas iets minder, al komt er gelukkig veel talent aan.ik denk zelf met een aanval van Promes - Weghorst -Berghuis je voor deze wedstrijden nog aardig voor de dag komt (mits ze doorgaan)voor het EK zelf is het afwachten hoe talenten als Stengs en Boadu zich houden.

We weten zolangzamerhand toch wel dat Koeman precies niet doet wat iedereen roept. cillisen mister arrogant die in Spanje verschrikkelijk slecht bezig is en de laatste wedstrijden in oranje ook niet meer was als vroeger. Hoe meer ze in Rotterdam roepen dat Bijlow in de selectie moet zeker in de komende oefen wedstrijden hoe meer hij de oude knarren blijft oproepen. Er loopt daar ook nog een jonge linksback die de sterren van de hemel speelt. Ik heb de indruk dat Koeman al bezig is om een muur om hem heen te bouwen. Ja sorry maar veel geblesseerde spelers. Nu moet hij juist laten zien dat hij een goede coach is Barcelona waardig. Ik denk het niet

Goed dat Kluivert erbij zit. Die jongen doet het vrij goed bij Roma en ik vind zelfs dat hij een potentiele basis speler is of kan worden bij Oranje. En helemaal als ik de concurrenten van hem zie.

Prima selectie... Verwacht/hoop dat de volgende namen nog afvallen voor de definitieve selectie.. Zoet, v. Aanholt, Blind, Strootman, de Roon, Stengs en Babel... Al zullen Blind en Babel wel een plekje van een leuk jong talent innemen...

Ik snap de selectie van Babel en Stengs totaal niet. Horen absoluut niet thuis in de voorselectie. Zag net iemand om El Ghazi roepen. Dat lijkt me eerder iemand die het verdiend. De rest van de selectie lijkt me vrij logisch.

Toch weer de nodige middelmaat geselecteerd, met Babel, De Roon, Dumfries (wel begrijpelijk bij gebrek aan beter), Koopmeijners,fer, Strootman, Weghorst, etc.waarom in godsnaam, kies dan voor kwalitatieve jeugd.en waar is Sinkgraven? De ideale linksback.

11 maart 2020 om 15:25

Weghorst basisspeler en topscoorder bij een vrij grote Europese club en heeft zich ook bewezen als zeer nuttige, scorende spits. Maar jij ziet liever nog een overhypt jeugdspelertje die alles nog moet laten zien?

Wie had dat gedacht, Az hofleverancier van de voor selectie

11 maart 2020 om 15:26

Maar of Nederland daar nou zo trots op moet zijn?

11 maart 2020 om 15:33

Tja, dat blijf altijd een lastig vraag . Aan de andere kant is het al een hele tijd geleden dat we Europees kampioen zijn geworden. Ik zeg gooi het roer maar eens om misschien helpt het....

Op basis waarvan zit babel nog steeds bij de voorselectie. Heeft bij Ajax geen enkele goede wedstrijd gespeeld. Ik snap ook niet waarom Zoet in de voorselectie zit in plaats van Bijlow. Waarom zit Vilhena er niet bij? Was toch altijd een zekerheidje in de selectie. Is hij geblesseerd ofzo?

11 maart 2020 om 15:50

Ik denk op basis van zijn prestaties in de Nations league en de kwalificatierondes? Vilhena is geblesseerd als het goed is, daarbij moet Bijlow het maar eens structureel over een langere periode laten zien vind ik.

Mijn afvallers zouden zijn: Zoet, Wijndal/Blind, Fer, Ihattaren, Strootman, Babel, de Jong

Uitgaande van een dubbele bezetting op iedere positie kom ik uit op deze namen. Ihattaren met pijn in mn hart want ik gun het hem enorm. Echter zijn Donny en Wijnaldum gewoon allebei beter voor de 10 positie. Frenkie en Koopmeiners voor de 6 en met Pröpper en De Roon het middenveld aanvullen. Voorin komt Babel gewoon te kort en moet je kiezen tussen de Jong of Weghorst als zelfde type speler. Dan kies ik voor Weghorst op basis van dit seizoen. Zoet lijkt me logisch de minste keeper van allemaal en als linksback heeft aanholt mijn eerste keus en vind ik het geen enorm verschil maken tussen Blind en Wijndal. Blind als CV zie ik niet zitten, er zijn gewoon 4 betere.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren