Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Thuisvoordeel’ Feyenoord wekt ergernis: ‘Eigenlijk kan het toch niet?’

Laatste update:

John van den Brom zet vraagtekens bij De Kuip als decor voor de finale van de TOTO KNVB Beker. De trainer van FC Utrecht, dat in de halve finale afrekende met Ajax, vindt het vreemd dat de eindstrijd op 19 april in Rotterdam wordt gehouden. Van den Brom verwijst naar het thuisvoordeel voor Feyenoord, in de andere halve finale met maar liefst 7-1 te sterk voor NAC Breda.

"Daar hebben we het vanochtend uitgebreid over gehad met de staf", wordt Van den Brom op de persconferentie in aanloop naar het duel met Sparta Rotterdam van zondag geciteerd door onder meer Voetbal International. Om zich vervolgens tot de aanwezige journalisten te richten. "Maar wat vinden jullie daar eigenlijk van? Eigenlijk kan het toch niet? Het is eigenlijk toch heel simpel? Als Feyenoord de finale haalt, moet er ergens anders worden gespeeld. Dat zou toch eerlijk zijn?"

Volgens Van den Brom zit het voordeel voor Feyenoord met name in het aantal supporters dat de bekerfinale zal bezoeken. Als trainer van AZ kwam hij de Rotterdammers al een keer tegen, in de met 0-3 verloren eindstrijd van 2018. "Het verschil is groot, natuurlijk. Toen we met AZ tegen Vitesse speelden in De Kuip (in 2017, red.) was de helft van de fans voor AZ en de andere helft voor Vitesse. Zoals het hoort. Tegen Feyenoord was het drie-vierde Feyenoord en een blokje AZ. En ik hoor niet anders, hè? Utrecht heeft ook vaker in de beker tegen Feyenoord gespeeld."

Jeroen Zoet: 'Ajax kan goed voetballen, dat hebben ze ook laten zien' | In the Zone

"Nu zitten wij in deze situatie maar als het Vitesse-Feyenoord of AZ-Feyenoord was geweest, dan had ik hetzelfde gevonden", benadrukt Van den Brom, die met zijn uitspraken voor reuring zorgde in de persruimte van FC Utrecht. De trainer kan daar wel om lachen "Zet me niet als Calimero weg, anders heb ik het weer gedaan", zegt hij met een kwinkslag. Het is gewoon een interessant gegeven. Ik heb niet de indruk dat we nu nog in de Johan Cruijff Arena gaan spelen. Zo bedoel ik het ook niet. Maar misschien moeten we eens een keer iets doorbreken."

Het Openbaar Ministerie start overigens een onderzoek naar antisemitische spreekkoren van de FC Utrecht-supporters rondom het bekerduel met Ajax van woensdag, zo meldt het ANP. In en buiten de Galgenwaard was onder meer ‘Hamas, Hamas Joden aan het gas’ te horen. De leiding van FC Utrecht liet donderdag al weten de spreekkoren ‘ten zeerste af te keuren en zich te distantiëren van iedere vorm van antisemitisme’.

Ben jij het eens met John van den Brom over Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je al weet dat je gaat verliezen ga je het maar hier zoeken....

6 maart 2020 om 14:49

Heb niks met winnen of verliezen te maken maar met eerlijkheid. Nederland is het enjge land waar ploegen thuis hun finale spelen in andere landen gebeurd dat niet. Het is voor mij ook bevoorrechten voor de topclubs een discusie die je met een top3 supporter niet hoeft aan te gaan want die willen dat niet snappen. Ik zei het gjster al Niemand mag voordeel hebben in een finale nu speelt fcu 'thuis' maar las dat Feyenoord de thuis kleedkamer hield. Het maakt de overwinning natuurlijk alleen maar mooier maar eerlijk kan je het niet noemen.

6 maart 2020 om 14:52

De bekerfinale in Duitsland is altijd in Berlijn.

6 maart 2020 om 14:53

Klopt niet in italie werd het in 2019 in rome gespeeld ookal zat lazio in de finale

6 maart 2020 om 14:55

Maar er zijn geen teams uit Berlijn goed genoeg om in de finale te komen.

6 maart 2020 om 14:59

Fcu_030. Dan is het ook oneerlijk dat jullie het thuisvoordeel tegen Ajax hadden zeker. Voor mjj is een halve finale het thuisvoordeel hebben net zo voordelig als in de finale... Niet zo zeiken en gewoon trots zijn dat je überhaupt in de finale mag staan.

6 maart 2020 om 15:00

Dan zijn die ook toe aan verandering 😋😋 wist ik niet weet wel dat het in veel competities niet zo is (dan zeg ik het beter) zal ook niet moeten mogen een finale moet 50/50 zijn en niet 60/40(ook qua supporters) ik roep het al jaren dat er iets aan moet gebeuren stel vooraf 3/4 stadions beschikbaar en kies eruit welke het beste is voor een finale zo kan er niemand thuis spelen of voordeel hebben.

6 maart 2020 om 15:11

Uh ja, want tot aan die wedstrijd had Utrecht 4x uit gespeeld en gewonnen. Wat is je punt? van den Brom voert gewoon een valide punt aan, de discussie zou m.i. wel weer eens op gang mogen komen.

6 maart 2020 om 15:13

@azaliendat is geen argument. Zolang er een club uit Berlijn in zit, is er een kans, hoe klein die ook is, dat deze de finale haalt.

6 maart 2020 om 15:20

@glory: Hertha BSC haalde de finale 2 keer in de geschiedenis en beide keren werd er in Hannover gespeeld. De andere clubs uit Berlijn spelen niet in het Olympiastadion dus dat is verder niet van toepassing.

6 maart 2020 om 15:22

welke discussie dan? De Kuip is nu eenmaal in het bezit van het beste veld. De kaarten worden eerlijk verdeeld en de kaarten voor sponsoren hebben beide ploegen evenveel kans op. Dat Feyenoorders er makkelijker aan komen zegt wat over hun creativiteit maar dat probleem los je niet op door in een ander stadion te spelen aangezien een ander stadion niet opeens andere sponsoren brengt bij de Knvb beker finale. Een club op kunstgras gaat toch ook niet zeuren als ze op echt gras moeten in de bekerfinale...

6 maart 2020 om 15:24

@sanderdat zal wel zo zijn maar dat doet niks af aan het feit dat de opmerking van Azalien wal noch schip raakt. Je kan niet zeggen: we spelen de finale in het stadion van club X omdat die club toch niet goed genoeg is om de finale te halen. Zolang Club X meeloot vanaf het begin is er altijd een kleine kans dat ze de finale halen

6 maart 2020 om 17:01

Nederland heeft wel meer "aparte" en eigen dingen betreft voetbal. Je kan in Nederland namelijk ook nog steeds kiezen of je wel of niet degradeert, volgens mij. Dat is ook gewoon belachelijk. Dat hoort er nou eenmaal bij. Zelfde als dat je kan kiezen of je zaterdag of zondag voetbalt. Vooral hoger in het amateurvoetbal vind ik dat de Knvb gewoon bepaald en je niet mag weigeren. Je speelt hoog, dus aanvaard je de indeling van de competitie. Je hebt verenigingen met zaterdag en zondag prestatie. In principe kunnen beide 1e elftallen bij goed presteren dus bij elkaar in de competitie komen. Eigenlijk niet, want dat mag niet. Maar dat is toch gewoon raar? Gewoon door elkaar. Een club mag wel een voorkeur hebben, maar je speelt maar op de dag of datum dat de knvb je indeelt. Ik mag niet op zondag want ik moet naar de kerk slaat natuurlijk nergens op. Met alle respect voor ieders geloof, maar dan moet je niet gaan voetballen op dat niveau.

6 maart 2020 om 17:55

Dit is al bekend voorafgaand aan het toernooi dan had je je moeten uitschrijven voor het toernooi als je het er niet mee eens bent en niet gaan zeiken als je de finale haalt... staat los van het feit of hij gelijk heeft of niet

6 maart 2020 om 19:05

Nou alsof de kleedkamer het verschil maakt... Het wordt al jarenlang in de kuip gehouden. De kaarverdeling is evenredig... Ja het stadion is bekend, maar thuisvoordeel is meer vanwege publiek dan de grasmat. Overigens is de grasmat in de kuip altijd geweldig. Stadion ademt sfeer. Tuurlijk is er voor Feyenoord meer bekendheid van de omgeving, maar je moet het doen op de grasmat met evenveel supporters van beide kanten.

Ik ben het hier wel mee eens. Het vergt qua voorbereiding misschien wat meer werk om pas op een later moment een locatie te kiezen maar hoe het nu gaat is ook wel bijzonder. Ook al wordt er geloot om wie er in de thuiskleedkamer mag zitten, en ook al zouden ze de kaartjes volledig 50/50 verdelen, dan nog lijkt het me dat het als Feyenoord-speler fijner is om daar te spelen dan onder dezelfde omstandigheden in de Arena bijvoorbeeld te moeten.

6 maart 2020 om 14:38

Fr-RKC.Ik ben het er ook mee eens maar je moet niet gaan zeiken als het al gebeurd is.dan moet je begin van het seizoen hier mee komen. NU kan je er niets meer aan veranderen.van de Brom moet niet zeiken en wist dit vooraf.

6 maart 2020 om 15:02

Als hij dit voorafgaand aan het seizoen gezegd had dan had hij te horen gekregen dat hij zich eerst maar eens moeten plaatsen voor de finale voordat hij zich er druk over mag maken. Zo is het altijd wat. Daarnaast is het bespreken van de bekerfinale nu relevant, aan het begin van het seizoen niet. Vind het niet zo goed hoor, dat hij er nu mee komt.

6 maart 2020 om 15:06

FR-RKCIk wel. Als je als trainers vooraf een statement maakt kan je er wat aan veranderen.als alles is geregeld met alle belanghebbende gaat er niks meer veranderen. Iets veranderen als het kwaad geschiet is heeft geen enkele zin. Dat is met het hele leven zo.wil je iets veranderen moet je zorgen dat je op tijd actie onderneemt. Zo niet moet je achteraf niet zeiken.dus misschien kan hij het proberen voor volgend jaar is hij iig op tijd....

6 maart 2020 om 15:08

@bliek Alsof wanneer v/d Brom aan het begin van het seizoen was gekomen met dit punt ze er nog wel wat aan konden veranderen. Er is een contract met de Kuip dat de bekerfinale daar wordt georganiseerd en die loopt nog een aantal jaar door. Daar hadden opmerkingen van welke trainer dan ook op welk moment dan ook niks aan veranderd. Voor 2021 ligt het ook al vast, dus ook daar ga je niks meer aan veranderen. Voor het geval iemand nu alvast voor volgend seizoen wil pleiten om ergens anders te spelen.

6 maart 2020 om 15:14

Master D.dan moet je pleiten voor het jaar erna.master dat contact is al meerdere malen opnieuw gemaakt voor een aantal jaar.ik heb echt nog nooit ergens meegekregen dat hier clubs of trainers o tegen waren.ik heb nog nooit meegekregen dat er een statement is geweest dat clubs en trainers het niet eens zijn.wat ik zeg dan moet je nu ook niet zeuren. Pak het op en doe er iets mee.je kan nu janken maar je veranderd er niets aan. Ga ermee dealen ipv nu al in te dekken.

6 maart 2020 om 15:14

Wie weet heeft hij dit punt al eerder aangebracht, voordat hij bij Utrecht zat?! Het is logisch, maar tevens een beetje vreemd en oneerlijk dat bij zo’n bekerfinale 75% van het stadion bezet is door Feyenoord supporters als zij die finale zelf spelen. En, ik spreek uit ervaring van eerdere bekerfinales.

6 maart 2020 om 15:17

Gen dan weten ze slim aan kaarten te komen toch?feyenoord doet de kaartverkoop niet. Iedereen krijg net zoveel. Alleen dat de Feyenoord supporters net wat slimmer aan kaarten komen.ik ben het met een ieder eens dat het niet eerlijk is en dat Feyenoord een voordeel heeft. Alleen wat ik eerder aangaf je kan er helemaal geen ene moer mee.je weet ook dat Feyenoordsupporters in stadions zitten als ze geen kaarten krijgen ze komen overal......

6 maart 2020 om 16:32

Zo werkt het niet altijd. Als de burgemeester het een risico wedstrijd vind, dan zal die er alles aan doen om de aantallen utrecht fans laag te houdne,ervoor te zorgen dat Utrecht fans geen kaarten voor neutrale vakken bemachtigen. Uiteraard knijpen de suppoosten wel een oogje toe als er Feyenoord fans in de neutrale vakken komen. Zo zien we Feyenoord fans altijd oververtegenwoordigd zijn in bekerfinales waarin ze zelf meedoen.

6 maart 2020 om 17:07

Nouja dit wordt al jaren geroepen en opzich is het wel een terecht punt. Ik vind het ook vrij raar dat de bekerfinale altijd in de kuip is als feyenoord hem speelt. Je kan hem ook prima in de Arena of phillips stadion spelen en dan heeft geen 1 ploeg thuisvoordeel (en bij Ajax-feyenoord standaard bij psv, Ajax-psv in de kuip en feyenoord-psv in de Arena). Als het andersom was had ik het als Ajax supporter ook prima zo willen houden, maar voor een finale zou een neutraal stadion de beste optie zijn in mijn ogen. Tenzij het elk jaar in een ander stadion is en het 5 jaar van tevoren bekend is zoals EL/CL.

6 maart 2020 om 17:49

Op zich kan ik mij best vinden in de regel dat geen van de finalisten in het eigen stadion mag spelen. Dat zou dan ook voor de jc-schaal moeten gelden. Alleen is het nadeel wel de enorme verplaatsing van supporters van de topclubs die dan bv massaal naar Utrecht of den Haag komen. Dat is (helaas) een flink risico. En dat dan twee keer per jaar.

Je wist je toch al van te voren.

6 maart 2020 om 14:44

Natuurlijk wist hij het al van te voren. Hij zal ook niet verwachten dat het ineens gewijzigd wordt. Maar het is wel goed om het eens uit te spreken. Het is gewoon een vrij aparte situatie natuurlijk. In principe heb je altijd een finale zonder Feyenoord, Ajax of Psv. Je kunt dus bijvoorbeeld De Kuip, J.c. Arena en Philips stadion (in die volgorde) aanhouden voor het faciliteren van de finale. Zo speelt er nooit een team met 'thuisvoordeel' in de finale, dat is toch alleen maar beter! Het is jammer dat we geen nationaal stadion meer hebben zoals de meeste landen, dan was je in een keer van het probleem af geweest

6 maart 2020 om 16:20

Je zou eigenlijk na het nieuwe stadion van Feyenoord, de Kuip moeten renoveren en het Wembley van Nederland van maken. Voor halve finales en de finale, de JC schaal en wisselend voor NL elftal. Helaas te duur en niet interessant genoeg met het nieuwe stadion. Maar zo zou dat prachtige stadion toch behouden kunnen worden.

6 maart 2020 om 16:34

Nee dat is niet te doen. Ten eerste komt er geen nieuw stadion, de financiering is nog altijd niet rond terwijl de kosten jaarlijks hoger worden. Ten tweede kan Rotterdam niet zelf een eigen stadion in de lucht houden waarin niet wekelijks gevoetbalt wordt.

6 maart 2020 om 16:37

Dat zou geweldig zijn als dat financiel mogelijk zou zijn inderdaad Ingmar, maar dat is helaas echt een utopie.

6 maart 2020 om 16:55

Bijzonder dat jij weer weet dank ik Speedy. Laatste berichten zijn toch wel positief en het lijkt wel rond te komen hoor. Gaat alleen allemaal niet al te snel nee haha

6 maart 2020 om 18:58

Nee hoor, het lijkt helemaal niet rond te komen, er zijn financiers nodig voor het meest risicovolle stuk financiering. Dat is nu al heel lang het probleem.

Het is al jaren bekend dat de Kuip decor staat voor de beker finale net zoals de Arena dat is voor de Johan Cruijff schaal.nu je in de finale kom ga je pas zeiken.maak een statement met alle andere eredivisie clubs en vraag de Knvb om de regel te veranderen.doe je dat niet moet je gewoon niet zeiken en ermee dealen.daarnaast zit Halsema niet te wachten op de wedstrijd Feyenoord- Utrecht.

6 maart 2020 om 14:47

De Johan Cruijff Schaal wordt sinds 2017 gespeeld in het stadion van de regerend kampioen, niet meer standaard in de J.c. Arena.

6 maart 2020 om 14:49

Dat is toch meestal in de Arena Maar ook dan heeft er dus een club thuisvoordeel en blijft dat hetzelfde principe.

6 maart 2020 om 14:55

Ja, dan heeft de kampioen het thuisvoordeel inderdaad, omdat die ook een betere prestatie heeft geleverd (kampioen worden beker winnen). In het geval van de bekerfinale in De Kuip krijgt Feyenoord in principe gewoon een 'gratis' voordeel. Ik vind er wel een verschil tussen zitten opzich. Maar goed, weinig zin om hier nu over te reppen zoals Van der Brom doet, we weten allemaal dat de finale gewoon in De Kuip gepland staat en zal plaatsvinden. Maar ik vind het geen gek idee om in de toekomst te kijken naar een evt. alternatief waarbij in het het grootste beschikbare stadion van een niet-finalist speelt bijvoorbeeld.

6 maart 2020 om 15:00

Sander,dat is het verhaal je moet niet gaan brommen als het kwaad aal geschiet is.elke club maakt kans om in de finale te komen. Spreek vooraf uit dat er misschien iets moet veranderen omdat het anders niet eerlijk is. Oftewel Feyenoord heeft voordeel.denk dat je hoop problemen heb.welke gemeente wil Feyenoord- Utrecht hebben of Feyenoord - Ajax?dat zijn er niet veel. Zo heb je meerdere wedstrijden die je niet wil hebben.nu speel je in de kuip en in principe willen die alles ontvangen en heb je geen ellende meer.het enige nadeel nu is idd als Feyenoord speelt dat ze idd voordeel hebben.denk dat het niet zo geheel makkelijk is.

6 maart 2020 om 15:09

Natuurlijk niet Sanderk91. De finale van de beker moet gespeeld worden in het mooiste stadion, die voor de beste sfeer kan zorgen. Dat is nou eenmaal de kuip. Het is jammer dat Feyenoord in de finale staat , maar gewoon lekker zo houden.

6 maart 2020 om 15:26

Mee eens Modric, dat kan dan ook gewoon het gros van de tijd toch! Van de 102 bekerfinales (incl. de aanstaande) haalde Feyenoord er 18. Dus laten we zeggen dat we in 80 procent van de gevallen gewoon in die mooie Kuip kunnen spelen, en de overige keren in een ander stadion. In andere stadions kan je, zeker tijdens bekerfinales, ook mooie sfeer maken hoor. Dat doen namelijk de mensen in De Kuip, niet De Kuip zelf

6 maart 2020 om 15:30

Sander in de kuip is wel een trommel en megafoon verbod. De sfeer word dan toch een stuk minder bij een hoop groepen .gekkigheid ík snap het ook wel alleen je moet nu niet opeens gaan tieren. Doe dat op de juiste momenten van de Brom gaat nu 0 invloed hebben op het feit dat het ergens anders gespeeld gaat worden.steek je energie in Klaiber op het rechte pad te houden zonder die domme uitspraken. Of steek je energie in de aankomende wedstrijden je heb nog zat nodig.

6 maart 2020 om 14:48

Die Cruijff schaal is in het stadion van de landskampioen en niet meer standaard in de Arena. Dus als ze die aan kunnen passen dan misschien de bekerfinale ook wel?

6 maart 2020 om 14:59

Dan kan Feyenoord gewoon in de kuip blijven tegen FC Utrecht.
Als de bekerfinale wordt gespeeld in het stadion van de nieuwe bekerwinnaar.

6 maart 2020 om 15:24

@bliek: Wat ik wel vreemd vind, is dat toen de JC Arena voor de JC-schaal niet meer standaard was (wat ik een logische stap vond), ze niet tegelijkertijd dit hadden geregeld voor de beker. Als we een neutraal stadion zouden hebben, was dat het meest logische geweest natuurlijk. Dat de kritiek nu komt, vind ik nog wel logisch. Ben het er wel mee eens dat je dat dan gezamenlijk met alle clubs voorafgaand aan een seizoen moet aanpakken.

6 maart 2020 om 15:58

Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is dit het gevolg geweest van het feit dat de JC schaal veel te weinig toeschouwers trok wanneer het niet Ajax betrof. Ik was zelf bij de laatste in de Arena en dat was een vrij dooie bedoeling. Strenge eisen voor de Feyenoordsupporters en een handjevol uit Eindhoven. Om de zaak aantrekkelijk te houden is toen gezegd dat de landskampioen het duel mag organiseren. Bij de bekerfinale is dit een heel ander verhaal aangezien deze altijd is uitverkocht.

6 maart 2020 om 16:19

De bekerfinale trekt altijd ook veel meer mensen (is veel meer interesse voor) dan de JC-schaal. Die telt voor clubs eigenlijk niet mee (veredeld oefenpartijtje). Als de Kuip toneel zou zijn voor de JC-schaal en de JC-Arena altijd voor de bekerfinale had je echt een omgekeerde situatie gehad. Het gaat mij ook niet om de interesse, ik zou het logisch vinden om een finale op neutraal terrein te laten spelen. Maar ik vind wel dat deze discussie gevoerd moet worden na de finale en voor aanvang van de competitie. Je kan niet zoals Vd Brom gaan miepen over afspraken waar iedereen mee akkoord was.

6 maart 2020 om 15:25

Het is al jaren bekend, maar dat betekent toch niet, dat het een rare gang van zaken kan zijn, dat voor heroverweging vatbaar is wanneer Feyenoord de finale bereikt? Dat is geen zeiken door van der Brom, maar gewoonweg een vreemde constructie. Het komt Feyenoorders natuurlijk goed uit, dus ik begrijp dat je het zeiken noemt en dat andere clubs er maar mee moeten dealen, maar dat is wel een beetje selectieve verontwaardiging. Verder hoeft een verplaatsing natuurlijk niet persé naar de JC Arena te zijn. Het Philips-stadion of de GelreDome lijken me ook prima alternatieven wanneer Feyenoord finalist is.

6 maart 2020 om 15:34

Buitenspelval Ik vind het zeiken omdat hij er nu mee kom terwijl hij totaal geen invloed meer op heeft. Zorg er gewoon voor zodat het contact is afgelopen dat je er al mee bezig ben. Je heb er nu totaal niks aan en is het verspeelde energie.ik ben het echt wel eens dat Feyenoord hier voordeel aan heeft en vind dat idd wel lekker. Mocht het in een ander stadion zijn vind ik het ook prima. Dus nee hoor van mij hoeft het niet in de kuip.4 ever Het blijft gewoon lastig. Niet iedere burgemeester zit op bepaalde wedstrijden te wachten. wat ga je wanneer doen zeg maar.

6 maart 2020 om 15:36

het 'zeik' element van vd Brom zit hem in de timing. Nu pas, als je de finale speelt tegen Feyenoord, maakt hij er een punt van. Had hij dit in de winter aangekaart, was het een heel ander verhaal. Nu komt het meer over als een minderwaardigheidscomplex

6 maart 2020 om 16:41

Elke keer als ajax de finale dreigt te halen geeft het al problemen. Nu met Utrecht, een andere club met een fanatieke aanhang, zal het ook problemen gaan geven. Een finale hoort op neutraal terrein gespeeld te worden, maar het is lastig, niemand zit op clubs met een fanatieke aanhang te wachten.

6 maart 2020 om 19:08

Speedy het geeft nu helemaal geen problemen. Het enige probleem is dat Feyenoord voordeel heeft omdat ze thuis spelen.
Ik snap wel dat de tegenstander dat niet eerlijk vind. Echter kan je dat probleem nu niet oplossen. Dus is het voor deze finale een onzinnige discussie.

Aan de ene kant heeft hij wel een punt, aan de andere kant is het voor het seizoen al bekend dat de finale in de Kuip wordt gespeeld. Maar het mooiste is een finale op neutraal terrein vind ik zelf.

6 maart 2020 om 14:48

Dus Feyenoord maar niet meer laten deelnemen aan het bekertournooi is ook een optie? ;-)

6 maart 2020 om 15:52

@andres13 als corona nog verder verspreid misschien tegen die tijd zonder publiek. Is issue ook opgelost.. Verder eens mooiste is op neutraal terrein. Ook kwartfinales en halve finales zou mooi zijn als de kleinere club thuisvoordeel krijgt. Feyenoord Nac slaat nergens op. Nac feyenoord was mooi geweest. Ook voor dat publiek daar die het niet vaak meemaken.

Eigenlijk was het veel handiger als Nederland een olympisch stadion had net als Berlijn en Rome, of een groot stadion voor meerdere evenementen zoals Wembley

6 maart 2020 om 14:53

Herta BSC speelt in het Olympia Stadion.

6 maart 2020 om 15:09

Yep, en Hertha haalde 2 keer in de historie de finale van de DFB Pokal en toen werd de finale beide keren afgewerkt in het Niedersachsenstadion van Hannover 96. In Italie hebben zowel Lazio als AS Roma overigens wel meerdere nationale bekerfinales in hun eigen Stadio Olympico gespeeld.

6 maart 2020 om 15:01

Zoals het Olympisch Stadion bedoel je? Hebben wij ook gewoon in Nederland hoor. Net als Duitsland en Italië in de hoofdstad, Amsterdam

6 maart 2020 om 15:09

Ja we hebben het wel alleen het stadion is niet geschikt meer om voetbalwedstrijden te faciliteren, dus dan heb je er niet zo veel aan he

6 maart 2020 om 19:55

In berlijn speelt hertha BSC en in rome spelen Lazio en AS Roma, ik snap niet wat het daar zo beter maakt. Omdat het de naam olypisch stadion draagt?

Ja lastig. Je wil zoveel mogelijk mensen erbij hebben. Dan hou je alleen de Kuip en de Arena over. Dan zou je daar moeten switchen. Maar Ajax-Feyenoord kan je niet buiten Rotterdam of Amsterdam spelen. Welke burgemeester zit daarop te wachten.

Maar het is al jaren zo John. De Kuip is het decor van de beker, waar de Johan Cruijff Arena het decor is van de Johan Cruijff schaal. Die wordt ook bijna standaard door Ajax gespeeld, daar hoor je ook niemand over. Nu weet ik wel dat het een andere prijs is, andere setting, maar het principe is hetzelfde. De Kuip is het decor van de bekerfinale, dan moet je bij de KNVB gaan zeiken om een flexibel decor. Als Feyenoord in de finale komt, op zoek naar een alternatief stadion. Maar dat het drie-vierde Feyenoord is, ga je niet voorkomen in een neutraal stadion. Wij komen overal binnen en zullen daar altijd onze uiterste best voor blijven doen. Journalisten mogen je niet wegzetten als Calimero, maar zo gedraag je je wel John.

6 maart 2020 om 14:46

De johan Cruijff schaal wordt al 2 seizoenen gespeeld in het stadion van de kampioen. Het is niet meer standaard in de arena

6 maart 2020 om 14:54

Maar dan heeft alsnog 1 van de 2 thuisvoordeel...

6 maart 2020 om 15:00

Ja, dus dat is sinds twee jaar nog oneerlijker. Als je kampioen wordt ben je nog in het voordeel tegen de bekerwinnaar.

6 maart 2020 om 15:11

Dan is het toch juist eerlijker Martyn? De kampioen wordt nu beloond voor de betere prestatie (kampioen bekerwinst) terwijl in het verleden Ajax altijd het thuisvoordeel had als ze JC Schaal speelden, of ze nou kampioen waren of bekerwinnaar.

6 maart 2020 om 15:30

Eerlijker? Dat is het alleen als beide ploegen in eender welke finale op neutraal terrein spelen. Waarom moet de kampioen een voordeel hebben in de JC Schaal? Op basis waarvan? Een eerlijke krachtmeting kan alleen op neutraal terrein, punt.

6 maart 2020 om 15:43

Ik doelde met eerlijker op het feit dat nu de kampioen altijd het thuisvoordeel heeft, terwijl bij de vorige situatie Ajax altijd (mits zij in die JC Schaal aantraden) het thuisvoordeel hadden, ook als ze geen kampioen waren. Nu moet je er een prestatie voor leveren en is er een duidelijke lijn: kampioen speelt thuis. Voorheen kreeg Ajax het voordeel in de schoot geworpen als ze die wedstrijd haalde, net als Feyenoord als ze de bekerfinale halen. Dan vind ik de huidige opzet inderdaad eerlijker. Maar een JC Schaal op neutraal terrein is wat mij betreft ook prima inderdaad.

Van den Brom is een grote huilbaby zelfs Ajax klaagt hier niet over kleine clubs ook niet alleen de grote baby John nare vent die slecht met tegenslagen om kan gaan

6 maart 2020 om 15:17

Mooie inhoudelijke en beargumenteerde reactie! Ik vond hem ook wel een beetje een jenkerd tegen Willem II, terecht geschorst.

6 maart 2020 om 15:54

Dat gras groen is hoef ik toch ook niet beargumenteren of wel?
Maar speciaal voor jou anders kan je niet slapen.
Het bekertoernooi word als traditie in de Kuip gehouden. Van te voren weet je al dat Feyenoord dan thuis speelt al jaren weet je dat niet nu pas.
John van den Brom had zijn hele carriere van te voren hier een punt van moeten maken.
Nu hij voor het eerst de finale haalt begint hij te janken dat is hypocriet.
Oowh dat John een Jankerd blijkt uit elk verlies dat jullie lijden en ook Vitesse en ook bij Az en ook bij Anderlecht.
Aanstotend geven gedrag overdreven janken heel de wereld is tegen John.
Ik hoop dat je nu lekker kan slapen.

6 maart 2020 om 16:43

Ajax klaagt wel, elke keer als Ajax de finale dreigt te halen zijn er problemen. In een finale behooren beide clubs evenveel fans in het stadion te hebben.

Dan toch lekker in de Arena? Zal gezellig worden 10.000 fans van Feyenoord en Utrecht, blijft niks heel van dat stadion

6 maart 2020 om 15:31

Win-win! Kan Ajax wat nieuws en moois bouwen. Kunnen ze hun geld goed uitgeven zonder te ver weg te lopen van de rest in de Eredivisie.

Al jaren wordt de finale gespeeld in de Kuip waar Feyenoord ook een aantal maal in dr finale heeft gestaan en toen hoorde we hem ook niet. Nu staat zijn ploegje in de finale en is het niet eerlijk??
En ik dacht dat zij net zoveel kaarten ter beschikking krijgen voor de finale.

6 maart 2020 om 15:17

Dat is op papier al niet zo, laat staan in de praktijk. Bekijk de beelden van 2016 maar eens

6 maart 2020 om 16:45

Zo werkt het niet. Er zijn neutrale vakken. Daar worden geen fans toegelaten van de tegenstander van Feyenoord. Maar de Kuip suppoosten laten altijd 'per ongeluk' wel Feyenoord fans toe in het stadion. Sowieso zijn er veel veiligheidsmaatregelen om de fans van de tegenstander om het stadion te weren, voor hun is het al erg lastig om uberhaupt de ingang van neutrale vakken te bereiken. Feyenoord fans mogen gaan en staan waar ze willen als ze zelf de finale spelen.

6 maart 2020 om 18:15

Het zit wel heel diep bij je hé? “Feyenoord fans mogen gaan en staan waar ze willen”. Zou het ook kunnen zijn dat Feyenoorders beslag leggen op die kaarten voor de neutrale vakken? Zij het via sponsoren, zij het via de KNVB, zij het via andere kanalen. Net zoals Feyenoorders al jaren in elk stadion (dus ook de arena) massaal kaarten hebben voor de thuisvakken, hebben ze dat dus ook voor de bekerfinale. Doe nou niet alsof supporters van andere supporters geweigerd worden, want als je de beelden van 2016 bekijkt zie je hoeveel Utrecht en Feyenoord supporters er op hetzelfde neutrale vak zitten, waar het overigens een paar keer goed mis ging.

De bekerfinale in de Kuip is het enige wat dat toernooitje nog een beetje aanzien geeft. Zo'n finale hoort gewoon in het enige echte voetbalstadion van Nederland.

Op zIch is het voor de uitstraling van het toernooi wel mooi de finale in de Kuip en dat is ook NLs mooiste en grootste stadion. Wel zou ik het fair vinden als de uitploeg dan gewoon de helft van de kaartjes krijgt. 47,5% feyenoord 47,5% Utrecht en 5% sponsoren en overigen

6 maart 2020 om 14:50

Dat is momenteel ook wel zo toch? Ongeveer 18.000 kaarten voor de beide ploegen en de rest voor sponsoren, Knvb bobos, vrije verkoop, etc. Ik denk dat Van der Brom meer doelt op het voordeel dat Feyenoord haalt uit het spelen op hun eigen veld, in hun eigen stadion. Dat voelt logischerwijs gewoon vertrouwder als voor Utrecht (of welke tegenstander dan ook), ookal is het publiek zo goed als 50-50 verdeeld. Edit: al is het wel zo dat er op de stoelen uit de 'vrije verkoop' ongetwijfeld veel Feyenoorders zullen zitten, maar dat zal ook het geval zijn als je in een ander stadion speelt. Feyenoord heeft nou eenmaal een grotere landelijke fanbase. Plus ze zijn goed in kaartjes fixen zo blijkt want tijdens Vitesse - Feyenoord bijvoorbeeld zie ik er ook jaarlijks 1000 Rotterdammers op de thuisvakken!

6 maart 2020 om 16:21

Ok dat wist ik niet. Tsja Dan valt het nogal mee. Ok het zal voor feyenoord meet thuis voelen Maar ja je moet toch ergens spelen en dat moet allemaal ingepland worden .

6 maart 2020 om 14:51

Utrecht krijgt ook net zoveel kaarten als Feyenoord. Nu is het geloof ik 1/3 Feyenoord 1/3 Utrecht 1/3 sponsoren en overigen

6 maart 2020 om 16:47

Dat is maar afwachten, zo krijgt Ajax vaak minder kaarten. Destijds tegen Zwolle kreeg Ajax er 12.000 en Zwolle 17.500. Utrecht heeft ook een harde kern, het is maar afwachtne hoeveel kaaten Utrecht gaat krijgen.

Traditioneel gezien hoort de bekerfinale gewoon in het mooiste stadion van Nederland gespeeld te worden.
En laat dat nou net de Kuip zijn😁

Dan speel je de finale toch niet? Dortmund ging ook niet klagen toen de finale van de Uefa Cup in de Kuip was. Dit is vooraf vastgesteld

Ik kan het standpunt van John van den Brom begrijpen. Het is voor een Feyenoord prettiger om in de club te spelen en de thuis kleedkamer te mogen gebruiken. Dat mag Feyenoord als ze in de finale staan, maar van de kaartjes is onzin. Beide clubs krijgen 17.500 kaartjes, dan zijn er nog zo'n 8.000 plekken voor sponsoren en 4.000 plekken voor neutrale fans. De kaarten van die neutrale fans worden gekocht door Feyenoorders (dit zou ook gebeuren op het moment, dat er in een ander stadion wordt gespeeld.

6 maart 2020 om 15:03

De kaartjes voor de sponsoren komen ook gewoon bij Feyenoorders terecht met allerlei acties en bedrijven waar veel Feyenoorders werken. Dan heb je dus dus iets van 30.000 Feyenoorders in eigen stadion waar ze vertrouwd zijn tegen 17.500 Utrechtfans die toch in een andere omgeving zitten. Natuurlijk heb je daar als Feyenoord voordeel bij. Een ander stadion zou ook voor de Feyenoorders een andere dynamiek geven. Ik zeg daarmee niet dat de bekerfinale nu of volgend jaar ergens anders gespeeld moet worden, maar het thuisvoordeel voor Feyenoord als zij de finale halen lijkt mij evident.

6 maart 2020 om 15:17

@masterd Het kan allemaal wel zijn dat Feyenoorders aan die sponsorkaartjes weten te komen alleen Utrecht supporters kunnen natuurlijk ook werken bij die bedrijven. Dat is dus absoluut geen graadmeter of iets waar de clubs aan kunnen doen.

6 maart 2020 om 15:28

Ik zeg ook zeker niet dat de clubs hier een rol in spelen en iets kunnen tegenhouden. Ik zeg alleen dat de ervaring is dat Feyenoorders ruim in de meerderheid zijn en ook nog eens in de vertrouwde Kuip. Dat is een voordeel hoe je het ook wend of keert. Ik kan prima leven met dat voordeel.

6 maart 2020 om 15:29

dat klopt. Nu denk ik dat een ander stadion niet helpt. In eindhoven of Amsterdam zullen er wss ook meer Feyenoord supporters aanwezig zijn.

6 maart 2020 om 15:36

Maar dat de neutrale kaarten vooral in handen komen van Feyenoorders is toch iets dat je in ieder ander stadion ook zou hebben?

Die John moet echt iemand in zijn omgeving hebben die hem van advies voorziet wanneer wat te zeggen of te doen. Al vanaf 1989 is de finale in de Kuip en nu komt hij ermee? Als je dit ter discussie wilt stellen die je dat elk jaar in het begin met goede motivatie en alternatief plan waar de meerderheid mee eens is maar alleen maar klagen op het laatste moment zonder kans op alternatief is onprofessioneel en zelfs kinderachtig.

Het maakt natuurlijk niet zoveel uit. al speel je de finale in Eindhoven of desnoods Amsterdam er zijn gewoon meer Feyenoord supporters dat Utrecht supporters. Als het goed is wordt een evenredig deel van de kaarten netjes verdeeld over de beide clubs gaat er een deel naar sponsoren en andere hotemetoten van de Knvb en komt de rest op de vrije markt. De kaartje sop de vrije markt worden schijnbaar meer verkocht aan Feyenoord supporters dan aan supporters van andere clubs...het enige voordeel wat Feyenoord heeft is dat ze in eigen stadion spelen maar daar had vd Brom het niet over....

De Kuip is natuurlijk bekend voor de spelers van Feyenoord, maar wat hij zegt over de verdeling van supporters klopt niet. Ten eerste is het een wedstrijd van de Knvb. Ten tweede is de verdeling fifty fifty. er is duidelijk een scheiding in het stadion. Heel misschien als Utrecht kaarten terug geeft aan de Knvb en zij de kaarten aan Feyenoord geeft.de Knvb regelt de verdeling. Elk jaar op dezelfde manier, dus ook zoals bij Utrecht en Vitesse. Ik dacht dat elke finalist 17500 kaarten om te verkopen krijgt. De rest gaat naar de Knvb (bobo's met aanhang, sponsors, scheidsrechters enz) Bij Feyenoord wordt er geloot bij de verkoop. Eerst onder de gold card houders en daarna de seizoenkaarthouders. Mocht Feyenoord meer kaarten krijgen zoals van de Brom beweert dan moet hij naar de Knvb stappen.

AZ problemen in de finale tegen Feyenoord kwamen in de eerste plaats door thuisfluiter Bjorn Kuipers die Haps geen rood heeft gegeven. In de tweede plaats door de vreemde opstelling van John vd Brom (Van Rhijn in plaats van Idrissi)

6 maart 2020 om 15:18

fout, de klasse van RvP en berghuis veegden AZ weg. Weghorst kon niks inbrengen in die finale.

Gewoon de kuip halve Feyenoord fans en halve Utrecht fans dan is het eerlijk maar dan is de kuip waarschijnlijk niet vol

6 maart 2020 om 15:16

Wanneer ze het stadion daadwerkelijk vullen met "halve" Feyenoordfans en "halve" Utrechtfans dan heb je aan 1 stadion niet genoeg

Kijk dit is sowieso onzin! Toen Ajax-PSV werd gespeeld om de Johan Cruijff schaal in Amsterdam hoorde je niemand klagen met “ thuisvoordeel voor Ajax “ nu speel je een KNVB beker finale wat al jarenlang in de Kuip wordt gespeeld en dan ga je dit zeggen? Sorry slaat nergens op ! Als het gaat om Feyenoord en De Kuip worden er altijd dingen gezegd AL-TIJD, maar als Ajax thuis speelt om de JC schaal hoor je niemand?

6 maart 2020 om 15:47

Ach niet zo in een slachtoffer rol kruipen door Ajax aan te halen daar waar al sinds 2017 de wedstrijd gespeeld wordt in stadion van de kampioen. De KNVB beker al sinds 1989 in de Kuip. Vd Brom moet dit gewoon niet nu pas aanhalen want zo is het net een klein kind.

Het licht is nog niet uit in de kuip of vd Brom krijgt al de vlekken in zn nek. Er werd zelfs al geopperd om van te voren 3 stadions aan te wijzen om voordeel tegen te gaan. Arena, de Kuip en Philips stadion. Je gelooft toch niet als bv PSV en Feyenoord in de finale staan dat het fantastisch is om dan in de Arena te spelen he. Dit zijn de afspraken en daar moeten we het mee doen dus helaas meneer vd Brom ook nu bent u de zwakste schakel. Doei. Uheeft voor de competitie in de kuip toch ook niet verloren? Ja in de Galgenwaard wel maar toen lag het (als zo vaak bij u )aan de VAR of de scheids. Dus hou deze traditie in ere we moeten er al zoveel inleveren.

Beide clubs krijgen toch evenveel kaarten of heb ik dat verkeerd? Al blijven er waarschijnlijk plekken over en blijven die al snel in Rotterdam, maar los van dat is de verdeling volgens mij 50-50.

Het is ook gewoon niet eerlijk en ze moeten eigenlijk wanneer Feyenoord in de finale staat de finale ergens anders spelen zoals de Arena of Philips stadion. Maar vd Brom heeft groot gelijk dat het gewoon een enorm voordeel heeft voor Feyenoord. Misschien moeten ze in Zeist eens kijken om vanaf volgend seizoen het eerlijker te maken.

Misschien in de toekomst dan in het Olympisch Stadion? Dan kunnen er wel minder mensen in maar dat is wel een neutraal stadion

Weet je wat helemaal oneerlijk is: dat de Engelsen op het EK zowel de halve als hele finale met thuisvoordeel kunnen afwerken! Ik vind dat de Uefa pas na de kwartfinale de stadions voor de halve finale en finale had mogen aanwijzen! En vd Brom, tja.

Los van de discussie over het thuisvoordeel is het ook qua infrastructuur en veiligheid een dingetje. Bij de voorgaande finales tussen Feyenoord en Utrecht zaten wij als Utrechtsupporters in het stadion aan de kant van Varkenoord. Ik neem aan dat dat nu weer zo zal zijn. De bussen stonden aan de overkant van het spoor in het park bij de moskee. 17.000 Utrechters moesten over het viaduct en langs een smal weggetje naar beneden. In combinatie met provocerende Feyenoorders (kunnen niet in het stadion geweest zijn, maar kwamen daar om rotzooi te trappen) zorgde voor chaos, waarbij nietsvermoedende en goedwillende supporters geen kant op konden en tussen de slaande ME’ers op paarden terechtkwamen. Ze kunnen de bussen beter niet meer aan de overkant zetten, maar op de Olympiaweg bij Varkenoord. Verder was het in het stadion slecht geregeld, dichtgeslibd met drukte op de trappen. Wat dat betreft is de Kuip echt zwaar verouderd (doorstroom en scheiden van grote supportersgroepen).

Ben het met van den Brom eens, in geen ander land volgens mij speelt een finalist de finale in eigen stadion . Hoe je het ook went of keert je hebt toch de thuisvoordeel .

6 maart 2020 om 15:54

Ben het ook met hem eens. Maar het is mooi om ala Wembley een traditie te hebben. Waarom niet 40% van de kaarten naar club 1 en 40% naar club 2, dan 20% voor KNVB en sponsors e.d .. Dan is het thuis voordeel enigzins beperkt tot het veld en de kleedkamer.

6 maart 2020 om 20:18

In duitsland en italie doen ze het en waarschijnlijk wel in meerdere landen

Ik ben al jaren supporter van de FC Utrecht; de voorganger DOS meegerekend vanaf 1958. Bijna alle wedstrijden heb ik gezien in de stadions van de tegenstander.
De reactie van de trainer valt mij erg tegen en is niet terecht; even als meerdere reacties hier.
Van alle grote tournooien wordt de speelplaats van te voren vastgesteld, ongeacht de finalisten (bij wk en en is zelfs sprake van een mogelijk dubbel voordeel: geen kwalificatie, thuisvoordeel bij alle wedstrijden en de eventuele finale).
Ook de verdeling van de kaartjes gaat in principe gelijk op. Voor beide ploegen een vastgesteld percentage, een deel voor bobo's en een deel voor de neutrale toeschouwers. Indien dit tot meer Feyenoord supporters leidt is dit logisch: Feyenoord heeft landelijk gezien nog steeds meer supporters dan Utrecht.
Hoewel ik vd Brom geen slechte trainer vind is dit wel een slechte uitspraak van deze trainer.

Op zich prima als hier van de zomer een discussie tussen alle clubs over plaatsvindt. Maar wat Van de Brom zegt over 2018 was toch echt aan AZ zelf te verwijten. Die kregen niet alle kaarten verkocht en hebben een deel terug gegeven aan de KNVB. Dan is het niet gek dat er meer Feyenoorders in het stadion zitten.

Beide clubs krijgen evenveel kaarten voor de eigen supporters toch? Waar zit het thuisvoordeel dan in? Grasmat is perfect, stadion biedt voldoende plaatsen aan supporters. En in 2003 wist Utrecht met 4-1 te winnen in de finale van Feyenoord. Dus die hele theorie van Van de Brom kan zo weer de prullenbak in.

Ach ja de oorlog is nu weer begonnen.raar wat hij doet nu al de underdog positie innemen en zijn groep op scherp zetten en dit bij de journalisten neerleggen.het is al jaren bekend dat de beker finale in de kuip word gespeeld en ik vind dat het zo moet blijven is en blijft het mooiste voetbalstadion van Nederland en de sfeer rond die finales zijn prachtig om te zien als neutrale kijker.ik vind dit gewoon beetje dom van Brommetje die weet al vanaf de zomer van 2019 dat de finale van de beker in de kuip word gespeeld. Er zijn genoeg ploegen die er totaal geen probleem mee hebben en graag tegen Feyenoord in die finale staan in de kuip.calimero mag weer verder naar verwijten gaan zoeken misschien de Var misschien de scheids en als ze winnen dan komt het zeker door het sfeertje... Tjah Zjij zijn groot ik ben klein kijk is hoe zielig ik kan zijn,....

Feyenoord krijgt toch net als Utrecht 15000 kaarten? De rest gaat naar de bond. Dat er wellicht van die laatste 15000 nog door Feyenoorders gekocht worden hou je toch niet tegen.

6 maart 2020 om 22:51

Al zitten er driekwart Utrecht fans in het stadion dan nog heeft Feyenoord thuisvoordeel.

Nou mooi tijd voor de knvb om in Zeist een nationaal stadion a la Wembley uit de grond te stampen. Kunnen daar mooi alle finales en duels van Oranje gespeeld worden. Ik zeg doen!!

Dat mag hij best vinden, maar waar was John aan het begin van het seizoen? Of de vorige seizoenen? Toen had ik hem volgens mij niet gehoord? Dus nu haalt hij de finale en och, kijk eens hoe onterecht het allemaal wel niet is!!!! Nooit heb ik daar iemand over gehoord..... Ik vind het nogal wat om nu zo te gaan miepen over iets wat al een eeuwigheid vast staat. Je weet van te voren dat de kans aanwezig is dat Feyenoord de finale haalt en dus in eigen stadion kan spelen. En als je wilt dat de regels aangepast moeten worden, dan had je dat veel eerder aan moeten geven, of misschien volgend seizoen. Niet klagen.

Speel t in t stadion van de winnaar van het jaar ervoor. Heb je afwisseling en ben je van t gezeik af

6 maart 2020 om 19:35

Tuurlijk niet...voor v.d. Brom niet die stelt dit juist aan de kaak wat ik trouwens totale onzin vind. Dit is echt sneu vind ik want hij wist al 2 jaar gelden dat de kuip het toneel word van de finale.wat jij meent kan dus ook niet op gaan want als de winnaar 2 jaar achter elkaar de finale haalt dan zegt v.d. Brom dat het juist oneerlijk is. Dit los je niet op alleen als je dit soort wedstrijden in Dordrecht of Helmond moet spelen of misschien in Wageningen of in Apeldoorn maar goed dat scheelt heel veel inkomsten...

6 maart 2020 om 20:08

Je hebt maar 2 finale waardige stadions in nederland. Je gaat toch niet in een van de stadions waar maar 20-35k supporters in kunnrn gebruiken, dat is belachelijk.

6 maart 2020 om 21:44

Dan rouleer je jaarlijks tussen Eindhoven en de kuip.

8 maart 2020 om 15:41

Eindhoven heeft geen finale waardig stadion.

8 maart 2020 om 17:11

Daar zijn de meningen dan over verdeeld. De Uefa denkt daar in ieder geval anders over dan jij.

Ik zit nu opeens na te denken maar wat nou als Alle clubs 10 miljoen investeren in een neutraal stadion die ze dan neerzetten in Amersfoort, Tiel, Kampen, Den Helder en als je nou echt een neutraal grond wil doe je gewoon Middelburg dan komen wij ook de Zeeuwen tegemoet.

Een finale speel je in het mooiste stadion met het beste veld van het land: De Kuip dus!
Jammer dat John van de Brom nu hier de focus op legt. Geniet dat je in de finale zit en maak er een groot feest van. Utrecht heeft een grote achterban en zal alle kaarten echt wel afnemen (in tegenstelling tot andere finalisten de afgelopen jaren, waardoor Feyenoord er meer kon krijgen)
Het verschil wordt echt niet gemaakt door de mensen op de business seats.
Dus stop met huilen en ga genieten van deze mooie prestatie. Affiche is prachtig 19 april.

6 maart 2020 om 22:49

Onzin, Feyenoord wint meer wedstrijden in de Kuip als er buiten en heeft dus voordeel. Topsport onwaardig.

Nu haalt Feyenoord weer eens een keer de finale en is er gelijk weer gezeik.

Je kan er een mooi bla bla verhaal van traditie aan ophangen maar hij heeft gewoon gelijk. In topsport hoort een finale gespeeld over 1 wedstrijd voor beide ploegen aan de aftrap gelijke omstandigheden als uitgangspunt te hebben en dat heeft deze pot nu niet. Maak er maar een uit en een thuiswedstrijd van.

Denk dat het geen reet uitmaakt, 2e voorronde el maakt wel uit want zowel utrecht als feyenoord is al eens uitgeschakeld door de 2e divisie clubs uit het Oostblok! The winner Takes it all (tot midden augustus)

De trainer van Utrecht vertoont Calimerogedrag. Sinds 1989 wordt traditiegetrouw de finale van de Knvb beker in De Kuip afgewerkt. Dat is dus al 31 jaar het geval, alleen tegen Ajax was het een uitzondering van uit- en thuiswedstrijd. Verder zijn de omstandigheden gelijk want beide clubs krijgen evenveel kaarten. Hij had al 31 jaar de discussie kunnen aanzwengelen, maar hem heb ik nooit gehoord in al die jaren.nog een feitje: Feyenoord speelt voor de 18de keer in de bekerfinale en won 13 keer de KNVB-beker. Ajax haalde 25 keer de finale in het bekertoernooi en heeft 19 keer de beker gewonnen.

Natuurlijk hoort de bekerfinale voor beide partijen op neutraal gebied gespeeld te worden. Dat is wel zo eerlijk. FC Utrecht moet gewoon weigeren deze in het Feyenoordstadion te spelen. Wedden dat de Knvb eieren voor haar geld kiest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren