Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Enerverende topper tussen PSV en Feyenoord eindigt onbeslist

Laatste update:

De topper tussen PSV en Feyenoord heeft zondagmiddag geen winnaar opgeleverd: 1-1. De Rotterdammers kwamen in de eerste helft via Eric Botteghin op voorsprong, maar zagen de thuisploeg al snel in de tweede helft op gelijke hoogte komen via Cody Gakpo. Door de remise blijft Feyenoord voorlopig de nummer drie van de Eredivisie, met een punt meer en een wedstrijd minder dan naaste achtervolger PSV.

Na drie overwinningen op rij werkte PSV met een goed gevoel toe naar de topper tegen Feyenoord, dat zelf de laatste twaalf Eredivisie-wedstrijden ongeslagen bleef. Trainer Ernest Faber bracht voor de vierde keer op rij dezelfde basiself binnen de lijnen bij de Eindhovenaren, terwijl diens collega Dick Advocaat Botteghin terugbracht in het elftal en Ridgeciano Haps opstelde als vervanger van de vertrokken Sam Larsson. De eerste grote mogelijkheid van het duel was na zes minuten spelen voor de bezoekers. Róbert Bozeník dook op bij de eerste paal na een vrije trap van Steven Berghuis, maar plaatste de bal net naast het doel van PSV-doelman Lars Unnerstall.

PSV deed vijf minuten later voor de eerste keer nadrukkelijk van zich spreken, toen een kopbal van Denzel Dumfries maar rakelings langs de verkeerde kant van de paal scheerde. Na de openingsfase ontstond er een open wedstrijd, met kansen over en weer voor Sam Lammers, Ryan Thomas en Orkun Kökcü. Uiteindelijk werd de wedstrijd na ruim een halfuur spelen opengebroken. Kökcü vond met een hoekschop bij de tweede paal Botteghin, die met het hoofd de bal over Unnerstall heen wist te plaatsen.

Na rust had PSV slechts twee minuten nodig om de stand weer gelijk te trekken. Jorrit Hendrix vond met een fraaie lange pass Thomas, die het leer verlengde richting Gakpo. De aanvaller verschalkte Feyenoord-doelman Justin Bijlow met een schuiver in de verre hoek. PSV was in de tweede helft aanmerkelijk gevaarlijker en was nog voor het ingaan van het laatste halfuur dicht bij een voorsprong, toen een schot van Gakpo rakelings naast ging. Feyenoord had daarentegen moeite om zich in aanvallend opzicht te laten zien in de eerste fase van de tweede helft.

Het eerste grote gevaar van Feyenoord in de tweede helft viel ruim twintig minuten voor tijd te noteren, toen Pablo Rosario de bal inleverde. Een schot van Berghuis werd gekeerd door Unnerstall, waarna ook Haps in de rebound geen doel wist te treffen. Kort daarna was Feyenoord andermaal dicht bij een doelpunt, nadat een inzet van Bozeník via Unnerstall op de paal belandde. In dezelfde fase van de wedstrijd lag het spel even stil, omdat de VAR een vermeende handsbal van Dumfries in het strafschopgebied bekeek. Uiteindelijk kon Rob Dieperink niet concluderen of de aanvoerder van PSV de bal met de hand had geraakt. Ondanks verwoede pogingen van beide kanten, kwam er in de slotfase geen verandering meer in de gelijke stand. Daardoor houdt Feyenoord PSV voorlopig onder zich op de ranglijst, met een punt voorsprong.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was geen verkeerde wedstrijd om te zien, beide ploegen speelde om te winnen. Kokcu vond ik vandaag de beste, en echt dwingend aanwezig voor het grootste deel.

De ontwikkeling van Bijlow vind ik erg knap sinds het vertrek van Vermeer, zou het niet raar vinden als Koeman hem in ieder geval meeneemt naar het Ek.

Higler vond ik uitstekend fluiten die man is erg gegroeid, alleen hoefde die gele kaart van Gapko niet voor mij.

1 maart 2020 om 16:28

Gakpo is uiteraard gewoon geel. Maar bijlow ontwikkeld zich prima, echter pakt unnerstahl vandaag het punt voor PSV. Wat een reflexen die de overwinning van Feyenoord voorkomen.

1 maart 2020 om 16:30

PSV & Feyenoord nu hopen dat Ajax wint met het oog op plek twee?

1 maart 2020 om 16:34

Goalski hij had zijn shirt over zijn hoofd, het is niet alsof hij in zijn borst met de shirt aan de hand was rond aan het rennen. Unnerstahl speelde ook goed inderdaad, zat er een paar keer goed bij.

1 maart 2020 om 16:46

Over geel gesproken... dat Dumfries geen kaart heeft gekregen vandaag is een klein wonder. Heb je hem op de voet van Malacia zien staan? Zie ik altijd geel voor. En dan die armpjes elke keer. Hij is een gevaar voor het Nederlands elftal. Foei Higler.

1 maart 2020 om 16:57

Shirt over het hoofd mag blijkbaar niet, dan is het dus terecht geel. Verder is dat wel een rare regel - want wanneer een speler na het missen van een kans even het shirt over het hoofd doet om te balen van de gemiste kans is dat toch ook geen geel? Ik snap niet helemaal wat het nut is van die regel.

1 maart 2020 om 17:01

AzArsenal haha wat een goed voorbeeld geef je. Het is lastig om consequent te zijn met die kwestie. Geen succes straks tegen ons... 😏

1 maart 2020 om 17:31

Haha, wel toch? Het is inderdaad lastig om consequent te zijn, dat lijkt me sowieso erg lastig als scheidsrechter! Jij ook geen succes zometeen, haha. De uitkomst van Feyenoord is in ieder geval positief voor ons beiden.

1 maart 2020 om 18:35

AzArsenal juist, ik dacht zelfs niet eens jou voorbeeld van zojuist. Jup, zelfs met de Var is scheidsrechter zijn er niet makkelijker op geworden. Haha dat is waar, lol dat begrijp mogen de beste winnen en hopelijk zijn wij dat. 😇

1 maart 2020 om 16:29

Er zijn een paar keepers voor hem die eerder in aanmerking komen voor het EK .

1 maart 2020 om 16:38

Inderdaad een paar, krul en Cillessen. Verder is bijlow zeker een optie voor de 3e plek

1 maart 2020 om 16:40

Goalski je vergeet Bizot. Denk dat Bijlow nog even geduld moet hebben, maar hij komt er wel

1 maart 2020 om 16:42

Tussen bizot en bijlow vind ik op dit moment weinig tussen zitten, maar dan zou ik toch voor bizot gaan die dit niveau al wat langer heeft. Bijlow zijn tijd komt inderdaad nog, maar wellicht gebeuren er nog rare dingen in het slot van het seizoen. Ik zou bijlow toch niet afschrijven op dit moment.

1 maart 2020 om 16:45

Ahahah weinig tussen Bizot en Bijlow? Bijlow is veeeel sneller in de 16.

1 maart 2020 om 17:41

Als er zo weinig verschil zit waarom zou je dan niet voor een talent kiezen die daardoor alleen maar beter kan worden.

1 maart 2020 om 18:00

Precies hij komt er wel! En daarom moet die juist mee als 3de keeper, is toch super dat die er aan mag ruiken,je 3de keeper ga je toch niet gebruiken dus kijk je naar de toekomst! Simpel

1 maart 2020 om 16:49

Vijfmeterlijn ik weet niet of je reactie tegen mij was. Maar als dat wel zo is zou ik hem wel meenemen ja, diegene met de meeste wedstrijden in de benen moet keepen. We hebben helaas geen absolute topkeeper meer zoals Van der Sar dat was, laat dan maar diegene keepen die het meest heeft gekeept en wie is mij om het even.

1 maart 2020 om 16:56

Bijlow is ontzettend jong voor een keeper. In de jeugd stond hij zowel bij Feyenoord als bij JO bekend als een heel groot talent. Hij heeft ook ontzettend veel over voor zijn vak en spreekt zelfs vloeiend Spaans zodat hij naast Engels met vrijwel iedereen in de ploeg kan communiceren. Bijlow is gewoon een topkeeper in the making.

1 maart 2020 om 17:05

@Sulejmanii nee man haha, er had iemand 15x dezelfde reactie gepost dus ik reageerde dat als grapje. Maar ik ben het wel met je eens. Degene met het beste wedstrijdritme moet gewoon mee/spelen.

1 maart 2020 om 17:09

Vijfmeterlijn hahaha, ja bij mij ging het ook mis met het plaatsen van mijn reactie. Juist we hebben geen absolute topkeeper meer, laat dan maar diegene keepen die het best in vorm is en met de meeste partijen.😏

1 maart 2020 om 16:34

Juist vandaag maakte bijlow een fout bij het doelpunt van Psv. Higler floot idd uitstekend, en ook de var was voor de verandering eens prima. Beiden penalty momenten in mijn ogen terecht niet gegeven.

1 maart 2020 om 16:37

Sportweek86 ik was niet eens met Been, misschien had hij er iets meer aan kunnen doen. Maar ik vond het zeker geen fout, en daarnaast had ik meer over de periode vanaf het vertrek van Vermeer. Om een keeper op een wedstrijd te beoordelen, vind ik sowieso veel te ver gaan en kortzichtig.

1 maart 2020 om 16:49

Wat moet hij nog meer doen dan voor een Penal? De bal klem vasthouden?

1 maart 2020 om 16:58

Je wil hem niet op 1 wedstrijd beoordelen, want dat is te kortzichtig. Vervolgens zeg je dat je het niet raar zou vinden als Koeman hem mee zou nemen, op basis van 5 wedstrijden die hij dit seizoen in de competitie heeft gespeeld.

1 maart 2020 om 17:04

Sportweek86 zoals ik al eerder had uitgelegd, hebben we helaas geen absolute topkeeper meer als Van der Sar. Dan kies ik er voor om keepers mee te nemen, die het meeste gespeeld hebben en wedstrijden in de benen hebben. Ik heb niet gezegd dat Bijlow eerste keeper moet zijn op het Ek, dat zou veel te opportunistisch zijn geweest. Of heb jij liever voornamelijk keepers mee, die op de bank gezeten hebben?

1 maart 2020 om 17:13

Als je alle wedstrijden van Bijlow gaat bekijken heeft hij nogal wat fouten gemaakt. Dan heb ik nog liever een Zoet of Bizot mee, die iig al ooit bewezen hebben een serie wedstrijden constant te kunnen spelen. Bovendien zou Jasper op dit moment altijd mijn nummer 1 blijven, of hij nou in de basis staat of niet. Want we hebben absoluut niks beters hebben. Bij een veldspeler zou ik er minder moeite mee hebben om een speler mee te nemen die nog niet constant presteert, maar zo nu en dan geweldige flitsen heeft.

1 maart 2020 om 17:16

@sportweek86 dan heb je het over wedstrijden van een seizoen geleden. Volgens mij gaat het om zijn huidige vorm/niveau en dat is gewoon heel goed. Bij een Onana heb je het toch ook niet meer over zijn eerste wedstrijden.

1 maart 2020 om 17:22

Onana heeft inmiddels al meerdere seizoenen bewezen dat het een uiterst betrouwbare doelman is. Bijlow heeft een wedstrijd of 5 gespeeld in de competitie, dat is natuurlijk veel te weinig om je beeld al compleet te veranderen. Bovendien zag hij er bij het tegendoelpunt op zijn minst niet geweldig uit.

1 maart 2020 om 21:18

@sportweek Beide momenten bedoel je die bal op de hand en die elleboog? Ik vond het 1 moment, bal op de hand is een penal, elleboog vond ik geen penal maar dus gewoon zonder twijfel bal op de stip

1 maart 2020 om 16:40

Ik vond Higler juist uitblinken in inconsequentie. Haps en Dumfries kwamen weg zonder kaart (Dumfries zelfs meerdere malen), Malacia werd direct op de bon geslingerd. Erg warrig gefloten. De pingel die mijns inziens gegeven had moeten worden neem ik Higler overigens niet kwalijk.

Ik ben overigens zelf gematigd tevreden, een gelijkspel in Eindhoven is gewoon een acceptabel tot goed resultaat en het is prettig om PSV achter ons te houden, zelfs met een wedstrijd tegoed. Anderzijds is het doodzonde dat we averij oplopen in de strijd om plek 2 en dat we ongeacht het resultaat van Ajax - AZ niet gaan profiteren. Het is dubbel.

1 maart 2020 om 16:43

Mee eens. Neem daarbij ook het moment dat hij onderuit werd gekegeld door de bal en hij gewoon door liet spelen.

1 maart 2020 om 16:46

HijNiet dat moment was ik even vergeten, Malacia zijn kaart had ook niet gehoeven. Want Higler liet vrijwel veel door, waar ik persoonlijk wel van houd. Misschien omdat ik deze match als neutrale toeschouwer had gekeken, had ik geen enkel moment het idee dat Higler Psv of Feyenoord negatief had beïnvloed. Het had met winst beter geweest, maar die 2e plek is zeker nog niet kansloos. Geen enkele club in de eredivisie is in deze fase zeker van de plek op de ranglijst.

1 maart 2020 om 16:46

Volledig mee eens: Tsja. Als Feyenoorder kan ik enigszins wel leven met een 1-1 maar heb ik toch ook wel wat aan te merken. Dumfries, slaande beweging bij Haps, geen kaart. Dumfries, snoeiharde tackle zonder de bal op Malacia, geen kaart. Dumfries, ippon met Haps, geen kaart. Ook vond ik dat de elleboog veel te hoog was bij het moment met Botteghin, hij legt hem zo in zijn nek. Of het 100% hands was kon ik op mijn mobiel niet goed zien, op het ene beeld leek het van wel en op het andere beeld niet. Waarom neem je zelf niet even een kijkje Higler? Just in case. Anyway, ik verwacht niet dat Ajax veel punten gaat laten liggen en ook niet dat Feyenoord overal wint. Laat Ajax vandaag maar van AZ winnen, dan lopen we iig 1 punt in. Never had ik verwacht aan het begin van het seizoen dat plek 2 nog haalbaar kon zijn. Overigens, wat is Narsingh toch een domme voetballer, doodzonde want hij heeft de body en de snelheid om er veel mee te doen.

1 maart 2020 om 16:57

Gek. Was niet eens corner bij 0-1.
Gestolen punt voor Feyenoord.

1 maart 2020 om 17:18

Brabantsetrots wel blijven opletten....dat was een corner ervoor.

Overwinning afgepakt door de VAR. Thanks. Z'n hand klapt duidelijk ineens naar binnen als de bal van hem vertrekt. Buiten dat moment een vrij gelijkwaardige pot. Heel apart dat Dumfries geen kaart heeft gepakt.

1 maart 2020 om 16:27

Nah, te erge twijfel of het hands was of niet. Dus juiste beslissing VAR. Verder denk ik echt dat psv het in de 2e helft heeft laten liggen, echt zonde!

1 maart 2020 om 16:29

Feyenoord was over de gehele wedstrijd de duidelijk betere partij met betere kansen.psv in eigen huis loerend op de counter.veelzeggend.

1 maart 2020 om 16:33

Veelzeggend? Op die manier zijn ze de afgelopen jaren vaak genoeg kampioen geworden. Als je nog steeds niet door hebt dat PSV zo speelt ben je naief. Voetbaltechnisch was het van beide kanten een uiterst matige wedstrijd. Een topwedstrijd wordt dit dan genoemd, zegt genoeg over het niveau van de Eredivisie.

1 maart 2020 om 16:34

@NJforumVOL Pardon? Dan hebben wij echt andere wedstrijd gezien. Feyenoord was eerste helft iets beter en PSV tweede helft beter. PSV heeft alles behalve op de counter gespeeld.

1 maart 2020 om 16:35

Als jij niet ziet dat dit PSV 2 niveaus minder is dan de teams waar jij op doelt ...man man man ...nogmaals: veelzeggend.

1 maart 2020 om 16:36

Maar ook met die teams loerde PSV op de counter.

1 maart 2020 om 16:42

Heb toch een aardige tijd Feyenoord zien counteren en niet Psv.

1 maart 2020 om 16:43

PSV loerend op de counter? Dat is ofwel matig voetbal inzicht ofwel zeer gekleurd door eigen voorkeur. PSV had meer balbezit maar loerde op de counter, tuurlijk.

1 maart 2020 om 16:45

Feyenoord over de gehele wedstrijd beter? Vond het juist mooi stuivertje wisselen steeds. Ik snap dat je voor Feyenoord bent maar kijk dan even objectief. 1-1 is gewoon een terechte uitslag.

1 maart 2020 om 16:55

Qua spelbeeld wel, qua mogelijkheden om te scoren was Feyenoord duidelijke de bovenliggende partij.

1 maart 2020 om 16:28

En die worstelpartij met Haps is ook gewoon geel. Dumfries had de wedstrijd nooit uit mogen spelen.....

1 maart 2020 om 16:28

Ik vond het heel lastig te zien. Had niet het idee dat Dumfries de bal met zijn hand raakte, maar met zijn hoofd. Vond het ook heel vreemd dat Dumfries geen geel heeft gekregen na 3 momenten, met name de overtreding op Malacia was minimaal geel.

1 maart 2020 om 16:28

Ik kan me niet voorstellen dat jij echt op basis van de getoonde beelden kan zien dat ie hem met de hand of arm raakt. Dat geloof ik echt niet. Het was echt niet te zien en daarom terecht niet gegeven lijkt me.

1 maart 2020 om 16:30

Vanuit een camera hoek zag je echt de hand van dumfries na contact omklappen, hij neemt ook een risico met zen arm omhoog het duel aan te gaan. Dit was mijn inziens gewoon een penalty.

1 maart 2020 om 16:35

Op basis van de hand van Dumfries die plotseling naar binnen klapt, is het voor mij wel duidelijk. Maar hey, that's just me.

1 maart 2020 om 16:41

Dezelfde selectieve verontwaardiging heb ik ook wanneer dit Ajax overkomt. Je ziet duidelijk dat de bal wegkaatst op het moment dat hij de kopbeweging maakt. Valt niet te zien in deze situatie, doorgaan dus.

1 maart 2020 om 16:49

De hand klapte inderdaad dubbel maar het contact maar er is gewoon niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit gebeurde na contact met de bal. Die hand kan ook contact hebben gehad met het hoofd van Botteghin waardoor die dubbelklapte. Wat wel met zekerheid is te zeggen is dat de bal (ook) het hoofd raakte en zo weggekopt werd. Ik ben Feyenoord fan maar dit was geen duidelijke fout van de scheidsrechter.

1 maart 2020 om 16:58

Als Fey op deze manier een penalty tegen zou krijgen, zou ik behoorlijk pisser zijn. Mijn inziens dan ook terecht dat de bal niet op de stip gaat.

1 maart 2020 om 17:00

Buiten dat het wel of geen hands was, vinden we dit echt een penal? Was dit dan zo bedoeld door Dumfries? Hoor vele daar altijd over zeiken. Moet zelf even denken aan PSG United CL vorig jaar. Daar sprak iedereen schande van de gegeven penal, dan was dit toch ook geen penal? Hij had m anders sws gewoon weg gekopt. Botteghin kwam niet eens in de buurt.

1 maart 2020 om 16:28

Hahah wat een grap. Mensen hebben het steeds over de hand/arm, die duidelijk wordt aangedrukt door de Feyenoord speler daar. De bal vertoont een zuivere lijn van zijn hoofd, wordt niet onderbroken door de hand. Goede beslissing.

1 maart 2020 om 16:33

Ik krijg wel degelijk de indruk dat de bal de hand heeft geraakt, dat de bal in een rechte lijn vertrekt betekent dat hij daarna waarschijnlijk wel het hoofd heeft geraakt. In vond het geen penalty waardig hoor. Maar stellen dat het niet onderbroken wordt door de hand (zie ook het terugtrekken van de hand na het vermeende contactmoment) gaat me ook weer te ver.

1 maart 2020 om 16:35

De hand trekt terug omdat hij contact heeft met de andere speler. Het is moeilijk te zien, maar om te zeggen dat hierop de overwinning is afgepakt gaat echt te ver.

1 maart 2020 om 16:35

Zelfs Dumfries gaf aan te twijfelen omdat hij zowel z'n hoofd als z'n hand voelde. Kortom gewoon z'n hand geraakt en een penaltie. Overigens begrijp ik wel dat de VAR niet ingreep, want het was bijna niet te zien. Psv komt een keertje goed weg.

1 maart 2020 om 16:46

Beetje geluk voor PSV mag ook wel eens in deze tijden hè we hebben genoeg pech gehad.

1 maart 2020 om 16:52

Vorige week bij Vitesse (handsbal Rosario) kwamen jullie goed weg. Vandaag denk ik dat de beslissing op zichzelf gewoon terecht was. Geen echt geluk in mijn ogen hoor.

1 maart 2020 om 21:30

Een elleboog zo hoog en tegen het hoofd van een andere speler is al een groot risico, maar dat heb je zeker ook absoluit niet gezien?! De grootste grap wordt echt door jou gemaakt. De bal raakt de hand en die hand hoort daar niet te zijn en als die esport puber in zeist zo aan het twijfelen is dan moet higler gewoon even zelf gaan kijken wat er gebeurt is.

1 maart 2020 om 16:29

Nu maar hopen dat Ajax wint, met het oog op plek 2.

1 maart 2020 om 16:29

Inderdaad, die penalty was echt wel duidelijk genoeg. Maar toch hadden wij ook zonder de penalty moeten winnen want we hadden de betere kansen.

1 maart 2020 om 16:29

Dat Dumfries uiteindelijk geen kaart krijgt is bijzonder te noemen (potje vrijworstelen op het middenveld, tackle te laat richting de enkel). Dat de penal niet gegeven wordt ben ik ergens ook wel blij mee. Ja, ik denk dat het hands was. Maar dit is zo minuscuul, als dat het verschil moet maken. Feyenoord had net wat meer recht op de 3 punten, maar ik vond een gelijkspel uiteindelijk verdiend hoor. Leuke pot wel.

1 maart 2020 om 16:50

Dat hij überhaupt de wedstrijd heeft afgemaakt mag een wonder heten... Die gozer kwam continu te laat en loopt enkel met zijn armen te zwaaien

1 maart 2020 om 16:30

Afgepakt nog wel. Had je die penal gekregen werdt er niet gelijk afgefloten hoor. Daarnaast vond ik het niet zo overduidelijk, vind dat de VAR hier juist gehandeld heeft.

1 maart 2020 om 16:30

Had hem wegens mijn clubvoorkeur graag op de stip zien gaan, maar ik vind dat absoluut geen penalty. Wel raar dat er gezegd werd dat de VAR niet duidelijk kon zien of de bal de hand raakte, want dat was zeer duidelijk te zien. Er zat echter nul intentie bij, het was ongelukkig en Dumfries voorkwam geen doelrijpe kans. Hij raakt hem per ongeluk met de hand, maar had hem anders gewoon weggekopt

1 maart 2020 om 21:36

@bobiku Het lastige is dat er volgens de huidige regels niet gekeken wordt naar intentie of het voorkomen van een doelrijke kans. Er wordt gekeken naar de positie van dr hand/arm (moet langs het lichaam zijn). Met jou uitleg (en die van dumfries ook trouwens) is het dus een pingel

1 maart 2020 om 16:31

Erg bijzonder dat Dumfries daar mee weg is gekomen inderdaad. Dat leek mij toch een duidelijke penalty.

1 maart 2020 om 16:33

Maar echt hoor. Dumfries zegt net voor de camera het niet te weten; ik voelde hem op m'n hand en hoofd. Zegt genoeg lijkt mij. Je ziet z'n hand ook gewoon dubbel klappen. Heel zuur met een puntje maar uiteindelijk wel terecht denk ik..

1 maart 2020 om 16:35

Dit is natuurlijk geen pingel, een lachertje.

1 maart 2020 om 16:37

Duidelijk dat ie de hand niet raakt, dus geen penalty.goed gedaan door de Var.

1 maart 2020 om 16:38

Je kan geen penalties gaan geven omdat je een bepaalde lichaamsbeweiging verdacht vind. Het moet een duidelijk balcontact zijn met de hand in een onnatuurlijke houding, alleen dan is het hands. En dat duidelijke contact is er simpelweg niet. Dus nee, geen overwinning afgepakt door de Var, Feyenoord was de twede helft gewoon minder goed en PSV kwam terecht langzij.

1 maart 2020 om 16:39

Bal was uit bij de 1-0, hoor ik je niet over.

1 maart 2020 om 16:42

Klopt viel ook uit een corner. Is meestal uit dan

1 maart 2020 om 16:42

Dat was de corner ervoor toch?

1 maart 2020 om 16:43

Dat de bal uit was, dat was de corner ervoor, een paar minuten eerder

1 maart 2020 om 16:43

Over de doellijn inderdaad, tussen de palen. Noemt men ook wel een doelpunt

1 maart 2020 om 16:45

En als we dan toch bezig zijn.....hoeveel overtredingen mocht Dumfries maken zonder een kaart te krijgen? Gewoon donkergeel op malacia en die judoworp op het einde....En dan twijfel ik nog over zijn handen in het gezicht bij haps

1 maart 2020 om 17:12

Malacia had er sowieso al niet meer mogen staan. Had al lang twee keer geel moeten krijgen.

1 maart 2020 om 17:20

Hahah Sander79 beetje kinderachtige reactie.....welke overtredingen? Je hoort er niemand over. Wel over Dumfries, dat zegt wel iets.

1 maart 2020 om 18:42

Ja alleen de Feyenoorders ja.dumfries is gewoon niks,

1 maart 2020 om 21:39

Nou om nou te zeggen dat dumfries niks is... het is een worstelaar

1 maart 2020 om 17:07

Hoe kun je zeuren over de scheids /VAR als de 0-1 uit een corner komt die een achterbal was. En Dumfries lijkt de bal meer weg te koppen dan met z'n hand te raken, dus beslissing niks te geven is wel te billijken.

1 maart 2020 om 21:41

Heel neutraal om 2 volledig verschillende momenten samen te voegen om zo wanhopig te proberen je gelijk te halen.

Het was een beetje de lamme tegen de blinde, deze nummer 3 tegen de nummer 4. Er ging echt ontzettend veel fout, maar bij momenten ik vond het als neutrale toeschouwer toch wel een vermakelijk potje. Beiden gingen toch wel echt voor de overwinning en dat maakte het in combinatie met de fouten af en toe toch wel lekker open. Jammer dat er niet meer goals zijn gevallen, maar prima vermaak. Uiteindelijk Feyenoord wel de overhand denk ik, en kan Psv blij zijn met het punt. Met de var moeten we btw echt stoppen als het verder gaat zoals we hem dit seizoen hanteren, maar dat kan ik blijven zeggen deze weken. Edit: Jammer dat niemand de inhoud kan lezen en blijkbaar iedereen 'terug moet schoppen' omdat een Ajacied dit over deze wedstrijd zegt. Ja Ajax speelt ook abominabel de laatste tijd. Dat doet verder niks af wat ik over deze wedstrijd te melden heb. Groetjes.

1 maart 2020 om 16:28

Waarom lamme tegen de blinde? Leuke wedstrijd om te zien en een juiste afspiegeling van het niveau in de ED.

1 maart 2020 om 16:34

Omdat de meeste simpele passen fout ging en ik weinig vloeiende combinaties heb gezien. Wat mij betreft mag het niveau van beide clubs wel weer wat omhoog dan dit voetbal hoor. Maar als jij daar als Feyenoord supporter akkoord mee gaat, prima.

1 maart 2020 om 16:34

Omdat het geen Ajax is natuurlijk. Dat snap je toch wel? Alles is slecht en dom en minderwaardig, behalve Ajax.

1 maart 2020 om 16:37

Moridin. Dat zou ik niet meteen zo zeggen, maar jij mag dat vinden natuurlijk.

1 maart 2020 om 17:16

Blijf dan maar ook weg bij die topics. Het enige wat jij en je vriendje Imke doen, is beide ploegen naar beneden halen. De wedstrijd bevatte fouten maar niet fouten dat je het een lamme tegen de blinde wedstrijd kunt noemen. De wedstrijd was toch wel een van de betere wedstrijden in de ED en bewijst maar weer waarom de ED voor de neutrale kijker een van de leukere competities is.

1 maart 2020 om 17:24

Iig een veel hoger niveau dan wat Ajax de laatste 3 wedstrijden heeft laten zien....

1 maart 2020 om 16:30

Beetje een 'uit de hoogte' reactie zo van een ajacied vind ik dit. Komt helaas wel vaker voor dus dat is niet heel vreemd. Over all een verdiende 1-1. Feyenoord had de overhand in de eerste helft en PSV in de tweede helft. Weet ook niet wat je zeurt op de VAR want de beslissing was prima, duidelijk te zien dat de bal niet werd onderbroken door een handsbal.

1 maart 2020 om 16:35

Waar slaat dat nu weer op? Helaas kunnen mensen nooit wat normaal lezen als een Ajacied iets typt, maar dan is het gelijk weer uit de hoogte, dat komt helaas nogal vaak voor ja. Vond jij het een fantastische hoogstaande wedstrijd dan?

1 maart 2020 om 16:37

Ik heb me prima vermaakt. Het spel golfde op en neer en kansen waren er volop. Natuurlijk was niet alles perfect, maar direct de lamme tegen de blinde te zeggen vind ik misplaatst. Voor de neutrale kijken zijn dit enorm leuke wedstrijden om te zien.

1 maart 2020 om 16:43

VijfmEterlijn. Er ging ontzettend veel fout, juist daarom golfde het op en neer, en dat is voor de neutrale supporter leuk. Volgens mij zei ik dat ook allemaal in mijn eerste post. Maar echt vloeiende aanvallen zijn er bijv. niet geweest hoor. Die van Psv bij de 1-1 en wellicht nog 1 a 2 van Feyenoord.

1 maart 2020 om 16:31

Vanavond om 8 uur nog een wedstrijdje de lamme tegen de blinde.

1 maart 2020 om 16:36

Wat heeft dat met deze pot te maken?

1 maart 2020 om 17:07

Van alles

1 maart 2020 om 17:28

Dat heeft veel met deze wedstrijd te maken....

1 maart 2020 om 16:33

Was juist een van de leukere topwedstrijden in de eredivisie van de laatste jaren. Wedstrijden tussen de top 3 zijn klassiek meestal vrij saai en traag. Dit was echt leuk.

1 maart 2020 om 16:38

Ik zeg toch ook dat het een prima open pot was?

1 maart 2020 om 16:47

Doordat het zo op en neer ging en meer risicovolle passes werden verstuurd ging er ook wel eens wat mis ja. Ik heb echter ook genoeg mooie aannames en passes gezien.

1 maart 2020 om 16:52

Ik heb veel foute passes gezien, juist daarom golfde het zo, en maar aantal succesvolle vloeiende aanvallen. Maar ieder zijn visie natuurlijk. Denk dat het met stuk zuiverde passing het aantal kansen in de wedstrijd veel hoger had gelegen want een open wedstrijd was het zeker.

1 maart 2020 om 16:43

1 van de leukste wedstrijden van het seizoen. Ajax dat zelf al weken als een vaatdoek speelt en dan zo'n reactie durven te geven.

1 maart 2020 om 17:26

Dus omdat je club niet goed speelt kan je niet meer ordelen over andere?bijzonder.

1 maart 2020 om 17:50

Je mag best oordelen maar onzin verkondigen vind ik not done. De wedstrijd was vermakelijk en er werd prima gespeeld.

1 maart 2020 om 16:59

Ik vond het totaal geen lamme tegen de blinde. Heb een topper gezien zoals ik hem graag zie: zonder naïviteit. Twee ploegen die de organisatie hebben staan, in een zeer gedisciplineerde wedstrijd met spelers die karakter tonen. Fer bijvoorbeeld, daar kijk ik met veel plezier naar. Neemt zijn ploeg goed bij de hand en doet geen gekke dingen. Heb ook genoten van Berghuis, om de ruimtes die hij weet te vinden. En Ryan Thomas, die verbaast me ook. Doet me qua diepgang vanuit zijn positie aan Tomasson denken, loopt heel slim weg, beweegt goed tussen de linies. Ik vind het een beetje goedkoop om het dan 'de lamme tegen de blinde' te noemen. Het was geen bijster aanvallende pot, maar dat hoeft ook niet. Tactische discipline vind ik mooi om te zien. Ik vond het niveau van de wedstrijd niet zo verkeerd

1 maart 2020 om 17:14

Bobiku. Dan verschillen we van inzicht en dat mag. Ik heb dat tactische niet gezien, omdat ik het juist een ontzettend open wedstrijd vond. Het golfde lekker op en neer en vond beiden juist aanvallend proberen te spelen. Dat er niet veel uitgespeelde kansen waren vind ik meer liggen aan de matige passing, niet zo zeer omdat beiden heel verdedigend stonden.

1 maart 2020 om 17:25

Je kunt ook vanuit de discipline wel aanvallend spelen, maar de onderlinge afstanden moeten kort zijn en de restverdediging moet kloppen. Dan probeer je uiteraard nog altijd wel aan te vallen. Dat er weinig uitgespeelde kansen waren, kwam doordat er weinig mensen in de 16 kwamen en doordat Botteghin, Senesi, Viergever en Schwaab vaak de duels wonnen van respectievelijk Lammers en Bozenik. Bij Feyenoord miste ik Jorgensen heel erg. In dit soort wedstrijden is hij op zijn best, als hij het duel aan kan gaan, kan controlen en door kan spelen. Eigenlijk exact hoe hij een jaar geleden uitblonk in Eindhoven. En.. dat een wedstrijd open is en op en neer golft, sluit toch niet uit dat het tactisch is?

1 maart 2020 om 17:11

Er komt ooit weer een keer een dag dat Rosario niet meedoet. Dan komt het pit bij PSV ook weer terug.

ik vind kokcu echt niet zo heel bijzonder. hij speelt heel simpel continu(ff naar links of naar rechts geven), speelt zeer weinig vooruit. Heeft tweede helft 4 keer voor een steekbal geprobeerd en telkens niet aangekomen. En heeft ook veel tijd nodig om een bal aan te spelen. vooruit denken doet hij niet,waardoor de spel en omschakeling wordt vertraagd. In mijn ogen is het zeker geen toptalent.

1 maart 2020 om 16:28

Als je niet ziet wat kokcu allemaal goed doet, dan wil je het niet zien. Speelde een hele goede wedstrijd en is pas 19

1 maart 2020 om 16:40

Ik praat geen onzin, ik vertel wat ik zie

1 maart 2020 om 16:40

Het enige wat hij mag verbeteren is zijn voorzet, vandaag kwam geen enkele bal fatsoenlijk voor, behalve bij het doelpunt, dat dan wel.

1 maart 2020 om 17:01

Het grootste onzinargument is dat hij niet vooruit denkt. Je ziet aan zijn doorbewegen juist dat hij dat wel doet.

1 maart 2020 om 16:57

Simpel voetballen is soms het moeilijkste wat er is. Kokcu speelde gewoon een prima wedstrijd, dit is een beetje azijn pissen.

1 maart 2020 om 16:58

Overigens, op zijn corners en vrije trap 2de helft na. Die van Berghuis waren ook niet zoveel beter.

1 maart 2020 om 17:21

Ja zijn corners zijn Normaal wel beter

Grootste kansen waren voor Feyenoord, maar een gelijkspel is wel terecht denk ik. Even zitten letten op Rosario vandaag, die heeft 4/5 ballen bij Feyenoorders in de voeten gespeeld. Verder had Feyenoord een 100% penalty moeten hebben. Je ziet duidelijk dat Dumfries zijn vingers naar beneden klappen, kortom; hands. Ben ik trouwens de enige die Driessen een ontzettende saaie commentator vind?

1 maart 2020 om 16:35

Hendrix en Rosario worden vaak op een hoop gegooid, maar Hendrix is een prima middenvelder. Rosario past echter beter bij een club als Emmen of ADO den Haag.

1 maart 2020 om 16:59

Hendrix kan er helemaal niks van. Of is het nu een prima middenvelder omdat hij 1 goede pass gaf?

1 maart 2020 om 17:13

Hij is goed omdat zijn vergelijk wordt gemaakt met Rosario. Dan is iedereen goed. Ik overdrijf niet als ik zeg dat we net zo goed spelen met 10 zonder Rosario.

1 maart 2020 om 16:54

Ik denk dat we 2 punten verloren hebben, over 90 minuten hebben we de€beste kansen gehad. En dan praat ik niet over die pingel. Feyenoord had een slag kunnen slaan hier en psv eeen gevoelige klap kunnen geven.

Haha die pingel. Pols klapt vol dubbel, maar de VAR heeft nog twijfel. Wat een grap

1 maart 2020 om 16:36

Kijk nog eens goed zou ik zeggen.

Feyenoord had die penal gewoon moeten krijgen..hadden dan ook verdiend gewonnen. Var faalt weer eens. Ik klaag niet met dit gelijke spel😀

Mooie wedstrijd. Niet altijd goed, maar wel spannend. Wel erg geërgerd aan de Fox sports commentator. Leek wel alsof hij de 12e man voor psv probeerde te zijn.

1 maart 2020 om 16:30

Leo Driessen? Die hoor ik normaal gesproken bijna huilen als PSV scoort dus dat kan ik me niet voorstellen

1 maart 2020 om 16:40

Haha inderdaad. Ik kan me nog herinneren dat Luuk toen met een prachtige omhaal scoorde, waarna Leo zei: zucht.. en die zit er ook in. Die man heeft echt niks met PSV (hoeft ook niet natuurlijk, maar is wel grappig om te horen in zijn stem)

PSV had nergens meer recht op, wellicht krijgen ze zelfs met een punt erg veel voor de prestatie die ze leveren over 90 minuten. Feyenoord paar gevaarlijke kansen nog op de tweede treffer, maar in de afronding weinig geluk. Al met al leuke topper gezien met een uitstekende Highler trouwens!

1 maart 2020 om 16:41

Nergens recht op? PSV heeft ook een aantal grote kansen gehad. Vanaf de rust tot minuut 65 mocht Feyenoord blij zijn dat ze maar een tegengoal kregen. Een gelijkspel is naar mijn mening een terechte uitslag kijkend naar het spelbeeld.

1 maart 2020 om 16:47

Welke grote kansen dan? Ik vond PSV kwaliteitsarm ogen en ik denk dat ze heel blij mogen zijn dat ze een puntje overhouden aan deze wedstrijd. Volgens mij is Faber het daar zo te horen ook mee eens trouwens. Die ziet het toch wat objectiever dan jij als fan.

1 maart 2020 om 16:50

Nergens recht op gaat natuurlijk te ver. Ik kan persoonlijk wel leven met de puntendeling. Maar het verweer ‘wij waren 20 van de 90 minuutjes beter’ helpt je zaak niet echt natuurlijk

1 maart 2020 om 16:54

Hoezo had PSV dan recht op een punt? De 1-1 was een mooie goal hoor, uit een zeer lastige hoek. Dat kun je amper een kans noemen, dat is een halve kans gepromoveerd tot doelpunt. Schitterend dus. Verder misschien nog één a twee halve kansjes en dat was het. Feyenoord grote kansen via Berghuis en Bozenik gehad waarbij de bal er zelfs via de binnenkant de paal niet in gaat! Ik denk echt dat PSV heel goed weg komt met een 1-1.

1 maart 2020 om 16:59

Ik kan zo een paar grote kansen van PSV noemen. Die kopbal van Dumfries aan het begin van de wedstrijd, de individuele actie van Gakpo en dde volley van Lammers in de tweede helft bijvoorbeeld. Je doet net alsof Feyenoord de hele wedstrijd gedomineerd heeft en wil mij als subjectieve fan neerzetten, maar jij bent er volgens mij net zo een.

Is het een terechte uitslag?

1 maart 2020 om 16:27

Feyenoord had hier moeten winnen, laatste twintig minuten kwam PSV er niet meer uit en waren de kansen er.

1 maart 2020 om 16:40

Ja, terechte uitslag. Feyenoord was beter in de eerste helft. PSV was beter in de tweede helft

1 maart 2020 om 17:00

Tweede helft ging gelijk op (PSV eerste twintig minuten, Feyenoord laatste 20). Eerste helft voor Feyenoord. Ik zou zeggen dat PSV niet hoeft te klagen met 1-1, maar Feyenoord ook zeker niet overduidelijk beter was.

Onbegrijpelijk dat Feyenoord daar geen penalty kreeg. Hand naar de bal en je ziet zijn hand/vingers ook gewoon dubbel klappen. Ze stuurden Higler ook geeneens naar het scherm. Het zijn eigenlijk twee penalties in éã©n, elleboog in het gezicht en een handsbal.

1 maart 2020 om 16:28

Mwua, ik kon het na al doe herhalingen ook niet met alle zekerheid zeggen hoor en jij ook niet. Je ziet inderdaad twee vingers bewegen, maar of dat komt omdat de bal er tegenaan kwam of simpelweg door eigen beweging is wat mij betreft niet af te leiden aan de beelden. Goede beslissing dus, al heb ik gisteren weer strafschoppen voor minder gegeven zien worden.

1 maart 2020 om 17:05

Het is dat er de laatste tijd voor echt belachelijke handsballen een penalty word gegeven. De VAR moet er 100% van overtuigd zijn dat die bal met de hand geraakt word, en dat kun je aan de hand van de camerabeelden niet zien. Dus dan is het een terechte beslissing. En dan als die hem met de hand raakt, moet je dan hier een penalty voor geven? Hij heeft er geen enkel voordeel van gehad, en die feyenoorder heeft er geen nadeel door gehad. Voor dit soort dingen moet je geen penalty geven..

1 maart 2020 om 17:12

Eerlijkheidshalve sluit ik me wel aan bij je eerste zin. In mijn optiek is het gewoon een penalty, maar daarin neem ik, denk ik, toch wel al die eerdere bestrafte handsballen die ik heb gezien mee. Het leek mij hands, maar inderdaad niet duidelijk genoeg waar te nemen.

Als de ja hand dubbel klapt lijkt het toch sterk dat het door de bal kwam. Buiten dat vond ik de elleboog van dumpfries wel erg hoog..

We verdiende een overwinning en zeker een penalty. Die gozer van de VAR durft gewoon geen beslissing te nemen.... Feyenoord speelde goed en heeft het maar 10 min moeilijk gehad toen de goal viel

Helaas, zat meer in. Wel tevreden met het vertoonde spel. Leuke wedstrijd voor de neutrale kijker. Haps deed het prima als linksbuiten.

Feyenoord had hier moeten winnen. Leek toch wel op een penalty met zowel een elleboog in Botteghin's nek als een handsbal. Vreemd dat Dumfries überhaupt geen kaart kreeg voor die erg harde overtreding op Malacia, had rood kunnen zijn.

Als PSV-supporters zouden we een crowdfundingsactie op moeten starten om het contract van Rosario af te kopen. Dit kan echt niet meer

Terechte uitslag. 1e helft Feyenoord iets beter en 2e helft PSV. Al met al tevreden met mijn clubje. Er is een lijn van verbetering zichtbaar bij PSV. Goed dat de penal niet is gegeven, was duidelijk geen hands.

1 maart 2020 om 16:46

Niet mee eens. PSV hervond zich tov de eerste helft, maar was ook de tweede helft de mindere dan Feyenoord, zeker ook wat kansen betreft

1 maart 2020 om 16:53

Wat kansen betreft zeker. Maar ik vond PSV dreigender spelen. Alleen hebben ze het talent om elke bal rondom de 16 meter weg te geven aan de tegenstander. De laatste pass gaat mis bij PSV en de afronding ontbreekt bij Feyenoord. Ik vind de uitslag wel terecht.

1 maart 2020 om 16:56

Dat lijkt zo omdat het bijna allemaal snelle counters waren. Bij balverlies stond Feyenoord redelijk ver naar voren en dan lijkt het dreigend met die snelle jongens voorin van Psv.

1 maart 2020 om 17:11

Draai je laatste zin even om: hands was niet duidelijk genoeg te zien. Duidelijk geen hands is een ander verhaal, namelijk.

1 maart 2020 om 18:41

Zat in het stadion en een Psver toonde mij een still op zijn mobiel, 'op de hand' en zei tegen me dat we een pingel zouden krijgen... Ben blij dat die niet gegeven is, voor zulk soort hands moeten gewoon geen penalty's gegeven worden,

Leuke pot met twee gelijkwaardige teams met als man of the match; Dennis Higler. Liet veel doorspelen en dat maakte de wedstrijd tien keer leuker om naar te kijken!

Psv mag Higler wel een bloemmetje sturen. Vorige week als Var bij Vitesse. En vandaag de aanslagen van Dumfries niet bestraft. Om over die handsbal maar te zwijgen. Maar goed 1-1 is voor Feyenoord prima met het oog op de 3e plek en misschien wel meer. Nu van Nac winnen en dan wordt het een heel aardig seizoen.

Terechte uitslag, eerste helft voor Feyenoord. Tweede helft kwam PSV sterk terug. Feyenoordfans zijn tevreden want ze zijn onder Dick nog ongeslagen .

Terechte uitslag. Feyenoord misschien iets gevaarlijker, maar het ontliep elkaar niet veel. Higler prima gefloten. Toornstra en Rosario onzichtbaar, maar Karsdorp de slechtste op het veld. Dat viel echt niet mee.

Uiteindelijk wel de leukste topper van het seizoen tot nu toe. Dat is ook wat waard. Misschien kunnen Ajax en AZ er zo nog overheen.

Heeft Mitroglou eigenlijk de bal geraakt tijdens zijn invalbeurt?

Ik vind het oprecht bizar dat Dumfries niet eens geel heeft gekregen. Die man heeft verschillende overtredingen + hands gemaakt En haalde met een judoworp deels een counter op het einde eruit...
Verder een boeiende wedstrijd. Ik denk dat Feyenoord de echt betere kansen heeft gehad, maar al met al is een gelijkspel wel terecht.

Nou, weet niet wat ik exact moet vinden van deze uitslag. Enerzijds een gelijkspel waarmee we PSV gewoon onder ons houden, maar anderzijds zat hier echt wel meer in. In de eerste helft lag er al genoeg ruimte om zeker een extra goal te hebben gemaakt en na rust maak je de slapende hond PSV helemaal wakker en raken we het kwijt. Vond dat Bijlow ‘m overigens wel mocht hebben, maar hoe de kans ontstond was ook al te makkelijk weggegeven. Penalty moment leek mij persoonlijk hands (leek toch echt via z’n vuist/hand), maar goed; niet overduidelijk ofwel erg lastig te zien en Unnerstall hield er een aantal ballen, vooral die van Bozenik, toch puik uit. Al met al in elk geval niet verloren en Europees voetbal blijft het belangrijkste.

Laf psv snoept thuis puntje tegen Feyenoord. Var ziet hands over het hoofd.

Motm Unerstall , heeft PSV echt gered deze wedstrijd.dumfries kan alleen maar duwen en trekken.karsdorp heeft 80 van zn snelheid en uithoudingsvermogen ingeleverd , is dan ook gelijk nutteloos, zelfs Botthegin zou hem bijbenen.bozenik constant verkeerd gepositioneerd waardoor Haps/malacia de voorzet niet konden geven.rodriguez degelijke wedstrijd , heeft een heerlijke trap in zn linkerbeen.wedstrijd was matig van beide kanten.

1 maart 2020 om 16:42

Vind dit wel een beetje overdreven over Bozenik, toch 2 hele grote kansen gehad door zijn loopacties die met een beetje geluk er in waren gegaan.

1 maart 2020 om 17:08

Vond juist ook wel dat Bozenik vaak gewoon goed stond. Echter was de overige bezetting voor de goal juist heel matig. Enkele goede ballen gezien, maar gingen wel vaak naar de tweede paal waar niemand was.

1 maart 2020 om 21:05

In de eerste helft (schakelde pas in vanaf minuut 7) , werkelijk elke x verkeerd gepositioneerd. 2e helft meer op voetballend vermogen gelet , was helaas maar pover. Ik geef hem graag de tijd tot volgend seizoen om zich voetballend te bewijzen , denk namelijk dat het er wel in zit maar dat ie nog ff moet wennen.overige bezetting was inderdaad niet beter. Berghuis heeft een vrije rol , maar Karsdorp heeft zoveel snelheid en stamina ingeleverd dat ie niet meer de gehele flank kan belopen zoals in zn eerste periode bij Feyenoord, dus niemand neemt bij een voorzet de positie van Berghuis over.aansluiting op het middenveld ontbreekt ook, dus voorzetten waren helaas niet efficient.

1 maart 2020 om 17:20

Werkelijk ?Ik vind juist Bozenik een echte spits, gevoel voor positie voor de goal.voetballend kan het wat beter, maar met een beetje geluk legt hij er vandaag 2 in.

Trio Schwaab, Hendrix & Rosario. Armoede ten top. Met name de laatste kost je bijna weer de wedstrijd. Verschrikkelijk. Je hebt ook een elftal staan die niet goed genoeg is om topwedstrijden te winnen. Je mag dus verder blij zijn dat je een puntje pakt, hoe jammer dat ook is. Bij winst had je nog meegedaan om de bovenste plekken, nu wordt het lastig.

Onnodig puntverlies, vond het de beste wedstrijd onder Dick Advocaat tot nu toe. Ook zuur dat die overduidelijke pingel niet werd gegeven. Zo'n pols klapt toch niet zomaar dubbel?

Beide ploegen niks opgeschoten. Heel eerlijk was Feyenoord dichter bij een overwinning. De handsbal van Dumfries is denk ik goed beoordeelt. Als je al met meerdere camera,s niet 100% zeker kan zeggen of het een penalty is dan moet je hem gewoon niet geven en dit bedoel ik in alle gevallen. Al met al was het spannend maar zeer zeker niet goed.

Ja ach, beter gaat dit team niet presteren.... Man, wat een gebrek aan kwaliteit en voetbalinzicht. Passes komen niet, ballen kunnen ze niet aannemen en er wordt veelal de drukte gezocht in plaats van de flanken. Iemand voor de goal zetten is schier onmogelijk voor deze jongens. Dit Feyenoord vond ik zeker niet sterk, maar wij hadden ook nimmer aanspraak op meer dan deze schamele punt. Laat het seizoen maar gauw afgelopen zijn.... Beter dan dit gaat het niet worden. Oh, en Rosario.... Die zorgt enkel voor balverlies en gevaar op zijn eigen verdediging. Is er nu echt al een jaar niemand binnen de club die dat ziet??

Motm Unerstall , heeft PSV echt gered deze wedstrijd.dumfries kan alleen maar duwen en trekken.karsdorp heeft 80% van zn snelheid in uithoudingsvermogen ingeleverd , is dan ook gelijk nutteloos, zelfs Botthegin zou hem bijbenen.bozenik constant verkeerd gepositioneerd waardoor Haps/malacia de voorzet niet konden geven.rodriguez degelijke wedstrijd , heeft een heerlijke trap in zn linkerbeen.wedstrijd was matig van beide kanten.

Kan wel leven met de uitslag. Zonde dat die bal van Bozenik er niet in gaat. Naar aanleiding van wat Dumfries na de wedstrijd zegt, was het denk ik hands, maar achz erg duidelijk was het niet, dus prima. Hopelijk wint Ajax (haha, zeg ik dit echt) dan lopen we een puntje in.

Gemengde gevoelens. Enerzijds is een gelijkspel in Eindhoven natuurlijk geen slecht resultaat en is het positief dat we PSV achter ons houden, anderzijds baal ik stevig dat we schade oplopen in de jacht op de nummer 2 (of in ieder geval niet zullen profiteren van de uitslag van de wedstrijd zodadelijk). De totale inconsequentie van ons arbitrale korps is helaas vandaag ook weer bepalend. Waar we gisteren een pingel gegeven zagen worden terwijl iemand de bal volkomen ongelukkig tegen de hand kreeg, is er vandaag niets aan de hand wanneer Dumfries volle bak vooruit met zijn hand naar de bal gaat en deze duidelijk raakt. Sowieso mag het feit dat Dumfries deze wedstrijd kaartloos uit heeft mogen spelen wat mij betreft tot achtste wereldwonder worden verklaard. Ach ja, helaas. Er zat meer in vandaag, al zal men dat in Eindhoven wellicht ook denken. Misschien is het dan wel een rechtvaardig resultaat.

Grappig hoeveel mensen hier een penalty voor willen, terwijl het gewoon echt niet duidelijk wordt uit de beelden of Dumfries de bal met zijn vuist raakt. Ik zie beelden dat het er wel op lijkt, maar ook beelden dat het niet zo zou zijn. Kortom het is niet 100% vast te stellen, dus blijft het besluit van de scheidsrechter staan. Als ie hem wel geeft, zal de VAR ook niet ingrijpen. Qua uitslag komt PSV goed weg, want de beste kansen op de winnende treffer waren voor Feyenoord. Je ziet dat het lek bij PSV vooral in aanvallend opzicht en qua middenveld nog niet boven is.

Pff weet niet waar ik me meer aan erger, de VAR of de misplaatste arrogantie van Bijlow.

Er zat meer in voor Psv. Maar qua verhoudingen wel een terechte uitslag. Spel golfde op en neer naar de mogelijkheden van beide teams waarin ze op dit moment verkeren. Was absoluut geen penalty.

1 maart 2020 om 16:40

Hoezo zat er meer in? We hebben amper een kans weten te creëren. Verder dan het middenveld kwamen we niet met de passing. Nee, de 1-1 is op zich terecht, ook als je ziet wat Unnerstall er uit weet te vissen. We staan dit seizoen terecht op de 4e plek in elk geval

1 maart 2020 om 17:25

Ik heb nu twee reacties van Sander79 gelezen en kan niet anders zeggen dan dat hij met een grote psv-bril kijkt. PSV was 20 minuten in de tweede helft de betere partij, maar kijk puur en alleen naar de reddingen van Unnerstal, dat heeft Bijlow niet hoeven doen.

Echt hè, 12 x achter elkaar winnen tot dat ik de toto speel op winst Feyenoord ! Echt fantastisch bijna net zo tof als de 450 euro die gisteren aan me neus voorbij ging omdat Liverpool na 14 fkkn maanden precies gisteren moest verliezen !
Kan beter stoppen met die k toto

Dat die Gakpo halverwege tweede helft besluit om zelf de bal drie meter naast te schieten in plaats van hem gewoon naar rechts te spelen om Dumfries vrij voor de keeper te zetten is tekenend voor de armoede bij dat 'talent'. Wat een enorm matige speler is dat.

Tsja. Als Feyenoorder kan ik enigszins wel leven met een 1-1 maar heb ik toch ook wel wat aan te merken. Dumfries, slaande beweging bij Haps, geen kaart. Dumfries, snoeiharde tackle zonder de bal op Malacia, geen kaart. Dumfries, ippon met Haps, geen kaart. Ook vond ik dat de elleboog veel te hoog was bij het moment met Botteghin, hij legt hem zo in zijn nek. Of het 100% hands was kon ik op mijn mobiel niet goed zien, op het ene beeld leek het van wel en op het andere beeld niet. Waarom neem je zelf niet even een kijkje Higler? Just in case. Anyway, ik verwacht niet dat Ajax veel punten gaat laten liggen en ook niet dat Feyenoord overal wint. Laat Ajax vandaag maar van AZ winnen, dan lopen we iig 1 punt in. Never had ik verwacht aan het begin van het seizoen dat plek 2 nog haalbaar kon zijn. Overigens, wat is Narsingh toch een domme voetballer, doodzonde want hij heeft de body en de snelheid om er veel mee te doen.

1 maart 2020 om 16:48

Het was toch helemaal niks vandaag man, je kan aankomend jaar alleen door met senesi, Bilow, kokcu, haps, sini, Berghuis’ en onze nieuwe spits die vandaag wel een goede indruk maakte.

1 maart 2020 om 16:59

Het was niet veel en toch kon je met wat geluk hier vertrekken met 3 punten en ben je al een x aantal wedstrijden ongeslagen. Kan er mee leven, maar er waren zeker wat puntjes van kritiek op de leiding.

Terechte uitslag. De eerste helft Feyenoord beter en de tweede helft PSV. Maar waar ik me zo over verbaas is dat de paniek gruwelijk toeslaat wanneer ze dicht in de buurt van de 16 komen.

1 maart 2020 om 16:53

Ik vond PSV maar 10 minuten beter in de gehele wedstrijd en dat was na de rust. Neem aan dat je het met mij eens bent dat PSV daarna weinig heeft kunnen klaarspelen.

1 maart 2020 om 18:46

En toen werd je weer wakker en zette rooskleurige bril weer af.!0 minuten laat me niet lachen.psv was op zijn minst gelijkwaardig de hele wedstrijd

Wat een jankerd die Haps, ga lekker bij Getafe voetballen. Verder waardeloze pot, duidelijk dat beide ploegen dit seizoen geen aanmerking maken op de titel. Vond het wel schandelijk dat PSV niet alles of niks ging voetballen om nog iets van het seizoen te (kunnen) maken. Men vond een gelijkspel wel prima waar je natuurlijk helemaal niks aan hebt

1 maart 2020 om 17:27

Je bedoelt dat Dumfries zijn handen niet thuis kan houden? Haps werd gewoon constant vastgehouden en hij Dumfries raakte hem ook nog eens in zijn gezicht....Higler had hem al lang een kaart moeten geven en dan heb ik het niet eens over die judoworp

1 maart 2020 om 18:52

Je weet het wel mooier te maken dan het is he.het is geen vrouwenvoetbal.

Was die elleboog in de nek geen penal? In combi met knakkende hand na balcontact, lijkt me het wel duidelijk. Feyenoord iets beter, maar helaas te onzuiver, met name Toornstra en Karsdorp liep niet lekker. Wel een mentale overwinning voor Psv, gezien ze onlangs nog zeer slecht speelden.

Jammer voor feyenoord maar wel een terechte uitslag. Nu de beker binnen slepen!!

Ik weet het gewoon niet. Wat doet Rosario toch zo goed buiten de lijnen. Gaan we ooit weten waarom hij la deze tijd in de basis staat? Wordt Faber (Van Bommel) betaald door de concurrentie om hem op te stellen? Er is gewoon geen verklaring waarom hij erin blijft. Hij vergooit heel de wedstrijd... Snap Psv echt niet. Hier moet de RvC gewoon op ingrijpen.

Enerverend? Het was een hoop, behalve enerverend. PSV veel te weinig gebracht natuurlijk. Vond Feyenoord aanvallend sterker. Jammer, want met een overwinning was de tweede plek al reëler geweest de komende weken..

Voetballend had deze wedstrijd weinig weg van een topper.
Veel al balverlies en weinig spektakel. Weinig vloeiende aanvallen en weinig hoogtepunten. Dat het zo lang spannend bleef had er duidelijk mee te maken dat zij elkaar in evenwicht hielden. Resultaat dan ook meer dan terecht waar beide niets mee opschieten.
Dat men hier trouwens op een penalty zeurt vanwege vermeend hands van Dumfries. Is uiteraard een enorme lachertje!

1 maart 2020 om 17:32

En waarom is dat een lachertje?

Feyenoord overduidelijk bestolen. Het was echt overduidelijk dat die bal tegen de hand kwam. Die klapte gewoon dubbel. Voor Ajax misschien een mooie uitslag 1-1 maar Feyenoord had meer verdiend. En ik kan er nog steeds niet bij dat er mensen zijn die zeggen dat het niet te zien was of de bal de hand raakte. Die hand klapt niet zomaar dubbel. Je ziet gewoon overduidelijk die bal de hand raken

1 maart 2020 om 17:40

Voor Ajax een mooie uitslag????? Echt die ik interesseren zich geen ene reet wat Feyenoord en PSV doen. Winnen die vandaag van AZ en de titel is binnen

Met 9 man een punt gehaald tegen Feyenoord. Zelfs met 8 toen bruma erin kwam. Schwaab en Rosario mijn god . Heb dik 30 jaar een seizoen kaart maar nu kist t me echt moeite om naar het stadion te gaan.

Klopt Soccerfan 1,sterker nog ik vind dat PSV onterecht 4 pnt heeft gekregen over de laatste 2 wedstrijden. Vorige week onterecht een penalty gekregen tegen Vitesse en er zelf geen tegen gekregen terwijl er over duidelijk hands was gemaakt. De scheids zei zelf dat hij hem op de stip had gelegd als de Var hem erbij had geroepen.nu had de Var de scheids er weer bij moeten roepen, want vanuit een andere camerapositie die we later te zien kregen was het wel duidelijk te zien dat de bal tegen de hand aan kwam en dan zijn de regels zo dat er een penalty gegeven moet worden,gisteren kreeg Vitesse op zo;n manier nog een penalty tegen terwijl daar zelfs de speler de bal via zijn voet tegen zijn arm kreeg terwijl hij viel en de steunarm er niet af kon halen.

Leuke wedstrijd. Kon beide kanten op. Terechte uitslag denk ik . Az grote winnaar dit weekend

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren