Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Engelse krant dirigeert naar creativiteit snakkende Solskjaer richting Ajax

Laatste update:

Manager Ole Gunnar Solskjaer aast op aanvallende versterkingen en volgens de Manchester Evening News is het aantrekken van Hakim Ziyech in dat kader een absolute must voor Manchester United. De Engelse krant ziet James Maddison (Leicester City) en Jack Grealish (Aston Villa) ook als geschikte kandidaten, maar Ziyech steekt er door zijn rol van uitblinker van Ajax met kop en schouders bovenuit.

De Manchester Evening News zag Ziyech een hoofdrol vervullen in de 6-1 zege van Ajax op ADO Den Haag van zondag. De spelmaker opende de score en tekende daarnaast voor een assist. De aanvallende middenvelder heeft in het afgelopen decennium het vaakst van buiten het strafschopgebied gescoord (31). Daarnaast is het record qua assists (87) in de afgelopen tien jaar in de Eredivisie ook in handen van Ziyech. Volgens bovengenoemde krant past de Ajacied met zijn creativiteit uitstekend in het aanvalsspel van the Mancunians.

Solskjær: 'Ik hoop dat we in januari versterkingen kunnen halen'

De eventuele komst van Ziyech is niet afhankelijk van het aanblijven van Paul Pogba bij Manchester United, die bij onder meer Real Madrid wordt genoemd. De middenvelder keerde zondag tegen Watford na een absentie van drie maanden terug, tot tevredenheid van Solskjaer. De invaller was volgens de Noorse manager ‘het enige pluspunt’, daar zijn ploeg met 2-0 verloor van de hekkensluiter. "Paul bracht kwaliteit met zich mee", zo liet Solskjaer na afloop weten aan de Engelse media. "Hij heeft keihard gewerkt om weer fit te worden. Paul had wellicht langer kunnen meedoen, maar laten we eerst maar afwachten hoe hij dit verwerkt."

Manchester United ging tegen Watford opnieuw onderuit tegen een ploeg uit de onderste helft van de Premier League. De verliesbeurt zorgt voor ergernis bij Harry Maguire. "We kunnen er maar niet de vinger opleggen", verzucht de verdediger in een onderhoud met Sky Sports. "Het is vooral teleurstellend. Ik denk altijd dat het tegen de mindere goden van cruciaal belang is om zelf eerst te scoren. Er waren ook zeker kansen voor ons om de score te openen." Solskjaer vindt dat Manchester United een terechte nederlaag heeft geleden. "We speelden te traag en hebben te weinig kansen afgedwongen."

Manchester United is de ideale club voor Hakim Ziyech

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou mooi zijn als Man U een flinke zak geld komt brengen voor Ziyech. Maar dan aub wel pas in de zomer en niet halverwege het seizoen. Ik vind wel dat als ze in januari aankomen met bedragen als 60 miljoen je dit niet kunt weigeren. Kampioen worden we toch wel met of zonder Ziyech en in de CL hebben we hem dit seizoen niet meer nodig....

23 december 2019 om 10:53

Ziyech heeft zelf al aangeven een transfer in de winter geen optie te vinden.

23 december 2019 om 10:56

"Kampioen worden we toch wel met of zonder Ziyech" ik denk dat je hier de waarde van Ziyech zwaar onderschat..

23 december 2019 om 15:28

Of jij overschat de concurrentie? Ook zonder Ziyech moet Ajax boven AZ eindigen.

23 december 2019 om 20:39

Nee, hij onderschat de concurrentie niet. Mooi dat die jonge gasten tegen ADO scoorden en lekker voetbalden, maar laten we niet doen alsof het een realistische vergelijking is met wedstrijden tegen de top-4 of in de EL (of Cl).ziyech doet het niet in z'n eentje, maar mã¡n wat een verschil als we niet op zijn briljante acties kunnen leunen.

23 december 2019 om 10:56

Vind het nogal een arrogant schrijven dat je wel even kampioen word zonder Ziyech... Je vergeet hierbij te melden dat 90% van het spel gedirigeerd en geïnstrueerd word door Ziyech. Een grotere aderlating met een winters vertrek van hem zou ik niet kunnen bedenken. Daarnaast heeft Ziyech aangegeven niet te willen transfereren in de winter...

23 december 2019 om 11:08

Vond het ook een rare reactie. Je ziet nl wat het verlies van Promes en Neres doet met Ajax. Gebrek aan creativiteit levert direct verlies op van scorend vermogen. En dat viel heel erg op bij Ajax. Laat staan als je Ziyech verliest. Bovendien mist misschien voor een hele tijd de stabiele, voetballende factor Blind achterin en je kan het ineens tegen iedereen moeilijk krijgen.

23 december 2019 om 11:21

Precies Formus. Het spel loopt over Blind en Ziyech en in veel mindere mate over Tadic momenteel. Als Blind er een tijd lang uit zou gaan zijn, dan moet je in de winter nooit en te nimmer Ziyech gaan verkopen. Ook de eerste goal tegen Den haag komt van hem af en de tweede uit een voorzet van hem. Daarmee bewijst hij hoe belangrijk dat hij is. Zelfs met 60 miljoen ga je geen waardig vervanger vinden die dit kan overnemen.

23 december 2019 om 16:11

Mensen beseffen niet hoe belangrijk hij voor ons is. Vind maar iemand die geregeld scoort, assists geeft alsof hij het heeft uitgevonden, mee verdedigd/jaagt, vrijetrappen en corners in de benen heeft etc etc.
Zo makkelijk roepen "ach zonder Ziyech lukt het wel ff.

Ziyech zou daar misschien wel goed passen. United heeft net als Ajax veel snelheid voorin waar hij met zijn dieptepass erg gevaarlijk kan zijn. En meeverdedigen kent hij ondertussen ook goed, dus wie weet. Zie hem het liefst nog wel gewoon bij Ajax haha.

Pogba verkopen, Ziyech halen en dan nog een harde werken op het middenveld, wordt je alleen maar sterker van.

23 december 2019 om 11:38

Nou, Pogba was gisteren eindelijk weer op het veld te zien en die liet in 20 minuten duidelijk zien van een totaal andere klasse te zijn. Zette in no time even 2 keer een man alleen voor de keeper met schitterende passes. Men roept makkelijk dat ze hem maar moeten verkopen en het is goed mogelijk dat hij zelf wellicht weg wil, maar vanuit United zijn kant zou ik het ontzettend dom vinden om je overduidelijk beste speler en ook de enige creatieve middenvelder maar even weg te doen.

23 december 2019 om 12:38

Juist, een Pogba in vorm kan niet te stoppen zijn. We moeten maar hopen dat hij nog lang blijft.

Ik waag te betwijfelen of Ziyech of Man United zit te wachten, andersom is Ziyech natuurlijk een geweldige aanwinst voor United.

23 december 2019 om 10:54

Ik denk dat Ziyech zijn pijlen op CL voetbal richt inderdaad. Maar goed, United is natuurlijk wel een van de grootste clubs ter wereld. Ik denk dat Ziyech helaas niet in beeld is bij de absolute top. Dan is United een niveautje daar onder natuurlijk een fantastische stap. Misschien als Ten Hag naar Bayern vertrekt dat hij Ziyech wel mee neemt?

23 december 2019 om 10:56

Maar is Manchester een aanwinst voor ziyech dat is de vraag

23 december 2019 om 11:16

Natuurlijk wel. Grootste fanbase ter wereld, dik stadion, topcompetitie. En geld is daar nooit een probleem dus als ze Ziyech de garantie geven naast hem nog 3 topvoetballers te halen doen ze gewoon mee om de bovenste plaatsen plus CL

23 december 2019 om 12:38

Ik bedoel kwa voetbal want het is een zeer bedroevend elftal

23 december 2019 om 11:22

Als hij niet zit te wachten op United, waar zit hij dan wel op te wachten? United is een van de grootste clubs in de wereld, fantastisch stadion, enorme fanbase, enorm veel aanzien, beste en grootste competitie ter wereld en winnen ook gewoon van ploegen als City, Spurs, Leicester en Chelsea dit seizoen.. Liverpool op een gelijkspel gehouden. Net of Ziyech te groot is voor United. Die zijn een paar aankopen verwijderd van een geweldige selectie..

23 december 2019 om 11:33

Maar ajax is toch in alles groter... ze hebben... euuhmmm.... finale uefa cup gespeeld, een keer een uitschieter in de CL gehad en hebben vorige eeuw nog europese prijzen gewonnen. Maar even zonder gekheid, denk dat dit een goede match zou kunnen zijn

23 december 2019 om 11:33

Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, ik zou ook de stap naar United maken. Maar de laatste jaren zijn op zijn zachtst gezegd matig te noemen. En hij heeft meermaals aangegeven dat hij alleen de absolute top ziet zitten. Daar vallen Manchester en bijv. Arsenal helaas niet onder momenteel. Die ploegen kunnen Ziyech gebruiken en vooral United is een wereldmacht. Maar ik zie Ziyech daar niet heen gaan.

23 december 2019 om 11:47

Ik denk dat Ziyech daar gewoon heengaat als hij de kans krijgt. Ook Arsenal overigens. Wordt bijna 27 en moet dus nu wel echt een keuze gaan maken. Dan is een stap naar United en in mindere mate Arsenal gewoon fantastisch en niet voor heel veel spelers weggelegd. Vorm is tijdelijk, klasse is permanent. Ik zie United en zelfs ook wel Arsenal gewoon weer meedoen om de CL plaatsen volgend seizoen. United misschien wel voor de titel als de aankopen goed zijn! Daarnaast heeft Ziyech nooit gezegd alleen de absolute top te zien zitten. Letterlijke quote: “het moet wel een club zijn waarvoor ik Ajax wil inruilen”. Dat kan dus ook een Arsenal zijn of United. Dat zijn toch wel grotere clubs dan As Roma of Sevilla..

23 december 2019 om 12:10

Ik zie de klasse van united niet. Op het veld dan! Laat ik dat benadrukken. Buiten het veld druipt de klasse van de club af. Maar op het veld kom ik niet verder dan Pogba en De Gea, de rest is United onwaardig. Die komen er niet met 3 goede aankopen.

23 december 2019 om 12:11

Die zijn al een hele tijd met een paar aankopen verwijderd van. Niet een elftal waar je naar toe zou moeten willen enkel op naam gebaseerd

23 december 2019 om 12:20

Nou ik zie toch aardig wat potentie in spelers als Rashford (in mijn ogen gewoon de beste speler), Martial, Wan Bissaka, Maguire, Shaw. Middenveld is gewoon ruk maar daar zie ik United gewoon fors investeren.. Ziyech, Ruben Neves en Sancho bijvoorbeeld. Nou dat zijn 3 aankopen en daar staat er gewoon een sterk elftal! Ik snap wel wat jullie bedoelen hoor maar de stap van Ajax naar United is nog steeds een hele mooie!

23 december 2019 om 12:43

Er is heel veel talent aanwezig, en iedereen weet dat t tijd gaat kosten om terug naar de top te gaan. Maar als ik nog 1 speler buiten De Gea en Pogba mag noemen, dan is het Wan Bissaka wel. Op zn fout gisteren na speelt hij heel consistent ijzersterk tot nu toe.

23 december 2019 om 17:27

Tilburg013 Dat zijn dus 5 spelers die je opnoemt en dan 3-4 aankopen. Dan alsnog kom je niet in de buurt van Liverpool en City. United is een fantastische club met een weergaloze historie en zal vast wel aanspreken maar ik denk dat mensen eraan voorbij gaan dat Ziyech hoogstwaarschijnlijk niet hoeft te kiezen tussen Ajax en Man Utd maar tussen Man Utd en andere geinteresseerde clubs. En als hij terecht kan bij een club uit een top 5 competitie die CL speelt dan lijkt me die keuze snel gemaakt.

Als er een moment is om te kunnen slagen bij united is het nu wel. Ze missen creativiteit die hij kan brengen.

Ziyech in Manchester United, die leeft als een vis in het water met zijn traptechniek. Rashford, Martial, James en Lingard...pff rappe jongens die door Ziyech makkelijk kan bediend worden.

In principe is United weliswaar een van de grootste clubs ter wereld, maar het is nog maar de vraag of die club komend seizoen Champions League gaat spelen. En mochten ze dat niet halen wil Ziyech dan nog wel naar United als er wellicht ook een andere grote club langs komt die volgend seizoen wel CL speelt ?

Ajax is op dit moment beter dan United. Een overstap naar United zou sportief gezien dus een stap achteruit betekenen voor Ziyech. Niet doen dus.

23 december 2019 om 13:44

Van Ajax naar Manchester United is nooit een stap achteruit. Zowel financieel als sportief. Je speelt in een van de mooiste stadions, je speelt in de BPL tegen de sterkste ploegen en op dit momemt heeft Man U gewoon een goed elfral staan. Tuurlijk ze hebben een paar aankopen nodig waaronder Ziyech. Als ze Ruben Neves, Sancho en Koulibaly weten te strikken, dan staat er gewoon een wereldploeg. Daar is Ajax helemaal niet tegen op gewassen baby.

23 december 2019 om 13:53

Ook al halen ze die spelers het loopt al jaren voor geen meter bij United. Ajax is op dit moment beter dan United sportief gezien.

23 december 2019 om 14:24

Dat is zachtjes gezegd lulkoek lawpi. Ondanks een geweldig seizoen moet Ajax zich telkens opnieuw bewijzen op het internationale podium. Dat is aardig mislukt tegen Valencia. Het is afwachten wat de el zal brengen in de rest van het seizoen. In de competitie gaat het goed, maar dat zou voor united in de eredivisie ook het geval zijn, lijkt mij. Je zou je kunnen afvragen of je naar united zou willen in deze situatie, maar die club is buiten stabiliteit wellicht in alles een stap vooruit.

23 december 2019 om 14:31

Vind dat Ajax weinig te verwijten is op CL seizoen op de thuiswedstrijd tegen Valencia na. Ajax is overduidelijk benadeeld door de Uefa anders waren ze gekwalificeerd geweest voor de volgende ronde.

23 december 2019 om 14:46

Ik ben het ermee eens dat Ajax de scheidsrechter niet mee had. Desondanks vind ik niet dat je na thuis te verkiezen van een niet geweldig Valencia zo evident kan zeggen dat Ajax sportief een maatje te groot is. Dat kan alweer voorbij zijn. Zeker wanneer Ziyech vertrekt.

23 december 2019 om 15:27

Door de Uefa? Dan zal je dat even aan mij uit moeten leggen want volgens mij maakte een scheidsrechter de beslissing? Daarnaast, zoals al zo vaak geschreven is het hoe de actie(s) liepen dat de VAR niet kon ingrijpen. Je verwijzing snijdt dus geen hout. Zelfs ik heb genoten van Ajax vorig jaar en zo ook dit jaar in de CL, maar ik vind dat Ajax het puur aan zichzelf te wijten heeft dat ze niet overwinteren in de CL, daar doet deze ene wedstrijd niets aan af, poulefase betreft 6 wedstrijden, niet 1.

23 december 2019 om 17:12

@lawpi niet mee eens. als zo een Veltman bv niet liep te blunderen tegen Chelsea en Valencia was Ajax nu door geweest maar ze hebben zichzelf benadeeld door zo dom te verdedigen. als Ajax structureel wil presteren in de CL dan kan je niet met spelers als Veltman komen aanzetten en dan zal de kwaliteit op dat soort cruciale posities omhoog moeten

23 december 2019 om 18:13

Chelsea uit liep de scheids ongelooflijk te schutteren. Eerste overtreding voor de twee rode kaarten werd gemaakt door Pulisic die natrapte naar Blind. Kijk de beelden maar goed na op Youtube. Pulisic trapte daar na naar Blind. Echt een schande dat die overtreding niet is afgefloten door de scheids of door de VAR.Ook de handsbal van Veltman was geen hands volgens de officiele regels en dus ook geen tweede gele kaart en ook geen penalty. Daarnaast was de eerste goal van Promes in Amsterdam op de echte beelden geen buitenspel en is de goal dus onterecht afgekeurd. De scheidsrechters hebben dus wel degelijk een kwalijke invloed gehad op het uiteindelijke resultaat van Ajax.

Denk zelf dat Ziyech deze stap niet wilt maken.
Zelf aangegeven dat alles beter moet kloppen. Dan wat Ajax hem nu te bieden heeft. En dat kan United op dit moment niet. Zelf denk ik dat Ziyech in drentelde competitie het niet gaat redden. Fysiek zal hij eraan onder door gaan. Je een keer opladen voor chansons league wedstrijd kan. Maar als je elke week volle bak moet. Ik betwijfel het. Zelf denk ik niet dat Ziyech de aangewezen persoon is die United op die positie verder kan helpen. Zie daar liever een Maddison of Bruno Fernandes.



Dat Maguire de vinger er niet op kan leggen, waarom de resultaten zo afwisselend zijn. Zegt genoeg. Het spel is gewoon niet goed genoeg. Even los gezien van het bestuur wat weg moet. En met nieuwe mensen opgebouwd moet worden. Is OGS verantwoordelijk voor het spel. En dat is niet goed genoeg. Hij staat nu een jaar aan het roer. En het is er niet beter op geworden. Kwalitatief ben je niet goed genoeg. Maar met spelers als Rashford Fred Martial Maguire Lindelof AWB. Allemaal spelers met interland niveau. Daarmee kun je toch wel een bepaalde manier van spelen in krijgen??
Lager geklasseerde clubs met nog minder kwaliteit. Spelen soms nog beter dan United.

Waar zijn de jeugdspelers??? Daar waar alleen oude meuk op de bank zat, afgelopen wedstrijd. Spelers die niks meer toevoegen.
Tijd tijd tijd wordt er gezegd. Tijd voor wat. Als je niets laat zien waar die tijd in wordt gestoken.

Bij elke andere club was de trainer allang ontslagen. Maar OGS is een legende. Alleen daarom zit hij er nog

Al die Ajacieden weer die het een stap terug vinden en die beweren dat Ajax een grotere club is dan United, lachwekkend. Leuk dat jullie twee uitschietertjes hebben gehad door met extreem veel geluk de finale van de EL te halen, waar je zelfs kansloos was tegen United, en door tot de halve finale CL te komen. Give me a break. Ajax staat over een paar jaar gewoon weer in diezelfde grauwe positie waarin het een paar jaar geleden zat. United is in alles een grotere club dan Ajax en dat zal ook nooit veranderen. Ontopic kan ik me niet voorstellen dat Ziyech iets toevoegt aan dit United. Zou waarschijnlijk leuk mee doen, maar iets extra's brengt hij die ploeg niet. Gevalletje Lingard of Pereira.

23 december 2019 om 14:28

Het is onzin om te beweren dat Ajax groter dan united is, ondanks de ietwat herwonnen glans van het afgelopen seizoen. United zit in een moeilijke fase, maar hun fundament is zo groot, dat wanneer het weer loopt er direct een titelkandidaat staat. Dat Ziyech niets meer toe zou voegen dan Lingard of Pereira ben ik het niet mee eens. Ben benieuwd of hij de fysieke strijd op het middenveld in de pl aankan, maar met jongens als Rashford en Martial voorin kan hij toch echt wel verschil maken. Zijn passing is immers subliem.

23 december 2019 om 15:01

Ik vraag het me echt af. Bij Ajax draait het spel gewoon grotendeels om hem en is de opstelling zo aangepast dat hij in zijn kracht kan spelen. Bij United gaan ze geen opstelling omgooien om je rugdekking te geven en wordt je met de rust gewisseld als je al 3x een bal uit kansloze positie het stadion uitknalt. Hij zal gewoon een jongen zijn die ergens halverwege de selectie hangt en die zich zal moeten schikken naar de trainer. In het verleden hebben we gezien dat hij niet bepaalt een doorzetter is. Notabene wilde hij niet naar Feyenoord omdat ze hem geen basisplaats wilden garanderen. Als hij in zijn kracht gebruikt wordt en men hem lekker laat gaan is het echt een leuke voetballer hoor, maar zit het tegen laat hij zijn kop hangen. Prototype mooi-weer voetballer.

23 december 2019 om 15:12

Dan verschillen we van mening over zijn mentaliteit. Ik zie een jongen die keihard werkt, en niet snel opgeeft. Allerminst een prototype mooi weer voetballer. Buiten dat ben ik het ook niet met je eens dat er zo rigoureus gewisseld wordt in manchester. Dan zou dit seizoen niemand meer op het veld staan. Als hij gesteund wordt door een goede verdedigende middenvelder kan hij met zijn techniek en overzicht echt wel van toegevoegde waarde zijn door die snelle jongens voorin te bedienen. Dat hij niet naar Feyenoord wilde zal je misschien steken, maar ondanks dat Feyenoord een schitterende club is, zou ik daar ook nooit naartoe gaan. Wellicht had hij wel andere redenen om niet voor Feyenoord te kiezen?

23 december 2019 om 16:37

Keihard werken? Men zet niet voor niets een blok van twee centrale verdedigers neer om te voorkomen dat je stuk-gecounterd wordt. Dat hij iets zou kunnen brengen bij United is het punt ook niet, maar United zal dan simpelweg eerder kiezen voor iemand die het al langer in de PL laat zien. Een Maddison of Grealish bijvoorbeeld.dat hij destijds niet voor Feyenoord koost steekt me zeer zeker niet. Is alles behalve een jongen die ik in ons shirt zou willen zien. Was toen uiteraard ook verre van de voetballer die hij later is geworden. De reden dat hij niet is gekomen is zoals ik net benoemde, even googlen en je vindt nog wel wat reacties van onder andere zijn broers. Hij moest en zou perse op 10 gaan spelen en dat kon Feyenoord hem (toen) niet beloven.

23 december 2019 om 18:21

@fiorenoord Ajax heeft twee seizoenen gepiekt in Europa en ook dit seizoen heeft Ajax bewezen dat ze over 2 wedstrijden gezien sterker waren dan Chelsea, Valencia en Lille. In de EL nog even aankijken hoe ver Ajax nog kan komen. Maar Vd.Sar heeft laatst aangegeven dat Ajax beleid gaat voeren om structureel bij de Europese top te gaan horen. Dus kunnen we wel stellen dat United op dit moment een stap achteruit is sportief gezien ten opzichte van Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren