Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax neemt een ongelooflijk groot risico met Daley Blind’

Laatste update:

Zaterdag maakte Ajax bekend dat Daley Blind een ontstoken hartspier heeft. De verdediger is voorlopig uitgeschakeld, nadat hij in het Champions League-duel met Valencia voor het laatst in actie was gekomen voor de Amsterdammers. Blind ging tijdens deze wedstrijd naar de grond, maar vervolgde na een kort onderzoek van de artsen alsnog het duel.

Pierre van Hooijdonk stelt zondag bij Studio Voetbal dat de Amsterdammers 'een ongelooflijk groot risico' hebben genomen door Blind niet van het veld te halen. "Als je ervoor kiest om het resultaat belangrijker te maken dan de gezondheid van je speler is dat heel erg moeilijk om te accepteren met de geschiedenis die Ajax heeft", stelt de oud-spits.

Van Hooijdonk doelt in zijn relaas op de gebeurtenissen rond Abdelhak Nouri, die in de zomer van 2017 tijdens een oefenduel op het veld getroffen werd door een hartstilstand. "Je weet op dat moment niet wat er aan de hand is (met Blind, red.), maar je weet wel dat het gaat om zijn hart, want dat geeft hij aan." Ook Arno Vermeulen vindt de wijze waarop Ajax heeft gehandeld apart.

"Pierre heeft gelijk. Hij had eraf gehaald moeten worden. Daar was nog hectiek bij, maar de dagen erna niet", aldus de commentator. "Vrijdag heeft hij gewoon getraind en zondag pas wordt hij uit de opstelling gehaald (voor het duel met AZ, red.). Uiteindelijk blijkt hij nu toch een serieus medisch probleem te hebben. Ik heb toch het idee dat je vraagtekens moet zetten in de tijdlijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Achteraf is het altijd makkelijk om er iets van te vinden. Ik heb hen namelijk niet gehoord na de wedstrijd. Bij een duizeligheid denk je niet gelijk aan een hartspieronsteking. De artsen van Ajax hebben waarschijnlijk met Blind overlegt hoe het gaat. Als de speler na de duizeligheid geen klachten heeft en verder wil...

23 december 2019 om 07:52

Tuurlijk wilt Blind verder, ook met alle adrenaline vd wedstrijd. Als arts moet je er dan juist voor zijn en je speler in bescherming nemen. Duizeligheid dat je omvalt is echt niet een normale duizigheid.

23 december 2019 om 08:49

Van elke duizeligheid kun je even gaan zitten. Dat kan ook als je te snel gaat staan. Je gaat ook niet om de eerste de beste duizeligheid naar de huisarts. Alleen als het aanhoudt of terug komt. Als het bij Blind aanhield dan was hij 100% zeker gewisseld.

23 december 2019 om 09:01

Buiten het feit dat Blind volgens mij, net als enkele andere spelers, meerdere dagen voor de wedstrijd ziek is geweest. Dan is het goed mogelijk dat je wat verzwakt bent en wellicht even duizelig wordt tijdens een wedstrijd. Na het verhaal Nouri zullen ze ongetwijfeld de hele selectie nog een keer hebben doorgelicht op zoek naar hartafwijkingen. Als er bij Blind niets naar voren is gekomen, vind ik het allesbehalve vreemd dat ze bij een beetje duizeligheid niet meteen denken aan hartproblemen.

23 december 2019 om 09:31

Een topsporter die normaal gezien een prima fysieke conditie heeft, heeft niet vaak 'zomaar' een duizeligheid..... De medische staf moet enkel verder gaan op hetgeen Blind op dat moment vertelt...... De medische staf moet ook weten dat zulke incidenten tijdens een sportinspanning , niet zo onschuldig zijn als jij denkt..... Meestal als er een sporter tijdens het sporten zoiets voor heeft, zal elke normale arts hier zijn verantwoordelijk nemen en de persoon in kwestie laten stoppen met de inspanning....... Zelfs een gewoon temand die zoiets voor heeft op eender welk moment, gaat normaal wel even stoppen met datgene hij aant doen is.....

23 december 2019 om 15:56

Als je even daarvoor de bal hard op je hoofd kreeg, zo raar is dat niet dat je dan even duizelig bent. Maar goed achteraf weet iedereen het beter tegenwoordig.

23 december 2019 om 07:52

Plotselinge duizeligheid is nooit goed en moet voor medici een waarschuwing zijn. Dat Blind door wil mag geen criterium zijn alle sporters willen door tijdens een wedstrijd in dit geval moet een arts de technische staf "dwingen" te wisselen...

23 december 2019 om 08:18

Als een speler uit het niets gaat liggen zonder dat er spierklachten zijn hoor je gewoon geen risico te nemen. Je zou denken dat ze na twee jaar terug voorzichtiger zouden zijn.

23 december 2019 om 08:59

Hij kreeg daarvoor een harde bal tegen zijn hoofd volgens mij.

23 december 2019 om 09:40

Des te meer reden dus...

23 december 2019 om 11:00

Ik heb aan een arts gevraagd wat hij hier van vond. Die was van mening dat hij juist gewisseld had moeten worden met de wetenschap dat hij een bal op zijn hoofd had gekregen. Ja wat van Hooijdonk hiervan zegt, is verder niet relevant. Die weet hier niets van

23 december 2019 om 08:58

Exact, bovendien kreeg Blind 10-20 seconden daarvoor een bal tegen zijn hoofd aangeschoten, wat veel mensen vergeten. Daar kan je ook duizelig van worden. Als Blind daarna aangeeft dat hij geen klachten heeft, kan je moeilijk de club en/of artsen iets kwalijk nemen. Ik denk dat ze bij Ajax extra scherp zijn als het aan gezondheid toekomt.

23 december 2019 om 09:41

Een bal tegen je hoofd kan een hersenschudding veroorzaken. Dat is al reden genoeg lijkt mij.

23 december 2019 om 09:52

Moet je dan iedereen die een bal tegen zijn hoofd aan krijgt wisselen? Gebeurt 20x per wedstrijd, zeker op amateur niveau. Kom op zeg. Ajax en de medici zullen zeker op scherp staan sinds Nouri. Dit leek gewoon heel anders te verklaren dan een hartaandoening. Ja, nu weten we het achteraf, maar toen was er nauwelijks iemand die er iets van zei.

23 december 2019 om 09:55

Wat een onzin. Je kan duidelijk zien dat jij geen (top)sporter bent.
Als je je oke voelt, ondanks duizeligheid, dan denk je niet direct aan hartproblemen. Een bal op je hoofd is niet direct een hersenschudding. Het is prima om dingen aan te kijken, helemaal
Als je een topprestatie aan het leveren bent. Zonder verdere klachten ga je natuurlijk niet zomaar opgeven. Dat zal je vast raar vinden, maar zo werkt het wel. Ik heb zelf op topniveau gesport en kan je vertellen dat opgeven het laatste is wat je wil. Doorgaans maak je hier zelf een prima inschatting in. Als je echter snel opgeeft word je nooit prof in je sport. Ja het klopt dat je dan inderdaad af en toe dit soort risico’s loopt, maar dat is een beetje risico van het vak. En daarom komt het helaas voor dat topsporters soms jong overlijden. Tragisch, maar niet altijd nodig om hier een ‘schuld’ aan te hangen. Achteraf lullen is altijd makkelijk en daar zijn we vanaf de zijlijn heel goed in.

23 december 2019 om 10:41

Waar was iedereen, inclusief Van Hooijdonk, Vermeulen en de meepraters op deze site, voordat dit bekend was van Blind? Niks gehoord, van niemand iets. Kom op mensen. Achteraf had de arts Blind ook gewisseld, net als velen hier achteraf schreeuwen. Maar er leek geen aanleiding toe.

23 december 2019 om 15:57

Kan ja, kan ook niet. Daarom kijkt de dokter even, met name naar de pupil reflex. Als de speler zich goed voelt, de dokter ziet niets raars, ja dan speelt men door in de CL.

23 december 2019 om 09:57

Wat weten wij nu van die situatie? Precies zoals je het stelt, is het nu makkelijk praten. Een hartspierverreking is natuurlijk het eerste waar je in zo'n situatie aan denkt. Kom op zeg. Laat de specialisten aan het woord en Blind nu aan zijn herstel werken.

Wat een kansloze reactie van Van Hooijdonk. Blind heeft tijdens het duel absoluut niet aangegeven dat het om zijn hart ging. Dit is suggereren dat Ajax hem liet staan ondanks dat ze wisten dat hij iets aan ze hart had. Dat is pertinent onwaar.

23 december 2019 om 08:34

Denk jij dan dat Blind wist dat het om zijn hart ging? Het is net zoals Tornado aangeeft Blind gewoon wisselen uit voorzorg.

23 december 2019 om 09:59

Voor hetzelfde geld was hij even duizelig door die bal op zijn hoofd een paar minuten eerder. Dan had je hem er echt niet af hoeven halen. We gaan nu toch niet elke speler met duizeligheid wisselen?

23 december 2019 om 08:48

Pierre geeft niet anders dan kansloze reacties, gelukkig is Pierre naast een persimist ook nog arts. Hopelijk halen ze hem van de tv af!

Weet iemand waar en wanneer Blind heeft aangegeven het aan zijn hart te hebben? Dit heb ik nergens terug kunnen vinden. Ik kan me niet voorstellen dat een arts zo’n een risico zal gaan nemen, gezien de geschidenis

23 december 2019 om 11:27

@NWA: volgens mij is Pierre echter gespecialiseerd als nefroloog, dus snap idd niet waarom hij advies geeft over een probleem van cardiologische aard.

23 december 2019 om 09:10

Je bent wel heel stellig over dat Blind niet heeft aangegeven dat het zijn hart zou kunnen zijn. Hetzelfde geldt overigens voor van Hooijdonk. Jullie zitten volgens mij allebei niet in de medische staf van Ajax. Het is inderdaad wel weinig respectvol van Pierre om er (nu al) over te beginnen zonder alle feiten boven tafel te hebben, maar ik moet zeggen dat ik het ook wel opvallend vond dat Blind er niet werd uitgehaald.

Ik vind dit echt zo makkelijk en echt belachelijk. Je bent nu ontzettend populistisch zieltjes aan t winnen ten koste van personen bij Ajax.

Het moment dat oud-voetballers en journalisten zonder relevantie een club en haar medici zaken gaan verwijten nemen ze een onverantwoord risico dat ze onzin uitkramen. De beslissing die op dat moment genomen is heeft men nooit genomen om een resultaat veilig te stellen ten koste van de gezondheid van Blind, wat een dwaze uitspraak!

23 december 2019 om 08:40

Ik ben het gedeeltelijk met Pierre eens. Ik denk niet dat Ajax bewust handelde mbt een te behalen resultaat. Daar zit dan ook het probleem, Ajax was er niet bewust van.
Gezien de voorgeschiedenis inderdaad vind ik dat ze bij Ajax wel scherper kunnen zijn op het moment een speler naar de grond gaat met klachten zoals duizeligheid waarvan de oorzaak niet bekend is. Het bewustzijn moet zover gegroeid zijn dat de artsen ingrijpen en voor veiligheid kiezen, dat is in deze niet gebeurd en vind ik toch wel zorgelijk! Je bagitaliseerd door te zeggen dat het achteraf makkelijk praten is, want je kan wel degelijk uit voorzorg anders handelen! Hier moet kritisch naar gekeken worden en niet alleen in het geval van Blind.

23 december 2019 om 08:49

Er zou gewoon een regel moeten zijn, bij zo'n incident is t gewoon wisselen.

23 december 2019 om 09:39

Zoals ik hier onder ook al schrijf weet niemand van ons exact wat er besproken is tussen de artsen en Blind. Dat gesprek heeft geleid tot de uiteindelijke beslissing dat hij door speelde. De deskundigheid van doktoren met jarenlange ervaring en kennisopbouw wordt in twijfel getrokken door mensen zonder die achtergrond en dat is zeer kwalijk. Wij zijn met z'n allen niet in staat om dit te beoordelen tenzij je naast het gesprek hebt gestaan.

23 december 2019 om 09:30

Toch hebben ze een onverantwoord risico genomen en aangetoond dat ze nog steeds niet goed geleerd hebben van het drama met Nouri.

23 december 2019 om 09:34

Hoe kan je dat nou zeggen? Heb jij de details van het gesprek dat op het veld gevoerd is of wat Blind heeft aangegeven gevoeld te hebben? Nee, dus loop je maar wat te insinueren en daarmee mensen zwart te maken zonder dat dat gefundeerd is.

23 december 2019 om 15:58

Wat moeten ze dan leren? Als een speler even duizelig is nadat hij een bal op zijn hoofd kreeg, dan moet je hem van het veld halen. Dan maar geen CL ofzo? De speler wordt gechecked door de dokter en isamen beslissen ze of hij door kan.

Hier kan ik het niet anders dan 100% mee eens zijn. Bij plotselinge duizeligheid moet een speler per direct van het veld af en onderzocht worden. Ongeacht wat de stand is.

23 december 2019 om 08:07

Helemaal eens. Maar suggereren dat Ajax Blind doelbewust laat staan met de kennis van hartproblemen is (opnieuw) een domme populistische opmerking van van Hooijdonk. Is zelfs schandalig. Vraag me sowieso af wat die nietszeggende figuur daar aan tafel doet. Een soort mislukte clown.

23 december 2019 om 08:44

Oh, is dat Van Hooijdonk? Dacht dat het Hakim van Sesamstraat was. Zijn beide even goede sprookjesvertellers. Eens dat er op dat moment niet van hartproblemen uitgegaan had kunnen worden. Dacht persoonlijk aan een soort hersenbeschadiging, een hersenschudding oid. Misschien iets te hard een kopduel aangegaan dacht ik. Maar ook om die reden: gelijk wisselen.

23 december 2019 om 09:47

Ik dacht dat het hij misschien een beetje ziek was oid. Hoe dan ook, als je niet weet wat er aan de hand is, en het zou mogelijk iets ernstigs kunnen zijn, dan moet je hem gewoon wisselen. @Jaakke, populisme betekent niet wat je denkt dat het betekent.

23 december 2019 om 09:51

Ik ben ook wel eens duizelig geworden. Een dag later had ik griep.analisten maar ook collega artsen moeten geen mening geven over medici. Dit heel ongepast!

23 december 2019 om 16:00

Het was niet ploseling, even daarvoor had hij een bal op zijn hoofd gehad. die beelden zijn echt tig keer vertoond. Maar goed, achteraf achter je toetsenbord weet iedereen het beter. Natuurlijk had de dokter moeten weten dat het een ontstoken hartspier was en het niet aan de bal op het hoofd gelegen heeft. Dat het ziekenhuis drie dagen nodig had voor de diagnose, tja laten we dat maar negeren.

Mijn gedachten tijdens de wedstrijd tegen Valencia schoten ook gelijk naar Nouri, zoals bij vele Ajacieden het geval zal zijn geweest. Zo ook bij de staf en die zullen dus echt wel voorzichtig en zorgvuldig te werk zijn gegaan. Ze zullen op dat moment geen aanknopingspunten hebben gehad om hem te wisselen, er zijn wel eens vaker mensen met een flauwte die 10 minuten later weer werken. Zo makkelijk om van een afstand altijd te schreeuwen dat er fouten worden gemaakt, al is het natuurlijk niet verkeerd om kritisch te kijken.

23 december 2019 om 07:46

10 minuten na een flauwte weer aan het werk gaan, is wel even wat anders dan weer verder gaan met topsport. Mijn eerste gedachte was ook aan het moment van Nouri en daardoor dacht ik ook dat Blind er direct af zou gaan. En eigenlijk maakt het niet eens zoveel uit wat er op dat moment aan de hand is. Het is niet normaal dat je zonder botsing met een tegenstander ineens door je benen zakt.

23 december 2019 om 08:24

Naja er zijk stratenleggers of verhuizers die ook gewoon zwaar fysieke arbeid leveren hoor, maar goed an sich begrijp ik je punt.

23 december 2019 om 10:08

Alsnog geen topsport. Die hebben tijdens hun werk geen hartslag van 180+

23 december 2019 om 10:52

Ik denk dat ik tijdens mijn werk regelmatig rond de 180 zit hoor. Sjouw jij maar een hele villa de trap op en af.

Verschrikkelijke insinuatie van Van Hooijdonk. 'Je weet ook wel dat het gaat om zijn hart, want dat geeft hij aan.' Wanneer gaf Blind dat dan aan? Hij is dizzy maar volgens mij kan je om 1000 redenen dizzy zijn en hoe kan Pierre bewijzen dat Blind aangeeft dat 't specifiek om z'n hart ging? Want als Blind dat aangeeft kan hij als vedette van 29 ook zelf van het veld stappen.

Bovenal nu goed herstellen.

23 december 2019 om 08:09

Helemaal eens. Populistische figuren die van Hooijdonk en Vermeulen

Altijd fijn als mensen denken te weten wat er gebeurd is en op basis daarvan een club gaan affikken. Niemand die erbij was heeft geroepen dat Blind tijdens de wedstrijd heeft aangegeven dat er iets met zijn hart was. Als ie dat wel had gedaan, denk je dat de medische staf hem dan had laten staan? Je moet kijken naar wat wel is toegegeven. Dat is namelijk Blind die het over duizeligheid heeft. Erg vervelend natuurlijk, maar dat kan zoveel oorzaken hebben dat je niet meteen aan hartproblemen hoeft te denken. Dan snap ik dat je in overleg met de speler hem laat staan. Achteraf niet slim natuurlijk met wat we nu weten.

23 december 2019 om 08:46

Achteraf niet slim met wat je al wist!Wanneer iemand met duizeligheid om onverklaarbare reden naar de grond gaat dan kan het om vele zaken gaan maar dus ook om het hart.Hoe dom, nee hoe bizar dom, kortzichtig en onbewust is het dan om een speler verder te laten topsporten zonder dat dit eerst onderzocht is! Nota bene met de ervaring van Nouri nog vers in het geheugen.Dit is zo dom en onbewust vind ik, wat kan je hier nog meer van vinden? Maar doe vooral of je neus bloed en het van alles had kunnen zijn en we vooral niet uit voorzorg hoeven te handen want tja.... Wie weet was Daley wel even duizelig door uhm... Tja...

Wat is die van Hooijdonk toch een slapjanus. Nooit geweten dat hij ook arts was. Ten eerste greep Blind helemaal niet naar zijn hart en heeft hij dit ook niet aangegeven, hij had nl een bal tegen zijn hoofd gekregen. Als je een bal tegen je hoofd krijgt kan je je duizelig voelen maar er zijn zat spelers die dan verder kunnen en gaan.
Wat er in de dagen naar de wedstrijd is gebeurd en gevoeld door Blind weet niemand behalve Blind zelf.
Daarna zijn er stappen door henzelf en de club genomen. Ook al die artsen die een mening hebben wordt je toch moe van, de enige die weten wat er aan de hand is, is Blind zelf en zijn behandelende arts.

Gaan alle moraalridders nu ook roepen dat ADO onverantwoord bezig was en Summerville eraf had moeten halen?

Niemand die bij Blind ‘gelijk’ aan zijn hart dacht zoals Pierre insinueert. Het had ook prima door die kopbal een minuut ervoor gekund of 100 andere dingen zijn geweest.

Ik vind het prima om zoals in de NFL iedere speler verplicht (tijdelijk) van het veld te halen na een botsing tegen het hoofd, maar goed dan had je nog steeds niet direct aan zijn hart gedacht per se.

23 december 2019 om 07:54

Zakte Summerville uit zichzelf in elkaar of kwam dat denk door een botsing? Is totaal niet te vergelijken.

23 december 2019 om 08:03

En door een botsing kun je geen hersenschudding of andere niet zichtbare schade oplopen en is het wel verantwoord om iemand die duizelig is te laten staan? Meten net twee maten noemen we dat.

23 december 2019 om 08:11

Nee, maar er is wel een oorzaak. Ik en daarbij is een hersenschudding zo bekend bij artsen, dat dit 9 van de 10 x duidelijk te herkennen is. Blind z’n situatie is compleet anders

23 december 2019 om 08:24

O, als er een mogelijke oorzaak is voor een hersenschudding is het minder gevaarlijk om iemand die meer dan een minuut op de grond gelegen heeft en duizelig is te laten staan? Jij weet helemaal niks van Blind zijn situatie en in hoeverre de artsen die bij hem waren een andere situatie aantroffen dan iemand met een mogelijke hersenschudding. Hoezo is die dan compleet anders, buiten hetgeen we heel goedkoop achteraf weten? Een mogelijke oorzaak voor de duizeligheid was ook bekend, een bal die hij even daarvoor op zijn hoofd had gekregen.

23 december 2019 om 08:28

Tuurlijk is het anders maar het is niet minder onverantwoord om iemand die 3 minuten groggy op het veld ligt ‘gewoon’ door te laten spelen. Het is heel makkelijk om hier achteraf (zonder enige kennis) wat van te vinden, maar 2weken terug toen het gebeurde vonden alle analisten het nog meer dan normaal.Blind had een halve minuut ervoor ook ‘gewoon’ een bal op zijn hoofd gehad. Als er dan verder niks aan de hand is volgens eerste onderzoeken en Blind zelf, dan is nu de vergelijking met Nouri maken wel heel erg zuur...

23 december 2019 om 08:59

Nee. zeker niet, maar als er een oorzaak bekend is, is er in ieder geval iets bekend van de situatie. Maar als jij liever hebt dat spelers op het veld het risico lopen op erger. Voor mij blijft het in eerste instantie een spelletje

23 december 2019 om 09:48

Een type als markerazzi vindt het vooral leuk om Ajax af te zeiken als ze een speler die duizelig is laten staan. Als ADO precies hetzelfde doet dan is het de normaalste zaak van de wereld en is er niks aan de hand omdat er met informatie achteraf niks aan de hand is. Moraalridder zijn is een spelletje, eentje die markerazzi goed beheerst. Want als een speler van ADO een risico loopt vindt ie het minder erg van de club als wanneer een speler van Ajax een risico loopt.

Makkelijk scoren nu iedereen weet wat de feiten zijn. Op dat moment kan het ook gewoon duizeligheid zijn van een bal of arm tegen je hoofd, of zelfs in je buik. Zeker als je een zware inspanning levert kan dat makkelijk tot duizeligheid leiden. Ik vraag me alleen wel af of het medische team de hartslag kan zien tijdens de wedstrijd. Vaak hebben spelers kastje onder hun shirt dat informatie verzameld. Ik weet alleen niet of die informatie meteen wordt doorgestuurd of later wordt uitgelezen.

Ik vindt het ongelofelijk dat bijna iedereen dit makkelijk scoren vindt van de mannen van studio voetbal. Als het nou regelmatig gebeurt dat er spelers in elkaar zakken en er is een aantoonbare oorzaak voor, maar mijn eerste gedachte was: die wordt gewisseld. Maar normaal is het niet, dat je in elkaar zakt zonder dat er een harde botsing of iets dergelijks aan vooraf is gegaan. Met de historie van Ajax had ik verwacht dat hij eraf zou gaan

23 december 2019 om 08:00

Is er iemand die zegt dat het normaal dat een speler als Blind naar de grond zonder dat wij daar direct een oorzaak voor zien? Echter om dat meteen aan een hartprobleem te koppelen slaat nergens op. Duizeligheid kan van alles zijn, een bal die hij net gekopt heeft, tot vermoeidheid en ja ook dat het hart op de rem trapt. Het is gewoon makkelijk scoren. Gisteren zagen we een botsing tussen Summerville en Onana nam ADO ook een risico door Summerville te laten staan staan? Botsing of geen botsing hoeft voor de schade aan het lichaam of hart/hoofd niks uit te maken. Je weet het nooit na een botsing of er een hersenschudding is. Voor de zekerheid maar wisselen neem ik aan? Precies dat doen we niet en niemand die je er na afloop over hoort. Nee, nu er achteraf een serieuze diagnose bij Blind is weten we het allemaal zo goed. Dus ja, goedkoop scoren.

23 december 2019 om 08:25

Wat mij stoort is dat ze dit pas zeggen nu ze weten wat er aan de hand is . Ze hadden dit ook kenbaar kunnen maken toen dit gebeurde , want ze weten alle twee wel hun weg op Twitter bv

23 december 2019 om 08:47

Even voor de duidelijkheid: Pierre beweerde dat Blind op het veld aangaf dat hij last had van zijn hart en dat Ajax hem liet staan vanwege de CL-belangen...

Dat is toch een iets andere discussie dan dat je vindt of iedereen die naar de grond gaat al dan niet preventief gewisseld moet worden.

23 december 2019 om 09:02

Ik ben ook benieuwd of Blind daadwerkelijk zoiets heeft aangegeven, want dat zou het wel heel riskant maken

23 december 2019 om 09:42

Natuurlijk heeft Blind dat niet aangegeven man. Als een speler tegen zijn medische staf zegt "ik heb last van mijn hart", denk je dat men die dan verder laat spelen? Gewoon een idiote bewering van Van Hooijdonk als hij dat letterlijk beweerd heeft.

23 december 2019 om 10:42

Inderdaad, dat is dus echt het totale zieke aan deze opmerkingen van Pierre. Die beweert hier gewoon even dat Ajax een speler door laat spelen die zelf aangeeft hartklachten te hebben. Hoe krijgt ie zo'n opmerking zijn strot uit. Ik zou als Ajax zijnde echt woest zijn als ik dit zou lezen. Echt bizar..

Ze halen Pierre van Hooijdonk toch ook niet direct van de tv, ondanks dat het voor hem beter zou zijn? Wat een misselijkmakende reactie. Blind gaf toen niet aan dat het om zijn hart ging en zich goed voelde om door te gaan. Ajax kan dan niks anders doen dan besluiten hem te laten staan. Ajax heeft Blind medische gekeurd bij zijn komst, traint met hartslagmeters en zal wellicht zelfs jaarlijks een medisch onderzoek doen. Niks is daar aan het licht gekomen en dus is er voor de arts ook geen enkele aanleiding om tijdens de wedstrijd aan een ontsteking van de hartspier te denken. Dit is echt heel erg goedkoop willen scoren van Pierre, kansloos gewoon. Het zoveelste bewijs dat Pierre een nare vent is.

Echt hulde voor twee mannen die de popie Jopie willen uithangen. Serieus, elke keer dat een speler duizelig is heeft hij last van z'n hart? Een onnodige risico nemen wanneer een speler bekend staat met gezondheidsproblemen is zeker een schande, maar omdat Daley nu iets meer mankeert gaan deze twee clowns even een sfeer creëren waarin Ajax doelbewust heel fout bezig is. En dat vind ik erg laag niveau.

Wat bijzonder dat ineens alle analisten een medische opleiding hebben gevolgd. De medische staf van Ajax heeft echt de Nouri geschiedenis wel in het achterhoofd gehad hoor op het moment dat ze besloten om Blind verder te laten voetballen. Blind is een volwassen man die zijn eigen lichaam zou moeten kennen. Als hij niet heeft aangegeven dat de klachten bij zijn hartstreek vandaag kwamen maar dat hij gewoon even een flauwte had, is het toch niet gek dat ze hem lieten staan?!

Ach niemand weet wat er precies aan de hand was maar medisch specialist v Hooydonk weet dat natuurlijk allemaal , net als de sensatiekrant de Telegraaf die zou gedetailleerde informatie hebben over de toestand van Blind , alsof de specialisten de krant even gaan informeren en bellen . En dan doen ene meneeer Vermeulen ook nog even een duit in het zakje en er is weer sensatie en is privacy op dat gebied maar zij denken alles te weten .

Ondanks dat ik Van Hooijdonk een bloedzuiger vind, dit er altijd direct bij is om andere op hun fouten te wijzen. Heeft hij hier natuurlijk wel een punt. Je bent als arts natuurlijk erbij om de beslissing te nemen ten behoeve van de gezondheid van je spelers, los van alle andere sentimenten. Dit had toch wel een indicatie moeten zijn om hem direct te wisselen en naar het ziekenhuis voor onderzoek.

Dat snap ik ook echt niet. Als een speler zonder reden in elkaar zakt, gaat ie eraf en naar het ziekenhuis, klaar. Leuk dat ie zelf door wil, dat is niet aan hem. Gewoon geen risico nemen. Voetbal is maar een spelletje. Pierre gaat wel wat ver, alsof ze al wisten dat het zn hart was. Dat is natuurlijk gelul.

Bij het wielrennen heb je ook weleens dat dit soort risico's onnodig genomen worden. Daar willen ze het nu oplossen door neutrale artsen in te zetten om renners te beoordelen op gezondheid. Dat lijkt me ook wel wat voor in voetbal. Een arts in dienst van een voetbalclub heeft toch eerder de neiging om een speler in clubbelang door te laten gaan. Het is beter voor iedereen als dit soort beslissingen worden genomen door iemand zonder clubbelang. Al was het alleen al voor de beeldvorming mocht het onverhoopt toch fout zijn gegaan.

Dat gaf hij aan??? Volgens mij gaf hij aan dat hij duizelig was. Hij is niet buiten bewustzijn geweest en de artsen hebben denk ik gekeken of hij goed aanspreekbaar was, zijn er daarna geen klachten kan je gewoon doorgaan. Vind dit nu erg makkelijk scoren, zo kan je bij elk blessuretje wel roepen dat iemand gewisseld moet worden want stel je voor. Achteraf is het makkelijk zeggen dat hij gewisseld had moeten worden maar op het moment zelf ga je er niet vanuit dat het zo ernstig is. Makkelijk scoren dit helemaal om het verleden met Nouri erbij te betrekken.

Tuurlijk... dr. Van Hooijdonk en dr. Vermeulen weten het beter. Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Ten eerste: Daley had daarvoor een bal op de neus gekregen. En hij was ook ziek geweest. Daley wordt regelmatig gecheckt en er is nooit een hartafwijking gecontroleerd. Nu wel, maar dat is achteraf. Ajax heeft Daley in de dagen na de wedstrijd gemonitord en naar beste inzicht beoordeeld. Volgens mij hebben ze juist op basis daarvan ingrijpende beslissingen genomen, zoals hem uit de opstelling halen tegen AZ en hem direct door te sturen naar het ziekenhuis. Maar Van Hooijdonk en Vermeulen moeten er weer een sensatieverhaal van maken en Ajax zwart maken. Triest. Heel triest.

Ik vind dit echt een ziekelijke reactie van Pierre. Die insinueert doodleuk dat Blind op het veld moest blijven ondanks dat er sprake was van klachten aan het hart. Ook dat Blind dit heeft aangegeven bij de medische staf maar die negeerde hem natuurlijk want resultaat staat bij Ajax boven de gezondheid van een speler volgens Pierre. Dit kan je toch niet menen? En dan die domme Vermeulen die er nog in mee gaat ook. Bizar dat je dit soort conclusies durft te trekken zonder ook maar een beetje medische kennis of enige kennis van wat er zich op het veld heeft afgespeeld. Wie de fuck is Pierre van Hooijdonk om ervaren doktoren te vertellen hoe ze moeten handelen. En daarbij ook nog een beschuldiging richting Ajax die bijna niet voor te stellen is. Nee , Pierre was al een dubieuze kerel. Bij deze ben ik voor altijd klaar met deze kansloze vent.

Heel zinvol, om het daar nu nog over te hebben. Klasse Pierre!

Wat is die Pierre toch een misselijke vent zeg...en die Vermeulen heeft ook niks te melden...oude glorie wat maar wat praat.hij is geen arts, en doet gewoon een medische uitspraak...bah. Verder heeft Blind dit natuurlijk niet gezegd dat het zijn hart was, want Blind is pienter genoeg om dan direct te stoppen...enkel daardoor weet je dat het een broodje aap is.ongelofelijk dat er op tv zulke slechte programma's zijn, net als VI, waar mensen rijkelijk betaald worden, om veel onzin te praten, en af en toe wat zinnigs...

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren