Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koevermans ontvouwt ambitieuze plannen bij presentatie Feyenoord

Laatste update:

Mark Koevermans is definitief aangesteld als algemeen directeur van Feyenoord, zo hebben de Rotterdammers dinsdagochtend bekendgemaakt. De 51-jarige bestuurder vulde deze functie de afgelopen maanden al in op interim-basis na het vertrek van Jan de Jong. De Rotterdammers zochten lang naar een opvolger van de vertrokken directeur en vingen bot bij AZ-directeur Robert Eenhoorn. Een vervanger werd niet gevonden, waarna Feyenoord heeft besloten om verder te gaan met Koevermans. De oud-tennisser was in De Kuip eerder werkzaam als commercieel directeur.

Zodoende zijn alle belangrijke bestuursfuncties weer bekleed bij Feyenoord. Eerder deze maand maakte de club bekend dat Frank Arnesen de nieuwe technisch directeur is. Hij volgt Martin van Geel op, die eerder dit jaar vertrok bij de Rotterdammers. Dinsdagochtend werden Koevermans en Arnesen gepresenteerd. Eerstgenoemde ging bij zijn presentatie in op de plannen voor de bouw van het nieuwe stadion.

“Ik zal beginnen met de olifant in deze kamer”, opende Koevermans, doelend op het stadion-dossier. “Het is onze ambitie om eigenaar te worden van het stadion, of dat nou wel of niet samen gaat met de komst van een nieuw stadion. Of het nieuwe stadion er komt gaan we in de komende maanden beslissen. Het moet goed zijn voor Feyenoord, maar we hopen dat het stadion er komt. Er wordt momenteel hard gerekend en we zijn bezig met de financiering. We moeten 440 miljoen euro bij elkaar krijgen.”

Koevermans gaf aan dat Feyenoord onder zijn leiding de komende jaren weer mee moet gaan doen om de prijzen. “Dat kan alleen door een financiële injectie. Dat staat los van het nieuwe stadion”, aldus de nieuwe algemeen directeur, die met extra inkomsten weer mee wil gaan doen om de landstitel. “We verkennen diverse opties en kijken naar buitenlandse en binnenlandse investeerders. Daar zijn we druk mee bezig. We zijn niet van plan om Feyenoord te verkopen: Feyenoord blijft van Feyenoord. We willen op andere manieren financiële injecties krijgen om weer mee te doen om de titel.”

Het derde en laatste belangrijke speerpunt dat Koevermans aansneed was de komst van een nieuwe trainer voor in het nieuwe seizoen. Dick Advocaat staat tot aan het einde van dit seizoen onder contract. “Het is ons doel om een nieuwe trainer voor Feyenoord voor komend seizoen te hebben”, vertelde Koevermans, die ook nieuws had wat betreft Jong Feyenoord. “We hebben de ambitie om toe te treden tot de voetbalpiramide, met als doel om met het beloftenelftal in de Keuken Kampioen Divisie te komen. Er worden gesprekken gevoerd.”

Goede keuze van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 november 2019 om 11:06

Ik vond hem juist heel duidelijk, sommige dingen zijn echt nog nooit zo duidelijk uitgesproken. Zoals binnen een jaar definitief besluit, ongeacht het nieuwe stadion willen we perse eigenaar worden, we zijn nu in gesprek over toetreding tot de KKD. Dat zijn dingen die hij publiekelijk aangeeft, daarmee geeft hij zich bloot. Want mocht hij deze dingen niet bereiken kun je aan zijn poten zagen. Ik vind het getuigen van lef ! Als Arnesen nu nog duidelijk een visie neerzet vwb het eerste elftal, jong Feyenoord en 0-19 dan ben ik zeer tevreden met de start van deze mannen!! Dan de juiste poppetjes vinden om deze doelstellingen en visie uit te dragen en bereiken en er gaan mooie tijden tegemoet zien.

26 november 2019 om 11:08

Iemand zei laatst op tv, dat bij Feyenoord allereerst het cynisme rond de club moet verdwijnen, alvorens er verder kan worden gebouwd. Ik meen dat de woorden van Advocaat kwamen. Zit wel wat in. Elke vernieuwing of aanstelling wordt met veel scepsis en cynisme ontvangen vanuit het Legioen en de achterban. Misschien een kwestie van gebrek aan zelfvertrouwen, wat natuurlijk niet vreemd is na decennia van onrust en gebrek aan prestaties op het veld. Uiteindelijk zou er toch een basis van vertrouwen zijn in deze nieuwe directie wil de club groeien. Al zal het niet gemakkelijk zijn om die negatieve deken, die over Feyenoord heen zit gewikkeld, te laten verdwijnen. Ik zou Koevermans eerst de kans geven om te groeien in zijn rol als Algemeen directeur. Lef kun je hem in ieder geval niet ontzeggen. Je moet iemand toch eerst te water laten om hem te leren zwemmen.

Ik vind het apart dat er zomaar uit wordt gegaan van een financiele injectie. Als ze dat gratis geld gevonden hebben ga ik daar ook even kijken.

26 november 2019 om 10:40

beetje apart. Koevermans: "we willen geld. Dan willen we titels. We willen een nieuw stadion. We willen jong feyenoord in de Kkd". Nergens zie ik hoe ze denken dit te bereiken. Ik hoop voor Koevermans dat zn plannen wat meer inhoud hebben dan deze uitspraken.want met alleen willen kom je er niet.

26 november 2019 om 10:48

Dat is al vrij duidelijk omschreven in de algehele presentatie. Voor geld zijn ze op zoek naar en in gesprek met investeerders, een nieuw stadion wordt volgend jaar besloten en ze zijn met de Knvb in gesprek over Jong Feyenoord. En over de titels is logisch toch: een goed Feyenoord neerzetten.

26 november 2019 om 10:51

Je kunt ook teveel informatie willen hebben tijdens een eerste presentatie. Een nieuwe trainer zegt op zijn eerste persconferentie ook niet welke spelers er moeten komen en of er zone-of mandekking gespeeld gaat worden. Of dat de vleugelspeler buitenom moet om voorzetten af te leveren of naar binnentrekt voor de combinatie.
Bovendien is het niet in het belang van feyenoord om alles meteen op straat te gooien.

26 november 2019 om 11:07

Ik denk dat Van Geel al veel gebedeld heeft bij de Knvb tot toetreding in de KKD (nadat hij in eerste instantie de boot had gemist door zijn keuze) en niet onderaan te hoeven beginnen, maar hij ving hier bot, anders is zijn jeugd beleid echt een schande geweest.

26 november 2019 om 11:18

van Geel heft niet gebedeld, hij kon gewoon niet toetreden, en de boot missen? Er was geen geld, zodoende zijn we toen der tijd niet ingestapt. De laatste 2 jaar onder zijn bewind kun je hem toeschrijven dat hij niet de juiste keuzes maakte ten aanzien van de jeugd. Dat word hem dan ook zeer kwalijk genomen en zijn opvolger (arnesen) zal niet dezelfde fouten maken t.a.v.

26 november 2019 om 11:27

investeerders gan niet investeren als er geen investering in aandelen of spelers terugkomen. Wayt wordt er besloten over het stadion dan? Ze willen het aar hoe kom je aan 4400 miljoen? En in gesprek met de knvb Zijn ZE AL Jaren, WAT IS Concreet DE Toezegging Dan?ik vind het een heel vaag oppervlakkeig verhaal,. begrijp best dat je niet alles uit de doeken kan doen, maar met een club die zo in de penarie zit mag er wel wat meer concreets gezegd worden.

26 november 2019 om 11:34

Er wordt besloten of het plan doorgaat ja of nee. En dat gaat pas door als er aan alle voorwaarden wordt voldaan, die ook duidelijk zijn geschetst tijdens de persconferentie. En welke toezegging heb je het over? Ze zijn nu in gesprek. Dan is er toch geen toezegging gedaan? Er wordt duidelijk verteld welke kant de club op wil, wat de ideeën en visie van de nieuwe technisch directeur is en men wil een boekwerk met al kant en klare plannen over de meest complexe situaties. Geen van de zaken is nog rond, maar daar willen ze heen en daar zijn ze mee bezig.

26 november 2019 om 12:28

“het is ons doel om een nieuwe trainer voor Feyenoord voor komend seizoen te hebben”, vertelde Koevermans. Een mooi en ambitieus doel! Zal wel fijn zijn als deze er zou komen!

26 november 2019 om 12:49

Maar nergens hoor ik ze over tegenprestaties en hoe ze dat allemaal willen bewerkstelligen. Elke club zoekt geld, maar geld is niet gratis. Denk je bijvoorbeeld werkelijk dat Feyenoord eigenaar kan worden van een stadion zonder daar de lasten voor te hoeven dragen? Zo werkt dat natuurlijk niet. Zo'n financiele injectie zorgt ook voor een tegenprestatie. Niemand gaat veel geld aan Feyenoord geven zonder daar iets terug voor te willen. Ik vind het neigen naar grootspraak om de supporters weer warm te krijgen. Ze zeggen wat ze willen, maar ze zeggen niet wat ze er allemaal voor moeten doen en hoe ze het gaan doen.

26 november 2019 om 12:59

Het is allemaal alleen maar leuk vertellen wat ze willen. Vooralsnog geloof ik dat zij denken in een “Droom park” te verblijven... Dromen mag en ambities zijn goed. Vraag is alleen wat er overblijft nadat dit “open deuren intrappen” afgelopen is. Enne @FR_JC geld was er wel....alleen kozen zij er voor om het anders uit te geven. Allemaal geïnvesteerd in de korte termijn...

26 november 2019 om 12:59

Nou. Ik denk dat ze Dick daar gewoon nog een tijdje moeten laten zitten. Leeftijd wordt veel te groot gemaakt. Michael Bloomberg wil president van de VS worden, hij is 77 jaar. Konrad Adenauer werd bondskanselier ik geloof op zijn 80e... ik bedoel maar. Dickie kan nog vlot mee en bruist van energie. Dus waarom direct weer een nieuwe trainer?

26 november 2019 om 13:00

@Sirius - Ze zeggen toch dat ze ermee bezig zijn en op zoek zijn? Dan wordt het tijdens de onderhandelingen duidelijk wat eventuele tegenprestaties zijn. Daar kun je nu toch niet zomaar over speculeren? Het is een logisch gevolg dat je bij een financiële injectie iets terug zal moeten doen of betalen, maar hoe, over welke termijn of tegen welke afspraken dan ook is niet bekend. En ik zou ook niet weten waarom dat nu eruit zou moeten komen.

26 november 2019 om 13:38

@mgmv - Ze zeggen ook dat ze eigenaar willen worden van een stadion. Dan zul je dus ook de financiele lasten van zo'n stadion moeten dragen. Dit zijn exact dezelfde woorden als Jan de Jong deed in 2017.

26 november 2019 om 14:05

Tipptopp; De eerste keer dat we toe konden treden was er totaal geen geld. van Geel moest saneren, wat hij ook deed. Toen had Feyenoord +/- 40 miljoen schuld.

26 november 2019 om 14:24

Je kan op zijn minst de contouren schetsen van waar hij heen wil met Feyenoord. Hij wil vooral meer geld. En dan? Die vraag beantwoord hij niet. Geld is een middel en geen doel.

28 november 2019 om 12:17

Dit klinkt niet des Feyenoords...... dit zijn mooie praatjes maar maak ze ook maar eens waar. Er staan behalve een paar sjeiks geen fondsen klaar om in te springen in de club dan was dat al lang gedaan. Hij vertelt een mooi verhaal maar je kunt met je reserve elftal niet gelijk KK divisie in. Je moet dan eerst toetreden tot het niveau er onder (derde divisie dan promoveren naar tweede divisie en dan promoveren naar KK Divisie)/ Voor derde divisie is een wachtlijst en ben je voor komend seizoen al te laat. Op zijn vroegst dus 2022 en dan nog twee jaar (als je twee keer promoveert) op zijn minst voor je in KK divisie zit, tja..... dan is het dus minimaal 2025 en dat is allemaal aan Van Geel te danken die dit niet wilde nu gaat de jeugd naar andere clubs waar wel doorstroming mogelijk is. Zelfs in Rotterdam gaan ze naar jeugd sparta vanwege samenwerking met Ajax en veel bredere doorgroei mogelijkheden. Daarnaast het stadion, renoveren betekent dat er een jaar buiten de deur gespeeld moet worden (dus ook minder inkomsten en kan op zijn vroegst gestart worden in 2022) een nieuw stadion is niet eerder klaar dan 2024. Dan heb je ook nog het CO2 probleem dus kan zo maar zijn dat het stadion Renovatie of nieuw enorme vertragingen gaat oplopen. Waarom zijn bestuurders niet gewoon eerlijk in dit soort zaken en presenteren ze zich altijd alsof zij wel ijzer met handen kunnen breken. Daarnaast Arnesen ....tja de laatste clubs waar hij werkzaam was waren niet echt een succes en moest hij weg, waarom zou het bij Feyenoord wel gaan slagen. Nee deze jongetjes zijn gewoon over anderhalf jaar weg en laten de fans weer achter met illusies en verloren geloof in de club. Jammer dit

Alles start met kapitaal. Al Koevermans z'n plannen kunnen uitgevoerd worden als er genoeg geld is, maar dat is al jaren nu net het probleem. Het enige waar ze direct invloed op hebben is jong Feyenoord in die piramide te krijgen, maar dan nog duurt het jaren eer de KKD wordt gehaald. Ik ben benieuwd of die grote bakken geld ergens "gevonden" gaan worden.

26 november 2019 om 11:37

Het is niet mogelijk om in de KKD te komen met je jong team. Er zit een maximum hoeveelheid jong teams op dit moment in en die kunnen niet degraderen. Tenzij de KNVB de regelgeving veranderd, is het simpelweg te laat.

26 november 2019 om 11:54

Klopt, daardoor duurt het nog jaren. Promoveer eerst elk jaar maar. Volgens mij moesten ze toch in de 3de divisie starten, dus minimaal 2 jaar en dan moeten ze sterker blijken dan de andere jong elftallen die al jaren meer weerstand hebben in de divisies

Mooi dat ze eindelijk in zien dat toetreden tot de voetbalpiramide met het Jong team een must is. Beter laat dan nooit.

26 november 2019 om 10:59

Dat zagen ze al een tijdje weer in toch? Volgens mij is het de knvb die het ook al een tijdje die het tegenhoudt omdat er nu geen ruimte meer is. Ze hadden de kans die hebben ze niet gegrepen en nu is er geen ruimte meer. Correct me if i'm wrong.

26 november 2019 om 11:03

Ze zijn met de Knvb in gesprek, dus een mogelijkheid zal er (hopelijk) wel zijn.

26 november 2019 om 11:06

@Inke, ik heb begrepen dat ze een paar jaar geleden in konden stromen, maar dan wel lager. Dat wilde Feyenoord toen niet. Misschien nu wel?

26 november 2019 om 11:08

er is wel plek, maar Feyenoord wilt hoger instromen dan de Knvb wou toelaten.

26 november 2019 om 11:11

De KNVB zou ook wel gek zijn om een club als Feyenoord niet toe te laten tot deze piramide. Het kan zowel de Eredivisie, als de KKD, als zelfs het Nederlands Elftal bevorderen op de langere termijn.

26 november 2019 om 11:33

repuiztav; Het zou gek zijn om... Misschien wel maar zo werkt het vandaag de dag niet meer. Als we toe kunnen treden tot de piramide begin je dus onderaan, om hogerop te komen zal 3 jaar duren. De laatste stap, toetreding Kkd, tot zover als nu bekent is zal niet meer gezet kunnen worden ivm promotie/degradatie in dezelfde Kkd. Daarnaast is het zo dat er maar 4 jong teams in mogen. Gaat een zeer lastig verhaal worden.

Er zullen harde beslissingen genomen moeten worden, door de hele organisatie op prestaties in plaats van dienstjaren gestuurd moeten worden en creatief naar nieuw geld gezocht moeten worden. Stevige uitdagingen voor het voltallige directieteam. Wel ballen dat Koevermans in ieder geval de stier bij de horens pakt wat betreft stadionverhaal.

26 november 2019 om 10:36

Helemaal eens, hij lijkt verstandige uitspraken te doen. Ik zag hem dingen zeggen als 'een nieuw stadion is een middel en geen doel' en ook 'als het goed gaat met de Bvo, dan gaat het goed met het stadion, maar andersom hoeft het niet zo te zijn.' Treffende en nuchtere uitspraken in een onderwerp waarbij onderbuikgevoelens vaak regeren.

26 november 2019 om 12:30

“het is onze ambitie om eigenaar te worden van het stadion" is anders voor mij een nieuwe uitspraak. Dat zal betekenen dat Feyenoord zelf de risico's moet gaan dragen. du sniet langer gegarandeerd 25 miljoen euro per jaar.

26 november 2019 om 13:31

Die gegarandeerde 25 miljoen komt uit de winst van het stadion zelf, deze zou Feyenoord krijgen omdat zij dat stadion als thuisbasis gebruiken. Zijn ze eigenaar van het stadion dan pakken ze alle winst zelf. Eigenaar zijn van, zou dus veel voordeliger zijn. Een ambitie die je in je hoofd moet houden, maar waarschijnlijk niet geheel realistisch.

26 november 2019 om 13:59

@ Alexdevi en Speedyafc Open Rotterdam heeft onderzocht hoe de hiã£â«rarchie eruit ziet wanneer de financiã£â«le cijfers tegen vallen van het nieuwe stadion (filmpje is te zien op hun Youtube channel). Aan de buitenwacht is verkocht dat Feyenoord boven Goldman Sachs staat, maar er zit een addertje onder het gras (waar ik niet van op keek, dit is en blijft een nest van addergebroed) waar ik nog niemand maar dan ook niemand bij Feyenoord over gehoord heb. Er zijn speciale afspraken gemaakt voor het geval er niet voldaan kan worden aan de betaling verplichting aan Goldman Sachs en een klein groepje aandeelhouders. Ik ga er vanuit dat dit groepje bestaan uit de partijen die cumpref aandelen hebben, waarbij zij in ruil voor het inleveren van "stemrecht"; jaarlijks een gegarandeerd dividend van 6 proces krijgen. Op dat moment word er gedwongen geld afgetrokken van die zogenaamde gegarandeerde 25 miljoen Euro voor Feyenoord, het af te trekken bedrag kan maximaal oplopen tot 7,5 miljoen Euro (dat kan Feyenoord niet tegenhouden of aanvechten). Wanneer dit gebeurd heeft dit ook directe nadelige gevolgen voor de club, het stadion; maar ook de kleinere aandeelhouders zoals de gemeente Rotterdam. Het is in ieder geval goed dat niewbouw niet meer als de enigste optie geldt.

Ik hoop dat de werkelijke presentatie beter was al het stuk dat hier boven geschreven is. want hij zegt hier boven werkelijk niks, hoor geen concreet plan en hoor niet hoe dat te realiseren.

26 november 2019 om 10:42

Ik vind het voor een dergelijke presentatie al vrij concreet hoor. Eigenaar worden vh stadion, extern geld binnenhalen door investeerders en jong feyenoord de kkd in praten. Het heeft voor feyenoord echt geen enkel nut tijdens deze presentatie alles tot in detail toe te lichten.

26 november 2019 om 11:14

Dat kan. dan verschillen wij van mening.ik vind bijvoorbeeld extern geld binnenhalen door investeerders nog al een ruim en vaag begrip.eigenaar van het stadion,oke en hoe ?ik had graag wat meer informatie gezien.

26 november 2019 om 11:32

helemaal een verstand, niet alleen vaag maar ook nog onzinnig. Al het geld wat extrern komt, daar moet je iets voor inleveren. Macht, aandelen, spelersrechten...stadion in eigenbeheer, dat wil iedereen wel. kost wel 440 miljoen, hoe ga je daaar aan komen?ik had het mooier gevonden als er een eerlijk verhaal was gekomen dat Fyenoord niet op de zilvervloot hoeft te hopen. Dat ze ook de club niet in de uitverkoop willen doen. Dat ze daarom eigenlijk maar 1 optie hebben. En dat is gebruik maken van hun grote naam, hun ruime ervaring en hun zeer vruchtbare regio en dus vol inzetten op de jeugdopleiding. En dat ze daar eindelijk een strategie gaan ontwikkelen hoe ze de jongend die ze opleiden ook te gelde gaan maken. Duurt 10 jaar, maar AZ is het ook gelukt, dius zo gaat Feyenoord terug aan de top komen.

26 november 2019 om 14:13

@ Clarkkent2 Die 25 miljoen is helemaal niet gegareerd, naar de buitenwereld is schofterig gecommuniceerd dat Feyenoord boven Goldman Sachs. Dat geld alleen wanneer het goed gaat, wanneer er tegenvallende cijfers zijn en er niet voldaan kan worden aan de betalingsverplichting aan Goldman Sachs en nog een klein groepje aandeelhouders (ik denk dat het dan om de cumpref aandelen gaat) word er gewoon geld afgetrokken van die zogenaamde gegarandeerde 25 miljoen van Feyenoord; wat maximaal kan oplopen tot 7,5 miljoen Euro. Dan is Feyenoord de pineut, het stadion maar bijvoorbeeld de gemeente Rotterdam, het is echt schandalig hoe Feyenoord dit plan verkoopt. Het is in ieder geval goed dat niewbouw niet meer als de enigste optie geldt.

Spendeer het geld dat je hebt in goede (jeugd)scouting, goede jeugdtrainers en zet de juiste visie qua opleiden neer. Doe minder aankopen die toch veelal middelmaat blijken, en gooi er meer jeugd in. Zo bespaar je veel geld ieder jaar, en echte noemenswaardige bedragen haal je als Nederlandse club die nog geen CL weet te halen alleen uit uitgaande transfers. Dus "gratis" jeugd erin, doorontwikkelen en uiteindelijk verkopen. Één echte groeibriljant, en Feyenoord kan er alweer financieel veel beter voorstaan.Veel jeugd betekent weleens wisselvallig, maar met al die aankopen bakt Feijenoord er ook niks van. Met meer talent zal het voetballend beter gaan, maar het zal je dus meteen miljoenen besparen jaarlijks, en uiteindelijk ook veel meer opleveren. Dus geen Haps meer halen als je Malacia hebt, geen Sinisterra als je Summerville hebt, etc.Men is nu nog teveel bezig met de korte termijn, met name door steeds aankopen te doen. Dan blijf je in een vicieuze cirkel van middelmaat hangen, tenzij je een erg sterke TD zou hebben. Dus meer richten op de lange termijn en geduld hebben met jeugd. Men heeft alverl geduld moeten hebben, maar dit had dan ook veel eerder moeten gebeuren.

26 november 2019 om 10:55

Dat betekent wel dat je afscheid moet nemen van een paar fossielen in de opleiding die zich onaantastbaar wanen door hun grote hoeveelheid dienstjaren. Bij Feyenoord word je gewaardeerd op basis van hoelang je onder contract staat. Niet op basis van hoeveel je hebt bijgedragen aan successen.

26 november 2019 om 11:07

Het eerste wat ik dacht. AZ laat zien dat goed en innovatief opleiden loont. Dat je vooral bezig moet zijn met jeugd en zo'n goed mogelijke opleiding. Dan slim scouten en zo snel mogelijk waarde toevoegen aan spelers (opleiden). Feyenoord zijn oplossing is meer van hetzelfde. Ze gaan gewoon weer vooral spelers willen halen. Ze gaan gewoon weer bezig met kopen van pure middelmaat voor veel te veel geld. Ze denken dat als ze maar meer van hetzelfde blijven doen ze een andere uitkomst krijgen. Alleen maar denken in geld. Dat gaan ze verliezen. Ik zie geen goede lange termijnvisie bij deze club. Doodzonde.

26 november 2019 om 11:12

Dat is in de persconferentie wel degelijk besproken. Arnesen heeft een duidelijke visie over hoe het individu als speler beter gemaakt moet worden. Dit stuk van Voetbalzone is vrij incompleet naar mijn mening.

26 november 2019 om 11:12

Als je Frank Arnesen net gehoord hebt, kon je er duidelijk uit op maken dat Feyenoord dus weer spelers moet halen (en opleiden!) om ze weer voor (meer) geld te verkopen. En zo verbeter je weer de selectie, scouting en jeugdopleiding met nieuwe investeringen.

26 november 2019 om 11:24

Jammer dat die context niet geschetst wordt in dit artikel. Ik denk dat de focus van Feyenoord moet zijn de jeugdopleiding. Met goede faciliteiten en innovatief beter maken van spelers. Daar heeft het eerste elftal ook profijt van want dan kan je die spelers ook beter maken. Niet alleen maar scouten en kopen. Kopen doe je ter aanvulling en niet als basis.

26 november 2019 om 11:59

@MGMV, die uitspraken zijn natuurlijk wel als een open deur intrappen. Iedere TD start met zulke uitspraken. Laten we hopen, en ik denk dat het gaat lukken, dat Arnesen een paar pareltjes gaat afleveren in Rotterdam zuid.

26 november 2019 om 12:05

Mwa, open deuren? Dit zijn hele concrete punten waar hij het over heeft. Open deuren zouden zaken zijn als 'Ja, we moeten een goede selectie neerzetten'. Hij heeft het heel specifiek over de benoemde zaken en legde daar ook, deels beknopt, zijn ideeën over uit.

26 november 2019 om 12:45

AZ kan werken met een vrij lage begroting en heeft nu een aantal grote talenten die geld op gaan leveren. Vergeet niet dat het niet meer veel beter kan bij AZ, terwijl het eigenlijk niet slechter kan bij Feyenoord die wel een flinke begroting hebben. Het is allemaal niet zo makkelijk om te groeien en al helemaal niet om harder te groeien dan de clubs die structureel boven je staan.

Ik hoor alleen maar geld, geld, geld is nodig. Zal je alsnog goede mensen nodig hebben, die er verstandig mee om gaan. Onder deze omstandigheden(heb ik het niet over het team wat er nu staat) zou je al structureel groepsfase EL moeten halen en standaard 3e moeten worden. Een zak geld verbloemt alleen maar dat de club dramatisch geleid word.

26 november 2019 om 10:56

Precies, er is al zoveel overde balk gesmeten. Met de juiste mensen met visie en kwaliteiten, had Feijenoord allang weer mee kunnen doen om plek twee.

Zowel door een betere opleiding neer te zetten, beter en slimmer aan te kopen, eindelijk eens een goede moderne trainer aan te stellen.

Hoe kom je in godsnaam bij Stambijvoorbeeld? Bakte er met Jong Ajax helemaal niks van, en in Engeland ook niet. Puur op naam gehaald. Dus ook slechte TD.

26 november 2019 om 11:02

Bakte er in Engeland helemaal niks van? Bij Zwolle was het niet veel soeps nee, maar in Engeland stond hij op de rand om zijn club na zoveel jaaaaaren te laten promoveren, het ging fout op de laatste dag. Ik begrijp ook niet hoe ze bij Stam kwamen, laat ik dat voorop stellen. Maar roep niet dat het in Engeland zo slecht was.

26 november 2019 om 11:12

Ach, in Engeland op dat niveau is het allemaal kick and rush man, dan is het alleen een kwestie van motiveren. Stam heeft daar wel de uitstraling voor en net dat beetje meer tactisch onderlegd zijn.

Maar voor het Nederlandse voetbal tactisch gewoon zwak, koos ook altijd voor oudere middelmaat in plaats van talent. Dat moet je dus sowieso niet bij Feijenoord hebben

26 november 2019 om 11:26

Ja elke ervaren trainer wist hoe de vlag erbij stond en dat een 3e plek halen al moeilijk zou gaan worden. Je kon dus eigenlijk alleen maar verliezen. Dan kom je uit bij een rijtje trainers voor wie het een kans is om bij een grote club te werken. En blijkbaar had van Geel er zelf ook weinig vertrouwen in, want die wist niet hoe gauw hij weg moest.

Tot nu toe duidelijke teksten en vooral erg blij (hoorde de geruchten al) dat er gekeken wordt naar toetreding tot de pyramide. En vooral bij de antwoorden van Arnesen kan ik me alleen maar aansluiten. Hij lijkt, op basis van zijn ideeën, precies wat wij nu nodig hebben. Nu moet het uiteraard nog tot uiting komen in acties en resultaten.

Koevermans zegt hier toch niets nieuws, dit was toch allemaal al bekend? Ik hoor altijd wat Feyenoord wilt, maar nooit hoe ze dat willen bereiken. Voorbeeld jong Feyenoord in de voetbalpiramide. Buitenom dat ze hier 5 jaar te laat mee zijn. Wil ik wel weten hoe ze dit willen bereiken, want ik zie maar 2 opties. Er gaat een jong team uit de piramide, waardoor er een gat komt die ze mogen invullen. Of ze kunnen op de licentie van de Feyenoord amateurs instromen op het niveau waar die nu zitten.Het nieuwe stadion is één groot luchtkasteel, waar echt veel onzekerheden inzitten, financiering, de bouw zelf, het geringe draagvlak. En het de renovatie van de kuip wordt niet eens serieus bekeken.Hoe je het went of keert, al deze plannen valt of staat met geld en sportieve prestaties, maar ook in de toekomst. Stel je hebt het nieiwe stadion, maar je lasten voor de lening (zie Twente) zijn te hoog door tegenvallende prestaties kom je in een benauwde positie. Zeker met in het achterhoofd dat ze nu al nauwelijks wat hebben.

26 november 2019 om 10:59

Over Jong: ze zijn ervoor zoals aangegeven met de Knvb in gesprek. Bij akkoord tussen beide partijen zul je dus pas horen op welke manier het instromen gebeurt. Dat snap je toch wel denk ik? Bovendien is dat wel iets nieuws, want eerder koos de club nog voor een polderoplossing met FC Dordrecht en werd het ervoor steevast tegengehouden.

26 november 2019 om 11:06

Ja dat snap ik dat ze eerst het gesprek met de KNVB aan moeten gaan, maar daarom kannje wel concreter worden, maar voor nu is het wel intressant om te weten hoe ze daarnaar toe willen bouwen. Op dit moment isnde situatie van jong feyenoord op zijn zachts gezegt niet heel ideaal. Geen "vaste" groep, bij jong ploegen is dat sowieso lastig, maar bij Feyenoord is er uberhaupt geen vaste kern die samen met elkaar traint van wat ik begreep uit de media paar maandjes terug. En hebben ze dat team soort van "geschrapt".

26 november 2019 om 11:16

Waarom zouden ze meer naar buiten brengen dan dat ze in gesprek zijn? Er is bovendien zelfs nog gezegd dat de club ook zal investeren in Jong Feyenoord als dat erdoor komt. Dus dat betekent meer spelers onder contract krijgen, etc. Nu is dat niet nodig, omdat het bestaat uit een samenstelling van o19 en wissels of spelers die terugkomen van blessures uit Feyenoord 1. Het was wat mij betreft zo concreet als nu kon.

26 november 2019 om 11:44

Welke club heeft hun hele strijdplan ooit verteld bij een eerste presentatie van een algemeen directeur? Alleen een idioot deelt de bedrijfsstrategie met de buitenwereld

26 november 2019 om 15:35

Maar ga er dan niet zitten als je helemaal niets nieuws te melden heb.

26 november 2019 om 21:49

Hij wordt gepresenteerd. Dat is het nieuws...

Ik hoop oprecht dat Feyenoord er weer bovenop komt en weer mee gaat spelen om de prijzen. In ieder geval langer kan aanhaken dan nu het geval is. Het gat met Ajax zal echter niet zomaar gedicht worden, daar gaat lange adem in zitten.ik gun de supporters nog steeds elke 18 jaar een titel, maar wel daarnaast elk jaar een spannende race met Ajax, PSV en andere aanhakers, zoals AZ Niets zo mooi als een klassieker die daadwerkelijk ergens om gaat. Nu nog uitsupporters in beide stadions en verder fanatiek, maar wel normaal gedrag. Dat zou pas een zegen zijn

26 november 2019 om 12:36

De denkfout zit hem in weer mee gaat spelen om de prijzen. Dat verwachtingspatroon maakt het allemaal zo lastig. Feyenoord speelt nimmer mee om de prijzen, het is de traditionele nummer drie die eens in de tien, vijftien jaar een titel pakt. Al decennia lang.

26 november 2019 om 12:43

Bovendien neigen die plannen hierboven ook weer naar pure wanhoop om de aansluiting te zoeken. Hoe wil Feyenoord eigenaar worden van een stadion zonder de financiele lasten te gaan dragen? Waar komt die gewilde financiele injectie vandaan zonder een vorm van tegenprestatie? Je zou toch denken dat ze er inmiddels wel achter zijn dat het geld niet zomaar voor het oprapen ligt.

26 november 2019 om 14:00

@ Sirius en Speedy,jullie hebben helemaal gelijk natuurlijk, maar ik ben 43 jaar en heb dus nog de mooie tijden meegemaakt dat het altijd spannend was tussen Ajax en Feyenoord.ik hoop gewoon dat die tijd ooit weer terug komt, maar besef me terdege dat het uitermate lastig zal worden.leuk voor onze club dat het nu zo geweldig gaat, maar een spannende strijd met Feyenoord vind ik toch het mooiste.

26 november 2019 om 14:59

Feyenoordkampioen: 1924, 1928, 1936, 1938, 1940, 1961, 1962, 1965, 1969, 1971, 1974, 1984, 1993, 1999, 2017. Sinds jouw geboorte is Feyenoord vier keer kampioen geweest. Eens in de 11 jaar dus. De laatste decennia pakt PSV het vaakst de titel gevolgd door Ajax. Het is juist die tweestrijd die soms op een doelpuntje beslist wordt die vaak zo spannend is.

Volgens mij is het verboden om je hoofdmacht en jong-team in dezelfde competitie te hebben Koevermans? Nee zonder dollen, ik vraag me af of deze man de juiste persoon voor de job is. Allemaal leuk en aardig dat er nu een nieuw bestuur is, maar het zou wel fijn zijn als het bestuur ook iets van kwalificaties heeft om een tijdelijk gepensioneerde topclub te leiden. Jammer dat Van Hanegem geen rol op zich neemt, wellicht komt dat door zijn gezondheid? Maar je moet een gezonde combinatie aan het roer hebben van oud-voetballers en financiële toppers om Feyenoord weer glorie te geven. Zijn er op het moment nog toppers om terug te halen? Zoals Van Persie en Kuyt terugkwamen. Spelers waar andere voetballers tegen opkijken.

26 november 2019 om 11:03

Kuijt moet je helemaal niet willen, snapt niks van opleiden, vindt team resultaat en mentaliteit belangrijker dan individuele ontwikkeling en klasse aan de bal. Heeft ook weer zo'n standaard conservatieve visie.

Van Hanegem zou inderdaad mooi zijn, maar mensen die zeggen waar het op staat en visie hebben, worden net als Cruijff bij Ajax, door die Bobo's gemeden en geweerd.

Bobo's die niks van voetbal weten maar wel een groot ego hebben, wat vrijwel altijd het geval is, hebben moeite zaken over te laten aan een ander, willen zelf hun stempeltje drukken.

26 november 2019 om 11:06

Ik had het over spelers die terug konden komen als voetballer, niet als trainer. Kuyt en Persie hebben Feyenoord veel positiviteit gebracht, maar ik zou nu geen speler kennen die dat ook nog kan.

26 november 2019 om 11:14

Ja sorry, over heen gelezen. Maar bruikbare oud-feijrnoorders kan ik ook even niet bedenken

26 november 2019 om 11:47

Gini over een paar jaar. Net als de vrij

26 november 2019 om 11:55

Janmaat zou ik momenteel absoluut toejuichen. Verder is er in de nabije toekomst weinig keuze daarin denk ik.

26 november 2019 om 12:15

Ik snap dat je sceptisch bent over deze man. Het is inderdaad geen oud voetballer maar wel een oud sporter. Bij Az werkt dat ook met ene oud honkballer. Vergeet niet dat het bij Overmars en Vd Sar ook een tijdje heeft geduurd voordat hun beleid begon uit te betalen. Die hebben ook veel kritiek gehad. Dat waren wel oud voetballers. We gaan het zien met Feyenoord. In ieder geval is het geen stuurloos schip meer nu. Of ze de juiste koers gaan varen kunnen we pas over een paar seizoenen bepalen.

26 november 2019 om 14:16

Het is in ieder geval goed dat niewbouw niet meer als de enigste optie geldt. Ik blijft het frappant vinden dat Koevermans net zoals zijn voorgangers niets over de hiã«rarchie van het betalingen van de rekeningen wanneer de cijfers tegen vallen. In het geval dat het toch nieuwbouw word, want wanneer de cijfers tegen vallen is die 25 miljoen alles behalve gegarandeerd, en daarover ook deze nieuwe directeur zijn mond over.

Wat mij betreft wordt de club wel degelijk verkocht. De VVF hebben geen idee wat ze doen. We zijn de slechtst gerunde club ter wereld. Hoe meer er veranderd, hoe beter.

26 november 2019 om 11:04

Nou, Napoli kan er ook wat van hoor. Rechtzaken tegen je hele selectie aanspannen.

26 november 2019 om 11:06

Gewoon de boel omgooien en middelmaat in de top eruit gooien. Club nooit verkopen, dan verkoop je je ziel als club, en je krijgt m mogelijk nooit meer terug. En ook als je de clubverkoopt, moet je alsnog goede technische mensen hebben lopen, anders wordt het nog niks. Daarbij is zo'n investeerder meer met zijn eigen portemonnee bezig dan met Feijenoord.

26 november 2019 om 11:07

De club zal nooit verkocht worden. Feyenoord is van Feyenoord en dat zal altijd zo blijven. Je moet er toch niet aan denken dat mensen van buitenaf iets willen veranderen aan de clubkleuren of het logo of iets dergelijks. Dat kan namelijk allemaal als je de club volledig in de verkoop gooit. Genoeg voorbeelden van geweest bij andere clubs waar dat helemaal is misgegaan.

26 november 2019 om 11:38

Ik denk niet dat de supporters van Red Bull Leipzig erg verdrietig zijn.

26 november 2019 om 11:47

Red Bull Leipzig is een compleet nieuw opgezette club die de licentie overnam/-kocht van een andere club. En gezien er in Oost Duitsland amper clubs zijn, was het voor Red Bull natuurlijk een ideale kans. Dat is iets anders dan een club als Feyenoord overnemen en compleet te veranderen.

26 november 2019 om 12:40

Nou, als Feyenoord eigenaar wil worden van een stadion, is dat de enigste mogelijkheid. Dat kan Feyenoord niet zonder een flink deel te moeten investeren. Dan kun je die injecties wel vergeten. Ik lees weer allemaal plannen die je telkens weer hoort, maar in de praktijk nauwelijks uit te voeren zijn zoals zij dat willen.

26 november 2019 om 13:03

Er is al jaren kritiek op alles en nog wat, vanuit de achterban. Waarom richting ze dan niet een fan-based organisatie op, om eventueel de boel over te nemen? In het buitenland werkt dit bij sommige clubs prima. Want op de huidige manier kan je een nieuw Wembley neerzetten met het lekkerste bier wat er is, maar de supporters zullen altijd negatief blijven. Wat er ook gebeurd of besloten wordt.

26 november 2019 om 13:46

Alsof supporters kennis van zaken hebben. Die zijn veel te emotioneel betrokken bij de club. Het bestuur wil dezelfde dingen als de supporters, maar het realiseren is niet zo makkelijk als het lijkt. Bovendien zijn het de supporters die het verwachtingspatroon van de club deels creeeren.

Dit is echt een Hell of a job, een kleine greep uit de uitdagingen waar mijn club mee kampt. - Jeugdopleiding reorganiseren en die dino's eruit gooien - Nieuwe stadion er door heen loodsen- Intrede voetbalpiramide - Commercieel gezien interessant blijven ondanks tanend sportieve prestaties - Scoutingsapparaat reorganiseren- Communicatie afdeling hervormen, die fossiel van een Salomon zit er ook al veel te lang. - De vvf op afstand houden ik heb mijn twijfels bij Koevermans, heeft het in z'n eerste jaren goed gedaan, laatste jaren niet, maar wel moedig dat hij de uitdaging aan gaat. Hoop nog steeds vurig dat over anderhalf jaar Eenhoorn in stapt. Blijft zijn club, en zijn handen moeten toch ook wel jeuken als hij die uitdagingen ziet bij Feyenoord.

26 november 2019 om 11:07

Zeer interessante jobdus ook, heel erg uitdagend en het kan alleen maarbeter. Zou je zeggen.

26 november 2019 om 11:25

Daarom denk ik dat Eenhoorn nog een keer wil instappen. Ik heb vernomen dat ze afgelopen zomer concreet waren, maar dat 'het dak' roet in het eten gooide. Uiteindelijk is het achterland en de potentie van Feyenoord nog steeds een stuk groter dan AZ.

26 november 2019 om 12:07

Eenhoorn zei laatst nog op tv dat Feyenoord nooit concreet is geweest. Niet alles geloven wat men schrijft

26 november 2019 om 12:27

Waarom zou Eenhoorn daarin open kaart spelen? Welk belang heeft hij erbij om nu en plein public te zeggen dat hij zeer concreet is geweest met FR? Creeert alleen maar onrust in z'n huidige rol.

26 november 2019 om 13:48

Waarom zou hij erover liegen? Niet overal zit een complot achter. Als Eenhoorn instapt, wacht hij waarschijnlijk wel tot het wat rustiger is in Rotterdam.

26 november 2019 om 14:20

Ik ben het 100% met je eens dat dit de uitdagingen zijn. Ik hoor deze man alleen weinig van dit alles zeggen. De scouting en communicatie blijft onbenoemd. En ik denk dat daar het probleem is. Zeg gewoon: we gaan focussen op jong talent in plaats van: we gaan in de KKD spelen. Ik heb niet het gevoel dat hij de vinger op de zere plekken legt, en hij noemt ook nog eens dingen die onmogelijk zijn of simpelweg niet slim. Waarom zou je eigenaar van een stadion willen zijn en nog meer risico lopen terwijl je net uit de rode cijfers bent? En waarom zou iemand Feyenoord geld willen geven, zonder invloed?

Alsof de vorige directies dit allemaal ook niet wilden. Hoe hij dit allemaal wil doen is waar ik benieuwd naar ben. Jan de Jong had ook allerlei wilde soundbytes die leuk waren voor de bühne, maar ze praktisch realiseren is een tweede.

leuk al die ambitieuze plannen maar begin eerst eens met een goede scouting op poten te zetten en kijk of je Jong Feyenoord alsnog het betaalde voetbal in kan laten stromen

26 november 2019 om 11:15

Daar zijn ze dus nu mee bezig. Arnesen gaat goed kijken naar de scouting en Feyenoord is al in gesprek met de KNVB over het toetreden van het tweede elftal in de voetbalpiramide.

26 november 2019 om 12:12

@superb dan ben ik nu al enthousiast over die Arnesen als dat zo is. eigenlijk zou een goede scouting en een Jong Feyenoord in de KKD voor zich moeten spreken maar daar dacht zo een Van Geel totaal onbegrijpelijk anders over, met alle gevolgen van dien

26 november 2019 om 13:15

@japie,arnesen is zelf én TD én scout geweest. Heeft in ieder geval flink wat kennis :-)

26 november 2019 om 12:14

@lawpi Ajax, PSV en Feyenoord zijn qua aanhang en historie natuurlijk wel een ander verhaal dan met alle respect Vitesse en Heerenveen. dat zijn ook goede clubs binnen Nederland natuurlijk maar Ajax, PSV en Feyenoord zijn wel van een andere orde imo

26 november 2019 om 12:18

Er moet een hoop gebeuren willen ze niet lekker in de zesde klasse instromen om zich van daar uit naar boven te voetballen.

26 november 2019 om 12:34

@misseva88 dan moeten ze dat maar doen. je moet ergens beginnen en dan speel je over een paar jaar misschien alsnog in de KKD

Ik snap niet dat de belangrijkste doelstelling afhankelijk is van het vinden van een externe geldschieter die er dan vervolgens geen zeggenschap voor terug krijgt. Wat is er mis met veel geld investeren in je jeugd, in de scouting over de hele wereld en de mensen die ervoor moeten zorgen. In mijn ogen laat Ajax straks een gat liggen omdat ze dure aankopen doen voor vrijgekomen plekken. Daardoor zal het voor jeugd nog moeilijker worden om door te breken. Ekkelenkamp en Lang waren onder de Boer al basisspelers geweest. Feyenoord kan een jeugdspeler toch veel sneller een goed en groot podium bieden. In mijn ogen is dat een visie.

26 november 2019 om 11:14

En door talenten op te leiden en te scouten kan je volgens mij het snelst geld verdienen. Dat moet Feyenoord toch nog weten van een aantal jaar geleden. Het gat met PSV en Ajax is volgens mij niet opgelost met een injectie van 50 miljoen euro. Eerder 50 miljoen per jaar en dat geld ga je nooit vinden.

26 november 2019 om 11:38

Er is logischerwijs niks mis mee. Het is ook iets wat Arnesen wil gaan doen en gaf dit duidelijk aan.

Ik denk dat ze heel wat rot vlees moeten weg snijden om alleen nog het gezonde vlees over te houden en daar van uit iets weer proberen op te bouwen. Een stap is er al gezet en dat is dat het nu duidelijk is wie de verantwoordelijke zijn die dit moeten gaan doen. Nu is het afwachten hoe ze het allemaal willen verwezenlijken. Ook zal er eens naar die jeugdopleiding moeten worden gekeken en de scouting. Ik denk voor een Nederlandse club dat van belang is , wil men hoger op willen komen. Een paar goede talenten zijn goud waard ...

Veel belovend begin van Koevermans, Feyenoord is momenteel het meest gebaat bij duidelijkheid en richting. Daarmee ontstaat vanzelf de rust rondom te club om de resultaten te laten terugkeren. Wel erg benieuwd of hij de VVF zo ver kan krijgen om een kapitaal injectie toe te staan.

Feyenoord moet gewoon alleen oud-voetballers in hun directie hebben, zoals bij Ajax. Allemaal zakenmannetjes die op geld azen, allemaal de laan uitsturen. Verder kan je weinig met wanbeleid, want de jeugd daar breekt ook amper wat door. Stam is ontslagen, maar er wordt teveel politiek gespeeld dat Feyenoord nooit zal helpen om weer aan de top te komen. Gewoon allemaal mannetjes die het sportieve gedeelte van Feyenoord niet hoog heeft zitten, meteen eruit donderen.

26 november 2019 om 12:38

Alsof dat het speerpunt van succes is. Bij Ajax pakt het goed uit (vooral door Overmars), maar er zijn ook tal van voorbeelden waar het niet goed gaat. Feyenoord moet gewoon capabele mensen aanstellen, punt. Waar ze dan vandaan komen, maakt weinig uit. AZ heeft nota bene een Rotterdammer als directeur en die heeft geweldig werk afgeleverd. Bovendien heeft de beste man nooit gevoetbald. Vergeet niet dat mensen met een hart voor de club uit emotie kunnen handelen. Munsterman is daar een goed voorbeeld van. Dat ging nou ook niet bepaald goed.

26 november 2019 om 16:59

Munsterman had een groter hart voor zichzelf dan voor de club. Scheringa had met zijn bank een dubieuze naam, maar bij AZ werd toen wel een goede structuur neergezet. Munsterman saneerde de hele scouting en jeugdopleiding weg om aankopen voor het eerste elftal te financieren.

26 november 2019 om 18:39

Hoe kom je daar nou weer bij? FC Twente saneerde de hele scouting en jeugdopleiding weg om niet failliet te gaan. Munsterman was op dat moment al vertrokken. Je loopt dus gewoon wat te verzinnen. Bovendien zet je nou niet bepaald een goede structuur neer als je de toekomst van een club laat afhangen van een particuliere bank...

@buitenspelval. Jammer dat je reactie over het cynisme al weer verwijderd is. Je slaat hier zo de spijker mee op de kop. Jaren geleden werd al in de media geopperd dat het cynisme van het Legioen Feyenoord de kop gaat kosten.niets, maar dan ook niets wat Feyenoord wil gaan ondernemen is goed. Deze weg is al bij van de Herik ingeslagen. Kom al zo'n 60 jaar in de Kuip en de laatste 25 jaar een seizoenkaart, maar het cynisme en het idee dat de supporters alles voor het zeggen moeten hebben, gaat steeds verder. Alleen zij zijn belangrijk. Wil een trainer voor wat dan reden dan ook een keer zonder publiek trainen, dan worden zij buitengesloten, dat is supportertje pesten. Zij die hun laatste cent voor Feyenoord geven en er altijd zijn (met vuurwerk) mogen een uurtje niet kijken, Schande.en hoe praten supporters op de tribune over hun "helden". Die Lul van een Berghuis, en die Lul van een Haps, moet je die Lul van een Vermeer weer eens uitzien komen. Ik dacht eerst dat Dick er een hecht team van had gemaakt, ze hebben allemaal dezelfde voornaam. Wat een luie donder is die...…die zak geeft geen goede pass en straks weer janken dat zijn zus wordt bedreigd...als Berghuis 3 verkeerde voorzetten geeft, dan moet hij oppleuren. Dan zit ik Fox te kijken en zie je statistieken van Ziyech dat hij 30 foute passes heeft gegeven en 6 keer naast heeft geschoten en hij wordt op handen gedragen, want er zaten ook 2 goede assists bij. Nee het team en zeker de staf wordt totaal niet gesteund. Ook Elia werd in het kampioensjaar voor alles en nog wat uitgemaakt. Er was in mijn vak zelfs zo'n hetze, dat mijn zoon zei, kijk nu eens zelf, luister niet naar de dwazen, lees eens de beoordeling in de media van zijn spel. En verdomd, je wordt in het negativisme mee gesleurd.het was op een gegeven moment zo erg dat bij een doelpunt van Elia het halve vak bleef zitten. Want voor zo'n kl.zak en luie donder juich je niet. Als dit niet verandert zal elke kandidaat trainer (zoals Advocaat eerder) en kandidaat bestuurslid (eenhoorn) hun conclusies trekken. En diverse zeer gefortuneerde Rotterdammers hebben al aangegeven hun geld niet in Feyenoord te willen steken. Nemen ze het dan niet op voor Feyenoord? Ja, hoor als een Ajacied, of een analist iets negatiefs zegt over Feyenoord dan is de boot aan, terwijl hun eigen oordeel veel negatiever is.

26 november 2019 om 13:00

Zou het niet wat zijn dat de supporters van Feyenoord een overnamegroep krijgt, gerund door de supporters? Dan kunnen ze eindelijk uitvoeren wat ze al jaren roepen.

26 november 2019 om 17:02

Volkomen met je eens. Dat het legioen zo grof in de mond is wordt dan zelfs liefkozend Rotterdamse humor genoemd. Onder dat mom komen ze bijna overal mee weg.

Ze hebben het over 440 miljoen en daar red je het niet mee er is nog nooit een project uitgevoerd met het geld dat is begroot het is altijd veel duurder en wie moet dat betalen

26 november 2019 om 14:24

@ Ronnyhuismanin die 440 miljoen zitten de kosten van de grond ook nog niet in meegerekend, en wanneer de cijfers tegen vallen veranderd de uitbetaling hiã«rarchie. Feyenoord staat alleen boven Goldman Sachs in het meeste ideale geval, maar zodra er tegen vallende cijfers zijn men niet kan voldoen aan de betalingsverplichting aan Goldman Sachs en een klein groepje aandeelhouders (waarvan ik denk dat het om die cumpref aandelen gaat) komt te staan, en Feyenoord gedwongen zal worden om geld af te staan van die 25 miljoen; wat maximaal kan oplopen tot 7,5 miljoen. Dan heeft de club, het stadion en loopt de gemeente het risico dat ze helemaal niets terug krijgen. Al is het wel positief dat men nu niet meer ten koste van alles voor die nieuwbouw willen gaan, we zullen hoe dit gemeend is of alleen voor de bã¼hne is.

Zo'n megalomaan project en dan eigenaar willen worden van het stadion? Daar zou Ajax financieel al een flinke optater van krijgen, laat staan Feyenoord. Zelfs als ze De Kuip zouden renoveren, kunnen ze het niet eens betalen. Verder: Waar willen ze die financiele injectie vandaan halen? Investeerders stappen alleen in als er een tegenprestatie is. Ik lees hier eigenlijk alleen wat grootpraat, terwijl de onduidelijkheid over dat nieuwe stadion nog steeds even groot is.

Ik ben erg benieuwd waar Jong Feyenoord mag starten. Zou wat zijn als vijfde klasser tegen Feyenoord spelen als is het dan Jong Feyenoord, toch leuk.

Hmm, fijn dat er een nieuwe directeur is, maar ik ben niet enthousiast. Een financiële injectie krijg je nooit zonder een tegenprestatie of door inspraak uit handen te geven. Het lijkt me ook niet wenselijk omdat ik denk dat Feyenoord als club op eigen benen kan en moet staan. Ik denk dat geldgebrek niet het grootste probleem is van Feyenoord. Ik denk dat het grootste probleem van Feyenoord een gebrek aan visie is. Willen we een koopclub worden of juist een opleidingsclub zoals Ajax? Gaan we jonge talenten kopen of juist ervaren spelers? Nu willen we allebei, en worden allerlei onsaamhangende aankopen gedaan. Ik denk dat Feyenoord alleen een grote club kan worden, in sportief en financieel opzicht, als we op de Ajax tour gaan. Nu willen we alles tegelijk. Ik hoor wisselende verhalen over de kwaliteit van de scouting en de jeugdopleiding, en ik laat in het midden of deze goed genoeg is. Maar ik hoor geen bestuurder consistent zeggen: de jeugdopleiding en scouting is onze toekomst. Fans accepteren geen 6e plek als je hen niet constant blijft vertellen: "we gaan niet kopen, we investeren in de jeugd en over een paar jaar gaan we weer strijden om de titel." Ik denk dat de meeste fans best wel kunnen leven met een paar jaar subtop spelen als ze maar duidelijk communiceren wat het plan is. Nu zien we matige aankopen met een beperkte toestroom vanuit de jeugd en ook weinig jonge talenten. Ik zeg niet dat die er niet zijn, maar wel denk ik dat het beter kan als we in plaats van middelmatige spelers te kopen veel talenten van opleidingen van andere clubs kopen, zoals Ajax doet. Stel dat daar een keer een De Ligt bij zit, dan is de begroting in een keer verdubbeld bij een transfer. Ik denk dat dit is hoe Feyenoord weer succesvol kan worden. Het is een gok, maar met 30 mln als begroting ga je als koopclub nooit meer Ajax als PSV evenaren. Hopelijk staat er bij Feyenoord eindelijk eens iemand op die zegt: we gaan voor de lange termijn en voor de jeugd, en eerlijk is over het feit dat Feyenoord mijlenver achterloopt de concurrentie en we de titelstrijd moeten vergeten. Ik zeg niet dat de jeugd verwaarloosd wordt, maar uit de communicatie blijkt niet dat het enige prioriteit heeft.

Daarnaast hoor ik bij Feyenoord nooit nemand over voetbal praten. Willen we gaan aanvallen of voor resultaat gaan? Ik zie graag echt mooi voetbal gecombineerd met een Rotterdamse werklust en veel strijd, maar ik kan ook leven met verdedigend voetbal als dat beter bij de huidige spelers past: hier kun je ook in excelleren.

Een stadion is leuk, maar zullen we beginnen met de vraag: wat is Feyenoord, hoe moet ons spel eruit zien en met welke spelers gaan we dat doen? Vervolgens komt pas de vraag: hoe gaan we dat betalen? Ik ben Feyenoordfan, maar ik zie Feyenoord momenteel nergens naartoe gaan en ik geloof niet dat iemand er nu in zou willen investeren.

Ik heb geen hoge verwachtingen van de directeur, omdat hij niet begint bij de basis. Stiekem hoop ik niet dat Feyenoord dit jaar of volgend jaar opeens kampioen wordt door toeval en vechtlust, omdat ik denk dat het korte termijndenken eerst eens flink afgestraft moet worden voor we met zijn allen weer in de fontein kunnen springen. Liever 10 keer derde worden dan 1 keer kampioen en daarna failliet. Misschien zit ik met mijn manier van denken bij de verkeerde club, maar ik gun Feyenoord een mooie toekomst en ik hoop dat de Eredivisie dan weer serieus spannend wordt met 3 topploegen, en dan heb ik het nog niet eens over Europa.

Nu ben ik geen Feyenoorder, maar deze nieuwe directeur begint al goed, door net zoals zijn voorgangers niet te vertellen wat er gebeurd met de uitbetaling hiã«rarchie wanneer de cijfers tegen vallen. Op dat moment verliest Feyenoord haar positie aan Goldman Sachs en een klein groepje aandeelhouders (vermoed de cumpref aandelen). Op dat moment moet Feyenoord een deel van die zogenaamde 25 miljoen Euro afstaan wat kan oplopen tot maximaal 7,5, wat meteen ook een negatieve invloed zal hebben op Feyenoord, maar ook het stadion en de gemeente Rotterdam. Al is het wel positief dat men nu niet meer ten koste van alles voor die nieuwbouw willen gaan, we zullen hoe dit gemeend is of alleen voor de bã¼hne is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren