Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fàbregas vol verbazing na kritiek op Bergkamp: ‘Is deze gast serieus?’

Laatste update:

Cesc Fàbregas heeft het op Twitter opgenomen voor Dennis Bergkamp. Laatstgenoemde kreeg in een voetbalpodcast van TalkSPORT stevige kritiek te verwerken en dat zinde Fàbregas niet. Als presentator Adrian Durham de oud-speler van Arsenal onder vuur neemt, kan de middenvelder van AS Monaco het niet laten om via sociale media zijn ongenoegen te uiten.

Durham noemt Edwin van der Sar, Virgil van Dijk, Arjen Robben, Jaap Stam en Ruud van Nistelrooij in zijn top vijf van beste Nederlandse spelers die ooit in de Premier League hebben gespeeld. Ray Parlour, die jarenlang samenspeelde met Bergkamp bij Arsenal, is te gast en weet niet wat hij hoort. “Wat? Maak je een grap? Bergkamp zit niet in je top vijf? Dennis was een geweldige speler. Hij is de beste, of in ieder geval een van de beste spelers die Arsenal ooit heeft gehad. Hij was geniaal en ik ben blij dat ik met hem samen heb mogen spelen.”

“Als je met al deze individuen praat, dan zullen ze allemaal zeggen dat Bergkamp in het rijtje hoort”, voegt voormalig Arsenal-verdediger Martin Keown daar aan toe. “Hij was een absolute voetbalgod, een genie op het veld.” Durham probeert zijn standpunt te verdedigen: “Als Bergkamp zo goed was, waarom heeft Arsenal in zijn tijd nooit de Champions League of meerdere titels op rij gewonnen? Hij heeft nooit meer dan twintig doelpunten gemaakt in een Premier League-seizoen, terwijl hij er tien jaar zat!”

Fàbregas speelde een aantal jaar samen met Bergkamp bij Arsenal en zou in totaal acht jaar doorbrengen bij the Gunners. Ook hij neemt het op voor de Nederlander. “Is deze gast serieus?”, vraagt de Spanjaard zich af op Twitter. “Hij is de weg kwijt. Als je vindt dat Bergkamp niet goed was, dan snap je er helemaal niks van."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sommige kramen onzin uit. Bergkamp is samen met Henry de reden waarom ik naast Ajax, Arsenal support. Pure kwaliteit en genot!

5 november 2019 om 00:03

Weet je nog die schitterende actie van Bergkamp tegen New Castle?

5 november 2019 om 00:15

Dat is voor mij serieus de mooiste goal ooit. Er zijn prachtige omhalen, scorpion kicks, afstandsschoten, volleys, en vrije trappen gemaakt. Maar die goal is zo briljant. Ook omdat je ziet dat die verdediger niet weet hoe hij moet draaien en daarna een wanhoopssliding legt. Alles klopte in dat zeldzame moment. Het is daarna nooit herhaald.

5 november 2019 om 01:38

n italie ook eens gedaan hoor ik geloof door recoba

5 november 2019 om 07:38

Die goal van Bergkamp is het verschil alleen dat Bergkamp het met de binnenkant van zijn voet doet in plaats van zijn buitenkant. Zoek maar eens op! Dit maakt de goal nog vele malen genialer en hier kan bijna geen voetballer aan tippen.

5 november 2019 om 10:33

Dabizas is nog steeds achter zijn rug aan het kijken waar Bergkamp heen gaat... ik viel toen bijna van de bank toen ik dat zag gebeuren

5 november 2019 om 11:40

Voor wie deze actie nooit gezien heeft bekijk deze beelden dan ff en laat meteen ook zien hoe geniaal Bergkamp was. https://www.youtube.com/watch?v=iicmcu47pmo

7 november 2019 om 09:21

Ahh ik lees dit nu pas! Bergkamp was een kunstenaar pur sang. Aantal seizoenen geleden had Arsenal bijna een identieke doelpunt gemaakt

5 november 2019 om 01:14

Een persoonlijke voorkeur is nooit onzin. Hij noemt van Persie ook niet en de namen van Frans Thijsen Arnold Muhren die in de jaren 80 furore maakten zie ik ook niet en Johnny Metgod die bij Nottingham Forest een levende legende is wordt ook niet genoemd. Probleem van een top 5 is dat er maar 5 namen in passen of je het er nou mee eens bent of niet.

5 november 2019 om 04:43

@Kaassie
Hij heeft het over de Premier League. De Premier League bestaat sinds 1992.

5 november 2019 om 08:27

Oke dan, vanaf 1992. Ik noem zomaar wat namen:virgil van Dijk, Giorginio Wijnaldum, Robin van Persie, Dennis Bergkamp, Giovanni van Bronckhorst, Marc Overmars, Arjen Robben, Jerrel Hasselbaink, Edwin van der Sar, Dirk Kuijt, Ruud van Nistelrooij, Jaap Stam, Patrick Kluivert, Rafael van der Vaart. Dit zijn, naar mijn mening, de 14 grootste Nederlandse namen in de Premier League Era. Nu maken namen als Jerrel Hasselbaink misschien minder indruk, maar die is net zo vaak topscorere van de PL geweest als Van Persie. Een top 5 is eigenlijk onmogelijk te maken, maar naar mijn idee moeten Bergkamp, Van Dijk en Van der Sar daar zeker in.

5 november 2019 om 10:45

Bergkamp, Robben, Van Persie, Van Dijk en Van der Sar. Niet zozeer om wat ze bereikt hebben, maar puur qua voetballer en op de positie die ze spelen vind ik ze uitblinkers. On: hij heeft het toch over beste spelers? En dan gaat ie het over cijfers hebben. Hou het dan bij je voorkeur, gebaseerd op gevoel, niet op cijfers, want dan valt over meerdere zoniet alle spelers die die noemt wat op te merken. Denk alleen dat Van Nistelrooij beter scoort qua cijfers dan hoe goed e echt kon voetballen . En dat is eigenlijk het knapst.

5 november 2019 om 11:46

@formus, Robben was in Engeland nog niet van het wereldniveau wat hij later wel liet zien. Ik vind Van Nistelrooij dat plekje eerder verdienen. Mijn top 5 zou dan zijn: Bergkamp, Van Dijk, Van Nistelrooij, Van Persie, Van der Sar

5 november 2019 om 16:25

Helemaal mee eens. En het is zijn persoonlijke keuze. Maar zijn onderbouwing slaat wel nergens op. Ik ben geen Ajax supporter, maar was wel een fan van Bergkamp. Ik was geen fan van Cruijff, maar vind Bergkamp niet categorie Cruijff. Als je het over beste Nederlandse spelers in GB hebt moet je of met statistieken komen of zeggen dat het jou top 5 is. En niet zomaar roepen dat als hij zo goed was waarom dit of dat. Zelfde probleem hebben Messi en Ronaldo fans doorgaans.

5 november 2019 om 01:45

Zelfde hier. Ik support ook Ajax en Arsenal ook omdat Arsenal vaak mooi voetbal speelt. Bergkamp Henry Overmars David Seaman. Volg Arsenal en Ajax al meer dan 25 jaar..
Nl top 5. Bergkamp van Persie Nistelrooy stam van dijk. 6 van der sar 7 Overmars Bergkamp was een Sneijder type alleen klasse apart zoals Zidane dat was voor Frankrijk

5 november 2019 om 10:46

Sneijder type? Die zie ik echt niet, hoe zeer ik het ook probeer.

5 november 2019 om 08:14

De reden dat ik pl begon te kijken, maar als snel stal Liverpool mijn hart. Logisch ook

7 november 2019 om 18:22

Ik snap er niks van dat Wenger Bergkamp geen speeltijd in z'n laatste Europese wedstrijd voor Arsenal ongelofelijk

Bergkamp was gehaald voordat Wenger kwam door een andere manager.
Bergkamp scoorde geen 30 doelpunten per jaar maar was ook geen echte spits, meer voorhoede/spelmaker.
Maar hij deed dingen die hadden ze Engeland nog nooit gezien. De PL in de jaren 90 was niet zo als het nu is.
Ach maar die Andy heeft wel bewezen weinig verstand ervan te hebben. Van Persie heeft ie ook niet genoemd bijvoorbeeld.

5 november 2019 om 08:15

Je hebt maar 5 namen hè in een top 5

5 november 2019 om 10:00

Nee, maar ondanks dat Robben natuurlijk een geweldige carrière heeft gehad, heeft Van Persie natuurlijk meer laten zien in de BPL dan Robben.. En Bergkamp al helemaal.

Sommige spelers maken 30 goals per seizoen. Anderen maken die ene waar je pakweg 30 jaar na dato nog steeds de rillingen van krijgt. Voor mij is dat die ene tegen Newcastle, maar wat Bergkamp zo bijzonder maakt is dat hij meerdere van dat soort magistrale goals heeft gemaakt. Wat ben ik blij dat ik hem gezien heb. Die eerste aannames, dat overzicht, steekpasses, doelpunten, en alles op pure techniek. Voor mij is Bergkamp onze Zidane. En verreweg de beste Nederlandse PL voetballer ooit. Bij Arsenal overall misschien nummer 2 achter Henry, maar qua stijl de eeuwige nummer 1.

5 november 2019 om 00:31

Wat denk je van dat doelpunt tegen Argentinië op het WK? weet even niet meer wanneer precies...denk 98?bergkamp was niet een echte spits, maar meer een 10...dat is hetzelfde zeggen dat Litmanen er ook niks van kon.denk dat het programma gewoon net zoals VZ graag veel baits haalt.bergkamp was soms onnavolgbaar...en omdat hij niet vloog, heeft hij nooit bij de absolute top gezeten. Ik denk dat Bergkamp samen met Johan en Marco in één adem genoemd mag worden.voor mij absoluut in de top 3 beste NL spelers ooit.

5 november 2019 om 00:41

Ja, tegen Argentinië is mijn tweede lievelingsgoal van hem. De derde is zo'n goal waarin hij hem in een keer stijf in de kruising legt. Ik weet niet meer tegen wie, maar hij juigt dan met zijn hand voor zijn mond. Het was in het shirt van Arsenal. En later zij hij dat je zon goal normaliter alleen op de training maakt (de gek). Iemand?

5 november 2019 om 01:01

Was met de FA Cup tegen Sunderland.

5 november 2019 om 01:14

Ja! Dat is hem. Ik was die vooractie dan nog vergeten! Ongeëvenaard, die vent. Dankjewel.

5 november 2019 om 04:46

@myajaxforever
Als er een speler is die in de buurt komt van deze namen dan is het wat mij betreft Arjan Robben. Een van de beste spelers van zijn generatie en een absolute legende voor Nederland en Bayern Munchen. Heeft het topniveau ook heel lang volgehouden.

5 november 2019 om 05:13

Nou als je Bergkamp echt gezien hebt zou je dit niet zeggen. Bergkamp was een balkunstenaar pur sang.. En Robben heb ik echt van genoten en een man met een echte drive. Maar de schoonheid van doelpunten? Dan blijft hij toch ver achter op Dennis, de man die niet lelijk kon scoren.

5 november 2019 om 07:24

Robben behoort net als Bergkamp tot de creme de la creme van het Nederlandse voetbal. Je hebt van Basten en Cruyff op eenzame hoogte, daarna komt een groepje spelers met Gullit, Koeman, Rijkaard, van Hanegem, Bergkamp, Seedorf (niet qua Oranje, wel qua totale carrière) en Robben. Robben heeft ook tientallen wereldtreffers gemaakt, maar ik ben het met je eens dat hij niet de flair en het gogme van Bergkamp had. Overigens vind ik het ook vreemd Durham Robben boven Bergkamp schaart.. Robben was goed in de Premier League maar hij heeft er maar 2 of 3 jaar gespeeld uiteindelijk.

5 november 2019 om 10:45

@daviddein.je bent te jong, Swart, Keizer, van Hanegem, Neeskens, Moulijn en zo zijn er nog wel een paar te noemen.

5 november 2019 om 10:50

Mt87, dan zou ik toch eerder al zijn stifjes op plaats 3 zetten, want die heeft hij ontelbaar gemaakt. Vooral bij Ajax toverde hij de ene na de andere uit zijn mouw. Pure klasse.

5 november 2019 om 16:49

Silvacity,hoewel ik ook Robben erg hoog heb staan, kan je hem niet vergelijken met Bergkamp. Dennis had gewoon iets extreem bijzonder. Robben was erg goed, maar vooral erg snel, en door een goede balcontrole moeilijk te verdedigen.dennis deed gewoon onnavolgbare dingen, zoals Zidane dat ook kon. Dat zie je maar eens in de zoveel tijd. Dennis was zover zijn tijd vooruit!ik meen het, zijn vliegangst heeft hem de absolute prijzen gekost. Maar iedereen die hem heeft zien voetballen weet gewoon dat hij bijzonder en uniek was.

5 november 2019 om 09:19

Precies, misschien geen dertig per seizoen, maar hij had ook amper intikkertjes.Ik weet nog dat ik ooit een videoband(!) keek met Bergkamps honderd mooiste goals, de ene bal in de kruising na de andere. Maar ineens zat er ook een penalty bij. Dus ik kijk nog eens goed naar de hoes, blijkt het een videoband van al zijn goals voor Arsenal te zijn. Zat gewoon amper een lelijke tussen

5 november 2019 om 10:51

Die videoband heb ik ook nog steeds . Is ook de enige speler van wie ik zo'n videoband heb gekocht destijds.

Hahahaha deze man weet er geen moer van, echt helemaal niks.er zijn weinig voetballers die zo puur voetballen als Dennis Bergkamp dat deed. Hij liet de meest moeeilijke dingen er makkelijk uitzien. Mijn eerste herinnering aan voetbal was Dennis Bergkamp in 1998, ik was toen klein, maar vanwege dat geschreeuw is dat het eerste voetbal moment wat ik me kan herinneren.arjen Robben? Kom op man. Jaap Stam? Kom op man. Van Dijk? Kom op man. Zelfs Ruud en Edwin vind ik eigenlijk niet beter dan hem in de PL, maar dan nog. Er staat een standbeeld van hem buiten Emirates en hij is benoemd als 2de beste speler aller tijden van Arsenal. Dus ja deze man moet naar een inrichting. Moet je na gaan dat Robin van Persie dus ook voor spek en bonen mee deed?

Bergkamp en Henry zijn de reden waarom ik de nodige jaren idolaat was van Arsenal. Ik kan me serieus geen lelijke goal van Dennis voor de geest halen, technisch haast ongeëvenaard en jarenlang een lust voor het oog. Ik kan me de verontwaardiging dan ook goed voorstellen op het moment dat je deze speler niet eens in je top 5 van beste Nederlandse spelers van de Premier League plaatst, zijn impact op het spel van Arsenal was enorm. Sterker nog, geen van de 5 genoemde namen kan hier naar mijn bescheiden mening aan tippen. Wat kon die vent bizar goed voetballen zeg.

Fabregas stipt een belangrijk punt aan. In deze tijd wordt er mede door de Ronaldo-Messi hype meer dan ooit gekeken naar statistieken. Het gaat om goals, goals, goals en nog eens goals en om prijzen, prijzen en nog eens prijzen. Naar het pure spel van een persoon, de invloed die een speler heeft op een team en de wijze waarop iemand voetbalt wordt nauwelijks meer gekeken. Iniesta en Xavi scoorden nooit, maar zijn de twee beste middenvelders van het afgelopen decennia. De invloed van een Kroos, een Modric of zelfs een Marcelo op die vier CL-titels van Real in vijf jaar blijft altijd zwaar onderbelicht.

5 november 2019 om 06:50

Ik word nog steeds wel eens zwetend wakker door twee goals van Iniesta anders, halve finale CL in minuut 93 en WK finale in minuut 116...

Mijn top 10 zou zijn: 1. Bergkamp. 2. Van Persie 3. Van Dijk. 4. Van Nistelrooij. 5. Stam. 6. Van der Sar. 7. Overmars. 8.Hasselbaink. 9. Robben. 10. Van der Vaart? En dan verdienen Van Bronckhorst, Van der Meyde en Wijnaldum ook nog een eervolle vermelding.

5 november 2019 om 00:31

Van der meyde? Op basis waarvan. Tim Krul hoort nog hoger te staan. Nee Bergkamp is de dikke nr 1 natuurlijk en behoort met Henry, Ronaldo, Beckham en Rooney in mijn top 5 of all time. En dan kijk ik vooral naar aanvallers want uiteraard waren Scholes, Vieira, Gerrard,
lampard, Giggs etc ook magnistraal.

5 november 2019 om 00:32

Van der Meyde heeft toch niet bijster veel laten zien in Engeland? Die zat bij Everton volgens mij bijna altijd op de bank.

Hij zegt niet dat bergkamp niet goed was , alleen niet in zijn top 5. Altijd onzin dit soort lijstjes . Hoe bepaal je of een Bergkamp beter is dan een Virgil van Dijk, Jaap Stam of Edwin van der Sar.

5 november 2019 om 00:55

Ik denk dat het meer om de reden ging dan het feit dat hij niet in zijn top 5 staat.

5 november 2019 om 02:45

Nou, dat bepaal je door te kijken naar zijn spel. Bergkamp was bizar goed. Technisch gezien de speler die het dichtst bij perfectie kwam. Hij nam een bal perfect aan maar wist ook al gelijk 4 stappen vooruit te denken. Dat kon zelfs Zidane niet, maar die was op andere vlakken weer beter.
Bergkamp is puur voetbal. Alles wat je wil kunnen als jong ventje, kon hij.

5 november 2019 om 04:19

Je laatste zin vat het mooi samen. Alles wat je wilt kunnen als jong ventje, kon hij.Mooi verwoord.

5 november 2019 om 04:24

Mwoah, als je het filmpje bekijkt merk je toch wel dat die kritiek uit richting Bergkamp. Verder ben ik het wel eens met je over deze lijstjes. Een CV kan je niet vergelijken met een CAM. Totaal andere functie op het veld.

5 november 2019 om 07:56

Jup. de lijstjes of beste 11 ooit opstellen. Het levert altijd leuke discussies op als je het doet, maar geen team zal hetzelfde zijn. Er zullen spelers bij andere tot de beste ooit horen, maar die staan bij mijn team misschien (waarschijnlijk) niet eens in de basis. Je bepaald je team op basis van het gevoel dat je krijgt als je een speler ziet spelen. Mensen die in argumenten verwijzen naar cijfers, die hebben in mijn optiek een beïnvloedde mening. Het is nog steeds een mening, dus even goede vrienden. Maar het zijn van die kansloze gesprekken die je dan voert als je daarmee in discussie gaat.

Net zoals zo velen hier. Ben ik door Bergkamp en Henry verliefd geworden op Arsenal. Wat mis ik nu zulke spelers, wat een tijden waren dat😭
Technisch gezien (misschien) de beste speler uit de EPL!

Die Adrian Durham staat best lang bekend als een rare vogel. Die is vaker te betrappen op rare uitspraken.
Bergkamp was tweede spits/nummer 10. Dat is gewoon een punt naar achter als je 4-4-2 speel.

Bij mijn weten hebben Robben en Ruud ook nooit de CL gewonnen toen ze in de PL speelden. Eerst genoemde heeft ook nooit meer dan 20 goals gemaakt. Bergkamp was een genie. Spelers zoals hij heb ik zelden gezien. Kon onnavolgbare dingen doen. Ken geen speler die een betere balaanname heeft/had. Misschien beste te vergelijken met Zidane, maar vind dat Bergkamp nog meer flair had.

Ik vind het argument "Waarom heeft Arsenal in zijn tijd nooit de Champions League of meerdere titels op rij gewonnen?" echt heel slecht. Je hoeft helemaal geen prijzen te winnen om individueel de beste speler te zijn. Helaas is dat een denkfout die ook vaak gemaakt wordt bij de gouden bal verkiezing, je moet echt iets winnen om kans te maken op een individuele prijs... Slaat helemaal nergens op.

Bergkamp was pure klasse! Een voetbal God. Messi maakt Argentinië ook niet wereldkampioen. Wil echter niet zeggen dat hij dan maar een middelmatige speler is.

Wel grappig dat het kampioen maken zo veel weegt maar dan ook bv een van Persie niet noemen maar wel een Robben.
van Persie heeft United toch eigenhandig kampioen gemaakt?

En Robben had volgens mij nu niet zijn beste tijd in Engeland?

Maar goed met zulke top5 spelers krijg je altijd persoonlijke lijstjes en die zijn voor ieder verschillend.

Arjen was toen echt nog niet zo goed als later. Dennis niet in die lijst klopt niet en waar is Hasselbaink. Scoorde als een malle net als Robin.

Dat Bergkamp geweldig is, is waar. Maar ben het verder niet oneens met zijn rijtje op Robben na, die was nog niet de Robben van Bayern. Van Dijk, EVS, Stam waren de absolute besten op hun positie in de Premier League. Hoe goed Bergkamp ook was en hoe mooi hij ook speelde, hij moest zijn meerdere erkennen in Henry. Waarbij Van Nistelrooy, bijna niveau Henry was (meer scoorde zelfs maar wel een hele andere spits) in een toen vrij matige United team wat aan het wederopbouwen was. Maar persoonlijke voorkeur denk ik, mensen hier geloven daadwerkelijk dat Bergkamp niveau Messi is.

5 november 2019 om 09:09

Het heeft inderdaad met persoonlijke voorkeur te maken, maar ook wel een beetje realiteitszin. Robben was in de PL bij lange na niet de Robben die wij kennen als absolute topper. En de argumenten van Durham nogal zwak: geen CL gewonnen, geen Pl's achter elkaar. Dat zijn teamprijzen en hij heeft het over individuen. Zoals Sebasjuh ook al zegt: het kampioen maken weegt heel zwaar voor Durham, maar hij noemt dan RvP niet die United eigenhandig kampioen maakte. Dan vind ik dat argument van Durham dus zwak.uiteindelijk vind ik persoonlijk niet dat je naar Nederlanders in de PL kunt kijken en dan Bergkamp uit je 'top 5' kunt laten. Als je kijkt naar overall game van een speler, dan hoort Bergkamp er gewoon bij in mijn optiek. Zeker Robben en Van Dijk vind ik discutabel in dat lijstje. Robben om eerder genoemde reden en van Dijk simpelweg om het feit dat hij 'pas' 2 jaar bij een topteam speelt. Je laatste zin vind ik persoonlijk een beetje een onnodige sneer naar mensen hier. Niemand hier zal zeggen dat Bergkamp niveautje Messi is.

5 november 2019 om 09:34

Lees de reactie van feye88, Bergkamp komt in mijn buurt absoluut niet dichterbij perfectie dan Messi, ook niet in techniek. Het ziet er zeker elegant uit, maar Messi doet het op veel hogere snelheid en met veel meer explosiviteit en intensiteit. Wanneer heb je Messi een bal fout zien aannemen? Hoe vaak zet Messi zich vrij met een aanname.

Van Dijk is een kanshebber om de beste speler te wereld gekozen te worden in een net zo gekke tijdperk met topspelers. Heeft Liverpool getransformeerd en het NL elftal, ik zet hem hoger dan Bergkamp. Ik ben het eens met Robben. Van Persie had er zeker ook bijgekund. Die 2/3 jaren was hij echt ongelooflijk.

5 november 2019 om 10:55

Misschien moeten we eens stoppen om spelers, van gelijk welk tijdperk, te vergelijken met Messi want dat is simpelweg niet eerlijk aangezien Messi superieur is aan elke voetballer... ooit. Maar Van Dijk boven Bergkamp? Kom op zeg... Don’t get me wrong, Van Dijk is een reus maar om hem na twee seizoenen al boven Bergkamp te plaatsen, dat is (voorlopig) een stap te ver. Ik heb zelden zo een stylist als Bergkamp gezien, zelden een speler gezien die kon wat hij kon en hij heeft ook een grotere impact gehad op de PL dan Van Dijk. Voetbal is meer dan prijzen en awards.

5 november 2019 om 13:35

Wat was Bergkamp zijn impact op de PL dan? Zijn type is juist helemaal uitgestorven in het voetbal.

Ik heb Bergkamp nooit de beste voetballer in de PL gevonden, en Arsenal zou naar mijn idee ook de beste zijn zonder hem toentertijd. Hoe Van Dijk Liverpool getransformeerd heeft in causale invloed, hecht ik veel invloed aan. Zeker. Maar misschien moet hij zelf die PL eerst maar geennwinnen dit jaar.

Ach, het is een engelsman s die het roept he. Deze gasten zeggen weleens vaker rare dingen.wie Bergkamp niet in zijn Top 3 (eigenlijk gewoon op 1) heeft staan snapt het spelletje echt niet.een van de belangrijkste spelers die boring Arsenal wel een nieuw gezicht heeft gegeven. Als je het als speler voor elkaar weet te krijgen dat mensen met GOD op hun shirt gingen rondlopen zegt het wel wat.met alle respect Robben is een grote speler geworden, maar was in Engeland echt niet noemenswaardig te noemen. En Virgil heeft nog een lange weg te gaan om boven Bergkamp te staan, ook al is hij op de goede weg.

Dan zie ik als argument staan dat Dennis nooit meer als 20 goals heeft gemaakt.
Dan is het ook vreemd dat van der Sar er wel in zit😉

Soms zie je voetballers rondlopen die goed kunnen dribbelen, die doelpunten kunnen maken of een goed schot hebben. En heel soms zie je een speler die dingen doet waarvan je mond open valt van verbazing. Bij Bergkamp kreeg ik voor het eerst dat gevoel. En voor mij is hij de reden waarom ik van voetbal ben gaan houden. Spelers als Bergkamp zijn juwelen voor sport. Wellicht dat Henry beter was bij Arsenal en er zullen nog wel veel meer spelers zijn die beter zijn maar Bergkamp deed dingen die niemand anders kon omdat hij in gedachten al drie zetten verder was. Of het nou die goal was tegen Newcastle of de manier hoe hij zich tussen 4 spelers in de Champions League vrij kapt om vervolgens een fenomenale steekbal te geven, die man kon echt alles. Voor de jongelingen onder ons typ op youtube 'ultimate Dennis Bergkamp Skills' in je begrijpt me misschien iets beter.

Ik snap de ophef niet helemaal.. Er zijn best veel goede Nederlandse spelers geweest die in Engeland gespeeld hebben. Wie er dan in de top 5 staan is toch gewoon een kwestie van persoonlijke smaak/voorkeur?

Raar lijstje waar je natuurlijk Van Persie en Bergkamp in willekeurige volgorde 1 en 2 moet zetten. De Arjan Robben van Chelsea daarboven stellen slaat natuurlijk nergens op. Maar goed, Durham is vooral bekend als radio troll en in die opzet is ie geslaagd.

Van Nistelrooy werd ook maar 1 keer kampioen en won de CL ook niet.

Als Psvfan heb ik altijd genoten van Bergkamp echt 1 van de meest mooie en beste voetballer. Hij was heel sierlijk en ook als mens had ik hem hoog zitten.

Bergkamp, de man is voor mij een voetbalgod. Wat heb ik enorm genoten van zijn spel, zijn inzicht, zij techniek, zijn...man man man, wat een speler! Niets ten nadele van de 5 genoemde spelers natuurlijk, allemaal winnaars en geweldenaren, maar geen van hen heeft zo zijn stempel op een team gedrukt en heeft ook zo lang in de PL gespeeld. Robben is natuurlijk een klasbak, en wereldtopper, maar was in de PL niet zo bepalend. Toch wil ik deze Adrian Durham (who????) bedanken, want dankzij hem en dit bericht ga ik nu weer even wat filmpjes van Bergkamp op Youtube bekijken. Voor de zoveelste keer en dan weer met kwijl uit mn mond.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren