Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nederland - Noord-Ierland: live-uitzending, aanvang en verwachte opstellingen

Laatste update:

Het Nederlands elftal vervolgt de EK-kwalificatieserie met een belangrijke thuiswedstrijd tegen Noord-Ierland. Na de imponerende 2-4 overwinning op Duitsland in Hamburg staat Oranje er goed voor op weg naar het Europese eindtoernooi. Bondscoach Ronald Koeman waakt echter voor te veel optimisme, want de korte trainingsweek beviel hem allerminst. Ondanks het gebrek aan tijd, enigszins vermoeide spelers en tegenvallende trainingsessies, moet er donderdagavond gewonnen worden van het land dat er door zeges op de ‘kleintjes’ uit de poule verrassend goed voorstaat.

De druk stond vol op de ketel toen Nederland ruim een maand geleden aantrad tegen Duitsland. Dat had alles te maken met de goede prestaties van Noord-Ierland. Het team van Michael O’Neill had door zeges op Estland en Wit-Rusland twaalf punten verzameld. Het programma en de uitslagen gaven een vertekend beeld, want Noord-Ierland speelde nog niet tegen Nederland en Duitsland. Na de nederlaag tegen Oranje won Die Mannschaft van de Noord-Ieren (0-2), waardoor de kaarten opnieuw geschud zijn in Groep C van de kwalificatie. Omdat de nummers één en twee zich direct plaatsen voor EURO 2020, zet Nederland bij winst in De Kuip een gigantische stap naar kwalifcatie. Na twee achtereenvolgende gemiste eindtoernooien is kwalificatie eindelijk weer binnen handbereik.

Koeman beschikt over een fitte selectie. Van de 23 geselecteerde spelers kwam maandag echter niet iedereen helemaal fris aan in Zeist. Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt kwamen zondagavond nog in actie met respectievelijk Barcelona en Juventus, en moesten zich de volgende ochtend alweer bij Oranje melden. De twee spelers zijn niet de enige twee spelers die te maken hebben met een druk schema. “Frenkie weet inmiddels ook wat het is als hij niet vanuit Amsterdam naar Zeist rijdt”, reageerde Koeman woensdag tijdens de persconferentie. “Het is totaal anders, maar daar denken ze niet over na. Pas als ze het moeten doen, beseffen ze het. Ze kunnen niet rustig het autootje pakken om maandagochtend naar Zeist te rijden. Op zondagavond slapen ze pas om twee uur en om zeven uur vliegen ze naar Nederland. Dat is anders en daar word je een grote kerel van.”

Koeman: 'Deze spelers kunnen prima omgaan met grote druk'

De bondscoach gaf tijdens het persmoment aan dat de vermoeidheid wellicht van invloed was op de kwaliteit die op de mat werd getoond tijdens de trainingen. “Ik zag dat het niet goed was, waar dat dan ook aan ligt. Misschien is het gemakzucht”, aldus Koeman, die zich woensdag meer dan normaal bemoeide met de training. "Wat is wijsheid? Als ik het zie word ik er niet onrustig van, maar ik geef het wel aan. Beter ervoor dan pas na de wedstrijd”, stelt de keuzeheer, die direct benadrukt dat er geen sprake mag zijn van gemakzucht in aanloop naar de ontmoeting met Noord-Ierland. “We moeten ons immers nog plaatsen. We spelen tegen Noord-Ierland om een ticket voor het EK. Dan moeten we honderd procent zijn dus. "We zijn beter dan de tegenstander. Voetballend gezien, kwalitatief gezien. Maar dan moet je wel zelf goed zijn."

De Noord-Ierse bondscoach O’Neill schuift de druk af op Nederland. Hij vertrouwt op de ervaring in zijn ploeg. "We zitten in een positieve vibe. Veel spelers die zich vier jaar geleden plaatsten, zitten er nu nog bij. Zij kennen de omvang van de opdracht en ze weten wat er nodig is om het te doen”, wordt hij geciteerd door de NOS. "Het zal een groot ding zijn als een land als Nederland drie toernooien op rij mist, dus die druk ligt bij Nederland. Dat is mentaal zwaar voor hen."

Vermoedelijke opstellingen

Koeman staat er inmiddels om bekend dat hij zoveel mogelijk vasthoudt aan dezelfde groep spelers en weinig wijzigingen doorvoert in zijn basisteam. Zo’n acht spelers lijken zeker van hun plek in de basis. Dat geldt voor Jasper Cillessen, Matthijs de Ligt, Virgil van Dijk, Daley Blind, Frenkie de Jong, Georginio Wijnaldum, Ryan Babel en Memphis Depay. Op de rechtsbackpositie lijkt het tussen Denzel Dumfries en Joël Veltman te gaan. Eerstgenoemde stond tegen Duitsland in de basis, terwijl Koeman een paar dagen later tegen Estland (0-4) winst voor Veltman koos.

Het middenveld blijft naar verwachting hetzelfde, waardoor Marten de Roon de voorkeur behoudt boven Donny van de Beek. Koeman weet wat het Nederlands elftal te doen staat. "We moeten ons plaatsen en de twee duels met Noord-Ierland zijn cruciaal voor dat ticket", aldus de keuzeheer. "Voetballend en kwalitatief zijn we beter dan Noord-Ierland, maar dat betekent niet dat het een gemakkelijke wedstrijd wordt."

De vermoedelijke opstelling volgens het Algemeen Dagblad.

Koeman kent de kwaliteiten van de tegenstander van donderdag. "Het zijn vechtmachines, veel directer in de speelstijl en fysieke duels opzoekend. Je moet voorbereid en zelf goed zijn, om de arbeid en agressiviteit die zij erin gooien te pareren. Ze zullen, net als bijvoorbeeld Wit-Rusland hier, compact spelen. We moeten geduldig zijn, het kan dan niet altijd snel. Als we een goed positiespel spelen, dan kan een tegenstander het vaak op een gegeven moment niet meer belopen."

De spelers van het Nederlands elftal worden volgens Koeman in de voorbereiding op de duels met Noord-Ierland en Wit-Rusland heel individueel belast. "Wie kan welke intensiteit aan? Sommige spelers kwamen zondagavond laat nog in actie, anderen zaterdag. De ene heeft een lange reistijd gehad om hier te komen, de andere hoeft maar kort in de auto te stappen. Dat speelt allemaal mee. Het belangrijkste is dat iedereen er staat als het moet."

Vermoedelijke opstelling Nederland: Cillessen, Veltman, De Ligt, Van Dijk, Blind; De Roon, Wijnaldum, Frenkie de Jong; Promes, Depay, Babel

Vermoedelijke opstelling Noord-Ierland: Peacock-Farrell; Dallas, Cathcart, J. Evans, Ferguson; Davis; C. Evans, McNair, Saville, McGinn; Magennis

Statistieken Nederland – Noord-Ierland

O Dit is de eerste ontmoeting tussen Nederland en Noord-Ierland sinds juni 2012. Dat oefenduel werd destijds door Oranje met 6-0 gewonnen.

O Noord-Ierland wist slechts een van de laatste zes wedstrijden tegen Nederland te winnen: twee remises, drie nederlagen. De laatste Noord-Ierse overwinning dateert van maart 1965, toen er in de WK-kwalificatie met 2-1 gewonnen werd.

O De twee laatste uitduels van Noord-Ierland, tegen Wit-Rusland en Estland, werden allebei gewonnen. Het land slaagde er nog nooit in om drie uitwedstrijden op rij winnend af te sluiten.

O Zes van de zeven Noord-Ierse doelpunten in de EK-kwalificatie werden gemaakt in de tweede helft. Alle drie de doelpunten in uitwedstrijden vielen tot dusver in het laatste kwartier van de wedstrijd.

O Geen enkele speler was bij zoveel doelpunten betrokken in de EK-kwalificatie als Memphis Depay: vier doelpunten en zes assists.

Live-uitzending en aanvang aftrap

De wedstrijd tussen Nederland en Noord-Ierland in De Kuip begint donderdagavond om 20.45 uur en wordt live uitgezonden op de zender NPO 3. De voorbeschouwing begint om 20.00 uur en drie kwartier later vindt de aftrap in Rotterdam plaats.

Moeten Joël Veltman en Quincy Promes de voorkeur krijgen boven Denzel Dumfries en Donyell Malen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Koeman wisselt niet snel, dus deze opstelling was te verwachten, wel lekker als het niet loopt je vd Beek en Malen nog achter de hand hebt!

9 oktober 2019 om 20:41

logisch dat die voorkeur krijgen, spelen bij een topclub en in de Champions League.

9 oktober 2019 om 21:18

Ik vind malen in deze vorm toch echt beter dan promes

9 oktober 2019 om 21:23

@xAJAcfa, waarom niet Hateboer dan? Die speelt bij een nog beter team en ook CL.

9 oktober 2019 om 21:38

Atalanta die al 2x hebben verloren in de CL? Het team vind ik met alle respect niet zo heel denderend...

9 oktober 2019 om 21:48

Mwa, als je vierde wordt in Italië en clubs als Napoli, AS Roma, Lazio, AC Milan en Inter jouw concurrenten zijn dan doe je toch iets goed als Atalanta zijnde volgens mij

9 oktober 2019 om 22:07

@David, is ook meer sarcasme gezien de reactie van XAJAafc. Maar dat terzijde doet Atlanta ook voor Ajax niet veel onder.

10 oktober 2019 om 00:24

En Ajax schakelde geheel terecht de kampioen van Italië uit. Maar dat was vorig seizoen.

10 oktober 2019 om 00:36

Twee verschillende posities. Promes speelt op de vleugel en malen in het centrum. Daarbij laat Promes het zien tegen Valencia en Lille in de CL en speelt Malen in de EL. Het is Malen of Depay. En dan kies ik toch voor Depay. Laat het keer op keer zien en is een van de leiders van het team en speelt CL.

10 oktober 2019 om 06:50

Net alsof CL iets uit moet maken. Grote onzin. vd Beek en Malen zijn beide goed in vorm vooral Malen.Er staan spelers in het veld die ook niet CL spelen. Dan moet je die ook niet laten spelen. Als CL het criteria moet zijn.

10 oktober 2019 om 07:56

Van de Beek is helemaal niet goed in vorm. Weet niet hoe je daarbij komt.

10 oktober 2019 om 09:31

Dat is dus onzin, aangezien Promes het meerendeel vanaf de nummer 10 positie kwam. Dus Malen kan niet aan de zijkant spelen want staat bij PSV in de spits, maar een Promes die bij Ajax vanaf 10 komt kan dat wel?

10 oktober 2019 om 11:55

Eens, Als het niet super loopt de Roon voor van de Beek en Babel voor Malen zijn dan toch wel erg lekkere wissels om te maken.

10 oktober 2019 om 14:05

Koeman is heel erg van de hiërarchie, beter dan een coach die steeds wisselende is met spelers. Malen en Donny kunnen nog altijd ingebracht worden als ijsbrekers

10 oktober 2019 om 18:33

Bergwijn speelt toch gewoon? Promes niet.

Onbegrijpelijk dat je een Malen in deze vorm niet de voorkeur geeft boven een Promes. Promes deed het leuk de afgelopen weken, maar is momenteel toch niet het niveau dat je als Nederland na wil streven? Daarnaast ben ik het volledig eens met Veltman boven Dumfries. Veltman speelt solide, Dumfries blijft een beetje een wildebras.

9 oktober 2019 om 20:33

Als je met Malen wilt spelen, dan moet je onze beste aanvaller op de flank zetten en daar voegt hij gewoon veel minder aan het spel toe. Het is dus niet alleen een kwestie van Malen voor Promes, maar ook of Depay in de spits of op de flank speelt.

9 oktober 2019 om 20:35

Ik snap het wel, Depay speelt bij Nederland het beste in de punt en Promes heeft gewoon in twee CL wedstrijden heel erg goed gespeeld en gescoord. Malen doet het goed, begrijp me niet verkeerd maar dit is de belangrijkste wedstrijd die Oranje nog moet spelen en dan snap ik dat Koeman voor iets meer ervaring en stabiliteit kiest.

9 oktober 2019 om 20:40

Als je zegt dat Promes 'het leuk' deed afgelopen weken (2 belangrijke doelpunten CL oa), wat moeten we dan van Malen zeggen? Dat is toch hetzelfde ongeveer. Promes heeft er dit seizoen 7 inliggen terwijl hij niet eens altijd basisspeler was. Ik ben fan van Malen, maar je argument is lachwekkend. Daarnaast is Memphis als spits veel sterker

9 oktober 2019 om 22:03

Malen al rond de 15

9 oktober 2019 om 23:32

Als spits ja, kansloze vergelijking dus

9 oktober 2019 om 21:02

Hij kiest voor zekerheid in de omschakeling. Promes verricht gewoon veel meer verdedigende arbeid. Daar komt nog bij dat Promes al veel langer onder Koemand speelt, waardoor je tactisch iets meer kan vragen. Heb een stuk van N-I - Duitsland gekeken. Die Ieren werden nog behoorlijk gevaarlijk een aantal keer. Je kunt ervan vinden wat je wil, maar onbegrijpelijk is het zeker niet. Koeman weet heus wel dat Malen in zijn beste 11 zit op het EK, maar voor deze wedstrijd kan Malen meer toevoegen al invaller in de 2e helft als de ruimtes wat groter worden.

9 oktober 2019 om 23:56

Prima begrijpelijk. Promes is na een wat stroeve start, niet meer dan normaal bij een nieuwe club, na een paar maanden flink op dreef. Ook in de Cl. Malen doet het nu ook geweldig, maar die had daar anders wel een jaar voor nodig. Malen komt heus wel, maar Promes staat er gewoon en heeft al meer ervaring. Malen kun je gaan brengen. Je weet dat Koeman op deze manier denkt en doet. En daar zit zeker wel wat in. Als Malen zo blijft spelen dan komt het vanzelf wel goed. Dat Weghorst, die al 2 seizoenen 1:2 speelt in de Bundesliga niet eens opgeroepen wordt ten faveure van de Jong vind ik veel lastiger te begrijpen. Zelfs met de redenatie van Koeman om niet ad hoc te gaan wisselen. Weghorst is al 3 seizoenen beter dan de Jong. Misschien voetballend iets minder, maar veel meer een pinchhitter. Hij brengt naast z'n goals ook gewoon veel strijdt en chaos die wat kan forceren. Er is eigenlijk geen betere pinchhitter voor te stellen.

Ik zou voor spelers in vorm hebben gekozen: Malen en Promes op de flanken. Verder zie ik geen gekke keuzes in de opstelling. Veltman ipv Dumfries is begrijpelijk. Edit: vd Beek zou ik erin zetten ipv de Roon.

9 oktober 2019 om 21:53

Ik zie op de back plaatsen 2 jongens die daar bij hun club niet spelen. Niet echt optimaal.aan de andere kant zie ik niet snel betere alternatieven.

9 oktober 2019 om 22:24

Blind heeft “pas” een interlandje of 60 linksback gespeeld.. lijkt me geen probleem voor zulke ervaren spelers om om te schakelen

9 oktober 2019 om 22:50

Hij speelt daar niet echt zijn sterkste wedstrijden.ik zie hem liever centraal, maar hij 'wint' het nooit van Van Dijk de De Ligt.veltman zie ik meer als RB dan als CV, dus die is logischer.

10 oktober 2019 om 12:10

Voor Blind hebben we gewoon echt geen beter alternatief. Ake is op de linksback eenzelfde verhaal als Blind maar dan met een mindere voorzet en wat sneller. En op de een of andere manier ziet Koeman iets missen bij Van Aanholt wat een deel van het publiek niet ziet. Op rechts vind ik het lastig. Dumfries heeft twee slechte wedstrijden in oranje achter de rug. Maar speelt bij PSV gewoon de pannen van het dak. Ik vind dat hij tegen Duitsland echt volledig misbruikt is door hem als halve rechtsvoor te gebruiken. Hij moet juist zoals bij PSV kunnen opstomen... Bij PSV komt hij ook de 16 in maar dan wel vanaf de middellijn inlopend. Bij het Nederlands elftal dacht Koeman dat Dumfries even een man zonder snelheid door de benen kon spelen. Laten we even eerlijk zijn.... Dat gaat Veltman ook niet kunnen. Dus als je met zo'n hoge rechtsachter gaat spelen kan je nog beter Karsdorp er neer zetten of Janmaat. Al vind ik die twee qua niveau niet bij het nederlands elftal horen momenteel. Ik ben nog steeds voor Dumfries. Omdat Veltman in de wedstrijd die hij als RB in oranje speelde geen betere indruk op me maakte en Dumfries het echt goed doet bij Psv.

10 oktober 2019 om 23:47

Nee, edic. Blind schakelde uitstekend om.

Ik kan beiden beslissingen begrijpen, maar had met Veltman/malen gespeeld en Promes/dumfries op de bank gezet. Dumfries heeft het al sinds januari niet meer (moet zeggen dat hij de laatste wedstrijden weer iets positievers laat zien) en vind Malen meer potentie hebben dan Promes. Veltman is gewoon een zeer degelijke verdediger en verdedigend een stuk beter dan Dumfries, alleen hoef je weinig aanvallends van hem te verwachten.

9 oktober 2019 om 20:57

Dit seizoen. Eredivisie 3 goals en 2 assists. Europaleague een goal en een assist en verdedigend nauwelijks op een fout te betrappen. Niet slecht voor een speler die het niet heeft. Die wordt dan vervangen door een speler waarvan de eigen supporters zeggen dat hij niet het niveau heeft wat Ajax na moet streven en dit seizoen nog niet of amper als back heeft gespeeld.

9 oktober 2019 om 21:12

@steef71: Verdedigend juist wel veel op aan te merken en dat is nu juist de eerste taak van een back. Veltman speelt sinds hij terug is van zijn blessure juist heel groots (zowel in de Eredivisie als Cl). Dat is ook de reden dat hij weer bij Oranje zit en nu zelfs speelt. Koeman weet echt wel wat hij doet.

9 oktober 2019 om 21:44

Dumfries is gewoon sterk verdedigend.veltman doet het goed op centraal, maar aanvallend is hij te zwak voor een backpositie tegen een underdog als Noord Ierland.

9 oktober 2019 om 21:09

Ik zou juist voor Dumfries kiezen omdat hij een typische rechtsbak is, of had ik daar zelfs Promes neergezet. Veltman staat de laatste tijd vaak centraal en vind hem daar veel beter dan op RB. Voorin had ik Depay naar rechts gehaald en Malen naar de spits. Malen is toch wel in vorm en Depay heeft zijn toptijd ook altijd op LB gehad. Op het middenveld had ik vd Beek erin gezet.

9 oktober 2019 om 21:14

@rossumpsv: Als je echt een beetje vooruit wil, kan je tegen Noord-Ierland ook met 3 verdedigers spelen met Depay en Malen als spits (3-5-2). Dat zou ik tegen toplanden nooit doen, maar Noord-Ierland had daar zeker een geschikte tegenstander voor geweest. Dan had ik met Blind, Van Dijk en De Ligt gespeeld en kan je Promes op het middenveld kwijt (op de flank).

9 oktober 2019 om 21:47

Mooie opstelling ik zal dan alleen blind vervangen voor de Vrij. Dan heb je toch een heerlijke verdediging zeg. Kan je blind en frenkie als controleurs neerzetten. Wijnaldum op midmid om alle vuile meters te lopen. Promes op rechts en Bergwijn op links. Is toch een elftal om je vingers bij af te likken. Alleen Cilessen is dan de zwakke schakel maar daar heb je een blok van 3 topverdedigers voor.

9 oktober 2019 om 22:03

Ik zou er direct voor tekenen en je optie De Vrij voor Blind en Blind naar middenveld met Frenkie als verdedigend blok een prima aanvulling. Vind Cillessen trouwens geen zwakke schakel. Is gewoon een meer dan prima keeper, maar geen wereldtop en het beste wat we nu hebben.

10 oktober 2019 om 01:09

Zeg ook niet dat we een betere keeper hebben maar vind het in die opstelling de zwakste schakel. Ik zie hem niet het niveau halen wat bijvoorbeeld Stekelenburg had op een WK. Daarom hoop ik dat Bizot of Scherpen in de toekomst uit kunnen groeien tot top keepers. Dan staat er al helemaal een geweldig elftal.

...veltman? De Roon? Wil je niet juist aanvallen?

9 oktober 2019 om 20:36

Dumfries voegt aanvallend ook vrij weinig toe de laatste tijd, laten we wel zijn. Die rent wel meer blind naar voren maar doet weinig goeds met de bal in de laatste fase van het spel.

9 oktober 2019 om 20:40

Dumfries is juist weer een beetje in vorm momenteel.

9 oktober 2019 om 20:44

Dumfries heeft dit seizoen 4 goals en 3 assists achter zijn naam en we zijn net aan oktober begonnen. Hij is misschien beperkt in wat hij aanvallend brengt maar als je hem goed gebruikt zoals bij Psv dan voegt hij zeker wat toe aanvallend.

9 oktober 2019 om 20:47

Veltman helemaal. Staat dit seizoen ijzersterk te verdedigen. Geen gekke acties op de gele kaart in de CL na laatst. Lekker hard en het blijft ook een prima passer.

Het is weliswaar geen echte back, maar ik snap deze keuze wel.

Vergeet ook niet: Dumfries is de laatste keren bij Oranje echt keihard door het ijs gezakt.

9 oktober 2019 om 20:58

Dumfries doet tenminste nog een poging naar voren, iets wat je juist deze wedstrijd nodig zal hebben. En dat ontbreekt juist bij Veltman die amper over de middellijn komt, naja op die ene keer na dat hij de bal uit wilde spelen bij een blessure vd tegenstander maar toch doorging . En bij afwezigheid van Propper zou vd Beek voor de Roon moeten spelen tegen Noord-Ierland. Voorin ontloopt t het elkaar allemaal niet zo.

9 oktober 2019 om 21:30

Dumfries geeft anders toch wel wat assists en scoort ook nog eens de laatste wedstrijden. Daarnaast maakt hij ook verdedigend eigenlijk geen fouten. Het ziet er allemaal misschien niet best uit, maar toch doet hij het wel goed. Beter dan Veltman sowieso.

9 oktober 2019 om 20:41

Vind vooral de Roon matig.. Erg jammer. Zeker tegen een zwakkere ploeg gewoon met Frenkie, Gini en Donny.

9 oktober 2019 om 21:41

Totaal mee eens. Alleen we hebben echt op de rechtsback een probleem. Frenkie de jong zou echt een geweldige rechtsback zijn. En dan een middenveld met wijnaldum vd beek en ittaharan. Voorin bergwijn depay en stengs. Dit elftal is in de zomer van 2020 echt onverslaanbaar. En in 2022 helemaal.

9 oktober 2019 om 22:28

Je gaat je beste middenvelder en spelbepalers toch niet op een dienende positie zetten, zonde.

Het allerknapst is misschien nog wel dat Babel een tijd geleden geselecteerd werd en iedereen zich afvroeg wat hij nog in het Nederlands elftal te zoeken had, en hij eigenlijk nog steeds onbetwist is. En niet eens onterecht. Hebben ze toch erg goed ingeschat destijds

9 oktober 2019 om 20:39

Grappig inderdaad dat er niemand meer is die op Babel aan het zeiken is nu. Gewoon goede en nuttige speler, sinds Koeman er zit, zit ie er vrijwel altijd bij. Altijd een nuttige speler geweest

Blind en Veltman als backs terwijl je moet aanvallen is gewoon heel matig. Ik had liever van Aanholt en Dumfires zien spelen..

9 oktober 2019 om 20:52

Blind is juist uitstekend als
Je wilt aanvallen . Weinig backs kunnen zo goed voetballen als hij. Dumfries lijkt aanvallender , maar moet juist de ruimte hebben. Die krijg je nu dus niet . Je hebt backs nodig die lekker kunnen inspelen en combineren . Niet dat Veltman dat nou zo enorm is, maar toch

9 oktober 2019 om 21:25

Voetballen is niet hetzelfde als aanvallen. Van Aanholt kan er overheen gaan en de aanval tot in het strafschopgebied ondersteunen. Blind heeft daar het loopvermogen niet voor.

9 oktober 2019 om 21:46

De bal tussen de linies van Blind gaat sneller dan van Aanholt ooit kan rennen

9 oktober 2019 om 22:08

Blind kan wel een hoekschop op je stropdas leggen

9 oktober 2019 om 23:41

pprins. Goed voetballen ja, maar hij is niet snel en aanvallend genoeg om over Babel heen te gaan als dat moet. Prima dat je dan een goede pass hebt, maar als je niet in de positie komt heb je er weinig aan.

10 oktober 2019 om 02:06

@arsenalitZ Ja dat is leuk voor in de counter. Heb je nu dus helemaal niks aan. Er valt niks overheen te gaan want je staat al ver op de helft van de tegenstander . Tegen ploegen die een muur optrekken heb je aanvallend veel meer aan een back die goed positie kiest , een lekkere voorzet heeft en de bal goed en snel tussen de linies speelt. Het laatste wat je moet doen is veel gaan rennen. Je moet juist de bal snel laten circuleren . Daar is Blind echt een meester in, op dat gebied wellicht wen van de beste van de wereld .

Ik snap alleen niet waarom de Roon er in staat als je ook Frenkie de jong hebt. Die kan toch gewoon als verdedigende middenvelder spelen? Zeker tegen noord ierland.

Toch vind ik De Roon echt pure armoede in het NL elftal. Een dissonant in die team al doet hij wel zijn best maar dat is niet genoeg. Dan zou je haast zeggen dat wanneer Ihattaren voor Nederland kiest hij zo instroomt op het middenveld. Zou niet weten waarom dat niet kan met Frenkie en Wijnaldum die in principe ook wat meer verdedigend kunnen staan.

9 oktober 2019 om 21:10

De Roon opstellen is nu niet echt logisch nee, maar die jongen heeft het wel goed gedaan in Oranje. Ihattaren meteen laten instromen lijkt mij wat hardop gezegd. Laten we eerst kijken hoe hij zich ontwikkeld voor we hem allemaal stempel wereldtalent geven.

9 oktober 2019 om 21:13

Waarmee ik overigens geen slecht woord over hem wil rappen hoor. Maar des te hoger de verwachtingen des te harder de val.

9 oktober 2019 om 22:38

Aissati, Bazoer en Bruma moesten toen ook met alle geweld in NL elftal maar is niks geworden. Laten we eerst even afwachten of ie 2e seizoenshelft nog steeds presteert.

9 oktober 2019 om 22:52

Ik denk ook aan Dolberg die een ongelooflijk goed seizoen heeft gespeeld en waarvan elke analist dacht dat hij de top zou bereiken. En we weten allemaal hoe het daarna met hem is gegaan. Ik zeg hiermee niet dat Ihatteren geen goede speler is, maar laten we even kijken of hij zo blijft spelen. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Malen. In het begin van het seizoen scoorde hij amper. We zijn zo goed in het ophemelen van spelers zodra ze even goed spelen.

9 oktober 2019 om 23:06

Beetje krom he.Dolberg die kreeg een hele zware blessure en had moeite daarvan terug te komen. Dan nog is die jongen pas 21 en heeft nog een hele mooie toekomst mits die fit blijft. Vergelijk hem met Schaars dat van de leider van jong Oranje speelde en meester op het middenveld was. Maar na zijn zware blessures helaas nooit meer op niveau gekomen.Snap je punt wel over Het ophemelen en de waan van de dag. Al zie ok bij die Malen het talent er toch wel vanaf spatten hehe.

Snap wel dat Dumfries eruit is, omdat ie matig presteert, maar om nou uitgerekend tegen zo'n zwakke tegenstander Veltman op te stellen? Doe dat dan tegen Duitsland, Frankrijk of welk willekeurig ander groot land dan. Veltman is veel stabieler dan Dumfries, maar niet iemand die eroverheen blijft gaan. Dat ie Malen er niet in zet, snap ik niet, die zit in zo'n flow, laat die jongen lekker spelen.

9 oktober 2019 om 20:50

Maar wie moet je dan opstellen op rechtsback? Beter gezegd: wie is de andere rechtsback die bij de selectie zit (als die er is)? Weet ik eerlijk gezegd niet.

9 oktober 2019 om 21:42

Goed punt.. Misschien Promes en dan Malen voorin?

9 oktober 2019 om 22:13

Dat zou een serieuze optie kunnen zijn inderdaad. Al weet ik niet hoe Malen vanaf de flank zou renderen en ik zie Koeman Memphis in deze gruwelijk goede vorm (bij Oranje dan natuurlijk) niet uit de punt halen, niet in de basisopstelling althans. Als Malen invalt zie ik Memphis wel naar zijkant verhuizen.

9 oktober 2019 om 23:09

Dan zou ik toch voor Hateboer kiezen.
Meer dan goed loopvermogen is fysiek sterk! Alleen dat is typisch een geval waar wij in Nederland een beetje neerbuigend over kunnen doen maar in het buitenland wel op waarde wordt geschat.

10 oktober 2019 om 16:10

Ik doe absoluut niet neerbuigend over Hateboer, speelt prima bij Atalanta, maar wel als wingback in een 3-5-2) systeem met name, geen idee hoe sterk hij is in een 4-mans verdediging. Een klein detailtje, Hateboer zit helemaal niet bij de selectie van Oranje dus lijkt me niet de bedoeling dat Koeman hem de wei in stuurt, hebben we straks een reglementaire 3-0 aan de broek..

Tegen de fysiek sterke Noord-Ieren had ik altijd met Dumfries gespeeld, zeker als je ook Promes kiest (die heeft het loopvermogen om de plek over te nemen)

9 oktober 2019 om 20:49

Dan moet je elke keer die bal gaan halen. Zonde van de tijd.

De Roon boven Van de Beek... dat hadden beide heren toch nooit gedacht.

Verder doet Koeman het tamelijk consequent en beloond hij prestaties (en minder presteren dus niet).
Vooralsnog is er pas weer reden tot klagen als de prestaties terugvallen.

Veltman en Promes kan ik wel mee leven. Veltman speelt dit seizoen uitstekend. En Promes heeft echt de stijgende lijn te pakken. Malen kun je er dan als enthousiaste jonge hond bijgooien als het nog niet helemaal loopt. Voor De Roon had ik bij deze tegenstander toch liever VD Beek gezien. Brengt meer voetbal en diepgang.maar goed, dit is een opstelling die journalisten hebben bedacht, Morgen weten we definitief hoe Oranje staat.

9 oktober 2019 om 20:59

Veltman en Blind spelen dit seizoen allebei goed, maar dan wel bij Ajax als centrale verdedigers. Op de back heeft Blind geen verdedigende stootkracht door z'n gebrek aan snelheid en Veltman geen aanvallende stootkracht door z'n gebrek aan drive en kwaliteiten aan de bal op die positie. Dat is wel een hele rare balans. Verder eens met jouw betoog.

Ik vind vooral de backs onlogisch. Twee backs met zwakke punten bij fysiek sterke tegenstanders. Blind heeft in de verdediging op die positie geen stootkracht en Veltman heeft het aanvallend op die positie niet. Verder zou ik Malen verkiezen boven Promes. Hij heeft waarschijnlijk minstens zoveel vertrouwen, kan op de flank spelen en heeft veel meer potentie dan Promes die al op z'n top zit. Daarentegen had ik verwacht dat Van De Beek zou spelen in plaats van De Roon.

9 oktober 2019 om 21:48

Met van dijk en de ligt als centrum kunnen Veltman en Blind makkelijk back staan en middenveld speelt gewoon beter met een strakke pass in de voeten

10 oktober 2019 om 14:30

Zo ontzettend goed speelt De Ligt vooralsnog ook weer niet in Oranje. Hij speelt niet slecht, maar het is ook niet zo dat hij een onbetwiste indruk achterlaat. Maar goed, hij is nog erg jong. Verder is dat nauwelijks een argument, want in de voorgaande wedstrijden werd Blind ook telkens voorbij gelopen. Ook toen stonden Van Dijk en De Ligt gewoon centraal.

Dit elftal won uit van Duitsland en er is een wijziging Veltman ipv Dumfries dus waarom zou je dit veranderen gewoon een logische opstelling op termijn zal v/d beek er wel inkomen maar verder is dit gewoon een heel erg goed team .

De Roon? Waarom een slot op de deur.. Je hebt 70% balbezit straks en speelt tegen een ploeg die 4-5-1 speelt. Had Donny erin gezet, die kan samen met Frenkie en Wijnaldum meer dan prima de controle bewaken.

9 oktober 2019 om 22:15

Volgens mij speelt Noord-Ierland (op papier althans) wel gewoon 4-3-3 hoor. Heb ze tegen Duitsland niet gezien maar speelden ze toen 4-5-1?

De Roon boven Donny vd Beek!?Onbegrijpelijk, een veel complete voetballer die niet alleen het spel leest maar ook nog eens fysiek sterk is en een neusje voor de goal. Allemaal kwaliteiten die een anonieme de Roon mist. Ik zou bovendien voor Malen gaan in de spits, Memphis op links en geen Promes en Babel maar Bergwijn.

Slapzak zeg! Natuurlijk onderschat je de tegenstander niet, maar (juist) tegen Noord-Ierland mag je toch verwachten dat je genoeg kwaliteit in huis hebt om spelers als Malen, Dumfries en Van de Beek te kunnen kiezen. Sterker, die zijn alle drie beter dan Promes, De Roon en Veltman, wat echt namen van een verleden dat zich in de nabije toekomst al gaat aandienen. Zeker de keuze om Malen te laten banken is onbegrijpelijk. Waar heeft die jongen dat aan verdient dan? Voorafgaand aan de pot tegen Duitsland ligt Koeman nog te zeiken dat-ie te weinig scoort, nu is ie overall topscorer van Europa en geef je nóg de voorkeur aan lieveling Promes! Wat moet zo'n jongen nog meer doen dan?

9 oktober 2019 om 22:01

Geduldig zijn en kans pakken als die zich voordoet. Verder wat ervaring opdoen.

10 oktober 2019 om 13:13

Promes is juist zelf ook in vorm. Bovendien is Malen echt een spits en speelt Depay simpelweg als nummer 9 (weliswaar valse) maar toch in de spits. Depay nu weer naar de zijkant halen getuigd niet van veen logica, juist omdat Koeman aangaf hem als spits te willen zien opereren. En tot nu toe bewijst hij dit meer dan uitstekend. Wat wel zou kunnen is gedurende de wedstrijd besluiten om Depay naar links te halen en dan Babel of Promes eraf te halen voor de inbreng van Malen.

Koeman moet eens even deze 11 namen opstellen ken kijken hoe dat gaat als hij Weghorst selecteert en hem in de spits zet. In plaats van Luuk de Jong die geen pepernoot raakt daar in Sevilla. En ipv Blind zou ik voor Aké kiezen niet omdat hij heel veel beter is. Maar hij doet het prima in de PL en heeft toch meer loopvermogen dan Blind. Of zeg ik nou iets geks? 3-2-3-1 Cillessen, de Ligt, van Dijk, Aké, van de Beek, F. de Jong, Promes, Wijnaldum, Depay, Weghorst. Lijkt mij een goede opstelling!

9 oktober 2019 om 22:17

Als je met 3 verdedigers speelt moet De Vrij er sowieso in staan, die speelt top bij Inter, zeer zeker beter dan Aké. Voor de rest zou ik dit als aanvallende opstelling tegen kleinere landen (maar dan denk ik wel aan een niveautje onder N-Ierland nog) wel een goede opstelling vinden inderdaad.

Depay - Malen - Bergwijn Ginifrenkie - Donnybeste aanval en middenveld van de wereld.

Moeten we tegen Wales ja? Heeft wit-Rusland afgebeld? ;-P on: prima opstelling, de Roon lekker laten spelen. Creativiteit genoeg eromheen. Mocht het niet lukken heb je de luxe omVan de beek alsnog te brengen! Had misschien alleen liever malen gezien i.p.v. promes, die stelt me toch vaak teleur in oranje. Hup Holland!

Vind het niet eens zo'n slechte gedachte om Vd Beek, Bergwijn en Malen achter de hand te houden. Je wordt dan alleen maar sterker. Eerst aftasten en dan aanpassen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren