Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Geen Zoet, Weghorst, Kluivert, Pröpper en Vilhena in selectie van Oranje

Laatste update:

Bondscoach Ronald Koeman heeft zijn 23-koppige selectie bekendgemaakt voor de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Noord-Ierland en Wit-Rusland. De oefenmeester houdt Jeroen Zoet buiten de selectie: de doelman van PSV viel donderdag op het laatste moment uit voor het duel met Rosenborg BK in de Europa League en is volgens de KNVB niet fit. Hetzelfde geldt voor Davy Pröpper.

Ten opzichte van de eerder bekendgemaakte voorselectie zijn Hans Hateboer, Justin Kluivert, Terence Kongolo, Tonny Vilhena, Wout Weghorst en de geblesseerde Pröpper en Zoet er niet bij. Luuk de Jong krijgt de voorkeur boven Weghorst, ondanks dat de aanvaller van Sevilla nog wacht op zijn eerste doelpunt in LaLiga. Kluivert moet pas op de plaats maken voor Steven Bergwijn, die terug is van blessureleed.

Op het middenveld kan Koeman weer een beroep doen op Donny van de Beek, die eveneens kampte met een blessure. Vilhena is het kind van de rekening van zijn terugkeer. Koeman haalt Donyell Malen, die vorige maand debuteerde in de selectie, opnieuw bij de groep. Oranje neemt het op 10 oktober in De Kuip op tegen Noord-Ierland en speelt drie dagen later in en tegen Wit-Rusland.

De volledige selectie:

Doel: Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (Valencia), Kenneth Vermeer (Feyenoord)

Verdediging: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Matthijs de Ligt (Juventus), Denzel Dumfries (PSV), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Internazionale)

Middenveld: Donny van de Beek (Ajax), Frenkie de Jong (Barcelona), Marten de Roon (Atalanta), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Aanval: Ryan Babel (Galatasaray), Steven Berghuis (Feyenoord), Steven Bergwijn (PSV), Luuk de Jong (Sevilla), Memphis Depay (Olympique Lyon), Donyell Malen (PSV) en Quincy Promes (Ajax).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft meer te maken met het niet fit zijn lijkt me dan? Keepte een puike reeks dus het zal niet gaan om prestaties, althans dat zou ik vreemd vinden.

4 oktober 2019 om 12:14

Ja dat lijkt me ook. In zijn mindere periode werd hij ook geselecteerd, dus nu hij weer zijn goede vorm te pakken heeft, zou dat vreemd zijn. Gisteren heeft hij niet gespeeld, terwijl hij nog wel aan de warming up heeft mee gedaan. Denk dat hij nu gewoon even zijn rust gaat pakken en er na de interland periode gewoon weer staat. Als reserve keeper zeg je misschien ook net iets sneller af als basis speler.

4 oktober 2019 om 12:17

Wilde net zeggen. Normaal geen fan van zoet, maar hij is op dit moment beter in vorm dan vermeer.

4 oktober 2019 om 19:27

Nog heel even, dan is Bizot Zoet en Vermeer voorbij. Ik vind die Bizot heel sterk keepen. Heeft een betere uitstraling ook.

Zoet wordt niet gepasseerd, maar is er ivm een blessure niet bij.

4 oktober 2019 om 12:21

Zolang ze maar niet van buiten de 16 schieten, want dan is het wel heel vaak raak.

4 oktober 2019 om 12:42

Tja, dat geldt ook voor onze 1e keus Cillessen. Afgelopen woensdag nog getuige van geweest.

4 oktober 2019 om 12:47

@4fredondo inderdaad en in de Nations League finale tegen Portugal en tegen Barcelona ook. daar heeft hij altijd al moeite mee gehad. dat zagen we ook in zijn Ajax tijd tegen bv Djnepr en FC Groningen en bv in de EK kwalificatiewedstrijd tegen Turkije. Cillessen en afstandsschoten is geen gelukkige combinatie gebleken

4 oktober 2019 om 13:26

En penalty s ook niet... bizot dan maar?

4 oktober 2019 om 13:51

@Japie_Krekel. Ga je nou in in elk artikel waarin Cillessen staat weer hetzelfde riedeltje vertellen/uiteenzetten, om vervolgens weer dezelfde discussie te willen gaan opvoeren? Onder artikel met de verslaggeving, woensdag j.l. gelijk na de overwinning op Valencia, scheef je precies hetzelfde, zoals je dat de laatste maanden ook elke keer doet. Terwijl elke Ajacied en voetballiefhebber met euforie over de 0-3 van Ajax sprak, begon jij wederom en bovenaan een ellenlange discussie over de Nations Cup-finale, over Barcelona, over Ajax tegen Dnjepr en Groningen, over Turkije. En niet te vergeten over de combinatie afstandschoten, penalty’s en Cillessen. Persoonlijk weet ik nu wel hoe jij erover denkt en welke selectieve argumenten je er steeds weer bijhaalt. Om weer elke keer dezelfde discussie te beginnen moet je zelf toch onderhand ook wel eens gaan vervelen?

4 oktober 2019 om 18:33

Ja,die bal van Ziyech had Zoet nu nog naar gezocht man

Wellicht heeft het iets te maken met de blessure van Jeroen Zoet? Lijkt me logischer dan opeens je tweede doelman passeren.

Volledig terecht. Kan er niet meer van maken.

4 oktober 2019 om 12:19

Hoezo dat dan? Zoet keept uitstekend laatste weken. Heeft gewoon te maken met de fitheid van Zoet.

4 oktober 2019 om 13:47

Je hebt dan wel PSV in je naam staan, maar volgens mij kijk je alleen naar Zwolle. Al had je dan ook gezien dat Zoet in een prima vorm verkeerd. Toevallig is ie gisteren uitgevallen met een blessure. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

4 oktober 2019 om 16:26

Lijkt me inderdaad volledig terecht dat je een geblesseerde speler niet oproept Of bedoelde je dat niet??

Bizot krijgt toch de voorkeur boven Zoet? Die tevens geblesseerd is. Ik zie hier weinig schokkends in.

Tja, zo spannend is dat niet toch? Hij is geblesseerd.

Ligt het niet aan de blessure van Zoet? Anders imo een aparte keuze, hoewel ik zeker niet overtuigd ben van zijn kwaliteiten zou ik hem alsnog boven Vermeer verkiezen. Niet dat hij namelijk de sterren van de hemel staat te keepen.

Jasper zal toch wel onder de lat staan. Gister uitgevallen dus opzich niks spannends aan toch?

Krul zou een goede tweede/derde keuze zijn. Speelt sterk bij Norwich.

4 oktober 2019 om 12:39

Krul is ook geblesseerd

4 oktober 2019 om 13:18

Niet?

4 oktober 2019 om 13:36

Doelman Tim Krul mist morgen de uitwedstrijd van Norwich City tegen Crystal Palace. Hij heeft te veel last van een rugblessure. Sportredactie 27-09-19, 16:39 Laatste update: 16:41 Krul raakte zaterdag geblesseerd tijdens het verloren uitduel met Burnley (0-2). Hij speelde die wedstrijd met pijnstillers uit. Trainer Daniel Farke houdt voorlopig geen rekening met Krul. Hij verwacht hem pas na de interlandperiode voor het uitduel met Bournemouth op 19 oktober terug.

Passeert? Hebben jullie gisteren de wedstrijd van PSV gekeken?

Logische selectie weer. Je zal altijd discussie hebben over een aantal spelers (Strootman? Stengs?), maar voorlopig kan je niets anders doen dan het volledige vertrouwen hebben in Koeman en zijn samenstelling van de complete selectie.

Vrij logische selectie wat mij betreft. Stiekem gehoopt op een extra AZer erbij (Stengs of Koopmeiners ofzo). Maar zie wel in dat ze (nog) niet echt beter zijn dan hun concurrenten

4 oktober 2019 om 12:17

Ja, Strootman voegt weinig toe, had wel een Azer bijgekund

4 oktober 2019 om 12:22

Ik weet niet of Jong Oranje speelt, want dan zie ik ze liever bij Jong Oranje spelen dan bij Oranje de bank warm houden.

4 oktober 2019 om 12:25

Ja, dat is ook weer waar. Verwacht dat Jong ook zal spelen

4 oktober 2019 om 12:30

Strootman speelt wel gewoon elke week bij Marseille wat een toch een mooi team is in de vijfde competitie van Europa. Ik kan niet zeggen hoe hij speelt, maar als je basis speelt zal het niet verkeerd zijn. Ik snap dat Koeman er dan voor kiest om hem op de bank te hebben, want ervaring heeft hij genoeg. Daarnaast vind ik hem ook echt niet zo slecht als mensen beweren dat hij is.

4 oktober 2019 om 12:38

Ik kijk meer naar zijn interlandverleden, na zijn blessure vond ik hem echt héél slecht. Maar oké, wellicht verdiend hij een tweede kans nu hij weer een tijdje op niveau speelt. En wie zijn wij om te twijfelen aan Koeman, hij vaart een bepaalde koers en tot nog toe met resultaten.

4 oktober 2019 om 12:50

Ik vind een Stengs dit seizoen meer laten zien dan een Berghuis. Wat dat betreft vind ik het bijzonder dat Berghuis nog de voorkeur krijgt.

4 oktober 2019 om 13:30

Het is maar afwachten hoe de jongens van AZ met de druk omgaan. Presteren bij Ajax, PSV of Feyenoord is wel even heel wat anders dan presteren bij AZ. In Oranje is die druk nog hoger. Ik snap dus wel dat jongens als Stengs er niet bij zitten.

4 oktober 2019 om 13:43

We weten allemaal hoe Berghuis met druk omgaat. Dan gaat ie lopen schoppen en voegt ie qua spel niks toe. Dat heeft ie al meerdere keren bewezen. Als iemand slecht omgaat met druk is het Berghuis, dus om hem met die reden de voorkeur te geven is discutabel.

Hahaha, het beging steeds grappiger te worden. Weer geen Weghorst. Ook ga ik er vanuit dat Bizot dan 2e keeper is.

4 oktober 2019 om 12:17

Waarom begrijp je het Weghorst verhaal nog steeds niet dan? Weghorst past niet in het systeem dat Koeman wilt spelen met snelle spelers voorop. Om iets te kunnen forceren wilt hij een pinch hitter hebben, en in die rol vind hij Luuk de Jong beter passen dan Weghorst. Daarnaast heeft Luuk de Jong ook aangegeven zich in deze rol te kunnen schikken en heeft Weghorst gezegd dat hij, als hij international is, meer wilt dan een rol als pinch hitter. Als Zoet fit is zal Bizot waarschijnlijk gewoon weer vierde keeper zijn, dus nu als derde keeper. Koeman wisselt niet snel in zijn selectie, en zal dat nu dus ook niet doen.

4 oktober 2019 om 13:56

“Snelle spelers” vervolgens Babel elke keer oproepen en basis zetten, ik kijk elke wedstrijd van Galatasaray hij faalt keer op keer, snap niet dat hij nog word opgeroepen.

4 oktober 2019 om 14:13

Ben ook geen hele grote liefhebber van Babel, maar na afgelopen twee interlands kun je bijna niet om hem heen. Speelde toen gewoon twee goede wedstrijden en was belangrijk.

4 oktober 2019 om 14:23

Dat begrijp ik maar je geeft aan dat Koeman met snelle spelers wilt spelen terwijl hij alles behalve snel is, hij haalt juist vaak het tempo uit het spel.

4 oktober 2019 om 12:19

Waarom grappig. Koeman kiest voor een type pinchhitter in de selectie. Hij prefereert in die rol Luuk de jong boven weghorst.

4 oktober 2019 om 12:20

Ik vind het wel een logische keuze. Als Nederland iets moet forceren is Luuk de Jong gewoon de ideale invaller. Luuk de Jong wint gewoon ieder kopduel. Weghorst heeft toch weer net wat andere kwaliteiten. Ik snap de keuze wel

4 oktober 2019 om 12:26

Wat heeft Luuk laten zien dan tot nu toe bij Sevilla en als pinchitter bij Nederland, hij voegt werkelijk helemaal niks toe, geef dan Weghorst een x de kans, die scoort tenminste bij Wolfsburg genoeg, volgens mij kan Weghorst namelijk ook wel een bal door koppen

4 oktober 2019 om 12:33

Luuk heeft een heleboel knappe kopgoals laten zien, plus dat ie ijzersterk is in doorkoppen. Veel meer dan weghorst. Als eerste spits vind ik ze verder allebei bij lange niet goed genoeg

4 oktober 2019 om 13:09

@Aad: knappe kopgoals als basisspeler bij PSV ja. Als ‘pinchhitter’ bij Oranje heeft hij vooralsnog nooit wat gebracht. Niet dat Weghorst dat per se wel kan, maar De Jong heb ik ook nog niet zien uitblinken als breekijzer.

4 oktober 2019 om 13:26

Is het lastig om goed te lezen? Weghorst wil niet alleen bij de selectie in de rol als pinch hitter, en Koeman wilt op die plaats iemand hebben die zijn rol en zijn taak kent, en verder niet moeilijk gaat doen. En Weghorst kan wel eens moeilijk doen als hij 5 wedstrijden op rij niet speelt, en daarna een keer 5 minuten in mag vallen, en bij het maken van een doelpunt weer 3 wedstrijden niet speelt bijvoorbeeld. Weghorst heeft gewoon pech dat er voor een speelwijze is gekozen waar er voor hem geen rol is weg gelegd, en het is gaan draaien met die speelwijze. Dus onder Koeman zal dit niet snel veranderen. Dit heeft niks met de kwaliteiten van Weghorst te maken. Want die heeft hij zonder meer.

4 oktober 2019 om 13:49

Zoals hierboven wordt aangegeven, wil Weghorst zich blijkbaar niet schikken in de rol van pinchitter en Luuk de Jong wel. Dan is de keuze snel gemaakt lijkt me.

4 oktober 2019 om 15:22

Heeft Weghorst dat echt uitgesproken? Zo ja snap ik het wel. Maar ondanks dat ik Luuk inderdaad een betere pinch hitter vind is het wel apart dat hij als reservespits van Sevilla steeds de voorkeur blijft krijgen boven Weghorst, die toch boven verwachting presteert in de BL. Het is niet zo dat Weghorst helemaal niks kan forceren natuurlijk!

4 oktober 2019 om 12:51

lood om oud ijzer imo. doe mij maar Depay en Malen

4 oktober 2019 om 16:33

Weghorst vorig seizoen 17 goals en 7 assists (in 34 duels) in de Bundesliga, dit jaar ook weer begonnen met 3 goals en 2 assists in de eerst 6 potjes. Met alle respect voor Luuk maar dat is geen lood om oud ijzer hoor, zulke stats zal De Jong nooit aantikken in de Bundesliga. Wel is Luuk wellicht de iets betere optie als 'stormram', maar ook daarin vind ik mensen overdrijven. Ja hij is een super goeie kopper, zowel scorend als als kapstok. Maar Weghorst kan met zijn 1.97m en enorme drive toch ook wel wat forceren lijkt me!

Lijkt meer met z'n blessure te maken te hebben. Zoet keepte de afgelopen wedstrijden juist weer erg goed. Volgende keer er hopelijk gewoon weer bij.

Op de Knvb site staat bij de afvallers: "hans Hateboer, Justin Kluivert, Terence Kongolo, Tonny Vilhena, Wout Weghorst en de geblesseerden Davy Pröpper en Jeroen Zoet."het is dus wel duidelijk waarom Zoet niet mee gaat.

4 oktober 2019 om 12:12

Allemaal spelers die niet nodig zijn op de lange termijn of EK. Ga ervan uit dat ze er wel uitgespeeld worden door oa AZ spelers dan wel Ihattaren (hopelijk)
Keepers zijn allemaal zelfde niveau, net onder Cilissen

4 oktober 2019 om 12:21

Van dat rijtje zie ik Kluivert is wel goed genoeg om in de toekomst iets te betekenen hoor

4 oktober 2019 om 12:25

Als je naar de buitenspelers kijkt dan heb je nu al Promes, Babel, Bergwijn en Malen. En dan komen kluivert en Stengs er ook nog aan. (en zover ik het begrijp hebben we ook hier achter weer grote talenten lopen). En ja het is nog af te wachten hoever deze spelers het allemaal schoppen, maar waar we jaren niet wisten wie we op de vleugels moesten zetten hebben we dadelijk wel heel veel keuze.

4 oktober 2019 om 12:28

Kongolo is ook nog maar 25 jaar. Kan als verdediger in de toekomst ook nog wel wat toevoegen. Doet het nu ook goed.

4 oktober 2019 om 12:30

Zijn club overigens niet

4 oktober 2019 om 12:47

Kongolo doet het leuk, voor een hekkensluiter op het tweede niveau van Engeland, de 43e club van Engeland op het moment.. Kom op, het is al een wonder dat hij deel was van de voorselectie.

Ja omdat hij geblesseerd is, net als Pröpper.

Goede selectie al stel ik me vragen waarom babel steeds opgeroepen word is steeds de zwakke schakel Memphis malen bergwijn zou mooi zijn en vind zoet toch wel beter als Vermeer maar is gebleseerd

4 oktober 2019 om 12:14

Babel de zwakste schakel? Dan heb ik toch naar een andere wedstrijd zitten kijken dan jij de laatste keer.

4 oktober 2019 om 12:14

Babel deed het juist goed de afgelopen interlands. Ik zet eerder een vraagteken bij Strootman en De Jong..Luuk dan he

4 oktober 2019 om 12:22

Strootman Mag innd eruit maar weghorst is gewoon beter als babel

4 oktober 2019 om 12:26

Babel wordt gebruikt als buitenspeler. Ik ben benieuwd hoe Weghorst het daar gaat doen.

4 oktober 2019 om 12:27

Jaaa Weghorst is een betere linksbuiten als Babel, dat ziet iedereen

4 oktober 2019 om 12:14

Ja Babel de zwakste schakel noemen na de vorige interlandperiode zegt al genoeg. Zoet is gebleseerd ten eerste en ten tweede is hij de laatste tijd wel iets beter bezig maar is het gewoon een matige keeper..

4 oktober 2019 om 12:15

Huh? Wedstrijd tegen Duitsland gemist. Was de laatste 2 interlands 1 van de betere. Op dit moment brengt hij gewoon een bepaalde zekerheid. Na het EK kan hij of berghuis mooi plaatsmaken voor stengs. Misschien al voor het EK als stengs zo doorgaat.

4 oktober 2019 om 12:16

Babel speelde juist uitstekend de laatste interlands.

4 oktober 2019 om 12:19

Babel was een van de betere tijdens de afgelopen interlands. En is zowel op het veld als buiten het veld erg belangrijk. Ik verbaas me echt over de kennis van sommige mensen hier.

4 oktober 2019 om 12:22

Zoals hieronder al benadrukt was Babel erg goed de vorige interlands, werkt hij als een paard en past hij gewoon bij deze manier van spelen. Ik ben geen Babel fan maar hem op basis van de laatste interlands de zwakke schakel noemen is echt onzin.

4 oktober 2019 om 12:27

Ik snap je reactie maar babel word Al ouder en vind weghorst malen bergwijn op dit moment gewoon beter

4 oktober 2019 om 12:26

Heb je de laatste interland periode gemist? Toen was Babel gewoon heel belangrijk in beide wedstrijden. En Promes doet het ook goed bij Ajax op dit moment. Dus hij moet gaan kiezen tussen die vier spelers voorin. Ben benieuwd, maar gelukkig is het een luxe keuze op dit moment!

4 oktober 2019 om 12:29

Ik schat promes toch hoger in als babel hoor en oke de laatste interlands was hij goed maar wie riep hier een paar interlands geleden dat babel eruit moest ik niet hoor

Koeman kan toch niet heel lang meer vasthouden aan namen als Luuk de Jong en Strootman zou je zeggen. Weghorst en Koopmeiners kloppen hard op de deur..

4 oktober 2019 om 12:16

Eens, daarnaast hoop ik op een andere linksback in de basis. Blind is te traag voor die positie.

4 oktober 2019 om 12:18

Iedereen praat elkaar maar na. Strootman is basispeler bij Marseille dit jaar weer en doet het prima zeker niet minder dan Koopmeiners waarvan ik wel echt een fan ben daar niet van.

4 oktober 2019 om 12:21

Ik doel ook op de kansen die hij in het Nederlands elftal heeft gehad. Toen hij het elftal moest dragen lukte het niet, dus ik zeg door selecteren

4 oktober 2019 om 12:54

Strootman doet het helemaal niet prima. Marseille is weer eens aan een matig jaar bezig, waarin er vaker niet dan wel wordt gewonnen. In zo'n ploeg hobbelt Strootman dus kleurloos mee. Tijd om door te selecteren naar spelers die niet minder zijn, maar wel toekomst hebben.

4 oktober 2019 om 13:33

Verder gaat het er bij mensen schijnbaar niet in dat de druk bij AZ niet te vergelijken is met de druk bij Nederlandse topclubs en relatief grote clubs als Marseille. Bij AZ mag een basisspeler een aantal slechte wedstrijden achter elkaar spelen. Op een hoger niveau is dat onacceptabel.

4 oktober 2019 om 15:13

(Edit:@Marster D) Kijk je Marseille of is t een aanname die opmaakt uit de resultaten? Moet eerlijk zeggen dat ik maar af en toe naar Marseille kijk en dan ook niet echt wauw denk bij strootman. Maar een maat van mij is fanatiek supporter en hij zegt dat strootman en Marseille vooral wisselvallig zijn. Daarnaast is frankrijk echt wel een betere competitie dan de Nederlandse en valt t nog maar te bezien of spelers zoals koopmeijers daar zouden kunnen presteren in een team wat moeizaam draait

4 oktober 2019 om 16:19

Volgens mij bevestigd die kennis waar jij het over hebt toch wel redelijk mijn lezing. Strootman is inderdaad basisspeler bij Marseille, maar daar is ook alles mee gezegd. Hij doet mee en zakt niet door de ondergrens. Maar hij valt aan de andere kant ook niet op in positieve zin. Is dat voldoende om zo'n speler in de selectie van Oranje te houden? Of zouden we niet eens moeten kijken hoe een Koopmeiners die inmiddels toch ook wat wedstrijdjes onder druk gespeeld heeft zich houdt in een rol als bankzitter bij Oranje? Er is niemand die roept dat Koopmeiners in de basis moet staan. Dat staat Strootman immers ook niet bij Oranje.

Mooi poll ook weer. Als Zoet geblesseerd is, lijkt het me logisch dat ik liever Vermeer op de bank heb zitten dan Zoet. Maar mits fit is Zoet wel de meer betrouwbare keeper, zeker als hij het vertrouwen van de coach voelt.

Heisa om niets. Gisteren met een blessure uitgevallen in de warming up en mede daarom uit voorzorg niet met Oranje mee.

Al ben ik niet gecharmeerd van Zoet, keept hij de laatste tijd toch wel erg sterk. Zijn afwezigheid zal te maken hebben met zijn blessure. Verder een vrij logische selectie.

Interessante strijd gaat dit worden. Jasper weet nog niet te overtuigen, Kenneth doet het na behoren(met zo’n slechte achterhoede), en Bizot veert mee op het succes van AZ. Ach als dat het enige probleem is voor het NL elftal, so be it.

Prima selectie maar ik zou de volgende keer Berghuis thuislaten voor Stengs.

4 oktober 2019 om 12:20

Noem dan Bergwijn. Die speelt gewoon niet goed.

4 oktober 2019 om 12:30

Stengs, Bergwijn en Berghuis zitten voor mijn gevoel een beetje op hetzelfde niveau. Verschil is dat Berghuis 27 is terwijl Bergwijn en Stengs 21 en 20 zijn en dus meer potentie hebben. Alleen daarom zou ik ze erbij halen. Op trainingen worden ze alleen maar beter.

4 oktober 2019 om 12:34

Ik zou toch vooral kijken naar vorm van het seizoen en dan valt Bergwijn er gewoon buiten. In Oranje moet het gaan om wie er nu presteert.

4 oktober 2019 om 12:48

Waarom valt Bergwijn er buiten en Berghuis niet kijkend naar de vorm van het seizoen? Berghuis heeft zich het meerendeel van de wedstrijden alleen maar negatief en hoofdschuddend laten zien.

4 oktober 2019 om 13:39

@hangover, als ze qua niveau niet zoveel voor elkaar onder doen dan kun je toch beter een speler selecteren die in te koekomst nog beter wordt?

4 oktober 2019 om 12:21

Stengs heeft nog niet bewezen beter te zijn dan Berghuis.

4 oktober 2019 om 12:55

Berghuis heeft dit seizoen niet laten zien beter te zijn dan Stengs, behalve in doodschoppen uitdelen.

4 oktober 2019 om 13:35

En jij denkt dat Stengs al klaar is voor Oranje? Die jongen presteert (met alle respect) bij AZ. Vergeleken met Nederlandse topclubs, laat staan Oranje is de druk daar nihil.

Zoet is ook niet international waardig. Met Cillessen - Bizot - Vermeer hebben we al 3 uitstekende keepers. Dus geen enkel probleem dat Zoet niet geselecteerd is; gepasseerd of geblesseerd maakt hierin niets uit.van Pröpper is het jammer dat hij geblesseerd is, deze Arnhemse stylist zit er normaliter altijd bij.van Vilhena weet ik niet waarom hij er niet bij zit. Koopmeinders van AZ lijkt me in deze een meer dan goede vervanger !

4 oktober 2019 om 12:22

Ik vind eerlijk gezegd dat we 0 uitstekende keepers hebben. We hebben wat redelijke keepers die je niet per se punten kosten. Niets meer, niets minder.

4 oktober 2019 om 12:35

@nufc_u2 geen enkele van onze keepers vind ik international waardig maar Cillessen is dan de minst slechte van het stel dus we moeten het er maar mee doen helaas

4 oktober 2019 om 13:51

Als je Vermeer verkiest boven de minst gepasseerde keeper van afgelopen seizoen en dit seizoen moet je wellicht even objectief gaan nadenken. Zoet verkeerd de afgelopen weken in een uitstekende vorm, jammer dat ie geblesseerd is uitgevallen gisteren.

Waarom zit Strootman er eigenlijk nog bij? Voegt niks meer toe naar mijn mening. Ik hoop eigenlijk op Blind als CVM.

4 oktober 2019 om 12:24

Blind vind ik te traag voor Cvm ook als linksback. Wat mij betreft op het bankje als vervanger voor CV. Middenveld met Gini, De Jong, van de beek (of op termijn Ihatarren

4 oktober 2019 om 12:28

het nadeel is wel dat ik gini het beste vind op de 10 positie. Dit is ook de beste positie van vd Beek en Ihatarren.

4 oktober 2019 om 12:34

Ja, dat is waar, maar zeker tegen de mindere tegenstanders kan Gini prima met die gasten op het middenveld. Gewoon iets verder naar voren. De Jong meer controlerend. En op termijn is Koopmeiners een optie. Meerdere opties is toch maar een luxe probleem

4 oktober 2019 om 13:37

Blind zakt al regelmatig door de mand als linksback. Nu wil je 'm ook nog een linie naar voren laten spelen met meer ruimte in z'n rug en een groter gebied die hij moet bestrijken? Persoonlijk vind ik Blind alleen nuttig als centrale verdediger en daar hebben we al vier betere spelers voor (van Dijk, De Ligt, De Vrij en Ake).

Koopmeiners hoort hier iig bij ipv Strootman.

4 oktober 2019 om 12:28

Strootman pakt z'n wedstrijden bij Olympique Marseille, dus zijn selectie snap ik nog wel. Op termijn, als Koopmeiners zich door blijft ontwikkelen, zal die ook geselecteerd worden.

4 oktober 2019 om 13:39

Koopmeiners? Die heeft alleen nog maar wedstrijden bij AZ gespeeld en is niet aantoonbaar beter dan z'n 'concurrenten'. Koopmeiners zal zich waarschijnlijk moeten laten zien als het EK ticket eenmaal binnen is. Dan zullen de jongens van AZ kun kansen ongetwijfeld krijgen. Oranje is wel even hele andere koek dan AZ en de Eredivisie.

Ik zou Nederland dit keer graag een keer zien starten met de ligt van dijk en de vrij naast elkaar.

Weer geen Hateboer. Die zou toch echt wel mijn 2e keus rechtsback zijn. Het is er al enorm dun bezet

Bizot 4e keeper? Ik schat hem toch wwl hoger in dan Vermeer.

4 oktober 2019 om 12:36

Wie niet? Hij heeft het in de Europa League al meerdere malen laten zien, en dat zelfs in de voorbereiding al.

4 oktober 2019 om 13:41

Tja, Zoet laat het zien bij Psv, Vermeer bij Feyenoord, Cillessen bij Valencia en Krul bij Norwich. Allemaal clubs waar de druk veel hoger is dan bij AZ. Ik snap echt niet dat mensen dat niet snappen.

Krul verdiend het ook wel om op zn minst geselcteerd te worden.

4 oktober 2019 om 12:42

Is geblesseerd

4 oktober 2019 om 19:45

Oh,dat wist ik niet,ik dacht al,is toch zeker beter dan bizot

Strootman wel weer erbij. op wat voor basis is mij een raadsel en kom aub niet aan zetten met van die onzin dat hij belangrijk is in de kleedkamer. dat vind ik echt altijd zo een onzinreden om een speler te selecteren. in de kleedkamer kan je geen 3 punten verdienen, dat gebeurd op het veld

4 oktober 2019 om 12:42

Strootman speelt dit seizoen regelmatig bij Olympique Marseille, dus zijn selectie als reserve-speler snap ik nog wel. Bovendien, zijn laatste wedstrijd tegen Belgiã£â« speelde hij niet onverdienstelijk. Hij heeft tegen hem dat hij door zijn fouten symbool stond voor de algemene malaise van het Nederlands elftal. Maar besef dat heel Oranje toen gewoon onmachtig en slecht speelde. Ik verwacht wel dat zodra jonge talenten als Koopmeiners, Lang, Gravenbergh etc zich verder ontwikkelen hij uiteindelijk zal afvallen.

4 oktober 2019 om 12:46

dat is wel zo maar ik vind Strootman een statische middenvelder zonder dynamiek. voor zijn blessureleed was het een hele goede speler maar al die blessures hebben van hem helaas een doorsnee middenvelder gemaakt imo

Vrij logische selectie. Natuurlijk kun je discusieren over Weghorst ipv De Jong. Maar De Jong is prima voor de pinch-hitter rol. Met Promes en Malen in groeiende vorm wordt de aanval ook steeds beter. Thuis winnen tegen het stugge N Ierland en de kwalificatie is eigenlijk binnen.

4 oktober 2019 om 12:35

Je hebt een punt, maar Weghorst maakt er meer dan Luuk voor Sevilla is mijn mening, en dat gaat hij ook zeker wel doen. Bovendien zit er ook meer dreiging in Wout, en kan Luuk naar mijn inziens alleen goed koppen. Tja... die omhaal dan? Die was gewoon lucky, denk ik dan. Want Wout kan houterig zijn maar dit is de man waar het waarschijnlijk om gaat draaien. Gelukkig is het zo dat dit geen WK of EK betreft.

Vind het ook jammer dat Luuk de kans krijgt boven Wout. Laatstgenoemde heeft zich nog bij lange na niet kunnen bewijzen bij Oranje. Vind daarnaast dat het niveau van de Bundesliga ver boven dat van de Spaanse La Liga ligt.

4 oktober 2019 om 12:37

@bowcowman die komen er beiden toch alleen hooguit 10 minuten in bij hoge nood als pinchhitter dus wie van die twee erbij zit maakt niet echt verschil

4 oktober 2019 om 12:41

Ook jij hebt een punt, dan Malen maar.

4 oktober 2019 om 12:44

Malen is idd een geweldige spits die de laatste tijd alles raak schiet. Stengs, Dest en Ihatarran komen eraan, Dilrosun doet het goed in Duitsland. er breken denk ik weer hele mooie tijden aan voor Oranje met al dat talent

de backposities zijn wel echt een probleem voor dit Oranje. Blind en Dumfries/veltman daar word je echt niet vrolijk van. staan die tegen een directe tegenstander dan ben je echt de sjaak

Strootman.... Tsja ooit veel potentie laatste seizoenen niet beter geworden. Haal dan Vilenha erbij die heeft veel dynamic

4 oktober 2019 om 12:41

Koopmeiners vind ik momenteel beter als Strootman en Vilhena. die had ik er zelf graag bij gezien

Is Klaassen soms Duitser geworden ofzo? Ik zie geen reden voor Koeman om elke keer Propper (nu toevallig niet), De Roon en Strootman wel op te roepen, maar de aanvoerder van Werder Bremen compleet negeren.. Belachelijk.

4 oktober 2019 om 12:53

Propper vind ik wel veel beter als Klaassen hoor. veel completer en ook creatiever in zijn passing. over het verschil tussen De Rhoon en Strootman tov Klaassen kan je idd discussieren maar laten we hopen dat Ihatarran de nieuwe nummer 10 van Oranje gaat worden. die heeft meer talent in zijn kleine teen dan Klaassen in zijn hele lichaam

4 oktober 2019 om 13:08

Je bedoelt 'beter dan'. Je geeft me de indruk dat je al een hele poos geen wedstrijden van Propper en Klaassen gevolgd hebt, want de afgelopen tijd is er weinig mis met de passing van Klaassen. Daarnaast is hij ook veel beter in het aanjagen, kiezen van positie en wint nagenoeg als z'n persoonlijke duels.

4 oktober 2019 om 13:59

@fcexclusief ik zie niet alles van Werder en Brighton live inderdaad maar we hebben al lopende spelers met Wijnaldum en Vd Beek die op de plek van Klaassen ook spelen en een beetje dezelfde karakteristieken hebben. iemand met de pass van Propper hebben we verder niet echt in de selectie. neemt niet weg dat Klaassen ook gewoon een goede voetballer is natuurlijk

4 oktober 2019 om 13:09

De Roon en Strootman spelen meer vanuit een controlerende rol. Dus dan gaat het om Propper en Klaassen. Dan lijkt me de keuze niet zo moeilijk. En dan hebben we Vd Beek ook nog. Er is simpelweg geen plek voor Klaassen.

Koeman is een zeer ervaren coach geworden die precies weet wie hij nodig heeft voor een goed draaiend elftal en dat hoeven niet perse sterren te zijn. Aan alles kan je zien dat hij voor ervaring kiest en het liefst op internationaal niveau, daar passen (nog) geen talenten in.

4 oktober 2019 om 13:52

Hij zoekt eerder een balans. Bergwijn en Malen zitten er wel bij, maar met Babel en Promes kiest hij ook voor ervaring. Datzelfde geldt voor alle linies.

Ik kan alleen maar hopen dat Ihatarren toch voor NL kiest als ik dit middenveld zo zie. Gelukkig dat Donny ook weer terug is anders was het helemaal huilen geblazen.

Ik blijf het krankzinnig vinden dat de Jong, die geen bal raakt bij Sevilla, wel wordt opgeroepen en hij Weghorst, die prima mee doet in de Duitse Bundesliga, weer negeert. Heel apart.en waarom weer Strootman ? Ook die heb al een paar jaar, na zijn blessure, geen bal goed geraakt. Die voegt totaal niets meer toe. Geef dan inderdaad zo'n jonkie van AZ de kans.

Dan zou ik in de toekomst nog wel Dest in plaats Veltman en Koopmeiners in plaats Strootman en Stengs in plaats Berghuis en dan vindt ik het een prima selectie.
Je zou ook nog kunnen twijfelen om te stoppen met de Jong en een type Weghorst ervoor te nemen als stormram zeker als de jong zijn plek kwijt raakt bij Sevilla.

Hoef je daarna alleen nog eens te kijken naar een Boadu dat vindt ik ook wel een jongen die goed tot zijn recht zou kunnen komen bij het oranje

Het is dat het zo goed gaat, maar je kan ook echt wel een lekkere 3-5-2 opzetten. Met Babel en Promes voor wat vuile meters op de flanken. Wijnaldum van de Beek kan eventueel omgewisseld worden, maar dit lijkt mij persoonlijk beter (vrije rol wijnaldum) Best een aardig elftal zo langzamerhand en dan nog al die talenten... zirkzee boadu stengs koopmeiners , ihhataren , dest , chong etc etc je kan zo nog wel een stuk of 10 noteren.

Cilessen
De Ligt
Van dijk
De Vrij
Promes
Vd Beek
F De Jong
Babel
Wijnaldum
Malen
Depay

Telkens als ik de naam Kluivert zie dan denk ik weer:"wat nou als die jongen gewoon bij Ajax was gebleven ? Dan had hij wellicht in dezelfde flow gezeten als waar heel Ajax sinds vorig jaar in zit. Dan waren zijn kansen op verkiezing in de definitieve selectie ook groter geweest Ik weet het, als dit als dat.... Maar het is niet zo. Jammer. In mijn ogen heeft hij anderhalf jaar geleden verkeerd gekozen..

Ik heb het toch lang zien zitten om De Jong boven Weghorst te verkiezen, maar De Jong lijkt mentaal nog steeds de speler die hij was toen hij vertrok bij FC Twente. Te groot voor het servet, te klein voor het tafelkleed. Wederom heeft hij het moeilijk buiten de Eredivisie en hoe goed hij ook meevoetbalt bij Sevilla, als spits dien je te scoren. Het is inmiddels dan ook onterecht dat hij weer bij Oranje zit, al zal hij waarschijnlijk geen minuten maken.

Oranje heeft een uitstekende achterhoede een meer dan prima middenveld ook aanvallen zijn er meerdere opties alleen een echte centrumspits van topniveau ontbreekt en ook de keepers zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Verder heeft Nederland toch best een behoorlijk elftal wat zonder problemen zes uit twee moet halen in de komende wedstrijden..

Waarom geen Weghorst? De man speelt en scoort beter dan Luuk de Jong. Jammer dat Koeman vasthoudt aan een wissel terwijl je juist daar sneller een ander de kans kan geven. Verder vind ik dat Veltman hier niet tussen hoort.

4 oktober 2019 om 15:28

Maar wie moet er dan bij? Ik neem aan dat het voor de rechtsbackpositie gaat. Veltman doet het goed bij Ajax, is erg degelijk en je weet wat je aan hem hebt. Als je naar andere rechtsbacks gaat kijken, Dumfries is niet echt in vorm en lijkt dan toch al snel op een lomp blind paard, Dest heeft potentie maar komt nu nog te kort, karsdorp is er (nog) niet klaar voor en weet niet of hij dat ooit zal worden, Tete speelt nooit, Janmaat hoor ik erg weinig over en is ook wel vrij beperkt dus echt veel andere keuzes zijn er ook niet echt voor die posities in ieder geval niet dat je er dan heel veel op vooruit zou gaan.

4 oktober 2019 om 15:43

Wie er dan bij moet? Wat dacht je van Hateboer. Een echte back. Niet de beste, maar tenminste wel iemand die wekelijks als back speelt.

4 oktober 2019 om 15:57

Dat zou idd een oplossing kunnen zijn, maar weet niet of je er dan zoveel op vooruitgaat (achteruit ook niet denk ik). Met je argument van spelers horen op de positie waar ze bij de club ook spelen ben ik wel met je eens, maar geld dit dan ook niet voor een Blind en Depay?

5 middenvelders lijkt mij wat aan de weinige kant

4 oktober 2019 om 14:26

terecht dat je strootman niet meetelt..

Ik snap echt niet waarom Weghorst nooit een kans krijgt. Die is toch echt beter dan De Jong. Hij is echt scherp voor de goal en frommelt de bal er altijd wel in en hij heeft een wilskracht van hier tot Tokyo. Luuk de Jong straalt echt niks uit.

4 oktober 2019 om 15:04

Weghorst verdiend zeker een kans. De Jong speelt dramatisch bij Sevilla. Weghorst kan tenminste zelf een goal maken ipv alleen maar aanvoer nodig hebben.

Had Weghorst opzich wel boven Luuk de Jong gezet, ik denk dat Weghorst iets completer is en heeft al langere periode veel goede dingen laten zien in een grote competitie. Verder is het prima. Misschien is een keer kijken of een Stengs erbij kan, maar die kan ook nog lekker in jong oranje spelen, verder zijn er ook nog andere talenten die al wel op de deur beginnen te kloppen. Hoop dat ze op het middenveld met De Jong, Wijnaldum en Vd Beek gaan spelen, maar Koeman zal wel vast willen houden aan De Roon. Waarschijnlijk gaat dat dan ten koste van Vd Beek.

Weghorst weg? Ten faveure van wie?

Hij zal het nooit toegeven, maar wat zal die Kluivert zich toch achter de oren krabben dat zijn hoogmoed hem naar de subtop van Italie bracht. Hij heeft er nu regelmatig een basisplaats, maar is als je naar zijn statistieken kijkt nog niet beslissend erg beslissend voor zijn ploeg. Ik ben ervan overtuigd dat hij bij Ajax een voorspoediger ontwikkeling had gehad. Sterker nog, als we naar Oranje kijken lijkt me een 'trouwe thuisblijver' als Bergwijn verder in zijn ontwikkeling, zijn Stengs, Malen en Boadu talentvoller en zal bij goede prestaties bij de koploper in de Eredivisie Promes er ondanks zijn mankementen beter opstaan dan Kluivert in de schaduw van de Italiaanse top. Met dezelfde bril zal Chong denk ik spijt hebben dat hij niet voor een tijdelijke verhuur koos. Doet het aardig, maar voor je ontwikkeling is het niet heel lekker als je in zo'n jong en pover Manchester United je best moet doen om uit het rechterrijtje te komen...

Had Weghorst er nou toch bijgehouden... Het is toch niet onlogisch dat Luuk de Jong geen zekerheid meer is voor EK 2020. Dan neem je toch een kandidaat mee die hem eventueel zou kunnen vervangen in de periode tot dan? Ik zou daarom een shortlist willen hebben bestaande uit Huntelaar, Weghorst, L. de Jong en tã³ch ook Dost die met elkaar moeten uitmaken wie de supersub zal zijn indien Depay Malen/Depay/Promes-Babel niet lekker loopt. Mensen, toch mooi dat Promes, Depay en Malen in vorm zijn: ineens een luxeprobleem. Hoop dat Koeman El Ghazi ook in de gaten houdt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren