Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aad de Mos sneert naar ‘papegaaien’ na overwinning van Ajax op Lille

Laatste update:

Tijdens de 3-0 overwinning op Lille OSC bestond het controlerende blok op het middenveld van Ajax andermaal uit Edson Álvarez en Lisandro Martínez. Het duo kreeg de afgelopen tijd de nodige kritiek in de media, maar daar kan Aad de Mos zich niet in vinden. De analist annex oefenmeester in ruste sneert via Twitter naar de ‘papegaaien in de studio's’.

“Hoe durf je het te zeggen? De papegaaien in de studio's, die zeggen dat Ajax geen middenveld heeft”, schrijft De Mos, verwijzend naar Veronica, de NOS en FOX Sports. Onder meer Johan Derksen liet zich voor én na de wedstrijd weinig lovend uit over het middenveld van de Amsterdammers. “De kansen die Lille kreeg, kwamen toch omdat die twee mensen lieten lopen.”

Erik ten Hag erkent: 'Soms was het iets te veel circus'

“Waar ze voor staan, hebben ze redelijk in gefaald. Risicoloze balletjes kun je er duizend van geven in een wedstrijd”, sprak Derksen dinsdagavond in de studio van Veronica. Ook collega-analist Wim Kieft plaatste een kritische noot bij het spel van Martínez en Álvarez. “Martínez en Álvarez staan daar voor de controle. Heel vaak in de omschakeling waren ze er niet. Voor je organisatie is dat dodelijk.”

De Mos is beter te spreken over het spel van het middenveld van Ajax, dat gecompleteerd werd door Quincy Promes. “Na gisteren hebben veel pseudo-kenners zich belachelijk gemaakt”, stelt De Mos, die de hashtags #Alvarez, #Martinez, #Promes #Topbalans #TenHag toevoegt. “Proficiat.”

Vind jij de reactie van Aad de Mos terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahaha die Aad wil even makkelijk vrienden maken in Amsterdam, beetje simpel roept zelf ook al jaren onzin.

18 september 2019 om 09:32

Ik ben eens de statistieken van het geweldige middenveld van afgelopen seizoen gaan opzoeken. Dan met name de wedstrijd van de 'grote' bevestiging zeg maar. Bayern Munchen thuis. Tijdens die wedstrijd kregen we 14 schoten tegen(schoten zelf 17 keer) waarvan 9 tussen de de palen en drie doelpunten. Zelf 8 tussen de palen en 3 doelpunten. Bayern deed exact hetzelfde als Lille, Paok en Heerenveen. Snel zijn in de omschakeling van verdedigen naar aanvallen. Over die thuiswedstrijd waren we lyrisch. Blijkbaar hoort dit gewoon bij Ajax. De wijze waarop we er in de halve finale eruit gingen is eigenlijk net zo: spelers staan te ver naar voren (De Ligt) tegenstander schakelt snel om en hup doelpunt tegen. Het levert ons veel op, maar het zit ook eens tegen. De amusementswaarde ligt echter vaak erg hoog. Dit is Ajax en dat moeten we maar accepteren. Ik ben het met Kieft eens, maar ik snap Aad de Mos ook. Aanvallend werkt het fantastisch. 3-0 winst, waar hebben we het dan over?

18 september 2019 om 09:35

ik snap Aad wel, er is bizar veel kritiek op het huidige Ajax. Ajax dat dit jaar nog ongeslagen is, weer Champions league speelt en met mooi voetbal van de nr 2 van Frankrijk wint. Een team dat vorig jaar o.a. 5-1 van PSG won. Mensen verwachten veel van dit Ajax maar we moeten niet vergeten dat het maar een Nederlandse club is. Waar Nederlandse clubs zo goed als nooit overwinteren in de Champions League gaan mensen het een schande noemen als Ajax niet gaat overwinteren. Ajax moet voor een plek bij de 1e 3 gaan en heeft gister een prima stap daarvoor gezet. Als ze het niveau halen wat mensen willen dat ze halen spelen ze weer teams als Real madrid en Juventus weg. Dat kan je simpelweg niet verwachten van een club uit Nederland.

18 september 2019 om 11:50

Baradona Kun je voorbeelden geven of zelf met argumenten komen waarom dit verhaal niet klopt? Nu breng je iemand in diskrediet zonder reden. Personen diskwalificeren is een activiteit die thuishoort in Duitsland en bij Trump.

18 september 2019 om 12:27

Inhoudelijk ben ik het dit keer volledig met Aad eens, vind alleen dat hij nu heel makkelijk een wit voetje wil halen terwijl er uit zijn eigen mond ook met regelmaat onzin komt.

Het mooie is dat Derksen afgeeft op de balletjes breed en terug, terwijl Frenkie niet anders deed. Maar daar was die we lyrisch over. Daarnaast vind ik het ook wel fijn dat Alvarez bijna al zijn kopduels wint op het middenveld!

18 september 2019 om 08:45

"Terwijl Frenkie niet anders deed"? Als je echt denkt dat Alvarez en Frenkie dezelfde passjes geven heb je echt geen verstand van het spelletje. Frenkie speelt alleen (met tegenzin) balletjes breed of terug als het niet naar voren kan, terwijl Alvarez moedwillig voor zekerheid kiest.

18 september 2019 om 08:58

Ik heb het niet over het wel of niet willen spelen van de balletjes, maar over het feit dat ze het allebei deden maar alleen Alvarez hierop wordt bekritiseerd.

18 september 2019 om 09:25

Het is zo een domme modeterm dat tikkie breed, tikkie terug. op die posities en op elke positie ben je een goede voetballer als me de beste oplossing kiest. Als dat een tikje terug is, moet je dat doen. Mensen snappen niet dat Ziyech veel balverlies lijdt omdat zijn rol erom vraagt. Als Frenkie de Jong of Martinez elke bal vooruit zou spelen zouden ze veel balverlies lijden op een levensgevaarlijke plek. Bij hun is een laag percentage balverlies essentieel en dat doen ze allebei fantastisch. Martinez is daarbij net als Frenkie verdedigend sterk en in staat om het hele veld te overzien en ballen over de linies heen op de stropdas te leggen. Gewoon een topper, maar het duurt nog even voordat Derksen dat gaat toegeven. Geeft niks verder.

18 september 2019 om 09:46

TheHunterz. Dat komt dus omdat Alverez voorlopig nog voor veel meer zekerheid in zijn spel kiest. En veel meer balletjes breed en terug geeft, waar die ook voor andere oplossing kan kiezen. Beweren dat Frenkie die jong niet anders deed slaat nergens op. Frenkie deed niet anders dan kijken of hij gelijk aanvallend kon handelen. Dan wel met een (kort) balletjes naar voren of met een dribbel naar voren. Alleen als het echt niet anders kan speelt hij hem breed.

18 september 2019 om 10:20

Nee, ik overdrijf ook wel een beetje. Begrijp me niet verkeerd, de positie waarop beide spelers spelen is het inderdaad normaal dat er redelijk wat ballen breed en terug gaan zoals Manodedios aangeeft. Het gaat mij alleen om dat Alvarez hier commentaar op krijgt, terwijl Frenkie het ook deed. Wel in mindere mate. Maar geef Alvarez ongeljik in zijn, 4e (?) officiële wedstrijd voor Ajax.

18 september 2019 om 10:52

Of jij ziet dingen die er niet zijn. Frenkie kreeg ook eerst kritiek dat het allemaal wel wat meer risicovoller mocht en veel balletjes breed. Dat is gewoon waar wat hij zegt hoor

18 september 2019 om 14:45

Ik begrijp die vergelijking niet zo omdat niet Alvarez de rol van verbindingsspeler van Frenkie heeft overgenomen, maar Lisandro Martinez. Ik begrijp die vergelijking sowieso niet omdat Frenkie een speler van de buitencategorie is en spelers uit die categorie per saldo onhaalbaar zijn voor Ajax en het dus niet meer dan logisch is dat Ajax op die plek kwaliteit inlevert. Lisandrio Marinez doet het echter zo goed dat de schade reuze beperkt is gebleven. Alvarez moet je afzetten tegen Schone, terwijl die volgens veel Ajacieden vorig seizoen al niet meer goed genoeg was omdat hij het niet meer kon belopen. De kritiek op Alvarez vind daarom voor het grootste gedeelte gezocht.

18 september 2019 om 10:23

Ik ben met je eens. Frenkie deed dat zoveel ook bal breed. Maar mensen willen dat gewoon niet zien. Laat ik voorop stellen dat frenkie echt een topper is. Is een specialist. Maar die jongen heeft per wedstrijd 100 balcontacten bij ajax. Pass accuracy van 97% ofzo. Niet alles pass is een risicovolle pass zal ik je vertellen. Veel van deze nogmaals gewoon breed. Martinez heeft zelfs een betere lange ball in de benen. Voordat ik afgemaakt word hiero. Ik zeg hiermee nietttt dat martinez beter is. Alleen martinez is wel allrounder.

18 september 2019 om 14:49

Of een pass risicovol is of niet, is volstrekt irrelevant. Het is tenslotte geen doel op zich om risicovolle passes te geven. Het gaat erom of de pass die je geeft, de juiste oplossing is. Als de gelegenheid om een breedtepass vraagt, kan je die beter geven.

Zijn er weinig die deze man nog serieus nemen denk ik zo.....nou zijn er zo en zo niet veel analyticus die je serieus kan nemen😂

18 september 2019 om 08:46

Ik vind Fox wel redelijk, zeker bij het programma voetbalpraat. Gisteren zat er Leon ten Voorde en die gaf heel rustig z'n mening. Mensen als Derksen en Driessen zoeken sensatie en vinden het heerlijk om Ajax te bashen. Bij dit duo is het extreem. Zoals ik al gisteren zei zou het goed zijn als het duo van de tv verdwijnt.

Het is heel simpel. Er was een vol en leeg glas. Het is maar naar welk deel je continue wil kijken. Ik wil juist naar het hele glas kijken. Er waren zeker goede dingen, maar Valencia en Chelsea hadden waarschijnlijk gisteren minimaal een keer gescoord. Voor de eerste wedstrijd was het eindresultaat goed, maar ook Ten Hag en ook z'n spelers gaven meteen al aan dat het zeker beter kan en moet.

18 september 2019 om 09:16

Die zegt dat Valencia en Chelsea hadden gescoord ? altijd weten ze wel weer het negatieve er uit te halen met die poppensnor en Driessen voorop , het is nu eenmaal logisch dat Ajax met dit voetbal ook kansen weggeeft maar ze creëren en ook zat dat is nu eenmaal voetbal , 3-0 win je van Lille in de CL en nog moeten de heren analytici weer even negatief doen en is Lille een middelmatig ploegje , gelukkig kan ten Hag weer een weekje zonder kritiek want als hij had verloren dan waren ze er weer als de kippen bij geweest om hem af te zagen .

18 september 2019 om 09:47

Ik ga er van uit dat de spelers van Chelsea en Valencia kwalitatief beter zijn. Natuurlijk is dit puur een buikgevoel. Wie weet had Ajax dan ook meer gaan creëren. Het is een hypothetisch onderwerp. Tijd zal zeggen hoe goed Ajax zal worden, maar voor nu ben ik tevreden.

Word ook wel moe van mensen zoals Derksen die hun meningen verkondigen als feiten. Wat het nog erger maakt is dat iemand zoals hij al na 2/3 potjes zegt dat iemand er niets van kan, terwijl diegene uit een totaal ander land/klimaat/competitie/cultuur komt. Geef eens iemand de tijd en oordeel dan ipv Alvarez, Promes en ook Martinez al af te strepen. Als blijkt dat ze het daarna geweldig doen is hij te koppig om zijn ongelijk toe te geven en komt hij met andere redenen

18 september 2019 om 11:02

Klopt, zie het Wout Weghorst verhaal. Die kon er helemaal niets van, belachelijk dat AZ hem haalde. En kijk nu eens waar die Wout Weghorst staat te ballen.

Word ook wel moe van mensen zoals Derksen die hun meningen verkondigen als feiten. Wat het nog erger maakt is dat iemand zoals hij al na 2/3 potjes zegt dat iemand er niets van kan, terwijl diegene uit een totaal ander land/klimaat/competitie/cultuur komt. Geef eens iemand de tijd en oordeel dan ipv Alvarez, Promes en ook Martinez al af te strepen. Als blijkt dat ze het daarna geweldig doen is hij te koppig om zijn ongelijk toe te geven en komt hij met andere redenen

Alhoewel ik het meer oneens dan eens ben met Johan Derksen, ben ik het toch deels eens met hem als het gaat om het huidige Ajax middenveld. Je mist gewoon echt wat voetbal. Martinez heb ik geen problemen mee, en ik vind dan ook dat Derksen onterecht hard is op hem. Aan de bal vind ik hem erg sterk en verdedigend is het ook een zeer goede speler (alhoewel dat gister wat minder ging). Alvarez mag van mij ook zsm van het middenveld gehaald worden. Hij had gister een mooie pass waarmee hij Promes wegstuurde, maar voor de rest was het aardig pover. Hij mist handelingssnelheid voor het Ajax middenveld. Negen van de tien keer speelt hij een balletje terug of breed. Daarnaast vond ik ook dat hij er aardig vaak werd uitgelopen en werd uitgespeeld (dit terwijl hij juist verdedigend z'n mannetje hoort te staan). Ik vond hem ook voor grote delen van de wedstrijd onzichtbaar. Ik zag ook dat hij regelmatig zo diep stond, dat hij praktisch naast Tadic in de spits stond. Ik ben blij met zijn doelpunt, maar in mijn ogen was dit meer geluk dan wijsheid. Alles in mij riep dat hij probeerde die bal voor te geven, maar dit mislukte en de bal belandde in het doel. Nee, ik zie Alvarez liever centraal achterin staan en ik weet dat het nu overkomt alsof ik hem maar niks vind, maar dat is niet zo. Ik zie in hem gewoon niet een Ajax middenvelder. Daarvoor mist hij handelingssnelheid, inzicht en hij is niet dynamisch genoeg. Centraal achterin zie ik hem dan wel weer goed spelen.

18 september 2019 om 09:00

Van A tot Z eens met jouw reactie. Ben ook benieuwd hoe het middenveld er uiteindelijk uit zal komen te zien.

18 september 2019 om 09:14

Ik ben het met je eens hoor, maar vergeet niet dat vd Beek nog terug komt en die gaat dan ook echt wel spelen. Dan zou je met bijvoorbeeld vd Beek en Martinez kunnen spelen met een Ziyech/tadic/neres/promes op 10 ervoor. Martinez voor het verdedigende, vd Beek voor het voetballende vermogen en dan heb je er nog 4 voor lopen die genoeg creativiteit hebben om de goals te maken.alle negativiteit rond dit Ajax snap ik dan ook niet echt. Ik zie het echt wel goed komen dit seizoen. Een eerste plek in de CL poule sluit ik dan ook echt niet uit. Juist in de CL lijkt Ajax altijd boven zichzelf uit te stijgen.

18 september 2019 om 09:20

Middenveld promes/ziyech met van de beek en martinez is niet te doen denk ik. Je zag gister al die uitbraken van lille met alvarez op het middenveld. Wordt veels te aanvallend. Van de beek gaat ipv promes denk ik

18 september 2019 om 13:13

Dat is wel echt een misvatting hoor. Je kan drie verdedigende middenvelders opstellen dat betekent niet dat je minder kansen weggeeft. Ajax zet gewoon erg hoog druk als je dan ergens te laat komt dan kan het zomaar helemaal open liggen. Dat heeft niet met een speler te maken maar met het team. Als iedereen zijn taken goed uitvoert bij druk zetten dan kan je met elk middenveld spelen. Vaak is het echter dat aanvallende spelers hier minder bereid toe zijn maar dat is volgens mij niet bij Ajax iig niet in de CL.

18 september 2019 om 09:36

Ik ben het met je eens. De snelheid van Frenkie (in de omschakeling) kun je gewoonweg niet vervangen.

18 september 2019 om 13:10

@miccoli: helemaal eens. Alvarez is gewoon totaal ongeschikt voor het middenveld. Hij heeft niet de handelingssnelheid en hij loopt vaak naar voren omdat hij denk dat dat moet maar heeft geen idee wat hij dan moet doen. Dat doelpunt was wel als schot bedoeld maar wel totaal geluk. Ik hoop dat hij achterin komt te staan maar bij Mexico speelt hij ook op middenveld dus de vraag is of hij dat wel kan. Ik zou vd beek op 8 zetten maar weet dus niet of dat heel geslaagd gaan zijn want hij is vooral goed als 10. Marin moet dit ook kunnen maar heeft meer tijd nodig.

Erg makkelijk weer van Aad. Zelf de grootste opportunist onder de analisten. Kijken wat ie zondag weer zegt als PSV dat middenveld heeft ontleedt. Want het aantal kansen dat ze ondanks dat controlerende blok nog weggeven was vrij veel. Ik denk dat PSV verder is, maar we zullen zien wat het Ajax middenveldblok defensief en offensief brengt. Al denk ik dat vd Beek weer speelt.

"hoe durf je dat te zeggen". Beste Aad, luister even terug hoe jij je laatst uitliet over Ronaldo. Zo spreken over een van de twee grootsten aller tijden. Hoe durf je dat te zeggen?

Ajax geeft wel 4 tot 5 100% kansen weg die bij een Tammy Abraham goals waren geweest. die 6 verdedigend ingestelde spelers moeten daarom wel beter gaan presteren want gisteren gaven ze echt veel te veel weg. aanvallend zit het wel snor natuurlijk, dat is verder prima

18 september 2019 om 11:09

Daar heb je zeker gelijk in. Dat moet eruit en zijn ze volgens mij zelf ook vrij duidelijk in. We vergeten wel dat er nog wel een redelijk belangeijke speler mist. Donny. Ik denk dat het dan heel anders staat. Alvarez op de plek van Veltman en Veltman afwisselen met Dest. Dan lijkt me de opstelling iets meer in balans

18 september 2019 om 12:07

Nee hoor, dan staat Onana er nog steeds.

18 september 2019 om 13:05

Nou ik heb geen 4-5 100 kansen gezien. Ik tel er drie: eentje net voor rust, een kopbal na rust en de 1-op-1 na een snel genomen vrije trap. Nog wel gevaarlijke situaties. Maar dan nog, met meer verdedigers speler betekent niet dat je beter verdedigd. Dus dat aantal is totaal irrelevant als je het niet in de context zet; de manier van spelen. Ajax zet erg hoog druk met het hele middenveld. Dan is het gevolg dat je kansen regenkrijgt maar ook dat je zelf veel creã«ert. Waar het dan misgaat is lastig te zeggen daar moet je de momenten nog eens rustig terug kijken en eigenlijk van bovanaf. Ik kan alleen maar zeggen dat ik Alvarez een aantal keer totaal verkeerd zag instappen maar kan ook zijn dat verdediging niet genoeg aansluit. En sinds wanneer is Tammy Abraham de nieuwe wereldspits omdat hij er nu een paar maakt bij Chelsea? Niet 1 spits maakt 100 van zijn kansen. Sterker nog niet eens 50 dus ook de geweldige Tammy Abraham had er gister geen 3 gemaakt. Maar we zullen het zien. ajax speelt gewoon heel aantrekkelijk en met risico. In de aanval ligt de kracht dus daar focussen ze zich op. Dan geef je achterin kansen weg. Ik win liever met 4-3 dan 1-0. Je kan het glas halfvol bekijken of halfleeg. Jij bekijkt het als halfleeg, heeft wellicht te maken met je clubvoorkeur. Ik zou dan vooral blij zijn met de manier hoe Ajax speelt want dan kan je wel doelpunten tegen ze maken, Kan me nog een Ajax uit 2004 onder Koeman herinneren, die alleen maar verdedigden. Daar werd ik nou niet heel enthousiast van. Zelfde gold voor het PSV van een paar jaar geleden.

18 september 2019 om 15:23

Ten eerste waren het 3 grote kansen, geen 4 a 5. Ten tweede heb ik eens even de samenvatting van Che - Val teruggekeken en wat zie ik tot mijn grote verbazing mist hij ook gewoon een paar dotten van kansen!

18 september 2019 om 16:38

Ik heb er 4 geteld: 1 - vlak voor rust, schot op Onana 2 - vlak na de 2-0, vrije kopkans op Onana. 3 - vlak na de 3-0, 1 op 1 met Onana. 4 - vlak voor tijd, bal op de paal rebound. (off : sinds de enters worden weggewerkt op VZ is posten werkelijk een drama)

Aad heeft helemaal gelijk. Die zeiksnor in de studio gisteren probeerde weer eens zijn gelijk te halen, terwijl iedereen gezien heeft dat met name Martinez een prima wedstrijd speelde. Met zijn gelul over risicoloze breedtepasses. Bullshit. Ik heb ook zeker 5 of 6 crosspasses over de hele breedte van het veld gezien waarmee hij het spel naar de andere kant verlegde. Maar ja Derksen presenteert zich het liefst als godsgeschenk aan het analistengilde en lult het liefst dusdanig stom dat het weer reactie oplevert. Hij werd zelfs uitgelachen in de studio na zijn opmerking over Martinez. Niemand zou die azijnpisser nog serieus moeten nemen.

18 september 2019 om 11:12

Als je door een hele studio wordt uitgelachen moet je toch bij jezelf te raden gaan. Maargoed Derksen bleef gewoon in zijn rol. Niet te druk om maken. Het is irritant maar dan moet je gewoon voor de wedstrijd inschakelen en hem voordat ze naar de studio gaan daarna uitzetten

Derksen , die kan je gewoon niet serieus nemen . Die roept voor de wedstrijd dat Lille een niet te onderschatten tegenstander is , dat het een gelijk spel wordt. Lille is niet voor niks 2de geworden in die sterke , fysieke Franse competitie.
Nu dat Ajax met 3-0 wint is Lille volgens Derksen een ploeg die er niks van kan. En blijft hij maar hameren op het slechte middenveld van Ajax
De Mos heeft wel een punt,. Er zijn veel papagaaien. Het middenveld van Ajax staat een stuk beter met die 2 er op , dan de eerste wedstrijden .
Het was wel interessant wat Hans Kraan zei , dat als van de Beek weer fit was dat die weer op het middenveld zou gaan spelen aan de rechterkant.

Die slome duikelaar die bij Derksen en Kieft zat had aan Derksen al voor de wedstrijd kunnen vragen wie hij dan wel op het middenveld zou zetten. En meteen ook naar de rest van het team kunnen vragen. Maar nee, die ene voor de hand liggende vraag stelt hij niet.dus komt Derksen makkelijk weg met zijn opmerkingen. Ik had Aad de Mos daar wel graag bij gehad.die had van het hele verhaal van Derksen appelmoes gemaakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren