Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Depay: ‘Kwestie van tijd voordat we kunnen meedoen om de wereldtitel’

Laatste update:

Memphis Depay is positief gestemd over de toekomst van het Nederlands elftal. De selectie van Oranje kwam dinsdag bijeen in Zeist, ter voorbereiding op de EK-kwalificatiewedstrijden tegen Duitsland en Estland van respectievelijk vrijdag- en maandagavond. Depay merkt dat de internationals zich als spelers ontwikkelen en denkt ook dat hij zelf positieve stappen zet bij Olympique Lyon.

De stemming rondom Oranje is positiever geworden, geeft hij aan. "De sfeer in het stadion is beter. De jongens maken transfers en ontwikkelen zich. Ik voel ook dat ik me ontwikkel. Het is goed om te zien. Ik heb het idee dat er veel groei in de ploeg zit", aldus Depay in gesprek met VTBL. Als de verslaggever vraagt of het een kwestie van tijd is voordat Oranje wereldkampioen wordt, moet Depay lachen. "Ik denk dat het een kwestie van tijd is voordat we met de grote landen kunnen meedoen daarom."

Depay is zelf uitstekend begonnen aan het nieuwe seizoen. In de eerste vier competitieduels maakte hij al vier doelpunten in de Ligue 1 en gaf hij een assist. Depay deelt de topscorerstitel voorlopig met Victor Osimhen van Lille OSC. "We zijn pas vier wedstrijden onderweg, maar het gaat lekker. Ik ben betrokken bij goals en ik ben gevaarlijk, dus daar ben ik blij mee. De laatste keer dat ik zo'n start heb gehad, was volgens mij bij PSV. Ik hoop het vol te kunnen houden."

Een zomerse transfer was voor Depay geen serieuze optie. "Er waren een aantal clubs met interesse, maar niets waarvan ik en mijn team dachten: dit moeten we gaan doen", legt hij uit. De buitenspeler voelt zich goed in Lyon en is blij met de inbreng van de nieuwe trainer Sylvinho. "Hij heeft een goede impact op het team. Je voelt een frisse spirit rond het team. Mede daardoor ben ik gebleven. Ik heb nog twee jaar en er komen mooie dingen aan."

"Hopelijk kan ik dit seizoen knallen bij Lyon en het Nederlands elftal. Oranje is net zo belangrijk, misschien nog wel belangrijker. Zeker als je de afgelopen jaren ziet. We moeten ons gewoon kwalificeren", benadrukt Depay. Oranje won een van de eerste twee kwalificatiewedstrijden voor het EK en staat derde in de poule, achter Duitsland en Noord-Ierland. De twee concurrenten hebben wel respectievelijk een en twee duels meer gespeeld.

Hoeveel punten pakt Oranje tegen Duitsland en Estland?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het wordt niet alleen tijd dat we gaan mee doen maar ook gaan winnen, wat zit dat teen van Casillas me nog dwars. Met desbetreffende verdediging staat er een goed basis, hopen dat voor het Middenveld en Spits positie nog wat jongens gaan bijkomen die zich stormachtig ontwikkelen.

3 september 2019 om 19:24

Winnen acht in niet realiatisch maargoed Ajax won ook bijna de CL dus wie ben ik.

3 september 2019 om 20:45

Inderdaad. Kroatië en Portugal hebben minder inwoners dan Nederland. Zie trouwens bij Portugal ook wel weer een paar geweldige spelers opstaan.

Lijkt me heel moeilijk te gaan worden want landen als Frankrijk, Duitsland, Portugal, Argentinië, Spanje, Brazilië en België hebben op dit moment een minstens even goede selectie en de meeste zullen dat in de toekomst ook hebben. Al weet je natuurlijk nooit, maar het lijkt me heel sterk dat al deze landen een minder toernooi zouden meemaken.

3 september 2019 om 19:38

Veel van de landen die jij opnoemt zijn evenmin een zekerheidje; België zijn toplichting is na dit EK wel voorbij. Spanje worstelt al jaren met de erfenis van zijn gouden periode en ook de Zuid Amerikaanse grootmachten hebben het lastig. Alleen Frankrijk en Duitsland zie ik het structureler goed doen. Waarvan Duitsland in 2018 een uitzonderlijk en ongekend slecht jaar had voor hun doen.

3 september 2019 om 19:48

België ziet er voor de toekomst inderdaad niet meteen heel goed uit, maar de huidige toppers kunnen nog wel mee tot het volgende WK. Daarna zal het eerder aan de andere landen zijn zoals je zegt.

3 september 2019 om 19:45

Frankrijk spreekt voor zich, die hebben een ongekende hoeveelheid talent, nu ook weer in de lichting 17-20 jaar. Duitsland en Spanje's nieuwe lichting gaat wel wat minder zijn dan die van de afgelopen 10 jaar. Brazilië krijgt ook weer een mooie lichting, alleen zie ik in de achterhoede daar momenteel weinig echte toptalenten doorkomen. Portugal is dankzij talentenfabriek Benfica zeker ook de komende jaren verzekerd van toptalenten. Nu ook achterin eindelijk weer wat grote talenten zoals Ferro. Argentinië valt ook wel mee qua nieuwe lichting, ben benieuwd hoe zij de lichting Messi/aguero/di Maria gaan opvangen. Belgie haar nieuwe lichting ben ik totaal niet van onder de indruk. Dan kom je al snel bij jongens als Tielemans en Praet uit volgens mij. Ik schat qua huidige lichting Nederland misschien iets onder Portugal, Duitsland en Spanje maar wel boven België en Argentinie.

3 september 2019 om 19:53

Argentinië heb ik niet meteen een heel goed zicht op wat er qua jeugd aankomt maar ze hebben toch wel een aantal leuke talenten zoals Lautaro, Balerdi (nog niet zelf zien spelen maar hoor er goede dingen over), palacios en Barco. Dan vind ik niet dat de huidige talenten van Nederland daar meteen boven staan, want het is altijd moeilijk om het potentieel van jongens jonger dan 17 in te schatten. België is zoals je zegt niet indrukwekkend, al kan er natuurlijk altijd uit het niets iets doorbreken (2-3 jaar geleden werd er ook niet verwacht dat de jong en de ligt zo ver gingen staan).

3 september 2019 om 20:19

Belgie zal het ook van deze generatie moeten hebben. Daarna staat er ook niet meer veel klaar. Dan is het nogal voorbarig om te zeggen dat die landen een minder toernooi gaan meemaken. Frankrijk kan er ook maar 11 opstellen, Duitsland is niet meer wat het geweest is (al zijn ze nog steeds sterk) en Spanje heeft ook wel een betere generatie gehad.

Even voor de duidelijkheid: Ik zie Oranje momenteel nog geen EK of WK winnen, maar de nabije toekomst (komende 10 jaar) van Nederland ziet er beter uit dan bij Argentinie en Belgie waar momenteel totaal geen grote talenten doorkomen. Verder is het overigens gewoon gissen, want niemand heeft een glazen bol.

De toekomst van Oranje zit 'm dan ook niet zozeer in de huidige samenstelling naar mijn mening, maar een combinatie van generaties waar veel goed talent zit. Bovendien is een eindronde sowieso een loterij bij de grotere Europese voetballanden. Iedereen kan 'm winnen. Zelfs Wales en Ijsland kwamen nog niet zo lang geleden ver, terwijl Portugal en Griekenland 'm ook wonnen met niet hele briljante selecties.

3 september 2019 om 20:33

Daar heb je zeker gelijk, daarom zei ik ook dat de meeste van die landen in de toekomst een betere selectie zullen hebben. Daarnaast zijn Griekenland en Portugal natuurlijk EK-winnaars. Het WK gaat bijna altijd naar een absolute topploeg en vaak ook nog eens de sterkste ploeg van dat betreffende WK. Verder zitten er in de jongste jeugdcatergorieën ook ongetwijfeld een aantal jongens die toppers gaan worden zowel bij België en zeker bij Argentinië. Ik zeg zeker niet dat Nederland kansloos zal zijn voor een WK, maar er zullen zeker een aantal landen zijn die gewoon betere selecties hebben. Daarom lijkt het me zeer lastig te worden voor kleinere landen om nog een WK te winnen, al hebben België en Nederland recentelijk bewezen dat het wel mogelijk is.

3 september 2019 om 20:38

Die landen moeten het hebben van het opleiden en hopen dat er uit die kwantiteit aan goed-opgeleide spelers wat pareltjes tevoorschijn komen. Nederland is overigens vaker een outsider geweest dan een favoriet, dus zo vreemd is het ook weer niet. Sinds ik leef, hebben we nog nooit de sterkste selectie op een EK of WK gehad.

3 september 2019 om 21:23

Wereldkampioen word je ook niet zomaar, je hebt een beetje geluk nodig met de loting maar ook in het veld uiteraard.
Zelf zie ik voor de toekomst Duitsland, Brazilië en Spanje als de toppers.
België is dan zijn goede lichting kwijt en Portugal Ronaldo

3 september 2019 om 21:45

Als je de laatste jaren terugkijkt is bijna elk WK een ploeg die vooraf als een van de topfavorieten bestempeld werd wereldkampioen geworden. Daarnaast zou ik Portugal niet onderschatten, jongens als Felix, Bernardo en Neves zijn ook uitzonderlijke talenten.

Dan zal dat toch zonder jou moeten zijn en waarschijnlijk eerder met De ligt en Frenkie en de volgende generatie

3 september 2019 om 19:31

Waarom zonder hem ? Gun je het hem niet?
Depay is gewoon een van de betere spelers van Oranje, of je dat nou leuk vindt of niet. En dat is niet omdat Oranje een armoedig niveau heeft. Leer er mee leven dat iemand die jij niet mag (om wat voor vage reden dan ook) waarschijnlijk zal uitgroeien tot een van de smaakmakers van Oranje

3 september 2019 om 19:45

Ik denk dat Depay hier zichzelf de ligt frenkie gini en Virgil top rekent en de rest moet beter worden.
Probleem is alleen, gini is niet top en Depay zelf ook niet.

3 september 2019 om 20:00

Als Depay het op zijn heupen heeft is hij een van de gevaarlijkste aanvallers ter wereld. Kijk maar tegen Frankrijk en Duitsland. En zelfs als Depay een mindere wedstrijd is hij met assists en goals alsnog van ongekende waarde voor Oranje. Het is vooral te hopen dat er wat creativiteit om hem heen zich ontwikkelt, zoals Stengs en hopelijk Ihattaren. Dan kun je aan wereldtitels gaan denken. Ben het er wel mee eens dat Gini geen topper is voor dit Oranje. Hij kan simpelweg niet op 10 en controlerend doet De Roon het prima. Wordt tijd voor Frenkie, De Roon en Van de Beek over een tijdje.

3 september 2019 om 20:09

Sinds wanneer heb je alleen maar topspelers nodig om een toernooi te winnen dan? Volgens mij haalde Nederland recent nog de derde plek met maar bar weinig toppers. Voetbal is een teamsport en natuurlijk heb je uitzonderlijke spelers nodig maar een winnend elftal hoeft echt niet alleen maar uit topspelers te bestaan. Dat hebben we bijvoorbeeld bij Ajax ook gezien afgelopen seizoen. Teamspirit, mentaliteit, inzet etc. zijn minstens net zo belangrijk. En Depay is gewoon een erg goede speler, jij doet net of hij er niks van kan. Wijnaldum vind je niet top maar heeft wel een CL gewonnen afgelopen seizoen en Barca uitgeschakeld door 2 doelpunten in de halve finale. Ik heb veel vertrouwen in Frenkie en de Ligt maar die hebben op een simpele eredivisie titel na nog niks gewonnen in hun carrière. Laat hun ook maar eerst bewijzen dat ze het topniveau elke week aankunnen i.p.v. een paar keer per jaar..

3 september 2019 om 21:42

mancunianb,

Gini is niet top, zeg je? Grapjas. Een basisspeler bij de nummer 2 van Engeland (met een record aantal punten) en champions league winnaar. Toegegeven, in Oranje is hij niet altijd top, maar dat komt ook door het systeem. Hij moet box to box spelen, dan komt hij het beste tot zijn recht.

4 september 2019 om 06:59

Klopt, maar wie zou je er dan uit halen?

Zullen we ons eerst even kwalificeren voor het Ek?
Praten we dan weer verder.

dan moeten we wel wat meer goede spelers hebben nodig. buiten Depay, De Jong, De Ligt en VVD hebben we een vrij middelmatige selectie. groeien gasten als die Unuvar, Stengs, Kokcu, Bergwijn, Danjuma en Itaharren ook toe naar topniveau dan hebben we opeens wel een hele leuke selectie staan

3 september 2019 om 19:32

Dat was natuurlijk een EK en geen WK, dat is toch nog een stevig verschil qua kwaliteit. Want zo een gelukkig schema als Engeland en Kroatië hadden gaat natuurlijk ook niet altijd voorkomen. Daarnaast was dat EK ook wel vrij uitzonderlijk aangezien zowel Spanje, Duitsland als Italië toen in een dip zaten.

3 september 2019 om 19:36

@hangover96

het is niet onmogelijk maar dit Oranje komt vooral op het middenveld imo heel veel creativiteit tekort. tegen sterke tegenstanders als we vanuit de omschakeling kunnen spelen zijn we levensgevaarlijk maar als we zelf het spel moeten maken word het denk ik lastiger. ik denk best dat dit Oranje leuk kan presteren op een eindronde maar ik zie dit elftal geen eindronde winnen

3 september 2019 om 19:48

@hangover96

zeker waar Oranje is nooit kansloos maar ik schat momenteel landen als Belgie, Brazilie, Spanje, Duitsland en Engeland bv hoger in maar wat je zegt, die kunnen elkaar ook uitschakelen en met een beetje een gelukkige loting weet je nooit hoe het kan lopen

3 september 2019 om 19:56

Op een WK kunnen ze elkaar vrij snel uitschakelen zoals je zegt, maar zoals je bij Kroatië zag kom je uiteindelijk toch wel zo een ploeg tegen die echt meer kwaliteit heeft. En zo laat in een toernooi maakt die extra kwaliteit echt wel uit.

3 september 2019 om 20:28

Maar over welk toernooi hebben we het eigenlijk? Memphis geeft alleen aan dat het een kwestie van tijd is voor we weer meedoen. Dat wil dus niet gelijk zeggen dat het 't volgende WK alweer gebeurt of zelfs het daaropvolgende WK.

Er zijn landen die zich grotere zorgen moeten maken, want de aanwas aan talenten in bijvoorbeeld Belgie is na een geweldige generatie ineens weer erg pover. Het zal dus met deze generatie moeten gebeuren, want de volgende is kwalitatief beduidend minder.

3 september 2019 om 19:32

Dat is gewoon niet te voorspellen. Een aantal jaar geleden lag onze hoop op mensen als Riedewald en Bazoer. We moeten gewoon roeien met de riemen die we hebben en dat betekent volledig vertrouwen op de verdediging en counteren. Beetje zoals Louis dat deed in 2014.

3 september 2019 om 19:33

Kokcu heeft al voor Turkije gekozen, en ik wil niet de hele discussie weer oplaaien, maar ook Ihattaren en Unuvar hebben een dubbel paspoort, dus valt te bezien of die voor Oranje beschikbaar komen. Danjuma heb ik nog steeds wel vertrouwen in, maar lijkt steeds meer de volgende in een lange lijst beloftevolle voetballers te worden die door blessures stil komt te staan (wat is dat toch met NL talenten en blessures?). Stengs en Bergwijn zijn zeker spelers voor de toekomst, ook Malen is een groter talent dan vaak nog wordt gedacht. Kluivert kan het ook nog steeds worden, is ook pas 20 jaar.

Aanvallend komt er dus wel genoeg aan in potentie. Op het middenveld mag er wel wat bij. Van de Beek wordt een grote, daar heb ik wel vertrouwen in. Ik zie Til ook nog wel verrassen, die is goed begonnen bij een Russische topclub.

Wat mij vooral zorgen baart zijn de backs en keepers, daar breekt eigenlijk weinig door. Wijndal bij AZ misschien. En de keepers? Misschien volgt Scherpen het voorbeeld van Onana: van fout op fout bij Jong Ajax tot een goede keeper. Voor de rest lopen er wel wat talentjes rond: Schendelaar, Paes en Bijlow, maar het valt te bezien of er eentje echt een stap kan maken.

Ik zie ons geen topland worden binnen nu en de volgende generatie, daarvoor heb je toch meer geluk nodig met wat er doorbreekt op elke positie (zie: Belgie). Zo erg als het rond 2015-2017 was zal het echter niet snel meer worden denk ik.

3 september 2019 om 19:42

@buitenspelgoal

ik was daar niet vanop de hoogte maar ik vind het wel jammer want die Kokcu vind ik best een goed talent. Malen en Kluivert vergat ik inderdaad, dat zijn ook hele talentvolle jongens

ik hoop dat Dumfries weer zijn niveau gaat halen want tegen Frankrijk speelde hij toen echt geweldig bv en hopelijk word Karsdorp ook weer de oude. Van Aanholt of Haps zou je eventueel linksback kunnen zetten

Cillissen is geen topkeeper maar hij is op zich wel redelijk betrouwbaar en kan nog wel een tijdje mee

3 september 2019 om 20:36

Maar zelfs zonder die twee zitten we best flink in de talenten. Bovendien zitten de meeste landen niet heel breed in de backs en doelmannen. Alleen de grote landen met veel inwoners hebben daar het 1 en ander lopen.

Een topland kan inderdaad nog wel even duren. Daar heb je exceptionele aanvallers voor nodig en die hebben we momenteel niet, helaas denk ik ook niet in potentie. Echter zie ik in Oranje wel een gevaarlijke outsider en dat is ook prima. We zijn nou eenmaal een klein land en dan heb je niet altijd geboren toptalenten rondlopen.

3 september 2019 om 19:41

Ik denk dat er een aantal posities zijn waar verbetering nodig is, maar vooral de kern van het elftal is over pakweg 4 jaar wel echt zeer solide, met Vvd, de Ligt, de Jong, Depay en wellicht Malen/weghorst in de spits. Daarnaast zou ik graag Berghuis een kans zien krijgen in het Nederlands elftal, waar ik denk dat hij het best goed kan doen, in plaats van Promes en Babel. Vooral de back posities zijn de opties maar karig, links heb je Van Aanholt en Blind nog, en rechts eigenlijk alleen Dumfries/tete en Veltman, allemaal geen échte toppers.

Verder denk ik dat je met de spelers in mijn opstelling toch een aardige gooi kan doen richting top 4 op komend toernooi, als we dat halen

Cillessen
Veldman
VVD
De Ligt
Aké
De Jong
Berghuis
Wijnaldum
Bergwijn
Weghorst/Mal
Depay
3 september 2019 om 19:46

@El Pipita

ik vind Berghuis ook een betere voetballer als Promes en Babel en hetzelfde geld voor Bergwijn wat ik een hele goede voetballer vind

Dumfries was wel geweldig toen tegen Frankrijk maar ik ben met je eens dat hij daarna heelmatig heeft gespeeld. misschien dat jongens als Karsdorp en Haps ook nog opties kunnen zijn ook al zijn dat ook geen wereldtoppers

je opstelling is erg aanvallend maar ik kan me er wel in vinden. liever kwaliteit opstellen dan middelmaat. Propper en Donny Vd Beek vind ik op zich ook nog wel opties want dat zijn best goede spelers. Veltman zie ik liever niet maar er zijn idd weinig alternatieven behalve Dumfries. een van die twee of Karsdorp zal dan de rechtsback gaan worden

3 september 2019 om 19:49

Veltman en Ake op back? dat is precies het probleem dat ik aanstipte. Dan heb je 0 aanvallende intenties van je backs.

3 september 2019 om 20:05

Klopt, maar je hebt momenteel gewoon te weinig andere opties. Dumfries heeft een paar leuke interlands gespeeld, maar is naar mijn idee wat overschat. Maar voor mij hoeven de backs ook niet per se aanvallend heel goed te zijn, als het achterin maar potdicht zit, dat is toch vaak het probleem van Oranje. Nu met VVD en de Ligt in het centrum heb ik er al wat meer vertrouwen in.

3 september 2019 om 20:10

Ik lees hier nog een goede toevoeging van Japie dat Haps en Karsdorp wellicht nog wel goede opties zijn voor de backs. Haps doet het natuurlijk al een tijdje erg goed en Karsdorp lijkt ook weer terug naar z'n niveau te groeien.

3 september 2019 om 21:45

El Pipita,

Ik begrijp oprecht niet waarom mensen Weghorst boven Luuk de Jong blijven kiezen. Weghorst kan bij lange na nog niet Luuk zijn statistieken overleggen en ook scoort hij niet zo constant.

Weghorst doet het leuk bij Wolfsburg, maar Luuk was de afgelopen 2/3 seizoen erg consistent en een garantie voor doelpunten.

Toegegeven, bij Sevilla moet hij nog een beetje inkomen. De kansen zijn er, ze willen er alleen nog niet in.

Ik verwacht niet dat we tot het EK van 2024 een hele grote rol spelen. Kwalificeren voor die toernooien moet te doen zijn, maar ondanks een goede verdediging hebben we te weinig kwaliteit voorin, en hebben we in de breedte niet veel goede spelers.

We hebben zeker een nog een jaartje of 4/5 nodig om de talenten van nu (frenkie, De Ligt, Vd Beek, Bergwijn) helemaal te laten rijpen, aangevuld met hopelijk een paar spelers die nu aan het doorbreken zijn, denk aan Ihatarren, Malen, Boadu, Stengs en misschien Unuvar. Virgil van Dijk is dan weliswaar 33, maar heb er vertrouwen in dat hij dan nog steeds zo sterk is. Depay is dan 30, hopelijk nog beter en volwassener in zijn spel dat hij nu is.

Realistisch? Misschien niet, maar laat ze er maar in geloven. Vaak is dat de beste motivatie en haalt dat het beste uit mensen; dromen najagen. En met jongens als Van Dijk, De Ligt, Frenkie de Jong, Wijnaldum, Depay staat er een erg goed centrum. Maar het verschil gaat hem denk vooral zitten in de ontwikkeling of vorm van spelers als Cillessen, Van de Beek, Bergwijn, Blind, Promes, Ake, De Roon etc. de spelers die er nu omheen hangen. Ook zij moeten stappen gaan zetten. We moeten minimaal een stuk of 14 a 15 spelers hebben die een erg hoog niveau kunnen halen.

Laten we ons meer maar kwalificeren. Staan 9 punten achter en die Noord Ieren laten ons echt niet zo maar 2 x winnen. Ik acht de kans groter dat we ons niet rechtstreeks kwalificeren groter dan dat we het EK winnen.

Tja. Het is gewoon koffiedik kijken. Frankrijk wordt wereldkampioen met Giroud in de spits, die 0 keer scoort en 0 assists verzorgt maar wel aanspeelpunt en bliksemafleider is voor Mbappé en Griezmann. Dus zeg het maar...

3 september 2019 om 21:33

Tsja, dan noem je ook een land. Als je spelers als Mbappe, Griezmann, Pogba, Kante, Varane, Umtiti en Lloris achter je hebt staan, dan kan je daar net zo goed Vincent Janssen neerzetten. Wij hebben een paar hele goeie spelers, maar helaas nog meer middelmatig tot redelijke spelers.

Gaat nog wel even duren denk ik. De back posities zijn te zwak, heb hoop op Hoever en Maatsen op die posities. En aanvallend moeten snel spelers doorbreken maar talent zat.

Ik zeg nog minstens 2 jaar.

we zijn nu nog erg zwak qua vleugelspelers, voor de rest ziet het er wel prima uit. Als Karsdorp weer op zijn niveau komt hebben we er weer een prima rechtsback bij.

Cillessen
Veltman
De Ligt
Van Djik
Ake
De Roon
De Jong
Wijnaldum
Berghuis
Depay
Promes/malen
3 september 2019 om 22:03

een Psv'er die Dumfries passeert voor Veltman. opvallend

Eens, we moeten beetje geluk hebben dat er nog 2 a 3 goede spelers opstaan maar dan kan dat in het WK 2022 al gebeuren.

Ik denk wel dat Depay gelijk heeft. Het heeft wat tijd nodig en de spelers moeten zich doorontwikkelen.
Zelf denk ik aan het wk van 2026. Dan zijn we 7 jaar verder en zijn de spelers verder gerijpt (denk waar Wijnaldum, Depay en van Dijk 5 jaar gelden stonden en waar ze nu staan) en veel zijn dan rond de 27/28 jaar met enkele oudere spelers zoals Depay (32)en misschien nog van Dijk (35)

Ik denk dan voor de aanval aan Depay, Bergwijn, Gakpo, Kluivert, Stengs, Groeneveld, Kerk(vleugels) en Malen, Boadu en wellicht Brobbey, Redan en Zirkzee voor de spits.

Voor het middenveld de Jong, van de Beek, Til, Rosario, Ihatarren en Unuvar(als die verstandig zijn) en Koopmeiners

Achterhoede: van Dijk?, de Ligt, Schuurs, Mazraoui, Dumfries, Karsdorp, Ake, Haps en Malacia.

En wie weet dienen zich nog een paar talenten aan binnen die 7 jaar die nu nog niet dusdanig in beeld zijn.

Kijk wat dit betreft hoe snel het met De ligt en de Jong is gegaan.

Hoever nog vergeten voor de achterhoede

Nadat je op het laatste EK en WK niet actief bent geweest is een beetje bescheidenheid ook wel op z'n plaats. Laat het eerst maar eens vrijdag zien in en tegen Duitsland.

Zoals een hoop anderen al zeggen; eerst maar kwalificeren. Daarna kijken we verder. Daarnaast moet Depay deze praatjes naast zich neerleggen, ook al wordt er om gevraagd. De laatste 2 Nations League wedstrijden speelde hij als een natte krant, dus van mij mag hij eventjes stoppen met praten over prijzen winnen.
Getalenteerde gozer, hoop talent, maar komt er nog niet helemaal uit. Ben benieuwd waar zijn plafond ligt.

Wat een onzin bericht zeg, net of er geen andere methoden zijn om je ploeg te steunen en de tegenstander te intimideren..
Kan me nog herinneren dat Aron Winter bij Lazio ook om zn huidskleur gediscrimineerd werd, door zijn eigen 'supporters' notabene..

Denk dat me de spelers lichting die eraan komt Oranje zeker kans gaat maken, helaas denk ik wel dat 2022 misschien te vroeg komt voor een mogelijke WK titel. Zeg niet dat het onmogelijk is want met een gunstige loting en een dosis geluk kan je zomaar zegen vieren. Frankrijk mag zich namelijk WK winnaar noemen maar dit was zeker niet met overtuiging en menig voetbalkenner vraagt zich af hoe ze uiteindelijk het eindtoernooi hebben gewonnen (ondanks dat ze kwalitatief op papier het sterkste elftal hadden).
Aanvallend heeft Nederland wereld toppers nodig momenteel met Creativiteit en Flair. Stiekem heb ik me hoop gevestigd op aanvallende talenten Naci Univar, Jayden Braaf, Ihattaren (mits hij hopelijk voor NL kiest), Myron Boadu. Alle zullen rond 2022 rond de 20 a 21 jaar zijn. Mbappe was ook 19 toen hij der stond op een eindtoernooi hopelijk kunnen ze zich fysiek ontwikkelen en dan ook een meerwaarde zijn.
Dit zie ik momenteel als de sterkst mogelijk basis elf:

Cillesen
Dumfries
De Ligt
Van Dijk
Van Aanholt
Van de Beek
F.De Jong
Wijnaldum
Berwijn
Malen
Depay

Bij Oranje is het probleem niet skills maar mentaliteit. Ik mis bij sommige spelers dat ze tot het randje gaan. Soms is het te lief. Sie beuk moet er 90 minuten in. Met het hart spelen. Het is er nu veel meer onder Koeman maar daar mag wel een tandje bij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren