Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax verwijst ook bod van zestig miljoen uit Engeland naar prullenbak’

Laatste update:

Eind vorige week meldde Yahoo Esportes dat Manchester United vijftig miljoen euro heeft geboden op David Neres en the Red Devils zijn de aanvaller van Ajax nog niet vergeten. Het eveneens Braziliaanse UOL Esporte bericht woensdagmiddag namelijk over een bod van zestig miljoen euro op de dribbelaar, dat echter opnieuw door Ajax afgewezen zou zijn.

Ajax wil het tot medio 2022 lopende contract met Neres openbreken en verlengen, maar door de aanhoudende interesse vanuit Engeland en Italië lopen de onderhandelingen vertraging op. Manchester United is niet de enige kandidaat om Neres over te nemen van Ajax, want volgens De Telegraaf heeft ook Napoli zich officieel gemeld in de Johan Cruijff ArenA. Ook Atlético Madrid is al in verband gebracht met de flankspeler.

Het is nog duidelijk hoeveel Napoli overheeft voor Neres, die deze zomer met Brazilië de Copa América veroverde. I Partenopei werden onlangs ook gelinkt aan Hirving Lozano, maar de interesse in de aanvaller van PSV lijkt op een laag pitje te zijn gezet. Ajax-directeur Marc Overmars meldde onlangs aan Voetbal International dat slechts een club concreet was voor Neres, waarschijnlijk Atlético. “Daar gaan we dan over praten, maar het is wel de bedoeling dat wij als Ajax leidend zijn.”

Ajax verliest dus wellicht opnieuw een dragende speler, want trainer Erik ten Hag zag Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt naar respectievelijk Barcelona en Juventus vertrekken. Daarnaast wordt Donny van de Beek in de Spaanse media genoemd als mogelijke aanwinst van Real Madrid.

Vind jij dat Ajax eigenlijk zaken zou moeten doen voor zestig miljoen euro?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het lijkt mij dan toch ook niet dat Napoli dit kan betalen? Of zit ik daar helemaal naast?

7 augustus 2019 om 15:14

Napoli bood 80 miljoen op Pepe was het verhaal.

7 augustus 2019 om 15:16

Dan heb ik niets gezegd!

7 augustus 2019 om 15:16

Hadden ook een akkoord met Lille over Pepe, die was 80m. Soooo..

7 augustus 2019 om 15:42

ondanks dat verhaal over Pepe, vind ik het helemaal niks voor napoli om voor 60,70 Neres te gaan kopen. Wat ik meer wat voor Napoli vind is dat ze een rijtje potentiele spelers op de korrel hebben en daarvan de beste koop halen. Dat vind ik dan overigens Lozano voor 35-40.

7 augustus 2019 om 15:48

Maar als ze voor Neres nou 35 miljoen bieden en ze leveren Mertens erbij?

7 augustus 2019 om 15:55

Dat zou ik niet erg vinden ;-) laten we het hopen haha

7 augustus 2019 om 16:10

Je bent een smilie vergeten denk ik.
Waarom zouden grote clubs in hemelsnaam een bedrag en dan ook nog een speler aanbieden?
Ik snap dat vele Ajacieden zo denken, maar de realiteit is toch echt anders.
Als je nu eens je korte termijn geheugen inruilt voor die lange dan zie je dat Ajax net eens na vele jaren weer eens wat gepresteerd heeft....nier dat dat reuze knap is, maar men vergeet ook zo snel dat in het nabije verleden middelmatige clubs nog gewoon een brug te ver waren voor Ajax, Europees gezien.

7 augustus 2019 om 16:10

Je bent een smilie vergeten denk ik.
Waarom zouden grote clubs in hemelsnaam een bedrag en dan ook nog een speler aanbieden?
Ik snap dat vele Ajacieden zo denken, maar de realiteit is toch echt anders.
Als je nu eens je korte termijn geheugen inruilt voor die lange dan zie je dat Ajax net eens na vele jaren weer eens wat gepresteerd heeft....nier dat dat reuze knap is, maar men vergeet ook zo snel dat in het nabije verleden middelmatige clubs nog gewoon een brug te ver waren voor Ajax, Europees gezien.

7 augustus 2019 om 16:21

En jij vindt jouw reactie zo geweldig dat je hem twee keer post?

7 augustus 2019 om 16:26

Ze hoeven het niet te bieden, wellicht wil Ajax de speler helemaal niet kwijt. Ze zitten er financieel goed bij dus kunnen rustig 50mil afhouden en voor meer gaan.

7 augustus 2019 om 16:32

@tinus45, over de afgelopen 10 seizoenen heeft Ajax 8 keer overwintert in Europa, dus de norm is anders dan dat jij ons wil doen geloven.

Hoe dan ook, als Benfica Felix Joao voor 126 miljoen kan verkopen, moet Ajax elk bod op zijn topspelers aanvaarden omdat jij voor Feyenoord bent? Dat denk ik toch niet, he? Het is heel simpel, Ajax hoeft helemaal niets, Ajax kan Neres zelfs uit zijn contract laten lopen.

7 augustus 2019 om 17:47

Nee As Roma dat is echt een grote wereld club, hebben ook veel gewonnen. Sinds die Amerikaanse overname hebben ze bakken met geld uitgegeven maar nog niets gewonnen, daarnaast nog ruim 200 miljoen schuld. Nee, zijn echt vele malen groter dan Ajax...

7 augustus 2019 om 18:02

Het is niet zo dat dit soort bedragen in 1 keer worden betaald he. Dat gaat in termijnen en vaak over een aantal jaren. Dan is het prima te doen

80 miljoen, want dit is op het laatste moment, en wat wil United nou? Ze kopen van alles, maar bereiken er niks mee. Ik denk dat ze beter eerst hun visie eens op orde gaan zetten.

7 augustus 2019 om 15:14

Als ze 90 voor die Maguire bieden mogen ze Neres voor 125 hebben haha. Rare snuiters.

7 augustus 2019 om 15:27

Maguire betreft dan ook een Engelsman, waarvoor altijd hogere prijzen worden betaald door Engelse clubs vanwege de homegrown/league-grown regels.

7 augustus 2019 om 15:36

Neres ziet er uit alsof 24/7 dronken is. Dat is Brits genoeg om 125 aan te houden.

7 augustus 2019 om 15:44

Dronken? eerder stoned.

7 augustus 2019 om 20:16

Een bod van 60 miljoen is toch ruim te veel voor zo'n speler. Er zijn voor dat geld toch echt betere te krijgen.

Lekker bezig Marc! Ze hebben geld zat daar in Manchester, laat ze maar lekker de hoofdprijs betalen.

7 augustus 2019 om 15:14

60 miljoen voor Neres is gewoon de hoofdprijs in mijn optiek.

7 augustus 2019 om 15:15

Maar voor Ajax is ie nu wel meer waard, als Donny en Neres weggaan is al je diepgang weg

7 augustus 2019 om 15:16

Laat ze dan maar lekker de dubbele hoofdprijs betalen

7 augustus 2019 om 15:17

Idd de hoofdprijs voor een speler die de helft van de wedstrijden op de bank zit en dan gewoon NEE zeggen 😂😂😂. Dan heb je wel ballen 😅.

7 augustus 2019 om 15:21

Volgens mij had Sao Paulo een doorverkooppercentage van 20% afgedwongen.
Dan zou Ajax dus 12 miljoen moeten afdragen aan die club.

7 augustus 2019 om 15:22

Neres is een speler van de buitencategorie. Ik zou minimaal 80 miljoen vragen. Helemaal in deze markt.

7 augustus 2019 om 15:27

Buitencategorie? Weet niet wat jou perceptie is van buitencategorie maar Neres hoort daar in mijn ogen zeker niet bij. Goede speler maar heeft nog genoeg te leren. Ik kan Ajax wel begrijpen maar 60 miljoen voor Neres vind ik al de absolute hoofdprijs. Als Arsenal fan hoop ik eigenlijk wel dat hij naar United gaat want hij gaat ze echt niet veel sterker maken..

7 augustus 2019 om 15:31

haha Donny heeft helemaal geen diepgang. Voor diepgang moet je bijzondere snelheid hebben en dat heeft ie niet. Donny staat diep, vaak naast de spits, en verwaarloost dan z'n taken op het middenveld (zoals we gisteren hebben kunnen zien) en moeten anderen de gaten die hij achterlaat op het middenveld met extra hard werken vullen. Donny is gemakkelijk vervangbaar (marin, Mazraoui) maar spelers als Neres zijn bijna onvervangbaar en dus veel meer waard dan Donny.

7 augustus 2019 om 15:36

@Roberto, het doorverkooppercentage gaat altijd af van de winst.

7 augustus 2019 om 15:39

Ja ik vind hem een speler van de buitencategorie. Die jongen heeft een fantastische techniek, diepgang en een dribbel waar je u tegen zegt.

Maar goed waarschijnlijk heb jij zulke voetballers nooit zien voetballen daar in Tilburg. Buiten het feit dat misschien Tarik Sektioui de beste buitenspeler is die jij ooit live hebt zien voetballen.

7 augustus 2019 om 15:41

Als Donny geen diepgang heeft, welke middenvelders vind jij dan wel diepgang hebben? Of hebben middenvelders per definitie geen diepgang omdat die vaak die bijzondere snelheid niet hebben?

7 augustus 2019 om 15:45

@Maugaza, aan je reactie te zien, weten we weer gelijk hoe serieus we jou moeten nemen. Mijn stad erbij betrekken omdat ik Neres geen speler van de buitencategorie vindt? Kan je nog lager zakken? Overigens ga ik jaarlijks naar Arsenal (al bijna 20 jaar) en heb ik spelers als Overmars, Henry etc. live kunnen zien spelen, maar Neres is de buitencategorie natuurlijk dus zon fantastische speler zal ik nooit live zien. Vorig jaar nog zien spelen in Tilburg maar maakt allemaal niet uit..

7 augustus 2019 om 16:03

Diepgang is dat je in de diepte (achter de verdediging) kan worden aangespeeld. Spelers die opeens snel wegzijn. Dan heb je explosieve spelers nodig, denk aan malen, Bergwijn, Promes, Memphis, Babel, Robben, Overmars. Donny heeft die snelheid niet (en mist nog heel wat andere kwaliteiten) maar heeft wel scorend vermogen. Hij staat daarom vaak al diep, veel te diep als middenvelder, en kan de kansen die anderen voor hem creeeren (hij heeft namelijk niet de creativiteit of techniek om dat zelf te doen) afmaken. Donny staat daarom wel diep (vaak naast de spits) maar heeft geen diepgang. Doordat hij zo diep staat laat hij gaten vallen op het middenveld. Het probleem is dat je in de Eredivisie dan niet wordt afgestraft maar op internationaal niveau wel want daar valt voor de andere jongens op het middenveld en de vleugelaanvallers niet tegen op te verdedigen. Dat Donny hard werkt is dus volstrekt een fabeltje. Tegen Spurs in de Arena was Donny daarom bijvoorbeeld absoluut de slechtste speler aan de kant van Ajax (op Dolberg na) en doordat hij te diep stond en ook niet de kwaliteit heeft om druk te zetten werd het middenveld op een gegeven moment volledig overlopen.

7 augustus 2019 om 16:04

@maugaza

ik ben ook ajacied en ik het is mooi dat Ajax niet akkoord gaat met deze biedingen, maar Neres is natuurlijk (nog) geen speller van de buitencategorie.
Buitencategorie zijn spelers als Ronaldo, Messi etc. niet Neres
Ik denk eigenlijk dat Neres ook niet de potentie heeft om buitencategorie te worden, Frenkie de Jong daarentegen wel.

7 augustus 2019 om 16:06

Dat je jaarlijks naar Arsenal gaat geeft wel aan dat je spelers van buiten categorie goed kunt herkennen

7 augustus 2019 om 16:20

@Tilburg, het gaat er niet om of Neres die 60 miljoen waard is (dus de hoofdprijs). Het gaat erom dat Ajax hem niet kwijt wil.

7 augustus 2019 om 16:42

Wat jij beschrijft is diepgang voor een aanvaller. Diepgang voor een middenvelder betekent dat je geregeld in de zestien te vinden bij aanvallen zodat ze in scoringspositie staan.

7 augustus 2019 om 18:29

Dat kan dus elke middenvelder doen (in de zestien komen) maar een middenvelder die taak bewust is blijft ook achter de spits en zonodig ver achter de spits hangen. Donny is te weinig taakbewust, staat te diep (vaak naast de spits), is teveel met het maken van een goal bezig omdat hij anders weinig toevoegt aan het spel, en zorgt ervoor dat het team vaak uit balans is. Spijtig om te constateren maar Donny is dus juist geen teamspeler. Ik zou als Ajax zijnde Donny daarom lekker verkopen want we hebben veel betere spelers voor zijn positie die het team veel meer in balans zullen brengen.

7 augustus 2019 om 15:17

Dit zou ik als Neres niet heel grappig vinden. Tweede keer dat er een groot bod is geweigerd. Of hij vind het niet erg om nog een jaar bij Ajax te blijven.

7 augustus 2019 om 15:33

Dit maakt de kans op contractverlenging niet groter. Hij zou wel gek zijn om bij te tekenen of het moet met een gelimiteerde transfersom zijn. Maar waarom zou je bijtekenen als het contract nog tot 2022 loopt.

7 augustus 2019 om 16:01

Gelukkig is morgen de laatste dag voor Manunited om aan Neres te trekken, denk als Manunited 65 mio bied Marc overstag gaat.

Zou een fantastisch bedrag zijn en onacceptabel om te weigeren, eigenlijk hoop ik dat die Braziliaanse krant het uit de duim heeft gezogen.

7 augustus 2019 om 15:57

Nee zeggen tegen een eerste bod ook zo'n beetje het standaard proces in een onderhandeling op het moment dat je zelf in een goede positie zit.

7 augustus 2019 om 16:44

@london Calling

" Nee zeggen tegen een eerste bod ook zo'n beetje het standaard proces in een onderhandeling op het moment dat je zelf in een goede positie zit. "

Ajax wil Neres niet kwijt, dus het kan net zo goed vertragingstactiek zijn omdat de Engelse markt over 26 uur dicht gaat. Het kan ook zijn dat Overmars van dat feit gebruik probeert te maken om een hogere prijs af te dwingen. Tenslotte kan het ook gewoon een broodje-aap-verhaal zijn. 60 miljoen voor Neres is tenslotte een hoop geld. Ook al gaat meer dan 20 procent ervan naar de oude club van Neres. Daar wordt men helemaal gek als Ajax hem niet laat gaan. Al gaat het gerucht dat Ajax geinteresseerd zou zijn in Antony als vervanger van Neres. Die zit bij dezelfde club dus door het voorstel van Manu af te wijzen, zou Overmars die onderhandelingen in een stroomversnelling kunnen brengen.

Whut ik had het geacpteerd zo goed vind ik netjes niet

7 augustus 2019 om 15:25

Zo goed vind ik jouw Nederlands ook niet...

7 augustus 2019 om 15:42

Dat noemen ze dislexy

7 augustus 2019 om 15:42

En ook het automatisch veranderen van woorden helpt niet mee

7 augustus 2019 om 16:16

Bij mensen die niet kunnen spellen en dan dyslexie roepen heb ik altijd hetzelfde gevoel als bij dikke mensen die zeggen dat het aan hun schildklier ligt.

7 augustus 2019 om 16:27

@Xyzz, het kan natuurlijk wel aan een schildklier liggen of aan een andere gezondheidsreden. Maar spellen en dyslexie hebben niet veel met elkaar te maken.

7 augustus 2019 om 16:27

@ Xyzz

Dat zegt dan meer over jou dan die mensen, zo moeilijk is het niet om iets ter goede trouw aan te nemen.

7 augustus 2019 om 16:42

Volgens mij zit zijn vraagprijs op 70 miljoen. Ajax kan hem nog goed gebruiken, dus ik snap wel dat ze hem niet zomaar laten gaan.

Goedzo Marc, 75 vragen. Neres moet gewoon blijven.

7 augustus 2019 om 15:30

Ik denk alleen dat de Broodvoetballer Neres het niet zo leuk gaat vinden dat Marc hem een miljoen of 2 / 2.5 op jaar basis door zijn neus gaat boren.

7 augustus 2019 om 16:03

Dan had broodvoetballer Neres niet zo'n langlopend contract moeten tekenen toen hij in Amsterdamse dienst kwam..

7 augustus 2019 om 16:17

Nou goed nieuws, voor het geld dat hij in Amsterdam verdient kan hij ook zat brood kopen.

7 augustus 2019 om 16:26

Volgens mij tekent z.g.a iedere speler een 4 of 5 jarig contract? Daarbij is het gewoon een feit dat spelers uit Zuid-Amerika broodvoetballers zijn.

7 augustus 2019 om 16:28

Je zal mijn reactie wel begrijpen Xyzz. Niks uitzonderlijks. En bij Ajax kan hij idd ook brood kunnen kopen, beleg moet er ook op

7 augustus 2019 om 16:28

@FR_JC, ach, als Marc hem een hoger salaris biedt in ruil voor een jaartje langer, zal hij geen droog brood eten.

7 augustus 2019 om 16:32

@ Fr_jc

Dat geld tegenwoordig ook voor het grote gros westerse spelers, want de meeste zijn ook gevoelig voor die ene Euro meer. Daarbij heb ook het idee dat de meeste spelers het ook wel prima vinden om op de bank te zitten, een beetje trainen; voor de camera doen alsof je teleurgesteld bent dat je niet speelt. En elke maand win je de loterij door een beetje te trainen.

7 augustus 2019 om 16:35

@Kyle

Zeker niet hoor haha, maar las laatst geruchten dat Neres niet bij wou tekenen(?). Als die kloppen... zodoende en met dat in mijn achterhoofd schreef ik mijn reactie.

7 augustus 2019 om 16:43

@F-18/TACP

Eens, volkomen zelfs! Je hoeft inderdaad niet meer op het veld te staan en presteren om te kunnen cashen.

Eigen trots is veranderd in een bankrekening.

Tja, Marc weet ook wel dat 60 miljoen geen goal tegen PAOK gaat scoren.

7 augustus 2019 om 15:31

De kans dat Neres dat wel doet schat ik niet veel hoger in totaal overgewaardeerde speler en als je daar dit bedrag voor kunt krijgen moet je dat echt doen

7 augustus 2019 om 15:48

Maar een ongemotiveerde Neres gaat dat ook niet doen. Neres is niet een jongen die lang bij Ajax wil blijven, dus ik zou de winst nemen.

Het is alleen hopen dat je niet ook nog Ziyech kwijt raakt komende weken. Dan heb je wel echt een probleem ondertussen.

Inderdaad. Gewoon minimaal 80 miljoen vragen aan die gekken in Engeland. Als er al 90 miljoen voor een middelmatige verdediger wordt betaald, dan kun je dit ook verwachten. Daarnaast is de kans groot dat Donny en Ziyech ook vertrekken en dan lever je wel echt in op aanvallende kwaliteiten. Ajax heeft genoeg geld en kan alles vragen wat ze willen!

7 augustus 2019 om 15:34

Ik hoor nu al een jaar dat de kans dat Ziyech vertrekt groot is maar zolang Ziyech enkel naar clubs wil die hem niet hoeven blijft de kans heel erg klein dat ie vertrekt.

7 augustus 2019 om 17:35

Dat zie ik niet gebeuren en Neres zal ongetwijfeld de stap naar Manchester United willen maken. Manchester United heeft met Martial, Rashford, Lingard, Lukaku en Sanchez nog steeds een zeer behoorlijke aanval waar Neres zich niet zo heel makkelijk tussen speelt. Die zien in Neres echt geen topaankoop. Bovendien is het afwachten of deze verhalen kloppen, want bij De Ligt en De Jong werden ook hogere bedragen genoemd dan ze uiteindelijk op hebben geleverd.

60 mln voor een wisselspeler, weg ermee!

7 augustus 2019 om 15:14

Hij was blijkbaar nog niet 100 procent fit vanwege een blessure. Een fitte Neres heeft volgens mij gewoon een basisplaats.

7 augustus 2019 om 15:15

Eerst vervanger halen

7 augustus 2019 om 15:16

Promes...

7 augustus 2019 om 15:30

Eerste een goede vervanger halen .

7 augustus 2019 om 15:33

Promes...

7 augustus 2019 om 18:41

Die aankoop zal en heb ik nooit begrijpen. Veel te veel geld voor een veel te voorspelbare voetballer. Ook al heeft Ajax nu veel geld, blijf een voorstander van gerichte aankopen die je echt sterker maken. Dit wordt banken. Helemaal nu Neres blijft

7 augustus 2019 om 15:22

Hoezo weg ermee?? Ik sta er echt nog steeds van te kijken dat geld belangrijker is voor veel supporters dan het sportieve aspect. Ajax heeft al geld zat en heeft zijn 2 beste spelers al verkocht. Het is goed zo.

7 augustus 2019 om 16:43

Neres kwam 30 Juli pas terug bij de selectie door de copa America. dan is het toch niet heel raar dat hij 7 dagen later niet direct in de basis staat?

Als Donny weggaat hoop ik vooral dat daarna niemand meer vertrekt. 2 sterkhouders ala Matthijs en Frenkie is al niet op te vangen, maar ook nog 2 jongens Donny, Neres die bij zoveel doelpunten en aanvallend gevaarlijke situaties betrokken zijn is wel heel vervelend.

7 augustus 2019 om 15:17

Als Donny ook weggaat ben je gewoon heel je middenveld kwijt van vorig jaar.. het centrale duo bestaat ook al niet.. dan is heel je “Core” weg.. ik zou zelf nog liever Neres kwijt zijn dan Donny..

7 augustus 2019 om 15:23

Ik hoop vooral dat er zowieso niemand vertrekt. Ook Donnie niet. 2 beste spelers zijn al verkocht. Het is goed zo!

7 augustus 2019 om 16:09

Marc heeft eind vorig seizoen gezegd dat er maximaal 5 à 6 spelers mochten vertrekken.

Frenkie, Matthijs, Donny?, Neres? en mogelijk Hakim.

Reken Schöne ook mee, dan kom je al dicht bij dat aantal.

Laten we maar hopen dat het dit niet gaat worden, al zullen er wel nog goede spelers gehaald worden ze moeten toch aan elkaar wennen.

Die moet gewoon lekker blijven jaartje

Klasse en heerlijk van Marcie netto. Gewoon poot stijf houden. Je kunt niet al je sterkhouders verkopen in een jaar. 100 miljoen en dan pas luisteren.. Heerlijke uitgangspositie heeft 020.

7 augustus 2019 om 15:28

Waarom meer geld willen hebben ? Door Neres mag Promes waarschijnlijk driekwart jaar op de bank zitten. Gewoon laten gaan voor 60 en de marktwaarde van Promes omhoog werken.

7 augustus 2019 om 17:32

Optisch wel, maar wij weten niet wat er achter de schermen gebeurt. Ik kan me voorstellen dat het niet lekker is als clubs als Juventus, Real Madrid, Manchester United, Barcelona, Bayern en PSG op de stoep staan. Als die clubs aan komen kloppen, zullen spelers op hun strepen gaan staan. Bovendien ben je in zo'n geval altijd afhankelijk van de geinteresseerde clubs. Zij bepalen gezamenlijk uiteindelijk wat ze voor de speler willen betalen.

Ik snap dat Ajax meer dan genoeg geld heeft om op veel nee te zeggen maar 60 miljoen voor neres en dan nog steeds nee zeggen dan heb je wel cojones. Dat is ie bij verre niet waard.

7 augustus 2019 om 15:34

Dat is toch ook het hele verhaal. Tuurlijk is hij dat niet waard, maar die flutverdediger uit Engeland is ook geen 90 mio waard. Dit is de markt en het blijft nog altijd een Braziliaanse aanvaller die goed gepresteerd heeft op het allerhoogste niveau met een jonge leeftijd. Gewoon 80 eisen en anders niet.

Ajax is nu in de positie om zulke bedragen af te wijzen. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat Ajax David Neres enorm gaat missen als hij weggaat. Hij heeft echt veel diepgang in zijn spel. Zonder Neres speelt Ajax meestal met te weinig diepgang ( Bijvoorbeeld Tottenham thuis, PAOK uit).

Neres heeft geen sublieme trap of geweldige bewegingen maar is ontzettend belangrijk voor dit Ajax. Zonder hem heeft Ajax vaak problemen.

7 augustus 2019 om 15:33

Geen geweldig bewegingen ? Die heeft samen met Ziyech het samba voetbal terug gebracht. David Neres 2019 - Crazy Skills & Goals

7 augustus 2019 om 17:27

Die filmpjes zie je bij de meest mislukte talenten ook waardoor het wat lijkt. Neres heeft natuurlijk een leuke techniek, maar hij is zeker niet exceptioneel in de kwaliteiten die hij bezit. Bovendien is z'n trap voor een aanvaller behoorlijk matig en moet hij het vooral van z'n versnelling hebben als hij gelanceerd word. Dat neemt niet weg dat hij ondanks z'n matige trap wel een goed rendement haalt.

Je moet eigenlijk geluk hebben dat een Engelse ploeg jouw speler wil, want die betalen echt meer dan de hoofdprijs. Ik vind 60m erg veel voor Neres, maar als Man U meer dan 85m voor een middelmatige verdediger uitgeeft, snap ik ajax wel. Aan de andere kant misschien slim om voorzichtig te zijn om al die miljoenen niet mis te lopen.

7 augustus 2019 om 16:44

@ Dr. Duck

Voornamelijk omdat wij al veel kwaliteit zijn kwijt geraakt in de vorm van de Jong, de Ligt en Schone, en er nog wel meerdere open staan voor een vertrek. Het geld boeit me niet zo, maar als het dan toch moet dan maar voor het maximale, zeker nu het seizoen voor ons al begonnen is.

7 augustus 2019 om 22:10

het is inderdaad een lastige balanceer act, waar overmars goed uit is gekomen (zo lijkt het). Maar dat kan alleen in de toekomst echt duidelijk worden. Ooit kon Dolberg voor 50m verkocht worden (geloof ik zelf niet hoor) en nu is hij niets meer waard. 40m voor Lozano leek een half jaar geleden niet meer dan logisch, nu zou het een topdeal zijn voor psv. Maar goed, je kunt niet in de toekomst kijken dus moet je nu beslissen en handelen. dat doet overmars meer dan prima. als neres, onana en tagliafico over een jaar nog maar de helft waard is, zal iedereen zeggen dat overmars het niet goed heeft gedaan. zo werkt het helaas in het voetbal.

Je verliest wel heel veel diepgang als Neres weggaat, maar goed, dan zou ik met Tadic in de spits spelen, links Promes en rechts Ziyech.

Tja het is te hopen dat het geen Dolbergje word zeg maar.
Nu voor een hoop kunnen verkopen en straks niet meer weg kunnen.
Neres was vorig seizoen wissel speler.

Het blijkt erop dat Ajax niet meer wil verkopen denk dat ze genoeg ellende hebben als de van de Beek ook nog kwijt raken. Er is al een hoop ingeleverd en je vang het toch niet zomaar op...

7 augustus 2019 om 15:27

Denk dat je helemaal gelijk hebt. Het zal niet om het bedrag gaan, maar Ajax wil gewoon niet te veel verkopen. Als je straks met een beetje pech Van de Beek, Ziyech en Neres kwijt raakt wordt het een hele stunt om het weer op te vangen, geld of niet.

Wat is dit nou weer. Stel je hem niet op. Dolberg(!) mag zelfs spelen. Geven hem maar 10 minuten speeltijd. Gun hem deze stap dan. Je maakt toch geen gebruik van hem.

7 augustus 2019 om 15:21

Neres is als laatste teruggekomen van een toernooi. Verwacht dan ook dat hij nog niet 100 procent fit is. Anders is het ongelooflijk om Dolberg te laten starten (voor zover dat al niet te begrijpen is met Huntelaar in de selectie).

7 augustus 2019 om 15:33

Tagliafigo speelde toch ook, hoeveel minuten heeft Neres gespeeld op de copa

7 augustus 2019 om 15:39

Neres is later dan Tagliafico teruggekomen. En je kon duidelijk zien dat Tagliafico ritme miste.

7 augustus 2019 om 15:41

Dat zag ik bij Neres niet. Heeft in 9 minuten meer gedaan dan Dolberg in een half jaar. Wanneer krijgt hij dezelfde reeks kansen als Dolberg?

7 augustus 2019 om 15:22

Lol, Neres was een week terug van vakantie en had amper getraind. Had ook op tribune kunnen zitten.

7 augustus 2019 om 15:28

Ten Hag had al aangegeven dat Neres nog niet klaar is voor een basisplek qua fitheid. Is pas net terug van vakantie na een heel lang seizoen. Die staat straks echt wel in de basis.

7 augustus 2019 om 15:38

Was vorig seizoen al met regelmaat wissel, Promes die gehaald is dus dat hij straks wel basis staat valt nog te bezien lijkt mij?

7 augustus 2019 om 15:42

Zag ik vorig jaar weinig van. Zat toen ook regelmatig op de bank. Wanneer krijgt hij dezelfde reeks kansen als Dolberg en dat terwijl zijn rendement ontzettend hoog is.

7 augustus 2019 om 15:31

Gun hem deze stap? Ajax is geen sociale instelling,

7 augustus 2019 om 15:45

Sociale instelling? Ze krijgen 60 miljoen voor een speler die zij nauwelijks gebruiken.

7 augustus 2019 om 16:46

Hij kwam de 30ste pas terug van vakantie na de copa America. Zo raar is het dan toch niet dat een speler die net weer 7 dagen mee traint niet direct in de basis start?

United gaat Neres niet halen lol. United is met een reden niet achter een rechtsbuiten gegaan deze transferperiode. Die reden is Sancho, daar gaan ze volgend jaar vol achteraan. Dit gerucht hoort in de wandelgangen.

7 augustus 2019 om 15:53

Jaloers? Lijkt er namelijk wel op dat hij gaat en voor een flink bedrag ook!

7 augustus 2019 om 15:58

Jaloers lol? Ik ben voor United. Ben ook best wel invested in dat hele transfercircus.

Geloof best dat Neres 70 kan opbrengen, niet naar United tho.

7 augustus 2019 om 16:01

Omdat een of andere niet Britse media het aankondigt?

Tja.. dit jaar moet je goed cashen, want de komende jaren zal je dit denk ik niet meer evenaren. Logisch dat er hoog wordt ingezet natuurlijk. Echter wanneer hij blijft zal waarschijnlijk zijn prijs kelderen bij indien matig gepresteerd in Europa.

60 miljoen is een ontzettend groot bedrag. Probleem is echter dat wij nu al De Ligt, De Jong en Schöne hebben laten gaan. Nu ook Vd Beek weg lijkt te gaan, zou ik Neres dan ook aan zijn contract houden. Het lijkt mij teveel van het goede om 5 nieuwe spelers in te passen in een jaar.

Zeer domme actie om Neres niet voor 60 miljoen te laten gaan. Dit wordt weer een gevalletje Dolberg, die konden ze voor 50 Miljoen kwijt tweee jaar geleden, nu zullen ze dat nooit meer krijgen voor hem. Weg ermee en Mitchel van Bergen halen voor misschien 5 miljoen

7 augustus 2019 om 15:24

Als je nou al zo lang hier komt, weet je ook dat die 50 miljoen nooit geboden is. Hooguit door de media de wereld in geslingerd. Volgens Monaco zouden ze zelfs maar 25 willen bieden destijds.

7 augustus 2019 om 15:26

Zelfs 25 miljoen gaan ze denk ik lang niet krijgen voor Dolberg

7 augustus 2019 om 16:32

Dus? Ajax maakt sowieso winst op Dolberg. Maar jij begon met het sprookje van 50 miljoen.

7 augustus 2019 om 17:38

Mijn punt is dat Ajax hem twee jaar geleden voor 25 miljoen had kunnen verkopen, nu misschien voor 10. In die twee jaar tijd heeft hij vrijwel niks voor ajax betekent. Dus had ajax hem twee jaar geleden verkocht hadden ze 15 miljoen meer en hadden ze in het veld niks gemist

7 augustus 2019 om 20:05

Je punt is gewoon niks, nul, nada, want die 25 miljoen is door bronnen rond Monaco genoemd, maar Ajax heeft nooit aangegeven dat er een bod was dus daar kan geen discussie over zijn

Begrijpelijk, lekker de top prijs vragen.
Haast met zijn verkoop zal er echt niet zijn met Paok in het achterhoofd.

En dat voor een niet-onbetwiste basisspeler. Betekent dit dat Ziyech nog vertrekt?

7 augustus 2019 om 15:28

Neres is gewoon basis, alleen net terug van vakantie en nauwelijks getraind, dus niet zo gek dat ie nu niet basis stond. Maar in het drukke programma vorig seizoen speelde ie gewoon vrijwel altijd en soms een wedstrijd rust of op de bank beginnen

Ajax is in de gelukkige omstandigheden om zo'n bod af te wijzen. Kunnen zelf de prijs bepalen en zijn niet finacieel verplicht om te verkopen.

Maar niemand die 30 wil betalen voor ziyech,ik denk als Barcelona 20 zou bieden,dat Overmars het ziyech zal gunnen,maar zelfs dat hebben de topclubs niet voor hem over ..

7 augustus 2019 om 15:42

Zyech heeft van alles in zijn spel wat voor topclubs van belang is om niet te kopen. 30 miljoen voor een topclub is niets. Laat hem maar bij Ajax blijven, daar is hij van grote waarde en geliefd (sinds afgelopen seizoen).

Beetje dubbel. Je wil niet iedereen laten gaan, maar de komende jaren worden ze minder waard, want de halve finale van de CL ga je de komende 20 jaar niet meer halen.

7 augustus 2019 om 16:34

Hoe weet jij dat dat niet zal gebeuren in 20 jaar?

7 augustus 2019 om 16:43

Wedden?

7 augustus 2019 om 16:49

Ja hoor. Geen probleem. Ik zeg namelijk niet dat het gegarandeerd zal gebeuren. Dat weet ik niet. Maar jij hebt blijkbaar de wijsheid in pacht en weet het wel. Waar wil je om wedden?

7 augustus 2019 om 16:55

Och, kun jij ook nog iets beargumenteren hier of kom je alleen met makkelijk scorende oneliners? Ik heb je hier nog nergens op een inhoudelijke reactie kunnen betrappen.
Maar goed, Den Haag, zegt eigenlijk al meer dan voldoende.

7 augustus 2019 om 17:07

Ik kom vooral voor de one liners, maar prima een uitzondering. Nee, ik weet niet 100% zeker dat ze de komende 20 jaar niet bijna de finale halen, maar gezien de begrotingen van de concurrenten voor de finale, de resultaten van de afgelopen 20 jaar en de manier waarop Ajax na een goed seizoen al haar spelers verliest aan de rijkste clubs der Aarde, maken de kans op het halen van de (bijna) finale bepaald niet groter.

Je stellingen onderbouwen is een nobel streven, maar af en toe kan iemand het met gezond verstand best zelf invullen toch? Maar goed, ik kom dan ook uit Den Haag en daar zijn we wat bijdehanter dan in de rest van het land.

7 augustus 2019 om 17:19

Een beetje 'common sense'. Als je de verrassing van het toernooi bent en het zelfs tot de halve finale schopt, raak je de beste spelers direct weer kwijt. Zeker bij een club als Ajax vervang je exceptioneel talent niet en dat blijkt wel aan de aankopen/vervangers die minstens twee niveaus minder zijn.

Nu ben je eigenlijk maar twee sterkhouders kwijt in De Ligt en De Jong en het verschil in speelwijze en niveau van de ploeg is al vrij groot. Als je dan nog 1-2 spelers kwijtraakt, gaat het er echt niet beter op worden.

Bovendien heb je veel factoren ook niet in de hand. Bijvoorbeeld de vorm van de tegenstander, de sterkte van de poule, de tegenstanders in de kwalificatie en de vorm van de dag van de eigen ploeg. Dat zijn factoren die dit jaar een zwaardere rol spelen dan vorig jaar waarin veel factoren de goede kant op vielen.

7 augustus 2019 om 17:33

@Migi, zelfs met gezond verstand had niemand kunnen voorspellen dat Ajax het zou kunnen afgelopen seizoen en toch is het gebeurd. Net als de EL-finale twee jaar geleden. Je weet dus niet of het de komende 20 jaar weer kan gebeuren. Als je had gezegd "waarschijnlijk niet" was ik erin meegegaan. Maar jij weet het zeker.

7 augustus 2019 om 17:35

@Sirius, ik heb het niet over dit of komend seizoen. Migi heeft het over 20 jaar. Natuurlijk is Ajax twee sterkhouders kwijt, maar in 20 jaar kunnen er best weer exceptionele talenten komen waardoor de halve finale weer kan worden bereikt. De opmerking van Migi komt op mij dus over als goedkoop scoren.

7 augustus 2019 om 18:27

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar beleid kan je het best maken op basis van cijfers en objectief gezien zal ajax normaal gesproken nooit de finale halen. Het kan gelukkig wel, anders was voetbal erg saai. Ik zei het gewoon op een irritante, definitieve manier, want ik ben nou eenmaal een irritant ventje. Als jullie de finale wel halen juich ik overigens net als vorig jaar weer heel hard mee hoor

7 augustus 2019 om 18:38

Vind het in elk geval fijn dat je over zelfkennis beschikt ;-)

Lekker dat je daar nee tegen kan verkopen. Ben benieuwd voor welk bedrag hij dan wel verkocht gaat worden. Al met al behoorlijk wat bedragen en niet perse hele behoorlijke spelers voor teruggekomen. Daar moet wel echt verandering in komen. had eigenlijk wel wat meer toppers verwacht qua namen zoals Tadic vorig seizoen.

7 augustus 2019 om 17:24

Met Tadic had je natuurlijk ook geluk dat hij een binding en een verleden met Nederland heeft. Dat zijn buitenkansen die maar eens in de zoveel tijd voorkomen. Ajax moet gewoon zorgen dat ze de mindere leeftijdscategorien van de jeugdopleiding overbruggen met gerichte aankopen om vervolgens daarna de grote talenten naar Ajax 1 te halen.

Begrijpelijk. Kort voor het sluiten en volgens mij is er nog geen enkel gerucht over een potentiële vervanger.

Wie moet men ingodsnaam halen bij Ajax als buitenspeler met diepgang?

Promes is er wel al, maar die gaat het in mijn optiek niet alleen trekken. Denk dat Promes (ondanks dat ik wel fan van hem ben) het niet helemaal gaat maken bij Ajax. Immers zie ik in hem meer een schaduwspits in een 4-4-2 of een 4 -2 - 2 -2. Denk niet dat hij heel goed gaat renderen (zeker niet in de topwedstrijden) in het 4-3-3 van Ajax.

Diepgang (zeker als vdbeek ook nog gaat) is een must. Anders krijg je alleen dat trechtervoetbal met Tadic, Ziyech, een spits en tot nu toe ook nog geen 10 met diepgang...

Ik zou een Stengs en Van Aken halen. Dan maak je nog ruime winst en dan heb je ook nog Nederlandssprekende spelers die gewend zijn aan de Eredivisie/voetbal in Europa.

Al denk ik niet dat AZ Stengs nog laat gaan helaas... Hele interessante optie voor de top 2 in Nederland (psv/ajax) in mijn ogen.

Al dat geld,leuk maar mocht donney gaan en neres ook,dan mag je ook wel wat "top aankopen" voor terug halen dan.promes vind ik nog niet echt geweldig en die mexicaan hebben we nog niet gezien. marin lijkt me geen slecht speler maar om dat nou een top aankoop te noemen.
ik had gehoopt iets spectaculairs. een super talent,of een ervaren speler voor te veel geld. gewoon beetje spectakel.

7 augustus 2019 om 16:20

Een supertalent hebben we al in huis, namelijk Unuvar helaas is hij nog maar net 16 jaar.

Denk dat hij volgend seizoen al basisspeler kan worden, ik kijk er naar uit om hem in de Johan Cruijff Arena te bewonderen.

7 augustus 2019 om 16:53

17 is nog erg jong (veel te jong zelfs), zeker als vaste basis speler.
Alleen de Ligt stond, aan het einde van de 2e seizoenshelft, deels noodgedwongen een paar keer in de basis voordat hij 18 werd.

Ik zou eerder zeggen, als hij het fysiek aan kan kunnen we volgend seizoen, in de loop van het seizoen, Unuvar een paar keer verwachten als invaller of voor de beker. Maar voordat hij een vaste basis plaats heeft zal in iedergeval nog wel dit en het hele volgende seizoen duren, en als hij net zolang nodig heeft als de Jong om die vaste basis plaats in te nemen dan ook nog de twee seizoenen daarna....

7 augustus 2019 om 17:14

Klopt, zeg ook niet vanaf begin seizoen.

Al ben ik er zeker van dat hij het weldegelijk aan kan, jeugdspelers hebben recht op hun foutjes dus ook hij zal die maken.

Maar dat het een klasbak wordt is wel duidelijk, heeft zelf ook al aangegeven dat hij vanaf zijn 17de basisspeler bij Ajax wil worden.

We zullen zien hoe het loopt.

Kijk het werkt zo: Manu heeft een topaankoop nodig om de aandeelhouders/eigenaren rustig te houden. Ze hebben nog steeds geen topaankoop (maguire kostte een hoop maar zou in NL niet eens bij FC Groningen potten breken). Manu heeft nog 36 uur om Neres te kopen. De marktwaarde voor Neres wordt bepaald door bovenstaande omstandigheden. Kan weg voor 95m.

7 augustus 2019 om 17:13

Alsof Neres zo'n topaankoop is voor zo'n club. De term "topaankoop" bij Manchester United is niet ineens gedegradeerd naar een David Neres. Dan heb je het nog steeds over jongens met internationale allure. Dat is Neres zeker (nog) niet.

De marktwaarde van Neres word bepaald door de clubs die interesse hebben en het bedrag waarvoor Ajax hem minimaal laat gaan. Als Neres ook nog eens dolgraag naar Manchester United wil, zal Ajax hem toch moeten laten gaan.

laat maar fijn bij Ajax voor dat geld

Ben niet overtuigd van Neres, zie in hem niet iemand die van waarde zal zijn voor een grote competitie.

UOL Meld er ook nog eens bij in hetzelfde stukje dat de Zaakwaarnemer van Neres naar Amsterdam is gekomen, en verwachten ze dat binnen een paar dagen Neres een contractverlenging tekent.

Minimaal 70 miljoen plus bonussen en een doorverkooppercentage. En anders blijft hij mooi bij Ajax. Ajax heeft al meer dan genoeg geld en krijgt er binnenkort nog eens 55 miljoen plus bonussen erbij voor Vd.Beek.
Mocht Neres verkocht worden dan Anthony of Pavon als zijn vervanger halen.

100 miljoen is een mooi rond bedrag. Laten we daar de onderhandelingen starten.

Mooi het maximale eruit halen maar sws verkopen. Neres is goed maar heeft niet de potentie van stengs of een dilrosum. Als je 1 van deze 2 haalt dan ga je op korte termijn erop achteruit maar op de lange termijn zeker op vooruit. Ik snap niet waar overmars mee bezig is de laatste tijd. Ajax moet gewoon doorgaan met de beste talenten proberen te kopen en volledig focussen op de lange termijn. Laat al die andere clubs maar op de korte termijn inkopen. Als ajax blijft investeren in 19 a 20 jarigen dan gaat dat langdurige verblijf in de Europese top gewoon komen. Dus geen spelers als promes of vanaken ofzo. Maar spelers als stengs boadu of dilrosum. Lekker de beste Brazilianen halen van onder 19 Marcie!!!!

7 augustus 2019 om 17:08

Neres is zeker geen exceptioneel talent, maar Stengs (20 maanden jonger) en Dilrosun (14 maanden) hebben vooralsnog veel minder laten zien dan Neres, vooral in rendement. Ook in potentie zie ik niet in waarom Stengs en Dilrosun beter zouden zijn. Beide spelers moeten nu nog leren wat Neres in z'n eerste volledige seizoen al beheerste, consistentie en rendement.

7 augustus 2019 om 17:48

Stengs is nu al op niveau van neres hoor. Je moet met de volgende factoren rekening houden 1 stengs speelt in een veel minder team en stengs heeft een zware blessure gehad. Als je neres op de Copa zag dan zie je zijn tekortkomingen. Ik denk echt dat stengs op dit moment als hij bij Ajax zou spelen het zelfde niveau zou kunnen halen als neres. En het is gewoon ziek hoeveel je op zo een jonge leeftijd in 20 maanden beter kan worden. Oke stengs is geen zekerheidje dat hij de top haalt maar de kans is groot in mijn optiek. Overmars moet gewoon dat risico nemen. Als je 10 van dit soort talenten haalt mislukt er 1. But if you don't take the risk youl never reach the top.

7 augustus 2019 om 17:58

Het gaat niet om optiek, maar om de keiharde feiten en cijfers. Het rendement van Stengs ontstijgt op dit moment de middenmoot van de Eredivisie niet eens. Hij is natuurlijk nog jong, maar dan kun je absoluut niet stellen dat hij nu al zover is als Neres. Je vergelijkt een Braziliaans international met een speler die momenteel nog totaal niet in aanmerking komt voor Oranje met een matige aanval.

Ik vind 60 miljoen euro anders een flink bedrag voor Neres. Buitenspelers met rendement zijn er altijd wel te koop en Neres is eigenlijk alleen nuttig in wedstrijden waar de verdediging instabiel is of ver van eigen goal af speelt. Bovendien denk ik niet dat je volgend jaar nog dergelijke bedragen zal ontvangen.

Aan de andere kant hoeven ze natuurlijk niet per se te verkopen, maar om Neres nu een flinke opwaardering te geven is ook nogal een dure grap. We hebben het hier niet over een exceptioneel talent. Dan krijg ik al snel het idee dat Promes toch wat tegenvalt en dat Bande vooralsnog miskoop blijkt.

Het is Ajax een beetje naar de bol gestegen. Vorig jaar viel alles samen waardoor er een soort vliegwieleffect ontstond. Vd Beek en Neres waren 6 maanden terug niet eens onomstreden en moeten nu 70 miljoen kosten... Snap wel dat ze nu willen cashen en de spelers voor de Max willen verkopen om zo een buffer voor de komende 5 jaar op te bouwen, maar heb nu het idee dat het naar arrogantie riekt om dit soort bedragen te vragen.

7 augustus 2019 om 18:48

Lepenseur

"snap wel dat ze nu willen cashen en de spelers voor de Max willen verkopen om zo een buffer voor de komende 5 jaar op te bouwen, maar heb nu het idee dat het naar arrogantie riekt om dit soort bedragen te vragen."

Daar heb je niet goed over nagedacht. Ajax wil Neres helemaal niet kwijt en de club heeft helemaal niets gevraagd, maar een bod afgewezen. Hetgeen volstrekt logisch is als je iets niet kwijt wil. Het maakt ook helemaal niets meer uit, Neres heeft zijn contract tot 2023 verlengd. Die blijft dus gewoon.

7 augustus 2019 om 20:31

Met de wijsheid van een half uur later waarin we weten dat hij heeft verlengd lijkt het idd of ik niet goed na heb gedacht.. als ze niet willen verkopen snap ik niet waarom ze over vd Beek niet duidelijker zijn.

7 augustus 2019 om 22:00

Omdat die zelf heel graag weg wil waarschijnlijk.

8 augustus 2019 om 06:50

Lepenseur

"met de wijsheid van een half uur later waarin we weten dat hij heeft verlengd lijkt het idd of ik niet goed na heb gedacht.. als ze niet willen verkopen snap ik niet waarom ze over vd Beek niet duidelijker zijn."

Ook dat is niet zo moeilijk, omdat Neres wel bereid was om met Ajax te onderhandelen over een langer verblijf en Van de Beek dat kennelijk niet is. Als Neres ook had gezegd dat hij perse weg wilde, had Ajax een bod van 60 miljoen wellicht wel geaccepteerd. Als je de media mag geloven heeft Ajax een bod van dezelfde hoogte op Van de Beek wel geaccepteerd en het lijkt mij sterk dat Neres meer waard is voor Ajax dan Van de Beek. Ik denk dat het omgekeerde waar is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren