Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax ontvangt bod op David Neres: ‘Bedoeling is dat wij leidend zijn’

Laatste update:

Door de transfers van Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt vertrekken er deze zomer twee belangrijke krachten bij Ajax, maar de gevreesde leegloop lijkt voorlopig uit te blijven. Een aantal spelers wordt nog wel in verband gebracht met een vertrek en vooral aan David Neres wordt op dit moment getrokken. Directeur voetbalzaken Marc Overmars geeft in gesprek met Voetbal International aan dat er momenteel concreet wat speelt rondom de Braziliaan.

“Volgende week gaan we met zijn begeleiding om de tafel. Voor David is één club concreet, met een bod”, legt hij uit. Neres leek in de winterstop voor 45 à 50 miljoen euro nog op weg naar China, maar die transfer ging uiteindelijk niet door. Op dit moment zou onder meer Atlético Madrid in de markt zijn voor de dribbelaar: “Daar gaan we dan over praten, maar het is wel de bedoeling dat wij als Ajax leidend zijn”, gaat Overmars, zonder een club te noemen, verder.

“Afgelopen winter kon hij weg naar China, maar hebben we hem niet laten gaan. Kijk eens hoe dat voor Ajax, maar ook voor hem heeft uitgepakt. Hij is nu international van Brazilië.” Terwijl er concrete interesse is voor Neres, blijft het nog stil rondom Hakim Ziyech. Het verbaast Overmars zelfs dat er zo weinig gebeurt rondom de spelmaker: “Ik vind dat hij elk jaar beter is gaan spelen en zijn statistieken zijn uitzonderlijk goed. Daar kijken toch heel veel clubs steeds meer naar.”

“Die kijken meer naar de cijfers dan naar wat hij allemaal laat zien en wat er om hem heen gebeurt.” De sportbestuurder heeft dan ook een tip voor zijn oude club Arsenal: “Ik vind Hakim Ziyech beter dan Mesut Özil. Ik zou zeggen: verkoop hem en voor de helft haal je Hakim. Maar ze hebben niet naar me geluisterd. Het zou dus zomaar kunnen dat hij bij Ajax blijft.”

Denk jij dat David Neres deze zomer gaat vertrekken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die is dus weg, jammer genoeg.
Gauw overschakelen naar Bergwijn dan maar. Lukt dat niet dan overschakelen naar Pavon.
Hopelijk kan Ajax minimaal 60 miljoen voor Neres krijgen. Ik vind hem dat zeker waard in de huidige transfermarkt.

Verder een beetje vreemd verhaal van Overmars dat hij Ziyech aan Arsenal adviseert. Overmars moet zich daar niet mee bemoeien en gewoon ervoor zorgen dat Ziyech nog een jaartje bij Ajax blijft. Hij is de belangrijkste speler van Ajax. Als hij niet meedoet merk je dat meteen bij Ajax. Want de creativiteit van Ziyech is onvervangbaar bij Ajax.

Verder bevestigde Overmars nog nog dat de komst van Edson Alvarez zou kunnen inderdaad.

15 juli 2019 om 14:25

Neres gaat niet weg dus hoeven gelukkig Bergwijn niet te halen. Veelste duur voor wat hij heeft laten zien europees.

15 juli 2019 om 14:48

Bjp79

" Neres gaat niet weg dus hoeven gelukkig Bergwijn niet te halen. Veelste duur voor wat hij heeft laten zien europees."

Als je goed tussen de regels doorleest, is die kans inderdaad niet groot. Ajax heeft in de winterstop al een bod van tegen de 50 miljoen afgewezen en als Overmars zeg dat Ajax leidend is en dat Neres in de tussentijd Braziliaans international is geworden, wil hij daar natuurlijk alleen maar mee zeggen dat er een hoger bedrag op tafel moet komen. En de kans dat dat gebeurt, is niet heel groot als maar 1 club concreet is geweest. Dat Ajax met de entourage van Neres om tafel gaat zitten, is ook niets bijzonders omdat de club dat altijd doet als er op een speler geboden is. Dat ze dat gaan doen, kan er bovendien ook op duiden dat de club afspraken wil maken over een langer verblijf. Dus dat hij op het punt zou staan om te vertrekken, is veel te voorbarig. Neres heeft zelf gezegd dat zijn toekomst bij Ajax ligt en hoewel je niet teveel waarde aan dergelijke uitspraken moet hechten, blijkt er wel uit dat hij niet ten koste van alles weg wil.

15 juli 2019 om 14:53

Ik geef ook aan dat Neres nergens heen gaat als antwoordt op DominiqueThiem die ervan uit gaat dat die weg gaat.

15 juli 2019 om 14:54

@Scepticus, ik heb vorige week inderdaad gelezen dat Ajax een verbeterd contract aan Neres wil bieden. Die zei in Brazilië dat hij nog een jaar bij Ajax wil blijven. Ik zie hem daarom ook niet weggaan.

Edit: dat gezeur over Bergwijn moet ook eens ophouden. Ajax gaat niet betalen wat PSV voor hem wil hebben. PSV heeft groot gelijk dat ze extra vragen voor een binnenlandse transfer en Ajax dat ze dat niet willen betalen.

15 juli 2019 om 15:11

@scepticus bedenk nu ik het nog een keer lees dat je misschien denkt dat ik Bergwijn bij Ajax zou willen zien maar dat is zeker niet waar. In tegenstelling tot Neres heeft Bergwijn alleen maar verstoppertje gespeeld in de CL. Is veelste duur in mijn ogen voor zijn prestaties alleen in de ED. Neres blijft gewoon nog een jaar ben ik bijna 100% zeker van, gewoon omdat dat beter is voor zijn ontwikkeling.

15 juli 2019 om 15:17

@ Bjp79

" bedenk nu ik het nog een keer lees dat je misschien denkt dat ik Bergwijn bij Ajax zou willen zien maar dat is zeker niet waar. In tegenstelling tot Neres heeft Bergwijn alleen maar verstoppertje gespeeld in de CL. Is veelste duur in mijn ogen voor zijn prestaties alleen in de ED. Neres blijft gewoon nog een jaar ben ik bijna 100 zeker van, gewoon omdat dat beter is voor zijn ontwikkeling. "

Nee hoor, ik heb heel goed begrepen wat je bedoelt, ik denk dat het eerder andersom is en dat je mijn reactie verkeerd hebt geã¯nterpreteerd. Ik ben het namelijk met de strekking van je eerdere reactie, dat Neres (waarschijnlijk) niet weg gaat, eens en heb alleen met argumenten willen aangeven waarom dat is.

15 juli 2019 om 15:20

Ah ok dan zitten we op 1 lijn.

15 juli 2019 om 15:35

Beter voor zijn Nederlands paspoort daar draait het voor hem puur om en gelijk heeft hij

15 juli 2019 om 15:57

Onzin, Neres gaat gewoon weg. Atletico is concreet en dat is een mooie stap naar een sterkere competitie, mooie club, meer salaris en mooi weer

15 juli 2019 om 16:18

Dan moet hij 5 jaar in Nederland zijn dus dat duurt nog tot 2022.

15 juli 2019 om 17:16

Zou best kunnen. Ik zie nu dat Atletico deze zomer zo'n 300 miljoen heeft gecashed aan uitgaande transfers.

15 juli 2019 om 17:26

Ikweetalles07

" Onzin, Neres gaat gewoon weg. Atletico is concreet en dat is een mooie stap naar een sterkere competitie, mooie club, meer salaris en mooi weer"

Volgens mij weet je nog niet de helft.

15 juli 2019 om 14:30

De 30 miljoen die hij moet opleveren is en blijft een hoop geld voor een club als Ajax en dus ook de meeste clubs in Europa. En daarbij wil Ziyech al een tijdje naar het buitenland, maar de topclub die hij wil heeft zich nog niet gemeld.

Ik snap wel dat hij Sevilla heeft afgeslagen en wacht op een grotere club, maar ik ben bang dat die misschien toch (nog) niet gaat komen deze zomer.

15 juli 2019 om 14:57

@scrumpti0uz, ik ben niet bang dat die club niet komt. Ik heb liever dat Ziyech blijft.

15 juli 2019 om 16:18

Van mij mag Ziyech ook blijven en dat hij transfervrij straks is en een real ofzo hem wel een contract aan biedt.

15 juli 2019 om 14:37

Ik snap de "hype" rond bergwijn niet zo goed. Ja leuke speler, maar 20 mil vind ik te duur voor hem laats staan 40 mil. Zoveel betere spelers zijn voor goedkoper te verkrijgen. Verder ben ik het met je eens over ziyech, onvervangbare speler. Hopelijk blijft nog heel lang bij Ajax.

15 juli 2019 om 14:47

Man 60 miljoen voor Neres? Hoe kom je erbij? Hoe zou een aardige dribbelaar zo veel geld waard moeten zijn? Waar baseer je je op. Als Ajax dat voor hem krijgt is het natuurlijk exceptioneel. Maar jij zegt dat hij 60 mil waard is. Dat is vriendje Neres absoluut niet en dat weet je zelf ook wel lijkt me..

15 juli 2019 om 14:51

Ajax heeft al een bod van 50 miljoen op hem afgewezen. Ajax heeft zelf al 260 miljoen aan inkomsten verdiend deze zomer. Waardoor Ajax niet perse hoeft te verkopen. Neres heeft een zeer belangrijk aandeel gehad in het bereiken van de halve finale CL en in het winnen van de landstitel. Ook is hij Braziliaans international geworden. Voldoende reden dus om 60 miljoen voor hem te vragen. Zeker in de huidige transfermarkt.
Ajax heeft de luxe om hoog in de boom te gaan zitten voor Neres en voor meerdere basisspelers.

15 juli 2019 om 14:57

@neutralefannl

" Man 60 miljoen voor Neres? Hoe kom je erbij? Hoe zou een aardige dribbelaar zo veel geld waard moeten zijn? Waar baseer je je op. Als Ajax dat voor hem krijgt is het natuurlijk exceptioneel. Maar jij zegt dat hij 60 mil waard is. Dat is vriendje Neres absoluut niet en dat weet je zelf ook wel lijkt me.. "

Waarde is een subjectief begrip omdat iedereen daar anders over kan denken. Het gaat hier over koop en verkoop en de waarde in het economische verkeer wordt niet bepaald door het feit dat hij wel of geen aardig dribbelaartje is, maar of men dat bedrag er voor over heeft. Of dat zo is, moet nog blijken, maar gezien de op hol, geslagen transfermarkt is het zeker niet uitgesloten. En door de successen in de CL zijn de spelers natuurlijk ook meer waard geworden.

15 juli 2019 om 15:28

60 miljoen is misschien aan de hoge kant, maar minder dan 45 zal het ook niet zijn.

Ajax heeft het geld niet nodig dus kan makkelijk gaan wachten op de hoofdprijs, er stond al 100 miljoen op de bank, daarna is er 260-270 miljoen binnen gekomen door de CL en transfers en 40 uitgegeven, dus zou er nu ~300 mln beschikbaar moeten zijn, daar kun je even mee vooruit en dan kun je makkelijk een paar keer nee verkopen...

15 juli 2019 om 15:39

Ajax heeft van de winter al een bod van 45 tot 50 miljoen afgeslagen dus minder zal het sowieso niet worden . Is hij het waard? Tsja das een subjectief begrip. Als er een club is die het wil betalen , dan is hij het waard . Minimaal 50 miljoen voor een beginnend Braziliaans international die zich heeft bewezen in de CL lijkt in de huidige markt niet raar .

15 juli 2019 om 15:44

(neutralefannl)
Hoe kom jij erbij dat dat minder of meer is en dat jij het een aardige dribbelaar vind dat mag jij vinden maar wie ben jij om te bepalen wat hij waard zou moeten zijn , ben jij zijn zakenwaarnemer ? en waar baseer jij dat op ? of hij het waard is of niet het is gewoon wat de club er voorover heeft of wat de club wil hebben , is Pogba 200 miljoen waard ? is Neymar 200 miljoen waard ? is de Jong 76 miljoen waard ? en zo kunnen wij nog wel even doorgaan .

15 juli 2019 om 15:54

Voel je je aangevallen omdat het over een Ajax speler gaat? De bedragen zijn gewoon allemaal ridicuul. Die van Pogba, Neymar, Bale, Dembelé, De Jong enzovoorts. Maar Neres is geen speciale voetballer. Er zijn veel Brazialenen die net zoals hem leuk kunnen dribbelen en snel zijn. En het argument Braziliaans international. Ja dat zegt me weinig. Hij zit bij de selectie, maar werd tijdens de Copa America al snel vervangen voor Everton.

Ik zie het gewoon niet zo in Neres, dat is mijn mening. Als ik dan zie dat hij volgens imand 60 miljoen waard is, dan denk ik hoe dan? 60 miljoen betaal je mijn inziens voor speler die je in de absolute top direct sterker maken. Maar als jij hem een dergelijk bedrag wel waard vint is dat jouw goed recht kerel!

15 juli 2019 om 17:30

Neutralefannl

" Ik zie het gewoon niet zo in Neres, dat is mijn mening. Als ik dan zie dat hij volgens imand 60 miljoen waard is, dan denk ik hoe dan? 60 miljoen betaal je mijn inziens voor speler die je in de absolute top direct sterker maken."

Ik zag vroeger helemaal niets in Andy Carrol en ik ben zeker niet de enige. Toch betaalde Liverpool reeds in 2011 40 miljoen voor hem. Zo zijn er wel meer voorbeelden dat je vlieger niet opgaat.

15 juli 2019 om 18:01

Ja? Maar wat is je punt? Dat was ook wanbeleid ten top van Liverpool. Ik snap heel goed dat het haast onmogelijk is om gebaseerd op feiten te zeggen; Neres is 30 miljoen waard. Maar ik vind de uitspraak: 'neres is minimaal 60 mil waard' een beetje lachwekkend.

15 juli 2019 om 19:30

Maar als je 60m voor Neres afzet tegen de 50m die PSV voor Lozano vraagt en de 40m voor Bergwijn?
Ben wel met je eens dat de prijzen die betaald worden nergens meer om gaan

15 juli 2019 om 19:41

Maar dat is weer een ander perspectief mijn inziens. Dat zijn bedragen die PSV verlangt. Echter hoeft PSV niet te verkopen en vraagt de club exorbitante bedragen. Gerbrands en De Jong hebben nergens gezegd, wij vinden dat Lozano en Bergwijn dit en dat waard zijn. Enkele supporters hierboven zeggen, Neres is 60 mil waard omdat hij international is, CL goed speelde, kampioenschap aandeel etc. Die bepalen zelf een waarde. Wat overigens mag hè, maar ik kijk hier anders tegen aan.

15 juli 2019 om 15:10

Mathias Vargas is al vetrokken naar Espanyol

15 juli 2019 om 15:23

Ben jij gek niets overschakelen naar Bergwijn.
Als Ajax zijnde ga je echt niet meer neerleggen dan 20 miljoen voor Bergwijn en gelukkig wil PSV meer

15 juli 2019 om 16:01

Almere precies, ik heb al zovaak gezegd terecht vraagt Psv de hoofdprijs en dat gun ik ze ook. Maar niet van de centen van ons, ik gun Psv geen cent van onze bankrekening. Bovendien hebben we Promes die ik niet veel minder vind, dus hopelijk stopt het Bergwijn gezanik.

15 juli 2019 om 16:21

Precies ik gun psv ook geen ene cent.
Komt bij het is een binnenlandse transfer dan ga je de concurrent niet sterker maken met het geld wat ze willen dus nee geen Bergwijn naar Ajax

15 juli 2019 om 15:36

Ik zou Bergwijn lekker bij PSV laten.
Niet omdat hij niet goed genoeg is, maar 40 miljoen is hij voor Ajax niet waard. Dan wordt het maar de vraag of Ajax dat ooit nog terug gaat verdienen en de potentie naar boven is slechts gering (hij wordt echt niet ineens 80 miljoen waard omdat hij dan voor Ajax speelt i.p.v. Psv).
Laat een buitenlandse (sub) topclub dat maar op tafel leggen.
Daarnaast kan PSV zoveel kwaliteit inkopen voor 40 miljoen dat je jezelf in de voet schiet wanneer je als Ajax zijnde zo'n bedrag gaat betalen (dat zijn toch weer 3 - 4 internationals van het niveau Neres, Lozano, Tagliafico uit zuid Amerika bijvoorbeeld, dan had je met die 3 met 40 miljoen zelfs nog 15 miljoen over gehad).

15 juli 2019 om 17:40

@london Calling

" Daarnaast kan PSV zoveel kwaliteit inkopen voor 40 miljoen dat je jezelf in de voet schiet wanneer je als Ajax zijnde zo'n bedrag gaat betalen (dat zijn toch weer 3 - 4 internationals van het niveau Neres, Lozano, Tagliafico uit zuid Amerika bijvoorbeeld, dan had je met die 3 met 40 miljoen zelfs nog 15 miljoen over gehad). "

Kortzichtige reactie. Ajax en PSV hebben elkaar nodig en maken elkaar sterker. Met een sterk Ajax en een sterk PSV en nog beter met een sterk Feyenoord, kan NL weer een gooi doen naar een positie op de UEFA-coëfficiënten ranglijst die rechtstreeks toegang geeft tot de groepsfase van de CL en de EL. Met navelstaren ga je dat nooit bereiken. Ajax gaat sowieso geen 40 miljoen uitgeven en dat vind ik Bergwijn ook niet waard omdat je in het buitenland voor dat geld 2 of 3 gelijkwaardige spelers kunt halen. Maar dat is iets anders dan dat ik PSV het geld niet zou gunnen. Ik zit er niet op te wachten dat Ajax in maart kampioen is. Een mooie strijd met PSV zoals afgelopen seizoen is veel mooier en een titel die op die manier is behaald, geeft mij in ieder geval veel meer voldoening.

15 juli 2019 om 18:19

Natuurlijk hebben ze elkaar nodig. Maar Ajax moet in eerste instantie zaken doen waar zij sterker van worden.

Volgens mij is de selectie van PSV zo wie zo sterk genoeg om tot het einde mee te doen, zo groot was het verschil vorig jaar helemaal niet en PSV haalt ook gewoon versterkingen binnen. Je hoeft ze niet sterker te maken dan ze al zijn.

Dat PSV van een buitenlandse club wel 40 miljoen kan vangen, prima (volgens mij zeg ik dat hierboven ook, en dat misgun ik ze ook helemaal niet).... Maar Ajax hoeft de rest van de eredivisie toch niet te gaan subsidieren als ze voor lagere bedragen buiten nederland dezelfde kwaliteit kunnen halen?

15 juli 2019 om 18:53

Bergwijn is geen optie voor Ajax

Zeker niet voor 40 miljoen

Ajax zegt zelf dat het geen optie is, dat maakt de media er van, en mensen gaan daar achteraan lopen roepen

Ajax heeft met Bande, Huntelaar, Dolberg, Traore, Tadic, Ziyech, Lang, en (helaas) Promes al 8 opties voor de voorhoede

Zie jij Bergwijn daar nog tussen?

Ik niet

15 juli 2019 om 20:41

ik ook niet, niet voor 40 miljoen in ieder geval. Maar als een Neres of Ziyech zou vertrekken is een speler met extra klasse zeker welkom. Bande is een groot vraagteken en ik twijfel of Lang echt het gewenste niveau heeft, zeker als buitenspeler. Als je dan voor 20 Bergwijn had kunnen halen zou ik zeggen, gelijk doen.
Maar het is het goed recht van PSV om 40 te vragen. En het kan best zijn dat er een buitenlandse club is die dat bied in deze markt. Alleen voor Ajax is dat het niet waard.

Denk eerder dat de vraag is wie Ozil nu wilt kopen. Deze man kost iets van 400k per week

Mocht Zyech blijven dan hoef je geen vervanger voor Neres te halen. Daar heb je dan Promes al voor.
Je hebt ook Lang en Bandé nog achter de hand.

15 juli 2019 om 15:00

Waar haalt iedereen toch het nieuws vandaan dat Alvarez al speler is van Ajax? Ajax1.nl lijkt me betrouwbaarder dan Voetbalzone of Soccernews bijvoorbeeld en daar staat dat Ajax uberhaupt nog geen bod heeft uitgebracht (https://www.ajax1.nl/nog-geen-ajax-bod-op-alvarez...

15 juli 2019 om 15:32

Poeheej: dat zegt hij toch ook niet, al kun je het wel zo opvatten als je niet zo goed bent in begrijpend lezen en verbanden leggen.

Hij bedoelt dat aals Alvarez komt dat de selectie dan rond is.

15 juli 2019 om 15:44

@nick Danninga. Je kan het op 2 manieren interpreteren, ook op jouw manier inderdaad.
Maar ik las ergens anders (een ander topic) ook al een paar reacties met dat hij al binnen is. Er zijn bij Ajax meer deals 'rond' geweest hã¨. De Ligt was al verkocht aan Barcelona, Richarlison was al speler van Ajax en zo kan ik blijven noemen...

15 juli 2019 om 14:33

Hoeveel basiswaardige vleugelspitsen heeft Ajax nou daadwerkelijk ?

Ik tel er (afgezien van Neres) 3: Promes, Ziyech en Tadic. En de laatste 2 zijn geeneens vleugelspitsen van nature.
.
Verwacht veel van Lang dit seizoen. Maar voor een basisplek heeft hij nog te weinig laten zien. Zelfde geldt voor Bandã©. Die moet eerst maar eens fit zien te worden.

Dus 4 basiswaardige vleugelspelers in je selectie lijkt mij geen overbodige luxe. Zijn alle plekken dubbel bezet.

Zou dus gewoon een vervanger halen als Neres of Ziyech vertrekt. Hebben het tegen Tottenham zelf gezien, toen Neres wegviel hadden we gewoon geen geschikte vervanger. Dolberg bakte er (ondanks de riante voorsprong) weinig van.

15 juli 2019 om 14:47

@ajaxbaggio

Neres, Promes, Ziyech, Tadic, Labyad en Bande zijn op het moment spelers voor de vleugels. Nu kan je op Bande nog niet vertrouwen en is Labyad op het moment niet goed genoeg kan je ook niet zomaar een extra vleugel aantrekken zonder afscheid te nemen van op zijn minst 1 van de 2.

Neres moeten Ajax proberen te behouden, als je dan iemand moet slijten laat het dan Labyad zijn.

15 juli 2019 om 14:49

Het zou van slecht beleid getuigen als Ajax nog een enorm bedrag neer gaat leggen om een buitenspeler voor op de bank te halen. Promes, Ziyech en Tadic kunnen allen op beide flankposities uit de voeten in geval van nood, dus om de jeugd perspectief te blijven geven moet je die vierde plek niet opvullen met een aankoop. Daar moet gewoon Lang komen te staan. Hij doet het goed en lijkt klaar voor een stap omhoog. Gewoon doorschuiven dus.

15 juli 2019 om 14:52

@misseva88

Lang word geen speler voor op de vleugels, dat is juist de positie waar hij vorig jaar in jong Ajax de eerste seizoenshelft niet goed genoeg was. Totdat hij weer op het middenveld kwam te spelen en daar goed ging voetballen en zijn plek bij Ajax 1 verkreeg.

Daarnaast is de spoeling op het middenveld dunner en zal Lang voornamelijk op 10 gebruikt gaan worden.

15 juli 2019 om 14:57

@D-Bergkamp

Hij speelt in de voorbereiding toch echt alleen maar vanaf de flanken, dus dat lijkt wel de positie voor hem te worden in het eerste. Zeker als hij net zijn debuut heeft gemaakt zal hij daar toch vooral komen te spelen, zoals een Eriksen dat in zijn beginperiode in Ajax 1 ook deed. Eerst inhoud kweken voor hij op 10 in aanmerking komt.

15 juli 2019 om 15:07

@misseva88

Op het moment zijn Ziyech en Neres nog niet terug van hun vakanties en is daar dus ruimte om Lang te proberen. OP het middenveld zijn alle internationals terug die basis speler zijn en is het logisch om met deze te voetballen. Ook om Ekkelenkamp en De Wit speeltijd te geven.

Op de vleugels komend seizoen heb je Promes, Neres, Ziyech, Tadic, Labyad n Bande. Terwijl op de 8 en 10 positie van Ajax je voorlopig Marin, Vd Beek, De Wit en Ekkelenkamp hebt. Daar zijn de kansen voor Lang dan ook veel groter.

15 juli 2019 om 15:38

@D-Bergkamp
Ik geloof er niet zo in. Als Ten Hag in Lang echt een middenvelder had gezien had hij ergens wel een helftje op het middenveld gestaan om hem daar ook uit te proberen.

15 juli 2019 om 16:25

Je levert na het vertrek van de Jong dan wel heel veel aan slimheid en creativiteit in…
Promes is een leuke voetballer waar Ajax zeker nog plezier aan gaat beleven (denk ik), maar het is geen speler die ruimtes ziet of van de subtiele balletjes.
In dat opzicht lijkt hij me eerder de vervanger van Neres.

15 juli 2019 om 14:29

Dat denk ik ook. Arsenal zal blij zijn als ze voor een bescheiden bedrag van Ozil af kunnen zijn. Hij verdiend evenveel als Lacazette en Aubamayang tezamen. Ziyech's transfersom kan bij wijze van spreken betaald worden van de vrijkomende salarispost voor Ozil.

15 juli 2019 om 14:32

Zijn er ook nog mensen die objectief kunnen zijn als het om Ajax spelers gaat? Ziyech twee keer zo veel waard als Ozil. Laat me niet lachen.

15 juli 2019 om 14:40

Ozil vertegenwoordigt een veel grotere waarde dan Ziyech.
Namelijk een speler met 441 wedstrijden in top 5 competities en de CL met 75 doelpunten en 173 assists. Dat is wat anders dan 206 wedstrijden (195 eredivisie en 11 CL) met 73 goals en 84 assists.
De prijzenkast van Ozil zit ook veel voller. Dus ja, ozil vertegenwoordigt meer waarde. Alleen hij is 3 jaar ouder dan Ziyech. Dus heeft minder restwaarde. Daarom zal Ziyech een duurdere transfer maken dan Ozil, indien beide weg gaan.

15 juli 2019 om 14:54

@hoogindeconcen

Ik heb het over de vertegenwoordigde waarde. Niet het gehele waardeplaatje. Als je mijn laatste zin leest zie je dat ik ook denk dat Ziyech voor meer weg gaat.

Huntelaar is ook zeker meer waard dan Dolberg. Laatstgenoemde is nog geen stuiver waard. Laat al 2 jaar he-le-maal niets zien en hij lijkt het wel allemaal bon te vinden. Extra meters maakt hij in ieder geval niet.

Wegens zijn leeftijd denk ik dat Ozil ook niet meer dan 20 miljoen op zal leveren. Zie die turkse clubs ook niet aankloppen voor hem eigenlijk.
In de situatie van Ziyech is het niet pas 26 jaar, maar al 26 jaar. Als 26 jarige middenvelder spelen in de Eredivisie spreekt niet in je voordeel. De meeste rek bij Ziyech zal er uit zijn. Ziyech is zeker creatief, niet creatiever dan Ozil. Ook heeft Ziyech minder balgogme, overzicht en balgevoel dan Ozil. Ik denk dat Ziyech maximaal 30 miljoen waard is maar door Overmars kan het transferbedrag nog enigzins boven de waarde uitkomen.

15 juli 2019 om 15:04

Resultaten uit het verleden zijn wel belangrijk voor het bepalen van de waarde van een speler, maar het is ook belangrijk om te kijken naar wat een speler op de afgelopen korte termijn heeft gebracht. Feit is dat Özil sinds de winterstop meerdere wedstrijden niet bij de selectie heeft gezeten en als hij er wel bij was, dat hij vaak gewisseld werd. Hij heeft in 2019 slechts vijf keer de volle 90 minuten gespeeld.
Dat is een relevantere statistiek dan de goals die hij in zijn tijd bij Madrid heeft gespeeld. Dus ik betwist dat Özil een grotere waarde vertegenwoordigt dan Ziyech.

15 juli 2019 om 16:07

De transfer waarde zegt natuurlijk niet alleen iets over de kwaliteit van een speler, maar ook over zijn leeftijd (ozil wordt in Oktober 31) en zijn salaris (ruim 17 miljoen per jaar) wat je ergens moet gaan compenseren.

15 juli 2019 om 16:10

@hoogindeconcen

Dat van Dolberg is een overdrijving uiteraard.
Over Pele en Cruijjff niet per se. Maar een 34 jarige Ronaldo ging voor 105 miljoen naar Juventus. Terwijl ik heb zeker meer waard vind dan Coutinho die voor 150 naar Barca ging.

15 juli 2019 om 15:07

Hoogindeconcen

" Vind het wel merkwaardig dat Overmars denkt dat Özil twee keer zoveel waard is als Ziyech. Ik denk eerder dat het andersom is. "

Dat komt omdat jij die waarde afmeet aan de voetbalkwaliteiten van beide spelers, terwijl de waarde wordt bepaald aan de hand van marktmechanismen als vraag en aanbod en de mate van belangstelling. Die kwaliteiten van een speler spelen doorgaans een grote rol in belangstelling die er is voor een speler, hoe groter die kwaliteiten, hoe groter meestal ook de belangstelling. Maar er zijn natuurlijk ook nog andere factoren die een rol spelen zoals de prijs kwaliteit verhouding en de leeftijd van een speler. Zyech is net 27 en zit in de kracht van zijn leven, terwijl Ozil 30 is en zijn beste tijd inmiddels achter zich heeft. Bovendien heeft Zyech het afgelopen seizoen uitgeblonken terwijl Ozil niet eens meer zeker is van een basisplaats bij Arsenal. Dus het zou zomaar kunnen dat Zyech meer waard is dan Ozil, of dat twee keer zoveel is, laat ik graag in het midden.

15 juli 2019 om 15:27

Hoogindeconcen

" PS je hoeft niet steeds te herhalen wat ik zeg in mijn bericht hoor, het staat er gewoon nog boven! "

Er zijn meer mensen die de berichten lezen en dan is het handig dat ook zij weten op welke post ik heb gereageerd en waar het over gaat.

transfermarkt.com heb je helemaal niets aan omdat die de transferwaarde schatten op basis van nattevingerwerk. De transferwaarde is sowieso fictief zolang er nog geen biedingen zijn gedaan. En voor Ozil is nauwelijks interesse, waardoor het ook zo goed als onmogelijk is om zijn transferwaarde te bepalen. Voor De Ligt en De Jong was heel veel belangstelling, waardoor dat voor hun transferwaarde wel kon. De transferwaarde van De Jong werd voor zijn overgang naar Barca overigens door dat zelfde transfermarkt.com op 30 miljoen geschat. Ook daar zat men er dus behoorlijk naast.

15 juli 2019 om 16:11

@hoogindeconcen

''haha je noemt toch ook al mijn nickname? En de berichten komen er gewoon onder te staan. Het is een beetje een pedante gewoonte, je bent ook de enige die het doet. Om dan te zeggen dat je het doet omdat het handig is...''

Het is maar waar je je aan stoort

Verbaas mij erover dat Overmars Ziyech dus aanbied bij andere clubs, je zou toch verwachten dat je de beste speler wil behouden

15 juli 2019 om 14:29

Iemand een stap gunnen of iemand aanbieden daar zit een (in mijn ogen) een behoorlijk verschil tussen.

15 juli 2019 om 14:34

Ziyech wil al jaren weg en heeft ook de leeftijd. Overmars gunt hem die stap en weet dat Ajax de 30 miljoen goed kan gebruiken.

Ik geloof heus wel dat Ziyech niet per se echt weg moet en hij heeft natuurlijk ook de interesse van Sevilla naast zich gelegd, maar op een gegeven moment gaat het bij hem knagen. We weten allemaal waarom hij nu bij Marokko speelt.

15 juli 2019 om 15:11

Scrumpti0uz

"overmars weet dat Ajax de 30 miljoen goed kan gebruiken."

Werkelijk?

Wil je die toelichten?

15 juli 2019 om 16:15

Ajax heeft helemaal niets aan 30 miljoen. Ze hebben nu al meer geld op de bank staan dan ze in de komende 5 of 6 jaar uit kunnen geven aan transfers. En ik denk dat je mag verwachten dat ze ook volgende zomer weer een paar top transfers zullen realiseren.

Geld wordt het probleem niet de komende jaren, eerder de spelers die ze met dat geld kunnen en zullen halen. Een spelers als Ziyech haal je niet zo maar even terug, daar zijn er niet zo veel van. Of Ajax nu 10, 20, 30, 50 miljoen of helemaal niets voor Ziyech krijgt gaat daar geen verschil in maken.

15 juli 2019 om 17:49

@london Calling

" Ajax heeft helemaal niets aan 30 miljoen. Ze hebben nu al meer geld op de bank staan dan ze in de komende 5 of 6 jaar uit kunnen geven aan transfers. En ik denk dat je mag verwachten dat ze ook volgende zomer weer een paar top transfers zullen realiseren. "

Als een financieel boekjaar wordt afgesloten, wordt de winst die wordt geboekt of deel daarvan, aan de aandeelhouders uitgekeerd aan dividend of aan het eigen vermogen toegevoegd. Of beiden. Daarna kan je het niet meer uitgeven aan transfers omdat die uit de begroting van het volgende boekjaar gefinancieerd moeten worden. Dat mag niet uit het eigen vermogen. Ajax begint dus volgend jaar ook financieel weer gewoon op 0.

15 juli 2019 om 19:05

Ik denk dat Ajax de 30 miljoen liever laat gaan dan Ziyech kwijt willen

Ajax heeft meer dan genoeg verdiend aan de verkoop van spelers, en Ziyech is toch een van de meest bepalende

Het gunnen van een transfer is een ander verhaal: Ziyech zou in de vrije markt veel meer dan de gestelde 30 miljoen waard zijn

Ik volg Liverpool erg close, en men spreekt daar over een bargain voor 30 miljoen

En dat is precies wat Overmars bedoelt, er wordt zomaar 30, 40 miljoen betaald voor spelers die nog niet eens 1 CL wedstrijd hebben gespeeld

15 juli 2019 om 19:05

Geld in kas is onderdeel van je EV en daar mag je niks meer mee volgens jou? Lekker dan. Gooi maar in de schredder dan!

15 juli 2019 om 14:29

Inderdaad. Veel mensen zijn zeer lovend over Overmars en meestal is dat ook terecht maar hij doet soms ook erg domme dingen vind ik.
Dit is daar ook weer een voorbeeld van. Ziyech moet Ajax juist koste wat kost nog een jaartje zien te behouden.
Daarnaast vind ik aankopen als Magallan, Scherpen, Pierie ook super dom van Overmars. Ze kunnen niet eens hun primaire taak goed uitvoeren. Dat van keepen of verdedigen.

15 juli 2019 om 14:51

@dominiquethiem

Iedereen riep ook dat het zonde was om Schuurs te kopen, Schone was overbodig, Tagliafico was ook onbekend, Sanchez kende ook niemand, Huntelaar was te oud, Onana stond te blunderen in Jong Ajax en ga zo maar door.

Scherpen is 19 jaar en gaat lekker Jong Ajax keepen terwijl we met Varela een prima tweede doelman hebben. Pierie gaat ook lekker Jong Ajax spelen en leren met ruimte in zijn rug te verdedigen zoals Schuurs dat ook geleerd heeft.

Overmars kijkt verder dan per direct en ziet daarom de sterke punten van spelers en de mogeljkheden. Verwijd je blikveld en je ziet het ook.

15 juli 2019 om 14:58

Als er een juiste club komt voor Ziyech en die betaald het juiste bedrag dan zal iedereen er vrede mee hebben. Maar dit is bizar van Overmars dat hij Arsenal adviseert om Ziyech te kopen voor de helft van het bedrag van Ozil.
Als de TD's van Barcelona en Juventus dat zouden doen met hun sterspelers had iedereen gek opgekeken.
Voordat Scherpen, Pierie, Schuurs van acceptabel niveau zijn voor Ajax zullen ze alweer einde contract zitten verwacht ik want ze moeten nog enorm veel leren.
Hun basisniveau is bedroevend.

15 juli 2019 om 15:24

@ Dominiquethiem

Als jij daadwerkelijk gelooft dat Overmars heeft gebeld/gefaxt/gemaild naar Arsenal om aan te geven dat ze Ziyech moeten kopen dan zegt dat genoeg. Overmars doet hier aan beeldspraak en zet Ziyech met zijn kwaliteiten op een goede manier in de markt.

Tenslotte is het logisch dat Ziyech wil vertrekken, en als het dan moet gebeuren maar zo snel mogelijk. Dan is er duidelijkheid voor iedereen en kunnen beide partijen verder. Zolang dit blijft sluimeren blijf je onrust houden in je selectie wat niemand ten goede komt.

15 juli 2019 om 17:58

@dominiquethiem

" Maar dit is bizar van Overmars dat hij Arsenal adviseert om Ziyech te kopen voor de helft van het bedrag van Ozil. "

Dat heeft Overmars dan ook niet gedaan. Wat hij wel heeft gedaan, is figuurlijk taalgebruik gebruiken. Als iemand zegt "ik zou zeggen laat de natuur haar gang gaan", bedoelt iemand daar niet mee dat hij tegen de natuur heeft gezegd dat ze haar gang kan gaan, maar dat je de natuur beter met rust kan laten. En als Overmars zegt " Ik zou zeggen verkoop Ozil en haal Zyech voor de helft van dat bedrag", bedoelt hij daar niet mee dat hij Arsenal heeft gebeld om Zyech aan te bieden, maar dat hij Ozil zou verkopen en Zyech zou halen als hij het bij Arsenal voor het zeggen had. De uitspraak " ik zou zeggen " is feitelijk niets anders dan een verholen advies.

15 juli 2019 om 14:32

Ik denk dat Ziyech zelf ook gewoon nog een stap wil maken. Vorig jaar was hij zo extreem gemotiveerd om zijn beste spel te laten zien, mede door het oog op een transfer. Vraag me af of hij dat dit seizoen weer op kan brengen als het tot zo weinig interesse leidt.

15 juli 2019 om 14:36

@wandering

" Verbaas mij erover dat Overmars Ziyech dus aanbied bij andere clubs, je zou toch verwachten dat je de beste speler wil behouden "

Haha! Je moet goed lezen wat er staat: " Ik zou zeggen ", niet dat hij het ook daadwerkelijk heeft gezegd. Dat noemen ze figuurlijk taalgebruik. Als je zegt: " Ik zou zeggen " Laat de natuur zijn gang gaan "" , bedoel je daar natuurlijk niet mee dat je tegen de natuur hebt gezegd dat die zijn gang kan gaan, maar dat je de natuur met rust moet laten. De uitspraak " ze hebben niet naar me geluisterd ", is uiteraard ook overdrachtelijk bedoeld.

Dat ze Neres niet hebben laten gaan heeft alles te maken met Lainez die opeens naar Betis toe ging. Anders had Neres nu in China gevoetbald. Voetbal hangt van toevalligheden aan elkaar. Nu heeft hij een geweldige tweede seizoenshelft gespeeld en is Braziliaans international.

15 juli 2019 om 19:23

Inderdaad. Ajax wou Ronaldo maar die ging naar Psv. Toen kreeg talent Kluivert de kans en maakte prompt de winnende in de CL-finale. PSV verkocht Gullit voor 17 miljoen gulden aan Milan en kon Rinus Michels niet krijgen als hoofdtrainer. Met assistent Guus Hiddink wonnen ze prompt de Ec1.

Helaas zal Arsenal Ozil niet zomaar kunnen lozen. Die gaan ze nergens anders 17 miljoen per jaar bieden. Mkhitaryan is hetzelfde verhaal. Mkhitaryan is hetzelfde verhaal. Zie nog maar eens van die gasten af te komen. Misschien is er elders in Noord-London plek voor Ziyech. Als Eriksen weggaat zal Lo Celso denk ik de gewenste vervanger zijn, Ziyech zou een goede nummer 2 op dat lijstje zijn.

die gaat dus verkocht worden binnen niet al te lange tijd.
hoop wel dat ze er een mooie prijs voor kunnen vangen, zo rond de 40 zou heel wat zijn.
denk niet dat ze dan een vervangen gaan halen overigens.

Als je de kans krijgt zou ik m zeker verkopen als ik Ajax was. Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat Neres een extreem goed seizoen heeft gespeeld, en vind dat hij erg belangrijk is geweest voor dit Ajax. Maar uiteindelijk is hij natuurlijk nooit 60 miljoen waard. Het is een ontzettend grillige speler, die ook zomaar een slecht seizoen kan spelen aankomend jaar. Als je hem vervangt met Bergwijn dan ga je er in mijn ogen niet op achteruit.

Ik vind het toch wel gek dat hij Ziyech in dit interview graag te willen verkopen. Hij zou toch ook kunnen zeggen: Interesse in Ziyech blijft uit, dit vind ik onbegrijpelijk. Als het aan mij ligt houden we hem nog graag een jaar (of jaren) in de Arena. Ook richting een speler geef je dan een signaal. Ziyech lijkt mij wel iemand die een keuze maakt op een goed gevoel. Geef hem dan in ieder interview dat je geeft dat goede gevoel.

Maar hoe graag ik hem ook zie blijven, lost dit niet een probleem op bij Ajax? Die van teveel voorhoede/aanvallende spelers? Promes, Huntelaar, Dolberg, Ziyech, Neres, Labyad, van de Beek, Tadic en Marin. Dan zijn er ook nog jeugdspelers die op de deur aan het kloppen zijn (Traore, Lang, Perreira en Brobby). Mogelijk dat hem verkopen wel wat toekomstige onvrede in de groep kan voorkomen? Maar nogmaals: zie het liefst de sterkste spelers blijven, dit is meer een stelling of het wel/niet verstandig is.

15 juli 2019 om 15:16

Je noemt 9 spelers voor 5 posities. Zoveel is dat toch niet? 11 als je Traore en Lang mee telt. Pereira en Brobbey zijn nog niet toe aan Ajax 1. Eerstgenoemde zal dat denk ik nooit zijn. Jammer want qua stijl vind ik het wel een leuke speler.

Voor Neres kan ik het wel begrijpen dat er aan hem getrokken wordt...Maar zoals Overmars formuleert dat hij niet begrijpt waarom er niet meer belangstelling is voor Ziyech is in mijn optiek wel logisch...Voor de top is Ziyech "nog"te klein...Hij moet gewoon bij Ajax blijven voetballen...Zijn cross pases zijn soms fenomenaal maar wanneer hij zelf aan de bal is bij de 16 heeft hij veels te vaak geen oog voor zijn medespelers door zelf maar steeds te schieten en vaak ook nog naast te schieten....

Denk dat Neres totaal niet onmisbaar is, hoe goed hij het dit seizoen ook heeft gedaan. Vooral zijn diepte is belangrijk, maar wel vervangbaar. Het blijft immers een momentenvoetballer waar met Promes al een opvolger voor is

Neres heeft zelf aangegeven na de copa dit hij bij ajax blijft dit jaar dus zal een rare wending zijn

Ik sta niet te kijken van minder interesse voor Ziyech. Begrijp me niet verkeerd. Fantastische voetballer hoor. Maar ik betrap hem toch wel op er niet te staan als het echt moet gebeuren. Op de Afrika cup toch ook lichtelijk gefaald. Vervelend voor die kerel maar daar word je toch ook op afgerekend in het voetbalwereldje.

Neres gewoon verkopen.

Er is een reden waarom Ajax Bergwijn stiekem in de gaten houdt en ze hebben Promes gehaald. Als Dolberg normaal begint te voetballen zoals hij dat wel moet kunnen, gaat Ajax spelen met Tadic, Dolberg, Promes voorin en Ziyech wellicht op het middenveld (of Tadic). Dan is er geen plaats voor Neres. Met zijn nieuw verworven status als speler van De Gele Kanaries, kan ik me voorstellen dat hij, op basis daarvan, zekerheden wilt hebben, zoals een basisplek.

Daarom, hij moet eieren voor zijn geld kiest, voordat hij vaker moet in de dug-out moet gaan zitten, dan hem lief is.

Eigenlijk zou Ajax nu geen enkele basisspeler meer moeten laten gaan. Voor De Jong en De Ligt krijgen ze al meer geld dan een eredivisieclub uit kan geven. En omdat je zelf niet meer dan 15-20 miljoen uit wil geven voor een speler (duurdere spelers zullen sowieso ook niet naar de eredivisie willen komen), zal elke vertrekkende speler hoogstwaarschijnlijk vervangen worden door een minder goeie. De enige reden waarom Ajax nog mee zou werken aan een transfer, is omdat spelers anders misschien ontevreden kunnen worden. Maar aan de andere kant vind ik ook dat je als speler geen contract moet tekenen als je niet bereid bent om het in principe uit te dienen.

Als je dat allemaal op een rijtje zet, dan moet je in elk geval concluderen dat Ajax de luxe heeft om ontzettend hoog in de boom te gaan zitten qua vraagprijs.

15 juli 2019 om 15:06

Helemaal mee eens. Ik heb ook gelezen dat Neres een verbeterd contract zal krijgen, dus ik verwacht niet dat hij weggaat deze zomer. Maar hetzelfde geldt ook voor PSV: als iedereen blijft hebben ze toch alleen nog een CV nodig? Ik bedoel daarmee dat ze niet hoeven te verkopen om het geld.

15 juli 2019 om 15:36

"maar hetzelfde geldt ook voor Psv: als iedereen blijft hebben ze toch alleen nog een CV nodig?"

Sowieso een CV. En een fatsoenlijke backup voor de backs zou ook geen overbodige luxe zijn.

"ik bedoel daarmee dat ze niet hoeven te verkopen om het geld."

Ik denk inderdaad niet dat die noodzaak er is. Maar 35-40 miljoen voor een speler is voor PSV wel nog heel erg veel geld, dus als er een club is die dat wil geven voor Lozano of Bergwijn, dan denk ik dat 'ie weg is. Verder moet Pereiro nog verkocht worden omdat hij zijn aflopende contract niet zal verlengen. En als er een mooie club komt die een goede prijs voor Zoet wil betalen, dan denk ik dat PSV daar vanwege zijn jarenlange trouwe dienst ook niet voor zal gaan liggen.

15 juli 2019 om 16:11

Wat Pereiro en Zoet betreft: daar hebben jullie toch al de vervangers voor in huis? Dus die hoeven niet vervangen te worden.

Ik zou het geweldig vinden als Neres nog een jaartje blijft bij Ajax. Als je kijkt naar zn skills op youtube is erg goed. Dan denk je gewoon daar zit nog veel meer in dan dat ie eigenlijk heeft laten zien. Juist wat ie heeft laten zin ook in de CL was gewoon uitstekend. Tegen Bayern Juve en Real was hij erg sterk. Niet te vergeten ook de thuiswedstrijd tegen PSV met tien man regelt ie ff als een baas. Toffe snuiter.

Gewoon 60 miljoen voor Neres vragen (met bonussen nog hoger of een doorverkooppercentage bedingen). En dan met 30 miljoen bij PSV aankloppen voor Bergwijn. Dan hebben we bij Ajax volgend jaar twee spelers met diepgang en snelheid voorin iets wat we vorig seizoen misten. En zijn we toch wel compleet en hebben we financieel ook weer goede zaken gedaan.

15 juli 2019 om 16:23

Met 30 miljoen gaat Ajax geen Bergwijn krijgen. John de Jong is ook niet gek.

Nu de soap de ligt voorbij is de volgende neres geloof niks van dit verhaal en dat overmars dit heeft gezegd broodje aap net als de honderden fake berichten over de ligt

Ik dacht dat Neres ging bijtekenen en een jar Langer bleef. Als ze genoeg voor hem betalen is het ok. Ik zou zeggen Bergwijn en Malen zijn welkom. Maar ik denk dat dat lastig wordt.

Overmars levert top werk. Hij heeft ervoor gezorgd dat eredivisie spelers weer voor een markt conforme prijs naar het buitenland gaan.

Enige wat ik niet begrijp is dat gelul met nog een jaartje en dan voor een gelimiteerde som weg. Als je weg wilt ga, maar wel voor de hoofdprijs en anders gewoon aan contract houden.

Ajax heeft heel veel geld verdient, maar in deze op hol geslagen markt had De Ligt in ieder geval 100 + miljoen moeten opleveren.

Grappig dat al die clubs met die megacontracten in hun maag zitten, of vnl met de betreffende spelers dan. Bale, Ozil, Neymar, Coutinho ... zie ze maar s te verkopen.
Is alleen verantwoord bij echte toppers als Messi en Ronaldo. De rest... nooit doen. Of lager basissalaris en flinke prestatiebonussen bij wedstrijden gespeeld en prijzen.
Enfin, ze maken het er zelf naar.

Dan heb ik laatst zoals zo vaak nep nieuws gelezen, waar stond dat Neres een verbetert contract bij Ajax heeft getekend. Zelfs het nieuws van de Ligt is nog niet officieel. Die geruchten mogen van mij echt uitblijven. Enkel verwarring!

Als Bergwijn naar echt terug naar Ajax (of gewoon weg) wil, dan gaat -ie niet zo z'n best doen voor PSV hè? Dan kan Bommel hem wel op de bank zetten, maar dat is dan kapitaal vernietiging. Met andere woorden, als Neres vertrekt komt Bergwijn naar Ajax.

Verbaas me nogal dat velen Bergwijn zien als opvolger van Ziyech dan wel Neres, vooral omdat ik het echt totaal verschillende spelers vind. Vind die jongens van Ajax meer dribbelaars voor de kleine ruimte met een steekpass, terwijl Bergwijn toch vooral goed rendeert als hij veel ruimte heeft achter de verdediging om in te duiken met zijn snelheid.

15 juli 2019 om 19:06

in de CL ligt er genoeg ruimte voor Bergwijk om in te duiken

15 juli 2019 om 19:55

Eens, maar om nou 30 miljoen voor die paar potjes te gaan betalen... Uiteraard zal ie voldoende spelen in de eredivisie erbij, maar zie ze dan liever een type ziyech of neres halen voor dat geld. Zo overtuigend was Bergwijn bij het nederlands elftal of bij PSV in de CL namelijk ook niet, terwijl hij daar diezelfde genoemde ruimtes kreeg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren