Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barça begint ‘asalto final’ na boven marktprijs liggende aanbiedingen’

Laatste update:

De overgang van Matthijs de Ligt naar Barcelona leek wekenlang slechts een kwestie van tijd. Sport berichtte vrijdag echter dat er een patstelling is ontstaan vanwege de verhoogde salariseisen van het kamp van de jonge verdediger en de aanvoerder van Ajax is zaterdag opnieuw onderwerp van gesprek in het Spaanse medium. Barça zou inmiddels de ernst van de situatie onderkennen en een ‘asalto final’, laatste aanval, voorbereiden.

Paris Saint-Germain, Juventus en Bayern München hadden zich eigenlijk al neergelegd bij de verhuizing van De Ligt naar het Camp Nou, maar de Europese topclubs hebben vanwege de houding van zaakwaarnemer Mino Raiola weer nieuwe hoop gekregen. Sport schrijft zelfs dat Ajax een aantal aanbiedingen heeft binnengekregen die ‘ver boven marktprijs’ liggen. Barcelona weet dat het kamp-De Ligt hierop gewacht heeft om een financieel zo gunstig mogelijke situatie te creëren en de club is van plan om op korte termijn actie te ondernemen.

‘Grootmachten hebben nieuwe hoop na verhoogde salariseisen De Ligt’

Matthijs de Ligt was vrijdag ook onderwerp van gesprek in 'Sport'.Lees artikel

Het dossier ligt inmiddels op het bureau van voorzitter Josep Maria Bartomeu, die begin dit jaar ook het laatste zetje gaf aan de transfer van Frenkie de Jong. De komst van De Ligt geniet absolute prioriteit in Catalonië en Barcelona heeft nog steeds goede hoop dat het erin zal slagen om de Oranje-international over te nemen van Ajax. De kans is echter wel aanwezig dat de club dieper in de buidel zal moeten tasten dan het eigenlijk van plan was.

De kampioen van Spanje wilde de transfer van De Ligt in eerste instantie namelijk spiegelen aan die van De Jong, door ongeveer eenzelfde, of iets lagere transfersom, te betalen en hem een contract van dezelfde orde van grootte voor te leggen. De Jong maakt na dit seizoen voor maximaal 86 miljoen euro de overstap naar zijn nieuwe werkgever. Vanwege de recente prestaties van Ajax en de ontwikkelingen op de transfermarkt is de waarde van de stopper echter geëxplodeerd. De negentienjarige De Ligt geldt momenteel als de meest begeerde centrale verdediger van Europa en wordt gezien als een speler die voor de komende tien of vijftien jaar bepalend kan zijn.

Barcelona houdt wel vertrouwen in de goede afloop, daar de jongeling graag samen wil spelen met De Jong en Lionel Messi en ook van de stad houdt. Het al dan niet slagen van de transfer van De Ligt heeft overigens ook grote invloed op de rest van de transferplannen van de Spaanse grootmacht. Barça is verder in de markt voor een nieuwe aanvaller om Luis Suárez te ondersteunen en wil hier pas aan gaan werken als er duidelijkheid is over De Ligt. Een grote investering in de Ajacied betekent in dat geval waarschijnlijk dat er minder geld overblijft voor de gewenste offensieve versterking.

Denk jij dat er voor Matthijs de Ligt uiteindelijk meer zal worden betaald dan voor Frenkie de Jong?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou mooi zijn natuurlijk, hoe hoger de prijs, hoe beter voor Ajax en Nederland! Laat ze maar lekker opbieden allemaal. Zo werkt het nu eenmaal.

4 mei 2019 om 11:39

Beter voor Nedrland omdat? Volgens mij gaat het alleen maar bijdrage aan de hegemonie van Ajax en krijgen andere clubs minder kans om kampioen t worden.

4 mei 2019 om 11:44

De hegemonie van Ajax nog wel. Laten we eerst maar een keer proberen kampioen te worden.

4 mei 2019 om 11:58

Ok, toekomstige hegemonie van Ajax. Feit is dat nu Ajax niet meer op de centen zit de prestaties beter worden. En als ze meer uit te geven hebben ze het verschil met de rest alleen maar groter wordt. Dus hoe is dat goed voor Nederland?

4 mei 2019 om 13:01

Goed omdat de rest zich daaraan op kan trekken? Betere Europese prestaties leiden tot meer aanzien voor de competitie wat kan leiden tot betere onderhandelingsposities en/of tv gelden. Als clubs spelers aan Ajax verkopen en een doorverkooppercentage afdwingen, vangen zij net als W2 dit jaar een flinke bak geld. etc etc.

Het zal uiteindelijk ook ervoor zorgen dat Ajax de beste blijft in Nederland ja, maar de rest van Nederland heeft er zeker wel indirect baat bij.

4 mei 2019 om 13:36

Voorlopig heeft mijn club AZ er enkel last van nu 2 van onze grootste talenten zijn weggeroofd. Het kan een positief effect hebben door middel van extra Champions League plaatsen bij goede Europese prestaties. Maar zeg nu eerlijk, is Frankrijk nu zo aansprekend geworden nu PSG een oliesjeik heeft?

4 mei 2019 om 13:53

Wil je daarmee zeggen dat als Ajax minder geld zou krijgen voor De Ligt dat de talenten van AZ niet zouden zijn gekocht? Volgens mij verwisselen talenten al vele jaren regelmatig van club. Je kan daar moeilijk Ajax de schuld van geven. Sterker nog, nu het zo is dat Ajax veel meer geld krijgt als een speler wordt verkocht, kunnen clubs een hoger doorverkooppercentage vragen zodat zij er ook van profiteren.

4 mei 2019 om 14:07

En daaraan toevoegen, AZ kan nu hogere kwaliteit inkopen, omdat ze meer kunne betalen

4 mei 2019 om 11:55

Nou, het gaat om Ajax want de rest van NL heeft er geen enkele baat bij.

4 mei 2019 om 12:06

Dat is niet wat xavifcb zegt, die heeft aan dat het voor zowel Ajax als Nederland goed is... maar dat is niet juist

4 mei 2019 om 12:41

Hij bedoelt beter voor Nederland zodat we wat aanzien hebben. Zodat wij Nederlanders iets hebben om trots op te zijn.

4 mei 2019 om 13:11

Ik ben niet trots op de prestaties van Ajax eerlijk gezegd.

4 mei 2019 om 13:41

Kan je ook zeggen waarom niet dan? Houd je wel van voetbal??

4 mei 2019 om 14:02

Ja, ik hou van voetbal maar heb ook mijn voorkeuren. Sowieso ben ik voor de club uit mijn eigen stad. Ik heb zo weinig met Ajax dat het mij niks kan schelen of ze de CL winnen of niet. Ik zou het hypocriet vinden als ik nu in 1 keer wel voor Ajax ben omdat ze succes hebben. Laat staan dat ik trots ben.

4 mei 2019 om 14:38

Ik deel je mening nrvier. Ik hoef niet te pronken met het succes van anderen. En ik beperk mijn gevoel van samenhorigheid niet tot bedachte landsgrenzen.

4 mei 2019 om 17:47

Nou ik wel en dat heeft ook een oorzaak: de bekrompen redenering van de Uefa om grote clubs uit grote landen beter te betalen in dezelfde competitie, puur vanwege deze landsgrenzen. Het is voor een Psv, Feyenoord en dus ook Ajax veel knapper om nu nog in de Champions League te zitten dan een Engelse of Spaanse (sub)topploeg.

De hele wereld geniet van dit Ajax, de spelopvatting, filosofie en bravoure zoals de hele wereld dat ook een tijd deed bij de (weder)opstanding van Barcelona. Dat er een paar Nederlandse boys dat met afgunst aanschouwen onder de noemer hypocriet, zou mij echt een rotzorg zijn.

4 mei 2019 om 21:22

Onzin, jij bent Ajax fan, jij hoort trots te zijn. En terecht. Maar ik heb nooit iets met Ajax gehad, heb ook geen afgunst, maar heb zeker niet trots.

Dat belooft wat, want volgens Transfermarkt ligt zijn marktwaarde op 70 miljoen. Mag wat mij betreft ook wel een miljoentje of 100 opeleveren. Jongste captain ooit in de halve finale CL, grootste verdedigende talent ter wereld, leider en echte prof. Heeft zich al lamg en breed bewezen.

4 mei 2019 om 11:42

Marktwaarde is 70 miljoen ja, maar vaak zit transfermarkt aan de zuinig kant en gaat een speler voor een (veel) hoger bedrag weg. Frenkie de Jong zal er in de tijd van de bekendmaking over zijn transfer ook niet voor 80 miljoen op hebben gestaan qua marktwaarde, denk eerder de helft.

4 mei 2019 om 11:52

Stel nou dat je 130 miljoen vraagt, is dit dan een te hoog bedrag? Het zou me niet verbazen als er een club is die bereid is om dit op tafel te leggen

4 mei 2019 om 11:57

Kom op we moeten niet overdrijven hoor. 70 miljoen is een prachtig bedrag voor een verdediger die in de eredivisie speelt.

4 mei 2019 om 11:59

Overdrijven? Zo is de markt; doorgeslagen. Als we een ding juist niet moeten doen is met onze nuchtere en realistisch gedachte tevreden zijn met 70 miljoen... We moeten mee in die waanzin. Gelukkig hebben we hier Overmars voor.

4 mei 2019 om 12:01

Ik denk dat het afhankelijk is van de ligt zelf. Als hij per see naar barcelona wilt geloof ik niet dat marc daar volledig schijt aan gaat hebben en iedereen tegen elkaar op gaat laten bieden.

4 mei 2019 om 12:02

Je hebt het over een bedrag van 130 miljoen voor een verdediger? Dat is echt wel overdreven hoor. We hebben het over een verdediger, die prijzen zijn in het algemeen wat lager. 84 miljoen is betaald voor de ‘beste verdediger’. Dan is 70 miljoen voor een verdediger die de beste gaat worden echt een mooi bedrag. Mogelijk nog zelfs 80 miljoen.

4 mei 2019 om 12:04

@arsenal890

Leuk en aardig dat eentonig verhaal over een verdediger die in eredivisie speelt, maar vergeet niet dat Ajax met een been in de finale staat van de Champions League. Wat dacht dat zo’n FC Porto voor zijn “uitblinkende / 19-jarige / aanvoerder” speler zou vragen als zij een finale CL bereiken?

4 mei 2019 om 12:05

Vind jij een bedrag van 130 miljoen dan niet overdreven? We hebben het over een verdediger he geen aanvaller.

4 mei 2019 om 12:08

Op het moment dat Mbappe naar PSG ging, was er toevallig net voor Neymar 222 miljoen betaald, maar anders had hij ook de bedragen voor Bale en Ronaldo zwaar, heel zwaar, overtroffen.

4 mei 2019 om 12:10

@arsenal890

Als Arsenal deze zomer de portemonnee trekt voor De Ligt en 150 miljoen voor hem neerlegt, ga ik door het dolle van vreugde hoor haha. Vind het zelf dus helemaal niet overdreven. Met De Ligt heb je je captain voor de komende 10/15 jaar binnen en is in potentie beter dan Van Dijk IMO. Kijk wat laatstgenoemde met Liverpool gedaan heeft. Die is het geld dat toendertijd voor hem betaald werd (wat iedereen toen ook overdreven vond) ook dubbel en dwars waard. Denk dat clubs in hindsight zelfs overboden hadden.

4 mei 2019 om 12:14

Als de Ligt naar Arsenal zou gaan zou ik ook blij zijn. Maar een bedrag van 130 miljoen is wel gewoon overdreven.

4 mei 2019 om 12:16

@de toekomst

Transfermarkt is gewoon reeel met de marktwaarde. Dat spelers voor meer weggaan zegt niks over de waarde van de speler maar over de gek die akkoord gaat met een hogere transfersom.

Daarnaast is de markt een paar jaar geleden geëxplodeerd maar stagneert het ook al weer een tijdje hoor. Dus de echte chaos en waanzin is ook al weer over.

De markt is tov de transfer van van dijk niet meer verder geëscaleerd dus zou het heel gek zijn als de ligt voor meer zou opleveren dan van dijk

4 mei 2019 om 12:26

Vind jij? Ik vind het namelijk nog wel gekker geworden. 80 miljoen voor keepers? 80 miljoen voor Lucas van Atletico Madrid? 135 miljoen voor Dembélé? 100 miljoen voor een 31- of 32-jarige Ronaldo? 45 miljoen voor een 16-jarige Braziliaan? De markt is nog steeds aan het exploderen, we zien nu alleen minder supersterren op hun piekmoment van topclub veranderen.

4 mei 2019 om 12:28

Ik blijf het een aparte discussie vinden. Waarom zou een centrale verdediger, een van je sleutelspelers (kijk eens naar Liverpool waar v Dijk player of the year wordt) per defenitie minder waard moeten zijn dan een aanvaller. Daarnaast, als een club als Bayern al 80 miljoen neerlegt voot Hernandez, is 100 miljoen of meer vangen voor De Ligt zeker geen onrealistisch scenaria. 70 miljoen zou eerder een schande zijn imo.

4 mei 2019 om 12:29

Als Barcelona 130mio biedt en Arsenal hem alleen zou kunnen krijgen door over te bieden zou ik daar geen moment over twijfelen. Een CB is topprioriteit voor Arsenal en De Ligt heeft de potentie om nog 10 jaar de beste CB van de wereld te zijn. Hij zou een groot deel van de problemen bij Arsenal oplossen. Ik ben niet de accountant van Arsenal, dus maak ik me sowieso geen zorgen over de uitgaven maar het lijkt me prima te rechtvaardigen. Je kunt nog zo'n goeie aanval hebben, maar als je goals lekt ga je geen prijzen pakken. Zie het verschil dat Van Dijk (en Alisson in mindere mate) maakt bij Liverpool. Daar komt bij dat een aanvaller van vergelijkbare klasse als De Ligt (Mbappe) niet voor minder dan 200mio verkocht zal worden.

4 mei 2019 om 12:36

@De Spreekwoord

Quote: "stel nou dat je 130 miljoen vraagt, is dit dan een te hoog bedrag? Het zou me niet verbazen als er een club is die bereid is om dit op tafel te leggen".

Stel dat een club inderdaad bereid is dat bedrag op tafel te leggen, maar De Ligt wil daar niet naartoe? Wat schiet Ajax daar dan mee op?. Stel dat De Ligt inderdaad alleen maar naar Barcelona wil en Barcelona wil niet verder gaan dan 70 a 80. Wat kan Ajax daar dan anders tegen doen dan hem voor dat bedrag te laten gaan? Hij heeft nog maar een tweejarig contract en door hem aan zijn contract te houden, wordt hij alleen maar minder waard en zit Ajax bovendien in zijn maag met een onwillige speler. Dat lijkt me geen optie. De Ligt moet zijn handtekening onder het contract zetten en is uiteindelijk degene die bepaalt waar hij gaat spelen. De club waar hij naar toe wil, weet dat waarschijnlijk ook en kan die wetenschap dus gebruiken om de prijs te drukken. Ik weet niet hoeveel De ligt gaat opleveren, maar mijn inschatting is dat het bedrag niet hoger zal liggen dan de prijs die voor De Jong is betaald. Ik denk zelfs lager aangezien het contract van De Jong een jaar langer doorliep. 130 miljoen lijkt me al helemaal een volstrekt onrealistisch bedrag. Het heeft er alle schijn van dat hij zijn zinnen heeft gezet op een vertrek naar Barcelona en de kans dat die club 100 miljoen of meer voor hem op tafel gaat leggen, acht ik nihil. Ik denk dat Ajax met 70 of 80 de handen mag dichtknijpen. De transferwaarde van een speler is relatief aangezien die speler uiteindelijk bepaalt onder welk contract hij zijn handtekening gaat zetten en dus ook hoeveel hij gaat opleveren.

4 mei 2019 om 12:58

Die verdediger van Porto heeft toch ook 100 miljoen afkoopsom in zijn contract wat City ervoor wilt uitgeven? De Ligt is beter en heeft al meer laten zien dus dan lijkt me een bedrag van 100 miljoen toch ook wel logisch als Ajax het vraagt. En zeker in de situatie waar ze in zitten hoeven ze niet te verkopen en als Ajax wil doorgroeien moeten ze spelers echt dik verkopen of een jaar houden. Ik zou ook heel hoog zitten en dan onderhandelen. Starten met 130 is bizar hoog maar als je daarmee op de 100 uitkomt zou dat echt geweldig zijn. Ben benieuwd wat het gaat worden.

4 mei 2019 om 13:01

Met Frenkie ging het toch ook zo? Denk je dat die naar PSG wilde? Dit hele circus is juist om zoveel mogelijk geld uit Barcelona te kloppen. Zowel voor Ajax, De Ligt als zijn zaakwaarnemer. En als een club echt 130 miljoen biedt en Barcelona blijft steken op 70 miljoen, kunnen wij alsnog die 70 miljoen weigeren. Ik zie De Ligt echt geen transfer forceren als het verschil zo groot is. En nogmaals, jouw gedachtegang is zo dat Ajax maar genoegen moet nemen met wat Barça zelf wil betalen. Waarom bieden ze dan geen 10 miljoen? Als ik jouw redenatie aanhoudt, moet Ajax dat ook maar accepteren als De Ligt alleen naar Barcelona wil..

4 mei 2019 om 13:13

Scepticus jou verhaal is wel heel erg eenzijdig, De ligt heeft zeker inspraak in waar hij gaat spelen maar Ajax toch zeker ook. Als Barca 70m bied en Psg bijv. 140 dan lijkt me de kans dat hij naar Barca gaat ook nihil.

Daarnaast is het natuurlijk zo dat De Ligt een speler is die nog 10-15 kan vlammen dus daar wilt Barça ook absoluut niet naast grijpen. Barça weet ook dat als ze de helft bieden ze kansloos zijn, dus zullen ze mee moeten in de gekte en ik verwacht dat daarom de prijs ook rond de 100 zal uitvallen.

4 mei 2019 om 14:00

80 miljoen voor keepers: Buffon ging in het begin van deze eeuw voor 53 miljoen naar Juve. Dat was toen veel bizarder dan nu 80 miljoen.
Lucas komt van Ateltico, een Europese topclub, daar betaal je per definitie al meer voor. Daarnaast vind ik dat daar ook teveel voor betaald is. Alleen kan je 1 scheve transfer niet al standaard nemen.
Ronaldo was 33 en met Ronaldo haal je ook enorm veel andere inkomsten binnen. Naamsbekendheid, sponsor deals en meer kijkcijfers.

4 mei 2019 om 14:32

130 mil voor De Ligt zal PSG best voor willen betalen. Al zitten die ook in een crisis en weten ze het ook niet meer, denk ik.

Maar 75 mil voor De Ligt zal voor Ajax het beste zijn en het beste voor De Ligt is als hij naar Barca gaat. Toch de beste club van de wereld.

4 mei 2019 om 12:08

En ook nog is scorend vermogen met zijn hoofd!

Dat belooft wat, want volgens Transfermarkt ligt zijn marktwaarde op 70 miljoen. Mag wat mij betreft ook wel een miljoentje of 100 opeleveren. Jongste captain ooit in de halve finale CL, grootste verdedigende talent ter wereld, leider en echte prof. Heeft zich al lamg en breed bewezen.

Nou mag ik Raiola een ontzettende kwal vinden, hij doet zulke zaken dan weer wel goed. Perst het maximale eruit bij een transfer. Ook voor hemzelf. Vraag me wat voor bedragen er zijn geboden, als ze ver boven de vraagprijs zaten.

4 mei 2019 om 14:35

Je loopt alleen nu wel kans dat Barca zich terugtrekt, het helemaal opnieuw begint, dat het aandeel Ajax zakt en de rest van de spelersgroep ongeduldig wordt en hun transfers in gevaar komen.

Ik verwacht dat het allemaal rond is en dat Raiola gewoon nog wat miljoenen voor zichzelf probeert te persen.

4 mei 2019 om 19:12

Waarom zou het aandeel Ajax zakken als ze een hoger bedrag krijgen? Het is BV Ajax uiteindelijk een rotzorg waar hij heen gaat.

4 mei 2019 om 21:33

Alleen PSG kan een hoger bedrag betalen lijkt mij, als ze dat willen.

Mocht Barca zich terugtrekken omdat ze een schijthekel hebben aan Raiola en niemand wordt concreet, heb je een groot probleem.

60-70 miljoen is momenteel voor de Ligt gewoon niet marktconform. Lekker hoog in de boom zitten als Ajax zijnde en afwachten. 90 miljoen lijkt mij de perfecte prijs voor hem.

4 mei 2019 om 12:19

Het is juist wel marktconform. Het is een hele reële schatting. Alleen wil je als Ajax zijnde meer vangen en kan je prima meer vragen. Maar het slaat nergens op dat de ligt nu opeens de duurste verdediger moet worden na nog geen 40 wedstrijden op top niveau te hebben gespeeld (eredivisie is geen top niveau)

4 mei 2019 om 12:29

GloryUnited, jij bent misschien pas in staat om iemand na 40 topwedstrijden in te schatten, maar de experts en scouts zien zoiets veel sneller als jij.

4 mei 2019 om 13:56

talent hebben is niet alles. De waarde wordt ook bepaald door al bewezen diensten.
Daarnaast zeg ik niks over iemand pas na 40 wedstrijden inschatten. Het enige wat ik zeg is dat ik het nergens op vind slaan om iemand na nog geen 40 wedstrijden al als duurste CV te maken. Dat is gewoon een mening en niet een status van mijn kunde om iets in te schatten.

4 mei 2019 om 14:37

Tjahhh je moet maar net zien of De Ligt het in een andere setting, bij een topclub redt.

Ajax mag het beste voor hem te bieden hebben om te groeien, bij een topclub als PSG of Real mag je een paar foutjes maken en lig je eruit. Er wordt altijd 100% van je gevraagd, week in, week uit.

Ze mogen Suarez best bij de deal betrekken om de prijs een klein beetje te drukken.. Afscheid nemen van Dolberg en Suarez als vervanger lijkt mij geen slechte ontwikkeling.

4 mei 2019 om 11:39

Dan zit je met Klaas-Jan met twee spitsen op leeftijd. Dat denk ik niet wat ajax zou willen. Ze mogen van mij best die Gravenberch brengen.

4 mei 2019 om 11:41

'op leeftijd'.. Suarez is gewoon nog een wereldspits, speelt niet voor niets basis bij Barcelona. Kan nog prima 2 seizoenen uitblinker zijn in de ED. Moet je daar nee tegen zeggen?

4 mei 2019 om 11:44

Ryan Gravenberch bedoel je? Is een middenvelder. Zelf zit ik niet te wachten op Suarez. Irriteer mij dood aan die vent. Tadic, Huntelaar, Traore en Dolberg lijkt mij voldoende voor de spitspositie bij ajax.

4 mei 2019 om 11:45

Vroeger speelde Suárez toch ook op de flank? En daarbij, Suárez basis en Huntelaar bankie kan ook. Maar ik zie het niet gebeuren. Ook als je de tekst leest. Ze willen er juist nog een aanvaller bij. Het budget daarvoor hangt af van wat De Ligt ze eventueel gaat kosten. De prijs die ze moeten betalen voor De Ligt gaat omhoog. Het bedrag wat ze over houden voor een aanvaller dus omlaag. En als je Suárez in de deal gaat betrekken om de vraagprijs te verlagen, moet je vervolgens nog 2 aanvallers halen...

6 mei 2019 om 11:34

Suarez heeft bij barca heel even op de flank gestaan en was daar echt waardeloos, vroeger toen ie nog wat explosiever was kon dat wel in de Eredivisie maar inmiddels is hij echt veel sterker in het centrum.

4 mei 2019 om 11:39

Suarez is nu nog een top 5 spits ter wereld, dat is niet realistisch

4 mei 2019 om 11:43

Als de speler zelf de wens heeft terug te keren is er natuurlijk veel mogelijk. Barca wilt wel van hem af schijnbaar. Het zou wel heel moeilijk zijn natuurlijk.

4 mei 2019 om 11:49

Ze willen niet van Suárez af, ze willen een toekomstige opvolger erbij. Heel wat anders voor nu.

4 mei 2019 om 11:50

Ook al wilt Barça van hem af, gaat hij alsnog naar een grotere competitie dan de Eredivisie.

4 mei 2019 om 11:50

Nee dat is niet zo DC00L, als je de tekst goed leest zie je dat barca nog een spits wilt om Suarez te ondersteunen, omdat hij al wat ouder begint te worden. Oftewel een spits erbij waarmee ze kunnen rouleren of die kan invallen voor Suarez.

4 mei 2019 om 11:54

Dat staat in dit artikel wel inderdaad. Maar in eerdere artikelen is ook vaak geschreven dat ze niet onwelwillend tegen een vertrek staan, ook ivm de leeftijd. Wat het nu is? Dat zullen alleen club en speler weten denk ik

4 mei 2019 om 12:22

Wishfull thinking @dc00l. Maar helaas niet realistisch.

De kans dat Suarez weer op plastic is deze zomer minimaal. Daarnaast zie ik Ajax ook niet even 10 mil salaris betalen per jaar

4 mei 2019 om 13:46

@dc00i

Suarez is nog veel te goed om naar Ajax terug te gaan. Die is echt onhaalbaar. In het artikel staat ook gewoon dat ze een back-up zoeken voor hun eerste spits, Suarez dus. Ik heb ook nog nooit elders gelezen dat ze van hem af willen in Barcelona. Dat zul je gedroomd hebben. Hij scoort nog vlotjes, komt goed overeen met de nummer 10 van Barcelona en is gewoon absolute top.

"suarez betrekken bij de deal om de prijs wat te drukken" moet zowat de meest opportune comment zijn die ik hier gelezen heb deze week.

4 mei 2019 om 11:49

Suarez nu al terug naar Ajax? Never nooit! Die gast maakt jaarlijks 40+ goals voor Barca. Waarom zou Barca dat willen?

4 mei 2019 om 12:48

@dc00l

Quote: "ze mogen Suarez best bij de deal betrekken om de prijs een klein beetje te drukken.. Afscheid nemen van Dolberg en Suarez als vervanger lijkt mij geen slechte ontwikkeling".

Grapjas ben jij. De transferwaarde van Suarez bedraagt 60 miljoen. Bovendien verdient hij bij Barcelona een salaris van tussen de 12 en 16 miljoen per jaar en het is me daarom een raadsel waarom jij denkt dat hij voor een fractie daarvan in de zwakke Nederlandse competitie bij Ajax zou willen spelen, terwijl hij nu bij een veel grotere club in een van de grote competities speelt en een groot deel van zijn familie in Barcelona woont.

4 mei 2019 om 14:42

Suarez komt echt niet terug na dit seizoen. Als hij dit seizoen nou ook niet presteerde in topwedstrijden had je een kleine kans.

Daarnaast zijn Messi en Suarez de beste maatjes. Waarom zou Suarez het zonnige Barcelona verlaten voor het grauwe Amsterdam, voor een minder salaris, zijn beste vrienden missen en 10 keer uit moeten spelen op kunstgras in Schubbekutveen?

In de huidige markt is de Ligt wel 80 miljoen waard lijkt mij. Barca moet dat ook gewoon neerleggen. Topper voor de komende 12 jaar. Misschien dan maar ten koste van Umtiti die nu al weinig speelt. Met de verkoop van Rakitic en Dembele of Coutinho haal je weer geld binnen voor een eventuele aanvallende versterking. Cillesen gaat mssn ook nog wel levert ook wat op.

4 mei 2019 om 12:23

Wat definieer jij onder de huidige markt? Huidig tov wat? Tov 2 jaar geleden? Dan is er weinig veranderd. Tov 10 jaar geleden? Dan is er veel veranderd

4 mei 2019 om 13:05

De markt van vandaag de dag. 2 jaar geleden of 10 jaar heeft er weinig mee te maken. 10 jaar geleden had de Ligt geen 80 miljoen opgebracht. Maar als van Dijk 85 waard is en een Miltao van Porto 50 miljoen, is een de Ligt minimaal wel 80 waar denk ik.

4 mei 2019 om 12:34

80 miljoen lijkt mij inderdaad een redelijk bedrag. Hij is hét talent van dit moment. Hij is nog extreem jong maar toch al heel goed, wat bij verdedigers (waar ervaring heel belangrijk is) echt heel bijzonder is. Daarnaast is hij aanvoerder van een club in de halve finale CL en heeft hij ook al een finale van de EL gespeeld en is hij international. Ik denk dat niemand er eigenlijk aan twijfelt dat de Ligt wereldtop is, dus voor 80 miljoen haal je gewoon een topverdediger binnen die meer dan 15 jaar mee kan.

De Ligt is goed genoeg en getalenteerd genoeg om voor een bedrag vergelijkbaar met van Dijk (de duurste verdediger ooit) te worden verkocht vind ik.

Gezien de markt is 100mlj echt niet gek ! Maar .. Ajax hoeft van mij niet onderste uit de kan als hij zelf het liefst naar Barça wil.. meewerkende houding betaalt zich vroeg of laat uit..

Hèhè mooi dat het eindelijk los lijkt te barsten over De Ligt. Ik begreep die transfersom van 60 tot 70 miljoen al niet, natuurlijk veel te weinig. Cadeautjes van enkele tot tientallen miljoenen moeten we aan geen enkele club geven, ook niet aan Barça. Willen ze De Ligt, dan moeten ze lappen. Ik denk aan een transfersom richting of over de 100 miljoen. Dit is de Mbappe onder de verdedigers. Deze jongen gaat de komende 15 jaar één van de allerbeste, zo niet de beste, verdediger zijn. Dat zien alle rijke Europese topclubs en dan mogen ze met elkaar de strijd aan gaan, net als bij De Jong.

Dit is het grootste verdedigende talent van de wereld. Kanttekening zou kunnen zijn dat hij het alleen in de eredivisie zou laten zien. Daarom erg fijn dat hij het ook dubbel en dwars in de CL laat zien. Hij zou wel eens rond de 100 mil kunnen opbrengen .

4 mei 2019 om 11:46

Hij deed het al op zeer jonge leeftijd in de Europa League, Oranje en nu ook Champions League. Daarnaast speelt hij overal en altijd constant en is hij zelfs aanvoerder. Die kanttekening over de Eredivisie gaat echt niet meer op.

4 mei 2019 om 11:48

Verwoorde het verkeerd. Normaliter zou het zijn dat hij het alleen liet zien in de Eredivisie, waardoor hij niet zoveel zou opbrengen. Wat nu gelukkig niet het geval is.

4 mei 2019 om 11:54

Klopt, dat zagen we natuurlijk ook al in de Europa League, maar nu is het echt gekkenhuis. Het voelt alsof wij het Monaco van enkele jaren geleden zijn...

Dit is allemaal wel erg flauw. Ajax gaat waarschijnlijk wel akkoord met zo'n 80 miljoen en Barça wil dat echt wel betalen. En Mathijs wil alleen maar naar Barça. Waarom het dan nog niet rond is snap ik niet. Wil de Ligt zelf echt meer salaris? Zo nee, moet ie zo snel mogelijk afscheid nemen van Raiola. Dan is die deal snel rond. Misschien, en daar hoor je niemand over, kan Vermaelen in de deal worden betrokken? Of heeft hij echt het gewenste niveau niet meer?

4 mei 2019 om 11:48

We hebben met Blind, Tagliafico en Magallan al 3 linksbenige verdedigers. Ik zou nu wel een centrum verdediger met een goed rechterbeen erbij halen. Vermaelen zou ik niet aan beginnen, tenzij hij net als Huntelaar genoegen neemt met een mindere rol en normaal salaris.

4 mei 2019 om 13:16

Beste Toekomst, Magallan is rechtsbenig...

4 mei 2019 om 11:48

De enige die op Vermaelen zit te wachten is de fysio/hersteltrainer. Die zit dan nooit zonder werk.

4 mei 2019 om 12:27

Dan zou ik eerder Tobido in de deal betrekken. Vermaelen is een fantastische verdediger, maar helaas 10 wedstrijden per jaar fit.

4 mei 2019 om 12:53

Nou ja, ervaring kan je erbij hebben. En tegen de Graafschap en Excelsior raak je minder snel geblesseerd he. Maar dat hij linksbenig is is wel in zijn nadeel ja.

4 mei 2019 om 13:40

In Engeland betalen ze sowieso wat je wil. 12m is geen gek bedrag daaro, ook al is hij nog maar 19.

80 miljoen zou ik echt nog wel even over twijfelen als Ajax zijnde. Ook al draaien ze volgend jaar een slecht seizoen, dan is hij nog 60 waard (en die 20m waardeverlies kunnen ze met 170m op de bank wel tillen). Met de clubs die nu interesse hebben zou ik inzetten op minimaal 100m of een fikse salarisverhoging naar 5-6m voor het komende jaar en dan nog een seizoen blijven.

De Ligt lijkt me geen type die ten koste van alles nu wil vertrekken, die weet dat het uiteindelijke allemaal wel goed komt.

Ik denk dat Barcelona de Ligt al wilde binnen tijdens behalen van kwart finale, maar aangezien ajax mogelijk onderweg is naar de finale wordt het een ander verhaal.

Ik als PSV fan gun het hem van harte! Ik vind wel dat hij een bedrag tussen de 80 en 90 miljoen waard is. Het is een heel jong speler die veel zelfvertrouwen heeft en veel ervaring uitstraalt..

Kan iemand mij vertellen wat Barca uberhaupt aan De Ligt heeft? Ik vind hem een absolute topper maar is hij noodzakelijk voor Barca? Pique speelt voorlopig nog en dan heb je nog Umtiti en Lenglet die basiswaardig zijn. Ik zou naar Juve gaan en onder Chiellini uitgroeien tot de beste verdediger ter wereld. Of het liefst Liverpool naast Van Dijk. Maar die hebben geen interesse..

4 mei 2019 om 12:08

Liverpool zou zeker mooi zijn. Zeker als ik die Matip of Lovren zie spelen. Maar denk niet dat die daar naar toe wil. De Ligt en Umtiti lijkt mij een mooi duo al speelt Lenglet meestal tegenwoordig. Piqué wordt wel een dagje ouder.

4 mei 2019 om 12:28

Ze kopen De Jong toch ook al als toekomstig vervanger van Busquest of zo? Barcelona speelt op zo'n hoog niveau dat er niet veel spelers zijn die daar in aanmerking voor komen. Als er dan wel talenten zijn waar zij het voor 15 jaar in zien zitten, moeten ze toeslaan.

4 mei 2019 om 12:52

En in belang van De Ligt is dat goed? Om voorlopig mischien wisselspeler te zijn totdat Pique vertrekt? Is dat goed volgens jou? De Ligt hoort ergens heen te gaan waar hij direct onbetwist is en een steunpilaar zal zijn. Dat verdiend hij. En dat het liefst bij Barca maar nu zij nog 3 andere centrale verdedigers van topniveau hebben zou ik goed nadenken voordat ik daar teken. De Jong is op meerdere posities inzetbaar en zo een unieke speler dat die direct al veel zal spelen denk ik. Veel uniekere speelstijl dan De Ligt.

4 mei 2019 om 13:04

Dat is dan weer de keuze die De Ligt moet maken... Jij vraagt je af wat Barça met De Ligt moet en ik antwoord. Moet je vervolgens niet ineens met een andere invalshoek de discussie weer aan gaan..

4 mei 2019 om 13:30

Mijn eerste reactie luidt; Wat heeft Barca aan De Ligt en wat heeft De Ligt daar te zoeken. Vervolgens kom jij met een uitleg waarom Barca belangstelling heeft (dat is niet helemaal een antwoord op mijn vraag en niet sluitend op mijn reactie), vervolgens vraag ik mij af is het wel verstandig voor De Ligt om daarheen te gaan. En dan kom jij weer met zijn keuze, invalshoek en andere discussie. JIJ kan dus beter niet reageren want je laatste reactie slaat nergens op.

4 mei 2019 om 13:36

Barca speelt zo'n 65 wedstrijden per jaar en de internationals nog zo'n 8-12 wedstrijden extra. Zelfs al draait hij bij Barca voor 50 mee het eerste jaar, dan heb je het nog over 45 wedstrijden op het aller hoogste niveau. Dat is toch prima voor een 19-jarige?

4 mei 2019 om 23:04

Een verdediger heeft minder rust nodig en speelt veel meer dan een aanvaller dus die cijfers zijn niet echt toepasbaar op een verdediger. Kijk maar bij City hoevaak Otamendi meedoet.

Toch jammer dat de Ligt zo nodig wel wil. Onbegrijpelijk ook naar mijn mening. Hij is nog zo jong, nog tijd genoeg om een transfer te maken. Juist dit succes met Ajax zou hem toch over de streep moeten trekken nog een jaar te blijven. Aan de andere kant, als je erover nadenkt, mooier dan dit wordt het nooit meer. Dan kan je inderdaad maar beter vertrekken op je hoogtepunt.

Afijn, ik denk dat we pas na de CL finale (die Ajax van Barcelona wint...) officieel bericht krijgen over een transfer van de Ligt. Tot die tijd zullen het nietszeggende geruchten zijn.

Het budget van barca was toch op? Halen ze ook nog Reis, De ligt en een aanvalspartner voor Suarez. Dat betekent dat ze voor 150 miljoen moeten verkopen?

Ajax moet veel hoger in de boom gaan zitten. De Ligt vind ik persoonlijk meer waard dan Frenkie. 100 miljoen lijkt me prima.

Een goeie verdediger is schaarser dan een goeie middenvelder, dus de ligt moet sowieso meer opleveren vind ik.

4 mei 2019 om 13:06

Mwah, goede middenvelders zijn er genoeg. Net als goede aanvallers of verdedigers. Extreem goede spelers zijn in elke linie echter schaars, spelers die het verschil maken in de top. Zeker zo jong als deze gasten.

Deze jongen geldt voor mij als één van de grootste talenten ter wereld, zo niet de grootste! Vaak worden de blikken op aanvallers of middenvelders geworpen, maar een top verdediger is minstens zo belangrijk. Deze jongen kan overal in de absolute top in de basis spelen. Ik zeg: 90 á 100 mln!

Had de ligt niet aangegeven dat zijn voorkeur in de PL ligt.wat hoop ik tegen beter weten in dat ie naar Manchester United komt.wat het ook mag kosten

De Ligt naar Barcelona was allang in kannen en kruiken, wat ik het vernomen in het nieuws. Wellicht probeert die Raiola nu iedere extra cent in deze deal eruit te persen. Het is ook logisch dat Mathijs met zijn maatje Frenkie bij Barcelona wilt spelen. Natuurlijk ook met de GOAT.

Barcelona’ selectie begint aardig vorm te krijgen. Met de Ligt erbij heb je met Pique, Umtiti, Lenglet en de Ligt de beste opties centraal achterin van alle clubs wat een luxe positie. Het middenveld is met Arthur, FDJ, Alena, Puig, Busi, Vidal en Raki heel goed uitgebalanceerd met talent en ervaring.

De aanval mist eigenlijk nog een spits en een vleugelspeler als ik er vanuit ga dat Malcom gaat vertrekken.

Gezien de prestatiecurve en de inschattingen over hoe goed Mathijs kan worden (en nu al is), kun je zeggen dat hij wel echt meer waard is dan die 74 miljoen + eventuele bonussen (Frenkie). Verdedigers van deze leeftijd en klasse zijn gewoon uiterst zeldzaam, terwijl dit bij middenvelders over het algemeen iets vaker voor kan komen. Denk dat als de 3 partijen er nog niet uit zijn (als er nog geen deal is), uitkomen op 85 miljoen plus prestatie bonussen en het uiteindelijk totaal dus 95 miljoen zal worden.

Waarschijnlijk als Mino niet de waarnemer was had Real Madrid allang een move gemaakt.
En ikk zei dit al een poos geleden maar die deal is volgensmij gewoon al 99 rond.
Ze zullen vast nog ef wachten met een bepaalde handtekening en dingen pas concreet kenbaar maken als CL afgelopen is. (lijkt me ook gewoon logisch waarom nu al het in de media gooien als seizoen nog maar ef duurt?en de CL nog gaande is?). En zodoende natuurlijk stiekem kijken of alsnog clubs als Juve gaan happen zodat ze de prijs miss nog verder kunnen opvoeren.

Misschien heeft (ajax en) mino zoiets van: kijk we weten jullie willen de Ligt en zal ook wel gebeuren want de Ligt wilt ook , maar jullie moeten snappen dat zijn waarde nu natuurlijk wel nog meer gestegen is vanwege CL avontuur.

Ik zou het vreemd vinden als de Ligt 'maar' 70 miljoen op zou leveren zoals in het afgelopen jaar telkens genoemd werdt. Voor Frenkie vond ik 86 miljoen aan de hoge kant, mede omdat hij slechts 50 wedstrijden op het hoogste niveau heeft, maar Frenkie heeft inmiddels aangetoond dat Barca slim was door er zo vroeg bij te zijn (blijft een hoog bedrag, maar wel te relativeren).

De Ligt is in mijn ogen op alle vlakken waardevoller. Verdedigers zijn vrijwel altijd 'minder waard', maar een verdediger als De Ligt heb ik in de pak hem beet 15 jaar dat ik voetbal volg nog nooit van dichtbij gezien. Die man valt echt nooit door de mand en is daarnaast nog een leider en de rust zelve ook. Er zijn absolute topverdedigers van 28 die nog niet zo ver zijn als hij, dus daar kun je de komende 10 jaar nog veel plezier aan beleven. Bij de meeste spelers praat je over groei, bij de Ligt mag je al blij zijn als hij dit niveau volhoudt.

4 mei 2019 om 17:07

Ik ben ongeveer 1-2 jaar wat minder bezig met voetbal, is op de achtergrond verdwenen en ik kijk nu weer eens wat rond.

Als ik dan zie dat er voor Ajax spelers normaal wordt gedaan over 86 miljoen voor een jochie dat net 50 wedstrijden erop heeft zitten, moet ik toch wel fronzen.

Dat is mooi. Nu moet Barcelona ook wel een bedrag neerleggen wat richting de 90 miljoen gaat. Met een Frenkie achtig bedrag zou ik tevreden mee zijn.

90 miljoen euro én een eerste optie op de aankoop van Luís Suàrez in de zomer van 2021. Ook al is die dan “op leeftijd” (wat mij overigens niets uitmaakt, deze man schiet ook dan de Eredivisie nog aan flarden), zou dit in mijn opinie een werelddeal zijn. Eens?

70 is echt wel marktconform voor De Ligt. Heeft zich bewezen, maar voor verdedigers betaalde altijd iets minder. Voor zijn leeftijd een prima prijs. Overigens vind ik die Raiola maar een vervelende bemoeizuchtige vent. 10 miljoen salaris is dikke prima voor hem. Wilt er volgens mij alleen maar zelf beter van worden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren