Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tien man van Ajax overleven loodzware avond in Groningen

Laatste update:

Ajax heeft ternauwernood een flinke dreun in de titelstrijd weten te voorkomen. De koploper van de Eredivisie kende zaterdag een zware avond op bezoek bij FC Groningen, maar won dankzij een laat doelpunt van Klaas-Jan Huntelaar met 0-1. De matchwinner kon de wedstrijd zelf niet afmaken, want hij kreeg zes minuten voor tijd zijn tweede gele kaart. Niettemin heeft Ajax weer een voorsprong van drie punten op PSV, dat zondag thuis aantreedt tegen ADO Den Haag.

Ajax opteerde voor de zogenoemde 'Champions League-opstelling', met Dusan Tadic in de spits tegen zijn oude club. Die variant werd onlangs ook al toegepast in competitieduels met Willem II (1-4 zege), PSV (3-1 zege) en AZ (1-0 nederlaag) en is dus zeker niet exclusief voor wedstrijden in het miljardenbal. Bij Groningen waren de ogen onder meer gericht op Ajax-huurling Kaj Sierhuis. Zowel Tadic als Sierhuis kwam in de eerste helft echter niet vaak in het spel voor, want gevaar voor beide doelen was vrij zeldzaam. De grootste mogelijkheid voor Ajax was in de zevende minuut voor Matthijs de Ligt, die een vrije trap van Lasse Schöne tegen de paal kopte. Groningen hield over het geheel echter vrij gemakkelijk stand in de eerste helft.

De ploeg van Danny Buijs begon enthousiast, werd daarna teruggedrongen en kroop in de slotfase weer uit de schulp. Een licht van richting veranderd schot van Ludovit Reis zeilde vijf minuten voor rust net langs het doel van André Onana en dat betekende het enige serieuze wapenfeit van de thuisclub voor rust. Trainer Erik ten Hag van Ajax zal blij zijn geweest dat hij geen wissels hoefde door te voeren in het eerste bedrijf, want op verschillende momenten kregen Tadic, Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt last van pijntjes in het Hitachi Capital Mobility Stadion.Groningen, dat de voorgaande zeven thuisduels op rij had gewonnen, bood ook na rust goed partij aan de koploper van de Eredivisie. Met fel voetbal op het middenveld bemoeilijkte de thuisploeg de opbouw van Ajax zeer.

Er kwamen ook serieuze kansen voor Groningen: negen minuten na de onderbreking volleerde Sierhuis over; even daarna dook Ritsu Doan volledig vrij op voor het doel van Onana na een combinatie met Sierhuis en schoot hij van dichtbij naast. In de hoop een doorbraak te forceren koos Ten Hag er na een klein uur voor om Huntelaar binnen de lijnen te brengen als vervanger van Lasse Schöne. Ajax voerde de druk op naarmate de tweede helft vorderde. Groningen kwam goed weg, toen ex-Ajacied Deyovaisio Zeefuik op de lijn voorkwam dat Tagliafico er 0-1 van maakte. De tijd begon te dringen voor Ajax, maar dertien minuten voor tijd bracht Huntelaar de verlossing.

Zeefuik kreeg de bal niet goed weg, waarna Huntelaar in het zestienmetergebied Tim Handwerker aftroefde in een duel, waarna hij van dichtbij snoeihard raak volleerde. Een vreugde-explosie, en een gele kaart voor het uittrekken van zijn shirt, was het gevolg voor de invaller. Die gele kaart kwam hem nog duur te staan, want een overtreding leidde zes minuten voor tijd zijn tweede gele kaart in. Met een man minder moest Ajax alle zeilen bijzetten; Onana leverde een prachtige redding op een kopbal van Gladon. Ajax kwam ook met de schrik vrij toen Dennis Higler geen penalty toekende nadat Tagliafico de bal in het strafschopgebied tegen de arm leek te krijgen.

Verdiende Ajax de zege op FC Groningen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Man, wat een thriller die tweede helft! Complimenten aan Groningen, die Ajax geen minuut de tijd hebben gegeven eigen spel te spelen. Die bespeelde Ajax precies zoals je dit Ajax dient te bestrijden.

Daar heb je die geslepen Huntelaar weer, dacht ik bij die goal. De ervaring van hem die je terugleest in dat duel om hem toch zo te winnen en binnen te schieten. Dan direct daarna die compleet labiele actie van hem, waardoor hij de rest van zijn team nog ruim 10 minuten moet laten vechten met een man minder. Valt hem best kwalijk te nemen.

Reis lijkt mij een hele leuke versterking voor Ajax voor de 6 positie, indien ze Barcelona kunnen afwimpelen. Voetballend heeft hij nog wel wat te leren, maar met 18 jaar nog genoeg ontwikkelingsruimte. Odegaard erbij, en Ajax heeft weer een heel leuk fris middenveld volgend seizoen.

20 april 2019 om 20:25

Deze wissel was goud. TH weet precies wat die aan der hunter heeft!

20 april 2019 om 20:41

Niet te voorbarig, als psv er morgen 6 inschiet is get dan nog steeds gedaan?

20 april 2019 om 20:42

Ja ook dan is het gedaan

20 april 2019 om 20:44

Met alles eens, behalve het gedeelte dat de champagne koud kan. Verschil in verliespunten is 0, en ik heb Dumfries nog niet horen zeggen dat Ajax kampioen is. Dat laatste schijnt belangrijk te zijn

Verder niks meer dan complimenten voor Ajax dit seizoen. Heeft laten zien waarom het de meest succesvolle club uit de Nederlandse geschiedenis is. Dat heb ik wel een aantal jaren gemist.

20 april 2019 om 20:46

Nou nou, dit vind ik wel erg voorbarig hoor! Ajax is er nog lang niet. Al denk ik wel dat nog 1 misstap van PSV volstaat.

20 april 2019 om 20:54

Dat er al mensen zijn die doen alsof het gespeeld is ... het zijn nog 3 wedstrijden waarvan twee tegen een lastige subtopper en een uit tegen een club die om lijfsbehoud vecht waar we in 2016 alles tegen zagen misgaan.

We hebben nog niks, helemaal niks ... Dat voorbarig blije gedoe is niks waard als ze het alsnog weggeven. Het gaat tot het einde heel erg spannend worden en de uitkomst is alles behalve zeker.

Wat wel zeker is dat is dat vandaag een hele lastige hobbel en zware horde is genomen. Op naar Vitesse!

20 april 2019 om 21:00

Barca1, wat irriteer me weer aan deze idiote reactie! Heb je vandaag wel zelf gekeken? Groningen maakte het ons super moeilijk, en we hadden zomaar punten kunnen verliezen. Er zijn genoeg potjes te spelen, dus Psv is zeker nog in leven. 🤦🏾‍♂️

20 april 2019 om 21:03

Adzevedo

Het is gespeeld hoor! Dat was het eigenijk al een paar weken. Eens met de vorige schrijvers, Ajax gaat dit niet meer weg geven, zie ook vanavond (slecht spelen maar gewoon die drie punten halen).

Al vind ik dat Barca1 onzin uitkraamt natuurlijk, over welke ploeg er 'als enige recht' op een titel zou hebben. Als PSV aan het einde van de rit met de meeste punten had gestaan, had PSV het meeste 'recht' gehad op die titel natuurlijk. En die argumentatie over 'verantwoordelijkheid nemen' slaat al helemaal nergens op.

Wie aan het einde van de rit de meeste punten heeft, die heeft het (meeste) recht, en klaar. En dat is dit seizoen Ajax. Volgend seizoen kan dat weer anders zijn.

20 april 2019 om 21:14

@constante Kante

Ik zou je zo ontzettend graag gelijk willen geven, en ik hoop dat werkelijk over 4 weken ook te doen. Maar ik heb allerminst een grenzenloos vertrouwen over de goede afloop. De afgelopen jaren ben ik te vaak teleurgesteld uitgekomen, zelfs in 2016 toen iedereen riep dat het wel goed ging komen was ik vreselijk nerveus en ongerust.

Ik vier het feest pas als het binnen is en ken genoeg Ajacieden die daar inmiddels precies hetzelfde over denken.

20 april 2019 om 21:22

Adzevedo

Juist vanwege 2016 mag je er nu alle vertrouwen in hebben! Law of averages, uiteraard gaat een club als Ajax niet twee keer in de laatste wedstrijd op dezelfde plek onderuit! Los daarvan, ik denk stiekum ook dat hetg niet eens op die laatste dag aankomt. Zou mij nameljik verbazen als PSV nog vier keer weet te winnen.

PSV is het echt totaal kwijt en Ajax, tja, die zijn in kampioensvorm. Tis beurt! En ik heb dit al een maand of twee geleden aan zien komen, ik riep al begin februari dat PSV het helemaal kwijt was en dat het slechts een kwestie van tijd zou zijn totdat Ajax PSV zou inhalen en voorbij zou streven. Eerlijk gezegd verbaasd het mij meer dat Psv, theoretisch dan, nog steeds zó dicht bij Ajax staat. Want de spelersgroepen liggen echt mijlenver uit elkaar. Ajax heeft zoveel meer kwaliteit dan Psv, dat het eerder een wonder is dat PSV er nog zo kort bij zit.

20 april 2019 om 21:26

Barca1

Ik zie dat jij je reactie hebt verwijderd, waarin je het had over dat PSV zichzelf 'opzettelijk had uitgeschakeld voor het bekertoernooi' of woorden van gelijke strekking, maar dat is uiteraard nonsens. Want dat zou wat zijn zeg, dat die speler van RKC in de derde minuut van de blessuretijd die goal maakt (gelijkmaker), anders zou PSV gewoon doorgebekerd zijn namelijk. En dat was dan 'opzettelijk'?? Neh, onzin.

Je argument over 'verantwoordelijkheid nemen' en daarmee een titel verdienen slaat nergens op.

20 april 2019 om 21:44

@ Adzevedo, helemaal mee eens. Pas juichen als het zover is we hebben nog helemaal niets.

20 april 2019 om 21:51

De Graafschap-ajax vergeten. Is nog maar een.paar jaar geleden. En oja tegen wie spelen ze de laatste wedstrijd dit seizoen.

20 april 2019 om 22:04

@constantkante: helemaal eens over wie na 34 wedstrijden bovenaan staat. Een onverdiende winnaar is er niet. Wie na 34 wedstrijden bovenaan staat, is altijd de terechte kampioen. Het is alleen nog niet gespeeld. Eens dat dit een lastige horde was, maar ‘de bal blijft rond’. Gok dat het nog spannend blijft tot het einde!

20 april 2019 om 22:07

Barca1 diegene die na 34 wedstrijden bovenstaat, die is uiteindelijk de verdiende kampioen! Of dat nou Ajax of Psv wordt, heb jij niet geleerd van 2007, 2016 en 2017? Dat vraag ik me echt af beste man.

20 april 2019 om 23:09

barca1

Het hele verband tussen 'psv wilde niet voetballen, wilden niet winnen' (huh, hoezo ze wilden niet winnen, wat een onzin man, en nogmaals, ze hadden die pot ongeveer gewonnen, tot ver in blessuretijd, dus waar héb je het over??), 'verantwoordelijkheid nemen als landskampioen' en 'een titel verdienen' ontgaat mij echt volledig en ik vrees dat jij niet in staat bent mij dat verband duidelijk te maken.

Al zal ik jou je recht om een titel voor PSV 'onverdiend' te willen noemen nooit ontnemen. Maar volgens mij zijn de meesten het er wel over eens dat de ploeg die na 34 ronden de meeste punten heeft, een titel gewoon 'verdiend' heeft. Gelukgewenst dus met de zege op Groningen, want die titel voor Ajax is zojuist alweer een flink stuk groter geworden. Als die niet al enorm groot was, sinds die 3-1 in Amsterdam.

21 april 2019 om 07:50

Namen hun verantwoordelijkheid? Wordt een complete competitie ronde verzet...!? Niet zo stoer lullen dan

20 april 2019 om 20:25

Complimenten aan Groningen? Tja, dit was misschien wel het spel om Ajax te ontregelen, maar man man man. Wat een anti-voetbal. En veel geschop, vooral in de eerste helft.

20 april 2019 om 20:29

Oftwel, precies het spel om Ajax te ontregelen

20 april 2019 om 20:30

@edwinnnr
Anti-voetbal misschien, maar wat een onredelijkheid om Groningen (met de middelen die ze hebben) niet de credits te geven voor het feit dat Ajax uiterst moeizaam die 3 punten binnensleept. Zelfs Juventus boodt niet zo kranig weerstand dinsdag.

20 april 2019 om 20:38

Wat mij betreft verdien je complimenten als je goed speelt. En ja, dat kan ook goed verdedigen zijn. Maar wat ordinair schoppen, overdreven naar de grond gaan en tijd rekken verdienen wat mij betreft geen complimenten. Verder stond Groningen verdedigend wel oke, waarvoor complimenten, maar aanvallend was het zowat alleen maar opportunistisch lang naar voren op de twee koppers voorin.

20 april 2019 om 20:47

Heb toch ook hele vervelende overtredingen van Ajax gezien. Van Huntelaarbwas echt een smerige wat direct rood verdiende en die van die argentijn was ook niet netjes. Verder Ajax weer veel geluk met de Var.

20 april 2019 om 21:16

Sorry hoor ga even kansen tellen... jij wil zeker dat Groningen de boel open gooit? Wees blij dat Higler floot. Partijdigheid troef. Wees gewoon heel blij met 3 punten.

20 april 2019 om 22:02

Oliegrun... ik begrijp je frustratie en zo dicht bij een resultaat is dit zuur... maar higler hield gronden juist levend in de eerste helft want ze schopten op alles dat bewoog en vooral Franky daar hadden de nodige kaarten gegeven moeten zijn! Higler is nooit pro Ajax

20 april 2019 om 23:15

Dat schoppen wordt echt zwaar overdreven. Je vergeet ook even dat spelers van topclubs er ook een handje van hebben om wel heel makkelijk te gaan liggen. Imo was de wedstrijd weinig aan, gelijkspel zou terecht zijn geweest.

21 april 2019 om 01:50

Tijd rekken van Groningen? Wees dan reëel en benoem het tijd rekken van Onana ook ff.

20 april 2019 om 20:28

Huntelaar verdient natuurlijk direct rood en 3 wedstrijden schorsing. VAR was even koffie gaan halen. Toevallig alles in het voordeel van de koploper.

20 april 2019 om 20:44

Wel lekker dat Huntelaar zich alleen nog maar hoeft te concentreren op de bekerfinale en halve finale CL want een goede elleboogstoot als deze betekend normaliter 3 a 4 wedstrijden zitten.

20 april 2019 om 20:48

Huntelaar krijgt gewoon 1 wedstrijdje aan de broek vanwege 2x geel vandaag. Geel kan niet teruggedraaid worden..

20 april 2019 om 22:21

Blinde Vogel hele sterke reactie, die Reis kende ik niet. Die zou ons denk ik niet slechter maken, maar als Barca komt zijn wij kansloos als Ajax zijde.

20 april 2019 om 20:26

Mwoa, dinsdag wordt ook geen makkie vrees ik..

20 april 2019 om 20:47

Eens dat Groningen goede resultaten boekt na de winterstop, maar Ajax heeft het meer dan eens lastig gehad met Vitesse. Ik hoop dat dat dinsdag niet het geval zal zijn..

20 april 2019 om 20:50

Willem 2 en AZ hoger inschatten dan PSV is dan ook wel weer makkelijk. AZ heeft de laatste weken de strijd om plaats 3 (min-of-meer) uit handen gegeven (duel tegen Feyenoord begint echter net pas). Willem 2 heeft ook niet echt huis gehouden tegen Ajax, dus wat garandeert dat ze tegen PSV wel even naar een overwinning/gelijkspel walsen?

20 april 2019 om 20:27

Ik denk het niet. Ajax krijgt nog meer moeilijke wedstrijden. Raar dat de VAR niet eens even de moeite nam om te kijken de handsbal van Tigla. Maarja Ajax heeft teveel respect afgedwongen bij de scheids. Een voorbeeld is ook de overtreding van Tadic, was duidelijk geel maarja.

20 april 2019 om 20:28

Als je handa van Tagliafico bedoelde, die hebben ze echt wel bekeken. Alleen hadden ze niet lang de tijd nodig om hiervoor het spel stil te leggen

20 april 2019 om 20:30

Ajax moet de titel pakken, anders kan je dit geen succesvolle seizoen noemen. Alleen het winnen van de CL beker zal dat ruimschoots gaan rechtzetten.

20 april 2019 om 20:31

Als t andersom was geweest bij een 0-0 stand, zou het 100 procent penalty zijn voor Ajax. Dat weet je zelf ook wel. Groningen doet dat ook niet echt slim natuurlijk. Die bal ging na een paar minuten uit en niemand die nog even zijn tijd neemt en wacht mrt die ingooi.

20 april 2019 om 20:36

Weetje ook hoeveel psv morgen gaat spelen tegen ado? Scheelt mij weer kijken aangezien jij dit soort dingen wel weet vooraf

20 april 2019 om 20:37

Haha jij bent grappig! Het is al historisch dat we na 22 jaar halve finale staan. Veel meer aanzien in europa. Heb je nog jaren profijt van. NL heeft weet Ticket terug voor directe plaatsing CL. Dus niet geslaagd?? Je bent niet serieus te nemen man

20 april 2019 om 20:27

Bij psv gebeurt dit ook regelmatig. Je kan toch niet altijd met 3-0 winnen. 1 ding is zeker het blijft tot het einde spannend.

20 april 2019 om 20:52

Waar heb jij het nou weer over? De competitie is nog niet eens voorbij en Ajax staat op basis van doelsaldo eerste. Doe eens even rustig joh. Je moet niet vergeten dat PSV heel weinig punten liet liggen voor de winterstop. Natuurlijk gaat het nu wat minder, maar de competitie is nog niet klaar.

20 april 2019 om 21:45

@Dynek, Ajax heeft 3 punten meer. Niet op basis van doelsaldo eerste dus.

Een hele moeizame overwinning van ajax zeg. Ik vind dat je ajax dit niet mag kwalijk nemen, dit soort westrijden zitter er toch tussen. Bij psv gebeurt dit veel vaker. Hunterlaar een geweldig doelpunt maar wat een olie domme overtreding zeg, het is dan ook terecht rood. Westrijd snel vergeten en op naar dinsdag.

20 april 2019 om 20:26

Zinloze vergelijking met PSV. Het was gewoon een hele moeizame overwinning waarin veel mee zat. Laten we lekker naar onszelf blijven kijken en de concurrent niet overal bij halen! Ons eigen feestje dit seizoen.

20 april 2019 om 20:41

Precies, waar echt alles tegen zat de eerste helft, kwamen we de 2e helft goed weg. Die bal van Nico was in een andere wedstrijd op de stip gegaan, want je kan hem geven. Higler daarentegen kon het weer niet omdat hij in de eerste helft heel veel liet door gaan. Van die kleine overtredingen waar andere fluiten. Dus de hele wedstrijd was 50/50 gevallen gewoon niet, anders ben je helemaal warrig aan het fluiten. De Hunter was getergd en heel dom. Goede goal, maar dan shirtje uitrekken en die overtreding sloeg helemaal nergens op. Dolberg was helemaal waardeloos met z'n schwalbe. Die lijkt echt bang te zijn voor duels. Groningen heeft de verdediging gewoon goed op orde, maar voetballend is het wel echt slecht. Met een goede middenvelder erbij kan dat echt een leuk elftal worden. 3 punten binnen, hakken over de sloot, maar in deze fase maakt dat niet meer uit. Alles moet gewoon gewonnen worden dan sta je met 3 fantastische prijzen op het eind van het seizoen.

Heb alleen de laatste tien minuten gezien. Goal was natuurlijk 100% terecht. Wel een paar rare momenten met de Var. Situatie met Tagliafico kijken ze niet terug en Huntelaar moet daar direct rood krijgen. Het ging wel moeizaam bij Ajax, logisch na zo'n zware wedstrijd tegen Juve.

20 april 2019 om 20:26

Ach kom op man. Als je Nico daarvoor rood geeft dan is het einde zoek. Hij zette alleen een blok en vervolgens maakt die aanvoerder er 10 minuten toneel van.

20 april 2019 om 20:30

Ik had het over de potentiële handsbal. Heb het andere moment niet gezien. Dat kun je aan mijn comment zien als je hem zou lezen. "heb alleen de laatste tien minuten gezien". Volgende keer beter vriend.

20 april 2019 om 20:35

Was hands! Hij houdt de arm breed en neemt hem in het 16meter gebied aan met zijn bovenarm!

Zwaar of niet, hij is dit seizoen er vaak genoeg al voor op de stip gegaan!

20 april 2019 om 20:38

En het was niet eens een blok. Nico stond er al. Verplaatste zich niet in de baan vd groninger. Juist andersom. De Groninger zocht nico bewust op in de hoop op een penalty. Als er een kaart had moeten zijn, had die groninger die mogen krijgen.

20 april 2019 om 20:40

De bal kwam in zijn oksel. Dat kan je niet van je lichaam afdraaien. Dus niets aan de hand.

20 april 2019 om 20:41

Ah oke Arsenallz. Daar kwamen we zeker goed weg inderdaad al begrijp ik dat hij hem niet geeft. De bal kwam half op de borst, half op de arm. Hij ontnam geen gevaarlijke kans en het was meer ongelukkig dan bewust. Als hij op de stip was gegaan dan was het ook controversiel geweest. Ik begrijp dat ze hem niet geven.

20 april 2019 om 20:41

Ik denk dat het een twijfelgeval is voor de VAR en uiteindelijk Higler steunt in zijn bevinding. Tagliafico kreeg de bal op z’n arm, schouder en borst tegelijk.. Ik had het begrepen als ie hem had gegeven, maar ik snap dit ook prima.

20 april 2019 om 20:42

Die had op de stip gelegd kunnen worden inderdaad. VAR heeft er wel naar gekeken, maar kon schijnbaar niet overtuigend zeggen dat het hands was.

20 april 2019 om 20:44

Overigens snap ik niet wat het boeit of Huntelaar nou wel of geen direct rood krijgt. Zo wel dan hadden ze weer de VAR moeten inschakelen en had Higler het 20 keer moeten kijken uit 7 hoeken en voor je het weet ben je weer 2 minuten verder. Nu konden ze meteen door, want hij had toch al geel en het was ook geen 100% rood.

20 april 2019 om 20:44

@zytto34

Ik kan je één ding wel vertellen. Daar zit je borst niet. Ik had ook niet verwacht dat je anders zou zeggen. Het doet er tevens niet toe of je een gevaarlijke kans ontneemt. Het is een hectische situatie waardoor je hiermee voordeel eruit kan halen. Of je hem moet geven zou ik niet durven te zeggen. Beide kanten zou je controverse krijgen.

Het probleem vind ik dat je nu niet weet of de VAR dit heeft bekeken. Daarom kan het lijken op willekeur. Hier hadden de arbiters gerust een minuut voor mogen pakken om het correct te beoordelen. Dus ik snap de verontwaardiging van sommige mensen hier heel goed.

20 april 2019 om 21:06

@zytto34

Sorry, maar ik kan je niet meer serieus nemen. Ik laat onze discussie ook maar voor wat het is. Alles wat krom is probeer je door bochten recht te praten. Geniet van de overwinning en de drie punten.

20 april 2019 om 21:28

Een blok met je elleboog op 1.70 m. Heel apart. Geen rood. Wel geel en overtreding

20 april 2019 om 21:39

Maar geel en overtreding mag de VAR niet geven. Had de scheids wel moeten doen, maar door al dat acteren van Groningen kon ie blijkbaar niet meer zien dat er een keer wel contact was. Groningen veinsde al zo'n 5x een elleboog, snap dat je het als scheids dan allemaal niet zo serieus neemt. Higler stond wel dichtbij en had het wel moeten zien, is dus een fout van hem. Maar de VAR mag hier gewoonweg niets aan doen. Was natuurlijk geen sprake van rood. Tagliafico maakt zich breed en te Wierik loopt maar al te graag er tegenaan.

21 april 2019 om 01:26

@arsenallz

De bal kwam zeker tegen de bovenarm aan, daar heb je gelijk in. Als hij echter zijn onderarmen op zijn rug had gedaan, dan zat zijn bovenarm nog steeds op die plek en was de bal er dus nog steeds tegenaan gekomen. Higler geeft daarover na de wedstrijd ook hele duidelijke uitleg. Je bovenarm kan je niet zomaar weg krijgen daar. Als de bal verder tegen de onderkant van de arm was gekomen, was het 100% een penalty, want die zat verder van het lichaam af. Dus de reden dat het geen penalty is, is omdat Tagliafico dit (met een natuurlijke plaats van zijn armen) nooit had kunnen voorkomen. Alleen als hij zijn armen in de lucht had gestoken, was die er niet tegenaan gekomen. Dus geen penalty.

En de VAR heeft dit incident wel bekeken, maar dan toen het spel door ging. Onana had namelijk de bal in zijn hand, maar dat is niet hetzelfde als de bal buiten de lijnen of een overtreding. De bal was op dat moment dus nog gewoon in het spel. Als de VAR het een penalty zou vinden, zou het pas verteld worden zodra de bal echt uit het spel is. Dat duurde een tijdje en intussen heeft de VAR ernaar gekeken en aangegeven dat er niks aan de hand was. Higler gaf na de wedstrijd ook aan dat er gewoon contact was met de VAR na dat moment.

21 april 2019 om 03:43

Idd als hij zijn armen de lucht in gedaan had was de bal waarschijnlijk anders gevallen dan nu voor zijn voeten. Dus bal had op de stip gemoeten!

21 april 2019 om 09:08

Er stond gewoon in beeld dat de var checkte en later werd er gelijk gegeven..... als dit hands was, wat was die goal van tottenham dan?

21 april 2019 om 12:02

@favajax1

Nee, dat stond niet in beeld. Dat weet je zelf ook wel. Geen dingen gaan verzinnen om je punt te maken.

20 april 2019 om 20:26

Huntelaar heeft zijn arm in het gezicht van Handwerker. Gewoon een overtreding en die goal had afgekeurd moeten worden. Verder werd Huntelaar gespaard met twee gele kaarten terwijl hij direct rood had moeten hebben en dus maar 1 wedstrijd hoeft te brommen. Tadic gespaard, als Reis geel krijgt dan moet hij hem ook krijgen. Het was duidelijk wie er moest winnen vandaag

20 april 2019 om 20:32

Nou, die goal was werkelijk waar niks aan de hand. Huntelaar deed het gewoon slimmer, dit is gewoon een duel. Als je dit affluit.. Hij had wel direct rood moeten krijgen. Was gewoon oliedom om zoiets te doen.

20 april 2019 om 20:32

Een overtreding van Huntelaar? Ga lekker schaken. Huntelaar is volledig gefocust op de bal en die verdediger duikt zelf naar beneden. Gewoon een fair duel. Als je daar al voor fluit kun je beter stoppen met de hele sport en gaan zaalvoetballen.

20 april 2019 om 20:33

Nee, de hand ligt even in de nek, maar Handwerker springt ook heel opzichtig op. Door zo'n handje val je niet. Als hij gewoon het duel aan gaat in plaats van hopen op een vrije trap is er niks aan de hand. In mijn ogen een terechte goal.

Huntelaar komt wel goed weg met twee keer geel inderdaad. Je ziet hem achterom kijken voor hij zijn elleboog op de strot plaatst. Dat lijkt me rood met 3 wedstrijden schorsing normaal gesproken.

Dat met Tadic en Reis heb ik niet gezien.

20 april 2019 om 20:43

Ik had het echt belachelijk gevonden als die goal afgekeurd zou worden. Gewoon zeer slim door Huntelaar gedaan. Had wel een directe rode kaart verdiend natuurlijk, echt oliedom...

20 april 2019 om 20:29

Prima dat je weigert om Onana een gele kaart te geven na eindeloos tijdrekken, maar dan straf je hem toch gewoon met een minuut extra speeltijd? Nu heeft Onana minstens één minuut blessuretijd tijd gerekt.

20 april 2019 om 20:31

Obama had inderdaad wel geel mogen krijgen
Zo werkt tijdrekken nou eenmaal. Anders moet je letterlijk bij alles seconden gaan meetellen. Groningen deed het voor de goal zelf ook.

20 april 2019 om 20:39

Weet niet of je vriend Padt bezig gezien hebt voordat ze achter stonden? Die had in ieder geval ook geen haast.

20 april 2019 om 20:45

Dan had padt al 4 keer geel mogen krijgen voor tijd rekken, maar daar hoor je dan niemand over.

20 april 2019 om 20:50

Dat wilde ik ook schrijven en niet alleen padt ook bij elke ingooi.

20 april 2019 om 20:36

Ik neem aan dat de VAR die situatie met Tagliafico heeft teruggekeken en besloten heeft niet in te grijpen. Als ie Higler naar het scherm roept valt daar ook alles voor te zeggen. Wat dat betreft komt Ajax goed weg. Huntelaar was een belachelijke actie, waar je inderdaad gewoon meteen rood voor moet geven. Alleen maar oog voor de tegenstander om die een elleboog te verkopen.

20 april 2019 om 20:39

Transparantie is hier denk ik het probleem. Want de supporters kunnen nu simpelweg niet weten of de VAR dit heeft nagekeken. Dat ze niet ingrijpen als ze hebben gekeken dat mag allemaal. Het moet alleen niet op willekeur lijken, daar moeten ze nog wat op verzinnen.

Mee eens over Huntelaar.

20 april 2019 om 20:48

Het blijft toch hand naar de bal of bal naar hand. En, voorkom je er een goal mee. Dus geen strafschop. Zo zal zowel Higler als de VAR het hebben bekeken, Ik snap dat Psv-ers een penalty willen maar het was niet zwaar genoeg.

Het is juist onrecht als je hierdoor wel een pingel tegen krijgt maar het gebeurt soms inderdaad wel eens en dan vind ik dat ook onzin. Die bal komt achter een ander vandaan en komt tussen zijn borst en bovenarm aanzeilen. Kun je niets aan doen en je voorkomt er ook geen goal mee.

20 april 2019 om 21:08

Ik zou het boekje nog even nalezen. Hand naar de bal of bal naar de hand is namelijk geen argument. Als jij een arm hebt uitgestoken en iemand schiet hem er tegen aan terwijl je niet met je hand naar de bal gaat is het gewoon hands. Of je er een goal mee voorkomt heeft te maken met of je geel of rood geeft.

Oprecht, ik denk dat Higler het niet eens echt gezien heeft. Dit staat trouwens los van of je Psver of Ajacied bent.

Scheiddrechter geeft geen rood voor Tagliafico. Doelpunt huntelaar was een overtreding en Tagliafico maakt rood.
Ajax is ontzettend geholpen door wederom Makellie.
Wat een corrupte sport is dit geworden zeg.

20 april 2019 om 20:26

Ik heb een andere wedstrijd gezien denk ik

20 april 2019 om 20:27

Rood voor Tagliafico? Wanneer was dat, toen hij te Wierik blokte? Was geen slaande beweging volgens mij.

20 april 2019 om 20:27

Wat een eenzijdige reactie, was gewoon een ontzettend smerige wedstrijd aan beide kanten. Higler had dit al veel eerder in de kiem moeten smoren en had het op een gegeven moment gewoon niet in de hand.

20 april 2019 om 20:27

Nederlands is soms best lastig. De goal van Huntelaar was gewoon een terecht doelpunt. Handwerker gaat gewoon als een kind het duel aan en je ziet hem gewoon licht opspringen. Niks aan de hand.

20 april 2019 om 20:27

Ah, daar is hij weer. Waarom moet Tagliafico rood krijgen dan? Hands had ik een VAR verwacht, Hunter maakt nooit een overtreding..

20 april 2019 om 20:30

Een overtreding van Huntelaar door zijn arm te gebruiken om het hoofd weg te duwen.
De armen van Tagliafico om een speler te blokken hangen hoog. Dit is geen blokken maar een speler opvangen met een elleboog.
Die handsbal was 100% een strafschop.
Makellie heeft Ajax zoals zovaak weer geholpen.
Een grote corrupte boel.

20 april 2019 om 20:49

Je weet dat de straf voor het opvangen van een speler geen rood is? Handsbal heb jij helemaal niet kunnen zien. Kun je namelijk alleen zien vanuit een andere hoek, want de kans is groot dat het gezichtsbedrog is. Waarmee ik dus niet zeg dat het geen hands was. Alleen niemand kan dit met zekerheid zeggen.

20 april 2019 om 20:58

Ik reageer alleen even op Huntelaar's goal, want moet daarna verder met lachen. Als het van Huntelaar een overtreding was, was het net zo goed een overtreding van die verdediger. Die doet zn arm ook op Huntelaar heen, beide gewoon veel te ligt dus echt zeker geen overtreding van beide kanten.

20 april 2019 om 21:22

@bombanera haha, wauw. Zelden zo'n kansloze, niet objectieve reactie gezien. Doelpunt was echt véél te licht voor een overtreding. Gewoon een beweging door het kracht zetten en wegdraaien. Die handsbal was überhaupt geen handsbal, maar jij weer blijkbaar alles 100% zeker. Alles wat Ajax kreeg was onterecht en alles wat Groningen niet kreeg (voor vieze overtredingen) noem je voor het gemak even niet. Huilebalk. Grow up.

20 april 2019 om 23:48

@sjonny hier valt hij best mee voor zijn doen. Moet je zn reacties na juve uit eens lezen

21 april 2019 om 01:48

@ Bombanera99,

De goal van Huntelaar is natuurlijk een duel waarbij de verdediger veel te gemakkelijk gaat liggen. Ze gebruiken beide hun armen om van de tegenstander af te komen en hij gaat liggen zodra hij contact voelt. Dat slaat natuurlijk nergens op.
Als je het moment van Huntelaar bij zijn 2e kaart bedoelde, dan was dit natuurlijk wel een elleboogstoot en had dit direct rood moeten zijn.

De zogenaamde "100% handsbal" was totaal geen hands. De bal komt zo hoog op de arm dat Tagliafico daar niks aan kan doen. Zelfs met zijn handen op zijn rug was die bal tegen zijn bovenarm aan gekomen. Dat is dus (met de huidige spelregels) nooit een penalty.

Tagliafico die de speler opvangt is zeker een overtreding en misschien wel geel. Het is echter zeker geen rood. Hij gebruikt zijn armen om zich breed te maken, maar het is helemaal geen slaande beweging (of iets in die richting), dus geen rood.

Ik snap dat je niet voor Ajax bent en misschien wel baalt dat ze deze slechte wedstrijd toch over de streep trekken, maar hoe gekleurd jij alles ziet, is wel echt ongelooflijk knap. Een wat realistischere reactie zou best een keer mogen. Bijvoorbeeld dat Ajax deze wedstrijd goed is weggekomen, maar dat had absoluut niet te maken met de scheidsrechter. Hoeveel overtredingen ze bij Groningen mochten maken in de 1e helft, zonder er een kaart voor te krijgen, was echt ronduit belachelijk. Het is eigenlijk een wonder dat zij met 11 man het einde hebben gehaald.

21 april 2019 om 09:44

@JJeroen
Je bent totaal niet objectief.
Je bent spelregels aan het verzinnen. Tagliafico controleert de bal met zijn arm.
Er is geen bal tegen zijn arm geschoten. Hij had voldoende tijd.
Dat hij zo lomp is om de bal verkeerd in te schatteneb te corrigeren met zijn arm is helemaal geen excuus.
Je moet de spelregels beter lezen.
Bij het blok zet tagliafico zijn elleboog omhoog op 1.70m.
Dit heeft niets met blokken te maken.

20 april 2019 om 20:30

Als je nou al die overtredingen van Grun waar Higler niks mee deed in 1ste helft ook had genoemd ok, nu is het gewoon een nutteloze jank post. En terecht gewonnen, als Nico rood had moeten krijgen stonden er nog maar 8 groningers op t veld ook. En die spelen 80 minuten anti voetbal met alleen tijdrekken en overtredingen maken.

20 april 2019 om 20:30

Goal is prima, het is geen korfbal. Beetje contact mag. Waarom gaat die verdediger liggen?

20 april 2019 om 20:39

Bomba ben je er weer lieve schat, je kon er donder op zeggen dat je weer zou melden met je altijd objectieve reacties in Ajax topics. Tagliafico zet alleen en blok, en het was geen rode kaart maar natuurlijk wel weer in jouw ogen. Met wat is Ajax geholpen precies? Deze zwaarbevochten overwinning, is volledig op eigen kracht gehaald en een sterkte Onana en achterhoede.

20 april 2019 om 20:50

Sulejmani , geef hem nu geen aandacht die trol , negeer die nou gewoon dan houd het vanzelf op .

20 april 2019 om 21:09

Volledig mee eens. Omdat ik een keer op hem reageerde met zijn constante onzin kreeg ik een ban. Sindsdien laat ik hem maar gewoon triest ventileren.

20 april 2019 om 21:57

Sloep01, je hebt ook helemaal gelijk. Maar die provocaties kan ik moeilijk negeren. Je kan een andere mening hebben, maar blijf nog enigzins realistisch.

20 april 2019 om 22:00

Meijer jullie hebben ook helemaal gelijk, voor de zoveelste keer laat ik me uit de tent lokken. Een andere mening is prima, en logisch eens hoef je het ook niet altijd te zijn. Maar blijf wel realistisch, ik denk dat ik beter jullie advies kan opvolgen. En wel discussies houden met leden, waarmee je wel een prettige interactie kan houden ook als je het oneens bent uiteraard.

21 april 2019 om 01:53

@sulejmanii

Je reageert heel netjes op bombanera99, dus dan hoef je je geen zorgen te maken om een ban, zoals '100% Meijer' voor waarschuwt.
Ik vind je reactie wel goed namelijk. Tegen dit soort reacties moet men juist een weerwoord bieden (het zou toch erg zijn als ze op een gegeven moment 'vrij spel' hebben...) en zeker als het zo netjes gaat als jij hier doet. Dus ondanks dat hij het waarschijnlijk niet leest, vind ik je reactie juist top!

20 april 2019 om 20:46

Waarvoor moest Nico in hemelsnaam rood hebben? Doelpunt huntelaar was geen overtreding. Beide deden hetzelfde dus kun je dat tegen elkaar wegstrepen. Penalty moment van Nico mbt handsbal was op tv niet te zien. Hiervoor moest he namelijk een camerabeeld vanuit een andere hoek hebben. Ajax was niet geweldig, maar groningen heeft tot de rode kaart helemaal niets laten zien. Ajax is dus helemaal niet geholpen door de scheids, maar gezien jouw reacties bijna altijd anti ajax zijn, wil jij dit toch niet horen.

20 april 2019 om 21:57

Daar hebben we onze vriend weer. Je zal je wel hebben opgevreten van binnen. Geen rood, je hebt gewoon te diep in Het glaasje gekeken.

20 april 2019 om 22:13

@bombanera: je grossiert in of Ajax-bashende of zwartmakende comments. Nu ook sla je compleet door, sterker nog, je maakt er zelfs een complot van! Doe eens relaxed, goal van de hunter was gewoon geldig en tagliafico was echt geen rood. Als je dat rood vindt, eindigt elk team met 4 man (zou niet kunnen, maar bij wijze van spreke).

20 april 2019 om 23:59

Die bombanera zit altijd slap te lullen man! Een beetje de specialist uithangen omdat je zo'n pokkehekel aan Ajax hebt. Man man man...

20 april 2019 om 22:26

Tagliafico maakt rood? Waarom moet hij rood hebben?
Waarom heb je het niet over alle niet gegeven gele kaarten voor Groningen?
Overtreding van Huntelaar bij de goal? Juist.

Soms is jouw afkeur naar Ajax zo heerlijk he. En net doen alsof je objectief bent. Een van de meest komische figuren op deze site ben je.

Aantal keer ajax scheids mee en PSV is nu gelijk dus dat argument zijn we mooi klaar mee.

20 april 2019 om 20:31

Mensen zien ook wel wat ze willen zien. Huntelaar doet echt niks fout bij de goal en rood voor Tagliafico was al helemaal belachelijk geweest voor een blok bij een vrije trap.

20 april 2019 om 20:36

Ja maar Taglia moet geel krijgen voor de overtreding en geel voor de reactie daarna omdat ie moord om brand schreeuwt alsof ie hem niet raakt

20 april 2019 om 20:45

Hij was die jongen gelijk aan het troosten hoor! Dat is dan toch zijn reactie!

20 april 2019 om 21:13

Hahahaha wel creatief gevonden psv-dor-liv, maar jij weet net zo goed als ik dat ze zo NOOIT rood geven.

20 april 2019 om 21:49

Idd doe jezelf ook want beide heren gebruiken de armen en ik vind het ook gewoon een goal. Maar dat die hands bal wat gewoon een penalty moet zijn niet eens bekeken wordt zegt toch wel genoeg...hoe zo var en eerlijk? Gezicht is volgens mij stil leggen..ter wierik greep naar zijn gezicht...terecht of niet dat risico mag de scheids niet nemen!
Waar ik me het meest aan stoor en dat is al jaren dat constante marchanderen met gele kaarten tegen topclubs. Vandaag ook ging met de gele kaarten (eenzijdig) nergens over!

20 april 2019 om 22:36

Ik neem aan dat de VAR wel degelijk gekeken heeft of het een handsbal was. Maar hij grijpt alleen in bij een duidelijke fout. Waarschijnlijk vond hij dit geen duidelijke hands en daarom ook geen duidelijke penalty. Als een scheidsrechter niet gaat kijken naar het scherm, betekent dat niet dat de VAR niet heeft gekeken.

20 april 2019 om 21:41

Psv-dor-liv jij zegt dit zo makkelijk, en dan weet je ook wel dat dit niet zo is.
Inderdaad heeft psv dit seizoen in zeker 3 wedstrijden de scheids zodanig meegehad dat dit ze bonuspunt(en) heeft opgeleverd. Dat heb ik bij Ajax op 1 moment na (thuis tegen Heerenveen hadden ze een pingel tegen kunnen krijgen) nog niet gezien. Ajax is in mijn ogen een ploeg die dit jaar in de slechte wedstrijden ook tegen terecht puntverlies opgelopen is, psv heeft in mijn ogen teveel punten uit een aantal slechte wedstrijden gehaald.
Deze scheids was niet pro Ajax, sterker nog hij liet in het begin veel en veel te veel toe en had zeker 3 tot 4 Groningen spelers geel moeten geven omdat ze alleen met (vieze) overtredingen het middenveld van Ajax konden ontregelen. Ook de vermeende cadeautjes zijn op zijn best (vermeend hands) twijfelgevallen.
Groningen heeft zijn uiterste best gedaan om Ajax dwars te zitten, chapeau daarvoor.
Maar ik denk dat deze zege met 10 man over de streep trekken misschien nog wel een hardere tik naar psv is dan met 0-3 winnen tegen 10 man van Groningen. Ajax heeft een soort volwassenheid waarmee dit soort wedstrijden toch ook winnen, terwijl ze in het verleden vaak op het laatste moment tegen de 1-1 aanliepen.

Hele moeizame wedstrijd. Twee domme kaarten van Huntelaar... Gelukkig 2 gele ipv directe rode kaart, anders was het einde seizoen...

20 april 2019 om 20:29

Ik vond die eerste gele kaart wel geniaal. Hij flikt het toch weer als invaller.

20 april 2019 om 20:31

Maar dan oh zo dom om zo roekeloos een duel in te gaan als je 3 minuten ervoor geel hebt gekregen.

20 april 2019 om 20:37

Mijn gevoel zegt wel dat de VAR er anders wel naar had gekeken, als hij niet al geel had. Mazzeltje voor Klaas.

Respect voor Groningen wat een sterke ploeg gladiators, het was gekscherend meer een hel dan in Italië. Het was ook goed om te zien, dat Sierhuis en Zeefuik er gewoon alles voor aan deden voor hun werkgever Groningen. Anders hadden we dat gelazer ook weer gehad.

Deze match liet ook weer zien, waarom Psv nog niet dood is! Wat een spanning zeg, ik was vreselijk bang voor puntverlies! Wat was Veltman belangrijk vandaag met Blind en Tagliafico samen, en de duels van de Ligt en Gladon vond ik overweldigend maar onze Panther Onana ook op enkele momentjes na. Arbitrage vond ik prima, wat een groei maakt die Higler door.

Deze driepunter is oh zo lekker en belangrijk gefeliciteerd Ajacieden , maar onze ervaren man Huntelaar red om ons vervolgens te benadelen en hij is even niet inzetbaar.. 😑

Edit: Spellingsfout

20 april 2019 om 20:45

Huntelaar verdient ook wel even tijd om over zijn dwaze actie te denken.. Wat een ongelooflijk zwak moment van hem bij die rode kaart. Net nadat hij ons de 3 punten geschonken had..

Jij ook gefeliciteerd! Wat een thriller weer, hopelijk tegen Vitesse wat minder spannend.

20 april 2019 om 20:59

Dat heet een adrenaline rush.

20 april 2019 om 22:16

Origineel absoluut man, echt zo dubbel maar toch ben ik stiekem trots op Huntelaar.

Veel succes verder Ajaxbroeder, en jij ook van harte gefeliciteerd! Wat ben ik blij.

20 april 2019 om 20:56

Huntelaar is alleen de wedstrijd tegen vitesse er niet bij. Daarna is hij gewoon weer inzetbaar. Hij krijgt namelijk gewoon 1 wedstrijd schorsing ivm 2x geel.

20 april 2019 om 22:16

Musi bedankt voor deze toelichting! Ik was daar helemaal niet van op de hoogte. Dus na Vitesse is hij gelukkig weer van de partij.

Belachelijk dat er geen extra tijd kwam op de extra tijd. Ajax is goed weggekomen hier. Dit was toch wel het grootste obstakel voor Ajax denk ik.

20 april 2019 om 20:36

Mwah 95:15 floot hij af bij een doeltrap van Ajax. Tel daar 30 seconden bij op voordat Onana hem neemt en dat hij hem waarschijnlijk naar de cornervlag van groningen trapt en voordat ze weer een fatsoenlijke aanval hebben is het al zo 96:15. Dan moet je er bijna 2 minuten extra bij doen en zoveel rekte Ajax ook weer niet (logisch dat Onana zijn tijd nam natuurlijk bij een uittrap). Daarnaast zou ik groningen ook niet belonen met 2 extra minuten als ze zelf 80 minuten hebben lopen tijd te rekken.

20 april 2019 om 20:38

Zo werkt het niet Zytto. Totaal niet zelfs. Leuk dat je zogenaamd kan berekenen wat er gebeurd, maar dat maakt echt helemaal niks uit.

Daarnaast: Groningen belonen met extra minuten vanwege rekken? Daar gaat het juist om. Als je gaat rekken krijg je meer blessuretijd. Maakt niet uit wie aan het rekken is.

20 april 2019 om 20:51

Nou, Groningen rekte de hele wedstrijd al tijd. Terecht dat ze er dan niets extra's meer bij krijgen.

20 april 2019 om 21:19

@Arsenallz dat maakt zeker wel uit. Ze trekken er echt nooit extra extra tijd bij in de Eredivisie tenzij er een blessure of dusdanig lang VAR moment is (ben zelf ook voorstander van zuivere speeltijd). Voor 2 of 3 uittrappen waar een keeper 15 seconden per uittrap pakt doen ze het echt zelden. Daarnaast zou die extra extra tijd al verstreken zijn voordat Onana die bal had getrapt.

20 april 2019 om 20:57

Dat is juist niet belachelijk. Groningen was bij een 0-0 stand continu aan het tijdrekken. Het zou dus juist belachelijk zijn om dat te belonen nu ze axhter stonden.

Poeh, wat was dat moeizaam. Groningen dat tot de 1 - 0 alleen maar liep te vertragen, te zeuren, te rekken en te vallen en Ajax dat hetzelfde deed na de 1 - 0. Snel weer verder.

20 april 2019 om 20:35

Het grappige is dat als Grun het 80 minuten doet niemand klaagt, en Ajax het 10 minuten doet is de wereld te klein. Gewoon terecht dat dat anti voetbal niks oplevert. En die Higler moet es normaal gaan fluiten, hele wedstrijd laat ie grun schoppen en tijdrekken en bij KJH moet ie wel 2 x geel (terecht) geven

Zwaar bevochten 3 punten, met een heel vermoeid ogend Ajax. Moest wel behoorlijk lachen door het tijd rekken van beide kanten. Liggen om niets, aanstellen en zeuren bij de scheidsrechter. Verschrikkelijk slechte wedstrijd, snel vergeten en door naar Vitesse.

Pff wat een wedstrijd van Ajax. Maar gelukkig heeft Ajax de 3 belangrijke punten binnen

Lekker voor dit smerige Groningen. Onana Motm, geeft ze de deksel op de neus, en de scheids die het toelaat! Heeft zijn optreden weer goedgemaakt, want Groningen speelde lomp en provocerend.

20 april 2019 om 20:30

Onana en Blind waren voor mij de beste spelers van het veld. Verdedigend stond het goed, alleen aanvallend was het te slap. Er waren te veel slechte passes en we waren telkens net te laat.

Goed gespeeld van groningen wel. Ze hadden denk ik meer verdiend.

Ajax zoals veel vaker weer geluk. Zal wel geluk van de kampioen zijn

20 april 2019 om 21:02

Kan niet wachten op de wedstrijd tegen De Graafschap op laatste speeldag. Die kunnen wij nog goed herinneren.😉

20 april 2019 om 21:31

En dat zeg jij.. kijk eens naar je eigen club zou ik zeggen. Ik denk nameijk dat je niets te klagen hebt!

Groningen had 100% penalty moeten krijgen en met dat rekken van onana had er nog wel minuut erbij getrokken mogen worden.

20 april 2019 om 20:32

Minus tijdrekken van Padt blijft het dus 5 minuten. (Eigenlijk 4 omdat Zeefuik niet kon ingooien vandaag)

20 april 2019 om 20:36

Ach welnee, dat is ter compensatie van het tijdrekken aan de kant van Groningen. Zo hebben beide teams tijd kunnen rekken.

20 april 2019 om 23:26

Niet Danny!

Leuke pot gezien,gelijkspel was terecht geweest. Verder misschien wel een penal moeten hebben en ik vindt persoonlijk het doelpunt discutabel.

Goed dat Ajax zo'n wedstrijd toch wint. We hebben PSV er genoeg zo zien pakken, maar vindt Ajax toch de terechte kampioen, als het zover gaat komen

Daar kwam Ajax goed weg op het eind met hands. Uiteindelijk wel terechte overwinning. Gefeliciteerd

20 april 2019 om 20:27

Denk je niet dat als het echt hands zou zijn de VAR niet zou ingrijpen?

20 april 2019 om 20:31

Bij verdedigend hands weet je niet waar je aan toe bent, de ene scheids geeft hem, de ander niet. Is ook een kwestie van geluk hebben.

20 april 2019 om 20:32

Hand niet langs het lichaam is penal... hoe duidelijk kan de regel zijn?

20 april 2019 om 20:30

Sportief! Kunnen veel medesupporters van je een voorbeeld aan nemen. De handsbal was discutabel, de goal was echter 100% geldig.

20 april 2019 om 20:48

Ja vond de goal beide kanten. Mannelijk duel dus voor prima. Zouden ze in Nederland veel meer moeten laten doorgaan. Vond btw wel dat Huntelaar direct rood had moeten hebben. Maar dan nog was het een terechte overwinning. Groningen creëert te weinig.

Tagliatico timed gewoon mis met zijn aanname en komt duidelijk op zijn hand. De bal was niet hard aangeschoten of iets. Makkelie zit weer met zijn Ajax pyjama achter het beeldscherm.

Nja het was niet best, van beide kanten.. gelijkspel was terecht maar groningen had totaal geen aanvalskracht dus uiteindelijk Ajax terecht gewonnen.

Een hele speeldag verplaatsen was dus blijkbaar niet genoeg voor de knvb..
Gewoon een fout van Huntelaar!

20 april 2019 om 20:57

Europese regels die opgevolgd moeten worden. Niets met ajax te maken op dat punt.

Deze wedstrijd blonk niet uit in sportiviteit (beide teams).

20 april 2019 om 21:04

Inderdaad groningen mag blij zij dat ze niet meer gele kaarten hebben ontvangen met als resultaat meerdere rode kaarte na 2x geel.

20 april 2019 om 21:11

Vind ik ook, Groningen had wel wat meer kaarten moeten hebben..
Een rare flierefluiter die Higler..

Zwaarbevochten, maar daarom niet minder heerlijk! Ik begon al het ergste te vrezen. Bij de goal van Huntelaar was er overigens niks aan de hand, de handsbal van Tagliafico daarentegen... Had zomaar op de stip kunnen gaan volgens mij.

20 april 2019 om 20:55

Had zeker op de stip gelegd kunnen worden. Komen we heel goed weg. Inpakken en naar huis

Oké deze competitie is dus allang gespeeld.
Dat wordt lekker voetbal kijken aangezien we de uitkomst al weten ... man man man wat een lachertje

20 april 2019 om 20:28

In een woord schandalig hoe er hier vandaag gefloten werd in het voordeel van Ajax....

Ik kan wachten op de lijst met mensen die mij jankerd gaan noemen, maar das prima. Hoeveel dikker moet de hulp uit Zeist er bovenop liggen? Een goal waar Huntelaar overduidelijk de verdediger naar beneden werkt, een handsbal die door de VAR niet als dusdanig gezien wordt.... Hoe meer moet je geholpen worden.... Schandalig!

20 april 2019 om 20:29

Die Te Wierik dacht met het zoveelste theater weer een gevaarlijke aanval te stoppen. Samen met die Memisevic continu rollend naar de grond terwijl ze zelf als een gek uitdelen. Heerlijk

20 april 2019 om 20:32

Het was Handwerker....leuke reactie...maar doet niet terzake...

20 april 2019 om 20:30

Een paar weken geleden hoorde ik alleen maar dat de var pro psv en anti ajax was..kan snel veranderen.

20 april 2019 om 20:30

Ik gun het Ajax eerlijk gezegd meer dan PSV na zoveel jaar, maar dit was echt gênant...

20 april 2019 om 20:33

Die goal was gewoon zuiver, anders moet je een pingel geven aangezien handwerker degene is die begint met vasthouden.
Penal kan je inderdaad geven, dat blijft altijd het grijze gebied in regels en interpretatie. Arm is niet langs het lichaam, maar hij maakt ook geen beweging naar de bal.

Tot slot: als Higler zo graag Ajax ziet winnen dan had hij de eerste helft wel wat korter gefloten ipv het Nijhuis-‘mannelijk’ te houden

20 april 2019 om 20:36

Ik snap werkelijk niet wat mensen onrechtmatig vinden aan de goal van Ajax. Daarentegen was het wel degelijk hands van Tagliafico..

20 april 2019 om 20:41

Als je zelf telkens voor een aai en penalty krijgt in de 89e minuut dan snap ik dat je het duel van huntelaar ook wel heftig vond ja. Poeh, poeh. Gaat het? Kun je wel slapen vanavond na die aanslag?

20 april 2019 om 20:59

Gewoon een goed duel, moet Handwerker er maar niet als een watje ingaan. Huntelaar heeft alleen oog voor de bal. Ga anders zaalvoetbal volgen. Handsbal was idd een twijfelgevalletje.

20 april 2019 om 22:15

Duidelijk geen overtreding van Huntelaar en geen opzettelijk hands dus prima beslissing van VAR en Higler. Geen Ajax pyjama gewoon de spelregels volgen.

Leek wel op ajax - utrecht een jaar of 4 terug. Hands Taflifico , overtreding Huntelaar bij de goal die tevens direct rood moest hebben. Tadic werd gematst met een gele kaart en Higler die naar zijn horloge wijst tijdens de blessuretijd maar totaal geen extra seconde er bovenop doet. En die var , zeg t al een tijdje : Stop daar gewoon mee.

20 april 2019 om 20:54

Het duel Huntelaar en Handwerker had op het middenveld geen overtreding geweest; alleen omdat KJH die bal erin knalt ga je erover zeuren. Een Groningen speler die nog naar de andere kant van het veld loopt alvorens hij gewisseld word gemist? Tadic maakt een overtreding en moet een kaart krijgen tegen 6 overtredingen p.p. van Groningenspelers? En wat dacht je van her gevalletje buitenspel waar geen delay wordt toegepast waardoor Ziyech, die gelijk stond, in ieder geval de kans mag afmaken? Hands was twijfelgevalletje maar de scheids, grens én VAR waren het eens, die kijken er in ieder geval onpartijdiger naar dan jij (en ik).

Ik ben 40 jaar ouder geworden, vooral in de slotfase. Klaas Jan de held en bijna de slumiel. Hopelijk de laatste 3 potjes wat meer vechtlust (zonder ellebogen ). Want met zo'n instelling ga je het in alle 3 de laatste duels erg zwaar krijgen.. man man wat een opluchting. Mijn hunkering naar het eindsignaal was nog groter dan in Turijn.

Niet teveel woorden aan vuil maken... Nog 3 wedstrijden winnen en eindelijk weer die schaal binnen! Met het seizoen dat we draaien gaat niemand zich de laatste 4 wedstrijden van het seizoen herinneren als we deze allemaal zakelijk met 1-0 winnen.

20 april 2019 om 22:12

Die schaal krijgen jullie wel.. geen zorgen

Schandalig dat de VAR niks tegen schwalbes kan doen, beide kanten overigens, Dolberg ook op het einde.
Daarnaast Tagliafico raakt de bal overduidelijk met de arm, VAR geeft niets door aan Higler dat hij moet gaan kijken. Dat de scheids het niet ziet dat kan, hij moet echter wel de kans krijgen om het goed te beoordelen door de beelden te herzien. Huntelaar overtreding voorafgaand aan de goal?! Wordt normaal gesproken afgefloten maar bij Ajax weer eens niet. Typisch dit.

20 april 2019 om 20:34

Scheids zag het wel en gaf direct aan dat het niks was, gok dan ook dat hij daarom niet naar de zijkant werd geroepen

20 april 2019 om 21:12

Ja men mag iets aan schwalbes doen. Ben ik het helwmaal met je eens. Als 2 beide aan elkaar zitten (waarbij de verdediger van groningen ook nog begon), dan kun je dit tegen wlkaar wegstrepen. Dus terechte goal.

Draak van een partij. Ging ook echt te veel mis aan Ajax kant maar gelukkig verdedigend niet😋✌

Geef die schaal gewoon aan Ajax, dan kunnen ze zich rustig voorbereiden op de Champions League. Scheelt een hele hoop gezeik.

20 april 2019 om 20:30

Inderdaad. Zijn we van deze poppenkast af

20 april 2019 om 20:33

Persoonlijk zie ik liever Ajax dan PSV kampioen worden, maar op deze manier krijg je wel heel veel gezeur. De VAR die nooit iets tegen Ajax beslist, schuiven met het schema, het haalt voor mij de glans wel van de aanstaande titel af. En dat is eigenlijk doodzonde.

20 april 2019 om 20:37

Haalt voor jou de glans van de titel af? Alsof een titel voor ajax voor jou enige glans heeft. Houd op hoor

20 april 2019 om 20:39

Wel wat dramatisch niet? Ajax is gewoon veruit de beste ploeg in de Eredivisie en laat dat vrijwel wekelijks zien, ook zonder de hulp van de arbitrage. Ajax maakt niet 107 goals omdat de VAR nooit iets tegen Ajax beslist.

20 april 2019 om 20:40

Ach hoevaak helpt het scheidsrechterkorps Psv wel niet dit jaar ? Dit waren twee momenten waarbij ik de goal 100% terecht vond. (Na zo'n schopwedstrijd) Pingel kan je natuurlijk wel geven.

20 april 2019 om 21:14

Ajax heeft regelmatig de VAR tegen. Alleen onthoud jij dit blijkbaar niet. Daarnaast heeft de aanvallende ploeg ook het meeste voordeel van de VAR en is het ook logisch dat ajax er veel voordeel van krijgt.

20 april 2019 om 21:15

Laat gaan joh. Nu kunnen ze in ieder geval de KNVB de schuld geven mochten ze geen kampioen worden ipv te kijken naar de laffe tactiek van de coach (met 3 controleurs op het middenveld zonder creativiteit en hopen op een duikeling van onze Mexicaan)

20 april 2019 om 22:23

Ik lees van jou altijd zeer genuanceerde reacties. Deze is jammer. Doelpunt Huntelaar terecht goedgekeurd, handsbal Tagliafico niet opzettelijk geen penalty. Verzetten wedstrijden goed voor het Nederlands voetbal. Even de ratio laten spreken over een past dagen. Mocht Ajax kampioen worden dan verdienen ze het zelf en niet de scheidsrechters of de knvb. Mocht PSV kampioen worden dan hebben ze het ook helemaal zelf verdiend. Beide kampioenschappen zouden heel veel glans hebbend Ajax vanwege het gehele seizoen, PSV omdat ze met een kwalitatief mindere groep zoveel punten hebben gehaald

Onana is de grootste clown op de Nederlandse voetbalvelden. Keepen kan hij af en toe, maar tijdrekken en slecht uittrappen kan hij nog veel beter. Verder vond ik Groningen voetballend matig, ze speelden erg geforceerd en verdiende in mijn ogen ook niet heel veel meer dan dit, al hadden ze wel moeten scoren via Doan. Bij Huntelaar kwam het killerinstinct weer even naar boven, echt een prima goal en volgens mij legitiem. Heerlijk om zo'n iemand achter de hand te hebben (alleen geen idee wat hij dacht bij het rode kaart moment). Heb het moment met Nico niet gezien btw, dus kan daar niet over oordelen. Edit: 100 hands, schandalig..

20 april 2019 om 20:37

@davilla7

Heel apart dat je Onana als clown bestempelt maar niemand van FC Groningen benoemt die allemaal wel een keer hebben gelegen. Pas na de goal deden ze dit niet meer. Als Groningen meer gevoetbald had ipv tijdrekken hadden ze echt een punt kunnen meenemen.

20 april 2019 om 20:41

Ik vind zijn verschijning gewoon clownesk. Straalt veel bravoure uit maar zie hem dan vervolgens 3x een poepsimpele bal over de zijlijn trappen. En jammer dat je nu weer wijst naar de Groningen spelers, en niet gewoon beaamt dat Onana (ook) flink heeft tijd lopen rekken.

20 april 2019 om 20:52

@davilla7

Ik verwijs naar Groningen spelers omdat jij je ergert aan tijdrekken, maar je ergert je er alleen aan als dit van Ajax kant komt, feit is dat Groningen al aan het tijdrekken was in de eerste helft, dat heb jij ook gezien. Als je met 0-1 voorstaat in de laatste minuut en met 10 man flink onder druk staat plus dat de tegenstanderbij 0-0 al vreselijk aan het tijdrekken was dan lijkt mij dit een gevalletje 'wie de bal kaatst' afijn, je kent hem wel.

Overigens gaf ik in mijn eerste reactie aan dat Klaas al direct rood had moeten hebben, Doan had moeten scoren, pingel gegeven had kunnen worden en Groningen 1 punt wel verdiend had.

20 april 2019 om 20:40

Tijdrekken van Padt gezien? Of van zo'n beetje elke keeper van de tegenstanders in de Eredivisie? Niet serieus te nemen reactie heb je geplaatst, chapeau.

Typische post-CL wedstrijd, gelukkig win je hier, nu duimen dat PSV, zo speelt als Ajax vandaag dan heeft ADO een goede kans

20 april 2019 om 20:36

Ado zal niet thuis geven tegen psv hoor die geven alleen gas tegen ajax en feyenoord, dan vliegen ze alsof het juventus 96 is

Zelf heb ik niks tegen Groningen maar wat ben ik blij dat wij hebben gewonnen, bij het minste of geringste gingen ze al liggen (leek wel een elftal met allemaal Suarezjes en Lozano's) en handen naar het gezicht grijpen en dat terwijl er toch meer mogelijk was tegen Ajax.

Ajax speelde niet best, elke 2e bal was voor Groningen. Ondanks dat KJH de winnende maakt is Nico voor mij Motm. Goal leek mij gewoon een goal, Huntelaar maakt zich breed, voetbal is immers ook een contactsport. Eerder kwam Ajax goed weg bij die grote mogelijkheid van Doan, man, ik had hem al geteld. Rode kaart terecht, had een directe moeten zijn. En Tagliafico met hands? Hmmm ik weet het niet, had zomaar op de stip gekund.

Tldr: Ajax komt zeer goed weg vandaag, Groningen had zeker een punt verdiend.

20 april 2019 om 20:32

Dit is voor Groningen de wedstrijd van het jaar..

20 april 2019 om 20:42

Mwah, ik heb eerder dit seizoen ook Groningen - PSV gezien en daar maakte ze het PSV niet veel makkelijker.

Groningen probeert zijn huid gewoon duur te verkopen en daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen.

20 april 2019 om 20:39

Ik heb ook niks tegen Ajax maar waar ik me aan erger is dat als de scheids eens niet in het voordeel van Ajax fluit dat ze als kleine meisjes met zijn allen om de scheids gaan protesteren.

20 april 2019 om 21:11

Het gros van de onjuiste beslissingen was in het voordeel van Groningen. Goal was niets aan de hand. Nico: kan penalty gegeven worden, maar als je objectief kijken kwam de bal op zijn oksel. Die kan je niet afschroeven oid. Dus geen hands is eerlijker. Groningen telkens vallen en hadden veel gele kaarten moeten hebben

20 april 2019 om 21:18

Op basis waarvan had groningen een punt verdiend? Groningen wilde totaal niet voetballen. Pas na de rode kaart gingen ze meer naar voren.

Wat een gastvrijheid daar in Groningen! De helft vh stadion werd bezet door ajax supporters!

20 april 2019 om 21:03

Zou je niet. Ajax stuurt toch altijd redelijke spelers die kant op en als het niet bevalt kunnen ze de speler terugsturen en krijgen ze een andere.

Ben ik nou echt de enige die dit echt absoluut geen penalty vind? Niet omdat het Ajax is als dit Dumfries was had ik het ook niks gevonden. Veel te licht en als hij de bal niet had geblokkeerd was het een achterbal geweest..

20 april 2019 om 20:32

Dat is natuurlijk geen argument, dat de bal anders over de achterlijn gaat. Ik als Ajax supporter vond dit een penalty. Hands is hands, klaar.

20 april 2019 om 20:48

Ik vond het twijfelachtig bal gaat ver op de boven arm/schouder hij timed mis maar om hiervoor pingel te geven vind ik ver gaan.
Twijfelachtig in mijn ogen maar dat hij het niet geeft kan ik begrijpen.

20 april 2019 om 21:08

Hij slaat niet naar de bal, hij krijgt m eigenlijk per toeval op zijn arm terecht omdat hij onhandig timed. Als de bal op doel was geweest; oke. Als hij een slaande beweging had gemaakt naar de bal: oke. Dit was vooral erg onhandig en was wel heel zwaar gestraft geweest als het een pingel was vind ik.

Behoorlijk lastige wedstrijd maar ongelofelijk blij dat we gewonnen hebben. Huntelaar belangrijk maar ook een hele domme 2e gele kaart. Snel vergeten deze wedstrijd, op naar de wedstrijd tegen Vitesse!

Terechte overwinning voor Ajax, al had een gelijkspel natuurlijk ook zomaar gekunnen.
Verder snel vergeten en op naar Vitesse!

Btw, kan iemand mij vertellen of die chabot en die nummer 5 van Groningen uit de jeugd van PSV komen?
Zie bepaalde aspecten uit hun spel namelijk heel vaak bij de Eindhovenaren voorbijkomen.

Die goal was echt zo'n moment dat voor het Var tijdperk geen seconde in twijfel wordt getrokken. Maar we zijn tegenwoordig zo verpest dat voor de meest lullige dingen goals worden afgekeurd, dat zoiets opeens een twijfelmoment wordt.

3 punten zijn binnen ! Snel vergeten en door naar Vitesse .

Rot voor Groningen, dit is toch hun wedstrijd van het jaar.
Waarom waren ze zoveel minder agressief tegen Heerenveen, wat zogenaamd toch de derby van het Noorden is. En wat was Higler aan het doen, wilde hij dat deze wedstrijd ontspoorde.
Hoopte hij op blessures?

De ene keer heeft een Psv-er wat te mekkeren op de beslissingen en de andere keer weer een Ajacied.
Ik als voetballiefhebber gun Ajax het meest de titel omdat daar het beste voetbal gespeeld wordt.

Mooi, 3 punten in de tas. Geen goede wedstrijd, maar wat geeft het.
Mooi dat Groningen het deksel op hun neus kreeg, want ze waren de hele wedstrijd al aan het bloedzuigen. Toen de treffer viel kregen ze opeens haast. Alle Psv'ers zijn hier ook weer van de partij om hun beklag te doen over de scheids.

20 april 2019 om 22:15

Het is op zijn minst benoemswaardig wat er gebeurd is

21 april 2019 om 01:51

Ik heb het nog even nagekeken en bij de goal van Huntelaar is niks aan de hand, gewoon een duel. Penalty had je kunnen geven.

Daar kom je heel goed weg tegen een zeer lastige tegenstander. Doelpunt is een twijfelgeval of je hem moet afkeuren. Als ie hem afkeurt kun je ook niks zeggen. Op het eind dat Tagliafico hands maakt, waarvoor je hem ook op de stip kunt leggen.

Voor de rest een hele moeizame pot, waarin Ajax geen moment kon overtuigen. Veel slordig balverlies, slechte aannames, geen overwicht in duels en bijna geen kansen. Een hele belangrijke zege, want dit was wellicht de laatste potentiële bananenschil.

20 april 2019 om 20:46

Doelpunt was voor mij terecht gewoon een mannelijkduel waarbij de verdediger huntelaar ook om de middel vasthoud.
Handsbal kan je wel of niet geven. Vond het twijfelachtig. Maar als het niet word gegeven kan ik het begrijpen.

Man man wat een idiote match, slechte pot met laag tempo. Wat nico, hakim, neres, dusan en frenkie aan t doen waren is me een raadsel. Enigen die niveau hadden waren blind en de ligt, de rest was van bedenkelijk niveau. Wel heerlijk zo met die VAR achter je man, fantastisch al die zure huilreacties weer en dan nog noemem dat higler en makkelie ajacieden zijn hahhaha met name voor die ukkels die alleen in ajax topics te vinden zijn met alleen maar geblindeerde brillen op, en anders nooit te vinden zijn. Geweldig. Voor de spanning nu te hopen dat psv morgen naar verwachting ook gewoon wint, voor ons hopen dat ado een keer thuis geeft maar dat betwijfel ik

20 april 2019 om 20:37

Zure reacties?
Sorry hoor maar dat zijn gewoon mensen met een mening,niets meer niets minder.
Zou zeggen stop eens met het vuurtje opstoken want dat is kennelijk jou bedoeling.

terechte overwinning, als je kijkt naar het spel en kansen is Ajax gewoon de verdiende winnaar. Huntelaar maakt een prima goal en is vervolgens ontzettend dom, shirt uittrekken wanneer er nog een kwartier te gaan is vind ik sowieso altijd dom, laatste minuut zoals Neres tegen Psv kan ik wel begrijpen.

Hoe dan ook, heerlijke overwinning en zeer belangrijk! Nog 3 wedstrijden te gaan, kom op!

Hunterlaar, Gatverdamme. De goal vond ik prima en een geldig doelpunt. Het shirtje uittrekken kan ik ook nog wel snappen. Ervaring of niet maar met die adrenaline begrijp ik het. Maar die elleboog is echt heel smerig. Ik hoop dat de KNVB hier alsnog naar gaat kijken. 1 wedstrijdje is te weinig. Het penalty moment neig ik ook naar hands. Maarja toch weer 3 punten voor Ajax. Ben benieuwd of ze het vol kunnen houden. De pijntjes en vermoeidheid lijken toch wel zichtbaar te worden .

20 april 2019 om 20:40

Het is al beoordeeld, dan hadden ze Huntelaar direct rood moeten geven. Absoluut eens met je dat Huntelaar met zijn ervaring veel beter moet weten, echt dom en totaal onnodig dit waardoor we hem dinsdag moeten missen. Het is natuurlijk logisch dat er iets zichtbaar is van pijntjes en vermoeidheid ... het zijn mensen en geen robots. Dit was onze 51ste wedstrijd, een seizoen dat eind juli al begon met officiele wedstrijden.

De droom om de schaal weer in Amsterdam te krijgen is nog levend, maar oh wat valt die spanning als supporter mij slecht zeg.

20 april 2019 om 20:51

Dat klopt echter niet wat je zegt.
Het kan weldegelijk nog naar direct rood om gezet worden.

20 april 2019 om 20:59

Maar moet de VAR dan niet ingrijpen? Naar mijn weten zijn is sinds de komst van de VAR dat hele circus van vooronderzoeken naar spelers omdat er van alles gemist werd verleden tijd. Misschien dat je gelijk hebt, maar zover ik weet is iets wat door de scheidsrechter als beoordeeld is. Het is niet zo dat hij niet gezien heeft dat Huntelaar zijn arm tegen Memesvic gebruikt en hem raakt.

20 april 2019 om 21:22

De VAR mag na de wedstrijd ook nog ingrijpen wat kaarten betreft.
Ook weer een vreemde regel als je het mij vraagt.
Maar goed The Hunter krijgt zijn straf wel en heeft het ook dik verdiend.
Niet alleen voor de overtreding maar ook dat je je ploeg zo in de steek laat,want zo zie ik het.

20 april 2019 om 21:25

Nee dat kan niet meer. Dit had tijdens de wedstrijd wel gekund, maar nu niet meer.

20 april 2019 om 21:25

Overtreding van huntelaar had inderdaad rood moeten zijn, maar aangezien het 2x geel was wordt het 1 wedstrijd schorsing.

Discutabele overwinning maar o zo belangrijk!

Gefelciteerd Ajax met de drie punten.
Groningen zwaar bestolen is mijn mening zeker na het terug zien van de beelden.
Maar goed waar maken we ons druk,het is gebeurd en het is verleden tijd.

Heel veel respect voor FC Groningen van mij als Ajacied. Die wilde letterlijk voor iedere centimeter op het veld strijden, waardoor dit een enorm fysieke wedstrijd werd. Ik snap ook wel waarom ze ondanks dat ze deze tweede seizoenshelft zo weinig verheffend spelen wel vaak lastig te passeren zijn en thuis helemaal lastig te verslaan. Dit was echt heel zwaar, maar oh wat ben ik opgelucht en blij dat we gewonnen hebben vandaag.

Geen tijd om heel lang bij stil te staan, uitrusten en de focus op dinsdag. Voor ons supporters dan de taak om ons elftal volle steun te geven in de wedstrijd tegen Vitesse. Leven van wedstrijd naar wedstrijd, kom op Ajax!!

20 april 2019 om 20:40

Gefeliciteerd van mijn kant met de drie punten!
Jammer voor mijn cluppie dat het zo is gelopen,maar het is wat het is.
Kunt wel blijven zeiken over de Var,maar ze hebben niet in gegrepen dus wij kregen geen penal en Huntelaars goal werd goed gekeurd.
Uiteraard heb ik mijn bedenkingen er over tijdens de wedstrijd maar dat helpt nu niets meer.
Nogmaals gefeliciteerd en wellicht kampioen over een paar weken!
Al zou ik liever zien dat PSV het werd en Ajax de championsbeker mee naar huis zou nemen.
Over Huntelaar zeggen we verder maar niets meer......

20 april 2019 om 21:09

Dankjewel, ik ben daar ook heel erg blij mee. Hoewel ik dondersgoed weet dat als het gelijk was geworden dit misschien een betere afspiegeling van de wedstrijd zou zijn. Ik snap de bedenkingen over de beslissingen ook zeker, hoewel ik zelf helaas niet rustig heb kunnen terugkijken (dat doe ik vanavond wel bij de samenvattingen).

Ik als Ajacied ben realistisch genoeg om te beseffen dat de CL winst wel mogelijk is, maar dat we verre van favoriet zijn voor die prijs. De beker en titel hebben we volledig in onze eigen handen. Vandaag haalde veel spelers hun niveau niet, dan speel je gewoon lastige wedstrijden. Halen de spelers hun niveau wel de resterende 3 Eredivisie wedstrijden en de bekerfinale, dan gaat het goed komen.

Het is wel onzettend stressvol dit, de spanning zakt niet echt weg als de cruciale wedstrijden elkaar in zo'n hoog tempo opvolgen.

20 april 2019 om 21:20

Kijk het is gewoon zeer vreemd te noemen dat de VAR niet ingrijpt.
En dan te bedenken dat Makkelie er achter zat mag je toch zeker verwachten dat hij de handsbal van Tagliafico waar heeft genomen.
Maar zoals ik al zei heeft het geen zin om het er nog over te hebben.we staan met lege handen en jullie hebben drie punten.
Al zal het tegen Vitesse 100x beter moeten want anders gaan ze het niet redden.
Verre van Favoriet? Zou niet weten waarom. Als je ziet welke clubs er uitgeschakeld zijn dan zou ik me niet druk maken om de halve finale. Ik zie het namelijk wel ztten dat ze over twee wedstrijden de beste zullen zijn.
Ik als Niet Ajaxcied ga zeker er voor zitten, en verwacht twee mooie potjes teggen Tottenham!
En uiteraard hoop ik dat Ajax het goed zal doen!

Na fantastisch gebruik van de VAR tijdens de Champions League van deze week zie je voor de zoveelste keer dit seizoen dat we er in Nederland maar wat aanrommelen met dat systeem. Types als Higler hebben nu eenmaal een veel te groot ego om zich te laten corrigeren.

Vanavond Lucky Ajax. Groningen op het laatst penalty onthouden en Huntelaar had bij het doelpunt ook afgefloten kunnen worden, al was dat fiftyfifty. Eerst dom geel pakken, uiteindelijk terecht rood. We wisten dat dit de moeilijkste van de vier zou worden en dat is helemaal uitgekomen. Of Juventus uit dan toch fysiek en/of mentaal (te) veel energie heeft gekost, of dat dit soort wedstrijden er ook gewoon tussen zitten, kunnen we ons afvragen. Maar wat wel een een feit is, is dat je op dit ogenblik Groningen beter niet kunt treffen. Die zijn amper te kloppen. Morgenmiddag PSV in actie tegen ADO Den Haag. Die moeten winnen en veel doelpunten maken. De race gaat verder...

Rot voor Groningen, dit is toch hun wedstrijd van het jaar.
Waarom waren ze zoveel minder agressief tegen Heerenveen, wat zogenaamd toch de derby van het Noorden is. En wat was Higler aan het doen, wilde hij dat deze wedstrijd ontspoorde.
Hoopte hij op blessures?

Die discutabele handsbal zorgt voor afleiding die Groningen goed kan gebruiken. Zo hoeven we het niet te hebben over wat voor verschrikkelijke schopploeg het is en kunnen we Higler aankijken op een niet gegeven strafschop, in plaats van die niet gegeven gele kaarten. Ik ben de tel kwijt hoeveel gele kaarten Groningen had moeten hebben, en dan waren er ook een paar rode gevallen. Maar laten we vooral doen alsof alles in het voordeel van Ajax was.

Misschien als Groningen was gaan voetballen, hadden ze nog resultaat geboekt, want dat was vanavond zeker mogelijk tegen Ajax. Erg slechte wedstrijd, bijna geen kans gecreëerd. Huntelaar ook nog met misschien wel de domste rode kaart ooit, die was echt aan het solliciteren naar een tweede gele en had er gewoon af gekunt met direct rood.

Voorafgaand die vrijtrap waar uit werd gescoord; 3 klutsballen die allemaal goed vallen voor ajax, een vrije trap die lachwekkendwas en vervolgens een goal die je ook had kunnen afkeuren. De ja vu dat t ook elke x dezelfde club(s) meezit.....

Higler, Makkelie en de Knvb zullen een aardig zakcentje overhouden aan deze gekochte overwinning

Ajax komt hier heel, heel goed weg. Die handsbal van Tagliafico was 100% een penalty. Heel vreemd dat de VAR hier niet ingreep!
Ik ben er blij mee hoor, maar eerlijk is het niet.

20 april 2019 om 21:30

Stadionverbod, omdat hij geen gele kaarten gaf aan groningen spelers? Ik begrijp je niet helemaal. Voor de duidelijkheid; hij floot niet in het voordeel van ajax.

20 april 2019 om 21:44

Volgens mij had Ajax minimaal wel 2 rode kaarten mogen hebben! Handelaar werd gematst met een gele, een overduidelijke penalty niet gegeven, maar wel de goal goedkeuren... we weten allemaal dat Higler anti groningen is dus je mag de KNVB bedanken dat hij deze pot mocht fluiten. Dit is de zoveelste x dat hij ons benadeeld dit seizoen.

Waarom speelt Ajax zo geweldig in de Champions League en hebben ze de scheidsrechter keer op keer nodig in de Eredivisie? Iemand die het snapt...

20 april 2019 om 21:31

Ajax had vandaag inderdaad de acheids nodig. Namelijk een scheidsrechter die hun beschermde tegen vuil spel van groningen.

20 april 2019 om 22:17

Die hebben ze ook hoor... zie Madrid uit

Pfff Wat een wedstrijd.. veel te laag tempo van onze kant. Te slordig en gemakzuchtig.
Geweldig doelpunt van Huntelaar die dan oliedom zijn shirt uit doet.
Daar waar Huntelaar zijn 2e geel kreeg had hij ook rechtstreeks rood kunnen krijgen.

Al met al een terechte zege. Lastigste horde van de 4 is genomen.

Ben ik de enige die het vreemd vind dat huntelaar op die leeftijd met al die ervaring zo nodig zijn shirt uit moet trekken bij zijn goal?

20 april 2019 om 21:10

Dit is natuurlijk wel een beslissend moment voor het kampioenschap. Daarnaast zal er ook een beetje frustratie inzitten, omdat hij steeds maar weer blijft scoren, maar de week erop weer op de bank zit.

20 april 2019 om 21:13

Nee het is uberdom en dat zal hij achteraf ook wel zelf vinden.
Heat of the moment denk ik.

20 april 2019 om 21:33

Huntelaar mag ervaring hebben, maar is bog steeds zo blij als een kind als hij scoort. Trouwens blijf ik het ook een belachelijke regel vinden dat je geel krijgt als je je shirt uittrekt.

20 april 2019 om 22:56

Ik vind het belachelijk om je shirt uit te trekken. Heb zelf ook gevoetbald en ben vaak genoeg absurd blij geweest maar heb nooit gesnapt wat het toevoegt om je shirt dan uit te trekken

20 april 2019 om 21:04

Zeg dit maar als we straks wellicht met de schaal staan..komen nog een paar lastige potjes aan.

20 april 2019 om 23:52

Haha, ja dat doe ik ook soms maar ik ben toch altijd bang dat het weer mis gaat aan het eind. Te veel zwarte bladzijdes meegemaakt de laatste 15 jaar.

Het is echt geweldig wat Ajax dit jaar laat zien. Meedoen om 3 prijzen nog zo laat in het seizoen. KNVB die een schema aan past? Allemaal prima... Ik gun ze na vandaag niets meer. Ben weer terug bij af als PSV’er, empatisch vermogen van nul , nul....

Ajax speelde een hele matige wedstrijd met een veel te laag tempo en veel balverlies. Groningen deed er alles aan om het spel van Ajax zoveel als mogelijk te ontregelen en te vertragen. 1-1 had zomaar gekund

Ik ben voor Ajax, maar we zijn mede door de scheids heelhuids uit de strijd gekomen.

Ik vind de goal wel geldig.
Huntelaar had ook direct rood kunnen krijgen.
Tagliafico had geel moeten krijgen bij die Te Wierik.
Die handsbal had hij kunnen geven, ook al snap ik ook wel dat hij het niet geeft.

Afijn ik snap de scheve gezichten.
Opgelucht met de 3 punten maar had liever niet zulke discutabele momenten nodig gehad.

3 Punten zijn binnen :-), daar is alles mee gezegd na hard vechten 90 + 5 minuten.

Ik als PSV-er heb de wedstrijd niet gezien, maar zal niet zeiken over scheidsrechterlijke dwalingen. We hadden het zelf in Amsterdam af kunnen/moeten maken. De scheids heb je mee en tegen. Allebei ongeveer even vaak. Hoop nog op n spannend slot. Zou n hele prestatie zijn als PSV kampioen wordt, terwijl Ajax super speelt in de CL. We gaan t zien..
Hopelijk pakt Ajax Tottenham, goed voor t NL voetbal. En Tottenham mag sowieso PSV bedanken voor de 1-1 in Milaan, anders hadden ze hier niet gestaan 😊.
Het kan verkeren

Er is een Var, werd niet gebruikt omtrends een overtreding, dan wordt het een goal en dan is nog steeds geen overtreding terwijl 90% duidelijk ziet dat Klaas een arm in de nek van de verdediger drukt. Competitie vervalsing ten top.

Leuke pot, paar discutabele momenten, maar uiteindelijk vond ik de enige echte fout dat Huntelaar geen directe rode kaart krijgt. Het duel bij die goal, tja, er zijn vast scheidsrechters die het affluiten, maar je kan best door laten spelen. Zelfde geldt voor die handsbal, waarvan de regel door iedereen anders wordt uitgelegd.

Altijd lastig na Europacup voetbal, puntjes zijn binnen dat telt.

Ik word een beetje moe van die mensen die alleen maar roepen dat VAR corrupt is, of alleen maar in het voordeel is van de grote clubs. Dit Calimerogedrag mag nu wel een keer stoppen.
VAR is een prima aanvulling voor scheidsrechters er worden dit seizoen veel minder cruciale fouten gemaakt. Eerlijker toch? Vandaag had Huntelaar direct rood kunnen krijgen... Dat was herbenige waar ik even twijfelde. De rest weer uitstekend gedaan. Dit wilde ik even kwijt.

21 april 2019 om 00:11

Probleem is dat er niet echt één lijn in is, wat voor de ene een penalty is wuift de ander weg... hier moeten betere afspraken over gemaakt worden.

Tegenhouden en soms zelfs tot betere kansen komen. Sommige hier noemen t anti-voetbal. Ik, ik ben gewoon trots op mijn cluppie. Ajax heeft een betere ploeg en t over de streep getrokken maan Blind staat ons niet voor niks te provoceren na t eindsignaal. Hij en zijn ploeg hadden t moeilijk. Ik met 0-1 ook maja

Het was geen beste wedstrijd maar Ajax won en dat is voor mij het aller belangrijkste, en zeker na een energie vretende Champions League wedstrijd in Turijn. Zolang Ajax inde Champions League actief is maakt het mij in principe niet uit hoe Ajax in de competitie wint , zolang ze maar winnen.

Uiteraard ben ik blij dat Huntelaar zijn rode kaart ons niet fataal werd nadat hij ons redde, waarbij hij zich slim ontdeed van die Duitser wiens plan niet uitpakte waar hij op gehoopt had. Als PSV morgen zo lief wilt zijn om ook punten te verliezen (al acht ik die kans nihil) dan is het helemaal een heerlijke Ajax voetbalweek geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren