Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik zou Michel Vlap graag bij Feyenoord zien en Sam Lammers bij PSV’

Laatste update:

SC Heerenveen heeft met Kik Pierie, Sam Lammers, Michel Vlap en Mitchell van Bergen vier grote talenten in huis in de leeftijd tot en met 21 jaar. In deze aflevering van Feiten op Tafel kijken presentator Justus Dingemanse en Opta-analist Joris van den Ban naar de prestaties van de vier groeibriljanten in de Eredivisie en geven ze met behulp van cijfers en statistieken antwoord op de vraag voor wie de grootste toekomst in het verschiet ligt.

(tekst gaat verder onder video)

Bekijk de video hieronder of abonneer en kijk op ons nieuwe YouTube-kanaal!

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Publieke opinie
De bezoekers van Voetbalzone stemden massaal op de poll 'Welk talent van sc Heerenveen gaat het het verst schoppen?'. De van Vitesse overgekomen Mitchell van Bergen kreeg daarbij vijf procent van de stemmen, gevolgd door Kik Pierie die met twintig procent viermaal zoveel gekozen werd. De linksback annex centrumverdediger, die naar verluidt de interesse geniet van Ajax, moest in Michel van Vlap en Sam Lammers echter zijn meerdere erkennen: de aanvallers kregen respectievelijk 37 en 38 procent van de stemmen.

Michel Vlap en Sam Lammers zijn favoriet bij de bezoekers van Voetbalzone

Kik Pierie
De naam van Kik Pierie zingt al een tijdje rond in het geruchtencircuit en de aanvoerder van Oranje Onder-19 kan onder meer FOX Sports-analist Kenneth Perez aardig bekoren. Ajax zou inmiddels al voorzichtig geïnformeerd hebben naar de achttienjarige mandekker, die Gerald Vanenburg en Arjen Robben voorbij is als jongste speler met vijftig Eredivisie-duels achter zijn naam. Hij moet op dat lijstje alleen voorrang verlenen aan Arnold Bruggink en Frans Bouwmeester Sr.

Kik Pierie staat derde in het klassement jongste spelers met vijftig Eredivisieduels

Mitchell van Bergen
Mitchell van Bergen was van de vier namen de jongste ten tijden van zijn debuut: hij was slechts 16 jaar en 113 dagen oud. Bij Vitesse bleef een definitieve doorbraak echter uit en moest hij het doen met 5 basisplekken en 26 invalbeurten. Bij Heerenveen heeft hij inmiddels een basisplaats veroverd en steekt hij momenteel in goede vorm: in de laatste elf Eredivisie-duels trof hij zesmaal doel. Zijn aantal assists is echter nog wel voor verbetering vatbaar: vier stuks in ruim tweeduizend speelminuten is vrij pover voor een buitenspeler.

De cijfers van Mitchell van Bergen in 52 optredens in de Eredivisie

Michel Vlap
Michel Vlap is los! De aanvallende middenvelder annex schaduwspits vormt een uitstekend koppel met aanvalsleider Sam Lammers en het duo wordt in de Friese contreien inmiddels gekscherend 'Vlammers' genoemd. De individuele prestaties van Vlap spreken voor zich: hij heeft momenteel met veertien doelpunten en vier assists een plaatsje in de top tien van het meest waardevolle speler-klassement. Daarnaast heeft hij eveneens een hoge notering op de lijst van spelers die weinig schoten voor een doelpunt nodig hebben.

Michel Vlap heeft slechts 3,6 schoten voor een doelpunt nodig

Sam Lammers
Ook Sam Lammers is bezig aan een sterk seizoen nadat hij eerder al behoorlijk indruk maakte in de Eerste Divisie. Zijn moyenne ligt nog een assist hoger dan die van Vlap en samen zijn de aanvallers direct betrokken bij vijftien van de laatste twintig doelpunten van Heerenveen. In vergelijking met de huidige centrumspits van zijn broodheer PSV, Luuk de Jong, kan hij momenteel zelfs een hogere nauwkeurigheid en conversie van schoten overleggen. De Jong heeft echter ook een belangrijke andere kwaliteit. Benieuwd welke dat is? Check de hele aflevering van Feiten op Tafel hierboven of bekijk hem op ons nieuwe YouTube-kanaal.

Sam Lammers heeft dit Eredivisieseizoen een hogere schotnauwkeurigheid en -conversie dan Luuk de Jong


Justus Dingemanse is fulltime presentator en programmamaker bij Voetbalzone en levert onder meer bijdrages in de vorm van exclusieve interviews, reportages, documentaires en programma's.
Zou jij Michel Vlap een goede aanwinst voor Feyenoord vinden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat ook Vlap naar PSV gaat om met lammers te spelen en omdat Pereiro weg gaat.

14 maart 2019 om 14:07

Vlap staat toch een beetje op de positie van het grootste talent van PSV in jaren: Ihatarren. Lijkt me stug dat ze hem dan dus zullen gaan halen.

14 maart 2019 om 14:09

Die kan echt nog niet volgend jaar alle wedstrijden gaan spelen dat lijkt me stug, daarnaast als het zo'n groot talent is zal die de concurrentie strijd met Vlap dan maar moeten winnen. Net als overigens Lammers met Romero (en mogelijk Luuk) de concurrentiestrijd moet aangaan.

14 maart 2019 om 15:38

Hoezo niet vraag ik mij dan altijd af? Hij is net 17 maar heeft al een behoorlijke fysiek, jongens als van der Vaart en Sneijder hadden een minder fysiek op hun leeftijd hoor.
Goed genoeg is oud genoeg mij inziens, laat hem lekker minuten maken. Kan hij PSV op z'n 19e/20ste dragen zoals bovenstaande 2 in Amsterdam deden.

14 maart 2019 om 15:47

Ik ben het zeker met je eens met goed genoeg is oud genoeg maar kijk naar frenkie die tegen PEC op de bank zat vanwege een (kleine) blessure. Frenkie draait nu zijn eerste echte volledige seizoen, dan kun je gewoon niet alles spelen. Daarbij hebben die jonge jongens ook vaak nog een dipje hebben, dus lijkt het me alles behalve een slecht idee om Vlap erbij te hebben.

Dus ja die Ihatarren moet zeker genoeg minuten krijgen maar dat zie ik ook zeker wel gebeuren, dit seizoen met Pereiro krijgt hij ook gewoon minuten.

14 maart 2019 om 16:09

Kun je niet vergelijken de Jong heeft heel wat meer wedstrijden gespeelt

14 maart 2019 om 17:12

Vlap en Lammers doen het leuk samen bij Heerenveen, maar het is een denkfout om aan te nemen dat zij het dus samen bij PSV ook net zo goed gaan doen. Spelen bij Heerenveen is echt nog iets compleet anders dan spelen bij Psv. Bij Heerenveen krijgen ze vaak nog heel veel ruimte, bij PSV spelen ze meestal in de kleine ruimtes. Bovendien kan je bij Heerenveen nog weleens een potje ondermaats presteren. Bij PSV moet er elke wedstrijd maximaal gepresteerd worden. Is echt fundamenteel anders.

14 maart 2019 om 17:45

@constante Kante

Met die beredenering zou je nooit een speler bij een andere club in de eredivisie kunnen halen, toch ben ik maar wat blij dat wij bijvoorbeeld ooit een Robben hebben opgepikt bij Groningen. Tuurlijk moeten ze het allebei bij PSV eerst nog maar is laten zien maar je kunt toch wel zien dat er potentie in zit.

14 maart 2019 om 22:29

Dat zou volgend jaar bij PSV ook aan de hand kunnen zijn: voorrondes cl door en door eerste twee ronden cl ... je mag het niet begroten maar moet er als club wel rekening mee houden bij het samenstellen van de selectie. Ik heb beide heren vorige week live aan het werk gezien (ben Ajacied woonachtig in den haag tegenwordig) en aardig onder de indruk van de loopacties en aannames van beide heren!

15 maart 2019 om 10:51

Het zijn technisch misschoen wel de beste spelers van de eredivisie als je ajax en psv niet meerekend. Deze jongens komen zeker weten erg ver

Ik denk dat Feyenoord Vlap goed kan gebruiken maar ik hoop eigenlijk dat hij bij Lammers in de auto stapt als die volgend seizoen terug komt naar PSV. Heerlijk duo.

14 maart 2019 om 14:15

Ja, die Vlap zou ik best willen zien komen. De vraag is wie hij er dan uit moet spelen. Pereiro zal vast wel vertrekken, maar we hebben er meer voor dezelfde positie.
Doet het iig goed met Lammers samen. Benieuwd of dat op een hoger niveau ook kan lukken.

14 maart 2019 om 14:28

Met guti ihattaren mauro ramselaar(als die ooot nog verkocht gaat worden) heb je alsnog teveel spelers voor 1 plek

14 maart 2019 om 15:44

Maak er maar alleen ihattaren van,

Guti speelt op de plek van hendrix, Mauro is te ligt, en ramselaar gaat vertrekken.

vlap kan er prima bij

14 maart 2019 om 15:49

Je haalt me de woorden uit de mond Ronaldooo77 alleen ik ben het niet met je eens dat Mauro te licht is. Ik kijk weinig volledige Jong PSV wedstrijden maar ik vond hem vorig seizoen toen hij een paar keer inviel nog onder Cocu prima spelen, hij krijgt alleen dit seizoen helemaal geen minuten meer. Waarop baseer jij dat hij te licht zou zijn?

14 maart 2019 om 16:04

Ik zou gewoon Ihattaren, Guitterez en Mauro volgend seizoen de kansen geven op 10. Vlap is bij Feyenoord meer nodig, PSV kan zich beter focussen op vleugelspelers als Bergwijn en of Lozano vertrekken en extra verdedigers

14 maart 2019 om 16:25

Guti is geen 10, meer een box to box speler net als Donny van de Beek zeg maar ...

14 maart 2019 om 16:49

Joey

"vlap is bij Feyenoord meer nodig,"

Ah, prima, maar dan is Lammers ook meer nodig bij Feyenoord. En eigenlijk is elke speler die ik voor PSV kan bedenken ook wel 'meer nodig' bij Feyenoord. Dat vind ik geen argument.

Verder is Guttierez geen kanshebber voor de plek als aanvallende middenvelder. Dat is sowieso meer een verdedigende middenvelder en daarnaast kan hij eventueel als aanvallende middenvelder spelen. Dus is er naast Ihattaren (als Pereiro verkocht wordt) zeker nog een speler van groot kaliber nodig, zoals een Vlap. Mauro is te licht. En PSV heeft natuurlijk gewoon concurrentie nodig voor die plek, dus Vlap zou een leuke optie zijn.

Vraag is alleen of Vlap niet te duur is.

Verder heb je ook gelijk dat PSV ook bezig moet zijn met verdedigers. Daar is absoluut versterking nodig. Maar dat staat toch verder los van wat er op het middenveld nodig is? Hoezo moet PSV dar focussen? Je moet halen wat je nodig hebt en niet zozeer dat je je focust op de ene positie of de andere.

14 maart 2019 om 16:51

Savano

Guttierez is totaal geen'box-to-box'-speler. Hij is een vormgever. Hij moet het echt niet van zijn loopvermogen en zijn fysieke kracht hebben. Hij moet eigenlijk vooral de speler zijn die naast de 'breker' (hendrix of Rosario) de lijnen uit kan zetten en de creatievere oplossingen kan bedenken van achteruit. Dan kan het rafinnement van de speler komen die voor hem staat in de as (pereiro/ihattaren).

14 maart 2019 om 15:40

Hmm. Aan de andere kant zou ik het mooi vinden als de jeugd nu ook eens een kans krijgt bij ons. Feyenoord heeft een aantal jaar geleden besloten hier vol op in te zetten. Dan moet je daar ook op durven bouwen komend seizoen.

Bijlow
St Juste
Botteghin
BMI
Haps
Kokcu
Tapia
Burger
Berghuis
Jorgensen
Larsson

Zou er niet rouwig om zijn om zowel Vlap als Kökcu als opties te hebben volgend jaar.

14 maart 2019 om 18:25

Denk niet dat vlap de stap naar Feyenoord gaat maken. Dan kun hij misschien beter iets langer wachten en een grotere stap naar Ajax of PSV gaan maken. Ik denk dat het potentieel van Vlap te goed is om voor Feyenoord te kiezen.

Probleem voor Sam Lammers is Luuk de Jong. Die is toch (nog) duidelijk beter. Ik denk dat Lammers de ideale opvolger van Luuk de Jong gaat zijn mocht die zijn zakken ergens in het buitenland nog gaan vullen. Lammers is natuurlijk geen vleugelspits en reserve is zonde voor hem.

14 maart 2019 om 15:06

"probleem voor Sam Lammers is Luuk de Jong."

Ik acht de kans dat De Jong na dit seizoen vertrekt toch redelijk groot. Hij speelt inmiddels alweer vijf jaar op rij in de eredivisie, dat zal het bij hem wel weer gaan kriebelen. En nu hij er weer op los scoort, zal er ook vast wel wat interesse komen.

14 maart 2019 om 15:13

cabinessence

Ik acht de kans groter dat Luuk zijn hele carrière uit dient bij Psv. Heb hem een tijdje geleden al horen zeggen dat hij het buitenland niet echt meer ambieert.

(edit: moet er bij plaatsen dat dit vorig seizoen was)

14 maart 2019 om 15:14

Precies, als hij financieel nog een slag wilt slaan, kan hij niet meer te lang wachten. En dan lijkt mij Sam Lammers een prima opvolger. Die heeft zich toch behoorlijk ontwikkeld (stijgende lijn) bij Heerenveen.

14 maart 2019 om 15:42

" (edit: moet er bij plaatsen dat dit vorig seizoen was)"

Vorig seizoen waren Club America en Bordeaux de enige clubs die door de media in verband werden gebracht met Luuk de Jong. Ik kan me voorstellen dat je dan als Luuk de Jong zijnde denkt, "als dat mijn opties zijn, dan laat maar zitten". Maar wellicht dat er komende zomer interessantere clubs komen.

14 maart 2019 om 15:54

Ik vraag me dan wel af: bij welke buitenlandse clubs zou Luuk passen?

14 maart 2019 om 16:06

"ik vraag me dan wel af: bij welke buitenlandse clubs zou Luuk passen?"

Ik denk dat elke club die een goede aanvoer vanaf de flanken heeft Luuk de Jong op zich wel kan gebruiken.

14 maart 2019 om 16:11

"vorig seizoen waren Club America en Bordeaux de enige clubs die door de media in verband werden gebracht met Luuk de Jong."

Daarbij moet je ook in ogenschouw nemen dat Luuk vorig seizoen zo'n beetje zijn slechtste seizoen ooit heeft gespeeld en dit seizoen gewoon top is. Dat maakt natuurlijk wel verschil op de transfermarkt.

14 maart 2019 om 18:12

@DeSteek77

Was dat slechte seizoen niet 2 seizoen geleden?

14 maart 2019 om 18:55

Steekie

Nee, dat was het seizoen daarvóór. Afgelopen seizoen was hij best waardevol uiteindelijk.

15 maart 2019 om 11:45

@tv11 en @enig
Okay,, my bad. Maar goed, dit seizoen is (volgens mij) tot dusver zijn beste toch?

15 maart 2019 om 12:03

"maar goed, dit seizoen is (volgens mij) tot dusver zijn beste toch?"

Nog niet. Hij staat nu op 21. In 2011-2012 maakte hij er 25 en in 2015-2016 26.

14 maart 2019 om 17:06

Desteek

"probleem voor Sam Lammers is Luuk de Jong."

Eens. Zolang je Luuk nog hebt heeft Lammers niet veel te zoeken bij Psv.

Maar ik vind Lammers totaal niet de 'ideale opvolger' zoals jij aangeeft. Is echt een totaal andere speler. In bijna alle opzichten. Ik denk ook dat daar de crux zit. Nu heb je in Luuk de Jong een cruciale speler in het spelsysteem van Van Bommel. Die speelt met een vierkant in de as, zodat de zijkanten vrij blijven voor de backs en met een directe lijn naar Luuk als aanspeelpunt. Als Luuk weg gaat, dan heb je met Lammers een compleet andere voetballer waardoor Van Bommel dus weer een heel ander systeem zal moeten gaan bedenken. Wat overigens geen probleem is, want met Romero heb je ook weer een andere speler die ook sowieso niet kan spelen als Luuk de Jong.

Overigens was ik afgelopen weekeinde bij ADO-Heerenveen en heb ik eens goed gelet op vriend Lammers. Het is echt geen wonderspits hoor, dat kan ik je wel verzekeren, maar wel een goede speler. Probleem is alleen dat hij tegen ADO heel erg veel ruimte kreeg, en dat is het verradelijke. Straks als hij de PSV spits zou worden, dan krijgt hij echt niet zoveel ruimte als hij nu bij Heerenveen krijgt. Dan moet hij gewoon in 80% van de wedsrijden spelen in de kleine ruimte tegen tegenstanders die gewoon terug plooien en PSV het spel laten maken. Dat is echt andere koek dan hoe hij nu bij Heerenveen mag spelen, zeg maar.

14 maart 2019 om 17:19

@enig

Dat ben ik zeker met je eens, maar je kunt natuurlijk niet je hele clubcultuur ophangen aan een targetman. Met Kezman (om maar een voorbeeld te noemen) had je een heel ander soort spits dan Luuk nu. Dus wat dat betreft bedoelde ik niet zozeer een "plaatsvervanger", maar meer "de nieuwe spits" van Psv. Ik zie wel potentie in Lammers, hetgeen natuurlijk afhangt van zijn stijgende lijn.

Ik ben het ook eens met het feit van veel versus weinig ruimte. Het is natuurlijk zo dat er altijd situaties ontstaan waar de tegenstander de bal heeft en er wel ruimte ontstaat. Ronaldo was dodelijk in die situaties (en Lammers is uiteraard verre van R9). Van Nistelrooij kwam ook van Heerenveen, maar het is oneerlijk voor Lammers om hem te noemen uiteraard.
Verder is het probleem van spelers vinden die in de kleine ruimte goed presteren vaak bij topclubs spelen en derhalve nogal wat moeten kosten. Wellicht dat het scoutingsapparaat iemand op de radar heeft uit een B-land?

14 maart 2019 om 18:53

"dat ben ik zeker met je eens, maar je kunt natuurlijk niet je hele clubcultuur ophangen aan een targetman. "

Klopt ook. Daarom zeg ik ook, Van Bommel moet in dat geval ook gewoon weer een andere speelwijze bedenken. Dus een andere manier om 4-3-3 te spelen die wel past bij de spelers die je dan hebt.

Overigens, wat mij betreft gaat Luuk de Jong ook gewoon weg na dit seizoen. Hij heeft er dan vijf seizoenen PSV opzitten en dan heeft hij drie seizoenen perfect gepresteerd, eentje twijfelachtig en eentje dramatisch. Tijd voor doorselecteren dus! PSV moet verder. Luuk heeft het prima tot uitstekend gedaan, maar nu is het tijd voor wat anders in mijn ogen. Romero moet de ruimte krijgen en eventueel ook Lammers. Het is gewoon ook goed als je doorselecteert en weer met een frisse groep kan gaan werken.

En waar Luuk dan heen moet, wat hij aan kan, en wat niet, en waar hij geschikt is en waar niet dat boeit me echt voor geen meter. Hij heeft 5,5 miljoen gekost en is die transfersom meer dan waard geweest. Zelfs als je geen vijf miljoen meer voor hem vangt, wat ik niet geloof trouwens, prima hoor, maar hij moet nu wel gaan in mijn ogen. Gewoon puur voor het verse bloed en de volgende fase.

14 maart 2019 om 21:12

"overigens, wat mij betreft gaat Luuk de Jong ook gewoon weg na dit seizoen."

Stel je eens voor dat een supporter van een andere club je dit zou vertellen:

"tja, we hebben een spits die bijna 1 op 1 loopt. Heeft inmiddels al vier keer 20+ goals gemaakt in een seizoen. Is pas 28, dus kan nog best een tijdje mee. Maar als het aan mij ligt, dan verkopen we hem voor 5 miljoen en proberen we het volgend seizoen met een van onze talenten."

Zeg eens eerlijk: dat zou je toch niet begrijpen?

15 maart 2019 om 10:11

cabinessence

Ik kan niet anders toegeven dan dat je een goed punt hebt. Zou een supporter van een andere club dat zeggen, dan zou ik inderdaad geneigd zijn het anders te zien. Touché dus.

Maar ik blijf achter mijn punt staan. Soms moet je gewoon doorselecteren. En dat geldt niet alleen voor Psv, dat geldt ook voor 'andere clubs.'

14 maart 2019 om 17:58

Luuk de jong is nog duidelijk beter, omdat het spel van psv goed op hem afgestemd is, er wordt optimaal gebruik gemaakt van zijn kracht: koppen. Echter zal lammers denk ik sneller en bij meer clubs in het buitenland slagen aangezien die technisch en voetballend veel beter is en tweebenig. Wanneer psv niet zo via voorzetten zou spelen zouden zn gebreken direct pijnlijk duidelijk worden.

Misschien Lammers en Vlap naar PSV en een bedrag van 10 miljoen voor Vlap. Misschien is Piroe wel in voor een verhuurperiode bij Heerenveen. Ik weet alleen niet of Piroe dat niveau aankan.

14 maart 2019 om 16:27

10 miljoen (!!!!!), zoooooooo goed is Vlap ook weer niet hoorven zijn contractduur is nog 2 jaar ofzo.

14 maart 2019 om 17:07

Jodiedeanalist

10 miljoen voor Vlap???? Haha, okay als Heerenveen dat zou vragen zou ik zeker passen voor die eer. Het is het recht van Heerenveen om dat bedrag te vragen maar als PSV zijnde zou ik dat nooit betalen.

Voor Sam Lammers hoeft PSV niks te betalen natuurlijk. Hij is al eigendom van Psv.

Ik volg de Eredivisie niet heel nauwlettend; kan iemand me meer vertellen over deze jongens? Is het bijvoorbeeld toekomstig Nederlands elftal materiaal, of zit dat er niet in? We kunnen als Nederland zijnde namelijk wel een goede aanvallende middenvelder en spits gebruiken.

Hoe is die Vlap verder als voetballer, buiten zijn assist en goal stats? Kan hij spelers goed wegsteken? Kan hij goed meevoetballen? Is het voetbalspel echt beter met hem en denken mensen dat dit ook het geval is op een hoger niveau? Kan hij goed meeverdedigen? Goed koppen?

14 maart 2019 om 15:18

Vlap komt een beetje onhandig over omdat hij niet heel snel is. Hij werkt daarentegen wel hard. Hij leunt bovendien op zijn techniek, welke heel goed is. Het is nu allemaal hosanna, alleen is om Vlap nog niet heel constant. Ziet het spel wel en steekt Lammers regelmatig weg. Kent ook slechte wedstrijden en dan kan je niet zoveel met hem... Tegen PSV vind ik hem bijvoorbeeld matig, op de 2-0 na, maar daar was Lammers ook geen schim van wat hij tegen andere ploegen laat zien.

16 maart 2019 om 12:09

Okay helder. Bedankt.

vlap past beter bij ajax en el kayati beter bij fey . zeker qua vraagprijs

Ik als Psv'er zou graag Lammers en Vlap samen zien komen, vormen een sterk duo dit seizoen en vinden elkaar goed op het veld,.

Ik denk dat je met lammers zomaar de nieuwe huntelaar hebt en hij komt naar ajax in de toekomst

14 maart 2019 om 15:43

"hij komt naar ajax in de toekomst"

Je weet dat hij nog tot 2021 onder contract staat bij Psv?

14 maart 2019 om 15:58

Das niet heellang nu het al 2019 is....

14 maart 2019 om 17:10

Yep, Overmars mag best een zak geld komen aanbieden voor Sam Lammers. Als hij nou eens begint met een miljoen of 25, kan John de Jong de deal voor 32 miljoen plus een doorverkoop percentage best rond maken. Matsprijsje, voor een contract dat nog twee jaar doorloopt toch plus daar de Ajax-opslag nog bovenop gerekend?



Vlap en Lammers voelen elkaar fantastisch aan, daarbij past Vlap perfect in het 4231 dat Van Bommel speelt. Ihattaren kan dan rustig gebracht worden, want daar mag je niet een heel seizoen inclusief (hopelijk) Champions League op leunen. Hij is simpelweg nog erg jong, en je ziet aan Rosario en zelfs powerhouse Dumfries dat de fut er na de winterstop een beetje uit is.

Moeten we niet een keer ophouden om eredivisiespelers die een bal goed raken meteen aan de Nederlandse top te linken.
Het niveau van de Nederlandse competitie is dusdanig onthutsend zwak geworden dat je niet zomaar alles goed moet gaan vinden. Daardoor zijn ze bij de Nederlandse top al heel veel geld kwijt geraakt.

14 maart 2019 om 16:28

Mee eens ...

14 maart 2019 om 17:00

Vlap is wel echt aan het presteren hoor. Die jongen gaat gewoon minimaal 17 goals maken wat voor een middenvelder wel erg knap is. Tot dusver houdt hij zelfs Hakim Ziyech bij wat betreff goals. Dat doen weinig middenvelders hem na.

Ik zou Lammers ook wel graag bij Fey zien. Van Persie stopt ermee en Jorgensen zal miss een transfer maken. Positief opgevallen, een spits die voor zijn eerste seizoen in de eredivisie goed doet

Knap gemiddelde van Lammers, van wie ik niet uitsluit dat hij - met nog negen wedstrijden voor de boeg - wel op minimaal twintig goals uitkomt dit seizoen. Het leidt geen twijfel dat die jongen volgend jaar vast deel gaat uitmaken van de selectie van Psv. Niet voor niets wilde PSV hem vorig jaar niet verkopen aan Heerenveen en Van Bommel laat zien groot vertrouwen in de eigen beloften te hebben. Met een keurig rapport dit jaar, zijn tweebenigheid en vermogen om zowel in als achter de spits te spelen denk ik dat Lammers klaar is voor het echte werk. Om dat niet te blokkeren, hoop ik dat de club komend zomer ondanks zijn sportieve waarde Luuk de Jong weet te verkopen en nog maximaal te cashen voor de aanvoerder. Lammers kan dan samen met Romero strijden om de spitspositie (hoewel samen spelen ook een prima optie kan blijken). Dat scenario zou helemaal mooi zijn als Piroe intussen bijtekent en á la Lammers ook verhuurd wordt komend seizoen. Kan me voorstellen dat Heerenveen ook hem geen onaantrekkelijke optie vindt.

Vlap zou voor Feyenoord een uitstekende oplossing zijn, hoewel ik denk dat Feyenoord zijn contract niet kan afkopen én ik nog steeds sceptisch ben over de meerwaarde van subtoppers voor een topclub of iets dat daar voor door wil gaan. Maar als de middelen er zijn, is Martin van Geel op zijn opportunistische best natuurlijk voorspelbaar genoeg om hem aan te trekken. Haal intussen Jerry Schouten bij Excelsior om bij Vlap en Kokcu te zetten op het middenveld en je hebt misschien het begin van het nieuwe Feyenoord.

Ik denk dat Feyenoord financiel kansloos is voor dit soort spelers... misschien met een investeerder van buitenaf? Zelf hebben ze de middelen niet op dit moment.. Jorgensen verkopen voor 10 mil zou ook uitkomst kunnen brengen..

15 maart 2019 om 11:07

Ik denk ook dat ze kansloos zijn voor dit soort spelers.

Tevens denk ik dat iedere geïnteresseerde club je vierkant uitlacht als je Jorgensen voor 10 miljoen aanbiedt. Maximaal 5 gezien zijn blessuregevoeligheid en prestaties laatste 2 seizoenen.

Pierie, Vlap en Ödegard gaan naar Ajax, Marc my words.

16 maart 2019 om 19:41

En dan zit Ajax weer met troep. Niet heel erg als het bij elkaar 10 miljoen kost, maar denk eerder dat het 20 moet zijn. En dat is gewoon teveel. Tagliafico en Sanchez was 10. Ziyech 12. Wie van die 3 spelers heeft dat niveau? Dat dus. Verwacht niet dat Ajax nog veel koopt uit de eredivisie. Buitenland bevalt gewoon beter. Dat is meer 50/50. Uit de eredivisie is eerder 30/70. Dat is echt te weinig. En de spelers die het vaak goed doen komen net zo vaak van subtoppers als van lagere clubs. Misschien alleen nog maar kopen bij NEC en Willem 2....

Noem mij nu eens drie voetballers die aantoonbaar beter zijn geworden bij Feyenoord? Er zijn zoveel aankopen gedaan die het niet redden of gewoon de kans niet krijgen.
Larsson is een voorbeeld van een speler met een erg lange aanlooptijd.
DIe Vlap moet gewoon bij Heereveen blijven en daarna naar het buitenland. Dan zie je snel genoeg of hij het red of niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren