Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Transfersoap Frenkie de Jong 12 januari ten einde door aanstaande deal’

Laatste update:

Frenkie de Jong gaat verkassen naar Barcelona, zo weet het Spaanse TV-programma El Club de la Mitjanit van het TV-kanaal Esport 3 te melden. Naar verluidt zijn Ajax en Barcelona nader tot elkaar gekomen en is een deal aanstaande. De bedoeling is dat de transfer van de middenvelder van Ajax naar Barcelona op 12 januari wereldkundig wordt gemaakt.

De Jong wordt de laatste maanden hardnekkig in verband gebracht met een uitgaande transfer bij Ajax. Verschillende Europese topclubs worden gelinkt aan de Oranje-international, zoals Paris Saint-Germain. De Telegraaf en diverse Franse media meldden dat PSG de beste papieren heeft om De Jong in te lijven, maar nu zou Barcelona dus beet hebben in Amsterdam.

De onderhandelingen tussen Ajax en Barcelona bevinden zich in een vergevorderd stadium. Eerder berichtten diverse Spaanse media al dat De Jong een persoonlijk akkoord had bereikt met de Catalaanse topclub. Naar verluidt gaat Barcelona ongeveer 75 miljoen euro betalen voor De Jong, die momenteel nog tot medio 2022 vastligt in de Johan Cruijff ArenA en komende zomer van club zou veranderen.

Verschillende media berichtten vorige week dat de clubleiding van PSG in Amsterdam was om te praten met de top van Ajax aangaande een transfer van De Jong. Ook werd er gesproken over Matthijs de Ligt, die nog tot de zomer van 2021 vastligt in Amsterdam. Volgens El Club de la Mitjanit lijkt een transfer van de negentienjarige verdediger naar Catalonië onwaarschijnlijk.

Verwacht jij dat Frenkie de Jong zijn loopbaan gaat voortzetten bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus die ene Ajax-watcher dat PSG zei en het kennelijk altijd juist heeft, hoe zit het daarmee dan?

8 januari 2019 om 14:32

Dus niks. Gewoon afwachten en achteraf kunnen de kenners hun gelijk halen. Het liefst zou ik Frenkie bij Barcelona zien. Hopelijk ziet Barça het ook zo en betalen ze ongeveer wat Ajax verlangt

8 januari 2019 om 14:42

Volgens de Catalaanse media is Frenkie ook al 38 keer naar Barcelona verkast het afgelopen jaar, dus laten we even rustig afwachten of dit wel waar is.

8 januari 2019 om 14:42

Mike Verweij bedoel je. Qua transfers is die altijd wel goed op de hoogte en weet wat er speelt. Maar dat de deal al helemaal rond was geloof ik niet.

8 januari 2019 om 14:44

Hij zit er een keertje naast.

8 januari 2019 om 15:15

Er zijn foto's van het overleg gemaakt dus er was wel degelijk rook, maar nog geen vuur. Daarnaast klikt dit ook wel als een nietszeggend tv-programma.

8 januari 2019 om 15:51

Hij gaat van PSG direct naar Barcelona. Zo hot is deze jongen.

8 januari 2019 om 16:50

Naar verluidt, waarschijnlijk en misschien. De Spaanse kranten moeten 5 pagina's sport vullen. Natuurlijk komt de Jong dan voorbij.

8 januari 2019 om 18:38

@theroscoe

Het zit zo: die watcher heeft nog geen gelijk, maar ook nog geen ongelijk gekregen.

De deal is nog niet rond, dus vooruitlopen op zaken zijn we blijkbaar allemaal goed in.

8 januari 2019 om 21:16

Ik geloof dit ook pas als De Telegraaf dit meldt. Die hadden het ook goed met de transfer van Frenkie de Jong naar PSG, Ten Hag die niet lekker lag in de spelersgroep en de komst van Magallan afgelopen zomer. Kortom, top krant.

Gaat hij toch nog naar zijn droomclub. Gefeliciteerd Frenkie als dit bericht klopt. Ben benieuwd of hij gelijk een basisplek krijgt daar.
Wel een gigantisch bedrag voor Ajax dit. 75 miljoen halelujah!!

Daar kan Ajax best wat leuks mee doen!
Bijvoorbeeld Vertonghen terughalen, Balanta of Edson Alvarez halen als vervanger van De Ligt, Shabani halen als de vervanger van Frenkie, Pavon halen als de vervanger van Ziyech en Mount binnenhalen als de vervanger van Vd Beek:

Onana
Mazraoui Balanta Vertonghen Tagliafico
Mount Blind Shabani
Pavon Dolberg Tadic

8 januari 2019 om 15:11

Hij doet het erom. Die heeft straks na 376 lijstjes een keer gelijk en dan gaat het gebeuren. Ik mis alleen nog het lijstje met 8 aangekochte bankzitters.

8 januari 2019 om 15:49

Ik mis dat lijstje dus ook. Volgens hem moet Ajax miljoenen uitgeven aan bankzitters. Absurd gewoon. Gelukkig is hij niet de baas bij Ajax want dan zou Ajax snel failliet gaan.

8 januari 2019 om 16:03

Jullie snappen mijn idee niet. Stel Ajax zou ook nog reservespelers hebben als Magallan, Wober, Sinkgraven, Odegaard, Doan, Lainez, Neres, enzovoorts dan hoeft Ajax vele jaren lang geen of amper meer aankopen te doen. Door steeds door te schuiven wat Ajax al in de selectie en in de jeugd heeft lopen. Ook zullen de salaris kosten gaandeweg zakken door verkoop van de best betaalde spelers.
Op die manier kan Ajax jaren lang grote transfersommen en Europese inkomsten incasseren zonder zelf geen of amper uitgaven te doen.
Dat vind ik een eenmalige forse investering en wat meer salaris dan normaal wel waard om dat te kunnen realiseren.

Maar speciaal voor jullie moet dit dan het reservelijstje worden:

Kotarski
Kristensen Magallan Wober Sinkgraven
Odegaard Schone Doan
Lainez Huntelaar Neres

Zo overdreven duur zijn hun ook weer niet toch? Odegaard kan Ajax wellicht eerst huren met optie tot koop. Als Doan in deze winterstop nog niet verkocht is zal Groningen hem wellicht in de zomer laten gaan voor 5 miljoen aangezien ze daar hard geld nodig hebben. En Lainez is Overmars al mee bezig om binnen te halen.

8 januari 2019 om 14:41

Waar is je dembele gebleven? Weer allemaal mooie namen, maar of het realistisch is?

8 januari 2019 om 14:45

Over 6 maanden lees je waarschijnlijk onder een artikel dat Pavon voor 35 miljoen naar Arsenal/everton oid gaat van hem: ''ik had hem graag bij Ajax gezien. Jammer dat hij een Engelse club zonder CL boven Ajax verkiest.''

8 januari 2019 om 14:48

Dembele gaat waarschijnlijk voor veel geld naar China. Zie nieuwsbericht van vanmiddag. Vrij recent, dus misschien heb je die gemist.

Had ik ook graag gezien bij Ajax. Misschien was het niet realistisch, misschien ook wel. Dromen mag altijd.

8 januari 2019 om 14:54

Die gaat waarschijnlijk naar China.
Ja precies JordyPA. Niet elke speler kiest ervoor om ergens ver weg te gaan cashen.

8 januari 2019 om 15:16

Nee precies. Van Blind en Tadic had ik ook niet verwacht dat ze haalbaar waren. Maar niks blijkt minder waar. Gelukkig kiezen sommige spelers ook nog voor een sportief (of soms zelfs romantisch) plaatje.

8 januari 2019 om 15:44

Nee en ook niet elke speler kiest voor Ajax. Zo'n dembele heeft niks met Ajax en gewoon de kwaliteiten om nog mee te komen bij (sub)toppers in grote competities. Noem 1 goede reden waarom die voor Ajax zou kiezen als die niet zou willen cashen? Voor die paar champions league wedstrijden? Beetje realiteitszin is niet erg op zijn tijd. Al heb ik het idee dat het bij sommige ajacieden ver te zoeken is, sinds ze na ruim 10 jaar een keer overwinteren en een Europa league finale hebben gespeeld.

8 januari 2019 om 16:03

Dembele heeft lang in Nederland gewoond en gevoetbald. Dus mogelijk bevalt het leven hem hier en zou hij graag voor een topclub hier spelen. Hij is een Belg, dus woont dan niet ver van huis. Maar misschien ook niet, dat kan natuurlijk. Zoals gezegd had ik hem graag bij Ajax zien spelen, en is het een stuk realistischer dan Messi of Ronaldo.. Meer niet. Inderdaad kiest niet iedereen voor Ajax. Maar Ajax heeft financieel en nu ook sportief meer te bieden dan 2 of 5 jaar geleden.

Verder ken ik hem niet persoonlijk. Dus ik zou het niet weten. Tadic bleek als kind groot fan van Ajax. Wist ik ook totaal niet. Dus wie zal het zeggen?

8 januari 2019 om 16:09

Als optie A niet wilt/niet haalbaar is gaan we toch gewoon over op optie B?
Net alsof jij van elke speler weet of die liever ergens gaat cashen of liever nog ergens in Europa wilt spelen?

8 januari 2019 om 16:35

Het gaat mij er meer om 'Niet elke speler kiest ervoor om ergens ver weg te gaan cashen' als reden wordt gegeven waarom een speler voor ajax een optie is. Ajax is een Europese subtopper die actief is in een matige competitie. Als een speler de kwaliteiten heeft om in een topcompetitie mee te voetballen bij een (sub)topper kan je nog zoveel geld hebben (uiteindelijk hebben die clubs toch meer) je bent toch nagenoeg kansloos. Dan kan je wel gaan fantaseren over geweldige spelers en bij verschillende topics met lijstjes komen met de meest onmogelijke spelers, wat schiet je ermee op? Robinho is ook weer opgeleefd, misschien ook wel iets voor Ajax?

8 januari 2019 om 17:42

Nogmaals dat dachten we ook bij Tadic en Blind dat die onhaalbaar zouden zijn omdat die ook nog steeds de kwaliteiten hebben om in een topcompetitie te spelen.

8 januari 2019 om 18:16

Blijf vooral die 2 vergelijken met bijvoorbeeld een Dembele en met nog al die (on)mogelijke opties. Tadic kwam niet verder dan southampton (Wilde terug naar Nederland, en champions league spelen) en Blind is een kind van de club.

8 januari 2019 om 18:27

Dembele zou in de zomer transfervrij zijn en heeft ook een verleden in de eredivisie.
Mochten er geen clubs voor hem komen waar hij veel kon cashen of mogelijke interessantere clubs voor hem waar hij heen zou kunnen gaan dan kon hij wellicht Ajax overwegen.
Maar nu hij wel ergens 27 miljoen in 3 jaar kan verdienen en daar ook voor kiest is hij geen optie meer. Maar helemaal onmogelijk om hem te halen was hij niet vind ik.
En dit is een voetbalforum om te discussieren. Soms zijn er dan topics waar Ajax fans kunnen discussieren over welke spelers zij het liefste bij Ajax zien in het volgende seizoen.

8 januari 2019 om 19:42

Begrijp ik nu goed dat ajax dus geen interessante club voor dembele zou zijn?

9 januari 2019 om 01:45

En daarbij komt de vriendin van Dembele uit Amsterdam. Er zijn dus wel zeker redenen te bedenken.

8 januari 2019 om 15:05

Aangezien jullie (Ajacieden) er altijd vrij snel bij zijn als het om de transfer van Lozano gaat, Ian het jammer dat nu niet benoemd wordt dat Ajax 15% doorverkooppercentage moet afstaan aan WillemII/RKC. Hierbij komt nog wat opleidingvergoeding bij en zaakwaarnemer . Dan gaat er al snel 15/20 miljoen af. Houdt je nog een enorm Bedrsg over voor eredivisie begrippen, maaar niet onbelangrijk voor je rijtje.

8 januari 2019 om 15:10

Volgens mij is dit al eerder berekend dat Willem 2 dan zo'n 6 miljoen krijgt en Rkc zo'n 3 miljoen. Maar alsnog kan dat rijtje makkelijk worden behaald door ook nog De Ligt, Ziyech en de nodige overbodige spelers te verkopen

8 januari 2019 om 15:15

Ach, dat drukt de winst wel veel minder gezien zijn aankoopbedrag. Bij Lozano is het overigens onduidelijk wat het doorverkooppercentage is en is er reden om te geloven dat dat een stukje hoger dan 15% ligt. 10-15% extra scheelt een slok op een borrel.

8 januari 2019 om 15:22

Ik had gelezen dat er 10 % af ging, met een verdeling van 60/40 in het voordeel van Willem II. En nog een opleidingsvergoeding.

8 januari 2019 om 15:31

@psv_united

Quote: "aangezien jullie (ajacieden) er altijd vrij snel bij zijn als het om de transfer van Lozano gaat, Ian het jammer dat nu niet benoemd wordt dat Ajax 15% doorverkooppercentage moet afstaan aan Willemii/rkc. Hierbij komt nog wat opleidingvergoeding bij en zaakwaarnemer . Dan gaat er al snel 15/20 miljoen af. Houdt je nog een enorm Bedrsg over voor eredivisie begrippen, maaar niet onbelangrijk voor je rijtje".

Ik begrijp je reactie, maar die is appels met peren vergelijken omdat Ajax Willen II geen transfersom heeft betaald, terwijl Lozano PSV een bom duiten heeft gekost .En het natuurlijk ook nog al wat scheelt of je een doorverkooppercentage van 15 of 40 procent (zoals algemeen wordt aangenomen in het geval van Lozano) moet aftikken. Ajax moet bij een transferbedrag van 75 miljoen in totaal een kleine 15 miljoen afdragen aan transferbonussen en solidariteitsbijdragen. En houdt aan deze transfer dan dus ruim 60 miljoen over. Dat lijkt me een prachtig bedrijfsresultaat voor een speler die hoegenaamd geen investeringskosten heeft gekost. Ik ben bang dat Lozano PSV aanzienlijk minder zal gaan opleveren.

8 januari 2019 om 15:52

Lozano staat ook gewoon gewaardeerd op de balans van Psv, aankoopsom is niet relevant voor de winst alleen huidige balanswaarde.

Lozano zijn transfersom wordt evenredig afgeschreven over zijn contractsperiode. Is dus ondertussen al ruim een miljoen minder waard.

8 januari 2019 om 16:08

@magikhetwete

Quote: "lozano staat ook gewoon gewaardeerd op de balans van Psv, aankoopsom is niet relevant voor de winst alleen huidige balanswaarde".

Boekhoudkundig gezien heb je gelijk. Alleen is PSV geen bedrijf maar een voetbalclub. En daar wordt anders gedacht. Als een speler zijn contract uitdient, is hij feitelijk afbetaald of afgeschreven hoe je het ook wilt noemen. Voetbalclubs willen echter ten koste van alles voorkomen dat een speler aan het eind van zijn contract gratis de deur uit loopt en zullen er alles aan doen om hem voor die tijd te kunnen verkopen. En ook al heb je boekhoudkundig gelijk, maakt het natuurlijk wel iets uit of je een speler verkoopt die jezelf hebt opgeleid en niets heeft gekost of een speler waar je miljoenen voor hebt betaald. Die zelf opgeleide speler heeft niets gekost en staat niet op de balans. Die kan je dus tegen welk bedrag ook verkopen zonder dat het verlies oplevert. Als je een speler waarin je wel hebt geinvesteerd onder zijn aankoopsom of boekwaarde verkoopt gaat dat de boeken in als verlies. Dus ook boekhoudkundig maakt het wel degelijk verschil.

8 januari 2019 om 16:15

Scepticus

"voetbalclubs willen echter ten koste van alles voorkomen dat een speler aan het eind van zijn contract gratis de deur uit loopt en zullen er alles aan doen om hem voor die tijd te kunnen verkopen."

Maar dat is een contractuele kwestie, omdat spelers nu eenmaal, na afloop van hun contract, transfervrij zijn. Dat heeft dus verder geen boekhoudkundige noodzaak of belang.

Ja, dat het boekhoudkundig 'voordeliger' is voor PSV om Bergwijn te verkopen dan Lozano, dat is juist ja. Maar dat doet niets af aan de stelling van magikhetweten.

8 januari 2019 om 15:25

Ik mis een type 10 a la Ziyech.

Als Ziyech verkocht wordt mag ik hopen dat ze wel een creatieve speler ervoor terug halen

8 januari 2019 om 16:49

wijzijnkampioen

"stel Ajax zou ook nog reservespelers hebben als Magallan, Wober, Sinkgraven, Odegaard, Doan, Lainez, Neres, enzovoorts dan hoeft Ajax vele jaren lang geen of amper meer aankopen te doen. Door steeds door te schuiven wat Ajax al in de selectie en in de jeugd heeft lopen. "

Zo zeg, dat is effe een dure bank! Daar zit dan voor meer waarde dan de rest van de eredivisie bij elkaar ongeveer. Wel luxe en lekker!

Maar, leg mij eens uit hoe je al die mensen tevreden gaat houden? Sinkgraven, okay die heeft niets te klagen, maar Neres is al ongelukkig, Odegaard gaat toch niet voor een plek op de bank naar Ajax, en Doan evenmin?? En je wilt naast het geven van speeltijd aan deze dure toppers ook nog jeugdspelers laten doorbreken en speeltijd geven? En daarna 'doorschuiven'? Maar de realiteit is nu al dat ieder jaar je beste spelers weg gaan. Dus je moet ook ieder jaar toch ook gewoon weer spelers halen natuurlijk. Je plan is gedoemd te mislukken.

8 januari 2019 om 17:56

@Constant kante Er zijn best veel wedstrijden in een seizoen dus ook de reservespelers komen regelmatig aan bod. De jeugdspelers komen pas aan bod als er weer een paar spelers van de basis zijn verkocht.
Dus na 1 jaar worden bijvoorbeeld weer Onana, Mazraoui, Tagliafico, Mount, Shabani en Dolberg verkocht. Vervolgens worden die vervangen door Kotarski, Dest, Salah, Odegaard, Doan en Lassina Traore. Tegelijkertijd schuiven talenten als bijvoorbeeld Van Bladeren, Timber, Bakker, Gravenbergh, Kuhn, Danilo een plekje op en worden hun de reservespelers voor die posities.
Het jaar daarop worden dan bijvoorbeeld weer Balanta, Pavon en Tadic verkocht en worden ze weer vervangen door Magallan, Lainez en Bande. En zo kan Ajax nog wel een paar jaar doorgaan.
Maar mocht Ajax bevinden dat een Dest of Lassina Traore bijvoorbeeld er nog niet klaar voor zijn kunnen ze alsnog besluiten om toch nog een aankoop te doen of een ander talent door te schuiven die er wel klaar voor is. Het is dus niet dat ze helemaal niemand meer hoeven te kopen.

8 januari 2019 om 18:09

"dus na 1 jaar worden bijvoorbeeld weer Onana, Mazraoui, Tagliafico, Mount, Shabani en Dolberg verkocht. Vervolgens worden die vervangen door Kotarski, Dest, Salah, Odegaard, Doan en Lassina Traore. Tegelijkertijd schuiven talenten als bijvoorbeeld Van Bladeren, Timber, Bakker, Gravenbergh, Kuhn, Danilo een plekje op en worden hun de reservespelers voor die posities."

Aha. Dus na een jaar heb je van een bank met spelers die miljoenen pr stuk hebben gekost opeens weer een bank die Frank de Boer had. Met alleen maar tieners dus. ....... Of ga je dan alsnog weer nieuwe spelers kopen, zoals nu? Wat heeft jouw voorstel dan voor zin?

Neh, bottom line is dat het niet simpel is als jij nu voorstelt. Als het zo eenvoudig was, waarom heeft Ajax dat dan nooit eerder zo gedaan? Wel, dat is simpel. Omdat het in de praktijk nietwerkt. Spelers halen met het uitzicht van bankzitten is geen succes, als het toppers zijn. Spelers blijken niet het niveau te hebben van Ajax, moet je ook doorselecteren.

Leuke suggestie, praktisch onuitvoerbaar.

8 januari 2019 om 18:22

@constant kante De meeste van die talenten zullen dan rond de 20 jaar zijn. Op zich moet dat een leeftijd zijn dat talenten uit de eigen jeugdopleiding er klaar voor moeten zijn om in het eerste te kunnen spelen mits ze goed genoeg zijn. Maar mochten er een paar toch niet goed genoeg blijken zou Ajax nog een aankoop kunnen doen of een talent doorschuiven die er wel klaar voor is.
Ik denk dus dat het wel haalbaar en uitvoerbaar kan zijn.
Wel zaak dan om de eigen talenten zo goed mogelijk af te leveren bij de selectie.

8 januari 2019 om 17:00

H8j gaat waarsch8jnlijk wel een basisplaats krijgen bij Barça. Maar als hij niet voldoet is hij deze ook weer zo kwijt.

Gaat hij dan per direct? Dat zou wel een aderlating zijn voor Ajax. Blind doorschuiven en magallan naast de Ligt denk ik dan.

8 januari 2019 om 14:28

Nee, Overmars heeft meerdere keren aangegeven dat ze niet in de winter weggaan. Wordt dan komende zomer

8 januari 2019 om 14:31

Er is meerdere malen aangegeven dat er in de winter transferperiode niemand verkocht wordt. Dus neem ik aan dat het om aankomende zomer gaat

Aankomende zomer dan, mag ik hopen?!

8 januari 2019 om 14:36

Zou het niet zo erg vinden als hij nu zou gaan. Maar als het waar is gaat het om komende zomer. De Jong heeft nog zo weinig laten zien bij Ajax.

8 januari 2019 om 14:38

Dan ben je een van de weinige. Absoluut niet laten vertrekken deze periode. Veel te belangrijk.

8 januari 2019 om 14:53

In welk opzicht is hij belangrijk dan. Vind niet dat hij wekelijks iets doet wat belangrijk is. Ziyech en Tadic zie ik bijv veel meer belangrijke dingen doen. Ik zou hem niet missen. Veel te vroeg om die stap te maken. Moet nog lekker bij Ajax blijven.

8 januari 2019 om 15:10

Bedenk ook even waardoor Ziyech en Tadic belangrijk zijn.

8 januari 2019 om 16:32

De jong niet belangrijk? Door het verbindingsstuk te zijn van verdediging naar middenveld, en daarmee ook regelmatig met een versnelling 2 spelers uit te schakelen kunnen spelers als Tadic en ziyech makkelijker voetballen. Door zijn inzicht spelen zij dikwijls 1 op 1, wat natuurlijk dodelijk is.

Dat hij niet de eindpass of de goal maakt betekend niet dat hij niet belangrijk is.

Deze jongen is zo vreselijk goed en bepalend in dit team. In mijn ogen dè belangrijkste speler voor Ajax haar spel filosofie.

Als hij nou maar niet het hele seizoen met zn gedachten in Barcelona zit.

Betekent dit dat Arthur, waar ze vorig jaar veel geld voor hebben neergelegd, weer verkocht gaat worden?

8 januari 2019 om 14:30

Nee nooit arthur is wel beter dan de jong he

8 januari 2019 om 14:31

Spelen ze ook op dezelfde positie?

8 januari 2019 om 14:33

Lijkt me niet

8 januari 2019 om 14:49

Arthur heeft een heel ander spelprofiel dan De Jong. Zouden elkaar m.i. goed kunnen complimenteren. De grootste vraag is vooral wat er met Rakitic, Busi, Coutinho en Vidal gebeurt.

Veel zal afhangen van de coach die komend jaar voor de groep staat. Ik zie dit namelijk niet echt als een aankoop waar Valverde zich hard voor heeft gemaakt.

Ik zou het met een nieuwe coach ook niet verbazingwekkend vinden wanneer een Vidal weer aan een club in China wordt verpatst. Rakitic en Busi zouden dan mooi kunnen rouleren met De Jong. Coutinho blijft een vraagteken. Mogelijk kom je er mee weg om met een middenveld van De Jong, Arthur en Coutinho te gaan spelen op den duur. Op het oog ontbeert dit m.i. echter aan balans in defensief opzicht.

8 januari 2019 om 15:02

Busi is de man op het middenveld. De jong gaat busi niet laten banken. Vind zelf een middenveld met busi arthur en de jong wel goed. Mocht busquets dan ouder worden zie ik wel frenkie die rol over nemen maar dan moet ie wel leren op het juiste moment te gaan dribbelen. Bal verliezen op de plek van cvm is te gevaarlijk

8 januari 2019 om 16:05

Oke Heteblksm, dank je wel. Dacht dat het een beetje dezelfde types waren. Maar kunnen elkaar dus aanvullen

Complimenteren moet sowieso lukken, zijn vriendelijke gasten

8 januari 2019 om 16:25

Ja, je hebt gelijk. Typo. Completeren is wat ik wilde opschrijven. Arthur heeft een meer behouden speelwijze. Sterk aan de bal maar speelt met minder durf en bravoure. Veel meer horizontaal. Frenkie vond ik juist met name in zijn kracht door zijn overwegend verticale insteek. Hij legt meer risico in zijn passing maar draagt ook weer meer bij in defensief opzicht met bal onderscheppingen.

8 januari 2019 om 14:35

Absoluut niet. Denk om Rakitic op termijn te vervangen, al mag de Jong dan wel de loopband op voor z’n uithoudingsvermogen!

8 januari 2019 om 14:54

Xavi en Iniesta hadden ook niet het uithoudingsvermogen van Rakitic, een middenveld met Busquets, Frenkie en Arthur of Coutinho heeft wel enorm veel voetballend vermogen. Wellicht kan Barcelona dan weer ouderwets tiki taka gaan spelen.

8 januari 2019 om 15:15

Met Frenkie en Arthur in de ploeg is dat zeker mogelijk denk ik. Alleen moet er op termijn wel een voetballende breker ter vervanging van Busquets worden gevonden. Dat gaat erg lastig zijn.

8 januari 2019 om 15:23

Wellicht dat Frenkie die rol op den duur op zich kan nemen. Hij is 1.81 meter en verdedigend vind ik hem wel goed. Of het goed genoeg is voor een club als Barcelona is natuurlijk wel de vraag.

Zullen we gewoon even afwachten?
Wat een speculatie steeds.

Ik betwijfel het,deze soap gaat nog wel even wat langer duren dan 12 januari.
Laten we nou gewoon even afwachten!

Maakt mij vrij weinig uit waar hij heen gaat, zolang er maar aan de vraagprijs wordt voldaan.

Gelukkig is er nu duidelijkheid

Zullen we anders gewoon berichten wanneer frenkie of Matthijs daadwerkelijk vertrokken zijn, in plaats van elke week een ander transfergerucht..

Valentijn Driessen vond dat Van Der Sar en Overmars moesten opstappen als ze dit jaar geen kampioen gaan worden. Ik vind dat Driessen nu zijn conclusie moet trekken

8 januari 2019 om 14:32

Het seizoen is nog niet afgelopen, in mei kan Driessen zijn conclusie trekken.

8 januari 2019 om 15:20

Le Papillon

Driessen moet 'nu zijn conclusie trekken'? Eh, leg uit, want volgens mij is Ajax (nog) geen kampioen. Okay, ik denk ook dat ze het gaan worden. Maar ze zijn het nog niet. Dus waarom moet Driessen dan nú al conclusies trekken? Lijkt me dat Driessen zijn conclusies pas kan trekken zodra de kampioen 2018-2019 bekend is, of zeg ik nou iets heel geks?

Maar even los van de visie die je op Driessen kunt hebben, wat vind jij zélf nou eigenlijk? Stel nou eens, ja het is een onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig scenarion natuurlijk dat Ajax géén kampioen wordt (spreekt voor zichzelf), dat Ajax toch géén kampioen wordt? Vind jij dat dan zelf géén megablamage van het ernstigste soort die zou nopen dat de verantwoordelijken het veld zouden moeten ruimen?? Is toch feitelijk geen hele gekke suggestie dan toch, van Valentijn Driessen, dat Sar en Overmars weg moeten?

8 januari 2019 om 15:32

Overmars is verantwoordelijk voor het samenstellen van een kampioenswaardig elftal en dat staat er nu. Daarnaast zou het wegsturen van Ten Hag ook opmerkelijk zijn, aangezien hij ervoor heeft gezorgd dat we voor het eerst sinds 14? jaar weer overwinteren in de CL. Als (ja dit is een gevaarlijk woord) Ajax straks tweede wordt met meer dan 80 punten, goed voor de dag komt tegen Madrid en de beker (geen prijs) wint, dan heeft Ajax gewoon een prima seizoen achter de rug.

8 januari 2019 om 15:53

Constant Kante,

Ik wist niet dat het zo heftig bij je binnen zou komen, maar mijn opmerking kon je gerust beetje sarcastisch opvatten. Mocht Frenkie de Jong naar Barca gaan, dan staat Valentijn Driessen, als nummer 1 Ajax Watcher, toch wel een beetje voor schut toch?

Daarnaast zijn er meerdere factoren bij het halen van een kampioenschap, want we hebben helaas ook met een PSV te maken. uiteraard vind ik dat Ajax aan zijn stand verplicht is om kampioen te worden, maar wat gaat er gebeuren in de Champions League. Overmars en Van der Sar zijn verantwoordelijk voor het samenstellen van de spelersgroep, technische staf en het beleid. Samenstellen van de spelersgroep(dikke voldoende) en het beleid(een hele dikke voldoende). Aangezien ze door het gehanteerde beleid nu de mogelijkheid hebben om echt te kunnen investeren en financieel Nederland te ontgroeien. (nu uiteindelijk de doelstelling om Nederland ook sportief te ontgroeien, maar dat kost meer tijd).

8 januari 2019 om 16:04

Le Papillon

Het ging natuurlijk om de reactie op de concrete vraag die ik stelde. Vind jij nou dat Overmars en Sar gefaald hebben als Ajax geen kampioen wordt (en dus als verantwoordelijken hun congé moeten krijgen, of vind je dat niet?

"mocht Frenkie de Jong naar Barca gaan, dan staat Valentijn Driessen, als nummer 1 Ajax Watcher, toch wel een beetje voor schut toch?"

Hoezo dan? Want? Even los van het feit dat jij het (sarcastisch) had over het ontslag van twee bestuursleden van Ajax, en nu heb je het over een eventuele transfer van Frenkie de Jong, hoezo staat Driessen 'voor schut' als De Jong naar Barcelona zou gaan?

8 januari 2019 om 16:12

NL Modric

Ik vat je reactie samen in één zin:
'als Ajax dit seizoen geen prijs haalt, dan heeft Ajax gewoon een prima seizoen achter de rug.'

Seriously??? Wow.

Van mij hoeft niemand ontslagen te worden of conclusies te trekken. Maar ik ben van de generatie dat Ajax de beste, grootste en meest succesvolle club van Nederland was. En een jaartje niets winnen, okay dat heet een bedrijfsongeval. Kan een keertje gebeuren. Maar vier jaar op rij echt helemaal niets winnen, voor miljoenen aan spelers gekocht, salarisgebouw van 53 naar ruim boven de 60 miljoen opgetrokken en dan nóg geen kampioen worden, .......????? Vind de luchtigheid van de Ajaxfans opmerkelijk. Alsof het géén ramp zou zijn als Ajax geen kampioen wordt.

8 januari 2019 om 16:28

Zo kan je het idd samenvatten. Draai het echter eens om. Ajax wordt kampioen, maar had net als vorig seizoen geen Europees voetbal. Dan kost het Ajax aanzienlijk meer aan misgelopen inkomsten. Dat Ajax 4 jaar op rij geen kampioen is geworden zou inderdaad erg zijn, maar in Engeland wacht een Liverpool en een Arsenal al zoveel langer op een kampioenschap. Terwijl daar meer geld wordt uitgegeven dan bij Ajax.

8 januari 2019 om 16:39

"dat Ajax 4 jaar op rij geen kampioen is geworden zou inderdaad erg zijn, maar in Engeland wacht een Liverpool en een Arsenal al zoveel langer op een kampioenschap. "

Maar Liverpool en Arsenal zijn niet 'de beste, grootste, meest succesvolle' club van Engeland. Los van het feit dat het dan trouwens vijf jaar op rij met lege handen zou zijn, dat vind ik toch wel wat anders.

"ajax wordt kampioen, maar had net als vorig seizoen geen Europees voetbal. Dan kost het Ajax aanzienlijk meer aan misgelopen inkomsten."

Hmmmmm, die zie ik zo even niet. Aangezien de EL alleen lucratief is als je de finale haalt (en dan nog steeds een heleboel minder dan wanneer je alleen poulefase CL speelt), vraag ik me af wat de kosten zijn van dat 'verlies'. Sowieso, als je kampioen bent, heb je nu een betere kwalificatiereeks (je hoeft maar één ronde door en geen drie zoals Ajax nu moest, en hopelijk binnenkort weer directe plaatsing) voor de CL. Dus ik weet niet of je argument 'financieel beter om tweede te worden' hout snijdt in dit geval. Los daarvan, meen je dit werkelijk? Is het jou als fan te doen om het geld???? Apart, want ik heb als supporter van PSV echt nog nooit een rooie cent van mijn club ontvangen. ..... Deze hobbie kost me alleen maar een heleboel geld, zeg maar.

8 januari 2019 om 17:14

Als ik de media mag geloven zitten ze nu op 60 miljoen aan inkomsten uit de CL. Dat gaat een kampioenschap niet opleveren. Met een tweede plek heb je dan wel weer een moeilijkere loting voor volgend seizoen, daar heb je gelijk in. Het is mij als supporter niet om de prijzen te doen. Ik wil gewoon mooi voetbal zien. Daarnaast ben ik alleen (teletekst)supporter van Ajax, omdat Ajax in mijn vroegere jaren bekend stond om mooi aanvallend voetbal. De laatste 2 jaar onder de Boer, sloeg ik zelfs het meeren deel van de wedstrijden over, ondanks dat we kampioen werden. Dat voetbal een hoop geld kost dat klopt inderdaad. Dat zelfs zonder dat ik ook maar iets aan merchandise of toegangsbewijzen heb uitgegeven.

8 januari 2019 om 17:34

@constant: ik ben absoluut met je eens dat Ajax überhaupt aan zijn stand verplicht is goede prestaties te behalen en dat de druk daarop nog wat groter is na 4 jaar geen titel en een flinke berg aan uitgaven. Maar ik sluit me bij Nl_modric aan dat prestaties breder getrokken dienen te worden dan de titel pakken. Een hele goede club in Nederland had recent eens een periode van 6 jaar zonder titel. Toch worden ze gerekend als één van de meest succesvolle clubs van Nederland...

Natuurlijk hoop ik dat Ajax dit jaar ook kampioen wordt. Ze hebben nu ook nog alles in eigen hand en een geweldige selectie, dus de kans is ook groot. Maar belangrijker nog dan de titel vind ik dat Nederlandse clubs ook presteren in Europa. En ze zijn tot nu toe ongeslagen in de CL, dat is me al veel waard. Stel je toch eens voor dat je nu nog titelverdediger Real Madrid zou uitschakelen en de kwartfinale CL haalt, dat is me echt wel meer waard dan kampioen worden, want ik vind het een veel grootsere prestatie. En al helemaal als ze nóg verder zouden komen, maar goed, dan droom ik wel heel groot. Als PSV en Ajax allebei alle wedstrijden winnen en onderling gelijk spelen heeft PSV de titel. Maar Ajax heeft dan imo toch een beter seizoen gedraaid. Heb ik iig persoonlijk veel liever dan een seizoen waarin je zonder overwinning laatste wordt in de CL en het alleen goed doet in de vaderlandse competitie.

Maar goed, ik hoop ook op én én. Want als Ajax dit jaar opnieuw de Europese punten voor Nederland binnen haalt en het visitekaartje van het land is in Europa, dan hoop ik ook dat we onszelf belonen met de titel en niet het CL ticket voor PSV aan het veilig stellen zijn.

Met ze alle wachten tot 12 januari en dan te horen krijgen dat ie toch naar psg gaat

Precies waar die hoort! Voor de Ligt hoop ik dat hij naar Juventus gaat tussen al die andere strijders!

Kent iemand El Club de la Mitjanit? Is deze bron betrouwbaar?

8 januari 2019 om 14:32

Nog nooit van gehoord

Ik denk dat deze club sportief gezien het beste bij hem past. Ligt er natuurlijk ook aan wat er met de club gaat gebeuren in de toekomst. Daarmee bedoel ik andere trainer, nieuw bestuur na verkiezingen..
Ben wel benieuwd hoe hoog het uiteindelijke transferbedrag zal, of het direct wordt betaald en of Ajax nog meer heeft afgedwongen, premies, door verkoop...

Barcelona kan het geld veel beter uitgeven aan De Ligt. Met o.a. Busquets, Arthur, Rakitic en Coutinho lopen er al genoeg middenvelders met kwaliteiten aan de bal rond.

8 januari 2019 om 14:38

Misschien gaan ze ook nog wel voor De Ligt.

Transfersoap? Een hele hoop geruchten elke dag maar nooit iets opzienbarends. De soap is nog nieteens begonnen en ik verwacht die eigenlijk ook niet. Denk dat elke club wel weet Ajax zowat kan vragen wat ze willen en dat ze er snel uit zijn.

Wil dus samen spelen met Messi! Nou, dat kan niemand hem meer na vertellen. Alleen Cillissen en F. De Jong. Top

8 januari 2019 om 16:24

En nog een aantal spelers die nu bij de selectie zitten of hebben gezeten

8 januari 2019 om 17:59

Wat te denken van Van Bronckhorst, Van Bommel en Afellay?

Nou 12 januari hebben ze een wedstrijd dan gaan ze niks naar buiten brengen.

Is Frenkie meer een defensieve middenvelder of een centrale middenvelder? Wordt hij gezien als opvolger van Busquets of van Iniesta?

8 januari 2019 om 14:46

In Oranje speelt hij als 8 langs een breder (de Roon). Naar mijn mening rendeert hij zo het beste. Kan ook prima als voetballende 6, maar dan moet er een loper langs. Scoort nog te weinig voor de 10 positie.

8 januari 2019 om 14:47

Breker*

Als Barcelona liefhebber vind ik dit weggegooid geld. Veel te veel geld voor een speler die het niveau niet aankan. Je hebt al arthur en dan haal je Frenkie de Jong. Ik mag toch hopen dat dit bericht niet klopt.

8 januari 2019 om 14:56

Speler die het niveau niet aankan? Lijkt me sterk dat je dat nu al kan zeggen. Laat ik me anders uitdrukken. Frenkie kan het niveau makkelijk aan gezien zijn prestaties in de UCL en tegen wereldploegen als Frankrijk en Duitsland. Nu ja ieder zijn mening natuurlijk, de een wat gekker dan de ander

8 januari 2019 om 15:42

@jlenders
Ik zeg jou dat hij bij Barcelona gaat mislukken. In het begin zal iedereen enthousiast zijn todat ze erachter komen dat hij in feite niets anders doet dat nutteloos dribbelen.
Messi heeft niets aan bal brengers maar moet een snelle passer hebben. Barcelona speelt op een klein speelveld waar elke seconde telt en waar een seconde al bepaalt of je wel of geen afspeelmogelijkheden hebt.

8 januari 2019 om 17:29

Het simpel spelen is ook een kracht van Frenkie. Hij dribbelt namelijk niet 90 minuten lang. Ik vind zelfs dat hij nog wat meer risico in zijn spel mag leggen. Daarnaast is Messi er mischien niet meer zo lang en hebben ze juist behoefte aan creativiteit. Al ben ik ook van mening dat hij het erg zwaar krijgt bij Barcelona, omdat de stap simpelweg te groot is. (weerstand) Wat dat betreft had ik eerder voor de veiligere weg gekozen. (psg)

8 januari 2019 om 17:59

Je kan Duitsland wel erbij noemen, maar toen was hij gewoon slecht. En ook in de Champions League laat hij het echt niet elke wedstrijd zien.

8 januari 2019 om 14:58

Rabiot heeft Barcelona ook pas vastgelegd toch? Wordt wel druk daar op het middenveld zo.
Op zich lijkt mij een middenveld met Rakitic, Busquets en Frenkie De Jong echt geweldig en dan Rabiot, Vidal en Arthur als de reserves.

Het zou echt hilarisch zijn van Barca als ze 75 miljoen gaan betalen voor Frenkie en hem vervolgens op de bank gaan zetten ten faveure van de rest van dat overvol middenveld wat nu Barca rondloopt, maar in principe het voordeel van de twijfel krijgt omdat ze Spaans spreken. Ben benieuwd!

Als dit gerucht waar blijkt, ben ik in ieder geval blij. Het type voetbal dat Barca ademt (althans, dit gebeurt helaas niet onder Valverde), is het voetbal dat Ajax ook graag speelt. Aanvallend, attractief en altijd op balbezit. Natuurlijk, Psg. Daar zijn misschien grotere kansen op een basisplaats. Maar eerlijk is eerlijk. Barca of Psg? Natuurlijk altijd Barca! Samenspelen met Leo Messi. Natuurlijk, wil ik ook wel!

En een basisplaats voor Frenkie als hij er is? Nee, natuurlijk niet. Dat weet hij zelf ook wel. Maar Frenkie is volgens mij nuchter en realistisch genoeg om hard te gaan vechten voor een plek bij de eerste elf.

We gaan het zien!

Ik hoop dat ze gewoon verkopen aan de hoogste bieder. Dus als PSG nog meer wil bieden dat ze daar op ingaan. Dat vriendelijk willen doen naar een andere club slaat nergens op. Alhoewel voor 75 mln doe je dat in principe natuurlijk niet, alleen weet je niet hoe gek een PSG wil gaan doen.

8 januari 2019 om 16:51

doejezo

"ik hoop dat ze gewoon verkopen aan de hoogste bieder. Dus als PSG nog meer wil bieden dat ze daar op ingaan. Dat vriendelijk willen doen naar een andere club slaat nergens op. "

Maar slaat de wens van de speler zelf ook nog ergens op, of moet Frenkie maar gewoon accepteren dat Ajax wel bepaald waar hij zijn carriere gaat voortzetten??

8 januari 2019 om 22:37

Als Frenkie daarop staat en er anders geen deal tot stand komt idd. Zo niet, dan kan het ophouden van de opties er misschien toe leiden dat Barca nog meer biedt.

Houd die Spaanse soap nooit eens op, de geruchten blijven zich opstapelen en iedere keer was het toch net iets anders dan vermeld stond.

Is echt niet nodig bij Barca. We hebben met Alena, Arthur, Coutinho en vanaf komend seizoen Rabiot al genoeg jonge middenvelders voor in de toekomst. Daarnaast schat ik Alena net zo hoog in als Frenkie, denk zelfs dat Alena een fractie beter is, puur omdat zijn handelingssnelheid fenomenaal is en omdat hij ook meer diepgang in zijn spel heeft en dus makkelijker een doelpunt maakt..

Trap toch niet meer in die flauwekul, morgen gaat hij weer naar PSG.
We zien het wel.
1 ding is duidelijk er is belangstelling!!!!

Het is niets anders dan een kat en muis spel om de prijs op te drijven.
Wat natuurlijk hun goed recht is.

8 januari 2019 om 16:04

Zelfs daar geloof ik niets eens in, Marc weer exact hoe de transfermarkt in elkaar steek maar het is vooral de Spaanse pers die met dit soort onzin steeds naar buiten komt.

Quote: "de bedoeling is dat de transfer van de middenvelder van Ajax naar Barcelona op 12 januari wereldkundig wordt gemaakt".

Dat lijkt me heel sterk omdat Ajax op dat moment nog in de VS is en om 19:00 een wedstrijd om de Florida Cup tegen Sao Paulo speelt. Verder maakt Ajax transfers nooit wereldkundig in het weekend, volgens mij mag dat zelfs geeneens omdat Ajax aan de beurs genoteerd is. Ik hecht derhalve ook aan dit bericht van de Spaanse media weinig geloof. In de Franse media wist men deze week nog zeker dat Frenkie de Jong (en Matthijs de Ligt) naar PSG zouden gaan. Je mag toch aannemen dat Frenkie niet zo dom zal zijn om voor twee clubs te tekenen. Maar misschien hebben ze hem in Spanje wel een stereo beloofd.

8 januari 2019 om 16:44

Scepticus

"in de Franse media wist men deze week nog zeker dat Frenkie de Jong (en Matthijs de Ligt) naar PSG zouden gaan. "

Oh ja? Die berichten ken ik niet. Heb je een link of kan je aangeven waar dat bericht stond dan en in welk periodiek? Want de berichten in de 'franse media' die ik ken, daarin stond alleen dat die directeur van PSG naar Amsterdam was gekomen om te onderhandelen over een eventuele overgang. Dat is wat anders dan jouw bewering dat 'franse media' hebben bericht dat de overgang 'zeker' was.

8 januari 2019 om 17:03

Er zullen wel meer grote bazen bij Marc op bezoek geweest zijn maar ze kennen ondertussen het antwoord wel, het is zinloos om te gaan onderhandelen over spelers die we niet kwijt willen.

8 januari 2019 om 17:05

Gewoon even googelen op David Riolo en RMC Sport.

8 januari 2019 om 17:55

Scepticus

Hey man, wat fijn dat je eindelijk rechtstreeks en direct op mij reageert! Keep up the good work!

Heb je advies opgevolgd. Wat ik vond zijn de volgende uitspraken:

"de Jong wil naar Parijs, hij wil nu niet meer naar Barcelona of Manchester City", zo laat de Franse journalist Daniel Riolo weten namens RMC Sport."

"frenkie de Jong wil hoe dan ook naar Paris Saint-Germain. Dat verzekert Daniel Riolo, een journalist van het Franse RMC Sport. "

"de Telegraaf meldde vorige maand dat De Jong voor PSG gekozen heeft, maar daarna verschenen er in Engeland en Spanje alsnog geruchten over een mogelijke transfer naar City of Barcelona. Volgens Riolo heeft De Jong de knoop écht doorgehakt en wordt PSG hoogstwaarschijnlijk zijn nieuwe bestemming. "de Jong wil naar Parijs, hij wil nu niet meer naar Barcelona of Manchester City", vertelt Riolo aan Rmc, opgetekend door diverse Franse media."

Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet het originele stuk van RMC Sport heb kunnen vinden, dus geen bron heb, maar alleen af moet gaan op de vertalingen die in de Nederlandse pers zijn verschenen en waarvan ik een aantal citaten heb genoemd. Daarin staat echter de suggestie dat Frenkie de Jong zã©lf kennelijk al een keuze heeft gemaakt en alleen nog naar PSG wil. Okay, kan zo zijn of kan niet zo zijn. Maar dat vind ik wel ietsje anders dan, 'zeker weten dat De Jong naar PSG gaat'.

Dacht dat niemand weg mag on de wintertransfer?

Volgens mij kan dat niet in het weekend bekend gemaakt worden, Ajax is beursgenoteerd en nieuws mag alleen tijdens opening bekend gemaakt worden. Dit ivm beïnvloeden van......

Wel een dure speler die straks op de bank gaat belanden. Is mooi meegenomen voor Ajax qua bedrag. Vraag me af of Frenkie dit wel moet doen op zo een jonge leeftijd.

"naar verluidt gaat Barcelona ongeveer 75 miljoen voor Frenkie de Jong betalen".
Dat is wat ik hier boven lees.
Dat klinkt alsof Henk v.d. Meyden of zijn tweelingbroer Albert Verlinde het stukje heeft geschreven.
Wie beweert dat dan ?
Wie zit er achter "naar verluidt" ?
En dan nog iets anders. Als er staat dat Barcelona bereid is 75 miljoen voor Frenkie te betalen hoe komen dan een aantal mensen hier boven er bij dat Ajax dan al die 75 miljoen euro's gaat krijgen ?
Want wie gaat de zaakwaarnemer dan betalen ? En de Jong ?
Als Barca zegt dat het bereid is 75 miljoen voor de Jong te betalen dan zullen ze toch wel zoiets bedoelen als 55 voor Ajax, 10 voor de Jong en 10 voor die graaier die hem vertegenwoordigt ?

Ik zou zeggen strik eromheen en lekker uitzwaaien. Ik vind hem absoluut een sympathieke en aardige vent en hun hem zeker het allerbeste. Maar als je wekelijks zijn wedstrijden bekijkt dan kun je niet met droge ogen beweren dat het een dragende speler is. Het is zeker een talent, maar komt in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Ligt nog erg te kort voor de absolute top of zelfs het Nederlands elftal. Hij heeft teveel bal contacten nodig, dribbelt onnodig met de bal. Geeft teveel korte breedte pasjes. Soms nog te slordig met gevaarlijk balverlies. Kortom een aardige speler maar absoluut geen 75 miljoen waar. In ieder geval niet op dit moment. Dus als ik Ajax zou zijn wetend dat je beste dragende spelers (AKA de Ligt, Onana, Ziyech, Tagliafico) volgend jaar zijn vertrokken en hij dan wellicht zwaar door de mand zakt. Dan zou ik nu gewoon pakken wat je pakken kunt.

@totaalvoetbal2. Prima jou analyse. Maar daar ka ik mij niet in vinden. Hij zoekt steeds de oplossing voorwaarts en dan heb jij het over te korte breedtepasses. Kijk even naar de statistieken die VI publiceert daarover. Er is geen middenvelder in Nederland te vinden die meer voorwaarts speelt dan de Jong. Inderdaad levert dat wel eens gevaarlijk balverlies op. Maar dat is dus het risico van een speler die juist geen breedtepasses geeft. Ik denk dat het nog wel even duurt voor de Jong door de mand valt.

9 januari 2019 om 10:46

" Inderdaad levert dat wel eens gevaarlijk balverlies op. Maar dat is dus het risico van een speler die juist geen breedtepasses geeft. "

Als jij werkelijk denkt dat De Jong 'juist geen breedtepassjes geeft' dan denk ik dat het eens tijd wordt dat jij een wedstrijd gaat bekjken waar De Jong in mee voetbalt. Je hoort mij nooit zeggen dat hij 'alleen maar breed speelt' maar dat hij 'altijd voorwaarts speelt' is gewoon een mythe. Ik ben niet blind.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren