Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax betaalt twaalf miljoen euro voor Mexicaans tienertalent’

Laatste update:

Ajax gaat zich versterken met Diego Lainez. Univision meldt dat de club uit Amsterdam een formeel bod heeft uitgebracht op de linksbuiten en dat de Mexicaan in de nacht van zondag op maandag waarschijnlijk zijn laatste wedstrijd voor CF América heeft gespeeld. América won de Apertura-finale met 0-2 van Cruz Azul.

Het team van trainer Miguel Herrera speelde in de eerste ontmoeting met Cruz Azul gelijk (0-0) en dus mocht men na afloop de schaal in de lucht houden. Na afloop werd Lainez bevraagd over de geruchten over een transfer naar Ajax, of naar het eveneens geïnteresseerde AS Roma, maar daar ging de achttienjarige niet inhoudelijk op in.

“We zullen moeten wachten. Dat is een droom die hopelijk uit gaat komen”, doelde Lainez op het spelen in Europa. “Ik heb er geen woorden voor, dit is een droom”, glunderde hij na het behalen van het kampioenschap. “Ik kan het nog steeds niet bevatten. Ik wil genieten, maar ik bedank ook God dat ik deze droom heb zien uitkomen.”

Univision doet geen mededelingen over de hoogte van de transfersom, maar Récord gaat uit van een bedrag van twaalf miljoen euro. Als dat bedrag klopt, wordt de tweevoudig international de duurste uitgaande transfer ooit voor een Mexicaanse club. Lainez speelde tot dusverre 49 wedstrijden voor CF América en daarin was hij goed voor vijf doelpunten en drie assists.

Denk jij dat deze transfer doorgaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

12 miljoen voor een speler die niet direct een versterking is?! Dan moet die jongen wel heel erg veel talent hebben! Wel leuk dat Ajax nu ook in Mexico mee doet qua scouting..

17 december 2018 om 07:23

Lainez is echt een gigantisch talent, zou hem maar wat graag bij ons zien. Zou Ajax echt sterker maken, ongekende dribbelkwaliteiten.

17 december 2018 om 14:40

Als PSV slim is gaan zij vol voor hem. Met al aanwezige Mexicanen natuurlijk fijn voor hem, en zo kan hij Lozano opvolgen. PSV moet dit in mijn ogen gewoon doen, ook om dr grootste te blijven in de Mexicaanse markt. Commercieel ook erg belangrijk.

17 december 2018 om 07:26

Zelfde als met Neres, Lainez is wel een talent dat al jaren als "The next big thing" gezien is. Verwacht zelf dat bedrag hoger gaat zijn als Ajax hem echt binnen wilt hengelen. Zal met oog op volgend seizoen zijn.

17 december 2018 om 13:20

Ik zie een trend. Ajax haalt Zuid Amerikanen in de winter, waarschijnlijk omdat ze dan kunnen wennen aan onze cultuur en temperatuur.

Hoe dan ook, als Lainez echt komt, dan weet Bandé waar hij staat.

17 december 2018 om 13:42

Zal ook te maken hebben met het einde van het seizoen in die landen. Vaak wilt een speler toch niet half verwegen zijn missie naar een andere club toe. Bovendien vragen clubs dan ook meer geld. Dat ze oog nog moeten wennen aan een andere omgeving maakt het overduidelijk dat wintertransfers de beste oplossing zijn. Helemaal wanneer je spelers van dit niveau wilt vastleggen. Hopelijk weet Overmars deze jongen binnen te halen.

17 december 2018 om 14:36

Wintertransfers zijn juist duurder dan zomertransfers. Daarnaast hebben ze vaak twee competities per seizoen in Zuid Amerika, de apertura en clausura, dus ik zie het wat anders dan jij. Men kan in Zuid Amerika juist eerder handelen in spelers, omdat het minder invloed heeft op de competitie.

17 december 2018 om 15:14

Nooit geweten dat ze 2 competities per jaar hebben in die landen. Dacht dat daar de wintertransfers vergelijkbaar waren met de zomertransfers in Europa. Toch knap hoe weinig ik weet van het voetbal op dat continent.

Trouwens even wat filmpjes bekeken van die jongen, wat een dribbels zeg. En nog maar 18 jaar, dus voldoende ruimte voor verbetering. Past hier prima op de flanken.

17 december 2018 om 16:50

Denk dat de zuid amerikaanse clubs ook sneller voor "kleine" transfers (in geldsommen) open staan doordat die copa libertadores en copa sudamericana wel het hele kalenderjaar doorlopen. Dikke transfers zal het ze niet boeien of t januari of juli is, gok ik

Ken hem niet, maar 12 miljoen is fiks bedrag. Heb vertrouwen in de scouting en laat me graag verrassen.

17 december 2018 om 09:35

Nah het gaat echt meer dan 12 miljoen euro worden. Afgelopen zomer vroeg Amerixa al 20 miljoen euro voor hem. Dit is echt een hele speciale speler, zie hem enorm graag komen.

17 december 2018 om 10:42

Je hoeft niet echt een topscout te zijn om de potentie van Lainez te kennen, die jongen debuteerde op zn 16e voor de grootste club in Mexico en wordt daar gezien als het grootste talent in jaren. Ontzettend technisch en een geweldige dribbel, type Hazard.

17 december 2018 om 12:59

Heb toevallig in November een wedstrijd meegepikt van America toen ik daar op vakantie was. Hij viel echt mij zeer positief op en "schrik" nu eigenlijk van dat deze jongen nog maar 18j is. Dan is 12milj echt een koopje, zo ver mijn scoutings-kunsten in orde zijn . Ik heb er zeer veel vertrouwen in dat dit een koopje zal worden die nadien voor het driedubbele verkocht zal worden.

12 miljoen zou een koopje zijn gezien zijn potentie. Heerlijke dribbelaar die de potentie heeft ver te komen. Zeer behendig en vrij snel, een ruwe diamant. Voor 12 miljoen kan je het zeker doen, Overmars je bent goed bezig!

17 december 2018 om 10:53

"12 miljoen zou een koopje zijn gezien zijn potentie."

12 Miljoen voor een talent uit de Mexicaanse competitie klinkt toch niet direct als een koopje, als je bedenkt dat PSV uit diezelfde competitie Lozano en Gutierrez heeft gehaald voor 8 en 6 miljoen.

17 december 2018 om 11:04

Weet niet hoe het zit met Guttuerez maar je vergeet erbij te vermelden dat Lozano wel een dure aankoop is.
40% van het toekomstige transferbedrag gaat naar Mexico...

17 december 2018 om 11:09

7 tot 10 miljoen + 30/40% doorverkoop voor lozano. Die gaat straks 20 á 25 miljoen kosten afhankelijk van het bedrag waar hij voor verkocht gaat worden. Die guti is al 23, dus dat is niet echt een talent meer en hij kostte 8.2 miljoen volgens mij. Of dat zo'n geweldenaar is moet trouwens ook nog maar blijken. Hij heeft net 3 keer in de basis gestaan en tegen Inter speelde hij vrij zwak.

17 december 2018 om 11:27

Klopt Zytto,

Lozano's uiteindelijke aankoopbedrag is afhankelijk van zijn verkoopprijs. Maar het is helder dat als hij straks 20-25 moet kosten, dan betekent dat dus dat PSV hem voor een slordige 45 miljoen verkocht heeft. Doe ik het voor!

En ik ben het ook eens met je annlyse over Guttierez. Bij zin eerste invalbeurtjes veranderde elke bal die hij aanraakte in goud maar nu hij in de basis staat glanst hjij toch net wat minder allemaal. Hij faalt zeker niet, en ik vind het een verademing om na dat geploeter van Pereiro gewoon weer een soort spelmaker in het team te hebben, maar vooralsnog (nog) geen geweldenaar inderdaad. Hij zal echt nog een niveautje hoger moeten gaan spelen wil hij PSV naar een hoger platform tillen.

Maar dan nog, de stelling ging over de vraag of twaalf miljoen voor een potentieel talent niet nogal duur is. Lozano en ook Guttierez waren bekende spelers die ook al in het Mexicaanse team speelden of spelen. Neem aan dat hij uitvoerig gescout is, Ajax gaat natuurlijk niet zomaar dergelijke bedragen neerleggen voor spelers die ze niet kennen, dus hij zal best potentie hebben. Maar dan nog, is het zelfs dan niet gewoon heel erg veel geld?

Mensen lijken te vergeten dat het altijd zo is dat je naast een paar goede aankopen ook een paar zeperds hebt. En mensen denken ook dat twaalf miljoen 'vanwege de huidige markt' niets is, alsof het gelijk staat aan een kar vol boodschappen die ze op zaterdag bij de Albert Hein halen, maar ook voor Ajax is twaalf miljoen geen bedrag dat je zomaar een naar het casino kunt brengen. Het is en blijft gewoon 15% van je begroting.

Maar als je dit langs een andere kant bekijkt, twee jaar geleden kocht Ajax Dennis Johnsen van Heerenveen. Groot talent. Kostte meer dan twee miljoen. Nu haalt Ajax, als dit gerucht klopt, dus twaalf miljoen voor talenten. Je zou ook kunnen stellen dat Ajax dus echt nu in een hoger segment en categorie de talenten voor de toekomst haalt.

17 december 2018 om 11:47

“40% van het toekomstige transferbedrag gaat naar Mexico…”

Pachuca zal ongetwijfeld een riant doorverkooppercentage hebben afgedwongen, maar volgens mij is nooit bekend gemaakt hoeveel precies. 40 Procent van de totale afkoopsom is voor zover ik weet een pure speculatie (en lijkt me wel extreem hoog).

Maar zelfs al zou je gelijk hebben, Transfermarkt schat de waarde van Lozano op 40 miljoen. Verkoop je hem voor dat bedrag, dan hou je nog altijd 24 miljoen over. Da’s 16 miljoen winst op zijn aankoopbedrag, nog naast het feit dat je twee jaar gebruik hebt kunnen maken van een speler die na anderhalf seizoen al op 27 competitiegoals en 18 -assists staat.

Dat noem ik geen dure aankoop.

17 december 2018 om 13:14

Klopt helemaal Constant Kante. Al zal Ajax altijd buitenkansjes van 1-2 miljoen blijven zoeken. De ene keer is het een succes (Frenkie, Dolberg en Onana) en de andere keer is het 3 keer niks (Johnsen en Boilesen). Zo zal er van Kühn, Danilo, Kotarski en Jensen ook maar 2 echt slagen denk ik. Terwijl Ajax duurdere spelers als Neres en cassierra ook al zo probeerde vast te leggen als die Mexicaan. Cabinessence het is zeker geen dure aankoop, maar jij en ik weten dat hij zonder zijn doorverkoop nooit was gekomen voor die 7 tot 10 miljoen, maar goed als hij zo presteert is hij dat natuurlijk dubbel en dwars waard.

Ken hem niet maar 49 wedstrijden en 5 goals is ook niet denderend. 12 miljoen is dan best veel.

17 december 2018 om 07:56

Deze jongen is pas 18 jaar. Heeft zijn debuut in het Mexicaanse elftal dit jaar ook al gemaakt. Is echt een heel groot talent dit, zou toch wel een stunt zijn mocht Ajax hem binnen hengelen. 12 miljoen in deze markt is echt niet veel voor een talent van dit kaliber.

17 december 2018 om 08:16

Het is een buitenspeler. Geen spits. Neres had ook maar 3 goals gemaakt toen ie naar Ajax ging.

17 december 2018 om 09:25

Alle vijf de goals waren in dit seizoen in de competitie, in totaal minder dan 200 speelminuten per goal nodig gehad. Het is maar net hoe je de statistieken benadert

17 december 2018 om 10:43

Het is een type Hazard, die scoort ook niet veel maar is wel ontzettend belangrijk. Zou een geweldige aankoop zijn en ik denk ook dat het wel wat meer dan 12 miljoen gaat kosten.

Dat is hoop geld. Zeker als je bedenkt dat PSV een soortgelijk bedrag voor Guti betaalde. Maar ik ken hem niet, scouts zullen ongetwijfeld hun werk gedaan hebben. Cijfers zijn nog niet indrukwekkend. Maar 50 wedstrijden op je 18de en ook nog in kampioenselftal. Ik laat me graag verrassen.

17 december 2018 om 07:28

PSV betaalde bij lange na geen 12 miljoen voor Guti. Komt eerder bij 7 a 8 in de buurt.

17 december 2018 om 07:38

Heb je daar een bron voor? Want 10 miljoen vonden ze toen een te laag bod.

17 december 2018 om 07:50

Meerdere kranten spraken destijds over een vast bedrag van 6 miljoen, oplopend tot maximaal 8,2. Ook bijvoorbeeld de telegraaf gaf dit aan, dit is gemakkelijk te googelen.

17 december 2018 om 09:03

Klopt, maar bij PSV weet je nooit wat voor structuren er achter zitten. Het kan best zijn dat PSV maar 50% van de transferrechten bezit o.i.d. Dat hebben ze in het verleden al vaker gedaan.

17 december 2018 om 09:32

Futures, 1x googelen en je hebt 10 bronnen. Dit was toen breed en overal in het nieuws, maar volgens mij heb je een aantal maanden gemist. (10 milj. was het eerst).

17 december 2018 om 09:37

Alleen wel met een heel hoog doorverkooppercentage. Maar even over kwaliteiten en niet over geldbedrag. Deze jongen zijn potentieel ligt een stuk hoger dan die van Guti. Hij is 18 jaar en nu al zo'n goede speler.

17 december 2018 om 09:43

@ Djabber

Third party ownership mag niet meer.... Dus 50% van de transferrechten is niet mogelijk. alleen doorverkoop ercentages

17 december 2018 om 11:30

Djabber

"het kan best zijn dat PSV maar 50% van de transferrechten bezit o.i.d. "

Nope, dat kan helemaal niet. Het is echt uitdrukkelijk verboden dat een speler, na een transfer, naast de club nóg een andere partij als 'eigenaar (van de transferrechten)' heeft. Dus, PSV is gewoon 100% eigenaar van zowel Lozano als van Guttierez.

17 december 2018 om 11:54

PSV is wel 100% eigenaar van Lozano maar moet wel 30 of 40% van de transfersom aftikken straks als doorverkooppercentage. Dat komt qua financiën op hetzelfde neer.

17 december 2018 om 12:38

Lucasandersen

Financieel betekent de constructie dat PSV inderdaad een deel van de te realiseren transfersom deelt met de club waar PSV Lozano kocht. Zeg maar, zoals Sjax straks ook een deel van de transferopbrengst van Frenkie de Jong aan Willem II / RKC afstaat!

(ja, ik snap ook wel dat de verhoudingen in die deal iets anders liggen, maar feit is dat dit op exact hetzelfde neerkomt)

Maar wat Voetbal hier probeert te beweren, dat PSV geen 100% eigenaar is, dat klopt dus verder totaal niet. Dat komt qua zeggenschap/ en dus vooral het moment van verkopen, dus helemaal niet op hetzelfde neer.

Deze jongen had ik graag bij PSV gezien. Mooie aankoop!

Geweldig om te zien dat overmars nu al zo hard bezig is om de selectie van volgend seizoen samen te stellen!

17 december 2018 om 09:49

Zal ook wel moeten, als je je bedenkt dat waarschijnlijk de helft van onze basis verkocht wordt aankomende zomer.

Bijzonder, ik dacht dat PSV toch wel een aardig vinger in de pap had in México. Maar zij hebben financieel natuurlijk niet de ruimte om 12 miljoen voor een talent neer te leggen.

17 december 2018 om 07:31

Psv heeft er geen alleenrecht op spelers hé. Elke club staat het vrij om spelers te halen uit Mexico, of denk je dat elke club eerst langs PSV gaat?

17 december 2018 om 07:37

Nee dat bedoel ik ook niet, maar als dit zo'n wereldtalent is, dan verwacht ik een kink naar psv aangezien zij daar nota bene een ambassadeur in México hebben aan gesteld voor dit soort spelers.

17 december 2018 om 08:11

Ik denk dat PSV prima in staat is om voor spelers 12 miljoen neer te leggen, maar er komen een aantal talenten aan op die positie met Gakpo en Malen. Om dan nog eens een linksbuiten te halen gaat misschien wat ver.

17 december 2018 om 09:00

Precies. Ik denk dat op dit moment er voor PSV andere prioriteiten zijn. Malen en Gakpo zullen waarschijnlijk ook hun kansen gaan krijgen. Tenslotte zijn Lozano en Bergwijn ook nog niet vertrokken en wie weet lukt het PSV om Robben te strikken.

17 december 2018 om 14:48

Ik denk dat PSV deze jongen wel moet halen. Gakpo is volgend seizoen ook nog niet basis waardig en Malen mag van mij eerder achter de spitsen of als schaduw spits fungeren. Als we Ajax bij willen blijven en onze status in Mexico willen houden dan is deze aankoop heel belangrijk. Kan Lozano makkelijk opvolgen volgend seizoen. En bij malen en gakpo heb ik dat idee nog niet..

17 december 2018 om 07:48

PSV had geen interesse, Ajax wel. Dus hoe zo in die uberhaupt naar PSV kunnen.

12 miljoen voor een talent, volgens mij heeft Ajax geld als water..
Malagan ook al gekocht.. er moet gewoon echt verkocht gaan worden deze zomer anders wordt de selectie te groot. Hoe bizar is dat

17 december 2018 om 07:37

Als een aankoop als deze een succes wordt is de 12 miljoen zo terug verdiend. Denk aan merchandising en resultaten op Europees niveau

17 december 2018 om 07:42

Klopt, ik had het vooral over de grote van de selectie. Er is op dit moment gewoon weinig zicht op speeltijd voor dit soort gasten als er niet verkocht gaat worden. En dan is terugverdienen lastig natuurlijk. Ik denk wel dat het belangrijk is voor Ajax om ook voet aan grond te krijgen in Mexico en aangezien je meer kunt betalen dan PSV kan je ze daar misschien wel de baas zijn

17 december 2018 om 08:19

Ziyech gaat weg, Frenkie de Jong en de Ligt kunnen weg gaan. Ajax heeft de versterking dus echt wel nodig. Ajax is ook niet bepaald arm en financieel de gezondste club van Europa.

17 december 2018 om 10:55

Nou mooi toch, verhuren is een optie en jong Ajax ook. En niet goed genoeg gewoon wegdoen. Is afgelopen zomer ook gebeurd. Wat mij betreft tegen hele lage bedragen met flinke doorverkooppercentages en terugkoopclausules. We moeten niet te moeilijk doen. Cassiera is het bv niet. Dan gewoon streep eronder en verkopen. Cerny is ook twijfelachtig. Verkopen, mocht hij toch de stap zetten, terugkoopclausule. Van leer en lamprou wegdoen. En zo is er nog een hele rits. Hebben we het geeneens over basisspelers die naar alle waarschijnlijkheid vertrekken.

17 december 2018 om 07:40

Als er rond de 10 a 12 miljoen word ingekocht...blijft er dan wel niet over. Kunnen nog wel arena bouwen...gebruiken we dat als pakhuis voor de overgebleven biljetten.

17 december 2018 om 07:48

Nouja 20 miljoen aan aankopen (magallan en deze jongen) in 2019
Tadic, Blind, Bande en Labyad voor 41 miljoen in 2018
Wober, Taglaficio, Kristensen, Schuurs, Orejuela, Johnson en S. de Jong voor 28 mln in 2017.

Dan heb je een extra afschrijving (bij een contractduur van 5 jaar) van 4mln + 8mln + 6mln.. dan moet je begroting ook aardig gaan groeien.

Natuurlijk staat er een winst op bv Kluivert of Klaassen van meer dan 15 mln tegenover, nog los van de Milik en Sanchez die ook een leuke winst opleverde..

2019 is qua aankopen nog niet eens voorbij, maar goed er kan dus nog wel een speler van 20 miljoen bij als F. de Jong weggaat, dan heb je alleen begrotingstechnisch een grote broek aan en veel afschrijvingen.

17 december 2018 om 08:06

Mooi verhaal...maar inmiddels al 65 miljoen euro verdiend in CL, de ligt en de jong gaan minimaal voor 150 miljoen weg. Ziyech minimaal voor 35 en dan hebben we het al over inkomsten van 250 miljoen, nog los van wat er al op de bank stond.

17 december 2018 om 09:31

Ja, maar verkopen komen niet in de meerjarige begroting. Hij heeft wel een punt: Ajax krijgt zo een hoop afschrijving en schroeft dus blijkbaar de begroting omhoog.

Zouden ze weer CL gaan begroten, of is er extra sponsorgeld gevonden?

17 december 2018 om 09:39

@ Hakkie2

Je weet dat je structureel afschrijving erbij krijgt, alleen kan je ook de transferinkomsten over meerdere jaren als inkomsten boeken waardoor je begroting omhoog gaat. Stel het volgende voor:

Frenkie de Jong word verkocht voor 75 miljoen.
Dan kan Ajax 45 miljoen aan transfergeld uit geven (3x 15 miljoen aan speler)
en 3 spelers een 5 jarig contract a 2 miljoen per jaar geven. (30 mil)

17 december 2018 om 10:05

@D-Bergkamp

Je schrijf: "je weet dat je structureel afschrijving erbij krijgt, alleen kan je ook de transferinkomsten over meerdere jaren als inkomsten boeken waardoor je begroting omhoog gaat".

Je denkt toch niet dat de belastingdienst gek is en zich miljoenen door de neus laat boren, hoop ik. Het zijn gewoon inkomsten en die moet je boeken op het moment dat je ze genereert. Bovendien lost het helemaal niets op omdat je daarmee de problemen alleen maar voor je uitschuift. En dan heb ik het nog niet eens over dat je het bedrag natuurlijk ook niet af kunt schrijven als het niet in de boeken staat. Het is dan ook klinkklare onzin. 45 miljoen Euro over 5 jaar is een verhoging van de afschrijfpost met 9 miljoen per jaar en dat is een flink bedrag als het bovenop de 25 miljoen komt die er al is opgebouwd en op een begroting van 90 miljoen. Helemaal in combinatie met de salarisuitgaven die nu al bijna 53 miljoen bedragen, terwijl dat bedrag door de salarisverhogingen van Zyech en Neres en de aankoop van Blind en Tadic dit jaar al flink omhoog zal gaan. Ajax kan alleen dergelijke bedragen uitgeven als de club zich weer weet te plaatsen voor de CL. Daarop speculeren, is een gok, maar veruit het grootste gedeelte van de transferinkomsten van komende zomer en de inkomsten uit de CL, zal aan het eigen vermogen worden toegevoegd waardoor dat naar een voor Nederlandse begrippen duizelingwekkende hoogte zal stijgen. En dus kan Ajax dat risico nemen zonder te hoeven vrezen dat de club zal omvallen.

17 december 2018 om 10:08

Volgens mij moet je de inkomsten altijd nemen op het moment van verkoop, die kun je begrotingstechnisch dus niet uitsmeren over meerdere jaren.

Al moet ik toegeven dat begrotingen van voetbalclubs wel een vak apart zijn.

17 december 2018 om 10:10

@scepticus: de belastingdienst heeft hier niets mee te maken. De fiscale jaarreking is een totaa andere jaarrekening. De winst op een fiscale jaarrekening is dus ook niet afhankelijk van zulke dingen en wijkt altijd enorm af van de gepubliceerde jaarrekening.

17 december 2018 om 07:59

Dit doen ze nu zodat ze deze zomer niet met nog meer miljoenen hoeven te smijten als er een paar sterkhouders weggaan. Heel logisch dit dus..

Daarnaast kunnen de nieuwe talenten bij jong Ajax wennen en zijn ze klaar voor het nieuwe seizoen.

17 december 2018 om 08:06

Als je de keus hebt, houdt je dan niet liever de huidige selectie intact?

17 december 2018 om 09:03

Dat zou je wel willen als club zijnde. Maar je kan die jongens ook geen droomtransfer en de kans om naar een sterkere competitie te gaan mis laten lopen. Ajax is een opleidingsclub.

17 december 2018 om 11:00

Ik ben al blij als we Tadic, Blind en Onana kunnen houden. Iedereen kunnen houden is een utopie.

17 december 2018 om 11:16

Dat zou ideaal gezien natuurlijk top zijn, en ik verwacht dat Overmars het zoveel mogelijk zou willen, maar je kan beter voorbereid zijn op een leegloop en dan mogelijk wat spelers moeten verkopen omdat je selectie te groot is, dan dat je volgend seizoen snel aankopen moet doen en dus achter de feiten aanloopt.

17 december 2018 om 09:39

Ziyech, Frenkie en De Ligt gaan sws weg. Magallan komt voor de breedte van de selectie, Lainez is gewoon vervanger Ziyech, die half jaar de tijd krijgt om te wennen.

Dat is wwn hoop geld. Ik ben benieuwd hoe hij zich in Nederland zal aanpassen.
Gelukkig voor hem zijn er al Spaanstalige spelers bij Ajax. Als jonge gast daar zo in Amsterdam zonder familie dat kan wel eens problemen geven
Ajax kan zich dit wel gemakkelijk permitteren dat scheelt dan wel weer

Dit is HET talent van Mexico op dit moment. Als Ajax hem weet te kopen voor 12M is dat echf een koopje.
Paar maanden terug werd er namelijk over 25m+ gepraat.
Goed bezig Overmars!

17 december 2018 om 09:40

Zal wel doorverkoop aan verbonden zitten. America is een club met goed beleid, die hebben door dat Ajax spelers als hij voor hele hoge bedragen kunnen verkopen.

Pfoah, dit zou echt een super aankoop zijn mocht dit werkelijk gaan gebeuren! Deze jongen staat bekend als een van de grootste talenten van Mexico.

De Telegraaf heeft ook al aangegeven dat hij hoog op het verlanglijstje staat van Ajax.

12 miljoen is ongeveer 5% van hetgeen we aan uitgaande transfersommen zouden moeten binnenhalen minimaal komende zomer. Dusdanig bezien valt de investering wel mee. Toch Bande, Tadic, Labyad... hoop concurrentie daar, terwijl in jong ook nog wat loopt.

Heb deze jongen tot nu toe twee keer zien spelen. Waren niet hele goede wedstrijden van zijn kant, maar je ziet wel dat deze jongen talent heeft. Hij kan ontzettend goed dribbelen, houdt de bal kort bij zich en is zeer behendig. Die acties voerde hij echter net iets te lang door, waardoor het resulteerde in balverlies. Dat krijgt Ajax, mochten ze hem echt halen, er wel uit.

12 miljoen zou een flinke verlaging zijn, aangezien ze het een tijd terug over 25 miljoen hadden. Goed, het zou niet de eerste Mexicaanse club zijn die ontzettend hoog inzet om vervolgens een veel lager bedrag te accepteren.

Jarenlang hoor je hetzelfde als er een talent uit een ver land doorbreekt in Europa. "hoe kan het zijn dat Nederlandse clubs zo'n jongen nu niet gehaald hebben nu hij nog te betalen is?" Nu is Ajax daar steeds meer mee bezig, zeker nu de bankrekening dat toelaat, en krijg je commentaren als "nou nou wel veel geld hoor voor zo'n speler die zich nog niet heeft bewezen in Europa". Men zal nu eenmaal van zeuren houden denk ik

Het lijkt er op dat Overmars aan het anticiperen is voor de zomer. Dit zou kunnen betekenen dat Neres dus groen licht gaat krijgen voor een transfer. Met een nog geen fitte Bande en weinig opties in jong Ajax lijkt dit een logische stap voor Ajax.

Wat betreft het genoemde transferbedrag. Ajax verkoopt nu ook haar talenten voor heel wat geld. Ik vind persoonlijk 12 miljoen euro niet extreem veel geld. Maar goed de deal is nog niet officieel rond dus we zullen wel zien.

17 december 2018 om 09:29

Nee, Ziyech zal weggaan op de buitenkant. Denk jij dat Ziyech nog blijft?

17 december 2018 om 12:03

Nee, die gaat ook weg. Ik dacht eerst aan Neres omdat hij een echte buitenspeler is, maar Hakim gaat zeker weg. Hoe dan ook heeft Ajax versterking nodig op de flanken. Cerny gaat het niet worden en weet niet of ook Dennis Johnson goed genoeg is?

17 december 2018 om 12:53

Johnsen komt tekort. Dus daarom zal Ajax door selecteren en Doan zal ook komen als buitenspeler. Dan heb je Bande, Doan, Mexicaan en Neres en Tadic voorin.

17 december 2018 om 13:24

Jason

Bandé, Doan, Tadic, Neres en 'mexicaan'. Allemaal gekochte spelers, Sterker, als ik Doan even inschat (ik zal het goedkoop houden) op 8-10 miljoen, dan gaat het om een slordige 55 miljoen aan spelers. En waar zijn de jeugdspelers, zeg maar de basis en hét fundament van Ajax: de jeugdopleiding? Ook nog eens vijf buitenlanders.

En by the way, ik zeg niet dat dit slecht is, goed is , of wat dan ook. Ik stel hier nu even puur voor de discussie iets vast. Namelijk dat Ajax dus enerzijds nu een hele andere weg in geslagen is door het geld stevig te laten rollen, maar dat deze keuze (even afwachten nog of dit beleid prijzen oplevert) dus betekent dat Ajax wel van haar eigen principes over het centraal stellen van de jeugd en de ontwikkeling daarvan terzijde schuift.

Althans, momenteel heb je een aantal jongen gasten (eiting, Ekkelenkamp, De Wit, Gravenberch, Lang) die dus wel stagneren in hun ontwikkeling. En als ik jou dus mag geloven, want je stelt dat er spelers gehaald worden en ook zie je dat een Magallan ook gehaald wordt en men ook vindt dat als Ziyech en De Jong weggaan er nog twee middenvelders gehaald moeten gaan worden, dan gaan die jongens op korte termijn bij Ajax dus heel weinig speeltijd krijgen om zich te ontwikkelen.

Okay, best kans dat Ajax gewoon prijzen gaat pakken, maar ja, dus wel afwijkend van het Ajaxbeleid zoals Cruijff dat altijd bedoelde.

17 december 2018 om 13:49

Als de jeugd er niet is moet je kopen. Er loopt niks qua jeugd die het vertrekkende niveau kan opvullen. Het zit echt heel ver daaronder vandaar dat Ajax over de grens kijkt. Dat heet beleid voeren op de juiste manier.

17 december 2018 om 13:57

Jasonrhijn

"er loopt niks qua jeugd die het vertrekkende niveau kan opvullen."

Hele rare uitspraak, zeker gezien het punt dat ik maak.

Hoe weet jij dat, dat ze het niveau niet op kunnen vullen. Hoeveel kansen hebben ze gehad dan, om dat te laten zien in Ajax 1? Precies Jason, dát is het punt! Ajax was de club die 'de jeugd altijd kansen geeft'. Maar exact dát is nou juist dat er dus aan ontbreekt. Er is een keuze gemaakt om de kwaliteit op te schroeven met aankopen. Dat gaat onherroepelijk ten koste van de kansen van de jeugd. Die zich wel degelijk tot Ajaxwaardige spelers hadden kunnen ontwikkelen. Maar die speeltijd is er dus niet, althans dit seizoen zeker niet. En als al die aankopen die jij wilt laten komen ook nog komen, dan ook volgend seizoen niet.

Oftewel, het beleid in Amsterdam is veranderd. Ik zeg niet dat dit slecht is, of wat dan ook, maar het beleid is gewijzigd. De jeugd doet eventjes niet meer mee.

17 december 2018 om 14:09

Het niveau in Ajax 1 is omhoog gegaan. Ook is er meer geld dus er wordt meer van het niveau verwacht. Jeugd krijgt altijd voorrang maar ze moeten er wel staan. Zoals Mazroui als voorbeeld. Beleid is niks veranderd.

17 december 2018 om 14:26

Jason

"jeugd krijgt altijd voorrang maar ze moeten er wel staan."

Innerlijk én uiterlijk een volmaakte tegenspraak! Als jeugd voorang had gehad, hadden ze dus ook gespeeld. Maar jij weet donders goed dat ze niet spelen. Je noemt niet voor niets zelf al de namen van de jeugdspelers die, normaal gesproken, nu bij Ajax 'kansen hadden gekregen'. Maar die kansen krijgen ze dit jaar niet. Omdat hun speeltijd wordt ingenomen door gehaalde spelers.

En dan is jouw voorbeeld, Mazraoui, al direct een slechte. Mazraoui peelt maar om exact één reden. Namelijk dat Veltman langdurig geblesseerd is (en zijn vervanger Kristensen, gehaalde speler, ook niet goed genoeg blijkt, zoals diens vorganger, gehaalde speler, Orajuela). Anders zou Mazraoui, die als middenvelder te boek stond, natuurljik ook gewoon op de bank zitten. Naast Eiting, Ekkelenkamp en De Wit, allemaal middenvelders.

Dus je kan het leuk proberen te verbloemen, maar het beleid is, geleidelijk aan dat wel, wel degelijk gewijzigd. Alleen moet je even loslaten dat ik daarmee een slecht punt zou aanhalen. Als Ajax kampioen wordt en ver komt in de CL, dan is het toch prima! Het enige is dat je dus niet meer overal te pas en te onpas kunt volhoudjne dat Ajax 'de club is waar de juegd altijd kansen krijgt'. Want als je de feiten erbij houdt, blijkt dat dus dit seizoen, en eigenlijk ook al onder Bosz, niet waar te zijn. Gewoon erkennen Jason, is verder geen schande.

17 december 2018 om 14:56

Constant Kante

Je bent wel heel stellig in je opmerking dat jeugd geen kans krijgt. De Ligt, Onana, Dolberg, Van de Beek, De Jong, Mazraoui, Kluivert (onder Bosz) is allemaal jeugd. Groot verschil met een aantal jaar geleden is dat de jongens en veteranen die van buitenaf worden aangetrokken meer toevoegen aan het eerste elftal en echt een kwaliteitsimpuls zijn.
Perfect voor de talenten om zich daardoor in de luwte te kunnen ontwikkelen.

Ik vind het een verademing ten opzichte van eerder beleid, omdat we vaak genoeg hebben gezien dat talenten die al te vroeg de kar moeten trekken daar vaak niet klaar voor zijn (bazoer, Fisher, El Ghazi etc.)

Je tweede alinea over Mazraoui is ook een beetje een drogreden. Concurrentie hoort bij een ambitieuze club als Ajax, en de concurrentiestrijd op rechtsback is eerlijk gewonnen door Mazraoui want de aankopen hebben ook hun kansen gehad maar niet overtuigd. Dat je ook Veltman betrekt bij je argumentatie is al helemaal raar want dat is natuurlijk ook een speler uit de opleiding.

Gravenberch en Eiting stagneren btw helemaal niet in hun ontwikkeling. Eiting heeft een tijde last gehad van zijn blessures, maar heeft aan het begin van het seizoen redelijk gespeeld. Echter ook behoorlijk wat fouten gemaakt, dus terecht dat hij niet de voorkeur krijgt boven Schone op dit moment.

Gravenberch is 16 jaar...het was eigenlijk al van de zotte dat die jongen er tegen PSV inkwam. Maar goed die jongen begint Jong Ajax nu te dragen op het middenveld en ontwikkelt zich perfect tegen fysiek rijpe spelers. Ik verwacht dat hij in de tweede seizoenshelft ook minuten gaat maken in Ajax 1 en anders sluit hij definitief aan in de zomer. Een prima traject voor een jong supertalent lijkt me.

Ten slotte zijn Ekkelenkamp en de Wit geen spelers die iets toe gaan voegen aan Ajax 1. In de jeugd en in Jong Ajax worden die al overvleugeld door jongere en betere voetballers.

Wat mij betreft is het beleid in de kern dus totaal niet veranderd. Enige verschil zit in de aankopen van buitenaf die nu, mede door meer middelen van een hoger niveau zijn dan enkele jaren geleden.

17 december 2018 om 14:58

@Constant, heb ik iets gemist dat Doan ook op jouw lijst staat? Heeft Ajax hem al gekocht?

17 december 2018 om 15:19

Kyle66

Niet mijn lijstje, lijstje van Jasonrhijn.

"dus daarom zal Ajax door selecteren en Doan zal ook komen als buitenspeler."

17 december 2018 om 15:28

"je bent wel heel stellig in je opmerking dat jeugd geen kans krijgt. De Ligt, Onana, Dolberg, Van de Beek, De Jong, Mazraoui, Kluivert (onder Bosz) is allemaal jeugd."

Dat klopt ja. Ik baseer dat dan ook op de speeltijd die de nieuwste jeugd heeft gekregen. Onana, Dolberg, etc. hebben allemaal al eerder huhn debuut gemaakt of zich in het team gespeeld. Dat konden ze omdat ze kansen kregen om zich waar te maken en te bewijzen.
En als je mijn bijdrage kritisch had gelezen, had je kunnen zien dat mijn kritiek juist dáár over gaat. Want wie zijn er dit jaar dan doorgebroken precies? Eiting is al van vorig seizoen, dit seizoen alleen dus De Wit en Gravenberch inderdaad. En hoeveel speeltijd hebben die gekregen? Minimaal, tot nauwelijks. Eiting moest dit seizoen speeltijd hebben. Krijgt hij niet. Logisch ook, Ajax draait en heeft veel betere spelers dan hij. Maar jij kan toch ook niet heen om die keerzijde? De ontwikkeling van jeugd stokt toch, op dit moment of niet? Ajax kan niet met 13 spelers in de basis beginnen. Speeltijd is niet oneindig. Punt is ook dat De Wit/ekkelenkamp/ Eiting kennelijk door jou alweer afgeserveerd zijn. Normaal gesproken zou dat pas gebeurden bij die jongens als ze eerst kansen en speeltijd hadden gehad. Nu worden ze alweer doorgeselecteerd zonder dat ze ooit hebben kunnen laten zien wat ze in hun mars hebben.

En trek dat eens realistisch door naar volgend seizoen? Ga even de reacties van bijna alle Ajaxfans af. iedereen verwacht én gaat ervan uit dat vertrekkende spelers worden vervangen dor nieuwe gehaalde spelers. Heb jij iemand horen zeggen dat ze voor Ziyech Gravenberch een kans moeten geven? Of Lang. Komt Cerny nog voor in de plannen? Zo ja, waar dan? Volgend seizoen Van de Beek, Dolberg en Magallan op de bank zodat Matusiwa, Sierhuis en Schuurs kunnen spelen? Neres banken zodat Lang speeltijd kan krijgen? Leg maar uit dan hoe jij dat ziet, ben daar benieuwd naar.



17 december 2018 om 16:16

@jasonrhijn

Je schrijft: "het niveau in Ajax 1 is omhoog gegaan. Ook is er meer geld dus er wordt meer van het niveau verwacht. Jeugd krijgt altijd voorrang maar ze moeten er wel staan. Zoals Mazroui als voorbeeld. Beleid is niks veranderd".

Het beleid is wel degelijk veranderd. Het is geweldig om een superspeler als Matthijs de Ligt op te leiden, maar als je die op zijn 19e al moet laten gaan omdat hij brandt van de ambitie en je als club die ambitie niet kunt volgen omdat de selectie daarvoor niet toereikend is, schiet een opleiding zijn doel natuurlijk voorbij. Om spelers als De Ligt en Frenkie de Jong in de toekomst langer aan je te kunnen binden, zal je er voor moeten zorgen dat ze in staat worden gesteld om meer wedstrijden op hoog niveau te spelen om zich verder te kunnen ontwikkelen. Bijvoorbeeld door je als club vaker te plaatsen voor de CL en dat gaat natuurlijk niet lukken met een veredeld jeugdelftal. De beleidswijziging is derhalve niet alleen verstandig, maar ook absoluut noodzakelijk om te zorgen dat het (sportieve) rendement van de opleiding ook op de langere termijn omhoog gaat. Jonge spelers als De Ligt en De Jong gaan niet weg om financiele maar om sportieve redenen. Financieel kan Ajax niet met de top wedijveren, maar op sportief niveau wordt dat meteen een heel ander verhaal omdat dergelijke spelers bij Ajax bijna de garantie hebben op veel speeltijd. Als je hen voldoende wedstrijden kan bieden op het hoogste niveau, is een vertrek op heel jonge leeftijd, natuurlijk veel minder noodzakelijk.

De veronderstelling dat de beleidswijziging ten koste zou gaan van de jeugd, is ronduit lachwekkend. Het beleid van Ajax is volledig ingericht naar de jeugdopleiding en het Plan-Cruijff, en daar is niets aan veranderd. Daarom is Naci Unuvar (15) al tot aanvoerder gebombardeerd van de O 17 en speelt zelfs al met enige regelmaat mee met de 019. En zijn Brian Brobbey en Ryan Gravenbergh op hun 16e al bijna een vaste waarde voor Jong Ajax. Om ze zo snel mogelijk klaar te stomen voor het eerste elftal. Zodra ze goed genoeg zijn en het aankunnen, zullen ze worden overgeheveld naar het hoogste elftal en kansen krijgen op speeltijd. En het is aan hen om die kansen te grijpen. Dat gaat al decennia lang zo bij Ajax en het is onzin om te suggereren dat daar door het gewijzigde aankoopbeleid van Ajax verandering in zou zijn gekomen. Spelers als Blind, Zyech en Tadic stuwen het niveau van Ajax op trainingen alleen maar omhoog en daar kunnen de talenten hun voordeel mee doen. Ajax moet echter ook presteren om de peperdure rekeningen en salarissen te kunnen blijven betalen en om aantrekkelijk te blijven voor de talenten. Daarom kunnen de talenten niet allemaal tegelijk spelen en zullen ze het geduld moeten opbrengen tot de kansen zich aandienen. En die kansen zullen zich aandienen, dat gaat al 50 jaar zo en zal de komende 50 jaar niet anders zijn.

Het grote verschil is, dat de lat bij Ajax veel hoger is komen te liggen en dat voor hogere ambities ook betere spelers nodig zijn. Het zal daarom moeilijker worden voor jeugdspelers om een basisplaats te bemachtigen omdat dat daarvoor meer gevraagd gaat worden. Er komt met andere woorden een omslag van kwantiteit naar kwaliteit, maar voor de talenten die in staat zijn om die kwaliteit leveren, zal de rode loper net zo breed worden uitgerold, als dat al decennia lang het geval is. De kracht van Ajax, de jeugdopleiding, was de laatste jaren ook de zwakte van de club omdat de hoofdtrainer met een jonge, onevenwichtige selectie werd opgezadeld, waarmee hij de strijd moest aangaan tegen veel ervarener teams. En dat zag je duidelijk terug in de resultaten. Dat is door de beleidswijziging recht gezet en zal de club uiteindelijk alleen maar ten goede komen, zowel in financieel en sportief opzicht. En daar profiteert de gehele club van mee, inclusief de jeugdopleiding.

17 december 2018 om 16:18

Wat jij niet lijkt te snappen is dat niet elke generatie evenveel toptalent heeft. Sommige spelers hebben ook iets langer de tijd nodig om tot bloei te komen.
Je draaft enorm door, en je argumentatie slaat als een lul op een drumstel.

Vanwaar de rare obsessie dat er bij Ajax elk jaar meerdere nieuwe jeugdspelers door moeten breken? Dat is niet realistisch omdat je met verschillende generaties te maken hebt.
Wat helemaal raar is als ik jou argumentatie volg, is dat je ''oude jeugdspelers''minder speeltijd wil geven want die tellen niet meer als jeugd om nieuwe jeugd te laten spelen. Besef je wel hoe idioot dat klinkt?

Om aan te geven hoezeer je jezelf nu aan het tegenspreken bent ga ik weer even in op je eerdere punt over het seizoen onder Bosz. Er zijn dat seizoen 4 spelers doorgebroken die je als jeugd kan bestempelen: Onana, Dolberg, De Ligt en Kluivert.
Durf jij te beweren dat er tot het seizoen onder Bosz elk jaar wel minimaal 3-4 jeugdspelers doorbraken?
Dat betwijfel ik ten zeerste, maar zie graag lijstjes van je om mij hierop te corrigeren.

Ook leg je mij woorden in de mond dat ik Eiting heb afgeschreven. Dat heb ik helemaal niet gedaan, hier nog een keer de quote ''eiting heeft een tijdje last gehad van zijn blessures, maar heeft aan het begin van het seizoen redelijk gespeeld. Echter ook behoorlijk wat fouten gemaakt, dus terecht dat hij niet de voorkeur krijgt boven Schone op dit moment.'''
Eiting heeft in het begin van seizoen al flink wat speeltijd gekregen en is daarna geblesseerd geraakt.

OP DIT Moment... als ik hem had afgeschreven dan had ik gezegd dat hij nooit iets zal toevoegen aan Ajax 1. Iets wat ik inderdaad wel heb gezegd over Ekkelenkamp en de Wit. Dat zijn spelers voor de middenmoot en ik heb die jongens al seizoenen lang in de jeugd en in jong Ajax gezien om daar een goed oordeel over te kunnen vellen. Jongens als Gravenberch, Taylor en Timber hebben meer voetballend vermogen en zijn nu al beter.

Nogmaals Gravenberch is 16, loop niet te mierenneuken door Ajax zogenaamd te verplichten om die jongen nu deel uit te laten maken van de vaste rotatie van het eerste elftal om je zwakke argumenten te onderbouwen.

Tot slot wil ik nog wel ingaan op je laatste vraag. Ik denk dat na dit seizoen Ziyech De Jong, Schone en De Ligt uit de basis wegvallen.
Neres zal de plek van Ziyech innemen, Tadic verwacht ik op 10 en op linksbuiten zal er een gezonde concurrentiestrijd plaatsvinden tussen Cerny en Bande.
Verder zullen er twee plekken te vergeven zijn op het middenveld, waarbij ik verwacht dat Eiting voor de plek van Schone in aanmerking gaat komen. Voor de plek van De Jong zie ik van de huidige selectie Sinkgraven en Blind als potentiã«le vervangers.
Op de positie van rechtsachter kunnen Schuurs en Magallan de strijd aangaan.

Het zal kortom weer een zeer Jeugdig elftal zijn met een paar ervaren sterkhouders (blind, Tadic, Tagliafico). Zoals het moet bij Ajax en zoals het altijd is geweest en zal zijn.

Ik kan haast wel janken van geluk hoe goed Overmars nu bezig is! Bedankt Marc! Wat heb je je toch geweldig ontwikkeld!

17 december 2018 om 13:53

Nu al janken? Wow, wat gaat er dan wel niet met jou gebeuren in het voorjaar als Ajax straks eindelijk weer landskampioen wordt zeg, ..... Ik houd nu al mijn hart vast, ....

Enfin, exact een jaar geleden was het ook in deze periode dat er een massaal 'hosanna' werd geroepen als de naam Overmars viel. Ik wees er toen op dat je het beleid van Overmars pas echt kunt beoordelen op de prijzen die met zijn beleid gewonnen worden. Dat kwam op heel veel misbaar en tegenstand van sommige Ajaxfans te staan. Want hoe durfde ik kritiek te hebben op Overmars. Want die was gewoon goed bezig, en klaar! Diezelfde fans stonden een paar maandjes later toch wat kritischer tegenover Overmars.

Maar okay, de wind staat weer vol in de Overmars' zeilen. En als Ajax kampioen wordt, dan lijkt die lof mij grotendeels terecht. Maar oh wee als Ajax géén kampioen wordt. .... Lijkt me dat er wel wat poppetjes gaan dansen als dat het geval zou zijn. Zeker bij Overmars.

17 december 2018 om 15:36

Even los van of Ajax nu kampioen gaat worden of niet. De aankopen van Overmars de laatste seizoenen zijn gewoon zeer indrukwekkend te noemen met Sanchez, Onana, Blind, Tagliafico, Ziyech, Neres, Dolberg, Tadic.
Daar verdiend hij alle lof voor.

17 december 2018 om 15:52

Zeker goede aankopen. Nergens gezegd of gesteld dat dit niet zo zou zijn trouwens. Overigens is mijn kritiekpunt, als we dan toch willen kijken naar positief/negatief, niet eens zozeer gericht op de vraag of hij nou vooral goede of vooral slechte spelers haalt. Geen enkele TD die haalt natuurlijk alleen maar voltreffers en geen enkele matige of slechte speler binnen. En je kunt ook nog Cassiera, Orajuela, Kristensen en dat hele serietje van zijn beginperiode (met de Cuenca's, de Sana's, de Viergever's, Hoesen's en de Ziemling's) noemen natuurlijk.

Nee, mijn kritiekpunt is vooral dat Overmars de toppers goed verkoopt, zie Sanchez, Milik en Klaassen, maar zelf heel vaak veel teveel geld op tafel legt. Die bijnaam Marc Netto, verdiend omdat hij weigerde drie ton extra te betalen en dus soms spelers misliep en omdat hij verkondigde bij de aankoop van Duarte dat hij als TD van Ajax 'alleen een take-it-or-leave-it' aanbod doet, is dus niet terecht. Marc laat het geld rollen. Letterlijk.

Voorbeelden zijn 5,5 voor Cassiera (zoals 5 miljoen voor Sanchez ook heel veel was, maar dat werd gecompenseerd omdat die voor 40 vertrok), 5,5 voor Kristensen, 3,5 Orajuela, Bandé voor ruim 9 (ze zijn in Mechelen nog steeds niet uiteglachen daarover), nu weer Magallan voor ruim 9, een Sinkgraven daar is ook gewoon 9 miljoen voor neergeteld, en Wöber vind ik ook vrij duur voor een wisselspeler met acht miljoen.

Maar goed, nogmaals, jij wilt het los zien van elkaar. Dus beleid, vind jij, wordt niet bepaald door de resultaten die je boekt. Oftewel, ongeacht of Ajax prijzen wint, dit beleid dat deugt dus, in jouw ogen. Welnu, dat ben ik oneens met jou. Die dingen zijn niet los te zien van elkaar. Want anders dan zie ik jou in het voorjaar, mocht Ajax per opngeluk geen kampioen worden (want volgens mij wordt Ajax dat wel, want ze hebben gewoon de beste spelers en selectie, verreweg), dan hier graag dat je de loftrompet komt afsteken over het fantastische beleid van Overmars. Eens zien dan hoeveel bijval je dan krijgt.

Lees dat het een geweldig dribbelaar is en het geld ook waard. Maar vreemde aankoop vind ik het. Je hebt op de buitenspelers:
Tadic
Ziyech
Neres
Bande 8 miljoen betaald
Johnson 2,40 miljoen
Nicolas Kuhn 2 miljoen betaald
Noa Long
Cerny

Dus best wel veel opties, of marc is redelijk wat van plan om even te gaan afschrijven.
We zullen het zien, hoop op net zulke leuke voetballers als Lozano of Gutierez.

Volgens mij had Ajax ook nog interesse in twee andere Mexicaanse talenten. Volgens mij ging het om Edson Alvarez en nog eentje.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren