Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Spelers Barcelona in felle discussie na matig optreden tegen PSV

Laatste update:

Barcelona won woensdagavond met enig fortuin met 1-2 van PSV, aangezien de thuisploeg verzuimde om de vele kansen in het Philips Stadion om te zetten in doelpunten. Na afloop van de Champions League-wedstrijd hadden Ivan Rakitic en Clément Lenglet een flinke discussie over de wijze waarop PSV bestreden werd.

"Ja, we hebben een tijdje staan discussiëren en dat ging vooral over de slotfase. PSV kreeg veel kansen, maar daar zullen we aan moeten werken, we willen de verdediging verbeteren. Of het nu weer goed is tussen ons? Zeker. Dit soort dingen gebeuren in iedere wedstrijd”, wordt de Franse verdediger na afloop van het gewonnen duel geciteerd door onder meer Marca.

"Ik ga mijn ploeg niet bekritiseren, maar het is duidelijk dat er het een en ander beter moet”, aldus Lenglet, die met Barcelona groepswinnaar is geworden met dertien punten uit vijf wedstrijden. Tottenham Hotspur en Internazionale, die allebei zeven punten hebben verzameld, gaan uitmaken wie de nummer twee wordt in Groep B. PSV is door de nederlaag Europees uitgeschakeld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1-2 winnen in een uitwedstrijd en streven naar beter. Daar kan je als PSV en Ajax nog wat van leren.. PSV mist tig kansen en verzuimt een prachtwedstrijd te winnen, Ajax viert feest in Munchen als ze 1-1 spelen terwijl ze moeten winnen. Dat is een mooi verschil tussen echte top en subtoppers

29 november 2018 om 09:51

"dat is een mooi verschil tussen echte top en subtoppers"

Ja, duh. PSV heeft een omzet van 62 miljoen, Barcelona heeft een omzet van 1 miljard...

29 november 2018 om 09:57

Ja en hoe gebeurd dat als PSV in de eredivisie maar nipt wint? Of Ajax met 3-0 van NAC in echt een ongelooflijke zaadwedstrijd. Het punt is als je niet beoogd beter te worden maar tevreden bent met wat je hebt, dan wordt je het ook niet.

PSV heeft gisteren gefaald. Ze hadden de trekker moeten overhalen, de volgende keer moeten ze gewoon Barcelona verslaan als ze zoveel kansen krijgen.
Het topsportkarakter ontbreekt.

29 november 2018 om 10:01

Wat een onzin. Denk jij dat de Psvers in het veld het wel best vonden om te verliezen omdat ze een paar kansen hadden? Dat heeft niks met topsportkarakter te maken man. Gewoon met een beetje mazzel en een beetje pech. Ook voetballers zijn mensen

29 november 2018 om 10:10

"dat heeft niks met topsportkarakter te maken man. Gewoon met een beetje mazzel en een beetje pech."

Tja, zo gaat dat.

Kleine club verliest in de eredivisie nipt van Psv: "pure pech dat ze onverdiend verliezen van Lucky Psv!"
PSV verliest in de CL nipt van een grote club: "simpel, gewoon een gebrek aan kwaliteit".

29 november 2018 om 10:24

Het was geen sneer naar Psv, ik vind het knap hoe PSV gisteren gevoetbald heeft, maar ze moeten zichzelf gewoon belonen, dat verdien je dan toch ook? Tuurlijk zijn ze minder goed, Emmen is ook minder goed dan Psv.

Maar ik vind dit gedrag van Lenglet mooi en passend bij topsport. Ik hoop dit vaker te zien bij PSV (en andere Nederlandse clubs). Ik denk namelijk dat het niveau op die manier 20% omhoog kan en dat zorgt hopelijk op termijn voor standaard 2 NL-se clubs in de Eredivisie en een hoger niveau voetbal in de Eredivisie.

Nog los daarvan, Lucky PSV tuurlijk, ik wil ook stiekem graag dat ze verliezen het is alleen een enorme kwaliteit als je altijd wint ook als het vaak nipt is. En dat is frustrerend voor de concurrentie, voor mij als Ajacied. Maar eerlijk is eerlijk je staat 5 punten los, hebt ons verslagen en onafhankelijk van de discussie wie beter is, je bent in ieder geval slim genoeg in het behalen van meer punten

29 november 2018 om 09:54

Haha, magikhetwete, begrijp je reactie enigzins, maar het is voor Barcelona heel normaal om de betere te zijn en te winnen, ook in de CL. Voor Nederlandse clubs en zeker voor de broekies van Ajax is dit niet veel voorkomend, voor velen een eerste keer en dan een gelijkspel (mét goed voetbal) tegen een enorme club als Bayern die elk jaar weer tot de topfavorieten gerekend wordt?! Ik zie hier een klein verschilletje 😉

29 november 2018 om 09:55

Oh, en Ajax moest niet winnen. Een gelijkspel was een goed resultaat en dat mag je vieren vind ik.

29 november 2018 om 09:59

Je mag blij zijn als je gelijk speelt tegen Bayern absoluut. Maar je moet ook willen winnen. Maar goed met jou punt, Ajax speelt best wat matige potten in de Eredivisie, ook dan moet je kritisch zijn en beter willen. Topsport is keihard, je moet de beste willen zijn.. ben je dat niet zorg dan dat je het wordt.

29 november 2018 om 10:04

Dat is jezelf voor de gek houden. Moet de selectie van Emmen doen alsof ze wel even kampioen van NL worden en kansmaken in de CL? Je hoeft jezelf niet bij voorbaat kansloos te achtten, maar doen alsof je de beste bent terwijl het niet zo is is gewoon jezelf voor de gek houden.

29 november 2018 om 10:33

Hij zegt ook niet doen alsof je de beste bent, hij zegt de beste willen zijn. Dat is een verschil.

Dat gezegd hebbende ben ik het verder niet met hem eens. Ik vind dat PSV als club juist heel ambitieus is om bij de beste clubs te willen horen. Slimme constructies om spelers als Lozano binnen te hengelen die normaal niet haalbaar zijn. Zonder hele gekke dingen te doen steeds toch een goede selectie neerzetten. Daar heb ik als Ajacied veel respect voor. In een poule als deze kan je stijf onderaan eindigen. Het ambitieuze wat bij topsport hoort zit hem dan niet in drama maken over hoe erg het allemaal is. Dat zit hem in inzien dat er kansen lagen, kijken waar het mis ging en daar lering uit trekken. Op die manier volgende keer het beter doen. Ik weet heel zeker dat ze dat bij PSV echt wel doen.

29 november 2018 om 10:35

Ben ik met je eens magikhetwete. Echter na de wedstrijd tegen Bayern werd de prestatie door de media de hoogte in gepraat. De staff en spelers baalde enorm dat ze de trekker niet hadden overgehaald. Die waren heel kritisch na het gelijke spel. En ja, na de wedstrijd dit feestje was meer voor de meegereisde supporters dan voor henzelf.

29 november 2018 om 10:47

Magikhetwete: ik vind juist dat spelers als De Jong, De Ligt, Onana, Ziyech, en Nico super kritisch zijn. En juist die interviews van de media zijn heel leuk om te horen. En daarom ben ik niet zo bang dat bijv een De Ligt en De Jong gaan slagen. Dat zijn echte topsporters. Daarin is er eindelijk bij Ajax een enorme groei. Dus zeker wel een topsportmentaliteit. En PSV kan zo geduldig spelen, met zoveel passie en energie ook. Als je die discipline kan opbrengen ben je ook vrij goed bezig met het bedrijven van topsport.

29 november 2018 om 10:47

@magikhetwete #11

"je mag blij zijn als je gelijk speelt tegen Bayern absoluut. Maar je moet ook willen winnen."

En dat is precies de houding geweest van Ajax. Achteraf zei De Ligt letterlijk, zonder grijns op zijn gezicht, dat Bayern-uit "altijd lastig" was. En dat ze blij waren, maar hadden moeten winnen.

Die houding is er dus al lang.

29 november 2018 om 09:57

Ja, want Barcelona verhoudt zich tot PSV zoals Ajax tot Bayern. Budget verschillen en spelersmateriaal spelen geen rol in verwachtingen toch?

29 november 2018 om 10:00

Soms kan je reageren op dingen naar je vermogen om realisme niet uit t oog te verliezen. Iedereen verwacht dat ajax bij bayern zwaar af zou gaan. Op basis van de kwaliteit, ervaring etc was dat ook gewoon realistisch(zie benfica) en dat je dan toch een punt weet te pakken, mag je op dat moment best blij zijn. Dan door met t proces je zelf steeds te verbeteren.

29 november 2018 om 10:17

Zo zie je maar dat bij Barcelona niet alleen om resultaat gaat maar ook om mooi voetbal.

Ik heb genoeg reacties voorbij zien komen van grote ploegen die zeiden dat tesultaat telt en geen mooi voetbal.

Bij Barcelona is men veel gewent.
Beste voetballend ploeg in de geschiedenis dan wil je ook en resultaat halen en de wereld vermaken.

Het gaat duidelijk wat minder bij Barcelona. Maar dat komt meer door deze trainer. Geen Barca waardig. Ik kan niet wachten op Iniesta of Xavi. Ik wil het DNA van Guardiola terug zien bij Barcelona.

Zelfs bij 4-0 stond Guardiola te flippen als iets niet goed gaat. Deze trainer staat bij 2-0 achterstand er bij als of hij uit de TBS kliniek is ontslagen.

Hopelijk kan hij na dit jaar zijn spullen pakken.

Messi heeft hem en hele bestuur in zijn eentje keer op keer gered en dit kan niet zo lang meer.
Barca B is ook een verloren club onder dit bestuur.

29 november 2018 om 10:27

Er werd bij Ajax gezegd dat ze voor de wedstrijd tegen Bayern voor een 1-1 zouden tekenen, maar na de wedstrijd werd wel duidelijk dat er meer in zat. Dus wat jij zegt dat de 1-1 als een overwinning werd gevierd is niet waar, dat is misschien wat jij wilt geloven.

29 november 2018 om 10:39

Ajax vierde feest omdat bleek dat ze het niveau hadden om in Munchen te winnen, maar als je de interviews leest baalde men flink dat er niet gewonnen was. Je leest ook steeds in interviews dat het beter moet. Topsportmentaliteit!

Wat de media hier doet, over dat opgeheven hoofd, interesseert me ook niet zoveel. Je ziet de spelers balen, dus jouw indruk is falikant verkeerd. het is net of Ruud Gullit doorklinkt; die lult ook altijd zo slap, bv dat men in het buitenland weet wat er nodig is om een wedstrijd te winnen, en heeft het nooit ergens over. Weet je wat je gisteren nodig had? Messi!

29 november 2018 om 10:43

@magikhetwete
Als psv nipt wint van NAC lees ik ook dat het niet best was en dat het beter moet. Dus wat is je punt? Dat psv het moeilijk heeft tegen NAC zou niet moeten kunnen, want ze zijn in staat om veel betere spelers te halen. Zelfde geldt voor Barca, hoe kunnen die nu 10 kansen weg geven tegen een team waarvan de grootste aankoop 10 miljoen was en waar ze zelf een vent van 50 miljoen van de bank kunnen laten komen. Daar zullen de gesprekken over gaan neem ik aan. En dan kunnen critici vinden dat ofwel barca iets niet goed doet, of psv juist wel. Of als je NAC erbij neemt: wat deed psv niet zo best of NAC juist goed....

29 november 2018 om 11:18

Frenkie de Jong was 1 euro
Hirving Lozano was ong 10 mln

Maar dit zijn spelers die mogelijk getransfereerd gaan worden voor meer dan 50 mln, PSV (en Ajax) hebben dus spelers van dezelfde bedragen, ze zijn alleen zo goed dat ze dat kunnen creëren uit een lagere transferwaarde, dat heet ontwikkeling

PSV kan prima van Barcelona winnen, maar daar zijn gewoon stappen voor nodig. Ze hebben gisteren laten zien dat ze uitstekend kunnen voetballen, ze hebben zelfs 10 kansen gehad. maar als je dat dan hebt wordt de volgende stap jezelf belonen. En vervolgens verkoop je Lozano voor 60mln en is het punt wat jij maakt rond, PSV heeft dan ook een speler van 60mln en zo creëer je groei.

Jij gaat jouw ploeg niet bekritiseren? Nou Lenglet, begin alsjeblieft bij jezelf. Wat was jij slecht, positioneel zo zwak, voetballend ging het fout of waren het ballen van 'los jij het maar op. Lozano kon iedere keer uit jullie rug wegkomen en dan nog De Jong die maar liefst 5x helemaal vrij stond, jammer dat het hem ontbrak aan scherpte.

Je koopt er niets voor, maar PSV moet dit maar als een compliment zien. Als je er voor kunt zorgen dat het grote Barcelona een kwartier voor tijd ordinair gaat tijdrekken en dat spelers ruziend van het veld gaan, dan moet je toch wel iets goed hebben gedaan. Natuurlijk was Barcelona gewoon niet goed, maar PSV heeft dit toch ook wel deels afgedwongen.

Nogmaals, je koopt er niets voor, maar ik vind dat PSV met opgeheven hoofd de CL gaat verlaten. Zoals het Eindhovens Dagblad vanochtend al kopte: "psv is in de Champions League alleen op de ranglijst kansloos". Je zit in een poule met Barcelona, Tottenham en Inter, menigeen had verwacht dat PSV meerdere keren totaal afgeslacht zou worden worden, maar tot dusver is er pas 1 keer met meer dan 1 goal verschil verloren.

De azijnzeikers zullen wel weer genoeg aanleidingen vinden om PSV omlaag te schrijven, maar ik vind dat ze het naar hun mogelijkheden gewoon goed gedaan hebben. Het is simpelweg onrealistisch om veel meer te verwachten in zo'n poule.

29 november 2018 om 09:58

Helemaal mee eens, en de zeikerd moet je gewoon overslaan. PSV is allesbehalve kansloos geweest deze CL editie tegen ploegen die gewoon veel beter aangeschreven staan.

Het ontbrak ze gewoon aan dat kleine beetje mazzel dat Ajax wel had. Doen alsof PSV er niets van kan is echt totale onzin. Gewoon petje af voor de prestaties, heel erg jammer.

29 november 2018 om 10:07

Mazzel dat Ajax wel had? Wat een grap. Ajax heeft werkelijk alles zelf afgedwongen en dat NIET met reactievoetbal. I.t.t. PSV dat thuis tegen Inter, uit en thuis tegen de Spurs en de tweede helft in Camp Nou, puur op de counter heeft gespeeld. Zodra de drie ploegen uit hun poule een beetje aanzette, was PSV vaak nergens te bekennen. En wat dacht je van de ontelbare kansen die Ajax uit bij Bayern, in beide potten tegen AEK en thuis tegen Benfica gehad heeft?

PSV kan met opgeheven hoofd de CL campagne afsluiten, maar jullie moeten het niet mooier maken dan het is en zeker Ajax niet tekort doen.

29 november 2018 om 10:11

"psv dat thuis tegen Inter, uit en thuis tegen de Spurs en de tweede helft in Camp Nou, puur op de counter heeft gespeeld."

Alsof dat een keuze was? Je kunt simpelweg niet anders voetballen als de tegenstander op elke positie een betere speler heeft staan!

29 november 2018 om 10:25

Waarom kunnen wij het wel tegen Bayern uit dan? Of 2x tegen Benfica? Het is gewoon een gebrek aan scorend vermogen Europees gezien, in de ED schieten ze alles binnen, in Europa missen ze de meest grote kansen, en PSV is toch ook omschakel voetbal over het algemeen, dat is idd een keuze want PSV kan veel beter namelijk

29 november 2018 om 10:31

Gebrek aan scorend vermogen? Weet niet of je dat kunt zeggen, PSV maakt 5 goals in 5 wedstrijden tegen 2x Barcelona, 2x Spurs en 1x Inter. Ajax maakt er 8 waarvan 5 tegen AEK. Dan lijkt me PSV zelfs aanvallend beter in Europees verband.

29 november 2018 om 10:31

@kokkieafca0341:

Ajax doet het gewoon super in de CL, daar zul je mij geen slecht woord over horen zeggen. Ze hebben natuurlijk een lichtere poule dan Psv, maar je moet het vervolgens toch maar doen tegen AEK en Benfica. En Ajax heeft het gedaan, met als bonus zelfs een stuntje tegen Bayern. Complimenten.

Ik vind het wel heel flauw dat Ajax dus voor het eerst in 13 jaar (!) weer eens overwintert in de CL en dat sommige mensen doen alsof dit voor Nederlandse clubs ineens weer de norm moet zijn. Dat niet overwinteren een afgang is, omdat het Ajax nou eenmaal wel gelukt is. Dat is bullshit.

29 november 2018 om 10:46

@skede, PSV heeft alleen gister al 6 a 7 grote kansen gemist, dat is dan toch een gebrek aan scorend vermogen? Sommige noemen het pech, ik noem het te weinig kwaliteit, wat over het algemeen geld voor Nederlandse clubs in de CL, jaa ook wij missen teveel grote kansen, neem alleen vdBeek dit CL seizoen al en dan weet je wat ik bedoel

29 november 2018 om 10:48

@Cabi, ik zeg nergens dat het een afgang is maar ik denk dat PSV er meer uit had kunnen halen, gister hadden ze natuurlijk kunnen misschien wel moeten winnen als je de wedstrijd bekijkt, evenals Inter thuis, daar verlies je door 2 domme fouten van de keeper, het is ook wel iets typisch Nederlands, dat hebben wij ook vaak zat gehad

29 november 2018 om 10:50

Toch bekroop mij bijvoorbeeld tegen de Spurs (zeker thuis), Inter en Barcelona gisteren wel op verschillende momenten het gevoel: Ajax hier meer uit kunnen halen dan PSV nu voor elkaar kreeg. Een beetje flauw misschien en ik vind dat PSV het zeker niet onverdienstelijk heeft gedaan, maar ik mis dan PSV net de spelers met de extra flair die niet alleen grote delen van de wedstrijd 'meekunnen' op dat niveau, maar ook gewoon zo'n tegenstander kunnen verrassen of te kakken kunnen zetten. Hoe De Ligt bijvoorbeeld zo'n Lewandowski helemaal in de pocket had uit bij Bayern en de indruk die De Jong overall maakt. Zo'n Ziyech. Eigenlijk zie ik alleen Angelino bij PSV dat doen. PSV begon aan deze wedstrijden over het algemeen sterk, maar kreeg er dan toch gaandeweg een paar om de oren, was dan van de leg van begon dan aan een goedbedoeld slotoffensief dat altijd tevergeefs bleek. Ajax zakt iets minder door de ondergrens in Europa gaandeweg zo'n wedstrijd. Ironisch genoeg doet het dat in de Eredivisie dan weer meer dan PSV en ook nog vooral in de wedstrijd tégen Psv.

29 november 2018 om 11:02

"toch bekroop mij bijvoorbeeld tegen de Spurs (zeker thuis), Inter en Barcelona gisteren wel op verschillende momenten het gevoel: Ajax hier meer uit kunnen halen dan PSV nu voor elkaar kreeg."

Misschien. Net zoals ik het gevoel heb dat PSV ook wel zou hebben overwinterd in de poule van Ajax.

29 november 2018 om 11:31

@Joe Ajax heeft geen mazzel gehad. PSV zit in een poule met een zwaar uit vorm zijnd Barca (hebben nu al meer punten verspeeld dan afgelopen 2 seizoenen bijelkaar). Inter is niet zo groot als hier gesuggereerd door de meeste en Tottenham begint nu weer een beetje te draaien. En je bent meerdere wedstrijden kansloos weg gespeeld. Daar veranderd een nederlaag met 1 goal verschil niets aan. Allen gister had PSV echt kans op winst tegen een Barca uit vorm en op 20%. Dus ja PSV had wat vorm betrefd hetzelfde als Ajax tegen tegenstanders die lager op de europese lijst staan als de tegenstanders van PSV op AEK na. Vind dat de PSV supporters best wat kritischer mogen zijn naar hun team. In de eredivisie doen ze het top europees gewoon slecht.

29 november 2018 om 11:33

PSV heeft gewoon slecht gepresteerd, alleen psv’ers gaan doen alsof het niet zo is. Feyenoord werd vorig jaar afgemaakt door iedereen, maar PSV heeft het geen haar beter gedaan. inter en tottenham waren Super slecht en zelfs daar zijn geen punten tegen gepakt.

En dan Ajax mazzel noemen, die hadden op zn minst een winst eruit gesleept.

29 november 2018 om 11:34

Edit tegenstanders van Ajax staan hoger op de europese lijst. Staat niet heel duidelijk hierboven.

29 november 2018 om 11:57

Bjp79, met een beetje mazzel bedoel ik niet dat de tegenstander de bal in zn Eigen goal schiet. Maar gewoon geluk dat het net even goed valt. De 1-1 maken tegen Bayern terwijl de verhoudingen op het veld anders liggen. In de laatste minuut nog een overwinning tegen Benfica thuis. Een hele domme griek die hands maakt bij 0-0 en ga zo maar door. Ik wil echt niet de prestaties van Ajax naar beneden praten, daar ben ik echtwel trots op en heb met veel plezier de wedstrijden gekeken.

Maar laat ik het dan anders zeggen, Ajax heeft dan geen mazzel gehad maar is een keertje geen botte pech. Iets dat PSV met al die ballen op de lat en paal gisteren bijvoorbeeld wel had.

29 november 2018 om 13:34

Nogmaals geluk dwing je af, dat is niet van te voren bepaald.
PSV in de laatste minuut de winnende, is dat geluk ? Nee dan hoor ik iedereen hier zeggen het is een kwaliteit, omdat PSV tot de laatste minuut in de zwakte van de tegenstander blijft geloven en in hun eigen kwaliteiten.

In de CL hebben Spurs/inter/barca veel vertrouwen dat het goed gaat komen tegen Psv, wanneer het ook is in de wedstrijd. Die angst dwingt PSV niet af. Het is niet meer geluk hebben of pech hebben, het is puur kwaliteit.

Ajax heeft dan misschien wel dat 'geluk', omdat ze kwalitatief meer tonen dan AEK of Benfica.

29 november 2018 om 10:04

Ben het gedeeltelijk met je eens dat PSV het goed gedaan heeft. En als het mee had gezeten hadden er zomaar nog meer punten ingezeten.

Maar ik vind het jammer dat er bijv. tegen Inter thuis bij lange na niet zo fell werd gespeeld als tegen Ajax. Denk echt dat ze hier thuis wel 1 of misschien 3 punt(en) hadden kunnen halen. En als je die 3 punten pakt heb je toch een andere instelling de rest van de wedstrijden.

Tegen spurs thuis was het eigenlijk kansloos pakken ze alsnog een puntje en dan uit pijnlijk verliezen.

Al met al vind ik dat PSV het redelijk goed heeft gedaan alleen in de wedstrijden tegen Inter en barca had er meer ingezeten imo.

29 november 2018 om 10:04

Tja, het gros van de mensen die nu afgeven op PSV supporters die relatief positief zijn over de wedstrijd van gister, zijn dezelfde mensen die letterlijk op deze website van te voren nog zeiden: "Let maar op, Barca gaat PSV een pak slaag geven, zelfs op halve kracht". Zo typisch die gasten, je kunt gewoon een lijstje maken van mensen op deze site die hypocriet reageren. Treurig.

29 november 2018 om 10:07

PSV had wel kunnen winnen als ze gingen scoren. Dan krijgt zo wedstrijd een totaal andere situatie.

29 november 2018 om 10:14

Tja dat is meestal het effect van een doelpunt hè

29 november 2018 om 13:37

Nee hoor, jij vind meteen zielig en treurig omdat jij met je psv-brilletje zit te kijken. De rest geeft gewoon een zijn mening over de wedstrijd, waar jij het niet mee eens bent. Prima toch, maar dan is niet iedereen treurig en hypocriet.

29 november 2018 om 13:59

Het hypocriete is niet de mening an sich. Het hypocriete is dat vooraf wordt geschreeuwd dat Barcelona PSV helemaal van de mat gaat vegen, zelfs met een B-elftal en zonder moeite te doen. En wanneer PSV dan nipt verliest en zelf de grootste kansen creëert, en PSV supporters daar niet ontevreden over zijn (ondanks het missen van veel kansen), dan zeggen diezelfde mensen opeens: ''hoe kan je nou niet ontevreden zijn, Barcelona is helemaal niet zo goed'' blablabla.

29 november 2018 om 10:08

Precies, mensen hebben altijd wel wat te zeiken. Leg de begrotingen van Barca, Inter en Tottenham eens naast die van PSV en je kan zeggen dat ze het heel goed gedaan hebben. Soms een beetje pech gehad met afronden (Barca, Inter thuis) of een scheids die niet helemaal scherp was (Inter thuis), maar aan het eind kan PSV in ieder geval zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben. Nu hopen dat de laatste wedstrijd tegen Inter nog het aanzien waard wordt nu het niet meer is dan een oefenpotje. Hoop dat van Bommel dan wat nieuwe krachten erin gaat zetten zoals Guti, Romero en Malen.

29 november 2018 om 10:25

Ronduit bedroevend om genoegen te nemen met een punt en Ajax mazzelaars te noemen. Ga je schamen

29 november 2018 om 10:31

@cabinessence, helemaal met je eens op het laatste deel na. Psv heeft niet naar z'n mogelijkheden gespeeld als je het aantal 100% kansen ziet. Barca levert tot 2-3 keer toe de bal in bij aanvallers van Psv en daar doen ze vervolgens niets mee. En dat was in bijna alle potten zo. Psv is dodelijk effectief in de Eeredivise maar in de CL bijna niet. Tuurlijk, de CL is een ander niveau maar ook daar is een 100% kans niet anders dan in de Eredivisie.

Je mag Psv best aanrekenen dat ze niet één keer hebben weten te stunten terwijl dat er een paar keer wel in zat. Dan zijn we toch echt iets te mild voor Bergwijn, Lozano en De Jong.

29 november 2018 om 10:41

"barca levert tot 2-3 keer toe de bal in bij aanvallers van Psv en daar doen ze vervolgens niets mee."

Nou, er wordt zo vaak geroepen dat PSV weer eens mazzel had, mag ik nu dan een keer zeggen dat ze gisteren ook gewoon een beetje pech hadden? Twee keer paal, één keer lat...

29 november 2018 om 11:10

'en dat was in bijna alle potten zo'.

Ik roep helemaal nergens dat Psv weer eens mazzel had. En noem het zo vaak pech als je wil maar in 4 wedstrijden zoveel kansen missen is in mijn ogen niet echt pech meer.

Ik geef je volledig gelijk in je positieve kijk op hoe Psv het gedaan heeft maar er is toch niks mis met een beetje kritisch blijven op je spitsen? Die verzaakten gewoon op de momenten dat het er echt toe deed.

29 november 2018 om 10:35

Je koopt er een heleboel voor. Als je bv naar de eredivisie kijkt, daar is de ploeg die al vier jaar zonder prijs is de populairste ploeg. En niet alleen in Nederland maar ook in het buitenland. Dit hebben ze te danken aan het voetbal wat ze spelen en aan hun optreden in Europa. Dus om te zeggen dat je er niks voor koopt is te kort door de bocht.

29 november 2018 om 10:46

Inderdaad. Ze waren het verwachte maatje te klein, maar als ik zie hoe tegenstanders ervoor hebben moeten ploeteren hebben ze t niet zo slecht gedaan. T mocht voor mij ietsje gedurfder, maar ik ga ervan uit dat als het had gekund binnen de mogelijkheden, dat ze dat ook wel hadden gedaan. Maar zoals gezegd, daarvoor toch maatje te klein.

29 november 2018 om 10:52

@cabinessence

Dit was ook niet de eerste goede wedstrijd van PSV deze CL. Ik vind het ook een verstandige strategie van Van Bommel. Hij leert die gasten nu wat voor soort spel je moet spelen om zo'n poule door te kunnen komen. Het was vooraf duidelijk dat dat dit jaar niet zou gaan lukken. Dus het is nu ervaring opdoen voor volgend jaar, als jullie hopelijk makkelijkere tegenstanders hebben of zelf een paar procent beter zijn. Dan heb je dit type spel nodig om over 6 wedstrijden een kans te hebben.

Alternatief zou zijn geweest dat je als een dolle gaat proberen om een van deze wedstrijden te winnen. Dan ga je zeker 4 keer met dikke cijfers het veld af, en heb je geluk als je 1 keer een meeslepende overwinning pakt. Maar dan heb je niks geleerd voor volgend jaar. Ik vind dat Van Bommel zich dus heel erg goed heeft opgesteld deze CL.

29 november 2018 om 11:19

Ik lees nu pas dit bericht van je, PSV heeft inderdaad leuk meegedaan. Soms goede momenten, gister een goede wedstrijd.
Volgend jaar terugkomen en een iets betere loting, iets meer goede momenten en een bal die er net wel in valt en je staat ook gewoon in de 1/8e finale.

29 november 2018 om 12:42

Het is knap dat PSV het Barcelona lastig weet te maken, maar aan het einde moet je concluderen dat PSV helemaal niets heeft weten af te dwingen.

Van Bommel begon voor de wedstrijd weer aan het riedeltje dat ze hoog druk zouden zetten "net als in de voorgaande wedstrijden in de Cl". Toen moest ik alweer een klein beetje lachen, want in de voorgaande wedstrijden was daar geen sprake van, dan wel slechts een paar minuten. Maar wat bleek: ik heb genoten van het druk zetten van PSV en de kansen die daaruit werden gecreëerd.

Het is bijna bizar dat je deze wedstrijd niet 'gewoon' wint, ondanks het feit dat ene L. Messi bij de tegenstander meedoet. Je koopt er niets voor, dat is zonde. Voor de laatste wedstrijd had het niets meer uitgemaakt, maar het was toch wel een mentale CL-opsteker geweest voor Psv. Leuk meedoen wil je uiteindelijk toch ook een keer op het scorebord terugzien.

PSV heeft alles bij elkaar een vrij positieve CL gehad. Qua reslutaat was er meer haalbaar als het op brpaalde momenten even meezat maar het spel was (op die ene wedstrijd die we gelijkspeelde na) vrij behoorlijk. Natuurlijk is niet alles positief maar we kunnen nu toch constateren dat Dumfries en Angelino prima dit niveau aankunnen, dat Rosario eigenlijk beter is dan Hendrix terwijl hij jonger is en vorig seizoen nog anoniem bij Jong PSV speelde, dat Bergwijn en Lozano ook op dit niveau heel dreigend zijn en we hebben ook geleerd dat Luuk de Jong toch wel nuttig kan zijn buiten de eredivisie. Niet de gedroomde resultaten maar in veel gevallen wel de gedroomde ontwikkeling van spelers. Hopelijk kan het team een beetje bij elkaar blijven zodat we komend seizoen van deze ontwikkelingen kunnen profiteren in Europa. Met iets meer ervaring en een wat betere loting valt er zeker wat te halen in europa

29 november 2018 om 11:00

Ik vind eigenlijk alleen gister een dubbeltje op zijn kant. Dat Psv kansen heeft gehad dat klopt, maar vergeet niet dat een Messi in goede doen er ook 2 of 3 gemaakt had. En dan vergeet ik nog de kansen van oa Maicom en Dembele. De overige wedstrijden in de CL heeft Psv terecht niet gewonnen en kon je duidelijk zien dat de tegenstanders niet op volle kracht hebben gespeeld. Waar een aantal jaren geleden het reactievoetbal een goed plan was voor de CL, denk ik dat ze dit jaar met meer pressie en controle betere resultaten hadden kunnen boeken. Lozano vond ik heel zwak in alle CL wedstrijden, zonde...

29 november 2018 om 15:22

Loop niet zo slap te lullen met je op halve kracht, leg mij eens concreet uit hoe je kunt vaststellen dat er op halve kracht gespeeld werd door de tegenstanders in de poule. Alsof clubs in de CL in een poule van 6 wedstrijden het zich kunnen veroorloven om op halve kracht te spelen, alsjeblieft zeg

Ze moeten alles op alles zetten om Guardiola terug te halen naar Barcelona. Misschien met het argument dat hij nog 1x kan samenwerken met Messi en een flink salaris. Het is echt verschrikkelijk wat er over is gebleven van het spel. Hetzelfde geldt overigens voor Bayern na Guardiola.

29 november 2018 om 11:02

Bayern na Guardiola ? Geef mij maar de periodes onder Heynckes, dat was een veel beter en leuker elftal om te zien.

Sorry ik heb me de hele tijd proberen in te houden maar ik vind echt beschamend hoe PSVers proberen doen geloven dag ze het best aardig hebben gedaan.
Je verliest thuis van een Barcelona met vele blessures en een complete off day! Daarnaast haal je fucking 1 punt uit al die wedstrijden! Ik snap dat je positief moet blijven maar we moeten niet doen als of PSV goed heeft gepresteerd want dat hebben ze niet gedaan! Dat ene punt tegen Spurs hebben ze ook met geluk gepakt, met alle ballen hoog op de Jong.
Eind van de dag telt het resultaat en niet dat je af en toe leuk hebt geprobeerd te voetballen. Een Inter uit vorm zal PSV thuis een voetballes geven zodat echt weten dat ze Europees slecht voor staan want daar gelden andere wetten.

29 november 2018 om 11:00

Voetballes zelfs, toe maar.

Overigens ben ik Ajacied, en geen Psv'er. Dus ik bekijk het niet vanuit clubvoorkeur, anders dan jij. En dan zie ik dat PSV heel realistisch gespeeld heeft tegen grote tegenstanders. Met een teleurstellend resultaat. Dat resultaat had alleen beter kunnen zijn met iets meer geluk, het geluk dat ze in de eredivisie wel regelmatig hebben, maar nu even niet. Dat is jammer, maar niet meer dan dat.

Dus nee, PSV verdient geen bekers, geld andere prijzen. PSV heeft deze campagne gespeeld in de wetenschap dat ze de volgende ronde niet zouden halen, en hebben de wedstrijden realistisch gespeeld, en in een paar wedstrijden hebben ze dat prima gedaan. Ze hebben gespeeld om beter te worden. Ze hadden ook als een dolle aan kunnen gaan vallen. Dan hadden ze misschien een keer gewonnen, maar de rest hadden ze dan dik verloren. En daar hadden ze dan helemaal niks van geleerd. Ik denk dat PSV waardevolle ervaring heeft opgedaan nu.

29 november 2018 om 11:58

Toch grappig, dat bijna iedereen na de loting al 100% zeker wist dat PSV kansloos laatste zou worden. En nu wordt PSV inderdaad laatste (maar wel met veel minder dikke nederlagen dan door velen verspeld was) en dan is dat ineens een schande?

De realiteitszin is bij sommige mensen weer ver te zoeken. Qua financiële verhouden is PSV in een poule zetten met Barcelona, Tottenham en Inter ongeveer hetzelfde als Excelsior in een poule zetten met Ajax, PSV en Feyenoord. En dan achteraf zeggen dat het voor Excelsior een afgang is dat ze maar één punt pakken…

Triest om te Lezen dat mensen roepen o ja wel goed gespeeld blablablabla je ligt er uit dus er is niks goeds

29 november 2018 om 11:28

Eindelijk een realist..6 wedstrijden 1 punt..
en dan zeggen we deden het prima. is lachwekkend

29 november 2018 om 12:08

Dat is hetzelfde dat je tegen Heracles zegt dat ze een kut seizoen draaien omdat ze geen kampioen zijn geworden.....

Dat ajax nu voor het eerst in 13 jaar weer overwintert in de cl zegt al genoeg. Van PSV is het ook alweer een paar jaar geleden. Het overwinteren in de CL is voor een Nederlandse club bijzondere dan een kampioenschap halen.

Ajax heeft gelukkig 2 jaar geleden een super reeks neergezet in de EL en mogen dit jaar overwinteren. En dan nog een PSV dat 3-4 jaar geleden een keer overwinterde. Maar verder dan dat komen de ED clubs niet in Europa. Maakt niet uit of het Ajax, PSV of Feyenoord is over het algemeen stellen ze redelijk teleur tegen vaak zelfs tegenstanders waarvan je denkt dat moet te doen zijn. Bij deze poule van PSV wist je van te voren al dat alles hoger dan de 4e plaats een grote overwinning zou zijn.

29 november 2018 om 12:43

Aan de andere kant was het voor Ajax niet ongebruikelijk om gewoon de overwinteren in de Europa League de afgelopen jaren, zelfs als de groep in de CL verschrikkelijk zwaar was. Dat PSV nu al uitgeschakeld is is toch pijnlijk en in mijn ogen ook een beetje een wanprestatie.

29 november 2018 om 13:15

Nee als Heracles Europees haalt hebben ze een goed seizoen, blijven ze net bo0ven de degradatie streep een kut seizoen..
maar je zegt dus PSV moet zich het Heracles van Europa voelen?
Niets ten nadelen van Heracles maar lekkere instelling

Wat was Barca enorm slordig en slecht. Toch zag ik uit een hoop acties wel dat ze het wel geloofden. Nee, Barca is allerminst in goede doen en gisteren was toch wel degelijk door de ondergrens

Heb in jaren niet zo veel slordig balverlies gezien als gisteren.. Maar meerdere keren bleek wel dat Barca niet met het mes tussen de tanden speelde. Pique die geen overtreding maakt op Lozano en hem doorlaat, dat soort dingen vielen me erg op.

Ik voel mee met de enorme teleurstelling aan Psv kant, ze waren duidelijk de betere ploeg met mooi aantrekkelijk voetbal en verdienden de overwinning.
Jammer dat de open kansen werden gemist die in de ED zonder twijfel een doelpunt zouden opleveren.
Het ontbrak duidelijk aan geluk maar wellicht ook net dat beetje onervarenheid en rust en killersmentaliteit op het 'moment supreme' op dit niveau met dit talentvolle team.
Investeren in talenten(financieel) en dus internationale ervaring opdoen is zondermeer noodzakelijk voor ons nationale voetbal om in de top mee te strijden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren