Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Koeman neemt Dilrosun op in definitieve selectie Nederlands elftal

Laatste update:

Bondscoach Ronald Koeman heeft Javairô Dilrosun opgenomen in zijn definitieve selectie van het Nederlands elftal. De buitenspeler van Hertha BSC mag hopen op zijn Oranje-debuut in de Nations League-wedstrijden tegen Frankrijk (16 november) en Duitsland (19 november). De aanvaller, die eerder speelde voor Ajax en Manchester City, is de enige nieuwe naam in de Oranje-selectie.

In de vorige interlandperiode liet Koeman met Pablo Rosario, Denzel Dumfries, Steven Bergwijn en Arnaut Danjuma Groeneveld debuteren in de selectie. Laatstgenoemde zat nog wel in de voorselectie, maar is vanwege een blessure door Koeman niet opgenomen in de 24-koppige selectie voor de duels in de Nations League. Justin Bijlow (Feyenoord), Timothy Fosu-Mensah (Fulham), Hans Hateboer (Atalanta), Wesley Hoedt (Southampton), Ruud Vormer (Club Brugge) en Wout Weghorst (VfL Wolfsburg) zijn de andere afvallers.

Dilrosun tekende afgelopen zomer bij Hertha BSC en maakt dit seizoen veel indruk in de Bundesliga. De twintigjarige geboren Amsterdammer kan volgende week vrijdag debuteren in De Kuip tegen de wereldkampioen. Drie dagen later staat in Gelsenkirchen het duel met de Duitsers op het programma. Oranje staat na twee wedstrijden op drie punten. Vorige maand was de ploeg van Koeman met 3-0 te sterk voor Duitsland, terwijl in Parijs eerder met 2-1 werd verloren van Frankrijk.

Doel: Marco Bizot (AZ), Jasper Cillessen (Barcelona), Jeroen Zoet (PSV)

Verdediging: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind, Matthijs de Ligt (beiden Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (PSV), Kenny Tete (Olympique Lyon), Stefan de Vrij (Internazionale)

Middenveld: Donny van de Beek, Frenkie de Jong (beiden Ajax), Pablo Rosario (PSV), Marten de Roon (Atalanta), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool)

Aanval: Ryan Babel (Besiktas), Luuk de Jong, Steven Bergwijn (beiden PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon), Javairô Dilrosun (Hertha BSC), Quincy Promes (Sevilla)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op Tete en vd Beek na een hele goede selectie. Gewoon hopen op een overwinning. Ben benieuw hoe Dirolsun het gaat doen. Hopelijk gaat Koeman hem niet meteen voor de leeuwen gooien tegen Frankrijk.

9 november 2018 om 12:59

Tonny eveneens

9 november 2018 om 13:52

Welke criteria selecteert hij Tony Vilhena? Speelt heel seizoen drama en voegt werkelijk niks toe en in mijn ogen absoluut geen Oranje speler. Middelmaat net als Feyenoord speelt!

9 november 2018 om 13:53

Javairo is van Spaarndammer, Westside.......fo life. Deze jongen heeft het pas verdiend om geselecteerd te worden. Die presteert week in week uit in de top van de Bundesliga!

9 november 2018 om 14:14

Marranr1, heb jij misschien iets tegen Feyenoord? Volgens mij ben jij het met de hele selectie eens behalve Vilhena.. en altijd als ik jouw commentaar lees is het altijd iets negatiefs richting Feyenoord. Vilhena is geselecteerd omdat hij de enige aanjager is die oranje heeft. Het is geen basiskandidaat, maar wel handig om er bij te hebben, maar als die een ander shirt droeg had je hem denk ik niet benoemd. Vind het ook grappig dat als je het over een speler hebt dat je toch even de club prestatie moet benoemen. Het is duidelijk dat het jou om Feyenoord gaat. Als Bijlow er bij zat had je die waarschijnlijk ook benoemd.

9 november 2018 om 14:28

Tonny in Oranje vind ik best redelijk. Je ziet dat hij zich dan kan optrekken aan betere spelers wat hij bij Feyenoord niet kan. Koeman wil naar een vaste selectie werken dan snap ik dat sommige jongens er bij zitten ook al zijn ze niet in topvorm. Voor vd Beek zou je Klaassen kunnen oproepen. Dat zijn jongens met dezelfde kwaliteiten.

9 november 2018 om 14:38

Zou in plaats van van de beek inderdaad ook wel weer eens Klaassen willen zien. Laat het toch aardig zien bij werder, waar hij basis is.

9 november 2018 om 14:42

Vilhena staat al 5 jaar stil. Ontwikkelt zich 0,0 in mijn ogen niets meer dan een ijverige postbode bij Fey als in Oranje. Echt 0 toegevoegde waarde!

9 november 2018 om 15:06

Vilhena presteert anders altijd goed in Oranje. Geen basisspeler, maar een prima alternatief voor achter de hand. Veel alternatieven zijn er ook niet.

9 november 2018 om 15:16

Haha zitten beide bij Rob Jansen (zaakwaarnemer) he dus dat zou het misschien kunnen zijn

9 november 2018 om 13:18

Strootman en Vilhena horen in huidige vorm ook niet thuis in deze selectie

9 november 2018 om 14:39

Strootman zou inderdaad wel doorgeselecteerd mogen worden, heeft in oranje nu wel genoeg kansen gekregen. Vilhena moet gewoon weg bij Feyenoord, kijken hoe hij met betere spelers om zich heem presteert. Ik snap op zich wel dat Koeman hem erbij houdt.

9 november 2018 om 13:54

Vd beek wordt hier echt onderschat!! Loopvermogen, scorendvermogen winnaarsdrift

9 november 2018 om 14:29

Donny is een dienende speler met veel lopend- en scorend vermogen. Die kwaliteiten moet je willen zien. En dat willen sommigen schijnbaar niet. Of ze zien het gewoonweg niet.

9 november 2018 om 14:41

Ik zie die kwaliteiten wel, maar hij is in mijn ogen hetzelfde type als Klaassen, die het nu goed doet bij werder en daar basis is. Die zou ik in plaats van Donny ook wel weer eens een kans gunnen. Te meer omdat vd beek niet onomstreden is bij Ajax. Verder helemaal eens met het feit dat van de beek een groot talent is.

9 november 2018 om 16:17

Donny is inmiddels redelijk onomstreden bij Ajax. Speelt zo ongeveer alles. Het lijkt er meer op dat Neres inmiddels het kind van de rekening is geworden. Klaassen en Donny zijn allebei blond en hebben allebei loopvermogen en daar stopt het eigenlijk. Donny is echt een stuk technischer dan Klaassen en verdedigd echt veel beter. Donny op zes gaat bv best aardig, Klaassen op zes is echt dramatisch. Klaassen gaat niet meer aanhaken bij het Nederlands elftal, daar is hij niet allround genoeg voor. Als pure tien is hij gewoon niet goed genoeg en dan moet je meer kunnen.

9 november 2018 om 14:32

@ozward:

Een hele goede selectie? Toch nog heel veel middelmaat:

Tete, De Roon, Strootman, Vilhena, Dumfries, met name, dus het middenveld heel slecht bezet.

Met Van de Beek/blind, Frenkie de Jong en Wijnaldum kan je nog een heel aardig middenveld neerzetten, maar dat was het dan ook wel.

9 november 2018 om 14:44

Ben benieuwd wat al die Ajacieden die hem afschreven als 'toch niet creme de la creme' van de Ajax-opleiding nu vinden? *crickets* Ik blijf het zeggen op jonge leeftijd altijd naar het buitenland gaan. Je leert er meer, fysiek en financieel ga je erop vooruit. Je CV staat er goed op dus mocht je toch niet meteen slagen kun je altijd nog aansluiten bij de subtop van Europa of de top van de Eredivisie. Zie Malen, Bruma, Rekik allen 'het vangnet' gebruikt om weer stappen te maken. Blijven bij de club die je opleidt biedt namelijk ook geen garanties want er zijn tig voorbeelden van jongens die wel bleven bij een Ajax of PSV en niet doorbraken. Zij zullen voor altijd die 'wat als ik ...' vraag hebben knagen. Gewoon gaan!

9 november 2018 om 14:58

Malen staat gewoon wissel bij een eredivisietopper, dat had hij ook bereikt zonder tussenstap bij Arsenal.

Rekik & Bruma hebben beiden eigenlijk ook pas stappen gemaakt nadat ze basis kwamen in de eredivisie-top - iets wat ze in alle waarschijnlijkheid ook hadden bereikt wanneer ze bij Feyenoord gebleven waren.

9 november 2018 om 16:47

Jij snapt niet wat ik probeer te zeggen. Je redeneert alsof ze een garantie op doorbreken hadden als ze bleven. Je vergeet dat een PSV of Ajax ook gewoon aankopen doet die een doorbraak kunnen tegenhouden of stagneren. Maar goed je snapt nogmaals niet wat ik zeggen wil.

9 november 2018 om 20:24

@maykel24

spelers als De Bruyne en Salah haalden alsnog de top via een omweg omdat die goed genoeg waren. de talenten die jij noemt blijkbaar niet

Frisse wind, terecht! maar serieus, wat doen Tony, vd beek en Tete in deze selectie?! Doorslecteren aub. Geef de kans aan anderen.

9 november 2018 om 12:19

Doorselecteren is ouderen voor jonge spelers vervangen.. Je bedoelt niet selecteren aub.

9 november 2018 om 12:47

Doorselecteren hoeft toch niet precies met oudere spelers te zijn. Als bijvoorbeeld Van de Beek, Vilhena en Tete niet goed genoeg blijken na een aantal interlands dan zijn ze niet goed genoeg en dan kun je ze dus ook doorselecteren.

9 november 2018 om 12:22

Op basis van kwaliteit komen ze alle drie wel in aanmerking, maar op basis van vorm vind ik idd ook dat ze er niet bij horen te zitten. Vd Beek vond ik eigenlijk beter spelen toen hij nog veelvuldig invaller was en Vilhena staat al langer stil in zijn ontwikkeling.

9 november 2018 om 13:26

Van De Beek is ook gewoon een Klaassen 2.0. In potentie wellicht wel wat beter, maar gniet een speler die Oranje in de toekomst veel goeds zal brengen. Ik vind het toch vooral een passant die erbij blijft tot er weer middenvelders doorbreken.

9 november 2018 om 13:35

Ik vind Van de Beek eerder een Klaassen 0.6 / the poor man's Klaassen om in die terminologie te blijven. Het goede aan Klaassen is diepgang met scorend vermogen. Van de Beek moet nog een mentale stap zetten om niet onder de druk te bezwijken qua finishing maar ook qua passing onder druk.

9 november 2018 om 13:36

In potentie heeft hij het wel in zich, maar alles zal afhnagen van zijn verdere ontwikkeling. Al geldt dat natuurlijk voor veel meer spelers. Vilhena is ook zo'n speler. Inmiddels speelt hij al bijna 8 jaar in de eredivisie en hoewel hij bekend stond als een toptalent, heeft hij niet extreem veel stappen gemaakt vind ik.

9 november 2018 om 14:43

Ik vind Klaassen op dit moment ook beter, en ik snap niet waarom een basisspeler die het goed doet in de Bundesliga niet de voorkeur krijt boven een niet-basisspeler bij Ajax in de eredivisie

9 november 2018 om 12:23

Als Van de Beek de ballen wel had gemaakt tegen Benfica en Bayern, dan had die er van iedereen wel bij mogen zitten. Hij staat steeds op de goede plek, alleen vallen de ballen er niet in. Tete is ook logisch omdat Janmaat geblesseerd is en Fosu-Mensah een iets mindere periode heeft.
Vilhena heeft kwaliteiten die andere middenvelders niet of minder hebben. Hij is fel, fysiek sterk en heeft een prima techniek, een beetje ala Edgar Davids. Dat hebben andere linksbenige middenvelders (strootman, Vormer) minder.

9 november 2018 om 12:53

Dat is niet de enige reden. Ja, hij had die goals mogen maken, maar daarnaast was hij ook gewoon geen toegevoegde waarde. Donny is 90 procent van de wedstrijd onzichtbaar, en als hij de bal heeft gebeurt er vrij weinig mee. Een pass terug of breed of hij verspeeld de bal als hij een bal naar voren speelt

Het is ook niet helemaal eerlijk, want ik vind de 10 positie ook niet voor hem weggelegd. Een meer controlerende positie ligt hem echt stukken beter. Ik vond hem in de beker tegen GAE echt goed spelen als controlerende middenvelder.

9 november 2018 om 13:30

Ik snap de beweegredenen van jouw betoog en men denkt wel vaker in de waan van de dag, maar Van De Beek is ook gewoon geen speciale speler. Hij zit erbij omdat we verder niet heel veel hebben en omdat Propper geblesseerd is.

Vilhena zit er inderdaad bij omdat hij andere kwaliteiten heeft en ik denk ook omdat hij multifunctioneel is, maar ook Vilhena is vooral een gebrek aan beter. Misschien een type Edgar Davids, maar wel vele malen slechter.

Maar goed, ik ben allang blij dat Vormer er niet bij zit. Vergeleken met die verkiezing heb ik totaal geen problemen met Van De Beek of Vilhena. Ik vind het nog steeds ongelooflijk dat Vormer interlands achter z'n naam heeft.

9 november 2018 om 13:52

Ik ben geen echte fan van donny, maar als Tadic geen ballen kan vasthouden, dan heb je niets aan donny als lopende middenvelder.

9 november 2018 om 20:28

@sirius

dit hele Oranje speelt bij een gebrek aan beter op De Ligt, Van Dijk en De Vrij na

9 november 2018 om 13:00

Het is een kwestie van de beste selectie samenstellen ipv de beste spelers. Als je 1-0 voorsprong moet vasthouden het laatste kwartier zet ik liever Vilhena en Tete erin dan bijvoorbeeld Klaassen en Hateboer, ondanks dat die inderdaad beter voetballen op dit moment. Vilhena speelt al maanden slecht bij Feyenoord waar die het spel moet verdelen terwijl die bij Oranje steeds wordt uitgelicht. Zijn rol past daar gewoon beter. Prima selectie dus. Zou alleen Strootman eruit halen.

9 november 2018 om 14:01

Wie dan? Ik heb net de selectie van jong oranje gezien die hebben maar 3 middenvelders? Hendrix hoeft van mij ook niet, Rosario vind ik ook al minder dan in het begin van het seizoen (welbekende jeugddip lijkt me).. welke middenvelders moet hij dan oproepen?

9 november 2018 om 14:12

Ik ben ook wel gecharmeerd van Koopmeiners van AZ. Die gaat er ook wel komen.

9 november 2018 om 15:28

Koopmeiners haalt een prima niveau bij az, maar hij kan nog echt wel beter. Hij is er nu nog niet klaar voor en het lijkt me niet handig om hem te vroeg te brengen, maar verwacht wel dat hij binnen een jaar er klaar voor is.

Mooi, ik zie liever een jonge jongen spelen met oog op de toekomst als een Babel. Persoonlijk zie ik Kongolo ook graag in de selectie als linksback. En wat Vilhena er bij doet?? Joost mag het weten.

9 november 2018 om 12:20

Toch vind ik Babel het vreemd genoeg heel aardig doen in Oranje. En dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Een beetje het omgekeerde van Strootman.

9 november 2018 om 12:22

Haha precies

9 november 2018 om 12:29

Je moet niet naar de leeftijd kijken maar gewoon de beste spelers selecteren.

9 november 2018 om 12:47

@Horwi

Ik vind dat je weldegelijk naar de leeftijd moet kijken hoor. Zeker op dit moment waar er wordt gebouwd aan nieuw team. Je hebt niet zo veel aan spelers die straks te oud zijn voor een EK of WK. Maar blijkbaar denkt Koeman dat Babel er bij is bij het volgende toernooi. Of misschien komt het doordat Koeman zijn talent in combinatie met ervaring wil gebruiken, want je kan natuurlijk geen 11 jonkies opstellen.

9 november 2018 om 12:48

Dat ben ik met je eens, maar je kan beter afscheid nemen van een speler die je toch niet naar een hoger niveau tilt en daar een frisse jonge talentvolle speler voor selecteren

9 november 2018 om 12:56

Een team opbouwen met een nationaal elftal is een fabeltje. Dat werkt alleen als ze elke dag samen trainen, zoals vlak voor een groot toernooi. Koeman blijft gewoon elke keer debutanten oproepen en speelt met andere opstellingen, dat kan. Maar doe nou niet alsof hij met een groot project bezig is en een team voor de komende tien jaar neer gaat zetten. Internationale toernooien zijn gewoon momentopnames en je moet gewoon de beste spelers in het veld zetten. Ook tijdens zoiets nutteloos als de Nations League.

9 november 2018 om 12:59

Gedeeltelijk mee eens. Als je al 2 jaar met elkaar speelt, dan kan je tijdens de weken van een EK of WK wel een hechter team smeden, dan dat je 2 weken voor het WK op 0 moet beginnen.

9 november 2018 om 13:05

Ja maar dan moet je wel een van de betere Nederlandse spelers zijn gedurende twee jaar. Je gaat niet een goede speler banken omdat de rest toevallig al langer samenspeelt.

9 november 2018 om 13:10

Hoeft niet altijd, proeven in een grote oranje is altijd goed voor je ontwikkeling. Maximaal 3 spelers denk ik eraan.

9 november 2018 om 13:30

@Horei Ja, ik denk zeker dat je een team kan opbouwen. Denk jij dat je niks hebt aan de trainingen, besprekeningen en wedstrijden samen in die 2 jaar? Je moet weten wat je er van je verwacht wordt op je positie, de visie van de coach moet duidelijk zijn en de coach moet dingen uitzoeken wie er het beste in zijn visie past. Zo bouw je met z’n alle naar dat toernooi toe. Ik snap ook wel dat je daar minder tijd voor hebt dan bij een club, daarom moet je juist het team selecteren waarmee je het straks wil gaan doen.

9 november 2018 om 17:19

voetbal14253, je kan moeilijk een selectie neerzetten met een gemiddelde leeftijd van 22 of 23. Dat werkt misschien in de Eredivisie, maar internationaal word je op die manier opgegeten. Babel is geen jonge gozer meer, maar hij heeft de ervaring die je op sommige momenten nodig hebt. Een jonge selectie is ook mijn voorkeur, maar wel aangevuld met een aantal ervaren jongens.

Geen gekke selectie, kan voor de verandering een keer niet zeuren. Misschien dat Klaassen een kans zou moeten krijgen maar verder ziet het er prima uit.

9 november 2018 om 13:34

Klaassen alsjeblieft niet. Dat is gewoon pure middelmaat die het nu niet meer dan leuk doet bij Werder Bremen. Het is beter dan een Vormer selecteren, maar ook Klaassen voegt niet veel toe.

9 november 2018 om 15:43

Als ik puur naar dit moment kijk heb ik hem veel liever dan Donny. Zie verder ook geen toekomst in het Nederlands elftal voor Klaassen.

9 november 2018 om 13:48

Gast.. we hebben eindelijk wat voetbal op het middenveld en dan wil je weer terug naar zo een non-voetballer. Doe maar even niet.

Waarom wordt Tete opgeroepen en Hateboer niet? Ik heb geen voorkeur voor beide, maar Tete heeft dit seizoen enkel twee wedstrijden voor het tweede van Lyon gespeeld, terwijl Hateboer basisspeler bij een middenmoter/subtopper van de Serie A is. Ik dacht dat Koeman vooral zocht naar spelers die ook daadwerkelijk wekelijks in de competitie spelen.

9 november 2018 om 13:55

Omdat hateboer met alle respect niets in oranje heeft te zoeken. Tête op dit moment ook niet, aangezien hij niet speelt. Echter als je 1 van beide moet selecteren, dan in ieder geval de beste van de 2 en dat is tête.

9 november 2018 om 15:08

Beste van de 2 op basis waarvan? Hij speelt nooit dus dat kun je niet bepalen. Hateboer speelt meer en doet dat blijkbaar naar behoren.

9 november 2018 om 15:23

Blijkbaar? Volgens wie? Zie af en toe wedstrijden door EL en serie A, maar zowat altijd stelt hij teleur. Enige dat hij voor heeft is dat hij misschien aardig past in het systeem

9 november 2018 om 20:30

@bigjesper

Cillissen wil je er dus ook niet bij? die speelt namelijk ook amper bij Barca

Baas! Gezien zijn prestaties bij Hertha eerste seizoenshelft en huidige concurrentie de meeste logische keuze! Hopelijk laat hij zien waarom hij nu al geselecteerd is. De kwaliteit en lef heeft hij zeker. Het gaat er eigelijk om of hij mee kan met het tempo en fysiek.

Cillessen
Tete
De Ligt
Van Dijk
Van Aanholt
Rosario
De Jong
Wijnaldum
Promes
Depay
Bergwijn

Tere, van Beek, Rosario, Luuk de Jong en Vilehna ... Hadden niet gehoeven van mij. Maar goed. Babel had ik er wel bij genomen. Puur ervaring, balvast en niet te snel onder te indruk van de tegenstander.

2 mooie wedstrijden!

9 november 2018 om 12:25

Wie in plaat van de spelers die je opnoemt. Als je geen betere alternatieven kunt noemen dan zeg je eigen dat je geen betere spelers kunt bedenken en dan is het dus terecht dat ze opgeroepen zijn. Dat ze het niveau niet hebben wat oranje moet nastreven is iets anders, maar zolang er geen betere zijn moet je het hiermee doen.

9 november 2018 om 12:29

Klaassen en weghorst hadden sowieso wel gekund denk ik. Die doen het dit jaar beide goed in de BuLi.

9 november 2018 om 12:33

Klaassen had denk ik wel voor Vd Beek gemogen en Weghorst of de Jong is voor mij lood om oud ijzer, maar hij doet het idd goed dus in plaats van de Jong een kans krijgen was niet heel verkeerd geweest.

9 november 2018 om 13:16

Klaassen voor vd Beek. Weghorst voor De Jong. Hateboer voor Tete. Maar ik zou niet weten wie je in de plek van Rosario en Vilhena zou moeten plaatsen zo 1,2,3. Er zijn niet gek veel goede opties meer!

9 november 2018 om 13:56

Weghorst zou ik persoonlijk nooit selecteren, want ik heb altijd het gevoel dat hij zo een rode kaart kan krijgen.

Wat een aanvallende talenten beginnen er te komen! Kluivert, Bergwijn, Groeneveld en Dilrosun. Verdedigend hebben we ook toppers! Ik zie het steeds positiever in met oranje.

9 november 2018 om 12:29

Klopt, maar allemaal helaas geen spits .

9 november 2018 om 12:34

Depay kan denk ik nog jarenlang in de spits, maar daar mogen we idd op hopen dat er ook wat spitsen doorbreken. De enige Nederlandse spits wat op dit moment doorkomt is Dylan Vente en ik weet niet of dat de redder gaat worden in de spits voor oranje.

9 november 2018 om 12:43

Sam Lammers doet het erg goed bij Heerenveen, zou hem volgend jaar wel in het 1e van PSV willen zien. Maar Depay kan nog wel wat jaren mee, en dat is absoluut geen verkeerde keus voor in de spits.

9 november 2018 om 12:49

Redan van Chelsea komt er aan... nog even maar dat wordt hopelijk onze fysiek sterke, snelle balvaardige topper voorin...

9 november 2018 om 13:14

Redan, Brobbey, Zirkzee zijn alle drie erg talentvolle spitsen. Er komt genoeg aan, de vraag is wie goed genoeg is voor seniorenvoetbal op hoog niveau.

9 november 2018 om 13:18

Altijd de hoop gehad op Locadia. Jammer dat hij bij BHA nu ook wissel staat, maar hij heeft mijn inziens wel de kwaliteiten om een sterke spits te worden. Fysiek sterk, vrij snel, neusje voor de goal. Het kan er altijd nog uit gaan komen natuurlijk!

9 november 2018 om 13:18

Boadu en Brobbey wil ik ook nog aan dat lijstje toevoegen. Natuurlijk is in het verleden gebleken dat de ontwikkeling van jonge toptalenten compleet onvoorspelbaar is, maar er staat wel wat voor de deur. Hopelijk verlost een van hen Oranje van het spitsenprobleem.

Geen spits, maar wel mogelijk een andere talentvolle aanvaller voor de toekomst is Stengs!

9 november 2018 om 13:40

Hopelijk kiest Xavi Simons ook voor Oranje. Dat is een van de beste spelers ter Wereld in zijn leeftijdscategorie.

9 november 2018 om 13:57

Dat roep je wel erg vroeg.. Dat terzijde, Simons kan alleen voor Nederland spelen, hij heeft enkel de Nederlandse nationaliteit (geboren in Amsterdam).

Ik snap niet waarom van de Beek wordt geselecteerd, terwijl Klaassen het momenteel beter doet. Het is allebei niet top, maar dan zou ik wel de betere kiezen.
En ja, Tete is mij ook een raadsel. Ik snap niet wat er met hem gebeurd is. Leek toch een uitstekende back in wording (net als Karsdorp) en zie waar ze nu staan. Jammer.

9 november 2018 om 12:27

Klopt. Karsdorp heeft de pech met blessures. Tete is aanvallend gewoon erg matig. Hopelijk kan dumfries juist wel de lijn naar boven toe vast houden, indien hij een keer naar het buitenland gaat. Verder hebben we op de bal positie niet heel veel. Hateboer is een optie, janmaat geblesseerd en fosu mensah nog niet goed genoeg

Aardige selectie op zich, maar ik had Tete en Vilhena thuis gelaten en Klaassen en Brenet of Hateboer meegenomen. Klaassen en Brenet laten mooie dingen zien in Duitsland en Hateboer zit met Atalanta weer in de liften. Tete speelt nooit en Vilhena steekt nou niet in goede vorm.

9 november 2018 om 12:39

Brenet? Die zag ik niet aankomen. Dan zou ik eerder aan Willems denken als we dan toch bezig zijn om naar (ex-) PSV-ers te kijken. Dan zou ik altijd eerder Hateboer kiezen voor de RB-positie.

9 november 2018 om 12:59

Brenet is een echte back die zowel achterin als als vleugelback kan spelen, aan beide kanten kan spelen en wanneer hij speelt bij Hoffenheim het doorgaans erg goed doet.

Mooi om te zien. De volgende generatie komt eraan met talentvolle spelers. Ik ben erg enthousiast over Danjuma en Dilrosun op de vleugels.

Zo dan! Heeft die jongen op deze foto een kogelvrij vest aan onder zijn shirt?

9 november 2018 om 12:37

Nee, dat is meetapparatuur

Ik zou voor deze elf opteren, met als keuzemogelijkheid voor CVM Blind of de Roon en linksbuiten Bergwijn of Babel.

Cillessen
Dumfries
de Ligt
van Dijk
Aké
F. de Jong
Blind/Roon
Wijnaldum
Promes
Memphis
Bergw/Babel
9 november 2018 om 13:05

Grotendeels wel met je eens, hoewel ik zou opteren voor Van Aanholt voor Ake. Ake is geen echte back. Ook Blind op lb en De Roon dan op dm zou nog kunnen, zoals tegen Duitsland. In het laatste geval mis je wel wat snelheid op lb, maar dan heb je in ieder geval wel aardige opbouw van achteren.

9 november 2018 om 13:28

Blind op LB vind ik riskant o.b.v. zijn snelheid (of liever gezegd, gebrek aan). Van Aanholt is zeker een optie, al vind ik die verdediogend beduidend zwakker dan Aké. Het is ook een luxeprobleem achterin. Als van Dijk en de Ligt geblesseerd of geschorst zijn, heb je Aké en de Vrij achter de hand. Dat is toch wel eens anders geweest. Voor de Vrij vind ik het extra zuur. Die zou bij héél wat landen gewoon in de basis staan, want het is gewoon een uitstekende verdediger.
Ik vraag me eigenlijk af hoe Willems het doet in Duitsland?

9 november 2018 om 13:45

Willems heeft wat krediet verloren door binnen een week zowel in de competitie als in Europa met rood eraf gestuurd te worden en verloor zodoende zijn basisplaats. Wanneer hij echter speelt doet hij dat alleraardigst. Zijn voorzet is nog altijd van grote kwaliteit. Zowel gisteren in de EL wedstrijd als in de laatste competitiewedstrijd was hij goed voor een assist (in de competitie viel hij in de laatste minuten in, des te mooier dus). Hij pakt nog altijd wel veel kaarten. Als hij daar mee stopt kan hij zijn krediet terug verdienen.

9 november 2018 om 15:25

Jammer dat Van Aanholt verdedigend nog slechter is dan een Luuk de Jong zou zijn, want aanvallend vind ik hem wel sterk. Dan veel liever Ake of desnoods dus Blind

Serieus, wat doet Tete nog steeds bij de selectie? Verder kan ik me overal wel in vinden, ook in vd Beek en Vilhena. Vilhena heeft andere kwaliteiten dan de rest van de middenvelders en vd Beek is een prima speler maar mist net dat laatste stukje geluk voor het doel. Kongolo mag voor mij wel opgeroepen worden. Die staat wekelijks uit te blinken bij Huddersfield. Dan denk je dat dat niet moeilijk is, maar dat is moeilijker dan uitblinken als centrale verdediger bij United

9 november 2018 om 12:44

De enige kwaliteit die Vilhena onderscheidend maakt is dat die bal netjes komt brengen ipv direct te passen.

9 november 2018 om 12:49

Ja, Vilhena lijkt er vooral bij te zitten wegens zijn specifieke kwaliteiten en het feit dat hij in Oranje toch steeds goed doet. Op basis van z'n vorm bij Feyenoord is hij in elk geval niet uitgenodigd lijkt me.

Verder een prima selectie in mijn ogen. Zo veel geks kan je ook niet doen. En mooi voor Dilrosun dat hij erbij zit. Heeft toch een juiste keuze gemaakt door Manchester City te verlaten, zoals je ook bij de (ja, Engelse) Sancho ziet bijvoorbeeld.

Ik vind dat we de juiste weg aan het inslaan zijn maar toch vind ik een paar dingen aan deze selectie heel erg vreemd.
1. Vilhena, waarom? Staat naar mijn inziens al 2 seizoenen stil in zijn ontwikkeling en is ook 1 van de personificaties van het huidige feyenoord dat in verval raakt. Er zijn gewoon betere opties die of meer potentie hebben (koopmeiners) of ik het algemeen beter presteren (hendrix)
2. Waarom van de Beek? Is eenzelfde soort type als Klaassen met 1 groot verschil, Klaassen draait nu lekker in de Bundesliga en is in vorm en van de Beek die presteert gwn bagger op het moment.
3. Tete? Je hebt Hateboer en Janmaat op de rechtsback, spelen allebei WEL in een topcompetitie en presteren zelfs uitstekend in tegenstelling tot Tete die lekker op het bankje mag zitten in Lyon.
4. Blind. Dit kan ook iets van mij zijn hoor, maar ik zie het gewoon echt niet in Blind. Ik zie gewoon niet wat mensen goed aan hem vinden. En nogmaals, hij zal vast veel dingen goed doen etc. Maar ik ben totaal geen fan van de voetballer Blind. Ik heb de voorkeur voor het oproepen van Kongolo ipv Blind.

Mooie jonge selectie. Ik zou ze alsvolgt neerzetten:
Cillessen doet het prima als hij keept dus zou ik laten staan. Dumfries was vorige interlands redelijk dus zou ik nog een kans geven, De Ligt en Van Dijk staat prima dus dat zou ik niet veranderen en Ake vind ik een groot talent in de verdediging die met zijn snelheid op op de back kan staan bij gebrek aan beter. Aan het middenveld zou ik ook niks veranderen na de wedstijd tegen Duitsland en in de aanval zou ik Promes en Depay laten spelen omdat zei de meeste kwaliteit hebben en Bergwijn omdat hij erg veel talent heeft en wel een kans verdient. Al verdient Dilrulson ook wel een kans,

Cillessen
Dunfries
De Ligt
Van Dijk
Ake
De Jong
De Roon
Wijnaldum
Bergwijn
Depay
Promes
9 november 2018 om 13:11

Van Aanholt voor Ake omwille van een echte back, of anders Blind omwille van zijn voetballende kwaliteiten (pakte tegen Duitsland goed uit, je mist dan alleen wel wat snelheid) en ik ben het volledig met je eens. Indien Van Aanholt speelt kan Blind ook de positie van De Roon spelen.

Waarom wordt tete zo afgebrand hier? Ik vind tete altijd goed als hij speelt voor het Nederlands elftal. Ik snap dat hij niet basis staat bij Lyon (wat ik overigens onzin vind) maar als hij speelt speelt hij echt wel goed...

9 november 2018 om 13:14

Mwa, goed spelen vind ik een groot begrip. Dramatisch niet, maar goed ook niet. Niet basis staan bij Lyon is een understatement, hij speelt nagenoeg nooit. Heeft dit seizoen alleen in de CL wedstrijd tegen Hoffenheim gespeeld (en deed dat afgaande op statistieken niet geweldig). In de competitie nog 0 minuten.

Waarom Tete, die speelt toch echt helemaal nooit? Voor de rest prima denk ik.

9 november 2018 om 13:36

Dat vraagt volgens mij iedereen zich hier af. Hoe verklaar je dit naar Janmaat en Hateboer?

9 november 2018 om 13:40

Janmaat is al een tijdje in de lappenmand geloof ik

9 november 2018 om 13:44

Ah oké. Dat verklaart in ieder geval zijn ontbreken. Zou Hateboer dan ook geblesseerd zijn?
En tja, dit was dan wellicht de eerste oproep voor Mazraoui geweest, ware het niet dat hij voor Marokko heeft gekozen.

9 november 2018 om 14:49

Tenzij hij deze week geblesseerd is geraakt, dan ja. Speelde afgelopen weekend nog voor Atalanta, wedstrijd ook volgemaakt.

Op basis van wat word Vilhena geselecteerd en strootman heeft die een vrije ticket voor oranje ofzo? Verder ziet de selectie er redelijk uit, ik hoop dat Luuk de jong een keer mag starten die verdiend het wel op basis van zijn laatste wedstrijden

Goede selectie voor Oranje, waar PSV weer hofleverancier is met 5 spelers (Zoet, Dumfries, Rosario, Bergwijn en Luuk de Jong). Dat is ook logisch omdat PSV, met Viergever en Hendriks erbij, maar liefst 7 basisspelers heeft die voor Oranje mogen uitkomen. Dat is een heel goede zaak voor Oranje en dat zouden dus veel meer Nederlandse clubs moeten doen ipv steeds die buitenlanders te kopen....

Ik snap eerlijk gezegd wel waarom Vilhena erbij zit. Ronald Koeman heeft 3 jaar met hem gewerkt bij Feyenoord. Dus ik denk dat Koeman perfect weet wat hij aan hem heeft.

Waarom in hemelsnaam Tête?

Misschien is Hateboer ook geen wonder op de back positie maar deze man heeft wel ritme.

Ben benieuwd wat al die Ajacieden die hem afschreven als 'toch niet creme de la creme' van de Ajax-opleiding nu vinden?

*crickets*

Ik blijf het zeggen op jonge leeftijd altijd naar het buitenland gaan. Je leert er meer, fysiek en financieel ga je erop vooruit. Je CV staat er goed op dus mocht je toch niet meteen slagen kun je altijd nog aansluiten bij de subtop van Europa of de top van de Eredivisie. Zie Malen, Bruma, Rekik allen 'het vangnet' gebruikt om weer stappen te maken. Blijven bij de club die je opleidt biedt namelijk ook geen garanties want er zijn tig voorbeelden van jongens die wel bleven bij een Ajax of PSV en niet doorbraken. Zij zullen voor altijd die 'wat als ik ...' vraag hebben knagen. Gewoon gaan!

Ik had zelf liever hateboer gezien en dan tete eruit want die speelt toch bijna niet. En sergio padt erbij in plaats van bizot, omdat padt duidelijk over meer kwaliteit bezit

Ronduit belachelijk dat Vilhena op dit moment international is. Als je een 23-koppige selectie moet formeren neem dan Klaassen als opvulling. Heb je nog wat ook.

9 november 2018 om 16:51

Echter is Tonny een totaal ander type dan Klaassen. En ook op andere plekken inzetbaar (zoals del inksback/linkshalf waar hij ook al eens speelde). Als je Klaassen meeneemt moet je er een zelfde soort speler voor weg laten lijkt mij, zoals vd Beek in dit geval dan.

Vilhena zal zijn oproep niet verdiend hebben aan zijn vorm bij Feyenoord, maar op basis van zijn specfiieke kwaliteiten en het gegeven dat hij het constant goed doet bij Oranje. Om in jouw woorden te spreken: 'dan heb je nog wat ook': een echte pitbull.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren