Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag bracht Neres bewust pas in 88e minuut in: ‘Ik had meerdere redenen’

Laatste update:

Dankzij een doelpunt in blessuretijd won Ajax dinsdagavond het derde duel in de groepsfase van de Champions League met 1-0 van Benfica. Noussair Mazraoui kroonde zich in het meeslepende voetbalgevecht tot matchwinner. Invaller David Neres brak door, legde terug en zag, na een mislukte poging van Kasper Dolberg, Mazraoui scoren via een Portugees been. Door de zege blijft Ajax de dans leiden in Groep E, samen met Bayern München.

“Geluk speelt altijd een rol”, gaf trainer Erik ten Hag toe in gesprek met Veronica. “Als je in de eerste fase achter komt, loop je direct achter de feiten aan. Maar ik wil het niet alleen geluk noemen. De ploeg verdient een groot compliment. De eerste helft laten we ons meeslepen in de hectiek, maar de tweede helft speelden we erg goed en creëerden we veel kansen.”

Pas in de 88e minuut past hij de eerste en enige wissel toe: Donny van de Beek maakte plaats voor Neres, die een cruciale rol vervulde in de 1-0. Ten Hag had naar eigen zeggen ‘meerdere redenen’ om pas laat te wisselen. “Ik wilde lang wachten om zo het middenveld goed bezet te houden. Omdat we hem in een centrale rol brachten, werd de ploeg ook kwetsbaarder in verdedigend opzicht. Je zag hoe gevaarlijk Benfica was", vervolgde de oefenmeester van Ajax.

"We hielden goed de controle en Donny kreeg ook de beste kans van de wedstrijd. Die moet je eigenlijk maken, want zoveel kansen krijg je niet in de Champions League. Neres bracht wel meer diepgang. Daar hebben we goed van geprofiteerd.” Voor Ten Hag kwam het niet als een verrassing dat Ajax het lastig had tegen Benfica. “We wisten dat het ongelofelijk moeilijk zou worden, dat het waarschijnlijk op details beslist zou worden en dat is gebeurd. Sommige momenten zijn heel bepalend. In de eerste fase van de wedstrijd kunnen we zomaar op achterstand komen en dan loop je achter de feiten aan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Snap sowieso niet waarom Neres niet vanaf minuut 1 begon. Gewoon een top 5 speler van Ajax die altijd hoort te spelen.

23 oktober 2018 om 23:54

Blijkbaar blijft hij een verdedigende trainer.. Ik begrijp er ook niks van. Dit Benfica hadden we al eerder pijn kunnen doen met een speler als Neres erbij..

24 oktober 2018 om 00:00

Hij wint toch? Dat is het belangrijkste... als hij Neres in minuut 70 had gebracht was hij in de 92ste minuut misschien niet meer zo gebrand. Geef Ten Hag nou eens de credits die hij verdiend. We hebben 7(!) punten uit drie wedstrijden, en niet eens onverdiend...

24 oktober 2018 om 00:05

Je mist het punt... toch? Dit is een 1 in a million overwinning (dat ie zo valt). Ja kan geen credits geven aan iets wat buiten zijn macht gebeurt. Wat wel in zijn macht lag was het matige spel, maar weigerde iets te veranderen. Volgens mij is elke Ajacied dolblij met7 punten, maar dat staat er volledig los van

24 oktober 2018 om 00:07

Het pakte goed uit, maar we moesten vanavond winnen om echt kans te hebben op overwintering en Ten Hag liet het teveel afhangen van geluk. Dan krijg je van mij geen complimenten.

24 oktober 2018 om 00:22

De invaller levert de assist maar toch gebeurt het buiten de macht van Ten hag

Natuurlijk pakte het goed uit, maar je hebt ook te maken met een tegenstander. Het middenveld stond behoorlijk goed, om Neres te brengen voor een middenvelder zou Benfica in de kaart spelen denk ik. En deze wedstrijd moet je niet winnen, deze wedstrijd mag je niet verliezen. Ik vond de 88ste minuut wat laat maar zou zeker niet in de 70ste minuut gaan wisselen.

Ik heb het idee (vooral bij Arsen(e)al) dat Ten Hag het toch nooit goed kan doen. Ajax was vandaag helemaal niet matig, Benfica is geen kleintje ofzo! Ik ben echt enorm blij met hoe Ten Hag het momenteel doet. Hoe hij rouleert, iedereen scherp houdt en er een echt team van maakt. Pure klasse. Maar mensen hebben aan het einde van vorig jaar wat geroepen en kunnen er nu blijkbaar niet meer op terugkomen. Ik schaam me voor een hoop mede supporters, ik mag hopen dat de selectieleden of de technische staf niet op voetbalzone zit.

24 oktober 2018 om 00:36

Valt het niet altijf buiten zijn macht ?

24 oktober 2018 om 00:36

In eigen huis spelen met 5(7) middenvelders en 1 aanvaller. Grote kans dat je Neres dan inbrengt voor een middenvelder. Heb 0 seconden het idee gekregen dat Ten Hag wilde winnen. Speelde gewoon weer tacktisch en aanvallend slecht. Mja, de winnende trainer heeft altijd gelijk. Toch maar scorebord journalistiek dan:" Ajax speelt geweldig goed in de CL en wint de CL."

24 oktober 2018 om 00:46

Als jij 0 seconden het idee hebt gehad dat ajax wilde winnen dan heb je de wedstrijd niet gezien. Dit waren 2 gelijkopgaande ploegen en in europa heb je soms een gelukje nodig.

24 oktober 2018 om 00:53

Een van richting veranderd schot in de blessuretijd, nee, dat heeft Ten Hag even helemaal uitgekookt inderdaad. Maar als je denkt dat Ten Hag in mijn ogen niks goed kan doen ben ik eigenlijk sws klaar met deze discussie

24 oktober 2018 om 01:10

Ik kan er sowieso niet bij dat trainers soms heel laat of helemaal niet wisselen. Je wilt toch verse spelers die nog overal op kunnen lopen?? Dat is zoveel waard, vooral tegen het einde als veel spelers van beide ploegen er doorheen zitten
Oke, je zou nog kunnen zeggen, zoals Ten Hag al eens eerder aangaf, dat je de automatismen/balans e.d. erin wilt houden en dat een wissel dat kan verstoren, maar kom op, Neres is toch normaal gesproken een zekerheidje bij Ajax. Iedereen weet toch hoe je met hem erbij wilt en kan spelen.

En het is al helemaal vreemd omdat het totaal niet liep in de 2de helft. Ja, Benfica kwam er zelf minder uit dan in de 1ste helft, maar aanvallend liep het voor geen meter, ging echt ontzettend veel fout en was helemaal geen grip voorin. Dan moet je toch iets veranderen.
En als je zoals Ten Hag dan volhoudt dat Neres brengen te aanvallend/riskant is, kom op zeg. Ten eerste wegen, ondanks dat een verlies erg slecht is, de voordelen van een overwinning toch op tegen de nadelen van een verlies lijkt me ik, in deze situatie. Als je thuis speelt mag je best dat risico nemen om Neres te brengen.
Daarnaast, als je Neres brengt zal Benfica ook wat voorzichtiger gaan opereren omdat je met hem erbij niet teveel ruimte achter je verdediging wilt laten.

Bovendien, Ten Hag zegt dat vanwege de centrale rol Ajax kwetsbaar zou worden in verdedigend opzicht, maar Neres hoeft toch niet vanuit een centrale rol te komen? Had ook best Tadic of Ziyech eruit kunnen halen en Neres op de flank kunnen zetten. Tuurlijk zijn Tadic en Ziyech wereldspelers en kunnen ze uit het niets een geniaal moment hebben, maar beide zaten nou niet echt in de wedstrijd en dan kan een fitte Neres als wissel echt geen kwaad. Ziyech zat er op een gegeven moment ook doorheen leek het.

Desnoods breng je hem in plaats van Dolberg en zet je Neres of Tadic hangend in de spits. Doe in ieder geval iets!! Het liep voor geen meter, je hebt eigenlijk een overwinning nodig en vers bloed is altijd welkom, vooral als het om een topper als Neres gaat. Vind het echt onbegrijpelijk, maargoed.

24 oktober 2018 om 01:11

Precies!! Ten Hag verdient de credits!! Hij heeft een goede voetbal-visie!!

24 oktober 2018 om 01:24

@ajax 111, ik vind dat het wel meevalt bij Arsen(e)al. Iemand als Myajaxforever heeft het veel erger. Die noemde hem vandaag iets als 'de idioot uit het oosten'. Dat vind ik niet kunnen. Hij begon in zijn post ook over het accent van Ten Hag. Dat vind helemaal nergens op slaan.

24 oktober 2018 om 07:46

Verdedigend? Je loopt zelf te schreeuwen om Wober als CV en Blind als Cvm... zodat Schone (nr 10 van oorsprong) niet op CVM staat...

Blind als Cv
Mazroui als back
Schone Frenkie als 6
Dat is alles behalve verdedigend....

Ajax had dus gisteren minder hard een overwinning nodig dan Benfica. Een risico op verlies met 2 uit wedstrijden voor de boeg is onacceptabel. Met een gelijk spel blijf je voorstaan op Benfica en houd je het in eigen hand...

24 oktober 2018 om 13:09

Maar met een gelijkspel houdt Benfica het ook in eigen hand..

Als je boven directe concurrent Benfica wilt eindigen is 1 punt in de thuiswedstrijd niet gunstig. Uit kan je op een gelijkspel spelen, thuis moet je eigenlijk voor de winst gaan. Zelfs al heeft Benfica 1 puntje minder in totaal.
Ik vind dat je gisteren best het risico kon nemen en Neres tijdig kon brengen, want aanvallend liep het totaal niet.

23 oktober 2018 om 23:55

Wie moet eruit dan? Neres moet gewoon op rechts maar daar staat Ziyech nu. Lasse is heilig lijkt het dus dan moet het vd Beek of Frenkie worden. Zelfde geldt voor Wober. Ajax heeft gewoon 13 of 14 spelers die in de basis horen. Luxe noemen we dat.

24 oktober 2018 om 00:00

Donny

24 oktober 2018 om 00:18

Ja Maar die staat er gewoonweg in omdat hij ALTIJD een kans of zelfs 2 krijgt. Die moet ie dan wel maken, zoals vandaag of bij Bayern.. Maar hij krijgt ze wel.

Hoe hij aansloot bij die gigantische kans van hem, zie je altijd bij hem.

Het is even lastig om te kiezen wie eruit zou moeten. Schone is controlerend best wel belangrijk en zonder hem speel je al helemaal te aanvallend..

Voetballend is Schone ook gwn heel slim.

Neres had ik overigens wel al in de 70e min voor Dolberg gebracht. Tadic naar het midden ofzo.

Dan bleef het middenveld ook intact, zoals Ten Hag dat graag wilde

24 oktober 2018 om 00:39

Ziyech staat op rechtsbuiten omdat je 3 middenvelders nodig heb om zijn rotzooi op te ruimen. Doet geweldige dingen, maar te gevaarlijk om hem op het middenveld te laten pielen, raakt te vaak de bal kwijt met zijn crapriolen.

24 oktober 2018 om 00:01

Het is zo zonde Ziyech van die 10 positie te halen en op de flanken te positioneren. Dat betekend niet alleen dat je team weinig diepte heeft, doordat Neres daardoor op de bank beland, maar je spelverdeling ook een stuk achteruitgaat omdat Ziyech niet op die belangrijke positie staat. Daarnaast krijg je er een matige speler in de vorm van Van de Beek er voor in de plaats, die nu al 2 110% kansen om zeep helpt in 2 CL wedstrijden achter elkaar.

Het is natuurlijk puur geluk dat je alsnog die 3 punten pakt, want anders had Ten Hag het te verduren gekregen. En is iedereen ook kritischer op Donny van de Beek die weer een kans (die je op CL al niet te veel krijgt) niet benut. Pure waanzin natuurijk om je eerste wissel in de CL er in de 88e minuut in te gooien, iedereen zat er zichtbaar doorheen bij Ajax.

Uiteindelijk toch een mooie avond voor het Nederlands voetbal. Ajax speelde een van zijn matigste wedstrijden van de laatste weken, en dan toch nog die overwinning pakken. Fantastisch!

24 oktober 2018 om 00:37

Donny vond ik vandaag tegen Aek en Bayern wel prima spelen opzich, maar hij is wel het ideale type om te brengen rond minuut 60, want hij kan dan heel veel dicht lopen en krijgt altijd wel een kans zoals in alle 3 de wedstrijden. Zou ook is gaan overwegen om Schone er af te halen, want die kan dit niveau echt niet meer aan.

24 oktober 2018 om 01:20

Serieus? Donny was vandaag verre van goed. En niet omdat hij een grote kans mistte.

24 oktober 2018 om 10:14

Donny was nog altijd beter dan Schone, Ziyech, Dolberg en Tadic vandaag.

24 oktober 2018 om 02:14

Ongeloofelijk dat neres op de bank zit niet normaal dit. Neres is top aanvaller beter dan ziyech en tadic op beide posities

24 oktober 2018 om 07:29

Met ziyech en tafic snap ik het wel.
En donny is gewoon de betere middenvelder.
Heeft hij ook gisteren weer laten zien.

Kan niet anders zeggen dan "well done Ten Hag". Zat me op de bank ook op te vreten over de late wissels, toch pakt t vaak goed uit met Erik zn beslissingen. Erik verdient echt meer krediet en heeft zn zaken gewoon prima voor elkaar! Zondag nog even Feyenoord op zn plek zetten en dan is mijn week geslaagd

23 oktober 2018 om 23:55

Onzin. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met Ten Hag, maar dit was gewoon pure mazzel. 0 krediet voor Ten Hag bij dit doelpunt

23 oktober 2018 om 23:56

Als Neres 5 of 6 grote kansen had gecreëerd ja, maar dat was niet het geval... Nu was het echt heel erg veel mazzel en dus geen kunde en dus geen complimenten voor Ten Hag.

24 oktober 2018 om 00:02

Eens met de 2 heren hier boven mij. En daarnaast wil ik nog toevoegen dat we dus de Klassieker zondag hebben en dat het algemeen bekend is dat er enkele spelers met pijntjes spelen. Wissel Dolberg gewoon als je ziet dat hij niks toevoegt en weet dat hij blessuregevoelig is. Hij zal maar weer uitvallen en een paar maanden weg zijn..

24 oktober 2018 om 00:02

Eens met de 2 heren hier boven mij. En daarnaast wil ik nog toevoegen dat we dus de Klassieker zondag hebben en dat het algemeen bekend is dat er enkele spelers met pijntjes spelen. Wissel Dolberg gewoon als je ziet dat hij niks toevoegt en weet dat hij blessuregevoelig is. Hij zal maar weer uitvallen en een paar maanden weg zijn..

24 oktober 2018 om 00:44

Als Feijnoord de bus parkeert in de arena en Ziyech en Tadic een eigen man geeft gaan ze niet verliezen. Aanvallend gezien is Ajax gewoon erg natig zondet Neres en Dolberg in vorm. Moet het van creativiteit van Ziyech en Tadic hebben. Ver van het doel houden die 2 dus

24 oktober 2018 om 01:22

Zelfs als feyenoord de bus parkeert moete wij van hun winnen aangezien wij zo veel meer kwaliteit hebben.

24 oktober 2018 om 00:06

Weet je wat het is... enerzijds zagen de meeste (waaronder ik) na 30 minuten al dat Schone gewisseld moest worden voor Wober (en dan Blind op Schone plek). Aan de andere kant begreep ik de late wissels wel (zowel Ajax als Benfica). Zelden zo’n gelijkwaardige pot gezien. Wat gebeurd er als je er een “koude” Wober in zet... 1 minuut wennen kan fataal zijn. Dus wat dat betreft oke. Maar nogmaals anderzijds, iedereen zag na ongeveer 50 minuten dat Dolberg klaar was. Had Tadic in de spits gezet en Neres op links buiten, denk ik dat de wedstrijd al eerder gespeeld was. Echter Uiteindelijke conclussie, Ibracadabra, je hebt gelijk

24 oktober 2018 om 01:23

Niet schone, maar donny. En nee get liep totaal niet. Dus een vroege wissel was normaal geweest.

24 oktober 2018 om 01:55

Welke wedstrijd heb jij gezien @Musi? Donny bracht diepgang, had echt goede loopacties en beloonde dit bijna met een doelpunt (al was dat later natuurlijk). Schone heeft letterlijk elke bal ingeleverd in de eerste helft. Dat sloeg nergens op. Enige is dat Frenkie aan de linkerkant zo goed werkt, dus dat je dan Blind op rechter cvm krijgt. Als Ten Hag daar iets op kan verzinnen lijkt het me dat Schone binnen nu en tien wedstrijden klaar is. En geloof me, ik heb Schone nog net niet op mijn been getattoeerd. Maar in Europa kan het echt niet meer. Wat hij in de tweede helft doet kan Blind ook, alleen heb je met Wober achterin dan veel meer zekerheid.

De winnende trainer heeft gelijk, maar heel Nederland had liever wat eerder meer snelheid in het spel gezien..

Ik zat me enigszins te verbijten zo achter de tv dat Ten Hag niet wisselde. Had Neres eerder verwacht, bv voor Dolberg die toch net terug is en richting het einde gewoon op was. Was bang dat Mazraoui die ook niet zijn beste pot speelde, nog een tweede gele kaart zou krijgen. Schöne was toch één van de minste spelers en zou ik hebben gewisseld voor Wöber met Blind naar de positie van Schöne.

Maar ik ben blij dat ik het niet voor het zeggen heb, want uiteindelijk heeft Ten Hag toch de gouden wissel. En dan heeft een winnende trainer toch gelijk, ook als we zelf andere ideeën hebben over wat goed zou zijn.

Dit slaat nergens op. Vanaf de 70ste minuut was duidelijk dat er verversing/verandering nodig was. Het uitstellen van die wissel gaf mij juist het gevoel dat Ten Hag tevreden was met dit resultaat en dat mag Ajax niet zijn gezien de stand, het wedstrijdbeeld en de kwaliteit in de huidige selectie. Met deze groep moet je spelen voor overwintering in de Champions League en dus een overwinning vanavond. Dat zag ik op slot niet terug in de wissel(s) van Ten Hag. Hij mag echt heel erg blij zijn dat we vanavond nog wonnen.

24 oktober 2018 om 00:17

Ik snap je punt maar aan de andere kant je hebt een snelle technische speler die je in brengt voor de laatste minuten en reken maar dat je daar als verdediger niet blij van wordt. Je bent al kapot van 90 minuten voetbal en dan staat opeens neres nog paar minuten voor je. In Spanje weet niet meer welke club (moet ik anders opzoeken) maar die deden ook vaak de laatste 5 minuten een technische snelle speler er in en dan worden ze zo gevaarlijk dat ze daarna ook nog vaak scoorden.
Feit blijft natuurlijk wel dat Huntelaar er in moest voor dolberg

Maar gefeliciteerd gun het jullie echt!!

24 oktober 2018 om 10:13

Helemaal mee eens en het slaat nergens op om iemand zo laat te wisselen en dan achteraf je gelijk te halen en aan te geven dat Neres voor meer diepgang zorgde en dat Ajax daar goed van heeft geprofiteerd. Die 1-0 valt niet door een goede looptactie van Neres of doordat Neres wat extra bracht maar begint doordat die verdediger compleet mis zit...met v.d. Beek had dat ook kunnen gebeuren natuurlijk.

Ik kreeg niet het idee dat Ten Hag met wissels nog iets te weeg wilde brengen en eerder het gevoel dat hij of niet wist wat hij moest doen of het zo wel best vond. Ten Hag zal zich toch ook beseffen dat de bal net zo goed aan de verkeerde kant in het doel had kunnen vallen? Ajax heeft goed gespeeld, houdt de drie punten lekker in de zak en staat op de drempel van overwintering maar ik zou dat niet aan het laat wisselen van Ten Hag toe willen schrijven....dan speelt de gelukkige samenloop van omstandigheden bij de goal toch een wat grotere rol. Maar who cares

Kan weinig klagen, uiteindelijk win je en de wissel is enorm belangrijk bij de goal. Dat gezegd hebbende, Dolberg kwam geen meter meer vooruit de laatste 20 minuten. Ook bij de goal reageerde hij veel te sloom, die had er zeker af gemogen voor een verse kracht.

24 oktober 2018 om 00:15

Ja 100 procent mee eens. Plus het feit dat spits voor spits wisselen ook verder geen risico op een eventueel verlies is. Een verdediger wisselen is link in zo’n gelijk opgaande match, maar een Huntelaar of Neres brengen voor Dolberg is nou niet echt gevaarlijk, sterker nog, een verklaarbare en wissel die iedereen vanavond als coach van Ajax na minuut 60 gedaan had.

Gewoon een lulverhaal van Ten Hag. Dolbrg zat niet in de wedstrijd en was bovendien kapot aan het einde van de eerste helft. Tadic in de spits en Neres, die rete gevaarlijk is op links en daar veel beter tot zijn recht komt dan op rechts, als linksbuiten. Wat heeft dat met middenveld bezetting te maken? Gaat alleen maar om wisselingen in de voorhoede. Hij zal zijn kwaliteiten hebben maar ik vind hem nog steeds niet overtuigen en vooral acteren dat hij een toptrainer is.

Absoluut respectloos naar een jongen die het seizoen heeft aangetoond de absolute top te zijn van dit elftal. Dolberg had het moeilijk, Donny is op geen enkele manier een speciale speler, Blind is absoluut te langzaam voor dit niveau en Schone was voor zijn doen ook matig. En hoe goed deze spelers ook zouden spelen, Neres voegt iets speciaals toe aan dit elftal. Van dat soort spelers zijn er heel weinig. Nou die gaat echt niet meer door het vuur voor Ten Hag, die het overigens wel heel aardig doet.

24 oktober 2018 om 01:25

Blind is absoluut niet te langzaam.voor dit niveau, zolang hij dit gewoon compenseert met inzicht.

Stel je toch eens voor dat we een fatsoenlijke trainer voor deze groep hadden gehad. Want laten we eerlijk zijn, de goede prestaties van Ajax zijn ondanks deze trainer en niet dankzij deze trainer.

24 oktober 2018 om 00:34

Onzin. Als je in 19 officiele duels, je kwalificeert voor de CL, maar 1 keer verliest, 50 goals scoort, 9 goals tegen krijgt en 7 punten pakt in 3 duels CL waaronder een punt uit tegen Bayern dan heeft de trainer daar sowieso een (groot) aandeel in. Als Ten Hag verliest van ado dan is het zijn schuld, maar als hij een punt pakt bij Bayern dan is het niet zijn verdienste? Onzin.

Wist al van te voren dat ie weer slap zou gaan lullen.... Neres is vele malen dreigender, maar toch wordt ie niet ingezet. Daarnaast liet Wöber in München zien dat ie ook een potje kon voetballen.... waarom stond hij er niet in? Schöne moet je niet inzetten tegen zulke snelle tegenstanders, netzoals dat Donny niet op goal mag scheten... wat een aanfluiting!

Blind had gewoon middenveld moeten staan, daar is ie goed! Hij heeft geen snelheid.

Dit team kan zoveel malen beter zijn, als we een betere trainer hadden..

24 oktober 2018 om 08:39

Ben het zo ontzettend eens met jou. Dan heeft hij het voor de wedstrijd ineens over automatismes, en dat daarom Wober niet speelt. Hij speelt al 4 wedstrijden met die basis, door het nu weer te wijzigen kweek je juist geen automatisme. Dan na de wedstrijd die belachelijke uitleg dat hij niet wilde wisselen zodat hij het middenveld niet verzwakte... Huntelaar voor Dolberg? Wtf verzwak je daar het middenveld mee? Schone is klaar, al een poos, de man heeft een leuke trap maar daar stopt het. Heeft zichzelf ook aangeleerd de bal minimaal 5x te moeten raken voor hij die verder speelt. Je laatste zin is zo waar, het plafond van dit Ajax ligt zoveel hoger, mits er een andere trainer had gestaan. Blij met de 3 punten, maar daar komt echt niets van op conto Ten Hag

Ik vind het ook echt een lul verhaal en snap niks van deze wissel. Op deze manier wordt ik steeds minder een fan van Ten Hag. Hij heeft ons al de wedstrijd tegen PSV gekost en ben bang dat we dat niet meer goed gaan maken! Wel trots op Ajax natuurlijk!!! Zelfs met deze coach...

Ik vind ten Hag nog steeds ontzettend zwak. Hij doet net alsof de resultaten door hem komen, maar vergeet even voor het gemak wat voor een team hij ter beschikking heeft.

Altijd maar aan dat achterlijke vanuit de verdediging moeten voetballen, ipv echte verdedigers neer te zetten.

Wober had voor Blind moeten staan, en Blind voor Schone. Dat had al een stuk beter geweest, en in alle wedstrijden dat ze zo speelde pakte dat goed uit.

Dolberg had ook veel eerder gewisseld moeten worden, en Neres moet eigenlijk ook altijd basis staan. Donny loopt heel veel, maar is gewoon niet de topspeler die we bij Ajax moeten hebben. Zou hem zelfs liever op 6 zien ipv Blind, Blind eruit en dan Neres op de plaats van Donny, los je gelijk een hoop op.

Maar die narcistische ten Hag blijft maar doorgaan. Ook hoe hij praat, lijkt net een kat in het nauw welke veel onzin en onverstaanbare woorden braakt.

Ajax heeft een ploeg met een waarde van tegen de 300 miljoen misschien straks wel meer, dan moet je niet zo'n jostie voor de ploeg hebben staan, maar een van Gaal of andere trainer met voetbalverstand, niet zo'n mompelende tukker.

24 oktober 2018 om 01:28

Serieus donny voor blind op het middenveld? Waar haal je het idee vandaan. Blind zorgt voor rust en overzicht. Iets wat een 6 moet hebben en dit heeft donny absoluut niet. Ondanks dat ik hem graag in de basis zie, is er voor hem op dit moment gewoon geen plek.

24 oktober 2018 om 01:32

@Musi, iemand die denkt dat Donny beter is dan Blind op het middenveld heeft dringend een bril nodig.

24 oktober 2018 om 17:42

Musi26,

Laat ik het anders zeggen, als ik trainer zou zijn, zouden beide spelers niet spelen.
Blind zorgde gisteren net zoals hij elke wedstrijd doet voor onnodig balverlies. Misschien dat je eens spelers moet beoordelen met wat ze doen, en niet op naam.

Blind is nergens sterk in, zoals bv Frenkie of Ziyech. In alles redelijk, maar nergens uitblinkend maar 6 is wel de beste positie voor hem. Maar moeten we tevreden zijn met spelers die redelijk zijn dan?

Daley is stijf links, en heeft een draaicirkel van een vrachtwagen. Daardoor speelt hij veel onnodig terug. Ik ben verder helemaal niet kapot van Donny, maar die is absoluut niet minder dan Daley op die positie, en heeft veel meer loopvermogen. En dat heb je nodig op 6.

Dan nog even voor Kyle66 die zichzelf zo slim acht. Schone op het middenveld is gewoon suã£â¯cidaal, bij hem ontbreekt teveel snelheid, daardoor kom je veel te vaak in gevaarlijke situaties.

Ten Hag is zo eigenwijs als dikke stront door een dunnen trechter. Die blijft maar vasthouden met alles moet naar voren kunnen voetballen. Tegen PSV stonden er 8 !!!! 8 middenvelders opgesteld! Want een middenvelder op een defensieve plaats zetten betekend niet dat het opeens een verdediger is.

Enkel een zwakzinnige doet zoiets. Daarmee toont hij zijn beperking aan als trainer. Je hoort hem nooit over fouten die hij maakt, nooit, hij voelt zich altijd aangevallen, maar is in werkelijkheid gewoon een enge kale narcistische mompelende tukker als uithangbord voor Ajax!

Ajax is een club met een grote uitstraling, en als je zo'n dweil voor het team zet haal je Ajax mee naar beneden. Elke onbenul kan dit Ajax laten voetballen, gewoon omdat je zoveel kwaliteit hebt.

Als je bv Messi in Ajax zou zetten, zou hij renderen, en dan kan je niet zeggen dat ligt aan de trainer, maar dat ligt aan de speler.

Hij kan het verschil tactisch maken, maar dat doet hij totaal niet. Hij blijft halsstarrig vasthouden aan zijn bekrompen visie.

Ik ben niet iemand die de rest napraat omdat de resultaten goed zijn. Ajax heeft een enorme bak met geld, en moet eens leren een trainer aan te stellen die zich bewezen heeft, en daar mogen ze geld voor uitgeven.

Dolberg bleef maar zwemmen deze wedstrijd, maar wordt niet gewisseld. Neres maakt gelijk het verschil. Deed het geweldig tegen Beyarn. maar die wordt opgeofferd voor een Blind of Donny.

Nou dan kan ik alleen maar zeggen dat de enige die dom is, jezelf bent, want je bent de zoveelste naprater zonder verstand.

Ik ben openlijk tegen ten Hag, en zal dat altijd blijven, al wint hij de CL. Niet om zijn kop, maar om hoe hij zich opstelt, en wat hij doet.

24 oktober 2018 om 17:47

Kyle66,

Lees even wat ik aan Musi 26 poste, ik heb daar ook gereageerd op jou "reactie"...

24 oktober 2018 om 01:30

Ik schrijf het hierboven al, maar ik vind het gewoon respectloos zoals jij over Ten Hag praat. Voor de rest is jouw domme reactie geen woorden van mij waard.

Ik ben boven heel kritisch geweest over het feit dat Neres niet in de basis staat maar bijvoorbeeld een middelmatige of gewone speler als Donny van de Beek wel. Maar ik wil niet afgeven op Ten Hag omdat hij ook heel veel dingen heel goed heeft gedaan. Ik moet eerlijk erkennen dat onder Ten Hag bijna elke speler gewoon stukken beter is geworden. En daardoor zie je opeens ook de grote kwaliteitsverschillen, Blind valt door de mand vanwege zn geringe snelheid en vaak ook matige handelingssnelheid. Donny is een hele gewone speler die niet wordt voorgetrokken omdat hij een Ajax profieltje zou hebben. Ten Hag heeft het heel goed gezien in Mazraoui, Zyech, Schone en in principe ook Neres. Zelfs Wober lijkt opeens een goede voetballer die in waarde is gestegen. Hij heeft van Ajax een elftal van 300 miljoen gemaakt. Complimenten. De laatste coach van Ajax die het elftal echt in waarde heeft laten toenemen was Van Gaal in 95-96. Neemt niet weg dat je nooit Donny van de Beek voor Neres kunt kiezen. Dan gaan we weer terug naar de tijden van Veldman boven iedereen en Veldman als aanvoerder omdat het zo een leuk joch is.

24 oktober 2018 om 01:34

Veltman is een uitstekende speler voor de Eredivisie. Zoek zijn statistieken maar een keertje op. Bovendien blijft hij altijd vechten en sleuren tot de laatste minuut. Hij was vorig seizoen de enige RB die Lozano kon stoppen.

Let op mijn woorden, uit tegen Benfica staat hij gewoon weer in de basis. Benfica moet in eigen huis aanvallen en dan zullen er ruimtes tussen de linies onstaan waarbij je spelers als Neres met zijn techniek en snelheid uitstekend kan gebruiken.

Hou toch op ten hag. Sonny had ik in de eerste helft al gewisseld. Die speelde gewoon erg ongelukkig.

24 oktober 2018 om 06:22

Silooy? Deed die mee?!
Of Donny, de dynamische middenvelder met veel oog voor ruimte en diepgang, die niet per se steeds alle ballen in zijn voeten hoeft te hebben maar de kunst van het bewegen zonder bal verstaat, die bij balverlies mee druk zet en met regelmaat kansen afdwingt en scoort? Die Donny kun je toch best laten staan?

24 oktober 2018 om 09:45

Klein tikfoutje. Ik bedoel inderdaad Donny. Ik ben een ontzettende fan van Donny, maar hij was gisteren gewoon niet gelukkig in zijn acties. Alle zaken die jij benoemd, die kwamen er gisteren gewoonweg niet uit. Ik had hem daarom gisteren al veel eerder gewisseld.

Ik neem aan dat ten Hag in het originele interview wel uitleg geeft van de reden om Neres laat te brengen? Wat ik hier lees is geen uitleg, maar verwoording van wat we hebben gezien. En de uitleg we wilden het middenveld zo lang mogelijk zo laten staan, want verdedigend kwetsbaar met Neres vind ik ook geen uitleg. Want als da zo is, dan is de oplossing om Neres niet in te brengen.

Ik snap die late wissel niet. Derksen verwoorden het goed want Dolberg zat er doorheen en dan laat je toch huntelaar in de 75ste opdraven en Schone ja tegen NAC bv kan hij het bijbenen en naar dit is een niveau te hoog had hem ook eruit gehaald en Zyich op zijn plaats en dan Neres op rechts voor want Neres heeft mooie acties snap daar niets van

Dit was natuurlijk puur geluk voor ten Hag. Ik snap niet dat hij Neres niet laat starten en Schone laat banken. Neres brengt aanvallend veel meer dreiging op de flanken, waardoor je centraal ook meer ruimte krijgt voor Ziyech en Tadic. Ik snap dat hij Schone heeft voor de balans, maar dit kan van de Beek ook prima invullen. Maar goed, de winnende coach heeft gelijk en ik ben blij met de drie punten

Benfica was erg sterk. De Ligt had het voor het eerst lastig tegen een directe tegenstander in mijn optiek.
Ajax vind ik ook wat minder sterk in de breedte van het veld bewaren, altijd 2 of 3 passes om naar de andere kant te komen, behalve als Ziyech dat doet en met een splijtende pass het veld opengooit. Benfica was daarin wat sterker, Ajax was wat meer in controle.
Wat ik ook lastig vond was dat Ajax backs net iets te diep stonden waardoor er foute passes ontstonden en er gevaarlijke situatie ontstonden. Ten derde kan Ajax best af en toe opportunistisch de bal naar voren rammen om uit de problemen te komen. Je hoeft niet altijd voetballend er onderuit te komen, zeker niet tegen ploegen die (bijna) net zo goed zijn.

Al met al speelt Ajax gewoon ontzettend goed en doen ze heerlijk mee in de CL, maar er kunnen nog wat details beter. Als ze dat verbeteren zie ik ze oprecht meedoen voor de verdere rondes dan de 1/8e finale.

24 oktober 2018 om 08:46

De Ligt moest constant dat duel aan met die Seferovic, wat een beul. Als je met Wober speelt kan je dat afwisselen, zonder dat je de duels verliest. Nu deed blind het een enkele keer maar dat was kansloos. De Ligt haal je zo ook uit zijn kracht, die beperkt je eigenlijk op duels aangaan met die spits, overige verdedigende taken schieten er daatdoor bij in. Blind op de plek van Schone en Wober - De Ligt is zoveel beter, zoals ook aangetoond tegen Bayern bijvoorbeeld.

Maar goed, we mogen niet zeuren, een paar jaar geleden waren dit soort potjes decepties.

24 oktober 2018 om 09:03

Eens, maar kritisch blijven en beter willen worden! Over 2 weken de genadeklap aan Benfica hoop ik

Hij had achteraf gelijk en dus hebben we niks te zeuren maar toch. Waarom breng je Neres niet 10 minuten eerder ofzo. Nu heeft hij 1 of 2 acties en daar moet hij dan beslissend uit zijn. Leuk dat het nu toevallig lukt maar hij had al veel eerder voor gevaar kunnen zorgen. Dis geen persoonlijke aanval op Ten Hag trouwens maar 1 op alle trainers die na de 85e minuut nog tactisch wisselen.

Een wissel voor de laatste 4 minuten is sowieso alleen maar im tijd te pakken en het ritme uit de wedstrijd te halen. Er een tactisch verhaal van maken is lulkoek, dan doe je dat in de 70-ste minuut. Ten Hag is vrees ik toch niet zo goed als hij zelf denkt alhoewel hij best zin kwaliteiten kan hebben. Maar zie het verschil met van Bommel. Als Ajacied kun je je voorstellen wat ik van hem en PSV vindt maar die man is volstrekt zichzelf en zet een elftal met redelijk spelers (die van Ajax zijn echt veel beter) heel goed neer. Ik vermoed dat Ten Hag op z'n tenen moet lopen bij Ajax.

dat laat wisselen begint bloed irritant te worden.

Wat ik overigens niet begrijp ik lees weer Blind 1 van de slechtsten? Wat heeft hij gister nou echt fout gedaan dan? speelde gister gewoon prima vond ik. Hebben ook de 0 gehouden. de grootste kansen van Benfica kwamen door fouten van mazroui de matchwinner.....

Ik vond Blind prima spelen. Hield overzicht, bleef rustig, geen echte fouten en een mooie inspeelpass plus lange bal. Wat mij meer opvalt is dat Tadic op links heel veel onzichtbaar is. Wel beste aankoop in jaren. Die kop van hem straalt aan alle kanten power en onverzettelijkheid uit. Heerlijk gewoon. Plus die briljante techniek en het overzicht. Topspeler!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren