Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Clasie: ‘Ik moet concluderen dat het buitenland niet voor mij is weggelegd’

Laatste update:

Jordy Clasie keerde deze zomer terug bij Feyenoord, dat hem op huurbasis overnam van Southampton. De 27-jarige middenvelder kende een tegenvallende periode bij the Saints en is blij dat hij weer terug is in Nederland. “Het buitenland klinkt leuk, maar als je niet speelt, is er weinig aan”, zegt Clasie in gesprek met Voetbal International.

“Ik ben ooit voetballer geworden om het te spelen en vooral dát is wat ik de afgelopen jaren echt heb gemist. Het eerste jaar bij Southampton, onder Ronald Koeman die me haalde, dat was nog wel oké. Het seizoen erop, toen Koeman vertrok, een drama: drie Premier League-wedstrijden en een paar voor de beker en in de Europa League. Dan ga je wel nadenken”, stelt de middenvelder. Southampton nam Clasie in 2015 over van Feyenoord.

“Ik moet concluderen dat het buitenland niet voor mij is weggelegd. Maar is dat dan iets waarvoor je je moet schamen? Ik ben het meest gelukkig als ik speel”, vervolgt Clasie, die afgelopen halfjaar op huurbasis bij Club Brugge speelde. “Gebeurt dat niet, dan stapelt alles zich op bij mij. Dan zoek ik afleidingen, wil ik graag bij vrienden of familie zijn, maar je kunt niet even zo naar hen toe. Het is simpel: geld maakt niet gelukkig, voetbal wel.”

Clasie benadrukt dat het ‘helemaal niet zo slecht is in de Eredivisie’. “Natuurlijk, financieel is het in het buitenland allemaal veel beter en als je dan speelt en je hebt je geluk, is het fantastisch”, concludeert Clasie. Totaal speelde de middenvelder 49 wedstrijden voor Southampton, waarin hij tot twee doelpunten en één assist kwam.

Verwacht jij veel van Jordy Clasie bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Grote woorden van een klein manneke.. Respect

2 augustus 2018 om 13:51

Goede speler voor Feyenoord. En met goede zelfkennis.

Enorme zelfkennis, wijze uitspraak van deze speler wiens plafond overduidelijk in de ED ligt!

Goede aankoop van Feyenoord. Zal bij Feyenoord een dragende speler worden, echter denk ik niet dat hij bij Ajax of PSV in de basis zou staan op dit moment.

2 augustus 2018 om 11:46

Inderdaad, doe mij Jorrit maar

2 augustus 2018 om 11:52

Dat denk ik ook niet. Het is te hopen dat hij weer terugkomt op het niveau van zijn laatste seizoen bij Feyenoord, want toen was hij wel echt heel erg goed!

2 augustus 2018 om 11:56

@objectief:

Mwa voor een Shone of Eiting of bijv Hendrix doet hij denk ik niet veel onder. Ja een Eiting gaat denk ik wel over 3/4 jaar verder zijn maar nu nog niet.

Voor Nederland en de ED gewoon een sterke toevoeging. Brengt gelukkig ookw at meer voetbal naar Feyenoord.

Mooie en eerlijke woorden ook van Clasie. Zoekt geen excuses en is gewoon eerlijk en kritisch over zich zelf ook. Hoop dat hij het hier weer zo goed gaat doen als voorheen!

2 augustus 2018 om 12:05

Ik vind Hendrix met uitstek de beste verdedigend middenvelder in de eredivisie en dan te bedenken dat hij pas 23 jaar is!

(Op basis van vorig seizoen) Was even Daley Blind vergeten.

2 augustus 2018 om 12:12

@ Capis,

Zal van het niveau Schone zijn denk ik, ED is het plafond en meer niet. Schone blijkt voor Ajax al jaren een bruikbare speler, maar is dit seizoen zeker geen basismateriaal. Ziyech, Tadi/labiyad, F. de Jong, Van de Beek en eventueel Blind zullen starten voor Schone. Schone zal met S. de Jong en Eiting (die ik in potentie beter vind dan Clasie het op de bank moeten uitvechten.

Vond Eiting twee enorm sterke potten spelen tegen Sturm Grass, maar dat is een beetje offtopic.

2 augustus 2018 om 12:26

Kom op jongens, Schöne is toch echt wel een betere voetballer. Al jarenlang een zeer, zeer bruikbare speler voor Ajax en heeft zojuist nog een WK achter de rug, daar waar Clasie zijn laatste goede wedstrijden in een Feyenoord shirt heeft gespeeld (bijna 3 seizoenen geleden).

2 augustus 2018 om 12:47

Schone:
Heeft andere kwaliteiten misschien. Maaris zeker niet beter dan Clasie. Ja toen was de laatste voor Feyenoord misschien maar daarna heeft hij ook gewoon nog gespeeld en nog goed ook gewoon daarna.

Maar laten we nu niet doen of een Schone nou echt een geweldenaar is. Clasie zou niks onder doen voor hem.

2 augustus 2018 om 13:00

Je zult het vanzelf wel merken tijdens dit seizoen. Clasie kon geen eens potten breken bij Brugge... waar praten we over?

2 augustus 2018 om 13:05

Oww ja hoor wat een dooddoener... Als ze het niet meer weten jaaa bij Brugge kon hij niks.

Bij Brugge speelde hij gewoon goed zelfs. Raakte alleen geblesseerd en toen deed een eigen contract speler van ze op zijn plek het zo goed dat die bleef staan. (had ook meeste verkoop waarde).

Maar zelfs dan als Calsie mee deed was hij alsnog gewoon goed.

2 augustus 2018 om 13:32

Maar wel potten breken bij Feyenoord. Blijkbaar rendeert hij alleen bij Feyenoord. Leuk dat hij het elders niet kon, als hij het bij Feyenoord maar weer kan. Berghuis kon het bij watford ook niet, maar bij Feyenoord laat hij toch zien het wel te kunnen.

2 augustus 2018 om 13:36

Indd mensen roepen maar wat hier joh. Heeft het in Engeland ook goed gedaan. 2e naar nadat Koeman weg was m minder wedstrijden gespeeld. In België waren ze ook lyrisch over hem. Helaas een blessure gehad en toen kreeg indd de contractspeler de voorkeur. Die keuze is toch ook niet moeilijk als je 2 zelfde spelers hebt qua niveau. 1 een contract de ander huur.

2 augustus 2018 om 12:18

Er zijn zat spelers die niet bij Feyenoord in de basis zouden staan van Ajax en Psv.
Wat is precies je punt?

Wel grappig ook dat een Eiting opeens meer potentie heeft volgens sommige.
OP basis van wat dan?
Clasie was erg goed in de wedstrijden die hij speelde bij het Ned elftal.
Clasie was de leider en spelmaker van feyenoord.

Laat die Eiting dat maar eerst doen.

2 augustus 2018 om 12:35

Inderdaad, hij WAS leider en spelmaker van een toentertijd erg matig Feyenoord.

De goede wedstrijden van Clasie in het Nederlands elftal kan ik mij niet herinneren, dus help me even.

Als je niet ziet dat Eiting, op 20 jarige leeftijd, meer potentie heeft dan een 27 of 28 jarige Clasie die overal is geflopt in het buitenland...

2 augustus 2018 om 12:45

Potentie. Het woord zegt het al, potentie.. natuurlijk heeft Eiting 20 jaar meer potentie dan clasie 28 jaar. Of het eruit komt, is een 2e.

2 augustus 2018 om 12:58

Zodra je met minimaal drie goede wedstrijden van Clasie voor het Nederlands elftal op de proppen komt (geen oefenwedstrijden, maar potjes waar het daadwerkelijk ergens over gaat) zal ik de moeite nemen om deze terug te kijken.

Ik wil niet vervelend zijn, maar ik kan mij geen enkele wedstrijd voor de geest halen van het Nederlands elftal waarin ik dacht: zo, die Clasie moeten we er bij houden.

2 augustus 2018 om 13:01

@jfisahebdien:

Toen matig Feyenoord?
Dan houd de discussie al op. Dat wa shet Feyenoord met Pelle, Guidetti, El ahmadi, Bakkal,de Vrij, Indi, Kongolo en ga zo maar door. Was een alles behalve een matig Feyenoord toen...... Sterker onder Koeman toen werd er zelfs het leukste voetbal gespeeld van de afgelopen zeker 10 jaar!

Ja Eiting heeft misschien potentie, maar daar heb je NU toch niks aan dan! En wat Eiting kan en waar hij is met 27 zullen we dan pas zien. 0,0 garanties.

2 augustus 2018 om 13:03

@jfisahebdien:
Je zegt eerst geef mij 1 goede wedstrijd, dan word die gegeven ook nog op een echt Wk.

En dan ga je ineens je criteria bijstellen naar weer 3? Clasie heeft zat goede wedstrijden gespeeld nog voor Oranje. Maar moeten we die dan allemaal gaan opnoemen!

2 augustus 2018 om 13:08

Als je goed leest stelde wehave dat Clasie goede wedstrijden heeft gespeeld en vroeg ik om deze zogenaamde goede wedstrijden. Meervoud is dat, of ben ik nou gek?

2 augustus 2018 om 13:08

Kan me nog een uitstekende Clasie herinneren in de troostfinale tegen Brazilie op ons laatste WK Of telt dat zeker ook als oefenpot in dit geval?

2 augustus 2018 om 13:14

Het zegt toch misschien ook wel genoeg als we de goede potjes van Clasie op een hand kunnen tellen en dat we nog precies weten welke dat zijn?

2 augustus 2018 om 13:38

Dat Clasie überhaupt het Nederlands Elftal heeft gehaald in de periode dat het Nederlands Elftal ook middenvelders had als Sneijder, Nigel de Jong, Wijnaldum en Strootman zou jij al genoeg moeten zeggen over de kwaliteiten van Clasie.

Over Eiting ben ik na gister en vorige week toch wel enthousiast geworden. Frank de Boer gaf het gister goed aan bij Ziggo dat het zó belangrijk is als een middenvelder de juiste kant op draait wanneer deze onder druk wordt gezet.

We zullen zien dit jaar wie de betere gaat zijn.

2 augustus 2018 om 13:38

Op basis dat het een speler is van 020 natuurlijk. Dat zijn allemaal wereldtoppers na 2 potjes..half seizoen later zitten ze op de tribune zoals een dolberg

2 augustus 2018 om 13:39

@jfisahebdien, kijk de wedstrijd tegen Argentinië maar terug. Daar stond hij tegenover een nietszeggende speler genaamd Messi. Was toen een nietszeggende halve finale van het WK.

2 augustus 2018 om 13:41

En buiten dat gelaten wat heeft Oranje er meet e maken?
Van Ginkel 1 van de beste binnen NL vorig jaar zit niet in Oranje en ook niet bijzonder veel goeds daar. en zo veel meer spelers van Ajax/psv en Feyenoord.

2 augustus 2018 om 16:08

@Capis waar heb je het nou allemaal over?

Ik ben nooit begonnen over Clasie in het Nederlandse elftal. Ik reageer enkel op wehave, die stelde dat Clasie erg goed was in de wedstrijden waarin hij speelde Een cursus (begrijpend) lezen zal je misschien goed doen in deze.

Toegegeven, hij heeft gespeeld tegen Argentinië en Brazilië en heeft het waarschijnlijk ook naar behoren gedaan. We praten echter wel over een periode van 4 jaar geleden. Het zegt genoeg dat hij momenteel, in een zwakker Nederlands Elftal dan 4 jaar geleden, niet wordt geselecteerd door notabene Ronald Koeman himself.


2 augustus 2018 om 16:13

@Elsiee14 en wat zegt het feit dat Clasie nu al een tijdje niet wordt geselecteerd voor het Nederlands Elftal over zijn kwaliteiten? Leuk en aardig om naar een periode van 4 jaar geleden te kijken, maar daar heb je natuurlijk geen reet aan.

Goeie zelfreflectie, goed om te zien. Geeft mij dan ook hoop dat die tot zn 33ste bij feyenoord speelt.mits die zn vorm terugvindt. Ik weet zeker dat die dit doet want aan zijn mentaliteit ligt t niet
En van 50 wedstrijden bij soton leer je ook genoeg.

Een goede en eerlijke reactie van Clasie. Hij heeft natuurlijk een aantal jaren prima verdiend daar. Dat maakt een terugkeer natuurlijk wel wat makkelijker.

Ik kan me dit wel goed voorstellen. Het buitenland ligt niet iedereen voor langer dan een vakantie. Clasie heeft op mij altijd de indruk gemaakt van een echte volksjongen, en in dat soort kringen zie je vaak dat familie erg belangrijk is. Mooi voor Feyenoord dat hij terug is, hopelijk kan hij zijn niveau halen van voor zijn transfer. Dan is het voor de hele competitie een dikke aanwinst.

Lol die wordt dus volgend seizoen definitief vastgelegd door Feyenoord.
Dan zit Feyenoord weer met allemaal oudjes opgescheept en heeft het basiselftal slechts een restwaarde van in totaal zo'n 50-60 miljoen euro.
Ter vergelijking:
Lozano en Frenkie De Jong leveren dat al (bijna) op in hun eentje.

2 augustus 2018 om 11:51

Ik denk dat op dit moment Clasie voetballend gewoon veel toevoegd, dan heeft zijn restwaarde niet zo veel invloed. Voorlopig blijft Feyenoord met het mini budget nog steeds prijzen pakken, en komen er leuke spelers (terug).
Die jonkies komen vanzelf wel weer, maar de balans jong/oud heeft Feyenoord zeker te pakken.

2 augustus 2018 om 12:02

Lijkt me toch een streven om spelers te halen die wel restwaarde hebben. Dat dit niet altijd lukt is begrijpelijk, maar vind dat er op deze manier wel erg weinig transfergeld De Kuip binnenrolt.

En dat zinnetje 'blijft nog steeds prijzen pakken' wil ik toch een beetje afzwakken. Het kampioenschap was prachtig, toen klopte alles, maar die twee bekers vind ik een ander verhaal. We hadden louter thuiswedstrijden en meestal niet de zwaarste opponenten. Dus nee, de afgelopen jaren geven mij niet automatisch vertrouwen in komend seizoen. Vrees dat andere clubs verder zijn.

2 augustus 2018 om 12:11

Het doel van een voetbalclub moet zijn prijzen pakken en fans vermaken, niet geld verdienen op doorverkoop van spelers.

Hoeveel restwaarde denk je dan Tadic en Blind hebben? Toch zijn dat broodnodige versterkingen voor Ajax.

2 augustus 2018 om 12:15

Ajax en Psv zijn inderdaad geen zware opponenten in de beker 😔. We mochten dan wel veel (90%) thuis loten, maar het waren vrijwel altijd tegenstanders uit de eredivisie. De beker is voor mij ook een troostprijs, maar je doet nu of Feyenoord alleen maar amateurverenigingen loot in die jaren.

2 augustus 2018 om 12:27

@Asroma

Je ziet toch zelf ook wel dat Tadic en Blind een beloning zijn van een spaarpotje wat Ajax heeft opgebouwd.

2 augustus 2018 om 12:46

@alexdival

mini budget? Van Geel heeft vorig jaar 30 miljoen uitgegeven aan spelers. dat je daar dan pure middelmaat uit de Eredivisie voor terughaalt zorgt ervoor dat we eeuwig in een cris blijven zitten met deze TD aan het roer. saneren kan hij geweldig, van aankopen doen heeft hij alleen totaal geen kaas gegeten

2 augustus 2018 om 12:50

@AsRoma8: Ik ben ook blij met de prijzen van de afgelopen jaren, maar die geven mij geen garantie voor de toekomst. Een paar financiële klappers waarmee geïnvesteerd kan worden, geven mij een stuk meer vertrouwen.

Overigens maak ik nergens de vergelijking met Ajax, dus begrijp niet zo goed wat Tadic en Blind aan je reactie toevoegen.

2 augustus 2018 om 12:51

@japie:
Met die middelmaat heb je afgelopen 4 jaar meer prijzen gepakt in de 10 jaar daar voor.....

Ook wel moeilijk tevreden te krijgen... Je speelt toch voor de prijzen en niet voor geld? Blijkbaar waren die aankopen goed genoeg om prijzen te pakken!

2 augustus 2018 om 13:40

@capis

natuurlijk hebben we prijzen gepakt waar ik ook blij mee ben maar je moet ook structureel prijzen willen blijven pakken en dat gaat niet lukken op de Van Geel manier.

als het zo doorgaat met het beleid bij Feyenoord kijken we straks heel snel met heimwee terug op deze jaren want we komen financieel geen stap vooruit onder deze man en dan haak je op een gegeven moment toch af als topclub. er is geen lange termijn visie bij Feyenoord

2 augustus 2018 om 13:57

@capis

Je hebt zeker gelijk dat er de afgelopen 4 jaar meer prijzen zijn gepakt dan in de 10 jaar daar voor. Alleen moet je het toch wel met me eens zijn dat na het kampioensjaar Feyenoord vorig jaar een stuk lager niveau aantikte. En juist dit zou mij zorgen geven omdat ik niet het beleid zie dat Feyenoord gagarandeerd succes gaat opleveren, (aantrekken en/of opleiden van talenten die daarna met winst verkocht worden) terwijl ik die in het verleden wel zag bij Feyenoord (de tijd van Bmi, De Vrij etc.) Neemt niet weg dat ik de laatste 3 jaar van Feyenoord in een glimp zou omruilen met die van Ajax. Alleen als ik nu zou moeten gokken wie meer succes gaat hebben de komende 3 jaar, zou ik mijn geld zeker op Ajax zetten.

Mijn punt is een beetje dat je een mix moet vinden tussen prestaties (wat Feyenoord de afgelopen 3 jaar goed doet) en continuïteit van de club (wat Ajax met de ontvangen transferbedragen goed doet). Volgens mij is het kwartje bij Ajax nu gevallen met het aantrekken van Blind en Tadic en hoop ik dat we dit jaar wel aan het langste eind gaan trekken.

2 augustus 2018 om 15:48

@japie_krekel
Ik heb de bedragen niet precies op een rijtje, maar binnengekomen met transfers 30 miljoen, uitgegeven 27 miljoen. En daarnaast CL spelen met veel inkomsten. Dus heb je toch een positieve bedrijfsvoering?
Voorlopig wordt er veel geinvesteerd (1908 trainingscomplex) en afgelost (vvf), en daarnaast is er nog steeds winst. Ik moet zeggen dat het niet zo slecht gaat.

2 augustus 2018 om 16:05

@alexdevidal

ik weet het niet. voor 30 miljoen verwacht ik toch wel meer kwaliteit als wat Van Geel heeft binnengehaald. als we zo een scout als die Van Der Zee ofzo hadden die Ajax van Groningen heeft gehaald had je er nu misschien 2 of 3 potentiele toppers tussen zitten.

van de aankopen van Van Geel was alleen Berghuis een schot in de roos maar dat was niet zo vreemd aangezien die het seizoen daarvoor zich al had bewezen als huurling

2 augustus 2018 om 16:18

2 of 3 potentiele toppers, terwijl er 3 extreem belangrijke directe basisspelers wegvielen.dan ga je toch niet met een gok hopelijk een talentje halen die direct mag aantreden in de Cl.
Uiteindelijk zijn er 5 spelers gekocht van die 30 miljoen. Hiervan was de oudste 25(haps) Daarnaast waren St Juste(20), Amrabat(20) en Larsson (24). Dit kan je ook zien als jong inkopen en met enige ervaring voor meer doorverkopen. Hoeven ze niet voor uit Zuid Amerika te komen.
Larsson moet het dit seizoen laten zien, St Juste krijgt zijn speelminuten ook wel, en Amrabat moet een basisplaats proberen te veroveren. Haps was ook gewoon een goede aankoop gebleken (ondanks blessures).

2 augustus 2018 om 11:51

Ach joh, met een team met "allemaal oudjes" is Feyenoord voor het eerst in 18 jaar kampioen geworden. Dus ik zie het probleem niet zo.

2 augustus 2018 om 11:56

Iets met 1 zwaluw maakt nog geen zomer
Zo'n titel moet natuurlijk niet blind maken want andere clubs zitten niet stil. AZ pakt bijvoorbeeld al 25 miljoen door Jahanbaskh te verkopen. En Ajax en Psv kunnen het financiële gat met Feyenoord steeds groter maken.

2 augustus 2018 om 11:59

@matterazzi:
allemaal oudjes?

Clasie is zelf pas 27 is dat nu al oudje? Laten we nu eens kappen over dat voetbal gaat om hoeveel geld een team is of kan opleveren het gaat om de prestaties....

Feyenoord heet met Vilenha, Berghuis, Jogensen al zat waard eop het veld ook. Daar achter hebben ze meer dan zat jonge spelertje sook nog eens.

Hoe oud is jou Ajax selectie tegenwoordig wel niet? Hunter, Schone, Tadic, Veltman, Blind bijv alleenal...

2 augustus 2018 om 12:17

Clasie wordt volgend seizoen definitief overgenomen als die 28 is. Zal dan waarschijnlijk geen of weinig restwaarde hebben. Ajax heeft ondanks dat Blind, Tadic en Hunter waarschijnlijk een basisplaats zullen krijgen enorm veel restwaarde in het basiselftal. Het basiselftal kan meer dan 300 miljoen opbrengen!

2 augustus 2018 om 12:24

Wat is dan je punt over Clasie en restwaarde? Clasie wordt ook niet gehaald om restwaarde te hebben, net zoals die Blind, Tadic en Huntelaar dat niet hebben.

Is het bij Ajax wel goed om (dure) ervaring/kwaliteit te halen om de rest van de jonge selectie te versterken (zodat zij ook beter ontwikkelen) en bij Feyenoord niet? Bijzonder. Zat spelers die wel restwaarde vertegenwoordigen.

2 augustus 2018 om 12:43

Nou als ze straks ook nog Janmaat en Fer halen heeft Feyenoord Bijlow, V.Beek, Malacia, Vilhena, Berghuis, Jorgensen, Boetius met restwaarde in het basiselftal. Maar echt veel restwaarde hebben die niet als je dat vergelijkt met Ajax en Psv. Daar zit een groot financieel gat tussen.

2 augustus 2018 om 12:54

@matterazzi:
300miljoen ja tuurlijk...

Dat is allemaal misschien het waard. 2 slechte jaren en ze zijn maar de helft waard nog! Het gaat om kwaliteit op het veld en niet om wat het misschien ooit gaat opleveren.

2 augustus 2018 om 11:54

En ter vergelijking: een Blind levert dalijk ook niks meer op, maar brengt net als Clasie wel stabiliteit en kwaliteit.

Maar Lozano en Frenkie passen natuurlijk beter in het straatje.

2 augustus 2018 om 12:48

@mgmv

Ajax heeft een goede mix van spelers zonder restwaarde en spelers die een grote transferwaarde vertegenwoordigen. Feyenoord heeft alleen maar spelers die geen grote transferwaarde vertegenwoordigen dus daar zit wel een groot verschil tussen. of zie jij een St.juste of Larsson bv straks voor 50 miljoen verkocht worden? ik niet namelijk

Van Geel heeft prima gesaneerd maar onder hem gaan we straks eerder financieel en sportief een stap achteruit doen dan vooruit. je kan als club niet verder komen als je niet creatief kan scouten tenzij je PSG bent ofzo die een Neymar kunnen kopen voor 220 miljoen maar dat is Feyenoord niet

2 augustus 2018 om 12:55

@japie:

Nee gek heh!~50 is ook erg uitzonderlijk!

Maar Vilenha, Berghuis en Jorgensen hebben wel degelijk een hoge waarden!
Alleen zullen spelers van Ajax altijd meer opleveren omdat het Ajax is.

2 augustus 2018 om 13:04

Pff, altijd de klappers van 50 miljoen. Alsof die iedere zomer meermaals zo de deur uitwandelen bij beide clubs. Sterker nog: is nooit gebeurd ook. Velen doen ook echt alsof Feyenoord allemaal 30 ers op het veld heeft staan.

Wij hebben inderdaad diverse talentvolle spelers die kunnen uitgroeien tot (erg) goede, stabiele spelers die in de toekomst genoeg geld kunnen opleveren.

Als ik ook denk aan de lange termijn, denk ik ook aan jeugdspelers (''restwaarde'' die ingepast moeten worden in het elftal. Dat gaat veel makkelijker met een stabiele kern om je heen en Clasie kan daar onderdeel van uit maken.

2 augustus 2018 om 13:25

@mgvm

noem mij 1 speler bij Feyenoord die de potentie heeft naar de Europese top te verkassen? ik zie ze niet namelijk. misschien dat sommigen bv een Brighton of Levante halen maar die clubs tikken niet meer als 18 miljoen af

al die fantastische jeugdspelers zie ik ook nog niet. Vente en Nieuwkoop bv zie ik echt niet als toekomstige toppers als ik ze zie spelen, iets wat je bv bij een Van Persie wel gelijk zag toen hij zijn debuut maakte

2 augustus 2018 om 13:28

@capis

bij Ajax zijn bedragen boven de 35 miljoen blijkbaar niet uitzonderlijk want die pikken spelers ook niet altijd duur op maar verkopen die spelers wel voor dat soort bedragen. dat heet goed en creatief scouten en dat bepaald of je club een mooie toekomst staat te wachten of niet.

dan kan je wel elke keer zeuren over een nieuw stadion maar alles begint bij de kwaliteit van je scouting en jeugdopleiding. dat zijn de levensaders van je club maar op dat eerste vlak gaat het gruwelijk fout onder Van Geel en dat hele grote talent is sinds De Vrij ook niet meer doorgebroken

2 augustus 2018 om 13:46

Moet het per se (direct) naar de Europese top dan? Ik stel dat namelijk ook nergens en lees je vanuit eigen perspectief. Er is niks mis met een stap naar de middenmoot/subtop van Europa vanuit de Eredivisie; sterker nog, dat is de beste route momenteel.

Ik zie voldoende talent in de groep die later een stap kunnen maken voor minimaal een goede som (15+ miljoen). Als je er daar een aantal van verkoopt is dat toch ook goed en kan je toch ook bouwen?

En als ik dan toch een aantal namen moet geven; ik zie Malacia (al stel jij vaker dat linksbacks simpel op te leiden moeten zijn), Bijlow, Geertruida, Amrabat, St. Juste, etc. zich dalijk goed ontwikkelen en zouden een hele mooie som kunnen opleveren. En in de jeugd zitten ook zeker (potentiële) goede spelers, maar als je niet verder kijkt dan Vente en Nieuwkoop die al vast bij de selectie zitten wordt het lastig inschatten, natuurlijk.

2 augustus 2018 om 13:58

@mgmv

het gaat erom dat de Europese top het grote geld heeft dus dat die clubs als Feyenoord verder kunnen helpen maar dan moet je wel creatiever gaan scouten als wat je nu doet want voor de spelers die Van Geel "scout" gaan die niet komen

al die spelers die jij noemt op Bijlow na en Geertruida die ik te weinig heb zien spelen op Eredivisieniveau dus daar kan ik niet over oordelen, vind ik geen hele bijzondere voetballers met exceptionele kwaliteiten dus ik verwacht niet dat die straks 30 plus miljoen gaan opleveren.

15 miljoen kan dan leuk zijn maar niet als Ajax spelers blijft verkopen voor het dubbele van die prijs. het is meegaan in die concurrentiestrijd en creatief scouten of straks afhaken en accepteren dat je nooit meer gaat meedoen om de titel en een beetje een rol in de marge kan gaan vertolken

dat veel Feyenoord supporters tevreden zijn met Van Geel kan ik echt totaal niet begrijpen. er is geen lange termijn visie, vorig jaar heeft hij 30 miljoen verdampt aan pure middelmaat (berghuis uitgezonderd) en hij kent verder geen enkele speler die niet voorbij is gekomen op Studio Sport of bij Feyenoord heeft gespeeld. dat kan toch niet als TD van een topclub? op deze manier glijden we erg snel af naar AZ / FC Utrecht niveau

2 augustus 2018 om 14:12

Waar lees jij nou dat ik stel dat de voetballers die ik noem 30 miljoen+ gaan opleveren? En sinds wanneer is dat de maatstaf? Je bent echt geobsedeerd door transfers naar de Europese top en denkt dat de spelers bij PSV en Ajax van de band rollen voor die bedragen.

Transfers van 30 miljoen of meer zijn uitschieters en niet de standaard. Je houdt jezelf ook alleen maar de geweldige voorbeelden voor, maar - het zal je bijna verbazen - ook zij verkopen voor minder dan 20 miljoen of aan clubs als Brighton of hebben miskopen.

Als wij (een aantal jaar op rij) 3 spelers van 15 miljoen of meer verkopen, kan je in de toekomst gaan denken aan grotere aankopen a la Neres of Lozano.

2 augustus 2018 om 14:50

geloof je het zelf met Van Geel dat er spelers als Lozano of Neres gaan komen. die haalt voor dat geld weer een stel middelmaat terug

Ajax haalt Sanchez voor 5 miljoen, dat geven wij uit aan een middenvelder van Utrecht of een linksbuiten van Heerenveen. Boetius betalen we 1,5 miljoen voor, daar haalde Groningen spelers als Suarez en Tadic voor alleen dan zelfs voor 1 miljoen en Ajax haalde voor een miljoentje meer Milik

onder Van Geel gaat Feyenoord nooit een buitenlands toptalent binnen halen. dat kan ik je nu al garanderen. zolang deze TD blijft zitten gaan we het nog jaren doen met pure middelmaat die hij heeft gescout met het bord op schoot en blijven de miljoenen verdampen. Van Geel demonstreert een sterk staaltje kapitaalsvernietiging van de bovenste plank met zijn middelmatige, voorspelbare aankoopbeleid

2 augustus 2018 om 15:20

Deze discussie is zinloos; als jij alleen maar de perfecte voorbeelden wilt zien (met Suarez en Tadic zelf van jaren geleden) en denkt dat ieder talent uit het buitenland zo verkocht wordt aan de Europese (sub)top wens ik je nog veel sterkte.

Want zo ken ik 'm ook. Wij haalden een Jorgensen voor een derde van het bedrag van Cassierra. Om maar wat te noemen. Open je ogen a.u.b. en groei wat realiteitsbesef.

Blij dat jij in elk geval al weet dat Sinisterra geen groot talent is, die overigens uit Colombia komt. Bijzonder he

2 augustus 2018 om 16:09

het gaat niet om alleen de goede voorbeelden, het gaat erom dat er bij ons geen voorbeelden zijn te noemen van spelers die gehaald zijn die een hele grote potentie en marktwaarde vertegenwoordigen waar er bij een aantal andere clubs wel voorbeelden van zijn te noemen

ik hoop dat die Sinisterra inderdaad wat word en ben blij dat er eindelijk eens een keer een niet voorspelbare aankoop word gedaan wat ook wel eens tijd werd. ik hoop alleen niet dat als deze jongen flopt dat er dan geen buitenlandse aankopen meer worden gedaan. dat moet je sowieso blijven doen zolang er maar een capabele scouting zit bij Feyenoord en dat weet ik niet want ik weet niet precies welke scouts we in dienst hebben momenteel

ik weet dat die scout die Ajax wegplukte bij Groningen een geweldenaar is en dat Twente ook een paar hele goede scouts had zitten in hun succesperiode. die werden toen met de financiele malaise daar allemaal ontslagen en waren gratis op te pikken maar Feyenoord deed er niks mee en liet ze lopen terwijl ze niet eens veel schenen te verdienen bij Twente

2 augustus 2018 om 12:18

Ter vergelijking, Feyenoord verkoopt misschien weinig maar wint wel prijzen... je moet niet kijken naar wat je kan verkopen maar kijken wat je kan pakken, dan heb je namelijk de ambitie van een topclub.

2 augustus 2018 om 12:50

@marcojanko

en de lange termijn dan? hoe verder je financieel achter raakt op PSV en Ajax hoe minder prijzen je straks gaat pakken. dan kunnen we het weer 18 jaar hebben over hoe geweldig het kampioenschap in 2016 was

2 augustus 2018 om 12:56

@japie:
Je kan toch niet in de toekomst kijken...
Voorlopig gaat het steeds goed zo. En Feyenoord verkoopt ook gewoon ieder jaar nog steeds zat spelers en met mooie bedragen. Niet iedere speler hoeft restwaarde te hebben!

2 augustus 2018 om 13:05

@capis

niet vergelijkbaar met Ajax iig. die halen spelers uit het buitenland voor dezelfde bedragen waar wij onze voetballers voor halen en die verkopen ze voor bedragen rond de 38 miljoen (milik, Sanchez bv). natuurlijk doet Ajax daar tussendoor ook wel eens een miskoop maar die miskopen hebben wij ook. neem bv een Vejinovic of Boetius en zo zijn er wel meer geweest met het verschil dat wij nooit spelers verkopen voor een 38 miljoen omdat Van Geel alleen middelmaat haalt voor veel geld

dat zou voor Van Geel juist een goed voorbeeld moeten zijn dat er in het buitenland veel meer kwaliteit loopt en dat je beter daar kan gaan kijken voor spelers dan bij een Heerenveen bv

je hoeft overigens ook niet in de toekomst te kunnen kijken om te weten dat clubs die meer geld hebben betere spelers kunnen kopen en dus 9 van de 10 keer ook succesvoller zijn omdat ze meer kwaliteit in huis hebben en het geld hebben de zwakke schakels binnen het elftal heel snel door te kunnen selecteren.

het korte termijn beleid van Van Geel werpt Feyenoord straks lichtjaren terug op Ajax en Psv, mark my words!

2 augustus 2018 om 14:22

Met oudje bedoelde ik gekscherend een speler met een leeftijd waardoor hij weinig of geen restwaarde meer vertegenwoordigd.

Mooie, eerlijke reactie van Clasie. Niet iedereen kan aarden in het buitenland en van Clasie en z'n gezin was het al langer bekend dat ze (veel) heimwee kenden naar Nederland. Niet voor niets wilde hij vorig seizoen al graag terug naar Feyenoord. Heeft het buitenland nu mogen proeven, heeft er goed verdiend en is nu weer lekker thuis. Zowel terug in Nederland als in de Kuip.

Nu lekker wedstrijdfit raken en weer de grote kleine man bij Feyenoord worden.

2 augustus 2018 om 12:13

Laten we eerlijk zijn. Als Clasie basisspeler was geweest bij Southampton, had hij daar nu nog gezeten. Dan had hij het wel leuk gevonden. Hij wil spelen. Begrijpelijk. En waar heeft hij gegarandeerd een basisplaats? Bij Feyenoord. 1 + 1 = 2.. Iedereen blij en gelukkig.

2 augustus 2018 om 12:20

Uiteraard, dat geeft hij zelf ook aan, toch? Als je op het tweede plan terecht komt gaat alles je (of in elk geval hem) tegenstaan omdat je niet kan doen waarvoor je gehaald bent en ook het liefste doet; voetballen. Da's ook de enige reden (los van de ervaring) waarom hij uberhaupt in Engeland zat.

2 augustus 2018 om 12:39

Veel mensen hier hebben het alleen maar over het feit dat hij daar niet kon aarden. Dat heeft te maken met kwaliteit. Was hij daar de gevierde man? Dan had hij het buitenland geweldig gevonden. En was hij misschien wel klaar voor een volgende stap. Nu is hij gewogen en te licht bevonden. Ook bij Brugge niet een vaste basisplaats. Nu kiest hij voor een gespreid bedje. Die gaat volgend jaar ook spelen in De Kuip. En voor Feyenoord een aanwinst. Heb ook geen idee of hij jeugd in de weg zit. Amrabat zal wel het bankje gaan warmhouden.

2 augustus 2018 om 12:55

Wat is je punt nu precies? Je bevestigt toch alleen maar wat hij zegt?

Het belangrijkste wat hij zegt is dat hij het gelukkigst is als hij speelt en dat deed hij niet. Want als alles geweldig gaat merk je de inderdaad heimwee veel minder en wegen de positieven op tegen de negatieven van het leven in het buitenland. Want tuurlijk; als hij er indruk maakte en een verdere stap kon maken blijf je er. Maar naarmate de speelminuten afnamen en hij helemaal niet meer speelde ging alles hem helemaal tegenzitten. Realistisch en eerlijk verhaal toch? Hij had ook opties in het buitenland, maar wilde per se terug naar Nederland/feyenoord.

Is ook helemaal niet erg om er achter te komen dat het niveau en het leven in het buitenland te hoog gegrepen is.

Ik ben benieuwd wat hij dit seizoen bij Feyenoord kan laten zien. De eredivisie is met Van Persie (afgelopen winter al) en met Blind, Tadic en Clasie er wel leuker op geworden. Nu maar hopen dat De Ligt, Ziyech, Berghuis, Lozano en Frenkie de Jong ook blijven, dan krijgt de Eredivisie wel meer smoel !

Clasie wordt vreselijk onderschat door de mensen, maar goed dat maakt niet uit. Hij moet uiteindelijk zelf laten zien dat hij een uitstekende speler is. Overigens zal ook Janmaat aangetrokken worden, mooi! Hopelijk vertrekt Vilhena nog, en dan eventueel daar Leroy Fer voor terughalen.. DAn kan het een mooi seizoen worden! Eredivisie is een stuk sterker geworden.

2 augustus 2018 om 11:59

Nou Eredivisie een stuk sterker geworden... met clubs als Emmen en Fortuna wordt de weerstand voor de top vier alleen maar minder hoor. Wel goed dat Clasie er weer is, aan vechtlust zal het Feyenoord niet ontbreken, zeker als Fer er ook nog bijkomt.

2 augustus 2018 om 12:03

Met een Roda jc, fc twente en sparta was die weerstand er wel geweest?

2 augustus 2018 om 12:31

Met clubs als Fortuna en Emmen? En je noemt de Graafschap niet? Volgens mij zijn wij vorig seizoen 12 punten boven hun geëindigd. En volgens mij zijn er drie terecht gedegradeerd die weinig toevoegde. Geef de clubs een kans voordat je meteen hier komt lopen oordelen voordat een wedstrijd is gespeeld. Als je niks nuttigs te posten hebt over de weerstand kun je ook niks zeggen hé.

2 augustus 2018 om 14:00

Dat gezeik altijd op die promovendi.. Als die Eredivisie clubs zoveel beter waren hadden ze toch makkelijk moeten winnen? Nee, zo een Twente is lekker dat hun belangrijkste wedstrijd in hun bestaan met 0-5 verliezen.. Sorry hoor

2 augustus 2018 om 12:02

Waarom ben je zo enthousiast over al die oudjes? Was Feyenoord niet eerder in de financiële problemen gekomen omdat ze teveel te dure oudjes in de selectie hadden?

2 augustus 2018 om 12:06

Destijds werd er gespeeld met het geld in tegenstelling tot nu. Die oudjes waren allemaal overbetaald en bijna allemaal al dik over de 30. Jongens als Clasie kunnen nog jaren vooruit en brengen het salarishuis e.d. niet in gevaar.

Spelers ''oudjes'' noemen die nu hun beste jaren (26 - 30) in gaan is overigens vrij bijzonder. Haha.

Binnen de selectie is er nu juist een goede mix van ervaring/jeugd.

2 augustus 2018 om 12:09

Ja, maar die verdienden volgens mij buitensporig veel. Bij mijn weten wordt er nu toch redelijk binnen het salarisbudget gewerkt.

2 augustus 2018 om 12:10

Ok dan is dat nu beter geregeld dan toen maar blijft er nog wel steeds het probleem van te weinig restwaarde. Dat is toch ook een vorm van een financieel probleem omdat je niet goed genoeg kan concurreren met je andere twee concurrenten en een ploeg als AZ steeds dichterbij ziet kruipen.

2 augustus 2018 om 12:13

27 is toch gewoon midden in een voetbalcarrière? Clasie gaat nog minstens 5-6 jaar mee. Enorm goede investering lijkt me dat.

2 augustus 2018 om 12:20

Sportief gezien zou het zeker een goede keuze kunnen zijn. Maar of dat financieel gezien ook een goede keuze is voor Feyenoord denk ik niet.

2 augustus 2018 om 12:54

Hoezo financiële geen goede keuze? Jongen komt straks transfervrij binnen als hij bevalt. Financiëel een perfecte keuze. We zijn een voetbalclub geen opleidingsinstituut.

2 augustus 2018 om 14:19

De oudere spelers verdringen daarmee de jongere spelers die wel restwaarde hebben. Of ze hadden beter een speler kunnen halen met wel veel restwaarde ipv Clasie.

2 augustus 2018 om 19:30

Financieel, restwaarde, financieel, restwaarde .. Zit ik op een voetbalforum of de blog van een accountant?

Wel opmerkelijk dat je concludeert dat je niet geschikt bent voor het buitenland, terwijl je nog twee jaar onder contract staat bij een buitenlandse club.

2 augustus 2018 om 12:03

Versterkt eigenlijk alleen maar de onderhandelingspositie van Feyenoord dalijk. Maar kan me voorstellen dat dit bij Southampton ook al bekend is, hoor. Hij heeft o.a. heimwee al vaker aangegeven in de media en vast ook aan de club.

2 augustus 2018 om 12:27

Wat is daar opmerkelijk aan dan? Jezelf niet (meer) geschikt vinden valt toch niet samen met de looptijd van je contract? Er zijn genoeg spelers die vinden dat ze de eredivisie zijn ontgroeit m.a.w zichzelf ongeschikt vinden en een tranferverzoek indienen , ook zo opmerkelijk?

2 augustus 2018 om 12:44

@lexus69:

In principe is Clasie over een jaar gewoon weer speler van Southampton. Dan is het wel een beetje opmerkelijk dat hij nu al aangeeft dat hij zichzelf daar eigenlijk niet geschikt voor acht.

Probleem van Clasie is dat hij helemaal geen Engels kan. Ja dan heb je echt een probleem als alles om je heen in het Engels gebeurt. Zag je ook bij Stekelenburg bij Roma. De taal is zo belangrijk om je ergens snel thuis te voelen

2 augustus 2018 om 12:45

Er zijn toch genoeg buitenlandse spelers die het hier prima hebben gedaan, zonder dat ze ooit echt goed Nederlands hebben leren spreken.

2 augustus 2018 om 12:53

Meen je dit? Kan hij helemaal geen Engels? Vind ik persoonlijk een schande!

2 augustus 2018 om 12:55

Sommige mensen hebben gewoon erg moeite met een andere taal leren. Omdat nou gelijk een schande te noemen...

2 augustus 2018 om 13:34

@elmo1908

bij Clasie is het zelfs zo erg dat de Engelstalige tattoo op zijn arm verkeerd gespeld is

Tja als je vanwege taalproblemen of heimwee of wat dan ook vast zit aan Nederland dan is Feyenoord geen slechte club om te spelen. Probleem is dan alleen dat je op een gegeven moment misschien uitgekeken bent op de club omdat je Heerenveen uit nu wel gezien hebt. Of dat voetballen op al die kunstgrasvelden in Almelo, Venlo, Emmen etc. En als Feyenoord nu een keer klaar is met jou, waar ga je dan heen? Toch maar buitenland proberen, toch maar een stapje hoger? Clasie zal normaal gesproken niet in aanmerking komen voor Ajax of Psv. Omdat die dat zelf waarschijnlijk niet zal willen, en omdat deze clubs spelers hebben lopen van minimaal hetzelfde kaliber. Tja wat moet je dan? Een taal leren is niet altijd makkelijk, ben zelf ook geen talenwonder, maar met een beetje doorzettingsvermogen en google translate kun je al een heel eind komen. Maar als het echt om heimwee gaat dan zal het wel lastig worden. Maar dan is hij al wel over de top van zijn carrière heen. Want door in Nederland te blijven wordt hij geen betere voetballer meer.

Dat is nou realiteitszin. Goede zelfkennis van die Clasie. Hoop dat hij het plezier in voetbal bij Feyenoord terug weet te vinden.

Kijk, hier heb ik dus groot respect voor. Dit getuigt van zelfkennis, zelfkritiek en realiteitszin. Hier kunnen andere voetballers een voorbeeld aan nemen.

2 augustus 2018 om 18:14

Het getuigt van zelfkennis wanneer hij er alles aan doet om z´n contract af te kopen om over een jaar niet te hoeven terugkeren naar Southampton.

Dit geldt voor meer spelers in de Eredvisie! Spelers zoals Vincent Janssen, Donny vd Beek, Veltman, Viergever, Hendrix, van Ginkel, Luuk/siem de Jong, Bergwijn, Haps, Berghuis, van Beek, Clasie, Vilhena moeten wat mij betreft gewoon lekker in de Eredivisie blijven spelen! Er zal misschien een enkeling zijn die in het buitenland slaagt zoals Frenkie de Jong en Mathijs de Ligt, dat is hun ook zeker gegund en het liefst dan bij een absolute topclub. Als dit niet het geval is zie ik ze graag in de Eredivisie blijven. Als ze op hun top zijn tussen 25 en 30 jaar, kan de opkomende jeugd zich weer aan hun op trekken. Zo zal het Nederlandse voetbal weer boven komen drijven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren