Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Titeldroom PSV definitief voorbij na bizarre slotfase in Enschede

Laatste update:

PSV heeft in een knotsgekke wedstrijd twee punten gemorst tegen FC Twente. Het team van Phillip Cocu leek lang tijd op weg naar een overwinning, maar hield door een treffer van Bersant Celina in de slotseconden uiteindelijk slechts één punt over aan de krachtmeting: 2-2. Het duel werd in de slotfase ontsierd door een inval van de politie in De Grolsch Veste, waardoor een deel van de toeschouwers werd verzocht het stadion vroegtijdig te verlaten.

Enes Ünal scoorde viermaal in zijn laatste vijf duels voor Twente en de huurling van Manchester City had ook tegen PSV het vizier op scherp staan. Na slechts zeven minuten spelen werd Héctor Moreno op vernuftige wijze in de luren gelegd door Ünal, waarna een diagonaal schot doelman Jeroen Zoet te machtig was: 1-0. Het vroege openingsdoelpunt was een fikse tegenvaller voor PSV, dat nochtans uitstekend aan de wedstrijd in Enschede was begonnen en na een minuut al op voorsprong had kunnen komen via Marco van Ginkel. De middenvelder faalde echter oog in oog met Nick Marsman.

Het elftal van Cocu was echter niet lang van zijn apropos. Jürgen Locadia kon nadat hij afgelopen weekeinde trefzeker was in het duel met Sparta Rotterdam (0-2) opnieuw rekenen op een basisplaats en de aanvaller beschaamde het vertrouwen van zijn trainer niet. Tien minuten na de treffer van Ünal nivelleerde Locadia de score alweer door als eindstation van een schitterende aanval te fungeren: 1-1. Voorts ontwikkelde zich een heerlijk voetbalgevecht in de eerste helft, waarin de beste kansen voor de thuisploeg waren. Een kopbal van Ünal werd echter gekeerd door Zoet, die daarna het geluk had dat een poging van Joachim Andersen de lat trof.

Moreno had het in het eerste bedrijf lastig met Ünal, maar de Mexicaan was vlak na de onderbreking in aanvallend opzicht van grote waarde voor PSV. Na een voorzet vanaf de rechterflank werd het leder met het hoofd teruggelegd door Van Ginkel, waarna Moreno het laatste zetje gaf: 1-2. Twente herpakte zich vervolgens echter prima. Het elftal van René Hake voerde de druk richting het doel van Zoet flink op en was na ruim een uur spelen dicht bij de gelijkmaker. Een afvallende bal viel voor de voeten van Celina, maar diens schot vloog via de vingertoppen van Zoet rakelings naast.

Twente poogde een slotoffensief te realiseren, maar het was de stadionspeaker in De Grolsch Veste die de aandacht naar zich toe trok. Vak P werd ontruimd, vanwege een onderzoek van de politie naar mogelijke drugshandel. Twente zette echter nog één keer aan en kreeg in de absolute slotfase uiteindelijk loon naar werken. Na geklungel van Andrés Guardado bepaalde Celina de eindstand op 2-2. De achterstand van PSV op koploper Feyenoord bedraagt nu weer zeven punten, terwijl Ajax voorlopig ook weer uit zicht is met een voorsprong van vier punten.

Wie gaat dit seizoen hoger eindigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oh oh oh wat knullig, nergens voor nodig dat balverlies van Guardado en al helemaal niet in de laatste secondes van de wedstrijd! Daarnaast gewoon een heerlijke wedstrijd voor de neutrale kijker, PSV speelde goed, Twente speelde goed.

6 april 2017 om 22:45

Ik vind het wel sneu hoor voor PSV.. Maar Guardado mag daar natuurlijk nooit balverlies hebben en dat verwacht je ook niet van iemand met zoveel ervaring. Psv was heer en meester en schiet zichzelf gewoon in de voet vandaag! Dag titel, dag tweede plaats!

6 april 2017 om 22:48

Guardado is een ja, maar kijk even hoe jetro netjes de buitenkant afschermde. Dat leer je in de f jeugd, binnenkant dekken.

6 april 2017 om 22:50

Heer en meester? Geloof dat Twente twee 100% kansen heeft gemist. Daarbuiten was de 1-2 echt typisch een Psv goal (rommelig en met veel geluk) Twebte verdiende absoluut meer dan een verliespartij.

6 april 2017 om 22:52

Ik vond Twente veel sterker. Rare conclusie in mijn ogen.

6 april 2017 om 22:53

Heer & meester ? Welke wedstrijd heb jij gezien haha 2e helft werd psv idd sterker maar over hele wedstrijd gezien verdiende twente zeker meer dan een verlies !

6 april 2017 om 22:59

Ja inderdaad, maar van Willems verwacht ik niet dat hij kan verdedigen op F-niveau.. Van Guardado wel omdat ik in hem een leider zie van PSV en een ervaren speler. Dan is dit eigenlijk lichtelijk schandalig.

6 april 2017 om 23:00

Die goal best rommelig geweest zijn, maar psv heeft een aantal keren heel erg kansrijk voor de goal gestaan. Met name Arias heeft psv vandaag aanvallend heel erg laten vallen, hij heeft niet 1 fatsoenlijke bal gegeven

6 april 2017 om 23:08

Goalski, waarom zou je je man dekken als je zelf in balbezit bent? Ook leer je in de jeugd om het veld breed te houden in balbezit. Dat Guardado de bal daar knullig verliest is niet te voorspellen. Daarna kun je het Willems niet kwalijk nemen dat hij op slechts een plek tegelijkertijd kan zijn.

6 april 2017 om 23:11

Heer en meester ? Twente had de meest gevaarlijkste kansen !!!

6 april 2017 om 22:46

Heerlijke pot. En heerlijk dat PSV nu met een gereed seizoen meedoen. Dan ga je toch fijner naar Eindhoven. Twente speelde erg goed, aanvallend voetbal. Dan hebben ze zich eigenlijk tekort gedaan tegen Ajax

6 april 2017 om 22:48

Ik denk dat het geen verschil maakt voor ajax. Psv is sowieso gemotiveerd in eigen huis tegen een topper. Nu moeten ze zich herstellen/bewijzen

6 april 2017 om 22:53

Maakt wel degelijk uit. Wij hebben nu een buffertje. Als we verliezen staan we nog steeds tweede, zonder dit gelijkspel was PSV dan over Ajax heen gegaan.

6 april 2017 om 22:55

De kans op de tweede plek, en dat betekent dit seizoen nog voorronde champions league als ik me niet vergis, is voor PSV ook erg klein geworden maar je mag toch wel verwachten dat ze die kans nog gaan proberen te pakken.

6 april 2017 om 22:55

Dat klopt ijsmuts...maar hij bedoelt dat Ajax nu met een voorsprong van 4 punten naar Eindhoven afreist....mits er niet punten wórdt verspeeld in de tussentijd

6 april 2017 om 22:56

Tuurlijk is het een topper en zijn ze gemotiveerd, maar de gedachte dat je je een verlies in Eindhoven (mochten de verschillen zo blijven) zou kunnen permitteren is wel prettig voor Ajax.

6 april 2017 om 23:05

Ze staan vier punten achter op Ajax en de kans is volgens jou erg klein? Ze ontvangen zelfs Ajax nog thuis. Wow, sommige mensen. Kampioen is kansloos nu, maar tweede plek kan nog makkelijk.

6 april 2017 om 23:22

Nee 99 zou zijn, PSV wordt sowieso tweede. Het is misschien lullig om in te zien, maar in iedere andere competitie ter wereld zou een achterstand van vier punten met nog vijf wedstrijden te gaan als makkelijk te overbruggen worden gezien. Alleen in Nederland hebben we van die matige analisten die clubs al in speelronde 19 oid gaan afschrijven en dan daar later weer op terug moeten komen. Dat noem ik nu kansloos.

6 april 2017 om 23:36

Ze hebben het niet in eigen hand Voorland, maar jij gaat mij ook niet vertellen dat Ajax zo stabiel is dat puntenverlies uitgesloten is. Ik sta juist versteld van reacties zoals die van jou.

6 april 2017 om 23:44

PSV is net zo instabiel als Ajax man, zo niet erger zelfs. De kans dat Ajax buiten de wedstrijd in eindhoven nog punten gaat verspelen is best aanwezig, maar die kans is voor PSV minimaal net zo groot. Natuurlijk is het best mogelijk, maar het is miniem, net als dat de kans miniem is dat Ajax nog kampioen wordt.

7 april 2017 om 10:17

Statistisch gezien is de kans dat PSV 4 punten inloopt op Ajax even groot als dat Ajax 3 punten + doelsaldo (4 punten) inloopt op Feyenoord.
Er zijn nog steeds veel mensen die geloven dat Ajax nog kan inlopen op Feyenoord.

7 april 2017 om 10:58

@ Gaudi Dus PSV kan Makkelijk 2de worden met 4 punten achterstand. Dus dan kan Ajax ook nog makkelijk eerste worden met 3 punten achterstand.

7 april 2017 om 12:40

Ajax instabiel? Ik weet niet waar je die waan vandaan haalt, maar dat is flauwekul. Ajax speelt heel behoorlijk, geven bijzonder weinig weg, dus ik geef het psv te doen om van ze te winnen. Dat wordt een hell of a job!

6 april 2017 om 22:47

Guardado is dit seizoen sowieso erg matig. Maar vriendje van Cocu, die met zijn wissel extra verdediger er in vlak voor het eind dit ook op zich af roept.

Nu kan Ajax zich volledig concentreren op Feyenoord. PSV komt niet meer voorbij en Feyenoord verliest in Zwolle (net als de afgelopen vier seizoenen)

6 april 2017 om 22:49

Aan de andere kant wilt Psv zicht revancheren en voetbalt het sowieso ook lekker als je niks te verliezen hebt.

6 april 2017 om 22:49

Dat hoop je ja... PSV gaat nog alle zeilen bijzetten voor de 2e plaats.

6 april 2017 om 22:52

Dat hoop jij ja.

6 april 2017 om 23:02

@tubes, je kunt wel merken dat jij geen echte winnaar bent! Jij wilt nu beweren dat PSV het laat gaan? Ze staan 4 punten achter Ajax. Als ze van Ajax winnen is het verschil 1 punt. Is het al geschreven dat Ajax na psv geen punten meer gaat laten liggen?

6 april 2017 om 23:43

Gezien het programma verwacht ik niet dat Ajax tegen de Eagles en Willem II punten laat liggen.

7 april 2017 om 00:17

Zijn dat de enige wedstrijden die Ajax nog heeft dan?

7 april 2017 om 06:54

Tja, gezien het programma dacht ook iedereen dat Ajax kampioen zou worden vorig jaar. Ik bedoel dit niet als sneer, maar het zou stom zijn van PSV om er vanuit te gaan dat de tweede plek onhaalbaar is geworden.

7 april 2017 om 07:40

Net als dat het stom zal zijn van Ajax om ervan uit te gaan dat plek 1 onhaalbaar is. Als ik sommigen hier moet geloven eindigt psv wel op plek 2, maar Ajax op 1 is ho maar. Terwijl het verschil tussen 1 en 2 kleiner is dan 2 en 3...

7 april 2017 om 09:29

Haha in Amsterdam kon Ajax zelfs nog niet van Willem II winnen.

7 april 2017 om 12:44

Een wedstrijd in de 25 jaar niet van willem2 niet kunnen winnen, en nu....?
Dat soort zaadpartijen van (een toen heel ander Ajax) zitten er tussen. Er staat nu echt een heel andere ploeg, met veel meer vertrouwen, waar het systeem dat Bosz wil spelen nu redelijk ingeslepen raakt. Dit psv wint niet even van Ajax.

Volledig terecht. Wat een laffe coach. Eerst laat Willems zich als een kind wegzetten, dan maakt Guardado weer eens een beginnersfout en Zoet is en blijft een beperkte keeper. Jammer hoor, nu is de pot tegen Ajax toch minder beladen.

6 april 2017 om 22:44

Ja, je zou van de ervaren Guardado toch beter verwachten. Heeft het dit seizoen nog niet helemaal, mag hij nog wel 4 duels mee wachten van mij

6 april 2017 om 22:44

Jeroen zoet keept een geweldige partij... Aan die laatste goal kan hij vrij weinig doen vandaar dat hij zo boos was op guardado. Wat een fout van guardado zeg pffffffffff

6 april 2017 om 22:49

Rombom.... Zoet kan niets aan die laatste treffer doen? gaat onder hem door man als hij niet zo gek naar achteren springt schiet die celena tegen hem op.

6 april 2017 om 22:50

En wat denk je van Willems die weer ligt te slapen en vond zoet er ook niet geweldig uit zien! Begin flut was idd weer aan Guardado te danken! Gemakzucht zullen we het maar noemen pff ....

6 april 2017 om 22:51

Zoet beweegt naar de korte hoek en moet dan een plotselinge beweging maken naar de Verrehoek, dan ben je bij voorbaat kansloos. Jammer na zo een geweldige partij niet winst.

6 april 2017 om 23:00

Komop meen je nu serieus dat Psv een uitstekende partij heeft gespeeld? Aardige counters op zijn tijd van Psv maar daar houd het op. Twente speelde in fases Psv redelijk zoek.

6 april 2017 om 23:04

Nou nog iemand op mijn lijstje die ik niet meer serieus hoef te nemen op voetbalzone jakethefatman. PSV had Twente klem op de eigen helft waarna Twente af en toe er leuk uit kwam.

6 april 2017 om 23:08

Iets minder met een Psv bril kijken. Twente heeft dikke kansen gehad.

6 april 2017 om 23:12

Gezien jou status hier zijn we verplicht jou opvattingen serieus te nemen zeker? Je weet gewoon dat ik gelijk heb. Twente bood de nodige tegenstand en verdiende minimaal een punt.

6 april 2017 om 23:12

PSV is gewoon de eerste helft paar keer goed ontsnapt! Had voor rust een hele andere stand op het bord kunnen staan! Neemt niet weg dat wanneer je in de 91e minuut zo uit verdedigd, je gewoon geen intentie hebt om 2e te worden (bij wijze van).

6 april 2017 om 23:13

Die drie kansen in één minuut waren er zeker maar voor de rest zijn er geen "dikke kansen" geweest voor Twente (zie de samenvatting) veel kansjes uit standaard situaties en dat gevaarlijke afstandschot die Zoet er geweldig uit hield.

6 april 2017 om 23:18

Je hoeft mij niet serieus te nemen hoor, maar ik jou ook niet. Als jij wilt beweren dat PSV "aardige counters had op zijn tijd" dan is dat echt door een mooie Ajax bril bekeken want PSV had Twente het grootste deel van de wedstrijd vast op eigen helft.

6 april 2017 om 23:42

Niet echt realistisch, Psv heeft nog nooit de Champions League gewonnen. En 2 seizoenen terug verdiende Psv uiteraard 110 % het kampioenschap

7 april 2017 om 00:12

Ik vond het een leuke gelijkopgaande wedstrijd. PSV had het betere van het spel, en Twente had meer grote kansen. Al met al kan ik als neutrale toeschouwer wel leven met een gelijkspel. Het is alleen jammer dat het er nu op lijkt dat Ajax en PSV niet gaan strijden om de 2e plek en dat die confrontatie alles beslissend is. Dat had ik leuker gevonden.

7 april 2017 om 12:46

Zoet is 100 schuldig aan de 2-2, wat een matige keeper is dat! Hij heeft vorig seizoen een aantal wedstrijden goed gespeeld, met name in de CL, maar het is dit seizoen gewoon bij vlagen heel slecht wat hij laat zien.

7 april 2017 om 13:02

@jaakke, dan moet je meer naar PSV kijken. Zoet pakt de meeste punten voor dit PSV samen met Van Ginkel.

Beste keeper die Nederland op dit moment heeft, en de enige keeper die ook speelt.

6 april 2017 om 22:45

Niet te hard roepen we moeten nog van NEC en Heerenveen winnen voordat we na PSV gaan..Misschien zijn ze dan wel weer ingelopen.

7 april 2017 om 06:43

Als Ajax niet van dit Nec kan winnen dan moeten ze zich toch echt licht gaan schamen want daar zit helemaal niks meer in, thuis tegen Heerenveen zelfde verhaal, die zijn niet zo sterk meer als voor de winter

7 april 2017 om 10:03

@robertkok,
NEC uit is altijd lastig kijk maar naar Feyenoord, wat daar nipt won.dus om nu al te zeggen dat die wedstrijd binnen is lijkt mij wat te voorbarig hetzelfde geld voor de wedstrijd tegen Heereveen, die het dit seizoen redelijk goed doen tegen de top 3 en ook met mooi voetbal.
Kortom de plek 2 is ook nog niet vergeven, al hoewel PSV nu plek 1 kan vergeten.

6 april 2017 om 22:46

Deze goal van Twente zag je al enkele acties van tevoren aankomen.... Wat wen ongelooflijke prutsers achterin en op het middenveld......
Daarbij, ik hoop dat De Jong na dit seizoen voor een buitenlands avontuur gaat... Wat een matige spits is dat dit seizoen...

6 april 2017 om 22:54

Luuk de Jong is gewoon een hele slechte voetballer, altijd al geweest ook. En nog aanvoerder ook. Heeft waarschijnlijk naaktfoto's van Cocu in zijn bezit waarmee hij chanteert. Vorig jaar hebben die intikkers, strafschoppen en voorzetten van Willems veel verbloemd.

6 april 2017 om 22:58

Intikkers maken is op de goede plek staan op het goede moment, strafschoppen werden niet genomen door de Jong omdat hij ze mistte en Willems was het grootste deel van het seizoen geblesseerd. Goeie argumenten zeg... de Jong is gewoon een goede spits, maar dit seizoen zit het niet mee voor hem dat klopt.

6 april 2017 om 23:00

Willems heeft vorig jaar 4 hele assist gegeven, even als toevoeging.

6 april 2017 om 23:26

De Jong een goede spits? Waarom dan?

6 april 2017 om 23:39

Eerste PSV seizoen 26 goals in 46 wedstrijden, in zijn tweede PSV seizoen 32 goals in 43 wedstrijden, dit seizoen 9 goals in 32 wedstrijden (slecht seizoen). Hij heeft de lengte voor een spits en is dus altijd gevaarlijk bij voorzetten. Hij kan ballen goed vast houden en afleggen bij teamgenoten. Ook al speelt hij een waardeloze wedstrijd houdt hij altijd nog 2 verdedigers bezig waardoor er meer ruimte is voor Pereiro en Locadia.

7 april 2017 om 00:29

Rom

Hij heeft gelijk hoor, Luuk de Jong is een zeer beperkte spits die in twee landen buiten Nederland is mislukt.

Locadia is veel talentvoller en beter.

6 april 2017 om 22:47

Helemaal mee eens! Er gaat weer vanalles mis bij de tegengoal, pure gemakzucht weer! Guardado verspeelt de bal als een kleuter! Daarbij staat willens weer eens niet op te letten en zoet zag er toch weer niet veel fraai uit! Zat je eindelijk weer vol in de race voor de 2e plaats (en een minuscule kans voor de 1e plaats nog) en geef he het zo weer weg! Schiet de bal het stadion uit desnoods! Man man man... De instelling js bij sommige toch bedroevend! Doet er niks aan af dat Twente gewoon een heel leuk team is en een leuke eerste helft speelde!

Lekker Twente, zeer terecht, geweldige sfeer, zoveel gemiste grote kansen voor Twente en ze kwamen er opmerkelijk makkelijk doorheen. PSV bij korte vlagen goed, maar toch zag het er vaak erg wankel uit. Knap hoe ze toch weer aan het opbouwen zijn bij Twente en nogmaals heerlijke sfeer daar! Ze moeten wel wat aan de interne communicatie doen, man, man, man.. hahaha.

Die Jensen vind ik erg goed, ik hoop dat Ajax die in de gaten houdt en misschien wel kan kopen en meteen kan verhuren aan Twente.

6 april 2017 om 23:44

Klopt, ook lekker nuchter in de interviews, prachtig ventje. Ajax mag hem van mij vastleggen en meteen verhuren, denk niet dat Twente in de positie zit om wat geld te weigeren als ze hem dan meteen verhuren voor 1 jaar en misschien wel 2 dan kunnen ze er in Enschede ook nog even van genieten.

Je ziet duidelijk aan PSV dat ze dit seizoen niet goed doorgeselecteerd hebben. De mensen die Cocu telkens op de bank zet zijn gewoon uitstekend aan het spelen (hendrix en Locadia) en andere mogen het hele seizoen door kloten (de jong, prã¶pper en guardado), Dat is geen topsport mentaliteit. Dat laatste moment is daar typerend voor, en het is helemaal te danken aan Cocu. Hendrix en Locadia horen gewoon te spelen.

6 april 2017 om 22:44

Locadia is nu 2 wedstrijden terug van een blessure😂

6 april 2017 om 22:48

Klopt, Ik reken Ramselaar trouwens ook tot die spelers. Het gaat mij er gewoon om dat de redenatie van Cocu niet klopt: "de beste speelt" En uiteindelijk haalt hij de uitblinkers van het seizoen aan de kant. Dat is zo tegenstrijdig en laf...

6 april 2017 om 22:50

En stond ook gewoon in de basis

6 april 2017 om 22:50

zonder de Jong had PSV al eerder op achterstand gestaan en verder dan de 4 puntjes die het nu zijn kijk maar eens naar de belangrijke doelpunten maar wellicht bedoel jij Luuk en ik zijn broer...

6 april 2017 om 22:54

@Muilie, Zelfde met Hendrix en al die andere blessuregevallen van PSV. Maarja als mensen willen zeiken vanaf de zijlijn is het weglaten van dit soort feiten beter. Manmanman, reageer dan gewoon niet.

6 april 2017 om 23:02

Hendrix is alweer terug vanaf januari en heeft sindsdien volgensmij maar 1 basisplaats gehad. L. De Jong mag gewoon blijven staan terwijl hij er het hele seizoen niks van bakt. Er worden middenvelders gehuurd terwijl de aanval, mede dankzij de blessure van Locadia, keer op keer faalt

Wanbeleid, en ik zeg het al maanden. Er zit een of andere verzadiging in dit elftal, er is nieuw bloed nodig in de basis. Alleen al om de mensen die nu er te makkelijk over denken wat meer te laten werken. Het is overduidelijk dat sommige op 80 spelen en daardoor minder geconcentreerd zijn.

Ik roep niet van de zijlijn, en dat is zeker niet populistisch. Ik roep dit al het hele seizoen en dat heeft niks te maken met de blessuregevoeligheid van spelers.

7 april 2017 om 00:33

Mullie

Je hebt helemaal gelijk, en Hendrix hoort altijd te spelen!

7 april 2017 om 10:11

Dit is wel wat makkelijker dat achteraf praten terwijl je niet eens ziet hoe ze trainen en al. Maar volgens mij hebben we de nieuwe bondscoach gevonden

6 april 2017 om 22:45

Je vergeet Ramselaar te noemen. Die speelde beter dan Pröpper. Brenet was beter dan Willems.

6 april 2017 om 22:48

Puur en alleen de schuld van de coach.... Die lijkt ook wel verzadigd en het het na twee kampioenschappen voor gezien mogen houden.

6 april 2017 om 22:55

Hendrix? Die jongen heeft weinig talent, valt voetballend bijna elke wedstrijd door de mand. Heeft wel een fantastische drive dat moet ik je nageven. Mag toch hopen dat Psv betere spelers ambieert dan (Jorrit Hendrix)

6 april 2017 om 23:03

Laat me niet lachen, is technisch zeer goed..

6 april 2017 om 23:22

Ik zou het alleen maar toejuichen als Psv Hendrix volgend jaar in de basis zou zetten. Ik zeg je dat hij zoals nu ook regelmatig door de mand gaat vallen. Leuke speler voor Vitesse, Az maar mag toch hopen dat Psv iets beter kan krijgen en daar ga ik vanuit.

6 april 2017 om 23:26

Wanneer heb je hem door de mand zien vallen? De eerste seizoenshelft? Nee want toen was hij geblesseerd. Vorig weekend? Nee want toen speelde hij een steengoede partij. Wil je dan ook even met voorbeelden komen waar jij Hendrix door de mand hebt zien vallen?

6 april 2017 om 23:45

Hij kan niet mee in zware wedstrijden. Veel balverlies, stomme Verdedigende acties waaruit de tegenstander gevaarlijk eruit kan komen. Denkt heel fel en sterk te zijn maar ligt vaak op de grond. Ik als Ajax fan zou het geweldig vinden om Hendrix volgend jaar een basisplaats te zien hebben.

7 april 2017 om 00:35

Ben je serieus? Hendrix is een uitstekend talent, die hoort te spelen!

7 april 2017 om 01:38

Hoi Jake, ik meld hierboven net dat ik geen aandacht aan jou zou moeten schenken. Nu wil ik toch nog even wijzen op je commentaar met betrekking tot Hendrix. 4 oktober 2015, Ajax-PSV. Jorrit Hendrix domineert Ajax' middenveld volledig, zoek maar gerust even terug op Youtube! Het zou dus idd geweldig zijn om hem in de basis te zien volgend jaar, heb je helemaal gelijk in. (Vooral tegen Ajax)

Net alsof er ook maar 1 Psv'er was die dacht dat PSV nog kampioen zou gaan worden...
Twente steelt hier een punt, Schwaab had nooit ingebracht moeten worden; gewoon lekker die 1-3 er in prikken in plaats van dit geklungel.

6 april 2017 om 22:44

Spelers wel in ieder geval.

6 april 2017 om 22:45

Ja zo'n standaard praatje wat Thijs Slegers ze van buiten laat leren, dat snap je toch wel?

6 april 2017 om 22:54

Oh jij was erbij. Sorry dan.

6 april 2017 om 22:58

Dat is het werk van een persvoorlichter/pr manager.

6 april 2017 om 22:46

Dat was weer een tactische wissel van die onbenul.

6 april 2017 om 22:46

Fijn he die media. Maar na zondag ging ik ook geloven in de titelkansen van PSV.

6 april 2017 om 22:48

En de gebroeders van de kerkhof..😂😂

6 april 2017 om 22:50

Die denken nog steeds dat Psv kampioen wordt waarschijnlijk.

6 april 2017 om 22:49

Kampioen niet, dat was al duidelijk, hoewel we dat vorig jaar ook dachten. Maar een tweede plaats raakt ook uit zicht zo en die is toch ook wel erg belangrijk momenteel.

6 april 2017 om 22:51

Twente steelt hier een punt? Twente verdiende sws een punt. Zeker op basis van de eerste helft. En in de slotfase riep PSV het gewoon over zichzelf af. Vond Twente er leuk spelen in een zeer vermakelijke pot.

6 april 2017 om 23:07

Twente steelt een punt? Zeker alleen de tweede helft gekeken en ook dan een zwaar opmerking.

Fc Twente had de kansen om de 3-1 de rust in te gaan ipv met 1-1.

Niet dat psv heel slecht speelde, maar Twente speelde goed en had de meeste uitgespeelde kansen.

Al met al is psv op alle punten achteruit gegaan dit seizoen. Dragende spelers als Luuk de jong en guardado zijn fors minder gaan presteren, door het inzetten van huurlingen wordt de doorstroom van eigen talent (hendrix) en gekochte spelers (ramselaar) in de weg gezeten.
Al met al zal psv na 1 zeer terechte titel en 1 titel die het onverwachts toch in de schoot geworpen kreeg een nieuw elftal moeten gaan bouwen want dit zogenaamd beste elftal van Nederland is niet goed genoeg voor de titel dit jaar.....

7 april 2017 om 01:56

Dat is natuurlijk gewoon onzin. Vooral het eerste halfuur had FC Twente volop kansen om met een mooie voorsprong de rust in te gaan en de tweede helft werd PSV uiteraard sterker. Al met al een terechte uitslag al was PSV natuurlijk wel erg slordig in de verdediging. Zoals al vaker dit seizoen is het gewoon duidelijk dat de selectie van PSV net niet gebalanceerd genoeg is.

Persoonlijk denk ik dat ze het deze zomer goed aan gaan pakken en dat er volgend seizoen weer een ploeg staat dat tot het eind meedoet aan het kampioenschap. Ik kan er persoonlijk wel van genieten dat we eindelijk weer richting een relatief goede Eredivisie gaan met Feyenoord erbij.

Deze verlies mag op de conto geschreven worden van Cocu. Wat een angsthaas. Een Luuk die al maanden niet mee doet. Niks goed kan doen laat je wederom bijna een hele wedstrijd spelen. En haal je hem uiteindelijk eruit, zet je schwaab erin? Voor wat. Nee Cocu, als voetballer had ik zoveel respect voor je en was ik een van je grootste fans maar als trainer ben je gewoon te bang. Het is over en uit. Game over. Tijd voor een nieuw wind.

6 april 2017 om 22:49

Tijd voor een nieuwe trainer. Die niet zo angstig laat voetballen. Verbeek of Van Gaal zou ik zeggen.

6 april 2017 om 23:00

Andere trainer en andere spelers. Denk dat de helft van de basis elf weg kunnen. Frisse wind is belangrijk om volgend jaar nog serieus mee te doen. Dit gaat zo niet langer. En de wedstrijden hierna moet je Ramselaar Hendrix, Pereiro opstellen.

Ze kwamen al wat gelukkig op voorsprong. Zoet maakt gelukkig weer een fout waardoor het 2-2 word

6 april 2017 om 22:46

Zoet een fout? Waar heb je het over?!

6 april 2017 om 22:47

Ik vind dat hij die bal kon hebben.

6 april 2017 om 22:49

Dus dan is het meteen een (grote) fout? Wat een onzin, Celina komt door geklungel van PSVers een op een te staan en heeft de hoek voor t uitkiezen. Dit is absoluut geen fout van Zoet ookal komt de bal uiteindelijk nog dichtbij hem

6 april 2017 om 22:51

Zoet pakt geen punten voor PSV. Hij keept goede wedstrijden maar ook slechte

6 april 2017 om 22:52

Een keeper als Onana of Jones had die zeker gehad. Zoet is niet van dat niveau.

6 april 2017 om 22:53

Wat heeft dat met deze wedstrijd waarin hij goed speelde te maken? Dit was gewoon in beide gevallen Zoet niet aan te rekenen hoe graag sommigen dat ook willen

6 april 2017 om 22:54

Oke.. Dat denk ik niet.

6 april 2017 om 22:55

@martjjn
Dat zul je nooit weten dus is een beetje een raar argument. En ook
onana en Jones maken fouten of laten ballen door. Hier kon Zoet simpelweg weinig aan doen, Celina staat een tegen een en kan gewoon een hoek uitkiezen

6 april 2017 om 22:48

Zoet in de fout, ik zou nog eens goed kijken

6 april 2017 om 22:50

Zoet pakt te weinig punten. Is een middelmatige keeper.

6 april 2017 om 22:52

De 2-2 was zeker houdbaar. Geen blunder maar ook niet heel sterk gekeept.

6 april 2017 om 22:53

Zoet houdt PSV letterlijk op de been deze wedstrijd, ik zou nog eens goed de wedstrijd kijken.

6 april 2017 om 22:57

Zoet speelde gewoon degelijk en kon aan beide goals niet veel doen. Verwijtbare fouten zijn het zeker niet maar sommigen vinden het nu eenmaal leuk om hem te bashen.

6 april 2017 om 22:58

Maar in de slotfase laat hij hem door. Dus heb je niks aan de de reddingen eerder in de wedstrijd.

6 april 2017 om 23:00

De taak van de keeper is ballen tegenhouden. Zoet pakt gewoon weinig​ punten. De keeper van ADO heeft ook een paar wereld reddingen gemaakt. Dat betekent niet dat hij een top.keeper is.

6 april 2017 om 23:02

En dat iemand een bal doorlaat maakt hem geen prutser. zoet heeft zijn waarde echt wel bewezen en is al jaren een betrouwbare doelman

6 april 2017 om 23:06

Kom op Zoet heeft gewoon niet het talent om het verschil te maken. Keept af en toe sterk maar laat ook echt veel ballen door.

6 april 2017 om 23:09

Dat maakt hem niet meteen slecht natuurlijk.

6 april 2017 om 23:51

Dat is dan weer een rare opmerking. Ook al laat hij een op het oog houdbare bal door, dan nog zijn zijn eerdere reddingen van nut geweest natuurlijk. Of is een 2-2 hetzelfde als een 4-2?

Erg vreemde gang van zaken een kwartier voor het eind van de wedstrijd. Welke gek gaat er nou de beslissing nemen om een kwartier voor het einde allemaal van dit soort dingen aan te kondigen? Had ook gewoon aan het eind kunnen gebeuren.
Heel vreemd.
Ging ten koste van de wedstrijd, deze rare actie..

Trouwens, die Zoet: kom op zeg, die man hoort niet eens bij de beste 3 keepers in de eredivisie. Laat staan in Oranje!

6 april 2017 om 22:46

Wat een onzin, Zoet keept een uitstekende wedstrijd. En een uitstekend seizoen.

Zoet is trouwens de enige Nederlandse keeper die wekelijks speelt en ook wekelijks goed presteert.
Of wil jij een bankzitter laten keepen?

6 april 2017 om 22:59

Die situatie was echt zonde, want de wedstrijd werd ook gelijk stuk minder.
Het meest bizarre vond ik nog dat ze op een gegeven moment omriepen dat iedereen het stadion moest verlaten om vervolgens (nadat de helft al weg was) te zeggen dat het alleen om Vak P gaat. Benadeel jezelf toch ook lekker mee door het thuis voordeel weg te halen. En al die supporters die "verplicht" weggingen en de 2-2 gemist hebben zullen ook balen.

Wat een pussy wissel gvd. Krijg je de deksel op de neus. Man man man wat baal ik erg en ben ik zoo pissig.

Gelijkspel was ook zeker niet onverdiend. Het was een zeer vermakelijk potje voetbal.

Cocu, Zoet, Luuk en Willems mogen weg. Cocu de slechtste tactische coach. Steeds spelers opstellen die uit vorm zijn. Zoet pakt geen punten meer. Zelfs de simpele ballen pakt hij niet. Luuk kan niet eens scoren en normaal een speler passeren. Seizoen is zo goed als voorbij.

6 april 2017 om 22:51

Zoet kon niet bepaald veel doen aan die goals. Waarom noem je guardado niet?
Die zorgde voor het balverlies

Wederom naã¯ef spel, niet doorzetten na de 2-1 en een uiterst laffe wissel van Cocu.... Tweede plek is nu ook weer ver weg! Goed zo Cocu! Wat een seizoen om je te schamen! Wanbeleid om na twee kampioenschappen niet door te bouwen, maar denken dat alles goed genoeg is....

6 april 2017 om 22:53

De beste spelers houdt hij op de bank. Jeugdspelers geeft hij geen vertrouwen. Iets wat Bosz wel doet. Tijd voor een nieuwe trainer die tenminste wel de jeugd kansen geeft.

6 april 2017 om 22:53

Ik denk dat PSV zich meer zorgen moet maken om al die grote kansen van Twente, ik denk eerlijk gezegd dat de verdediging op Moreno na niet voldoende niveau heeft. Willems op niveau wel, maar die heeft het echt niet meer.

Verder zijn van Ginkel, Siem en Luuk de Jong, Locadia een beetje dezelfde types. Geen buitenspelers met een actie (Op bergwijn na).

Wat een tokkievolk zit er toch in Vak P, en nog trots zijn ook op het drugsgebruik. Ja ik weet dat het 'maar een liedje' is, maar het normaliseert wel bepaald gedrag.

Ontopic: zonde van PSV, had niet gehoeven. Hoopte eerlijk gezegd dat zij nog kampioen zouden worden, maar dat wordt nu wel heel lastig.

6 april 2017 om 22:48

Hij doelt op het Hasj coke en pillen lied van Twente. Geen idee of dat ook gezongen is trouwens.

6 april 2017 om 23:21

Welgeteld 1 hele zin gaat over hasj coke en pillen. De meerwaarde van die zin ontgaat mij ook net als jij, maar overdrijven kan ook. Dit lied is een geuzenlied uit de tijd van het diekman. Het is meer een stuk nostalgie, het lied. Als je de rest van de tekst zou kennen zou je waarschijnlijk lachen zo lief. Ik zing overigens ook uit volle borst mee, gebruik geen drugs en ben geen tokkie. Daarbij voel ik dan tijdens het zingen geen trots naar/om drugsgebruik. Verder goeie sfeer in het stadion, of telt alleen het negatieve gegal van jou?

7 april 2017 om 00:14

Blijkbaar slaat het lied aardig op de realiteit helaas.
Maar daar ga je zomaar even aan voorbij.

7 april 2017 om 02:03

Komop, doe eens even normaal. Natuurlijk is dat lied geen kenmerk van goed gedrag, maar het is niet minder netjes dan een term als "joduhh" e.d. Zo'n term heeft weinig met inhoud te maken en des te meer met een soort van traditie. Als je zoiets afschaft, moet je bij elke club ten rade gaan.

Roep dan iets inhoudelijks over de wedstrijd, want daar was voldoende over te vertellen. De eerste helft was van een hoog tempo met een mooi niveau waar de verdediging van beide kanten een achilleshiel was. PSV komt er wel weer aankomend seizoen en FC Twente heeft naar eigen kracht gestreden.

Naar mijn mening hebben deze twee ploegen in ieder geval gestreden voor wat ze waard zijn en PSV laat de tweede helft van het seizoen zien dat het ook kan strijden als het minder gaat. Voor beide ploegen wat negatieve punten waarop ze zich kunnen verbeteren, maar ook zeker goede aanknopingspunten waarop men zich kan voortborduren!

Wat speelde Twente heerlijk. Zoveel passie & strijd. Ja dat is waar wij tukkers van houden!

wat een coach...haal die waardeloze, niets toevoegende spits er eens af. je hebt met siem, locadia en ramselaar zoveel mogelijkheden. een lafaard is het. dit heeft hij zelf over zich afgeroepen.

Niet een beetje een rare titel? Het is onwaarschijnlijk maar altijd nog mogelijk de titel voor psv?

6 april 2017 om 22:45

Waar gaat Feyenoord nog al die punten verspelen denk je?

6 april 2017 om 22:53

Daar gaat het niet om, het is theoretisch nog mogelijk.

6 april 2017 om 22:57

Denk niet dat ze met de titel de theorie aanhalen of beoogt hebben.

6 april 2017 om 23:03

Ja ik had er ook niet voor gekozen, al is het wel 95% over voor ze nu.

Vind het ook wel lekker dat het nu alleen nog tussen Feyenoord en Ajax gaat

sorry Psv, maar wat is dit lekker voor Ajax mooie ontknoping, jullie hebben het zelf laten liggen.

Een tweede plaats zal nu zeer moeilijk worden, laat staan eerste.

Gaat toch tussen Feijenoord en Ajax, waarbij Ajax het wel extra zwaar heeft omdat ze ook minimaal 2 EL wedstrijden hebben en nog bij een gefrustreerd PSV langs moeten.

Dit is een grote meevaller voor Feijenoord en Ajax.

Was wel een gekke wedstrijd.

6 april 2017 om 22:47

Zeer moeilijk? Als ze winnen van Ajax is het verschil 1 punt. Dus elke misstap van Ajax kan fataal worden

6 april 2017 om 23:04

Onderschat Heerenveen maar....

6 april 2017 om 23:06

Heerenveen kan lastig zijn als ze het op de heupen krijgen. Ze zijn in ieder geval niet snel geintimideerd, in de kuip speelden ze uitstekend. En het is na Schalke. Toegegeven, je verwacht in principe wel winst voor Ajax.

6 april 2017 om 23:07

Na Schalke...

6 april 2017 om 23:30

@Leopart: En jij denkt dat dit Psv even met gemak 5 wedstrijden wint? Ajax is voetballend verder en zullen die plek 2 echt als krijgsheren verdedigen.

7 april 2017 om 00:19

Het gaat erom wat er mogelijk is waardoor ik geloof dat psv het niet laat lopen tegen Ajax.

6 april 2017 om 22:47

Voor Feyenoord was het beter geweest als Psv de druk vol op Ajax had gehouden denk ik. Ach uiteindelijk moet Feyenoord het natuurlijk zelf doen.

6 april 2017 om 22:51

PSV wilt altijd winnen van Ajax zeker thuis en voordat deze wedstrijd gespeeld wordt kan er nog wat gebeuren.. ik vind het alleen maar goed nu focust PSV zich alleen maar op Ajax, plek 2.

6 april 2017 om 22:58

Ook vorige 2 seizoenen wilde ze thuis winnen. Ajax hoeft in Eindhoven het spel niet te maken en dat ligt ze wel.

6 april 2017 om 22:48

Valt mee psv zou alles moeten winnen en ajax 1 x gelijk spelen

Bedankt tukkers, Ajax heeft één cl spot binnen. Psv mag lekker tegen dundalk aan de bak.

6 april 2017 om 22:49

Schrijf hem maar alvast binnen ja, dan komt het nog harder aan als PSV dalijk van Ajax wint en nog tweede wordt. Iets met arrogantie en Amsterdam

6 april 2017 om 22:55

Na PSV moet Ajax tegen Eagles thuis en Willem II uit dus grote kans dat we 2de worden

6 april 2017 om 23:02

Tuurlijk. Altijd arrogantie. Zo makkelijk hã©.

6 april 2017 om 23:08

Nec uit en Heerenveen zijn ook geen makkelijke partijen hoor. Zeker met nog die slopende partijen tegen Schalke voor de boeg. Ik zou niet zoals henk dat CL ticket alvast claimen, it is not over till the fat lady sings.

6 april 2017 om 23:22

Is niks arrogants aan thuis van de Eagles en uit Willem II moeten we winnen.

6 april 2017 om 23:22

Heerenveen in deze vorm moet in de Arena verslagen worden.

6 april 2017 om 23:26

Ooit aan gedacht dat het ook uit bij NEC al mis kan gaan? Ook Willem II is zo'n ploeg die tegen topploegen ineens wel kan voetballen. Nogmaals, vooral zo over denken, maakt de kans dat PSV, volgens iedereen hier, tegen alle verwachtingen in alsnog tweede wordt.

6 april 2017 om 23:51

Daar heb ik zeker aan gedacht maar dat geld ook voor PSV die kunnen ook punten morsen tegen Willem II thuis en ADO uit. Zo kunnen we aan de gang blijven.

7 april 2017 om 03:53

@Djabber, hoezo arrogantie? Gelet op het kwaliteitsverschil is het toch reëel te verwachten dat Ajax van GAE en Willem II gaat winnen?

7 april 2017 om 06:50

Thuis van Willem II moet Ajax ook winnen. 😉

6 april 2017 om 22:51

Vooral dat denken en dan kunnen we binnen no-time weer een wedstrijd als Excelsior-uit verwelkomen.

7 april 2017 om 13:07

De Graafschap vergeten? Hoe was het vorig seizoen ook alweer, wie zou er wel even kampioen worden?

Bedankt Guardado wat een pokke zooi. Zo zonde die tweede plaats lach voor het grijpen. En nu definitief Hendrix maar laten spelen voor Guardado. We moeten aan de toekomst denken.

6 april 2017 om 22:48

Hoe Willems zijn man laat lopen en gewoon stil blijft staan zou ik me eerder aan ergeren. Echt heel zwak, en dat met 30 seconden te gaan.

6 april 2017 om 22:51

Dat kan ook niet door de beugel. Allebei gruwelijk in de fout.

Terecht punt voor Twente. Zoveel kans gecreëerd, vooral in de eerste helft. Moreno werd bij de 1-0 kinderlijk te kijk gezet en bij de 2-2 stond hij tien meter voor zijn verdediging. Snap de hype om hem totaal niet.

En vond Zoet allesbehalve overtuigend vandaag, terecht gelijkspel.

Pfff man wat een drama dit. Dat je dit nog weggeeft 😭 Triest. Je zag het gewoon al aankomen. De verdedigers van twente gaven nog 2/3 kansen makkelijk weg en dan konden ze nog op 1-3 misschien zelfs 1-4 komen maar nee lekker kansen verpesten alsof je de wedstrijd al hebt gewonnen 😭 Dramatisch

Nu alles op alles zetten om Ajax te verslaan zodat je 2e kunt worden. Mooi dat er eentje afhaakt voor de titel. Nu Ajax nog!

6 april 2017 om 22:50

Je weet toch wel dat je 3 punten krijgt voor een gewonnen wedstrijd h�?

6 april 2017 om 23:05

Als PSV wint van Ajax is het verschil 1 punt. Ajax kan onderweg nog punten laten liggen...

7 april 2017 om 03:55

Net zoals PSV onderweg nog punten kan laten liggen... Jij gaat er vanuit dat Ajax twee wedstrijden zal verliezen én dat PSV alles zal winnen.

De Jong eruit en een verdediger erin! Vervolgens leunen en een tegendoelpunt tegenkrijgen.. Cocu zal zichzelf wel achter de oren krabben.

Mooi hoe Twente toch bleef gaan . Denk dat wedstrijd redelijk in evenwicht was. Beide sterke gedeeltes in de wedstrijd. Op karakter toch een verdiende punt voor Twente. Wat een nekslag voor PSV dat de smaak te pakken had. Heerlijk voor Ajax .. maar elke wedstrijd is een finale.. Tis nog niet gedaan.
Gefeliciteerd Twente

Met bergwijn in je team wordt je nooit kampioen of 2e

Zelf de verdedigers scoren meer dan hem
Snap niet wat PSV nog in die jonge ziet

Kijk wie je allemaal nog op de bank hebt

6 april 2017 om 22:52

Bergwijn is niet het niveau wat je wilt hebben.... Wellicht zit dat er nog in, maar op dit moment hadden we beter kunnen inkopen dan op hem te gokken... Niet klaar voor dit niveau!

6 april 2017 om 22:55

Aan de andere kant geeft Cocu hem geen vertrouwen. Net als bij de andere jeugdige talenten.

6 april 2017 om 22:56

Maar met welk geld? Zoveel is er niet binnen gekomen toch?

Wat heb ik mogen aanschouwen? Bizar senario laatste kwartier dat in de laatste minuut ook op het veld nog tot spektakel leid. Zowel de 1-1 ( Locadia ) als 2-2 ( Celina ) leken best houdbaar eigenlijk, die fout van Guardado even buiten beschouwing gelaten. PSV moet hopen dat Ajax nog punten verliest in de strijd om de tweede plaats, Ajax mag nog verliezen van PSV en kan nogsteeds 2e blijven, kon erger.

Terecht gelijkspel. Guardado toch.. Zondag Hendrix vanaf minuut 1. We gaan Feyenoord terecht kampioen zien worden en hopen dat Ajax het nog ergens laat liggen om welicht alanog 2e te worden. Nooi aanspraak gemaakt op de titel. Op naar volgend seizoen!

Onnodig. Zeker geen goede wedstrijd, maar niet gek dat je het moeilijk hebt in Enschede. Tweede helft vond ik het echter geen moment er naar uitzien dat Twente terug zou komen. Hij valt één keer goed en dan is het ook meteen raak. Tja, het zij zo. Ajax nog steeds te achterhalen, kampioenschap onmogelijk. Volgend jaar beter

Officieel is het seizoen afgelopen. Alles uit handen gegeven. Wat een treurig seizoen zeg. Volgend jaar maar weer

6 april 2017 om 22:53

Heel het seizoen was al in de eerste seizoenshelft uit handen gegeven. Mede door een enorme pussy-coach en slappe hap instelling veel te weinig punten gepakt. Als PSV heel het seizoen door het rendement had van de 2e seizoenshelft hadden we nu misschien wel op plek 1 gestaan.

6 april 2017 om 23:29

Helemaal mee eens. Vorig seizoen idem dito. We hadden gewoon geluk dat Ajax ons een cadeautje gaf. Ja ik weet dat de club die na 34 wedstrijden bovenaan staat kampioen is. Maar op Willems na had niemand dit verwacht. Eerste seizoenshelft wederom weergegeven. Ik merk niet dat Hendrix vertrouwen krijgt. Ik zie geen honger meer. Lijkt alsof de chemie tussen Cocu en het team uitgewerkt is. Als je zo tegen Feyenoord begint als het bijna om de titel gaat, dan kun je je team niet motiveren.

7 april 2017 om 03:59

Tja, als je zo wilt redeneren ken ik er nog eentje. Als Bosz meteen het juiste middenveld had opgesteld, zou Ajax niet de eerste wedstrijden hebben weggegeven en hadden ze nu eerste gestaan. Als, als, als...

Ik heb Twente kansen zien missen, waarvan ik mij nog steeds afvraagt hoe het kan. De 1-2 was inderdaad nogal gelukkig. Gelukkig Gerechtigheid in de slotfase. Bye, Bye Psv, definitief geen titel nu, Heerlijk.

Psv heeft dit seizoen met uitermate slecht voetbal toch meer punten gekregen dan eigenlijk had gemogen. Voor Fc Twente heel blij dat ze minimaal verdient 1 punt heeft overgehouden.

6 april 2017 om 22:53

wat lul je nou? elke wedstrijd talloze kansen. als psv niet zo'n waardeloze spits had stonden ze gewoon bovenaan. vooral in het begin van het seizoen daardoor veel te veel punten laten liggen.

6 april 2017 om 23:35

Kijk ik ben het met je eens dat L de Jong een dramatisch seizoen heeft. Hem kan je dat niet kwalijk nemen. Dat gebeurt je gewoon. Het is zo'n Cocu die hem dan gewoon een tijdje eruit moet halen. Even uit die faalmodes en andere spelers kansen geven. L de Jong weer prikkelen. Ik heb ook het idee dat hij van Cocu gewoon rare opdrachten krijgt, want hij loopt te vaak uit zijn positie om ballen te gaan halen. Zo moet je L de Jong toch niet gebruiken. Traag, houterig en komt een prullenbak nog niet voorbij.

7 april 2017 om 04:02

@Psvkoorts, als Ajax de eerste paar wedstrijden het juiste middenveld had gevonden (dus met Schone), hadden ze die wedstrijden niet verloren en hadden ze nu bovenaan gestaan. Met andere woorden, jouw redenatie houdt geen stand.

On topic, Twente verdient echt minimaal een punt.

7 april 2017 om 06:57

@Psvkoorts. @ Kyle66

Als bij de uitwedstrijd tegen Gae Nijhuis geen mysterieuze handsbal had gezien die er niet was en zo de 1-1 voorkwam of als de bal die royaal de doellijn gepasseerd was tegen Sparta gewoon geteld had had Feyenoord pas op 1 nederlaag gestaan en dus nog steviger bovenaan gestaan.
Als als als.

Dit verzin je toch niet? De meest ervaren man op het veld moet toch weten wat je met die bal moet doen in de blessuretijd? Wegrossen! Kan er niet met m'n hoofd bij dat Guardado even gaat pingelen op dat moment. Zeer vermakelijke wedstrijd. Helaas is de titel voorbij. Kan alleen nog maar hopen dat Ajax een misstap maakt.

Van dribbelen voor de 16 in de rondte, naar het verspillen van het kampioenschap in de laatste seconde..

Ohh heerlijk, had ee niet aan moeten denken dat psv de lachende derde zou worden. Spelen al hel het seizoen slap

Wat een wedstrijd. Alles zat er op. Strijd, passie, bij vlagen goed voetbal, en gekkigheid op de tribune. En gewoon die 2-2! Jensen, topper! Die jongen kan wel eens Ajax-materiaal worden. Vervanger Klaassen? 😉. Top wedstrijd!

6 april 2017 om 23:00

Wat een slimme voetballer is dat zeg. Die weet precies wanneer hij diep moet gaan en druk moet zetten, loopt continue slim en is ook best balvaardig. Lekkere voetballer hoor, deed het uitstekend vandaag.

6 april 2017 om 23:01

Eens prachtige wedstrijd, wat een kansen zeg, man Nou jij zegt het, maar ik was er al extra voor gaan zitten om Jensen in de gaten te houden, hij heeft zeker niet teleurgesteld, prachtige speler, ook een heerlijk interview. Ik denk dat Ajax hem moet vastleggen, maar we hebben zelf ook veel talent, dus misschien kunnen we hem meteen terug verhuren, zou denk ik ook een mooie constructie voor Twente zijn, zijn hem niet meteen kwijt. Ajax heeft geld zat, en twente kan het volgens mij nog wel gebruiken.

6 april 2017 om 23:12

Speelde een zeer sterke wedstrijd en leuk om naaf te kijken.. maar middenvelders zat bij Ajax.. wil wel wat aanvallers erbij..

2e plek wordt ook nog een opgave. Een troost, in de laatste minuut een deceptie in Enschede kan de beste overkomen.

Haha hoe Hooiveld met die lange poten op het laatst die bal van Willems afpakt . Ook de Jong geen kopduel gewonnen PSV moet maar eens een nieuwe spits zoeken.
Eerste helft Twente veel kansen had bij rust ook 3-1 kunnen staan.
Tweede helft chaos met rare politieacties .
Mooie wedstrijd .

En ook op dit soort momenten ben ik blii dat mijn FcTwente in de eredivisie zit. De top3 laat hier gewoon punten liggen en kijk hoe we nu staan.

6 april 2017 om 22:58

Eens, mooi dat ze behouden zijn voor de Eredivisie, mooi stadion, heerlijke sfeer en knap technisch beleid. Ik denk dat Twente straks best weer een outsider kan gaan worden qua achterban en stadion en de top zeker moeilijk zal blijven maken. Zal nog wel even duren en hoop dat ze de opleiding ook weer aan de gang krijgen en houden, die Jensen is echt een pareltje.

7 april 2017 om 10:04

De top 3?? Feyenoord heeft met 2-0 uit bij Twente gewonnen!
Trouwens wel heel knap wat Twente dit seizoen voor elkaar krijgt!
Ik denk dat niemand dit had verwacht na afgelopen seizoen.

Met dank aan de politie waren de laatste 20 min helemaal niet meer leuk om naar te kijken.

Spelers gaan niet meer 100% voetballen waardoor de wedstrijd doodvalt. Erg zonde.

Vind het trouwens erg gek om niet even 20 min te wachten, het stadion ontruimen omdat ze een onderzoek zijn begonnen. Ik vond het maar gek en niet handig. Overigens ME voor de Harde Kern zetten is nooit een slim idee. Zorgt alleen maar voor een grimmig sfeertje. Benieuwd wat eruit komt!

6 april 2017 om 22:55

Zijn al rellen bezig

6 april 2017 om 22:59

Is bij ons ook altijd zo. Wanneer de Me zich klaar maakt voor een charge komen er automatisch 30 SV'tjes bij, bij ons. Zonde helaas

Prachtig gedaan FC Twente, ik moet zeggen dat ik het na die onrust in het stadion niet meer geloofde. Het was een prachtige wedstrijd met een geweldige sfeer aan beide kanten. Maar schijnbaar vond de politie het nodig een poging te wagen een complete tribune leeg te maken tijdens de wedstrijd vanwege een drugsonderzoek. Kansloos, dat had iedereen met een beetje inzicht op voorhand kunnen voorspelen. Om nog even te zwijgen over de communicatie via de stadionspeaker, wat helemaal diep triest was. De wedstrijd sloeg daardoor uiteindelijk volledig dood op twintig minuten voor het einde.

Het enige wat PSV hoefde te doen was de genade klap uitdelen, maar in plaats daarvan werd Cocu angstig voor de gelijkmaker. Met zijn wissels (hendrix en Schwaab voor Propper en De Jong) liet hij zijn elftal achteruit lopen en daarvoor kreeg hij in de blessuretijd de rekening gepresenteerd. In plaats van de veldbezetting gewoon te houden zoals hij was en wat verse krachten erin te gooien voor de moe gestreden spelers gooide hij de complete tactiek om. PSV is dit seizoen vaak ontsnapt maar vandaag liet PSV FC Twente ontsnappen. Het was nergens voor nodig geweest, want ze waren de bovenliggende partij ondanks dat Twente goed weerstand wist te bieden.

PSV is kampioen af, dat kan na vandaag bijna niet anders meer. Natuurlijk was 5 punten al een groot gat, maar 7 punten op Feyenoord en 4 op Ajax (en ook nog een minder doelsaldo goedmaken) zit er niet meer in. Misschien dat ze Ajax nog achterhalen, maar ook dat hebben ze niet meer in eigen hand. Het seizoen gaat eindigen zoals na de kraker tegen Feyenoord al voorspelt : kleurloos. De sensationele comeback waarvan sommige supporters stiekem nog droomde (en waarom ook niet, zolang het nog mogelijk is) lijkt nu wel een heel erg onrealistisch scenario te worden.


6 april 2017 om 22:59

PSV is vaak ontsnapt? Noem eens een wedstrijd waar PSV niet in de wedstrijd een duidelijk overwicht had en uiteindelijk nog de wedstrijd won. Een wedstrijd. Altijd dat slappe gezever, helft van de VZ'ers kan zo de rol van FOX-analist overnemen. Zo'n ongelooflijk leeg commentaar.

Rest van je betoog is prima, maar laat die holle kreten in het vervolg gewoon achterwege.

6 april 2017 om 23:05

Met ontsnapt bedoel ik persoonlijk : vlak voor tijd toch nog de bevrijdende treffer maken, ongeacht of dat terecht of onterecht is. Op het moment dat het er niet meer naar uit ziet dat het goed gaat komen toch nog veerkracht bieden. Het is iets ontzettend positiefs eigenlijk om als team als eigenschap te hebben. Alleen hier op VZ wordt er vaak veel negatieve lading op gelegd. Aantal voorbeelden die ik zou willen aanhalen : Ajax - Psv, PSV - Heerenveen en Heracles - Psv.

Voor de rest wel mooi, als je zelf hier een tekst neerzet en mensen over precies 1 regel heen vallen. Maar ik ben de vervelendste niet, ik wil het best nog eens onderbouwen als dat noodzakelijk is.

6 april 2017 om 23:30

Dan vind ik het wel weer leuk dat je een terechte treffer een ontsnapping noemt. Het moment van scoren doet er mijn inziens niet toe. Wedstrijd duurt negentig minuten en een beetje en over het algemeen kun je in al die minuten een goal maken.

Overigens, staat in mijn bericht ook dat ik het met de rest van je betoog eens ben, maar als je maar één regel leest, kun je dat inderdaad niet oppikken.

6 april 2017 om 23:42

@gaudi

In principe zijn termen als ''terecht'' en ''onterecht'' ook subjectief als het gaat om de einduitslag. Zover ik weet geld namelijk in het voetbal altijd dat wanneer je evenveel als je tegenstander scoort de wedstrijd in een gelijkspel eindigt. Het veldspel, de kansen, de beslissingen van de arbitrage : allemaal redenen waarom je zogenaamd ergens recht op zou moeten hebben. In veel gevallen is het echter zinvoller om jezelf af te vragen waarom je dat zogenaamde recht niet in de score hebt weten uit te drukken.

Maar voor mij staat vast dat wanneer je afstevent op puntverlies en de tijd begint te dringen en hij valt toch nog ... dan ontsnap je in mijn optiek. Het is niet bepaald een vaste en duidelijke grens, maar goed : het gaat erom dat PSV zelf de laatste minuten vaak scoorde en dat dit vaak cruciaal was voor Psv. Vandaag gebeurde het omgekeerde voor PSV en dat voelt gewoon heel zuur. Dat weet ik aangezien mijn eigen club dit seizoen in Enschede verloren heeft in de blessuretijd, waarmee ik mijn club ook tekort gedaan vond worden.

De reden dat ik die laatste alinea erbij had gezet is omdat je die laatste zin later hebt toevoegt en ik alleen de originele tekst op mijn scherm had staan toen ik reageerde. Vandaar

7 april 2017 om 18:40

Duidelijke uitleg Adzevedo, mijn excuses voor mijn wat gehaaste en gepikeerde reactie.

Wat betreft de subjectieve termen, je hebt helemaal gelijk. Het is altijd een kwestie van hoe iemand het interpreteert, of wil interpreteren. En ja iedereen ziet dat anders. De ene stelt dat een club domineert, terwijl een andere van mening is dat het een lucky-zege is. Dat maakt voetbaldiscussies ook wel weer leuk, iedereen heeft een ander inzicht.

Was een leuke pot zoals in de lijn der verwachting.
Twente liet ook thuis tegen Ajax zien dat je niet zomaar met 3 punten weg loopt uit de Grolsch Veste. Staat een leuk elftal zo, met Unal die aankomend seizoen waarschijnlijk blijft loopt er een hele gevaarlijke spits rond.
Sterke pot van de Tukkers en uiteindelijk toch de beloning voor het harde werken.
Titelkansen van PSV waren al klein maar nu is het kaarsje dan toch gedoofd!

Mijn god, wat geven ze die punten weer knullig weg zeg. Op naar het einde van het seizoen en hopen dat van de zomer de bezem door dit PSV gaat.

7 april 2017 om 10:58

Hoop je daarop? Het lijkt mij lastig om betere spelers terug te halen..

Snap niks van PSV als ploeg. Het is dat vGinkel nog overgekomen is, die heeft veel punten binnen gebracht maar anders was t al eerder naar boven gekomen. Guardado, LdeJong en Willems zijn geen schim meer van eerder.
Beste eigen jeugd zoals Hendrix maar ook iemand als Lammers laten ze vallen. Zoet is af en toe ook aan t grabbelen, levert iig geen punten op. Propper en vGinkel en een scorende Moreno leveren belangrijkste bijdrage maar elke keer als ik ze zie denk ik dat t alleen maar mis kan gaan.
Jammere voor Ajax kan zijn dat aantal zich juist wel weer kunnen opladen voor 1 wedstrijdje, wo Siem de Jong. Dat kan no wel eens lastig worden.
Voor de rest begrijp ik totaal niets van PSV noch van Cocu.. als t tegen zit kunnen ze niet eens doorselecteren want wie wil Zoet, Willems, LdeJong? Propper en Ramselaar kan ik nog wel begrijpen, vGinkel zal t ook wel eens ergens anders willen/moeten zoeken.
Wordt lastig einde zo voor PSV

6 april 2017 om 23:48

Ja ik verwacht een top PSV volgende weekend, zware kluif, maar als je nog aanspraak wilt maken op het kampioenschap mag je geen punt meer laten liggen en stiekem zou ik toch proberen een keer een grote score neer te zetten (niet tegen Psv, ja mag, maar dat gaat niet gebeuren).

Als ik alle reacties lees is het blijkbaar al zeker dat PSV van Ajax wint. Nou, dan hoeft die wedstrijd niet gespeeld te worden. Kunnen de spelers lekker een snipperdag opnemen en naar het strand. Wat een gelul allemaal.

PSV wil dit jaar echt geen kampioen worden tegen Feyenoord trekt zoet de bal nog even over de achterlijn. En door vorige week met de klassieker krijgen ze weer een beetje hoop en dan vergooin ze het de volgende speel dag gelijk weer. Begin van het jaar leek het als of ze dit jaar de beste selectie hadden om kampioen te worden. Volgend jaar word het in iedergeval geen kampioenschap met al die spelers die weg gaan.

Had het kampioenschap al uit me hoofd gezet maar had nog volle vertrouwen in de 2de plaats, gaat nu wel moeilijk worden.

Siem de Jong had 10 minuten voor tijd de bal meteen naar links moeten spelen waar Bergwijn vrij stond om 1 op 1 naar de keeper te lopen maar hij gaf de bal aan Arias die te lang wachtte met de pass naar Bergwijn waardoor we een corner kregen ipv 1-3.

Ik snap er ook echt helemaal noets van bij PSV... De honger is er gewoon niet meer, waar hij bij Feyenoord juist heel goed zichtbaar is en bij Ajax ook in mindere mate.

Hoe kan het dat de beste en/of belangrijkste spelers van de afgelopen twee jaar van de hele eredivisie nu helemaal niets meer laten zien? Pröpper, Guardado, De Jong, Willems en Arias waren op hun manier allemaal heel belangrijk voor PSV de afgelopen seizoenen, maar nu ineens is het niets. Ik vraag me echt af waar dit misgaat.

Ik mis ook de draad van Cocu. Ik snap werkelijk niet wat hij allemaal aan het doen is. Vertrouwd te lang al op dezelfde spelers ipv Hendrix, Brenet, Lammers, Bergwijn, Ramselaar eens een tijdje vast in het elftal de kans te geven. Je speelt vandaag gewoon met 3 centrumspitsen in je elftal. Waar moet de dreiging op de vleugels dan vandaan komen??

Wat is Zoet toch een dramatische keeper, wat een geklungel, had de bal bij 2-2 moeten hebben, bij het Nederlands elftal bij de 1-0 tegen Bulgarije ook al niet sterk, nee een zeer middelmatige keeper deze Zoet.

7 april 2017 om 04:35

Zoet heeft 2 of 3 goede reddingen gehad tegen Twente waar een andere Eredivisie keeper een goal tegen zou hebben gekregen.

Ik riep het van te voren al, die gaan het lastig krijgen bij Twente en dat was dus ook zo!
Ze riepen al de 2e plek te gaan veroveren of zelfs hoger en alleen de wedstrijd tegen Ajax het kantelpunt kon zijn, nou die hebben ze nu al gehad ;-) De 2e plek zou nog kunnen, maar dat is nu ook al 4 punten. Ik vind het een meer dan terechte uitslag, met wat geluk had Twente kunnen winnen, zeker de 1e helft had Twente zeker nog moeten scoren.
En wat je zo vaak ziet, een verdediger voor een aanvaller wisselen, dat kan alleen maar verkeerd uitpakken wat ook gebeurde. Ongelooflijke fout van Guardado, maar toch, dit hadden ze in de laatste minuut niet meer moeten weg geven. Al ben ik er wel blij mee natuurlijk ;-)
Bergwijn had nog een hele goede kans, maar voor de rest vond ik dat Twente meer verdiende.
Wel jammer van die onrust op de tribunes en de stadionspeaker die maar bleef omroepen, daarom waren de laatste 20 minuten erg rommelig, beide teams hadden daar veel last van, erg jammer...
Was verder een heerlijke wedstrijd om te kijken!
@psv, aub nog wel even van Ajax winnen ;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren