Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech reageert op kritiek: ‘Dat is ook typisch Nederlands, so be it’

Laatste update:

Hakim Ziyech was zaterdagavond een van de smaakmakers van Ajax in de uitwedstrijd tegen NAC Breda. De spelmaker was goed voor twee assists, twee voorassists en nog zo’n twaalf passes die kansrijke situaties opleverden. Er was echter ook kritiek op Ziyech: hij leed liefst 21 keer balverlies in de wedstrijd in het Rat Verlegh Stadion.

Ziyech ligt daar niet van wakker en wijst erop dat dit inherent is aan zijn manier van spelen. "Ik ben iemand die graag medespelers voor de keeper zet, dat gaat gepaard met passes die niet eenvoudig zijn", zo vertelt de Marokkaans international in gesprek met Voetbal International. "Dan kan een bal niet aankomen, maar zodra het wél gebeurt, is het direct een kans."

Niemand in de Eredivisie gaf meer assists dan Ziyech dit seizoen: zeven. "Op dat vlak had met wat meer scherpte in de afronding mijn aantal assists dit seizoen veel hoger kunnen zijn. Mijn trainers hameren gelukkig op het positieve van mijn creativiteit, en niet zozeer dat het ook gepaard kan gaan met balverlies."

"Dat is meer iets van mensen van buitenaf, typisch Nederlands ook, om te wijzen op de negatieve punten." Het creatieve in zijn spel, noemt Ziyech zijn kwaliteit. "En als het fout gaat, so be it. Daar heb ik echt lak aan. Dan ga ik niet opeens bij een volgende bal geen risico meer nemen en een balletje veilig achteruit geven. Nee, dat zou nergens op slaan, dan haal ik zelf de angel uit mijn spel."

Hakim Ziyech heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat Ziyech eens lekker voetballen, je moet zijn kwaliteiten gebruiken.

Onder Bosz deed Ziyech het iets beter dan onder Keizer. Want onder Bosz kreeg Ziyech in een aanvallend opzicht meer steun (druk zetten) dan dit seizoen.

Soms zie ik hem dit seizoen hard aan het jagen maar hij was alleen... zonde van energie...

22 november 2017 om 09:15

Denk dat Ziyech zelf ook niet veel heeft aan een Keizer en toch onder Bosz net even meer wilde inzetten zo komt het op me over.

Maar al lijd Ziyech 21x balverlies en heeft hij 30 goede pasjes is het prima. Je zal meer moeten kijken wat er na dat balverlies gebeurt komen er gevaarlijke situaties uit of niet. Het is natuurlijk wel een plek waar hij speelt als het mis gaat dat je een gevaarlijke counter om je oren kan krijgen.

22 november 2017 om 11:57

Weet je waarom dit zo uitvergroot wordt Ajax heeft een zwakke verdediging waardoor het pijnlijker is het balverlies van Ziyech.'
Hij speelt met risico en dat moet door de ploeg gewoon opgevangen kunnen worden.
In Marokko speelt die ook met risico, alleen het verschil is dat ze daar wel een sterke verdediging hebben staan.
maar ja zolang Ajax Veltman niet verkoopt gaat dat niet snel verbeteren, vorig jaar was het centraal duo gewoon heel sterk.

Lijkt me terecht dat hij ‘de kranten niet leest’ cq. zich niet laat beïnvloeden door alle stuurlui aan wal. Hij zal zelf ook heel goed weten wanneer hij goed of minder goed speelt. Zorgelijker dan balverlies tegen NAC lijkt me dat hij echt zelf meer moet gaan afronden voor een volgende stap. Eriksen heeft ook zo’n fase gehad, die ging pas vlak voor vertrek alle vrije trappen en kansen binnenhengsten. Zie Ziyech zeker als de beste speler van de eredivisie en ook hogerop slagen. Beste nieuws uit dit artikel is dat hij benadrukt tevreden te zijn met het vertrouwen van de trainers. Het was eigenlijk wachten op een nieuwe steek naar Keizer, dat verdient hij in mijn ogen niet.

22 november 2017 om 14:45

Hij hoeft idd niet de kranten te lezen, maar een btj zelfreflectie kan geen kwaad.

Dat je in de laatste zone risico moet nemen om tot een goal te komen zal iedereen beamen. Daar ziet de kritiek ook niet op volgens mij. Het gaat om het volstrekt onnodige balverlies, door gepingel, waardeloze breedteballen, etc. Dit dan afdoen als ''typisch Nederland'' vind ik zwak en inhoudelijk ook onjuist. In andere competities wordt hier net zo veel, zo niet meer, waarde aan gehecht.

Ziyech heeft veel zelfvertrouwen en dat is goed voor een topsporter, maar ik vind hem vaak wel overkomen als een vervelende, onsympathieke jongen met weinig zelfkritiek.

Ik ben geen Ziyech liefhebber of hater. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe hij het zou doen bij een subtopper in de Spaanse competitie. Een team dat daar meedoet om de EL tickets. Zou Ziyech daar t verschil maken? Zou zijn balverlies daar afgestraft worden? Wil hij zo'n stap naar zo'n subtopper wel? Of zou die anders liever bij Ajax blijven? Is de echte top wel geïnteresseerd in hem? Vragen vragen....moeilijke situatie dit!

Wat een persoonkijkheid en hij heeft ook nog eens gelijk. Komt wel goed met deze jongen.

22 november 2017 om 08:09

Het is idd wel een persoonlijkheid. Echter lang niet altijd in positieve zin. Ik bespeur hier ook weer veel negatieviteit richting anderen en weinig zelfreflectie. Dat hij vaker balverlies leidt dan een andere middenvelder is idd inherent aan zijn spel. Vreselijk veel balverlies is gewoon een terechte reden om kritisch op te zijn. Helaas is toont Ziyech zich weer eens te trots om kritiek te incasseren.

22 november 2017 om 08:41

Liever vreselijk veel balverlies omdat iemand graag vooruit speelt waar se ruimte kleiner wordt dan altijd maar veilig tikkie breed of terug, zie vaak statistieken van passing percentage en als je dan ziet welke spelers dat zijn zijn het altijd de breedte passers, dan maar liever een Ziyech die af en toe te vaak een bal verspeeld maar wel elke wedstrijd 3,4 minimaal kansen creëert, daar gaat het uiteindelijk om.. Hij heeft nu pas 7 assists en dat had makkelijk het dubbele kunnen zijn dus zo slecht is het allemaal niet, alleen zijn eigen afronding is wel erg matig helaas

22 november 2017 om 08:53

Ik vind het echt frappant dat je dus blijkbaar een speller alleen maar mag prijzen om wat hij wel kan? Omdat hij een geode (steek) pass heft en assists levert maken zijn balverlies, meeverdedigen en slechte Eigen afronding niets meer uit?
is toch vreemd, zo haal je echt de top niet hoor.

22 november 2017 om 09:47

Welke top moet hij halen dan? Er lopen in de Eredivisie überhaupt geen spelers die de echte top gaan halen, maar je moet spelers op hun goede eigenschappen beoordelen en niet alleen de slechte, boeit mij het dat hij af en toe niet mee verdedigd, het is toch een *aanvallende middenvelder.. Ik weet ook wel dat tegenwoordig zelfs je spits moet verdedigen als het even kan maar daardoor missen ze voorin weer andere dingen dus het is het 1 of het ander

Alleen heeft hij het over passes wat niet aankomen.
Maar hij vergeet dat hij ook (veel) te vaak balverlies lijd door te "pingelen".
Tegen een onthutsend zwak NAC maakt dat niets uit.
Maar zelfs tegenstanders zoals Utrecht kunnen dit afstraffen.
Tja.....ik heb hem vaak genoeg toen bij Twente zien spelen.
"wij" twente supporters werden toen nooit geloofd.
Dat kwam omdat als Twente met 4-1 of zo verloor, met wel een assist of doelpunt van Ziyech, maar door zijn toedoen ook minstens twee tegen kregen, hij alsnog alle credits kreeg.
Kijk hoe vaak hij een speler van Ajax in niet eens de moeilijkste europese wedstrijden vrij voor de keeper speelde.
Nee Hakim, je bent een uiterst groot talent, of alreeds een hele goede voetballer.
Maar als je alsnog de top wilt halen moet je toch wat vaker in de spiegel kijken en leren van je "fouten" en niet zeggen": "so what". Want dan red je het niet.

22 november 2017 om 07:48

Zijn trainers willen dat hij zo speelt. Dus hoe bedoel je so what ??? De trainers zijn tevreden. Dat boeit voor ziyech en niet andermans gezeur. Typisch Nederlands inderdaad. Het is nooit goed genoeg.

22 november 2017 om 07:56

@lee
Moet hij ook helemaal zelf weten maar een beetje zelfreflectie mag ook wel.
Dat heeft Ziyech absoluut niet.
En van Basten, ook een van zijn trainers, was dus niet tevreden over hem en zette hem (misschien daarom) op de bank.
En met So what bedoel ik dat het Ziyech geen drol interesseert dat hij foute passes, zich vastloopt etc etc.
Dat moet eruit als hij een stap hogerop wilt anders blijft hij bij een internationale middenmotor aanklungelen.

22 november 2017 om 08:05

Lol hoeveel jaar geleden was dat ? Toen was ziyech sowieso niet zo ver als nu. Meneer wilde toen zelfs alleen op 10 spelen en 0 x mee verdedigen.

22 november 2017 om 08:12

Als je vindt dat hij moet werken aan die foutjes. Maar dan lever je zijn kwaliteiten in.

Je zegt toch helemaal niet dat Ronaldo en Messi mee moeten verdedigen? En dat doet Ziyech wel regelmatig.

22 november 2017 om 09:08

@petervermeulen

Ja ja Ziyech kun je vergelijken met Messi en Ronaldo.
Nee, Schöne wordt wel afgerekend op zijn te kort komingen en is ook best wel creatief om maar een betere vergelijking te maken.
Nee Ziyech is nog geen tiende wat bv een James Rodriques is, en hij wordt wel op zijn fouten gewezen. Zelfs naar de bank verwezen vorig seizoen.
Maar........doe je ding en denk maar dat Ziyech het al is.

22 november 2017 om 09:23

Nooit goed genoeg? Ziyech is gewoon niet goed genoeg.

22 november 2017 om 09:44

@holala,
Je hebt het over Real Madrid één van de beste club van de wereld. Waar concurrentie moordend is met Isco en Asensio oa.

Monaco is een subtopper uit Europa waar James speelde en smaakmaker was, zoals Ziyech dat nu is bij Ajax. Ziyech moet zich gaan richten op club uit de subtops waar hij belangrijk kan zijn.

22 november 2017 om 09:54

Wel grappig, voordat Ziyech voor Marokko koos was het een geweldige speler en vervanger van Sneijder, nu heeft die voor Marokko gekozen en begint iedereen te zeuren over al zijn zogenaamde tekort komingen.. Hij pakt de meeste ballen af, creëert de meeste kansen veruit maar verspeeld wel eens een bal, so what idd!!

Laat ze blerren inderdaad. Ziyech is met afstand de mvp van Ajax. Zorgt dat de spelers om hem heen scoringskansen krijgen. Niemand anders binnen ajax kan dat. Lachwekkend dat men hem uit de basis wilt zien. Echt zo een you never know
what you have until it's gone player.

22 november 2017 om 07:50

Frenkie de Jong kan dat ook,zonder twijfel.

22 november 2017 om 07:58

Yeah right. Van iemand als frenkie kun je dat niet eens verwachten. Dat is zo vaak de fout. De druk op broekkies begint schrikbarend te worden.

22 november 2017 om 08:09

Hrb je een glazen bol?
Waar was Frenkie tegen Ado.
Wat was hij slecht die dag. Frenkie leed veel balverlies.

22 november 2017 om 08:14

Misschien wel maar 1 op 4 wedstrijden misschien net als Eriksen (1 op 3). Ziyech doet dat wekelijks ook in een moeilijke (zware) wedstrijden.

Is helemaal niet “typisch Nederlands” beste Hakim! Sterker nog in andere(de meeste) landen zijn ze juist nog meer gericht op Geen balverlies lijden en in andere landen zijn ze heus ook wel eens kritisch als een speler zulke bizarre statistieken heeft in een wedstrijd.

Heeft deze jongen überhaupt wel eens wat positief te zeggen over Nederland/nederlandse samenleving?? Wat heeft hij toch altijd een enorme negatieve kijk op alles wat Nederlands is..hij is daar overigens niet uniek in want veel Nederlandse Marokkanen hebben die eigenschap.

Prima speler natuurlijk voor Ajax maar ik Als ik Ajacied zou zijn dan zou ik er niet rouwig om zijn als hij volgend jaar vertrekt voor mooie som geld als hij goed WK speelt.

22 november 2017 om 09:13

@w.s.

ricardo heeft wel een kern van waarheid wat betreft dat alles in Nederland slecht is als het Ziyech niet uitkomt.
Van Basten was slecht, Twente was slecht, zijn (nog veel te jonge) mede spelers waren nog slechter, de Heerenveen supporters kregen een middelvinger van hem, Oranje delegatie was slecht, nu de analisten in Nederland zijn slecht.
Wat is er wel goed bij hem dan? Hijzelf?

22 november 2017 om 11:18

Wou je soms gaan vertellen dat die dingen wel goed waren? Ziyech durft gewoon wel eens z'n scheur open te trekken, in plaats van al die slappe ja-knikkers.

22 november 2017 om 12:16

@deem
Hij mag zijn scheur van mij wel opentrekken van hier tot Tokio.
Daar gaat het niet om.
Mawoorden kan opmaken deed Ziyech alles goed en de rest was fuck.
Nou, van Basten is dus een lul, Fc Twente is een kut club, hun spelers waren waardeloze klojo's, Blind en Co waren kontlikkers en de Marokkaanse coach een waardeloze vent.
En Ziyech? Ziyech was/is de goed heiligman.
Nou geloof je eigen sprookje maar.
Ik geloof als er twee vechten ook twee schuld hebben.
Maar vertel dat jou en Ziyech maar!

22 november 2017 om 08:46

Het is toch typisch Nederlands dat er kritisch wordt gekeken naar spelers? In NL kijken ze inderdaad eerder naar het aantal keer balverlies dan zijn assists, goals etc. Dus in die zin vind ik het ook 'typisch Nederlands'. Zo'n speler als Ziyech moet je gewoon van genieten zolang hij nog in de Eredivisie speelt. Persoonlijk vind ik het een heerlijke speler om naar te kijken. 1000x beter dan balletje breed Gudelj

22 november 2017 om 09:58

In andere landen wordt er juist veel meer de nadruk op gelegd dat je geen onnodig balverlies mag lijden.

Zijn statistieken in deze bepaalde wedstrijd zijn geen bizar, valt niks anders van te maken. Maar Ziyech heeft blijkbaar weinig zelfkritiek en zelfreflectie en wijst naar de media en ziet weer even kans iets negatief over NL te zeggen.

22 november 2017 om 11:03

Blijf vooral lekker zeiken op niks. Bijna alles en iedereen die wat met Nederlsndse voetbal te msken heeft zal toegeven dat we hier wel heel snel negatief zijn. Is gewoon zo. Dan kun je Ziyechs roots erbij halen om je slappe argumenten te versterken, maar het neemt niet weg dat wat hij zegt gewoon klopt. Blijf jij vooral naar waardeloze statistieken kijken

22 november 2017 om 08:47

Nou ik als ajacied wik ziyech niet kwijt. Ik zie hoe onmisbaar hij is. Veel meer van waarde dan gehersenspoelde jochies.

22 november 2017 om 12:05

"heeft deze jongen überhaupt wel eens wat positief te zeggen over Nederland/nederlandse samenleving?? Wat heeft hij toch altijd een enorme negatieve kijk op alles wat Nederlands is..

Zelfs witte Nederlandse mensen beweren dat dat eeuwige gefocus op kritiek iets Nederlands is. Nu onderschrijft Hakim Ziyech, (ja, een Marokkaan, Mokro of Komro) deze lezing, en wordt meteen de vraag gesteld of hij wel eens wat positief te zeggen heeft over Nederland / de Nederlandse samenleving.

En je onderbuik was nog niet helemaal geleegd, getuige je volgende zin
"hij is daar overigens niet uniek in want veel Nederlandse Marokkanen hebben die eigenschap." Op voetbalzone wordt men (zogenaamd) geacht om inhoudelijk op bepaalde onderwerpen te reageren. Vertel eens wat de meerwaarde hiervan was?

Dit is een ziekte aan het worden.

Bij een speler zoals Sneijder komt de paas altijd aan. Ziyech penetreert gewoon met paasjes en dan komt er vast wel een keer een paas aan. Een kwaliteitsverschil.

22 november 2017 om 08:07

Ja en als Ziyech dat allemaal kon zat hij ook niet bijajax maar bij Real,barca of een ander topclub. Gezeur altijd. Het is maar eredivisie. Geniet van die jongen zijn kwaliteiten.

22 november 2017 om 08:11

ja ja en daarom komen er zoverl aan.
Hij doet maar wat.

Als ik naar Ziyech kijk heb ik het idee dat hij niet 100% geconcentreerd is of het plezier in het voetballen mist. Zit veel meer in deze jongen. Ondanks dat hij nu al heel erg belangrijk is vind ik dat hij het elftal nog meer bij de hand kan nemen. Ik geloof er in dat het nog veel beter kan.

Ik weet niet of Ziyech gaat slagen in het buitenland. Hij is een goede voetballer die op goede dagen makkelijk mee zou moeten kunnen bij een Spaanse subtopper en misschien wel meer. Hij heeft alleen ook een hoop mindere dagen waarop hij ontzettend veel balverlies lijdt. Ik vraag me af of dat wel wordt gedoogd in het buitenland. Ik gun het hem van harte omdat ik het een hele mooie voetballers vindt met persoonlijkheid maar ik vraag me af of hij de stap kan maken.

Houding ,houding, houding, dit was al zo bij FCT met hem en dat heeft hij nu nog. Sjokt over het veld, misbaar makend naar van alles en iedereen en kan geen journalist normaal te word staan.
Met afstand de beste speler van Ajax maar hij gaat de top nooit halen, puur op instelling.
Denkt toch niet dat een Kevin de Bruyne zo zou reageren op een statistiek van 21 x balverlies? Die traint zich thet laplazarus om dat eruit te krijgen en laat dan later zien dat hij verbeterd is.

22 november 2017 om 08:14

Precies, deze houding brengt zijn team regelmatig in de problemen en helpt hem niet verder..
Ik begrijp de goedpratende reacties hierboven dan ook niet, of het zijn de bekende fanboys die geen kritiek willen horen..

22 november 2017 om 08:15

sjokt over het veld?
Hij maakt de meeste kms.
Hij heeft de meeste balveroveringen van de hele eredivisie. Hij creeert de meeste kansen in de eredivisie. En nog veel meer goede statistieken.

22 november 2017 om 08:27

Hij maakt soms de meeste meters maar staat ook daar op het veld waar dat het meeste gevraagd wordt. Lijdt gewoon enorm veel balverlies, maar dat mag je blijkbar niet tegen hem zeggen want dat interesseert hem niet blijkbaar. Nogmaals, een Guardiola of een Klopp zetten je direct op de tribune met zo'n instelling.

22 november 2017 om 09:07

En dat is dan ook het positieve aan de kritische NL houding en met name bij Ajax.

22 november 2017 om 09:33

Een ding hé, met afstand de beste speler van Ajax is Onana en echt niemand anders. Ziyech is misschien de beste veldspeler, maar Onana is echt de beste speler. Die heeft ze nu al inmiddels zo vaak overeind gehouden in moeilijke situaties en zelfs als het team door de ondergrens zakt, doet hij dat niet. We moeten maar wat blij zijn dat deze man gekozen heeft om barca opleiding te verlaten voor jong Ajax want 9 van de 10 keer is het prut wat we uit barca krijgen.

Inmiddels is Ziyech toch wel enorm aan het zakken. Hij was 12 miljoen he, dan moet je Ajax ook door de moeilijke momenten helpen en dat doet hij echt te weinig. Dat hij niets kan met de kritiek is allemaal leuk, maar zo geweldig is het allemaal niet. Alle vrije trappen zijn mis en leveren echt te weinig gevaar op. Schoten uit de tweede lijn, zijn veelal dramatisch. Leuk dat je veel risico in je passing legt en mensen vrij voor de keeper zet, maar voetbal is veel meer dan alleen dat. Sneijder zette mensen ook vrij voor de keeper, maar was daarnaast gevaarlijk met afstand schoten, twee benig en verbetenheid. En zelfs Sneijder heeft het niet lang volgehouden bij de absolute top. Wil je echt een super tien zijn, moet je niet alleen zelf beter spelen, maar ook de spelers om je heen beter laten spelen en dat doet Ziyech echt te weinig.

Die zeer met zichzelf ingenomen kwal levert veel meer ballen in dan dat hij er goeds mee doet. Speelt louter voor zichzelf. De spelhervattingen zijn om te huilen en toch eist hij ze telkens weer op. En ja, als ik er 25 neem komt er altijd wel eentje bij de goede speler. Dat heeft een middelmatige speler bij de amateurs ook. Frenkie de Jong is in alles een betere speler.
Ziyech denkt dat hij naar een topclub kan, althans een club die CL speelt. Ik kan hem vertellen dat hij bij een club uit een grote competitie gewoon op de bank zit. En met zijn verziekende mentaliteit weten ze daar ook el raad. Daar krijgt hij een paar schoppen onder z'n kont. Zou hem wel goed doen.

22 november 2017 om 08:31

hij moet zich gewoon niet storen aan die mensen die alleen maar kritiek hebben op wat niet goed gaat het zijn manier van spelen en dat geeft risico's en is nog altijd beter dat dat oeverloze rondgetik in een bejaarden tempo waarmee geen kans wordt gecreã«erd , en dat jij hem een ingenomen kwal vind geeft alleen maar aan dat je zelf amper weet of er lucht of zand in een bal zit , ik ben in ieder geval blij dat zon speler nog bij Ajax zit want volgen seizoen is hij misschien wel weg geniet gewoon van deze speler .

Was fan van je Ziyech maar dit soort uitspraken moet je niet doen.
Dat het opvalt dat je veel balverlies lijd ligt er zeker niet aan dat we Nederlands zijn, Onzin!
De assists zijn goed en het risico in je spel is prima, maar je balverlies is te hoog. Je laat hierdoor team genoten ook in de steek. Dit moet je niet op onze cultuur afschuiven, zo simpel en dom. We zouden dat is andersom moeten doen, dan zijn alle rapen gaar. Mafklapper

22 november 2017 om 08:29

Volledig mee eens, zijn voetbal kwaliteiten staan niet ter discussie, maar zijn vele balverlies en het meeverdedigen na balverlies zijn gewoon zwakke punten die hij moet verbeteren. Sterker nog, die hij zelf zou moeten willen verbeteren.

22 november 2017 om 08:54

Hey @vak104 .
Met Ziyech heb je voor- en nadelen
Voordelen:
- uitstekend inzicht, passing, techniek, traptechniek, goed in het vooruit verdedigen (pressing).
-nadelen:
- veel balverlies (zorgt daardoor voor veel omschakelsituaties voor het hele team), slecht mee terug verdedigen

Daarnaast heb je nog het scorend vermogen. In de tijd dat hij bij jullie speelde had hij een veel hoger rendement op afstandsschoten en directe vrije trappen. Dat is bij Ajax zichtbaar afgezwakt, Dat zal ook met vorm te maken hebben, want dat hij scorend vermogen bezitt, daar twijfel ik niet aan.

Het blijft natuurlijk wel zo dat je voor een speler als Ziyech naar het stadion komt. Dat is anders voetbal beleven dan bijvoorbeeld onder Fdb. Bosz maakte optimaal gebruik van Ziyech (in je team hebben) door bij balverlies direct te pressen. Dat speltype ligt Ziyech wel (de aanval is de beste verdediging). Bij Keizer zie je dat veel minder en zie je zelfs vaak Ziyech alleen pressen.

22 november 2017 om 08:57

Nogmaals, Ziyech is met afstand de beste speller bij Ajax maar een reactie als deze ,die hij hier doet over steken die hij zelf laat vallen zegt gewoon maar 1 ding: hij gaat de top nooit halen.

22 november 2017 om 09:18

Ziyech is en zal altijd een ego-tripper zijn en het zal nooit aan hem liggen.
Zit in zijn aard, zijn karakter.
Ik heb nog nooit betrapt op enige zelfreflectie.
Niet bij Heerenveen, niet bij Twente, niet bij het Marokkaanse elftal en nu ook weer niet.

22 november 2017 om 13:06

Ik zou er niet rauwig om zijn wanneer Ziyech niet hogerop komt, want dat betekent dat hij bij Ajax zou blijven. En ondanks zijn vele balverlies en lakse achteruit verdedigen is hij wel de motor van Ajax die veel fans het plezier van het kijken, na het betonvoetbal van FdB heeft teruggegeven.
Voor spelers als Ziyech komen supporters naar het stadion.

22 november 2017 om 14:22

En Ziyech is wel een goede voetballer hoor.
Maar hier ging het of hij gelijk had en dat vind ik niet.
Om hogerop te kunnen moet hij wel erkennen dat hij nog fouten maakt en die moet hij dan niet wegwuiven maar lering uit trekken.
Alleen hoe ik Ziyech ken (niet persoonlijk) zal hij dat niet gauw doen.
Want tot nu toe heeft hij het nog nooit toegegeven.
Nu ook niet want hij zegt gewoon ik doe mijn ding, zo ben ik, dus zeur maar lekker ipv ja, dat is iets waar ik aan werken moet of zo.

Gelukkig maar dat Hakim zich niets aantrekt van alle media, en gewoon moet blijven doen waar hij goed in is, voetballen. Iedereen heeft het over zijn balverlies, maar dat ligt in zijn aard van het spel omdat hij er veel risico in brengt, dat compenseert hij dan ook door veel mee te verdedigen, het is maar wat je liever hebt.

Doe mij maar een technische speler die wel beslissende steekballen en boogballetjes geeft, dan een houthakker die alleen maar tikkie breed en tikkie terug kent.

22 november 2017 om 08:55

Hij had toch echt en aanvaring met Fox omdat opviel dat hij erg vaak juist niet meeverdedigt, iets wat door Keizer werd onderstreept.......

22 november 2017 om 09:33

Dan moet je misschien eens werkelijk wedstrijden van Ajax gaan kijken en niet afgaan op de media en interviews, iedereen heeft wel eens een mindere dag, ook voetballers. Normaal gesproken rent die jonge zijn benen onder zijn lichaam vandaan.

22 november 2017 om 13:13

Ziyech rendeerde beter in het systeem van Bosz, waarbij vooruit verdedigd werd (pressing). Daarin is hij juist goed. Mee terug verdedigen is niet een kwaliteit die Ziyech bezit.

22 november 2017 om 17:14

Right, dat zijn eigen trainer dat niet terugziet ligt ook aan de trainer...

Niks typisch Nederlands. Ronaldo krijgt ook nog op z'n tijd tonnen van kritiek, toch? Ziyech krijgt genoeg lof van iedereen, maar juist omdat hij zoveel met een bal kan eisen we meer. Wanneer hij bijvoorbeeld keer op keer een vrije trap in de muur schiet dan mogen we daar toch wat van zeggen? De cijfers liegen er niet om. Sorry maar de aanvaller zou de kritiek ook als iets positiefs kunnen zien. Hij wil toch nog beter worden? Deze houding doet hem niet goed.

22 november 2017 om 09:14

De cijfers liegen er inderdaad niet om, meeste assists, meeste onderscheppingen, meeste balcontact en meeste succesvolle dribbels.

22 november 2017 om 09:28

Veruit meeste balverlies..

22 november 2017 om 09:41

Dat klopt, maar ik denk dat dat inherent is aan de bovenstaande cijfers, niet meer dan logisch. Iedere speler heeft zijn verbeterpunten.

22 november 2017 om 09:53

Seedorf heeft het mooi verwoord. Hij werd ook altijd bekritiseerd in NL Dat hij teveel risico in zijn spel was terwijl bij milaan ze op de bank staan als die ene paas wel goed is. En ja typisch nl

Met die instelling ga je het niet redden in het buitenland. Leuk dat je veel goede kansen creëert, wanneer je er evenveel creëert voor de tegenstander heeft het al weinig zin meer. Onze competitie is gewoon van een laag niveau, in het buitenland had hij in principe meer assists behaald momenteel, maar waren er ook veel meer foute ballen afgestraft, en dat is dodelijk voor je basisplaats.

Je moet niet iedere ''risico-bal'' geven die je ziet, maar ook daadwerkelijk inschatten of de bal haalbaar is, of je de touch wel hebt (lees; in de wedstrijd zit) en of je medespelers klaar zijn om foute bal op te vangen (lees; iedereen (at least redelijk) op positie is).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren