Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ziyech: ‘FC Twente is gepasseerd station, het doet me niets’

Laatste update:

FC Twente ging zondag met ruime cijfers onderuit bij Vitesse, waardoor degradatie voor de Tukkers een feit is. Hakim Ziyech speelde zelf twee jaar in de Grolsch Veste voordat hij neerstreek bij Ajax en bracht met zijn huidige werkgever in de afgelopen seizoenen meerdere malen een bezoek aan zijn oude club. De degradatie van zijn voormalige broodheer grijpt hem echter niet echt aan.

“Het is een gepasseerd station. Of het me iets doet? Nee. Het is wel mijn oude werkgever, maar we weten allemaal hoe het daar gelopen is. Het is een grote club en je gunt het niemand om te degraderen, maar ik heb er niet echt een gevoel bij”, reageert hij voor de camera’s van Voetbal Inside op de degradatie van FC Twente.

Ziyech maakte in augustus 2014 voor 3,5 miljoen euro de overstap van sc Heerenveen naar FC Twente en kwam in Enschede tot in totaal 68 wedstrijden, waarin hij 30 keer wist te scoren. Hoewel hij zich niet zoveel aantrekt van het verval van zijn oude club, denkt hij wel dat FC Twente binnen afzienbare tijd weer terug zal keren in de Eredivisie: “Daar ben ik wel van overtuigd ja.”

Denk jij dat FC Twente na een seizoen weer terugkeert in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop bijna dat het geacteerde onverschilligheid is. Anders duidt het op een schrijnend gebrek aan empathie.

4 mei 2018 om 17:02

Dit is Ziyech.. aantal jaar terug nog juichen dat Ajax de titel verspeelde aan PSV en dan er zelf spelen. Kijkt alleen naar zijn carierre en gelijk heeft die. Is tenminste eerlijk!

4 mei 2018 om 17:12

Inderdaad.
Waarom verrassen mij deze teksten van Hakim niet...?
Het is precies die mentaliteit van hem waar velen moeite mee hebben, zo dadelijk heeft hij waarschijnlijk dezelfde vervelende nare dingen te vertellen over Ajax.
Wat een walgelijk mannetje, het leven mag alleen maar om hem draaien.. Die jongen heeft nog alles te leren, is trots, vraagt altijd om respect maar heeft werkelijk geen idee wat dat woord inhoudt.


4 mei 2018 om 17:15

Dat mag toch? Moet hij van Ajax houden als hij daar speelt? Al veegt Ziyech elke avond zijn reet af met een Ajax shirt, zolang hij presteert in een Ajax shirt vind ik het allemaal best. Wat is dat een bekrompenheid van jou joh? Over walgelijke mannetjes gesproken...

En over mentaliteit gesproken. Heel Twente stond ik brand en iedereen wou Schreuder weg hebben. Ziyech was verdomme de enige die publiekelijk achter de trainer is blijven staan in de wetenschap dat hij zich daar niet populair mee zou maken. Dat vind ik nog eens mentaliteit. Tegen de stroom in zwemmen. Daarbij kan je nooit op het niveau van Ziyech spelen als je geen mentaliteit hebt.

4 mei 2018 om 17:22

Hou toch op man.
Wat zou je denken van al dat personeel wat daar rondloopt en bij voortduring dat verwende mannetje het naar de zin te maken dan? De wasvrouw, de materiaalman, de kantinejuffrouw?? Er moet meer als een derde personeel weg daar, wat zouden zij er van vinden dan?
Het is stuitend en schrijnend, en een kwestie van opvoeding.
Schandalig.

4 mei 2018 om 17:22

Tegen de stroom inzwemmen om het tegen de stroom inzwemmen? Of echt een statement maken...

4 mei 2018 om 17:33

Oh gaan we het over de sentimentele boeg gooien? Omdat de kantine juffrouw de bons krijgt (wat overigens heel vervelend is, dat zal Ziyech ook vinden) moet Ziyech nu in zak en as zitten? Dat hij ''geen gevoel'' heeft bij het feit dat Twente degradeert wil niet zeggen dat hij het prima vind dat al die mensen ontslagen worden. Dat zijn aannames die jij hem hiermee in de mond legt.

4 mei 2018 om 17:34

Wat is dat voor onzin. Moeten we het dan zielig vinden? Als Twente erin bleef had een andere club zijn personeel kwijt geraakt! Risico van het vak. Daarnaast is dit heel ver gezocht dat ziyech het niet kut vind voor het personeel. Maarja, Ziyech zwartmaken is alles wat je wilt!

4 mei 2018 om 17:52

Je hebt echt een E.q. van helemaal niks.
Moeten mensen die nu hun ontslagbrief op de deurmat krijgen dan maar gissen/raden naar dat koning Hakim hun niet bedoelt? en wat dacht je van de supporters? Gebroken harten alom vanwege die rotzooi daar, en dan krijgen ze zo'n omhoog gevallen mannetje er nog ff overheen..
Wat een onzin, ik hoef er geen woord meer aan vuil te maken, anders dan: wat een onbehouwen asociale hork is dat..!

4 mei 2018 om 18:14

Als hij iedere dag zijn kont zoals jij zegt met een ajax shirt is hij het Ajax shirt niet waard. Niet echt respectvol.

4 mei 2018 om 18:20

Dat heeft niets met eq te maken. Dat hij geen gevoel heeft bij Twente is iets anders dan geen gevoel bij werknemers. Ziyech is een eerlijke jongen. Beter dan het gros van de hypocrieten in de voetballerij

4 mei 2018 om 18:30

Wat is eq?

4 mei 2018 om 18:36

Emotie quotiënt. Hoe goed je je kunt inleven in anderen. Tegenhanger van iq

4 mei 2018 om 18:52

Zou het zeker geen tegenhanger willen noemen, een goed e.q. in combinatie met een goed i.q. produceert mooie mensen

4 mei 2018 om 18:59

Mij verassen deze woorden ook totaal niet maar dan niet door de reden wat jij geeft maar om wat hij zelf aangeeft. Iedereen weet dat hij bij Twente voorgelogen is om hem te laten blijven

4 mei 2018 om 21:27

Hakim Ziyech is zichzelf in de media en dan is het weer niet goed. Zijn er misschien andere redenen dat mensen hem niet kunnen uitstaan? Het is toch gewoon doodnormaal dat het hem niks doet dat Twente is gedegradeerd? Wat heeft hij nou met de club Twente? Hij hoeft toch niet te doen of het hem heel wat doet en hij er niet van kan slapen als het niet zo is. Het zou mij persoonlijk ook niet veel doen als de Macro failliet gaat ondanks ik er heb gewerkt.

4 mei 2018 om 17:04

Hoezo empathie, jaarlijks degraderen er clubs uit de hoogste divisie. Dat is ook een onderdeel van het voetbal. Als je daarmee gaat zitten kom je ook niet verder. Twente komt er zeker wel. Als Heracles het redt in de eredivisie met hun lichting dan kan twente dat ook. Ze delen namelijk een jeugdopleiding.

4 mei 2018 om 17:05

Het interesseert hem niets. Boeien. Hij is tenminste eerlijk ipv dat hij een zielig verhaal ophangt over zijn "ouwe cluppie". Nee prima reactie als ze zoiets aan hem vragen.

4 mei 2018 om 17:11

Als het je niet interesseert dat je oude club degradeert en daardoor werknemers die voor jou klaar hebben gestaan nu moeten vrezen voor je baan beschik je over een zeer beperkt empathisch vermogen.

4 mei 2018 om 17:19

Waar maak je je druk om? Het doet hem gewoon niks en komt er eerlijk voor uit. Gebrek aan empathie? Mwa, bij andere zaken zal hij meer gevoel hebben net als elk mens. Dus beetje kort door de bocht dit.

4 mei 2018 om 17:24

Est-1913. Of jij beschikt over een buitengewoon groot empathisch vermogen? Ik heb ook een prima oud werkgever gehad, waarbij het richting het einde uiteindelijk niet fantastisch was (mede daarom ook overgestapt van baan). Zou me ook totaal niks kunnen schelen als dat bedrijf om valt. Voor jezelf dan toch een gepasseerd station? Empathie met mensen die op straat komen is ook wat anders dan met de club/bedrijf

4 mei 2018 om 17:33

Dat is een sterke aanname die je maakt. Dus omdat Ziyech het niks interesseert dat Twente degradeert heeft hij automatisch geen empathie voor de mensen die er werken?

4 mei 2018 om 17:51

Aangezien er een duidelijk causaal verband is, is dat geen hele spannende aanname.

4 mei 2018 om 18:05

Spannend? Nee zeker niet. Maar ook een onterechte aanname vind ik. Als mijn vorige werkgever failliet gaat dan interesseert mij dat ook niks hoor maar ik heb weldegelijk empathie voor mijn directe ex-collega's. Ik denk dat veel mensen zo erover denken en Ziyech kan hier zeker een van zijn. Dus dat jij hem als iemand met beperkte empathisch vermogen beoordeeld is voorbarig en erg close minded.

4 mei 2018 om 18:15

Als je geeft om de gevolgen van een faillissement interesseert het faillissement je.

4 mei 2018 om 18:17

@est-1913: Waarom zou Ziyech daar mee moeten zitten? Hij heeft zijn werk bij Twente gedaan en ze een winst van 7,5 miljoen opgeleverd. Dat de beleidsbepalers er een zooitje van gemaakt hebben is niet zijn probleem/ schuld. Als je de 4e begroting van de Eredivisie hebt en je kan een degradatie niet financieren door spelers te verkopen, dan is er serieus iets mis. Ziyech zegt het gewoon eerlijk. Als hij weg is bij Ajax, zit hij er ook niet mee of Ajax kampioen wordt. Prima, zolang hij presteert als hij bij Ajax speelt.

4 mei 2018 om 18:21

Je geeft om de persoonlijke gevolgen voor mensen die je kent. Dat is echt iets anders.

4 mei 2018 om 18:26

Er wordt hem gevraagd naar de club Twente, niet naar hrt personeel, noch de supporters. Puur de club FC Twente. Die ook hij heeft geholpen aan vele miljoenen.

4 mei 2018 om 18:58

est-1913, als je daadwerkelijk denkt dat voetballers heel erg om hun (ouwe) club geven dan sla je de plank aardig mis in mijn ogen. Voor mij als Twentenaar zie ik reacties van types als Boschker, Brama en Heubach altijd als eerlijk en oprecht, daar zie je de emotie van afspatten als ze in beeld zijn. Maar van Maher, Fer of Ziyech hoef ik ook helemaal geen reactie: 'pijn in mijn hart'. Die stralen aan alle kanten uit dat het ze geen moer interesseert, wees dan een vent en zeg eerlijk hoe je erover denkt. Vanuit dat perspectief kan ik de reactie van Ziyech alleen maar waarderen.

4 mei 2018 om 19:22

Als jij het verschil tussen interesse in persoonlijke omstandigheden en een faillissement van een bedrijf niet snapt dan kan je beter met deze discussie stoppen.

4 mei 2018 om 19:30

Est 1913, hou er maar mee op... Wij boeren komen blijkbaar van een andere planeet. Dit is ook De reden dat Ajax met betere spelermateriaal geen kampioen wordt. De spelers hebben helemaal niks, nada met de club. Wat zijn de toekomstplannen enhoe kunnen we de naam Ajax gebruiken voor onze eigen carriã¨re. Wat er dan daarna met de club gebeurd..... He, what the fuck..... En de supporters vinden het blijkbaar goed. Iedereen blij..... De spelers van Ajax mogen bij Everton de bank warm houden, Overmars doet Dagobert Duck na en Psv wordt weer eens kampioen.

4 mei 2018 om 19:38

Dat heeft niets met een andere planeet te maken. Het is erg romantisch te denken dat spelers in deze tijd nog emotioneel bij hun club zijn betrokken, enkele uitzonderingen daargelaten. Aangemoedigd door hun zaakwaarnemer gaan ze snel naar een andere club als daar beter wordt betaald. En laten we eerlijk zijn, dat is ook niet zo raar. De spelers die lang bij hun club blijven zijn of niet goed genoeg of een dief van hun eigen portemonnee. Clubliefde vind je alleen nog in een historisch museum.

4 mei 2018 om 19:42

Wow wat een boel woorden vol zelfingenomen aannames en hokjes pukkie. Wij Boeren en De spelers van Ajax en de supporters ik merk al dat jij graag veel mensen over 1 kam scheert ten goede van jezelf. En dit doet over een tooic van gevoel, emotie, empathie en sympathie. In mijn ogen mag Ziyech hier wel wat onverschilliger zijn bij een club die nog vol zit met mensen die hij kent, stadiin die ooit zijn thuis was en oud spelers die zijn collega's waren. Dan mag je wel iets meer vielen dan er niets bij voelen zeg.

4 mei 2018 om 23:12

En als jij het verschil tussen een bedrijf en een voetbalclub niet snapt.... een bedrijf heeft klanten, maar een club (zoals twente) heeft fans die met de club gaan slapen en opstaan. Die de hele week toeleven naar die paar uur. Die dingen laten om uit en thuis erbij te zijn, etc, etc. Het faillissement van een club maakt bij een veel grotere groep veel meer heftige emoties los dan bij een bedrijf.

Dat Hakim geen gevoel heeft bij Twente is overigens prima en zijn goed recht. Zo gun ik Elia, Arnautovic alles en boeit Hakim niet anders dan een andere speler van Ajax.

4 mei 2018 om 17:06

Mwahh. Puur op basis van zn verleden bij die club ? Die hij in zn eentje eerder van degradatie heeft behoedt maar alsnog geen erkenning kreeg en wordt uitgefloten als hij er terugkeert.. Weet niet waarop die empathie gestoeld zou moeten zijn.

4 mei 2018 om 23:13

Dat is niet waar. Hij had een haat/liefde verhouding met het publiek (waar niet). Maar at the end is hij gewoon goed weggegaan en van uitfluiten was geen sprake.

4 mei 2018 om 17:13

Mee eens. Best normaal dat je banden opbouwt met de mensen daar. Personeel dat er al jaren zit. Het lijkt me erg naar om te denken zoals Ziyech doet, vraag me af of ie niet depressief is.

4 mei 2018 om 17:14

Volgens mij is hij daar ook niet echt met veel empathie ontvangen toch die keren met Ajax? Ik waardeer zijn eerlijkheid zeer. Ik kwam er laatst achter dan een horeca zaak waar ik ooit een zomer gewerkt heb dicht ging sluiten. Het boeit me eerlijk gezegd vrij weinig, kan me niet voorstellen dat mensen zoals wij daar de enige in zijn. Natuurlijk zal de ene persoon het meer doen dan de andere maar dit is toch niet zo heel raar? Als ik deze citaten lees zoals deze hierboven vermeld staan, zie ik niet per definitieve een duidelijk gebrek aan empathie. Daarbij is Ziyech niet de enige, 75% van Nederland stond vorige week te juichen toen Twente eruit vloog en nu moet Ziyech het opeens heel erg vinden?

4 mei 2018 om 17:21

Precies Rugu, mensen vergeten vaak dat het maar werk is. Het zijn geen fans die al jarenlang lid zijn van een bepaalde club, maar gewoon broodvoetballers. Niks mis mee overigens.

4 mei 2018 om 17:21

Rugu

Dus jij snapt het dat Ziyech straks gaat zeggen in interviews "ach, dat Ajax, dat het zo slecht gaat met ze nu kan me geen zak schelen. Die fans hebben me ook uitgefloten daar, dus ik laat echt geen traan om die club", en jij zal ook dan hier te vinden zijn om ons te vertellen dat je die houding begrijpt en dat wij die houding van hem ook moeten respecteren.

Mooi, weten we dat ook weer.

4 mei 2018 om 17:30

Zeker, sterker nog. Zoals ik hierboven al zei. Al veegt Ziyech elke avond zijn reet af met een Ajax shirt. Moet ik mij hier dan als fan zijnde heel erg druk om gaan maken? Dan zal ik hier zeker ook te vinden zijn om dat te respecteren. Sterker nog, ik weet zeker dat hij dat nu ook al denkt. Ik vind het prima, ik kan het hem niet kwalijk nemen.

4 mei 2018 om 17:31

Constant kante. Kan niet voor Rugu spreken, maar Ziyech gaat dat natuurlijk inderdaad doen (gezien zijn ervaring met Ajax publiek ook) en dat kan mij als Ajacied inderdaad weinig schelen. Net zoals het me weinig kan schelen dat hij aan het juichen was toen Psv zo pijnlijk kampioen werd ten koste van Ajax. Ziyech is een pure broodvoetballer, steekt dat ook niet onder stoelen en banken en dat valt alleen maar te waarderen. Bovendien heeft hij qua spel veel moois gebracht.

4 mei 2018 om 19:46

Ik kan helemaal niet waarderen dat iemand totaal geen geviel heeft bij zijn.oude club ongeacht if iemand een broodvoetballer is if niet want dat zijn de meeste. Je hebt het hier over de pijnlijke onverschilligheid die hij.voelt bij een.club die ooit zijn thuis was met mensen die ooit zijn collegas waren waarmee hii bepaalde zaken heeft gedeeld en dan te zeggen dit te kunnen waarderen gaat er bij mij niet in. Dan zit je geviel toch welndiep verstopt in je reet.

6 mei 2018 om 17:59

dat zijn niet zoveel spelers meer hoor. zogenaamde ras Ajacied Frank De Boer dwong als speler van Ajax ook een keer op smerige wijze een transfer naar Barcelona af maar als persona non grata Ziyech wat doet of zegt is het hek opeens van de dam

Vraag me af wat t Ziyech op zou leveren iets minder eerlijk te zijn. Persoonlijk waardeer ik het wel.

Ach, er zijn zat broodvoetballers op de wereld, Ziyech komt er eerlijk voor uit. Vind het persoonlijk wel verfrissend. Net als dat niet juichen tegen je oude club en al dat schijnheilige gezeik. Als je scoort, ben je blij, laat het gewoon zien.

5 mei 2018 om 13:48

Maar dan moet Ziyech ook niet lopen te zeuren als supporters eerlijk zijn en kritisch zijn op Ziyech. Dan is meneer ineens op z'n pik getrapt. Ik vind het nogal hypocriet om als speler de sneren uit te delen en ze vervolgens niet te kunnen incasseren. Verder ben ik het met je eens.

5 mei 2018 om 14:16

Nee dat vind ik ook. Als je eerlijkheid belangrijk vindt, moet je het fluitconcert ook acceptere . Get is natuurlijk ook gespeelde onverzchilligheid bij ziyech, want je ziet aan alles dat hij het allemaal persoonlijk opvat.

5 mei 2018 om 14:22

Klopt, al geloof ik wel dat Heerenveen, FC Twente en na de zomer Ajax hem niet interesseren. Dat zal andersom niet anders zijn. Het probleem is dat je die onverschilligheid ook terugziet in zijn spel en dat remt hem wel.

Ben benieuwd of er ooit een club gaat zijn waar Ziyech zich wel mee verbonden voelt.

Hij is tenminste eerlijk. Dat siert hem wel.

4 mei 2018 om 18:46

Wie zegt dat mensen die erg begaan zijn met hun oude clubs niet eerlijk zijn? En misschien is hij wel niet eerlijk maar is het onderdeel van zijn imago. Geen idee, maar zoals iemand hierboven al zegt, hopelijk is het geacteerd.

5 mei 2018 om 13:49

Totdat supporters weer eens kritisch zijn op hem of zijn spel. Dat kan hij namelijk niet hebben.

Van de andere kant zien en behandelen club's spelers ook als handelswaar. Goede spelers worden op handen gedragen terwijl de afvallers via de achterdeur vertrekken. Waarom zou er andersom onvolwaardige liefde moeten zijn.

4 mei 2018 om 17:12

Helemaal mee eens !

4 mei 2018 om 17:26

Onzin! Spelers worden gewoon goed behandeld door iedereen binnen de club. Die komen echt niks tekort hoor, ze krijgen een leuk salaris en er wordt van alles geregeld zodat de spelers het naar de zin hebben. Dat supporters de ene speler op handen dragen en de ander uitfluiten klopt maar de mensen binnen de club doen dat echt niet als je je normaal gedraagt.

4 mei 2018 om 23:17

Profvoetballer zijn is echt een voorrecht. Van je hobby je beroep maken, er goed geld mee verdienen, veel meer vrije tijd dan iemand met een normale baan. Mocht het allemaal niet naar wens gaan, is inderdaad de status minder, maar je salaris loopt gewoon lekker door.
In de Bundesliga snappen spelers (of worden zo opgevoed door hun) club wat de verhouding moet zijn tussen speler en fan.

Echt een prachtige gozer! Geeft echt helemaal niets om de voetbalwereld, behalve het voetbal. Een speler naar mijn hart!

4 mei 2018 om 19:42

Prachtige gozer? Eerder een verschrikkelijk onsympathieke speler. Bij elke club heeft hij ruzie, loopt altijd met een chagrijnig hoofd over het veld en vindt zichzelf wel heel wat.

4 mei 2018 om 19:57

Ik vind het juist een ontzettend sympathieke gozer. Vooral toen met Nouri. Zoekt nooit ruzie, ondanks de dronken hooligans die hem steeds maar blijven uitdagen omdat hij: "niet lief naar mij kijkt " en zelfs overgaan tot het gebruik van fysiek geweld. Hij komt altijd op voor de mensen die hem dierbaar zijn, spreekt met zijn voeten, doet niet mee aan dat popie jopie gedoe van de Nederlandse TV wereld en behandelt zijn werkgever als een werkgever, niets meer en niets minder. Zo hoort het. Een model prof.

Oh, en hij is toch ook heel wat? na Van Persie (toevallig ook een Marokkaan) met afstand de beste speler in dit land. Dan mag hij dat ook wel eens uitstralen toch?

4 mei 2018 om 20:20

Een model prof is er Ãâ©ã£â©n die met het een clubhart speelt, niet eentje die voetbal ziet als werk.

Dat hij overigens Ãâ©ã£â©n van de beste spelers is van de Eredivisie geeft aan hoe ver onze competitie is gezakt, niet hoe goed Ziyech is.

4 mei 2018 om 21:11

Nee, een model prof is iemand die zicht professioneel gedraagt en tegelijkertijd zijn vak met ziel en zaligheid beoefend. Niets meer dan dat.

Wat jij beschrijft is een pretentieus, toneel spelende, media-geile, 2D tekenfilm figuur. Je moet emotioneel wel heel onstabiel zijn als je een clublogo kussende millionaire voor model prof aanziet.

4 mei 2018 om 21:58

Volgens mij weet jij totaal niet wat ''sympathiek'' betekent. Dat hij sympathiek was met Nouri, kwam alleen maar omdat hij ook Marokkaans is. Als je het overigens over een sympathieke speler hebt (had helaas), dan is het Nouri wel. Een groot voorbeeld voor Marokkanen.

4 mei 2018 om 23:25

Kaito, voor wie wordt er gevoetbald? Het publiek. Julius Caesar gaf aan geef het volk brood en spelen. Veel mensen bij Heerenveen, Twente en nu ook Ajax hebben toch het nodige aan te merken op de houding van de persoon Ziyech.

Wat zijn dan belangrijke criteria voor een model prof. Iemand die altijd zijn hart laat spreken? Of iemand die -als publiek figuur- zich daarnaar gedraagt. Je bent als prof bij Ajax een idool een voorbeeld voor velen. Dan kun je niet alleen maar je voeten laten spreken, maar moet je het ook op andere fronten laten zien.

4 mei 2018 om 23:45

Volgens mij weet jij heel veel dingen niet.
Waarom moet hij sympathie hebben voor de club Twente? Omdat ze zo zielig zijn? Omdat hij daar 2 jaartjes heeft gevoetbald (bijna uitverveling)? En hoe weet jij dat hij alleen sympathie toonde aan Nouri omdat zijn ouders uit Marokko komen?

Oh, en Nouri is een Nederlander.

5 mei 2018 om 00:09

silaz: Nee. Dat bepaald een voetballer zelf. Ziyech geeft bijvoorbeeld geen ene ruk om het publiek, hij voetbalt volgens mij puur voor het plezier. voor het mooie spel. Zo zijn er bijvoorbeeld ook spelers die puur voetballen voor het geld, Sneijder bijvoorbeeld. Het is allemaal hun goed recht.

Dat de "supporters" van Heerenveen, Twente en Ajax hem niet lief vinden vind ik niet zo interessant. Ziyech volgens mij ook niet.

Leuk dat je een soort reality-TV verwacht bij voetbal, waar ze aan het eind van een wedstrijd hun media training weer even citeren, maar daar zit ik niet op te wachten. Ik heb haast nooit een voetballer betrapt met een interessante perspectief op een wedstrijd. En dat hoef ook gelukkig niet, ik zet de TV uit na het laatste fluitsignaal.

6 mei 2018 om 11:36

Kon het niet laten om even te reageren op deze comment van je, Murica. Ten eerste hoeven de Marokkanen geen ‘voorbeeld’ te hebben, dus daarover moet je al zwijgen. Alsof ze nood hebben aan zoiets. Dit zijn niet de jaren 60’ ofzo en Nouri is geen Malcolm X ofzo met alle respect. Ziyech was dus enkel en alleen sympathiek met Nouri omdat hij ook van Marokkaans origine is? Wat voor walgelijke manier van denken heb jij zeg? Schaam je je niet om zoiets te beweren? Hoe ver willen mensen als jij gaan om Ziyech blijven te bekritiseren?

Hij zegt gewoon wat veel mensen denken. Mij doet het ook niets.

4 mei 2018 om 17:28

Jij hebt er dan ook niet gespeeld. Vind het wel bijzonder dat het je niks doet als je oude werkgever, vol met oud-collegas, degradeert. Lijkt mij toch dat hij ook wel een bepaalde band heeft opgebouwd met mensen binnen de club, mensen die nu wellicht moeten vertrekken vanwege de financiële gevolgen. Sympathiek mannetje, die Hakim.

4 mei 2018 om 18:08

Het is ook vrij uitzonderlijk dat er zoveel ontslagen vallen bij een club bij degradatie. Was er zelf ook wel over verbaast. Dat spelers wegmoeten dat is wel vaak zo maar moet je nou medelijden hebben met een Assaidi die er wss flink op vooruit kan tov dit zinkende schip. Ik gun hem een beter team.

Maar het is geen crisistijd qua banen. Die mensen komen wel weer zo aan een nieuwe baan.

5 mei 2018 om 01:05

Valt wel vastigheid weg voor die mensen. Heb ik het meer over mensen naast het veld dan de spelers zelf. Enovendien zijn dat ook vaak de mensen die al jarenlang bij de club werken.

4 mei 2018 om 17:32

Precies alleen het verschil is dat er van de mensen die dat denken, er 13 in een dozijn gaan
Terwijl hij een prima voetballer is
Had bij Heerenveen al niets met de aanhang, en bij zijn twee laatste clubs ook niet
Niet lullen maar zakken vullen, dat is zijn motto

Tja is dit eerlijkheid of een beetje gespeelde stoerdoenerij? Hij doet me iets teveel zijn best om over alles maar onverschillig te zijn. Ook al doet het je niets, kan je nog wel netjes reageren.

4 mei 2018 om 17:40

Hij reageert toch ook gewoon netjes? De headline van dit artikel is weer lekker sensatiebelust, maar als je kijkt wat hij nou zegt:

Het is een grote club en je gunt het niemand om te degraderen, maar ik heb er niet echt een gevoel bij.

Dat kan toch gewoon? Hij legt gewoon keurig uit hoe het zit. Als een bedrijf waar ik vroeger werkte in zwaar weer komt te zitten, dan zou ik ze dat ook zeker niet gunnen, maar ik zou er ook geen minuut slechter door slapen.

4 mei 2018 om 19:08

Wat vind je niet netjes aan zijn uitspraak dan??

Je kan veel van Ziyech zeggen maar hij is altijd wel eerlijk en daar kan ik van genieten.
In een wereld vol huichelaars en kontenkruipers is dit een positieve uitzondering.

Hakim komt niet erg zelfbewust over. denk ook dat ie alleen ja-knikkers in zn omgeving heeft.
Hij had met wat meer bluf nu gewoon aanvoerder kunnen zijn,en Ajax bij de hand kunnen nemen. Hoop dat ie mentaal grote stappen gaat maken,en zn Calimerogedrag helemaal van zich af gooit.

Wat een vogel, die gaat zijn neus nog wel een paar keer stoten. Ik neem toch aan dat je daar nog mensen kent die straks hun baan gaan verliezen door de degradatie? Het is me myself and i voor deze vent. Daar kom je misschien nu nog mee weg omdat je een van de betere spelers bent, echter bij een betere club zal hij uit een ander vaatje moeten tappen.

Hij is gewoon bloed eerlijk en geeft zijn echte mening ik kan alleen zoiets waarderen moet hij dan acteren en liegen!?

Nu weten de Ajaxfans dus ook hoe Ziyech straks, als hij weg is, gaat praten als dán het onderwerp 'ajax' ter sprake komt.

Daarnaast valt me wel op dat er toch echt heel erg veel mensen zijn, en zeker hier op de site, die zo'n ongelofelijk grote 'eerlijkheidsfetish' hebben. Alsof het een daadwerkelijk een deugd zou zijn dat ieder mens in iedere situatie altijd en overal eerlijk zou zijn en altijd 'de waarheid' (wat dat ook moge zijn) zou spreken. Manmanman, snap je dan werkelijk niet dat als dat écht zou gebeuren de wereld echt een hele lelijke, gemene, haatdragende en vreselijke wereld zou worden? Ga nou eens bij jezelf na. Als jij elke dag alleen maar eerljik bent, dan heb je niet alleen binnen een dag je ontslag (op staande voet) te pakken, krijg je waarschijnlijk binnen een week een forse taakstraf en waarschijnlijk ook een celstraf, heb je een echtscheiding aan je broek en ben je al een keer of tien in elkaar geslagen. Dát is ook dé reden dat de meeste mensen een filter hebben tussen wat in hun hoofd allemaal opkomt en wat mensen uiteindelijk echt uitspreken. Om de wereld leefbaar en gezellig te houden!

Dus laat die fetish nou gewoon varen mensen. Het is echt een denkfout dat álles wat maar in je hoofd opkomt ook echt uitgesproken moet worden. Komt alleen maar ellende van. En vooral oorlog.

4 mei 2018 om 17:50

Goede ongezouten mening. Je zou er nog aan kunnen toevoegen dat als je op Voetbalzone altijd naar eer en geweten eerlijke reacties post, dat je dan ook binnen no time een ban hebt of net zo weinig punten als ik.

4 mei 2018 om 18:22

Hahaha blijkbaar verdraaid je woorden van mensen hier inclusief de mijne, het is verfrissend als iemand daadwerkelijk zijn mening geeft waar gevraagd om word. In plaats van een toneel stukje en gelogen uitspraken te doen in de voetbalwereld (dat letterlijk niks anders dan bedriegen is). Je hebt er een mooie spin aangegeven om het te veralgemenen, ergens je mening geven waar om gevraagd word en zomaar dingen random dingen zeggen wat je vind zijn twee verschillende dingen en ik ben van mening dat de wereld een stuk vrediger zou zijn als men niet zo veel loog en bedroog

4 mei 2018 om 18:49

#SharifMhend
Precies, je kunt niet door de wereld stappen en tegen iedereen bijvoorbeeld zeggen "wat ben jij lelijk" of "wat een rare partner" heb jij. Dat is heel wat anders dan wat hier aan de hand is. Als hij zou zeggen dat hij al vanaf zondag huilend is zijn bedje ligt na de degradatie lacht iedereen hem ook uit. Wat jij zegt: het in het algemene en daarmee belachelijke trekken is wat goedkoop scoren.

4 mei 2018 om 18:52

Als Iemand hem in de toekomt vraagt om te reflecteren over zijn tijd bij Ajax, dan heeft hij zeer waarschijnlijk weinig positieve verhalen... En je punt is??

Wat een dikke bullshit kraam jij uit. Ja, je kan beter nier even eerlijk zijn als je dikke vrouwe vraagt of je haar dik vindt, want sex staat op het spel. Maar dit gaat gewoon om een voetbal club. Doe niet zo sentimenteel. Alsof er grote onrecht wordt aangedaan als iemand zijn mening geeft over een voetbalclubje.

4 mei 2018 om 23:31

Jij mist dus echt volledig zijn punt....reflectie, nu jij reflecteren.

Zoals Ziyech het zelf aangeeft, hij beschouwt de club puur als werkgever. En net zoals veel mensen kan het hun niet veel schelen wat er met hun oude werkgever gebeurt zodra ze bij een betere aan het werk zijn.

4 mei 2018 om 17:58

En toch vind ik dat gek. Want het lijkt me toch wel duidelijk dat bij voetballen aanzienlijk meer emotie komt kijken dan bij van negen tot vijf achter een computer, achter een kassa of in een magazijn zitten.

4 mei 2018 om 18:28

Kan het je ook niet kwalijk nemen dat je het gek vind. Door de jaren heen met al dat acteerwerk van spelers die een masker dragen tijdens interviews, zijn we haast gaan geloven dat alles waar is. Natuurlijk zijn er wel oprechte spelers die soort van binding hebben, net zoals er vast mensen zijn die hart voor de zaak hebben. Maar hoeveelheid is gewoon minimaal.

4 mei 2018 om 19:00

Waarom ga je ervan uit dat iedereen jou sentiment over een voetbalclubje deelt?
En hoe kom je erbij dat dat er minder emotie komt kijken bij een baan in de IT, achter de kassa of als magazijnmedewerker?

Ik ben bijvoorbeeld fan van het spel voetbal, geen fan een club. Wat dit betreft kan ik kan me heel goed vinden in Ziyech.

4 mei 2018 om 21:04

"waarom ga je ervan uit dat iedereen jou sentiment over een voetbalclubje deelt?"

Ik heb het niet eens over clubliefde. Uiteraard begrijp ik best dat clubliefde onder (de meeste) voetballers veel minder leeft dan onder supporters. Ik zeg alleen dat voetballer een beroep is, dat meer emoties met zich meebrengt dan de meeste andere andere beroepen. Je hebt te maken met winst en verlies, met tienduizenden supporters die reageren op jouw acties, met honderdduizenden mensen die een mening over je hebben, met heftige euforie en diepe teleurstelling...

Ik werk al 19 jaar full time, maar ik denk niet dat ik ooit een werkdag mee heb gemaakt die qua intensiteit vergelijkbaar was met, bijvoorbeeld, als PSV-er een kampioenswedstrijd winnen tegen Ajax. Daarom vind ik het ook moeilijk om te geloven dat een voetballer, zelfs als hij nauwelijks of geen clubliefde heeft, net zo neutraal tegenover zijn oude clubs staat als ik tegenover mijn vorige werkgevers. Een profvoetballer deelt toch op meer verschillende fronten lief en leed met zijn club dan, pakweg, een accountant met een kantoor waar hij voor gewerkt heeft?

4 mei 2018 om 21:28

" Ik zeg alleen dat voetballer een beroep is, dat meer emoties met zich meebrengt dan de meeste andere andere beroepen. "

Dat is je eigen unieke levenservaring, dat moet je niet op anderen gaan reflecteren en daar vervolgens conclusies aan binden.

Voetbal is een teamsport met individuelen. En inderdaad, met winnen en verliezen en de nodige emoties die er bij komt kijken. Maar nogmaals, iedereen ervaart dat allemaal op zijn eigen manier en het is niet allemaal, altijd, even intens voor iedereen.

Ja haalt volgens mij het voetbal en de voetbalclub door elkaar. Dat is niet een en dezelfde. Ik weet zeker dat Ziyech voetbal beleeft als iets spirituals, maar dat trekt hij vervolgens niet door tot de club. De club is slechts het middel om zijn kunst te beoefenen. Ik snap dat volledig.

Ik vraag me sowieso wel eens af of Ziyech überhaupt plezier heeft in voetballen. Hij voelt niets bij Twente, hij zal later ongetwijfeld hetzelfde gaan zeggen over Ajax, hij sjokt altijd met een chagrijnig hoofd over het veld en juicht amper bij goals...

Wat een nare man is Ziyech toch. Heeft bij elke club ruzie met de fans en ondertussen nog geen prijs gepakt. Hoop dat hij Nederland snel gaat verlaten deze arrogante en zelfoverschatte voetballer.

4 mei 2018 om 19:20

Ergens snap ik wel dat het hem niet veel doet. Hij is nou eenmaal iemand die geen band kan opbouwen met een club. Maar verder ben ik het wel met je eens. Komt in zijn intervieuws altijd als een naar ventje over. Heeft ook bij al zijn clubs problmen/ruzie gehad en ook bij Marokko met zijn bondscoach. Het kan toch niet zo zijn dat Ziyech een lieverd is en het altijd aan een ander ligt? Als voetballer ben ik niet wild van hem en als mens(van wat we zien) al helemaal niet.

4 mei 2018 om 19:23

Waarom is hij arrogant dan?
Als ik voetballer was zou ik ook ruzie hebben met club supporters van de meeste Nederlandse clubs, want het zijn grotendeels stom dronken, arrogante herriemakers met het verstand van een 5 jarige kleuter met de emoties van een 14 jarige tienermeisje.

Om te kotsen gewoon. Ik vind ze ook met afstand het absolute ergste aan het mooie spel. Ergens snap ik heel goed dat zo een Sneijder voor 15 rijke manner in rokjes gaat voetballen, i.p.v deze trieste zooi.

Feit is inderdaad dat Ziyech bij elke club vijanden maakt. Denk aan Heerenveen, denk aan Twente, denk aan nu Ajax. Deze uitspraak ook weer, hoe eerlijk die ook mag zijn, het is niet nodig om hem te doen.

Je kunt zeggen dat hij eerlijk is. Persoonlijk vind ik onfatsoenlijk een beter woord.

Als hij straks weg is bij Ajax praat hij daar net zo over.... sneu figuur die Ziyech

Hakim is bij al zijn vorige clubs als persona non grata vertrokken, die zal weinig voelen voor Heerenveen, Twente en Ajax. Dus deze onverschillige houding kan niet verrassen..
Je moet je wel afvragen of dit verstandig is..

Je moet die jongen met een bal laten spelen en geen microfoon in het gezicht drukken. Algeheel mediaverbod is voor hem het beste. Zo goed als hij kan voetballen, zo dom komt hij over als persoon.

5 mei 2018 om 12:34

Vrijheid van meningsuiting, vriend. Of geldt dat enkel wanneer JIJ akkoord gaat met iets? Kan geloven dat je verdrietig bent, maar het blijft maar voetbal. Als hij niks voelt bij Twente is dat zijn goed recht toch.

Algeheel mediaverbod, haha. Dat is echt typisch wat iemand als jij zou zeggen

Als mensen is een keer iets afkijken voordat ze hun oordeel gelijk klaar hebben dan is het duidelijk. Ziyech zei letterlijk dat hij er geen gevoel bij heeft dat FC Twente gedegradeerd is maar dat hij het geen enkele club gunt om te degraderen.

Hij kent de materiaalman, de terreinknecht, de secretaresses en de mensen van de kaartverkoop, maar hem doet het niks. Mensen die je kent, mensen met gezinnen, waarvan sommigen hun baan verliezen. Dan ben je gewoon een lul.

Geweldig om sommige reacties vd moraalridders te lezen. Ziyech krijgt n vraag en geeft antwoord. Dat antwoord bevalt deze moraalridders niet en dus is hij onbeschoft, niet empatisch, arrogant en weet ik t. Wat zegt die gast nou zo vreselijk fout dat mensen over hem vallen...? Hij geeft niet af op Twente, het doet m niets dat de club is gedegradeerd en mensen gaan r opeens van alles bijhalen, tot aan de wasvrouw toe :-D

Weet niet wrm mensen er een gedoe van maken. Gozer is gewoon eerlijk liever dit dan al die fakeness.

Volkomen terecht. Laat ik voorop stellen dat Ziyechs houding niet maakt dat hij snel je meest aimabele publiekslieveling zal zijn. Maar dat hij per definitie een enfant terrible is, vind ik onzin. Bij Heerenveen sloeg Marco van Basten totaal de plank mis door Ziyech te negeren, wat maakte dat hij zijn heil zocht in Enschede, waar hij volop aan boord was met de ambitieuze plannen van FC Twente. Omdat die echter frauduleus en obscuur bleken, moest die club snel kwaliteit inleveren en vond de misleide Ziyech zich terug als sterspeler tussen een stel eenheidsworsten. Terwijl hij bij vrijwel alle goals betrokken was, werd hij hier tweewekelijks uitgefloten door de eigen fans. Dat herhaalde zich bij Ajax, waar de fans tegenwoordig liever werkertjes als Van der Beek en Tagliafico dan sierlijke raspaardjes die wat moois laten zien kennelijk.

Dat Ziyech wel klaar is met zijn huidige en voormalige werkgevers snap ik wel. Daar heeft hij alle reden toe.

4 mei 2018 om 23:42

Op zich een aardig verhaal, alleen is het echt onzin dat Ziyech bij Twente werd uitgefloten. Regelmatig op zondag geen stem meer van het toezingen van Ziyech. En dit was massaal. Hoe vaak hij met de ereronde wel niet met zijn vuist op zijn hart sloeg. Pure geschiedsvervalsing.
Daarnaast zegt hij helemaal niet klaar te zijn met zijn huidige werkgever.

wat een verschrikkelijke loser is het toch... hij moet blij zijn dat hij daar de kans en ruimte heeft gekregen.
Ik ben blij dat hij niet voor NL heeft gekozen... rot toch op overgewaardeerde voetballer die het nergens buiten NL gaat redden

Hij maakt het waarschijnlijk ook geen zak uit of dat Ajax het wel of niet goed doet... zolang hij het maar goed doet...

Nee ik ben geen Twente supporter

Laat maar weer eens zien dat hij naast een fantastische voetballer een waardeloze persoonlijkheid heeft. Om van te kotsen. Zijn uitspraken zorgen ervoor dat veel mensen, waaronder ik, juist een hekel beginnen te krijgen aan dit gozertje. Je mag zo nu en dan ook respect tonen, dankzij Twente sta je waar je vandaag staat. Als hij komend seizoen een stap naar bijvoorbeeld Sevilla maakt, is dat voornamelijk dankzij zijn voetballende kwaliteiten, maar ook dankzij de clubs die hem de kans gegeven hebben zichzelf te profileren en zichzelf te tonen aan de rest van de voetbalwereld. Dankbaarheid is ver te zoeken bij hem.

4 mei 2018 om 20:43

Ben jij niet lkr joh, dankbaar zijn waarvoor... Zeg je dat ook als je en broodje pita ga eten, dankbaar zijn dat ik kom, dwaaslicht... Hakim heeft een gevoel hoog of laag waarvan we denken, wtf precies op maat. Deze gast is goed... Zijn er niet veel dit dat kunnen, dankbaar nee, genieten als je het zie

Tja, hij is tenminste eerlijk, maar als supporters weer eens niet blij met hem zijn, heeft hij liever wel dat de supporters zich stil houden. Die jongen gaat overal met een slecht imago weg en dat kan hem in het buitenland wel eens op gaan breken. Als hij te belangrijk wordt of ergens op de bank terechtkomt, heb je in Ziyech een naar mannetje. Erg jammer, want voetballen kan hij wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren