Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zivkovic in zomer weg: ‘Jammer om talent zo jong kwijt te raken’

Laatste update:

Richairo Zivkovic zal na dit seizoen FC Groningen verruilen voor Ajax. De clubs zijn er bijna uit wat betreft de transfersom en Zivkovic zelf geeft graag zijn jawoord aan de recordkampioen, zo werd al eerder duidelijk. Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen heeft gemengde gevoelens bij het vertrek van Zivkovic.

/

Maandag zegt hij in het Algemeen Dagblad dat het jammer is dat FC Groningen de talentvolle Zivkovic al vroeg in zijn loopbaan verliest aan een grotere club. “Het is altijd jammer om een talent op zo'n jonge leeftijd kwijt te raken, maar het is zoals het is”, aldus Nijland. Hij benadrukt dat FC Groningen er nog niet helemaal uit is met Ajax.

Wel zijn de twee verenigingen in een vergevorderd stadium wat betreft de gesprekken. Nijland spreekt de hoop uit dat FC Groningen en Ajax de zaken deze week zullen afronden. De transfer zou de Trots van het Noorden om en nabij de 2,5 miljoen euro opleveren. Zivkovic kwam op zijn elfde bij FC Groningen en speelde 26 wedstrijden in de Eredivisie: hij maakte daarin 5 doelpunten.

Wordt Richairo Zivkovic een succes bij Ajax, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

2,5 miljoen is toch wel een gok voor een 17 jarige. Behoorlijk wat geld voor een speler die nog niet al te veel heeft laten zien

10 maart 2014 om 12:36

9 mln is voor Halilovic wel een koopje natuurlijk...

10 maart 2014 om 12:43

Halilovic heeft het wel meer laten zien dan deze jongen. Alsnog in mijn ogen een goede zet van ajax, heeft nog vele jaren voor de boeg om zichzelf te verbeteren

10 maart 2014 om 14:43

Waar doel je op forward4?

10 maart 2014 om 22:34

Please leg mij eens uit hoe Halilovic zich bewezen heeft??? Wat heb jij van hem gezien behalve in fm, waarvan jij zoiets hebt van... ja die is 9 mln waard...

10 maart 2014 om 12:39

Is toch een mindere gok dan van der hoorn, met 17 jaar kan je zulke spelers makkelijker wat aanleren dan als iemand 21 of 22 is, als hij het niet laat zien in ajax 1 kan hij gerust zijn wedstrijden spelen in jong ajax om zich daar verder te ontwikkelen maar ik verwacht echter geen problemen bij deze jonge, gisteren toen hij in kwam bij groningen werden ze ook een stuk gevaarlijker met zivkovic voorrin, voor een 17 jarige vind ik bijzonder goed, ik verwacht dat hij volgend seizoen makkelijk mee kan in ajax 1, een basisplaats is iets anders maar ben ervan overtuigd dat hij er vaak bij de selectie zal zitten.

10 maart 2014 om 12:47

Hij kan niet slechter zijn dan Siem de Jong. Als hij niet slaagt, tja jammer dan.. Dat kan gebeuren.

10 maart 2014 om 12:48

Waarom is iedereen Siem de Jong toch aan het afkraken, men praat alsof hij er helemaal niets van kan. Hij zit nu in een dipje ja, maar mensen vergeten blijkbaar (veel te) snel dat we drie jaar achter elkaar kampioen zijn geworden mede dankzij hem.

10 maart 2014 om 12:49

Wat zeg jij nou weer?

10 maart 2014 om 13:24

Doe eens ff normaal over Siem de Jong gast. Laatst zag ik je ook al zeiken over hem. Dat hij nu in een dipje zit betekent niet dat hij er niets van kan. Scoort veel in belangrijke wedstrijden (de kampioenswedstrijden van afgelopen drie jaar nog gezien???) en is heel belangrijk voor het team.
En trouwens, over mensen uit vorm gesproken, misschien moet je je naam ff veranderen.

On: Zivkovic lijkt mij een mooie versterking. Zal even duren voordat hij een basisplaats verovert maar het talent is er zeker

10 maart 2014 om 12:47

Welnee, een hele goede investering.

Deze jonge voetballer kan een hele grote worden wat heel Nederland hoopt natuurlijk.
Voor hem zelf is het ook goed om nu de overstap te maken.

Je traint toch onder de beste omstandigheden nu, op het hoogst mogelijke niveau binnen Nederland, hij kan jaarlijk Champions League ervaring opdoen en heeft Neerlands beste voetballers als trainers.
Ik denk dat dit voor iedereen het beste is. Want of je nou uit Groningen, Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven komt, iedereen zal logischerwijs hopen dat dit een topper kan worden en nu zit hij ook op een plek waar hij naar die status door kan groeien.

Overigens snap ik Nijland dat hij het jammer vindt, maar denk dat hij het ook wel heel goed begrijpt. Daarbij krijgt Groningen een fantastisch bedrag.
Ze kunnen trots zijn daarzo!

10 maart 2014 om 12:55

Goede aankoop van ajax niks mis mee

10 maart 2014 om 13:50

Ach wat is een gok. Zivkovic heeft zich bij Groningen al diverse keren bewezen dat hij een zeer talentvolle speler is en bij Ajax kan hij zich nu verder gaan ontwikkelen en zich eigen gaan maken aan het spelsysteem wat Frank nastreeft. 2,5 miljoen voor zo'n groot talent vind ik acceptabel.

10 maart 2014 om 13:53

Elke aankoop is een gok.

10 maart 2014 om 14:40

Mooi gesproken!

Haha diepzinnig ook wel

10 maart 2014 om 14:33

Klopt, 2,5 miljoen is veel voor een 17 jarige. Veel FC Groningen supporters zeggen veel dingen over het bestuur. Dat onze spelers voor een te laag bedrag worden verkocht (van Dijk en Bacuna)
Daar kun je het mee eens zijn maar, ze vergeten wel dat Hans Nijland en Veldmate de club van een degradatie kandidaat een subtopper hebben gemaakt.

Richario Zivkovic heeft nog niet veel laten zien, Dan kan je wel een hoger bedrag vragen maar dat gaat Ajax dan toch niet betalen. 2,5 miljoen is daarom een net bedrag en goed gehandeld door het bestuur want hij heeft tenslotte nog niks laten zien.

Ochjah over half jaar zeggen ze weer . Kwam uit onze jeugdopleiding !

10 maart 2014 om 12:33

Uit je opmerking kunnen we alleen maar lezen dat je aandacht zoekt. Niemand die iets met Ajax heeft zal zeggen dat dit eigen jeugd is logischerwijs...

10 maart 2014 om 12:35

Ongelooflijk wat een haatvolle reacties.Kon je eigen cluppie het maar zulke talenten aantrekken. Elke transfer is een risico.

10 maart 2014 om 14:15

Sulejmani b.v. die ruim 16 miljoen gekost heeft.

10 maart 2014 om 12:36

Wat voor haat reactie is dit nou weer? Niemand heeft het over de eigen jeugd gehad bij ajax met Zivkovic?

10 maart 2014 om 12:38

Doorstroom jeugd noemen ze dat!

10 maart 2014 om 14:18

Veltman, Blind, Klaassen, Kishna, Riedewald en Denswil. Om maar een paar voorbeelden te noemen en volgend seizoen stromen er weer een paar talentvolle nieuwelingen door.

10 maart 2014 om 12:39

Nee, deze speler heeft reeds zijn debuut gemaakt voor Groningen. Als hij dat niet had gedaan en hij had een tijd in Jong Ajax of een ander jeugdelftal gespeeld dan hadden ze hem inderdaad onder eigen jeugd kunnen kwalificeren volgens de richtlijnen van de Uefa.

Verder vind ik je reactie best triest en het komt op mij over dat je even goedkoop wil scoren.

10 maart 2014 om 14:11

Yep, daar heb je gelijk in. Ik dacht er net nog aan en toen zag ik jouw reactie.

Maar men moet niet zo zeuren over jeugd of geen jeugd, dat moet niet boeien. Hij is gewoon een gekochte speler die al op het hoogste niveau speelt en nu gaat in het hoogste niveau spelen...en dat is Ajax!

Ik zie Ziyech graag komen, maar ik denk dat PSV hun slag zullen slaan. Park en Ruiz vertrekken...dus er komen plekken vrij en een Miljoen aan slarais van Ruiz, Park zal ook wel tegen de Miljoen hebben gekost.

10 maart 2014 om 12:40

@ MR-INCO

Had ik nog niet aan gedacht, maar nu je het zegt: ik zal je tip opvolgen en volgend jaar roepen dat het een eigen jeugd speler is.
Als je het niet erg vindt, zal ik jou dan noemen als degene die met het goede idee kwam, oké?

En omdat je niet een van de slimste ben: DIT IS Sarcasme, als je begrijpt wat het betekent.

10 maart 2014 om 12:54

Prima je mag je spelers noemen wat je wil. Er zijn genoeg andere mensen met een andere meningen .
Jij zegt niet slim genoeg he ' ik ben geen ajaxcied dus slim genoeg om voor die club geen sjaal om me nek te hangen ! Clubs die jeugdspelers wegkopen van andere andere clubs en te koop mee lopen als ze een debuut maken en aangeven dat ze uit de eigen jeugd komen , dat is pas triest !!

10 maart 2014 om 13:00

Ajaxcied ja?????????

10 maart 2014 om 16:08

Ik heb dat Ajax/supporters nooit zien doen hoor? Kom is met voorbeelden dan? Want je roept maar wat om cool over te komen achter je beeldscherm..

10 maart 2014 om 15:11

Jij bent de enige die het zegt, dus hou maar op met je gejank.

Feit blijft gewoon dat Ajax weinig talentvolle aanvallers opleidt, dus dan moeten dit soort jongens gehaald worden. Is wel een aardig talent, maar van wat ik gezien heb is het geen buitencategorie en zal hij er volgend jaar zeker nog niet staan. Dus op de korte termijn is dit nog geen oplossing van het spitsenprobleem van Ajax.

10 maart 2014 om 12:41

Welke club speelt wel met een spits afkomstig uit de eigen jeugdopleiding? Momenteel heeft PSV dat met Locadia, maar daarvoor werd bijna elke spits in de eredivisie gekocht. De laatste spits van de buitencategorie die uit de eigen jeugdopleiding kwam was Kluivert. Zelfs een Van Nistelrooij maakte via Den Bosch en Heerenveen een omweg richting Psv.

10 maart 2014 om 12:49

Locadia is ook geen eigen jeugd.

10 maart 2014 om 13:23

Volgens de Uefa is Locadia afkomstig uit de eigen jeugd van Psv.

10 maart 2014 om 13:36

Dan is Siem de Jong dat ook Dd28.

Loyaliteit is ver te zoeken, de jeugd van nu zijn de geldwolven van het eerste uur! Ik hoop dat het uitdraait op HE LE Maal Niks!

10 maart 2014 om 12:33

u mad?

10 maart 2014 om 12:43

Tja, het is wel zo. Het woord loyaliteit lijkt bij de jongere generatie nog nauwelijks waarde te hebben. Niet alleen in het voetbal. Ligt ook aan de opvoeding natuurlijk.

10 maart 2014 om 12:49

En het geld wat er tegenwoordig mee gemoeid is.

10 maart 2014 om 16:15

Hij kan naar Ajax en gaat nog meer verdienen op die leeftijd. Wat wil je nog meer.

10 maart 2014 om 12:40

Ik hoop dat het uitdraait op een succes

10 maart 2014 om 18:50

@city038
Geen loyaliteit? Zivkovic kiest gewoon voor zijn carrière. Dat hij iets meer zal verdienen speelt waarschijnlijk gewoon een geringe rol. Hopen dat hij jou de mond snoert en dat dit op een enorm groot succes uitdraait.

Belachelijk dat dit doorgang heeft kunnen vinden Groningen, hier hadden jullie op ten duur meer uit kunnen krijgen!

10 maart 2014 om 13:03

Indien hij het maakt, dan wel. Dat zal altijd een gok zijn, laat de speler in komende jaren dezelfde talenten zien?
Daarnaast heeft groningen het geld nu nodig, getuige de daling van het eigen vermogen met 50%

Welkom!!!

Ze zullen je verder helpen in je ontwikkeling en je zal voelen hoe het is om voor een Topclub te spelen.
Je gaat het voelen hoe het is om een overwinning te boeken in de Europese Top en natuurlijk ook het verlies en hoe je daarvan de draad weer op pakt.

Je hebt meer voordelen dan na-delen!

Groningen...bedankt!

10 maart 2014 om 12:42

Ajax heeft van Barcelona gewonnen en die mag je toch wel tot de Europese top rekenen. Dus Fairplay1 zegt niets dan de waarheid. Hij zegt nergens dat Ajax Europese top is. Blijft lastig dat lezen.

10 maart 2014 om 12:45

Hoezo direct weer zo'n reactie?? Ajax speelt CL en ja daar heb je Europese top of is dat niet zo ?

10 maart 2014 om 13:35

Je reacties in diverse topics bestaat alleen maar uit hatelijkheden, lompe opmerkingen, verdraaide feiten en goedkope manieren van scoren. Is het werkelijk waar zo moeilijk om gewoon af en toe objectief te reageren? Volgens mij ben je ouder dan je je voordoet dus kom op zeg..

Toch een aardig bedrag voor een jongen van 17jr maar ook een hele goede investering.

Het is een speler met potentie die man kan echt heel goed worden. En in mijn ogen ook een echte Ajax spits. We zullen zien

tja een jonge die zichzelf zeer overschat.
deze jonge is wel heel erg ijdel en vind zichzelf helemaal de top.
ik denk dat als hij straks bij Ajax beland en bij jong Ajax gaat voetballen wel met beide benen op de grond word gezet
Want nu is hij wel helemaal vol van zichzelf .

Het kan heus wel wat worden maar ik vind het wel allemaal wel een beetje te ver gaan 2.5 mil

net als nijland jr ook niks geworden maar wel goed voor gevangen doet hij toch goed nijland sr

Tot wanneer duurde zijn contract?

Het is eerder jammer dat jij hier nog zit Nijland. Jarenlang heb je onvoorwaardelijke steun gehad van de supporters, jarenlang hebben wij jou vertrouwd, Maar jij bent zo afhankelijk van 1 scout, die inmiddels voor Udinese werkt en wij geen fatsoenlijke spelers meer vinden. Je hebt de hele organisatie verkeerd staan en durft geen mensen te slachtofferen. Het lag niet aan Huista, het lag niet aan Maaskant, het ligt niet aan vd Looi, het ligt aan jou en aan Veldmate. Er is geen Groninger die het iets boeit dat Zivkovic vertrekt, enige wat ze jammer vinden is dat het nu al gebeurd omdat de prijs wat lager ligt dan over 5 jaar.. Maar het feit dat jij onze club financieel afhankelijk van transfers maakt en al jaren het sportieve doelstelling niet kan bereiken omdat jij iedere keer weer op belachelijke momenten de grote sterren verkoopt, is enkel en alleen jou schuld. Welke sport directeur verkoopt Matavz op de laatste dag van de markt. Welke directeur verkoopt 3 spelers aan 1 club terwijl Champions Leaguie voetbal lonkt.

Iedere jaar moeten we het doen met gratis spelers als gevolg van wanbeleid, jongens als Pedersen, Luciano e.a. die op de bank verpulveren met een veel te hoog salaris. Het is tijd voor een nieuwe insteek, want als komende zomer Kostic vertrekt kunnen wij ons klaar maken voor de Jupiler League, een club met onze stadion in de Jupiler League betekend het einde van FC Groningen.

10 maart 2014 om 14:51

Helemaal mee eens, als Groningen geen spelers zou verkopen waren we nu al gelijk failliet. Al jaren worden er rode cijfers gemaakt en begin ik ook het beleid in twijfel te trekken. Als Kostic ook nog eens vertrekt dan komt degradatie wel dichtbij.

Groningen moet eerst gewoon zwarte cijfers schrijven, want deze verkoop is eigenlijk ook gewoon noodgedwongen. Als die niet verkocht zou worden komt Groningen in de problemen, maar dat doet het nu ook wel aangezien we geen geld hebben om een nieuwe speler te halen. Heb je eindelijk eens een speler uit eigen jeugd die het goed kan doen en verkoop je hem voor een relatief laag bedrag. Durf te wedden dat er ook geen doorverkoop percentage in is opgenomen. Ik zie Groningen nu al de laatste 3 jaar hard achteruit gaan en het einde is nog niet in zicht. Laat talent zich wat langer kunnen ontwikkelen ipv te kijken of je ze gelijk kan verkopen. Deze verkopen zijn allemaal een visie voor korte termijn, alleen maar reactief bezig gaan.

Veldmate en Nijland hebben het goed gedaan, maar misschien moet er toch iets anders gaan zitten en met een duidelijke visie. Dit moet ook naar de supporters toe gebeuren, want die worden al jaren in het donker gehouden.

Domme beslisaing van zivcovic, als ik hem was zou ik eerst een basisplaats veroveren bij groningen en dan een seizoen goed draaien bij groningen en dan naar een club als ajax gaan om door te stromen naar de europese top!

10 maart 2014 om 12:46

Bij Jong Ajax heeft hij meer kans dan bij Groningen hoor. Helemaal als er hier in de wandelgangen rondgaat dat er op 2 posities ingekocht zullen worden 1 daarvan is de spits

10 maart 2014 om 12:55

En Ajax dan 3x dubbel betalen?

2,5 miljoen is wel een aardig bedrag hoor voor iemand die er maar 5 in heeft liggen als spitszijnde. Tuurlijk weegt het argument dat het nog broekie is mee, maar alsnog dan kan je net zo goed Hoesen één kans geven. Sowieso moet Ajax Sigi verkopen en een goede spits kopen met techniek: Johansson van AZ bevalt mij laatste tijd zeer positief.

10 maart 2014 om 13:58

Ik dacht dat Ajax Kishna probeert om te turnen tot spits, met 2 vleugelspelers met een actie heb je dan een geweldige voorhoede.

11 maart 2014 om 10:21

Klopt, maar vooralsnog doet hij het prima als vleugelaanvaller en daar hebben we momenteel toch wat meer gebrek aan dan aan een centrumspits met Siem Siggi en Bojan in de gelederen. Ik verwacht Kishna door te schuiven naar de spits als Gino Dekker en Vaclav Cerny het eerste bereiken over een jaar of 2..

Beste scenario zou zijn dat Zivkovic wordt gehaald, maar gelijk ook weer uitgeleend wordt, aan Groningen het liefst. Ik vind hem persoonlijk nog niet klaar om eerste spits te zijn of tweede, bij Groningen komt hij veel meer aan de bak en op die manier kunnen de Groningen fans ook wat langer genieten van hun talent.

10 maart 2014 om 13:30

een talent die vanaf zijn 10e ofzo in de jeugdopleiding zit maar blijkbaar snachts slaapt in een Ajax pyama, dit is nog pijnlijker dan Suarez destijds.

inderdaad wat zullen veel mensen genieten nog van hem, die jongen moet weg en wat mij betreft vandaag nog.

10 maart 2014 om 13:35

Wat zijn voetbalsupporters toch ook belachelijke en domme wezens.

10 maart 2014 om 14:26

want? verklaar je nader

10 maart 2014 om 13:40

Bij Groningen zit hij ook vaak op de bank. Nu kan hij gewoon alles spelen bij Jong Ajax en als het kan zo nu en dan bij Ajax 1 spelen. Dit is precies de reden waarom Jong Ajax in de 1e divisie speelt.

10 maart 2014 om 13:47

Poepoe JL spelen. Daar leer je van. van Nieff was de Messi van de Jupiler League maar red het amper bij Groningen.

10 maart 2014 om 13:52

Altijd spelen leer je meer van dan op de bank zitten.

10 maart 2014 om 14:12

Dat Van Nieff amper speelt vind ik zonde. Zou wat mij betreft de kans wel mogen krijgen. Vind het geen slechte deal, maar niet meer opstellen nu. Kans geven aan jongens die wel blijven, want daar moet je mee verder komend jaar. Als het toch al rond is, mag hij het seizoen wel afmaken bij Jong Groningen. Hij is toch nog niet op het niveau dat hij veel toevoegt. En Zivkovic denkt aan zichzelf wat begrijpelijk is, maar Groningen moet dat als club ook doen.

10 maart 2014 om 14:58

Toch lijkt me bij Groningen blijven beter. Hij is nog maar 17, bij Groningen zal hij meer investeren in kracht en meer mentaliteit kunnen opbouwen. Bij Jong Ajax in de JL is niet aan te raden, ik kijk wekelijks met lede ogen toe hoe ze keer op keer stuntelen, niet alleen bij Jong Ajax, maar de gehele JL, het niveau is zo laag, zo zonde om daar weg kwijnen/tussen te lopen als talent zijnde.

10 maart 2014 om 15:27

Jong Ajax is aan een opmars bezig en het zou me niks verbazen als ze de 4e periodetitel winnen.

Vergeet niet dat jongens als Mertens, Chadli, Strootman (en o.a. van Nistelrooy, Huntelaar wat minder recent) etc. ook in JL hebben gespeeld en ook goed terecht zijn gekomen.

11 maart 2014 om 11:43

Het niveau was toen gewoon wat hoger. Het hele voetbal is in verval, behalve bij de grote clubs blijft het stabiel of iets beter. Maar clubs in de Eredivisie gaan achteruit en clubs in de JL al helemaal.

Wees nou eerlijk, het niveau is erbarmelijk. Op een paar uitblinkers na.

12 maart 2014 om 13:01

Was meer als antwoord bedoelt op grunnboy050, maar vind je niet dan dat GAE en Cambuur heel goed meedraaien (om maar te zwijgen over Pec)?

Als Eredivisie zoals je aangeeft ook achteruit gaat dan is dus volgens je eigen standpunt het verschil met JL dus niet zo groot als grunnboy050 wil doen geloven.

11 maart 2014 om 10:26

Vind ik niet, hij mist nog aardig wat kwaliteiten die Ajax van een spits vraagt, bal vasthouden met de rug naar de goal, kaatsen, individuele actie etc etc. Dat soort dingen gaat hij bij Groningen echt niet leren, die hebben meer aan de counterspits die hij nu lijkt te zijn. Bij Jong kunnen ze hem laten groeien in het spel dat van een Ajaxspits verwacht wordt.

Voor een zeventienjarige met nog geen dertig wedstrijden achter zijn naam 2,5 miljoen euro ontvangen maakt denk ik wel een hoop goed.

Ik vind het nogal een bedrag namelijk voor een tweede of derde spits - of een spits voor Jong Ajax.

Ben bang dat die tekort gaat komen voor Ajax, zo erg goed speelt die nou ook weer niet zelfs matig de laatste tijd. Niet voor niks wisselspeler

10 maart 2014 om 13:05

Hij is ook nog maar 17 he, dat vergeten de mensen hier. Ik denk dat het een succes kan gaan worden.

10 maart 2014 om 13:49

Kan je ook uitleggen waarom? Want een killer is hij niet echt. Als je ziet hoevaak hij een kans miste die jij en ik er nog in zouden schieten vraag ik me af of hij ooit wel die killer wordt. Zivkovic heeft een naam en status gekregen, maar het is niet voor niets dat de europese topclubs enkel hebben gescout en nooit concreet zijn geworden. Als ik hem vergelijk met een andere jongens met dezelfde status als hij waren die qua eigenschappen al verder. Dan heb ik het over Bendtner ofzo.

10 maart 2014 om 14:12

De hoofdscout van Arsenal heeft voor hem op de tribune gezeten, dus interesse was er zeer zeker. Daarnaast krijg je toch niet voor niks een naam en status, hij laat gewoon zien over veel talent te beschikken. Dat zie je toch aan zijn aanname, snelheid, bal behandeling en hij heeft een goed schot vind ik. Ik zeg ook niet dat het zeker is dat hij het gaat maken, maar dat ze bij Ajax iets in hem zien dat kan ik me zeker goed voorstellen.

Daarnaast is hij nog jong, dus kunnen ze bij Ajax ook nog aan hem kneden zoals dat zo mooi heet.

Succes in jongere jaren biedt juist niet altijd garantie, kijk dan naar Bojan. Dus daarmee ontkracht ik ook meteen je laatste paar zinnen.

10 maart 2014 om 22:32

Status verkrijgen is heel simpel, die jongen mocht een selectie overslaan dus dan heb je status. Zijn genoeg mensen met status, ik wil ze gerust bij Ajax zetten, maar dan speel je wel binnen no time jupiler league. denk aan een Freddy Adu, Haruna Babagida, Roel Brouwers en zo kan ik een eeuwigheid doorgaan. juist met Bojan versterk je enorm mijn punt, kopen op talent is een gigantische gok omdat je nooit zeker weet hoe iets vordert. In groep 8 werd ik rekenwonder genoemd op mijn school, had nooit een fout. In de 3e klas had ik opeens moeite met Wiskunde. Je kan het heel eenvoudig vergelijken met andere talenten die op zijn leeftijd doorbraken, Patrick Kluivert bijv. Dat soort jongens waren gewoon stukken verder dan Zivkovic nu is. Hij heeft dit seizoen maar 1 doelpunt gemaakt uit pure klasse, dat was tegen AZ waar zijn positiespel schitterend was.

Maar bij de beloften en in het 1e valt hij tegen. Vooral op het aspect waar hij op afgerekend wordt. Kansen afmaken. Afgelopen zonder mist hij wederom een kans die je niet mag missen. Tuurlijk kan het eens gebeuren, maar heb gebeurd het constant. Daarbij is instelling het belangrijkste voor een talent. Daar zit direct het grootste struikelblok van Zivkovic. Die jongen is zo arrogant als de pest en loopt met een attitude van ik ben prof dus ik ben belangrijk en jij bent een sukkel. Met zo'n instelling kom je er niet. Daarbij heeft hij al paar x proberen te weigeren het publiek te bedanken, ook dit getuigt van een slecht karakter.

het erge is nog dat Zivkovic de komende weken niet meer kan spelen voor Groningen want het publiek maakt hem helemaal af, wat al gebeurde na de wedstrijd tegen Cambuur. Bij groepen in het publiek mag hij zelfs vandaag nog gratis naar ajax, puur omdat mensen hier strijders willen zien en geen arrogante jongens die zichzelf meer vinden dan de club.

Zivkovic is niet de nieuwe Robben

11 maart 2014 om 01:23

Goedzo jonge. Zo voel ik het ook vanaf de tribune. Hij is zo goed nog lang niet. Het is jammer dat het Ajax is, maar 2.5m + 10% zou een prima deal zijn.

Groningen kan voor 2.5m eindelijk weer eens (hopelijk) een goede spits halen en misschien een fatsoenlijke links achter. Hoeft niet duur te zijn, maar wees wel wat ambitieuzer dan Burnet, Wijnaldum, Zeefuik en Chery.

Jammer dat dit gebeurt. De eredivisie wordt er alleen maar zwakker op. De zgn topploegen krijgen minder weerstand omdat ze bij de rest op zo'n jonge leeftijd al de beste spelers wegkopen. En tegen de tijd dat Ajax echt iets aan hem zou kunnen hebben (internationaal) gaat hij alweer naar een buitenlandse club. Helaas is dat de realiteit tegenwoordig. Ik denk ook niet dat het nog zal veranderen. Gevolg: de Eredivisie glijdt verder af en dus ook zal de afstand met de Europese subtop voor onze topploegen alleen maar groter worden.

10 maart 2014 om 13:02

Als de topploegen de betere spelers kopen van de subtop/middenmoot dan worden toch juist de topploegen sterker en het gat kleiner.

10 maart 2014 om 14:57

Hij heeft gelijk hoor. Vroeger werden er idd ook al spelers gekocht van de middenmoot, maar vergeet niet dat het toen al toppers waren en nu alle jeugdspelers weggekaapt worden. Doordat de jeugd zich niet meer kan ontwikkelen bij eigen club, heb je alleen de clubs die geld hebben die kunnen overleven en die verdienen weer aan het doorverkopen van die talenten. Ondertussen hebben clubs steeds minder geld en als ze wel een talent in de jeugdopleiding hebben wordt die weggekocht voor een fractie van wat een speler waard had kunnen worden.
Nee eredivisie zit geen kwaliteit meer in, vooral omdat voetballers alleen maar een hun zelf denken en niet aan hun club, eredivisie en voetbal. Als ze naar een grotere club kunnen en daar op de bank belanden vinden ze het prima. Nederlands voetbal is geen sport meer, maar puur commercie. Zonde zonde zonde, maar ik heb niet veel hoop meer dat het gaat veranderen.

10 maart 2014 om 16:28

@ Frgioooo: Nee hoor, want dan wordt het probleem dat je nu al hebt, te weinig weerstand voor de topploegen, alleen maar groter. Wanneer men nauwelijks weerstand heeft in de competitie is het een te grote stap tijdens europese toernooien, zie wat er nu met alle Nederlandse clubs gebeurd is. Daarnaast gaan de "toppers" na 2/3 jaar weg bij de topclubs en dat betekent dus nu op hun 20/21e, dus de topclubs hebben er eigenlijk ook niet echt veel meer aan.

10 maart 2014 om 15:20

er is zeker sprake van verschraling als je het hebt over de kwaliteit in de breedte. Ik verwacht dan ook dat er de komende jaren nog meer sprake zal zijn van een top 5, deze top 5 pakt alles dat talent heeft weg bij de rest van de clubs. En de rest van de clubs doet het met zwakke spelers want doordat ze financieel verzwakt zijn kunnen ze zich eigenlijk geen kwaliteit meer veroorloven.

Ik zie het zelf ook bij mijn club. Als we straks nog maximaal 2,5 ton per jaar gaan betalen halen we niemand meer behalve spelers uit de JL. En het voorbeeld Zivkovic is ook treffend, Groningen heeft geen geld om een echt goede vervanger aan te trekken of ze moeten toevallig nog zo'n parel in de jeugd hebben.

Zo nu alleen Ziech nog van heerenveen en Ajax heeft de selectie rond voor volgend seizoen!

Kortom; nog niets officieel, niets veranderd, 0,0% nieuwswaarde.

Het is al lang allemaal rond Nijland als hij zegt dat ze de puntjes op de i aan het zetten zijn dan is het al 2 maanden rond.ben er niet zo rouwig om denk dat hij te licht is voor Ajax

2.5 miljoen voor een bankzitter. Ik kan er mee leven. Hij was vroeg of laat toch wel vertrokken. Bij Ajax zal hij betere begeleiding krijgen dan bij een buitenlandse club denk ik. Of hij het haalt durf ik niet te zeggen.

Ik ben eens benieuwd wat Ajax met hem van plan is. Ik neem aan dat hij toch niet direct de eerste spits van Ajax zal worden. Zal wel volgend seizoen veel Jong Ajax worden. lijkt me ook tijd worden dat er weer gezocht wordt na 2 directe versterkingen. we missen al sinds het vertrek van Suarez een echte doelpuntenmaker die er 20 inlegt in een seizoen. lijkt me ook verstandig om een ervaren middenvelder aan te trekken. Het middenveld nu toont af en toe niet de nodige spierballen

Ajax is goed bezig. Een spits die klaar staat voor A1 is niet te betalen voor Ajax nou ja misschien wel maar het is een grotere risico, Ajax mag geen geval Sulejmani veroorloven. 2,5 mln verloren ipv 17mln is een wereld van verschil maar deze jongen heeft potentie en kan nog groeien

Erg leuk, al die jonge talenten in de voorhoede, de vraag is hoe lang we hiermee om de prijzen kunnen spelen. Ervan uitgaande dat het een en ander zal vertrekken, zie ik de toekomst voor Ajax als volgt in. Nogmaals, het is nog maar de vraag of al deze jongens het aan kunnen. Daarnaast hoop ik dat HSV degradeert en van der Vaart terug komt.

Cillissen
van Rhijn
Veltman
Denswil
Boilesen
Klaassen
Blind
Serero
Kishna
Zivkovic
Fischer

Qua talent heeft Ajax weinig te klagen voorin: Fischer, Andersen, Kishna en nu Zivkovic. Ik hoop echter dat Ajax deze zomer ook iemand haalt die direct een versterking is (bijv. VdV). Tevens mogen ze van mij ook Ziyech ophalen, ook groot talent en niet te prijzig. Dan is de selectie wel rond voor volgend jaar lijkt me.

Door de financiele malaise moet de FC Zivkovic wel verkopen, zonde natuurlijk. Hij zit niet voor niets nog op de bank daar en is nog geen superster. Voor Groningen zou hij komende paar seizoenen van waarde kunnen zijn in de basis, bij Ajax begint ie waarschijnlijk bij Jong Ajax.

Prima aankoop en in principe voor weinig geld.

Ik moet bekennen dat ik Groningen te weinig heb zien spelen om een goed beeld van deze speler te kunnen hebben. Op YouTube zie ik niets waarvan ík denk; die moeten we hebben. Zit ik er naast?

10 maart 2014 om 15:17

Er valt nu nog te weinig over te zeggen. Hij heeft potentie en kan slagen. Maar het kan net zo goed een Stef Nijland II worden.

11 maart 2014 om 10:36

Ik heb hetzelfde, behalve het feit dat ik hem wel aardig volg. Ik zie ook niet 123 de benodigde kwaliteiten voor een Ajaxspits eerlijk gezegd. Maar goed, dan is het goed dat we hem nu al binnenhalen, kan je hem hopelijk nog flink kneden, dat lijkt me wel nodig namelijk..

Ach ja, we mogen er trots op zijn dat we weer een speler aan de nationale top leveren, het is alleen vervelend dat door een matig financieel beleid dit geld steeds gebruikt moet worden om gaten te dichten. Als je bedenkt dat de laatste vijftien jaar spelers als Hoogstrate, Robben, Nijland, Silva, Lindgren, Berg, Nevland, Suarez, Grangvist, Matavz, Van Dijk en Tadic allemaal met (dikke) winst verkocht zijn, is het toch bijzonder dat we er financieel zo matig voor staan. Zelfs als je de miskopen Texeira, Pedersen en Femi er aftrekt. Dat zal echt beter moeten, anders ga je langzaam maar zeker ten onder.

10 maart 2014 om 16:27

Hetzelfde vraag ik me af bij Heerenveen.
Dat betekent dat of iemand zich aan het verrijken is of dat die salarissen gewoon veel te hoog zijn.

10 maart 2014 om 16:32

Salarissen, tekengelden (worden vaak vergeten maar tikken wel aan bij veel aankopen). Het is de laatste jaren raar uit de klauwen gelopen.

Toch mooi dat ze keer een speler kunnen kopen in Nederland, PSV zal hem wel niet willen hebben anders ging hij naar PSV daar kies elke speler voor die in Nederland voetbalt

Wat mij aan deze jongen opvalt is dat er iets ontbreekt aan mentaliteit. Misschien gedemotiveerd door de trainer/omgeving in Groningen. Wie weet kan Ajax hem wel prikkelen. Succes en het beste voor alle partijen. Doodzonde dat zo'n talent schijnbaar niet voor Groningen wil spelen.

Deze speler veel zien spelen. mijn mening is dat deze jongen goed te gebruiken is als je countervoetbal speelt. Hij is snel maar technisch mist hij veel voetbalvermogen. Fysiek niet goed genoeg voor de top dus wat mij betreft absoluut geen toegevoegde waarde voor Ajax

Erg dom van hem. Hij kon veel beter nog een jaar of 2 bij Groningen stappen maken en regelmatig spelen ipv naar Ajax toe gaan en vaker op de bank zitten. OF zelfs in 't 2e spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren