Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Özil onderkent matige productie: ‘Ik zal egoïstischer moeten zijn’

Laatste update:

Mesut Özil kende na zijn komst van Real Madrid moeilijke momenten bij Arsenal, maar vorig seizoen leek hij eindelijk de hoge verwachtingen in te lossen. De Duitser wil nog wel vaker scoren in het shirt van the Gunners: sinds zijn verhuizing uit Madrid maakte hij er twaalf voor de ploeg van manager Arsène Wenger.

/

“Ik wil meer doelpunten maken dan in de voorbije twee seizoenen, dat is mijn doel”, laat Özil optekenen op de clubwebsite van Arsenal. “Het team blijft natuurlijk het belangrijkste, maar af en toe moet ik egoïstischer zijn. Als ik dat ben, maak ik meer doelpunten. Ik ben echter een speler die altijd aan de ploeg denkt.”

Özil is niet per se van plan zijn speelstijl overhoop te gooien. “Dit is wie ik ben, ik blijf verder spelen op de manier hoe ik speel. Dat is een van mijn karakteristieken”, besluit de international van Duitsland.

Mesut Özil moet egoïstischer zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft het zo in zich. Ik ben benieuwd wanneer er een Benzema of Cavani voor hem zou spelen. Misschien dat hij weer de oude assistkoning wordt die hij was in combinatie met Cr7.

Arsenal koop aub die topspits..

26 augustus 2015 om 18:12

welke spits verwacht je nog bij jillie komende week? Niet wat je hoop ma wat is de verwaching onder de gunners?

26 augustus 2015 om 18:18

Niemand. Wenger zal zoals gewoonlijk overal naast grijpen

26 augustus 2015 om 18:45

Je wordt er moe van.

26 augustus 2015 om 18:57

Aleksandr Kokorin komt! Das wel echt een topper.....

26 augustus 2015 om 19:21

Lacazette is ook nog een.frans en een topspits van nu en voor de toekomst

Als Ozil meer zou scoren, mits in zijn oude vorm van bij Real, zou die zomaar de beste middenvelder zijn. Ook bij Real scoorde die niet vaak voor iemand op zijn positie, moet er eigenlijk toch wel zo 10 per seizoen maken.

26 augustus 2015 om 17:09

Vertel eens waarom hij er 10 meer per seizoen moet maken. Wanneer het hele team beter speelt door zijn aanwezigheid en hij meer dan voldoende assists geeft per seizoen hoef je niet bepalend te zijn dmv een doelpunt. Hij moet alleen wel meer aanwezig zijn in de wedstrijden die hij speelt. Dan zul je zien dat het met Arsenal ook gelijk een heel stuk beter gaat. Daarbij komt ook dat de rest gewoon netjes de bal bij hem in moet leveren en niet zelf voor de eindpass moeten gaan.

26 augustus 2015 om 17:34

Dat is pure onzin... Zijn hoogste aantal was 9 en dat was 1 seizoen. Voor de rest alleen maar 3, 4 en 6

Ik vind Ozil sinds zijn komst zo zwaar tegenvallen. 60 miljoen voor betaald en hij geeft zoveel ziekenhuisballen en is daarnaast niet dynamisch en scoort idd veel te weinig.
Arsenal had veel beter Cesc kunnen halen.
De enige spelers bij Arsenal van wereldklasse zijn Cech en Sanchez.
Arsenal moet eens durven een topspits te kopen en een wereldklasse middenvelder en een wereldklasse verdediger.
Vroeger hadden ze spelers als Henry, Bergkamp, Pires, Campbell, Vieira pff alle spelers van toen waren beter dan de spelers van nu, echt heel jammer.

26 augustus 2015 om 17:27

Ja omdat je waarschijnlijk alleen maar de tweede seizoenshelft van het eerste jaar bekeken hebt van Ozil. Speelde vorig jaar na z'n blessure, tweede al, heel veel beter. Creëert nog altijd één van de meeste kansen in Europa en bij Arsenal, maar dit valt gewoon niet op omdat we geen echte spits hebben die ze kan verzilveren.

Fabregas? Juist, de speler die na de winterstop tot nu helemaal verdwenen is en een schim van zichzelf is. Cazorla mag je ook niet onderschatten, Ozil is en blijft wereldklasse. Arsenal komt er wel, dat bewezen ze al de afgelopen twee jaar met 2 prijzen, misschien niet de meest prestigieuze, maar ze doen het wel

26 augustus 2015 om 18:49

Heel veel beter.... het kon ook niet heel veel slechter. Tegen welke tegenstander met een beetje naam heeft hij het laten zien?
Topspelers beslissen topwedstrijden, Ozil beslist helemaal niks.
Cazorla onderschatten, vroeger stonden clubs als Juventus, Real Madrid, Barcelona op spelers van Arsenal te azen.
Een Cazorla gaat misschien naar een middenmoter in Spanje maar nooit terug naar de top.
Fabregas heeft vorig jaar genoeg wedstrijden beslist voor Chelsea met zijn assists, zelfs in grote wedstrijden. Daarnaast was hij een jongen van de club en als ze hem hadden gehaald was het meteen hun beste middenvelder.

26 augustus 2015 om 19:04

Ozil was in 2015 gewoon pure klasse. Iedereen staart zich blind op die Real tijd, maar daar had hij een heel andere rol en daar had hij ook mensen die konden scoren.

Cazorla is al 30/31, vind je het gek? Toen Cazorla bij Malaga en Villareal zat lag elke topclub te slapen, want het is een geweldenaar.

Fabregas was niet nodig, als had ik hem graag gezien. Puur omdat Arteta als cvm speelde, dus had je net zo goed Fabregas kunnen halen en hem daar neer te zetten (of bv Ramsey).

26 augustus 2015 om 19:05

Juist ja, want z'n begin in Arsenal was vooral ondermaats. Gast, ik ga niet elke wedstrijd hier gaan uitleggen omdat jij blind aan het bashen bent op Özil. Altijd makkelijk om te schrijven wat anderen zeggen, maar je moet eens naar z'n wedstrijden kijken, vertelt genoeg. Meeste passes, meeste gevaarlijke passes, meeste kilometers ook en verdedigt nu veel meer dan in z'n Madrid tijd.

Ja vorig jaar, eerste seizoenshelft. Daarna? Niets meer hoor, nu nog altijd niet. Bij ons was er simpelweg gewoon geen plaats voor Fabregas, Arsenal heeft nood aan een topspits en reserve Cdm, meer niet.

Juist, middenmoter, daarom dat Atl. Madrid achter Cazorla zat als vervanger voor Arda Turan, niet de minste om te vervangen

26 augustus 2015 om 22:44

Ik ben al heel lang Arsenalfan maar durf mijn bril wel af te zetten. Ik verdedig niet alle keuzes van de club zoals jullie.
Ozil werd als de verlosser binnen gehaald en ik vind hem gewoon zwaar tegenvallen, hij is onzichtbaar in de grote wedstrijden. Ook tegen Liverpool afgelopen weekend laat hij veel te weinig zien.

Cazorla in belangstelling van Atletico? Heb je dat gelezen in de wandelgangen?
Maar Atletico is een topclub omdat ze nu 1 keer kampioen zijn geworden van Spanje? Daarnaast al is het Atletico, dat is nog maar 1 club.

Daarnaast is Fabregas best nodig want hij zou meteen de beste middenvelder zijn van Arsenal, als je die kunt halen moet je dat doen maar ze hebben gewoon hun concurrent versterkt door hem niet te halen.

Ik kijk genoeg wedstrijden van Arsenal om hier een mening te verkondigen en ik volg ze de afgelopen 10 jaar bijna elk weekend.
Jullie handjes zijn gauw gevuld maar met deze spelers gaat Arsenal dit jaar geen kampioen worden, volgend jaar niet en het jaar erop ook niet.
Ze moeten eens gaan investeren in meer toppers ipv de eeuwige talenten.
Di Maria was ook een topper bij Real Madrid en laat het ook niet zien in de Bpl, precies hetzelfde als Ozil.

26 augustus 2015 om 23:05

Voor zover ik weet zijn wij gewoon realistisch over Ozil, in name dat hij het gewoon beter doet dan ervoor, ja slechter kon ook, gewoon helemaal floppen a la Ballotelli.

En in de wedstrijd tegen Liverpool was hij in de tweede helft toch beter dan de eerste, waarin iedereen gewoon zwak was. Ozil kan zelf alles niet doen als er gewoon rondom hem te weinig talent is. Wat is hij met een spits als Giroud? Of een middenvelder op de rechterflank, helemaal niets. Hij heeft spelers nodig die voor diepgang zorgen.

Neen, meerdere keren en hij heeft bijgetekend om te tonen dat de ambitie voor meer er is. Vroeger verloren we spelers als hem. Ik versta niet dat ookal ben je Arsenal fan, waarom je zo negatief doet? 9 jaar lang hebben we gezeten zonder enige deftige spelers, vertrokken onze beste spelers overal naartoe en moesten we ons staande houden met Chamakh, Squillaci en nog zulke spelers.

Neen, er was gewoon geen plaats voor Fabregas, want dan zou je serieus wat spelers moeten banken en zou het alleen maar negatief zijn voor de groei van bepaalde talenten.

En voor zover ik weet zijn er genoeg Arsenal fans die weten dat we geen kampioen worden met deze kern, dus ik versta niet van waar je dit hebt. Elke realistische Arsenal fan weet dat we een topspits te kort komen samen met een reserve CDM en misschien nog een centrale verdediger.

Er wordt geïnvesteerd in toppers of vind je Sanchez, Cech en Ozil nu echt te min? Komaan zeg, je moet eens blij zijn met de progressie die we maken en dat we niet achter blijven zoals Liverpool ( niet als sneer bedoeld), maar die wachten al jaren op een deftige kern en constant top 4 plaats. Ozil laat het wel zien, geef hem de gewenste spits en je ziet wel, statistieken spelen in zijn voordeel als je ziet hoeveel kansen hij creëert.

26 augustus 2015 om 17:29

50 miljoen, hij is soms te nonchalant in zijn spel maar geeft aan de andere kant wel eens wereldpasses die je maar weinig spelers ziet geven.

Bovendien is een topspits niet zo makkelijk te halen zoals jij zegt. Er zijn er gewoon weinig echt goede. Benzema zou een stunt zijn maar die mag volgens mij niet weg. Cavani gaat het bij PSG overnemen van Ibra dus die gaat ook nergens naartoe. Er blijven dus weinig/geen topspitsen over voor Arsenal om te halen.

26 augustus 2015 om 21:53

Want cesc scoort veel? Ozil is de beste AM op de wereld. Zijn probleem bij arsenal is dat ze geen persoon heeft die niks anders doet dan in de zestien op de juiste plek staan. Die hebben ze lange tijd niet gehad. Als je een meevoetballende spits bent en je tikt niet het niveau aan van v persie, benzema etc dan vind ik dat je niet bij arsenal kan voetballen. Giroud wordt waarschijnlijk elke dag wakker met zo een goed gevoel. Dat ie in spits loopt daarml met zulke beperkingen.

Wat is het toch met die obsessie van doelpunten die wordt opgedrongen. Spelers als Ozil en ook Hazard geven liever de assists of pre-assist en zijn op die manier ook belangrijk voor hun ploeg. Spelers als Zidane, Pirlo, Xavi, Iniesta en anderen zijn/waren fantastische spelers die niet bekend stonden om hun doelpuntenproductie.

26 augustus 2015 om 17:28

Precies, het gaat helemaal nergens over. Maar dit heeft te maken met de individualisering van de voetballerij. Men heeft het alleen nog maar over simpele statistieken omdat deze toegankelijk zijn voor het grote publiek. Maar wie een wedstrijd kijkt, ziet gewoon hoe bizar goed Ozil voor het team speelt. De reden waarom Iniesta er niet op afgerekend wordt, is omdat ene Messi in het team speelt. Maar Ozil heeft die luxe niet. Uiteindelijk is Ozil alsnog vele malen productiever dan Iniesta, maar toch wordt hij bestempeld als ondermaats.

26 augustus 2015 om 17:40

Inderdaad. Pff, wat kan ik mij frustreren aan die scorebordjournalistiek. Een speler als Ozil laat het team beter draaien door zijn speelwijze. Simpele dingen, waar andere spelers het moeilijk willen doen. Een goede balbehandeling en een goede visie. Laat hem gewoon doen. En inderdaad. Voetbal is een ploegsport, maar er wordt inderdaad zwaar geïndivualiseerd.

26 augustus 2015 om 17:47

Heeft te maken met de commercialisering.

Met Ozil pakken we ook aanzienlijk meer punten dan zonder, en met hem hebben we 4 prijzen gepakt in 2 jaar tijd. Bovendien staat hij qua kansen creeeren en keypasses altijd in de top van Europa. Dat hij nou Giroud voor zich heeft waar anderen Messi of Aguero hebben...

Ik vind het altijd schitterend om te zien hoe Ozil de veldbezetting in takt houdt, door uit te wijken naar ruimtes. Hij houdt letterlijk de boel bij elkaar. Hierdoor komt hij niet altijd in de positie dat hij iets doorslaggevends kan doen, maar dat hoeft ook helemaal niet.

26 augustus 2015 om 18:15

Precies. Sinds Ronaldo en Messi 40 plus scoren per seizoen wordt dat nu van elke aanvaller verwacht. Toen je vroeger als vleugelsspeler 15 keer scoorde in de PL was je al wereldtop, nu zitten we maar te wachten op Messiaanse cijfers.

26 augustus 2015 om 19:20

Inderdaad Rodeduivelfan, helemaal eens. Meer en meer wordt er gekeken naar hoeveel iemand scoort, terwijl assists, voorassists en het opzetten van mogelijkheden minstens zo belangrijk is. Laat Ozil lekker een teamspelet blijven.

26 augustus 2015 om 19:41

Daar heb je een punt. Alléén Ozil mag wel vaker voor eigen succes gaan. Hij legt ballen af terwijl hij in een betere scoringspositie is.

Hij hoeft er geen 15 in te knallen dit seizoen, maar hij kan makkelijk zijn seizoenstotaal omhoogbrengen. Hij heeft een geweldig gevoel voor ruimte, dus hij komt regelmatig in scoringspositie. Een keertje zelf de trekker overhalen kan geen kwaad.

Ozil was zeker de beste nummer 10 van de wereld in zijn tijd bij Real maar ik vind dat hij dat te danken had aan Ronaldo.
Iedereen zegt dat de spelers van Real in dienst spelen van Ronaldo.
Dat is ook zo maar door Ronaldo worden die spelers ook automatisch beter het zou me ook niks verbazen als Benzema bijvoorbeeld weggaat en geen knikker meer raakt.
Di Maria-Ozil en Higuain zijn uitstekende voorbeelden daar van.

26 augustus 2015 om 17:26

Als jij vindt dat Ozil geen knikker raakt, dan begrijp je niks van voetbal.

26 augustus 2015 om 17:49

Nee Ozil doet het wel netjes bij Arsenal hij helpt het team altijd.
Maar je gaat mij niet vertellen dat je niet meer had verwacht van Ozil voordat Arsenal hem kocht..
In principe doet hij gewoon het zelfde als wat hij bij Real deed maar het is niet dezelfde Ozil van Real.







26 augustus 2015 om 18:17

In principe doet hij hetzelfde, maar hij is niet hetzelfde? Hij heeft gewoon veel minder snelheid voor zich, thats it.

26 augustus 2015 om 17:31

Benzema raakt nu ook nauwelijks een knikker. Hij speelt in dienst van Ronaldo, en doet dat goed, maar dat is zijn grootste kwaliteit.
Van een spits verwacht je dat hij zelf ook effectief is, maar dat is Benzema niet echt als je kijkt naar zijn efficiëntie cijfers. Door Ronaldo heeft hij een functie, hij kan goed in dienst spelen van andere scorende spelers.
Ozil was echter altijd wel een wereldtopper, ook zonder Ronaldo. Hij scoort alleen vrij weinig en moest fysiek wennen aan Engeland. Hij heeft daar wel een aantal absolute topwedstrijden gespeeld waarin je de wereldklasse kon zien, maar niet genoeg.

26 augustus 2015 om 17:51

Als jij vindt dat Benzema geen knikker raakt, dan begrijp je niks van voetbal.

26 augustus 2015 om 18:01

Je was te lui om je reactie zelf te typen dus copy-paste je die van Zizoufan even?

26 augustus 2015 om 18:09

Ja, lekker efficiënt.

26 augustus 2015 om 18:15

Ik zei nauwelijks, niet geen .

Ik vind Benzema een prima speler, maar je moet niet verwachten dat hij er bij een andere club ineens 50 in gaat schieten. Dat is zijn kwaliteit niet, en helaas wel waar mensen op hopen. Daarom past hij ook zo goed bij Arsenal, omdat hij zo goed kan meevoetballen. Ook bij Frankrijk zie je dat, hij is geen doelpuntenmachine en daar kijkt men naar. Ik zie hem liever niet bij Real, maar ik zie Ronaldo ook liever niet bij Real. Bij Real wil je gewoon een superspits hebben die veel doelpunten maakt en geen ego linksbuiten die alles claimt en het team beperkt.
Real is altijd van geweldig voetbal geweest en een enorme koninklijke houding. Dat hebben ze nu totaal niet meer met de drang van Ronaldo om zich te profileren.

26 augustus 2015 om 18:38

Ben het deels ook wel met je eens hoor.

Benzema is geen killer zoals de meeste spitsen dat zijn, maar een elegante schaduwspits. Je wekt alleen de suggestie dat hij Ronaldo per se nodig heeft en dat klopt mijns inziens niet. Bij Frankrijk steekt hij er met kop en schouders bovenuit en bij Lyon was hij al een fenomeen.

Ook de mythe dat hij inefficiënt is gaat er bij mij niet in. Dat hij geen killer in de zestien is betekent niet per definitie dat hij inefficiënt is. Volgens mij is zijn shot-conversion een van de hoogste onder de topspitsen in Europa.

26 augustus 2015 om 21:36

Nee, ik bedoel niet dat hij Ronaldo nodig heeft, maar dat hij het beste is wanneer er een type Ronaldo rondloopt die kan profiteren van de dienstbaarheid van Benzema. Als je een paar prutsers hebt rondlopen die niet vaak genoeg op doel schieten na kansen en openingen die Benzema creëert, dan misbruik je Benzema en komt er veel minder uit.
Je kan veel over Ronaldo zeggen, maar hij schiet vanuit elke hoek of halve kans die voor hem gemaakt wordt. Benzema is de perfecte bliksemafleider, maar je hebt wel een schutter bij hem in de buurt nodig, anders is het zinloos want Benzema is een pure voetballer, hij leeft voor mooi voetbal, niet voor doelpuntenaantallen.

26 augustus 2015 om 22:34

Ah, zo. Ja, dat klopt inderdaad.

Neen Ozil moet niet per se egoïstischer zijn, misschien moeten z'n teammaats eens zijn passes afwerken. Giroud is te traag voor zijn steekballen en teveel andere spelers breien oneindig lang gewoon rond de 16. Je kan niet alleen Ozil verantwoordelijk houden dat hij niet trapt, maar Wenger z'n tactiek. Arsenal moet vaker op doel trappen i.p.v. met de bal in doel te willen kruipen. Ozil doet gewoon altijd z'n best voor het team en heeft altijd oog voor anderen, hopelijk blijft hij dit doen.

26 augustus 2015 om 18:18

Dat is em, zo simpel ligt het gewoon. Met betere spelers voor zich gaan we zien wat we in huis hebben. Voor mij is hij al meer dan goud.

26 augustus 2015 om 18:46

Er zijn gewoon teveel die bashen op Özil zonder hem nog maar te zien spelen de laatste tijd. Voor mij echt één van de lichtpunten de afgelopen maanden. Hopelijk doet Wenger wat moet, een topper vooraan en Wanyama als concurrent voor Coquelin, aangezien hij weg wil en perfect is voor mee te rouleren, echte beest.

26 augustus 2015 om 19:24

Wanyama zou perfect zijn, kan eventueel ook als cv spelen.

26 augustus 2015 om 19:27

Idd, hopelijk ziet Wenger dit en maakt hij gebruik hiervan, even oud als Coquelin en heeft zich allang bewezen stand te kunnen houden. Probleem is dat er niet echt een topspits vrij is. Lacazette contract verlengd, Benzema, Lewandowski onhaalbaar. Misschien Cavani, maar ik weet het niet echt niet. Het wordt waarschijnlijk gewoon weer niets.

Nee ik vind dat precies de verkeerde instelling, want is namelijk super goed in alles behalve afwerken. Hij mag oefenen op de training en elke helft 1x proberen, maar ik zou toch blijven focussen op de opbouw en assists.

26 augustus 2015 om 17:44

De reden waarom Ozil niet veel scoort, is omdat zijn mindset daar niet toe is. Om te scoren moet je eigenlijk al weten waar je de bal wil schieten voordat je het ontvangt. Ozil is juist het type dat altijd voor de beste mogelijkheid gaat. Het is dus geen technische (afwerking) kwestie, maar mentale. Doelpunten maak je op intuïtie, niet op intelligentie. Jullie Coutinho bijvoorbeeld, is een speler die voordat hij de bal krijgt, zijn weg naar het doel al heeft gevisualiseerd. Soms maakt hij hierdoor werelddoelpunten. Keerzijde is echter dat hij ook vaak niet de juiste oplossing kiest.

26 augustus 2015 om 18:36

Heb je gelijk alleen als ik ook heel kritisch kijk naar Coutinho is als je die mindset aan zet, zul je vaker zien dat spelers de verkeerde momenten kiezen om te schieten.

Coutinho heb ik al meerdere malen een schot zien proberen, terwijl er een geweldige eindpass mogelijk was.

De gouden middenweg is erg lastig bij dit soort spelers vind ik

26 augustus 2015 om 18:04

Uiteraard moet Özil zich blijven focussen op het creëren van kansen, maar een beetje ego erbij kan geen kwaad, zolang het geen ongezonde ego is.

Ik ben er toch van overtuigd dat hij last heeft van de druk van 50 miljoen die Arsenal betaalde en de verwachtingen die daarbij hoorde. Kwam bij real binnen als speler van Werder die voor 15 miljoen werd overgenomen, een schijntje voor real-begrippen, oftewel niemand verwachte toen echt iets van hem.
Hoop dat ik het mis heb en hij weer gaat vlammen, is een fenomenale maar bescheiden speler.

Özil heeft gewoon teamgenoten van zijn talent nodig.

Mijns inziens mist Arsenal een middenveld achter hem dat hem ten alle tijden kan bereiken, naast hem buitenspelers die creatief zijn en ook diepgang hebben en voor hem een spits die datzelfde heeft. Bij Real Madrid speelde Mourinho met een te groot gat op het middenveld, maar desondanks werd hij goed bereikt omdat Alonso daarvoor zorgde. Een speler met bijzonder veel overzicht en hij kon zowel vanuit de verdediging als vanuit het middenveld de spelers voorin vinden. Özil stond door dat gat dus diep op het veld, waardoor hij dicht op Benzema, Ronaldo en Di Maria stond en zo succesvolle combinaties en passes kon maken.

Bij Arsenal vind ik dat het middenveld Coquelin en Cazorla als duo tekort komen om het team naar dat hoge niveau te brengen. Eerstgenoemde heeft een te matige passing en Cazorla moet daar niet staan. Ik denk dat ze meer baat zouden hebben bij een verfijnde spelverdeler als Gundogan. Hij heeft enorm veel controle en dat is wat Arsenal mist. Daarnaast idealiter een Alonso, maar die zul je niet snel vinden. Illarramendi zou briljant zijn geweest, maar die heeft zojuist getekend bij Sociedad. Javi Martinez zou goed kunnen. Gundogan en Javi Martinez zijn beiden ook haalbaar volgend jaar.

Arsenal heeft gewoon veel meer goede voetballers nodig, die voor controle kunnen zorgen. Ze spelen altijd zo gehaast en naïef. Spelen te weinig met hun kop en te veel met hun benen. Ik verwijt het Özil niet dat hij in de grote wedstrijden het niet lijkt op te kunnen brengen. In die wedstrijden wordt Arsenal overlopen op het middenveld door de filosofie van Wenger. Met voetballers die tekort komen als team aanvallend willen spelen, terwijl zij als team niet kunnen verdedigen, is jezelf in de vingers snijden.

26 augustus 2015 om 18:01

Ik smeek je om dit te copy-pasten en voortaan in elk topic dat Ozil afgezeken wordt te herhalen. 100 wat mij betreft, een verademing om zo iemand te 'horen'.

26 augustus 2015 om 18:12

Hehe, zo actief ben ik hier hedendaags niet meer.

26 augustus 2015 om 18:22

Hier ben ik niet mee eens. Juist Cazorla heeft vanuit de cm positie de kwaliteit om een Ozil te bereiken. Coquelin heeft trouwens een uitstekende passing, zowel lang als kort. Nooit zijn openingen gezien of zijn ballen strak naar voren. Als je zegt dat Cazorla te kort komt kan ik je sowieso niet serieus nemen, op de cm positie bereikte hij juist een wereldniveau. Het is niet slim om altijd met hem te spelen zoals tegen Liverpool, maar zeggen dat hij tekort komt...

26 augustus 2015 om 18:25

Je hebt enigszins gelijk, als duo komen ze dan te kort, maar dat heeft niets met Ozil te maken. En Coquelin zet ik zo boven Illara en ook boven Gundogan als CVM. Als cm komt gundogan sowieso niet in de buurt van Cazorla en Ramsey.

26 augustus 2015 om 18:56

Dan verschillen we daarin gewoon van kijk op voetbal. Ik vind Gundogan en Illarra veel verfijndere spelers dan Ramsey en Coquelin. Ik denk dat zij als duo meer te bieden zouden hebben aan het huidige Arsenal, namelijk meer verfijning, techniek en controle. Illarra is een type Busquets en Gundogan een type Xavi.

Dat is mijns inziens dus ook wat Arsenal mist. Ze rennen te veel en spelen te weinig met hun kop. Oftewel, ze hebben technische voetballers nodig.

Edit: Wenger had Fabregas gewoon moeten halen vorig jaar.

26 augustus 2015 om 19:11

Snap je punt wel, al denk ik niet dat je een Gundogan nodig hebt. Coquelin is voetballend beter dan je denkt en Cazorla en Ramsey zijn voetballend sws top. Dus denk niet dat daar het probleem ligt. Arsenal heeft gewoon nog 2/3 zwakke plekken, maar Wenger ziet dat blijkbaar niet zo. Een Javi Martinez zou top zijn. Voor de rest mist er gewoon een topspits die de ballen van Ozil kan afmaken.

Wat in mijn ogen nog het grootste gemis is, is het feit dat er te weinig leiders zijn. Zoals jij zegt, spelers die met hun kop spelen. Vroeger had je in elke linie een leider, maar dat mist er nu waardoor je vaker als los zand staat te verdedigen en snel in paniek raakt. Al is het ook Wenger z'n 'verdienste' dat Arsenal niet kan verdedigen als team.

26 augustus 2015 om 21:01

Ik denk dat ze juist wel een echte spelverdeler nodig hebben. Een type Xavi dus. En dat is Gundogan. Ik was ook van mening dat Wenger Fabregas gewoon had moeten halen vorig jaar. Ik denk dat hij op die positie een flinke impuls had kunnen geven aan dit team.

Cazorla, Ramsey, Wilshere zijn dat allen niet. Cazorla is de enige verfijnde onder hen, maar ik vind het te riskant voor dit Arsenal om hem voor die rol te gebruiken. Het gaat hier om de meest cruciale rol, namelijk de verbinding tussen verdediging en aanval. Als je daar een dribbelaar als Cazorla neerzet, dan is de kans aanzienlijk dat je op gevaarlijke plaatsen de bal verliest en in de omschakeling gepakt wordt. Ramsey en Coquelin vind ik overigens geen al te beste voetballers. Goed genoeg voor het huidige team, maar niet goed genoeg om hen naar een hoger niveau te brengen. En dat lijkt mij wel het doel.

26 augustus 2015 om 21:21

Cazorla heeft daar wel topwedstrijden gespeeld. Afgelopen seizoen was hij daar enorm sterk. Die dribbels kunnen af en toe omdat hij zo'n verfijnde techniek heeft en er niet eens een risico aan zit bij hem haha. Ramsey en Wilshere zijn idd andere types. Het positieve aan die 2 is dat ze meer box-to-box zijn en dat wil Wenger ook hebben. Een loper op dat middenveld waardoor het spel veel dynamischer is.
Ramsey is wel goed genoeg om naar een hoger niveau te komen, maar die jongen moet ophouden met z'n rare fratsen. Ook moet Wenger hem niet meer op rechts zetten. Daar ligt het grootste probleem van Arsenal: Wenger. Opstellingen slaan nergens op, wissels niet..

Wenger haalt momenteel ook niet het beste uit Özil naar boven met zijn geklungel. Waar is de oude Wenger gebleven die al zijn spelers optimaal wist te gebruiken? Nu zet hij een centrale middenvelder als Ramsey op de vleugel en Ox op de bank, en met Giroud voorin heb je sowieso te weinig snelheid en diepgang. Je hebt altijd minstens 2 spelers met snelheid en diepgang nodig voorin, en dan maakt dat niet zo uit welke van de 3 dat hebben. Als je een spelmaker op de ene vleugel zet, moet je een snelle en dynamische spits hebben samen met de andere winger. Als je een trage targetman als spits hebt (zoals nu met Giroud) moet je juist met 2 echte wingers spelen. De balans klopt gewoon totaal niet, en dit verwijt ik Wenger die weer zit te experimenteren... ik dacht dat die tijd over was en we nu voor de prijzen moesten meevechten...

En niet meer zo stijf links zijn. Vind dat echt onbegrijpelijk, voetballers krijgen miljoenen per jaar om te voetballen maar de meeste kunnen met hun 'verkeerde' been alleen lopen.

26 augustus 2015 om 19:12

Snap ik ook geen zak van. eigenlijk.

Ozil was bij real veruit de beste 10 die er rond liep. Nu zijn Bijvoorbeeld Silva en Coutinho stukken beter.

26 augustus 2015 om 19:12

Coutinho beter? Hou op. Die jongen heeft het sporadisch laten zien vorig seizoen en viel op door z'n schoten. Moet toch eerst een topjaar draaien wil hij boven Ozil komen.

26 augustus 2015 om 20:08

Coutinho beter? Ik snap dat jij een Liverpool fan bent maar dit gaat wel iets te ver. Laat hem nu maar het seizoen goed presteren en dan praten we wel verder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren