Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Xavi wijst naar Oranje: ‘Hij zal op het WK 2022 een van de beste zijn’

Laatste update:

Xavi ziet voor Frenkie de Jong een grote rol weggelegd op het aanstaande WK 2022. De oud-middenvelder van Barcelona wordt als ambassadeur van het wereldkampioenschap in Qatar gevraagd om een potentiële ster uit te lichten en kiest voor de middenvelder van het Nederlands elftal. "Hij wordt zeker een van de beste spelers in Qatar", aldus Xavi over De Jong.

Xavi heeft hoge verwachtingen van het Nederlands elftal op het aanstaande WK. "De Jong zal de organisator op het middenveld zijn in deze generatie van Nederlandse spelers, daarvoor heeft hij de kwaliteiten", aldus de Spanjaard op het Instagram-kanaal van het WK 2022. "Ik heb geen twijfels, het is aan hem. Nederland had de pech zich niet te kwalificeren voor het vorige WK, maar nu hebben ze een generatie die tot grootse dingen in staat is, zonder twijfel."

Ook prijst Xavi zich gelukkig dat De Jong vorig jaar voor Barcelona koos. "Toen bekend werd dat Barcelona Frenkie de Jong had binnengehaald, maakte dat me blij. Ik heb hem succes gewenst via Instagram en hij reageerde daar heel goed op. Hij zei: 'Dankjewel, het is een eer.' Ik zie hem als de voetballer die het huidige tijdperk bij Barcelona kan markeren. Ik vind hem een buitengewone speler. Hij is niet bang om de bal te vragen als hij onder druk wordt gezet. Hij is zo'n goede speler."

Hoewel De Jong bij Barça een behoorlijk goede indruk heeft gemaakt op Xavi, gelooft hij dat de middenvelder nog verder door kan groeien. "Bij Barcelona heb je Lionel Messi, Antoine Griezmann, Sergio Busquets, Gerard Piqué, André ter Stegen, de beste spelers van de wereld zitten in je team. En je moet je aanpassen aan een andere cultuur, een andere taal. Het was voor mij en Andrès Iniesta ook moeilijk, toen we tussen de 20 en 23 waren, om bij zo'n grote club het verschil te maken." Toch wil Xavi geen vergelijkingen maken. "Frenkie de Jong is Frenkie de Jong. Hij heeft niets te maken met Iniesta, Busquets of mij, hij is totaal anders."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch mooie woorden voor Frenkie en ik vind hem ook zo goed als hij bij het Nederlands elftal speelt. Bij Barca is het allemaal wat minder, hij doet weinig verkeerd maar kan nog meer brengen. Zie hem bij Nederland ook steeds aanvallender spelen !

19 november 2020 om 17:13

Bij Ajax en Oranje is hij zichzelf, en begint elke aanval bij hem. Status. In Barcelona loopt nog ene Busquets rond, de beste? nummer 6 van de afgelopen 10 jaar. Persoonlijk denk ik dat hij beter voor City had kunnen kiezen onder Guardiola, die weet perfect hoe hij hem had moeten gebruiken en die maakt spelers wel echt beter. Maar goed, Barcelona is zijn droom club, je speelt met Messi en je woont lekker in de zon van Barcelona.

19 november 2020 om 17:31

Eens, Barca was ook allesbehalve de makkelijkste omgeving om binnen te komen. Veel spelers die niet meer top zijn, een vreselijk bestuur, spanningen binnen de gehele club en een matig draaiend elftal. Toch vind ik het knap hoe hij daarmee om is gegaan en als Busquets ermee op houdt dan zie ik Frenkie ook beter uit de verf komen. Snap de keuze voor Barca ook wel al had ik hem ook graag in de PL gezien! Overigens vind ik Busquets al een aantal jaren niet meer de beste 6 ter wereld maar dat is een mening..

19 november 2020 om 17:59

Maar vooral de taken die hij meekrijgt denk ik. Bij Oranje en toen bij Ajax had hij mee vrijheid in die rol en dat is het verschil. Bij Oranje nu ook mag hij meters maken, vrij bewegen waar hij wil zowat. Bij Barca wordt hij toch enigzins wat meer vastgepind op die positie. Heel soms zie je wat flitsen maar het is niet iets wat hij vaak mag doen lijkt het.

19 november 2020 om 18:24

Dat komt gewoon door 1 simpele redenen en dat is dat er bij Barca betere spelers rond lopen dan bij Ajax en Oranje. Bij Oranje en Ajax is hij een van de beste en kan hij lekker lopen met die bal. Bij barca heb je een Alba, Busquets, Couthino, Fati, Pedri en een Messi die graag snel die bal willen hebben en niet staan te wacht op dat meneer die bal komt brengen. Frenkie moet van mij dan ook vaker een bal laten gaan. Dat elke keer postbode spelen is misschien leuk bij Oranje omdat de andere spelers niks met de bal kunnen. Maar bij Barca heb je vaak 2 a 3 spelers die vaak meteen gevaarlijk kunnen zijn.

19 november 2020 om 21:28

@barcalover Koeman moet frenkie belangrijker maken in het elftal. En frenkie moet op het veld meer eisen, van zichzelf en van zijn teamgenoten. Busquets moet soweizo beter op de bank en alba heeft weinig te eisen als linksback. Het is alleen messi die hoger staat kwa statuur op het veld. Maar frenkie moet het wel eisen, hij moet zichzelf belangrijk gaan maken. Ik heb het gevoel dat hij nog steeds maar "meeloopt" met de rest. Af en toe zie je hem wel het spel maken en dan zie je de potentie en dat mag vaker.

19 november 2020 om 21:44

Het zal ook deels wel te maken hebben met dit Barcelona. Dat loopt voor geen meter en de manier waarop ze nu spelen is ook niet heel gunstig voor 'm. Dat neemt overigens niet weg dat De Jong zelf ook beter zal moeten presteren, want hij laat bij Barcelona ook te weinig zien dat hij een grotere rol hoort te krijgen.

19 november 2020 om 22:48

Je hoeft niet veel te laten zien om een grotere rol te krijgen. Het gebeurt vaak zat dat een trainer een speler vertrouwt zonder dat die het van tevoren heeft laten zien. Een trainer kan de potentie zien. Nou vind ik koeman dan meteen de ideale om die potentie in frenkie te zien want hij kent hem van het nederlands elftal. Of het eruit gaat komen onder koeman weet ik niet. Dat is ook afhankelijk van frenkie, want je kan als meeloper voetballen of je kan je aanwezigheid voelbaar maken. En dat laatste moet frenkie meer gaan doen, meer eisen, meer ballen tonen. En als busquets op de bank komt zal dat nog een stapje helpen. Maar als koeman het niet lukt is het mischien wel xavi die frenkie volledig aan de praat krijgt, xavi lijkt al helemaal over de wolken als het op frenkie aankomt

Frenkie is echt heel erg goed, maar moet echt bepalender worden en meer naar voren gaan denken. Dan kan die nog veeeel beter worden. Hij kiest nog te vaak voor de tikkie breed

19 november 2020 om 17:43

Bij Barcelona is het inderdaad vaak een tikkie breed, maar als je hem bij Nederland ziet voetballen vind ik juist dat hij aanvallend denkt. Hoeveel aanvallen beginnen wel niet met Frenkie die een rush maakt of een bal door de linies speelt. Als hij dit bij Barcelona ook kan doen, heb je misschien wel de beste middenvelder ter wereld in je club. Om een of andere reden lukt het bij Barca allemaal nog niet zoals bij Nederland, maar ik heb veel vertrouwen in die jongen.

19 november 2020 om 18:05

Frenkie is idd een goede en belangrijke speler maar geen speler die uitblinkt in goals en assists, maar daar hebben we Memphis en Wijnaldum voor die een enorm hoog rendement hebben weten te halen in Oranje de afgelopen 1,5 jaar. nu nog hopen dat er een creatieve middenvelder doorbreekt in Oranje want die missen we wel zwaar en dan hebben we een elftal waar alles in zit, mits al onze sterspelers (van Dijk, Memphis, Frenkie en Wijnaldum) fit zijn

19 november 2020 om 18:29

Gewoon ff rustig wachten tot Ihatarren weer op niveau komt. Die middenvelder heb je dus al binnen de gelederen.

19 november 2020 om 19:06

mee eens! dat kan de missing link gaan worden en dan heb je met Ihatteren, Frenkie en Wijnaldum een middenveld staan waar alles in zit

19 november 2020 om 20:24

De kracht van Frenkie is just dat hij goed aanvoelt wanneer hij naar voren kan spelen of juist de rust moet bewaren. Zo bepaalt hij het tempo van de wedstrijd. Je ziet soms dat als het minder loopt en hij de ballen niet kwijt kan dat hij gaat zoeken naar de ruimte om het toch voor elkaar te krijgen. Eens dat hij nog veel beter kan, maar het tikkie breed imago vind ik toch wel niet terecht. Wat heb je aan een pass naar voren als je dan de bal kwijt raakt. Dat voelt hij erg goed aan. Sommige mensen zeuren ook over gebrek aan goals en assists maar kijk eens naar de stats van Iniesta. Zulke spelers laten je team zoveel beter spelen zonder goals en assists. Ze stellen juist anderen in staat daar meer aan toe te komen.

19 november 2020 om 20:24

Niet terecht *

20 november 2020 om 10:56

Eens hoor, maar Iniesta kon de balletjes wel feilloos over de verdediging heen leggen of de wedstrijd openbreken met een steekballetje. Daar lijkt De Jong wat meer moeite mee te hebben. Ook zijn afstandschot is te zwak, maar goed mischien verwacht ik wel teveel van hem. Vlak voor de verdediging en centraal op het veld heerst hij namelijk iedere wedstrijd al. (bij het NL elftal)

Dan moet hij toch echt meer vooruit durven passen en meer doen. Met alleen voorzichtig achteruit en opzij te passen ga je niet de beste worden.

19 november 2020 om 17:29

Nee, Frenkie de Jong bedoelt Xavi, niet Nigel....

Die Frenkie word dit seizoen helemaal uitgeknepen door Koeman, hij speelt alles.. die komt uitgeput op et EK aan...

Eerst dat WK maar eens zien te halen!

19 november 2020 om 19:27

Eens, maar als dat niet lukt, is het de meest schandalige misser sinds 2002. Het centrum speelt bij Juventus inter en Liverpool, middenveld barca Liverpool en Ajax of Manu. Als bakker/wijndal en Zeefuik zich zo door ontwikkelen zijn dat de backs over 2 jaar. En anders die bulldozer maar. En dan heb je voorin een waslijst aan talent dat 2 jaar de tijd heeft + depay. (Ihatarren, stengs boadu malen kluivert zirkzee enz enz).

19 november 2020 om 21:54

Ga er maar niet vanuit dat elk talent het ook daadwerkelijk haalt. Het zal gissen blijven, want het kan heel snel beide kanten op vallen. Op z'n 18de had bijna niemand van Frenkie de Jong gehoord buiten een paar Willem II supporters en 2,5 jaar later was hij direct een sterkhouder bij Oranje. Of wat te denken van Maher die een gouden toekomst werd voorspeld en uiteindelijk vooralsnog maar weinig indruk heeft gemaakt buiten de Nederlandse subtop.

Xavi, zelf toch één van de beste middenvelders ooit, zal het toch echt wel goed zien. Dus ja ik ga kleur bekennen: in mijn ogen is of wordt Frenkie de Jong van het niveau van onze grootste spelers (cruijff, van Basten, Gullit, Rijkaard, Bergkamp). En om een vergelijk erin te gooien: onze vriend Memphis zit op het niveau (en zal daar ook niet meer bovenuit groeien) Kuyt, Bosman, Kieft etc. Niks mis mee, maar laten we stoppen met hem zo omhoog te praten, want daarvoor gaat er bij Depay echt veel te veel mis en is ie zelfs in best aardig wat gevallen ook tot last voor je team (te vaak en gevaarlijk balverlies en teveel quasi meeverdedigen.
Maar om het zeker positief te houden, wat kan ik genieten van het gogme / voetbalverstand van Frenkie en het gemak waarmee hij voetbalt. Let op mijn woordne, maar vooral die van Xavi, dit wordt echt één van de beste Nederlandse spelers ooit!!!

19 november 2020 om 17:26

Helemaal met je eens over Frenkie. Denk dat weinig mensen Depay zo hoog hebben zitten als Frenkie en vind de vergelijking maar gek eigenlijk..

19 november 2020 om 19:11

Ik begrijp helemaal dat jij de vergelijking gek vindt, zonder verdere uitleg. De reden waarom ik deze vergelijking maakte, komt vanuit het feit dat Memphis van alle NL 11-tal spelers het meeste wordt besproken en bijvoorbeeld door vd Vaart en van Hooijdonk, maar ook door rapporteur Kees Kist etc. als heel belangrijk (de belangrijkste) wordt bestempeld.
Nu Xavi aangeeft dat hij verwacht dat Frenkie van alle landen die aanwezig zijn op het WK tot minstens één van de uitblinkers gaat horen, voel ik sterk de neiging om dus te benoemen dat niet Memphis, maar juist Frenkie onze toekomst is. Daarmee kan Depay nog steeds een (redelijk belangrijke) rol spelen hoor.
Dus vandaar mijn vergelijking.

19 november 2020 om 17:26

Depay is momenteel gewoon onze beste aanvaller. Dus daar zou je mee moeten dealen, een betere is er niet. Valt mij wel dat op Depay en Frenkie elkaar op het veld heel goed aanvoelen. Je moet nog maar afwachten of dat bij een andere spits en Frenkie ook zo zal zijn. Bovendien kan de werklust van Depay mij ook wel bekoren. Er zijn weinig verdedigers die het prettig vinden om zo'n type speler te moeten verdedigen. Hij sleurt en trekt, is super sterk, explosief, wendbaar en onvoorspelbaar. Het oogt soms wat houterig maar voorin knapt hij veel vuil werk op. Bovendien is hij zo nu en dan briljant. Nee, ik denk dat veel mensen zijn kwaliteiten onderschatten.

19 november 2020 om 18:08

@jaelgoldman klopt maar dat kan mede komen omdat Memphis en Frenkie buiten het veld ook heel goed bevriend zijn. dan gun je elkaar misschien toch net iets meer

19 november 2020 om 18:47

Japie meer uit interesse hoor. Maar hoe weet jij dit? Heb ze namelijk nooit buiten het veld gezien volgens mij. Vind het ook niet dezelfde types hahah.

19 november 2020 om 19:10

op Memphis zijn boekpresentatie en op Memphis zijn verjaardag bv. je zag daar ook maar weinig andere Nederlands elftal spelers lopen maar Frenkie was er wel bij en kon het daar heel goed met hem vinden. het zijn idd verschillende karakters maar Frenkie is ook gewoon iemand die bv van mode houdt, hoe ik hem daar zag tenminste dus wie weet dat ze op dat vlak klikken. ik durf het ook niet te zeggen maar wie weet binnenkort een rapduet met Memphis en Frenkie Memphis is misschien een beetje eigenzinnig maar ik denk ook dat het allebei gewoon aardige gasten zijn. als je ook zag hoe Memphis toen als aanvoerder voor Marcelo op kwam toen die werd uitgejouwd door zijn eigen publiek en hoe emotioneel Memphis daarna was hierdoor dan zegt dat ook wel wat over je karakter en dat Frenkie een sympathieke kerel is weten we allemaal

22 november 2020 om 03:59

Even een korte reactie Japie_krekel, maar je spreekt mooie woorden! Inderdaad, ik denk dat Memphis echt iemand is die voor jou door het vuur zou gaan als je een goede vriend van hem was. Maar ook als je een minder goede vriend van hem zou zijn. Denk dat zijn verleden daarmee te maken heeft.

19 november 2020 om 17:41

Over Frenkie is iedereen het denk ik wel eens. Als je hem tussen iedereen door ziet dartelen en ballen speelt waar je denkt dat is niet mogelijk. Wat betreft Depay en waarom je hem erbij betrekt (schijnt een ding te zijn in meerdere topics), dat snap ik niet. Die jongen doet zijn stinkende best. Wellicht als best of the rest maar wel eentje die voor je team knokt. Waarom is er zo veel kritiek op hem?

19 november 2020 om 19:24

@woenselaar, zie mijn reactie Lbernes qua redenvoering waarom ik Depay hierin betrek. De reden waarom er kritiek op hem is, is meervoudig. In alles proef je dat hij zich heel belangrijk waant (wat inderdaad ook gevoed wordt door de media, maar dat wil niet zeggen dat je er zelf in moet gaan geloven).
Nu kan ik alleen vanuit mijzelf praten, maar waar ik dan heel erg over val, is het feit dat voor iemand die dan zo belangrijk zou zijn, mag je niet zoveel balverlies leiden / mag je niet zoveel vrije trappen en corners verkwanselen / lig je niet telkens op de grond met een verongelijkt gezicht. Ik stoor me hieraan, maar nog meer aan het feit dat de basistechniek matig is en hij mist tactisch heel veel vernuft.
En waar hij dan weinig aan kan doen, maar wat voor mij niet mee helpt, is het feit dat alles wat hij doet door meerdere commentators als geweldig wordt gekenmerkt en bij andere spelers wordt er niks over vermeld (depay is van graniet; maar als Wijndal 2 man weg zet hoor ik niks, Depay neemt een bal goed aan, tja mag het, maar waarom benoem je niet dat de pass gewoon super strak wordt gegeven door Blind, Depay geeft een voorzet, nou Berghuis geeft die in de weinige minuten nog veel meer en beter).
Snap je nu mijn frustratie omtrent Memphis?

20 november 2020 om 11:34

In mijn beleving is de media juist alles behalve goedgezind betreft Depay. Die jongen krijgt meer kritiek te verduren dan wie dan ook. Dat jij zijn basistechniek matig vind, vind ik dan weer opmerkelijk. Heb jij ooit een jongen zonder basistechniek zo weg zien draaien, zulke scharen zien uitvoeren, of een bal met een zwabber zien schieten? Over het op de grond liggen; let daar ook maar eens beter op. Die jongen krijgt gigantisch veel trappen te verduren dat het op een bepaald punt niet leuk meer is.

Xavi clublegende en een geweldige speler geweest, maar als je Sergio Busquets en Gerard Pique nog steeds een van de beste van de wereld vind dan zit je nog vast in 2015 denk ik.

Je ziet hem ook gewoon dingen doen die geen enkele andere middenvelder ter wereld doet. Hij kijkt ook altijd net even iets verder dan de rest. Er zijn heel veel goede en zeer goede middenvelders momenteel, maar deze de Jong heeft iets speciaals wat mij betreft. Dat wordt alleen maar nadrukkelijker zichtbaar de komende paar jaar. Om hem zal het bij oranje en Barcelona gaan draaien. Maar laten we ons eerst maar eens plaatsen, dat is nog geen optelsom namelijk.

19 november 2020 om 17:40

Frenkie lijkt me zo'n speler die alles 10 seconden eerder ziet en daar ook op anticipeert met zijn spel. In de wereld zijn er weinig spelers met zijn niveau inzicht in combinatie met dribbel en korte pass. Denk dat hij ook een uitstekende trainer gaat worden na zijn spelerscarriere.

19 november 2020 om 17:53

Ik denk ook dat hij voor zijn spel bij Barcelona te weinig waardering krijgt wat dat betreft Kalou2005. Natuurlijk kan hij zelf ook beter, dat zal ik niet ontkennen. Maar hij krijgt voornamelijk kritiek op zijn bepalendheid in wedstrijden. Zien ze dan niet dat hij niet in de basis de speler van de assists/goals is? Het lijkt wel alsof tegenwoordig in het voetbal je pas waardevol bent als je minimaal 10 goals en 10 assists geeft, ongeacht je positie op het veld.. Dat vind ik persoonlijk toch een jammerlijke ontwikkeling.

19 november 2020 om 21:34

Eens, ik verlang nog wel eens terug naar de hoogtij dagen van Pirlo. De laatste speler die met een vergelijkbaar gemak vanuit diezelfde positie onder grote druk altijd de juiste keuze maakte. Zeer indrukwekkend en wat mij betreft vaak lastiger dan in de laatste fase de bal een flinke lel te geven waardoor de kans groot is dat hij in de hoek van de goal verdwijnt. Neemt niet weg dat de Jong, ook vanaf zijn positie, best een goal of 6-7 per jaar zou mogen maken.

20 november 2020 om 11:01

Ho ho, Modric, Varratti en Thiago zijn ook bepaald geen koekenbakkers. Al was Pirlo natuurlijk wel een geval apart, die had tevens een fantastische traptechniek.

19 november 2020 om 18:32

Mag ik weten welke dingen dat zijn? Ik denk namelijk dat de Bruyne en Bruno Fernandes nog wel wat meer laten zien. Barella en Federico Valverde zullen zeer geduchte concurrenten worden voor Frenkie de komende jaren als het gaat om de titel beste middenvelder ter wereld. En Bruno Fernandes speelt ook nog wel 5 jaar. Maar top 5 zal hij zeker zijn.

19 november 2020 om 21:32

Garrincha10, tja, het feit dat je die vraag stelt vind ik eigenlijk al beschamend! Middenvelders die jij noemt zijn fantastisch, maar hebben toch ook wel een andere, ietwat aanvallendere positie en die eerste twee zijn bovendien beide al een stukje ouder. Van die aanvallend ingestelde spelers zijn er doorgaans wel wat meer van. Al vind ik Valverde en Barrella niet speciaal, maar gewoon heel goed.

Op de positie van de Jong een speler vinden met zijn lef aan de bal, spelinzicht en gemak waarmee hij zich onder druk uit voetbalt, is een opgave van formaat. Sinds Pirlo heb ik ze niet meer gezien. Uiteraard mag iedereen daar zijn eigen kijk op hebben.

19 november 2020 om 21:58

Bruno Fernandes (26) is ruim 3 jaar ouder, terwijl De Bruyne (29) meer dan 6 jaar ouder is dan Frenkie de Jong. Verder heeft De Jong de potentie om zo'n titel te krijgen, maar op dit moment heeft hij nog het 1 en ander te leren. Ik heb het idee dat hij nog niet het maximale uit z'n kwaliteiten weet te halen. Z'n prestaties bij Barcelona laten dat ook wel zien.

19 november 2020 om 22:53

@kalou nou vind ik juist dat frenkie wat lef mist.Hij voetbalt bij barca wel vaker als een meeloper mee. Terwijl hij wel de potentie heeft om het spel te bepalen.

De beste speler van Oranje, zonder hem mis je je meesterbrein. Samen met de Ligt de toekomstige leiders, en dat is een hele mooie gewaarwording.

19 november 2020 om 21:59

Frenkie de Jong is eigenlijk al een leider, qua niveau althans. Echter hebben beide heren nog wel het 1 en ander te leren. Dat is ook niet gek op die leeftijden.

Prachtig toch als zo’n kaliber middenvelder als Xavi je naar voren schuift als potentieel de beste middenvelder ter wereld. Ik ben het daar simpelweg mee eens. Frenkie heeft het allemaal in zich. Natuurlijk heeft hij nog genoeg te leren om beter te worden. Dat gaat nog wel gebeuren. Als hij nog dwingender speelt en meer schoten lost als hij de 16-meter bereikt. Dan ben je al een heel eind!

Ik vind dat hij wat sneller de bal door moet spelen. hij houdt nu nog iets te lang het balletje aan de voet om hem vervolgens breed te passen. Maar goed hij heeft natuurlijk nog een enorme rek.

Overigens hoop ik dat het wk 2022 door een aantal spelers/landen wordt geboycot.

19 november 2020 om 18:36

Dat klopt maar hij lijkt dit wel met een reden te doen, namelijk het ritme van de wedstrijd bepalen. Persoonlijk vind ik de driehoekjes tussen Blind, De Jong en Depay meesterlijk en erg bepalend voor ons aanvalsspel.

Zijn toch mooie woorden van een van de betere voetballers sinds de eeuwwisseling. Lijkt me toch leuker dan een compliment van Aad de Mos. Ik denk ook dat De Jong in staat is om op het WK 2022 te schitteren, veel meer dan afgelopen zomer het geval zou zijn geweest. Zometeen heeft die jongen hopelijk gewoon 150+ wedstrijden in de benen voor Barcelona en kent hij het klappen van de zweep hopelijk.

Wel zaak dat hij zich gestaag door blijft ontwikkelen. Man-meer situatie creëren, mooie passjes, goede versnelling is allemaal dik in orde. Maar ik mis nog het dodelijke van een tegenstander je wil opleggen veel kansen creëren en op z'n tijd een goaltje meepakken. Hoop dat hij dit ook ontwikkelt voor het WK.

19 november 2020 om 18:38

Aad de Mos had complimenten voor Charly Musonda, Nii Lamptey, Claudemir en Obispo ;-)

Mooie woorden, maar.... moeten we ons eerst niet kwalificeren? We waren door de Belgen ooit als favoriet getipt voor het wk 2022. Op YouTube kan je er een korte special over vinden.

Eerst maar eens zorgen dat hij er bij is zou ik zeggen!

Frenkie de Jong werd meteen al bij zijn debuut de missing link voor dit oranje. Ongekend dat iemand al bij zijn debuut als international gewoon zo’n grote indruk weet te maken. Hoe vaak komt zoiets voor? Ik durf te beweren, dat als Frenkie wegvalt, dit oranje zeker niet in staat is om zich voor een toernooi te kwalificeren. Ik denk dat spelers als Wijnaldum en Klaassen het bij die gedachte al in hun broek gaan doen. Dus ja, het succes van oranje kwam pas sinds het debuut van de Jong.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren