Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vrees voor einde carrière Ihattaren: ‘Misschien zien we hem terug in de Serie B’

Laatste update:

Ronald Waterreus denkt niet dat Mohamed Ihattaren zijn carrière nog een nieuw leven in kan blazen, zo zegt de analist maandagavond bij Rondo. De voormalig doelman van onder meer PSV en AZ denkt zelfs dat het einde oefening is voor de twintigjarige linkspoot. Maandagavond maakte Ajax bekend dat de club heeft besloten om de optie tot koop op de Utrechter niet te lichten, waardoor Ihattaren in januari zal terugkeren naar Juventus.

Waterreus komt na het besluit van de Amsterdammers met een bikkelharde conclusie. “Hij is bij PSV, Sampdoria en Ajax niet geslaagd. Het is triest en ik hoop nog altijd dat het goedkomt, maar dat is hopen tegen beter weten in. Het is elke keer hetzelfde probleem. Ik vrees dat het einde oefening is. Misschien zien we hem nog een keer een paar weken bij een Serie B-club.” Ihattaren kwam tijdens zijn dienstverband in Amsterdam slechts vier minuten in actie in de hoofdmacht, tijdens de verloren bekerfinale tegen PSV (2-1). Voor Sampdoria speelde hij geen enkele minuut.

Waterreus heeft nog altijd contacten bij zijn oude club PSV. De Eindhovenaren hebben er volgens de ex-sluitpost alles aan gedaan om Ihattaren te helpen. “Ik weet dat bij PSV iedereen ook zijn uiterste best heeft gedaan om er iets van te maken. Het lijkt gewoon niet te helpen. Hij spreekt dan wel mooie woorden over Vanenburg, maar het lijken dan uiteindelijk allemaal holle frasen.” Gerald Vanenburg probeerde Ihattaren afgelopen zomer klaar te stomen voor een definitieve terugkeer in het profvoetbal, maar dat mocht tot op heden niet baten.

Hoewel Waterreus verwacht dat Ihattaren zijn carrière nagenoeg over is, wil oud-bondscoach Dick Advocaat zich minder hard uitspreken over de jongeling. “Nee, dat geloof ik niet. Ik heb hem echt geweldige wedstrijden bij PSV zien spelen. Misschien kan het toch een keer omslaan. Dat hoop ik voor hem. Als je zó’n talent bent, dan is het doodzonde.”

In Italië schrijft het Turijnse Tuttosport dinsdag dat de toekomst van Ihattaren niet bij Juve ligt. “Er lijkt geen einde te komen aan de moeilijke periode van Mo Ihattaren en nu komt er weer een hoofdstuk bij. Het is waarschijnlijk dat het een korte stop is om naar een nieuwe bestemming te vertrekken.” Bij Juventus heeft Ihattaren nog een contract tot medio 2025. De club betaalde in augustus 2021 1,9 miljoen euro aan PSV om Ihattaren over te nemen.

Is de carrière van Mohamed Ihattaren definitief klaar?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft hij zelf veroorzaakt. Toch jammer voetballen kon hij zeker.

1 november 2022 om 08:42

Als hij echt ziek is, dan ligt het daaraan. Dan moet hij vooral hulp zoeken, en ook echt accepteren.

1 november 2022 om 09:00

Er zal zoveel meer spelen dan wij allemaal vermoeden. Het is anders onbegrijpelijk. Met zijn talent hoeft hij alleen hard te werken en zal hij de wereld veroveren..

1 november 2022 om 10:54

Ik denk ook gewoon niet de beste kop qua intelligentie, inzet en soft skills. Laat ik voorop stellen dat ik het ontzettend tragisch is dat die jongen zijn vader is verloren en dat ik godzijdank niet weet hoe zoiets moet zijn, maar als ik de verhalen bij elkaar gooi die de afgelopen jaren de ronde doen dan zie ik toch een impulsieve, niet al te intelligente en vooral niet al te volwassen jongen voor me. De hele bombarderie met ruzie met de trainers, de verhalen rondom contacten met het crimineel circuit, het verhaal rondom zijn vriendin waarmee hij wou trouwen en toen opeens niet meer. En dan elke keer zegt hij weer van NU gaat ik het anders aanpakken, vervolgens valt ie weer terug. Hij is gewoon nog echt een jochie, mentaal gezien. Ik denk dat dit helaas ook gewoon aard van het beestje is. Ik hoop dat hij de komende jaren mentaal volwassen wordt, want aan zijn voetbaltalent ligt het zeker niet.

1 november 2022 om 13:01

Ik denk dat Mo altijd al zo is geweest. Het is moeilijk als je je vader verliest, maar ik denk dat dat niet eens het probleem is. Ik denk wel dat zijn vader de enige was die hem in het gareel kon houden.

1 november 2022 om 13:16

Fcbuurman

Dat zou allemaal kunnen, maar psychische problemen zijn vaak zelfs door de persoon zelf pas op termijn goed te herkennen en te plaatsen. Voor buitenstaanders is dat onmogelijk.

Dit wordt denk ik een Bakkali verhaal. Hij zal her en der aangenomen worden, maar zal nooit goed uit de verf komen. De jongen mist alles wat een professional moet hebben, plus de aanleg om snel aan te komen helpt hier ook niet bij mee. Ihattaren zien we over 6 a 7 jaar of helemaal niet meer op het voetbalveld of ergens bij RKC, Emmen etc.

1 november 2022 om 08:27

Bakkali heeft toch redelijk wat wedstrijden gespeeld bij de clubs na PSV. Dat valt van Ihattaren voorlopig nog niet te zeggen.

1 november 2022 om 08:39

Puur statistisch gezien heeft hij redelijk wat wedstrijden gevoetbald.. hij heeft volgens mij iets van 70 wedstrijden gevoetbald sinds hij wegging bij PSV 9 a 10 jaar geleden. Dat is gewoon heel erg weinig.

1 november 2022 om 12:02

Niet mee eens heeft bij Valencia & Depor flink aantal wedstrijden gespeeld en ook bij Anderlecht. Ihattaren speelt na PSV letterlijk niks. Domme van Ihattaren is hij heeft alles om te slagen bij een club als PSG in de toekomst. Fysiek sterk, mooie lengte van 183, technisch vaardig en een goed schot. Zonde want het lijkt erop dat we deze kerel over een jaartje in Cyprus of Thailand gaan zien voetballen als het niet snel omdraait. Dan mag die daar mooie gesprekken gaan voeren met al die andere toptalenten waarom het niet is gelukt.

1 november 2022 om 08:27

Bakkali heeft anders toch bij een paar grote clubs gespeeld. Dat gaat bij Ihatarren niet meer gebeuren.

1 november 2022 om 08:29

Ihattaren staat momenteel onder contract bij een club die groter is dan de gehele Nederlandse top tezamen. Dat geeft ook direct aan, net als bij Bakkali, dat dat niets zegt over het succes van de carrière en hoe moeilijk deze jongetjes zijn.

1 november 2022 om 08:41

Hij was onderdeel van het team bij 'redelijk' grote clubs inderdaad. Valencia is een grote club, waar hij nooit goed is geweest. Deportivo is niet meer de club die het ooit geweest is, dus zeker niet groot in mijn ogen. En Anderlecht is een grote club in Belgie, maar toch ook geen topclub meer de laatste jaren.

1 november 2022 om 08:28

Ik hoop dat er nog een carrière inzit voor hem. Maar het is inmiddels wel al 1,5 jaar bezig nu dat hij bijna geen wedstrijden heeft gespeeld. Daarnaast zal het ook weer enkele maanden kosten om weer fit te worden, eigenlijk staat hij dus gewoon 2 jaar stil. Als hij zich daar van terug kan knokken vind ik dat heel knap. Een Nederlandse club zal hem momenteel niet nemen na de verhalen van de afgelopen maanden. Ik denk dat het hem in het buitenland ook niet zal gaan lukken, zeker in Italië niet.

1 november 2022 om 08:44

Ik ben/was groot fan van Ihattaren, want wat een geweldige voetballer kan hij zijn. Echter zie je hem afglijden de laatste jaren. Constant bezig met randzaken. Grote mond op instagram, constant willen bewijzen naar andere dat hij goed bezig is, terwijl hij al 8 weken niet is gezien bij Ajax.. Wie hou je nog voor de gek?!

Ik zie dit niet meer goed komen en ik denk we hem over 3 a 4 jaar in een rubriek tegen gaan komen 'kennen we deze nog?'

1 november 2022 om 09:09

Ik zie hem nog wel naar Utrecht gaan en daar presteren. Presteren bedoel ik als een Labyad, geweldig voor Utrecht maar niet goed genoeg meer voor de top.

1 november 2022 om 09:22

Labyad had misschien ook wel terug kunnen komen hoor. Had destijds beter voor Feyenoord of PSV kunnen kiezen, 4-5 jaar bankzitten is niet goed voor je carrière. Raar dat hij nu ook nog club loos is.

Ihatarren kan echter niet meer naar Utrecht. Die kans is denk ik verkeken, hij heeft ze vorig seizoen geweigerd nadat hij al zou komen en door zijn banden met de mocro maffia gaat nu geen 1 Nederlandse club zijn handen eraan branden verwacht ik.

1 november 2022 om 08:57

Zijn allerlaatste strohalm om toch nog op niveau te blijven voetballen, en dat is echt als alle sterren hem gunstig zijn en alle planeten op een rij staan, is dat Overmars en Van Bommel hem naar Antwerp halen. Maar dan halen ze iemand binnen die in twee jaar tijd 5 minuten bekervoetbal heeft gespeeld en wat wedstrijden in JA en voorbereiding. Als dat niet gebeurt, is het definitief einde carriere en zien we hem over 10 jaar op Studio Voetbal bij het rubriekje vergeten voetballers.

Wat heeft deze jongen het verpest zeg.

1 november 2022 om 12:00

Ik zie van Bommel nog wel de gok willen nemen. Aangezien die de jongen bij PSV onder zijn hoeden had en hem liet voetballen in zijn elftal. Maar ik kan het ook begrijpen als niemand meer zijn handen aan hem brand. De instelling die hij moet hebben, heeft hij niet. Klaar. Een voetballen kan zoveel talent hebben maar als het in zijn kop niet klopt kan iedereen het proberen maar het lukt niet.

Denk zelfs dat zijn contract verscheurt word en hij gewoon helemaal nergens meer gaat voetballen.
Hij heeft gewoon teveel negatief op zijn cv staan.
Jammer, maar dit heeft hij zelf veroorzaakt.

1 november 2022 om 09:28

Precies, als ik Juve was: contract afkopen en klaar.

1 november 2022 om 10:13

Als die jongen niet komt opdagen dan kan je hem wel verscheuren hoor. Die gaat niet meer naar Italië toe.

1 november 2022 om 10:39

Ik weet niet wat er in dat contract staat. Als hij gewoon 100% salaris verliest bij niet opdagen, dan kan je dat doen. Maar ik denk dat ze ook van de onrust af willen.

1 november 2022 om 11:47

Mua, hij kwam bij Ajax wel snel weer bovendrijven. Die komt nog wel ergens aan de bak en kan natuurlijk uitstekend voetballen. Echter is het vooral de vraag wat die jongen er zelf nog voor wil doen. Z'n potentie gaat hij in ieder geval niet waarmaken. Die bruggen heeft hij inmiddels wel echt verbrand. Het zou me niets verbazen als Juventus aan het kijken is of ze het contract kunnen verscheuren of afkopen.

Zou mij niks verbazen als die over een paar jaar achter de tralies zit. Voetbalcarrière is kapot en met zijn banden binnen het criminele circuit is het toch wel verleidelijk om voor het grote geld te gaan ipv een maatschappelijk carrière waar hij onderaan de ladder staat. Spijtig is het sowieso

1 november 2022 om 08:30

Dat zou zomaar kunnen, is ondetussen gewend aan bepaald salaris wat ineens weg kan vallen...dan is de optie criminaliteit wel de gemakkelijkste, zeker als je omringt wordt door bepaalde types

1 november 2022 om 09:00

Man man man, we doen al gelijk alsof Ihattaren dealt omdat aantal criminelen in zijn auto hebben gezeten. Daarnaast is hij bedreigd door criminelen vanuit zijn “ex-verloofde”. Nu doen we allemaal gelijk alsof Ihattaren de nieuwe Taghi is. Die beste jongen is zijn vader verloren en vanaf toen ging het eigenlijk mis, maakt fouten op fouten en lijkt zijn carriere maar niet op de rit te krijgen. Mocht hij inderdaad in de serie B eindigen dan heeft hij het alsnog verder geschopt dan menig criminelen. Overigens denk ik dat de keuze om niet verder te gaan met Ihattaren niet zoveel te maken heeft met zijn mentaliteit en drift op het veld, maar meer te maken heeft met dat er nog steeds dreiging is voor Ajax als club zijnde met zo’n speler in je selectie en dat zij hierdoor niet verder willen. Ook wel logisch gezien de situatie.

1 november 2022 om 09:10

Wie doet dat dan? Niemand die dat hier zegt namelijk. @ducktaildo zegt alleen dat het hem niks zou verbazen omdat die al meerdere contacten heeft binnen dat circuit. Hij zegt hier niks geks.

1 november 2022 om 09:16

Nee, goede mentaliteit. Zo goed dat er al 8 weken geen contact tussen trainer en speler is. Want je kan niet betrokken blijven zonder aanwezig te zijn? Laten merken dat je het echt graag wil?

1 november 2022 om 09:16

Mogelijkheid is ook dat hij hiervan leert en goed oppakt ergens in Italië. Dat mogelijkheid van Ducktaildo is wel het uiterste vind je niet? Maar gelijk ervan uit gaan dat hij achter de tralies beland. Maradona had ook banden met het criminelen circuit is hij daardoor achter de tralies beland? Ik kan je vertellen dat wel 20% van de voetballers hier en daar contacten hebben in de criminele circuit. Dat wil niet meteen zeggen dat je ook gelijk achter de tralies beland. Reactie van Ducktaildo is weer puur een voorbeeld van populair doen om duimpjes te verdienen.

1 november 2022 om 09:21

@Woenselaar, waar heb je het over?Dat er al 8 weken geen contact is tussen trainer en speler is logisch. Vanuit directie wordt dit logische wijs voorkomen, Schreuder heeft dit ook specifiek benoemt. De groep inclusief coach werd afzijdig gehouden van Ihattaren. Alle communicatie ging tussen directie en Ihattaren, puur om het groep process niet te verstoren en wellicht het een en ander te beschermen.

1 november 2022 om 09:23

Het is nu al bij 4 of 5 clubs hetzelfde gebeurt. En dan zou die er opeens wonderbaarlijk van leren? Die kans lijkt mij niet zo groot. Als je carrière goed is hoef je ook verder niks te doen met die contacten.

De carrière van Ihattaren is niet bepaald zonneschijn. Als die dan toch geld nodig heeft kan het zomaar gebeuren…

Dus het is echt niet populair lopen doen vind ik. Het zou mij ook niet verbazen als het gebeurt. Die kans acht ik groter dan dat die er van geleerd heeft en iets gaat doen met zijn talent.

1 november 2022 om 09:47

Caribbean. Ik ga er niet vanuit dat hij achter de tralies belandt? Dat maak jij ervan. Ik zeg dat het mij niet zou verbazen, dat is naar mijn mening heel wat anders dan dat ik het verwacht? En dat hij hiervan leert? Dat heb ik bij hem wel opgegeven. Die gaat hier echt niks van leren. Als je sneijder moet geloven is hij ook alweer te zwaar? Die heeft er echt helmaal niks van geleerd dus. En nee ik ben hier niet om duimpjes te scoren, maar om mijn mening te geven. Net zoals jij doet. Dat jij het er niet mee eens bent dat mag natuurlijk, maar om dan maar om je heen te gaan slaan? En je voorbeeld wat betreft Maradona is natuurlijk zo krom als een hoepel. Maradona werd op handen gedragen en financieel onafhankelijk. Wat is Ihattaren? Die is straks een dropout die mag gaan solliciteren zoals jij en ik en alles behalve financieel onafhankelijk is. Een wereld van verschil als je al eens aan veel geld geroken hebt. Tel daarbij zijn contacten op, want zij zaten in zijn auto omdat het vage kennisen zijn? Als hij straks een maatschappelijke carrière heeft zou dat de eerste keer zijn dat die karakter gaat tonen en het ook volhoudt. Alles kan natuurlijk, maar ik heb er weinig vertouwen in.

1 november 2022 om 09:54

@caribean: "waar heb je het over?" Ik heb het over een situatie die 99.99% van de voetballers ter wereld niet meemaken, maar bij Ihattaren is er altijd wel iets. Kijk als jij zijn mentaliteit wil beschermen ondanks de gebeurtenissen de afgelopen twee jaar (de jeugd van PSV zal ik dan voor het gemak nog niet eens meenemen) be my gues. Maar voorlopig lijkt er maar één iemand schuldig te zijn aan dit alles hoor..

1 november 2022 om 10:38

Ja en je Porsche vliegt ook zo uit het niets in de fik natuurlijk. Zo gek is de gedachte van Ducktaildo helemaal niet, hij buigt nogal af naar het verkeerde pad.

1 november 2022 om 11:08

Niemand zegt dat Ihattarren de nieuwe Taghi is toch? Ik denk dat het een fair comment is om te zeggen dat zijn salaris flink naar beneden zal gaan. Verder weet ik ook niet of hij al een andere opleiding heeft afgerond, gezien hij heel jong naar het buitenland ging. Als dan zijn inkomsten veranderen en hij niet zijn levensstandaard aanpast kan hij nog wel eens opzoek gaan naar snel geld en juist dit soort jongens zijn ontzettend beinvloedbaar door het criminele circuit. Ik hoop dat hij het eens leert maar hij maakt keer op keer dezelfde fouten. Aan zijn voetbal ligt het niet, aan zijn mentaliteit en onvolwassenheid wel.

1 november 2022 om 11:54

Deels eens, maar je moet je wel afvragen of het allemaal zo makkelijk is te samenvatten. Hij had een afkoopclausule van twee miljoen euro voor Ajax. Dat is sowieso ontzettend laag voor het niveau dat Ihattaren heeft en voor Ajax is twee miljoen euro een schijntje die ze moeiteloos ophoesten. Bovendien hoeft hij het maar redelijk te doen bij Ajax om z'n waarde te vijftienvoudigen.

Ik denk niet dat Ajax zoiets laat varen voor een jongen die enkel pure pech heeft. Het kan natuurlijk, maar wel onwaarschijnlijk. Dit soort acties doe je als club wel vooral als de persoon in kwestie echt banden heeft met dergelijke criminelen. Hij was ook gespot in de gevangenis, op bezoek. Daar heb je niets te zoeken als je geen banden hebt met dergelijke gasten.

Het blijft natuurlijk gissen, maar schijnbaar denken ze bij Ajax dat de dreiging op korte termijn niet ophoudt. Er waren namelijk wel constructies te verzinnen, bijvoorbeeld door hem te verhuren.

Ben bang dat de Water Giant hier gelijk gaat hebben. Wellicht dat hij ergens in de KKD aan de slag kan en zijn instelling kan veranderen. Maar heb er hard hoofd in. Zonde, want hij kan zeker ballen (beter dan een Bakkali bijv) Uiteindelijk zal ie het zelf moeten doen

1 november 2022 om 09:18

Wellicht binnenkort te zien in een programma van Cheese from the Bacon of van John from the Hill over zijn 'alternatieve' carrière

Het is eeuwig zonde. De wereld lag aan zijn voeten maar heeft helaas de foute keuzes gemaakt ondanks er genoeg hulp van buitenaf was. Ik hoop voor hem dat hij rust vind en uiteindelijk zijn leven goed op de rit krijgt. Misschien is het beter als die iets anders gaat doen dan voetballen en voor een maatschappelijke carrière gaat waar er niet zo veel druk opstaat.
Voor mij nog steeds het mooist voetballende talent in Nederland die ik ooit heb gezien bij PSV ( eigenlijk van de gehele eredivisie).

1 november 2022 om 11:57

Ik denk niet dat druk hier het probleem is, maar een gebrek aan discipline (waar hij overigens aan heeft gewerkt) en absoluut het onvermogen om de realiteit onder ogen te zien lijken me een groot probleem. Voetballers leven vaak al in een bubbel en ze zijn nogal gevoelig voor invloed. Bovendien zijn er genoeg mensen die wat van ze willen. Dan trek je alle soorten mensen aan, ook criminelen.

Wat mensen vaak niet weten over topsport is dat het fundament om te presteren en te groeien naar een hoger niveau niet wordt bereikt in een maand of 5, 6 maar over een periode van jaren. De intensiteit van het niveau waarop je speelt is niet iets waar je zomaar in mee kan gaan maar daarin moet je groeien.

Zie bijv. de jeugdopleiding bij Ajax. De toptalenten groeien langzaam naar het niveau van het eerste toe en als ze genoeg kwaliteit hebben dan haken ze aan en groeien ze zelfs door tot een hoger niveau. Soms zijn ze niet goed genoeg en zullen ze afstromen naar een lager niveau. In alle gevallen kom je dus door de piek in fysiek en mentaliteit terecht op de plek waar je hoort.

In het geval van Ihattaren is zijn mentaliteit niet goed en zijn fysiek eveneens niet. Hij heeft nu al een aantal jaar geen goede reeks aan wedstrijden gehad en nu het afgelopen half jaar nauwelijks bewogen, is aangekomen en zal dus ook spiermassa zijn verloren. Vanuit zo'n positie van stilstand weer terugkeren naar een acceptabel niveau is echt heel moeilijk. Zijn talent staat buiten kijf maar daar zijn er velen van.

Resumerend, ik verwacht niet dat hij nog op enig niveau terug komt. Wellicht als hij zijn mentaliteit kan ombuigen, fysiek keihard gaat trainen en een kans krijgt van een club (wat nog maar de vraag is) dan zou het kunnen.

Deze jongeman heeft al zoveel kansen gehad en geen enkele aangegrepen. Misschien wel het grootste talent van Nederland van de afgelopen paar jaar, maar er werkelijk niks mee gedaan. Hij is nog jong en er zullen altijd nog wel clubs zijn die het durven, maar zie hem echt niet meer de top bereiken. Ontzettend zonde, want zijn spel op jonge leeftijd was indrukwekkend.

Nog 3 jaar paar miljoen pakken zonder te voetballen, tja het is een keuze. Voetballen is dan minder belangrijk gebleken voor deze jongen . Hoop voor hem dat hij uiteindelijk niet helemaal afglijdt naar nieuwe dubieuze dieptepunten in zijn leven.

Nu zowel PSV, Ajax en Gerald Vanenburg zo ontzettend veel tijd en energie in Ihattaren hebben gestopt en er kennelijk helemaal niets uit gaat komen zal er toch geen club meer te vinden zijn die nog tijd, geld en energie in hem zal gaan steken ? Ik neem aan dat Juventus het contract ook gaat proberen af te kopen. Wat moet je ook met een speler die niet meer wil spelen ?

1 november 2022 om 09:05

Die hoeven niets af te kopen. Als hij weer te zwaar is en met andere dingen bezig is, kunnen ze in Turijn en omstreken wel een rechter vinden die op basis van werkweigering zijn contract laat ontbinden.

Als hij nog ooit iets wil dan zal hij ergens een contract moeten tekenen waar hij betaald gaat krijgen per wedstrijd. In Antwerpen of Utrecht wellicht.

Wellicht dat Slot hem wel aan de praat kan krijgen? Je ziet toch wel vaker jonge spelers bij PSV en Ajax ontsporen of op een verkeerde manier vertrekken en dat gebeurd minder vaak bij Feyenoord. Wellicht kan dit een omslag voor hem zijn.

1 november 2022 om 10:41

Bedoel je dit nou ironisch? Want dit riedeltje hoorden we natuurlijk ook toen het bij PSV niet werkte en Ajax en Ten Hag het wel even zouden fiksen.

Wat is de voetbalwereld toch extreem. Ja Ihattaren is zijn carrière geen goede dienst aan het bewijzen. Echter dit ventje is nog steeds maar 20 jaar oud en heeft gefaald bij een Europese subtopper in een moeilijke periode van zijn leven. Niet bij iedere voetballer gaat het licht aan z'n 20e. Sommige voetballers hebben mentaal meer tijd nodig. Neem alleen al de carrières van Ruud van Nistelrooy en Jaap Stam. Daarmee is het niet gezegd dat Mo het alsnog even gaat redden, maar om een jongen van 20 nu al volledig af te schrijven is een beetje simpel en kort door de bocht.

1 november 2022 om 09:19

Maar stam en van nistelrode pakte gewoon hun wedstrijdjes me op die leeftijd . Wel op een lager niveau maar ze speelde iedere week gewoon . Mo staat al een jaar of 2 stil,dat gaat hij nooit meer inhalen die tijd die hij heeft gemist

1 november 2022 om 09:26

Ik denk het niet. Ruud en Jaap hadden blessure problemen maar hebben er letterlijk alles aan gedaan om de top te bereiken. En misschien nog belangrijker, ze hebben ook dingen niet gedaan die tussen hun doel en zichzelf stonden. Deze jongen is door 2 clubs geholpen en heeft duidelijk niet een topsport mentaliteit. Dan houd het gewoon op. De tijden dat je puur op talent mee kunt is al lang voorbij. Voor Mo 10 anderen die misschien nog niet de helft van zijn talent hebben maar er wel alles aan doen om de top te bereiken.

1 november 2022 om 09:50

Hoe kan je nou Stam en van Nistelrooij in deze discussie mengen ? Die twee hebben er alles aan gedaan om de top te bereiken, dat zij op hen 20ste nog niet op wereldniveau zaten is duidelijk. Hun instelling was dat op die leeftijd wel. Een Bosvelt bijvoorbeeld heeft ook later stappen gemaakt. Maar het gaat bij Mo niet over zijn talent maar over alles wat er omheen gebeurt. Talent zal hij vast en zeker hebben, maar zijn mentaliteit is gewoon waardeloos.

1 november 2022 om 11:26

Ben jij nog exact dezelfde persoon als 5 jaar geleden? Mensen kunnen veranderen. Helemaal als ze jong zijn. Stam en Van Nistelrooy waren ook niet dezelfde persoon op hun 25e als ze op hun 20e waren. Dat is mijn punt.

1 november 2022 om 13:03

Ik ben in heel veel veranderd de afgelopen vijf jaar. Maar de in heel veel dingen ook niet. Zoals hij zichzelf gedraagt op deze leeftijd wil zeggen dat hij geen goede basis heeft qua mentaliteit. en de vraag is of die er nog gaat komen.

1 november 2022 om 11:13

Ja en nee, het kan nog veranderen maar we zien nu al continu dezelfde fouten. Geen verantwoordelijkheid nemen, impulsief zijn, geen contact hebben, veel bezig zijn met randzaken. Hij is gewoon nog echt een tiener qua gedrag wat kan want sommige worden pas op latere leeftijd volwassener. Echtee heb ik het idee dat hij hier ook geen sturing/ondersteuning in heeft en accepteert. Niemand gaat in zo n jongen investeren als 3 grote ploegen hierin ook al faalde. Die basis moet eerst goed zijn.

Gewoon laten gaan, het verbaasd me niks als die over een aantal jaren in de bak zit. Met zo een mentaliteit en omgeving kan het snel gaan.

Langzamerhand is Ihatarren de voetballer waar het meest over gesproken wordt zonder dat hij een bal aanraakt. Mag een keer stoppen.

@jeroenimo8 Je hebt denk ik gelijk. Als je als club (juventus) aan wilt duiden dat in dit geval Ihattaren "een wanprestatie" aan het leveren is dan hoef je denk ik voor een rechter slechts enkele getuigen (b.v. artsen, trainers) van de betrokken clubs op te roepen om het contract te kunnen ontbinden.
@alkmaar 54 Naar mijn smaak blijf jij te lang geloven in de onschuld en het naieve van Ihattaren. Als mensen van met name PSV en Ajax al een paar jaar op hem in hebben zitten praten en hem lichamelijk "op sleeptouw" hebben genomen maar je blijft het vertikken om je goede wil te tonen dan is het een keer klaar. Hij is geen 12 of 14 meer. Hij is 20, volgens mij ondertussen dus volwassen. Ik denk dat hij mentaal domweg ongeschikt is waar hij nadrukkelijk wel het talent heeft.

1 november 2022 om 12:53

Ook als je mentaal niet het meest ontwikkeld bent kan je een geweldige carrière hebben. Neem Di Canio en Promes bijvoorbeeld. Het wordt wel steeds lastiger, maar het talent heeft hij er wel voor. Ik zou hem nog niet opgeven. Ik denk dat hij bij een club als AZ wel goed tot zijn recht kan gaan komen. Lage verwachtingen, rustige omgeving, minder druk en een social worker trainer als Pascal Jansen. Ajax is gewoon een hele grote club met hoge verwachtingen. Hij is bij PSV gefaald en heeft eigenlijk vervolgens enkel stappen omhoog gezet qua druk. Hij had een stap omlaag moeten zetten en hopelijk gaat hij dit nu wel doen. Toen hij kon kiezen uit Utrecht en Ajax had hij in mijn ogen ook beter voor Utrecht kunnen kiezen. Maar dit ventje is 20, het kan nog steeds. Als hij op zijn 25e nog steeds geen stappen heeft gemaakt, dan kan je de conclusie gaan trekken dat het te laat is. Maar nu is het nog te vroeg naar mijn mening.

Ik kan mij nog goed een comment herinneren die met vele duimpjes in ontvangst werd genomen op VZ die ik heb weten terug te vinden. Lees, dit was na een 2-5 verliespartij tegen het almachtige Paderborn. Alleen zou je denken dat het ging om een pot in de halve finale van de Cl

"er is maar een naam die vandaag centraal hoort te staan en dat is Mohammed Ihattaren. Voetbalzone heeft al veel artikelen over deze meneer geschreven, maar naar mijn mening niet eentje te veel. Wat een prestatie heeft deze meneer toch afgeleverd! De 20 jarige Nederlander is helemaal teruggekomen op de potentie die hij destijds bij PSV had. Wat moet het pijnlijk voor PSV zijn om deze man nu bij Ajax de net van de tegenstander zien vibreren. Al helemaal nu ook blijkt dat de voormalige oefenmeester van PSV Roger Schmidt nu niet meer aanwezig is in Eindhoven. Roger Schmidt was degene die Ihattaren maar lastig vond en hem niet wilde opnemen zijn voetbal tactiek. Wat zonde voor PSV dat ze destijds de weg van Schmidt zijn gaan volgen en de 183 centimeter lange aanvallende middenvelder naar Italie lieten verkassen."

Toen hij eenmaal een beetje fit was, iets wat de bare minimum is voor profvoetballer verdomme, kwam er een karrevracht aan Ajacieden bijna klaar omdat ze dachten goud in handen te hebben. Blijft toch hilarisch achteraf.

1 november 2022 om 10:21

Ho wacht. Gebruik je nu een reactie van 1(!) iemand om een 'karrevracht' aan Ajacieden te benoemen?

Lees dan ook de andere reacties onder Ihattaren-berichten, dan zie je dat er ook voldoende Ajacieden (en niet-Ajacieden) duidelijk tegen zijn komst waren, waaronder ik. En quote die dan ook even.

En hoewel ik echt geen voorstander van dat joch bij Ajax was, omdat hij geen respect toonde naar zijn vorige clubs, begreep ik wel dat Ajax een gokje wilde nemen. Als je hem aan het voetballen krijgt, kan je hem voor een minimaal bedrag overnemen en wellicht voor een hoog bedrag verkopen. Krijg je hem niet aan het voetballen, kan je hem weer terugsturen. -- en dit was de gemiddelde reactie van menig VZ gebruiker.

Hier een paar reacties onder het bericht van de bekendmaking op deze website, dat Ajax Ihattaren huurt.

Ajaxaddict: "nee, nee, nee. Ik hoef die jongen niet. Ik snap echt niet dat Ajax zich hieraan brandt. Die jongen heeft gewoon de mentaliteit niet om talent genoemd te worden. Kunnen voetballen alleen is niet genoeg. Het is al erg zat dat mensen met zo'n mentaliteit hun leven lang in de voetballerij kunnen blijven omdat elke club denkt het wel op te kunnen lossen. In geen enkele andere sport of beroep kan dit, behalve in het voetbal, en mijn cluppie werkt eraan mee."

Borrelhond: "Ik blijf mijn twijfels erover hebben. Die jongen heeft enorm veel talent, daar niet van. Masr hij is al 1,5 jaar niet meer fit geweest en heeft nul wedstrijdritme. Mentaal oogt het ook niet heel sterk. Hopelijk kan hij mij in positieve zin verrassen. Dasrbij is 2 miljoen prima de gok waard."

Soccerfan_1: "2 miljoen. Dat is niks. Als deze jongen er weer bovenop komt dan heb je een koopje te pakken."

En er zijn voldoende reacties die dezelfde boodschap dragen hoor. Er zijn zeker ook reacties die gaan over dat Ajax hem aan het voetballen krijgt, ook van Niet-Ajacieden. Maar er is vrijwel niemand die uiterst positief is. De meesten hebben het over een goede deal, áls je hem aan het voetballen krijgt.

Dit was trouwens ook wel een mooie: "Dit hoort nu eenmaal zo. Iedereen die hier tegen is, moet zijn mond houden. Ihattaren voelt zich thuis in het nest van Amsterdam. Spelers en bestuur hebben zich recentelijk laten blijken dat het zich verheven voelt. Landelijke regels aan de laars lappen. Spelers opstellen die een aanklacht van doodslag hebben. Spelers in de selectie hebben die een geweldadige bedreiging hebben geuit.

Welkom Mo. Je past geweldig in het cultuur vd club!"

1 november 2022 om 10:47

Nee, hij gebruikt één reactie als voorbeeld van die karrenvracht aan reacties. Er waren echt legio reacties met die insteek te vinden namelijk. Dat er ook legio reacties van Ajacieden waren die gematigder waren, zoals je laat zien, vielen mensen op verschillende media kanalen over elkaar heen om Mo te bewieroken. Wel een beetje flauw van Norgenederland om daar nu nog een steek over uit te delen, volgens mij zou heel voetbalminnend Nederland moeten hebben gewild dat die pot tegen Paderborn de start van de wederopstanding van Mo was. Zonde dat het anders liep.

1 november 2022 om 11:32

Goede comment Norgenederland. Ik herinner me ook erg goed hoe destijds veel Ajaxfans zich verkneukelden om het feit dat die jongen bij Ajax 'weer aan het voetballen' was gebracht. Alleen was voor mij het meest frappante daaraan niet zozeer die afgunstige opmerkingen (want dat soort sentimenten behoren nu eenmaal tot dit domein en onderwerp, dat gaat beide kanten op) maar vooral het feit dat deze opmerkingen werden gemaakt na een werkelijk nietszeggend oefenpotje in het prille begin van een oefencampagne.

Nog even de context, dit was de opstelling: Gorter, Klaiber, Magallán, Pierie, Baas, Regeer, Ihattaren, Fitz-Jim, Rasmussen, Ünüvar, Banel. Exact nul basisspelers (veel kernspelers waren nog niet eens terug van vakantie), veel wissels, een tegenstander van nul formaat. En daarin zou Ihattaren dan geëxcelleerd hebben. Wie, in het bezit van volledige verstandelijke vermogens, ziet dat dan als bewijs dat een zwalkende instabiele jongen weer helemaal terug is? Op basis van werkelijk één niemendalletje???

Let's face it. Dat sentiment van destijds dat Mo helemaal terug was, omdat hij twee goals tegen Paderborn maakte, sloeg totaal nergens op. Die jongen had het moeten laten zien in de wedstrijden die ertoe doen. Het stelde geen reet voor wat hij bij Ajax heeft laten zien! Men heeft zich blij laten maken met een dode mus. En dát is vooral wat ik dan weer hilarisch vind.

Ik denk dat ook Italie het niet voor hem is. Te ver weg van zijn kennissenkring. Straks werkweigering of een paar x niet komen opdagen. Einde dienstverband en einde contract.

1 november 2022 om 11:19

Dit gebeurde idd ook al bij Sampdoria

De vraag is niet of mo het nog kan, de vraag is meer of hij zen carrière nog wil redden

Het zal lastig worden voor Mo, hij zal echt iemand naast zich moeten hebben, die hem goed kan helpen het uiterste te doen om weer lekker te gaan ballen. Ik hoop dat het goed komt, misschien wel niet bij een topclub, maar een goede subtopper in Engeland, Italiã« moete hm toch kunnen gebruiken

De tijd zal het leren.. hoop dat hij zichzelf echt kan herpakken.

Criminele wereld gaat voor zijn voetbal carriere..
Dood zonde van zijn talent.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren