Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Vraagprijs van Ajax vormt geen obstakel voor geïnteresseerd Atlético'

Laatste update:

David Neres heeft een meer dan uitstekend seizoen achter de rug bij Ajax en dat is niet onopgemerkt gebleven in Europa. Zijn naam werd de afgelopen tijd meer dan eens gelinkt aan Europese topclubs en AS voegt nu Atlético Madrid toe aan het rijtje met geïnteresseerden. Diego Simeone ziet in Neres naar verluidt een perfecte versterking voor zijn voorste linie.

Simeone wil een vleugelaanvaller aan zijn selectie toevoegen en ziet in Neres de perfecte kandidaat voor deze vacature. Met Thomas Lemar, Vitolo en Ángel Correa herbergt de selectie van Atlético Madrid drie vleugelaanvallers, terwijl Gelson Martins verhuurd is aan AS Monaco. De Monegasken zouden de Portugees graag definitief willen overnemen van los Colchoneros, al is hier nog geen akkoord over bereikt. Er gaan in ieder geval in de voorste linie de nodige mutaties plaatsvinden bij Atlético.

Antoine Griezmann heeft aangekondigd dat hij Atlético gaat verlaten, terwijl het onduidelijk is of Diego Costa in de Spaanse hoofdstad zal blijven. De spits lijkt zich met zijn gedrag onmogelijk te hebben gemaakt bij de nummer twee van LaLiga en mag om die reden vertrekken. De voorste linie van Atlético kan daarom wel een impuls gebruiken en Neres zou daarvoor moeten zorgen. Er is echter een stuk meer belangstelling voor de Braziliaanse aanvaller van Ajax.

Onder meer Paris Saint-Germain, AC Milan en Everton zouden achter Neres aanzitten. Atlético is op de hoogte van de concurrentie in de strijd om de aanvaller en weet dat Ajax daardoor een forse vraagprijs zal hanteren. Dit zou echter geen obstakel moeten vormen voor de Madrilenen. Neres, komende zomer met Brazilië actief op de Copa America, was dit seizoen in dienst van Ajax in vijftig officiële wedstrijden goed voor twaalf doelpunten en vijftien assists. Zijn contract in Amsterdam loopt nog tot medio 2022 en de kersvers kampioen van Nederland verlangt naar verluidt minimaal vijftig miljoen euro.

Zou Atlético Madrid een goede stap zijn voor David Neres?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
22 mei 2019 om 13:48

12 doelpunten en 15 assists in een ongelofelijk sterk Ajax, je zou toch zeggen dat je voor 15-25 miljoen wel een waardig vervanger moet kunnen halen voor Neres? Neres is in mijn ogen een speler die wel goed te vervangen is. Voor de juiste prijs zou ik hem verkopen.

22 mei 2019 om 13:53

Zo makkelijk gaat dat echt niet. Neres zie ik komend jaar als de grote blikvanger. Zijn beoogde vervanger van afgelopen winter (lainiez) zit lekker op de tribune bij Betis. Neres is wel meer dan zomaar een creatieve buitenspeler en ongelofelijk goed in de kleine ruimte. Voor Ajax zijn dat hele waardevolle spelers. Voor minder dan 50 miljoen hoef je hem niet te laten gaan naar mijn idee.

ps. zijn stats van afgelopen seizoen zeggen weinig zoals hieronder gezegd. Startte bovendien bijna alles vanaf links.

22 mei 2019 om 13:54

Je moet je niet blind lopen staren op stats. Als je hem hebt zien spelen, dan weetje dat Neres heel erg belangrijk is geweest in duels aangaan. Ipv tikje breed of naar achteren te geven gaat hij de uitdaging aan en gaat mannetje voorbij. Daaruit ontstaan gewoon veel kansen. Gelukkig lopen de grote clubs zich niet dood te staren op zijn stats, want zoals je idd zelf zegt voor '12 doelpunten in een sterk Ajax' geeft geen 1 club 50 miljoen voor.

22 mei 2019 om 13:57

Stats vertekenen een beetje doordat hij veel tussen basis en bank heeft gezweefd. Heeft een doelpunt/assist per 128 minuten dit seizoen. Iets beter dan Donny tijdens een seizoen waarin hij een helft lang gesukkeld heeft met zijn vorm.

Ben het wel eens dat Neres te vervangen is. Maar omdat je al 3 sterkhouders verliest zou ik Neres liefst nog een seizoen behouden.

22 mei 2019 om 14:02

@Jeroen-AMF

Quote: " 12 doelpunten en 15 assists in een ongelofelijk sterk Ajax, je zou toch zeggen dat je voor 15-25 miljoen wel een waardig vervanger moet kunnen halen voor Neres? Neres is in mijn ogen een speler die wel goed te vervangen is. Voor de juiste prijs zou ik hem verkopen"

Jij zou hem verkopen omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is en alweer bent vergeten dat Neres een jaar nodig heeft gehad om zich aan te kunnen passen. Aangezien zijn opvolger niet in NL rond loopt en dus uit het buitenland zal moeten komen, zal voor hem logischerwijs hetzelfde gelden. En omdat Ajax het geld niet nodig heeft, zou het daarom veel logischer en effectiever zijn om Neres nog een jaartje in de Arena te houden en zijn opvolger alvast aan te trekken zodat ook die de tijd krijgt om te acclimatiseren en de technische staf de tijd heeft om hem klaar te stomen voor het grote werk.

22 mei 2019 om 14:10

Er zaten bovendien ook aardig wat invalbeurten bij. Dat geeft een beetje een vertekend beeld v.w.b. de statistieken dit jaar. Als het 50 wedstrijden basis was dan kun je stellen dat hij voor een speler met zijn kwaliteiten nog wel wat meer goals en assists had mogen geven, maar hij zat regelmatig op de bank en kwam dan ergens in de loop van de tweede helft erin of hij stond in de basis, maar werd vroegtijdig naar de kant gehaald. Zijn statistieken zijn daarom prima en zijn aandeel in het succes van Ajax dit jaar was grot en belangrijk. ik hoop dat hij blijft.

22 mei 2019 om 14:29

@scepticus38

Z'n rendement was in z'n eerste volledige seizoen anders hoger dan dit seizoen het geval was. Ook in z'n eerste halfjaar (tweede seizoenshelft van 2016-17) had hij een zeer behoorlijk rendement. Om dus te stellen dat hij een jaar nodig heeft gehad is ook niet zozeer waar.

Hij stond er dus eigenlijk direct al wel, maar hij kreeg dit seizoen ook de gelegenheid om dat in de Champions League te laten zien en dan val je nou eenmaal op (net als de gehele Ajax-selectie). Verder slaat jouw betoog natuurlijk wel hout, maar cijfermatig had Neres geen enkele moeite om zich aan te passen hier in Nederland.

22 mei 2019 om 14:50

vorig jaar speelde hij vanaf de rechterkant, dan scoort hij idd meer

22 mei 2019 om 15:03

Los van de statistieken is het een speler met een actie. Tegenstanders moeten zich aanpassen aan dit soort spelers. Dat is ook veel waard

22 mei 2019 om 16:27

De statistieken van Bergwijn zijn beter. Die is dan minstens 70-90 miljoen waard. Dat is na afgelopen seizoen san ook makkelijk te betalen n

22 mei 2019 om 20:03

@sirius

Quote: "z'n rendement was in z'n eerste volledige seizoen anders hoger dan dit seizoen het geval was. Ook in z'n eerste halfjaar (tweede seizoenshelft van 2016-17) had hij een zeer behoorlijk rendement"

In het seizoen 2016-2017 heeft hij 3 doelpunten gemaakt. Hij heeft toen echter maar 8 wedstrijden gespeeld, waarvan de meeste als invaller, dus als je het aantal doelpunten afzet tegen het aantal wedstrijden (8) valt het inderdaad mee. Hij werd echter voortdurend bekritiseerd (o.a. door Mr. Ajax himself) en dat ging in de eerste helft van het seizoen 2017-2018 aanvankelijk gewoon door. Dat veranderde pas na de wedstrijd in oktober tegen Feyenoord, toen hij 3 assists gaf, die wedstrijd geldt als zijn definitieve doorbraak. En toen was hij bijna een jaar in dienst bij Ajax. Als je de geschiedenis er op naslaat, zijn de spelers die uit het buitenland naar Ajax zijn gekomen en er direct stonden op 2 handen te tellen. Dan kun je denken aan Finidi, Trabelsi, Petterson, etc. Jari Litmanen was in zijn eerste jaar ook niet meer dan een slap aftreksel van de speler die hij later zou worden. En dat geldt ook voor de meeste spelers die na hem zijn gekomen.

22 mei 2019 om 13:50

Ik denk dat Overmars daar ook op in gaat zetten. Hij had het er niet voor niets over dat, als alles volgens plan gaat, de zomer van 2020 veel zwaarder gaat worden, omdat er dan zo'n 4 a 5 spelers een transferbelofte is gedaan.

22 mei 2019 om 14:12

Klopt eeuwig zonde tegen Tottenham, miste we Neres zijn diepgang vreselijk. Met hem was het denk ik anders geëindigd. Ik hoop dat Neres blijft.

22 mei 2019 om 16:20

Donnie moet gewoon nog een jaar blijven. Die is nog lang niet uitgeleerd. Een speler als Neres is bruikbaar voor iedere ploeg, die zie ik bij deze bedragen ook wel vertrekken.

22 mei 2019 om 22:43

@NL_Modric

Hoezo is Donny nog niet uitgeleerd dan? Donny was in de CL misschien wel de beste van Ajax. Na de eerste wedstrijden hoorde je nog vrij weinig over Donny, zeker internationaal. Aan het eind van de CL hadden ze het altijd over Donny, De ligt en de Jong. Wat dag betrefd hebben alle spelers wat te leren, maar mits Donny op de juiste plek terecht komt. Waar hij zijn loop acties mag maken, is hij er zeker wel klaar voor. Natuurlijk hopen dat die blijft!

22 mei 2019 om 14:15

In tegenstelling tot andere spelers denk ik dat je Neres juist wel kunt vervangen. Ja hij was belangrijk maar:
- dit is het moment waarop je een maximale prijs voor m kan krijgen.
- Tis een Braziliaan en broodvoetballer dus heb je er ook niks aan om hem te blokkeren.
- Daarbij denk ik dat een snelle technische buitenspeler makkelijk te vinden moet zijn.
Ik weet niet hoe goed Bande is en wanneer weer fit, maar met achtereenvolgens Traore, Kluivert, Younes en Neres lijkt die positie gewoon niet de moeilijkste om in te vullen. Voor 10-15 miljoen vind je wel een gassie met snelheid en een actie in de benen.

22 mei 2019 om 14:23

Tsja, qua kwaliteiten is Neres wel veruit de beste speler uit dat rijtje. Dus ja je vindt heus wel een gassie met snelheid en een actie in de benen, maar niet zo snel 1 met de kwaliteiten van Neres naar mijn mening. Komt nog eens bij dat Neres een enorme 'grote wedstrijden voetballer' is. Wanneer de zwaarste tegenstanders om de hoek komen kijken en de druk het grootst is, juist dan staat Neres vaak op en is hij op zijn best. Vindt dat maar eens bij een nieuwe creatieve speler.

22 mei 2019 om 14:31

"- dit is het moment waarop je een maximale prijs voor m kan krijgen. "

we moeten af van die mentaliteit van de opbrengsten te laten bepalen wie ons aan de CL kan helpen. Neres is een onvervangbare speler en Overmars moet alles in het werk stellen om hem te behouwen voor de club. Net als hij vorig jaar niet naar China is gegaan, moet hij nu niet aan een directe concurrent voor de CL verkocht worden.

22 mei 2019 om 14:46

sorry atletico is nu opeens een directe concurrent voor ons in de Cl?.. Ik ben voor ajax en we hebben een fantastisch seizoen gehad. Maar met het vertrek van de jong, (hoogstwaarschijnlijk) De ligt en Ziyech, is overwintering in de CL al een mooi doel. Voor de rest ben ik het eens dat we er alles aan moeten doen om Neres te behouden hoor.

22 mei 2019 om 14:58

probleem is Inkemontana en de rest dat Neres ook niet meer de meest gemotiveerde zal zijn als je m tegenhoudt.
We moeten wel begrijpen wat we als ajax voor club zijn., zeker voor die buitenlandse jongens. Een club om op te vallen en door te gaan naar de top.
Ik vind het vreemd dat wij van broodvoetballers als neres verwachten dat ie kan blijven. Of van een Hakim Ziyech zelfs van 26..
Maar van de Ligt is het heel normaal dat ie weg wil. Die gast is Hollander, komt uit de eigen jeugd, is pas 19. Waarom blijft hij niet nog 2 jaar? Omdat ie is uitgeleerd? Zag er niet zo uit tegen spurs. Bij ajax kan ie ook 2 miljoen fverdienen en CL spelen. Op zn 21e kan ie toch ook naar het buitenland? Waarom Ajax niet verder helpen?
Nee wij verwachten het van een jongen uit de favelas.

22 mei 2019 om 15:29

@clarckent2

Ik kan wel meegaan met je verhaal, maar wie zou je halen? Ik kijk naar dit rijtje die je opnoemde: Traore, Kluivert, Younes en Neres en dan is Neres echt wel beter naar mijn mening. Ik kijk Kluivert in al zijn Roma wedstrijden maar die komt moeilijk een tegenstander voorbij, al heeft hij wel een goede voorzet. Noem maar al die goede buitenspelers op die te halen zijn voor Ajax en die in de Eredivisie willen spelen. Ik vind dat Ajax iets meer ervoor mag gaan liggen en niet louter aan het belang van de speler hoeft te denken. Niet alleen maar Ajax als opleidingsclub zien, maar in competitie gaan met op zijn minst de ploegen in Portugal: Benfica en Porto. Die geven ook veel spelers door aan de top in Europa, maar doen het Europees ook goed. Als je 4 toppers verkoopt, dan vrees ik voor volgend seizoen. Het heeft ook even nodig om ingespeeld op elkaar te raken en wat als Ajax nog net teveel los zand is en daardoor de voorrondes niet doorkomt? Dan verlies je ook veel geld.

Maar goed, ik ben met name geinteresserd in een naam die ook haalbaar is. Pavon is namelijk na het WK ruk geweest voor zijn club, Trossard zie ik gelinkt worden met Engelse clubs en PSV wil de hoofdprijs voor Bergwijn (een speler die nog niet een echt goede wedstrijd voor Oranje speelde). Dus wie moet men halen?

22 mei 2019 om 15:54

Ze haalden amin younes voor 2 miljoen uit de 2e bundesliga en die bracht ons tot de finale EL, wie kon dat voorspellen?
Ik zou zo ook niet alle geschikte buitenspelers kunnen opnoemen die er in Europa en zuid-Amerika voorhanden zijn. Op basis van de afgelopen 10 buitenspelers van ajax zeg ik, want ik vergat een kishna nog, dat dit niet de moeilijkste positie is om op te vullen.
Centrale verdediger, nr 10 en spits lijkt me veel en veel moeilijker.
Daarom zou ik er niet voor gaan liggen, veel geld pakken en focussen op een opvolger.

NB overigens vrees ik ook voor komend seizoen. Maar dat ligt meer aan het aanstaande vertrek van de Ligt, Ziyech en Frenkie dan aan Neres. En dan blijf ik zeggen. Een de Ligt. Echte Ajacied ammehoela. met 19 wil ie na 1,5 jaar basis al weg. Ik vind het echt opportunistisch.

22 mei 2019 om 16:34

@clarkkent2, Neres is tijdens de winterstop tegengehouden, dus ik denk dat je in je hoofd een situatie creeert die er niet is. Als Neres zou zijn geweest zoals jij het je voorstelt, dan had hij het afgelopen half jaar ongemotiveerd bij Ajax gezeten, want hij had in China een heel dik contract kunnen tekenen.

Je maakt een vergelijking met de Ligt, maar je vergeet erbij te vermelden dat de Ligt ruim 2 jaar onafgebroken in de basis heeft gestaan en Neres heeft nooit een vaste basisplaats of positie gehad. Voor Neres wordt het komende seizoen wat mij betreft het seizoen om een basisplaatst te veroveren, maar als topclubs bereid zijn om de hoofdprijs te betalen voor een wisselspeler, moeten ze dat vooral doen.

22 mei 2019 om 14:55

Ja maar blijf je basisspeler in Brazilië als je groepsfase CL eruit zou vliegen of als het toch niet zo'n geweldig jaar wordt? Ik betwijfel het om eerlijk te zijn. Moet ook eerlijk zeggen dat ik denk dat dit een fake bericht is puur omdat ik niet verwacht dat Ajax een reële vraagprijs voor hem hanteert. Al zal het ook wel van de speler afhangen, als Neres echt persé wil gaan dan verwacht ik niet dat Ajax het tegenhoudt ondanks langdurig contracr

22 mei 2019 om 16:36

Lekker cashen nu iedereen een topseizoen heeft gedraaid. Voor de helft haal je genoeg vervangers. Maarja zo werkt het niet. Zie destijds met Dolberg die ooit 50 miljoen waard was schijnbaar.

60 miljoen vragen en anders niet laten gaan. Braziliaans international met snelheid, diepte, scorend vermogen en overzicht. Daar zijn er niet veel van.

22 mei 2019 om 13:42

Ik zit eerder aan 70/80 miljoen te denken voor Neres. Ziyech zal ook vertrekken dus Ajax moet twee nieuwe flankspelers gaan halen. Ajax moet dan voor Vargas en Pavon gaan. Twee echte rasvoetballers.
Bergwijn en Anthony als B opties mochten Vargas en Pavon niet komen.

22 mei 2019 om 14:01

Vargas lijkt me meer een aanvallende middenvelder dan een vleugelaanvaller hoor. Odegaard zou een betere vervanger zijn voor Ziyech en Pavon voor Neres

22 mei 2019 om 14:12

80 miljoen voor Neres.. jongens ik ben out, genoeg voetbalzone voor de komende weken. Een gedeelte van de Ajacieden hier is compleet doorgedraaid en een andere mening wordt hier structureel afgedaan als haten

22 mei 2019 om 14:20

Odegaard zie ik ook graag komen maar dan liever voor op het middenveld als vervanger van bijvoorbeeld Frenkie. Vargas kan ook prima rechtsbuiten spelen.

22 mei 2019 om 14:24

Waarom zou dat niet kunnen dan dendenchofu? Voor De Ligt en Frenkie kan Ajax al meer dan 80 miljoen voor vragen en dat zijn nog niet eens aanvallers wat Neres wel is. En Neres is ook nog eens Braziliaans international.
Ajax heeft ook nog eens een eigen vermogen van 170 miljoen dus ze hebben het geld ook nog niet eens nodig en kunnen dus vragen wat ze willen.

22 mei 2019 om 14:28

Als je 80 mln gaat vragen voor Neres dan worden de opties om te halen ook alleen maar duurder.

22 mei 2019 om 14:33

Cantona Dendenchofu heb ik vaker zijn gal zien spuwen in Ajax topics. Maar nu ben ik het wel eens met hem, ronde 40 50 miljoen voor Neres is heel mooi en realistischer. Maar ik hoop dat hij blijft.

22 mei 2019 om 14:34

Valt wel mee eigenlijk. Pavon is een stuk goedkoper geworden. Vargas is voor ongeveer 15 miljoen op te halen. Ajax heeft zelf ook nog Cerny en Bande rondlopen.

22 mei 2019 om 14:39

Dat is juist het mooie sulejmanii. Ajax hoeft niet meer akkoord te gaan met een realistisch bedrag omdat ze al geld genoeg hebben en geld genoeg zullen krijgen. Dus kunnen ze nog hoger in de boom gaan zitten en de ultieme hoofdprijzen vragen.

22 mei 2019 om 15:12

hoezo. Hij heeft toch helemaal gelijk. 80 miljoen is toch precies de prijs die zegt niet te koop. Daar komt het namelijk op neer. Sterker nog, ik vind het aan de lage kant, want dan kunnen clubs wel eens twijfelen om het nog te bieden ook. Doe maar gewoon 100 miljoen.

Daar is echt niets doorgedraaid aan. Er werd namelijk precies hetzelfde geroepen toen Ajacieden riepen 80 miljoen voor de Jong of toen ze riepen 50 miljoen voor Sanchez. Zo doorgedraaid zijn Ajacieden dus blijkbaar toch niet.

Vind het vooral grappig dat toen een aantal jaar geleden M'bappe voor een monsterbedrag ging en Ajacieden talenten daarmee gingen vergelijken, ze compleet voor gek verklaard werden omdat M'bappe het toch echt in de CL had laten zien, dat rechtvaardigde monsterbedragen. Maar zodra Ajax talenten het in de CL laten zien doet dat er opeens niet meer toe......

22 mei 2019 om 15:27

Precies. Je hebt 100% gelijk ninjakai

22 mei 2019 om 15:33

Barca betaalde al 120 miljoen voor Dembélé. Juist ja, die speler die thuis tegen Liverpool 2 geweldige kansen knullig om zeep hielp.

22 mei 2019 om 15:48

@falcao

Dembele was destijds een van de sterspelers in de Bundesliga (dortmund) en daarvoor ook al in de Ligue 1 (stades Rennes). dat is een ander niveau om wekelijks in uit te blinken dan de Eredivisie

ik vind Neres zeker wel 45 miljoen waard ofzo maar het zou me echt verbazen als een club 80 miljoen voor hem betaald. lukt dat Ajax zou dat echt geweldig zijn voor de clubkas

22 mei 2019 om 15:52

Neres heeft meer laten zien dan Dembele in de CL. Dat is toch weer een ander niveau dan de competities waar dembele in heeft gespeeld voor hij naar Barcelona ging.

22 mei 2019 om 15:59

@cantonaeric

dat is zo maar kan hij het ook structureel zoals Dembele heeft gedaan in een grote competitie? ik zeg niet van niet maar clubs kunnen ook denken dat dit incidenteel was. het 8 wedstrijden in de CL laten zien op een hoog niveau is wat anders als het 3 seizoenen laten zien op een hoog niveau

22 mei 2019 om 16:18

Ze hadden beter twijfels kunnen hebben om dembele over te nemen want hij heeft zijn transfersom niet bewezen. Bij veel spelers is er een risico dat een speler zijn prijs niet waarmaakt. Dat is aan hun om zo goed mogelijk in te schatten. Dat is niet aan Ajax wat betreft Neres. Ajax heeft zelf ook het risico genomen om 11 miljoen in Neres te investeren omdat ze voldoende potentie in hem zagen.

22 mei 2019 om 13:47

Er zijn sowieso niet veel Braziliaanse aanvallers beschikbaar en makkelijk te koop. Richarlison zou je nog wel kunnen losweken bij everton. Vinicius, neymar, firminho, gabriel jesus spelen al bij echte topclubs.

22 mei 2019 om 13:53

Richarlison is voor 40 miljoen gekocht door Everton. Daar heeft hij een goed seizoen gedraaid en gaat samen met Neres naar de Copa. Die week je pas los daar voor 70/80miljoen. Denk dat dat een veel te hoog bedrag is voor een aankoop.

22 mei 2019 om 14:34

Richarlison staat in de belangstelling van grote Europese clubs. Hij was voor Ajax al niet meer haalbaar toen hij Watford boven Ajax verkoos en daar goed presteerde.

22 mei 2019 om 14:45

neem aan dat het gaat over Atletico en niet dat Ajax Richarlison moet halen

22 mei 2019 om 16:30

Dat snap ik nou nooit als supporters dit roepen. Of vindt jij het geen goede speler? Jawel toch? Anders zeg je niet...niet laten gaan. Maar voor 60 miljoen wel? Daar krijg jij toch niks van? Het kan mij ,als supporter, niks schelen hoe veel een speler opbrengt

23 mei 2019 om 10:25

@voetvolley Je hebt natuurlijk gelijk hoor, dat geld belandt niet in jouw portemonnee en jij ziet liever een goede voetballer op de flank dan dat er weer een onzekerheidje uit het buitenland gehaald wordt waarvan we nog maar moeten zien wat het wordt. Dat geld is leuk voor de club, maar daar krijg je zelf niets van...

Maar als supporter heb je er natuurlijk ook wat aan als het financieel goed gaat met de club. Het beleid dat Ajax de afgelopen jaren gevoerd heeft, heeft er toch toe geleid dat er nu een elftal vol pareltjes staat waar je graag voor naar het stadion komt. Dus nee, het geld belandt niet in jouw portemonnee, maar het zorgt er wel voor dat Ajax een prachtig elftal op de been kan brengen waar ik twee keer per week uitgebreid voor ga zitten om te smullen van het spel. En dat lijkt me het uiteindelijke doel, en dat komt juist doordat Ajax zo goed met zijn financiën om gaat. En het geld pakt wanneer dat kan door in het recente verleden spelers als Milik, Klaassen, Sanchez en De Jong voor flinke bedragen te verkopen.

Voor de 80 miljoen die hier af en toe geroepen wordt mag er wat mij betreft een strik om Neres, ook al is hij enorm waardevol voor het elftal. Dat zijn gewoon gestoorde bedragen die echt niet kloppen met zijn marktwaarde, dus als je dat voor hem kan beuren: meteen pakken dat geld, en kijken wat Ajax vervolgens met dat geld kan doen. De kijkers zullen Neres in eerste instantie missen, maar Ajax wordt er ongetwijfeld echt niet slechter op, want voor dat geld kun je echt wel een heel behoorlijke nieuwe speler aantrekken én geld overhouden om verder te investeren in de ontwikkeling van de club.

Vraagprijs omhoog naar 70 miljoen, wel bizar overigens als Neres voor zoveel geld weggaat. Ik vind het een goede voetballer voor Ajax, maar bij zo'n dominante topclub denk ik dat hij het lastig gaat krijgen.
Idem bij de andere topclubs waar hij genoemd wordt overigens.

22 mei 2019 om 14:31

Waarom precies? Neres is extreem goed in de kleine ruimte, wat een kwaliteit is die bij een dominante topclub juist heel waardevol is. Overigens denk ik dat Atletico verder teruggetrokken en minder dominant speelt dan Ajax, dus dat zou moeten betekenen dat hij het daar makkelijker zou krijgen?

22 mei 2019 om 14:38

Dat zal nog moeten blijken. De weerstand word in een topcompetitie namelijk ook aanzienlijk hoger, dus je kunt niet zomaar stellen dat het voor hem makkelijker gaat worden bij een topclub. Het is altijd afwachten hoe spelers het doen als ze een stap omhoog doen, vooral als ze van een kleine competitie komen.

22 mei 2019 om 14:54

Want de weerstand in de Champions League is waardeloos? Kom op man, die man heeft zich al lang en breed bewezen. Een stap omhoog qua team is het bovendien niet, alleen qua competitie.

22 mei 2019 om 15:16

Wacht ff de weerstand wordt hoger??? De gemiddelde clubs in een zwaardere competitie zijn niet beter enorm veel beter dan Psv, sterker nog ik vraag me af of ze al beter zijn dan Juventus en Real van dit seizoen. Ze zijn sowieso niet beter dan Spurs, waar Neres het ook gewoon voor elkaar kreeg om zijn ding te doen. Dus welke weerstand wordt nou precies hoger waardoor het afwachten wordt of hij het aankan???

We moeten echt kappen met overdrijven en het buitenland zo enorm omhoog schrijven.

Als kersverse international, halve finale speler - met een ontiegelijke hoge rendement - zie ik Ajax wel eens richting de 70mio vragen. Want hij moet niet weg, gewoon een gekke vraagprijs hanteren en laten we dan eens zien of iemand gek genoeg is.

22 mei 2019 om 16:17

Een aanvaller die in 29 potten eredivisie er geen 10 kan maken.
Voor 50 miljoen krijg je Neres en de grootste strik die je kan vinden.

Laat dit lekker in de wandelgangen zolang er niets concreet is. Ik voorzie nog 100 artikelen over dat Pietje Puk interesse heeft in Neres.

22 mei 2019 om 13:49

Dan raad ik je aan in deze fase gewoon niet naar VZ te gaan. Natuurlijk gaat het nu over eventuele transfers gezien het seizoen er op zit en daarbij gaat het nu over een eventuele transfer van een topspeler bij een topclub naar een andere aardige club.

22 mei 2019 om 14:03

Vraag mij ook af waar VZ dit nieuws vandaan heeft, heb op de sites van Marca en AS niets kunnen vinden, heb tot zaterdag terug gekeken.

22 mei 2019 om 14:16

Zoals in het artikel staat komt het van AS. En ik heb even gecheckt en het staat daar gewoon op de voorpagina van de voetbalsectie:

Neres es la gran petición de Simeone para la banda derecha

22 mei 2019 om 14:26

Yep heb niet ver genoeg gescrold 🙈
Simeone wil aanvallender gaan spelen, heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken, nu al zin in. Van mij mag Neres naar Spanje komen, graag zelfs

Met Neres heb je de perfecte vervanger voor Ziyech op rechtsbuiten klaarstaan.

22 mei 2019 om 14:05

Say whut???
Dat kun je toch niet serieus menen, wel? Totaal andere types. Ziyech stuurt weg, Neres wordt weggestuurd.

22 mei 2019 om 14:45

Want een speler moet 1 op 1 vervangen worden? Dat dit seizoen een speler hangend op de flank speelde wilt niet zeggen dat het altijd zo moet zijn. Als rechtsbuiten had Neres eerste helft van 2017/2018 met afstand hoogste rendement en was hij MVP van de Eredivisie terwijl hij seizoen als wisselspeler begon.

22 mei 2019 om 16:51

@ Nick Precies wat Wolter zegt ik vind dat types als ziyech op het middenveld thuis horen en dan een jongen als neres lanceren. Neres is namelijk snel genoeg en heeft een mooie passeerbeweging in zich om langs zijn tegenstanders te komen.een type ziyech is heel belangrijk voor de creativiteit maar zet zo een speler gewoon op 10.

Lijkt mij voor hem geen fijne club om te spelen (onder Simeone). En wat is er overigens gebeurd met jongens als Gerson Martins en Lemar? Die kunnen toch ook op de flanken daar spelen?

22 mei 2019 om 15:04

Gelson Martins is verhuurd aan AS Monaco en het lijkt erop dat ze zijn afkoopclausule van 35 miljoen gaan activeren. Met Lemar op links en Neres op rechts heb twee technische buitenspelers die beiden veel potentie hebben.

Ajax moet al deze spelers nu het kan voor een zo hoog mogelijk bedrag verkopen. Dit jaar was net als in het jaar met van Gaal. Maakt niet echt uit wie er speelt, iedereen leek/lijkt moeiteloos mee te kunnen omdat het hele elftal in een bepaalde flow zit en de as ijzersterk is. Op de Ligt/zyech/dejong na zullen al deze spelers in het buitenland nauwelijks opvallen.

22 mei 2019 om 14:45

Niet helemaal waar, maar ik heb wel het idee dat sommigen denken dat elke basisspeler ineens moeiteloos mee zou kunnen bij een grote Europese club. Mensen met die denkwijze komen dan nog van een hele koude kermis thuis.

Echter kunnen ze ook niet zomaar alles verkopen. Ziyech en De Ligt zullen hoogstwaarschijnlijk vertrekken, terwijl De Jong al weg is. Ik snap dus wel dat ze dan voorzichtiger zijn, maar een jongen als Van De Beek moet nog steeds wel te vervangen zijn en je gaat nooit meer zoveel voor die jongen vangen dan deze zomer. Die is deze zomer het dubbele waard.

Mag toch hopen voor Ajax dat niet alle jongens die aan clubs worden gelinkt weggaan. Dat wordt wel een flinke herbouwing in dat geval.

Moet ook nog maar zien of een jongen als Neres het bij de Europese top gaat waarmaken. Ik betwijfel het.

22 mei 2019 om 15:53

@migi

dat is het lot van een Nederlandse club. nu gewoon flink cashen nu het ijzer heet is op deze spelers. voor hetzelfde geld overleef je volgend jaar de groepsfase niet en zijn deze spelers niet eens meer de helft waard van wat ze nu waard zijn na de stunt in de CL. Dolberg bv is ook niet meer waard wat hij waard was na de stunt in de EL

Een bedrag van 50 miljoen is hier zeker op zijn plaats. Een type speler wat Atletico broodnodig heeft op de flanken want voorbije seizoen was het echt een van de zwakkere schakels.

22 mei 2019 om 14:18

50 miljoen is al achterhaald. Minimaal 70 miljoen en mogelijk zelfs 80 miljoen voor Neres. Neres is een aanvaller en Braziliaans international. Was weergaloos tegen Real en Juventus.

22 mei 2019 om 14:52

Die jongen heeft net 1 interland gespeeld. Niets wijst erop dat er een club is die dat soort bedragen voor Neres gaat betalen. Sommigen slaan wel enorm door. 50 miljoen euro is gewoon een uitstekend bedrag die je misschien nooit weer gaat krijgen.

22 mei 2019 om 15:04

Voor 50 miljoen kan Ajax hem beter behouden. Geinterresseerde clubs moeten wel met een interessant bod komen als ze hem willen overnemen.

22 mei 2019 om 15:06

Hoezo is dat achterhaald? En wat betekent dat zelfs? Omdat het al zo vaak wordt betaald, moeten we maar hoger gaan puur om interessant te doen?

Neen, David Neres is dit bedrag waard. Moest hij nu +20 doelpunten maken per seizoen als flankspeler kan ik wel begrijpen dat Ajax meer zou vragen. Maar dat zie ik hem niet doen.

En zoals Sirius het hier inderdaad al aangeeft. Men moet echt eens realistischer reageren hier op Vz.

22 mei 2019 om 15:09

50 miljoen kon Ajax al voor Neres vragen toen Ajax de poulefase CL overleefde. Na de confrontaties met Real en Juventus is de 50 miljoen achterhaald voor Neres. Minimaal 70 miljoen moet hij nu wel kunnen opleveren. Voor 50 miljoen kan Ajax hem beter zelf behouden want Ajax heeft al geld genoeg.

22 mei 2019 om 16:27

Gaat niet gebeuren, niemand doet dat.

22 mei 2019 om 16:35

We zullen zien. Spreek je later wel weer wanneer Neres zijn transfer heeft gemaakt.

22 mei 2019 om 17:48

Deal

Minimaal 50 miljoen vragen voor Neres, wellicht met bepaalde bonussen oplopen naar 60 miljoen. Ik ken Pavon niet zo goed, maar mocht je die voor 15 miljoen kunnen strikken is dat een verantwoord risico. Daarbij zou ik Robben graag transfervrij willen inlijven, mits fit kan hij in de belangrijke wedstrijden het verschil voor je maken.
Mocht Zyech idd vertrekken dan lijkt mij Ödegaard de beste haalbare vervanger. Die heeft mij de laatste maanden wel overtuigd.

22 mei 2019 om 14:38

Robben moet je helemaal niet meer aan beginnen. Die is op en zal de helft van de tijd niet inzetbaar zijn. Zeker niet op kunstgrasvelden.

Daarnaast is Pavon in mijn ogen niet de juiste man voor Ajax. Pavon zou meer renderen bij PSV en is mijn ogen de ideale vervanger voor een Lozano. Pavon heeft toch iets meer ruimte nodig.
Ik zou zelf liever zien dat Ajax overschakelt naar Vargas. Vind ik zelf een completere speler. Iemand die beter bij het Ajax spelletje past.

Ödegaard lijkt mij zeker de meest ideale vervanger. Speelt inderdaad erg sterk en zou perfect bij Ajax passen.

22 mei 2019 om 14:41

Ajax kan ze ook gewoon alle 3 vastleggen aangezien de kans groot is dat Frenkie, Ziyech en Neres alle drie verkocht worden

22 mei 2019 om 14:48

Vergeet De Ligt niet. Dat kan nog weleens de allergrootste aderlating voor Ajax zijn en hij gaat hoogstwaarschijnlijk vertrekken.

Neres is veel belangrijker dan sommige mensen denken. Één van de weinige buitenspelers die we hebben die ook diepte met zich meebrengt. Als ik Neres aan de bal zie dan heeft hij standaard minimaal 2 man bij zich.
Juist omdat hij altijd meerdere tegenstanders bezig houdt creëert hij ruimte voor overige spelers. Daarin is hij zo ongelofelijk belangrijk. Zo'n speler is niet zomaar te vervangen.

Neres is goed, erg goed. Maar hallo hé 80 miljoen, kom op zeg.. Het is geen dromenland. Als je 60 krijgt mag je zeer blij zijn maar 50 is ook erg mooi bedrag. Als je 80 miljoen wilt vangen voor Neres moet je ook niet raar kijken als Real 50/60 voor Odegaard wil.

22 mei 2019 om 15:02

Dat mag Real uiteraard voor hem vragen maar dan zal Ajax hem alleen willen huren als ze dat al zouden willen. 50 miljoen is te weinig voor Neres. Dan kan Ajax hem beter zijn contract laten uitdienen want Ajax heeft het geld helemaal niet eens nodig. Minimaal 70 miljoen dus en mogelijk zelfs 80 miljoen. En anders blijft hij lekker bij Ajax.

Neres zou prima zijn maar ga dan eindelijk eens 4-3-3 spelen...
Of zet Neres links midden en dan Costa voorin en als schaduwspits joao felix

Een eigenzinnige sambavoetballer als Neres lijkt me niet de meest geschikte speler voor het puur op discipline gerichte systeem van El Cholo.

22 mei 2019 om 17:13

Volgens het artikel in AS wil Simeone aanvallender en avontuurlijker gaan spelen, vandaar Neres, ben daar dus heel benieuwd naar wat dat gaat opleveren. En of Simeone dat ook doorzet als die de eerste paar wedstrijden verliest

Ik zou Neres een prima aankoop vinden. Wel moeten we dan van systeem gaan veranderen want in een 4-4-2 systeem gaat hij niet tot zijn recht komen. We hebben de kwaliteit om over te schakelen naar een 4-3-3 systeem met Lemar en Neres op de flanken en daartussen Diego Costa of Morata. Gelson Martins mag van mij wel weer terugkomen, aangezien we met Correa en Martins dan ook gelijk twee goede back-ups hebben. Hopelijk weten we Mathijs De Ligt ook te strikken. Bied die jongen het salaris van Godin en Ajax de transfersom van Lucas Hernandez (80 miljoen). Dan hoef je alleen nog maar twee backs te halen; het liefst zie Alex Telles en Jibril Sidibe.

22 mei 2019 om 15:29

Prima opstelling hoor, ben het best met je eens, maar Simeone gaat hier geen aanvallend team van maken denk ik.

22 mei 2019 om 15:49

Klopt, maar het is niet zo dat Simeone niet aanvallend kan voetballen. In het seizoen 2015/16 speelde Atletico onder Simeone goed en relatief aanvallend voetbal en ook vorig jaar in de EL speelde we vooruit. Echter heeft Simeone de neiging, als het even fout dreigt te gaan, om iedereen op eigen helft te laten staan (zie bijv. wedstrijd tegen Juve; eerste wedstrijd creërden we kansen, maar opeens lukte dat niet meer in de tweede wedstrijd omdat Simeone bang was om zijn voorsprong te verliezen). Echter komt dat ook deels omdat Godin niet goed met ruimte in zijn rug kan spelen. De Ligt zou daarom ideaal zijn, aangezien hij dat wel kan. Met Jirbil Sidibe en Alex Telles hebben we ook backs die goed kunnen opkomen en zo de aanval kunnen helpen. Het tijdperk van houthakkers als Juanfran, Godin en Raul García is nu definitief voorbij. Een tijdperk met technische spelers als Saul, Koke en Lemar is aangebroken en daar zouden Neres en De Ligt prima in kunnen passen. Mocht Simeone het echt niet meer lukken, wat me sterk lijkt, zie ik graag een nieuwe coach komen zoals Tuchel.

22 mei 2019 om 15:30

Heeft Atletico wel de financiele mogelijkheden om 160 miljoen voor De Ligt en Neres neer te leggen?

22 mei 2019 om 15:50

Nou ik zie liever die 80 miljoen voor De Ligt besteden😁 Ik denk dat 65 miljoen voor Neres marktconform is.

22 mei 2019 om 15:58

Alleen Lucas en Griezmann brengen al ruim 200 miljoen op. Tel daar de transfers van Vrsjalko en Castro nog bij op. Ook komt er met het vertek van grootverdieners als Filipe Luis, Godin, Lucas en Griezmann enorm veel ruimte vrij in het salarishuis. Nee, daar ligt het probleem niet. Het is meer de vraag of de spelers naar Atletico willen, aangezien we (nog) niet de absolute top zijn. We moeten ons toch nog wel onder clubs als Real Madrid, Barça en Bayern scharen. Toch kan ook daar juist de uitdaging liggen.

22 mei 2019 om 16:33

De Ligt zal wel naar Barcelona willen waarschijnlijk maar met Neres heeft Atletico misschien wel een goede kans. Maak er 70 miljoen van en jullie hebben Neres

Gewoon verkopen voor 70/80 miljoen nu hij zo ongelofelijk ‘hot’ is en lekker een vervanger voor zoeken die ong. 20/25 miljoen moet kosten. Dit is een ‘normale’ buitenspeler en daar heb je er toch wel meerdere van rondlopen op deze wereld. Ik vindt hem kwa voetbalintelligentie niet super slim loopt vaak niet diep en loopt soms ook gaten juist dicht.

Spelers als Neres moeten zeker niet naar Atletico Madrid gaan. Creatieve buitenspelers worden daar kapot gemaakt omdat Simeone niet aan wil vallen en overtuigend wil winnen. Simeone speelt vechtvoetbal en daar passen creatieve buitenspelers niet in. Zoek het lijstje mislukte buitenspelers daar maar eens op.

Ik hoor hier diverse mensen zeggen dat Neres makkelijk te vervangen is en daar snap ik helemaal niets van. Neres is een speler met een dodelijke steekpass, heeft snelheid, weet wanneer hij een actie moet maken of de bal in de ploeg moet houden en hij draait letterlijk elke speler (Carvajal) helemaal dol. Dan heb ik het nog niet eens over zijn mentaliteit want hij blijft knokken toen Ten Had hem onbegrijpelijk op de bank had geposteerd. Dit is een zeldzame speler die heel ver gaat komen. Minder dan 50 miljoen niet wegdoen en waardeer zijn contract alstublieft op Ajax!!!!

22 mei 2019 om 21:36

Bijna helemaal mee eens Radotelli. Alleen je laatste zin niet. Gewoon niet wegdoen. Neres is een speler waar heel veel potentie in zit. Er komt al veel uit maar kan alleen maar sterker worden. Ik denk dat bij Ajax alleen maar Ziyech en De Ligt nog weggaan. Neres kan dan op z'n favoriete plek spelen met Tadic op links. Voor mij toch weer Dolberg in de spits. Je moet dan nog wel een flankspeler erbij halen anders wordt de bank te klein. Op het middenveld is Marin al gekocht. Die kan op 6 evenals Blind. Je zou een Odegaard erbij kunnen halen als dat haalbaar is. Achterin heb je met de nieuwe aankopen het gat van De Ligt al opgevuld. Eventueel zou er nog een RCV bijkunnen. Een aantal jonge jongens als Gravenbergh, Traore , Danillo erbij en klaar is Kees. Tuurlijk zullen we niet dit seizoen evenaren maar dat zal ook niet zo vaak gebeuren. Ik zie het helemaal zitten.

Lekker bij ajax blijven en proberen weer zo een team te maken als afgelopen jaar.
Ik denk dat het best mogelijk is.

Inpakken en wegwezen. Neres is normaal gesproken max 35 mio waard. Alleen door top succes Ajax wordt 90% van de spelers te hoog getaxeerd. Lozano heeft meer rendament en is goedkoper. Volgend jaar beoordelen we beide spelers vanuit een andere club. Dan is het niet een speler van Ajax tov PSV (wat in dit geval 15-20 mio scheelt), maar gewoon Neres en Lozano. De Mexicaan zal op langere termijn succesvoller zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren