Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Voorzitter van De Graafschap ontsteekt in woede: ‘KNVB-maffia!’

Laatste update:

De Graafschap ontving dinsdag een schikkingsvoorstel naar aanleiding van de ongeregeldheden in de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles. De tuchtcommissie legde de club uit Doetinchem een geldboete van 17.500 euro én een wedstrijd zonder publiek op. De Graafschap gaat waarschijnlijk in beroep.

/

De Superboeren lieten in een statement al weten dat men zich over een beroep zou beraden en hebben formeel gezien nog tot 5 september de tijd om te reageren. Als het aan Martin Mos, de voorzitter van de Raad van Commissarissen ligt, lijkt De Graafschap zich echter niet neer te leggen bij het voorstel.

Mos haalt op Twitter flink uit naar de KNVB: “Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar KNVB schaamt u! Wanbeleid, wanbeleid, wanbeleid en dan een klein clubje zo’n straf opleggen. Waardeloos! Boos, boos, boos en nog bozer. Ik heb echter het geheugen van een olifant. Shit-KNVB! Ik vind het allemaal prima. En nu? Geen respect meer, KNVB-maffia!”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha, lekker doordachte reactie van deze man. Brengt de club alleen maar nog meer imagoschade toe met dit soort opmerkingen!

31 augustus 2016 om 10:17

Lekker toch, ongenuanceerd.
Geen censuur, geen dubbele agenda, hij zegt gewoon wat hij er van vindt. Geen al te beste vertegenwoordiging van De Graafschap, maar hij heeft wel lef

31 augustus 2016 om 10:18

Idd! En de recente voorgeschiedenis tussen de club en de knvb speelt natuurlijk ook mee..

31 augustus 2016 om 10:25

Het is inderdaad leuk om iemands spontane reactie te lezen i.p.v. een weloverwogen standaardpraatje. Echter denk ik niet aan de voorzitter van de RvC is om zich zo uit te laten. Ondanks dat hij ook maar een mens is moet juist iemand met zo'n hoge functie zich net zo emotioneel uitlaten. Hoe kun je anders als club nog serieus worden genomen wanneer je de supporters aanspreekt op hun gedrag?

31 augustus 2016 om 10:18

En de Knvb zichzelf ook met dit soort overdreven sancties.

31 augustus 2016 om 10:20

@panerai
Wanneer een thuispubliek op de vuist gaat met spelers van de tegenpartij is dit zeker geen overdreven sanctie! Je behoort nu eenmaal de veiligheid van de spelers te waarborgen en als je dat niet doet flink straffen!

31 augustus 2016 om 10:22

Het veld werd bestormd door ''supporters'' die de tegenstanders op kwamen zoeken. Wat moet er dan gebeuren voordat het stadion een keer leeg moet blijven? Bij de Uefa gebeurt dat om minder hoor...

31 augustus 2016 om 10:31

De eerste wedstrijd in Deventer kwamen ook supporters het veld op om met flessen en vuurwerk naar het uitvak te gooien. Hoor je daar iemand over?

31 augustus 2016 om 10:40

Ook niet goed, maar ik vind het aanvallen van spelers nog een tandje erger

31 augustus 2016 om 10:47

@nrvier, nee vind ik niet erger. Het veld betreden zou je gewoon een permanent stadionverbod moeten opleveren als supporter. Je hebt er niks te zoeken. En mocht er dan eens iets moois gebeuren zoals een bekerwinst ofzo en de supporters komen feesten kan je het achteraf eens terugdraaien. Je hebt gewoon bij je stoel te staan en te kijken naar het voetbal

31 augustus 2016 om 10:54

Niels, toevallig werkzaam bij KNVB? Met zulke verhalen wordt ook van alles opgeblazen. Laat ik ten eerste zeggen dat ik afkeer wat PAAR supporters hebben gedaan, spelers van GAE aanvallen. Echter zijn zij er al voor gestraft! De overige supporters kwamen het veld op om hun spelers een hart onder 't riem te steken. Moeten we passie tussen spelers en supporters straffen?

31 augustus 2016 om 11:15

De Knvb staat in deze volledig in zijn recht. Publiek heeft niets op het veld te zoeken. Als De Graafschap de veiligheid van spelers niet kan garanderen dan moeten ze bloeden.

Je opmerking slaat dus helemaal nergens op Panerai!

31 augustus 2016 om 11:32

Boete van 12500 euro.

31 augustus 2016 om 11:38

Ff het persbericht van de Knvb lezen!
Boete van 12.5k voor de Go Ahead. Daarnaast een voorwaardelijke wedstrijd zonder publiek met een proeftijd van 2 jaar.

Daarnaast kwam ook hier het eerste vuurwerk uit het uitvak. Dit resulteerde weer in dat hetzelfde stuk vuurwerk werd teruggegooid het uitvak in.
Na afloop werd er wederom een stuk vuurwerk het uitvak in gegooid. Typisch geval van: Actie-- reactie. In geen geval goed te praten, maar daar is go ahead dus ook voor gestraft wat hopelijk valt te verhalen op de schuldigen.

31 augustus 2016 om 12:44

Nou, spelers aanvallen...

Meer spelers uitdagen, grimmige sfeer. Is al bij al erg genoeg natuurlijk, ik wil niets goedpraten, de enige waarneembare 'aanvallen' kwamen van Eagles spelers Wolters en die 2e keeper.

Bovendien daagde de Eagles selectie de graafschap supporters ook uit door te gaan juichen bij het graafschap vak ipv bij het eigen uitvak. Ik zeg niet dat de straf onterecht is, maar waar blijft de hele rol/schuld van de Eagles in dit verhaal?

Edit: ohja ook Eagles dus; dan kan ik er toch prima mee leven.

31 augustus 2016 om 10:45

Heerlijk. Eindelijk geen door mediatraining murw geslagen kleurloze bestuurder. Meer van dit aub, heeft het voetbal hard nodig.

31 augustus 2016 om 12:24

Nah, ongenuanceerde emotionele uitspraken van een voorzitter heeft geen enkel bedrijf nodig. Gewoon dom van Dhr. Mos.

31 augustus 2016 om 10:53

Hij heeft toch een punt? Volgens mij heeft Ajax geen wedstrijd zonder publiek moeten spelen na de bekerfinale tegen PEC (vuurwerk naar spelers gooien) of de doodsbedreiging tegen Vermeer, of het aanvallen van de keeper van AZ.
Feyenoord ook niet als er weer eens 100 aanstekers naar de cornervlag worden gegooid.
Het is gewoon een beetje hypocriet.

31 augustus 2016 om 13:31

@feye88

De thuis spelende club is verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion. Ajax speelde niet thuis maar in de Kuip en was niet verantwoordelijk voor de veiligheid die dag. Vuurwerk werd overigens naar de eigen Ajax spelers gegooid.

En ja, Ajax moest zonder publiek spelen tegen AZ nadat de keeper van Az was gemolesteerd. Tevens werd de 1-0 voorsprong terug gedraaid. Was je zeker vergeten.

Dus nee, niets hypocriet.

31 augustus 2016 om 13:37

Ajax is gewoon verantwoordelijk voor zijn eigen supporters. Zeker in een bekerfinale in een neutraal stadion. Dat argument gaat niet op.
Het maakt ook geen drol uit naar wie je vuurwerk gooit.

Wel ironisch dat de KNVB zijn zaakjes zelf niet op orde heeft en De Graafschap hard straft. Maar ok, de ongeregeldheden kunnen ook niet door de beugel natuurlijk. Kun je dit soort dingen niet verhalen op de supporters die verantwoordelijk zijn?

31 augustus 2016 om 10:22

@rodyboss
Wat heeft het één met het ander te maken? De tuchtcommissie doet dit schikkingsvoorstel en die heeft toch niets van doen met de chaos bij de Knvb?

31 augustus 2016 om 11:06

Als een club zijn zaken goed op orde heeft kan het de boete verhalen op de daders. Het Kyocera stadion is daar een mooi voorbeeld van.

31 augustus 2016 om 11:44

Deze uitspraak komt van de tuchtcommissie, niet van het dagelijks bestuur dus wat is je punt?

Hier komen zo een flink aantal boze reacties. ...en dan gaat hij roepen dat ie gehackt is ...
Of een of ander slap excuus

31 augustus 2016 om 10:19

Perongeluk verstuurt terwijl de mobiel in z'n broekzak zat.

31 augustus 2016 om 12:23

Dan kennen jullie Mos nog niet

Dan had hij 'zijn supporters' maar beter in bedwang moeten houden, met dat domme gezwets van hem. Moet toch best te doen zijn, bij een 'klein clubje'. Zo'n straf is echt niet buitenproportioneel als je ziet wat er voorgevallen is.

31 augustus 2016 om 10:57

Dat zijn geneens supporters
Deze supporters volgens jou hebben het verpest voor de normale supporters.
KNVB Maffia!

31 augustus 2016 om 11:08

Hahahahaha!! Dan hadden de 'echte' supporters toch moeten ingrijpen en de 'nep' supporters tot de orde moeten roepen? Is dat gebeurd? Even denken.. nee!

Zo'n dom geouwehoer altijd.. het zijn geen 'supporters' maar gewoon relschoppers. Ze zitten toch op de tribune en ze zingen toch met z'n allen voor de superboeren? Dat noemen wij in de volksmond gewoon supporters hoor.

En ik maar denken dat in een tweet maar 140 teken konden..
Maar ik snap zijn woede volkomen. Zijn club kan in de ogen van de bond niets goed doen. De Knvb is voor hem geen bond meer voor clubs, maar politieagentje die zelf ook over de schreef gaat. De Graafschap is een groot slachtoffer van het complete wanbeleid in Zeist. Het is alleen niet zo slim om het zo richting de Knvb te verwoorden.

31 augustus 2016 om 10:23

Klopt. Best een lang verhaal op Twitter als je maar 140 tekens mag gebruiken...

31 augustus 2016 om 10:25

Het waren 3 tweets. Maar ik snap het wel. Fans gingen op de vuist met de spelers van de tegenstander. Als je de veiligheid van de spelers niet kan garanderen is een boete gewoon terecht. Verhaal het maar op de raddraaiers.

31 augustus 2016 om 10:26

@jansen Joenite
Nee de tuchtcommissie moet dit gewoon met de mantel der liefde bedekken en de supporters van De Graafschap spelers van een tegenpartij laten aanvallen. Dit heeft niets met wanbeleid in Zeist te maken maar met wangedrag van supporters in Doetinchem! Wie zich brandt moet op de blaren zitten. Wat er verder rond FC Twente heeft afgespeeld heeft hier niets mee van doen!

31 augustus 2016 om 10:30

Daarom heeft hij de tekst verdeeld over drie tweets.

31 augustus 2016 om 10:30

Hij moet zijn woede op de supporters richten die het veld op liepen om met spelers van de tegenstander op de vuist te gaan.

31 augustus 2016 om 10:56

Slachtoffer ? Hoezo? Omdat ze terecht gedegradeerd zijn ? Of terecht zijn bestraft omdat men de veiligheid van spelers niet hebben kunnen garanderen ? Kom op zeg moet de Knvb dan zeggen ach laat maar want jullie hebben t al zo moeilijk ? Nee gewoon zeer terechte straf .

Deze voorzitter is nu boos omdat zijn supporters spelers van de tegenstander aanvielen? En dan calimerogedrag gaat vertonen om medelijden en steun te krijgen. Spelers moeten op het veld altijd veilig zijn en als dit niet zo is dan moet hier tegen opgetreden worden. Moeten we wangedrag dan maar gaan belonen? Ik dacht t niet!!!

31 augustus 2016 om 10:33

Deze voorzitter is boos, omdat de tuchtcommissie zich in een paar gevallen niet aan de regels hield en De Graafschap daar de dupe van werd en men zich nu ineens heel strict gaat opstellen door direct een wedstrijd zonder publiek te geven (terwijl dit normaal eerst een voorwaardelijke is) en een van de hoogste boetes voor dit soort dingen. En weer is De Graafschap de dupe. Ik snap het wel een beetje, maar ik ben het niet met hem eens.

Heerlijk, gewoon zeggen wat je denkt! Zo hoort het, ongeacht wat andere daarvan vinden.

Ik vind de straf nog licht, te licht. Wat er op die dag gebeurde was schandalig.

Is toch niet zo'n hoge straf? Supporters die feestvierende spelers van de tegenpartij aanvallen. Naast het feit dat het bijzonder onsportief is, ook nog eens gevaarlijk.

Eerst je eigen publiek maar eens opvoeden en dan misschien klagen bij de Knvb.

Je kan de knvb best veel verwijten tov hun houding en acties naar kleine clubs. Zelfs tot aan onbetrouwbaar toe. Zoals bijvoorbeeld niet de afgesproken evaluatie houden van de belofteteams in de jupiler league. Maar als je supporters spelers van een tegenpartij aanvallen dan rest je niets meer dan een mea culpa. En nederig je straf ondergaan.

De graafschap zou gewoon moeten degraderen om t feit dat hun supporters spelers van de tegenstander aanvallen. Heeft niets met een professionele.BVO te maken en het gedrag van deze malloot ook niet. Straf is veel te licht

31 augustus 2016 om 10:57

Dan wordt de eerste divisie wel groot. Want viel een ajax supporter ook geen speler van AZ aan ? En vielen Twente supporters buiten het stadion geen Utrecht spelers aan ?

Zo zijn er volgens mij nog meer voorbeelden.

Ik wil het niet goed praten, maar als je goed kijkt zijn er ongeveer 5 supporters die duwen / trekken / slaan of schoppen met enkele GAE spelers. Een straf is op zijn plaats, maar dan moet je geen onderscheid gaan maken in straffen. Welke straffen hebben Ajax en Twente gekregen voor het aanvallen van spelers ? Deze straffen zijn anders dan deze straf.

Zo'n reactie verwacht je van een supporter niet van je voorzitter!
Wat had hij dan verwacht dat ze er mee zouden weg komen. Die hele wedstrijd waren de supporters al opgefokt bezit en konden zich vrij bewegen naar alle tribunes. Het vervolgens dan raar vinden dat er een paar 100 supporters vervolgens zo het veld op konden. En met als klap op de vuurpijl dat ze een beetje beginnen te rellen tegen onze spelers.

Daar zal voetbalminnend Nederland vast sympathie voor hebben.

31 augustus 2016 om 10:46

Ik weet niet of je het weet maar go ahead is ook gestraft met een geld boete en voorwaardelijke wedstrijd zonder thuis supporters vanwege de onregelheden bij jullie thuis wedstrijd

31 augustus 2016 om 11:00

maar waren er bij de thuis wedstrijd van GAE ook geen supporters van GAE op het veld ? En gooiden deze supporters geen stenen en vuurwerk in het Graafschap vak ?
En waren er onlangs ook geen ongeregeldheden bij de wedstrijd GAE - Ajax ?

Dan mag de voorwaardelijke schorsing zonder publiek voor GAE ook wel omgezet worden naar een onvoorwaardelijke wedstrijd. Want ook bij GAE zijn er wel vaker ongeregeldheden.

31 augustus 2016 om 11:16

Ja laten we de boel lekker omdraaien.
Wat heeft mijn club hier nou mee te maken. Reageer puur op de voorzitter van de Graafschap.

Ik weet ook wel dat er bij mijn club ook wel is ongeregeldheden plaats vinden. Ook dat keur ik af.

En dat verhaal van de Graafschap thuis is complete onzin. Behalve dat de supporters het veld op zijn gekomen vanwege vreugde en niet om te gaan rellen. Wezenlijk verschil.

Ook zijn er helemaal geen stenen en vuurwerk gegooid. Ja de Graafschap supporters vonden het nodig om vuurwerk het gezinsvak te gooien. Wat ze overigens weer flikte in de uit wedstrijd. Dat is de realiteit. Ik was erbij. Jij niet. Kijk maar is even goed op youtube. Ben benieuwd of jij de beelden kan vinden waar wij zogenaamd met vuurwerk gooien.

Bij de Graafschap hebben ze moeite schijnbaar om eens in de spiegel te kijken. Eerder meenden ze dat ze de ontsnappingsclausule 'jullie blijven in de eredivisie als Twente degradeert' als feit konden opeisen. Terwijl ze door een sportieve wanprestatie nergens recht op hadden.
Nu ook weer, de 'supporters' hebben zich niet zo maar misdragen. Het was gewoon belachelijk, spelers van de tegenstanders aanvallen... De straf is meer dan terecht dus niet zeuren. Gewoon de supporters in toom houden.

1) Deze reactie past wel bij de actie waarvoor ze gestraft zijn. Ondoordacht, achterlijk en je benadeeld je club. Toch typisch.

2) Waar ik het dan wel weer mee eens ben is dat deze straf niet klopt mer eerdere opgelegde straffen. Neem bijvoorbeeld het, tot 2x toe massaal vuurwerkgooien van Ajax, daar was de straf de eerstvolgende uitwedstrijd in de beker zonder publiek. De overtreding is dan niet geheel hetzelfde maar er ook zeker niet minder zwaar om en de straf is heel wat zwaarder!

3) Hoeveel supporters hebben er uiteindelijk een stadionverbod gekregen, waar ze namelijk ook rekening mee houden is het geregel achteraf en er waren in ieder geval genoeg beelden voor flink wat aanhoudingen. Denk dat je als club ook voortaan in je voorwaardes moet zetten dat bij het bewust schade aanbrengen van je club jij mee verantwoordelijk bent voor het ophoesten van de kosten. Dus de boete + het gemis aan inkomen van zo'n wedstrijd.

Ik vind het niet zo vreemd dat je een wedstrijd zonder publiek moet spelen als je fans de tegenstander aanvallen op het veld. Natuurlijk is het geen lichte straf, maar het vergrijp was ook niet klein. Dat de tuchtcommissie in andere gevallen heeft gefaald zoals bij FC Twente zou niet moeten betekenen dat alle clubs maar voortaan lagere straffen moeten gaan krijgen voor andere fouten die er niks mee te maken hebben.

Ik kan me volledig voorstellen dat ze bij de Graafschap flink gepikeerd zijn na alle perikelen van afgelopen zomer. Ze zijn zelf speelbal geweest in een maandenlange soapserie tussen de KNVB en Twente. Dit staat natuurlijk los van het veldbestormen van de supporters, echter had de KNVB zich in mijn opinie wel coulanter kunnen opstellen.

Dat deze voorzitter zich nu online zo laat gaan vind ik kinderachtig, maar misschien probeert hij alleen populair te doen tegenover de supporters door in hun taal te spreken.

Ik begrijp de frustratie, maar deze straf zat er natuurlijk aan te komen. Al ben ik van mening dat de boete overbodig is na de gebeurtenissen van de afgelopen tijd, is het niet acceptabel dat supporters zich na een wedstrijd zo erg misdragen. Ik hoop dan ook dat de club die boete gaat verhalen op een aantal van die "supporters".

De reactie van de voorzitter is dan wel een aanfluiting. Uiterst onprofessioneel en niet acceptabel. Misschien win je er wat zieltjes mee, maar verder helpt hij de Graafschap hier absoluut niet mee. Pak dat groepje "supporters" aan zou ik zeggen, dat zijn de echte daders.

Nou, dit vind ik een zeer terrecht straf, eigenlijk vind ik hekken onverantwoord bij de Graafschap en zou ik ook voorwaardelijk opleggen dat er hekken moeten komen als het nog eens gebeurd. Dit was echt van de zotte, spelers aanvallen van de tegenstander, ze komen er nog genadig vanaf.

Deze voorzitter lijkt mij verder ongeschikt, Knvb heeft een goede straf opgelegd.

Deze beste man beseft zich niet dat hij de club voor schut zet.
Als de club verstandig is,dan zoeken ze uit welke supporters erbij betrokken waren en verhalen ze de boete op hen.
Hij heeft gelijk dat er niks klopt binnen de Knvb,maar wat de supporters van De Graafschap hebben gedaan is onacceptabel. Nu krijgen ze 1 wedstrijd zonder publiek en een boete van 17500,maar de Knvb had ook zomaar punten kunnen innemen. Ik denk dat mr Mos zich nu even gedeisd moet houden,om erger te voorkomen. En al die procedures die ze starten..man investeer dat geld in een goede selectie,en knok je sportief terug naar de eredivisie!

Deze vz. RvC Martin Mos - die ik verder niet ken - heeft zichzelf laat staan zijn supporters in de hand. Hij laat aan zijn supporters zien dat hij er namens de RvC toch geen punt van maakt wanneer er spelers gemolesteerd worden. Waarschijnlijk banger voor zijn eigen supporters dan de Knvb. Overigens vind ik een boete van 17.500 euro niet te hoog.

Wat op andere velden gebeurd doet er niet toe. Volgens mij heeft Ajax bij het Esteban-incident de volgende morgen direct de boete betaald en er niet over geluld.

De Knvb is momenteel organisatorisch een rokende puinhoop maar nog niet zo'n zwartgeld mafia als de Fifa. Die populistische slachtofferrol kan hij beter niet op twitter uitventen, dat pas een voorzitter van een betaald voetbalclub niet. Maar goed, de schade is nu al lang en breed geleden.

Als ik dit afzet tegen de boete die Willem II krijgt voor georganiseerd professioneel vuurwerk voor en het betreden van het veld na wedstrijd tegen NAC zonder enige wanklank dan komt de Graafschap nog goed weg.

Let wel, dit is een vz. Rvc. Dat is noch de Algemeen Directeur, noch de Technisch Directeur van De Graafschap. Een RvC hoort reflectie en kritisch denkvernogen te bieden aan de directie maar daar is de beste man niet toe in staat.

De boete vind ik begrijpelijk maar een wedstrijd zonder publiek gaat te ver. Men ging het veld op om de spelers te bedanken voor het seizoen, daarom stonden die supporters op het veld. Vervolgens waren er helaas enkele leeghoofden die ruzie gingen zoeken met de spelers van Gae. Je kunt in mijn ogen niet 12.000 goede supporters straffen voor iets waar zij geen aandeel in hadden.

31 augustus 2016 om 13:38

Tja Ajax werd destijds bestraft door een enkele gek die de keeper van AZ aan viel. Ook direct een boete plus een thuiswedstrijd zonder publiek. Tevens werd de 1-0 voorsprong geschrapt.

31 augustus 2016 om 20:00

Onzin, supporters horen op de tribune thuis

Je supporters rennen het veld op en slaan in op spelers van GAE? Graafschap moet zich schamen.

Volgens mij komt de Graafschap goed weg. Er zijn zelfs rake klappen uitgedeeld aan go ahead spelers. Dan heb je de boel toch aardig uit de hand laten lopen? Die man kan beter zijn verantwoordelijkheid nemen en beterschap beloven.

31 augustus 2016 om 12:55

Andersom; Eagle spelers hebben rake klappen uitgedeeld aan Graafschap supporters.
(erg genoeg dat een aantal Graafschap supporters überhaupt richting de Eagles selectie liep hoor)

31 augustus 2016 om 15:07

Eagles maar een wedstrijdje zonder spelers dan...

Kan me voorstellen dat hij zo reageert.
En zeker hoe de voor geschiedenis met de knvb (maffia ) is gegaan .
Dus ga vooral in beroep

echt slim dat hij zo reageert, hij beschadigt nu alleen maar het imago van de club.
met deze opmerking bereik je niks behalve dat ie zelf ook nog eens een boete krijgt.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren