Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Virgil van Dijk: ‘Als wij aanvallen, staat Lionel Messi in hoekje te chillen'

Laatste update:

Liverpool leek woensdagavond aardig grip te hebben op Lionel Messi. De ploeg van Jürgen Klopp kon hoe dan ook niet voorkomen dat de aanvaller van Barcelona tweemaal scoorde in de eerste halve finale van de Champions League: 3-0. Na een inzet op de lat benutte Messi een rebound en uit een schitterende vrije trap vanaf 29 meter tekende hij voor het slotakkoord. “Hij is een fantastische speler, dat is vrij duidelijk”, erkende Virgil van Dijk.

“Het moeilijke met hem is: als wij aan het aanvallen zijn, staat hij ergens in een hoekje of zo te chillen”, gaf de Oranje-international als voorbeeld. “Je moet zó ontzettend scherp zijn qua defensieve organisatie. We wisten dat we aan de bal gevaarlijk konden zijn via de kant waar Messi staat, maar bij makkelijk balverlies of moeilijke ballen zoeken ze hem en proberen ze het ons moeilijk te maken op de counter.”

“Ik denk dat hij de beste speler ter wereld is. Hij heeft net dat beetje extra dat hij in de loop der jaren heeft laten zien.” Andy Robertson erkende na afloop dat ‘iedereen weet hoe goed Messi is’. “Hij is de beste voetballer ter wereld, maar ik denk dat we het relatief goed tegen hem hebben gedaan. Messi benutte een rebound en zijn vrije trap was subliem, daar kun je niks tegen doen. Hopelijk kunnen we hem volgende week dinsdag in toom houden. Dan zullen we zien waartoe wij in staat zijn.”

Van Dijk weet dat de kans aanwezig is dat Liverpool een prachtig seizoen zonder prijzen zal afsluiten. “Maar daar denken we nog niet aan”, benadrukte hij. “'We beleven een zeer goed seizoen en proberen dat om te zetten in prijzen. Maar als dat niet lukt, dan moeten we blijven knokken. We kunnen trots zijn, want we speelden tegen een van de beste ploegen ter wereld en kregen grote kansen. We zitten nog op twee fronten in de race, veel teams zouden dolgraag in die positie willen zitten. En in het voetbal is alles mogelijk. We geloven, en zullen erin blijven geloven. Zo zijn we. We geven nooit op.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk niet dat Liverpool nog een kans gaat maken, ze deden het niet slecht maar 3-0 is een dramatische uitgangspositie , 1 tegengoal en het is sowieso klaar.

2 mei 2019 om 08:14

Heel jammer voor Liverpool, maar ze lijken toch naast de de grote prijzen te gaan grijpen. Had dit team meer gegund, vooral in de Premier League. Maar goed, er is nog een kleine kans. CL is natuurlijk over, wat was Messi weer magistraal gisteren.

Toch een beetje Liverpool in een notendop, leuk spel, mee doen om de prijzen, maar aan het einde van het seizoen toch met lege handen. Volgend seizoen moet Klopp toch wat gaan winnen, anders komt er ook veel druk op zijn schouders ben ik bang.

2 mei 2019 om 07:34

Anfield is prachtig en daardoor heeft Liverpool altijd sympathie, het is leuk dat Wijnaldum en van dijk er spelen. Maar buiten van van dijk, salah en mane zou geen enkele speler basis staan bij barca, city, Bayern enz. Klopp is een genie dat hij het zo ver heeft geschopt in zowel de competitie als in de champions league.

2 mei 2019 om 07:48

Misschien niet bij Barça, maar ik denk dat Bayern en City maar al te graag meer spelers van Liverpool in hun basis zouden willen. Denk oa aan beide backs, Matip, Fabinho en misschien ook Wijnaldum wel.

2 mei 2019 om 07:52

Sorry hoor maar city heeft op de positie van wijnaldum toch veel betere spelers rond lopen. Vind daarnaast fernandinho beter dan fabinho. Matip doet het ook alleen goed naast van dijk. Haal daar virgel weg en matip zakt door het ijs

2 mei 2019 om 08:50

Dan denk ik dat je Matip toch echt te kort doet. Die is niks minder dan Laporte, Otamendi of de Kompany van nu. Daarnaast zou ik TAA en Robertson altijd verkiezen boven Zinchenko en Walker.

2 mei 2019 om 09:03

Klopt de backs van liverpool zijn echt beter dan de backs van city. Walker vind ik daar totaal niet passen. Bij Matip weet ik het niet zo. Kan zijn dat ik hem onderschat hoor. Maar vond hem voor de periode van Dijk niet zo.

2 mei 2019 om 10:30

Matip beter dan Laporte, Otamendi of Kompany?

Nee Matip is echt een koekenbakker. Daar waar Liverpool Messi in de tang had, verzaakten Matip en Gomez aan de rechter kant met Suarez en Coutinho waar weinig druk op werd gegeven en de eerste 2 tegentreffers tot gevolg.

Wel vond ik Van Dijk ook te weinig ingrijpen. Grijpt toch te weinig in wanneer het er toe doet.

2 mei 2019 om 11:04

Ik zeg niet beter, maar niks minder. Laporte is een goeie verdediger, maar vind ik niet per definitie beter. Otamendi vind ik geen absolute top. Kompany was een van de beste centrale verdediger ter wereld, maar is inmiddels ver van dat niveau verwijderd en daar zie ik hem, gezien zijn leeftijd, ook niet meer terugkeren.

2 mei 2019 om 07:49

Beetje nonens, het is, in mijn ogen, dat ze Barcelona treffen, andere clubs op aarde spelen ze van de mat. Ze staan alleen met lege handen omdat barca de beste is op dit moment en man city nummer 2, DAAROM zullen ze met lege handen staan, niet door Liverpool zelf

2 mei 2019 om 08:28

@Maurootje: normaliter gaan ze er ook af tegen Bayern, ze hadden nu alleen wat geluk. Gisteren zetten ze wel leuk heel veel druk, maar zonder rendement. Daarbij doet Liverpool het afgelopen jaar leuk en dit jaar (misschien nog het jaar ervoor ook), maar het decennium ervoor was het huilen met de pet op.

2 mei 2019 om 08:40

Tja,net zoals ajax er normaliter afgat tegen, tja, alle clubs waar ze tegen speelde....

2 mei 2019 om 09:11

@4ever4ajax: Aparte conclusie. Liverpool presteert vaak juist erg goed in Europa, maar heeft ook te maken met een sterke nationale competitie. Toch hebben ze vorig jaar de finale gehaald, daarvoor de finale van de EL. In de jaren daarvoor ook nog een halve en kwartfinale CL, halve finale EL en als je nog iets verder teruggaat, kom je weer bij een verloren en gewonnen CL-finale. Er zijn niet heel veel clubs die dat beter doen.

2 mei 2019 om 10:25

Haha welk geluk hadden ze dan tegen Bayern? Bayern op Anfield geen enkel schot op doel gegund, en op Bayern 1-3 gewonnen...

2 mei 2019 om 12:33

4everAjax

Jij hebt geen minuut gezien van het tweeluik Lfc - Bayern, althans dat hoop ik voor jou.

2 mei 2019 om 08:17

Ik vraag me af hoe lang Klopp mag blijven zitten zonder tastbare resultaten/prijzen. Liverpool heeft de afgelopen jaren meer dan 400 miljoen geïnvesteerd maar heeft er nog geen League Cup, FA Cup, Premier League of Champions League voor terug gezien!

Ja, Liverpool heeft meer uitstraling dan onder Rodgers. Maar dat komt in mijn ogen puur en alleen omdat Klopp meer charisma heeft en zelf zijn transfers mag doen, dat mocht Rodgers niet. Dan is het makkelijker om een team te smeden. Het is nog maar de vraag of dit Liverpool uberhaupt iets gaat winnen onder Klopp, want tot nu toe zijn ze door de echt grote teams constant te licht bevonden. In de competitie is Pep ze de baas en in Europa is de Spaanse top nog duidelijk een maatje te groot.

2 mei 2019 om 08:23

Maar mensen, tegen Barca.. Ik bedoel presteren in de BPL is leuk hoor maar dit is Barca. Dit is een ander level. Dit kan gebeuren en voor hetzelfde geld was Salah iets minder stijf links en trapt hij die bal gewoon binnen. 3-1 was zo anders geweest..

2 mei 2019 om 08:27

Ja, maar dat is het niveau waar Liverpool zogezegd tussen staat. Mensen doen alsof Liverpool een gelijke is aan Barca. Ondertussen hebben ze een EL finale verloren van Sevilla, een CL finale van Real Madrid en gaan ze tegen Barcelona ook niet door.

Ze zijn uitgeschakeld door veel nietszeggende clubs in de bekercompetities de afgelopen jaren met als dieptepunt (voor mij) tegen Westbromwich Albion vorig jaar en toen werd er ook geschreeuwd om Klopp’s ontslag! Klopp zat in januari 2018 gewoon klaar op de schopstoel hoor! Die laatste spurt vorm in de Champions League heeft hem heel veel sympathie opgeleverd bij de achterban, maar die is ook zo weer weg!

2 mei 2019 om 08:28

Dat is een beetje makkelijk Yoeri, tuurlijk draait het in het voetbal om prijzen maar men vergeet waar Liverpool was voor de komst van Klopp. Waren het lachertje van de competitie geworden ondanks de grote geschiedenis.
Nu staan ze met goed voetbal en een duidelijke visie in de halve finale, na vorig jaar de finale te hebben gespeeld en doen ze mee voor de titel.
Als je dit 3 a 4 jaar geleden had gezegd, werd je vierkant uitgelachen.

Nee, Klopp ontslaan is nu het slechtste wat ze kunnen doen bij Liverpool. Ze hebben de pech dat City ook ontzettend veel punten heeft gehaald (vooral tweede seizoenshelft) en in de CL van de 3 ploegen de moeilijkste treffen.

Ik kan wel genieten van dit Liverpool hoor en dat is mede dankzij Klopp.

2 mei 2019 om 08:43

En wie gaat het beter doen dan Klopp denk je?
Klopp verdient het gewoon om te blijven. Vind het een mooie match tussen club en coach.

2 mei 2019 om 08:44

Die grote geschiedenis waar mensen Liverpool altijd op beoordelen bestaat alleen niet uit elftallen die mensen wel lieten genieten. Die elftallen hebben keiharde resultaten geboekt.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik wil niet dat ze Klopp ontslaan! Ik vraag me alleen af hoe lang het genoeg is dat ze mensen wel vermaken en niets winnen. Vorig jaar was dat namelijk niet genoeg en eiste de fans prijzen! Mijn inziens is Liverpool juist een lachertje geworden omdat die Amerikaanse eigenare na Benitez dachten de club te kunnen runnen en dat terwijl ze geen verstand van voetbal hebben. Dalglish, Hodgson en Rogers mochten niet hun eigen plan trekken en moesten het doen met lachwekkende spelers.. Daardoor is Liverpool uitgelachen, ik denk dat er nu meer managers zouden zijn die succesvol zouden zijn bij Liverpool omdat ze nu een andere koers varen!

2 mei 2019 om 08:49

Ja het is net hoe je er naar kijkt. Tuurlijk heeft Klopp nu een geweldige selectie om mee te werken, maar heeft hier onder andere ook zelf een aandeel in gehad.
Hij wilde bijvoorbeeld graag met Mane werken (eerder al bij Bvb) en hebben ze hem voor 42 miljoen (uiteindelijk een koopje) kunnen halen bij Southampton.

Daarnaast herken je bij sommige trainers duidelijk een visie en een stijl in hun spel.
Bij Pep zie je het spelen op balbezit, Mourinho had zijn tactische omzettingen, Klopp heeft zijn energieke spel.
Dit deed hij bij BVB en zie je nu ook bij Liverpool. Welk team durft Barca in eigen huis met 3 man bij hun eigen zestien onder druk te zetten? Ik vind dat wel bewonderingswaardig en betwijfel of een andere trainer meer zou kunnen met deze selectie.

2 mei 2019 om 08:53

Mijn punt precies, trainers als wenger en klopp mogen 5-10 jr geen noemenswaardige prijzen pakken, terwijl mourinho/guardiola/conte worden weggehoond als ze 1 jaar geen prijs pakken. Ik hoor dan drogredenen als bouwen en ze spelen mooi voetbal, ja goed verhaal

2 mei 2019 om 09:25

@Isco24, ik denk dat die visie hem heel veel goodwill oplevert die anderen niet krijgen. Klopp hoeft niet de resultaten te boeken die een ander wel moet behalen. Dat is nog te bilijken als mensen geloven in je project, maar het uiteindelijke doel van je project en je visie moeten prijzen pakken zijn. Dat is bij Klopp niet anders.

Toen ze bij Liverpool geen uitzicht hadden op prijzen was die goede wil ook een stuk minder, toen werd ook gevraagd (ergens wel terecht in mijn ogen) hoe lang Klopp nog mocht aanmodderen.

2 mei 2019 om 09:41

@Isco24,
Mane komt niet van BVB, nooit in de Bundesliga gespeeld. Kwam van Southampton en daarvoor RB Salzburg. Verder komen er wel enkele spelers uit de Bundesliga maar niet erg veel, Firmino, Naby Keita en Matip(?). Verder helemaal eens met je punt over de visie van Klopp, uitstekende coach, waar hij ook zit. Grappig wel dat Mane verhaal, een aantal jaar geleden werd Ajax Europees uitgeschakeld door RB Salzburg en hoorde je veel mensen zeggen dat het schandalig was hoe makkelijk Ajax die donkere jongen er zomaar doorheen liet lopen, maar een jaar later deed ie hetzelfde bij Southampton en ook nog regelmatig bij Liverpool.

2 mei 2019 om 10:09

Nou Youri. Volgens mij heb jij het grote Liverpool nooit zien spelen, want dat was een goed elftal. Met spelers als Dalglish en Sounnes. Die konden goed voetballen, en in die tijd speelden de Engelse ploegen echt Engels. Veel drang naar voren.

2 mei 2019 om 10:34

Probleem bij Engelsen is dat de passing niet goed is, en dat er weinig echte creatieve middenvelders zijn die een of twee man kunnen passeren. Een speler als Ziyech, Donny en Frenkie daar loopt er geen een van op het veld bij Tottenham en Liverpool. Wat bij Ajax eerder ontbrak, was vaak fysieke krachten en positionering. Al de zwaktes zijn nu weggewerkt. Alleen een dodelijk aanvaller ontbreekt zoals Messi en Suarez.

2 mei 2019 om 11:55

Mwa daar doe je Liverpool écht kort mee, als ze 2x scoren in camp nou had Barça niet mogen klagen.
Vooral doe kans van Salah op de paal moet er 100% in.
En de verloren finale vs. Real Madrid kon echt op het conto van karius geschreven worden.

Het zijn waarschijnlijk die ogenschijnlijk nonchalante dingetjes rond die twee veldgoals van Barca waarom Van Gaal destijds aan Van Dijk twijfelde. Het leek of hij in die situaties gewoon niet alert genoeg was.

2 mei 2019 om 08:55

Bedoel je bij nl elftal of united? Van dijk was als cv toen al beter dan daley blind/rojo/jones/martins indi

2 mei 2019 om 11:38

@bochherief
Van Gaal bij NL bedoel ik. Vind het ook niet fair om Blind met Van Dijk te vergelijken. Zijn totaal verschillende types die op hun eigen manier grote kwaliteiten bezitten. Vergis je voor de speelwijze van Ajax niet in de grote waarde van het spelinzicht en de passing van Blind. In Engeland wordt er bij veel ploegen een ander soort verdediger gevraagd, dat klopt. Daarin is Van Dijk dan weer speciaal.

2 mei 2019 om 09:35

Wat een flauwekul. Deze man heeft misschien wel zijn slechtste spel gespeeld in een jaar. En volgens jouw beredenering is hij overschat of heeft hij niet de capaciteiten. van Dijk is nog steeds een vd beste verdedigers in de wereld.

2 mei 2019 om 11:41

@arnavut1
Het heeft niets met goed of slecht te maken maar of hij de situatie ‘leest’. Wanneer hij het niet zag pleit dat niet voor zijn inzicht, wanneer hij het wel zag moet hij vermoeid, geblesseerd, geblokkeerd of gewoon niet snel en wendbaar genoeg geweest zijn. Meer smaken zijn er niet.

2 mei 2019 om 09:36

Zeer mee eens. Van Dijk speelde een prima pot, maar had tenminste bij beide veldgoals meer kunnen doen. Bij de 1e ziet hij Suarez, die binnen 2 meter van hem staat, vertrekken, maar doet niks. Bij de 2e loopt hij niet door op de rebound. Hij had meer oplettendheid moeten tonen

2 mei 2019 om 13:52

@falcao

natuurlijk. en dan wel Veltman selecteren die in die tijd gelukkig niet zo heel veel fouten maakte in wedstrijden

2 mei 2019 om 17:11

Veltman is een heel ander type speler. Iets met appels en peren.

2 mei 2019 om 17:19

@falcao

nu is het een rechtsback idd maar Veltman speelde destijds onder FdB en was toen nog een centrale verdediger, net zoals Van Dijk. hij kreeg toen de voorkeur boven Virgil voor die positie

Wat bedoelt van Dijk met in hoekje chillen? Doelt ie op het ‘wandelen’ van Messi? Want Messi verdedigde gewoon veel mee en zette druk deze wedstrijd.

2 mei 2019 om 09:59

Enkel op het einde verdedigde hij mee.

Messi een waanzinnige. Toch mogen er door een tegenstander wel wat minder veren in de reet van Messi gestoken worden. Uiteraard moet er respect zijn, maar je kan Ook gewoon schijt hebben aan Messi hoor, zie Roma vorig jaar.

Messi spaart zijn krachten en kiest voor de juiste momenten om toe te slaan. Alles wat hij doet moet effectief zijn, want als hij het niet doet dan doet niemand anders het bij Barcelona. Messi en Ronaldo zijn al meer dan 10 jaar op hun best, ze spelen alles en beide zijn nu over de 30 en nog steeds zijn ze aanvallend beter dan alle andere spelers. Wat je nu wel hebt is dat ze minder snel zijn’ als je naar Salah kijkt Pff die man is jonger en je ziet hoe hij de verdediging van Barca versnelt’ die snelheid hadden Messi en Ronaldo ook maar wat salah niet heeft is het talent wat die twee hebben want als Messi nog zo snel was als vroeger dan maakten van dijk en alle andere verdedigers al HELEMAAL geen schijn van kans! Al deden ze dat gisteren ook niet ‘ Pff hij kapte ze allemaal weg niet normaal 😭😭

2 mei 2019 om 08:46

Mooie is aan Messi dat hij niet veel snelheid nodig heeft. Met zijn acceleratie, timing, bal dicht bij de voeten en schijnbewegingen kan geen een verdediger 1 op 1 stoppen. Accelereert, vertraagt laat verdediger dichterbij komen, accelereert, laat verdediger weer naderen etc.

2 mei 2019 om 08:53

Precies wat je zegt en Messi is Gwn de Einstein in het aanvallend spel’ er is geen voetballer die aanvallend zo snel alles ziet en daarop incalculeert’ echt absurd hoe goed zijn inzicht is Pff Wauuw

Van dijk stond echt te slapen bij die 1e gosl wad suarez totaal kwijt. Messi is natuurlijk buitenaards. Echter hebben verschillende italiaanse verdedigers laten zien hoe t wel mogelijk is hem af te stoppen, kan me ook een wedstrijd van varane herinneren waar messi er niet aan te pas kwam. Maar goed dat t de beste speler ter wereld is staat buiten kijf lijkt me.

Klopt Virgil, daarom is dit de beste voetballer ter wereld. Niet vreemd dat het moeilijk is om hem te verdedigen! Dan heb je Salah, maar dan heb je daar in eens Messi. #ultrabuitencategorie

Van dijk staat zowel bij de 1-0 als bij de 2-0 gewoon lucht te dekken

Tsja, zeker leuk meegedaan en het Barcelona moeilijk gemaakt maar Messi is gewoon nauwelijks 90 minjuten lang te verdedigen. Dat zal ook in Liverpool zo zijn, wil Liverpool nog doorgaan zullen ze 5 of 6 keer moeten scoren ben ik bang.

En die Salah, hoe kun je zo'n kans missen op de 3-1..??

Aldus Van Dijk; de meest overschatte speler van het hedendaagse voetbal samen met Busqets van Barca. Een ding moet ik hem nageven: iedereen is vol lof over hem, dus ik weet niet hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen. Niet door uit te blinken iig. Ik herinner mij een paar wedstrijden in het Nederlands elftal zonder De Ligt naast hem, nou nou nou....bovendien mag hij De Ligt dankbaar zijn dat hij het centrum van het Nederlands elftal met hem vormt waardoor zijn tekortkomingen minder zichtbaar zijn. En bij Liverpool heeft hij het geluk dat hij in een topteam zit waardoor hij minder vaak door de mand valt. Een paar kopdoelpunten maakt je nog geen topverdediger.

En er zijn tot mijn verbazing zogenaamde voetbalkenners en/of analisten die hem beter dan De Ligt vinden; hou toch op man! De Ligt is vier klassen beter dan deze overgewaardeerde verdediger imo.

Kijk maar naar het 1e doelpunt van Barca; Van Dijk staat er bij alsof hij zonder zonnebril recht in de zon kijkt, i.p.v. dat hij met Suarez meeloopt en de hoek afdekt. Gewoon meelopen, zorgen dat Suarez je niet voorbijkomt is het enige dat hij had moeten doen. Het verschil tussen modale verdediger en topverdediger. Zelfs dat is te veel gevraagd van deze man van 80m.

2 mei 2019 om 11:19

Dit kun je toch niet allemaal serieus menen? Hij heeft in zijn eentje de hele Liverpoolverdediging naar een veel hoger niveau getild. Wordt door de PL-spelers als beste gekozen. Analisten uit binnen- en buitenland zijn lyrisch over hem. Kan fantastische statistieken overleggen. Laat dat bij zowel Liverpool als Oranje keer op keer zien, ook in topwedstrijden. Nu prikken 2 andere wereldtoppers er een keer 2 goals in en is het volgens Kanuni53 allemaal maar een overschatte, middelmatige verdediger.

2 mei 2019 om 12:06

Uiteraard mag je ervan vinden wat je wilt, maar Van Dijk heeft afgelopen jaar bewezen een topverdediger te zijn: helft minder tegengoals bij Liverpool bijvoorbeeld. Omdat je vergelijkt met De Ligt. Ajax 30 tegengoals, Liverpool 20 (in de premier league, mind you). Als van Dijk geen topverdediger is, wie dan wel op dit moment?

2 mei 2019 om 12:07

Waarom noem je een fulham en Crystal Palace als er ook City, United, Chelsea etc in de competitie zitten?
Hij heeft pas 1 gele kaart gepakt en niemand heeft hem dit seizoen voorbij gedribbeld, en de BPL geld toch als sterkte competitie die er is.
Of wou je zeggen dat Messi en C. Ronaldo er ook weinig van kunnen aangezien ze tegen de vallecano, huesca, chievo, girona spelen.

2 mei 2019 om 12:23

Ramos, Piqué, Chiellini, De Ligt, Kompany vind ik wereldtop.

2 mei 2019 om 12:57

Klopt, en v Dijk hoort zeker in dat rijtje. Overigens zal de Ligt hierbij komen te staan als hij in een grote competitie laat zien wat hij kan.

2 mei 2019 om 12:59

Kompany? Kom op die is echt niet beter dan van dijk, de ligt heeft de potentie, maar moet zich nog meer ontwikkelen maar om hem nu al beter te vinden dan van dijk dat nog niet.
Chielini en Ramos kan ik mee inkomen, Pique kan geweldig zijn, maar heeft ook zijn foutjes ala De Boer.

2 mei 2019 om 13:52

Deels mee eens vwb De Ligt, alleen is het zo dat De Ligt zich wel degelijk heeft bewezen in topwedstrijden zoals tegen Real en Juve en Ned elftal. Want dat zijn wel de wedstrijden tegen de allerbesten.

Je hoeft nl niet in een topteam te spelen om top te zijn, als je maar in topwedstrijden top speelt. Dat is de maatstaf volgens mij.

Het voordeel van het spelen in een topteam is dat je er nog beter van kan worden imo.

2 mei 2019 om 15:17

Van dijk heeft tegen topteams en landen zich bewezen, zelfs in zijn periode bij Southampton... dus snap nog stees niet wat je tegen vandijk heb.

2 mei 2019 om 12:08

@kanuni: Wat had van dijk dan moeten doen bij de 1e goal man. Hij kon meelopen ja, maar de bal was zo perfect dat hij dan zelfs niks kon doen. Sommige ballen zijn gewoon niet te verdedigen. Vind het net zo idioot dat mensen hem de 2-0 aanrekenen waar de bal toevallig perfect voor messi valt.

2 mei 2019 om 12:36

Lacazette; Suarez staat in zijn gezichtsveld en ook nog verder van het doel in tegenstelling tot Vvd. Dit betekent dat VVD een voorsprong van ong een seconde heeft. Tel daarbij op dat Suarez met zijn hand aanwijst waar hij de bal wil hebben en het feit dat de bal nog van de voet van Alba moet vertrekken kom je uit op ong 2 seconden voorsprong vooropgesteld. Natuurlijk heeft Suarez een hogere handelingssnelheid maar neemt niet weg dat VVD qua tijd en overzicht in het voordeel is. Het enige dat hij imo had moeten doen is meelopen met Suarez en de korte hoek dekken. Dan had die bal er nooit ingekund met Van Dijk naast hem.

Was het met je eens geweest door te stellen dat die bal niet te verdedigen was doordat Suarez uit de rug van VVD komt maar dat is hier niet het geval.

Ben het eens dat het een moeilijke situatie is en dat je ontzettend snel moet zijn maar van de beste speler van de PL had ik meer verwacht in deze wedstrijd. Hier gaat het om natuurlijk, verschil tussen modale verdediger en absolute topverdediger.

2 mei 2019 om 13:00

Al die verdedigers die je opnoemt hadden zeer waarschijnlijk hetzelfde geregeerd, op chielini na misschien.

2 mei 2019 om 15:06

Ik weet niet wat ik erger vind, dat je Busquets overschat vind of dat niemand hierop reageert. Als je Busquets overschat vind, dan snap je er niet veel van vrees ik.

Is een van de belangrijkste pionnen in het barça spel sinds zijn debuut, de absolute draaischijf in het elftal. Is zowat de intelligentste speler die er rondloopt en ik zou hem voor niemand inruilen. Busquets is ongelofelijk onderschat, dat zou nog op zijn plek zijn.

Daarnaast, Van Dijk overschat noemen vind ik wel wat te ver gaan. Ik ga ermee akkoord dat er een grote hype rond hem is, speelt ook een fenomenaal seizoen in de PL. Echter is hij niet gewend te anticiperen op het spel dat barca speelt. Barca speelde gister zeker en vast niet denderend, maar was wel erg efficiënt. Achja, we zullen zien wat de return brengt.

2 mei 2019 om 16:19

Beste Ifcbi;

Wellicht dat ik er minder kijk op heb dan jij, ondanks dat ik 8 v/d 10 wedstrijden van Barca kijk maar leg mij nou 's uit wat voor toegevoegde waarde Busqets in dit elftal heeft? Denk jij nou werkelijk dat als je hem vervangt door de visboer op het plein, Barca ineens niet meer draait en de passes niet meer aankomen waardoor we helaas Messi niet meer keer op keer kunnen zien schitteren? Want zo breng jij het nl.

Of is het mijn gebrek aan voetbalkennis dat ik op mijn leeftijd nog steeds niet weet of hij nou een aanvallende middenvelder is of een verdedigende? Mi speelt hij op 10, aangezien hij centraal op het middenveld staat. Het enige dat ik hem zie doen is de bal aannemen om hem vervolgens of breed te spelen of terug. Want een bal diep spelen heb ik hem nooit zien doen, laat staan een assist of een doelpunt. Onder druk bezwijkt hij, getuige het feit dat hij volgens de statistieken het meeste balverlies lijdt in wedstrijden dat Barca niet weet te winnen.

En verdedigend zie ik hem ook geen wonderen verrichten omdat hij te traag is en ik hem nooit een veelbelovende aanval heb zien ontregelen. En gisteravond vond ik hem de slechtste speler op het veld, ook nog beschermd door die pipo Kuipers door hem geen 2x geel te geven voor theater en een veelbelovend aanval van Liverpool onreglementair te stoppen.

Dat hij een onderdeel is van een goed lopend, geoliede machine is een feit, echter als je daar een ander poppetje neerzet zal de machine ook lopen hoor. Hij komt bij lange na niet in de buurt van Xavi of Iniesta, waar ik wel veel bewondering voor heb en waar ik met genot naar keek. Met hem erbij heb ik het gevoel dat Barca met 10 man speelt. Die Arthur bijvoorbeeld is 3 klassen beter dan Busqets maar Valverde heeft de ballen niet om hem daar neer te zetten, al ben ik ook van mening dat Valverde nog slechter zijn werk doet dan eerstgenoemde.

Zit ik er nog steeds naast of zie jij dingen die ik niet zie of was die uitspraak van jou een Johan Derksennetje of nagepraat van die zogenaamde top voetbalanalisten van Ziggo (wim Kieft, Youri Mulder en Van Gaal uitgezonderd) en Veronica die wekelijks hun zakken vullen met kletspraat alsof zij er kijk op hebben??

Je bent vol lof over hem, begrijpelijk gezien je clubvoorkeur, maar inhoudelijk heb jij dus ook niets belicht waardoor mijn mening onderuit is gehaald. Waarom is hij de absolute uitblinker? In wat? Of heb ik al die tijd naar Barca B zitten te kijken abusievelijk?

Nou, het was eerder van Dijk die stond te chillen nadat de bal van de lat terug het veld in kaatste en Messi daar razendsnel op anticipeerde. Van Dijk stond aan de grond genageld, en hij beschikt al niet over de snelste eerste meters. Aardige verdediger, maar niet meer dan dat. Overigens, Messi is niet in toom te houden.

2 mei 2019 om 10:55

Pinko, jij hebt er verstand van, zo denk ik er net zo over!

Het is natuurlijk geen koekebakker, een aardige verdediger maar niet meer dan dat. Dat je Messi niet kunt afstoppen is iedereen wel bekend maar dat deze man zo gehypet wordt is mij nog steeds een raadsel.

2 mei 2019 om 12:06

Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat je v dijk daar de schuld van kan geven. Je hebt minder dan een seconde de tijd om te reageren als een bal van de lat komt en messi kreeg hem op een presenteerblaadje. Er was geen enkele mogelijkheid voor van dijk om daar tussen te komen. Hij kan toch niet gokken waar de bal komt, voor hetzelfde geld sprong de bal van de lat in v dijks voeten.

2 mei 2019 om 12:10

Makkelijk om op deze manier een zonde bok te kiezen.
Iedere verdediger zou hetzelfde reageren zoals die 2-0... bal komt vanaf de lat, niemand die dan nog kijkt of er een mannetje aan loopt.
Puur instinct om de bal te volgen.

2 mei 2019 om 15:08

Er zit een wezenlijk verschil in klasse tussen van Dijk en Messi, dus is het niet meer dan logisch dat Messi veel eerder anticipeerde op de ontstane situatie. Maar van Dijk deed helemaal niets - gelukkig stond hij niet zo te grijnzen als zijn coach. Die leek bij de verkeerde wedstrijd te zijn beland....

Dribbelend kom je van Dijk haast niet voorbij en ook in de lucht is hij haast niet te kloppen. Met tiki-taka voetbal en steekpassje heeft van Dijk het echter wat lastiger. Hij komt wat handelingssnelheid tekort op de eerste meters en anticipeert soms niet of te laat op een bepaalde situatie. Je weet dat Messi en Suarez er dan als de kippen bij zijn. Die reageren op elke bal juist heel goed en snel.

2 mei 2019 om 18:10

Messi kwam van Dijk dribbelend voorbij. Een op een niet te stoppen. Alleen als er dubbel gedekt wordt of met 3 4 spelers kan je hem stoppen.

4 mei 2019 om 20:18

Ik zei toch ook haast niet.messi is als een muis. Die glipt overal doorheen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren