Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart weet van gesprekken over Vertonghen af: 'Close deal'

Laatste update:
/

Rafael van der Vaart zegt dat de overgang van Jan Vertonghen van Ajax naar zijn werkgever Tottenham Hotspur 'a close deal' is. De clubs zouden onderhandelen over een zomerse overgang van de verdediger naar White Hart Lane. "Ik hoop dat hij komt", vertelde de Oranje-international aan RTV Noord-Holland.

"Volgens mij is het een close deal", geeft Van der Vaart aan. "Ik weet wel van de gesprekken af, ze hebben mij ernaar gevraagd en ik vind hem op dit moment een versterking voor ons. Als Jan slim is, kiest hij voor Tottenham."

Van der Vaart moest woensdag, op het moment dat Ajax kampioen werd, zelf tegen Bolton Wanderers spelen. "Toen ik in de kleedkamer kwam ging ik snel op internet", vertelde de Oranje-international, die zelf jarenlang voor Ajax speelde. "Ik ben natuurlijk nog steeds een behoorlijke Ajax-fan dus dan is het is hartstikke mooi voor de jongens dat ze dit voor elkaar gekregen hebben."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou een goede club zijn voor Verthongen.
Betekend dit dat tottenham en Ajax het al eens zijn over de prijs???

3 mei 2012 om 19:13

Nee, ze gaan zondag pas onderhandelen.

3 mei 2012 om 19:17

ok, dacht namelijk dat eerst de clubs het (zo goed als) eens moesten zijn voordat de kopende club al kan beginnen aan contract beprekingen met de desbetreffende speler.

3 mei 2012 om 19:22

Klopt, maar een club kan wel toestemming geven om een club met zijn speler te laten praten. Kijk bijvoorbeeld naar Heerenveen die Dost ook naar Munchen lieten vliegen om daar met Wolfsburg om de tafel te zitten.

3 mei 2012 om 19:29

Nee dat hoeft niet.
Een geïnteresseerde club kan ook aan de club vragen of ze met de speler mogen praten. Dit is om de hele zooi te bespoedigen.
Ik denk dat Tottenham wel weet hoeveel Ajax wil hebben. Het is alleen de vraag hoe Tottenham deze vraag wil invullen.

Als de club het niet goed vind dan is het uiteraard verboden om met een speler te praten. Maar ik denk dat we allemaal wel weten dat er genoeg met spelers of hun zaakwaarnemers gesproken word zonder medeweten van de club.

3 mei 2012 om 19:30

tnx robinho

3 mei 2012 om 20:57

verthongen past beste bij barca omdat hij kan goed voetballen van achter uit in engeland schieten ze alle balen weg jammer

3 mei 2012 om 21:03

Vind Tottenham te laag gegrepen voor Vertonghen. Tottenham doet het nu goed maar doet niet structureel mee in de top en daar hoort Jantje wel thuis. Vind hem veel meer passen bij een voetballende ploeg zoals Arsenal waar hij mee op kan stomen.

oh ik had gehoopt dat hij naar arsenal zou gaan maar Tottenham Hotspur is ook een mooie club.

3 mei 2012 om 19:22

nah, bij Arsenal zal hij toch niet in de basis komen. Bij tottenham echter wel. Bovendien moet Arsenal zich niet meer met verdedigers versterken ( we hebben er al 5 ), maar met aanvallend ingestelde spelers.

3 mei 2012 om 21:06

Met alle respect maar ik vindt Vertonghen een betere verdediger dan wat er bij Arsenal rondloopt. Alleen Koscielny zit voor mij op hetzelfde niveau al vind ik Vertonghen voetballend sterker dan hem. Denk dat hij bij Arsenal uit kan groeien tot de grote man achterin. Daarbij denk ik ook dat Arsenal de komende jaren Europa zal gaan domineren zodra de Financiel Fair Play regels ingaan.... Samen met Bayern de enige top 15 club zonder enorme schulden waardoor ze dus niet hoeven te gaan snijden op allerlei gebieden.

3 mei 2012 om 23:13

Hahahaha, goeie man.
Koscielny speelt geweldig en vermaelen is ook gewoon veel beter. Last vertonghen zich eerst maar is in engeland bewijzen.

4 mei 2012 om 12:27

Bij FFP zal Man united domineren, Arsenal speelt bij het behalen van de champions league break-even. Do the math .

Zonde, speel je sporadisch CL voetbal, en in de CL ben je altijd maar een club die een bijrol speelt.

Ik zou nog even de kat uit de boom kijken, wie weet welke clubs zich nog meer melden.

3 mei 2012 om 21:51

Tottenham wordt juist steeds sterker. Ze speelden laatst al eens Champions League en ook dit jaar lijkt dat te gebeuren. Er zijn nog 3 clubs in de race voor 2 plekjes.

Daarnaast denk ik dat Tottenham er alleen nog maar sterker op wordt met Vertonghen. Als Vdv, Bale, Modric, Lennon, Parker en Defoe blijven heb je echt een goed team hoor

Het lijkt mij een uitstekende club voor Vertonghen.

4 mei 2012 om 12:00

Er worden wel meer clubs steeds sterker, elke Engelse club heeft dergelijke ambities. De kans dat Tottenham de komende 5 jaar 5 maal CL voetbal speelt, is gewoon bijzonder klein. Landskampioen worden ze ook niet in principe. Aan Modric en Bale wordt druk getrokken.

Dit jaar speelde Tottenham voor het eerst in de clubgeschiedenis CL voetbal! Dat is weinig hoor.

Waarom niet even wachten op Arsenal, United, Milan of Barcelona? Ik zeg niet dat die allemaal zullen komen, maar het valt de proberen, tijd zat.....tottenham is een mooie club, maar niet de jackpot.

4 mei 2012 om 12:50

Jan Vertonghen moet realistisch zijn. Hij weet toch niet hoe goed ie is, voor ie een stapje hogerop heeft gedaan?

Ik vind deze conclusie dom: Hij speelt geweldig bij Ajax, DUS is ie goed voor elke club in europa. Daarmee zeggen sommige mensen eigenlijk dat de stap van Ajax naar de europese top nog steeds maar een kleine is. Maar daar ben ik het niet mee eens.

Het kan best zo zijn dat Vertonghen goed genoeg is voor Barcelona. Maar dat kun je niet van tevoren weten. Nu hij al redelijk oud is, moet ie goeie keuzes maken. Als ie speeltijd krijgt bij Tottenham, en dat zal ie krijgen, dan wordt ie al gauw in de gaten gehouden door nog grotere clubs. Dat gebeurt nu ook bij bijvoorbeeld Krul, die in de belangstelling staat van Chelsea.

Zou mooie club zijn voor Verthongen.
Maar Barca wellicht nog mooier...

Zal die nog gaan afwachten of de Spurs daadwerkelijk Champions League gaat halen? Kan me voorstellen dat hij anders liever voor Arsenal kiest.

Tottenham is 'n uitstekende club voor Vertonghen. Hij is de Eredivisie ontgroeid, en hij past wel bij Tottenham. Hopelijk ontwikkeld hij zich net zo goed als Vermaelen.

3 mei 2012 om 19:13

Maar als je de Spurs kijkt.
Zie je dat de CV nooit naar voren mogen , alleen bij Corners.

Dus dan kan hij die rushes niet maken.

Daarom is hij daar ongeschikt denk ik en past hij beter bij een meer voetballend team als Arsenal.

3 mei 2012 om 19:15

Ja maar misschien gaat hij wel als verdedigende middenvelder spelen? Zou ook goed kunnen.

3 mei 2012 om 19:23

Parker en Sandro zijn de cvm bij Tottenham @ Hugoboss92. Hij zal gewoon linksachterin komen te voetballen.

3 mei 2012 om 19:42

Dat heeft meer met de beperkingen van de centrale verdedigers van Tottenham zelf te maken, dan met het feit dat ze niet naar voren zouden mogen van de trainer. Als King een rush naar voren maakt dan breken z'n knieschijven af... En Gallas en Nelson die kunnen alleen nog met een rollator naar voren. :P Dawson is zo sloom als wat, dat heeft totaal geen nut als die een rush naar voren maakt. Met een Vertonghen in je team zal die echt geen verbod krijgen om naar voren te gaan. Van zijn kwaliteiten moet je juist gebruik maken, dat zullen ze bij de Spurs ook wel inzien.

Overigens gaat Kaboul wel degelijk af en toe naar voren met een rush, alhoewel dat bij hem natuurlijk wel veel minder efficient is als bij Vertonghen.

Vergis je overigens niet in de Spurs, dat is wel degelijk een voetballend team. Zo geweldig was Arsenal dit jaar anders ook niet puur voetballend/combinerend gezien.

dit zat er natuurlijk aan te komen dat vertonghen zou vertrekken, mooie club die nog groeiende is.. denk dat jan er perfect bij past.
leuk om te lezen dat vd vaart snel op internet ging om te kijken wat ajax heeft gedaan, geeft ook wel weer een singaal dat ajax ook nog steeds bij hem diep zit.

En Redknapp zei nog dat hij Vertonghen alleen bekeken had. Zulke uitspraken bevestigen gewoon dat ze wel degelijk bezig zijn met Vertonghen te contracteren.
Ik zelf heb niks met de club Tottenham maar is het is natuurlijk wel een mooie club voor Vertonghen. Speelt elk seizoen om Cl plaats, club is in Londen (mooie stad), salaris zal aanzienlijker hoger zijn dan bij Ajax en je speelt in één van de beste competities ter wereld, zo niet de beste.

Ik vind Vertonghen de potentie hebben om bij een grotere club dan Tottenham te spelen.

3 mei 2012 om 19:14

Ben ik het helemaal mee eens. Daarnaast vind ik het zelfs schadelijk voor Ajax dat het momenteel zijn beste spelers aflevert aan Engelse subtop. Zowel Vertonghen als Suarez kunnen bij betere clubs te recht dan respectievelijk Liverpool en Tottenham.

3 mei 2012 om 19:26

Nu onderschat je Liverpool en Tottenham hopeloos...

3 mei 2012 om 19:37

Naja een echte grote club vind ik een club die serieus meedoet voor het winnen van de Champions League en dat is Tottenham niet.

3 mei 2012 om 19:39

Jij onderschat Vertonghen. Feit is dat Tottenham nog niet structureel meedraait om Champions League voetbal en Liverpool erg is afgegleden.

3 mei 2012 om 21:57

Jij overschat Vertonghen. Je moet telkens een stapje verder gaan. Jij leeft zeker nog in de tijd dat de stap van Ajax naar Barca 1 stap was? Tottenham is een mooie tussenstap.

Bij Arsenal zou ie ook mooi passen, maar dan moet ie linksback staan, naast Vermaelen. Net zoals ie bij Ajax vaak heeft gedaan. Ik hoor mensen vaak zeggen dat ie vaak als verdedigende middenvelder heeft gespeeld toen Vermaelen als CV stond, maar hij stond juist vaak als linksback.

3 mei 2012 om 19:24

mjah..dit vind ik anders ook wel een aardige stap voor hem. Sp*rs hebben gewoon een aardig team, als niemand vertrekt komende zomer en ze halen nog wat versterkingen.

3 mei 2012 om 19:55

Ik vind het jammer dat hij weg is uit de eredivisie. Ik was absoluut geen fan van hem( komt waarschijnlijk door mijn Feyenoord bril), maar moet wel toegeven dat het een geweldige speler is die er mede verantwoordelijk voor is geweest dat Ajax kampioen is geworden. Zo'n speler tilt het niveau van de eredivisie naar een hoger niveau en dat is toch iets wat we met z'n allen willen.
Ik hoop voor Ajax dat ze een waardige opvolger voor hem vinden en ondanks alles wens ik Jan toch het beste toe in zijn carriere en laten we eerlijk wezen, Tottenham Hotspur is toch geen verkeerde club, mooi stadion en pracht competitie.

Jammer, ik hoop dat Arsenal hem nog voor de neus wegkaapt.
Past veel beter bij Arsenal als hij met een team wilt spelen die combineert en waar je daadwerkelijk mee naar voren kan wat Vermaelen doet. Bij Tottenham mag je als CV niet mee opgaan want daarvoor zijn de back en de Cvers moet de bal gewoon afgeven aan het middenveld waar hun de rest doen.

Laatst waren er heel veel geinteresseerden.

Ik zou nog even wachten en niet te snel beslissen.
Tottenham is mooi, maar er staan mooiere clubs nog in de rij.

Mooie club voor Vertonghen. Persoonlijk had ik hem graag bij Bayern Munchen zien spelen maar Tottenham is ook een prima club.

Is de Eredivisie allang ontgroeid. Tottenham lijkt mij een heel mooie club voor hem, ben benieuwd of hij zich daar net zo goed kan manifesteren als bij ons in de Eredivisie.

Vertonghen is CL niveau speler. Dan moet je niet naar de Spurs gaan.
Zonde, zie hem liever bij een topclub spelen.

Dacht dat Jan Ajax alleen voor de top zou verlaten. Dat is Spurs absoluut niet, die winnen niks, zelfs geen Carling Cup. Dan ga je bij het Roda JC van Engeland spelen, het draait dus toch om geld, niks clubliefde.

3 mei 2012 om 19:36

@master D,

Hahah! nou... het roda van engeland??

Tottenham Hotspur is toch zeker de laatste jaren een ploeg die meestrijd om plek 1 t/m 6 dus dat is toch wel een AZ in nederland.

3 mei 2012 om 20:02

Om plek 1 hahaha. Omdat ze toevallig een jaartje CL hebben mogen spelen vanwege een 4e plek strijden ze mee om de top? Plek 4 is het maximale haalbare als ze een goed seizoen hebben. Meer niet. Je wint er nu niks, je wint er morgen niks en je wint er nooit en te immer iets. Leuk vooruitzicht.

AZ werd ooit nog kampioen, dat zal Spurs niet lukken, vandaar dat ze geen AZ zijn maar een Roda JC.

3 mei 2012 om 21:36

@ master D

Glazen bol gescoord op de vrijmarkt zeker?

On: laten we zeggen: het Heerenveen van Engeland, maar wat is daar mis mee? Ben ooit op een leeg White Hart Lane geweest, als ik daar alleen al aan terugdenk gutst de adrenaline alweer door mijn lijf. Wat een fenomenale ambiance, zelfs zonder toeschouwers. Ik zou zelf veel liever spelen voor de Spurs dan voor Liverpool of Arsenal of Chelsea, maar ja, dat blijft persoonlijk natuurlijk. Trouwens, je kunt ook zeggen dat Jan misschien gaat helpen om de Spurs nu eindelijk wel prijzen te laten winnen... je moet ergens beginnen, toch?

3 mei 2012 om 20:16

Het is wel een stap vooruit voor Vertonghen. Tottenham is een prachtige club en ik vind het ook de juiste stap. Ik denk dat hij voor de absolute top( Barca, Real) nog net wat tekortkomt(dat is echt heel hoog niveau) en dan is Tottenham een ideale tussenstap.

Tottenham is wel subtop van Europa en beter dan Ajax vind ik, die zouden zo meekunnen in de CL. Ze hebben echter pech dat ze in een hele sterke competitie spelen.

3 mei 2012 om 20:29

In de zwakste Premier League seizoen ooit doen ze niet mee om de prijzen maar slechts om plek 4. In de EL ook niks bijzonders gedaan dit jaar. Niks subtop. Gewoon middenmoot, ze kunnen zomaar van Ajax verliezen, maar ook winnen natuurlijk.

Het is gewoon een club die niet meedoet om prijzen en het stelt mij teleur dat Jan daar naartoe gaat.

4 mei 2012 om 12:05

Inderdaad, Tottenham is gewoon subtop. Om incidenteel 4e te kunnen worden zijn ze afhankelijk van anderen. Het ene jaar kunnen ze 4e worden, maar worden ze het jaar erop een keer 6e of 7e, dan kan dat ook. In Engeland is het traditie dat elke club grote ambities uitspreekt, dus daar moet je niet teveel waarde aan hechten.

Dit jaar speelde Tottenham CL voetbal, voor het eerst in de geschiedenis van de club...ergens in 1961 speelde ze nog Europa cup 1, ook eenmalig.

Nu naar Tottenham gaan en denken dat je de komende jaren regelmatig CL voetbal speelt, is gewoon heel erg opportunistisch. Vertonghen kan makkelijk naar Arsenal, United, Milan of wie weet....ik zou zo vroeg niet al tekenen voor Tottenham.

3 mei 2012 om 21:09

Onzin dat het om geld draait. Deze jongen speelt al 7 jaar voor Ajax en is toe aan een stap hogerop. En een stap hogerop is een grote club in een grote competitie. Ajax is een mooie club maar je speelt natuurlijk minder mooie wedstrijden dan in Engeland. De Premier Leage is een sterkere competitie en dus hogerop voor Vertonghen. Waarschijnlijk zal hij inderdaad ook wel een paar euro's meer gaan verdienen maar wanneer geld de drijfveer was geweest dan was hij allang weggeweest.

Jammer, had hem graag bij arsenal gezien

3 mei 2012 om 19:33

als vervanger voor Vermaelen misschien inderdaad.. Maar nu hebben we echt genoeg centrale verdedigers. Jammer dat Djourou zijn contract verlengt heeft, anders zou ik zeggen ja, we hebben er nog één nodig.

3 mei 2012 om 19:42

tja ik vind hem beter dan mertesacker, djourou en zeker squilaci.
Ik hoop nog steeds dat djourou en squilaci verkocht worden. Om met de prijzen mee te doen, moet je een goede backup hebben. Dat heeft ons al die jaren pijn gedaan.

3 mei 2012 om 19:56

We gaan waarschijnlijk alleen Squillaci verkopen. Voor de rest vind ik dat we aardige verdedigers hebben; JD heeft vorig jaar ook een tijdje het aardig gedaan en het is wel fijn om een 4e verdediger van zijn kwaliteiten te hebben. Ik denk namelijk niet dat iemand met de kwaliteiten van jantje Vertonghen genoegen zal nemen met een plek op de tribune ( als we slechts Squilaci verkopen )

Allemaal leuk en aardig dat mensen hem bij Arsenal willen zien, maar dan moet je dus of Verthongen of Vermaelen op de linksback positie verkrachten.....

Lijkt me namelijk niet dat Wenger met twee linksbenige spelers in het centrum gaat spelen als ze ook nog Koscielny hebben.

AC Milan lijkt me een mooie club voor hem naast Thiago Silva.

4 mei 2012 om 12:07

En bovendien vertrekt Silva misschien, Barcelona trekt aan hem..dan heb je of bij Milan een vacature, of bij Barca indien Silva niet komt.

Ik zou dit echt jammer vinden, Vertonghen verdient een betere club! Tottenham speelt nooit mee om de titel en kan in Engeland hooguit 4e worden, meer zit er niet in. Blijf hopen dat Vertonghen voor Arsenal kiest!

Hoop dat hij naar Tottenham gaat, want dan is hij voor de basis gehaald. 7 Miljoen (?) is natuurlijk geen grote gok voor een speler die linksback, centraal achterin en op het middenveld kan spelen... maar hij is (nog) niet goed genoeg voor een basisplek in de Premier League. Zal constant te laat zijn, veel persoonlijke duels verliezen etc. In het meest gunstige geval bewandelt hij dezelfde weg als Collocini (dramatisch eerste jaar, vervolgens goed herpakt)...

Trouwens wel storend dat iedereen hier doet alsof Vertonghen de absolute top aan kan en Tottenham te min is. Clubs als Tottenham en Newcastle zijn hele mooie grote clubs voor hem, misschien iets te hoog gegrepen maar dat moet blijken.

Edit: Als middenvelder denk ik overigens dat hij wel goed genoeg is.

3 mei 2012 om 21:28

Dachten iedereen dat ook niet over Vermealen? Ik vind Vertonghen veel verder dan Vermealen toen was.

3 mei 2012 om 21:33

Hij gaat echt niet voor 7 miljoen weg bij Ajax. Minimaal 10, 12 miljoen.. En net zoals Ajaxbosna zegt is hij veel verder dan Vermaelen indertijd was. Ook is hij in de lucht veel sterker geworden, bij een voetballende ploeg redt hij zich. Over Tottenham twijfel ik wel.

3 mei 2012 om 22:12

Nederlanders denken vaak dat toppers in de eredivisie automatisch tot de beste van de wereld horen. Er waren maar een handvol spelers die promoveren van de eredivisie naar de Europese top /subtop de afgelopen jaren. Spelers als Alfonso Alves, Kezman, en Ruiz hebben het niet gered. Dat waren toch de absolute smaakmakers van de eredivisie. Zelfs Huntelaar moest er even over doen voordat hij is waar die nu is. Vertonghen mag inderdaad heel blij zijn met Tottenham, die vormen samen met Liverpool, Newcastle, en ook Everton (imo) tot de clubs die gaan strijden om een plek bij de top samen met de huidige top drie en Chelsea en hebben een centrale verdediger nodig. Het zou een mooie club zijn voor Vertonghen.

4 mei 2012 om 12:10

@ Deutsche Meister

Nu noem je ook wel spelers die een verkeerde keuze maken he. Ruiz had natuurlijk naar Spanje, Portugal of Italië gemoeten. Zijn speelstijl bij een Engelse middenmotor...dat ging hem van te voren al niet worden natuurlijk. Doodzonde, maar die heeft puur voor het geld gekozen.

Verder staan er een hoop spelers tegenover waarmee het prima ging.

4 mei 2012 om 14:55

Gelukkig zijn er nog uitzonderingen naar feit is wel dat toekomstige wereldvoetballers van het jaar Nederland steeds meer overslaan. We moeten het doen met de spelers net eronder of die nog een risico vormen, of in de jeugd bij ons spelen. Of uitzonderlijke talenten die bewust kiezen voor Nederland zoals een Erikssen. Mijn punt is meer dat we spelers die in de eredivisie te bewonderen zijn vaak ophemelen en overschatten. Daar is niks mis mee maar het is onrealistisch, mijn reactie was ook meer dat Tottenham en de premier league een erg mooi podium is om je te laten zien, en dat men niet moet verwachten dat Vertonghen even door Barca gebeld wordt en zich daar moeiteloos zal aanpassen.

3 mei 2012 om 22:57

Coloccini is wel verkozen tot verdediger van het jaar samen met Kompany dus als hij die weg bewandelt zou het een wereldtransfer zijn.

Ik hoop dat Jan een andere club uitkiest, een met meer voetbal in de ploeg. Persoonlijk hoop ik dat het Barcelona wordt. Als je ziet dat Mascherano daar al veel speelminuten maakt in de verdediging, zie ik niet in waarom Vertonghen dat ook niet zou kunnen.

Leuk voor Redknap die het vanmorgen nog ontkende...oeps!

Ben benieuwd of Ajax eruit gaat komen met Tottenham.
De onderhandelingen tussen Tottenham en Vertonghen zullen waarschijnlijk wel soepel verlopen.
Zou een mooie stap voor Vertonghen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren