Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp reageert fel in discussie met Advocaat: ‘Ach, schei uit Dick’

Laatste update:

Dick Advocaat en René van der Gijp hebben zondagavond een discussie gehad over de periode van de trainer bij Feyenoord. In de afgelopen weken sprak Van der Gijp meermaals over de vermeende moeizame relatie die Advocaat met meerdere personen onderhouden zou hebben in De Kuip. Advocaat ontkent niet dat er sprake was van aanvaringen, maar maakt wel duidelijk dat hij Van der Gijp niets heeft verteld over onenigheid.

Van der Gijp zei in mei tegen RTV Rijnmond dat Advocaat zijn voormalig spits Nicolai Jörgensen en directeur Frank Arnesen 'bij wijze van spreken niet meer kan luchten of zien'. In een uitzending van De Oranjezomer voegde hij er deze maand aan toe dat Advocaat en Steven Berghuis bepaald geen vrienden zijn. "Hij vond het een kwal van een gozer", beweerde de analist. De laatste maanden in De Kuip zouden Advocaat zwaar zijn gevallen. "Dick heeft bij Feyenoord een half jaar op zijn tanden moeten bijten. Een beetje triest natuurlijk hè. Dick heeft er wel 's nachts van wakker gelegen."

"Toen ik het hoorde, vroeg ik me af van wie jij dat weet. Ik heb het nooit tegen je gezegd", reageerde Advocaat zondagavond in de aanloop naar de EK-finale op de recente uitspraken van de analist. Van der Gijp trekt zijn conclusie onder meer op de vorige optredens van Advocaat in het praatprogramma. "Alle keren dat jij hier bent, praten we over iedereen. We praten over mensen binnen Feyenoord, buiten Feyenoord, in de selectie… En jij laat nooit de naam Arnesen vallen. Dat zegt toch genoeg? Je hebt een aanvoerder die het een jaar lang oneens is geweest met je speelwijze en je trainingen. Dat schiet lekker op."

"Nee, dat is niet waar", counterde Advocaat. "Natuurlijk is dat waar", merkte Van der Gijp meteen op. Later in het gesprek zei Advocaat dat de meningsverschillen zich in het laatste halfjaar manifesteerden. “Maar zijn vader was er altijd als de kippen bij om Pierre van Hooijdonk in te lichten over wat er allemaal misging”, antwoordde Van der Gijp. “Ik weet niet of dat zijn vader was”, zei Advocaat vervolgens. “Misschien zijn zaakwaarnemer? Guido Albers heeft natuurlijk ook goed contact met Pierre. Ik vind Pierre geen lul. Ik kon altijd goed met hem opschieten. Ik heb nooit direct problemen met hem gehad, ook niet toen hij wissel stond bij het Nederlands elftal. Maar misschien heeft dat hem dwarsgezeten.”

In het gesprek ontstond ook een discussie over de kwaliteiten van Berghuis als speler. "Jij vindt Berghuis geen goede speler, dat zei je gisteravond ook", gaf Advocaat aan. Van der Gijp noemde Berghuis een 'modale speler' en een 'goede speler voor de Nederlandse competitie'. Toen Advocaat de rechtsbuiten een ‘topspeler’ noemde, ging Van der Gijp daar niet in mee. “Ach, schei uit, Dick. Bij Crystal Palace zou hij er één inschieten en geeft hij er nul voor." Advocaat sprak lovend over de werklust van Berghuis. "Hij is een uitstekende speler die alles doet voor zichzelf om optimaal te presteren. Dan moeten zijn trainer en medespelers ook meedoen. Dat gebeurt niet altijd."

"Wat je ook over hem zegt: hij probeert het optimale uit zichzelf te halen. Directe problemen heb ik nooit met hem gehad. Dat blijf ik ontkennen. Dat heb ik ook nooit tegen René gezet. Als een buitenspeler twintig goals per seizoen maakt en zoveel assists geeft, is het een uitstekende speler", aldus de vertrokken trainer. Toen presentator Wilfred Genee concludeerde dat Advocaat Berghuis een ‘prima gozer’ vindt, antwoordde hij: “Een prima voetballer.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Berghuis is wel gewoon een van de beste voetballers in de Eredivisie. Als hij modaal is dan is 90 procent van de Eredivisie modaal. Dat hij geen internationale top is dat lijkt me duidelijk

11 juli 2021 om 20:35

Zeker boven modaal. Behoort tot de 10 beste voetballers die in de eredivisie spelen. Internationale top is maar voor een aantal weg gelegd in NL...

11 juli 2021 om 20:43

90% van de eredivisie is toch ook modaal? Enige speler van bijvoorbeeld feyenoord die ik de potentie toe dicht om de internationale top te halen is Bijlow. Bij PSV en Ajax lopen er wat meer rond, maar denk dat je met je 90% nog aardig laag zit.

12 juli 2021 om 11:53

Dat licht er maar net aan waarmee je eredivisiespelers vergelijkt. Als je het met alle voetbalspelers die er in de wereld zijn (volgens google naar schatting 250 miljoen) vergelijkt dan zitten bijna alle eredivisiespelers waarschijnlijk in de 0.01% beste spelers. Als je alleen naar professionele spelers kijkt (volgens een Fifa rapport wat ik zo snel kan vinden zijn die er ongeveer 130 duizend) dan zullen er zeker modale spelers in de eredivisie zijn maar niet 90%. Er zijn namelijk echt heel erg veel competities van een veel lager niveau dan de eredivisie. Er zullen echt een heel aantal competities beter zijn dan de eredivisie maar er zijn echt honderden, misschien wel duizenden professionele competities die echt van veel minder hoog niveau zijn dan de eredivisie. Laten we alleen al naar de Uefa leden kijken. Als we even stellen dat eredivisie de tiende competitie in Europa is dan betekend dat er tientallen landen zijn waarvan de hoogste competitie van minder hoog niveau is. Daarnaast zijn er ook nog eens ontzettend veel tweede, derde en nog lagere competities die ook van minder hoog niveau zijn. Als je die spelers allemaal meeneemt dan zijn de spelers in de eredivisie ook van behoorlijk niveau.

11 juli 2021 om 21:12

Japie het is meer dat Berghuis heel zijn carrière heeft op moeten bouwen om in zijn beste jaren tot dit niveau te komen. Niveau wat dus top is voor de eredivisie en te weinig voor hogerop. De piek heeft hij ook maar 2 a 3 jaar gehad. Zeer aardige speler dus maar het blijft uiteindelijk modaal voor NL begrippen

12 juli 2021 om 12:03

Dat is wel erg kort door de bocht. Je kunt beter dit hebben dan na 1 topseizoen verkassen naar Brighton en daar volledig door het ijs zakken zoals bij Jahanbakhsh gebeurde. Er zijn genoeg clubs in het buitenland waar Berghuis wel waarde kan hebben en het is wel duidelijk dat Berghuis geen trek had om naar een ploeg te gaan waar je meer bezig bent met het achter de back aanhollen dan met aanvallen. Berghuis is in dat opzicht gewoon verstandiger. Waarom zou je bij een Brighton gaan tekenen, terwijl je bij Feyenoord de grote meneer bent en ook al 2 miljoen euro binnen harkt? Nu verkast hij naar Ajax, speelt Champions League voetbal, verdient goed en kan zich bezighouden met aanvallen.

11 juli 2021 om 21:51

Van der Gijp speelde met Gullit, Rijkaard, Van Basten en Koeman. Met hen vergeleken is Berghuis een modale voetballer.

11 juli 2021 om 23:57

klopt maar met die spelers vergeleken is elke huidige Nederlandse voetballer modaal, op Van Dijk na dan misschien

12 juli 2021 om 12:05

Ach, uiteindelijk is het slechts een mening. Van Der Gijp kraamt ook genoeg onzin uit, dus wat zegt 't dan met wie hij gevoetbald heeft? Modale voetballers worden geen leiders bij Feyenoord en tekenen niet bij dit Ajax. Berghuis is voor Europese begrippen zeker niet de allerbeste, maar hij is wel gewoon bovengemiddeld en gewoon een goede speler.

13 juli 2021 om 14:58

Gewoon een goede speler inderdaad. Ongeveer van het niveau dat Van der Gijp zelf was. Van der Gijp was zelf ook een bovengemiddelde voetballer die geweldige doelpunten kon maken maar geen topper was. Zo is Berghuis ook geen topper. Wel een goede voetballer.

12 juli 2021 om 08:08

Klopt in Europese wedstrijden liet hij het afweten

12 juli 2021 om 11:59

90 procent van de Eredivisie is ook modaal. Dat neemt niet weg dat Berghuis overigens gewoon een goede speler is. Of hij bij Ajax zal slagen, dat zullen we wel zien. Het hangt er een beetje vanaf in welke rol hij gaat spelen. Het niveau kan hij natuurlijk wel aan, maar het is vooral de vraag welke rol Ten Hag en consorten voor 'm zien.

12 juli 2021 om 12:52

Bij Ajax gaan we zien hoe goed hij echt is. Dan moet hij vooruit druk geven en achter zijn man aan als het de tegenstander lukt om te omschakelen. Dan bedoel ik letterlijke elke wedstrijd, niet alleen twee keer tegen Ajax. Daarnaast is twee keer per weken spelen en elke wedstrijd moeten winnen ook totaal anders dan bij Feyenoord. Overigens denk ik dat Ajax alleen tegen het rechterrijtje met Tadic en Berghuis op de vleugels kan spelen, want dan heeft Ajax geen diepgang. Neres, de vleugelaanvaller met de meeste diepgang, zou wegmogen, maar dat zou echt de grootste fout zijn die Overmars kan maken, want dat is de speler met de meeste diepgang en daardoor complementair aan Tadic of Berghuis is. Overigens snap ik dat ik reacties krijg dat bij Feyenoord ook gewonnen moet worden, maar is dat wel zo? Als Ajax in 1 seizoen 11 keer gelijk speelt en 7 keer verliest, dan gaat Ajax door 3 trainers in dat seizoen. Dat geef ik je op een briefje.

Berghuis heeft internationaal toch helemaal niets gepresteerd. Na een jaar, een paar matige invalbeurten en nul doelpunten hadden ze bij Watford genoeg gezien. Verder AZ en Feyenoord, maar niet de echte nationale top.

11 juli 2021 om 20:40

Hij heeft zich doorontwikkeld na die periode en werd verkeerd gebruikt in een matig team. 1 seizoen zegt niet alles, tegenovergesteld van een one-season wonder dit. 1 seizoen dat ontzettend matig was dus, verder altijd laten zien dat hij een hele goede speler is.

11 juli 2021 om 21:05

He ... Ajax supporters die het voor Berghuis opnemen ... het kan dus toch ..

12 juli 2021 om 07:35

Kan zeker, Berghuis is geen Feyenoorder in hart en nieren en denk dat de haat en nijd er wel minder is tussen de twee clubs. Alleen nog de sensatie zoekers van beide zijde

11 juli 2021 om 20:41

Hij heeft daar maar 1 jaar gezeten he, en hij paste niet in het systeem dus dan speel je vanzelfsprekend weinig. Berghuis is toch duidelijk een van de beste spelers van de Eredivisie.

11 juli 2021 om 21:19

Berghuis is een beetje als luuk de jong, te goed voor Nederland maar in het buitenland niet goed genoeg. Berghuis mist toch de snelheid als buitenspeler en heeft ook geen passeeractie.

11 juli 2021 om 21:28

Dat vind ik geen goede vergelijking. De Jong heeft een seizoen of 4 slecht gepresteerd in het buitenland terwijl hij genoeg minuten kreeg. Berghuis een seizoen waarin hij nauwelijks minuten kreeg.

11 juli 2021 om 21:52

Oftewel Berghuis kwam op de trainingen te kort en kreeg daarom geen minuten en de Jong heeft toch laten zien dat hij de speeltijd had verdiend. Vorig jaar had Luuk de Jong overigens een prima jaar bij Sevilla en scoorde in bijna elke topwedstrijd.

11 juli 2021 om 21:56

Conclusie die nergens op gebaseerd is. Watford speelde niet eens met vleugelspelers. De Jong een prima jaar? Als je een spits wil die niet kan scoren wellicht.

11 juli 2021 om 21:56

Overigens wil ik hem noet afrekenen op dat jaartje Watford. Hij is gewoon goed genoeg voor de Nederlandse en Belgische top. Niks mis mee maar het is verder niks speciaals. Erg onberekenbaar en voor dat schijntje waar die voor op te halen is en er geen enkele buitenlandse club interesse heefr zegt toch ook best wat.

11 juli 2021 om 23:19

Zet Berghuis in de Bundesliga neer en je zult zien dat hij het gewoon goed doet.

12 juli 2021 om 08:09

Klopt, maar Europees heeft hij 0.0 gebracht

11 juli 2021 om 21:59

Ja goed verhaal PSVparasiempre, in de tijd dat Berghuis bij Feyenoord speelt heeft hij 2 KNVB bekers, een Jc schaal en landskampioenschap gepakt. Tegenover 1 landskampioenschap en jc schaal van PSV. Of bedoel je alleen Ajax met nationale top?

11 juli 2021 om 22:03

Nee, met de nationale top bedoel ik de twee clubs die van de afgelopen 40 kampioenschappen er samen 36 hebben gehaald.

11 juli 2021 om 22:13

33 als je dan toch leuk wilt doen met statistieken

11 juli 2021 om 22:17

Zullen we er 34 van maken dan

11 juli 2021 om 22:29

haha prima, 80-81 tot nu 33

12 juli 2021 om 12:08

@psvparasiempre - Lekker selectief kijken. Wat hebben Gakpo en Malen dan in hemelsnaam gepresteerd? Die komen samen niet eens aan het rendement van Berghuis. Niets ten nadele van Malen en Gakpo hoor, maar je doet wel erg kleinerend zonder dat het ergens op gebaseerd is.

Vermoeiend die achterhoede gevechten.
De periode Dick is voorbij en laat het rusten.
Anders had je het het afgelopen seizoen moeten aanpakken, dit komt zwak over.

11 juli 2021 om 20:49

Hij wordt er telkens naar gevraagd, ik vind dat hij zich altijd keurig en genuanceerd uitlaat. Zo fel reageerde vd Gijp vanavond ook niet, het was meer een beetje plagen.

Sinds Berghuis naar Ajax lijkt te gaan praat Gijp hem nogal naar beneden valt me op. Misschien dat het supporter-zijn van z'n zoon een beetje op hem lijkt te zijn overgeslagen.

11 juli 2021 om 21:02

Ze hebben Berghuis nooit fantastisch gevonden bij VI, gelijk hebben ze. Heeft het buiten Feyenoord nog nergens laten zien.

12 juli 2021 om 10:38

Ze zagen in hem wel gewoon een basisspeler voor Oranje. Het probleem voor ze lag links voorin, niet rechts voorin. Die stond boven twijfel. Tot hij naar Ajax wilde, toen werd het ineens een twijfelgeval.

12 juli 2021 om 12:05

Ik denk dat dit eerder is vanwege de verhalen van Advocaat. Hij zal achter de schermen genoeg verteld hebben. Van der Gijp ging er laatst ook los over, dat hij Advocaat een jaar lang heeft lopen zieken.

11 juli 2021 om 21:06

En het tegengestelde van de Ajax supps. Het was een galbak, een engerd, echt niets voor Ajax etc ... Nu lijkt toch 80 procent met hem in zijn nopjes ...

11 juli 2021 om 21:24

Ik baal echt dat hij naar Ajax komt. Ik vind het een kneus eerste klas. Mager snotventje met grootheidswaan. Ik hoop dat hij bij Ajax lekker de bank warm gaat houden, dan gaat hij daar de sfeer vast ook verzieken.

11 juli 2021 om 21:40

en 20 procent niet ...
Ik verwacht dat hij het prima gaat doen bij Ajax en van die laatste 20 procent er nog eens 80 procent over de streep trekt.

12 juli 2021 om 08:11

Wordt bankzitter en dan is hij een galbak, want van De MAN in Rotterdam wordt hij daar eentje van de zestien

Als er één schoolvoorbeeld is van een speler die prima is voor de eredivisie maar echt te min voor internationaal voetbal, dan is het Steven Berghuis wel. 2 Goals in 28 interlands, 0 goals in 11 wedstrijden voor Watford, 5 goals in 40 Europese wedstrijden. Dat zegt eigenlijk wel genoeg.

11 juli 2021 om 21:49

klopt! dat zijn nog net niet zulke slechte statistieken als die van een buitenspeler als Bergwijn. toch is Berghuis voor de Eredivisie een geweldige speler

Mensen als wij in alle opzichten vooruitgang kunnen boeken in zowel sportief maar ook financieel opzicht dan snapt elke boerenpiemel toch wel dat dit een logische stap is, kom op ,wees ff reëel !

Ik vind Van der Gijp de laatste dagen echt heel moeizaam. Hij is chagrijnig en geeft zn mening zonder het te onderbouwen. Ook al over het hele corona gedoe, wil hij elke keer een punt maken, waar hij niet uitkomt.

We gaan het meemaken met Berghuis. Bij Ajax kan hij waarschijnlijk meer vanuit zijn kracht voetballen omdat Ajax voor 90% de dominante ploeg is . Ook speelt hij straks met meer technisch begaafde spelers die gochme hebben. De concurrentie is wreed bij Ajax en hij zal op de bank beginnen.

De keuze voor Advocaat als trainer was op het moment de juiste keuze. Met een trainer die iets minder sterk in zijn schoenen had gestaan , had Feijenoord zich niet geplaatst voor Europees voetbal. Die kleine eigenwijze Generaal.

Dus Advocaat, op de vraag van Gene, prima gozer en je antwoord prima speler, heeft van de Gijp gewoon gelijk, dat je problemen met hem had.

Berghuis in Nederland prima, op Europees niveau heeft hij voor Feyenoord nooit het verschil gemaakt

Dick vind Berghuis een goede voetballer, maar over hem als persoon zegt ie niks. Over iemand die hij wel mag zegt ie dat normaal wel. Dus ja, Dick zal geen beste vrienden zijn geweest maar wat Rene allemaal zegt, en er ook nog Arnesen bij haalt, is allemaal wel behoorlijk aangedikt en bovendien aannames.

12 juli 2021 om 12:12

van der Gijp is vooral giftig dat Berghuis naar Ajax overstapt. Dus is hij nu opeens de grootste boef die Advocaat het leven flink zuur heeft gemaakt. En natuurlijk is Berghuis geen lieverdje, dat bewijzen de vele rode kaarten vanwege domme, smerige overtredingen, maar nu opeens deugt er niets meer van. En dat is het andere uiterste....

12 juli 2021 om 12:16

Is van der Gijp niet vooral giftig dat Berghuis het Advocaat het leven flink zuur heeft gemaakt?

12 juli 2021 om 13:24

Het is maar hoe je het wilt zien....;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren