Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Uitpubliek niet welkom bij Klassiekers: ‘Dat zal uitermate lastig worden’

Laatste update:

Het heeft er alle schijn van dat de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord ook de komende jaren zullen worden afgewerkt zonder dat er supporters van de bezoekende club op de tribunes zitten. Burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam en zijn Rotterdamse collega Ahmed Aboutaleb moeten hier binnenkort over beslissen, maar Jan van Merwijk kan de uitkomst al wel raden.

/

De directeur van stadion De Kuip gaat ervan uit dat er niets verandert aan de huidige situatie; sinds 2009 zijn fans van Ajax niet welkom in Rotterdam als hun favorieten daar spelen, terwijl de aanhang van Feyenoord de uitwedstrijden in Amsterdam niet mag bijwonen. Na de ongeregeldheden tijdens de bekerfinale die Ajax in De Kuip speelde verwacht Van Merwijk dat de maatregel gehandhaafd zal blijven.

“Als ik zie wat er hier is gebeurd tijdens deze wedstrijd, dan denk ik dat het uitermate lastig zal worden om dat op een goede en normale manier te doen”, vertelt de stadiondirecteur aan RTV Rijnmond. “Volgens mij zitten we er in dit land niet op te wachten dat een hele politiemacht nodig is om het in goede banen te leiden. Dan maar niet”, maakt Van Merwijk duidelijk over de toekomstige edities van De Klassieker.

Ben je het met Jan van Merwijk eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan maar niet inderdaad. Moet wel zeggen dat ik dit jammer vind. Het Feyenoord uitpubliek dat in het uitvak zit gedraagt zich redelijk vaak best netjes. In ieder geval geen geweldplegingen of vernielingen. Alleen jammer dat ze uit bij PSV zo kinderachtig moesten doen. Ik vind dan ook dat je beide supportersgroepen apart moet behandelen. Als Feyenoordsupporters nog een seizoen zich netjes gedragen zouden ze voorzichtig weer eens richting Amsterdam moeten kunnen.

22 april 2014 om 13:15

Ach hou toch op, het fanatieke Feyenoord publiek kan net zo erg zijn.
Gewoon lekker thuis laten allebei.

22 april 2014 om 13:21

Kan ja! Alleen bij Feyenoord en met Feyenoord zijn de afgelopen 4 jaar helemaal Geen incidenten geweest!

Ajax nu dit, vorig jaar nog Esteban die werd aangevallen. Het spandoek en fakkels over een dode Feyenoord supporter!

Waar er vanaf Feyenoord zowaar geen incidenten meer zijn eindelijk!

Dit was natuurlijk te verwachten. Laat des te meer weer zien hoe slim die mensen zijn die dit doen.....

22 april 2014 om 13:23

Nee, zeker niet net zo erg. De uitvakken hebben zich goed gedragen. Weinig tot geen rellen, zeker geen vuurwerk op het veld gegooid. Het afgelopen jaar zijn de hooligans van Ajax in het nieuws geweest, niet die van Feyenoord.
Onder andere: rellen met regeringsprotestanten en daarvoor wegrennen, vernielingen in Glasgow, vernielingen in Amsterdam, stenen gooien naar Cambuursupporters en nu de Kuip vernield en spelers in gevaar gebracht.

Bij Feyenoord waren er vooral problemen met supporters die via omwegen kaarten hadden bemachtigd en tussen het thuispubliek zaten. Daar zijn ze nooit gaan zitten met als doel rellen met de tegenstander. Het is wel eens misgegaan, door een aantal volidioten die zich niet helemaal konden gedragen. Publiek in het uitvak heeft zich echter gewoon netjes gedragen. Alleen bij PSV tijdens de minuut stilte was het genant.

22 april 2014 om 13:38

Haha Oneerlijk010 precies het kan ja! Zoals het deze maand nog kon met vuurwerk in de trein toch..doe nou niet alsof de Feyenoord supporters beter zijn, beide groepen hebben kapot veel rotte appels er tussen zitten.

22 april 2014 om 13:38

Kan ja, maar echt een stadion afbreken en vuurwerk zo gooien nee dat doen ze alleen daar in Amsterdam.

Voor mij nooit meer uitsupporters bij de klassieker. Een stadion met alleen maar Feyenoorders tegen de aartsrivaal is alleen maar mooier..

22 april 2014 om 14:05

Laat 1 ding duidelijk zijn. Een klassieker zonder uit supporters is GEEN klassieker!!! Echte fans zullen dat beamen

22 april 2014 om 14:17

Eerlijk010

geen incidenten?

Afgelopen ajax-feyenoord werden er nog groene rookommen in famillie vakken ggegooid.

Het massaal zingen over het ongeluk van de man die in de gracht was gevallen.

Feyenoord-Utrecht vergeten?

En jullie zijn zo lief,ik word door een groot gdeelte van jouw achterban voor kk neus en kk jood uitgemaakt omdat ik voor ajax ben.

doe niet zo hypcried joh

22 april 2014 om 14:22

Nee tuurlijk niet, ze waren van onbesproken gedrag die van Feyenoord... Dat zagen we wel bij Utrecht en Groningen, keurig gedrag. Hetzelfde staat me nog iets bij van getrokken wapens bij de kuip ofzo? Weet niet of dat binnen die 4 jaar is geweest maar is iig een incident....
Dus ga please hier niet lopen verkondigen dat Feyenoorders zich altijd gedragen!!!

22 april 2014 om 14:26

@feye88

''daar zijn ze nooit gaan zitten met als doel rellen met de tegenstander.''
Dikke onzin!!! Als je na pak en beet 10 minuten op staat en Rotterdam hooligans gaat schreeuwen dan zijn de intentie's meer als duidelijk. Ook nog de mensen om hun heen intimideren en bedreigen en het feest is compleet....
Maar ze hadden nooit als doel rellen.....

22 april 2014 om 15:07

Henkyr: Dat is nooit gezongen!!!

Zo kan ik zelf ook dingen er bij gaan verzinnen!

Feyenoord i stoe gezongen ja! Maar nooit met Rotterdam Hooligans.. Nu geen onzin verkondigen die niet waar is!

22 april 2014 om 15:15

Gast ik stond er 30 meter vandaan ben niet doof ofzo! Ik verzin helemaal niks! Zo maakten ze even kenbaar dat ze aanwezig waren vlakbij de z-side van Fc Groningen. Duidelijk provoceren en uit op rellen, hetzelfde geldt voor de avond voorafgaand aan de wedstrijd, door Groningen heen lopen te schreeuwen Rotterdam hooligans.... En dan nog vragen sommige mensen zich af waarom er een verplichte bus combi is? Vanwege dit soort asociale idioten!

22 april 2014 om 17:22

Eerlijk010,

Je hebt gelijk met de twee vervelende incidenten van Ajax supporters, maar niet met wat je zegt over dat er de laatste vier jaar bij Feijenoord helemaal geen incidenten zijn geweest.

- Esteban was in 2011, jongen( Wesley van W is hiervoor gestraft met 6 maanden gevangenis waarvan twee maanden voorwaardelijk.

Ajax moest één wedstrijd zonder publiek spelen, plus een boete van 10.000 euro.

- was een smakeloze schandelijke actie van vak 410 over Marck Bakker supporter van Feijenoord, die was overleden aan k***.

" Er is veel ophef ontstaan over een spandoek dat tijdens het bekerduel tussen Ajax en Feyenoord (3-1) te zien was in vak 410. Op het doek stond de tekst 'onze rook is rooier dan Rooie Marck'. ".

Incidenten Feijenoord supporters:

- In het uit- en thuisduel met Dinamo Kiev in de voorronde van de Champions League hielden Rotterdamse supporters in het uitvak een spandoek vast met de tekst ‘uefa Mafia’. De tekst kost de club tienduizend euro.

- Voor het afsteken en op het veld gooien van vuurwerk in De Kuip door Feyenoordfans moet de club twintigduizend euro neerleggen.

- de Knvb heeft Feyenoord een boete opgelegd van 7500 euro wegens beledigende spreekkoren voor de arbiter, die in de wedstrijd tegen SC Heerenveen rood gaf aan Joris Mathijsen.

- Rondom Roda - Feijenoord:
"ook het gedrag van de in deze bus aanwezige supporters liet te wensen over.

Er was sprake van gebruik van drugs en alcohol.
De chauffeur werd gesommeerd om rechtsomkeer te maken. De chauffeur werd echter door de supporters bedreigd waarna deze aanvankelijk weigerde om verder te rijden. Op dat moment stond de bus op de autoweg in Kerkrade. Hierdoor is de autoweg korte tijd afgesloten geweest voor het verkeer.

Besloten werd dat de bus onder begeleiding van de Mobiele Eenheid werd terug gereden naar Rotterdam."

Heb niet alle incidenten van supporters Ajax en Feijenoord beschreven,
maar( Eerlijk010) je moet wel eerlijk blijven.

Helaas komen er teveel vervelende dingen voor bij beide supporters.

22 april 2014 om 18:52

Maasgebouw vergeten zeker. Beetje selectief weer.

22 april 2014 om 13:22

Niet zo zwetsen. Ook de Feyenoorders regelen regelmatig kaarten in familievakken van clubs om daar vervolgens problemen te veroorzaken. Gezellig tussen de kinderen enzo. Zucht...

22 april 2014 om 13:25

Elke club heeft idioten. Die kaarten worden buiten Feyenoord om geregeld. Het publiek in de uitvakken (als je goed had gelezen, wist je dat ik het daar over had) heeft zich alleen bij PSV even laten gaan. Verder hele seizoen netjes.

22 april 2014 om 13:26

Er zijn dit jaar geen incidenten geweest omtrent Feyenoord-supporters bij uitwedstrijden (uitvak). Geen geweldpleging, geen vernieling, geen confrontatie met Me/politie. Helemaal niks. Er zijn slechts incidenten geweest met Feyenoord-supporters op de thuistribunes van clubs. Maar daar gaat het nu niet om, het gaat om het toelaten van uitsupporters in een uitvak.

22 april 2014 om 13:31

Of het nou in het uitvak gebeurd of in het thuisvak van de ander club (nog belachelijker in mijn ogen). De supporters in Nederland (algemeen) moeten zich maar eens gaan gedragen. En zolang de politiek niet ingrijpt, krijg je nooit de engelse sfeer, mensen door elkaar zittend enz.

22 april 2014 om 13:33

"even late gaan" Zou me kapotschamen voor dat soort gasten. Volgens mijn normen en waarden is zo een misdraging al een stadionverbod waard. Had ze voor de wedstrijd al het stadion uit moeten zetten.

22 april 2014 om 13:41

Dat is niet waar. Die Feyenoorders werden gewoon aangevallen in die vakken. Knvb of thuisclubs moeten voor Feyenoord gewoon meer kaarten beschikbaar stellen. Dan Heb je gewoon geen gezeik. Feyenoord is te groot voor die paar honderd kutkaartjes die we krijgen voor uitwedstrijden...

22 april 2014 om 13:49

Ja we laten de clubs hun uitvakken uitbreiden voor de feyenoord fans. Of mischien kunnen we thuissupporters en seizoenkaarthouders van andere clubs weren omdat feyenoord komt. Anders gaan ze problemen maken. Foei Knvb en thuisclubs!

22 april 2014 om 14:16

De losse kaarten groep van Feyenoord is er vooral uit onvrede van de vele onnodige combiregelingen, de slechte ontvangsten en de kleine uitvakken. Men vraagt zich af waarom er bij bijna alle uitwedstrijden een combiregeling nodig is, vooral naar clubs waar nog nooit wat gebeurd is, daarbij vraagt men zich ook af dat wanneer een stadion niet uitverkocht is de plekken naast het uitvak niet aan Feyenoorders verkocht kan worden. Die jongens die op losse kaarten gaan veroorzaken nagenoeg geen problemen.

In Nederland wijzen we allemaal naar Engeland en Duitseland en hoe daar de supporters door elkaar zitten, ook daar juichen ze als hun club scoort en schelden ze wanneer het tegen zit, zodra er Feyenoord supporters tussen het thuispubliek zit vinden we het ineens niet meer zo leuk terwijl ze daar niet zitten om stennis te schoppen. Helaas is word het dus toch niet geaccepteerd door de media en andere supporters ondanks data ze wel wijzen naar andere landen.

22 april 2014 om 14:34

En dan gaan ze maar lopen rellen en provoceren in andere stadions...? Lekker kinderen en familie's angst aan jagen en bedreigen omdat ze het niet eens zijn met de buscombi's....
Heb dat tuig in Groningen gezien en die waren geen zins van plan om rustig een wedstrijd te bekijken. Als je na 10 minuten op staat en Rotterdam hooligans begint te scanderen dan zijn je intentie's meer als duidelijk...
Lijkt me goed als dit soort zaken weer gebeuren dat de betreffende clubs de deuren dicht houden voor alle feyenoord supporters... En dan mogen ze boos worden op de kaartenclub.....!!!

22 april 2014 om 14:45

Tijdens groningen werden een aantal feyenoord suppprters belaagd door het thuispubliek waarna de rest dit idd riep. Feit blijft dat wij met zijn alle normalisatie willen maar niemand het schijnbaar nog aankan en dit zeg ik zonder te wijzen naar groepen ik bedoel hier iedereen mee.

22 april 2014 om 15:58

engelse sfeer oke nou ik bezoek regelmatig een wedstrijd in england en geloof mij maar dat die sfeer echt niet zo geweldig is als de media doen voorkomen en dat daar meer problemen zijn dan hier ondanks de voetbalwet die ze hebben alleen in de stadions zelf is het rustig maar erom heen gebeurd genoeg zowiezo een beetje belachelijk hoe je daar behandeld word je moet verplicht op je stoeltje blijven zitten en roken mag ook al niet op de tribunnes

22 april 2014 om 13:25

ik kan je erop garanderen dat wanneer Feyenoord supporters wel naar de arena mogen en Ajacieden niet naar de kuip het fout gaat bij de Arena, En daarbij komen er altijd veel gevoelens los bij de aanhang wanneer de rivaal komt.
het is jammer maar altijd zal een klein groepje het verpesten voor iedereen.

22 april 2014 om 13:37

feye88, ik baal ervan dat we nu geen supporters meer mee mogen nemen en dat we 'onze vrienden' niet meer kunnen ontvangen maar ook wij zijn niet veel beter hoor. Er gebeurt inderdaad niet veel in de uitvakken maar zodra ze ons nu toelaten in de Arena wordt hij van onder tot boven afgebroken. Dan red je het niet met 60.000 euro schade.

22 april 2014 om 13:43

Het feit dat er uberhaupt Feyenoorders aanwezig waren in de Arena bij de bekerwedstrijd, geeft al aan dat er ook meer dan genoeg Feyenoorders zijn die zich niet aan de regels houden, dus wat je zegt is echt onzin imo..

Overigens distantieer ik me compleet aan de idioten van zondag jl. Laat dat duidelijk zijn, die mogen ze van mij voor een vuurpeloton zetten (erg cru, maar dan ben je wel eindelijk voor goed van die malloten af)..

Lijk me toch dat wij wel naar amsterdam mogen, maar zij niet naar ons. Wij hebben het nu een keer niet gedaan dus moet je ons niet straffen. In dit geval hebben de amsterdammers laten zien er nog niet klaar voor te zijn maar wij wel.

22 april 2014 om 13:21

Inderdaad, dat filmpje van afgelopen klassieker waarbij een honderdtal doorgesnoven idioten met belachelijke ziektes stonden te schreeuwen richting de Ajax bus, dat leek me een voorbeeld van goed gedrag... Als ik dat zo zie zullen die gasten nooit klaar zijn om weer richting Amsterdam af te reizen en hetzelfde geldt voor de Ajax fans.

Bij deze het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=3MLG-niqVJk
Mocht ie het niet doen, bovenstaand adres ff bij google invullen

Dan begrijp je toch niet dat voetbal maar een spel is?

22 april 2014 om 13:31

Dit gebeurt opzich overal, aangezien iedereen een hekel heeft aan Ajax supporters. Niet dat ik het goed keur ofzo, in tegendeel zelfs. Maar als je hierom geen uit supporters meer wil toelaten, kan maar beter iedere club zonder uit supporters spelen.

22 april 2014 om 13:42

De bus in dit filmpje heeft niets met Ajax-supporters te maken, maar is de spelersbus met technische staf die zo enthousiast en vriendelijk ontvangen wordt...

Zonder uitsupporters heb je inderdaad minder gezeik, minder kosten, en noem maar op. Maar als t in Engeland of Duitsland ook kan, wrom hier dan niet? Die voetbalwet een stuk strenger maken zou toch helpen?

22 april 2014 om 13:44

Iedereen een hekel? alleen de fanatieke aanhang hoor.
Bij Heerenveen heb je zat supporters die ook fan van Ajax zijn.
RKC idem dito.

Als er een spandoek is met Rooie Marck... flipt iedereen hem, als er door Feyenoorders een spandoek de Arena in gesmokkeld word met de tekst Ahjk(alle joden hebben kan***) dan hoor je niemand er over, selectieve verontwaardiging noemen we dat.
En dat van Rooie marck kwam later, tevens verstopte we geen ziekte in dat bericht.
Er stond alleen ''onze rook is rooier dan rooie marck'' .... nou nou wat kwetsend zeg.
Wij hebben ons ook jaren lang uitstekend gedragen, toen hoorde je niemand.
Het is vooral afgelopen seizoen vaak raak geweest, zulke seizoenen zitten er helaas tussen.

22 april 2014 om 13:53

En dat wil je goedpraten door je acties te vergelijken met die van een andere club? Ik vind dat een beetje kort door de bocht, ga eerst maar eens naar jezelf kijken voordat je over anderen gaat oordelen.

Daarnaast denk ik dat afgelopen zondag iedereen die niet voor Ajax of de Eagles zijn, voor PEC was, dit zegt toch wel iets vind ik.

22 april 2014 om 14:16

Bah bah het goed proberen te praten van de eigen acties nog wel, zo'n spandoek is buiten alle proporties en moet je nooit proberen goed te praten.

Je zou je moeten schamen in plaats van het goed praten van het spandoek, hetzelfde heb ik gedaan toen ben in Nancy helemaal door het lint ging.

De Ajax aanhang is zich aan het ontwikkelen tot een stel criminelen zelfs buiten Europa zijn ze berucht aan het worden, als het even niet gaat zoals het moet dan is het gelijk raak.
Mensen die protesteren het ziekenhuis in slaan, Celtic supporters provoceren, de Kuip je totaal misdragen, tegen United is het mis gegaan in Manchester.

Het lijstje is langer dan dit seizoen, je mag het misschien niet willen zien maar het is gewoon een feit.

Stelselmatig je misdragen in Europese wedstrijden, bij Celtic, United, City, Milan, Barcelona, Salzburg.
Het gaat gewoon nooit goed dan kan je niet spreken van een minder seizoen.

22 april 2014 om 13:26

Een ajaxsupporter hoeft maar een steward uit te schelden in rotterdam en Aboutaleb ziet al reden om weer vijf jaar lang geen uitsupporters toe te laten. Hij heeft het gewoon zo lang tegen gehouden tot het nu weer fout gaat en hij weer een excuus heeft. Natuurlijk neem ik dit de ajaxsupporters ook kwalijk, maar aboutaleb loopt al jaren moeilijk te doen ookal gaat er dan niets fout. Van der Laan moet wat mij betreft voet bij stuk houden, want amsterdam gaat dit ook een ton kosten als feyenoorders komen. Dus als wij niet welkom zijn, dan zij ook niet

22 april 2014 om 13:41

gedraag jullie ook hebben ook in elke europese wedstrijd voor problemen gezorgd

22 april 2014 om 13:47

Feyenoorders komen toch wel naar de Arena, of het nu mag of niet.. Zie de bekerconfrontatie in de Arena, waren (naar schatting) 1500 uit R'dam aanwezig..

Zeer vervelend uiteraard, maar volkomen logisch. Bedankt weer jongens het had ook anders gekund. Weer een sfeerloze klassieker in de Arena volgend jaar.

22 april 2014 om 13:45

In de kuip idem dito....

22 april 2014 om 14:52

Ach, dan hadden er 2 wedstrijden met uitsupporters geweest maar hadden de rotte appels het toch wel weer verziekt. Die denken hier toch niet over na.

Hahahaha.... hier was het op wachten, heeft de gemeente een mooi excuus om ook de komende jaren geen uitsupporters toe te laten, waarom? Omdat er hoogstens 100 mensen zijn die zich niet kunnen gedragen, of misschien ook nog wel beter gezegd de veiligheid tijdens de bekerfinale zo lek als een mandje is/was. Was dit niet gebeurd had men wel weer een andere reden bedacht waarom het toch nog niet mogelijk was... zucht

22 april 2014 om 13:19

Stop nu eens met de verantwoordelijkheid te leggen bij mensen die ook het liefst gewoon naar een wedstrijdje kijken. Gewoon de eikels de schuld geven en niemand anders. De daders zijn die mafketels die gooien, en ja die zitten in principe overal maar het lijkt er de laatste tijd op dat nu ff vooral bij ajax zitten. volgend jaar is dit misschien weer bij een andere club, maar nu komen de hersenloze ff vooral uit amsterdam.

22 april 2014 om 13:28

Weet je wat die verantwoordelijke willen? Dat we met de benen over elkaar gaan zitten x klappen als er gescoord wordt, oeeeee roepen als er een bal net niet in gaat en als er niet gewordt wordt boeeee wordt geroepen.

Het is een feit dat er nu éénmaal dingen gebeuren wanneer er een activiteit is wanneer er veel mensen samenkomen, omdat er altijd 0,001% de mensen het nodig vinden om de boel te verzieken. Maar voor mij is de essentiele vraag, moeten daar ook de goedwillende supporters voor op draaien? Die aanpak (voor zover je er nu van kan spreken) is gewoon kansloos. Je pakt nu de goedwillende (net als die 400 die nu niet naar Almelo mogen) daar zitten mensen tussen die heelmaal Niets met dat vuurwerk te maken hebben, en andersom is het net zo er worden sommige mensen niet gestraft die het juist wel deden. Ik dacht dat je in dit land pas schuldig was tot het tegendeel was bewezen, maar dat gaat bij voetbalsupporters niet op.

Zaterdag is het koningsdag, ik denk de laatste keer, want dan zullen die 0,001% er ook zijn, moeten we daar vanaf volgend jaar ook maar mee stoppen, of is dat in jou beleving wat anders? Ik vind het namelijk net zo erg en kansloos, maar daar hoor je niets over weet je waarom niet? Omdat dat niet scoort, voetbalsupporters (zijn allen hooligans) zijn altijd makkelijk te pakken, de hele publieke opinie is immers toch tegen ze!

22 april 2014 om 13:33

Hier hoeven zeker niet alle goedwillende supporters voor op te draaien. Maar in het geval van Ajax is het wel heel vaak raak. Als je dan gewoon de hele groep niet meer laat komen, krijg je misschien weer zoiets als sociale controle. Omdat de goedwillende supporters dan misschien zorgen dat de rest er mee op houd of er voor opdraait.

22 april 2014 om 14:55

Feyenoord supporters hebben kinderen geslagen in de Galgenwaard, en ze hebben een familievak in Heracles Almelo leeg geslagen. In de Kuip zitten er minstens net zo veel gekken als in de Arena.

Die Feyenoord supporters die nu hier de boel proberen te evalueren snappen er zelf niks van.

22 april 2014 om 16:24

Niet doorslaan want dat heeft geen enkele zin.
Niet boos worden op andere en niet de verantwoordelijkheid van rellen in andermans schoenen stoppen. Je kan en mag best gek doen maar niet ten koste van andere of andermans materiaal. Of wil jij zeggen dat het normaal is om andermans spullen te slopen omdat zij zelf even niet opletten.
Wat zou je er van vinden als ik jou auto s'nacht ff kom slopen en dan als excuus zeggen dat jij niet opletten dus dan mag het??? Kom op ff gezond blijven nadenken.

22 april 2014 om 13:21

Gewoon ontzettend dom van die supporters om dat excuus bij de gemeente in de schoot te werpen..

22 april 2014 om 13:24

Dus al sik iemand doodschiet is het de schuld van de politie? Want die hebben het nooit eerder van me afgenomen het pistool? Of anders wel de man die het me heeft verkocht?

Nee ze doen het zelf, hand in eigen boezemsteken en niet wijzen naar anderen!

22 april 2014 om 13:30

Dit slaat nou nergens op, dat voorbeeld. Dan kun je beter zeggen dat je iemand vermoord in de gevangenis ofzo en dat het dan de schuld is van de beveiliging. In het echte leven fouilleert de politie je niet als je een bus in en uitstapt. Het is hier ook niet de schuld van de beveiligers dat iemand dat vuurwerk zo kon kopen toch? Dus dat slaat gewoon nergens op. En eerlijk is eerlijk: Aboutaleb houdt maar al te graag ajaxsupporters buiten de deur omdat dit weer een ton scheelt op de begroting. Natuurlijk is dit de schuld van die 'supporters', maar al was er niets gebeurd dan zou er toch weer een reden gevonden worden.

22 april 2014 om 13:31

Neej dan ben jij de lul. Maar het moet niet zo zijn dat als jij met een groep vrienden in de kroeg ruzie met iemand krijgt, jij iemand doodschiet en dat dan de hele groep als moordenaar wordt gezien. Nu wordt er 400 man gestraft waarvan de helft er niets mee te maken heeft, en de helft die het wel gedaan heeft zit zondag gewoon weer in Heracles.

Neej dat schiet lekker op zo, daarom zeg ik die aanpak is doelloos.

22 april 2014 om 13:36

Volgens mij heb je zijn voorbeeld prima begrepen, want je maakt een prima vergelijking met een ander voorbeeld, dus blijkbaar sloeg het wel ergens op.

Ik vind je overigens een beetje kort door de bocht, als Zwolle supporters zich zo zouden gedragen mogen we ook niet meer komen. Volledig aan jezelf te danken, moet je maar normaal doen. Ik vind dit compleet redelijk van Aboutaleb, aangezien er niks dan narigheid van komt als de "Ajax-fans" weer eens naar Rotterdam komen.

22 april 2014 om 13:39

Ik heb het idee dat jij de woorden doelloos en nutteloos door elkaar haalt. De aanpak heeft namelijk zeker wel een doel, zorgen dat de Ajax supporters bij zichzelf ten rade gaan waar dit gedrag van hun mede-fans op slaat, en ze daar op aanspreekt.

Wie hier echt de dupe van is, is niet de 99% goeie supporters van Ajax, maar de supporters van Feyenoord.

22 april 2014 om 13:51

@ajaxboyz: Zal ik je een wijze levensles leren?

De goede lijden altijd onder de kwaden! Je kan helaas niet alleen die 50/100/200 straffen die het verzieken voor de rest! Dus dan moet je helaa siedereen maar aanpakken!

En dan dus hopen dat de groep zich uit eindelijk tegen die paar debielen zal keren en actie/aangiften zal doen!

@martijnr12:

Daar blijkt Aboutaleb dan toch gelijk in te hebben dat hij dit buiten zijn stad en begroting wil hoden? Deze gekken hebben het maar were bewezen!

Laat wel duidelijk zijn, dat ik verder juist heel die Aboutaleb een vreselijk burgemeester vind. Maar helaas heeft hij hier dus gelijk in!

22 april 2014 om 14:09

@JameyCarter dat ik het voorbeeld begrijp betekent toch niet dat het een goed voorbeeld is? Want het heeft namelijk niets met dit voorval te maken dus slaat het voorbeeld nergens op. Dat doet niets af aan het feit dat ik snap wat hij zou willen zeggen met een voorbeeld. En als zwollesupporters dit zouden hebben gedaan zou er schande over worden gesproken, maar je weet zelf ook dat dit dan niet zo breed zou worden uitgemeten dan wanneer het nu ajaxsupporters zijn.

@Eerlijk010 ja maar je weet zelf ook dat als hij wel ajaxsupporters had toegelaten tijdens een klassieker en dit was zowaar goed gegaan, dat Aboutaleb er dan wel aan had moeten geloven. Nu wacht hij gewoon zo lang dat de frustratie bij beide supportersgroepen groeit zowel tegen de gemeentes als tegen elkaar. En wanneer de kans zich voordoet gaan er een paar debielen door het lint. Dit zou ook zijn geweest als feyenoorders in de arena waren. Daarom heb ik zoiets van: laat ze lekker wedstrijden bezoeken, dan gaat het bijzondere ervan af en zal het langzaam maar zeker beter gaan. Als er dan nog één keer iets fout gaat, door de vingers zien. En bij een tweede keer wel weer straffen.

22 april 2014 om 14:10

Ga tog fietsen man! Wat een onzin praat je hier! Het probleem hier is, is dat ze de Ajax supporters graag overal de schuld van geven!
Net zoals toen met Cambuur, zonder iets te weten wees heel nederland naar de Ajax supporters! en niet naar die van Cambuur want dat zijn zulke lieverdjes!
Altijd lekker makkelijk om van alles de Ajax supporters de schuld te geven!
Net als met die rooie mark gast, maar toen die supporter van Ajax in de gracht viel mocht heel nederland en vooral uit rotterdam en den haag er wel grapjes over maken en misselijke dingen zeggen!
Het is gewoon triest hoe bevooroordeeld iedereen is tegenover Ajax supporters!
De media wil ook maar al te graag alles over Ajax plaatsen, maar als een andere club zich misdraagt hoor je er niks over!
Het is maar net hoe je alles bekijkt, Ajax supporters liggen onder een vergrootglas, en de andere supporters niet terwijl die zich net zo gedragen!!
En over die rotte appel aboutaleb, die mag van mij net als van der laan zo snel mogelijk uit ze functie worden gezet, want als het aan hem ligt komen er nooit meet uitsupporters!! Elke keer weer met een nieuwe smoes komen!

22 april 2014 om 14:27

Ga maar lekker de gebeten hond uithangen. Feit blijft dat als er gedonder is, 9/10 keer ajax er wel bij betrokken is. Ik zeg helemaal niet dat de rest lieverdjes zijn, in tegendeel, wij weten in Zwolle prima wat er voorn tuig in Leeuwarden rondloopt. Maar het spreekt toch niet echt in Ajax' voordeel dat ze er altijd bij zijn.

22 april 2014 om 14:58

@jameycarter ze zijn er niet altijd bij, maar alleen dat van Ajax wordt onder een vergrootglas gelegd. En helaas, en daar heb je gelijk in, zijn er debielen gaan geloven dat ze echt onaantastbaar en badass zijn dus die maken nu overal ruzie. Maar feit blijft dat elke ploeg van die relsupporters heeft en dat vrijwel elke ploeg een haat jegens ajax heeft. Dan raak je al snel in de problemen als club zijnde ja

22 april 2014 om 14:59

@nabbejh:

Hahaha doe toch even normaal! Ach ach ach wat zijn ze zielig bij Ajax en hun aanhang!

Wie waren dit dan?? Dit waren mensen van PEC met het vuurwerk? En die alle shebben gesloopt aan de Ajax kant??? Het waren ook Ajax supporters man! Wat is dit voor ozninnige reactie!

Johh jullie zijn het brave jongetje uit d eklas zeke rin de media (hilversum) is pro Ajax.

Feyenoord is altijd het afvoerputje geweest van Nederland! En was ook vaak terecht zeke rin Europees verband.

En nu is het gewoon Ajax aanhang dat zich heeft misdragen! Gewoon eigen verantwoording nemen!

Als dit echt waar blijkt te zijn, mogen we met z'n allen 'dat groepje malloten' (want supporters mogen we ze niet noemen denk ik) eventjes bedanken. Toch zonde. Want het grote deel van het Ajax-publiek weet zich wel te gedragen, maar een paar gekken moeten het weer voor iedereen verpesten...

22 april 2014 om 13:33

Ik snap niet waarom ze mensen niet daarop kunnen screenen. In plaats van met een clubkaart een kaartje kopen gewoon echt je naam, adres, burgerservicenummer enz enz afgeven en dan alleen mensen meenemen die nog nooit betrokken zijn geweest met enig voetbalgeweld, ookal is het 30 jaar geleden gebeurd dat je hebt gevochten. Dan krijg je de 'normale' supporters tenminste mee en wordt het wel gewoon een feestje

22 april 2014 om 13:48

Ik hoop niet dat dit ingevoerd word want dan kan ik niet meer naar Ajax en Rkc. En ik niet alleen maar nog vele andere.

22 april 2014 om 14:12

@jollie18 maar ik bedoel ook alleen voor de uitsupporters bij de Klassiekers de komende jaren. Als het dan twee jaar of drie jaar goed gaat tussen de supportersgroepen kun je misschien iets meer mensen toelaten tot het probleem zichzelf oplost.

Hoe dom ben je dan als harde kern zijnde? Hadden ze dit echt niet zien aankomen?

Ze verpesten het echt voor zichzelf. Zo dichtbij want ik denk dat het in de komende 2 jaar best mogelijk WAS geweest en dan verpesten ze het weer voor zichzelf en alle andere fans.

Dat hebben we nu dus allemaal te danken aan sommige van die zogenaamde 'ajax-supporters'.

22 april 2014 om 13:48

Dit hebben we te danken aan Ajax en Feyenoord... dat dit uberhaupt ooit zover had moeten komen.

22 april 2014 om 14:37

@ndisdenaam

Jij blijft het maar goedpraten of anders de Feyenoord supporters ook de schuldigen noemen. Het feit is en blijft gewoon dat door de idiote acties van ''ajax supporters'' er geen echte klassieker zal komen volgend seizoen. Ajax supporters zorgen gewoon bijna overal voor problemen. De afgelopen seizoenen zijn er een heleboel ''incidenten'' geweest en zolang mensen zoals jij dit blijven goedpraten zal het niet gaan stoppen.

22 april 2014 om 21:23

Ik praat helemaal niks goed.... grapjas.
Het is een idiote actie, kan er alleen niet tegen als men Ajax de schuld geeft van alles buiten dit incident om.

Want dat die regeling verlengd gaat worden... prima, maar hoe kwam die regeling er ook alweer.
Niet omdat 1 club zo gemeen was, omdat beide clubs het verkloot hebben.

Wat er gebeurt is is niet goed te praten en had nooit mogen gebeuren. Maar dit staat los van de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord.

Hier was ik al bang voor. Juist nu de vijf jaar zijn 'uitgezeten' moeten er een groep stelletje idioten weer herrie gaan lopen schoppen, daar waar een kleine mogelijkheid was om het weer te proberen met het toelaten van uitsupporters. Verschrikkelijk jammer, maar ik kan mij na afgelopen zondag de stadiondirecteur en Aboutaleb goed voorstellen dat zij liever geen Ajax-supporters zien in de Kuip.

22 april 2014 om 13:43

Kunnen ze weer 5 jaar lang met spandoeken gaan lopen dat de klassieker dood is en hoe verschrikkelijk die burgemeesters wel niet zien. Om vervolgens na die 5 jaar weer een wedstrijd stil te leggen door de spelers met vuurwerk te bekogelen. Lijkt wel of ze niet naar de kuip willen!

Overigens is het prima zo. Ik mis geen uitsupporters wanneer ik zit te kijken.

ik denk dat het uitermate lastig zal worden

Ik denk dat je die kaartjes lekker aan jeugdspelers en trainers moet geven uit Amsterdam of Rotterdam. Dus wel uitpubliek, maar met jeugd die van voetbal houden. Anders worden de vakken ook niet benut en heb je toch nog iets van fans waar je voor speelt! Het is mooi geweest met die zo genaamde supporters.

Ik vind gewoon lekker allebei wel mee naar uitwedstrijden en er niet zo groot
Drama van maken, kijk Rens naar andere derby's waar het nog erger is en was dan de klassieker dus te veel
Commotie om niks

Triest. Er moeten gewoon duidelijke straffen komen die afschrikken zoals lange stadionverboden met dikke boetes. Gaan die malloten dan alsnog over de schreef dan heb je er verder nooit meer last van. Waarom kunnen andere landen het wel, maar hier zijn we zo bang als maar kan. Neem bijvoorbeeld de derby van Belgrado, waar de sfeer altijd grimmig is, maar waar een grote groep politie alles in goede banen lijdt(meestal).
Het zijn altijd zulkerelatief kleine groepen dat ik het te zielig voor woorden vind dat ze het niet eens aandurven

clubs moeten meer afstand nemen van dit soort volk. Van de Sar had van mij ook veel harder mogen reageren. Maak ze gewoon duidelijk dat ze niet als supporters gezien worden en nooit meer welkom zijn bij een wedstrijd van je club. Vraag me echt af wat voor straf Ajax te wachten staat. Als je de clubs harder aanpakt zullen de clubs de mensen die dit doen ook harder aanpakken. En waarom voeren we niet direct de voetbalwet in zoals deze in Engeland zich al jaren bewezen heeft? Met kosten kan het niet meer te maken hebben, dit soort acties kosten veel meer geld!

Beste voor beide wel jammer maar even maatschappelijk gezien het beste ! Gisteren al 60.000€ aan schade moet je nagaan met zo'n wedstrijd alleen al aan politie kosten. Ik vind het jammer maar de kosten betreft politie inzet en de huidige crisis is het natuurlijk niet te verantwoorden voor beide steden dat ze zoveel uitgeven aan 1 wedstrijd. Daarbij even helder maar stel je voor in de kuip 2de ring en dan dat vuurwerk van gisteren naar beneden voor hetzelfde op dat moment op een vak met gezinnen of kinderen dat wil je toch niet meemaken. Ik zou het wel mooi vinden als we de volgende generatie gaan uitnodigen.
Een vak vol met kinderen tussen de 8 en 14 jaar. Soort statement dat de volgende generatie wel fatsoenlijk met elkaar moeten omgaan en dat niet alleen deze generatie een prachtige wedstrijd verpest word maar ook de volgende als we zo door blijven gaan. Misschien een beetje gek idee maar voor ieder die verder kijk ook een mooi gebaar. Daarbij kom je dan uit bij een maatschappelijk probleem stel iemand wilt gaan rellen omdat ze een pot coke achter de neus hebben dan komt ons maatschappelijke controle gevoel en horen we op te komen! Respect dus !

Ook dit is weer zo typisch Nederland he.. bange honden zijn het!

Waarom kan het in landen zoals England,duitsland etc dan wel? Waarom krijgen wij een bus-combi naar Telstar uit etc? Puur uit angst! Inplaats van er een voetbal feest van te maken krijgen wij steeds een "wat als" scenario voorgeschoteld.

Het is dat de politiek totaal niet kan omgaan met voetbalfans,en alleen maar een negatief beeld heeft. We hebben al te maken met de gekste maatregels tegen voetbalfans,maar het word alleen nog maar erger. En dan nog.. vertel me maar eens wat er mis kan gaan bij een klassieker?! Liedjes over en weer etc, wat tegen het glas slaan.. maar het lijkt erop alsof men denkt dat er oorlog uitbreekt.

Het vuurwerk van afgelopen zondag keurt niemand goed,maar hoeveel gebeurd er tegenwoordig nog in de stadions? Er gebeuren altijd wel foute dingen, maar dat is ook bij ijshockey en rugby.

Laats keek ik toevallig even naar het hockey ( Bloemendaal tegen nog wat) , en daar hadden de supporters ook gewoon stadionfakkels.. Waarom mag het daar wel, en bij het voetbal is het te gevaarlijk? Nogmaals de politiek is veel te schijterig als het op voetbal aankomt.. als het in England kan en in Duitsland moet het hier ook mogelijk zijn.

22 april 2014 om 13:44

Wij krijgen een buscombi omdat we ons niet fatsoenlijk kunnen gedragen. Het nieuws van het vuruwerk incident is heel Europa doorgegaan, overal vinden ze dit ridicuul. Ik ken geen enkele club waar ze hun eigen keeper bestoken met vuurwerk. Dit gaat toch gewoon veels te ver.

22 april 2014 om 13:57

Tuurlijk keur ik het af, maar dat doet toch iedereen? Dus omdat een paar tieners het veld volgooien met vuurwerk moet iedereen maar boeten?

Laats was er bij ijshockey een mega vechtpartij ( Eaters - Den haag ), stonden 3 regels over in de krant. Gebeurd hetzelfde bij voetbal komt het op Rtl en staat het op elke voorpagina. Zullen we dan ook maar stoppen met Festivals etc? Overal waar veel mensen zijn kan iets gebeuren uiteraard, maar het gaat erom hoe je het probleem oplost. En mensen die zich wekelijks misdragen moeten zeker worden aangepakt, maar waarom moeten de maatregelen weer zo drastisch tegen alle supporters zijn?

Voetbal is volkssport nummer #1 , jong en oud, rijk en arm.. het moet juist eens gestimuleerd worden in plaats van altijd het negatieve te belichten.

Ik blijf erbij.. als het in England kan ( waar clubs met honderden mensen afreizen naar uit-wedstrijden) moet het hier ook kunnen, alleen moet de politiek het ook willen.

22 april 2014 om 14:02

Helaas gebeuren er zoveel negatieve dingen dat je er niet omheen kunt. Je kunt wat er afgelopen zondag is gebeurt niet afwimpelen, met een och joh viel best mee. Het was levens gevaarlijk voor die jongens daar op het veld. Ik zag de zwarte plekken in het veld branden vanaf de tribune, het was walgelijk om te zien hoe de hele groep mensen zich daarbij gedroeg, want geen enkele ajaxcied in dat vak zong er ook maar 1 klank minder om. Het zijn er maar een paar die het uiteindelijk echt doen, dit zijn de idioten die je moet aanpakken, begrijp me niet vekeerd. Maar het feit dat de gehele aanhang er om gaat staan juichen, vind ik in en in triest.

En ja, omdat een paar tieners vuurwerk het veld opgooien moet iedereen maar boeten ja. Dan hoop je tenminste dat de "goedwillende" supporter ze er op aanspreekt of ze aangeeft, dan filter je dit soort idioten vanzelf uit je groep.

22 april 2014 om 14:20

@jameycarter

Ik ben het met je eens hoor , maar ik ben wel van mening dat we te vaak negatief worden bekeken. Uiteindelijk waar meer mensen zijn, gebeurd ook meer.

Het is nu aan de politiek/politie/club om de verantwoordelijke aan te pakken, en niet iedereen te duperen door dit.

Als ik wekelijks opsta ga zijn er ook genoeg vechtpartijen etc..moet dan alles ook maar dichtgegooid worden? Of moet ik dan maar thuisblijven? Nee want er zijn ook genoeg goeie mensen die gaan, en zich wel kunnen gedragen.
En dit is ook voor het voetbal, de groep van "probleem supporters" etc is nog altijd 100 maal kleiner dan de goedwillende supporter.

22 april 2014 om 14:30

Daar heb je volledig gelijk in, maar een dronken gevecht in de stad is zeker wel wat anders dan fakkels en rookbommen naar je keeper gooien. Dit is gedrag van een ander niveau. Daarnaast gaat niet heel de kroeg erbij staan juichen als er een robbertje gevochten wordt.

22 april 2014 om 13:46

En waarom krijg je in Nederland een wat als scenario?!?! Omdat blijkt dat wanneer je voetbalsupporters de vrijheid geeft er altijd een groep debielen tussenzit die weer stampij moeten maken. En ja die verpesten het dan weer voor de rest...

Helaas kun je in Nederland als uitsupporter niet eens meer normaal een wedstrijd bijwonen. Aan je naam te zien ga ik er gemakshalve f vanuit dat je voor MVV bent?! Ga jij lekker in je MVV shirtje tussen de "normale" Roda of Fortuna supporters zitten en je ligt binnen vijf seconden in het ziekenhuis met een in elkaar gebatst lijf. Of in je shirtje bij Den Bosch, Helmond Sport, Dordrecht, Nac, Nec, Groningen, Cambuur of noem ze maar op, dan is het hopen dat jouw cluppie niet scoort want als je per ongeluk te hard juicht loop je zo met een paar tanden minder het stadion uit.

Daarnaast zijn er teveel excessen in dit land. Waarom lopen bedreigen jullie je eigen trainer (en gezin)? Waarom moeten jullie bij nota bene een oefenwedstrijd continue ruzie uitlokken in het centrum van Breda? En zo zijn er talloze clubs waarbij de fans zich gewoon weg niet kunnen gedragen als je ze loslaat... Het neandertalisme viert hoogtij...

22 april 2014 om 14:10

@ Aussievis

Nou mooi voor jou zitten bij de derbij ( Mvv - Fortuna) gewoon supporters van beide clubs op de hoofdtribune, ook afgelopen vrijdag waren er fans van Fortuna aan het juichen bij doelpunten op Onze hoofdtribune. En er was totaal niks aan de hand, men mocht gewoon juichen, werden niet uitgedaagd.. gebeurde niks.

En jij geeft precies aan waar het aan ligt.. omdat 3 man onze trainer bedreigen ( wat natuurlijk schandalig is) zijn alle voetbalfans hetzelfde? Vergeet je wel even te melden dat er ook MVV supporters speciaal naar de trainer zijn toegegaan met bloemen, en hem nog cadeau etc hebbben gegeven. Tuurlijk weegt dat niet op tegen de bedreigingen, maar het laat wel zien dat niet iedereen zo is.

En dat je met het verhaal Nac komt is al helemaal Schandalig!
Mvv speelde oefenwedstrijd in Breda en ging met een groep drinken in het centrum.
Is het niet zo dat de harde kern van Nac opeens besloot om 5 tentjes verder te verzamelen? Nac wat zei ; Als jullie buiten het zicht van de camera's lopen pakken we jullie. Mensen wat werkten in het Cafe waar MVV verzamelde hebben zelfs beaamd dat MVV fans politie belde,omdat Nac fans de confrontatie aan wouden gaan. Precies Nac fans daagde uit en bedreigde MVV fans, beelden staan gewoon op Yt.

Men moet de mensen die problemen veroorzaken aanpakken.. niet alle fans!!

22 april 2014 om 13:48

Het probleem van fakkels is t probleem ook niet, het zijn de mensen die die dingen in hun handen houden en vervolgens t veld of in n ander vak gooien.

Afgelopen zondag staat n keeper (toevallig je eigen keeper, wat het niet minder stom maakt) in de goal, er staan fotografen achter de goal, dit is gewoon geen handige aktie... Als ze het vuurwerk tijdens de opkomst hadden gegooid, en dan achter de goal, dus niet in het speelveld, DAN was t n vette pyro-aktie geweest.

Jan van Merwijk moet gewoon zijn mond houden en niet proberen om de betrokken personen via de media te beinvloeden. Die harde kern van Ajax en Feyenoord zijn toch zelf ook al tijden actie aan het voeren om weer uitsupporters bij de wedstrijden toe te laten?!?! Dus die gedragen zich bij de klassiekers wel...

22 april 2014 om 13:46

hoe kan je dat nou zeggen?? ze kunnen zich niet eens gedragen in een finale waar ze na 2 minuten al op voorsprong komen. de reactie van zulk tuig lijkt me niet milder als ze uit 3-0 achter staan bij hun aartsrivaal. enigste optie lijkt mij levenslang stadionverbod, torenhoge boetes en 6 maanden lang melden op het politiebureau als je club speelt.

22 april 2014 om 13:50

Een uitvak is kleiner dan de 11.000 die er afgelopen zondag waren, is veel makkelijker te controleren.
Vind het maar overdreven om de klassieker hierbij te betrekken.

22 april 2014 om 13:55

ik snap dat het nu meer supporters zijn, maar het zijn wel de fanatiekelingen die dit doen, lijkt mij. de klassieker hierbij betrekken vind ik geen onzin. als deze wedstrijd niet in de kuip was geweest, was er denk ik veel minder schade geweest en hadden ze ook geen vuurwerk op het veld gegooid.

Ik wil het niet goed praten maar als dit eventueel gaat gebeuren vind ik dit wel iets te ver gaan. Dit heeft helemaal niks met Ajax-Feyenoord te maken of andersom. Dit is een verkeerd incident geweest maar om nou uitsupporters te weigeren in klassiekers vind ik te ver gaan.

22 april 2014 om 13:47

Waar had dit dan mee te maken, met haat richting Pec? Kan het me niet voorstellen, voor zover ik weet hebben wij vrijwel nooit gedonder, zeker niet in deze mate.

Was het dan misschien haat richting de keeper? Dat kan ik me niet voorstellen, en als het dat wel was moeten deze gasten aan een nog hogere schandpaal gehangen worden.

Ik denk dat dit puur ging om Feyenoord te zieken, ze mogen voor het eerst sinds jaren weer eens naar de kuip, laten we meteen maar ff 3 jaar aan schade maken denkt dat volk dan.

22 april 2014 om 13:53

Hier zullen we nooit achter komen want nu de exacte reden was. Geloof niet dat dit met de haat naar Feyenoord had te maken.

22 april 2014 om 14:15

In de arena hadden ze dit nooit gedaan, klopt, dus in die zin wilden ze hier Feyenoord zieken. Maar ik denk dat ze dit in elk ander stadion zo'n beetje zouden hebben geflikt dus dan vind ik het niet direct tegen Feyenoord gericht.

22 april 2014 om 14:27

Dit had alles met de haat tegen Feyenoord te maken. Het doel was de Kuip te slopen. Tijdens het gooien van het vuurwerk scandeerde de hele tribune 'bommen op Rotterdam'. Was ook nog een bewust geplande actie dus niet gaan ontkennen nou. Ik zie ook liever uitsupporters bij de klassieker en ik weet ook dat er nu dezelfde taferelen in Amserdam gaan plaatsvinden als wij er naar toe mogen. Maar je kunt in dit geval niet recht gaan praten wat krom is. We weten allemaal dat dit een gerichte actie tegen Feyenoord was.

22 april 2014 om 14:31

Stel je eens voor als dit was gebeurt in Almelo of in Zwolle, stadionfakkels op een kunstgras veld. Dan was de schade nog veel groter geweest, ik weet niet of je daar veel blijer mee moet zijn.

22 april 2014 om 14:53

@pedro1908 Ze roepen elke wedstrijd bommen op Rotterdam. Als ze tegen PSV spelen en ze gooien vuurwerk op het veld schreeuwen ze ook bommen op rotterdam. Deze actie heeft echt niet alles met de haat tegen Feyenoord te maken, maar dat heeft wel geholpen ja en dat geef ik ook toe. En hoe probeert iemand iets 'recht te praten wat krom is'? Alsof iemand het goedpraat wat er is gebeurd. We zeggen alleen dat we denken dat het niet alles met Feyenoord te maken heeft, maar we keuren de actie heel erg af. Dan praten we toch niets rechte.

22 april 2014 om 14:58

Hoe kun je 'bommen op Rotterdam' en daarna het bestoken van onze 'heilige grond' nou los zien van de haat tegen Feyenoord?

22 april 2014 om 15:05

Ik weet niet over welke wedstrijd jij het hebt , maar ik was zondag aanwezig in de kuip en heb het bommen op Rotterdam toch echt niet gehoord.

Verbaast me niks en is ook wel het beste, de Feyenoord supporters hebben zich de laatste jaren redelijk goed gedragen maar ik ben ook weer bang als men een seizoen Europa in gaat hoe dat gaat lopen.

De Ajax aanhang heeft ook gewoon een heel groot probleem, elke Europese wedstrijd is het de afgelopen jaren raak, Celtic, Barcelona, Milaan, Salzburg, City, United overal hebben ze zich misdragen.

De enige Europese uitwedstrijd waar de afgelopen jaren niks is gebeurd is tegen Steaua, niet zo gek als de fans het massaal laten afweten bij de thuisclub.

De Ajax aanhang lijkt een beetje de rol van die van Feyenoord over te nemen, elke Europese stad die men aandoet de boel kort en klein slaan, ben daardoor ook heel bang als Feyenoord weer echt Europees gaat spelen tot de winterstop.

Beide supportersgroepen hebben zich dit seizoen al meerdere malen misdragen. Problematiek in Utrecht vergeten, heren uit Rotterdam, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Dit is wel ff een graadje erger, maar laten we nu niet ineens gaan doen dat ze on Rotterdam heilig zijn. Ik kan me bv een bekerfinale van jong Feyenoord herinnereb tegen mijn club op het kasteel. Ook 1 vd vele voorbeelden.

Buiten het feit dat ik moe word van dit soort gebeurtenissen word ik net zo moe van die politici die het weer nodig vinden om de overgrote meerderheid die zich wel kunnen gedragen weer te straffen. Laten we vooral ons niet meer kandidaat stellen voor een Europese finale of een mondiaal of Europees eind tournooi, echt af en toe word ik zo moe van die als maar falende gespeelde "brave" borsten heren/dames politici over hun zogenaamde visie van gerechtigheid

Waarom mag Feyenoord in het vervolg ook geen uitsupporters meenemen.....?
Kan me niet heugen dat die iets verkeerds hebben gedaan afgelopen weekend.

Dit zou dan een zeer prefentieve actie zijn.
Dan zou ik elke burgemeester willen adviseren om voortaan dan maar bij elke wedstrijd ajaxsupporters te weren."voorkomen is beter dan genezen" toch....als dat zo makkelijk gaat.

Als ik de reacties lees hierboven dan lijkt mij het compleet verbieden van uitsupporters een nog veel beter plan. De gigantische kosten voor de inzet van politie en hulpverlening komt allemaal uit de portemonnee van Jan Modaal.

22 april 2014 om 22:45

@ Felipe

Laat ik voorop stellen dat ik niet van ongeregelheden houdt maar dat financiele argument vind ik echt onzinning. Onlangs werd bekend gemaakt hoeveel geld het bespaart heeft dat er over en weer geen uit supporters mee gingen, dat was een schamele miljoen. Natuurlijk is dat een hoop geld maar het is een druppel op de gloeiende plaat wat betreft besparingen, dat "gigantische" vind ik overdreven.

Ik vind het van de zotte dat in Nederland altijd maar (niet alleen bij voetbal) de goede mensen gestraft worden omdat een "relatief" kleine groep zich niet kan gedragen. Het is maar wat je onder gerechtigheid beschouwd. Wat dat betreft is Nederland zo nu en dan echt een bananenrepubliek door zo vaak door te schieten. Ze moeten verdomme eens wat doen aan die pakkans, maar ja dat kost weer geld dus pakken we de normale supporters maar.

Wat mij betreft organiseren we ook geen eindrondes meer aangezien we in dit land geen idee hebben om hoe om te gaan met gespuis. In het weekend gebeurd er ook genoeg ellende maar het uitgaans leven leggen we toch ook niet stil of droog ?

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren