Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Twijfels rond terugkeer Van der Vaart bij Ajax: ‘Hij is geen Kuyt’

Laatste update:

Rafael van der Vaart is altijd welkom bij Ajax, zo erkende Frank de Boer. De oefenmeester erkent dat er contact is geweest, maar ook dat de eerste pijlen eerst op anderen zijn gericht. De 32-jarige spelmaker, die een aflopend contract met Hamburger SV uit Duitsland heeft, is voor De Boer ‘een interessante optie’ voor de komende voetbaljaargang.

/

Daniël Dekker, voorzitter van de supportersvereniging van Ajax, heeft grote twijfels bij een eventuele rentree van Van der Vaart. “Ik zie meer in een terugkeer van Nigel de Jong, Urby Emanuelson of John Heitinga, spelers die Ajax écht beter kunnen maken. Zeker in verdedigend opzicht heeft Ajax dat nodig.” Dekker wijst er in het Algemeen Dagblad op dat Van der Vaart met een reallifesoap bezig is. “Het is meestal een teken aan de wand wanneer voetballers met dat soort dingen bezig zijn.”

Volgens Erik Meijer zijn de twijfels rond Van der Vaart gerechtvaardigd. De oud-aanvaller vindt de Oranje-international nog steeds een van de betere middenvelders van de Bundesliga. “Maar redt hij het nog met zijn loopvermogen?”, vraagt de kenner van het Duitse voetbal zich af. “Ajax zal dan spelers om hem heen moeten zetten die het loopwerk verrichten. En Van der Vaart is geen Dirk Kuyt. Hij is meer een individualist dan teamgeoriënteerd, zoals Dirk.”

Rafael van der Vaart zou Ajax sterker maken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

v.d. Vaart terug naar Ajax ? Moet je echt niet willen. Zo totaal "over the hill". Gelukkig is hij daar zelf ook niet in geinteresseerd. Phew.

17 februari 2015 om 08:23

Van der Vaart is wel een echte leider in t veld, iemand die de boel aanstuurt en een intelligente speler. Jammer alleen dat hij het loopvermogen niet heeft en er daarnaast het middenveld van Ajax al uitpuilt met talent waarvan het zonde zou zijn ze op de bank te zetten.. Liever iemand achterin (links) die de lijnen uitzet.

17 februari 2015 om 11:00

Precies.
Maar ook het feit dat ie van de zomer al terug kon naar Ajax, maar toch liever nog naar HSV wilde, zegt mij al genoeg. Dat was zijn kans, nu lekker nooit meer.

Wat een gezeur zeg. Vd Vaart op een been zou nog een versterking zijn voor dit Ajax. Wel typisch Nederlands, wil een speler graag terugkomen, gaan we zeiken of hij nog wel goed genoeg zou zijn. Zo komt er natuurlijk nooit weer een speler terug.

17 februari 2015 om 07:33

Zo graag wilt die zelf ook niet terugkomen hoor zei die in december nog in een interview

17 februari 2015 om 07:35

Ken je feiten voordat je zo dom loopt te lullen. Hij wil nog helemaal niet terugkomen.

17 februari 2015 om 08:47

De Ajax supporters vereniging gaat dus ergens iets van zeggen terwijl het absoluut niet aan de orde is volgens jou. Volgens mij is het zeker wel aan de orde, anders zouden ze zo niet reageren.

17 februari 2015 om 09:20

Dekker reageert op het interview van FdB waarin het ter sprake werd gebracht.. Niet meteen zo over de zeik, gast!

17 februari 2015 om 07:40

Misschien moet je eens de wedstrijden van Hamburger SV gaan bekijken, Van der Vaart stelt niet meer zoveel voor, als Bazoer en Sinkgraven een redelijk niveau weten aan te houden, zie ik hun veel liever dan Van der Vaart, dat geld dat je in Van der vaart investeer kan je beter voor iets anders gebruiken, als Ajax een oud speler haalt moet het wel een potentiële basisspelers zijn die met zijn kwaliteiten nog iets kan toevoegen. Na het weg gaan van Moisander kunnen ze beter ervaring voor de defensie halen.

17 februari 2015 om 08:03

Precies dat he. Als je hem ziet voetballen. Zo traag. En heeft ookal een redelijk aantal kaarten achter zijn naam staan dit jaar.

17 februari 2015 om 08:49

Bazoer en Sinkgraven zouden bij HSV niet eens bij de wedstrijdselectie zitten. Overdrijf de Nederlandse competitie toch niet zo. Je ziet het zelfs met De Zeeuw. Tijden niet gespeeld en prikt er gelijk twee in, dat kan nergens anders dan in Nederland. Onze competitie stelt niks voor tov de Bundesliga.

17 februari 2015 om 09:08

@mrmihaljlovic

Misschien moet je niet zo neerbuigend doen over de Nederlandse competitie, tuurlijk stelt het niks voor vergeleken met duitsland, engeland en spanje maar als Ajax/psv tegen Hsv speelt op dit moment verpulvert ze hen.

Dat je een beetje mee kan in de duitse of spaanse competitie hoeft niet te betekenen dat je hier in de eredivisie gelijk komt uitblinken, kijk naar spelers als Bojan.. die kon aardig mee bij Barcelona maar als je in een mindere competitie komt spelen hoeft niet gelijk te betekenen dat je gelijk Ronaldo bent ofso.

Kijk wat voor spelers afgelopen jaren vanuit de eredivisie moeiteloos mee konden in de Pl.. voorbeelden: Eriksen, Bony, Dembele, Chadli, Fer, Suarez. ik kan ze wel blijven opnoemen. Kwa niveau is het misschien niet zo hoog, maar dat betekend niet dat je hier in de eredivisie op je gemak kan komen ballen en zeker de van der vaart van dit moment niet.. die is op dit moment zo matig.

Ik snap nooit waarom mensen altijd gelijk naar soort competitie pakken terwijl je ook puur naar de speler zelf moet kijken, voor velen is vaak gelijk van ow jaa hij heeft in de Engelse, Spaanse of Duitse competitie gespeeld en ook al speelt hij heel slecht daar in de eredivisie zal het wel een makkie voor hem worden.

17 februari 2015 om 12:00

Ik zag laatst nog een paar leden van VZ die het erover hadden dat vd Vaart, samen met Olic, zich juist nog wel staande hield bij Hsv, maar dat de rest het liet afweten.

Ajax/psv mogen HSV dan verpulveren (wat ook nog vies tegenvalt vrees ik), maar HSV is dan ook degradatiekandidaat en Ajax/psv titelkandidaat.

En je moet inderdaad ook naar de speler zelf kijken, maar naar een speler kijken die in de Bundesliga of in de Eredivisie speelt is natuurlijk een groot verschil vanwege de tegenstand die je krijgt. Dat vd Vaart nu wellicht matig is in de Bundesliga zegt bar weinig over hoe die het dan bij Ajax zal doen (net zoals, zoals je zegt, het ook niet vanzelfsprekend is dat ie het daar dan goed zal doen puur omdat ie in Duitsland en de PL speelde).

Maar een belangrijk punt wat iedereen lijkt te vergeten is het verschil van de rol van vd Vaart bij beide clubs. Bij HSV is hij degradatiekandidaat en is vaak de underdog en moet achter de bal aan en veel werk verzetten, zonder veel aan de bal te komen op de helft van de tegenstander. Voor dit verdedigende werk/countervoetbal is hij niet geschikt. Hij komt beter tot zijn recht in een dominerende ploeg waar hij tussen de linies in de kleine ruimte kan excelleren met steekballetjes
Bij Ajax is dit veel meer het geval en speelt men vooral op de helft van de tegenstander, wat vd Vaart veel beter ligt. Natuurlijk moet je bij Ajax ook meedoen met het druk zetten ed, maar toch kost dit veel minder moeite en inspanning dan het werk dat je moet verzetten bij een team dat vecht tegen degradatie in een veel sterkere competitie. Ajax heeft de bal tegen de kleine ploegen doorgaans snel terug in bezit omdat die 'm vrij snel naar voren peren.

Ben het wel eens dat vd Vaart wellicht Sinkgraven en/of Klaassen in de weg zit, maar af en toe rouleren kan toch geen kwaad. vd Vaart zal iig niet alles kunnen gaan spelen en Sinkgraven is als jonkie ook nog grillig en zal nog wel een terugval kennen. Als vd Vaart bereid is een niet al te hoog salaris te accepteren en bereid is af en toe te banken (wat ie vast wel zal begrijpen gezien zijn leeftijd) moet het best kunnen.
Ben het ook wel eens dat een type de Jong ook erg welkom is maar Serero doet het momenteel uitstekend op VM, hebben eerder een onverschrokken C nodig.

17 februari 2015 om 07:41

Sorry maar ik zie in v.d Vaart geen speler die als leider kan fungeren voor die jonge jongens.
Tuurlijk zal hij Ajax sterker maken maar op het moment dat hij niet opgesteld zal worden omdat andere spelers beter zijn zal meneer denk ik veel gaan klagen en dat wil je niet.
Heb veel liever dat een Sneijder of Maxwell terug zouden komen.

17 februari 2015 om 09:31

hij kost toch veel te veel. Dat salaris van hem kun je beter in een speler als Gudelj steken of een goede verdediger met wat ervaring zo dat Veltman in alle rust zijn aanvallende spel kan spelen. Van der Vaart is trouwens ook blessure gevoelig dus hij zal wel vaak net kunnen spelen, al helemaal met het Europese programma van Ajax.

Ajax en Feyenoord moeten ze allebei niet terughalen. Je zegt een paar jaar geleden nog "nu of nooit" en als ze dan niet luisteren moet je niet een paar jaar later toch weer toegeven!

Hij is niet iemand me veel loopvernogen maar lijkt me toch duidelijk wel een hele goede aanwinst voor dit Ajax ook interessant is of Urby en heitinga terug zouden willen komen , maduro heb ik eigenlijk al een tijd niet zien spelen

Een fitte van der vaart is een absolute topaanwinst, maar vraag me af of hij nog wel het gif heeft om alles te geven en om fit te blijven... Theo Janssen bijvoorbeeld had dat gif in overvloed en was zeker in het begin een aanwinst... Lijkt me wel een leuk duel bij de cornervlag vd vaart versus bouhlarouz...

17 februari 2015 om 07:38

Is wel een goede speler fie de eredivisie nog best aankan maar ik denk dat ze hem niet nemen vanwege zijn fysieke gesteldheid.

17 februari 2015 om 09:30

Theo Janssen in combinatie met alles geven om fit te blijven..... Hoe ver kan je van de waarheid af zitten? Ik vond Janssen een genot qua voetballer en persoonlijkheid, maar hij was verre van een modelprof en leefde absoluut niet voor de sport.

Hij mag van mij komen, maar ik betwijfel of hij niet teveel geld vraagt. Wat ze bij VI al zeiden, een tranfser naar de zandbak zou niet raar zijn. Als hij wel komt dan heb je wel de ervarind die er nu mist, denk dat hij met zijn kwalitieten nog steeds boven de rest uitsteekt in de eredivisie die toch een niveau lager is dan de bundesliga

Ik ben er niet echt voorstander van, ik volg de Duitse competitie wel redelijk maar Van der Vaart maakt niet echt een sterke indruk op me, als hij komt zal hij talenten als Nouri, Bazoer, Sinkgraven en Klaassen in de weg staan, Serero doet het laatste tijd ook fantastisch. Misschien kan zijn ervaring handig zijn, maar een vaste basisspeler? hmm ik weet het niet hoor, laatste paar maanden ook erg blessure gevoelig.

Zou Maduro het niet worden?

Hij zat ook op de tribune Zondag, en stond hij te ouwehoeren bij de vak 410.

Van der Vaart lijkt me ook over de top, natuurlijk kan Ajax hem wel gebruiken ook in de kleedkamer.
Ik weet niet wat Huntelaar denk over een terugkeer, want die heeft ook net zijn contract verlengd volgens mij.

Nigel de Jong zou nog best wel mogelijk zijn, speelt.dan wel in Italië maar misschien wilt hij ook nog weleens meedoen in de Champions League!
Milan is het ook niet meer wat het was, en hij wordt ook al wat ouder nu.

17 februari 2015 om 09:13

Ik denk dat De Jong ook nog maar wishful thinking is. Ik zie hem (nog) niet de stap terug naar de eredivisie maken. Waarnaast is het CL argument ook nog verre van een zekerheid.

17 februari 2015 om 09:50

De Jong lijkt mij ook wishful thinking, maar wel het proberen waard. Zelf denk ik niet dat hij al denkt aan een terugkeer in Nederland. Hij is "pas" 30, verdient nu ook nog een godsvermogen en zal elders ook een veel hoger salaris kunnen vangen dan bij Ajax. Bovendien vind ik hem van een dusdanig niveau dat er zondemeer ook een hoop andere aansprekende clubs interesse in hem zullen hebben. Echter wie niet waagt, wie niet wint. Het zou de perfecte aanvulling zijn voor Ajax die het niveau direct 2 stappen hoger tilt.

De Jong zou absoluut mijn hoofddoel zijn. Van der Vaart kan een goede aanvulling zijn, maar daar zie ik minder meerwaarde in. Jongens als Heitinga, Maduro mogen wat mij betreft absoluut terug komen. Maar dan wel in de rol die Zimling heeft of Poulsen had. Met dito salaris. Of zij zelf met een bescheiden rol en salaris genoegen nemen betwijfel ik.

17 februari 2015 om 09:26

Maduro kwam z'n beloofde shirtjes brengen voor het nieuwe supportershonk, mede door z'n blessure had hij daar ff tijd voor.

17 februari 2015 om 09:52

@ Jaweltog

Huntelaar heeft net zijn contract verlengt voor 6 miljoen + op jaarbasis. Oftewel niet realistisch.
Nigel de Jong verdient 3 miljoen per jaar en staat in de concrete belangstelling van Schalke 04.
Die zijn beiden absoluut niet haalbaar. Daar geloof ik helaas niet in.

Vd Vaart verdient 3,5 miljoen op het moment maar heeft uitgesproken heel graag bij HSV te willen blijven en daar zelfs salarisverlaging voor te accepteren. Is ondertussen bezig met veel te veel dingen buiten het voetbal en conditie technisch zie ik hem liever ook niet komen,

Maduro was bij respectievelijk sevilla, Valencia en Paok niet meer dan een wisselspeler. De afgelopen 6 jaar niet meer dan 17 wedstrijden per seizoen gemiddeld gespeeld in alle competities. En daarvan vaak nog vroegtijdig gewisseld of ingevallen. Moet dat de verlosser worden?

En Heitinga word ook veel genoemd. Een bankzitter van Herta Bsc. Dan kan je beter Botteghin van Groninge halen. Daar heb je dan meer aan.

Nee, bovengenoemde namen zijn of geen meerwaarde (maduro, heitinga en vd vaart) of ze zijn niet realistisch (huntelaar/de jong)

Terughalen van al die spelers is weer een tekortkoming van het beleid.
Komen nog heel even lekker een paar centen opstrijken.
Stop met al die zogenaamde ex Ajaxieden kijk wat er nu zit m.u.v. Frank de Boer.
Wie van hen heeft de spelers beter gemaakt, Jaap Stom soms, laat me niet lachen de man heeft al moeite om tot 11 te tellen. Laat staan dat hij moet uitleggen dat 2 nr 11 moet verdedigen.

Als vdvaart komt wordt het voor Ajax natuurlijk ook makkelijker andere ervaren jongen te overtuigen om terug te keren. Vdvaart zou überhaupt nog steeds lachend 1 van de betere spelers in de eredivisie zijn.

17 februari 2015 om 08:03

Precies. Het laat misschien andere oudgedienden het aantrekkelijker vinden om terug te komen als een generatie genoot er al zit. En ooken signaal naar andere clubs met hun oud spelers. Wat mij betreft welkom. Mits in de 'vader' rol.

Wie zegt dat hij elke wedstrijd moet spelen. Verthongen en alderweireld stonden er ook in ipv Ooijer. Maar Ooijer was belangrijk voor t team. Wist wat er gevraagd werd. Was verbaal sterk .. Binen en buiten t veld. In die rol zie ik vd Vaart ook wel zitten hoor. Mits hij dat wilt voor een normaal salaris. Nog steeds liever Vaartje dat Maduro.. Die prominent in beeld werd gebracht afgelopen zondag.

17 februari 2015 om 10:01

Ooijer kwam wel uit een andere situatie. Ooijer werd afgedankt bij PSV en kreeg door Ajax nog een mooie kans. Van der Vaart speelt momenteel nog vast in de Bundesliga en verdient ook nog eens een salaris wat hij bij Ajax nooit gaat krijgen. Dat jij hem graag ziet komen voor een normaal salaris kan ik begrijpen. Maar die kans lijkt mij een heel stuk kleiner dan bij Ooijer het geavl was.

17 februari 2015 om 11:05

Bedoel ook dat mocht hij oomen.. Dat hij dat uit liefde voor Ajax doet. En dus ook genoegen neemt met minder salaris. Als het hem om geld gaat hoeft hij niet te komen en heeft hij keuze zat in de zandbak , China of whatever.

Als vdVaart genoegen neemt met af en toe op de bank en het voortouw neemt in de kleedkamer zou hij weldegelijk een meerwaarde kunnen zijn!

Als hij fit is, dan hoop ik hem echt wel terug te zien. In de ED gaat het er gewoon langzamer aan toe. Je krijgt ook net wat meer tijd om te handelen. Meters maken doet hij niet, maar hij is ook iemand van de passing. Heerlijke crossbal over 30 a 40 meter. Toch denk ik dat hij waarschijnlijk in de spits zal gaan spelen. Eerlijk gezegd heb ik liever vd vaart in de spits dan schone. Waar ik het meest op hoop is Urby. Prima vervanger van boilesen en hij kan ook nog eens op het middenveld spelen. Nigel en Maxwell zie ik gewoon niet terugkeren.

17 februari 2015 om 09:19

Van der Vaart lijkt mij bij uitstek iemand die op het niveau van de eredivisie nog verder weg zal zakken dan hij nu al is weggezakt. Het is eeuwig zonde dat zo'n talentvolle speler zo'n waardeloze instelling heeft. Een speler die op zijn achttiende de beste van zijn generatie was en op achtentwintigjarige leeftijd eigenlijk al was uitgespeeld heeft het niet helemaal goed gedaan. Hij heeft een mooie carrière gehad maar het had, met de juiste instelling, allemaal nog veel mooier kunnen zijn. Ajax moet dit volgens mij dan ook niet doen. Ze kunnen hun geld en energie beter in een speler steken die wel een goed voorbeeld is voor jeugdige spelers.

17 februari 2015 om 09:29

Van der Vaart is vroeg gepiekt, dan is het 'logisch' dat je op je 28ste al heel wat minder bent geworden.

Verder had hij bepaalde zaken wel beter kunnen aanpakken maar dat geldt voor Sneijder ook.

17 februari 2015 om 09:46

Van der Vaart was al heel jong heel erg goed maar dat is natuurlijk niet de enige reden dat het later minder werd. Hij heeft gewoon de helft van zijn carrière met een paar kilo aan overgewicht rondgelopen. Wanneer hij na een blessure terug kwam dan wist je van tevoren al dat hij wat te zwaar zou zijn, en dat was ook altijd zo. Met een goede instelling zou er gewoon veel meer voor hem in hebben gezeten. Je moet voor de grap eens wat beelden van hem opzoeken toen hij een jaar of achttien/negentien was. Ik heb buiten Van der Vaart nog nooit een speler gezien die op zijn negentiende beter was dan op zijn dertigste. Hij heeft zijn hele carrière puur op zijn talent geteerd en nu komt hij al op een punt dat het eigenlijk al een beetje op is.

Off: Ben ik trouwens de enige hier die zich kapot ergert aan die klote reclames hier? Je kunt niet eens op een fatsoenlijk manier inloggen.

17 februari 2015 om 11:11

Je bent niet de enige, maar je krijgt die reclames helaas niet weg! En tjah daar leeft vz van.

Natuurlijk is v.d. Vaart 'n versterking, zeker van dit Ajax. Spelers zoals Cocu of v.d. Vaart of Guardado op latere leeftijd is juist slim. Dit zijn spelers die op hoger niveau hebben geleerd het spel te lezen, en daarmee tijd winnen om het spel op de juiste manier voort te zetten. De juiste pass geven. Werkers terughalen of oude verdedigers ala Davids, Kuyt of Boulahrouz. Daar zie ik geen meerwaarde in.

Vd Vaart kan nog makkelijk 2 jaar mee en daarmee 1 van de besten in de Eredivisie zijn. Of op het middenveld of desnoods in de spits, aangezien De Boer toch al in zijn hoofd heeft zitten dat we zonder echte spits spelen.

Ook wel vreemd om VdV als geen meerwaarde te bestempelen en in diezelfde zin een bankzitter bij Hertha en Urby te benoemen als grotere aanwinsten. Net alsof Heitinga niet in hetzelfde schuitje zit en alsof Urby zo'n ontzettende leider is?
De Jong of Sneijder zouden echte toppers zijn, de rest is gewoon puur ervaring/naam en qua voetbalkwaliteit/fitheid een gokje wat je wel of niet wilt nemen.

Je moet hem dan op 6 hebben, elke pass strak naar voren! Sinkgraven links en Klaassen rechts van hem, dan kan hij nog makkelijk mee in NL!

Als Ajax hem niet zou nemen, dan zou ik hem Feyenoord aanraden als vervanger van Clasie, naast el Ahmadi. Ik weet dat dat gevoelig ligt, maar het is wel wat je nu nodig hebt!

17 februari 2015 om 09:32

Haha, als Raf in de 6e minuut de bal van de verdediger krijgt ingespeeld is het minuut 12 voordat hij eens om z'n as is gekeerd en het spel voort kan zetten.. Daarnaast kan hij het niet belopen, dus nee, neem hem dan maar lekker bij Feyenoord erbij..

Grappig dat hij dan Heitinga en Emanuelson wel graag ziet komen. 2 spelers die totaal geflopt zijn in het buitenland. En dat gezeik over dat loopvermogen vind ik ook maar onzin, volgens mij kan hij prima mee in de Eredivisie. Van Der Vaart is welkom, net zoals De Jong. Emanuelson ook omdat de linksback positie zo zwak bezet is. Bij Heitinga zie ik geen toegevoegde waarde. Veltman doet echt niet onder voor hem.

17 februari 2015 om 09:25

Haha. Ik snap echt niet dat hij Heitinga opnoemde, als er iemand traag is en het spel negatief zou beïnvloeden.

Een fysieke baas met gif in zijn spel, dat hebben ze nodig. Kuyt is van toegevoegde waarde door zijn mentaliteit en in eredivisie ook door zijn scorend vermogen en ervaring.

Vd Vaart, hoe goede voetballer ook, is gewoon te slap om een wedstrijd te kantelen als het voetballend niet loopt.

Waarom gaan ze niet voor pienaar

18 februari 2015 om 18:34

Ja Stevie Pienaar en Maxwell zie ik als 2 echte versterkingen voor Ajax volgend seizoen.

Hij wil van der vaart niet terug maar Heitinga wel. Dat is echt krom omdat van der Vaart elke week basis staat en bij bijna alle clubs waar hij heeft gespeeld een goede indruk heeft achtergelaten. Heitinga heeft overal gefaald waar hij heeft gespeeld dus laat van der vaart maar terugkomen. Ik zie in hem de perfecte leider voor dit zeer jonge team. Hij is niet voor niets aanvoerder bij hsv. Voetballen kan hij nog altijd en in Nederland is het niveau een stuk lager als in duitsland en heeft hij bij Ajax goede talenten naast zich die hij kan sturen en die naar hem luisteren.

Altijd terug halen zo'n man.... is absoluut een meerwaarde.
Brengt ervaring en is een leider voor de jonge jongens.

Daarbij een mooi signaal van Ajax voor de ex-spelers en de achterban...
Nigel de Jong en Johnny Heitinga ook gewoon terughalen. Zijn ras-amsterdammers die daarna bij de jeugd kunnen gaan trainen als ze willen.

Nee helaas heeft van der Vaart regelmatig last van blessures en ik denk ook niet dat de "echte "motivatie er zal zijn.

Ik zat afgelopen zaterdag in het stadion bij Bayern tegen Hsv. Ik moet bekennen, ik ben geschrokken van het niveau van vd Vaart. Hij werd aan alle kanten voorbij gelopen (nu was Bayern ook extreem goed). Als vd Vaart controlerend bij Ajax gaat spelen dan zal hij in de eredivisie echt wel van waarde zijn door zijn spelinzicht en ervaring. Je moet je alleen afvragen of hij dan niet talenten in de weg zal zitten. (serero/bazoer/riedewald). In mijn beleving is Heitinga achterin of de Jong een betere optie.

Denk dat een vd vaart op 70 procent nog altijd 1 van de , zo niet de beste voetballer zou zijn in de eredivisie

Sneijder zou een veel betere optie zijn voor Ajax. Van der Vaart had enkele jaren geleden terug moeten komen naar Ajax, nu is hij conditioneel gewoon niet goed genoeg. Voetballen kan hij wel, maar je bent altijd een wissel aan hem kwijt.

Luuk de jong is ook in het buitenland mislukt en nu doet het prima bij psv. Met het tempo wat we hier spelen kan zelfs vd vaart nog meekomen.

Daniel Dekker, voorzitter van de Sva, maar waarom dat zo is vraag ik me hier af?! Van der Vaart is een echte Ajacied en zou met open armen moeten worden ontvangen! Als hij al word gewaarschuwd en bekritiseerd door nota bene de voorzitter van de supporters vereniging, zou ik me ook twee keer achter men oren krabben of ik wel zou willen komen! Voor het geld hoeft Raf het niet te doen denk ik hoor.

Als vd vaart komt naar ajax zou de meest logische positsie valse spits zijn met kishna en el gazi als diepe buitenspelers. Ik zie meer nut in een sinkgraven, klaasen serrero of schone, bazoer dan raffael op het middenveld. Als valse spits kan hij alsnog zijn ervaring brengen op het veld maar de opgenoemde namen brengen ajax meer in het spel en potentieel ook

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren