Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfer Klaassen naar Ajax lonkt door problemen bij Werder Bremen

Laatste update:

Werder Bremen staat open voor een vertrek van Davy Klaassen, zo melden diverse Duitse media. De Telegraaf pakte maandagavond uit met de interesse van Ajax in de middenvelder. Directeur voetbalzaken Marc Overmars heeft zich officieel gemeld bij Werder. De Bundesliga-club is naar verluidt bereid afscheid te nemen van Klaassen vanwege de slechte financiële situatie. Volgens BILD is Ajax nu bereid twaalf miljoen euro te bieden.

Mede door de impact van de coronacrisis is Werder dringend op zoek naar inkomsten. Aanvaller Milot Rashica leek voor een bedrag van circa twintig miljoen euro te verkassen, maar vooralsnog ligt de ex-speler van Vitesse twee jaar vast. De huidige nummer elf van de Bundesliga houdt daarom rekening met een vertrek van Klaassen, zo klinkt het.

De Telegraaf: Ajax meldt zich voor Davy Klaassen en Sean Klaiber

Naast Davy Klaassen staat ook Sean Klaiber van FC Utrecht op het lijstje van Ajax.Lees artikel

De 27-jarige Klaassen, die nog twee seizoenen onder contract staat in Duitsland, werd enkele maanden geleden al in verband gebracht met een terugkeer naar Ajax. In juli meldde BILD dat de Amsterdamse club een bod van iets minder dan tien miljoen euro ging uitbrengen. Destijds wilden Klaassen en zijn entourage niet veel kwijt over de belangstelling.

DeichStube deed bij sportief directeur Frank Baumann navraag naar aanleiding van de berichtgeving van De Telegraaf. "Onze situatie is bekend", aldus de sportbestuurder, die niet specifiek de situatie van Klaassen besprak. "Aan de ene kant willen we natuurlijk de sterkst mogelijke selectie hebben, maar aan de andere kant hebben we geen enkele speler die niet te koop is."

Zou Davy Klaassen een goede aanwinst zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tsja. Klaassen is heus geen slechte voetballer maar werelds is hij ook niet. Als hij de ontwikkeling van gravenbergh, kudus of Taylor in de weg gaat zitten vind ik het zonde en weggegooid geld en zie ik hem liever niet terugkomen

29 september 2020 om 10:26

Voor de Eredivisie op 10 echt een aanwinst. Als je dan een middenveld hebt met Gravenberch - Klaassen - Kudus, is dat echt top met loopvermogen, scorend vermogen en voetballend vermogen. Europees ga je er met Klaassen niet op vooruit, maar hij is een betere 10 dan Promes. Tadic dan spits en Promes op links, je wordt er niet slechter van imo. Als je hem onder de 10 miljoen kan halen vind ik het zo gek niet.

29 september 2020 om 10:32

Eens, het is een fantastische speler voor de Eredivisie. Maar ik had de afgelopen jaren het idee dat Ajax wel iets hoger mikte dan: "een goede speler voor de Eredivisie". Ik kan me niet voorstellen dat je van interesse in Hojberg naar Davy Klaassen gaat, met alle respect voor Davy uiteraard.

29 september 2020 om 10:32

Waarom zet je Kudus niet op 10? Van wat ik heb begrepen heeft hij daar juist vaak gespeeld. Dus een middenveld met Gravenberch, Alvarez en Kudus en daarvoor Promes, Tadic en Antony. Dan heb je Martinez en Neres nog op de bank zitten.ik zou de aankoop van Klaassen echt niet begrijpen. Wat mij betreft is dat een definitieve stap terug voor ajax.

29 september 2020 om 10:42

Neres op links en Promes als wissel is ook een goede optie.

29 september 2020 om 10:42

Ik hoorde voor zijn komst inderdaad dat hij ook op 10 kon. Van wat ik nu heb gezien denk ik dat je hem niet meer weg moet halen daar waar hij nu staat. De enige middenvelder die makkelijk wegdraait en daardoor een man meer situatie creëert.

29 september 2020 om 10:44

Volgens mij vergeet je dat met met aanvoerder Klaassen voorop de Europa League finale werd gehaald.

29 september 2020 om 10:44

Omdat ze van Kudus een meer verdedigend ingestelde speler willen maken. Kudus speelt goed onder druk uit, loopt gaten dicht en voegt snelheid toe en heeft best een prima pass maar creëert weinig echte kansen. Brengt wel spelers op juiste positie in stelling die beslissende pass te geven, beetje zoals De Jong dat ook kon. Kudus en Gravenberch lijkt mij best een risico, allebei hebben best wat onderscheppingen en verplaatsen bal makkelijk naar voren terwijl ze met bal aan de voet veel meters maken maar vrees dat zo'n duo te jong en onervaren is om die afstemming te laten werken als niveau omhoog gaat. Zou zelf in Eredivisie tegen de mindere goden Gravenberch-Kudus met ervoor dan Klaassen graag zien en Neres-Tadic-Antony als aanval wanneer Neres volledig fit is. Heb je iets meer diepgang voorin met Neres en Klaassen zodat de meer creatieve spelers opties hebben om bal kwijt te kunnen. Met Labyad in de spits en Tadic op de flank heb je naar mijn mening teveel spelers die bal in de voet willen en houden we veld te klein. Neres en Klaassen (of Ekkelenkamp) hebben laten zien goed gevoel voor ruimte te hebben en kunnen zo'n loopacties plannen. Promes heeft mij daar minder mee overtuigd tot dusverre.

29 september 2020 om 10:46

Siceramo. Omdat het een enorme toevoeging is daar waar hij nu staat. Met zijn loopvermogen, versnelling en makkelijke wegdraaien kan hij juist vanaf zijn huidige positie enorm snel een mannetje overtal in aanvallend opzich creeeren. Ik zie Kudus echt de Frenkie rol met verve invullen. Niet op 10 gaan zetten dus.

29 september 2020 om 10:52

@Siceramo: hoezo een "definitieve" stap achteruit? Als in: ze komen die fout nooit te boven? Voor de rest met je reactie eens, Kudus lijkt mij een geschikte kandidaat. Op 10 hoort m.i. een rasvoetballer. Klaassen vind ik een geweldig werkpaard, maar op 10? He, nee bah.

29 september 2020 om 10:54

Juist, dat zei ik dus ook al. Dat is men erg snel vergeten (EL finale gehaald met Davy als aanvoerder).

29 september 2020 om 11:04

Dat wil toch niet zeggen dat hij nu de speler is die je nodig hebt om door te groeien of champions league niveau aan te blijven tikken?siem de Jong is ook een held voor het leven met zn vele titels maar hielp de club ook niet verder. Ajax is gegroeid sinds het vertrek van Klaassen. Met alle respect voor Klaassen en zijn prestaties uit het verleden, hij heeft zich in het buitenland niet onderscheiden.

29 september 2020 om 11:09

Waarom niet gewoon Lang als 10 proberen? Heeft de flair en creëerde (volgens) mij de meeste kansen in de tweede seizoenshelft.

29 september 2020 om 11:11

@ijsmuts, wel eens over gedacht dat ze Klaassen misschien als 6 willen inzetten? Daar heeft hij bij Werder vorig jaar ook veelvuldig gespeeld toen Sahin geblesseerd was. Een veel meer defensieve rol, en ondanks dat hij daar iets minder presteerde is Davy Klaassen kwalitatief natuurlijk wel een enorm goede 6 voor Ajax. Fysiek Sterk, Loop Vermogen, kopsterk, duel kracht, goede mentaliteit en ruim voldoende voetballend vermogen om aanvallende impulsen vanaf de 6 te hanteren.tegelijkertijd hoop ik dat Ekkelenkamp in ziet dat hij op de 6 positie een wereld ster kan zijn bij Ajax. Een middenveld met Gravenberch - Kudus en een Ekkelenkamp er achter vind ik persoonlijk een fantastisch middenveld. Een enorm dynamisch, dribbelend, fysiek sterk middenveld met veel loop vermogen.

29 september 2020 om 11:16

D-Bergkamp, Ekkelemkamp een wereldster op 6 lijkt mij wat overtrokken, blijft een redelijk beperkte voetballer. Ben het wel met je eens dat hij op 6 een stuk beter uit de voeten kan dan op 10. Als nummer is hij vaak te onzichtbaar en voegt hij te weinig toe. Op 6 kan hij gaten dicht lopen en zijn energie kwijt. Met de komst van Klaassen kan dat natuurlijk nog steeds, hij aangezien Klaassen ook op 10 kan spelen.

29 september 2020 om 11:16

Zoals ik al in het topic gister aanhaalde D-Bergkamp, voor wie moet Klaassen dan spelen? Kudus of Gravenberch er dus uit? Martinez alleen nog achterin en Alvarez afschrijven? Ik zou het echt compleet nutteloos qua uitgave vinden als 6 als je kijkt naar de bezetting. Als 10 vind ik hem niet goed genoeg in dit Ajax.

29 september 2020 om 11:26

@ayrshire, Zoals ik net het geantwoord spelen we wel met een duidelijke 6, 8 en 10 speler. De nummer 10 (promes) is vrij duidelijk. Terwijl Gravenberch, Kudus en Taylor alledrie echt een nummer 8 zijn en geen nummer 6. Martinez is echt benodigd in de verdediging dus houd je alleen Alvarez voor de 6 positie over. Als je Klaassen en Alvarez in je selectie heb zal 1 van de 2 dus de 6 positie in gaan vullen. Afhankelijk van de wedstrijd. Tenzij, zoals eerder gemeld, Ekkelenkamp op de 6 wil gaan focussen, dan hoeft Klaassen niet te komen.

29 september 2020 om 11:30

@magistra, Ekkelenkamp is 1.88 meter lang en heeft een goede timing voor koppen. En voor zijn leeftijd fysiek sterk. Van origine is het een verdediger die door zijn voetballende kwaliteiten steeds dieper op het veld kwam te staan (normaliter is dit andersom) Waardoor hij zowel de verdedigende als de voetballende kwaliteiten bezit om op de 6 te staan. Heeft loop vermogen, een goede mentaliteit, technisch prima onderlegt en genoeg ervaring van beide kanten die hem helpen op de 6. Wat heeft een nummer 6 nog meer nodig? Hij beheerst toch alles wat je kan wensen?klaassen op 10 zie ik niet zitten eerlijk gezegd, met een Ekkelenkamp/alvarez op 6 zullen Gravenberch, Kudus en Taylor voor de 8 positie gaan spelen. Promes, Lang, Labyad, Neres, Tadic zijn allemaal opties voor de 10 (hoewel ik Labyad geen optie vind)

29 september 2020 om 11:39

@ijsmuts, Laten we niet doen alsof Klaassen in Duitsland gefaald heeft ofzo he? In 2 seizoenen tijd gewoon 80 westrijden gevoetbald. Daar in 16 doelpunten en 13 assists gemaakt. Terwijl hij afgelopen seizoen meer als een 6 of 8 speelde in plaats van een 10. Weliswaar is Werder dan niet het top team van weleer, het is niet dat Klaassen daar in de malaise mee deelde. Was gewoon wekelijks 1 van de beste spelers en ondertussen ook reserve aanvoerder.

29 september 2020 om 11:43

@stepa_n: Het moet in mijn ogen ook van de transfersom en het salaris afhangen. Ik zou Klaasen er best bij willen hebben voor de Eredivisie als 'ie goedkoop te halen is en een normaal salaris accepteert, maar Klaassen is niet van het niveau dat je 10-15 miljoen voor hem moet gaan neerleggen en hem een topsalaris moet aanbieden. Maar als Klaassen nou voor een miljoen of 5-6 op te pikken zou zijn, zou ik hem altijd erbij nemen.

29 september 2020 om 11:58

Ik denk dat Klaassen ook uitstekend is voor Europees voetbal (aanvoerder finale EL met minder ervaring als nu). Het is zo'n speler die een team beter kan laten voetballen met z'n timeloze inzet en team denken qua positionering (hij gaat bijv. opzij om ruimte te maken voor anderen, dat is een kwaliteit). Als je dan spelers als Kudus, Neres, Promes, Tadic en Anthony hebt, dan heb je op zich al aardig wat spelers die een wedstrijd voor je kunnen beslissen en daarop zou Klaassen echt wel een goede aanvulling zijn. Daar komt nog bij dat het een jongen van de club is, hij kent de cultuur dus past zich makkelijk aan en kan wellicht weer beter gaan voetballen ook. Bovendien met veel meer ervaring inmiddels, dat is ook fijn in een jonge groep. Relatief een kleiner risico dan diezelfde miljoenen aan een onbekende uitgeven. Ik vind 'm in goede doen niet zo gek veel onderdoen voor vd Beek eigenlijk. Ja, vd Beek is net wat slimmer in de diepte en doeltreffender, maar Klaassen is nog weer net wat meer een team speler. En die heb je ook gewoon nodig. Ik zou 't een prima aankoop vinden.

29 september 2020 om 12:19

Niet helemaal mee eens. Je wilt een brede selectie hebben. Dit is een ervaren middenvelder van nog maar 27 jaar. Niet te duur. Geen exorbitant salaris. We gaan veel wedstrijden spelen in de eredivisie, de beker en in Europa. Je kan hem er prima bij hebben. Hij zal weinig aanpassingstijd nodig hebben. Het publiek kent hem goed. Hij is Nederlands. Een heel seizoen leunen op Gravenberch gaat niet lukken. Hij is nog zo jong. Een blessure ligt ook op de loer bij die jonge spelers.

29 september 2020 om 12:35

@D-Bergkamp; ik doe ook niet alsof Klaassen faalt bij Werder. Dat deed hij bij Everton. Bij Werder gaat het ‘aardig’ dus is mijn optelsom dat hij zich in het buitenland niet weet te onderscheiden

29 september 2020 om 12:39

Misschien Martinez i.p.v. Gravenberch. Dan heb je fysiek ook een sterk middenveld. En alle drie zijn ze niet verlegen met een bal.

29 september 2020 om 12:42

D-BergkampLaat mij graag positief verassen, hij zou in ieder geval de voorkeur moeten krijgen boven Alvarez. Echt een miskoop in mijn ogen, zou mooi zijn als hij voor de deadline nog door een of andere buitenlandse club wordt opgepikt.

29 september 2020 om 13:00

@ijsmuts, doe het eens andersom. Vergeet de naam Klaassen en lees de volgende headline: Ajax in de markt voor basis speler bundesliga! Redactie: Ajax is serieus geinteresseerd in de 27 jarige .... reserve aanvoerder van Werder Bremen. Met 45 duels ervaring in europese toernooien waaronder een Europa League finale is de concurrentie niet mals. Ook vanwege de relatief lage prijs van ongeveer 10 miljoen is er over aandacht niet te klagen. Deze multifunctionele middenvelder die gemiddeld 1 op 2 loopt in alle competities heeft nog zijn beste jaren voor zich.mensen zijn blindsided door de naam Klaassen, het is maar net wat je wilt lezen.

29 september 2020 om 13:07

Nee echt niet krijgen we na Donny weer een 10 die onzichtbaar is verder.. Ziyech op 10 was nog beter. Promes/Neres op tien was beter. Klaassen prima toevoeging maar vind dit een stap achteruit!

29 september 2020 om 13:15

@D-Bergkamp, zo ken ik er nog wel een paar ajax in de markt voor reserveaanvoerder degradatiekandidaat uit Duitsland, wiens handelingssnelheid voor de Engelse middenmoot veel te laag bleek. Over een onbekende speler uit jouw bericht zou ik me niet uit laten want de speler zelf heb ik niet vaak genoeg zien voetballen. Klaassen echter wel, dus er is geen voetbalvolger in Nederland die niet al een mening heeft gevormd. Mijn inziens is Ajax Klaassen voorbij gestreefd. In de Eredivisie lijkt het me een prima speler en voor de Europa League ook maar volgens mij mikt Ajax op Champions League niveau.

29 september 2020 om 13:24

Klopt, maar Ten Hag heeft recent al aangegeven dat hij Kudus en Gravenberch gaat proberen samen te laten spelen. Als hij dat als optie ziet, dan zou het onlogisch zijn om Klaassen daarvoor te halen.

29 september 2020 om 14:11

@melvinwsp, in een veel matiger elftal. Klaassen gaat als hij komt echte meerwaarde worden. Was 2 seizoenen de beste van de eredivisie, heeft inzicht, goede basistechniek, kopkracht, loopvermogen, gif en leidersschapskwaliteiten.had in zijn tijd op 10 niet de ultieme steekpass maar wel scorend vermogen. Maar ik zou hem nu graag op 6 zien, heeft op die positie veel bijgeleerd en ook weer aanvoerder van Werder geworden (er worden niet zo veel nederlanders aanvoerder bij een Bundesliga - club ik ken er 2). Samen met Kudus en Gravenberch op middenveld, lekker.

29 september 2020 om 10:29

Ik denk dat Klaassen als Allround middenvelder prima bij Ajax terecht kan. Kan prima aanvallen en brengt ook strijd op het middenveld. Persoonlijk denk ik dat een middenveld met Promes, Kudus en Gravenberg iets te aanvallend en te licht is en Alvarez vind ik niet lekker uit de verf komen aldaar. Martinez echter pakt dat beter op en dan wordt een speler als Klaassen al snel overbodig. Kudus doe je nu niet op de bank en Promes lijkt ook zeker te zijn van een plekje in de basis. Dan wordt het wel erg vol als je dit seizoen ook nog een aantal talenten aan het grote werk wilt laten ruiken. Promes op linksbuiten kan ook maar dan zit je weer met Neres die ik daar eigenlijk beter vindt. Anthony zet je ook niet op de bank en Tadic is aanvoerder. Persoonlijk denk ik dat Klaassen meer een speler is die bij PSV ontbreekt maar die hebben Sangare net gehaald. Een beetje een gifkikker die nergens in uitblinkt maar ook nooit verzaakt en altijd wel een 6.5 haalt. Zelfs bij Feyenoord zou hij prima tot zijn recht komen maar die kunnen hem dan denk ik weer niet betalen.

29 september 2020 om 10:33

Als Klaassen komt betekent dat niet het einde van Alvarez, Kudus of Gravenberch. Het einde van Labyad in de spits. Tadic daar, Promes naar links en Klaassen op 10.

29 september 2020 om 10:44

Ik ben persoonlijk niet zo kapot van Tadic in de spits. Heeft een aantal keer goed uitgepakt in Europa maar is niet echt een absolute killer. Wel een heel slimme voetballer, daar niet van. Maar dan zal ik hem liever op 10 zien spelen. Het enige dat er bij Ajax momenteel echt ontbreekt is een absolute afmaker. Traore is dat in mijn ogen ook niet echt. Daar ontbreekt iedere vorm van snelheid. Het lijkt mij niet dat Ajax afscheid neemt van een jongen als Kudus, die naar mijn mening twee absolute wereldpotten heeft gespeeld voor de tijd dat hij er is. Dat kan, als de looplijnen bekend zijn alleen nog maar beter gaan lopen. Ik vind dat Labyad nog wel een kans verdient. Speelde in de voorbereiding zeer verdienstelijk en speelt ook niet onsortig de afgelopen wedstrijden. Persoonlijk vond ik Rensch in de voorbereiding ook fantastisch. Niet alleen verdedigend maar ook aanvallend. Die jongen liet zien dat hij uit het juiste hout gesneden is. Er zit dus best wat aan te komen.

29 september 2020 om 10:54

Tadic geen echte killer? Maakte 28 goals in zijn 1e seizoen.. vorig jaar ook bijna 1 op 2. In ieder geval een klasse beter dan Labyad. Met Tadic op de zijkant mis je imo te veel diepgang en snelheid.

29 september 2020 om 10:56

Kijk alleen eens naar de statistieken vam Tadic in de spits..

29 september 2020 om 11:02

Van die 28goals kwamen er 11 vanaf de stip.

29 september 2020 om 11:13

@sufridor, In 100 wedstrijden bij 99 doelpunten betrokken zijn in de vorm van een doelpunt of assist.... Dan mogen er gerust 20 van de stip af komen, daarvan heeft hij er zelf ook 10 verdiend. Tadic is juist een combinerende spits die een bal vast kan houden. Iets waar Promes/neres/antony/lang van kunnen profiteren vanaf de vleugel. Ook voor de pikorde in de selectie is het een logisch stap aangezien je dan gewoon duidelijkheid hebt welke spelers op welke positie moeten focussen.

29 september 2020 om 11:16

Zijn het dan ineens 17 goals ofzo? Hij was gedeeld topscorer, hoe hij ze maakt, maakt volgens mij niks uit.

29 september 2020 om 11:17

Messibazoer.tadic kan prima een goal maken maar het is toch niet een echte targetman die Ajax zo goed kan gebruiken? Ik denk dat als je met zoveel voetbal speelt als dat Ajax momenteel doet je het beste met een pure afmaker kan spelen. Als je jongens als Neres, Anthony, Tadic, Kudus, Promes hebt spelen dan komt er altijd ruimte vrij in de 16. Als je daar een pure afmaker zou hebben staan zou dat een stuk eenvoudiger zijn dan een meevoetballende spits. Een absoluut eindstation is datgeen dat Ajax momenteel mist. Er zijn nu veel spelers die een goal kunnen maken en dat is prima. Maar als Ajax een type Milik zou hebben dan sta je vrijwel iedere wedstrijd voor de rust al op een goal of 3 gezien de gecreã£â«erde kansen. Zelfs met 10 man creã£â«erde Ajax nog genoeg kansen tegen Sparta en Vitesse. Dat zegt wel genoeg denk ik. Tadic is die speler niet en Labyad al helemaal niet. Dat zijn gewoon verkapte vleugelspelers. En dat Tadic er veel maakt hoeft toch niet te zeggen dat er geen ruimte is voor verbetering? neem Huntelaar met zijn 37 jaar. Die maakt er ook gewoon 9 in 18 wedstrijden.

29 september 2020 om 11:24

Vind dat echt zulke domme argumenten. Dat zijn er nog steeds 17 vanuit het veld, tel daarbij 14 assist op. Meneer was in 34 wedstrijden betrokken bij 41 goals in 1 seizoen... Feitelijk in 32 wedstrijden gezien het aantal speelminuten. De CL niet eens meegeteld. Maar nee, "vanaf de stip" man man..

29 september 2020 om 11:33

@elninoo, hoe kom je erbij dat Neres/antony/kudus/promes/gravenberch een afmaker nodig hebben? Die jongens hebben juist behoefte aan een kapstok waarmee ze vlotte combinaties op kunnen zetten. Daar ligt juist hun kracht. Promes speelde in Rusland praktisch als schaduw spits, Kudus en Gravenberch hebben beiden een boven gemiddeld schot (balletje terug leggen door Tadic en uithalen) terwijl Neres excelleerde 2 seizoenen geleden met Tadic in de spits.

29 september 2020 om 12:22

Elninoo, in het verleden heeft Ajax het best gepresteerd wanneer er een voetballende spits in de punt staat. Die echte afmakers zullen zelf vast enorm hebben genoten van het scoren van een doelpunt, maar Ajax is historisch totaal niet gebaat bij een pure afmaker. Ik snap de roep om zo'n type dan ook totaal niet. De denkfout dat Ajax evenveel aanvallen creëert met een Huntelaar in de spits als dat het met een Tadic in de spits doet is makkelijk gemaakt, maar het blijft wel een fout. Je ziet de laatste jaren juist dat Ajax minder creëert wanneer Huntelaar er in wordt gewisseld.

29 september 2020 om 12:23

D-Bergkamp. Ik zeg nergens dat ze het nodig hebben. Ik denk alleen graag in verbeterpunten en ik ben van mening dat Ajax er in sommige wedstrijden met een absolute targetman op vooruit zal gaan. Ajax scoort veel en daar gaat het niet om maar het kan toch altijd beter? Huntelaar is daar in principe voor maar ik ben van mening dat als je echt vooruit wilt je daar een ander voor zou moeten hebben maar wel eenzelfde type. Het is heel simpel. Hoe minder kansen je nodig hebt voor een doelpunt hoe groter de kans is dat je wint. Want het is een feit dat Ajax altijd en overal kansen creëert. Ik hoef jou niet te vertellen dat Ajax vaker een wedstrijd zou winnen als het 1 op 2 kansen afmaakt in plaats van 1 op 4. Een absolute goalgetter kan het, en zeker met het drukke schema van de afgelopen seizoenen een stuk eenvoudiger maken voor de selectie.

29 september 2020 om 12:42

Middenveld Klaassen, Martinez en Kudus (op 10!). Voorin Neres, Tadic en Antony. Promes en Alvarez verkopen aub.

29 september 2020 om 13:00

Misseva88. Wat is er mis met een echte afmaker in je selectie te hebben? Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Ajax laatste echte spits (arek Milik in mijn ogen) kon toch ook beiden? Die man kon meevoetballen en was haarscherp voor de goal, opgepikt voor een habbekrats en verkocht voor een godsvermogen. Wat is er mis mee om zon jongen in de selectie te hebben?

29 september 2020 om 14:04

@elninoo Waarom ga je terug naar Milik? Huntelaar loopt er nu rond. Maar zelfs als je naar Milik gaat, die was aangetrokken als aanspeelpunt voorin, niet als pure afmaker. Overigens haalt Tadic met 39 uit 62 vergelijkbare cijfers als Milik bij Ajax haalde, die scoorde namelijk 32 goals in 52 competitiewedstrijden. Tadic scoort daarmee niet alleen een hoger gemiddelde qua doelpunten, met 29 assists doet hij het ook beter dan Milik, die er 12 gaf. Welk voordeel zie jij voor Milik ten opzichte van Tadic? De statistiek hoeveel kansen er gemist worden is op zichzelf niet boeiend. Als je met Tadic in de spits 2 keer scoort uit zeven aanvallen mis je meer, maar dan is het alsnog beter dan je met Huntelaar 1 keer scoort uit twee aanvallen. Dat is wat je ziet gebeuren met dat soort afmakers in de spits, je komt gewoon minder vaak in de buurt van de goal van de tegenstander. Van mij mag iedereen op de bank achter Ten Hag gaan zitten, maar ik zie Ajax toch liever werken met spelers waarmee je aanvallen kan blijven creëren in plaats van dat ze in een eerdere fase al stokken.

29 september 2020 om 14:21

@pinko, Middenveld Klaassen, Kudus en Gravenberch. Aanval is bij mij identiek.promes in de verkoop ben ik het mee eens, ik denk dat Overmars er nog een aardige cent uit haalt ook nog.

29 september 2020 om 14:26

Misseva88. Ik weet niet waarom ik terug zou moeten naar Milik. Dat doe ik namelijk niet. Ik neem aan dat jij ook wel begrijpt dat ik het type Milik bedoel. Ik gebruik hem enkel als voorbeeld om mijn standpunt duidelijk te maken. . Ik zal je ook direct uit de droom helpen waarom tadic vaker scoort. Tadic heeft momenteel zoveel meer kwaliteit om zich heen dan dat Milik had. Ga er de selecties even op na. Daarnaast was Milik 20 in die tijd en Tadic ergens in de 30?. Tadic scoorde in de Premier League toch ook niet bijzonder veel? Dat komt omdat hij andere spelers in zijn omgeving had en de tegenstander vaak een betere ploeg had. En het aantal gemiste kansen is niet belangrijk? Dat begrip ik niet helemaal. Je moet een spits hebben die uit een halve kans een goal kan maken want zeker in het Europese topvoetbal krijg je niet altijd veel kansen zoals in de Eredivisie. Dus wat ga je dan doen als je die 7 kansen die jij hier benoemd niet krijgt? Dan is het toch beter om een spits te hebben die 1 op 2 goals maakt? Je bevestigd hier precies wat ik je duidelijk probeer te maken alleen heb je dat zelf niet helemaal door.

29 september 2020 om 10:31

@lucasandersen: Ik ben het eigenlijk wel met je eens, maar de bank is wel te smal. Hoe geweldig is het om Kudus, Gravenbergh, Ekkelenkamp, Promes en Klaassen op de kunnen stellen voor 3 posities? En ja, daar reken ik Martinez nog niet eens mee en zie ik Alvarez niet als optie op het middenveld.

29 september 2020 om 11:12

Natuurlijk wil je de doorstroom van jeugd niet belemmeren. Maar dubbel bezette posities zonder dan je direct enorm veel kwaliteit inlevert is wel heel fijn. En met Gravenbergh + Ekkelenkamp heb je de jeugd. Personen als Regeer of Taylor zullen nog niet structureel invallen. Dus denk dat het nog wel meevalt met het belemmeren van. Met 5 wissels kan je die jongens alsnog af en toe laten ruiken aan het 1e.

29 september 2020 om 11:42

Dat het bij de jeugd bij ons is veranderd, klopt helemaal. Waar eerst jongens meer kans hadden op in het 1e te komen, is dat nu een stuk lastiger omdat het niveau een heel stuk hoger is. Dat is goed te zien bij bijvoorbeeld Noa Lang. Die zou bij veel clubs in de Eredivisie 1 van de betere aanvallers zijn, maar nu bij ons op het 2e plan staat. Of een Carel Eiting die nu Championship speelt. De Ajax opleiding doet alleen een hoop met spelers die later weggaan (omdat ze te goed zijn geworden of het niet konden halen). Of dat terecht is of niet, die jongens worden graag in binnen- en buitenland gezien. Dat kan dan (financieel) beter werken om nu even nog in Jong Ajax te spelen ipv bij een andere Eredivisieclub te spelen. Dat is en blijft lastig, is in mijn ogen geen goed of fout.

29 september 2020 om 10:32

Maar vorig jaar zagen we dat wanneer alles tegenzit qua blessures je dan ook echt in de penarie komt. Klaassen mag komen, Tadic terug in de spits. Neres moet nog vorm krijgen na zijn blessure, en spelers als Gravenberch en Kudus zijn nog jong die nog wel een dipje gaan krijgen.

29 september 2020 om 10:41

Mijn grootste bezwaar tegen Klaassen is dat we zo'n type voetballer niet nodig hebben. Bij mijn weten is Klaassen een 8 of een 10. Op 10 hebben we Promes, Tadic, Kudus, Anthony, Labyad en Neres die daar allemaal kunnen spelen met nog talenten als Lang en Ekkelenkamp daar achter. En met een 8 zoals Klaassen spelen we niet. Dus tenzij Klaassen zich ontwikkeld heeft tot controleur (en ik heb hem in Duitsland weinig gevolgd, dus als dat het geval is kan mijn reactie de prullenmand in) vind ik het een rare aankoop. Wat we mijn inziens het hardst nodig hebben is een stofzuiger die kan voetballen. Qua kwaliteiten en mentaliteit vind ik Klaassen prima, daar ligt het niet aan.

29 september 2020 om 10:43

@lucasAmdersen Het is dubbel. Komen idd mooie talenten aan, maar bij Klaassen weet je wat je aan hem hebt. Qua inhoud ook wat beter na zware trainingen in Duitsland. Voordeel is ook dat hij waarschijnlijk nog jaren blijft zoals en carriere afsluit bij Ajax net als Steek, Blind, Klaassen, Promes, Tadic en Huntelaar. Steek en Hunt stoppen waarschijnlijk snel. Je hebt dan wel Ajax cultuur komende jaren gewaarborgd. As blijft zelfde en kan je steeds nieuw talent erom heen zetten.

29 september 2020 om 10:55

Helaas komt die ontwikkeling alleen aan de hand van ervaren spelers die ze kunnen helpen in hun groei. Ajax heeft al te vaak de vergissing gemaakt teveel jeugd op te willen stellen waardoor de jeugd vaak niet het niveau aantikten dat ze zouden kunnen halen en waardoor Ajax prestaties minder werden. Klaassen is de juiste keus, 12 miljoen is wat veel. Misschien ruilen voor Alvarez?

29 september 2020 om 11:06

Ajax moet dit niet doen. Klaassen is een Europa League voetballer waar Ajax tegenwoordig Champions league nastreeft. Als breedteversterking prima, maar niet voor de basis op dit moment. Snap dat hij een goede reputatie heeft bij Ajax, maar dat was in een andere tijd.

29 september 2020 om 11:34

Ik denk dat het nu veel te dun bezet is, Alvarez is eigenlijk een RCV of RB tenzij je echt een verdedigend ingestelde middenvelder wilt. Ik denk dat Klaassen deze jongens niet in de weg loopt, het seizoen is lang en zeker die jonge spelers zullen met ups & downs te maken krijgen, juist Klaassen kan ze daar doorheen helpen. Ik vind dat spelers veel te veel op hun frivoliteit worden beoordeeld, Klaassen is misschien geen frivole speler maar vrij 'degelijk' met een functionele techniek (goed twee benig overigens). Frivole spelers hebben iemand als Klaassen nodig om te kunnen excelleren, hij beweegt goed en veel, prima overzicht en brengt anderen in stelling en heeft scorend vermogen. Plus als de beuk erin moet dan staat hij er ook verdedigend. Als team wordt Ajax er sterker van.

29 september 2020 om 14:24

Ik denk dat men Promes naar de zijkant of spits positie wil hebben en dan komt er een plek vrij voor Klaassen zonder dat ie iemand in de weg zit.

Ik denk dat ala je Klaassen voor max 10 miljoen kunt kopen, het geen slechte aankoop is. Zeker met het drukke schema is een goed bezet middenveld niet verkeerd. Klaassen op 10 met daarachter Kudus en Gravenberch is prima. Dan heb je nog Alvarez voor een meer verdedigend ingestelde speler en Promes die ook op 10 kan. Al zie ik hem liever voorin.

29 september 2020 om 10:38

Voor 8-9 miljoen kun je hem er wel bij hebben.. maar 12 miljoen, dan zou er eigenlijk toch wel iets beters te scouten moeten zijn.

29 september 2020 om 11:23

Zoals Lauwietje hierboven al zegt, voor 12 miljoen heb je Veerman, één van de grootste talenten in de Eredivisie. Ondanks dat je weet wat je aan Klaassen hebt zie ik liever Veerman komen, Nederlandse jongen met veel talent.

29 september 2020 om 11:42

@bme12, Veerman voor 12 miljoen tov Klaassen die bij Ajax vertrok als beste speler eredivisie, aanvoerder, europa league finale? Klaassen die in 2 jaar tijd bij Werder Bremen gewoon 80 duels bundesliga heeft gespeeld, daar in 16x heeft gescoord en 13 assists heeft gegeven. Terwijl hij ook gewoon 30 wedstrijden als 6 of 8 heeft gespeeld? Klaassen liep bij Ajax 1 op 2 qua doelpunten/assists, dat heeft hij bij Werder gewoon door getrokken. Klaassen is 6 stappen verder dan Veerman is, hoewel ik wel erg fan ben van Veerman.

29 september 2020 om 12:05

@D-Bergkamp Ik betwijfel niet dat Klaassen op dit moment verder is dan Veerman, maar als ik aan Ajax denk dan krijg ik altijd het gevoel dat zij spelers willen halen die een duidelijke meerwaarde hebben en anders een substantiële groei door kunnen maken en een veelvoud van de transfersom opbrengen later. Nu zie ik niet dat Klaassen alles gaat spelen en daarmee geef je 12 miljoen uit die je ook in een veelbelovende middenvelder kan steken met een enorm potentieel en veel meer restwaarde. Verder heb ik het punt eerder al gemaakt dat oud-spelers terughalen vaak een armoe troef is en Klaassen gaat niet veel toevoegen aan Ajax Europees gezien. Geflopt bij Everton, en goeie statistieken bij Werder weliswaar maar wel 2 seizoenen tegen degradatie gevochten. Tegen ploegen in de Bundesliga die Ajax in Europees verband kan tegenkomen heeft ie nooit zoveel laten zien.

29 september 2020 om 12:12

@lauwietje, voor Veerman hebben we spelers als Gravenberch en Kudus op de 8 positie. Terwijl we Ekkelenkamp ook bij de selectie houden. Terwijl in Jong Ajax lopen Taylor, Llansana, Regeer, Jensen, Giovanni en Unuvar die over diverse plekken op het middenveld spelen of kunnen spelen. Ben een enorme fan van Veerman, alleen is dat een doodsteek naar het halen van je jeugd toe. Oud spelers halen kan een armoe troef zijn, alleen hoeft dat niet perse. Het is maar net op welk moment je een oud speler terug haalt? Klaassen zou komen zodat Gravenberhc, Kudus, Ekkelenkamp, Taylor, Llansana, Regeer, Jensen, Giovanni en Unuvar kunnen spelen/debuteren zonder gelijk een 8 te hoeven halen. PS: Klaassen in El/cl, 45 wedstrijden met 11 doelpunten en 7 assists.

29 september 2020 om 12:39

De jeugd die je nu opnoemt is allemaal heel jong en daarnaast vaak op een andere positie. Veerman is een mix tussen een 6/8 met iets meer karakteristieken van een 8. Ik vind kudus persoonlijk beter als een CA, ekkelenkamp komt gewoon te kort voor een ploeg als Ajax, Jensen, Giovanni en Unuvar zijn andere posities en meer aanvallend ingesteld. De rest is nog heel jong en daarvan moet je nog zien wie het uiteindelijk halen. Taylor vind ik wel echt een exceptioneel talent. Begrijp mij niet verkeerd ik heb liever Veerman nog een jaar in Heerenveen. Alleen zie ik Klaassen ook alleen maar in de weglopen. Verder de doelpunten even opgezocht, de meeste niet echt tegen aansprekende tegenstanders. Met het oog op succesvol zijn in de CL zoals Ajax dat graag wil.

29 september 2020 om 15:55

@Lauwietje, de jeugd die ik opnoem is heel jong omdat het grote talent op dezelfde positie Gravenberch heet en ook uit de jeugd komt. Veerman halen, hoe fan ik ook van hem ben, gaat ten koste van Gravenberch, Kudus en Taylor.

Tja beetje hetzelfde als wat ik met FdB heb. Het kan goed uitpakken maar ook matig. Ik weet het niet. Echter had ik liever een onbekende voetballer zien komen, alleen al voor het verrassingseffect. Wat mij tegenzit is dat ie ook nergens echt is geslaagd (buiten Ajax om) of toevallig wel bij Werder?

29 september 2020 om 10:27

Alleen wil de directie niet teveel onbekende spelers. Het liefst Ajax jongens, maar zeker Nederlandse jongens. Ze willen (begrijpelijk) geen vreemdelingen legioen.

29 september 2020 om 18:27

@MessiBazoer; ik kan begrijpen dat je graag Nederlanders aan wilt trekken, maar als er een betere is die uit Brazilië komt of waar dan ook neem je toch die. Ik zie ook graag een Nederlander weer komen, maar het moet geen doel op zich zijn. Wil gewoon een goed functionerend selectie zien.

29 september 2020 om 11:25

Ajax is opzoek naar een speler met leiderschaps kwaliteiten iemand die veel praat in het veld en dat is Klaassen zeker!

29 september 2020 om 11:37

@janter, het is maar wat je geslaagd noemt denk ik. Klaassen heeft in 2 jaar tijd bij Werder Bremen 80 wedstrijden gespeeld met 16 goals en 13 assists. Erbij te noemen dat hij vorig seizoen veel meer als een 6 of 8 speler speelde omdat Sahin langdurig geblesseerd was. Persoonlijk vind ik als je basis speler, en reserve aanvoerder bent en ongeveer per 2 duels 1x bij een doelpunt betrokken ben je wel over geslaagd kan spreken toch?

29 september 2020 om 13:24

Tja als je Dik naar boven af gaat ronden is hij wel geslaagd ja. Bij 29 doelpunten betrokken in 80 wedstrijden is toch lang geen 1 op 2.

Denk trouwens wel dat Klaassen een nuttige speler kan zijn maar niet als basisspeler.

29 september 2020 om 15:54

@Bobo, als je bedenkt dat Klaassen ongeveer 30 wedstrijden als nummer 6 of 8 heeft gespeeld... zijn weinig spelers die vanaf die positie zo vaak bij doelpunten betrokken zijn...

29 september 2020 om 18:31

@D-Bergkamp; ja tis prima, maar niet denderend. Maar goed daar gaat me niet eens om. Ik kijk liever hoe die speelt en of die nog beetje 'on radar' is. Vraag uberhaupt zelf af of die wel wilt komen, gezien die al eens paar keren aangaf te willen voetballen in het buitenland. Zit ook te denken dat het ergens ook goed kan werken om een wat minder technische voetballer te hebben. Hoeven geen 11 hoogstaande voetballers te zijn. Daarom, ik weet het niet met Klaassen. Kan goed gaan uitpakken of vrij matig.

Het is aan aardige middenvelder/aanjager maar daar speel je in de cl niet veel mee klaar ben ik bang. Of Promes nou zoveel meer waarde heeft als 10 is ook maar de vraag. Is wel een betere afmaker maar daar is ook alle smee gezegd. Geeft minder kans voor jongens als ekkelenkamp en wellicht Unuvar.

29 september 2020 om 11:26

Aan de andere kant, zorg je er met Klaassen voor met zijn loopvermogen en vuile meters die hij maakt, dat rasvoetballers als Gravenberch en Kudus wat meer vrijuit kunnen voetballen. Ook kan je weer Tadic in de spits zetten en heb je weer een type Donny die de 16 in duikt, dat werkte voorheen toch erg goed

Klaassen is prima voor de breedte. Was ook geen slechte speler en heeft best wat andere kwaliteiten. Goed om de cultuur te bewaken misschien.

29 september 2020 om 11:00

Vind ik ook, vooral in corona tijdperk goed om erbij te hebben. Hij speelde erg goed in de eredivisie en kan met dezelfde rol als toen van waarde zijn. Mocht Klaassen niet het gewenste niveau in europa laten zien, dan kan hij genoeg eredivisie wedstrijden spelen.

29 september 2020 om 11:27

Hij is ook “pas” 27, dus veel in waarde zal hij in 2(?) seizoenen niet dalen. Doet hij het redelijk tot goed kan je hem gewoon weer voor hetzelfde bedrag doorverkopen, veel risico neem je niet dus.

Weet nou niet echt of we hier blij van moeten worden. Natuurlijk een nuttige speler, maar met o.a. Kudus en Gravenberch hebben we nu al goede middenvelders rondlopen. Ik denk dat hij vooral voor de positie van Alvarez nu gehaald is.

29 september 2020 om 10:28

Maar Kudus en Gravenberch gaan niet een seizoen lang het middenveld kunnen dragen. Dat is ook niet erg, ze zijn jong. Maar er moet wel wat ervaring bij.

29 september 2020 om 10:38

Ja is ook zo, plus het feit dat hij meerdere rollen kan vervullen en een echte Ajacied is maakt hem interessant. Met Klaiber ben ik iets minder blij, gebruik daarvoor lekker Timber en Rensch.

Ik zou het stiekem heel erg leuk vinden als hij terug komt. Vooral ook omdat ik een document heb opgesteld n.a.v. de eerste vermeende interesse in Klaassen waar ik namen van leden heb genoteerd die voor of tegen zijn. Toentertijd was 58% tegen de komst van Klaassen. Benieuwd hoe het er nu voorstaat.

29 september 2020 om 10:44

Zie boven 50/50.

29 september 2020 om 12:17

alsof het ook maar iets zegt, de situatie is volkomen anders met de mutaties op het middenveld

Ik ben geen Klaassen fan maar ik vind het wel meer een nummer 10 als Promes

29 september 2020 om 10:35

Precies. En dan kan Labyad eindelijk banken. Liever een jongen van de club als Klaassen die er vol voor gaat dan Labyad die maar een beetje aanmoddert en speelt omdat hij de trainer zo goed kent. Klaiber komt ook 100% uit de koker van Ten Hag. Marin ook, zijn beide geen succes gebleken. Laat Overmars maar lekker de transfers doen.

29 september 2020 om 11:08

In de voorbereiding speelde Labyad heel goed. Tegen Sparta er snel uitgehaald ivm rode kaart tagliafico, tegen Rkc speelde hij als een van de betere. Alleen tegen vitesse wat minder. Na één mindere wedstrijd heb je liever Klaassen boven Labyad gezet. Bijzonder

29 september 2020 om 11:17

Haha op basis van 2 goals uit vrije trappen speelde Labyad een goede voorbereiding? Bijzonder.

29 september 2020 om 11:43

@messibazoer, precies dit, Labyad heeft 1 helft goed gevoetbald in de gehele voorbereiding waar in hij toevallig 2 mooie vrije trappen scoorde. De rest van de voorbereiding was gewoon enorm matig. Als er 1 speler kansen heeft verdient op basis van de voorbereiding is het Noa Lang en niet Labyad. Tadic spits, Lang links en Promes 10.

Lijkt mij een prima speler om er bij te hebben. van Kudus mag je niet vragen dat hij het middenveld al gaat dragen en de rest van het middenveld is ook maar zozo. Bij Klaassen weet je dat hij nooit verzaakt en altijd zijn goaltjes maakt. Het is een beetje een type Toornstra. Niet de beste, wel handig in je selectie.

Ik vind het juist zonde als hij de ontwikkeling van Ekkelenkamp in de weg gaat zitten. Die wedstrijd van hem tegen Vitesse zag je echt zijn potentie. Hij is echt verrassend goed in de kleine ruimte. Ik zie hem graag een kans krijgen ipv Klaassen.

Dit zou ik echt niet snappen. Ten eerste kan Klaassen totaal niet hoog tempo positie spel spelen en je hebt met Ekkelenkamp al een zelfde soort speler.

29 september 2020 om 10:44

Klaassen is koelbloediger als het om scoren gaat maar idd. Ekkelenkamp mocht niet verhuurd worden en dan ineens Klaassen willen halen. Onbegrijpelijk

Klassen hoef je niet meer te vertellen over hoe er gespeeld moet wordenbij Ajax dat weet hij al vanaf de F jes.

Ik snap de interesse in Klaassen wel. Zeker voor minder dan 10 miljoen... zal wel genoeg moeten nemen met een plek op de bank, vooralsnog. Wellicht ziet Overmars een nieuwe “6” in Klaassen? In ieder geval: een echte Ajacied, niet al te duur en we kunnen versterking gebruiken op het middenveld.

Klaiber wordt hopelijk als waterdrager gehaald. Daar snap ik dan weer he-le-maal niets van.

Hoelang is hij nou weg 3 jaar? en voor welk bedrag is hij toen verkocht?vind het een goeie speler, maar wil hij zelf wel om nu al terug te komen?

29 september 2020 om 10:52

Hij is aan Everton verkocht voor 27 miljoen euro excl. bonussen.

Klaassen is niet de juiste persoon waar Ajax zich voor moet melden.. Ik zou liever zien dat Ajax zich bij PSV meld voor Ihattaren en ook bij Eintracht Frankfurt voor Danny Da Costa want ook Klaiber word als Dest opvolger genoemd. Dus boodschappenlijstje voor Overmars. 1x Ihattaren en 1x Grote Da Costa
Dan is Ajax wel Champions League proof denk ik.

29 september 2020 om 10:41

Punt is dat de rvc loopt te zeuren over het aantal buitenlanders wat gehaald wordt. Dan gaat zo’n da Costa dus niet komen hè.en ihattaren? Daar gaat psv te veel geld voor vragen aan Ajax omdat ze niet willen dat hij naar de concurrent gaat. Dat gaat hem niet worden

29 september 2020 om 11:06

Als jij 40 miljoen wil betalen voor Ihattaren dan heb je ook wel een giga kronkel in je kop.

29 september 2020 om 16:32

40 lijkt mij niet realistisch.. Tussen de 20 en de 30 lijkt mij een bedrag dat ze zouden kunnen vragen.. En dat is op het moment geen probleem lijkt mij voor Ajax.. En als Ihattaren zich zo blijft ontwikkelen dan kun je straks zeker het dubbele voor hem vragen. Mij lijkt het een goede deal als ze 20 tot 30 miljoen betalen en misschien een leuke doorverkooppercentage.. Ihattaren en ook Veerman en Da Costa zouden Ajax echt beter maken. Maar ja dan wacht ik maar tot dat FIFA 21 op de mat valt hè.. Haha.

12 miljoen is niet bepaald een koopje, plus we weten zeker dat Klaassen geen potten gaat breken in de Champions League. Een nuttige voetballer, maar een stuk minder dan een Donny was. Verder ook niet echt het type wat we nodig hebben, met Kudus loopt er al een geweldige box-to-box middenvelder. Ik zie liever een defensieve middenvelder komen die wél in het voetballende aspect uitblinkt.

Alleen maar omdat ze bij de RVC weer lopen te miepen over het aantal buitenlanders. Ze wilden toch omhoog. Structureel mee doen bij de beste 16 van de CL? En dan nu weer terug krabbelen??
Nu ineens weer dit soort types terug willen halen omdat ze jongens van de club zijn. Kan mij het boeien waar ze vandaan komen. Al staan er 6 Chinezen in. Ik wil als supporter leuk voetbal zien en resultaten. Ik wil niet meer terug naar het Frank de boer tijdperk.

29 september 2020 om 10:56

Ik snap dat sommige supporters graag door willen pakken nu je zover bent, maar ik snap de rvc ook. Ajax heeft namelijk ook een eigen Amsterdamse cultuur die onder druk komt als je teveel buitenlanders heb lopen. Het is bovendien een slecht signaal naar de jeugd (zie hoeveel jeugdspelers er dit jaar ineens speeltijd krijgen, daar is ook iets gebeurd). Daarnaast kun je afvragen of Ajax met zijn beperkte markt en kunstgras competitie interessant is voor de betere buitenlandse spelers? Waarschijnlijk niet, Ajax loopt daar tegen zijn grenzen aan, dus dan kun je beter Nederlanders halen of inzetten op jeugd. Het is een beetje zuur voor de fans, maar met al dat geld kan Ajax nog steeds geen / nauwelijks toppers naar Nederland halen.

29 september 2020 om 12:30

Zag jij liever Vierklau of Chivu? Tim de Cler of Maxwell? Brutil Hosé of Zlatan? Wie van deze koppels straalt meer Ajax uit dan de ander? Nationaliteit is geen voorwaarde voor een Ajax identiteit. Had Eriksen minder Ajax identiteit dan Kjell Scherpen?

Dit is toch niet het type aankoop ala blind en tadic al vrees ik dat Ajax hier wel op hoopt. Op zich tikt hij alle boxjes wel aan, leeftijd ok, ervaring ok, bekend met de club ok, NL jongen ok. Maar toch knaagt er iets, allereerst zijn prijs, 12 miljoen. Dan mag je wel voor 100mil aan inkomsten gehad hebben maar gezien het huidige financiele klimaat is het nog maar de vraag of 12 miljoen te verantwoorden is. ten tweede: Voegt hij echt iets toe dat 12 miljoen waard is? Wat heeft hij extra dat een gravenbergh of ekkelenkamp niet heeft. Het voelt een beetje als terughalen om het terughalen. Ik hoop van harte dat ik het mis heb en dat het een schot in de roos blijkt maar ik heb zo mijn twijfels.

29 september 2020 om 10:59

Klaassen heeft ervaring en leiderschap als extra's te bieden. Kan daarmee ook een aanjager zijn op het middenveld dat verder toch wat jong en onervaren is. Ik ben heel tevreden over Gravenberch, Ekkelenkamp en Kudus (en ook wel gecharmeerd van Martinez). Maar er komen nog genoeg wedstrijden in korte tijd, dan kan je prima een extra speler gebruiken die eigenlijk nooit door de mand valt.

Ik begrijp niet waarom er zo getwijfeld wordt over Klaassen. In mijn ogen zo ongeveer de ideale aankoop.- Het is een jongen van de club en hij begrijpt het ajax-spelletje als geen ander;- Gaat altijd voorop in de strijd, ook als invaller;- We hebben Nederlanders nodig, en het liefst met een ajax-verleden;- Goeie leeftijd. Heeft de nodige ervaring, maar is nog verre van 'over the hill'.- En komt niveau tekort? Ik dacht dat hij de aanvoerder was van het elftal dat de finale EL haalde. Lijkt mij een vrij redelijk niveau. Ajax gaat namelijk niet elk jaar halve finale CL halen.en ja, wellicht geen basisspeler, zeker niet direct. Maar met alle wedstrijden die gaan komen is het een zeer, zeer welkome versterking.

29 september 2020 om 10:54

Eens. Er lopen weliswaar wat ruwe diamantjes op het middenveld bij Ajax, maar het seizoen is lang en de wedstrijden kort op elkaar. Klaassen is een prima speler met goede mentaliteit die heel waardevol kan zijn. Inderdaad niet persé als vaste basisspeler, maar zal genoeg minuten kunnen maken zonder andere spelers in de weg te lopen.

Op zich is Klaassen een goede speler. Niet één die dit Ajax direct beter maakt en imo daarom ook niet persé een vaste basisspeler. Wel iemand die redelijk multi-inzetbaar is, de club kent en iets kan toevoegen qua mentaliteit. Een solide speler die nooit echt door het ijs zakt. Ik zie in Kudus, Gravenberch, Martinez en Ekkelenkamp wel veel potentie, maar het seizoen is lang en de wedstrijden zitten kort op elkaar. Dan heb ik liever een Klaassen om met hen te rouleren dan een Promes (hoort linksbuiten en Tadic in de spits) of Alvarez (kan nuttig zijn in lastige wedstrijden, maar niet van gecharmeerd omdat het voetballend niet over houdt).hij zal alleen een te hoog salaris gewend zijn om als roulatiespeler gehaald te worden denk ik.

Ben benieuwd of Werder net zo'n stijve poot heeft als Ajax als het om onderhandelen gaat. Ik zou als Werder zijnde toch een stuk boven de bieding gaan zitten. Gewoon omdat het blijkbaar kan (zie Ajax).

Ik ben helemaal eens met de meeste op VZ , hier ga je niet veel verder komen in de CL . Hij gaat niet gehaald worden om alleen in de ED te spelen, daar is hij te duur voor . Voor die 12 miljoen en iets meer kan je een leuke speler in Zuid Amerika halen lijkt mij .

Waarom zou je dit doen? 12 miljoen voor een speler die eigenlijk niet in de basis hoort. Met Kudus, Gravenberch, Anthony, ekkelenkamp etc, ga je toch niet schuiven met 12 miljoen. Ach .. Ajax kan het lijden

Waarom zou je dit doen? 12 miljoen voor een speler die eigenlijk niet in de basis hoort. Met Kudus, Gravenberch, Anthony, ekkelenkamp etc, ga je toch niet schuiven met 12 miljoen. Ach .. Ajax kan het lijden

29 september 2020 om 11:09

Ajax gaat echt niet meer dan 10 miljoen betalen, is een goede versterking als vervanger in geval van nood.werder heeft zelf 13,5 miljoen betaald en zal een verlies van 3,5 miljoen acceptabel vinden, is alleen de vraag of dit niet een afleidingstactiek is terwijl Ajax hierdoor vol voor een andere speler kan gaan.

Klaassen is 27 en zou nu nog de beste jaren voor zich moeten hebben...toch heb ik mijn twijfels, als je ziet wat Kudus allemaal in huis heeft, Taylor komt er ook nog aan, Martinez kan ook nog op het middenveld.

Ik denk dat Klaassen wel een versterking is op mentaal gebied, leiderschap, mentor rol, maar ik denk dat je er voetballend niet veel beter op gaat worden...

Ik zie het liefst en ik vind het onbegrijpelijk dat hij nog steeds bij AZ speelt, Koopmeiners komen voor op 6 of eventueel als vervanger van Blind, Koopmeiners is precies het type speler dat we missen... hele erge onderschatte speler die binnen 2-4 jaar 1 van de belangerijkste spelers van het Nederlands Elftal is

29 september 2020 om 11:07

Koopmeiners is niet te betalen. Daar vangen ze nu misschien al 25 mio voor. Als Ajax zich meldt doen ze er zo nog effe vijf of tien bij.

29 september 2020 om 12:05

Bij Koopmeiners twijfel ik momenteel nog een beetje aan zijn handelingssnelheid en dynamiek.

Een iets betere versie van Dani de Wit. Nationaal red je het daar wel mee. Een Lex Immers maakte er ook eens bijna 20 bij Feyenoord. Internationaal op CL-niveau is dit om te huilen natuurlijk.

29 september 2020 om 11:17

Hij is echt veel beter dan Dani de Wit en Lex Immers natuurlijk. Hij heeft als aanvoerder de Europa League finale gehaald waarin hij heel belangrijk was met zijn loopvermogen en scoren vermogen.

29 september 2020 om 11:23

En voetballer van het jaar in 2016, Klaassen is van een hoger niveau dan de Wit en Immers natuurlijk. Al kan de Wit daar nog prima komen.

29 september 2020 om 11:32

Dani de Wit gaat echt niet niveau van Klaassen evenaren. Hele modale voetballer die bij AZ bijna wel op zijn top al zit denk ik. Misschien een nuttige kracht voor een ploeg in de middenmoot of onderin een grote competitie.

Ik snap best wel dat iedereen wat sceptisch is.maar voor 12 miljoen is dit toch meer een zeker aankoop dan Alvarez was.het is met de vertrekkende spelers niet onverstandig om een middenvelder te halen, hij is Nederlands én ervaren. Lijkt mij een prima aanvulling, ook als het duidelijk is dat hij je ploeg niet naar een hoger plan gaat trekken.

Ik zie het probleem niet. Klaassen is goed in de combinatie, werkt hard en pikte in ieder geval bij Ajax altijd zn doelpunten mee. Ook in Europa.

Ik zie een middenveld met Kudus, Gravenberch en Klaassen dan ook zeker zitten. Dan kan Promes eindelijk van '10' af. Ik vind Ten Hag echt top, maar mijn voetbalhart jankt elke x als Promes weer op 10 staat.

29 september 2020 om 11:23

Klaassen is veel maar goed in de combinatie hoort daar niet bij

29 september 2020 om 11:52

@cartmannhij is uitstekend in de combinatie, bijna perfect tweebenig dus maakt niet echt uit hoe je hem aan speelt en alles een keer raken, altijd in beweging. Dat is de kunst van een goede kaats, die moet op snelheid terwijl de speler in beweging is. De helft van een goede combinatie is goed bewegen, daar is Klaassen meester in en balcontrole is ook top maar wel eenvoudig. Een kaats is dan ook een vrij eenvoudige maar functionele techniek.

29 september 2020 om 15:35

Met z’n in functionele techniek is idd niks mis mee . Waar ik op doel is de juiste oplossing zien in het positiespel in hoog tempo . Als er iemand op het middenveld daarin verzaakt dan verziek je een hoop momenten om gevaarlijk te worden. En hoe ik Klaassen ken was hij vaak diegene die het liet afweten als het daar op kwam.

29 september 2020 om 14:34

@zidane02, inderdaad is ook mijn middenveld. En ik hoop en schat in dat hij voor de 6 gehaald wordt. Om maar eens een vergelijking te maken: Rosario, Midtsjo en Fer (heb de dozen van mijn voetbalschoenen nog niet verwijdert en heb een draaicirkel van een vrachtwagen) zijn alledrie flink wat slechter dan Klaassen.

Ergens zie ik liever een nr 6, dat vind ik Klaassen niet. Als 10 zou hij wel kunnen. Klaiber moet je niet willen, gewoon Timber en Rensch als backup indien nodig. Kwaliteit (of ervaring) kun je kopen, selectievulling moet je gewoon uit de jeugd halen.

Met alle respect voor Klaassen maar als die net zoveel moet kosten als bv een Berghuis dan heb ik liever een Berghuis op 10 bij Ajax dan Klaassen. Maar toch zou ik Ajax liever een echt 6 zien halen (zoals die jongen die PSV gehaald had). En Kudus dan lekker op 10 te zetten. Gravenberch kan dan mooi op de 8 staan en dan heb je een prima middenveld. Met genoeg backup opties. Voorin dan lekker Promes, Tadic en Anthony en ook daarin heb je dan genoeg opties op de bank zitten om te wisselen met Lang, Neres en Huntelaar. Achterin mag er wat mij betreft ook nog wel een goede optie bij om te zorgen dat je daar ook wat goede wissels hebt staan en dan ben je helemaal klaar. Dus Ajax alsjeblieft shop even een 6 die is veel meer nodig, de echte nummer 10’s zitten al in de selectie.

29 september 2020 om 11:48

Als je alvarez op zijn natuurlijk positie zet, namelijk RCV of RB dan heb je meteen het vertrek van Dest opgevangen. Ik denk dat hij daar ook beter uit de verf komt namelijk. Laat Klaiber maar zitten, dat is echt een middelmatige aankoop die de jeugd in de weg zit. Dan kan Klaassen erbij voor het middenveld zonder de talenten in de weg te zitten, omdat er ruimte wordt gemaakt door Alvarez een linie naar achter te schuiven. Kudus is inderdaad denk ik beter op de dubbele 6 positie. Terwijl Klaassen perfect is op de 10, ook met druk zetten en met een loopactie/kaats voor de voorste 3 of een opkomende Kudus / Gravenberch. Dan komt Klaassen ook meer in scoringspositie en kan zelfs een beetje variëren door soms in de spits op te duiken als een Tadic zich uit laat zakken, brengt daarmee de nodige diepgang.

29 september 2020 om 12:05

@hoogindeconcenligt eraan welk type je tegenover je hebt, heel snel is hij misschien niet, heel langzaam ook niet, maar hij heeft wel de duelkracht, felheid en verdedigende kwaliteiten. Ik schat in dat Alvarez voor een middenvelder te weinig voetballende kwaliteiten heeft, maar als verdediger juist voldoende. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat als je tegen een team komt te staan met veel kopkracht of die nog wat do or die werk doen met lange ballen, dat je graag Alvarez brengt voor Mazraoui voor extra kopkracht. Verder eens over Timber en Schuurs, maar concurrentie wordt je meestal niet slechter van. Timber kan ook eventueel nog op RB. Met alvarez heb je de RB en RCV positie in ieder geval dubbel bezet en goede onderlinge concurrentie en wat opties qua specifieke kwaliteiten. Mocht je toch wat meer defensieve zekerheid willen kun je Alvarez alsnog op VM zetten, prima om erbij te hebben inderdaad. Ik vind Ten Hag zeker in de ED teveel voor zekerheid kiezen wat dat betreft, met Blind er nog achter moet dat prima kunnen. In de CL kan ik het mij wel voorstellen en Kudus lijkt in de duels ook heel sterk, Gravenberch kan dat ook dus zo aanvallend is het nou ook weer niet.

Zou een geweldige aanwinst zijn, een type dat we goed kunnen gebruiken. Ik weet dat veel Ajacieden hem te houterig vinden, zijn techniek is functioneel en niet frivool, dat soort types heb je hard nodig in je elftal.

Zijn grote kracht is positioneren en ook prima qua duelkracht en loopvermogen. Denk dat hij perfect in het huidige elftal past.

29 september 2020 om 11:41

Inderdaad, maar er wordt al snel neerbuigend gedaan door veel mede ajacieden over wat meer degelijke en spelers met een functionele techniek. Het moet allemaal frivool zijn en dat kan niet altijd, soms moet het simpel en effectief en heb je spelers nodig die anderen beter maken. Als je Klaassen bij een Tadic, Promes, Neres of Antony zet worden de laatste 4 genoemde spelers echt beter, Klaassen dendert door, maakt ruimte, is beschikbaar voor een kaats, door alleen al te lopen en een speler weg te trekken help je deze meer creatieve spelers al. Dat lijkt simpel maar er zijn maar weinig spelers die dat 90 minuten lang doen. Bovendien staat Klaassen er ook vaak op het juiste moment om een doelpunt te maken, een niet te onderschatten kwaliteit. Daarnaast heb je dit soort spelers nodig bij het druk zetten op de tegenstander en omschakeling naar de verdediging. Een ding is zeker, in de bundesliga wordt je loopvermogen over het algemeen niet minder en in Engeland je duelkracht ook niet.

29 september 2020 om 12:00

Mensen die zeggen dat iemand het niet in de CL kan hebben het over het algemeen denk ik vooral over tegenstanders van CL niveau. Dan telt een kwalificatiewedstrijd tegen Rosenborg niet echt mee denk ik. Verder best een geinige aankoop, maar niet als je zoals Ajax wil aanhaken bij de top.

29 september 2020 om 12:13

@migiik zie niet zo heel veel haalbare alternatieven eigenlijk en Klaassen is een type dat we na het vertrek van Donny niet meer hebben. Om aan te haken bij de top moeten we vooral naar onze opleiding kijken, de spelers die op hoog niveau het verschil maken zijn voor ajax niet te koop als directe versterking, maar wel op te leiden. Dan moet je een groot talent kopen en die wat vormen zoals Antony, Neres, Kudus of Onana, Schuurs of nog eerder beschikbaar hebben zoals de Ligt, Kluivert, Dolberg of de Jong.dat combineren met het zoeken naar een naald in een hooiberg, namelijk een redelijk ervaren speler in de kracht van zijn leven die naar de ED terug wilt zoals Blind, Tadic, Promes of nu Klaassen. Daar heb je al enig fortuin en geluk bij nodig, Suarez lukte bv. (nog) niet.

29 september 2020 om 12:56

Ja das ook wel waar. Daarom, tis een bruikbare speler, maar ik zou em geen miljoenen betalen.

29 september 2020 om 14:05

Geld is op zich niet een groot probleem op dit moment en als je van de deze spelers een jaar of 5-6 goed kan gebruiken voor 12 miljoen, valt dat met 2 miljoen afschrijven per jaar ook nog wel mee. Komt salaris natuurlijk nog bij, maar als je het mij vraagt hij is dat wel waard.

29 september 2020 om 16:13

ik doelde vooral op het salaris eigenlijk. Die 12 miljoen is prima, dat kan Ajax makkelijk betalen. Heb alleen geen idee wat ie verdient in Duitsland.

Als Klaassen zich kan schikken tot een verdedigende rol op het middelveld. En niet teveel box-to-box dan vind ik het prima. Bal veroveren en inleveren. Anders hoeft het voor mij echt niet.

29 september 2020 om 11:44

Ik denk dat de kunst juist is om veel variatie in je spel te hebben. Klaassen die een keer de 16 induikt als Blind inschuift is juist een gevaarlijke recept. Klaassen moet juist druk zetten voorin en gaten maken met loopacties, dat is naast een prima voetballer misschien nog wel zijn grootste kwaliteit. Daarnaast kan hij ook prima meeverdedigen, dus mooi all-round.

Wordt mogelijk gehaald ter vervanging van van de beek, qua diepgang hetzelfde type speler.handelingssnelheid valt over te twijfelen en creativiteit hoef je niet echt op te rekenen.. Het is iig wel iemand die strijd brengt. De prijs mag wel wat zakken hoewel het alsnog als een koopje klinkt als je hem eerder voor 27mlj verkocht en nu met veel meer ervaring en een nog prima leeftijd terug kan kopen voor het genoemde bedrag. Het zou ook tactisch gezien meer mogelijkheden bieden op het middenveld.

29 september 2020 om 11:57

Creativiteit wordt helaas ook alleen beoordeeld aan wat iemand aan de bal doet, Klaassen is creatief zonder bal. Klaassen is iemand die gat maakt door diep te gaan, een verdediger weg te trekken waarmee bijvoorbeeld Antony 1 op 1 komt. Om vervolgens goed te staan om een eventuele rebound af te werken of counter te voorkomen. een loopactie maken zonder bal kan ook creatief zijn, maar wordt helaas veel te weinig op waarde geschat.

29 september 2020 om 12:17

Daar heb je helemaal gelijk in, ik doelde in dit geval inderdaad op creativiteit aan de bal.

29 september 2020 om 12:37

Dat is niet zijn allergrootste kwaliteit inderdaad al heeft hij gevoel voor ruimte en loopacties, dus ook loopacties van medespelers. Maar kijk maar eens naar doelpunten compilaties van hem bij Ajax, allemaal link-up play met wat meer creatieve spelers als Dolberg, Fischer, Traore of Younes. Soms denk wel eens waren Dolberg en Younes nou zo goed, of maakte Klaassen deze spelers allemaal beter. Creatievere spelers kunnen Klaassen 'gebruiken' voor een kaats, loopactie of als eindstation, met alleen creatieve spelers kom je er ook niet. Daarom lijkt mij een uitstekende aanvulling, die rol had nu Donny heel vaak. Al kon Donny zelf misschien meer aan de bal, op andere vlakken is Klaassen misschien wel beter, zoals loopvermogen en afronding met het hoofd. Als je kijkt naar zijn volleys, afstandsschoten, een keer raken of kopballen (ook vormen van techniek) dan is dat niet slecht. Maar hij is niet iemand van een driedubbele schaar of een bal achter het standbeen, dat is waar.

29 september 2020 om 14:56

Ja dat zou kunnen, maar met creativiteit aan de bal bedoel ik niet zozeer trucjes en techniek, al kan dat er toe bijdragen dat je in de as van het veld 2 man uitspeelt waardoor een overtal situatie ontstaat. Ik bedoel dan de creatieve oplossingen in de vorm van steekpasjes en boogballetjes e.d. Uiteindelijk ben je altijd afhankelijk van de medespelers en zal de ene type 10 in een bepaald systeem beter renderen dan de ander. Vandaar dat ik daarom ook positief tegenover zijn komst zou staan omdat er dan ander tactisch plan toegepast kan worden ten opzichte van bijvoorbeeld Promes op 10 (waar ik (nog) niet overtuigd van ben). Denk dat de grootste uitdaging voor Klaassen in de kleine ruimtes zal liggen. Zijn mentaliteit is zijn grootste kracht, ik heb hem het team vaak uit het slob zien trekken door pure vechtlust. Als hij daarmee zorgt dat het hele team ook maar 5% harder werkt heb je alleen daar al een flinke winst te pakken.

Was altijd goed voor +10 doelpunten. Liep in de CL in zijn laatste 2 jaar 1 op 1. Is gewoon een hele goeie functionele voetballer die mentaliteit toevoegd aan een team waar hij zich echt thuis voelt. Voor de balans in het team is het altijd gunstig want hoe sterker de concurrentie, hoe sneller de beste boven komt drijven imo. We doen weer mee op alle fronten en dan is een sterke bank noodzakelijk voor.

Ofschoon ik het een goede voetballer vind, zal ik het niet doen. Met de nieuwe maatregelen van gisteren krijgen de clubs ook minder geld, en de toekomst is nog onzeker. Wanneer het niet echt noodzakelijk is, gewoon niet doen, en hou de knip maar dicht.

Je kan toch niet Davy terughalen. Dit is toch totaal geen upgrade meer. Kunnen beter de jeugd de kans laten geven. Als Davy komt loopt hij talenten in de weg. Gravenberch en Ekkelenkamp zullen dan ook denken van miyek van mij. Maar goed wie weet pakt het goed uit.

Wat moet Ajax nou weer met Klaassen? Zoveel beter is die nou ook weer niet geworden sinds zijn vertrek. Plus je gaat er geen tot weinig restwaarde op pakken in de toekomst. En dat doe je met de opties die ik zo noem wel.

Je hebt al veel opties op het middenveld in
de vorm van Kudus, Gravenberch en
Ekkelenkamp.



Of je moet een speler lozen als Alvarez die totaal niet geschikt is voor het middenveld.

29 september 2020 om 14:20

Hij was wel de absolute sterspeler bij Ajax destijds en zal ook niet veel slechter geworden zijn, eerder beter en een stuk ervaring erbij. Blind, Tadic, Huntelaar, Promes leveren waarschijnlijk ook nul restwaarde op maar zijn wel erg belangrijk en zorgen voor de broodnodige continuïteit, als die er niet waren dan viel nu het hele elftal uit elkaar. Klaassen kan zich aan dit groepje toevoegen. Alvarez de concurrentie voor de RB of RCV aan laten gaan met Timber, is ook meer een verdediger en vang je meteen het vertrek van Dest op.

29 september 2020 om 16:27

Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

Als je nou echt niks had lopen op de posities waar hij kan spelen. Dan gaf ik je gelijk. Maar ajax heeft juist op die posities veel talent!

Promes geen restwaarde? Die kan echt nog wel wat miljoenen opleveren.

29 september 2020 om 18:30

Het gaat er niet om of ze restwaarde opleveren (kan prima), maar bij deze categorie spelers die wat ouder zijn is de kans ook aanwezig dat ze dat niet doen. En dat maakt ook niet uit, Ajax kan dit zich tegenwoordig veroorloven en die continuïteit en het niveau wat deze spelers brengen is veel waard, prijzen zelfs, ook talenten worden er beter en daarmee waardevoller van. Nee, dat geldt elke dag, ook een top fitte speler als Onana kan morgen een driedubbele beenbreuk krijgen met einde carrière als gevolg. Voorlopig is dit niet de verwachting, net als dat het niet de verwachting is dat Klaassen op deze leeftijd met een paar jaar buitenland een stuk minder is geworden. In tegendeel. Talent hebben we zeker en die moeten ook de kans krijgen maar Klaassen zie ik niet als overbodig en breedte, maar kan veel voegen wat we nog niet hebben.

Is dit dan de beste opstelling mits iedereen fit is?sterke bank met: Ekkelenkamp, Huntelaar, Labyad, Martinez, Lang, Gravenbergh, Traore en Timber.ik zag gisteren trouwens Brobbey gisteren invallen bij Jong. Dat wordt ook wel eens tijd dat hij mag spelen in het 1e

Onana
Mazraoui
Schuurs
Blind
Tagliafico
Klaassen
Promes
Kudus
Antony
Tadic
Neres
29 september 2020 om 14:45

Heb dezelfde opstelling m.u.v. Promes. De 10 is in mij ogen Kudus, Gravenberch op 8.promes komt in mijn ogen al tekort sinds hij in Amsterdam is.

Voor ned is het natuurlijk wel ok.
Zelfde met vd beek.
Lekker voor een totaal onrealistisch bedrag beide verkocht en paar jaar later haal je zo op voor hun werkelijke waarde.
Lekker toch

29 september 2020 om 13:09

Want jij hebt VD Beek nu al afgeschreven bij Man United??

Ik vind het wel een goede optie. Van Ekkelenkamp kun je niet verwachten dat hij nu al een heel seizoen constant op hoog niveau presteert. Klaassen kan op de '10' positie die Promes nu heeft. Dan kan Promes weer gewoon linksbuiten en Tadic in de spits. Ik vind Labyat niet goed genoeg voor de spitspositie en Promes brengt te weinig op '10'.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren