Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Telegraaf noemt belangrijk voordeel voor Ajax in de strijd om Quinten Timber

Laatste update:

Het lijkt er sterk op dat Quinten Timber FC Utrecht na één seizoen alweer gaat verlaten. In Nederland zijn Ajax en PSV geïnteresseerd in de middenvelder, maar ook over buitenlandse interesse heeft Timber niet te klagen. Het feit dat spelers van Ajax doorgaans beter worden verkocht dan spelers van andere clubs zou een belangrijk voordeel kunnen zijn voor de Amsterdammers, stelt De Telegraaf.

In dat geval is het wel belangrijk dat FC Utrecht bij een verkoop een doorverkooppercentage opneemt in de onderhandelingen. Bij een mogelijke vervolgtransfer kunnen de Domstedelingen dan een mooi bedrag opstrijken. Timber speelde in de jeugdopleiding bij Feyenoord en Ajax, alvorens hij in de hoofdstad zijn debuut in het betaalde voetbal maakte. Afgelopen zomer maakte hij transfervrij de overstap naar Utrecht. Het jongere broertje van Jurriën Timber heeft bij Utrecht nog een contract tot medio 2024, waardoor geïnteresseerde clubs met een transfersom over de brug moeten komen.

Welk bedrag Utrecht voor ogen heeft is niet bekend. Bij PSV zien ze de middenvelder graag komen om het eventuele vertrek van Ibrahim Sangaré en/of Erick Gutiérrez op te vangen. Ajax raakt deze zomer zeer waarschijnlijk Ryan Gravenberch kwijt, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van Bayern München. Verwacht wordt dat Timber een van de duurste uitgaande transfers wordt bij Utrecht. De top drie wordt momenteel gevormd door Sébastien Haller (12 miljoen naar Eintracht Frankfurt), Dries Mertens (8,5 miljoen naar PSV) en Michael Mols (6,4 miljoen naar Rangers).

Timber reageerde begin deze maand in Voetbal International op de vermeende interesse rond zijn persoon. "Ik hoef niet per se weg, zeker niet. Je moet altijd nadenken over de stappen die je gaat zetten, waar je nóg beter kan worden. Wat ik zeg: ik kan me hier nog heel goed ontwikkelen", aldus de middenvelder van Utrecht. "We gaan het wel zien." Timber werd vorig jaar transfervrij overgenomen van Ajax. Dit seizoen kwam hij tot 30 wedstrijden in de Eredivisie, waarvan 28 keer als basisspeler. Daarin wist hij twee keer het net te vinden.

Wat moet Ajax maximaal betalen voor Quinten Timber?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

"het feit dat spelers van Ajax doorgaans beter worden verkocht dan spelers van andere clubs zou een belangrijk voordeel kunnen zijn voor de Amsterdammers, stelt De Telegraaf."
Ik denk dat het feit dat zijn broer er speelt en dat hij er vandaan komt en alleen weg ging wegens een gebrek aan speelminuten een groter voordeel is...

11 mei 2022 om 09:15

Het een sluit het ander toch niet uit? Hij zat er al met zijn broer en besloot toch weg te gaan dus misschien valt dat voordeel dan nog wel mee.

11 mei 2022 om 09:20

Nee dat is waar maar ik vind het vreemd om dat als voordeel te noemen in de tekst, lijkt mij een stuk minder belangrijk voor Timber. En zoals ik zei, hij ging weg omdat hij wilde spelen, en terecht blijkt want hij is goed genoeg voor de Eredivisie blijkt. Als Ajax nu weer interesse toont betekent dat waarschijnlijk dat hij nu wel speeltijd kan krijgen. Ik zie deze transfer wel gebeuren.

11 mei 2022 om 09:49

Het gaat niet over waar Timber zelf het liefst wilt voetballen, maar aan wie Utrecht de speler aan wilt verkopen.

Stel PSV en Ajax bieden beide 5,5. miljoen met een doorverkooppercentage van 15%. Dan kan je Timber beter verkopen aan Ajax ongeacht wat de speler zelf wilt.

11 mei 2022 om 10:09

@4redondo: klopt, maar wat als Timber een beter gevoel heeft (na een gesprek) bij PSV en zelf een streep door de transfer naar Ajax zet? Dan gaat het er ineens om waar de speler naar toe wil.

11 mei 2022 om 11:11

IJsmuts dat gaat denk ik niet zo snel gebeuren. Bij Ajax speelt hij met zijn tweelingbroer, zijn oude club en een stuk of 5 jongens (wellicht vrienden) die hij al kent sinds hij 12 is. Ik denk dat hij zelf ook wel graag wil terug komen naar Ajax. Uiteindelijk is hij alleen vertrokken voor speeltijd en de zware concurrentie bij Ajax. Nu met meer ervaring en een aantal spelers die gaan vertrekken lijkt dat probleem ook langzaam te verdwijnen.

11 mei 2022 om 11:50

@zytto: ik sluit het ook niet uit hoor. Jij hebt waarschijnlijk beter zicht op dan ik wie er in Amsterdam (lijken te gaan) vertrekken. Behalve Gravenbergh, zijn er andere middenvelders die serieus op de nominatie staan? En dan is het nog de vraag of Schreuder het in hem ziet zitten.

11 mei 2022 om 13:07

@paulodybala,

En ik zie de transfer niet gebeuren. Om exact dezelfde reden dat ze brobbey niet terug moeten halen. Vroeger werden dit soort spelers verkocht met terugkoop clausule c.q. verhuurd. Ajax wilde gewoon door met zowel Brobbey als Timber beide kozen voor een transfervrij vertrek. Om ze vervolgens een jaar later terug te halen voor 15 miljoen plus is echt waanzin. Schept ook gelijk een precedent richting de rest. Wat is dan precies de beloning voor een Taylor die er wel voor koos om te blijven en op die manier Ajax een te bereiken.

11 mei 2022 om 09:15

@paulodybala Dat verwachtte ik ook precies. Hoop alleen heel erg dat PSV toch aan het langste eind trekt! Lijkt me een prima aankoop, met Sangare die waarschijnlijk weggaat. Zal altijd een grote stap blijven om van clubs als Utrect, Heereveen, Groningen etc. naar de top 3 te gaan. Sommige slagen en anderen falen maar ik zie hem graag komen want ik verwacht er veel van!

11 mei 2022 om 09:17

Ja maar ze moeten er ook nog uit zien te komen met Utrecht, met een clausule en de wetenschap dat Ajax over het algemeen meer vangt voor hun spelers is dat dus ook een voordeel.

11 mei 2022 om 09:18

Die redenen denk ik ook. En sowieso, wat maakt het voor Timber uit dat bij een bepaalde club spelers beter verkocht worden? Ook PSV is een mooie springplank voor een transfer.

11 mei 2022 om 09:57

Wat dat voor hem uitmaakt? Dat hij daarna naar een mooiere club kan. Naar een club uit een iets hoger segment dan als hij bij een andere club tekent. Bij Ajax speel je jezelf nou eenmaal net iets sneller in de kijker.

11 mei 2022 om 10:03

Volgend jaar 99 zeker Champions League, lijkt me ook een groot voordeel.

11 mei 2022 om 10:20

Over het algemeen eindigen spelers van Ajax sneller in top competities dan spelers van PSV of Feyenoord. Dit betekent dat Ajax in veel gevallen een betere springplank is dan de concurrenten. Daar kan een speler zoals Timber ook naar kijken. Hiermee wil ik niet zeggen dat de spelers die Ajax verkoopt per se stukken beter zijn dan die van PSV of Feyenoord, maar zoals je de naam "apple" op een product plakt en het plots 2x zo duur wordt, zo lijkt dat nu ook te gaan met het merk "ajax".

11 mei 2022 om 09:18

Inderdaad. En beter verkocht is ook onzin. Ja voor meer geld en vaak naar betere clubs, maar veel daarvan redden het niet terwijl psvers vaak naar subtop gaan en daar wel in de basis komen en soms nog een stap extra maken. Het is maar wat je beter vind.

11 mei 2022 om 09:26

Voor meer geld en naar betere clubs? Dat moet je als speler inderdaad niet willen.

11 mei 2022 om 09:37

Enkel de toppers redden het bij de top (fdj, De Ligt), anderen kunnen beter een tussenstap nemen. V.d. Beek redde het totaal niet, net als Depay. Maar zoals bijvoorbeeld Wijnaldum en in mindere mate Virgil van Dijk naar de top zijn gegaan, heeft een veel grotere slagingskans. Niet dat ik het, als ik Timber was, echt zou meenemen. Enkel bij welke club krijg ik het juiste perspectief op minuten. Zowel vanuit Ajax als PSV kun je prima een vervolgstap maken als je er opvalt.

11 mei 2022 om 09:39

Inderdaad Lozano, Memphis, Malen en Bergwijn doen/deden het allen fantastisch na hun overstap van psv naar Napoli, United, Dortmund en Tottenham..

11 mei 2022 om 10:08

Haha wat een onzin, ik lees graag wat voorbeelden van psv'ers die via een tussenstap het uiteindelijk gered hebben in de top.

11 mei 2022 om 10:08

@ouwehoeri,

Ibra, Eriksen, Suarez, Sanchez, Milik, Cillessen, Kluivert, Dolberg, Vertonghen, Alderweireld.

Allemaal spelers die van Ajax afkomen en nog steeds (op niveau) voetballen, of dat hebben gedaan.

Lozano, Wijnaldum, Bergwijn, Malen, Depay, Dumfries& Angelino (en Ihattaren ).

Dat is de lijst van spelers van psv.
Denk dat over het algemeen de spelers die Ajax heeft verkocht het verder geschopt hebben een meer hun stempel hebben achtergelaten, dan de spelers van psv.

11 mei 2022 om 10:23

Maar J3ro3ntj33__, als je Dolberg noemt dan moet je Rosario ook noemen (zelfde club) en dan vergeet je sowieso nog Luuk de Jong, Arias, Moreno, Guardado, Mertens, Zinchenko, Lammers (qua club vergelijkbaar met Milik), maar ook jongens als Bruma, Rekik, Van Ginkel

11 mei 2022 om 11:11

Als je Ibra noemt kan je ook Robben opnoemen bij PSV. Zijn in hetzelfde jaar (2004) vertrokken uit Nederland.

11 mei 2022 om 12:43

Heel veel selectiever had je het lijstje niet samen kunnen stellen. Succesgevallen van 10-20 jaar geleden noemen bij de ene en ze waarschijnlijk bewust weglaten bij de ander.

Volgens mij had een PSV bijvoorbeeld ooit een keer een Robben, Strootman, Mertens, Park, Van Bommel, Alex, Afellay, Farfan, Kromkamp, Gomes, Kezman, Dzsudzsak, Toivonen, Amrabat, Lens, Willems, Arias, Rekik, Bruma lopen.

Zoals jij het doet kan ik zelfs met FC Twente een mooier lijstje maken. Niet echt een constructieve manier van discussieren...

11 mei 2022 om 09:35

Voor Timber zouden dat inderdaad argumenten kunnen zijn om voor Ajax te kiezen. Ik denk dat de Telegraaf hier vanuit het perspectief van Utrecht redeneert. Als ze 10% doorverkooppercentage met Ajax weten te bedingen, kan dat in de toekomst lucratiever zijn dan een 10% doorverkooppercentage met PSV. Of dit waar is is een tweede. Het komt van De Telegraaf dus zeer waarschijnlijk rechtstreeks vanuit de dikke duim gezogen.

11 mei 2022 om 09:37

Je was me net voor, haha!

11 mei 2022 om 09:37

Het gaat natuurlijk in dit geval om dat het een voordeel is voor Utrecht. Zij kunnen een x-bedrag in hun hoofd hebben, maar Ajax kan lager gaan en een goede doorverkooppercentage mee geven. PSV zal dan qua transfersom meer moeten betalen dan Ajax. Ik denk dat dat ''het voordeel is''

Ajax is ongetwijfeld de meest aantrekkelijke club, wat betreft salaris, Europees voetbal en prestaties van de afgelopen jaren. Maar basis bij PSV is nog altijd beter dan wissel bij Ajax. Ik denk dat deze speler bij PSV meer kans heeft op speelminuten dan bij Ajax. Bij Ajax heb je toch een aantal betere spelers voor je staan, terwijl er bij PSV eigenlijk geen concurrentie is als Sangare vertrekt.

11 mei 2022 om 09:28

Bij een bod op Alvarez is die ook weg, en die is overigens ook niet zeker van een basis plaats. Dan heeft Ajax niemand op die plek, omdat Gravenberch ook weg gaat. Dus genoeg kans bij Ajax!

11 mei 2022 om 10:13

Het lijkt mij heel onrealistisch dat Ajax alleen hem zal halen. Ik denk dat Taylor ook wel goede papieren heeft om Gravenberch op te volgen en een vervanger voor Alvarez zie ik niet echt in hem. Ook is het nog maar afwachten wat Ajax gaat doen, zij hebben aan geld geen gebrek. Die kunnen ook zomaar 2 of 3 nieuwe spelers halen.

Waarom zou je Timber halen? Hij heeft wel meer ervaring dan Taylor. Als Timber zo goed was dan was hij wel gebleven bij Ajax? Of is dit om de andere Timber tevreden te houden?

11 mei 2022 om 09:39

Breedte versterking, Nederlands (daar tillen clubs nogal aan), kent de club, heeft bij Utrecht stappen gemaakt en lijkt me onzin om de andere Timber tevreden te houden. En hij is weggegaan om te ontwikkelen, dat heeft hij duidelijk gedaan.

11 mei 2022 om 09:59

Dus een speler loopt gratis de deur uit en vervolgens wil je na een seizoen zo'n 8 mln betalen voor in de breedte?

Raar beleid bij Ajax, vond ik ook van Brobbey. Ja hij heeft zijn goaltjes meegepakt, belangrijke goals.

Nogmaals heeft zich goed ontwikkeld hoor. Hopelijk geen gevalletje ramselaar, laybad of ayoub

11 mei 2022 om 10:06

Ik vind dat geen argumenten. Het is gewoon een goede speler, moet je hem dan niet halen omdat hij eerder al voor je speelde? Dat lijkt me gewoon een drogreden.

11 mei 2022 om 10:10

Leg me geen woorden in de mond. Ik verklaar enkel waarom Ajax interesse kan hebben. Niet voor welk bedrag ik het logisch vind. Had sowieso verwacht dat Ajax een vaste terugkoopclausule zou hebben afgedongen met Utrecht, desnoods met begin- en/of einddatum wanneer die gebruikt kan worden.

11 mei 2022 om 10:23

@The-Jump

Als ik het goed heb is Timber transfervrij vertrokken naar FC Utrecht, dus Ajax kon helaas geen terugkoopclausule aan zijn nieuwe contract voegen.

11 mei 2022 om 11:06

@the-Jump, hij was toen utrecht hem oppikte transfervrij dus een terugkoopclausule zat er sowieso niet in.

Ik snap best dat ze hem nu terug willen halen, heeft flinke stappen gemaakt die hij, als hij bij ajax was gebleven niet zo snel had gemaakt, en ajax moet de beste spelers opstellen dus kunnen ze geen risico nemen om zo'n jongen dan maar op te stellen om hem beter te laten worden en daarmee spelers op de bank houden die beter zijn op dat moment.
Nadeel voor ajax is dat hij nu een langdurig contract heeft dat afgekocht dient te worden.

11 mei 2022 om 12:51

@murki - Nou ja, spelers zijn op dat gebied nogal aan het stuntelen de laatste tijd. Vervolgens komt zo'n Brobbey op hangende pootjes terug en sportjournalistiek Nederland loopt die jongen alweer op te hypen omdat hij er wat inschiet in de Eredivisie. Als hij echt zo geweldig was, kwam hij in Duitsland ook wel meer in de plannen voor. Dat heeft echt niet alleen met de trainerswissel te maken. Die stelt ook gewoon z'n beste opties op.

Je betaalt gewoon serieus veel geld voor dat soort spelers. Timber heeft een doorlopend contract en is nu al gewild door de Nederlandse top. Utrecht gaat zeker wel 8 miljoen euro of meer vragen, want met Ajax en PSV op de stoep zijn buitenlandse clubs ook nooit ver weg. Ik vind het ook wat vreemd om dat soort spelers terug te halen nadat ze je de rug hebben toegekeerd. Nu was dat bij Timber overigens wel logisch.

11 mei 2022 om 13:51

Ah excuus, dacht dat hij transfervrij was vertrokken, maar wel als contractspeler van Ajax. Maar dan vervalt dat stuk inderdaad. Bedankt.

11 mei 2022 om 10:00

Als timber zo goed was dan was hij wel gebleven bij ajax?
Volgens mij wilde hij op dat moment meer speeltijd, en achtte ajax hem nog niet klaar daarvoor. Nu blijkbaar wel, met meer ervaring, hij doet het goed bij Utrecht.

11 mei 2022 om 14:30

Gewoon je bril afzetten anders is dit slechte business voor je. Je eigen jeugdspelers terug kopen na 1 seizoen.

Slecht beleid.

11 mei 2022 om 17:35

Misschien wel, maar uit rancune goede spelers laten lopen omdat ze transfervrij weg gingen is misschien nog wel slechter.

Ajax moet Q. Timber en Brobbey niet halen om die jongens een plezier te doen, maar als Ajax vind dat zij voor die prijs en kwaliteit de beste optie zijn lijkt het mij nog slechter om ze niet te halen alleen omdat het spelers uit de eigen jeugd betreft.

Overigens is het van alle tijden, in de finale van 1995 stond er immers een jonge speler in de basis die ze na een jaar terug kochten en een veteraan die een jaar of 5 eerder, ook voor die tijd, voor een beperkt bedrag de deur uit was gelopen.

Vind hem qua type speler beter bij PSV passen. Maar als Psv'er weet ik niet of ik blij zou zijn met Timber voor meer dan 6 miljoen... Ramselaar kwam voor 4.75 en was in mijn optiek net zo ver toen hij bij Utrecht vertrok. Had een half jaartje meer gespeeld bij Utrecht en was ook een groot talent en hikte al tegen Oranje aan. Ik heb wel vertrouwen in Timber, maar denk niet dat hij en Veerman nou samen PSV zouden kunnen dragen volgend seizoen op het middenveld. zie liever 2 wat meer ervaren jongens komen.

11 mei 2022 om 09:22

Veerman en Timber moet wel enorm goed afgestemd worden bij balverlies. Daar heeft Veerman soms nog een broertje dood aan lijkt het wel, Timber heeft van zichzelf dat wel maar loopt nog wat graag met de bal en mag in die rol dan wat taakbewuster spelen anders gaat dat middenveld kwetsbaar zijn bij balverlies. Nu zal speler van niveau Sangare halen zeer lastig worden, zou als keuze op Timber valt wel nog een back-up erbij halen die puur defensief meer stabiliteit kan verzorgen.

11 mei 2022 om 09:42

Met je eens. Maar een type Sangare moet echt wel te scouten zijn. Hij is gehaald voor ongeveer 7 mln, dus voor 1 mln meer dan de genoemde vraagprijs voor Timber moet wel te doen zijn. Enkel is het scoutingsapparaat van PSV niet heel erg denderend en komen ze graag met te voor de hand liggende opties. Ik weet niet wie Sangare destijds ontdekt heeft, maar zo iemand moet echt wel weer te vinden zijn binnen budget.

11 mei 2022 om 09:50

Zeker haalbaar, alleen was Sangare een echte voltreffer en heb gevoel dat een bepaald type zo goed mogelijk 1 op 1 vervangen vaak of duur is of daardoor lastiger. Sangare zijn verlies opvangen met andere invulling van middenveld kan goedkoper zijn en hoeft absoluut niet minder te zijn. Veerman lijkt mij enige gegarandeerde basisspeler naar komend seizoen toe, op Sangare gaat mooie winst gemaakt worden, Gutierrez en Gotze kunnen ook transfer maken. Ben benieuwd hoe PSV middenveld eruit gaat zien naar komend seizoen. Twee extra middenvelders (creatieve 10 en fysiek dominante 6) lijkt mij geen overbodige luxe, zelfs als Timber voor schappelijke prijs gehaald kan worden.

11 mei 2022 om 10:01

Klopt zeker. Denk alleen dat je met goed scouten best een type Sangare kunt vinden. In Latijns Amerika lopen er genoeg met de juiste mentaliteit rond, die het met een ietwat andere invulling, net zo goed kunnen doen en zeker niet te duur hoeven te zijn.
Ik denk dat Sangare ook een mooie winst gaat opleveren, Gotze zie ik ook vertrekken. Guti mag best nog een jaar blijven, mits hij dan niet uit zijn contract loopt. Verder wordt het wel wat magertjes op het middenveld, dus versterkingen zullen er moeten komen.

11 mei 2022 om 10:21

PSV gaat naar mijn gevoel een tussen/overbruggingsjaar in. Er moeten daar zoveel spelers vervangen worden/bij komen (keeper, linksback, nummer 6, nummer 10, spits, buitenspeler). Dat staat gelijk aan een half elftal. Voordat deze op elkaar in gespeeld zijn zit je al in de winterstop. Helaas zal er dan al een achterstand van een x aantal punten opgelopen zijn t.o.v. de nummer 1. Wel denk ik dat ze na de winterstop eventueel in de Conference League iets kunnen betekenen

11 mei 2022 om 10:52

@bundy_sr, om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel over de gehele top 3, met Feyenoord in wat mindere mate. Ajax raakt Mazraoui, Tagliafico en Gravenberch sowieso kwijt, en daar komen misschien nog andere spelers als Antony, Martinez en Timber bij. Blind is gewoon echt op als basisspeler en onze twee basiskeepers tikken de veertig aan. Bovendien lijkt er geen enkel plan vanuit het technisch hart, omdat dat nog steeds niet goed lijkt ingevuld is na vertrek Overmars (ofja, met de onervaren Huntelaar en Hamstra).

Feyenoord zal na dit succesjaar waarschijnlijk ook wat toppers verkopen. Dat gaat op de lange termijn heel goed uitpakken, omdat ze dat waarschijnlijk eindelijk wat financiële ademruimte gaat geven. Stel dat Kökcu en Sinisterra verkocht worden, dan vang je waarschijnlijk ergens tussen de 50 en 70 miljoen (grove schatting). Dat gaan ze deels investeren, maar ik denk ook deels in andere zaken steken. Bovendien zijn dat soort spelers lastig 1-op-1 te vervangen op zulke korte termijn. En zonder die twee uitschieters heeft Feyenoord in mijn ogen net iets te veel middelmaat in de huidige selectie (vooral middenveld en aanval, verdediging staat top).

PSV heb je zelf al uitgelegd. Al met al wordt het dan een seizoen waarin de meest constante kampioen zal worden, of Twente/az moeten een stuntjaar hebben, maar dat verwacht ik ook niet. Wordt hopelijk een interessant seizoen.

11 mei 2022 om 11:26

Monahoedje, ik denk dat je overschat wat de prijzen van Sinisterra en Kokcu gaan worden. Kokcu zal hooguit voor 25 miljoen weg gaan. En in Engelse media wordt Sini nu voor tussen de 15 en 20 miljoen genoemd. Ondanks dat dat nog geen definitieve waarde weergeeft blijkt in de realiteit dan toch dat het niet snel 10 miljoen boven de verwachte prijs zal zitten. Ik kan zelf heel goed inkomen in de beargumentatie van velen op het platform dat Sinisterra niet minder zou moeten kosten dan Anthony of Gakpo. Maar het zal toch nog wel even duren voordat Feyenoord weer tegen hogere prijzen een nee kan verkopen.

11 mei 2022 om 11:48

Wolterx, maar denkt Sangara puur defensief ? Sangara speelt vooral goed met Guti naast hem waarbij juist Guti nog meer het verdedigende slot op de deur is. Sanagare heeft best wel veel balveroveringen, maar ik vind hem ook in zijn spel juist niet een echte stofzuiger. Daarvoor wil hij nog teveel voetballen.

11 mei 2022 om 12:15

Sangaré speelt een beetje vergelijkbaar met Thomas Partey bij Arsenal. Haalt er verdedigend veel uit, maar komt ook ver naar voren en is op bijna net zoveel plekken te vinden als een 'normale' box-to-boxmiddenvelder.

Om dat goed in het gareel te houden speelt Guti inderdaad naast hem, die die taak (zeker de laatste maanden) echt goed vervult. Als Sangaré weggaat zou Timber denk ik juist heel goed werken met Guti naast zich. Veerman-Timber geloof ik echter niet in. Mocht Götze vertrekken moet Veerman maar naar de 10-positie en moet er een zes bij, maar het mooist zou zijn als Guti gewoon blijft. Dan kan er gespeeld worden met Veerman op 10 en Guti-Timber daar achter.

11 mei 2022 om 12:41

Sangare is vrij compleet, goed ook in bal vooruit spelen (krijgt hij niet genoeg credits voor) maar voegt defensief ook heel veel toe met zijn fysiek. Is aanwezig, schermt ruimtes goed af, wint duels en maakt tijd en ruimte voor zichzelf mede door fysiek. Gutierrez en Veerman en in mindere mate Timber lijken mij wel spelers die een fysiek sterkere speler naast zich kunnen gebruiken. Zeker in topwedstrijden is Sangare echt een extra barricade geweest, wint zijn duels en haalt veel weg. Een sobere klassieke 6 is hij niet maar dat is absoluut niet slecht. PSV kan er ook voor kiezen om een meer sobere 6 te halen ipv een completere 6/8 hybrid. Zal kostentechnisch ook goedkoper zijn en met surplus aan voetbal die Veerman heeft kan dat best werken.

11 mei 2022 om 12:56

Het probleem is dat je niet altijd ergens een Guardado weghaalt. Dat is in de afgelopen jaren alleen maar moeilijker geworden. Verder sprak bij Ramselaar toch vooral z'n nog jonge leeftijd voor hem. Bovendien was hij een aanvallend ingestelde speler. Dat zijn altijd gokjes tenzij ze de competitie al aan flarden schoten (zoals bijvoorbeeld Ziyech, Strootman e.d.).

Als je Sangare verkoopt, is Timber een goedkoop en goed alternatief. Dan hou je ook nog een mooi bedrag over die je kunt investeren in posities die echt belangrijk zijn. Timber moet die rol wel adequaat in kunnen vullen. Het nadeel is denk ik eerder dat Utrecht vast hoog in de boom gaat zitten. Ik denk niet dat je hem voor 5-6 miljoen euro al hebt.

Gewoon zo snel mogelijk Quinten Timber voor 5 miljoen + 15% doorverkoop overnemen van FC Utrecht en Brobbey voor 7 miljoen +10% doorverkoop van Leipzig. Verder moet er dan nog een linksback en rechtsbuiten bij. Voor de linksback zou ik in Zuid-Amerika kijken i.p.v. 15 miljoen voor Wijndal betalen. Ik ben persoonlijk wel grote fan van Ortega van Velez Sarsfield (gratis scoutingstip van mij). Ook al international van Jong Argentinie. Verwacht dat hij voor 6-7 miljoen euro op te halen is. Voor rechtsbuiten zou ik wel Steven Bergwijn halen voor 18 miljoen, omdat dat een bewezen speler is. Als Mazraoui, Tagliafico, Haller en Gravenberch dan vertrekken heb je met bovengenoemde vervangers een goed elftal.

Pasveer, Rensch, Timber, Martinez, Ortega, Q.timber, Alvarez, Berghuis, Bergwijn, Tadic, Antony.

Met reserves als Schuurs, Blind, Taylor, Kudus, Klaassen, Brobbey, Dongen, Daramy.
Sterk elftal als je dan nog Reiziger aanstelt i.c.m. een ervaren assistent (fred Grim of John Van T Schip) dan verwacht ik geen enorme terugval in Europa.

11 mei 2022 om 09:28

Haha die bedragen ook met exacte doorverkooppercentages. Bergwijn voor 18 lijkt mij zeer sterk trouwens. Het is geen Football Manager he?!

Wel eens wat betreft Ortega, das een puik spelertje.

11 mei 2022 om 09:31

Hoeveel verwacht je dan? Denk je dat er een andere club is die boven de 20 miljoen gaat betalen voor Bergwijn, ik verwacht het namelijk niet. Misschien eventuele huur met een flinke huursom van 3/4 miljoen en optie tot koop van 18 tot 20 miljoen

11 mei 2022 om 09:35

Njaa ik durf geen exacte bedragen te noemen, dat staat zo dom als ik er naast zit. Bovendien heb ik die kennis simpelweg niet, dan ga ik niet net alsof doen. Wat ik wel weet is dat de Spurs een hele taaie onderhandelingspartner is die niet snel zakt in zijn prijs.

11 mei 2022 om 09:43

Ook Timber en Brobbey gaan niet voor 5 en 7 weg. Eerder rond de 10 allebei

11 mei 2022 om 09:43

Wellicht ook gaan rondkijken voor een andere keeper? Pasveer heeft het goed gedaan hoor, maar is natuurlijk straks 39 en altijd een eredivisie keeper geweest. Mag toch hopen dat Ajax op zoek gaat naar een talentvolle jonge doelman of tenminste eentje die niet aan het einde van zijn carrière is.

11 mei 2022 om 09:54

Gorter is , ben ik bang, nog niet geschikt voor het eerste. Hem zou ik voor 2 jaar verhuren aan een Eredivisieclub. Clubs als SC Heereveen, GAE en FC Groningen hebben nog een keeper nodig dus daar zou ik mee om de tafel gaan. Qua interessante keepers loopt er in Nederland niets rond, dus zou ik in het buitenland kijken. Op mijn scoutingslijstje staan de volgende namen:

Brenno (23-jarige Braziliaanse keeper van Gremio): Moet voor ongeveer 10 miljoen haalbaar zijn. Is al eens geselecteerd voor het Braziliaans Nationaal Elftal. Echt een talentvolle keeper met veel groeipotentie en zou voor 10 miljoen een goede investering zijn.

Stefan Ortega (29-jarige keeper van Bielefeld): Is transfervrij deze zomer en een stabiele Bundesliga keeper gebleken. Qua leeftijd nog relatief jong voor een keeper. Zou in de Eredivisie makkelijk tot de betere keepers behoren en zou de overbruggingsperiode kunnen doorkomen voor Ajax tot Gorter er klaar voor is.

Pedrag Rajkovic (26-jarige Servische International van Reims): Heeft nog een 1-jarig contract. Dus zou voor een kleine 5 tot 6 miljoen euro op te halen moeten zijn. Geweldige keeper met al 11 clean sheets dit seizoen. Daarnaast al ruim 27 interlands op zijn naam voor een respectabel voetballand als Servie.

11 mei 2022 om 10:18

Nog een tip wat voor een goeie keeper: Bartlomiej Dragowski. Stond te boek als een van de grootste keepers talenten, maar is bij Fiorentina door wat slechte prestaties op een zijspoor beland en daardoor voor een relatief laag bedrag (5-10 mil) deze zomer op te halen.

Als hij zijn zelfvertrouwen bij Ajax weer weet te hervinden dan heb je een echte leider met uitstraling die nog relatief jong is en veel ervaring heeft op het hoogste niveau.

11 mei 2022 om 10:17

Ik denk dat Taylor volgend seizoen wel een basisplaats gaat krijgen net als Kudus trouwens. Als Kudus zijn oude nivea haalt tenminste en geen blessures meer krijgt teminste.

11 mei 2022 om 17:15

Succes verder met football manager

Complimenten voor Quinten Timber, voor de keuze die hij afgelopen zomer heeft gemaakt. Een bewuste keuze om een stapje terug te doen, met uitzicht op speeltijd bij een Eredivisie club. Maar heeft dit ook zeker afgedwongen, eigenlijk was hij vanaf het begin al niet meer weg te denken in het elftal van Fc Utrecht he?

Tja, wat vinden jullie Fc Utrecht fans? Verkopen voor de hoofdprijs en andere ook verkopen en zodoende een nieuw team bouwen? Want volgens mij is dit seizoen wel een dramatisch seizoen voor jullie geweest he? Toch veel onnodig puntverlies geleden, doel ik op.

Of wellicht hopen dat hij volgend seizoen blijft en dan wellicht als nog die top 3 aanvallen?

11 mei 2022 om 09:52

Utrecht fan hier. Als Timber na 1 seizoen al vertrekt zou dat echt ontzettend zuur zijn, maar voor hem zeker logisch.
De reden echter dat Utrecht voorlopig geen stabiele top-5 club kan zijn - wat we wel willen uiteraard- is juist omdat dit soort jongens vertrekken en je vaak na 1 seizoen alweer een half nieuw elftal moet bouwen.

Als je een vaste kern meerdere jaren kan weten te houden, met juist spelers als Timber die ook nog eens zich blijven ontwikkelen, kan je misschien een keer naar boven kijken. Nu zal je wederom een speler moeten vervangen met of jeugd of een aankoop maar die zal waarschijnlijk kwalitatief minder zijn dan Timber nu.

11 mei 2022 om 10:56

@isco24, waarom krijgt Utrecht dit niet voor elkaar dan? Want het lijkt clubs om Utrecht heen vaak beter te lukken, en zoveel meer slagkrachtig lijken die clubs (twente, AZ in mindere mate) mij nou ook weer niet. Qua club en stad lijkt Utrecht me zeker de mogelijkheden hebben die stap te maken, zou ik persoonlijk ook leuk vinden.

11 mei 2022 om 11:06

De tijd dat je als Nederlandse clubs selecties een tijd bij elkaar kunt houden is voor eens en altijd voorbij. Subtoppers als Utrecht worden leeggekocht door de Nederlandse topclubs Ajax en PSV of buitenlandse subtoppers. Ajax en PSV worden ook weer leeggekocht door buitenlandse clubs. Dus jouw wens om aan te sluiten bij de top zal op deze manier niet gerealiseerd worden.

11 mei 2022 om 11:32

Utrecht is de laatste 6 jaar binnen de top-6 geëindigd met 1 keer vierde en 2 keer vijfde geworden te zijn.
Dit jaar lijken ze 7de te gaan worden, maar ze zouden nog over Vitesse heen kunnen gaan.

AZ is nou eenmaal al een top-4 club dus als Utrecht omhoog wil, is dat de eerste horde die ze zouden moeten nemen.
Twente noemen vind ik wel een beetje de waan van de dag want die zijn sinds 2014 niet meer in de top-6 te vinden, behalve dit seizoen.

Als directe concurrentie zou ik daarom Vitesse benoemen die eveneens de laatste 5 jaar (1 jaar minder dan Utrecht) in de Top-6 is geëindigd.

Vitesse zit ook in de competitie wel op het niveau van Utrecht en wedstrijden tussen die 2 kunnen echt alle kanten op gaan. Ene keer wint Vitesse in Utrecht en de andere keer wint Utrecht weer in Arnhem terwijl we bij AZ uit wel zeker zijn van een nederlaag (evenals PSV, Feyenoord en ook Ajax al denkt men nog steeds dat Utrecht van Ajax wint, terwijl we dit seizoen eindelijk weer een hebben gewonnen in de competitie sinds 2017..)

Utrecht heeft wel een flinke slag geslagen al qua eindklasseringen, maar die laatste stap lijkt tot nu toe nog te ver en waar dat aan ligt, ik weet het oprecht niet.
Ik vind het frustrerend om te zien hoe AZ bijvoorbeeld een wedstrijd kan domineren, terwijl Utrecht zelfs tegen de lager geklasseerde ploegen nog geen bal in de ploeg kan houden terwijl we met bijv Maher, Overeem, Gustafson, Ramselaar, Timber op het middenveld echt geen koekenbakkers hebben.

‘Zou een voordeel kunnen zijn.’ Kan het met nog meer voorbehoud, Verweij? Zeg dan dat t een voordeel is als je toch liever ziet dat die jongen naar Ajax terugkeert? Bovendien, heeft PSV het met Depay, Wijnaldum, Bergwijn, Malen, Dumfries, Angeliño en zelfs De Jong zo slecht gedaan dan?

11 mei 2022 om 09:46

Vervang Angeliño door Lozano en ben het met je eens. Angeliño is juist behoorlijk misgegaan met die terugkoopoptie die veel te goedkoop was, Lozano daarentegen was een recordtransfer. Als PSV CL haalt en er dan niet roemloos uitvliegt, worden de spelers ook interessanter en meer waard, dus dan kun je ook meer vragen. Alleen doet PSV altijd "schappelijk", waardoor je echt miljoenen bent misgelopen.

Het lijkt erop dat sinds ten Hag de overstap maakte van Utrecht naar Ajax de verstandhouding tussen de clubs op het gebied van transfers soepel verloopt.
Zoals ten Hag zei; Utrecht is er niet slechter van geworden. Twee voorbeelden die me te binnen schieten zijn Klaiber (fors voor betaald en natuurlijk Timber zelf die gratis naar Utrecht mocht, terwijl Twente Groningen om maar wat te noemen ook natuurlijk deze jongen wilden)
De bal ligt straks bij Timber en die kan wel ballen



Op het middenveld heb je al Alavarez, Klaassen, Berghuis, Taylor en Kudus. Quinten is vorig jaar transfer vrij vertrokken en dan zou je hem nu voor vele miljoenen moeten terugkopen en dan schrijf je Kudus eigenlijk af. Ik vind Kudus beter dan Quinten dus die zou ik niet halen.als je Brobbey haalt of nog een keer een jaar huurt, dan zie ik de komst van Bergwijn niet zitten. Te duur en een te hoog salaris. Wat dat betreft zou ik nu echt polsen of Suarez niet tegen een gelimiteerd salaris zou terugkeren bij Ajax. Ik denk dat Suarez er net zo veel inschiet als Haller. Een linksback halen is alleen nodig als Nico gaat vertrekken. Dat is maar de vraag. Waarom niet om de tafel met Nico en kijken of hij zijn contract niet wil verlengen. Een goede nieuwe keeper heb je wel nodig. Mocht Anthony vertrekken dan heb je Mo al. Ik zou verder nog zoeken naar een goede rechsback voor het geval het Rensch toch niet gaat lukken om dat laatste stapje te zetten. Regeer een jaartje verhuren en kijken hoe die het doet. Verder de contracten verlengen met Martinez, Alvarez en Jurrien.

Hij heeft vorig seizoen slim voor speeltijd gekozen. Dit is iets waar hij ook bij een volgende stap naar moet kijken. Bij PSV wordt er gesproken dat zowel Sangare als Guti weg zouden kunnen gaan. Bij Ajax wordt qua middenvelders alleen over Rayn gesproken. Dat betekend dat ze nog de beschikking hebben over Berghuis, Klaassen, Kudus, Taylor en Alvarez. Dan zou vooraf gesproken de kans op speeltijd bij PSV groter moeten zijn dan dat bij Ajax is.
Ik wil hem niet naar PSV praten, maar het zou stom zijn om vorig jaar voor speeltijd te kiezen en nu voor een plek op de bank. Dan kan hij beter nog bij Utrecht blijven !!

Timber vertrok bij Ajax omdat hij uitzicht op meer speeltijd wilde hebben. Als hij dan nu al weer zou verkassen doet hij dat toch naar een club waar hij wederom uitzicht op speeltijd heeft?
Bij Ajax vertrekt waarschijnlijk alleen Gravenbergh maar staan Tayler en Kudus al klaar om dat gat op te vullen. Wellicht als Alvarez zou vertrekken komt er een redelijke kans op een basisplek in zicht voor Timber.
Bij PSV zouden Sangare en Guti kunnen vertrekken.
Ik denk dat Timber pas gaat kijken naar andere clubs als er ook echt iemand vertrekt waar hij het gat in de selectie kan opvullen, en anders gewoon nog een jaar bij Utrecht spelen.
Als Ajax hem nu koopt en direct weer verhuurt aan Utrecht zou ik het wel snappen. Dan sorteer je voor op een eventueel vertrek van Alvarez en heb je waarschijnlijk direct een waardige vervanger onder contract. Maar hij moet wel blijven spelen.

Blijft eeuwig zonde dat Ajax niet beter had doorgepakt. Contract verlengen en verhuren voor 1 a 2 seizoenen. Jongen had veel potentie. Zag hem liever gezegd dat hij zou focussen op de rechtsback positie. Dan hadden wij nu gelijk vervanger voor Mazzroui. Denk/verwacht dat hij als rechtsback verder kan komen dan als middenvelder. Vind hem daarvoor (net) te kort komen voor de NL top.

Zou geweldig zijn met de 2 Timbers, een rechtsback en de ander Rcv.. Verwarrend voor de tegenstanders en scouts

Vind het kansloos beleid
Transfervrij weg terughalen met een transfersom
Spelers moeten verkopen omdat ze snders uit hun contract lopen. Komt de onderhandelingspositie niet ten goede . Valt bij Ajax nog een hoop te verbeteren

11 mei 2022 om 11:52

Hoeveel spelers vertrekken er niet via een achterdeur die wel een relatief lang (jeugd) contract hebben. Je kunt niet elk talent behouden. Ten eerste is dat financieel niet haalbaar en daarnaast zou je nog meer elftallen moeten hebben. Iedereen maar verhuren is ook geen optie. Daarbij wilde Ajax wel verlengen maar wilde deze speler dat niet. Dat is zijn goed recht, waarbij het nu lijkt dat dit voor hem de optie was.

Het beleid van Ajax lijkt momenteel nergens op. Twee spelers terugkopen die gratis weg zijn gegaan? Hoe fatalistisch wil je het hebben. Zometeen 25 miljoen euro lichter terwijl dat zo onnodig is. Misschien moet de volgende coach van Ajax wat meer zicht krijgen op het niveau van de talenten want op deze manier hou je weinig geld over.

11 mei 2022 om 12:36

Ik verwijs je graag naar reactie #68 van Janssen waarin hij perfect uitlegd hoe dit met Timber is gelopen. Nu kun je als club nog zoveel voorstellen, maar als hij zelf weg wilt, dan kun je hier niks tegen doen.

Daarnaast Brobbey heeft dollar tekens gezien en wilde echt niet verlegen bij Ajax ... Om vervolgens met hangende pootjes terug te komen (en het zeker niet onaardig te doen). Ik hoop dat Ajax hem kan overnemen voor niet de absolute hoofdprijs. Niet heel chique hoe dit verlopen is vanuit Brobbeys kant, maar ze krijgen echt geen betere spits op dit moment.

Twee gevallen die niet te wijden aan falend beleid, maar een speler die voor zichzelf heeft gekozen en een is gek gemaakt door zijn zakenwaarnemer. En nee het beleid van Ajax is zeker niet perfect, maar vind deze jongens zeker niet onder falend beleid vallen.

De poll en het artikel suggereren nogal een hoge transferprijs voor Quinten Timber. Ik heb hem eigenlijk te weinig zien spelen om een goed oordeel over hem te kunnen vellen. Vinden jullie het een aanwinst voor Ajax/PSV of is het meer een aankoop voor de breedte?

“Het jongere broertje van jurrien timber” het is gewoon een tweeling toch?

Had Ajax hem voor het begin van het seizoen niet beter alvast een contract kunnen aanbieden om hem vervolgens te verhuren aan b.v. FC Utrecht? Dan hadden ze hem met veel ervaring in de tas terug kunnen halen zonder afkoopsom. Of is daar iets over afgesproken? Of de zoveelste blunder van de inmiddels vertrokken Overmars....

11 mei 2022 om 13:56

Moet de speler in kwestie dat zelf ook willen. Als die geen krabbel zet, kun je proberen wat je wil.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren