Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sport: Overmars houdt de boot af en mikt op terugkeer naar Engeland

Laatste update:

Marc Overmars is niet van plan om de overstap te maken van Ajax naar Barcelona, zo meldt Sport. De directeur voetbalzaken van de Amsterdammers heeft naar verluidt zijn huidige werkgever al laten weten dat hij ondanks een doorlopend contract tot medio 2024 na dit seizoen stopt met zijn werkzaamheden. Hij hoopt volgens de Spaanse sportkrant op een avontuur in de Premier League.

De bekende Spaanse journalist Oriol Domènech bracht vorige week woensdag naar buiten dat Overmars gaat vertrekken bij Ajax. "Verder geen nieuws en geen reacties!", luidde het antwoord van de Ajax-directeur in een reactie aan De Telegraaf. Het duurde niet lang voordat de oud-international gelinkt werd aan een terugkeer naar Barcelona, de club waar hij tussen 2000 en 2004 voor speelde. Volgens Sport zouden diverse kandidaten het zien zitten in Overmars als technisch directeur van de Catalaanse grootmacht. Overmars ziet het echter niet zitten om onderdeel te zijn van een campagne van een van de kandidaten voor de aanstaande presidentsverkiezingen bij Barcelona.

Overmars is naar verluidt uit op een dienstverband in Engeland. Arsenal, de club waar hij Ajax in 1997 voor inruilde en tot aan de zomer van 2000 voor speelde, zou wel oren hebben naar zijn komst. De club verkeert momenteel in een sportieve crisis; met slechts veertien punten uit veertien wedstrijden staat het team van manager Mikel Arteta op de vijftiende plaats. Met Overmars aan het roer zouden the Gunners de weg naar boven willen inzetten. Ook Manchester United zou hem in het vizier hebben. De Daily Record meldde zaterdag al dat Overmars in beeld is bij the Red Devils, die sinds het vertrek van Sir Alex Ferguson als manager ondermaats presteren ondanks het uitgeven van honderden miljoenen euro’s aan nieuwe spelers.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie graag een nieuwe sportieve directeur bij United, maar ik weet niet of ik nou zo warm wordt van Overmars eerlijk gezegd. Hij heeft het bij Ajax de laatste jaren zeer verdienstelijk gedaan qua verkopen en heeft hier en daar goede spelers aangetrokken. Maar bij een United is het wel andere koek.

21 december 2020 om 10:40

Mannen als overmars zijn natuurlijk ook afhankelijke van scouts aangezien het me sterk lijkt dat hij van elke aankoop uren beeldmateriaal gaat bekijken. Maar hij doet toch wel iets best goed. Zolang Woodward aanwezig is bij Man U in een sportieve rol, kunnen ze daar trouwens proberen wat ze willen denk ik maar veel effect zal het niet hebben.

21 december 2020 om 10:50

Afhankelijk van scouts inderdaad, maar wel eind verantwoordelijke. Als je ziet wat Ajax de afgelopen 3 jaar heeft gescout is dat toch ook niet heel geweldig? Dat is iets waar jij als technisch directeur toch echt verantwoordelijk voor bent. Dan moet je maar betere scouts aannemen. En geen scouts die met spelers als Marin, Martinez (vind ik dan nog wel een redelijke speler), magallan, Martinez en Promes komen aanzetten. Als je ziet met welk elftal Ajax aan moest zetten tegen Atalanta, dan wat dat echt heel pover.

21 december 2020 om 10:57

Blijkbaar is de scoutingcel aangepakt. Iemand hier heeft me verteld dat zeker de regio België hard is aangepakt. Volledig terecht trouwens na Marin.

21 december 2020 om 13:47

@puntnaarachter Als Neres en Kudus niet geblesseerd waren, stond er een prima elftal tegen Atalanta. Ik vind het scouten van Anthony en Kudus overigens wel degelijk prima gedaan. Promes deed het ook uitstekend totdat zijn persoonlijke omstandigheden roet in het eten gooide.

21 december 2020 om 10:44

Ik quote: 'bij een United is het wel andere koek.' Joh, bij United lijkt me deze functie alleen maar gemakkelijker. Je hebt vã©ã©l meer geld te makken. Je hoeft daarnaast niet te vissen in een vijver met talenten die nog amper ervaring hebben op het hoogste niveau. Spelers willen nog liever naar jouw club komen dan bij Ajax al het geval was. Waarom zou deze functie moeilijker zijn dan?

21 december 2020 om 10:46

Precies. De spelers waar hij uiteindelijk het meeste aan heeft verdiend zijn 2,5 jeugdspelers (Frenkie, De Ligt en Donny) en een speler die hij liever niet wilden kopen (zyiech). Ok, en sanchez dan. Dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren bij een United. Dan moet je ervaren spelers halen die er direct staan en het team beter maken. Met het lijstje Marin, Magalan, Promes, Alvarez, Kik, Klaiber, enz zie ik hem dat niet fixen bij United. Tuurlijk hebben er ook goede aankopen bij gezeten, zoals Blind en Tadic, maar de duurdere aankopen van Overmars hebben meer gefaald dan echt geleverd. Laatste 3 seizoenen toch 90 miljoen uitgegeven aan Europese subtop of zelfs daaronder.

21 december 2020 om 13:24

@puntnaarachter Het begon met Milik en daarna Onana en Sanchez. Die aan- en verkopen hebben Ajax er bovenop geholpen. Daarna volgde Neres. Allemaal top aankopen die een veelvoud opleveren. Nu heb je weer Kudus, ook een speler die een veelvoud op gaat leveren.

21 december 2020 om 10:46

Hoezo? Het werk is in grote lijnen hetzelfde en hij heeft bij Ajax laten zien dat hij goed kan kopen en verkopen. Natuurlijk zaten daar een aantal missers tussen, maar heb je altijd wel. Met Man U heeft hij een groot budget en kan hij ook de absolute toptalenten halen.

Mee eens JvL-United. Wij worden er ook niet warm van als hij naar Machester gaat. Wij worden er warm van als hij in Amsterdam blijft.

Arsenal er boven op krijgen is wel de allertofste uitdaging die hij kan hebben. Barcelona is nog steeds een grote club en draait niet perse waardeloos, maar gewoon niet zo goed, Arsenal is gewoon een topclub geweest en heeft nu het risico op degraderen, het zou geweldig zijn als hij Arsenal in 3 jaar weer mee kan laten doen voor de top 4.

21 december 2020 om 11:15

Precies, bij Arsenal valt er bijna alles te winnen voor hem. En toen hij instapte bij Ajax draaide het ook niet top, dus hij kan wel degelijk het schip omdraaien. Verder is Arsenal in Engeland best wel vergelijkbaar. Goede jeugdopleiding, aanvallend voetbal, en altijd de kans gevend aan jong talent. Nu nog een goede trainer voor de groep zetten

21 december 2020 om 11:48

Ik denk dat Arteta simpelweg niet de spelers heeft voor het systeem dat hij wil spelen. Het lijkt er ook op dat de spelers gewoon niet voor hem willen spelen, op een paar na. Dan blijft het natuurlijk raar dat hij blijft vasthouden aan die spelers die blijven falen, maar ik denk dat hij het niet aandurft om de jonkies voor de leeuwen te gooien, waar ik het overigens totaal niet mee eens ben. Hopelijk zit ik hier een beetje in de richting en wordt het allemaal weer beter, met Arteta voor de groep. Het lijkt er in ieder geval op dat ze vertrouwen in hem houden en ik hoop dat hij dat vertrouwen blijft krijgen om het tegendeel te bewijzen van hoe er nu over hem gedacht wordt. Ik begrijp nog steeds niet hoe we eind vorig seizoen wel konden presteren en nu helemaal niet meer, bizar gewoon.

21 december 2020 om 12:15

Zoiets moet het ook haast wel zijn lijkt het ja, eind vorig seizoen leek het eindelijk te gaan draaien. Je zou zeggen dat ze ook een redelijk aardige mix hebben van talent en ervaring. Met een Auba, Partey, Luiz en Leno heb je in principe de ervaring in elke linie zitten. En de jeugd stroomt bijna over van het talent. Het is geen team dat kampioen kan worden op dit moment, maar een klassering in de top 6 zou er toch echt wel in moeten zitten.

21 december 2020 om 12:36

Maar wat is het systeem wat hij wil spelen Samcro? Vorig seizoen was het met een blok van 2 middenvelders voor de 5 mans verdediging tegen de eigen 16 aan staan en gokken op de counter. Daar is opzich niks mis mee hoor. Als dat het systeem is en je wint wedstrijden, prima. Dit seizoen wilde hij op een gegeven moment overschakelen naar 4-3-3, dat werkt niet zonder Partey, maar wat voor systeem speelt Arsenal nu onder Arteta? Ik zie het gewoon echt niet meer. Ik krijg steeds meer het gevoel dat hij zichzelf en de spelersgroep compleet verloren is. Tuurlijk heeft Arsenal niet een selectie zoals die van Liverpool City of zelfs United, maar er lopen met spelers als Leno, Tierney, Gabriel, Saka en Aubameyang (+ Partey en Martinelli als die volledig fit zijn) gewoon klasse spelers rond. Vul dat aan met spelers als Amn, Luiz, Pepe, Nelson en Ceballos en je hebt een basis staan waarmee je gewoon mee moet kunnen doen om de plekken 5 - 8. Als je ziet dat ploegen als Nufc, Villa, Palace en Southampton boven Arsenal staan met minder spelers materiaal, dan kan je gewoon stellen dat Arteta het slecht doet. Ik begin me ook zwaar te ergeren aan het feit dat hij elke wedstrijd met dezelfde praatjes over 'domineren' en 'geluk' komt. Kijkt hij zelf wel naar de wedstrijden? Arsenal kreeg gewoon de bal van Everton afgelopen weekend omdat elke ploeg onderhand wel weet dat Arsenal er toch niks mee kan doen. Hetzelfde gebeurde tegen Leicester en Burnley. Wat mij verder ook ongelooflijk tegen gaat staan is het gebrek aan ambitie bij de gehele club. Arsenal staat 15e, 4 punten boven de degradatiestreep met een doelsaldo van -/- 6. Dat is onacceptabel. Maar je hoort doodleuk vanuit de spreekbuis van de Kroenkes; David Ornstein, dat Arsenal nog al het vertrouwen in Arteta heeft. Dit zou bij andere 'topclubs' ondenkbaar zijn. De ambities zijn in een periode van 10 jaar van strijden voor de titel, naar plaatsen voor de CL, naar plaatsen voor de EL, naar meedoen in het linkerrijtje gegaan. Er is totaal geen ambitie meer over.

21 december 2020 om 13:28

Mja...ik zie het ook niet meer, maar dit is wat ik er van denk. Arteta is het zelf ook helemaal kwijt en er lijkt een groepje spelers te zijn die van hem af wil, dus de chaos lijkt me wel compleet met de huidige klassering als gevolg. Wat hij na de wedstrijden blijft volhouden is ondertussen ook compleet ongeloofwaardig. IMO moeten we dit seizoen gewoon uitzitten en zorgen dat we niet degraderen, deze winter proberen de spelers die uit hun contract lopen al te verkopen en in de zomer een rebuild. Blijft wishful thinking, want met KSE zal er wel geen geld beschikbaar zijn voor een echte overhaul, dan moeten we het alsnog doen met de 3e-4e keus. Hopeloze situatie, benieuwd hoe lang dit gaat duren. En overigens volledig met je eens dat deze groep beter is dan wat ze nu laten zien of waar ze nu staan, dat is beschamend.

22 december 2020 om 02:38

Dat is niet zo'n moeilijke job. Zelfs als hij het iets minder doet als bij ajax, dan lukt hem.dat gemakkelijk. Genoeg geld om spelers binnen te halen waar het bij ajax veel moeilijker is.

Ik zou het niet helemaal begrijpen als hij naar Arsenal komt. Aan de andere kant, het daar op de rit krijgen is wel de allergrootste uitdaging die je kan vinden.

21 december 2020 om 17:43

Dat is dus precies de reden waarom, dus begrijp je dat wel een beetje.
Bij Ajax is hij wel klaar toch, hij gaat voorlopig niet meer de bedragen krijgen die hij voorheen gekregen hebt.

Hij mag van mij vandaag nog op de stoel van Edu gaan zitten, kan Edu meteen de clienten van Kia meenemen. Beggars cant be choosers, dus hopen maar dat iemand als Marc het zelf ziet zitten om in te stappen bij onze chaos.

Arsenal heeft 1 van de meest talentvolle selecties vam europa en kan omdar het in de PL speelt rekenen op ieder jaar heel veel geld. Met spelers als willock nketia saka martinelli Nelson en saliba ziet de toekomst voor Arsenal er erg goed uit. Ik zou daar wel instappen.

21 december 2020 om 11:01

Er zit idd veel talent, maar met de huidige gang van zaken zie je ze ook niet echt beter worden.

21 december 2020 om 11:15

Vind het enorm meevallsn, Willock, Nketia, Nelson zie ik helemaal geen bijzondere spelers worden. Saliba, Saka, Martinelli zijn hele fijne talenten inderdaad, waarvan Arsenal blij mag zijn als er 1 of 2 van hen daadwerkelijk wereldklasse/topklasse wordt.

21 december 2020 om 11:30

Ik zie van die groep alleen Nketiah het niet redden bij ons, maar op een lager niveau wel - en ja wij zitten nu ook op een laag niveau.

21 december 2020 om 22:20

Smith-Rowe niet vergeten. Ik beschouw Tierney ook nog als talent, hij is nog helemaal niet zo oud en was bij Celtic echt goed bezig!

Arsenal op de rit krijgen lijkt een veel minder complexe klus dan de slangenkuil bij Barça te veranderen. Hij is een slimme jongen, dus hij zal wel naar London gaan.

21 december 2020 om 22:21

En waarom denk je dit? Arsenal is in mijn ogen een veel meer gewaagde uitdaging dan Barcelona. Omdat het bij Arsenal lijkt wel geen moer uitmaakt wat voor spelersmateriaal ze halen, ze blijven slecht presteren..

Zou leuk zijn als hij z'n voetbalcarrière zou kunnen herbewandelen als technisch directeur.. Doet het bij Ajax over het algemeen echt goed in die positie. Ben alleen bang voor Arsenal. Het lijkt niet uit te maken wat voor niveau spelers Arsenal heeft.. ze blijven zwak. Waar kan dat aan liggen dan..?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren