Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Soap-Mbappé’ escaleert tot op hoogtepunt: LaLiga sleept PSG voor tribunaal

Laatste update:

Javier Tebas is geen man van alleen woorden. De president van LaLiga sprak schande van de handelwijze van Paris Saint-Germain bij de contractverlenging van Kylian Mbappé en beloofde juridische stappen te ondernemen tegen de club en diens voorzitter Nasser Al Khelaïfi. De aanklacht, die gaat over het overtreden van de Financial Fair Play-reglementen, werd deze week officieel bij de UEFA ingediend, zo meldt LaLiga op de officiële website.

Afgelopen leek Real Madrid nog op poleposition te liggen om Mbappé binnen te halen, maar het laatste contractvoorstel van PSG deed de 57-voudig Frans international toch besluiten om bij zijn huidige club te blijven. De Franse landskampioen was bereid om ver te gaan voor zijn sterspeler. Le Parisien meldde dat hij tegen een netto jaarsalaris van vijftig miljoen euro per seizoen en een netto tekenpremie van honderd miljoen euro voor twee seizoenen kon bijtekenen. Het voorstel van PSG klonk Mbappé vertrouwder in de oren dan dat van Real, wat voor hem de doorslag gaf.

Tebas was van de zotte door de contractaanbieding uit Parijs, die volgens hem helemaal niet gedaan had mogen worden. "Wat PSG gaat doen door Mbappé's contract te verlengen met grote hoeveelheden geld (wat we weten door waarvandaan en hoe PSG hem betaalt), na het verliezen van 700 miljoen euro de afgelopen jaren en het betalen van 600 miljoen aan loonkosten, is een BELEDIGING voor het voetbal, schreef de bestuurder op Twitter. "Al-Khelaïfi is zo gevaarlijk als de Super League."

De woede van de LaLiga-president bleek tevens uit het officiële statement van het hoogste Spaanse voetballichaam dat niet lang na zijn Tweet naar buiten kwam. Hierin gaf LaLiga aan PSG aan te zullen klagen bij de administratieve en belastingautoriteiten van zowel de UEFA, de Franse en Europese autoriteiten. "Dit is een schandaal", luidde het oordeel van Tebas en consorten.

Afgelopen april diende LaLiga ook al een aanklacht tegen Manchester City in, óók vanwege het overtreden van de Financial Fair Play-reglementen. "LaLiga vindt dat de praktijken van deze clubs het ecosysteem en de duurzaamheid van voetbal aantasten", schreef de competitie over die en de huidige zaak. "De financiering van de clubs bestaat uit directe geldinjecties of sponsor- en andere contacten waar economisch niets van te begrijpen valt." LaLiga daagde zowel Manchester City als PSG in 2017 en 2018 ook al voor de UEFA, waarop de Europese bond de Spanjaarden in het gelijk stelde. Het internationale sporttribunaal (CAS) deed dat echter teniet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou nou dit wordt wel heel extreem. Maakt Tebas echt een kans denken jullie of is dit meer voor de bühne?

15 juni 2022 om 16:36

Bühne. Vanzelfsprekend. Dit is gewoon een aardig staaltje volksmennerij. Bespelen van onderbuiken. En het is ook mega hypocriet, want reken maar dat die Super League er gaat komen binne afzienbare tijd en dat Real daar ook deel van uit gaat maken.

15 juni 2022 om 16:40

Wat heeft Tebas te maken met de Super League? Hij was juist één van de vele die enorm tegen de SL was.

15 juni 2022 om 16:41



Uiteindelijk gaat het daar niet om. Het gaat erom of de FFP-regels zijn overtreden. Nu heb ik niet erg veel verstand van deze specifieke regels, maar een bekende van mij heeft duidelijk gemaakt dat clubs als City en Paris alleen om procestechnische redenen de dans ontspringen. Naar de strekking van de regeling dienen deze partijen namelijk allang uitgesloten te worden voor Europees voetbal en er zijn ook initiatieven om de bewoordingen die ten grondslag liggen aan de regels aan te passen. Ik acht Tebas dus niet helemaal kansloos. Je kan overigens veel van Spaanse clubs zeggen, maar het financiele regime is er strak. Barcelona ondervindt daar terecht de gevolgen van. En hoe erg personen Real Madrid ook kunnen haten, het is geen toeval dat die club nu een overschot aan geld heeft en lachend honderd miljoen aftikt voor een middenvelder voor in de toekomst.

15 juni 2022 om 16:47

salma

Voor de Bühne ja! Dat is exact mijn punt. Want Real (en Barca) weten donders goed dan hun toekomst vanzelfsprekend bij de Super League ligt. Net als die van PSG, City, United, etc. etc.

Want al die clubs, en die andere clubs die later ineens riepen dat ze tegen waren, hebben gewoon gezamenlijk gesproken en onderhandeld over de Super League en zelfs een akkoord bereikt. En toen ze de reactie van de fans te horen kregen hebben ze massaal aan windowdressing gedaan en geveinsd alsof ze, opeens, tegen zoden zijn. Terwijl ze al die tijd aan het praten waren,... Als je tegen zou zijn, dan praat je niet eens. Dus reken maar dat die Super League er komt. En dat gegeven maakt Tebas, hier en nu vandaag, een hypocriet in mijn ogen.

15 juni 2022 om 16:51

" Naar de strekking van de regeling dienen deze partijen namelijk allang uitgesloten te worden voor Europees voetbal en er zijn ook initiatieven om de bewoordingen die ten grondslag liggen aan de regels aan te passen. "

Precies! Spijker op de kop. En dat is ook exact waarom ik van mening ben dat dit een bühne praatje is van Tebas. Want wat je zegt geldt voor wel meer clubs. FFP schrijft voor dat je nooit meer in een club mag investeren als eigenaar dan wat je als club zijnde zelf aan omzet genereerd. Plat gezegs, als jouw club per seizoen 500 miljoen omzet, mag je jaarlijks niet 800 miljoen in je club steken. Ook niet als dat gewoon jouw eigen geld als eigenaar is. Dat moet dan van andere bronnen (lees: sponsors) komen.

Vandaar trouwens ook dat clubs als City en PSG met van die spook contracten werken van 'sponsors' die als dekmantel tellen voor externe inkomstenbronnen. Om zo maar aan FFP regels te ontkomen.

Maar je hebt een punt, die clubs hadden bij een strikte toepassing van FFP regels allang de CL uitgegooid moeten worden.

15 juni 2022 om 17:30

Aan de ene kant is het heel mooi dat er in ieder geval iets of iemand in verweer komt over deze absoluut schandalige deal. Het is MBappe echt gegund heb niks tegen hem, maar zelfs hij moet er zich een beetje akward bij voelen. Gaat echt helemaal nergens over. Dat uitgerekend Tebas in opstand komt daarentegen is een absoluut zwaktebod. Real zou dit moeten doen of aan La Liga vragen dit te doen of ondersteunen. Hier komt de pure clubliefde van Tebas weer eens duidelijk aan het oppervlak.

15 juni 2022 om 18:35

Wat heeft Tebas te maken met een contractverlenging binnen Franse competitie?

15 juni 2022 om 18:52

@ salmad: Tebas wilde zowel Perez als Laporta het liefst de nek omdraaien over de Super League en later ook over de cvc deal die La Liga sloot ivm zendrechten waar FCB en RM weigerden aan mee te werken. Dus je hebt helemaal gelijk, Tebas kijkt hier naar het belang van de Spaanse competitie, die Ronaldo, Messi, Neymar en andere publiekstrekkers achter elkaar zag vertrekken naar andere competities. Hij wilde Mbappe in La Liga, zelfs als die voor Athletic Bilbao of Real Betis zou komen spelen. Voor wat betreft Real hebben we op Mbappe gemikt, het is niet gelukt, jammer. Move on. Voor Tebas ligt dat belang echter anders. Maar als je dat hier aan mensen gaat vertellen krijg je alleen maar one-liners, populair geblaat en domme onwetendheid over je heen gegoten.

15 juni 2022 om 19:04

Een voorzitter van een buitenlandse bond heeft niks te maken of te zeggen over een contractverlenging bij een andere buitenlandse bond.. zou wat zijn als alle voorzitters van de Europese Bonden zich zouden bemoeien met contractverlengingen binnen andere competities... als PSG de regels overtreedt dan heb je daar organen voor die daartegen optreden, daar hoeft een bondsvoorzitter van een buitenlandse bond zich niet mee te bemoeien..

15 juni 2022 om 19:32

Contstant

"Want Real (en Barca) weten dondersgoed etc"

Wat hebben die clubs hiermee te maken? Dit komt van de bondsvoorzitter. Hij heeft gewoon gelijk Spanje heeft strenge regels en komen olie clubs even geld smijten. Ze maken het voetbal stuk.
Bij City zit nog wel wat beleid, goede organisatie en geldstromen. Maar PSG is gewoon fraude. Gaat nergens meer over. En wat gebeurt er als voorzitter geen zin meer heeft? PSG stort helemaal in. Bordeaux is naar de amateurs gezet. Clubs als Gala worden Europees uitgesloten.
Maar PSG mag fraude plegen en valsspelen.

Wees blij dat iemand het laat toetsen.

15 juni 2022 om 21:46

Maar wat Tebas nou met de Super League te maken heeft, kun je nog steeds niet aangeven. Dat je kritiek wil leveren op zo'n fascist kan, mag, dikke prima. Logisch ook, gezien zijn stemgedrag en lidmaatschap in het verleden. Maar heeft nog steeds geen fuck met de SL te maken.

Jouw claim van hypocrisie is nergens op gebaseerd.

16 juni 2022 om 04:34

@mrkrillin

Er zit amper verschil tussen PSG en City. Ik zie niet in wat je er verschillend aan vindt vooral gezien City in de laatste 10 jaar zelfs met de transfers van Neymar en Mbappe veel meer heeft uitgegeven dan PSG.

15 juni 2022 om 16:52

Hij heeft geen ongelijk, maar zo zijn we vele ongelijkheden. In Nederland waren Spaanse clubs als Barcelona, Real en Atletico met de Nederlandse regels allang failliet. Ik juich FFP toe hoor, als het echt uitgevoerd wordt maar clubs als City en PSG vinden toch wel weer de mazen in de wetgeving.
Ze moeten eens kijken naar naar een model met een salarisplafond, dat zal de clubs wat dichter bij elkaar brengen.

15 juni 2022 om 17:02

Nee, kansloos. En gelukkig maar want ik heb zelden zo'n hypocriete actie gezien in het voetbal. En dat wil wat zeggen in dit misselijke wereldje.

15 juni 2022 om 18:53

Maakt geen kans want de baas van psg is een vriendje van de uefa dus die komt daar wel mee weg andere clubs die eerder voor de zelfde dingen wel transfer ban kregen zullen sie gewoon opnieuw krijgen als ze de regels niet na leven

15 juni 2022 om 19:30

Dat is aan de rechter. Lijkt mij wel goed dat hier eens een uitspraak over komt omdat dat duidelijkheid schept. Wat er nu allemaal gebeurt slaat nergens op. Barcelona die spelers koopt, psg die een competitie om zeep helpt, city en chelsea die overal carrieresom zeep helpen. Met sport heeft het weinig te maken. Met geld wel. En misschien mag het. Maar duidelijkheid daarover is nodig.

Groot gelijk kopen oké maar PSG koopt om het kopen er moet toch ergens een keer een grens worden getrokken. en nog de cl niet kunnen winnen haha

15 juni 2022 om 16:25

Maar wat boeit die man dat? Is het een Real aanhanger ofzo? Lachwekkend dat deze man zoveel met zijn schreeuwpartijen in het nieuws komt. Doe je werk en hou je muil over zaken waar je niks te maken mee hebt. Laat hem eerst een zorgen dat Barcelona in eigen land de financiën op orde krijgt.

15 juni 2022 om 16:29

Ja deze man is een Real supporter. Dit is gewoon pure frustratie dat Mbappe niet bij zijn club heeft getekend. Real Madrid zelf heeft net zelf ook weer "gewoon" even 100 miljoen afgetikt. Maar dan gaat deze man niet kijken of de financial fair play regels niet zijn overtreden. Nee deze man gaat alles doen om PSG te dwarsbomen

15 juni 2022 om 16:32

Geen real-aanhanger, maar la liga had er (financieel) ontzettend baat bij als mbappe kwam. Deze man had het verder niet uitgemaakt of mbappe bij real of bij barca had getekend, als hij maar in de competitie te bewonderen was.

15 juni 2022 om 16:33

Dat heeft er verder niets mee te maken. Deze Tebas liep ook al zo gek te doen toen Neymar van Barcelona naar PSG vertrok. Je moet hem nageven dat hij opkomt voor het Spaanse voetbal, maar het is hypocrisie van de bovenste plank. Dat neemt verder overigens niet weg dat de financiele huishouding van PSG veel vragen oproept. Daar mag wel een keer heel nauwkeurig naar gekeken worden, al is de UEFA daar ongetwijfeld niet happig op.

15 juni 2022 om 16:33

Jullie zijn allemaal aan het huilen over dat de voetbalwereld doorgedraaid is en wanneer iemand er wat aan wilt doen zijn jullie er weer tegen?

15 juni 2022 om 16:34

@messibazoer: Volgens mij is Tebas juist vrij duidelijk in de te varen koers in eigen land, door ook Barcelona (terecht) aan te pakken. PSG is op internationaal niveau gewoon een concurrent voor zijn Spaanse clubs dus wat mij betreft heeft hij het recht zijn mond open te trekken indien er zaken stinken.

15 juni 2022 om 16:37

Maakt niet uit welke club hij aanhangt hij kijkt naar de competitie. MBape en dit soort types zijn commercieel aantrekkelijk voor de competitie. Die worden door PSG buit la Liga gehouden op volgens Tebas ongeoorloofde manier. Madrid en Barca hebben idd ook bergen schulden belachelijk veel, maar ze regelen wel alles zelf ze zijn geen eigendom van een land. PSG is dat wel.

15 juni 2022 om 16:42

Hij en zijn zonen zijn madridistas

15 juni 2022 om 16:48

Dit is diezelfde kerel die Barcelona een deal aanbood waardoor ze Messi konden behouden hè? Gigantische real aanhanger duidelijk.

Hij wil gewoon het beste voor de portefeuille van het Spaanse voetbal. En PSG en City verhinderen dat.

15 juni 2022 om 16:51

Volgens de vele Madrid supporters hier is Real schuldenvrij maar ik heb daar grote twijfels bij. Die club wordt overeind gehouden door de Spaanse banken

15 juni 2022 om 16:54

Kom maar met onderbouwing voor die claim dan @Miki.

15 juni 2022 om 17:05

Die verkopen wel weer een parkeerplaats aan de staat voor 25 procent boven de zogenaamde waarde.

15 juni 2022 om 17:05

Blablabla het is een Real-supporter blabla hypocriet dit dat, deze man komt op voor de kijkbaarheid en waarde van La Liga als competitie en moet zelf clubs als Barca vertellen dat ze rustig aan moeten doen qua uitgaven, wat de waarde van 'zijn' competitie niet ten goede komt, en ziet een grens verderop een club als PSG met eindeloos geld smijten zonder dat er een haan naar kraait. Ik kan me best voorstellen dat ie dat vervelend vindt.
Maar natuurlijk mag je dat niet zeggen want dan noemen reageerders op vz je 'hypocriet' en doen ze alsof ze hem hebben betrapt terwijl hij een tankstation overviel ofzo

15 juni 2022 om 17:15

Waarom denken mensen steeds dat hij een Real supporter is? Hij denkt alleen maar in het belang van La Liga. Hij bood zelfs die CVC deal aan voor Barcelona om Messi te behouden. Deze kerel heeft niks met Real en haat Perez omdat hij natuurlijk de hoogste baas is van de Super League...

15 juni 2022 om 18:34

Kijk maar naar zijn Twitter dan weet je genoeg. Hij is gwn een real supporter.

15 juni 2022 om 20:49

@ Messibazoer. Dat is algemeen bekend. De supercrimi Tebas kan het niet hebben dat Mbappe niet voor Real koos en is zelf de reden dat La Liga stukken minder interessant is na het vertrek van Ronaldo en Messi. Bemoei je publiekelijk minder met wat clubs doen, helemaal buiten La Liga. De beste man is een lopende karikatuur.

Zijn salaris is ook idioot vergeleken met zijn voorganger. Wat voor geweldige dingen heeft hij gedaan? Door hem en zijn uitspraken willen steeds minder spelers in de toekomst naar La Liga en met name Barcelona (zeer zeker vooral aan de club zelf te danken ivm beleid). Je bent echter niet verplicht om een heksenjacht te voeren in de media.

15 juni 2022 om 21:47

Hij is absoluut een merengue. Hoe je kunt beweren dat dit onjuist is, is mij een raadsel. Of je weet gewoon verdomd weinig van de clubs en cultuur daar. Dat kan en mag, uiteraard. Maar Tebas is gewoon een merengue. Heeft ie zelf herhaaldelijk aangegeven.

15 juni 2022 om 23:15

@ijsmuts - Je kunt je wel afvragen in hoeverre Tebas daarin een keuze heeft. De ECB was keihard door specifiek in te haken op het Spaanse voetbal met betrekking tot de banken daar. Het afkappen van de te hechte band tussen banken en clubs was 1 van de belangrijke voorwaarden om er weer Europees geld in te stoppen. Dit is eigenlijk het enige wat hij kan doen.

15 juni 2022 om 16:36

Ondertussen had Real Madrid Mbappee soortgelijke tekengeld en salaris aangeboden. Hypocrisie ten top!!

15 juni 2022 om 16:49

Hoezo begrijp je dit niet? Tebas is van mening dat Real dit binnen de FFP regeling gewoon kan doen en PSG niet. Zo simpel als maar zijn kan hoor. Idiotie ten top!!

15 juni 2022 om 16:52



Dit valt gewoon niet te vergelijken. Als ik met illegaal geld een villa koop, dan zou dat toch voor scheve ogen zorgen? En dit is, mogelijk, illegaal geld. Omdat de regels van FFP mogelijk geschonden zijn. Ik ben geen Real Madrid-fan, maar het is logisch dat zij, met hun florissante financiele situatie, Mbappe een geweldig aanbod doen.

15 juni 2022 om 16:57

" En dit is, mogelijk, illegaal geld. Omdat de regels van FFP mogelijk geschonden zijn."

Het is niet alleen niet 'mogelijk' illegaal, het is uiteraard en vanzelfsprekend volstrekt 'legaal'. Want er is geen enkele strafwet die een eigenaar verbiedt om zijn eigen geld uit te geven zoals hij dat zelf goeddunkt. Al geeft ie Mbappé 2 miljard aan salaris per seizoen!

Dat die handelswijze strijd met FPP is iets heel anders. Dat maakt het geld zelf nog steeds niet 'illegaal'. Het geld is zo legaal als wat, alleen mag het, van de FiFa en Uefa, niet in de club gestoken worden boven een bepaald bedrag.

En FiFa en UEFA zijn nu eenmaal geen overheden en in private verhoudingen waar we het hier over hebben bestaat geen 'illegaliteit'.

15 juni 2022 om 17:04

Correct. Ik probeerde gewoon een simpel voorbeeld te geven. Natuurlijk niet 1-op-1 correct, maar wel makkelijk te begrijpen zo.

15 juni 2022 om 17:10

Ja? Het gaat hem ook niet om de hoeveelheid die Mbappe krijgt, maar om de manier waarop het gefinancierd wordt.

De uitgaven van PSG in de afgelopen 10 jaar overschaduwen die van Real Madrid, en ze zijn er op sportief vlak niet eens op vooruit gegaan. Ja leuk dat je de Uber eats league elk jaar kunt winnen, maar terwijl Real geld heeft geïnvesteerd en de investeringen dubbel en dwars aan het terug verdienen is met uitstekend financieel beleid van Perez en de ongekende sportieve prestaties in de afgelopen 8 jaar met o.a. 5 CL overwinningen. Ja, mag je dan niet zeggen dat je het goed genoeg hebt gedaan om veel geld uit te geven om je team weer op te frissen voor de volgende 10 jaar?

Real heeft met haar investeringen gedaan waar elke club van droomt, en het doet PSG zo veel pijn om te zien dat hoeveel geld ze ook uitgeven wie ze ook halen, dat Real boven hen blijft eindigen.
Qatar heeft een marketing speeltje gekocht in PSG, ze gebruikten die club om hun zelf te promoten in het westen. Ze willen grote namen omdat ze die namen geassocieerd willen hebben met hun land. Dit gaat niet meer over voetbal bij PSG, en dat maakt het heel gevaarlijk voor de toekomst van het voetbal.

16 juni 2022 om 00:50

Omzet van 550m+ sponsor deal Nike 80m All 65m ook deal met Ait Jorden

15 juni 2022 om 16:55

Hahaha, alsof Real hier moeilijk doet. Natuurlijk, Real had liever gehad dat ze Mbappe binnen hadden, maar ze kunnen niet op boxen tegen het olie geld.

En als je zegt Real koopt iedereen, wie bedoel je daar allemaal mee? Want Real heeft bijna van alle topclubs in het afgelopen decennia een van de minste transfer uitgaven gemaakt.
En als ze dure aankopen gaat dat niet zo makkelijk als een PSG, City of Chelsea. Bij Real heb je geen privé vermogen van een eigenaar dat geïnjecteerd mag worden om spelers te kopen. Real maakt korte en lange termijn schulden zoals elk groot bedrijf om te investeren, en heeft hun financiële boekhouding al een hele lange tijd in orde. In Spanje zijn ze een van de weinige clubs met zwarte ipv rooie cijfers onder aan de streep.

Real is als club ook vele malen groter dan PSG, en heeft honderden miljoenen binnen gehaald in de afgelopen 8 jaar door 5x de CL te winnen. Real heeft geïnvesteerd en plukt daarvan te vruchten. PSG heeft miljarden erin gestopt kopen links en rechts de grootste namen, betalen ontiegelijke salarissen en winnen daar de Uber eats league en coupe de France mee zonder daar financieel op achteruit te gaan, omdat ze letterlijk door de staat Qatar omhoog worden gehouden.
De verhoudingen zijn gewoon heel scheef wanneer een club door een rijke eigenaar meer kan en mag doen dan een club die meer omzet genereert uit bedrijfsvoeringen en voetbalprestaties.

Maar hey, zolang het mag dan mag het. Spaanse clubs worden hier met name de dupe van omdat hun clubs van de socios zijn en hun niet zomaar privé vermogen kunnen injecteren zoals dat in Engeland, Italië en Frankrijk wel kan.

Vanuit real-perspectief heeft psg ons alleen maar een dienst bewezen. Maar vanuit het perspectief van la liga en het voetbal in het algemeen is deze actie van tebas misschien wel wat het voetbal nodig heeft nu staatsclubs het voetbal enorm verzieken.

15 juni 2022 om 16:31

Een dienst bewezen? Nu ben ik echt benieuwd met welke theorie jij nu weer zal afkomen..

15 juni 2022 om 16:33

Linksbuiten en spitspositie zijn al zeer goed bezet. We hebben een echte rechtsbuiten nodig. Daarnaast had het er dik ingezeten dat hij ons financieel had uitgekleed de komende jaren.

Misschien dat je nu wel kan bijkomen van zijn verlenging? Je was namelijk nogal aangeslagen..

15 juni 2022 om 16:55

Mbappé is een rechtsbuiten. Is dat bij Monaco, PSG en het Franse elftal geweest. Die kan gewoon overal spelen waar die wil.

15 juni 2022 om 17:09

@Realxlmadrid

Mbappé heeft genoeg vanop de rechtsbuiten positie gespeeld. Jij bent letterlijk de enige persoon die hier ‘zorgen’ om maakt. Mbappé kan op elke positie voorin voetballen. Maar goed, jij wilt inderdaad liever een versleten Mahrez zien.

Maar hey, troost je. Rodrygo zal de grote man worden op de rechtsbuiten positie. Want volgens de Spaanse kanalen zal Real Madrid niemand meer halen.

Trouwens, ik aangeslagen? Ik was de eerste die riep dat wij Mbappe’s keuze moeten accepteren en dat het vooral jammer is. Geen dingen verdraaien kerel, stop ook op de man te spelen. Je zit al met een waarschuwing.

15 juni 2022 om 17:14

Die 'versleten' mahrez heeft wel een veel beter techniek dan mbappe en is veel beter in de kleine ruimtes. Bij real madrid zijn de ruimtes meestal klein en dus kan inderdaad mahrez een betere optie zijn dan mbappe. Daarnaast speelt mahrez heel ze leven rechtsbuiten en mbappe de afgelopen jaren niet.

En ja je was aangeslagen, je begon ook over dat je geen nieuwsmedium meer gelooft etc. etc., maar ik ben blij te lezen dat het weer goed met je gaat.

15 juni 2022 om 17:18

Kom op zeg Mahrez een betere optie dan Mbappé serieus? Dat we Mbappé zijn misgelopen is nog steeds pijnlijk hoor. Die kon makkelijk op rechts spelen en dan had je een gruwelijke aanval gehad met Vini, Benzema en Mbappé. Zo'n Mahrez zweeft tussen bank en basis daar bij City. En die is ook al 31 jaar.

15 juni 2022 om 17:27

Want vini-benz-mahrez is niet gruwelijk? Mahrez is beter dan mbappe in de kleine ruimtes, mbappe is weer beter dan mahrez in de grote ruimtes. Om die reden denk ik dat mahrez het bij ons beter zou doen dan mbappe omdat wij veel op de kleine ruimtes spelen. Is dat zo gek dan? Daarnaast speelt mahrez heel zijn leven op de rechtsbuiten en is mbappe de laatste jaren vooral links en in de spits bezig.

15 juni 2022 om 17:34

En Mahrez was op zijn 22e actief in de Franse tweede klasse.

Mbappé speelt bij PSG ook altijd tegen lage blokken, denk bijvoorbeeld aan de pot in Parijs waar Mbappé tegen 11 verdedigers speelde en uiteindelijk prachtig op de kleine ruimte erdoor kwam. Mbappé is 100 keer betere speler dan Mahrez en gewoon de beste rechtsbuiten op de wereld samen met Salah als je hem daar zet.

En dan hebben we het nog niet eens over het feit gehad dat jij serieus blij zou worden van een real met in de basis een 30-jarige Casemiro, een 32-jarige kroos, een 37-jarige Modric, een 34-jarige benzema en een 31-jarige Mahrez? Het is geen OSM waar leeftijd geen zak uitmaakt.

15 juni 2022 om 17:40

Mbappe is op zijn 22ste inderdaad een betere speler dan mahrez was op zijn 22ste, maar dat vind ik niet relevant. Het gaat mij om het heden.

Ik weet niet wat je met je voorbeeld duidelijk te maken, maar het lijkt erop dat je het er niet mee eens bent dat mahrez beter is op de kleine ruimtes? Tsja dan houdt onze discussie verder wel op denk ik.

Ik zou daar serieus blij van worden (alhoewel ik liever casemiro op de bank zie voor valverde) en met die basisopstelling (minus mahrez) hebben wij ook de cl binnengehaald.. Dus hoezo zou ik dat niet willen?

15 juni 2022 om 17:42

@realx

Ik snap dat je vanaf dag 1 Mbappe niet wilt hebben. Enige Madridista volgens mij. Maar goed, dat respecteer ik, maar geloof je echt dat Mahrez een betere optie zou zijn geweest dan Mbappe, op voetballend gebied?
"mbappe eats Mahrez for breakfast" op die rechtsbuiten positie.
Enige die in de buurt zou komen is Salah.

15 juni 2022 om 17:45

Het voorbeeld is heel duidelijk. Mbappé is ook geweldig in de kleine ruimtes dus lekker relevant dat Mahrez daar nog beter in is.

Het houdt vooral op als je mooi-weer voetballer Mahrez die niet voor niets niet zeker is van een basisplaats bij City een betere optie voor real zou vinden dan Mbappé.

En omdat er geen enkele toekomst in die opstelling zit? Een beetje jeugd mag er wel bij in plaats van allemaal mid-dertigers.

15 juni 2022 om 17:53

Blink// op voetballend gebied zeker. En dat is gewoon evident. Mbappe is echt geweldig, maar hij heeft wel ruimte nodig.

Lierse// Ja je vind aan de hand van 1/2 voorbeelden mbappe geweldig in de kleine ruimte terwijl hij dat gewoonweg niet is. Tuurlijk heeft hij moment van genialiteit in de kleine ruimtes, maar in het algemeen is hij in de kleine ruimtes niet zo sterk.

Tsja geen toekomst in de opstelling, maar wel op de bank. En zolang de 30+ spelers beter zijn, moeten zij spelen ook. We gaan geen jonge gasten erin zetten alleen vanwege het feit dat zij "toekomst" hebben.

15 juni 2022 om 17:54

@Realxll

Oh ik was aangeslagen omdat ik zei dat ik geen nieuws berichten voortaan meer zal geloven tot een official berichten van de club zelf? Lijkt me eerder een wijze les. Soap-Mbappé heeft ervoor gezorgd dat wij niet te vroeg moeten juichen.

Maar zoals vaker draai je graag verhalen om, zo hypocriet ben je wel.

En nu acht je Mahrez een betere optie. Haha, gelukkig hebben de leden hierboven jou wel daarop op aangesproken. Mbappé is een wereldster terwijl Mahrez er nu helemaal verloren bij loopt, wat was hij slecht tegen Real Madrid.

Maar nogmaals, geniet ervan Rodrygo krijgt zijn kans. Wie is Mahrez?

15 juni 2022 om 18:00

Wout Brama is in de kleine ruimte niet zo sterk. Mbappé is geweldig in de kleine ruimte. Er zijn er wel een paar die beter zijn, maar dat maakt Mbappé niet plots onbekwaam. Mbappé is trouwens in alles buiten die kleine ruimte gewoon veel beter dan Mahrez.

15 juni 2022 om 18:08

Cmg// zit je echt nog steeds met rodrygo in je hoofd haha.

Lierse// Techniek is mahrez ook beter. Mannetjes passeren in de kleine ruimte is mahrez ook beter in. Je doet echt alsof mbappe mijlenver boven de rest van de aanvallers staat. Ik zelf vind vinicius bijvoorbeeld dit seizoen bijvoorbeeld de beste linksbuiten (inc mbappe). Die is zowel in de kleine ruimtes als in de grote ruimtes geweldig. Salah is ook zo een die gewoon minimaal van hetzelfde niveau is als mbappe/vini. Als ik jou zo hoor praten lijkt het wel alsof de lijst gaat van: 1. mbappe gevolgd door een lange leegte. Het zit allemaal veel dichter op mekaar dan jij doet voorkomen.

15 juni 2022 om 18:33

Rechtsbuiten is het gewoon Mbappé en salah (Messi als hij in vorm is er uiteraard bij) en dan een gapend gat ja. Mahrez is een bankzitter bij City, met een reden.

15 juni 2022 om 19:39

RealXIIMadrid

Zie je niet liever Salah bijv dan Mahrez?
Een jaar contract en toe aan nieuwe stap.
Wel een van de beste rechtsbuitens

15 juni 2022 om 20:32

Jaazeker wel. Salah is de beste rechtsbuiten momenteel die er rondloopt. En daarnaast zijn de omstandigheden (zoals je opgesomd hebt) voor ons gunstig en ik begrijp dan ook totaal niet hoezo hier geen werk van wordt gemaakt. De beste rechtsbuiten kunnen we ophalen voor een milde prijs en wat doen we? We kijken er niet naar om en versterken ons op plekken waar we juist al helemaal goed zitten en betalen daar teveel voor (psg-toeslag van 20/30 miljoen). Soms is het beleid echt onbegrijpelijk en perez moet zorgen dat hij zijn hoofd koel houdt.

15 juni 2022 om 16:48

Psg heeft Real Madrid een dienst bewezen, maar niet La Liga, daar gaat het bij Tebas om. Hij wilde weer een grote ster in zijn competitie.

15 juni 2022 om 17:06

Enige bewezen dienst is het feit dat Real Madrid zich nu genoodzaakt voelt talentjes te halen ipv volgevreten vedettes.
Wat je straks zal krijgen is: anti staats club clausule. Ik zie dat zo gebeuren.
En wat je zegt, vanuit perspectief van La Liga, dus het gaat om eigen belangen. Met andere woorden, het is te begrijpen dat Tebas zijn stem wil laten horen.

15 juni 2022 om 17:11

Tsja volgevreten vedettes binnenhalen is nooit slim.. Echte topspelers-vedettes daarentegen zijn natuurlijk beter om binnen te halen dan talentjes.

15 juni 2022 om 17:12

Is Mbappé plots een volgevreten vedette ja?

15 juni 2022 om 17:15

Ik hoop niet dat hij dat bedoelt te zeggen.. dat zou een enorme switch zijn van zijn mening over mbappe na zijn verlening.

15 juni 2022 om 17:17

Ja, of het beter is weet ik niet. Wel minder risico. Maar betekent dat ook gelijk "beter"? Wie niet waag wie niet wint, he.
Bekijk het even zo: door die talentjes binnen te harken zorg je ervoor dat de club ook financieel gezonder eruit gaat zien. Dit is een van de redenen waarom Real niet in de top 20 zit van "net spends" (volgens Cies). Al is 80mil voor een Tchouaméni veel geld, maar je snapt wat ik bedoel.

15 juni 2022 om 17:18

Huh, Lierse, niemand heeft het hier over Mbappe, zucht! Of is Real na het mislopen van Mbappe pas begonnen met het halen van talentjes? Nee! Hoe kan je insinueren dat ik het over Mbappe heb? Man man man.. Het gaat om " olie clubs". Dat Real niet kan tippen aan de torenhoge bedragen of salarissen dus focussen ze op talentjes. Duidelijk denk ik nu?

15 juni 2022 om 17:19

@lierse1997, Waarom denk je dat hij het gelijk over Mbappã© heeft als hij volgevreten vedetten zeg...

15 juni 2022 om 17:36

“Enige voordeel is dat Real zich nu genoodzaakt ziet talentjes te halen in plaats van volgevreten vedettes” op een reactie die begint met “PSG heeft ons een dienst bewezen”. Zo vreemd dat ik dan meteen aan Mbappé dacht in plaats van een periode waarin real volgevreten vedettes haalde? Want wanneer was dat überhaupt voor het laatst? Eind jaren 2000?

15 juni 2022 om 18:56

Ja klopt, eind jaren 2000 en het wordt nog steeds in elk topic aangekaart.

Gaat niks gebeuren of opbrengen. Onze vriend uit Qatar staat er goed voor bij de bobo’s van de uefa. Na de wedstrijd tegen Madrid stormde hij de kleedkamer van makkelie binnen en heeft hem bedreigd. Dit werd vast gelegd door een steward .. bij de uefa kwam hij er gewoon mee weg ..

15 juni 2022 om 19:13

@ mcgregor: Nassar Al Kleffie is lid van de UEFA Executive Committee en voorzitter van de European Club Association. Daar gaat de hier zo gelauwerde Ceferin nooit tegen optreden. Ongeacht hoeveel olievaten hij opentrekt om zijn club te financieren. Je ziet ook hier dat er genoeg commentaren zijn die het overduidelijk prima vinden dat Psg 700 miljoen verlies lijdt en daarna een contract van 300 miljoen uitdeelt zonder dat daar consequenties aan worden verbonden. Diezelfde halve garen gaan voorbij aan het feit dat bijvoorbeeld een Barcelona wel gewoon bestraft is voor hun financiele debacle. Maar PSG hoeft van hen niet ter verantwoording worden geroepen. Over hypocrieten gesproken, nietwaar?

Het lijkt erop dat de FFP regels alleen voor clubs als AcMilan Galatasaray Partizan Belgrado is gemaakt. City en PSG worden met de fluwele handschoen behandeld.

15 juni 2022 om 16:37

FFP is een grote hypocriete zooi. Helaas zitten de uefa bobo's niet in de zakken van de clubs die je opnoemt

15 juni 2022 om 17:28

Zet je AC Milan nou in het rijtje met Galatasaray en Partizan?? Vrij pijnlijk, maar goed. Clubs die goed presteren en veel aanzien hebben lijken inderdaad gespaard te worden. City en PSG worden met bizarre constructies en niet marktconforme sponsordeals drijvende gehouden door het geld van de eigenaar en hier gebeurt niks mee. Ik vind die Tebas maar een waardeloze vent die zich te veel bemoeit met zaken die niet de zijne zijn, maar ik vind deze aanklacht wel heel interessant. Zal me benieuwen waar dit op uitloopt.

15 juni 2022 om 19:27

Hoezo is dat rijtje pijnlijk? Ze zijn toch alledrie door de uefa op de vingers getikt voor het overtreden van FFP? Gala in 2016, Partizan in 2017, AC in 2019?

15 juni 2022 om 23:28

Ja, maar met “clubs als” suggereer je dat mindere goden wel last hebben van ffp, terwijl grote clubs als psg en city er geen last van hebben.

16 juni 2022 om 11:08

Ja we leven niet meer in 2007 waar ac milan een absolute grootmacht was

Als de man niet zo vreselijk hypocriet was, had ik er wat meer respect voor gehad.

Verder vraag ik me af in hoeverre dit kans van slagen heeft. Die FFP was volgens mij tijdelijk opgeschort en dan zouden clubs waarschijnlijk allang met de vuist op tafel hebben geslagen. Bovendien hebben ze daar bij PSG vast over nagedacht, dus zelfs als de FFP nog actief is, hebben ze daar vast weer een dubieuze constructie voor bedacht die ergens in het grijze gebied van de regelgeving ligt. De UEFA is er vast ook niet happig op om een PSG keihard aan te pakken. Ik denk dat dit verspilde moeite, energie en middelen is.

15 juni 2022 om 16:34

Daarom dat Tebas ook verder kijkt dan alleen UEFA en ook de Franse en Europese autoriteiten erbij probeert te betrekken. Die zullen PSG minder snel het hand boven het hoofd houden dan de Uefa.

15 juni 2022 om 16:59

Ik zie de Franse autoriteiten juist wel kiezen voor een soepele benadering richting PSG. Als zelfs Macron meedeed met de lobby om Mbappe in eigen land te houden, dan is het minstens vreemd als diezelfde regering de club waar hij bij moest blijven aanpakt.

Zonder de supersterren van PSG zakt het aanzien van de competitie ook enorm (al wordt het wel leuker om naar te kijken), en zullen de grote schulden van de Franse clubs niet afnemen.

15 juni 2022 om 23:06

Zou hij dat ook doen als het een Spaanse club betreft? Sterker nog: Waar was Tebas toen bleek dat Barcelona jeugdspelers op 'illegale' wijze aan zich bond? Waar heb ik Tebas gehoord over de mazzelpraktijken van de Spaanse banken? Ik kan zo wel doorgaan. Nu wil ik hier niet de Spaanse clubs bashen, maar de invalshoek van Tebas heeft niets met correctheid te maken en alles met eigenbelang.

Gaan ze dan ook eens optreden aan de malafide praktijken in hun eigen competitie?
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben blij dat er iemand iets probeert te doen aan deze praktijken in het voetbal.
Maar bijna alle clubs in Spanje worden omhoog gehouden door leningen van banken of investering bedrijven.
Ook spelen ze nationale beker wedstrijden in het buitenland. Vaak in een olie staat waar ze dan veel geld voor vangen.

Heel het voetbal is verziekt en daarom moet er veel gereguleerd gaan worden in het voetbal

Kunnen wij alsjeblieft normaal doen? Ik lig totaal niet wakker van dat Mbappé nu bij PSG blijft spelen. Waarom Tebas wel?

Wat zal Tebas hiermee bereiken? Alleen gezichtsverlies.

PSG deed een aanbod, Mbappé ging akkoord.

15 juni 2022 om 16:45

Jij ligt er totaal niet wakker van.. dat zal de stad Madrid en iedereen die Real aanhangt geruststellen...
Er komt wat temperament bij kijken in Spanje. Ego's doen de rest. Verder is het vooral hypocriet om, na alle constructies om Spaanse clubs bestaande te houden, iets te vinden van deze contractverlenging, wat mij betreft.

15 juni 2022 om 16:57

Het gaat om belangen he. La Liga belangen. Tebas sleept niet alleen maar PSG voor de rechter maar ook City. Het is ook algemeen bekend waar City mee bezig is toch? Dus dit heeft weinig/niet alleen maar met Mbappe te maken. Maar natuurlijk was Mbappe de druppel. Nogmaals, eindstand kijkt iedereen gewoon naar eigen belang, en is iedereen hypocriet.

15 juni 2022 om 17:23

Gaat ok het feit dat de olieclubs oneindig kunnen uitgeven zonder gestraft te worden, gaat meer uit dan er binnen komt dat kan gewoon niet. Die clubs komen ermee weg.

Ik verwacht niet dat dit enige kans van slagen heeft maar ik zou het wel toejuichen. Want het voetbal is erg verandert de laatste jaren en het is er niet beter op geworden. Maar waar ik heel cynisch van wordt is dat deze hele geldgooi trend gestart is door Perez met zijn Galactico's en daar hebben we meneer Tebas nooit over gehoord om maar te zwijgen van het financiele wanbeleid van de Spaanse topclub Barcelona waar Laporta er een financieel potje van maakt. Misschien dat Tebas zich eens wat drukker zou moeten maken om Laliga.

Real, Baca, Psg, liverpool, city, united, chelsea, ga zo maar door , zijn allemaal falliet door de torenhoge schulden.
Als de uefa echt aan financial fp zou doen, zouden en de lonen en transfersommen fors lager zijn em de kaartjew weer betaalbaar.
laat al die falliete clubs die met trukjes in leven gehouden worden maar klappen.

15 juni 2022 om 19:42

Ik weet niet van de andere clubs op je lijstje, maar je zou je eerst moeten verdiepen in de financien van Real Madrid alvorens je met een stelling komt dat die failliet is door torenhoge schulden. Wat je zegt is namelijk helemaal fout. Je hebt het echt helemaal mis. Ik stel voor om de rapporten van Forbes en CIES te gaan lezen, de jaarrekening van de club is openbaar. Als je die hebt gelezen kom je mogelijk tot inzicht.

15 juni 2022 om 23:11

Schulden hebben staat niet gelijk aan faillissement. Sterker nog; doe het op de juiste manier en het kan een paar voordelen opleveren. Het wordt pas dringend als een club of bedrijf niet meer aan de betalingsverplichtingen kan voldoen en/of dermate heftig in de kosten moet snijden dat het rendement er hinder van ondervindt. De meeste clubs kunnen moeiteloos aan hun betalingsverplichtingen voldoen en zouden de schulden relatief snel af kunnen betalen.

16 juni 2022 om 05:30

Exact, echt het niveau hier is bedroevend! Weinig knowhow en niet inzien dat de olieclubs een kwaad zijn voor het voetbal eco systeem. Maar wat doe je? Klacht indienen bij de Uefa? Zij die notabene in de broekzak zit van een psg. Kansloos helaas.

Ik snap Mbappe niet.
Hij doet het dus puur om het geld en dat is zijn goed recht maar als je prijzen wil winnen en het doet om de sportieve kant, dan blijf je toch niet bij Psg?

15 juni 2022 om 16:53

Ik snap jou niet.
PSG kan toch gewoon de Franse Ligue 1 en de CL winnen komend seizoen? En dus speelt PSG om de prijzen. Hoezo zou Mbappé dan niet om de prijzen spelen? Onbegrijpelijke stelling van jou.

15 juni 2022 om 16:57

Andere competities zijn toch veel spannender.
Psg is in januari al kampioen

15 juni 2022 om 16:59

Spannender? Wellicht wel ja. Maar jij had het over 'prijzen willen winnen en sportieve kant. Ik denk dat je met een kampioenschap en het winnen van de CL sportief gezien een wereldprestatie levert. Sportief gezien top dus.

15 juni 2022 om 17:04

Misschien had ik het anders moeten formuleren met dat het spannender is, die wil om elke week te moeten strijden.
Nu is dat minder bij Psg in de Franse competitie tov een Spanje, Engeland pf Duitsland

15 juni 2022 om 17:08

Nou ja, in Duitsland wint Bayern al in Februari de Bundesliga he!
Maar, wel eens met Spanje en Engeland. Dat zijn grotere competities, daarin heb je zeker gelijk.

15 juni 2022 om 17:35

Spanje is of Barca, Real en af en toe Atletico, rest doet niet mee voor de titel

15 juni 2022 om 17:49

@Man City_1970

Maar ze moeten wel wekelijks strijden omdat elke misstap fataal kan zijn. Dat is in Duitsland of Frankrijk wel anders, op hele hoge uitzonderingen (Monaco 16-17, Lille 20-21) na. Daar gaat het om.

15 juni 2022 om 18:01

Dat bedoel ik te zeggen, elke wedstrijd moet je er staan in Engeland, Spanje en Duitsland.
Dat is in Frankrijk echt stukken minder

15 juni 2022 om 20:31

Hoe kan je stelselmatig nou Italië niet opnoemen lol. Laatste 3 jaar spannendste competitie samen met BPL

16 juni 2022 om 11:13

Die tijden zijn helaas om maurootje. Laatste 2 jaar geen enkele Italiaanse club in de kwartfinale van de cl…

15 juni 2022 om 16:55

Wij wonnen de ucl zonder mbappe, als mbappe daar de eerste wil zijn die de ucl wint is dat toch ook sportieve ambitie? Tevens zeiden meerdere media, dat het grootste gedeelte hetzelfde is qua aanbiedingen. Dan hoeven we niet hypocriet achteraf te gaan doen. Ja psg en city zijn clubs van de staat, maar ook wij kochten tchouameni die op de bank gaat zitten voor 100 miljoen. Ben er zeker blij mee, maar casemiro zit wel gewoon nog in zijn prime. Duur is het dus wel helaas. Zoals ik al zei, ja city en psg hebben geld maar nog geen cl. Als je daar dan de cl wil winnen, vind ik dat niet geen ambitie hebben.

Tebas heeft openlijk aangegeven real supporter te zijn, kan je ook overal vinden als je het even googled. Tevens liep hij altijd over ons te zeggen, dat wij zowel mbappe als haaland zouden krijgen. Dit doet hem dus ook gewoon pijn en de liga ook, dus alle mede madridistas die hier beweren dat dat niet zo is zijn een beetje hypocriet. Zelf hebben we maandenlang gedaan alsof allebei zouden komen, dit haalt niks uit.

Opzich heeft ie gelijk, wat deze clubs doen is natuurlijk van de zotte. Echter is het wel enigzins hypocriet, wanneer 1 van je eigen topclubs schulden heeft dieper dan de Mariana Trog en dan nog leningen aan blijft gaan om maar actief te kunnen blijven op de transfermarkt. Als je dan echt zo principieel bent treed je ook daar tegen op.

16 juni 2022 om 05:28

Dat doen ze toch ook, laliga is 1 vd strengste topleagues inmiddels! Volg het een beetje of zwijg. Wat die olieclubs doen is pas giga maar dat boeit men weinig. En dan gaan ze een klacht indienen bij de Uefa, tsja. Ook weinig die vast inzien hoe een psg de Uefa in hun broekzak heeft!

Tebas de spreekbuis van Real, schaamteloos dat de voorzitter van een competitie zich zo bemoeit met het aankopen van een speler door 1 club. Totaal niet meer serieus te nemen die man, lijkt me dat we op korte termijn ook iets vanuit Atletico of Barca gaan horen....

Nu ook wachten op sommige Real supporters (we weten allemaal wie) die alles weer goed gaan praten, puur omdat ze nog balen dat Mbappe niet gekomen is.

15 juni 2022 om 17:13

Samcro,

Ooit weleens gedacht aan een ander belang van Laliga?
Ik kan me namelijk voorstellen dat La Liga behoorlijk wat meer exposure krijgt als een Mbappé daar rondloopt, ongeacht bij welke club hij speelt.
Dat moet dezelfde reden zijn dat de voorzitter van de Ligue 1 waarschijnlijk heel erg blij hiermee is, want de competitie zal beter bekeken worden. Dat de Franse competitie een hele slechte is in vrijwel elk opzicht, laat ik dan even buiten beschouwing.

Het is gewoon business waarin eenieder voor zijn eigen belang opkomt.

15 juni 2022 om 17:13

Hij deed even gek bij de transfer van Neymar hoor.

15 juni 2022 om 17:21

De spreekbuis van Real lol maak je een grapje ofzo. Die kerel haat Perez omdat die het hoofd is van de Super League...

15 juni 2022 om 17:30

Ik vind niet gek dat mensen een link zien tussen ons en tebas, hij gaf openlijk toe fan te zijn van ons. Haaland en mbappe zouden allebei naar ons komen zei hij. Nu gebeurde dat niet en schaad dat zowel real als de liga, nu gaat hij een klacht indienen. Nog steeds zo gek dat mensen dat denken? Vind ik niet.

15 juni 2022 om 17:40

Alleen om de eer van La Liga. Hij vertegenwoordigt de hele Liga. Logisch dat hij de beste spelers naar Spanje wil hebben. Hij zou het ook niet erg gevonden te hebben als Haaland naar Barcelona ging. Hij geeft alleen aan dat Barcelona in de financiã«le put zit en Real juist erg goed. Wat zeker niet gelogen is. Maar fan van Real met Perez is die absoluut niet.

15 juni 2022 om 17:26




Tebas stelde wel salaris plafond erin en stelden strenge eisen, in Engeland en Frankrijk mogen de olieclubs oneindig uitgeven zonde limiet geld die de sjeik gewoon rond mag strooien zonder dat ze er voor gestraft worden. De UEFA en de bonden die ogen dichtknijpen en niet ingrijpen zodat die club hun gang kunnen blijven gaan.

FA laat dat toe en knijpt oog dicht iets wat Tebas nooit zou doen. Ze verzieken het voetbal.. real Madrid heeft daarvoor 33 miljoen uitgegeven dan is 80 miljoen wel te billeken aangezien die gespaard werd voor Mbappe. Is wat anders dan clubs als City en Paris die met geld mogen smijten zonder er gestraft te worden en niet eens winst maken.



Lachwekkend. Niet dat ik voor PSG op wil komen, maar de hypocrisie druipt er met hele emmers tegelijk aan alle kanten vanaf, ik ga echt helemaal stuk hier!

Real geeft 100M uit en Tebas geeft geen krimp, kan zich beter druk maken over Barca, met een miljard in de min..

15 juni 2022 om 17:42

De eerste 100 miljoen sinds 3 jaar. Daarnaast heeft Real de afgelopen jaren flink gespaard en dit seizoen ook nog is de CL gewonnen met alle inkomsten. Is helemaal niks mis mee bij Real.

15 juni 2022 om 17:54

@ModricMagic

Ik was tot een jaar of 6 geleden behoorlijk sceptisch over Real en financiën. Maar ze zijn verdomd goed met hun geld omgegaan, veel prijzen gewonnen, geïnvesteerd in jong talent en beginnen nu meer en meer de vruchten te plukken. Als er 1 ‘Elite’ club op dit moment aanspraak maakt op grote uitgaven is het Real wel. Maar goed schijnbaar zullen die altijd de schijn tegen hebben door die mindere periode met onnodig veel en dure aankopen, jammer!

15 juni 2022 om 17:58

Ook enorm veel verkocht met Llorente, Hakimi, Kovacic en Theo voor meer dan 120 miljoen. Daarnaast nog enorm veel salarissen bespaard met Ronaldo, Ramos, Varane en nu deze zomer met Bale, Isco en Marcelo. En dan gaan mensen nog verbaasd kijken dat Real is een keer 100 miljoen uitgeeft. Wat eigenlijk gewoon 80 is met 20 miljoen variabelen.

15 juni 2022 om 17:54

Als Real Madrid 100mil euro uitgeeft, dan is het omdat zij het wel kunnen doen. Er is een 1/4 regel ingevoerd in Spanje (La Liga) door Tebas: Heb je 4 euro, dan mag je 1 euro hiervan uitgeven aan transfers, salaris etc. Leg me uit hoe dit gunstig is voor Real (of Barca)?
Eindstand, je club wordt wel gezonder zo, maar fijn is het niet. Zeker niet als je tegen clubs als City en PSG moet opboksen.

Vraag mij af als Tebas dit ook voor Barcelona zou doen.

15 juni 2022 om 20:03

leefde je onder een steen toen Neymar naar PSG ging??

15 juni 2022 om 20:23

Echt he, ik word echt moe van zulke onzin reacties steeds.

15 juni 2022 om 22:58

visca el barca met een prachtige foto van Ansu Fati. Grote fan dus. Toen Neymar wegging zat je op een andere bandwagon? Van welke club was je toen een die-hard fan vraag ik me af?

De fantasie boekhouding van man city en PSG loopt de spuigaten uit, vanaf het moment dat er 245 miljoen voor Neymar afgetikt kon.worden en daarna 180 miljoen voor Mbappe klopt het niet . Als je de 3 grootste verdieners in 1 elftal kan hebben en daaromheen ook nog eens een elftal met een aantal grootverdieners ( in verhouding met de rest van de hele competitie) de top 13 van PSG staan allemaal bovaan qua salaris. Elk jaar zoveel miljoen uitgeven , en dan rustig een zoveelste constructie bedenken om weer in de plus te gaan zou niet als normaal moeten worden beschouwd. Het is gewoon goed dat er stappen worden ondernomen , laat ze maar eens lekker uitzoeken waar het geld nou echt vandaan komt . Competitie is goed voor iedereen en natuurlijk is het moeilijk vanuit onderaan beginnen . Maar iedereen vind dit maar de normaalste zaak van de wereld . Laat ze maar een onderzoek doen laat ze maar zien dat alles klopt , en dan als alles klaar is en de rook is opgetrokken en er is niks dan moet het klaar zijn . Maar om eerlijk te zijn geloof ik er niks van dit ruikt verrot ziet er verrot uit en voelt verrot aan we gaan het zien wat er uit komt.

Gooi se in de sl allenmaal word de normalen competetsie weer eens wat leuker met een anderen kampioen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren