Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ronaldo bestrijdt fluitconcerten: 'Waar was Messi een jaar geleden?'

Laatste update:
/

Cristiano Ronaldo was woensdagavond het doelwit van de fans van Denemarken. De sterspeler annex aanvoerder van Portugal werd tijdens het tweede groepsduel, dat met 3-2 gewonnen werd, continu uitgefloten door de Scandinavische supporters en de naam van zijn aartsrivaal Lionel Messi viel zelfs te horen.

"Waar was Messi een jaar geleden?", vroeg Ronaldo zich hardop af toen hij na afloop werd geconfronteerd met de spreekkoren. "Weet je dat? Hij werd uitgeschakeld op de Copa América. Dat is volgens mij erger, niet? Ik ben blij dat ik hier ben." Messi speelde overigens op 16 juli 2011 zijn laatste duel op de Copa América. Argentinië werd toentertijd na strafschoppen uitgeschakeld door Uruguay.

Ronaldo lijdt naar eigen zeggen niet onder de fluitconcerten of het feit dat hij nog niet op het EK heeft gescoord. "Niet scoren maar wel het EK winnen zou ik geweldig vinden", verzekerde Ronaldo. Bondscoach Paulo Bento baalde hoe dan ook van de gemiste kansen. "In de tweede helft kregen we veel kansen. Als we er 3-1 van hadden gemaakt, dan was het beslist geweest."

Bekijk hier de samenvatting van Denemarken - Portugal:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ah joh, wat maakt het uit dat ze je uitfluiten. Dat hoort erbij en ze hebben de klap wel gevoeld toen die 3-2 erin lag.

13 juni 2012 om 23:01

Dat hoort erbij? Als je één van de beste spelers bent ter wereld...

13 juni 2012 om 23:25

Dit hoort erbij, hij heeft 2 kansen gemist die hij normaal scoort! Nu zit t tegen en moet hij messi, die hier totaal niets mee te maken heeft, nog een trap na geven.

Hoe bedoel je dat je een obsessie hebt voor messi.
Hij wilt de beste speler worden van de wereld en dat gaat m dit jaar ook niet worden, wat speelde hij slecht. Wees een vent en laat t van ke afglijden, tegenstanders weten dat je Messi kan opvreten....stel je daar op in.

13 juni 2012 om 23:38

Volgens mij is die Ronaldo zo gestoort dat hij een dartboard heeft met een foto van Messi... als hij naar de schietbaan gaat schiet hij op een foto van Messi etc etc

13 juni 2012 om 23:41

@chafa

Het waren die supporters van denemarken die constant messi riepen en daar reageert hij op dus daar heeft het wel mee te maken. En wat wordt ik er gek van dat iedereen constant maar roept dat hij een obsessie heeft voor messi, wat een onzin.

13 juni 2012 om 23:44

Dat uitfluiten was inderdaad beneden alle peil, dat doe je enkel als een speler echt zichtbaar z'n best niet doet (en dat was bij Ronaldo absoluut niet het geval vandaag).

Maar wat moet die jongen gek worden van Messi zeg! Je begint het ook meer en meer uit z'n reacties af te kunnen leiden de laatste jaren (evenals uit de verklaring van Drenthe dat Ronaldo ook een hele poos geleden al met een messi-obsessie te kampen had). Hoe groot en sterk Cristiano ook is en wordt, hoe veel doelpunten en assist hij ook geeft en hoe populair hij ook is bij z'n supporters, altijd is die kleine uit Rosario hem net een stapje voor.

Maakt Ronaldo 60 doelpunten in een seizoen, dan legt Messi er meer dan 70 in het mandje. Verbreekt Ronaldo het Spaans doelpuntenrecord 2 seizoenen op rij (40 en 46 goals in de competitie) dan scoort Messi er plots 50, en spreekt niemand nog over de aantallen van Cr7. Geeft Ronaldo in een seizoen plots uitzonderlijk veel assist en goede passes aan z'n teamgenoten, dan overtreft Messi hem ook steeds weer op dat vlak. Wint Ronaldo de Gouden Bal, dan wint Messi hem vervolgens drie maal op rij.

Wat Ronaldo ook doet, Messi is altijd nét dat ietsje succesvoller. Messi lijkt ook telkens te wachten tot Ronaldo weer wat beter is geworden, om hem dan heel snel toch in te halen en van zich af te schudden. Alsof je steeds je eigen schaduw voorbij moet zien te rennen.

Messi is steeds net iets beter in de statistieken, wint net iets meer persoonlijke en collectieve prijzen, wordt net iets meer geliefd bij het grote publiek en bij de voetbalkenners, en lijkt ook steeds net iets meer ontspannen op het veld te staan. Hij wordt door het publiek van Barcelona ook nooit uitgefloten, iets wat CR7 helaas niet altijd gegund is. Een speler groeit ook door het vertrouwen dat hij krijgt van z'n fans, moet je weten.

En als er dan al eens een moment is dat Ronaldo even van het bestaan van die duivelse vlo uit Argentenië vergeet, dan zijn er altijd wel de voetbalsupporters overal ter wereld die er hem fijntjes aan herinneren met de collectieve samenzang: Meeeesssiiiii, Meeeesssssiiiiii, Meeeeesssssiiiii.

Ze zijn die jongen langzaamaan gek aan het maken lijkt me. Daarom ook deze oproep: beste voetbalsupporters, wees verdraagzaam en gun Crj7 (cristiano Ronaldo Junior 7, het kind van...) nu hij z'n echte moeder al nooit te zien zal krijgen, op z'n minst geen vader die naar het kranzinnigengesticht moet. Geef hem de volgende keer een applausje in plaats van een fluitconcert, en scandeer eens ''manolev'' in plaats van telkens weer dat afgezaagde ''meeeeesssssiiiiii''.

Van Harte Bedankt!

14 juni 2012 om 02:31

nee man gek , ronaldo is een top speler maar kan niet alles en heeft niet altijd zijn ritme

14 juni 2012 om 08:17

Tuurlijk is dat geen onzin hij staat er zelf toch niet boven hij haalt Messi er toch weer bij ?
Ja supporters riepen dat maar daar moet je als prof gewoon boven staan.

13 juni 2012 om 23:57

ja maar waarom vergelijkt hij zichzelf altijd nou weer met messi

14 juni 2012 om 00:11

Omdat Ronaldo niet scoorde gaat Nederland nu nog door omdat ze maar 2 doelpunten verschil nodig hebben!

Hehehehe Ronaldo toch. Je laat je hier echt kennen man!

13 juni 2012 om 23:04

Ronaldo is een big game choker!

13 juni 2012 om 23:14

2-1 tegen barcelona
2 goals tegen Bayern München
hattrick tegen atletico uit en sevilla uit
winning goal tegen valencia uit
2 goals in de cruciale barragematch tegen bosnië
Ronalda gaat nederland de genadeslag uitdelen ;-)

13 juni 2012 om 23:22

Ach, tegen Bayern scoorde ie een penalty en een buitenspelgoal en daarna miste ie de penalty...choke.

Tegen Bosnië hebben ze 6-1 gewonnen, geloof ik. Bosnië was geen partij!

In de honderden matchen die hij speelde is ie zooo weinig beslissend geweest. Kan toch niet dat madrid fans en portugezen zeggen dat ie één van de beste spelers ter wereld is.

Argentinië zonder Messi is nix! Portugal zonder Ronaldo is Portugal.

Als ik moet beginnen hoeveel keer Messi belangrijk is geweest in grote wedstrijden, en dan bedoel ik niet tegen Sevilla en Atletico met alle respect (messi heeft trouwens tegen atletico de winnende gemaakt en tegen Sevilla 2 goals gescoord waardoor het 2-0 werd) dan ben ik morgen nog steeds bezig. Ok?

Ronaldo, The Choker ...

13 juni 2012 om 23:33

Zonder Ronaldo was Portugal niet eens op het EK en zou je nu niet al die non-argumenten neerzetten, maar dat terzijde

Argentinie zonder Messi komt verder dan Portugal zonder Ronaldo, verschil tussen Postiga en Higuain, Nani en Di Maria, Aguero, Pastore, Tevez, Mascherano... lijst gaat door.

Ronaldo is in talloze wedstrijden beslissend geweest, je weet toch wel dat hij in de PL heeft gespeeld of was je dat al weer vergeten?

Ronaldo mistte een penalty in de pingelserie, Messi in de reguliere speeltijd met een voorsprong, Choke?

13 juni 2012 om 23:35

Hoeveel jaar had ie daarvoor nodig? Hoeveel wedstrijden tegen Barcelona heeft ie gespeeld?
En de genadeslag? Die is al lang uitgedeeld.

13 juni 2012 om 23:44

Precies, alle groten op deze aarde zijn het er al lang over eens dat Messi de beste speler is.
Enkel pro-madrid mensen zeggen dat CR beter is. Vrijwel alle neutrale personen (die geen verleden bij Barca of Madrid hebben) geven aan Messi beter te vinden.

De enige discussie is nog of Messi de beste speler aller tijden is óf niet, maar dat is weer een andere discussie.

13 juni 2012 om 23:44

@loloshabaz

Argentinië met messi is ook niks. Messi laat het bijna nooit zien in het shirt van argentinië.

13 juni 2012 om 23:56

Als je de beste speler ter wereld bent, dan presteer je onder druk en overal. Ronaldo presteert nationaal net zo goed als van Persie in Oranje.

Oranje de genadeklap geven zal niet moeilijk zijn na twee verloren wedstrijden...

14 juni 2012 om 00:48

Messi presteert ook zelden goed bij Argentinië?

14 juni 2012 om 10:20

@ daanbanaan, dus dan is Messi ook niet de beste speler ter wereld, want bezwijkt ook heel vaak onder de druk van het nationaal elftal... Beetje vreemde redenatie lijkt me.. Wie is dan de beste voetballer ter wereld volgens jou? Iemand die overal presteert.. Kan er zo gauw niet 1 bedenken

14 juni 2012 om 12:16

Haha kom niet praten over Penals als je fan van Messi bent.. Messi mist 1 op de 3 penals die hij neemt. Ja kijk de cijfers maar na. Vergelijk die gelijk even met Ronaldo die zijn penals allemaal raakt, hij zal er 2 van de 20 niet geraakt hebben. Dus niet zo haten!

Vind Ronaldo wel gelijk hebben, als er pakweg 5000 mensen om Messi roepen die niet eens aan het toernooi mee doet.. Dan mag je best counteren, want hij is met Real kampioen geworden met maar liefst 9 punten verschil en ook nog een beter voetbal..

Dus ik zeg mensen die op dit moment Messi gaan roepen om Ronaldo te bashen.. Ga asjeblieft douchen, want Messi was afgelopen seizoen de 2e in de rij..

Dit is een reactie op loloshabaz..

13 juni 2012 om 23:05

Volgens mij is dat niet een sneer richting Messi maar om die fans stil te houden.

13 juni 2012 om 23:34

Ja toch, helemaal met jou eens!
Eerst zegt ie: 'je kunt een Ferrari niet vergelijken met een Porsche'
En nu dit?!

Haha, hiermee bewijst hij toch wel de ultieme nerd te zijn. Goed zo, lekker jezelf collegiaal profileren, als je wanprestatie beloont wordt met een fluitconcert.
Spiegeltje nodig? Oh, wacht...

13 juni 2012 om 23:04

Inderdaad!

"niet scoren maar wel het EK winnen zou ik geweldig vinden"

Waarom was ie dan niet blij toen Varela scoorde? Big game choker!

Gouden bal gaat weer naar Messi, daar was al geen twijfel over. Enkel moet Iniesta nu 2de worden!

Ooh yea, laat de discussie maar beginnen

Welke argumenten komen nu naar voren, Messi scoort niet zonder Xavi en Iniesta, Ronaldo laat het nooit zien in grote wedstrijden...

haha, domme uitspraak trouwens van Ronaldo, hij heeft op dit moment geen recht van spreken..

13 juni 2012 om 23:03

Messi scoort niet zonder Xavi en Iniesta.

Dan hebben ze Argentinie - Brazilie niet gekeken ?

Messi speelt altijd goed bij Argentinie nu is hij ook nog langzamerhand begonnen met scoren. Messi heeft vanaf dit seizoen meer voor Argentinie gescoord dan Ronaldo voor Portugal

13 juni 2012 om 23:05

Barcelona laat zich altijd vallen, vraagt altijd om kaarten, Real Madrid is een echte schopploeg, en beide teams worden altijd geholpen door de scheidsrechter.

Haha, ik dacht precies hetzelfde als jij! Ronaldo had zich nu gewoon even stil moeten houden, hij heeft nu namelijk geen recht van spreken.

13 juni 2012 om 23:07

Wat hebben Madrid en Barca hier mee te maken? niks toch.

Verder is het gewoon zo, hij zegt wel altijd dat het hem niks doet maar soms is ook hij getergd door de vele fluitconcerten. Niks mis mee, we zijn allemaal mens, maar hij laat het voorkomen alsof hij van steen is en dat is hij niet, en gelukkig maar het is ook een persoon met gevoelens.

13 juni 2012 om 23:17

Oh, ik dacht dat we gewoon standaardargumenten waren aan het dragen. Maar oké, als je over Messi versus Ronaldo discussieert, doe je dat indirect ook over Barcelona versus Real Madrid.

In goede wedstrijden van hem laat hij fluitconcerten van zich afglijden, maar wanneer het niet loopt laat hij zich enorm kennen. Tuurlijk is hij mens, en dat is ook weer goed om te zien, maar dat rechtvaardigd dit gedrag ook niet.

13 juni 2012 om 23:27

Daar heb je gelijk in. Wordt onderhand een beetje moe van al die non-argumenten maar ok.

Natuurlijk rechtvaardigd dit zijn gedrag niet, alhoewel gedrag? hij komt wel eens met arrogante of onnodige uitspraken maar verder doet hij geen vlieg kwaad toch, niet iedereen is zoals Messi. De mens is namelijk uniek he; wie zijn wij om te rechtvaardigen welk gedrag wel correct is, dat is namelijk voor iedereen anders.

13 juni 2012 om 23:31

Laatste zin: touché! Maar verder ben ik het niet helemaal met je eens. Bij elke mislukte actie ligt hij op z'n kniëen te schreeuwen naar het veld, scheidsrechter en medespelers. Ik doel op dat gedrag. Qua overtredingen doet hij inderdaad geen vlieg kwaad, daar heb je helemaal gelijk in.

13 juni 2012 om 23:38

Dat kan inderdaad arrogant overkomen, maar zoals ik al aangaf dat is verschillend per persoon en zo is Ronaldo nou eenmaal. Dat heeft hem ook zover gebracht tot waar hij nu staat, namelijk het kritisch zijn op alles. Als Messi 3x scoort moet hij er 4 maken, niet voor niets zei hij goudenbal is niks en nu zegt hij ik wil de goudenbal winnen. Het is een winnaarstype en daarbij hoort een slecht verliezer.

13 juni 2012 om 23:45

Dat begrijp ik ook helemaal, eerlijk is eerlijk, ik ben ook een slecht verliezer hoor! Ik wil altijd winnen, maar gedraag me eigenlijk nooit zo extreem als Ronaldo dat doet. Ik denk dat we een beetje in een rondje praten. Ik vind Ronaldo een tikkeltje té, en zet zichzelf enorm voor schut met zulke uitspraken.

13 juni 2012 om 23:12

'Ronaldo laat het nooit zien in de grote wedstrijden'

Ik weet niet waar jij voetbal kijkt maar kijk even naar de laatste paar classico's.. Ronaldo heeft de laatste 4 classico's geloof ik 4 gescoord en Messi 0. Messi was er ook niet tegen Chelsea maar wel weer tegen andere teams. Dus als Messi er een paar wedstrijden niet staan dan denk jij dat het overal zo is? Hmm ok, kijk even naar zijn periode in Engeland. Daar heeft Ronaldo genoeg gestaan in grote wedstrijden.

Begrijp me niet verkeerd.. Messi is ee klasse speler, meer talent dan Cr7. Maar niet komen zeggen dat Ronaldo er niet staat in de grote wedstrijden. Tegen Bayern ook 2x gescoord, maar door de tactiek van Mou toch nog uitgeschakeld. Ronaldo staat er nog niet op een Ek, maar Messi ook nog niet tijdens een Wk of Copa America. Leuk dat hij 3x scoort in een oefenpot, maar toen Duitsland 3-0 won van Nederland toen was het ook 'maar' een oefenpot volgens velen die niet serieus genomen moest worden. Lekker realistisch bezig hiero.

Zal wel veel rode duimpjes krijgen van Barca supporters, maarja so be it. Fijne avond verder.

13 juni 2012 om 23:16

Begrijpend lezen zou je al een heel stuk verder brengen, dan kan je deze post achterwege laten.

Ik zeg nergens dat Ronaldo er niet staat in grote wedstrijden. Ik geef alleen aan dat sommigen weer met zulke argumenten komen nu hij niet heeft gescoord op een EK.

Zielig om nu over Messi te praten,het gaat toch over hem?

13 juni 2012 om 23:04

Zielig van het publiek om Messi te schreeuwen.. Messi speelt toch niet op het Ek???????????

14 juni 2012 om 00:34

Jah maar als ronaldo elke week begin te zeggen ik wil ballon dor winnen ik heb goed gespeeld bij portugal en Madrid en als hij nog zich zelf 10 geeft en teamgenoten 9 dan vraag je om messi messi.

13 juni 2012 om 23:04

Ja maar die scandinavische supporters roepen toch Messi? Kan je zelfde vraag stellen wat Messi met EK heeft te maken..

13 juni 2012 om 23:08

Ronaldo komt hier weer héél zielig over met zijn uitspraken.

Trouwens, Argentinië verloor tegen Uruguay op penalty's en Messi scoorde de zijne. Tevez was degene die miste, waardoor ze verloren.

13 juni 2012 om 23:22

Ach ja Fuck Ronaldo man altijd wel een grote bek, maar in de wedstrijd spelen als een pussy. Ik hoop dat Boula speelt dan gaat ie wat mee maken.

Hala Messi

Wat maakt hem nou uit wat Messi in de coppa doet? Dit heeft hij niet nodig.. hij moet groter zijn dan dit.

Waar was Messi een jaar geleden?", vroeg Ronaldo zich hardop af toen hij na afloop werd geconfronteerd met de spreekkoren. "weet je dat? Hij werd uitgeschakeld op de Copa América. Dat is volgens mij erger, niet?

Dat hij erop in gaat laat zien dat hij er degelijk mee zit, dat Messi een betere speler is. Hij moest gewoon zeggen dat het hem niks kan schelen en zolang ze winnen hij er niet meezit.

Maar om te zeggen waar was Messi vorig jaar, dan doe je precies wat de supporters wouden.

13 juni 2012 om 23:49

Precies, door dit antwoord te geven kun je erop wachten dat tijdens elke wedstrijd die Portugal nog zal spelen dit EK, de supporters van de tegenstanders de hele wedstrijd Messi zullen roepen.

Ze presteren allebei nog niet bij hun land. Iedereen praat over hun, maar is Özil niet gewoon de beste op dit moment?

13 juni 2012 om 23:04

Wat liet Ozil dan in de laatste wedstrijden zien? Ozil is echt een fantastische voetballer en samen met Big Benz de beste ''voetballer'' bij Real. Maar hij is wel erg wisselvallig....ik dacht dat dat na dit seizoen anders zou zijn , maar hij blijft echt wisselvallig presteren.

Bovendien presteert Messi wel degelijk op niveau voor Argentinië. Maar daarvoor moet je wedstrijden gezien hebben en die spelen zich meestal om 2-3 u 's nachts af...

Bovendien speelde Messi tot voor kort op het middenveld en niet in de aanval... Hij kan niet de passer en afmaker zijn in 1. Hij kan veel , maar niet alles. Sinds kort speelt hij echt in de aanval en ik wil je de doelpunten en assists van die wedstrijden niet voor de ogen leggen.

En bovendien kreeg Messi wel degelijk kritiek over zich heen , zeker vanuit Argentinië waarin hij 1 echte kans had op een WK en die wordt dan verkloot door Pluisje die meer bezig was met het rollen over de grond en sigaren , dan de veldtraining.

Maar na die kritiek heb ik Mess niet horen zeggen '' Waar was Ronaldo''? Hij stak de hand in eigen boezem.

13 juni 2012 om 23:04

Op dit moment doet hij het beter inderdaad, moet wel gezegd worden dat het op dit moment makkelijker spelen is met Duitsland wat uitblinkt zowel als collectief als individueel.

13 juni 2012 om 23:05

Messi presteert wel bij zijn land alleen niet met de zelfde rol als bij Barça. Kijk wat meer wedstrijden van Argentinië zou ik zeggen.

13 juni 2012 om 23:11

Boeit me niet of die in oefenwedstrijden scoort. Je moet er staan tijdens het WK en de Copa America. En daarin was die nergens te bekennen. Evenals Ronaldo nu.

13 juni 2012 om 23:13

''wedstrijden''. Dat betekent meerdere wedstrijden en daar horen de Wk-kwalificatie wedstrijden ook gewoon bij hoor dus het zijn niet alleen maar oefenwedstrijden.

13 juni 2012 om 23:15

Messi heeft Argentinië zo'n 10 punten bezord in deze WK kwalificatie. Weet wat je zegt! Ok?

13 juni 2012 om 23:15

Waarin Argentinië op het laatste moment na het WK ging? En die gek van een Maradonna dat 100 spelers had gebruikt? Nee we zullen het over 2 jaar zien. Dan moet Messi opstaan. Wil die in het rijtje Maradonna, Ronaldo 9 en Zidane komen te behoren.

13 juni 2012 om 23:18

Ik heb het over de wedstrijden voor het WK van 2014. -_-'' Dat is toch voor de handliggend...

13 juni 2012 om 23:07

Iniesta schat ik hoger in dan Ozil!

13 juni 2012 om 23:12

Natuurlijk is Iniesta beter dan Özil. Hopelijk was dit een grap.

Iniesta heeft alles gewonnen en bezorgde Spanje het WK. Wat heeft Özil gedaan?

Trouwens, wanneer gaat Ronaldo...uhm..portugal weer choken tegen Nederland?

Ik vind dat hij recht van spreken heeft, hier is niet sprake van een incident maar dit hoort Cristiano al jaren aan. Op een gegeven moment ben je dat ook helemaal zat en 'laat je je kennen' zoals hij in dit geval doet.
Ik ben die eeuwige vergelijking tussen Messi en CR7 wel zat, ik vind ze beide buitenaards goed.

Hahaha, volgens mij is Ronaldo boos... Nee want je mag geen kritiek op Ronaldo hebben he. Ach, hij speelde gewoon niet goed en moest scoren.

13 juni 2012 om 23:06

Ach die jongen zit vol met emotie. Wil altijd bepalend zijn en doet altijd zijn stinkende best. Dat hij nu word uittgefloten is onterecht. Ja hij had moet 2x moeten scoren maar ze zijn door. Je speler uitfluiten helpt niet.

Eigenlijk moet je hem in bescherming nemen, maar niemand gaat Ronaldo vertellen dat hij beter eerst moet afkoelen.

13 juni 2012 om 23:08

Hoe bedoel je ze zijn door? Er moet nog een wedstrijd gespeeld worden he!

Nee, dat uitfluiten helpt niet, is ook niet goed, maar waarom zo reageren op het einde? Moet toch beter, zeker als je aanvoerder bent. Ik snap dat hij boos wordt, maar je moet beter antwoorden dan dit.

13 juni 2012 om 23:11

Bedoel ze zijn door met ze hebben de wedstrijd gewonnen Niet dat ze door zijn in de poule!

Tsja emotie he. Zoals ik al zeg ze nemen hem niet in bescherming. Het blijft een mens.

14 juni 2012 om 00:24

@zola

Hij zit volop met emotie omdat het er maar niet uitkomt en hij niet de belangrijkste schakel is op dit Ek. De man waar alles om draait. Hij is gewoon teleurstellend tot nu toe. Maar snap ook niet zo goed dat hij over Messi begint. Messi heeft bijna evenveel internationale goals gescoord als Ronaldo en daarnaast is die ook nog eens 2 jaar 4 maanden en 19 dagen jonger. Wat dus inhoudt dat Messi het kwa scoren beter doet dan Ronaldo bij Portugal. Daarnaast wordt het eens tijd dat hij het los laat en accepteerd dat er 1 voetballer beter is dan hem. Het siert de man dat hij toch elk jaar maar beter presteert maar realitisch blijven dat er 1 voetballer (messi) beter is dan hem zonder dat hij hem afvalt door te zeggen waar was Messi 1 jaar geleden.

Hij weet net als Messi hoe het is om een penalty reeks te verliezen. (copa America) Ronaldo is gewoon gefrustreerd en dat hij dit zegt mag van mij want ik weet gewoon dat hij zo'n persoon is.

schoolvoorbeeld van zichzelf tegenspreken: "ronaldo lijdt naar eigen zeggen niet onder de fluitconcerten of het feit dat hij nog niet op het EK heeft gescoord."

"waar was Messi een jaar geleden?", vroeg Ronaldo zich hardop af toen hij na afloop werd geconfronteerd met de spreekkoren. "weet je dat? Hij werd uitgeschakeld op de Copa América. Dat is volgens mij erger, niet?"

13 juni 2012 om 23:07

Wat faal jij hard lol

13 juni 2012 om 23:09

Wat heb je nu verteld zonder te kopieren en plakken?

Onn: tja Ronaldo heeft gelijk beter winnen en niet scoren dan scoren en verliezen .
Als Nani wint dan wint Ronaldo ook , Als Portugal wint dan wint Ronaldo ook .
Voetbal is een teamsport , winnen doet een team samen .
Dus bij deze is Ronaldo ook een winnaar !

13 juni 2012 om 23:14

Als jij niet ziet of begrijpt wat ik met de quotes van Ronaldo duidelijk probeer te maken , dan heb jij een probleem

Het staat er nochtans bij.... "schoolvoorbeeld van zichzelf tegenspreken: "

14 juni 2012 om 01:48

vergeet je niet om de beste van de wereld te kunnen zijn moet je beslissend en ook een goede EK te spelen. Iets waat Ronaldo nog niet doet.
Ronaldo de probleem is Messi, Ronaldo wil boven Messi eindigen en hij weet dat dit EK zijn kans is, als hij deze niet benut dan ligt hij ver achter Messi om de gouden bal te winnen.
Gouden bal win je in je eentje.

Kom op Ronaldo, laat je niet kennen! Ze willen zo'n uitspraak en dat is nergens voor nodig. Iedereen heeft wel eens een off day of mist een kans die hij zou moeten scoren. Maar als je zo gaat reageren, dan vraag je gewoon om een tegenreactie

Je weet dat Ronaldo niet goed in zijn vel zit dit toernooi, daarom reageert hij ook zo op deze vraag. Portugal heeft absoluut geen goede indruk op me achter gelaten, maar goed, Nederland ook niet.

Ik dacht dat hij geen Messi-fobie had?

On: Ik vond hem slecht spelen, dit is niet bepaald zijn EK. Bij beide wedstrijden kwam hij amper aan bod. Ik hoop dat hij zondag wel een show op kan voeren tegen Oranje. :P

Jah Ronaldo jij moet op jezelf letten en niet op Messi gewoon de kansen afmaken die je krijgt en een speler die het afgelopen seizoen al 60x het net heeft gevonden verwachte wij gewoon van jou dat je die kansen afmaakt. Ronaldo stelt weer teleur ik zou het echt kut vinden als hij tegen Nederland opeens wel vlamt terwijl hij tegen Duitsland en Denemarken als een drol speelden en speel ook zo tegen Nederland graag

Ooohoooo, wat laat Ronaldo zich hier kennen zeg! Lionel Messi schiet er wel gewoon de ene na de andere in in het shirt van Argentinië. Ronaldo, als je niet presteert krijg je zulke kritiek. Terecht dat je wordt uitgefloten, Ronaldo speelde als een natte lap.

13 juni 2012 om 23:06

in oefenwedstrijden ja ;
EK is heel wat anders dan oefenwedstrijden, maar we zullen zien hoe hij het gaat doen tegen Nederland

13 juni 2012 om 23:13

Brazilie vs Argentinie is nooit een oefenwedstrijd.

13 juni 2012 om 23:17

Tegen (volgens mij) Ecuador ook gewoon 1 goal en 2 assists. Dat was geen oefenwedstrijd maar een kwalificatiewedstrijd voor het WK van 2014

13 juni 2012 om 23:20

Ook op Ek's heeft Ronaldo vrij weinig laten zien qua goals hoor, Messi juist helemaal niks op een EK, daar heb je helemaal gelijk in! ;

Leo Messi liet ook gewoon tegen Ecuador zien een topspeler te zijn. Tegen Brazilië laat hij het zien, en op het WK scoorde hij maar één keer, maar speelde wel gewoon goed.

13 juni 2012 om 23:23

Haha wat een domme opmerking van je; Argentinie speelt niet op een Ek
Messi speelde tegen Brasil B en 1x goal kan je echt niet goed noemen. Ik vind Messi een geweldige voetballer, maar Ronaldo is gewoon de betere, ook al haten de meeste mensen hem

13 juni 2012 om 23:28

Begrijp je de grap niet? Tuurlijk speelt Messi niet op een EK. Daarnaast speelde hij ijzersterk tegen Brazilië, en scoorde 3 keer. Daarnaast presteerde hij gewoon beter dan Ronaldo op het WK, maar goed. Deze discussie is eindeloos.

13 juni 2012 om 23:37

tegen Brasil B 1x goal? hij scoort een hattrick....dat je daarnaast Ronaldo de betere vind vind ik ook heel raar. Ben je Portugees, Madrid fan, of gewoon geestelijk gestoord?

14 juni 2012 om 01:52

Brazilie blijft altijd beter dan Denemarken;

Brazilie vs Argentinie is nooit een oefenwedstrijd

14 juni 2012 om 01:55

Marcelo uitschakelen en vervolgens 3 verdedigers op de verkeerde been zetten en wereld goal scoren is iets wat je kan alleen als je de beste bent

Bovendien Marcelo is niet van B elftal.

Gelukkig is Ronaldo de betere alleen bij jou anders had Messi nooit 3x gouden ballen oprij gewonnen.

14 juni 2012 om 07:46

Het is allang geen discussie meer wie de betere is Cabral. Ronaldo zal nooit zo goed zijn als Messi momenteel. Give it a rest buddy. Als Ronaldo beter was had hij gisteren gescoord, want iedereen kan met volle vertrouwen zeggen dat Messi al die kansen van Ronaldo wel gemaakt had..

13 juni 2012 om 23:09

Bwa, het is wel erg gemakkelijk om het zo te stellen he.. Messi heeft op een stuk of 70 interland nog geen dertig doelpunten gemaakt terwijl Ronaldo er wat meer als dertg heeft gemaakt in rond de 90 interlands.. Nu, begrijp me niet verkeerd, ik wil hier helemaal geen discussie Messi - Ronaldo opvoeren want daar heb ik mijn maag allang vol van. Echter is het altijd gemakkelijk om zoiets wederom aan te halen.

Als iemand niet presteert kan je inderdaad kritiek krijgen. Maar als je wel presteert en elk keer wordt uitgefloten is dat echt niet fijn hoor. Mensen zouden eigenlijk meer respect moeten hebben voor de manier waarop Ronaldo zijn doelen bereikt. Dat uitfluiten + het zeer zwakke afwerken vandaag zullen wel zo'n reactie tot gevolg hebben gehad (als hij effectief dit gezegd heeft). Ik weet het niet maar voetbalzone heet wel vaker dramatische vertalingen.

13 juni 2012 om 23:14

Ik heb ook zeer zeker respect voor de persoon Ronaldo, zijn doorzettingsvermogen is ongeëvenaard, hij heeft keihard gewerkt om hier te komen. Maar feit is wel, als het niet lukt, gedraagt hij zich als een klein kind. Zeuren op alles wat los en vast zit. Met bijvoorbeeld uit uitschelden van de fans van Real Sociedad, het opzoeken van Javi Martinez na de kampioenswedstrijd en dit soort uitspraken, roept hij dit alles over zichzelf uit hoor. Ik moet trouwens de vertaling/video nog zien, maar mocht dit waar zijn, is het beschamend voor een speler met zijn kwaliteiten.

Jammer Ronaldo. Ik probeer hem te verdedigen, maar als hij zulke uitspraken blijft doen is het moeilijk om hem te blijven verdedigen. Jammer Ronaldo.

13 juni 2012 om 23:22

Jij probeert Ronaldo te verdedigen?

14 juni 2012 om 00:02

Als je op mijn posts hebt gelet, dan probeer ik Ronaldo vaak te verdedigen ja. Ik haat niet alles wat met de aartsrivaal te maken heeft, in tegenstelling tot anderen.

Wat maakt het nou uit dat Ronaldo dit zegt? Ja, hij kon beter zwijgen, maar het is niet dat de wereld vergaat.

Haha nu zakt ie door de mand. Met zijn ''het boeit me niet wat Messi allemaal doet''. Begin ik toch een beetje te geloven in dat verhaal van Drenthe.

Edit: Laat trouwens ook zien dat hij toch iets teveel bezig is met zijn eigen prestratie. Je team haalt net 3 ongelooflijk belangrijke punten binnen en jij bent nog steeds zo gefrustreerd. Wees liever blij met de 3 punten i.p.v. je collega zo af te vallen omdat jijzelf niet presteert.

Snap er echt niks van, zomaar messi roepen
In een stadion is echt schandalig. Ga beter je eigen
Land aanmoedigen ofzo die het harder nodig hebben. Moet je nagaan dat mensen
Opeens om Robben af te zeiken ribery ribery gaan roepen. Wtf man

Ronaldo haat 't gewoon als hij Messi hoort.
Volgens mij bid Ronaldo elke dag tijdens 't slapengaan dat messi zijn voet breekt ofzo.

13 juni 2012 om 23:09

haten? ik denk eerder irriteren.
Als jij je vijands naam wekelijks hoort ben je toch ook geirriteerd

13 juni 2012 om 23:40

Het mooiste van allemaal is dat Ronaldo Messi ziet als zijn vijand. Terwijl andersom het Messi geen ruk kan schelen wat Ronaldo doet.

13 juni 2012 om 23:49

Wat een trieste kerel ben je zeg, beetje onnodig provoceren. Misschien heb ik het verkeerd verwoord, maar Ronaldo en Messi zien elkaar als rivalen, ook al zeggen ze dat van niet.

14 juni 2012 om 02:02

Omdat Messi beter dan Ronaldo dan is hij een vijand.
Volgens mij las ik op Fifa hesjes "respect"
Dat is wat Ronaldo richting Messi moet tonen. Het is geen schande als Messi beter is. Maar Ronaldo laat hier mee zien dat hij met Messi in zijn gedachten slaapt en ookermee wakker wordt.

14 juni 2012 om 10:58

Cabral

Maar ik zou het juist een eer vinden om voor Messi te worden uitgemaakt. De beste speler van de wereld. Het is ook hoe jij erzelf in staat. Waarom zou jij je gaan irriteren aan het woord Messi! Messi! Messi! Messi!. Het is nog altijd beter dan je moeder dit of moeder dat..

Messi was in 3 van de 4 wedstrijden Man of the Match en gaf een stuk of 4 assists. Ronaldo is tot nu toe echter in beide wedstrijden de flop van de wedstrijden. Dit is ook al Ronaldo zijn 3e Ek enhet was Messi zijn 2e Copa.

Ik ga niet eens meer verder kijken naar dit topic aangezien het ofwel weer uit de hand gaat lopen of mensen alweer dezelfde argumenten langs twee kanten gaan aanhalen.

Ronaldo had dit natuurlijk niet moet zeggen. Echter kan ik mij best voorstellen dat het vervelend moet zijn dat waar je ook gaat ze je elke keer uitfluiten. En ik vind het echt triestig om spelers uit te fluiten, zeker als het van die spelers zijn die voor sensatie kunnen zorgen. Ik denk dat hij hierdoor echt wel gefrustreerd is voor een deel. Als het goed gaat en hij scoort zal hij genieten van dat gefluit maar als het minder draait en hij faalt in de afwerking zoals vandaag dan denk ik toch dat dat aan je vreet.

Hij zou er eigenlijk gewoon geen aandacht aan moeten besteden en zich gewoon concentreren op de volgende wedstrijd die het belangrijkste is. Misschien maakt hij zich daar wel onsterfelijk, al hoopt 3/4 van deze website natuurlijk dat hij net zoals vandaag faalt in de afwerking (aangezien het tegen Nederland is).

13 juni 2012 om 23:09

Ze floten hem niet uit omdat hij Ronaldo heet, ze floten hem uit omdat ie 2 opgelegde kansen mist en daarmee bijna de wedstrijd weggaf. Zeker toen de gelijkmaker van Bendtner viel.

13 juni 2012 om 23:15

Ze floten hem al uit vanaf de eerste baltoets vandaag, ook tegen Duitsland. Dat heeft helemaal niets te maken met zijn prestaties als voetballen, zo is dat ook vrijwel altijd het geval wanneer hij met Real op verplaatsing staat te spelen.

13 juni 2012 om 23:21

Tegen Duitsland heb ik het gemist. Maar ik had vanavond niet de indruk dat het om hem ging... Bij Nederland floten mensen spelers van Orajne ook uit. Het werd in mijn ogen erger na die kansen van hem.

Maar excuses, dan heb ik de situatie verkeerd beoordeeld.

Messi was een jaar geleden gewoon thuis

Harde, maar ook begrijpelijke uitspraken van Ronaldo. Hij wordt al jaren elke wedstrijd uitgefloten, op een gegeven moment heb je er genoeg van. Ben benieuwd hoe Messi zou reageren als hij elke wedstrijden uitgefloten en uitgescholden zou worden ..

13 juni 2012 om 23:07

Tja moet je wel blijven presteren.
Waar Ronaldo nu mee bezig is, is echt dramatisch.
En als Ronaldo nou is toegeeft dat Messi beter is dan hem zouden ze ook ophouden met uitfluiten en schelden.

13 juni 2012 om 23:09

Als Ronaldo zich zo zou gedragen als Lionel Messi werd hij niet uitgefloten. Het constant zeuren; over het veld, over de scheidsrechter, tegen zijn teamgenoten. Dat irriteert de fans van Denemarken en gaan ze Messi roepen. Als hij nou de sterren van de hemel had gespeeld, had hij nog enig recht van spreken. Maar dit is gewoon nu een zielige vertoning.

13 juni 2012 om 23:11

leiderr
Hij maakte vandaag zijn kansen niet af, maar dat betekent niet dat hij een dramatische speler is. Messi beter? I don't think so.

Joost
Dat mag hij toch zelf weten? Er zijn talloze andere topvoetballers die ook zeuren en menselijk gedrag tonen, maar die worden niet afgefloten.

Niet iedereen kan geestloos gedrag vertonen. Messi voetbalt als een geestloze, lege genie.

13 juni 2012 om 23:17

Ik heb 't over vandaag.
Vandaag vond ik hem dramatisch bezig zijn.
En vorige week was die ook dramatisch, als hij zo blijft presteren wordt die nog vaak uitgescholden en uitgefloten.
Weetje Cabral ik ga niet verder in discussie wie beter is.
Ronaldo weet 't blijkbaar zelf wel.

13 juni 2012 om 23:23

Cabral, dus moet iedereen zich dan gedragen als een klein kind onder het motto van 'menselijk gedrag'? Face the facts, Messi gedraagt zich gewoon beter op het veld dan Ronaldo. Daarnaast waren de critici er snel bij toen Messi zat te mopperen tegen Chelsea. Ik weet niet of jij één van diegenen was, maar het is wel tekenend. Het is ook nooit goed bij Messi.

13 juni 2012 om 23:26

Joostvans
Maar hij mag toch zelf weten hoe hij zich wilt gedragen; niemand is verplicht om emotieloos te voetballen. Ronaldo toont zijn passie, terwijl Messi dat doet nadat hij een goal scoort of als een wedstrijd afgelopen is.

Messi stond vorig jaar met de gouden bal in zn handen ;-)

Het wil gek genoeg niet vaak lukken voor Ronaldo bij Portugal, vandaag ook twee overdreven grote kansen om zeer geholpen. Lijkt net alsof hij de druk te veel is, maar als er een speler is die onder druk kan presteren, is hij het wel. Hij moet opstaan tegen Nederland en zo Portugal naar de volgende ronde helpen, dan zie ik hem wel beter spelen naarmate het toernooi vordert.

Mooi dat Portugal ook zonder goals van kan winnen. Ronnie staat er de volgende wedstrijd. Klaar om Nederland de ultieme genadeklap toe te dienen. Geloof me dan vliegen ze er wel in.

Ronaldo speelde vandaag niet slecht, maar maakte zijn kansen niet af.
Dat je dan gefrusteerd raakt na het missen van de grote kansen is te begrijpen, maar het is niet zo dat Portugal heeft verloren, je hebt enkel alleen niet gescoord.

Hij moet zich niet zo (makkelijk) laten kennen.

Hij is zo geobsedeerd door Messi, het is niet meer om aan te zien. Ronaldo je zal nooit bij de kleine man in de buurt komen, die werkelijk geen reet geeft om wat jij doet terwijl jij zijn elke stap volgt. Niet huileb joh, heaumeau!

Argentinie was pas in July uitgeschakeld toch? Tegen Uruguay.
Ronaldo heeft zicht vergist denk ik.

@optimel Messi geeft geen reet om wat Ronaldo doet? Zonder al die doelpunhten van Ronaldo was Barcelona nu kampioen geweest, maar door het doelpunten aantal van Ronaldo is Real het ipv Barcelona. Je kan veel zeggen, maar Messi geeft er heel veel om dat Ronaldo zoveel gescoord heeft. Hij heeft nu enkel de Copa del Rey en niet meer dan dat..

13 juni 2012 om 23:42

De prestatie van RM boeit Messi zeker wel ja, maar of deze jankerd de bal erin trapt of casillas maakt hem geen ruk uit, daarnaast heeft hij de Supercup van Spanje en Europa en de wereldbeker voor clubs en is de Fifa voorzitter zijn 4e gouden bal aan het oppoetsen.

14 juni 2012 om 02:08

Toch denk ik niet dat Messi daar mee zit dat Ronaldo de landstitel heeft gewonnen.
Ik denk eerder barcelona zelf die er mee zit, want Messi kassa stroomt nog steeds vol, gouden bal wint 100% weer en hij is nog steeds de beste,

Ronaldo won de landstitel maar laat met deze uitspraak juist zien dat hij met messi in de maag zit

14 juni 2012 om 02:16

@forzae

Bullcrap, uit statistieken is gebleken dat Madrid boven Barca zou eindigen zónder de goals van Ronaldo. Ongeacht zijn laatste wedstrijd. tegen Barca.

Edit:

Barca zou zonder Messi op plek 6 eindigen.

14 juni 2012 om 08:11

@catalaonia_b Denk jij dat Messi er niet mee zit dat hij geen kampioen is geworden? Elke speler wil toch kampioen worden en baalt ervan wanneer dat niet het geval is?

@lionelbarca? Wat zeg jij nou? Zonder de doelpunten van Ronaldo zou Real alsnog kampioen zijn geworden? Wat is dat voor een grap?
Overigens als je met statistieken wil komen is Messi belangrijker voor Barca dan Ronaldo voor Real Madrid, dat is wel waard.

14 juni 2012 om 11:55

@forzae

Check het maar na dude. Als beide teams zonder hun sterspeler zouden spelen zou Madrid op 1 staan en Barca op 6. Dat is overigens een dikke compliment voor Madrid.

Hou op man 15 Jarige fanboys die in de hol van Messi & Ronaldo gaan die allebei niks kunnen presteren bij hun nationale elftal laat ze een voorbeeld nemen aan Zizou & Ronaldo

13 juni 2012 om 23:26

Oow oke.

13 juni 2012 om 23:26

Gaat het kerel? Ik ben het met je eens dat beide bij hun nationale team t.o.v. Zizou en Ronaldo slechter zijn, maar jouw reactie doet overkomen alsof het koekebakers zijn. Hattrick van messi tegen Brazilië! Ronaldo valt idd nog meer tegen bij Portugal. Maar ik vind zeker Messi beter (of gelijkwaardig) aan Zizou en (de echte) Ronaldo

Haha arme jochie toch! Wat speelde Ronaldo onder zijn kunnen zeg! En hij zegt dit ook net na de hattrick van Messi tegen Brazilië!

Hij had uitblinker kunnen zijn deze wedstrijd, in de zin van assistgever! Maar keer op keer kiest hij voor eigen succes en faalt hij. Hopelijk doet hij het zondag weer zo goed

Hij had dit nooit moeten zeggen, het komt vreemd over, Messi zou het nooit gezegd hebben.
Al met al jammer, komtzo desperate over, ik kan me zelf niet eens voorstellen , dat hij dit gezegd heeft, zo onvolwassen.

Die man is geobsedeerd door Messi, ongelooflijk zeg! Is ook normaal, terwijl Messi 2 wedstrijden op rij in totaal 4 goals heeft gescoord, mist Ronaldo er 4.

Ronaldo, The Choker !!

13 juni 2012 om 23:44

lol, hoevaak ga jij nog op dit artikel blijven reageren? Er is hier schijnbaar nog wel iemand met een obsessie..

''ronaldo the choker''. Die uitspraak heb je ook bij al je reacties gepost, zonder eigenlijk echt uit te leggen wat je ermee bedoelt. Wat hij hier over Messi zegt is niet goed, maar wel begrijpelijk als hij telkens zonder reden uitgefloten wordt. Uiteindelijk heeft niemand het recht om hem te bekritiseren, daar geen mens of speler hetgeen zou kunnen presteren wat hij doet. Ook jij niet, de meneer die stoer achter zijn pc dingen over cr7 roept.

14 juni 2012 om 04:32

@jkx4

Dat jij niet weet wat ik bedoel met 'the Choker' zegt heel veel over jouw IQ. Je kan het waarschijnlijk niet eens spellen... dus het heeft geen zin om op jou te reageren.

14 juni 2012 om 13:22

lol, stoere kerel zo achter je pc. Als het geen zin heeft, waarom reageer je dan.

Ik zeg toch niet dat ik niet weet wat je ermee bedoelt, je legt gwn nergens uit wat je ermee bedoelt. Faalt hij in grote wedstrijden, faalt hij bij Portugal, faalde hij tegen Denemarken, faalt hij op het EK. Jouw 'choker' (spelling: C-h-o-k-e-r) is dus voor veel interpretaties vatbaar. Vat je het nog allemaal meneer 'mijn IQ is zo hoog'?

Grote jongen, zo achter je pc dingen roepen over Ronaldo. Vraag me af wat jij al in jouw leven gepresteerd hebt..

14 juni 2012 om 00:07

Ronaldo, The Choker.

loloshabaz, de joker.

Als je la liga hebt gevolgd afgelopen seizoen zag je dat Barca het heeft verpest tegen de 'kleine' ploegen. Dan ben ik toch blij dat wij Ronaldo hebben die tegen de 'kleine' ploegen 50 doelpunten maakt zodat we aan het eind 9 punten voorstaan op die voorspelbare tikkertjes uit Catalonië. Die belangrijke wedstrijden laten we door onze andere scorers wel afhandelen. Maar ja, wat weet jij daarvan, bij Barca is messi de enige die kan scoren.

14 juni 2012 om 04:30

@pacogento

Wat zeg je nu allemaal? Messi heeft meer gescoord dan Ronaldo, weet je nog?
Het probleem was dat Villa en Pedro bijna het gehele seizoen niet speelden. Madrid had altijd de beschikking over Benzema en Higuain. Als Benzema en Higuain geblesseerd waren gingen ze nooit, maar dan ook nooit La Liga hebben gewonnen. Dus het is allemaal gezever wat je zegt.

Messi, Legend! Ronaldo, The Frozen One!

Zei hij paar weken terug niet dat hij de vergelijking met Messi nutteloos vond? Beetje kansloos dan dit.

Jongens toch, van een complex gesproken!

Hij is zo geobsedeerd door Messi, het is niet meer om aan te zien.
Er wordt een vraag aan jou gesteld die niet over Messi gaat en toch denkt ie weer aan hem , dat zegt al genoeg .
Maar gelukkig weet ik en jullie dat messi met de gouden bal was vorig jaar dat kan ik hem wel vertellen.

Ik meen dat Messi toen aan het uitrusten was met zijn derde competitie op rij en derde CL op zak.
Het is maar waar je voorkeur ligt.

Ik krijg echt schijt van supporters die zulke dingen naar CR7 roepen. Als ze hem of zijn familie niet uitschelden, dan is het weer Messi erbij betrekken fzo. Zielig gwn, en dan vinden mensen hem arrogant als hij van zich afbijt.

Langs de andere kant was het betrekken van Messi hier niet verstandig en ook niet nodig. Ik kan begrijpen dat hij zulke dingen in een moment van frustratie zegt, maar uiteindelijk is het gwn niet goed te praten. Verwacht dan ook uitleg of excuses morgen, want het zal weer in alle kranten worden opgeblazen.

Ronaldo heeft zich hier jammer genoeg laten kennen, maar ik snap zijn frustraties ook wel. Mensen die telkens weer de vgl met Messi maken en hem afspiegelen als de slechte, arrogante kl**tzak zijn ook gwn zielig. Ronaldo speelde niet zijn beste wedstrijd en miste verschillende kansen, maar was ook een paar keer dreigend en zetten vaak acties op. Maar speelde niet op zijn niveau over het algemeen. Toch is dit geen reden om hem weer te bekritiseren en uit te dagen. Want ook hij is maar een mens bij wie de stoppen ook kunnen doorslaan.

Jammer dat hij weer zo reageert. Valt net zo als Rvp altijd door de mand bij nationale elftal. Is mentaal echt een grote tekortkoming van die spelers. Erg vervelend dat Portugal waarschijnlijk door gaat. Hoop maar dat Duitsland niet zijn sportieve plucht doet. Gun het die Denen wel ( uit armoede).

Kinderachtige opmerking van Ronaldo. Ook wel kinderachtige reacties van het publiek. Ik begin het beetje beu te worden dat ze steeds "messi, Messi" roepen als Ronaldo ergens speelt. Dat mag wat mij betreft ook eens ophouden.

13 juni 2012 om 23:57

Ik vind het anders prachtig. De enige reden dat de fans dit blijven doen is omdat Ronaldo zich laat kennen en erop in gaat.
Messi zou bijv stoïcijns blijven en dan is de lol er snel vanaf bij de fans.

14 juni 2012 om 10:56

Ik vind er niets prachtigs aan. Ik vind het een gebrek aan respect van domme voetbalsupporters. Ronaldo doet gewoon zijn werk en mensen moeten dat respecteren.

Ronaldo moet gewoon stopen met voetballen het heeft totaal geen zin meer ook al doet ie zijn best gaan mensen hem toch haten

Ronaldo heeft hier gewoon gelijk. Messi was op de Copa in Argentinië niet goed maar dan geven mensen de schuld aan Tevez en de rest , in zuid Afrika was het maradona zijn schud dat messi slecht was maar als Ronaldo een slecht toernooi
heeft zeggen mensen dat hij teveel bezig is met zichzelf.

Ronaldo stop gewoon met voetballen man dan krijg je deze bullshit niet meer over je heen

En hoppaaaaa gaat het weer over Barca en Messi in een totaal irrelevant verband. Heel de wereld is tegenwoordig Messi-geil. Laat die Ronaldo lekker met rust joh. Doet gewoon zijn best. Hij reageert hier niet op de ideale manier op de idiote spreekkoren in het stadion maar het is ook maar een mens en ik vind niet dat je van iedereen kan verwachten dat ze altijd en overal de beste keuzes maken.
Heb het liever over de wedstrijd en hoe Denemarken weer bijna op een lucky manier had gewonnen of zo ipv die eindeloze en nutteloze discussies tussen Ronaldo en Messi... om moe van te worden.

14 juni 2012 om 02:10

hahahahah Denemarken die bijna op een lucky manier gewonnen????? je hebt toch niet alleen naar de uitslagen gezien op teletekst

Heb je geen tweede helft gezien???

14 juni 2012 om 11:39

Ik heb de hele wedstrijd gekeken.

14 juni 2012 om 12:52

Hoe kom je dan op een lucky manier????
Denemarken speelde geweldig tweede helft en Portugal was zoooo zeenuwachtig en zo bang dat het als nog mis kon gaan omdat Denemarken geweldig speelde.

Ik had niet van jou verwacht dat je met een lucky manier komt. Omdat je toch beetje verstand hebt van voetbal.

Vind het echt zeer jammer van Cristiano dat hij over Messi begint. Hij wou toch niet vergeleken worden met hem, maar hij begint er nu zelf over. Heel triest. Want hij heeft dit niet nodig.

Hiermee geeft Ronaldo aan dat Messi een grotere speler is.

De grootste speler spreekt namelijk niet negatief over spelers die hij minder vindt. Coca Cola zie je geen reclame maken waarin Pepsi belachelijk wordt gemaakt. Andersom gebeurt dat wel.

Ronaldo als je zo gaat praten dan krijg je helemaal geen gouden bal. Messi heeft goed gespeeld copa america hij heeft verloren van kampioen Uruguay met penalty''s en messi heeft niet gemist wel tevez.

Messi wss fantastisch tegen Brazilie out of this world. Ronaldi bakt op t EK, vandaag was het gewoon zielig slecht. Yaowa

Als ik Ronaldo was zou ik gewoon zeggen: Ja klopt Messi is beter dan ik en er zijn meer voetballers die andere hele goede kwaliteiten hebben en ik ben blij dat ik al zoveel heb bereikt in mijn leven. Dan ben je meteen van dat gezeik af, leg je de druk op Messi, kom je niet arrogant over en waarschijnlijk gaat hij zelf dan ok nog is beter voetballen want hij is veel te veel met zichzelf bezig.
Dat mensen nu als voorbeeld de laatste wedstrijd van Argentinie tegen Brazilie nemen, die zijn echt dom want het gaat om het olympisch elftal van Brazilie wat lang niet zo goed is als het 'grote' Brazilie.

Haha ik weet niet of hier iemand vroeger Dragonball Z heeft gevolgd, maar dit is hetzelfde verhaal als Goku en Vegeta. Hoe sterk Vegeta ook werd, Goku was hem altijd een stapje voor.

Maargoed Ronaldo heeft het natuurlijk helemaal gemaakt. Is een geweldige voetballer, kan alle vrouwen krijgen die hij wilt en is steenrijk.

Ff wat pech kan geen kwaad Ronaldo! Je komt wel uit je afwerkingsdipje.
Dat er overal ter wereld mensen Ronaldo zitten uitfluiten begrijp ik eigenlijk niet goed.. Wat heeft die de meeste van die fans misdaan? Niets toch? Ik heb hem nog nooit live aan het werk gezien en vind dat enorm spijtig. Als je de wereldtop aan het werk mag zien moet je blij zijn, ipv zo negatief te doen , ook al kan je een speler moeilijk hebben.
Ronaldo is bovendien een zeer sportieve speler geworden, is nooit met het andere team bezig en heeft een ongelooflijke winnaarsmentaliteit.

op momenten kan hij wel iets ronaldo maar tis toch echt een matige voetballer bah bah bah, ik snap nogaltijd niet dat hij 46 goals gemaakt heeft in de primera division... maarja het zal veel zeggen over de competitie en over de ploeg real.
Messi is toch veel balvaster dan ronaldo en creert toch veel meer kansen dan hem dus is het ook logisch dat hij er 50 maakt

ik blijf erbij ronaldo over een jaar is het over en uit dan zal messi op zijn elan verder gaan!!!

Grappig zeg, de meeste keren dat de supporters de naam van Messi scanderen tegen Cr7 stapt Cr7 als winnaar van het veld.
Wat een stelletje kneuzen net zoals de meeste hier die er weer een Messi/cr7 discussie van proberen te maken. Wanneer snappen ze nu dat je iemand anders niet kan overtuigen? Ik heb een voorkeur voor Cr7 en raak echt niet overtuigd van argumenten "maar Messi kan dit beter bla bla bla"

Cr heeft veel meer gezegt maar dat is voor Vz niet relevant omdat alleen maar smeuïge, gemanipuleerde uitspraken boeiend zijn om zoveel mogelijk hits te krijgen. Hij heeft wel degelijk erkend dat hij gisteravond niet goed heeft gespeeld en dat het beter moet. Wie weet laat hij het wel tegen Nederland zien en scoort ie een hattrick, dan kunnen de Cr7/messi discussies weer losbarsten.

Die laat zich wel kennen zeg. Hij is fysiek en mentaal toch zo ijzersterkt, dan moet je hiermee om kunnen gaan en zeggen dat je zelf ook niet presteert in de nationale ploeg.

zou messi ook nog weten wat ronaldo vorig jaar om deze tijd deed?

Ronaldo's moment komt nog wel want Portugal geef ik meer kans om de kwartfinales te halen dan Nederland.

Zijn er hier nu nog steeds mensen die durven te beweren dat Ronaldo de beste ter wereld is?

Haha laat me alsjeblieft niet lachen zeg. Hij komt geen paaltje voorbij, ziet vrijstaande spelers over het hoofd en dan het allerergste: Hij mist nu ook nog dikke vette kansen (het enige wat ie bij real wel erg goed deed).

Gouden bal is gewoon weer voor Leo. En meer dan terecht.

Ronaldo weet toch wel dat hij echt voor schut staat als hij zondag 0-2 verliest van Nederland, hè? Sowieso echt zielig dat je tijdens een EK, na je twee groepsduel, ineens over Messi gaat beginnen die vorig jaar werd uitgeschakeld in zijn continentale toernooi, en die overigens ook nog eens (in tegenstelling tot Ronaldo) zijn land altijd naar een veel hoger niveau tilt. Ik bedoel maar, van zijn ploeggenootje Higuaín moeten ze 't niet hebben, daar in Argentinië.

ik snap sowieso niet waarom hij Messi zwart loopt te maken.
Hij doet alsof Messi daar mee zat te schreeuwen. Die jongen kan er toch ook niks aan doen, dat supporters zijn naam gebruiken om Ronaldo te irriteren. En die zullen nog wel even doorgaan, want blijkbaar werkt het.

En waarom naar een jaar geleden kijken? ik kijk liever naar zaterdag 9 juni 2012; waar was Messi, toen Ronaldo verloor van Duitsland? ohja! hij knalde 3 prachtige doelpunten in het net tegen brazilië!

Ronaldo geeft altijd 100 % mist die een keer belangrijke kans, winnen ze gelukkig nog, kijk hoeveel hij er in legt bij Real Madrid.

Niemand heeft het hier over Robben in de WK Finale 1 op 1 met Casillas?
Penalty tegen Dortmund
Penalty tegen Chelsea? (beslissende)

Als Nederland slecht speelt Zondag hoop ik ook echt dat Ronaldo er 3 in legt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren